Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:36
Lostson schreef op zondag 28 juli 2024 @ 12:53:
ik ga maandag toch maar eens even met Amex bellen of er niet een Upgrade offer mogelijk is (Van Green naar Platinum)...via de chat werd er gewoon doodleuk gezegd er is geen upgrade beschikbaar dus DOEI...ok....
maar wellicht kun je met bellen wel wat regelen...

hopelijk is dat upgrade offer wel 75k of hoger...zoals de Introductie aanbieding zou mooi zijn.
dreigen met opzeggen zou nog kunnen maar daar zullen ze niet wakker van liggen van een Green card holder dus weet niet hoeveel dat zal helpen...alhoewel 78 euro per jaar voor de greencard ook gewoon geld is.
Ben erg benieuwd wat het antwoord is van ze.
Via de chat kreeg ik hetzelfde antwoord en is het mij niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

mprkooij schreef op zondag 28 juli 2024 @ 17:06:
[...]

Ben erg benieuwd wat het antwoord is van ze.
Via de chat kreeg ik hetzelfde antwoord en is het mij niet gelukt.
Heb ze vandaag gebeld maar helaas geen upgrade offer eruit kunnen slepen (ik moet dan echt hier op wachten) kreeg trouwens ook een engels sprekende dame aan de lijn (geen NL)
zelfs als je zegt ik ga opzeggen dan kunnen ze niets voor je doen (lijkt wel skeere tijden aan de servicelijn van Amex)

maar het kan ook zijn dat het heel erg afhangt van de type klant (ik spendeer bijv geen 100.000 euro per maand ofzo) dus ja helaas...er werd trouwens wel gezegd dat Amex elk Kwartaal met een Upgrade offer komt dus ze adviseerde mij ook om te wachten op zo'n persoonlijk aanbod (waarschijnlijk in Aug/Sept komt er weer 1).

ik gaf zelf aan...I'm calling now? can't you make me that offer right now? Why do I have to wait for 2 months?

maar dat doen ze blijkbaar niet meer...

ik heb dus een heel ander gevoel met wat er mogelijk is over de telefoon dan wat andere mensen hier op het forum hebben. (retentie offer/bonus offers werd mij helemaal niet aangeboden)

[ Voor 3% gewijzigd door Lostson op 29-07-2024 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 29-09 16:29
Lostson schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:41:
[...]

Heb ze vandaag gebeld maar helaas geen upgrade offer eruit kunnen slepen (ik moet dan echt hier op wachten) kreeg trouwens ook een engels sprekende dame aan de lijn (geen NL)
zelfs als je zegt ik ga opzeggen dan kunnen ze niets voor je doen (lijkt wel skeere tijden aan de servicelijn van Amex)

maar het kan ook zijn dat het heel erg afhangt van de type klant (ik spendeer bijv geen 100.000 euro per maand ofzo) dus ja helaas...er werd trouwens wel gezegd dat Amex elk Kwartaal met een Upgrade offer komt dus ze adviseerde mij ook om te wachten op zo'n persoonlijk aanbod (waarschijnlijk in Aug/Sept komt er weer 1).

ik gaf zelf aan...I'm calling now? can't you make me that offer right now? Why do I have to wait for 2 months?

ik heb dus een heel ander gevoel met wat er mogelijk is over de telefoon dan wat andere mensen hier op het forum hebben. (retentie offer/bonus offers werd mij helemaal niet aangeboden)
Ik wordt ook meestal eerst in het Engels te woord gestaan en als ik dan begin over een retentie aanbod wordt er snel gezegd dat dit alleen door de Nederlandstalige afdeling gedaan kan worden en dan wordt ik doorverbonden. Het is volgens mij wel lastig om op green überhaupt een retentie aanbod te krijgen vanwege de lage jaarlijkse bijdrage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

hollandje schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:54:
[...]

Ik wordt ook meestal eerst in het Engels te woord gestaan en als ik dan begin over een retentie aanbod wordt er snel gezegd dat dit alleen door de Nederlandstalige afdeling gedaan kan worden en dan wordt ik doorverbonden. Het is volgens mij wel lastig om op green überhaupt een retentie aanbod te krijgen vanwege de lage jaarlijkse bijdrage
ja dat klopt maar ik had verteld dat ik graag wilde upgraden naar Platinum daar waren ze wel blij mee maar uiteindelijk kwamen ze niet met een offer...
Komende maanden ga ik namelijk 3 of 4 x vliegen (ook inclusief layovers) dan komen die unlimited lounge access wel goed uit...

MC Black een jaartje nemen en als Amex Platinum offer komt dan overstappen zou ook nog kunnen €204 / 12 maanden = €17 euro per maand

Priority Pass los is wel erg duur zonder de creditcard (denk ook niet dat veel mensen dat doen)
Standard 89 euro (30 euro per visit)
Standard Plus 289 (10 free visits en daarna 30 euro)
Prestige 459 (Free member visits)

[ Voor 11% gewijzigd door Lostson op 29-07-2024 15:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Het is al een paar keer voorbij gekomen, je moet het niet framen als "ik ga opzeggen" maar "ik overweeg op te zeggen wegens x y z" / "ik vind platinum het niet meer waard en overweeg te downgraden". Dan maak je een stuk meer kans op een retentieaanbod, als je uitgaven hoog genoeg zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Precies, Amex kijkt natuurlijk wel naar wat je met die kaart(en) uitgeeft. Daarnaast weten ze ook dat er geen echte concurrentie is op de NL markt. Downgraden is denk ik het enige wat je hen als alternatief kunt voorhouden.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:10
Jeoh schreef op maandag 29 juli 2024 @ 15:08:
Het is al een paar keer voorbij gekomen, je moet het niet framen als "ik ga opzeggen" maar "ik overweeg op te zeggen wegens x y z" / "ik vind platinum het niet meer waard en overweeg te downgraden". Dan maak je een stuk meer kans op een retentieaanbod, als je uitgaven hoog genoeg zijn.
Maar dan moet je al platinum hebben. Als je green hebt zonder noemenswaardige spend (anders had je waarschijnlijk al platinum), dan hoeven ze geen retention offer te doen om je te behouden als klant (je levert toch niet veel op). Het is ook niet alsof ze hun product onder de marktprijs moeten leveren voor marktaandeel.

En inderdaad, niet gaan dreigen met opzeggen. Dan kom je er vaak minder goed van af. 😂

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:18
Ik ga morgen wel even bellen. Ik hou jullie op de hoogte.

Alvast nogmaals ter info: heb Gold op dit moment en Business Green. Voor mij voldoende, dus zet hier weer op in voor een jaartje.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
Vandaag wilde ik iets retourneren bij de Hornbach en normaal laat ik dit altijd terugstorten op mijn bank rekening, echter vandaag werd mij gevraagd dit via mijn American Express kaart te doen omdat ik hiermee de initiële betaling had gedaan. Normaal werd hier nooit om gevraagd maar nu dus wel. Ben benieuwd of het ook echt niet meer kan met een andere pas of dat dit gewoon protocol is :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Dat is vrijwel overal protocol tegen witwassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
hollandje schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:19:
Vandaag wilde ik iets retourneren bij de Hornbach en normaal laat ik dit altijd terugstorten op mijn bank rekening, echter vandaag werd mij gevraagd dit via mijn American Express kaart te doen omdat ik hiermee de initiële betaling had gedaan. Normaal werd hier nooit om gevraagd maar nu dus wel. Ben benieuwd of het ook echt niet meer kan met een andere pas of dat dit gewoon protocol is :|
Ah, nog een bedrijf waar het niet meer kan dus. Nog niet heel lang geleden (<6 maanden) kon ik het nog laten terugstorten op mijn eigen bankrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Jeoh schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:53:
Dat is vrijwel overal protocol tegen witwassen.
Tsja, snap het ook wel. Maar toch jammer :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Niet handig als het om een cadeau gaat en je het bonnetje hebt. Moet je ook even kaart van degene lenen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbeannie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 10:59
Ik heb mijn Gold card deze week opgezegd.
Kosten van €16.50 werden mij te gortig en dat begrepen ze.
Volgend jaar weer eens kijken naar een mooie actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
Lostson schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:41:
[...]

Even een tip:

de Amex kaarten en de AMEX Flying blue kaarten zijn 2 verschillende kaart portfolio's.

