ICS Black is idd vrij waardeloos geworden. Ik heb me afgelopen jaar vrij goed verdiept in de voorwaarden van alle kaarten. Conclusie, de beste reisverzekering sluit je los af al hebben die van de kaarten zeker voordelen. Denk aan hogere dekking bij annulering en evt huurauto. Amex vond ik vrij matig qua voorwaarden en dekking t.o.v. de andere en steeds af moeten stemmen of het toch niet gedekt wordt als je niet met de kaart kan betalen een hoop rompslomp. Voor die prijs verwacht ik zelf meer. Check of N26 metal wat voor je is. De voorwaarden en dekking zijn gunstig. Geen lounge en huurauto verzekering. Verder goede dekking (ook smartphone), betaalpas, IBAN met Ideal en als je voldoende spaargeld hebt verdient de rekening zich terug met de 4% rente die je momenteel krijgt. Revolut is ook ok. Je zou daar metal en ultra eens kunnen bekijken.HellStorm666 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 12:12:
Heej mede Tweakers,
Ik heb al een paar jaar de Mastercard Black van ICS.
Hoofdreden hiervoor was de goede reisverzekering en annuleringsverzekering.
Lounge toegang en autoverhuur was mooi meegenomen.
Helaas lijkt, als ik de nieuwe voorwaarden zo lees, de Black card van ICS nu redelijk matig.
Voordat ik tientallen voorwaarden ga doorlezen, welke cards zou ik moeten overwegen? (AMEX, Visa, MC, Bunq, Revolut, etc. zijn allemaal het overwegen waard. Maar er zijn zo gigantisch veel verschillende kaarten)
Wensen:
Goede reisverzekering voor het hele gezin.
Annuleringsverzekering voor het hele gezin.
Beide bij voorkeur doorlopend en niet de verplichting de (hele) reis met de card te moeten betalen.
Aankoopverzekering (minimaal half jaar).
Goede acceptatie, vooral webshop en reizen.
Lounge toegang heeft eigenlijk alleen meerwaarde als het voor het reisgezelschap geldt en niet alleen voor de kaarthouder.
Huurauto verzekering is leuk meegenomen, maar zeker geen must.
Enige iemand weet wanneer amex gaat automatisch incasso uitvoeren ? Aangezien dat ik pas 1 maand lid amex bent geworden.
Na 1 week een maandafrekening gekregen.
Ik betaal al jaren alleen mijn vliegtickets met mijn AMEX Platinum kaart. De hotels etc (veel groter bedrag dan de vliegtickets) met andere creditcards. Heb over de jaren heen al 3 claims bij mijn AMEX reisverzekering gedaan en nog nooit vragen over gehad waar de rest van de reis mee betaald is. Alledrie de claims zijn gewoon uitbetaald.HellStorm666 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 12:38:
[...]
Had AMEX niet de regel dat de volledige reis met de card betaald moest worden om de verzekeringen te hebben?
En welke AMEX dan?
FB of normale?
Gold of Platinum?
2e card koste toch 50% extra?
Meestal tussen de 5 en 7 dagen na de afrekeningUltrafast schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 16:30:
Enige iemand weet wanneer amex gaat automatisch incasso uitvoeren ? Aangezien dat ik pas 1 maand lid amex bent geworden.
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Ok hoort dat altijd zo lang wachten ? Zelf heb ik nog niet incasso aangemeld voor ING melding gekregen...SpoekGTi schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 16:35:
[...]
Meestal tussen de 5 en 7 dagen na de afrekening
Hoewel dat dag 7 nu net geworden. Anders morgen maar in app support chat.
[ Voor 12% gewijzigd door Ultrafast op 09-05-2024 16:48 ]
Feestdag vandaag ?Ultrafast schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 16:47:
[...]
Ok hoort dat altijd zo lang wachten ? Zelf heb ik nog niet incasso aangemeld voor ING melding gekregen...
Hoewel dat dag 7 nu net geworden. Anders morgen maar in app support chat.
Meestal krijg ik rond de 20ste/21ste de afrekening en wordt het tussen de 25ste en de 27ste afgeschreven.
Vind het ook niet zo belangrijk, betaalt wordt hij toch.
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Ok dat zou kunnen hoewel 22 mei is wel deadline. Anders kan ik altijd nog handmatig betalen op 17 mei dan is geen probleem.SpoekGTi schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 17:26:
[...]
Feestdag vandaag ?
Meestal krijg ik rond de 20ste/21ste de afrekening en wordt het tussen de 25ste en de 27ste afgeschreven.
Vind het ook niet zo belangrijk, betaalt wordt hij toch.
Niet doen. Als de automatische incassero niet lukt zelfs niet - ze proberen gewoon nog een keer. Als je het handmatig overmaakt terwijl je automatische incasso aan hebt staan is het een flink gedoe om je geld terug te krijgen en kan het volgens hen echt lang duren. Ze vergeten je echt niet als je nog iets moet betalenUltrafast schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 18:04:
[...]
