Lostson schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:10:
ik weet niet of de vraag hier mag maar heeft iemand ervaringen met de Wise debit card?
binnenkort ga ik naar malaysia en filipijnen en dan wil je een zo gunstige wisselkoers krijgen...wise is wat er als eerste bij me op kwam
Ben benieuwd of iemand er ervaring mee heeft...
Ik en mijn vriendin gebruiken al 4 jaar wise en zijn er heel erg tevreden mee. Hebben het gebruikt in heel veel landen (india, vs, canada, china (gelinkt met AliPay), qatar, thailand, denemarken, zweden, polen, georgië, turkije) en nog nooit problemen gehad met acceptatie. Het is een visa debit dus bijna overal waar je met een pinpas betalen kan werkt de kaart.
Ikzelf zet altijd een groot bedrag om in de currency van het land en probeer overal te pinnen waar ik maar kan. De wisselkoers kosten voor zo'n eenmalige conversion zijn super laag. Als je per transactie steeds iets uit je euro budget snoept betaal je steeds een klein beetje constante kosten wat in the long run iets kan oplopen, vooral als je steeds een winkeltje in loopt om een drankje te halen van 50 cent.
Geld pinnen bij een atm is tot een max van 200-250€ en daarna moet je extra kosten betalen. Ik gebruik het het meest in India en daar is het wat lastiger om te betalen met een pinpas/nfc dus daar neem ik meestal wel €200 op en dat gaat zonder problemen.
Ook hun customer service is goed en hun UX/UI in de app is perfect. Mijn kaartgegevens en die van mijn vriendin waren een keer 'compromised' in India bij een ATM in het vliegveld (vraag me niet hoe, ik test altijd alle panelen voordat ik de kaart erin steek) en ik kreeg binnen een maand opeens grote afschrijvingen voor walmart giftcards en die werden geblokkeerd desondanks dat het saldo toereikend was. Simpelweg de kaart bevroren via de app en een nieuwe kaart aangevraagd zonder enig probleem. Ook een keer geld teruggekregen via Wise customer support toen een abonnement doorbleef gaan met afschrijven desondanks dat ik het had opgezet.
Ik wacht al 4 jaar op een addertje onder het gras want voor eenmalig €7,- moet dit eigenlijk niet zo goed werken, maarja toch wel
Oh, en ze supporten google wallet dus je kan met een smart watch en telefoon betalen.