Wat je dus zou kunnen doen is je green card opzeggen en een aanvraag doen voor een KLM Flying Blue Platinum kaart. Je gaat dan opnieuw door de acceptatie heen, maar krijgt wel de punten die nieuwe klanten krijgen. NB. het zijn dan wel Flying blue punten, maar ook die kan je voor meer dingen inzetten dan alleen vliegen. Al heb ik er business class voor gevlogen, wat anders onbetaalbaar was geweest.

Zelf heb ik het andersom gedaan, van Flying Blue Amex naar Amex zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
ucsdcom schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:51:
[...]

Even een tip:

de Amex kaarten en de AMEX Flying blue kaarten zijn 2 verschillende kaart portfolio's.

Wat je dus zou kunnen doen is je green card opzeggen en een aanvraag doen voor een KLM Flying Blue Platinum kaart. Je gaat dan opnieuw door de acceptatie heen, maar krijgt wel de punten die nieuwe klanten krijgen. NB. het zijn dan wel Flying blue punten, maar ook die kan je voor meer dingen inzetten dan alleen vliegen. Al heb ik er business class voor gevlogen, wat anders onbetaalbaar was geweest.

Als ik me niet vergis wil hij Priority Pass en Privium, deze benefits zijn niet inbegrepen bij FB Platinum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Mawlana schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:57:
[...]

Als ik me niet vergis wil hij Priority Pass en Privium, deze benefits zijn niet inbegrepen bij FB Platinum...
Nee dan is het inderdaad geen goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

ik wacht er nog maar even mee tot die persoonlijk aanbieding komt (is wel een beetje jammer dat ik nu in Aug, Oktober en November moet vliegen) maar goed...ik zou ook nog de MC Black een jaartje kunnen overwegen ,zodat ik toch de lounge access heb (dat heb ik op dit moment niet) Privium laat ik dan even voor wat het is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
ucsdcom schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:51:
[...]

Even een tip:

Is dat nog steeds zo? Ik zie in alle huidige voorwaarden het volgende staan:
Bent u de afgelopen 12 maanden al in het bezit geweest van een (extra) kaart van American Express, dan
vervalt de eventuele welkomstbonus en korting op de jaarbijdrage van het eerste jaar van uw lidmaatschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyers
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-09 22:22
finsdefis schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 06:00:
[...]

Is dat nog steeds zo? Ik zie in alle huidige voorwaarden het volgende staan:

[...]
Dit zou ik ook graag willen weten of dit nog steeds van toepassing is, dat het als 2 verschillende producten word gezien (FB Amex en Amex zelf)? Amex chat geeft zelf net aan dat dit wel als 1 product wordt gezien. Wellicht dat iemand dit recent nog heeft geprobeerd.

[ Voor 14% gewijzigd door flyers op 04-08-2024 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-09 13:08
Kan iemand me vertellen hoe de afrekening werkt met een extra (platinum) kaart. Wordt dit simultaan met de hoofdkaarthouder zijn kosten afgeschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

heeft iemand recentelijk nog een privium aanvraag gedaan? kreeg je daar nog wat gast vouchers mee voor de Privium Lounge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Lostson schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 19:29:
heeft iemand recentelijk nog een privium aanvraag gedaan? kreeg je daar nog wat gast vouchers mee voor de Privium Lounge?
Guest vouchers (lounge access vouchers) zijn sinds 1 april jl. afgeschaft geloof ik.

Wel kun je nog toegang geven aan een gast voor 40 euro.

[ Voor 12% gewijzigd door finsdefis op 05-08-2024 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

finsdefis schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 20:07:
[...]

Guest vouchers (lounge access vouchers) zijn sinds 1 april jl. afgeschaft geloof ik.

Wel kun je nog toegang geven aan een gast voor 40 euro.
ah jammer dan is het nu idd altijd betalen
trouwens Amex platinum is +1 en de extra card is ook +1 maar dit is voor PP Lounges neem ik van aan? en geld dus niet voor de Privium Club Lounge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Lostson schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 20:19:
[...]

ah jammer dan is het nu idd altijd betalen
trouwens Amex platinum is +1 en de extra card is ook +1 maar dit is voor PP Lounges neem ik van aan? en geld dus niet voor de Privium Club Lounge?
Ja idd jammer. Ook Plat is versoberd ja, daar moet je nu de extra Plat kaart aanvragen voor 10 euro per maand om ook Privium voor de ander te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

finsdefis schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 20:29:
[...]

Ja idd jammer. Ook Plat is versoberd ja, daar moet je nu de extra Plat kaart aanvragen voor 10 euro per maand om ook Privium voor de ander te krijgen.
ik heb besloten om even tijdelijk de Mastercard Black te nemen vanwege de onbeperkte lounge access...ik ga dit jaar nog zeker 10 x een PP gebruiken dan haal ik dat 204 euro lidmaatschap er zekers weten wel uit (als je er vanuit gaat dat een PP toegang per keer 30 euro is). Privium is leuk, maar kan even wachten totdat Amex met een persoonlijke Bonus offer komt. (ik hoop dan ook wel 100.000 punten...maar goed het is altijd persoonlijk)...vorige keer was het 75.000 punten dus wie weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-09 19:19
Ik weet niet of er bepaalde eisen zijn aan toegang tot een lounge wanneer deze vol is, maar wij zijn met Amex Gold Priority Pass al minstens 4 keer geweigerd. Dus zou toegang tot een lounge niet als zekerheid bestempelen wanneer je vliegt. Of iig van te voren goed kijken hoe laat je vliegt en of dat ook drukke tijden zijn in de lounge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Ricktachtig schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:26:
Ik weet niet of er bepaalde eisen zijn aan toegang tot een lounge wanneer deze vol is, maar wij zijn met Amex Gold Priority Pass al minstens 4 keer geweigerd. Dus zou toegang tot een lounge niet als zekerheid bestempelen wanneer je vliegt. Of iig van te voren goed kijken hoe laat je vliegt en of dat ook drukke tijden zijn in de lounge.
Dat is waar...geen garantie idd (maar ik reis in die maanden alleen dus hopelijk gaat het goed)

ik moest 1x bij Lounge 26 ook bijna 45 minuten buiten wachten omdat het te vol was...iedereen was ook geirriteerd en boos, omdat er ook minstens 10 klanten naar buiten gingen (dus dan is er weer plek, maar de receptioniste hield vol we zitten op capacity...wat niemand dan begreep 1 out 1 in zou je zeggen).

Ook was ik een keer in Madrid geweigerd, omdat capacitiy vol was...dus moesten we 30 min wachten...daar was het helemaal oneerlijk als er een Business Class ticket holder aankwam mocht die gewoon doorlopen (discriminatie vs economy) daar werd de sfeer helemaal slecht omdat iedereen vroeg WHY??! Blijkbaar zijn er lounges die BC over Economy binnenlaten (uiteraard BC betaald meer) maar wel beetje jammer dat First come First serve niet gehanteerd wordt (het was ook geen specifiek airline lounge ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Lostson schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:28:
[...]

Dat is waar...geen garantie idd (maar ik reis in die maanden alleen dus hopelijk gaat het goed)

ik moest 1x bij Lounge 26 ook bijna 45 minuten buiten wachten omdat het te vol was...iedereen was ook geirriteerd en boos, omdat er ook minstens 10 klanten naar buiten gingen (dus dan is er weer plek, maar de receptioniste hield vol we zitten op capacity...wat niemand dan begreep 1 out 1 in zou je zeggen).

Ook was ik een keer in Madrid geweigerd, omdat capacitiy vol was...dus moesten we 30 min wachten...daar was het helemaal oneerlijk als er een Business Class ticket holder aankwam mocht die gewoon doorlopen (discriminatie vs economy) daar werd de sfeer helemaal slecht omdat iedereen vroeg WHY??! Blijkbaar zijn er lounges die BC over Economy binnenlaten (uiteraard BC betaald meer) maar wel beetje jammer dat First come First serve niet gehanteerd wordt (het was ook geen specifiek airline lounge ofzo)
Het is eigenlijk altijd wel zo dat statushouders en bc passagiers voorrang krijgen. Daar valt denk ik meer aan te verliezen dan mensen die voor relatief (!) weinig een PP-abbo hebben. Vaak hebben airlines zonder eigen lounge een contract met zo'n organisatie als Aspire voor hun bc-passagiers.

Ik heb het eigenlijk alleen nog in Europa meegemaakt dat de loungetoegang beperkt werd en/of dat je jezelf aan moest melden via een QR-code. Komt denk ik dus ook door de instroom van dit soort relatief goedkope abonnementen.