Ok dat zou kunnen hoewel 22 mei is wel deadline. Anders kan ik altijd nog handmatig betalen op 17 mei dan is geen probleem.
Als de incasso mislukt is de kans groot dat je kaart geblokkeerd word. Bij nieuwe klanten heeft Amex nog geen goed beeld van het betalingsgedrag van de klant en is dan vaak voorzichtiger (wat je ook vaak terugziet in een laag limiet als je de bestedingsruimte checkt).donleone83 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 20:32:
[...]
Niet doen. Als de automatische incassero niet lukt zelfs niet - ze proberen gewoon nog een keer. Als je het handmatig overmaakt terwijl je automatische incasso aan hebt staan is het een flink gedoe om je geld terug te krijgen en kan het volgens hen echt lang duren. Ze vergeten je echt niet als je nog iets moet betalen
Het beste is om Amex te bellen morgen en te vragen wanneer je incasso word opgesteld, of vragen of dit omgezet kan worden naar handmatig betalen. Bij handmatig betalen heb je na je rekeningafschrift 1 maand de tijd om te betalen. Ook kan je bij incasso vragen voor een bepaalde datum als vaste incassodatum.
Volgens is mij niet belang om geld voor mij terug eisen het gaat om rekening moet sowieso betaald. Uiteraard vraag ik idd morgen een support chat. Soms is nodig check om handmatig automatisch incasso bij amex forceren zodat ze niet mij vergeten…donleone83 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 20:32:
[...]
Niet doen. Als de automatische incassero niet lukt zelfs niet - ze proberen gewoon nog een keer. Als je het handmatig overmaakt terwijl je automatische incasso aan hebt staan is het een flink gedoe om je geld terug te krijgen en kan het volgens hen echt lang duren. Ze vergeten je echt niet als je nog iets moet betalen
Amex had tijdelijk betaling maand eergisteren gecrediteerd. Maar ze moet nog een automatisch incasso verwerken vandaar.
Edited eergisteren ook dubbel gecheckt met Iban bij amex support chat overgelegd dus wat kan verkeerd gaan ?
[ Voor 13% gewijzigd door Ultrafast op 09-05-2024 21:14 ]
Het gaat om automatisch incasso maar ik verwacht eigenlijk incasso en geld staat al lang breed klaar opgehaald voor amex…Youtl schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 20:53:
[...]
Als de incasso mislukt is de kans groot dat je kaart geblokkeerd word. Bij nieuwe klanten heeft Amex nog geen goed beeld van het betalingsgedrag van de klant en is dan vaak voorzichtiger (wat je ook vaak terugziet in een laag limiet als je de bestedingsruimte checkt).
Het beste is om Amex te bellen morgen en te vragen wanneer je incasso word opgesteld, of vragen of dit omgezet kan worden naar handmatig betalen. Bij handmatig betalen heb je na je rekeningafschrift 1 maand de tijd om te betalen. Ook kan je bij incasso vragen voor een bepaalde datum als vaste incassodatum.
Ty ik probeer wel morgen support app chat
Ik heb het drie keer gelezen maar ik snap het niet. Ik zeg alleen dat als je voor automatische incasso hebt gekozen het gewoon echt wel goed komt. Zit soms een aantal dagen tussen. Ik zie geen enkele reden om er achter aan te jagen. Als ze geld van je krijgen “vergeten” ze je echt niet. Amex heeft misschien wel miljoenen (?) klanten wereldwijd. Al hun processen zijn ingericht op het incasseren van de maandelijkse bedragen op de kaart. Daar hoef je ze echt niet aan te herinneren.Ultrafast schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 20:59:
[...]
Volgens is mij niet belang om geld voor mij terug eisen het gaat om rekening moet sowieso betaald. Uiteraard vraag ik idd morgen een support chat. Soms is nodig check om handmatig automatisch incasso bij amex forceren zodat ze niet mij vergeten…
Amex had tijdelijk betaling maand eergisteren gecrediteerd. Maar ze moet nog een automatisch incasso verwerken vandaar.
Edited eergisteren ook dubbel gecheckt met Iban bij amex support chat overgelegd dus wat kan verkeerd gaan ?
[ Voor 16% gewijzigd door donleone83 op 10-05-2024 08:53 ]
Een paar jaar geleden toen ik naar een andere bank ging met behulp van de overstapservice, leek er iets mis te gaan met het doorsturen van incasso's vanuit de oude bank. Gebeld met Amex, zij zagen het ook mis gaan, heb in overleg zelf een overboeking gedaan en zij zouden een notitie maken.
Je raadt het al, de volgende dag werd de incasso alsnog door de nieuwe bank uitgevoerd.
Dat was verder geen enkel probleem. De dubbele betaling verscheen ook netjes op het rekeningoverzicht en dat werd in mindering gebracht op de volgende maandafrekening.
Je raadt het al, de volgende dag werd de incasso alsnog door de nieuwe bank uitgevoerd.
Dat was verder geen enkel probleem. De dubbele betaling verscheen ook netjes op het rekeningoverzicht en dat werd in mindering gebracht op de volgende maandafrekening.