Aan de andere kant zijn lounges ook weer niet heilig. Soms zijn er van die IT-bro's die hardop aan het bellen zijn of een nogal luidruchtig gezin en dan bereik je het doel (eten/drinken in relatieve rust) alsnog niet. Dan liever ergens een restaurantje opzoeken.

En wat kan Privium toch heerlijk zijn overigens. Gister terug (non-Schengen) en de wachtrij voor de paspoortcontrole, zelfs die voor EU, liep echt door tot aan de trappen (E-pier).

[ Voor 4% gewijzigd door finsdefis op 06-08-2024 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

finsdefis schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:12:
[...]

Het is eigenlijk altijd wel zo dat statushouders en bc passagiers voorrang krijgen. Daar valt denk ik meer aan te verliezen dan mensen die voor relatief (!) weinig een PP-abbo hebben. Vaak hebben airlines zonder eigen lounge een contract met zo'n organisatie als Aspire voor hun bc-passagiers.

Ik heb het eigenlijk alleen nog in Europa meegemaakt dat de loungetoegang beperkt werd en/of dat je jezelf aan moest melden via een QR-code. Komt denk ik dus ook door de instroom van dit soort relatief goedkope abonnementen.

Aan de andere kant zijn lounges ook weer niet heilig. Soms zijn er van die IT-bro's die hardop aan het bellen zijn of een nogal luidruchtig gezin en dan bereik je het doel (eten/drinken in relatieve rust) alsnog niet. Dan liever ergens een restaurantje opzoeken.

En wat kan Privium toch heerlijk zijn overigens. Gister terug (non-Schengen) en de wachtrij voor de paspoortcontrole, zelfs die voor EU, liep echt door tot aan de trappen (E-pier).
Begrijpelijk dat zeker (statushouders en BC)
maar goed laatste tijd kon ik altijd doorlopen dus hopelijk is dat de komende maanden ook zo :-)
haha niet alleen IT-Bros maar ook managers in pakken die luidruchting in een Teams call zitten zonder koptelefoon...moet dat zo denk ik dan...eigenlijk zouden daar regels voor opgesteld moeten worden (ga je videobellen doe het dan in een afgesloten hok/ruimte)

Privium heb ik op dit moment nog niet maar zit er over na te denken om het los te nemen...gezien je dit naar rato terug kan krijgen zodra je de Amex platinum neemt. ik denk er nog over na...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:02
Lostson schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:28:
[...]

Weet je zeker dat loungetoegang je 30 euro per bezoek waard is? Als je toch moet wachten met de rest van de Priority pass houders, kun je dan niet beter in een restaurantje die 30 euro stuk slaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
De PP-lounges zijn best wel overrated. Voor mij zeker geen € 30 (per persoon) per bezoek waard. Als je toevallig gratis toegang hebt, dan is het mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
flyers schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 12:56:
[...]

Dit zou ik ook graag willen weten of dit nog steeds van toepassing is, dat het als 2 verschillende producten word gezien (FB Amex en Amex zelf)? Amex chat geeft zelf net aan dat dit wel als 1 product wordt gezien. Wellicht dat iemand dit recent nog heeft geprobeerd.
Bij een opzegging van FB-Amex en het tegelijk via de website aanvragen van een gewone AMEX Platinum kaart ontving ik anderhalf jaar terug nog gewoon de actie punten/korting. Toen waren deze voorwaarden ook al zo.

Maar garanties heb je niet. AMEX lijkt sterk aan het bezuinigen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:39
edwardmp schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 19:10:
Kan iemand me vertellen hoe de afrekening werkt met een extra (platinum) kaart. Wordt dit simultaan met de hoofdkaarthouder zijn kosten afgeschreven?
Ja, staat er gewoon als extra regel tussen met de naam van de extra kaarthouder.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Lostson schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 20:19:
trouwens Amex platinum is +1 en de extra card is ook +1 maar dit is voor PP Lounges neem ik van aan?
en geld dus niet voor de Privium Club Lounge?
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

wibblemoo schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:50:
[...]

Weet je zeker dat loungetoegang je 30 euro per bezoek waard is? Als je toch moet wachten met de rest van de Priority pass houders, kun je dan niet beter in een restaurantje die 30 euro stuk slaan?
voor mij wel (maar dat is puur mijn situatie) ik ga hem dit jaar zeker 12+ keer nog gebruiken...okay misschien is het niet 30 euro waard voor de zoveelste hotel/airport buffet voor 2-3 uurtjes maar toch in mijn situatie haal ik het eruit (wat je waard vind en wat waard is sja....is up to you wat je er van vind) ik denk eerlijk gezegd de prijs 20 euro zal meer tegen de echte waarde zijn voor zo'n buffet

(even vanuit gaande dat je 2 borden pakt en 2 of 3 drankjes) dan zit je meestal wel propvol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Mawlana schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:26:
De PP-lounges zijn best wel overrated. Voor mij zeker geen € 30 (per persoon) per bezoek waard. Als je toevallig gratis toegang hebt, dan is het mooi meegenomen.
tsja voor iedereen is dat verschillend...ik vind zelf ook de Aspire lounges 26 / 41 zwaar onder de maat presteren... (vaak alleen maar salades, brood en weinig warm eten) maar goed...als ik dan in buitenland ben dan zijn de lounges echt een klap beter (dan is het wel weer leuk om die te bezoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
Mawlana schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:26:
Grotendeels eens, alhoewel ik wel een paar goede ervaringen in de VS en Azië heb. Ook op Heathrow bij een vd contract lounges, even geen idee meer welke. Maar erop wachten zou ik ook niet snel doen.

Gewoon even de reviews bekijken voordat je het (voor een gast) betaalt zou ik zeggen. En als je naar rust of iets anders specifieks qua eten of drinken op zoek bent even binnenkijken.

Heb trouwens ook business class only lounges gehad die echt stampvol waren en waar enorm veel herrie was (m.n. van Lufthansa in München, man man man).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 21:11
Mawlana schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 18:53:
[...]

Volgens mij bedoelt men daarmee de lounge met je priority pass, niet de Privium. Voor een bezoek aan Privium krijgt amex geen factuur, bij priority pass wel.

Op Schiphol neem ik altijd een loungebox mee, na mijn bezoek aan de Privium lounge. Iets te gierig om water aan boord te kopen. 😅
Late reactie van mij, I know, maar denk ik wel een bijdrage aan de discussie.

Ik heb recent op Schiphol met de priority pass, die ik bij mijn Amex Gold heb, de Aspire Lounge bezocht en op weg naar de gate een loungebox opgehaald. Het enige wat ik op mijn rekeningoverzicht heb staan is het statiegeld van het flesje cola (die ik met Amex heb betaald op de cardterminal) :+

Edit: nu ik er over nadenk vraag ik me af of het statiegeld is. Het gaat om €0,12, dat ik moest aftikken om de loungebox mee te nemen. Alsnog goede deal trouwens, vergeleken met als je de inhoud van de box los moet kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door Hompu op 06-08-2024 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:36
Vergeet niet voor de gene die twijfelen om voor een Amex kaart te gaan dat vandaag de laatste dag is voor de 40.000 extra punten bij een Gold referral en 100.000 voor een Platinum en ik geloof 70.000 bij een Flying Blue Amex kaart! :)

Actie zal overigens vast nog later dit jaar komen vermoed ik.

[ Voor 12% gewijzigd door mprkooij op 06-08-2024 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03:40
Hompu schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:27:
[...]

Edit: nu ik er over nadenk vraag ik me af of het statiegeld is. Het gaat om €0,12, dat ik moest aftikken om de loungebox mee te nemen. Alsnog goede deal trouwens, vergeleken met als je de inhoud van de box los moet kopen.
Er wordt een klein bedrag (0,10 euro) in rekening gebracht zodat er een administratie is van het afhalen van de loungebox. Dit stelt Amex ook in staat je alsnog de volle prijs te rekenen als je te vaak de box haalt. De vraag is dan ook of achteraf ook de volle prijs wordt gerekend als je ook een geregistreerd lounge bezoek hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:04
flyers schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 12:56:
[...]

Bij mij is is aangegeven dat omdat ik een extra fb amex had dat ik niet de 200 euro cashback kon krijgen van de vorige aanbieding.

Vandaag de spend eis gehaald. En ik heb gewoon de 200 euro gekregen.

Dus een extra kaart fb amex wordt als een ander product gezien ongeacht wat er in de voorwaarden staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Hompu schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:27:
[...]

Late reactie van mij, I know, maar denk ik wel een bijdrage aan de discussie.

Ik heb recent op Schiphol met de priority pass, die ik bij mijn Amex Gold heb, de Aspire Lounge bezocht en op weg naar de gate een loungebox opgehaald. Het enige wat ik op mijn rekeningoverzicht heb staan is het statiegeld van het flesje cola (die ik met Amex heb betaald op de cardterminal) :+

klinkt goed...zodra er een goede bonus offer komt voor de amex platinum dan wellicht stap ik over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Even iets opvallends: voor mijn Amex account heb ik een unieke gebruikersnaam en wachtwoord + 2FA. Nu blijkt het wachtwoord op lijsten van gehackte wachtwoorden te staan. Amex heeft nooit een datalek of hack gemeld. Maar gezien het een unieke combi van gebruikersnaam en wachtwoord is, kan het eigenlijk niet anders dan dat deze bij Amex vandaan komen. Hebben jullie hier ervaring mee? Of heb ik een melding gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
ucsdcom schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:36:
Even iets opvallends: voor mijn Amex account heb ik een unieke gebruikersnaam en wachtwoord + 2FA. Nu blijkt het wachtwoord op lijsten van gehackte wachtwoorden te staan. Amex heeft nooit een datalek of hack gemeld. Maar gezien het een unieke combi van gebruikersnaam en wachtwoord is, kan het eigenlijk niet anders dan dat deze bij Amex vandaan komen. Hebben jullie hier ervaring mee? Of heb ik een melding gemist?
Niks vernomen. Ben ook wel benieuwd want heb zelf ook een unieke combinatie. Heb je de dataset ergens kunnen vinden? Amex gebruikt namelijk usernames voor de login ipv emails dus lastig om het zo 123 te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Staat de combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord op de lijst, of het wachtwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
En is het een random wachtwoord, of stiekem toch iets van een vaker voorkomend woord?

(En welke lijst heb je het over, check ik mijn volledig random-want-bitwarden wachtwoord ook eens)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:19

Typhone

Who Dares Wins

Ik ben positief verrast door AMEX.

Bij mijn laatste autoverhuur in de VS lekke band gehad en de band op advies van de verhuurder zelf laten vervangen bij een repair shop. Kosten zouden vergoed worden en waren ook inbegrepen in de verzekering standaard bij de auto.

Tot je aanspraak maakt op die verzekering. Toen geen gehoor meer aan twee kanten (autoverhuurder zelf en de broker). Bij AMEX maar een betwisting aangesproken en een shitload aan documentatie gestuurd. Vier dagen later het bedrag retour gekregen van AMEX. We zijn ruim 8 weken verder maar nog altijd stilte aan de kant van de broker/verhuurder.

Zojuist telefoontje gekregen van AMEX of alles naar behoren afgehandeld was. Lof voor die service in elk geval :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

wow wel slecht zeg van de autoverhuurder en de broker...
maar goed dat je de auto dan gehuurd hebt met Amex...scheelt weer een hoop gedoe en je hoeft niet te wachten op je geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Maar gezien het een unieke combi van gebruikersnaam en wachtwoord is, kan het eigenlijk niet anders dan dat deze bij Amex vandaan komen
De andere mogelijkheid is natuurlijk dat het lek bij jou vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Lostson schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:55:
wow wel slecht zeg van de autoverhuurder en de broker...
maar goed dat je de auto dan gehuurd hebt met Amex...scheelt weer een hoop gedoe en je hoeft niet te wachten op je geld...
Zeer zeker, tweede keer in mijn leven dat ik gebruik gemaakt heb van een betwisting, maar de eerste keer dat ik het bij AMEX deed. Wat nu natuurlijk vervelend is, is het feit dat ik niet weet waar ik in de toekomst een auto ga huren. Als het in orde is maakt dat niks uit maar zodra er stront aan de knikker is dan hoop je dat ze het verschil maken met de afhandeling. Nu is het maar een band maar stel je maar eens voor dat het een ongeval met letsel is. Ik weet het, als-als-als, maar in de afgelopen 3 verhuurperiodes heb ik 3 gezeur met de auto gehad (2x kapotte motor, noodloop, 1x lekke band). Vooralsnog doen AutoEurope en Dollar daar in negatieve zin aan mee. En ik zat te twijfelen of ik de AMEX (Gold) wilde houden maar die twijfel is direct weggenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
PolarBear schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:50:
[...]

De andere mogelijkheid is natuurlijk dat het lek bij jou vandaan komt.
Inderdaad die mogelijkheid is er altijd ook.

Nou ja in ieder geval ww. aangepast en 2FA stond al aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Typhone schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:57:
[...]

Zeer zeker, tweede keer in mijn leven dat ik gebruik gemaakt heb van een betwisting, maar de eerste keer dat ik het bij AMEX deed. Wat nu natuurlijk vervelend is, is het feit dat ik niet weet waar ik in de toekomst een auto ga huren. Als het in orde is maakt dat niks uit maar zodra er stront aan de knikker is dan hoop je dat ze het verschil maken met de afhandeling. Nu is het maar een band maar stel je maar eens voor dat het een ongeval met letsel is. Ik weet het, als-als-als, maar in de afgelopen 3 verhuurperiodes heb ik 3 gezeur met de auto gehad (2x kapotte motor, noodloop, 1x lekke band). Vooralsnog doen AutoEurope en Dollar daar in negatieve zin aan mee. En ik zat te twijfelen of ik de AMEX (Gold) wilde houden maar die twijfel is direct weggenomen.
weet jij hoe het zit met de Amazon Prime vergoeding? ik weet dat Amazon Prime tegenwoordig 4,99 euro is, maar volgens de website vergoeden ze 2,99 (ik weet het...het is een lullig klein bedrag maar goed...dacht vraag het even omdat jij de Gold hebt)

ik heb zelf de green card wat ook al 6,50 euro per maand kost dan brengt dat het verschil weer wat dichterbij als je de gold card neemt (ook dat loungebox on the go en 100 euro diner tegoed not bad zeg maar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-09 19:19
Lostson schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 16:17:
[...]

weet jij hoe het zit met de Amazon Prime vergoeding? ik weet dat Amazon Prime tegenwoordig 4,99 euro is, maar volgens de website vergoeden ze 2,99 (ik weet het...het is een lullig klein bedrag maar goed...dacht vraag het even omdat jij de Gold hebt)

ik heb zelf de green card wat ook al 6,50 euro per maand kost dan brengt dat het verschil weer wat dichterbij als je de gold card neemt (ook dat loungebox on the go en 100 euro diner tegoed not bad zeg maar)
Met Amex Gold krijg je 2,99 vergoeding.

Dinertegoed van 100 euro is leuk, maar kijk goed of het restaurant waar je graag eet er wel tussen staat. https://www.americanexpre...rd/restaurants/index.html

Ook goed om te weten is dat het niet 100 euro is, maar 2 x 50 euro. Dus je "moet" er 2 x voor uit eten gaan om de volle 100 te krijgen.

Loungebox on the go zou ik het niet voor doen. Het is niks meer en ook niks minder overigens dan een flesje fris, banaan en een klef voorgesmeerd broodje in een plastic bakje zoals je ze ziet liggen bij de Albert Heijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Ricktachtig schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 16:25:
[...]

Met Amex Gold krijg je 2,99 vergoeding.

Dinertegoed van 100 euro is leuk, maar kijk goed of het restaurant waar je graag eet er wel tussen staat. https://www.americanexpre...rd/restaurants/index.html

Ook goed om te weten is dat het niet 100 euro is, maar 2 x 50 euro. Dus je "moet" er 2 x voor uit eten gaan om de volle 100 te krijgen.

Loungebox on the go zou ik het niet voor doen. Het is niks meer en ook niks minder overigens dan een flesje fris, banaan en een klef voorgesmeerd broodje in een plastic bakje zoals je ze ziet liggen bij de Albert Heijn.
jammer dat het maar 2,99 is.
ah ja de lounge box is een leuke bijeenkomst idd maar goed gwn cash voor dat Box betalen is goedkoper dan die 20 euro idd...maar ik denk dat als je voor gold gaat je meer naar de verzekeringen moet kijken
die zijn wel beter dan de greencard (had het even op de Amex site vergeleken en er is behoolijk wat verschil vooral de uitgebreidere reisverzekeringen.