Goed tip inderdaad. Kan altijd nog handmatig betaling hoor. Maar er zit idd schot in zaak en daarnet met chat support gesproken ze hebt al process automatisch incasso voor 14 mei of eerder als goed is morgen krijg ik melding van ING incasso berichtbox. Thank iedereen voor meedenken.Zr40 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 09:44:
Een paar jaar geleden toen ik naar een andere bank ging met behulp van de overstapservice, leek er iets mis te gaan met het doorsturen van incasso's vanuit de oude bank. Gebeld met Amex, zij zagen het ook mis gaan, heb in overleg zelf een overboeking gedaan en zij zouden een notitie maken.
Ik heb nu eerst maar een amex gold card aangevraagd. Ik gok er dan maar op dat ik over een half jaar bij upgraden een mooie aanbieding krijg voor gratis punten.
Volgens mij zijn er nog weinig restaurants aangesloten voor het gold restaurant tegoed.
Ook kan ik volgens mij niemand gratis meenemen in de 4x per jaar dat ik een lounge kan gebruiken.
Volgens mij zijn er nog weinig restaurants aangesloten voor het gold restaurant tegoed.
Ook kan ik volgens mij niemand gratis meenemen in de 4x per jaar dat ik een lounge kan gebruiken.
Hier ook een Gold kaart eigenaar, sinds het begin van het jaar. Het restaurant tegoed moet ik ook nog verder naar kijken, maar ik begreep dat Loetje één van de wat meer "gewone" restaurants is, maar dat sommige wel tegen het probleem aanliepen dat niet alle locaties Amex ook accepteren.. Goed om dus van tevoren te checken.Reckoner schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 12:19:
Ik heb nu eerst maar een amex gold card aangevraagd. Ik gok er dan maar op dat ik over een half jaar bij upgraden een mooie aanbieding krijg voor gratis punten.
De loungetoegang voor 1 persoon is wel jammer. Ik reis bijna altijd wel met m'n vrouw en daardoor zal ik het dus zo goed als niet gebruiken. Tegen het einde van m'n eerste jaar maar kijken of er een leuke upgrade bonus naar Platinum is. Dan is Privium ook mooi meegenomen.
Volgende week m'n eerste reis dit jaar en dan maar kijken of ik de Loungebox on the go kan krijgen bij een GRAB&FLY.
Bij Amex Gold kon je voorheen gewoon 4x gebruik maken van de lounges. Het maakte dan niet uit hoeveel personen je meenam. Een keer 4 personen of twee keer 2 personen. Je kunt het als credits zien. Is dit veranderd?Reckoner schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 12:19:
Geen idee, als dat zo is zou dat best fijn zijn.oohh schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:20:
[...]
Bij Amex Gold kon je voorheen gewoon 4x gebruik maken van de lounges. Het maakte dan niet uit hoeveel personen je meenam. Een keer 4 personen of twee keer 2 personen. Je kunt het als credits zien. Is dit veranderd?
Volgens https://www.americanexpre...d-privileges/lounge-club/ kan met een Gold kaart alleen de extra kaarthouder mede gebruik maken van de 4 bezoeken per jaar. Alle anderen kunnen alleen tegen betaling naar binnen.
Bij een Platinum kaart mag wel één gast gratis mee naar binnen: https://www.americanexpre...s/priority-pass-platinum/
Bij een Platinum kaart mag wel één gast gratis mee naar binnen: https://www.americanexpre...s/priority-pass-platinum/
[ Voor 28% gewijzigd door Zr40 op 11-05-2024 16:30 ]
Weet iemand of je een 2e keer de KLM XP krijgt als je upgrade naar een beter AMEX kaart in hetzelfde jaar?
Mocht je huidige FB kaart nog via jaarlijkse betaling gaan, dan wordt je bij de upgrade vermoedelijk naar maandbetaling gezet en begin je administratief gezien met een nieuw jaar en worden de platinum XP bijgeschreven.Smashmint schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 16:52:
Weet iemand of je een 2e keer de KLM XP krijgt als je upgrade naar een beter AMEX kaart in hetzelfde jaar?
Dat is althans wat er bij mij eind vorig jaar gebeurde.
Daarvoor werden de XP steeds na 1 jaar lidmaatschap bijgeschreven conform de kaart die je op dat moment had.
Zekerheidshalve zou ik het navragen bij Amex zelf.
Ik betaal nu gewoon maandelijks voor mijn FB silver kaart en heb in feb al mijn 15 XP ontvangen, was benieuwd of ik er nu weer 60 bij krijg als ik upgrade naar platinum.Wally2002 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:53:
[...]
Mocht je huidige FB kaart nog via jaarlijkse betaling gaan, dan wordt je bij de upgrade vermoedelijk naar maandbetaling gezet en begin je administratief gezien met een nieuw jaar en worden de platinum XP bijgeschreven.
Dat is althans wat er bij mij eind vorig jaar gebeurde.
Daarvoor werden de XP steeds na 1 jaar lidmaatschap bijgeschreven conform de kaart die je op dat moment had.