Bij de greencard is het allemaal wat droeviger...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TB_Demolisher
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-09 14:47
Ik heb een maand geleden gekozen voor de Platinum AmEx.

As we speak zit ik in de privium lounge om mijn, en mijn vrouw haar iris te laten scannen.

Ik ben weinig gewend qua deze luxe, en al gaan wij pas over een maand vliegen, de voorpret is nu al begonnen met dit lounge bezoek.

De rekensom is niet heel moeilijk, want door de uitstekende reisverzekering kon ik mijn huidige reis en annuleringsverzekering opzeggen. Daardoor kost de kaart effectief nog 350euro per jaar.
Neem dan de 300euro tegoed voor diners en de 100.000 punten erbij waarmee we een aantal vluchten binnen Europa zeer voordelig kunnen doen en de kaart brengt zn geld meer dan op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:34
TB_Demolisher schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 16:45:

As we speak zit ik in de privium lounge om mijn, en mijn vrouw haar iris te laten scannen.

Ik ben weinig gewend qua deze luxe, en al gaan wij pas over een maand vliegen, de voorpret is nu al begonnen met dit lounge bezoek.

De rekensom is niet heel moeilijk, want door de uitstekende reisverzekering kon ik mijn huidige reis en annuleringsverzekering opzeggen. Daardoor kost de kaart effectief nog 350euro per jaar.
Neem dan de 300euro tegoed voor diners en de 100.000 punten erbij waarmee we een aantal vluchten binnen Europa zeer voordelig kunnen doen en de kaart brengt zn geld meer dan op.
Je moet wel de reis met Amex betaald hebben. Voor losse vliegreizen en hotelovernachtingen lukt dit meestal wel. Voor pakketreizen is dit veel lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

ik heb geen aparte reisverzekering en ik kon ook geen gebruik maken van de 100.000 offer helaas
anders was ik daar ook wel voor gegaan...maar goed ik ben op dit moment tevreden met mijn lounge access :)
mocht je wel in de lounge eten en bezoeken tijdens het scannen? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Die punten moet ik nog eens wat mee doen. Lukt mij niet om die in te zetten. Heenvlucht is altijd een lokkertje, terugvlucht kost opeens 600.000 punten ofzo. Wat een onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:16
Lostson schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 16:37:
[...]

jammer dat het maar 2,99 is.
ah ja de lounge box is een leuke bijeenkomst idd maar goed gwn cash voor dat Box betalen is goedkoper dan die 20 euro idd...maar ik denk dat als je voor gold gaat je meer naar de verzekeringen moet kijken
die zijn wel beter dan de greencard (had het even op de Amex site vergeleken en er is behoolijk wat verschil vooral de uitgebreidere reisverzekeringen.

Bij de greencard is het allemaal wat droeviger...
Is greencard beter dan FB silver ? of juist FB silver ? Naar mijn mening is greencard als je niet toch met vliegtuig reist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Wat betreft verzekeringen voor huurauto’s, weet ik nog dat mijn vader niks vergoed kreeg (lullige was ook dat die dat pas kreeg te horen toen die alles aangeleverd had ipv direct te horen) toen zijn ruit werd ingetikt met zijn FB AMEX Gold. Vanaf welke kaart is de verzekering voor huurauto’s beter geregeld eigenlijk?

Ik zelf heb nog een simpele ICS Mastercard Gold (oude Bijenkorfcard) en huur altijd voor de zekerheid auto’s met een “worry-free” label bij Easyterra om problemen te voorkomen. Ik verwacht binnenkort meer te reizen en dus ook vaker auto’s te huren, wellicht dat een Amex met bijkomende verzekeringen ook interessant is.

[ Voor 8% gewijzigd door xileS op 08-08-2024 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Ultrafast schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 17:42:
[...]

Is greencard beter dan FB silver ? of juist FB silver ? Naar mijn mening is greencard als je niet toch met vliegtuig reist.
nee niet beter...de silver card is beter volgens mij
je spaart ook sneller met de card (wellicht past die beter bij mij aangezien ik vaker vlieg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB_Demolisher
Lostson schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 16:53:
[...]

mocht je wel in de lounge eten en bezoeken tijdens het scannen? :*)
Zeker, en dat viel niet tegen.

Wat betreft de vliegtickets, via Flying Blue toch al wel prima aanbiedingen gezien voor mei volgend jaar. 80.000 voor 2 tickets retour Curaçao of voor 15.000 2 retour tickets Rome.

[/quote]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

TB_Demolisher schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 18:35:
[...]

Zeker, en dat viel niet tegen.

Wat betreft de vliegtickets, via Flying Blue toch al wel prima aanbiedingen gezien voor mei volgend jaar. 80.000 voor 2 tickets retour Curaçao of voor 15.000 2 retour tickets Rome.

[/quote]
enige jammere is dat je bij het verkrijgen van die FB Amex punten nog steeds moet bij betalen als je met miles wilt gaan boeken.
Dat Amsterdam - Rome vlucht 2 x 15.000 punten + 243,38 euro

als ik op skyscanner kijk laagste directe vlucht is 163 euro x 2 = 326 euro

Is alsnog goedkoper maar het verschil is niet zo geweldig (hoe kijk jij hier tegenaan?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TB_Demolisher
Lostson schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 18:50:
[...]

enige jammere is dat je bij het verkrijgen van die FB Amex punten nog steeds moet bij betalen als je met miles wilt gaan boeken.
Dat Amsterdam - Rome vlucht 2 x 15.000 punten + 243,38 euro

als ik op skyscanner kijk laagste directe vlucht is 163 euro x 2 = 326 euro

het alsnog goedkoper maar het verschil is niet zo geweldig (hoe kijk jij hier tegenaan?)
Bij de 15.000 zit dan wel ook de koffers bij in. Bij de goedkoopste vaak niet. Verschil is dus al snel 100 euro per 2 retour. Sterker nog, kijk ik naar de zelfde vlucht naar Curaçao, dan moet ik 450 euro "belasting" betalen ipv de volle mep (ruim 1400euro).

Iedere euro die de punten opleveren is bonus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Ricktachtig schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 16:25:

Om precies te zijn:
U krijgt € 50 euro per 6 maanden, dus € 100 euro per jaar. € 50 tegoed in de periode januari – juni en € 50 in de periode juli – december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

TB_Demolisher schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 19:18:
[...]

Bij de 15.000 zit dan wel ook de koffers bij in. Bij de goedkoopste vaak niet. Verschil is dus al snel 100 euro per 2 retour. Sterker nog, kijk ik naar de zelfde vlucht naar Curaçao, dan moet ik 450 euro "belasting" betalen ipv de volle mep (ruim 1400euro).

Iedere euro die de punten opleveren is bonus.
daar heb je gelijk in als je checkin bagage hebt daar kost het volgens mij 4 x 30 euro ofzo voor heen/terug reis (2 personen) = 120 euro
Ik denk dat het meest voordelige een verre reis is zoals Curacao idd maar dan heb je al gauw 80-100k punten nodig (of je moet mega geluk hebben met reis data). ik heb op dit moment ook aardig wat punten zo rond 50k ofzo maar ik kan daar alleen korte vluchten mee doen...verre vluchten heb ik nog geen 2x tickets mee kunnen scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

hoelang duurde het trouwens voordat je een Privium invite kreeg om de irisscan + kaart aan te maken na je Platinum aanvraag? en duurde Priority Pass dan ook een week ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Priority Pass had ik eerder binnen dan de Amex kaart zelf. Sterker nog, dat was de eerste feedback die ik zag/kreeg van het aanvraagproces.

Privium moet je zelf aanvragen zodra je kaart binnen is, dat gaat niet vanzelf.

[ Voor 21% gewijzigd door Hmmbob op 09-08-2024 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB_Demolisher
Lostson schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:19:
[...]

hoelang duurde het trouwens voordat je een Privium invite kreeg om de irisscan + kaart aan te maken na je Platinum aanvraag? en duurde Priority Pass dan ook een week ofzo?
Ik heb nadat ik mijn kaart had direct een privium account aangemaakt. 2 dagen later kreeg ik daarvan de bevestiging met een privium nummer waarmee ik een afspraak kon maken om te laten scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

kreeg gisteren een mail binnen dat mijn MC Black aanvraag goedgekeurd was.
had het maandag 5 aug aangevraagd en op zaterdag 10 aug de goedkeuring gekregen dus pak em beet duurt de aanvraag 5 volle werkdagen (hou het maar op 6 normale dagen om alles te verwerken).

Houd er dus rekening mee dat als je binnenkort op reis gaat dat je genoeg tijd hebt voor die aanvraag.

Priority pass Prestige membership heb ik nog geen invite van gekregen......ik verwacht maandag of dinsdag denk wel iets te krijgen
hou jullie op de hoogte hoe lang dat duurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:12
Ik heb een ING creditcard, maar kan hiermee geen kaarten voor Universal Studios Japan boeken. Meerdere kaarten zelfs geprobeerd..
Zou het helpen als ik tijdelijk een Amex Green card aanvraag? Iemand ervaring hierme?
Had vroeger wel de FB Gold pas van ze, maar te weinig gebruikt en dus opgezegd

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Musta schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:01:
Ik heb een ING creditcard, maar kan hiermee geen kaarten voor Universal Studios Japan boeken. Meerdere kaarten zelfs geprobeerd..
Zou het helpen als ik tijdelijk een Amex Green card aanvraag? Iemand ervaring hierme?
zou je even moeten checken op de universal studios japan website of Amex geaccepteerd wordt...anders vraag je hem ook voor niets aan.
ik heb zelf ook een Amex green card, maar heb het niet gebruikt in Japan to be honest...
is de ING Creditcard trouwens een Mastercard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
Musta schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:01:
Met mijn Amex heeft het ook drie pogingen gekost om de tickets bij USJ te boeken. In Japan is de online-acceptatie van buitenlandse kaarten best lastig. De tickets voor de Shinkansen heb ik alleen met Wise kunnen betalen.

Wat je kan doen is kijken of je de kaarten via Klook kan kopen. Als ze daar verkrijgbaar zijn, dan is de betaling daarvan een eitje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-09 13:56
Of Curve aanvragen, ING koppelen met Curve en dan proberen met Curve te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Niet online
mfkne schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:37:
Of Curve aanvragen, ING koppelen met Curve en dan proberen met Curve te betalen.
Moet zeggen dat ik in het verleden (>6 mnd geleden) meerdere keren met zowel Curve als de ICS Gold kaart tickets in Japan heb kunnen bestellen (USJ en Shinkansen). Maar de laatste maanden/weken lukte het soms met MC/Visa debit en credit niet en met Amex wel.

Beetje jammer van de hoge wisselkoersopslag bij treintickets van 200 euro p.p., dat wel.

Geen idee waar het aan ligt eigenlijk, de 3DS-verificatie lijkt gewoon te werken maar daarna faalt het alsnog. Na de derde mislukte MC/Visa had ik er genoeg van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

ik weet niet of de vraag hier mag maar heeft iemand ervaringen met de Wise debit card?
binnenkort ga ik naar malaysia en filipijnen en dan wil je een zo gunstige wisselkoers krijgen...wise is wat er als eerste bij me op kwam

Ben benieuwd of iemand er ervaring mee heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:12
Lostson schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:10:
ik weet niet of de vraag hier mag maar heeft iemand ervaringen met de Wise debit card?
binnenkort ga ik naar malaysia en filipijnen en dan wil je een zo gunstige wisselkoers krijgen...wise is wat er als eerste bij me op kwam

Begin van het jaar in Maleisie geweest en daar mijn Wise-kaart gebruikt; het werkt prima. Sinds covid kun je zowat overal met een bankpas/mobiel betalen, dus veel cash heb je niet meer nodig. En de koers bij Wise is inderdaad beter dan wat je bij de grote banken zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

shdx schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:46:
[...]

Begin van het jaar in Maleisie geweest en daar mijn Wise-kaart gebruikt; het werkt prima. Sinds covid kun je zowat overal met een bankpas/mobiel betalen, dus veel cash heb je niet meer nodig. En de koers bij Wise is inderdaad beter dan wat je bij de grote banken zou krijgen.
toen je in Maleisie was had je al ringgits ingekocht? of kan je dat ook terplekke doen via de Wise app ofzo?
ik denk een beetje cash is wel handig lijkt mij...(meer de OG places of markten zullen waarschijnlijk nog veel cash zijn?) maar de KL Malls zal Card allemaal prima zijn denk ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje

Ik en mijn vriendin gebruiken al 4 jaar wise en zijn er heel erg tevreden mee. Hebben het gebruikt in heel veel landen (india, vs, canada, china (gelinkt met AliPay), qatar, thailand, denemarken, zweden, polen, georgië, turkije) en nog nooit problemen gehad met acceptatie. Het is een visa debit dus bijna overal waar je met een pinpas betalen kan werkt de kaart.

Ikzelf zet altijd een groot bedrag om in de currency van het land en probeer overal te pinnen waar ik maar kan. De wisselkoers kosten voor zo'n eenmalige conversion zijn super laag. Als je per transactie steeds iets uit je euro budget snoept betaal je steeds een klein beetje constante kosten wat in the long run iets kan oplopen, vooral als je steeds een winkeltje in loopt om een drankje te halen van 50 cent.

Geld pinnen bij een atm is tot een max van 200-250€ en daarna moet je extra kosten betalen. Ik gebruik het het meest in India en daar is het wat lastiger om te betalen met een pinpas/nfc dus daar neem ik meestal wel €200 op en dat gaat zonder problemen.

Ook hun customer service is goed en hun UX/UI in de app is perfect. Mijn kaartgegevens en die van mijn vriendin waren een keer 'compromised' in India bij een ATM in het vliegveld (vraag me niet hoe, ik test altijd alle panelen voordat ik de kaart erin steek) en ik kreeg binnen een maand opeens grote afschrijvingen voor walmart giftcards en die werden geblokkeerd desondanks dat het saldo toereikend was. Simpelweg de kaart bevroren via de app en een nieuwe kaart aangevraagd zonder enig probleem. Ook een keer geld teruggekregen via Wise customer support toen een abonnement doorbleef gaan met afschrijven desondanks dat ik het had opgezet.

Ik wacht al 4 jaar op een addertje onder het gras want voor eenmalig €7,- moet dit eigenlijk niet zo goed werken, maarja toch wel :Y

Oh, en ze supporten google wallet dus je kan met een smart watch en telefoon betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:35
Andere neobanken als N26, Revolut, OpenBank (met Travel+) en Trade Republic bieden ook Visa / Mastercard debit kaarten met gunstige wisselkoersen, en zijn voor zulk gebruik ook het overwegen waard. Maar ik denk niet dat dat in dit topic thuishoort :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pipmitz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:04
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met het overzetten van hun AMEX punten naar bijv. FB? Hoelang duurde dit meestal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Pipmitz schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:07:
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met het overzetten van hun AMEX punten naar bijv. FB? Hoelang duurde dit meestal?
1 werkdag laatst nog gedaan dus dat is zeker niet de 5-10 werkdagen waar ze mee adverteren haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pipmitz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:04
Lostson schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:10:
[...]

1 werkdag laatst nog gedaan dus dat is zeker niet de 5-10 werkdagen waar ze mee adverteren haha
Top haha! Ik dacht al zul je zien zie je een leuke aanbieding, hup overzetten en dan tegen de tijd de ze over zijn is de stoel weg :)

Thanks voor het antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:22

Ook hier ervaring, werkt zeer prettig. Ik heb alleen in Vietnam gehad dat ik een keer wat moeite had om automaat te vinden die hem wel pakte. Verder nooit problemen gehad. Waar je eventueel ook op moet letten is dat sommige ATM's ook nog opname kosten rekenen en die kunnen verschillen. Zo had ik in Vietnam een bank gevonden waarbij EU visa-kaarten geen ATM kosten hadden, scheelde toch weer 1 a 2 euro per opname (welke ook maar max 120 euro was per keer)

Enige nadeel kan zijn dat je een Brits nummer moet bellen als je helpdesk nodig hebt, maar die heb ik ook maar 1 keer nodig gehad vanwege een "tijdelijke" dubbele afschrijving van vliegtickets.
hollandje schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:40:
[...]