Zekerheidshalve zou ik het navragen bij Amex zelf.
Maar zal het voor de zekerheid even navragen bij Amex.
De ontwikkelaar van de IngBank2Excel tool is hier.wildpicture schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:33:
Helaas is het bij ING niet mogelijk de afschriften van je creditcard als csv te downloaden. Ook een copy/past naar spreadsheet lukt niet.
...
Na wat zoeken heb ik een tooltje gevonden dat het mogelijk moet maken om de betalingen toch te downloaden vanaf de ING website.
https://github.com/Ev2geny/IngBank2Excel
Maar eerlijk gezegd hou ik er niet van om een vreemde tool toegang te geven tot mijn actieve internetbankieren. Ik heb geen idee wat die tool allemaal doet of kan doen.
Uw zorgen over het geven van toegang tot uw bank aan een tool op internet zijn begrijpelijk. Maar de tool werkt op de opgeslagen kopie van de HTML-pagina en krijgt dus geen toegang tot uw online bankieren.
Het hypothetische risico dat u zou lopen met een dergelijk tool zou zijn dat het uw pc zou infecteren met een virus of een aantal destructieve acties op uw pc zou uitvoeren (bijvoorbeeld uw privégegevens via internet zou verzenden).
Het is vrijwel onmogelijk om dergelijke risico's voor 100% uit te sluiten met welk tool dan ook dat u van internet downloadt of zelfs als u legitieme software zoals Windows gebruikt (daarom gebruiken mensen die zich zorgen maken over privacy en veiligheid speciale Linux-distributies). Ik weet dat het voor mij geen zin heeft om u te “beloven” dat de tool veilig is, maar ik zal proberen u redenen te geven waarom men met een hoge mate van zekerheid kan concluderen dat het mogelijk zal zijn om het tooltje te vertrouwen.
- De tool vraagt geen toegang tot uw bankrekening, maar werkt eenvoudigweg met de gearchiveerde versie van de webpagina, die de benodigde informatie bevat
- De tool heeft geen toegang tot internet (als dit wel het geval zou zijn, ontvangt u meldingen van uw firewall in Windows)
- De tool wordt geleverd met de broncode, dus in theorie kan men de broncode onderzoeken en controleren of deze geen schade aanricht. In algemeen, worden open source-tools als meer betrouwbaar beschouwd.
- Als de tools enige schade zouden aanrichten, zou uw antivirusprogramma op uw pc dit in theorie moeten blokkeren.
- Er zijn enkele positieve verbale feedback over de tool (https://github.com/Ev2geny/IngBank2Excel/issues/3 )
- Verschillende mensen hebben de tool met het sterretje gemarkeerd, inclusief bijvoorbeeld jschoormans, die een kennis lijkt te hebben van python, aangezien hij veel van zijn eigen projecten heeft. (let op: python is de taal waarin de tool is geschreven)
- De tool is niet zo populair (je kunt het hier bekijken, tot nu toe zijn er slechts 41 downloads geweest.
Waarom zou iemand de moeite nemen om zijn tijd te besteden aan het maken van een schadelijk tool, waarvan bekend is dat het slechts een handjevol mensen interesseert?
[ Voor 14% gewijzigd door Ev2geny op 13-05-2024 17:11 ]
Verschilt ook per lounge heb ik het idee. Vorig jaar in Frankfurt kon ik zonder problemen iemand meenemen met de Gold PP. Was er niet eens om te vliegen maar kwam per trein voorbij en DB liet weer eens de bal vallen waardoor we een uurtje op het station moesten doorbrengen.Zr40 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 16:28:
Volgens https://www.americanexpre...d-privileges/lounge-club/ kan met een Gold kaart alleen de extra kaarthouder mede gebruik maken van de 4 bezoeken per jaar. Alle anderen kunnen alleen tegen betaling naar binnen.
Op London vorig jaar ook gewoon met vrouw + 2 kinderen de lounge ingekunnen. Er werd iets gemopperd met soms druk maar voor deze ene keer danErasmo schreef op zondag 12 mei 2024 @ 16:56:
[...]
Verschilt ook per lounge heb ik het idee. Vorig jaar in Frankfurt kon ik zonder problemen iemand meenemen met de Gold PP. Was er niet eens om te vliegen maar kwam per trein voorbij en DB liet weer eens de bal vallen waardoor we een uurtje op het station moesten doorbrengen.
Trouwens ik heb ff opgezocht hoe schema automatisch incasso werkt.
Ik voeg ff afbeelding toe.
/f/image/sjTlXl7NwANO0Qxnp8Qzpsmn.png?f=fotoalbum_large)
Voor amex is minimaal 3 werkdagen om bij te schrijven op uw account.
Ter info mocht je een incasso gemist of krappe tijd heeft dan kan je altijd beter met overboeking sneller dacht ik.
Maar notification is altijd minimaal vooraf D-1 ter info voor klant bank beschikbaar.
Bank incassant mag ook meer D- days vooraf laten weten maar altijd minimaal D-1.
Incassant krijgt je altijd een maandafrekening aankondigen.
/f/image/sjTlXl7NwANO0Qxnp8Qzpsmn.png?f=fotoalbum_large)
Ter info mocht je een incasso gemist of krappe tijd heeft dan kan je altijd beter met overboeking sneller dacht ik.
Maar notification is altijd minimaal vooraf D-1 ter info voor klant bank beschikbaar.
Bank incassant mag ook meer D- days vooraf laten weten maar altijd minimaal D-1.
Hieruit lijkt het wel dat de "bank van consument" de incasso soort van voor-financiert. Grappig, dat wist ik niet.
Sometimes you need to plan for coincidence
Ja heb ik vorig jaar iig zo gehad.Smashmint schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 21:42:
[...]
Ik betaal nu gewoon maandelijks voor mijn FB silver kaart en heb in feb al mijn 15 XP ontvangen, was benieuwd of ik er nu weer 60 bij krijg als ik upgrade naar platinum.
Maar zal het voor de zekerheid even navragen bij Amex.
Iemand recent nog Amex gebeld voor een retentiebonus? Mijn platinum jaarbijdrage is afgeschreven en normaal waag ik er dan altijd een telefoontje aan met wat lichte dreiging van opzeggen (niet dat ik dat ga doen). Doorgaans leverde dat een korting van de helft van de kosten op, vorig jaar was dat voor het eerst een stuk schraler (alleen 20k punten meen ik) maar goed, iets is beter dan niets.
Ik heb uit verschillende hoeken gehoord dat ze dit nog steeds doen maar dat je wat meer moet doordrammen om een hoge bonus te krijgen (zoals 50k punten en 1 punt extra per € voor 3 maanden)Daniel schreef op maandag 13 mei 2024 @ 09:54:
Iemand recent nog Amex gebeld voor een retentiebonus? Mijn platinum jaarbijdrage is afgeschreven en normaal waag ik er dan altijd een telefoontje aan met wat lichte dreiging van opzeggen (niet dat ik dat ga doen). Doorgaans leverde dat een korting van de helft van de kosten op, vorig jaar was dat voor het eerst een stuk schraler (alleen 20k punten meen ik) maar goed, iets is beter dan niets.
Vier maanden geleden kreeg ik nog wel een leuke bonus.Daniel schreef op maandag 13 mei 2024 @ 09:54:
Amex is ook weer voor-financiert voor jouHmmbob schreef op maandag 13 mei 2024 @ 08:12:
Hieruit lijkt het wel dat de "bank van consument" de incasso soort van voor-financiert. Grappig, dat wist ik niet.
Ik besef me dat niet iedereen antwoord wil geven op de volgende vraag maar hoe hoog zijn je jaarlijkse uitgaven, dat maakt m.i. wel uit voor het aanbod dat je krijgt.Mawlana schreef op maandag 13 mei 2024 @ 10:20:
[...]
Vier maanden geleden kreeg ik nog wel een leuke bonus.
Overigens wordt er, voor zover ik ervaringen online lees geen korting op de kaartbijdrage meer gegeven.
Ik denk niet dat de spend heel veel uitmaakt. Misschien werkt een hoge spend zelfs in je nadeel. Mijn spend zit steevast tussen 3500 en 7500 per maand maar een retentiebonus wilden ze niet geven.
PSN: Kjujay
25k punten en 3 maanden lang dubbele MR was het aanbod. Zelfs na aandringen veranderde dit niet. Ik ben klant sinds 2007 en yearly spend is ongeveer 35k. Korting op de jaarbijdrage kreeg ik in 2022 voor het laatst voor elkaar, nu doen ze alleen nog maar punten. Tijdens Covid was er denk ik een stuk meer reden om mensen aan een kaart te binden die vooral voor reizigers voordelen biedt.
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 12:55
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
@Daniel wat heb je gedaan? Ik ga ze ook nog bellen komende week om te kijken
Gewoon gebeld en vragen om een retentiebonus. Dan hoor je wat getyp in een systeem en krijg je een aanbod. Ik neem aan dat ze zoals elk bedrijf dat abonnementen verkoopt standaard retentie- en winbackregelingen hebben. Ik vermoed dat als je echt volhoudt dat je gaat opzeggen je nog een beter aanbod krijgt, maar in mijn ervaring wordt je dan ook wel eens aangeboden om te downgraden naar Gold ipv een hogere bonus.We Are Borg schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:57:
@Daniel wat heb je gedaan? Ik ga ze ook nog bellen komende week om te kijken
Zoals is inderdaad verwacht dat ik heb net bericht van ING incasso AMEX voor morgen gekregen dat is correct D-1 maar vervelend is dat wel geldt alleen voor nieuwe klanten met langer datum incasso kan verwachten.Ultrafast schreef op maandag 13 mei 2024 @ 00:49:
Trouwens ik heb ff opgezocht hoe schema automatisch incasso werkt.
[Afbeelding]
Waarom dat is weet ik niet precies misschien kan dat iemand uitleggen ?