Ikzelf zet altijd een groot bedrag om in de currency van het land en probeer overal te pinnen waar ik maar kan. De wisselkoers kosten voor zo'n eenmalige conversion zijn super laag. Als je per transactie steeds iets uit je euro budget snoept betaal je steeds een klein beetje constante kosten wat in the long run iets kan oplopen, vooral als je steeds een winkeltje in loopt om een drankje te halen van 50 cent.
De conversion fee (namelijk %) is toch altijd het zelfde? Dus of je van te voren converteert of tijdens betaling maakt toch niet uit? Ik heb dit in ieder geval nooit gedaan. Gewoon euro's (of dollars) aangehouden en dan geld opnemen of betalen.
[...]
Geld pinnen bij een atm is tot een max van 200-250€ en daarna moet je extra kosten betalen. Ik gebruik het het meest in India en daar is het wat lastiger om te betalen met een pinpas/nfc dus daar neem ik meestal wel €200 op en dat gaat zonder problemen.
Als je die 200-250 hebt opgemaakt schelen de kosten volgens mij inderdaad niet heel veel meer met de grootbanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

[...]

Ik en mijn vriendin gebruiken al 4 jaar wise en zijn er heel erg tevreden mee. Hebben het gebruikt in heel veel landen (india, vs, canada, china (gelinkt met AliPay), qatar, thailand, denemarken, zweden, polen, georgië, turkije) en nog nooit problemen gehad met acceptatie. Het is een visa debit dus bijna overal waar je met een pinpas betalen kan werkt de kaart.

Ook hun customer service is goed en hun UX/UI in de app is perfect. Mijn kaartgegevens en die van mijn vriendin waren een keer 'compromised' in India bij een ATM in het vliegveld (vraag me niet hoe, ik test altijd alle panelen voordat ik de kaart erin steek) en ik kreeg binnen een maand opeens grote afschrijvingen voor walmart giftcards en die werden geblokkeerd desondanks dat het saldo toereikend was. Simpelweg de kaart bevroren via de app en een nieuwe kaart aangevraagd zonder enig probleem. Ook een keer geld teruggekregen via Wise customer support toen een abonnement doorbleef gaan met afschrijven desondanks dat ik het had opgezet.

Ik wacht al 4 jaar op een addertje onder het gras want voor eenmalig €7,- moet dit eigenlijk niet zo goed werken, maarja toch wel :Y

Oh, en ze supporten google wallet dus je kan met een smart watch en telefoon betalen.
ah als je de Wise card linkt aan Alipay dan kun je gewoon met QR Code scannen bijv? ik weet dat je in veel aziatische landen wel met Alipay/Wechatpay kan betalen. scheelt wel een hoop gedoe idd

maar je zet dan bijv 500 euro om in Malaysian Ringgit wat dan gelijk staat aan 2433.78 ringgit
en wanneer ik dan klaar ben met malaysia (ik vlieg dan door naar Filipijnen) en er is wat Ringgit over die kan ik dan weer converten naar Filipino Pesos? werkt dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

krijn1985 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:26:
[...]

Ook hier ervaring, werkt zeer prettig. Ik heb alleen in Vietnam gehad dat ik een keer wat moeite had om automaat te vinden die hem wel pakte. Verder nooit problemen gehad. Waar je eventueel ook op moet letten is dat sommige ATM's ook nog opname kosten rekenen en die kunnen verschillen. Zo had ik in Vietnam een bank gevonden waarbij EU visa-kaarten geen ATM kosten hadden, scheelde toch weer 1 a 2 euro per opname (welke ook maar max 120 euro was per keer)

Enige nadeel kan zijn dat je een Brits nummer moet bellen als je helpdesk nodig hebt, maar die heb ik ook maar 1 keer nodig gehad vanwege een "tijdelijke" dubbele afschrijving van vliegtickets.

[...]

De conversion fee (namelijk %) is toch altijd het zelfde? Dus of je van te voren converteert of tijdens betaling maakt toch niet uit? Ik heb dit in ieder geval nooit gedaan. Gewoon euro's (of dollars) aangehouden en dan geld opnemen of betalen.

[...]

Als je die 200-250 hebt opgemaakt schelen de kosten volgens mij inderdaad niet heel veel meer met de grootbanken.
Klinkt goed. in ieder geval nice om te lezen dat mensen goede ervaringen hebben met de wise card...Cash/Cards/Conversion rate is altijd iets waar we mee stuntelen in een vreemd land...en die airport exchange kantoren voelen altijd als een dikke scam aan (dat zijn ze wss ook) dus ik ga het denk ik wel wise proberen. Ik kan dan zoveel mogelijk dan met card betalen (en wellicht een klein bedrag pinnen voor eventueel wat kleine prul aankopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
Lostson schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:54:
[...]

Klinkt goed. in ieder geval nice om te lezen dat mensen goede ervaringen hebben met de wise card...Cash/Cards/Conversion rate is altijd iets waar we mee stuntelen in een vreemd land...en die airport exchange kantoren voelen altijd als een dikke scam aan (dat zijn ze wss ook) dus ik ga het denk ik wel wise proberen. Ik kan dan zoveel mogelijk dan met card betalen (en wellicht een klein bedrag pinnen voor eventueel wat kleine prul aankopen)
Het ligt een beetje aan de landen, maar in azie waren de meeste landen waar ik ben geweest vooral cash. Neemt niet weg dat gewoon je hotel etc in lokale valuta betalen met Wise voordeliger is dan je gewone bank. Geld opnemen nadat je die "gratis" 200 euro hebt opgenomen zou je moeten narekenen wat voordeliger is. Aangezien je dan 1,75% + conversion fee betaald, waarbij je dus al gauw op 2,3 - 2,5% komt.

Enige jammere is wel dat tegenwoordig een iDEAL fee van 0,45 EUR geldt, vroeger was dit gratis, dus even een 10tje erop zetten kost wel weer extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

krijn1985 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:08:
[...]

Het ligt een beetje aan de landen, maar in azie waren de meeste landen waar ik ben geweest vooral cash. Neemt niet weg dat gewoon je hotel etc in lokale valuta betalen met Wise voordeliger is dan je gewone bank. Geld opnemen nadat je die "gratis" 200 euro hebt opgenomen zou je moeten narekenen wat voordeliger is. Aangezien je dan 1,75% + conversion fee betaald, waarbij je dus al gauw op 2,3 - 2,5% komt.

Enige jammere is wel dat tegenwoordig een iDEAL fee van 0,45 EUR geldt, vroeger was dit gratis, dus even een 10tje erop zetten kost wel weer extra.
Malaysia Kuala Lumpur en Philippines Manila
hoe werkt het trouwens als je multiple Currencies op je kaart hebt staan? weet de Wise Debit card automatisch uit welke potje die moet pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
Lostson schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:25:
[...]

Malaysia Kuala Lumpur en Philippines Manila
hoe werkt het trouwens als je multiple Currencies op je kaart hebt staan? weet de Wise Debit card automatisch uit welke potje die moet pakken?
Kuala Lumpur alleen 1 nachtje hotel gehad, vanwege gemiste overstap, dus durf niet te zeggen of je daarbuiten cash nodig hebt of niet. Filipijnen nooit geweest. Maar zou gewoon kijken of je op het vliegveld pin automaat kan vinden (en die hopelijk niet te hoge tarieven rekent) en dan iets van (omgerekend) 100/200 euro opnemen. Kun je in ieder geval cash betalen als het nodig is.

Als jij euro's om zet in MYR zal hij automatisch uit het MYR potje halen. En zodra daar te weinig in zit uit je euro potje. Persoonlijk zet ik het niet van te voren om en liet ik het allemaal uit mijn euro's komen. werkt ook prima en hoef je aan het eind niet overgebleven valuta om te wisselen.

Random tip: mocht je het nog niet kennen, maar kijk naar Grab voor taxi's in Azie (is de Aziatische uber) kun je prima je Wise kaart aan hangen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
krijn1985 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:08:
[...]

Via een bankoverschrijving is instant. Dus waarom zou je iDeal willen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
La1974 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:48:
[...]

Via een bankoverschrijving is instant. Dus waarom zou je iDeal willen gebruiken?
Bij mij staat dat een banktransfer er pas op dinsdag is, dus klinkt niet als instant. Vandaar dat ik altijd iDEAL gebruikte omdat dat (bijna) instant erop stond (en ook 0 euro kostte). En ik vond iDEAL prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
krijn1985 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:57:
[...]

Bij mij staat dat een banktransfer er pas op dinsdag is, dus klinkt niet als instant. Vandaar dat ik altijd iDEAL gebruikte omdat dat (bijna) instant erop stond (en ook 0 euro kostte). En ik vond iDEAL prima werken.
Doe je het vanuit een NL grootbank? Via Rabobank is het instant en werkt het minimaal net zo makkelijk als via iDeal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Ue6zNrqp0tAJQ_QPWaRepxuFoA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZWWE4EYohUI9JHbsL3Gz7GAA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
La1974 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 17:07:
[...]