Wanneer een bedrijf voor het eerst een automatische incasso uitvoert moet deze inderdaad langer van te voren aangekondigd worden.Ultrafast schreef op maandag 13 mei 2024 @ 17:08:
[...]
Zoals is inderdaad verwacht dat ik heb net bericht van ING incasso AMEX voor morgen gekregen dat is correct D-1 maar vervelend is dat wel geldt alleen voor nieuwe klanten met langer datum incasso kan verwachten.
Waarom dat is weet ik niet precies misschien kan dat iemand uitleggen ?
In principe kan een bedrijf met een zakelijke rekening een SEPA EUR incasso uitvoeren zonder verdere controle. Het bedrijf hoeft alleen een incasso-overeenkomst met hun eigen bank te hebben.
Het bedrijf moet de zaken uiteraard wel goed voor elkaar hebben.
Men moet een machtiging van de klant hebben om van zijn rekening af te schrijven.
Bij een nieuwe incasso heeft de klant langer de tijd om de incasso op voorhand te weigeren. Er kan immers sprake zijn van een onterechte incasso. Bij vervolgincasso's onder hetzelfde mandaat/machtiging ligt het in de lijn der verwachting dat het allemaal wel goed zit en kan volstaan worden met 1 dag.
Omdat de bank dus geen controle doet op de incasso is er die vooraankondiging en is er daarnaast altijd de mogelijkheid om achteraf te storneren (binnen 56 dagen).
Indien een bedrijf teveel storneringen heeft zal de bank hier op z'n minst een goed gesprek met het bedrijf voeren.
Ah vandaar interssant informatie dank voor u.Wally2002 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 19:11:
[...]
Wanneer een bedrijf voor het eerst een automatische incasso uitvoert moet deze inderdaad langer van te voren aangekondigd worden.
In principe kan een bedrijf met een zakelijke rekening een SEPA EUR incasso uitvoeren zonder verdere controle. Het bedrijf hoeft alleen een incasso-overeenkomst met hun eigen bank te hebben.
Het bedrijf moet de zaken uiteraard wel goed voor elkaar hebben.
Men moet een machtiging van de klant hebben om van zijn rekening af te schrijven.
Bij een nieuwe incasso heeft de klant langer de tijd om de incasso op voorhand te weigeren. Er kan immers sprake zijn van een onterechte incasso. Bij vervolgincasso's onder hetzelfde mandaat/machtiging ligt het in de lijn der verwachting dat het allemaal wel goed zit en kan volstaan worden met 1 dag.
Omdat de bank dus geen controle doet op de incasso is er die vooraankondiging en is er daarnaast altijd de mogelijkheid om achteraf te storneren (binnen 56 dagen).
Indien een bedrijf teveel storneringen heeft zal de bank hier op z'n minst een goed gesprek met het bedrijf voeren.
Correct D-1 is vooraf aankondigen kan idd volstaan.
Dat geldt ook vooral met positief saldo en altijd sowieso soort storneren en weigeren afblijven. Anders gaat amex heel veel moeilijk doen ...
Positief saldo wordt na 56 dagen automatisch terug gestort.
Dit. Eind vorig jaar werkt dit nog gewoon en heb geen extra kosten gehad. Volgende maand juni nog een keer op vakantie en weer eens kijken of het kanoohh schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 13:20:
[...]
Bij Amex Gold kon je voorheen gewoon 4x gebruik maken van de lounges. Het maakte dan niet uit hoeveel personen je meenam. Een keer 4 personen of twee keer 2 personen. Je kunt het als credits zien. Is dit veranderd?
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 12:55
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Ik bedoelde het anders: heb je het aanbod geaccepteerdDaniel schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:39:
[...]
Gewoon gebeld en vragen om een retentiebonus. Dan hoor je wat getyp in een systeem en krijg je een aanbod. Ik neem aan dat ze zoals elk bedrijf dat abonnementen verkoopt standaard retentie- en winbackregelingen hebben. Ik vermoed dat als je echt volhoudt dat je gaat opzeggen je nog een beter aanbod krijgt, maar in mijn ervaring wordt je dan ook wel eens aangeboden om te downgraden naar Gold ipv een hogere bonus.
Bij mij hielp het om aan te geven dat je (onlineDaniel schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:56:
25k punten en 3 maanden lang dubbele MR was het aanbod. Zelfs na aandringen veranderde dit niet. Ik ben klant sinds 2007 en yearly spend is ongeveer 35k. Korting op de jaarbijdrage kreeg ik in 2022 voor het laatst voor elkaar, nu doen ze alleen nog maar punten. Tijdens Covid was er denk ik een stuk meer reden om mensen aan een kaart te binden die vooral voor reizigers voordelen biedt.
Ja, toch mooie geste op een kaart waar ik de jaarkosten al wel uit haal. Er is nu wel een cashbackaanbieding voor nieuwe klanten, ben benieuwd of het iemand lukt die als retentiebonus binnen te halen.We Are Borg schreef op maandag 13 mei 2024 @ 19:47:
[...]