Doe je het vanuit een NL grootbank? Via Rabobank is het instant en werkt het minimaal net zo makkelijk als via iDeal.

[Afbeelding]
Zover heb ik nooit gekeken aangezien iDEAL gratis was. Maar ik heb net dus even doorgeklikt maar ING is bijvoorbeeld al niet instant. Kan twee dagen duren maar meestal binnen een paar uur stond er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Lostson schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:51:
[...]

ah als je de Wise card linkt aan Alipay dan kun je gewoon met QR Code scannen bijv? ik weet dat je in veel aziatische landen wel met Alipay/Wechatpay kan betalen. scheelt wel een hoop gedoe idd

maar je zet dan bijv 500 euro om in Malaysian Ringgit wat dan gelijk staat aan 2433.78 ringgit
en wanneer ik dan klaar ben met malaysia (ik vlieg dan door naar Filipijnen) en er is wat Ringgit over die kan ik dan weer converten naar Filipino Pesos? werkt dat zo?
Alipay is een mixed bag. Mijn account is best oud dus ik kon hem eraan hangen en dan praktisch 99% betalen met de QR codes in China in RMB. Ik heb het nooit buiten China geprobeerd.

Qua omzetten, ja, je hebt steeds allerlei potjes die je kan uitgeven of omzetten naar een ander. Ik heb alleen wel dat hij soms willekeurig uit potjes haalt als ik niet genoeg in een potje heb. Oftewel ik betaal 30 usd d.m.v. 10€, 900₹, en 75rmb. Vind ikzelf een beetje gek dus probeer altijd de juiste currency te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Lostson schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:51:
[...]

Ik ben nu toevallig in China en er wordt hier eigenlijk idd bijna alleen met Alipay of wechat betaald. Cash heb ik een beetje op zak als reserve, maar dat zie je hier eigenlijk bijna niet meer.

Je kan gewoon de Alipay app downloaden en dan je Mastercard/Visa Debit/Credit koppelen. Ik heb zelf mijn N26 Mastercard debit gekoppeld. En je moet voor sommige transacties geloof ik ook je ID geverifieerd hebben. Ik heb dat bv wel gedaan en mijn vrouw niet en daardoor is 1 transactie bij haar mislukt denk ik.

Enige is, dat je met buitenlandse/niet chinese kaarten een toeslag krijgt van 3% bij bedragen boven 200 RMB. Ik heb gewoon gevraagd of ik de rekening kon splitsen en heb die 3% dus nog niet gehad ;p.

N26 rekent geen koersopslag, maar een creditcard bv vaak wel. Ook iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Toen ik in Macao was wilde ik wat drinken kopen uit een automaat, maar dat was toen zonder de ID verificatie en dat transactie mislukte (Alipay en Wechat getest)...blijkbaar moet je echt ID verified zijn.
maar nu heb ik Alipay en Wechat pay beide geconfigureerd (ook ID Verified met gewoon NL Paspoort).

daar heb ik nu mijn Wise Visa card aan gekoppeld dus hopelijk gaat betalen met een QR code dan ook gewoon goed (heb het eerlijk gezegd nog nooit getest in Azië)...

hmm dat van 3% van bedragen boven de 200RMB krijg je die ook als je een topup balance van te voren doet? dan zou het gewoon van je balance af moeten gaan ipv Wise/CC toch? staat het ergens beschreven die spelregels van 3% boven een bepaald bedrag? of is dat China Only?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Lostson schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 23:39:
Toen ik in Macao was wilde ik wat drinken kopen uit een automaat, maar dat was toen zonder de ID verificatie en dat transactie mislukte (Alipay en Wechat getest)...blijkbaar moet je echt ID verified zijn.
maar nu heb ik Alipay en Wechat pay beide geconfigureerd (ook ID Verified met gewoon NL Paspoort).

daar heb ik nu mijn Wise Visa card aan gekoppeld dus hopelijk gaat betalen met een QR code dan ook gewoon goed (heb het eerlijk gezegd nog nooit getest in Azië)...

hmm dat van 3% van bedragen boven de 200RMB krijg je die ook als je een topup balance van te voren doet? dan zou het gewoon van je balance af moeten gaan ipv Wise/CC toch? staat het ergens beschreven die spelregels van 3% boven een bepaald bedrag? of is dat China Only?
Je kan geen top-up balance doen voor zover ik weet, dat kan alleen met een Chinese bankkaart. Die 3% is helaas wel waar. Had zelf even in mijn transactie historie gekeken en daar kwam die ook elke keer terug bij bedragen boven de 200 RMB.

Ik zou het trouwens heel bijzonder vinden als wechat pay werkt. Ik heb dit nooit werkende gekregen, alleen met een Chinees telefoonnummer en dan gelinkt worden aan iemand anders zijn wallet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

hollandje schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 00:51:
[...]

Je kan geen top-up balance doen voor zover ik weet, dat kan alleen met een Chinese bankkaart. Die 3% is helaas wel waar. Had zelf even in mijn transactie historie gekeken en daar kwam die ook elke keer terug bij bedragen boven de 200 RMB.

Ik zou het trouwens heel bijzonder vinden als wechat pay werkt. Ik heb dit nooit werkende gekregen, alleen met een Chinees telefoonnummer en dan gelinkt worden aan iemand anders zijn wallet
helder over dat topup van alipay had het even opgezocht 200RMB staat ongeveer gelijk aan 25 euro dus als je al een diner betaald ga je er al over heen (tenzij het echt een heel goedkope maaltijd is) maar kleine dingen zoals flesjes water, seven eleven, snacks kopen gaat allemaal wel prima denk

wechat pay heb ik zelf nog niet kunnen testen, maar ik heb wel wise kunnen koppelen (ook Amex, KNAB mastercard) wel moet je de ID Verificatie doen anders werkt het sowieso niet. ik heb het net even gecheckt maar wechatpay kun je ook geen topup doen daar vraagt die om een mainland chinese bank card.
mijn telefoonnummer heb ik echter wel kunnen koppelen met mijn +31 nummer...maar goed of dit allemaal werkt zal ik moeten testen bij zo'n drankjes automaat ofzo

Mijn aanname is dat het ongeveer hetzelfde werkt als Alipay maar goed dat is een aanname...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Lostson schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 23:39:
Ik kan er naast zitten. Je hebt 2 manieren van scannen. Je kan jouw pay/receive code laten scannen (je krijgt dan het juiste bedrag te zien) of je kan hun qr scannen en dan moet je zelf het bedrag invoeren dat je wilt betalen. Volgens mij werkt het 1e wel zonder ID verificatie, want mijn vrouw heeft op die manier prima paar x kunnen betalen. En bij mij werkt tot nu toe wel alle betalingen met Alipay (ID geverifieerd). Ik had weleens gehoord dat er terminals zijn die geen Alipay accepteren van klanten die een buitenlandse pas gekoppeld heeft, maar dat ben ik nog niet tegen gekomen. Ik weet niet of daar überhaupt onderscheid in wordt gemaakt.

Ik denk dat beide bij jou dan wel moet werken. Ik heb zelf Wechat (nog) niet met mijn ID geverifieerd, wel kon ik gewoon mijn Mastercard Debit (N26) toevoegen. Tot nu toe geen Wechat nodig gehad en ga niet onnodig overal mijn paspoort laten scannen :P.
Zelf met je Europese kaart top uppen gaat niet lukken zoals je zelf al achter kwam. Wat precies de spelregels zijn weet ik eigenlijk ook niet, maar kreeg ergens te zien dat het idd 3% boven 200 RMB is, dus 200 RMB krijg je net geen 3% kosten lijkt mij. Mogelijkheid is bv dan om rest cash te betalen of in meerdere transacties te betalen, als je de 3% wilt voorkomen.

Wat volgens mij wel kan is dat een local je RMB stuurt naar jouw Ali/Wechat account en dat jij hem/haar bv cash geeft. Dan heb je geld op je balance en denk ik idd dat je de 3% aan kosten niet meer krijgt.

Ik weet trouwens niet of Wechat ook dezelfde regels heeft met de 200 RMB en 3%? Anders wellicht toch nog interessant voor mij om daar toch maar te verifiëren.
Pagina: 1 ... 79 ... 95 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1