Ik bedoelde het anders: heb je het aanbod geaccepteerd? In het verleden heb ik ook wel eens korting gekregen op het maandbedrag (wordt bij mij niet per jaar afgeschreven), maar dat is er volgens mij echt definitief af
Hoe doen jullie dat?Daniel schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:39:
[...]
Gewoon gebeld en vragen om een retentiebonus. Dan hoor je wat getyp in een systeem en krijg je een aanbod. Ik neem aan dat ze zoals elk bedrijf dat abonnementen verkoopt standaard retentie- en winbackregelingen hebben. Ik vermoed dat als je echt volhoudt dat je gaat opzeggen je nog een beter aanbod krijgt, maar in mijn ervaring wordt je dan ook wel eens aangeboden om te downgraden naar Gold ipv een hogere bonus.
Ik heb gebeld en kreeg helemaal niks. Geen aanbieding, echt helemaal niks, dus heb opgezegd. Misschien omdat ik maar een AMEX FB Zilver card had? Mijn verbruik was redelijk denk ik (20K+).
Zou het ook werken als ik volgend jaar opnieuw aanvraag (alleen voor mezelf) en dan het jaar erna mijn vrouw zodat we elk jaar korting krijgen (of zelfs gratis kaart)?
Het is niet enorm veel geld, maar volgens mij verdienen ze al genoeg bij elke besteding die ik met de kaart doe.
Ik neem de kaart ook echt alleen omdat je dan punten kunt sparen. Wat acceptatie betreft kan ik veel beter een VISA of Mastercard nemen.
Heb ze ook gesproken, korter lid maar vergelijkbare spend, en hetzelfde aanbod gekregen. Meen dat het minder is dan vorig jaar (ik weet het niet meer) maar goed genoeg, dus geaccepteerd.Daniel schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:56:
Dit zou volgens mij moeten werken. Men kijkt als het goed is naar de individuele kaarthouder.dcc88 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:22:
[...]
Zou het ook werken als ik volgend jaar opnieuw aanvraag (alleen voor mezelf) en dan het jaar erna mijn vrouw zodat we elk jaar korting krijgen (of zelfs gratis kaart)?
Of steeds na een jaar de ander via een referral.
Lastige is natuurlijk dat zowel voor nieuwe aanvragen als voor referrals de bonussen variëren.
Dan is bellen voor een retentieaanbod vaak makkelijker.
10 maanden lid (platinum, 1 kaart) en ook gebeld voor de retentiebonus na hierboven meegelezen te hebben. Initieel 25k + 3 maanden booster (dubbele punten). Aangegeven dat ik liever een andere optie zou horen, toen 50k punten gekregen. FYI.
Interessant om te lezen dat je slechts 10 maanden klant bent. Voorheen was het zo dat je pas na een jaar in aanmerking kwam voor de retentiebonus. Weet je zeker dat je 10 maanden klant bent? En wil je ook je spend delen?Laurences schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:50:
10 maanden lid (platinum, 1 kaart) en ook gebeld voor de retentiebonus na hierboven meegelezen te hebben. Initieel 25k + 3 maanden booster (dubbele punten). Aangegeven dat ik liever een andere optie zou horen, toen 50k punten gekregen. FYI.
Ik kan mij voorstellen dat ze eerder naar evt. toekomstige capaciteit kijken dan naar huidige spend. Een spend van 30k+ zit je als normale persoon al snel aan. Ze zullen vast modellen hebben waarmee ze dit bekijken en doen.oohh schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:13:
[...]
Interessant om te lezen dat je slechts 10 maanden klant bent. Voorheen was het zo dat je pas na een jaar in aanmerking kwam voor de retentiebonus. Weet je zeker dat je 10 maanden klant bent? En wil je ook je spend delen?
Ik zou persoonlijk 30k+ op jaarbasis niet echt 'normaal' noemen eerlijk gezegd. Huur, hypotheek, verzekeringen, gros van abonnementen gaat allemaal nog via automatische incasso en dus buiten amex om. Er zijn genoeg mensen die geen 30k spend op jaarbasis kunnen veroorlovenxminator schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:54:
[...]
Ik kan mij voorstellen dat ze eerder naar evt. toekomstige capaciteit kijken dan naar huidige spend. Een spend van 30k+ zit je als normale persoon al snel aan. Ze zullen vast modellen hebben waarmee ze dit bekijken en doen.
Ja, ik zit nu in maand 11. Ik zie 12.600 punten staan dus ik zou zeggen 12.6k spend. Niet veel, ik gebruik hem ook niet veel. Hoofdzakelijk vanwege privium plus + partner & autohuur verzekering genomen.oohh schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:13:
[...]
Interessant om te lezen dat je slechts 10 maanden klant bent. Voorheen was het zo dat je pas na een jaar in aanmerking kwam voor de retentiebonus. Weet je zeker dat je 10 maanden klant bent? En wil je ook je spend delen?
Ik had dus gebeld en kreeg helemaal niks. Dan ga ik er niet om bedelen. Misschien is 30K+ pas interessant voor ze of ik doe het helemaal verkeerd.Wally2002 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 08:43:
[...]
Dit zou volgens mij moeten werken. Men kijkt als het goed is naar de individuele kaarthouder.
Of steeds na een jaar de ander via een referral.
Lastige is natuurlijk dat zowel voor nieuwe aanvragen als voor referrals de bonussen variëren.
Dan is bellen voor een retentieaanbod vaak makkelijker.
Wat is een goede strategie?
Ik vroeg om een aanbieding en toen ik niks kreeg zei ik dat ik dan overweeg om op te zeggem.
Antwoord daarop was eigenlijk: je doet maar (op een nette manier).
Vanuit mijn eigen telefoontjes uit het verleden en ook wel ervaringen die ik online tegen kom mocht men pas met een retentie aanbod komen als de klant bepaalde woordkeuze gebruikte, waaruit bleek dat de klant mogelijk wilde opzeggen.dcc88 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 22:45:
[...]
Ik had dus gebeld en kreeg helemaal niks. Dan ga ik er niet om bedelen. Misschien is 30K+ pas interessant voor ze of ik doe het helemaal verkeerd.
Wat is een goede strategie?
Ik vroeg om een aanbieding en toen ik niks kreeg zei ik dat ik dan overweeg om op te zeggem.
Antwoord daarop was eigenlijk: je doet maar (op een nette manier).
Klinkt misschien wat flauw maar het is natuurlijk ook een Amerikaans bedrijf.
Het is ook een beetje de toon denk ik, als je rustig en vriendelijk uitlegt dat om die en die reden de kaart voor jou minder interessant is geworden en dat je de bijdrage niet in verhouding met de voordelen vind staan dan is er ook een inhoudelijk gesprek ipv “ik wil een aanbod”. Niet dat dit perse bij jou speelde maar als je begint met vragen om een aanbieding is het toch een wat ander gesprek.
Daarnaast gaf het systeem pas een aanbod als je de kaart minimaal een jaar had.
Wellicht omdat je een Flying blue silver Amex hebt is het voor Amex niet interessant om te behouden?
De ervaringen die ik de laatste tijd tegenkom gaan vooral over gold en platinum.
Ik weet niet meer wat ik precies zei maar ik begon niet met “ik wil een aanbod “ en ik ben al helemaal niet van de onvriendelijke toon aanhouden.Wally2002 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 07:49:
[...]
Vanuit mijn eigen telefoontjes uit het verleden en ook wel ervaringen die ik online tegen kom mocht men pas met een retentie aanbod komen als de klant bepaalde woordkeuze gebruikte, waaruit bleek dat de klant mogelijk wilde opzeggen.
Klinkt misschien wat flauw maar het is natuurlijk ook een Amerikaans bedrijf.
Het is ook een beetje de toon denk ik, als je rustig en vriendelijk uitlegt dat om die en die reden de kaart voor jou minder interessant is geworden en dat je de bijdrage niet in verhouding met de voordelen vind staan dan is er ook een inhoudelijk gesprek ipv “ik wil een aanbod”. Niet dat dit perse bij jou speelde maar als je begint met vragen om een aanbieding is het toch een wat ander gesprek.
Daarnaast gaf het systeem pas een aanbod als je de kaart minimaal een jaar had.
Wellicht omdat je een Flying blue silver Amex hebt is het voor Amex niet interessant om te behouden?
De ervaringen die ik de laatste tijd tegenkom gaan vooral over gold en platinum.
Ik heb ook wel eens de gold card gehad maar mijn uitgaven met mn zilver card zijn een stuk hoger dan toen ik mn gold card had. Maar misschien heb je gelijk en is zilver gewoon niet interessant om binnen te houden (in hun systeem).
Volgend jaar maar weer aanvragen zonder partner card en dan het jaar erop mn partner laten aanvragen.
Kijken of dat werkt.
Was gewoon benieuwd of er idd een trigger is om toch een aanbieding te krijgen maar lijkt er meer op dat het ligt aan welke card je hebt en ongetwijfeld ook wie je aan de lijn krijgt.
Dat laatste kan zeker meespelen. Af en toe lees ik ervaringen met op een later moment nogmaals proberen en wel een aanbod krijgen.dcc88 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:17:
[...]
Volgend jaar maar weer aanvragen zonder partner card en dan het jaar erop mn partner laten aanvragen.
Kijken of dat werkt.
Was gewoon benieuwd of er idd een trigger is om toch een aanbieding te krijgen maar lijkt er meer op dat het ligt aan welke card je hebt en ongetwijfeld ook wie je aan de lijn krijgt.
Betaal je bij Amex nu alleen de opslag op buitenlandse valuta zoals op deze site van amex, of komt daar nog een extra percentage bovenop?
https://www.americanexpre...egal/fx-ecb-vergelijking/
https://www.americanexpre...egal/fx-ecb-vergelijking/
[ Voor 6% gewijzigd door menzo op 17-05-2024 18:07 ]
De formele opslag van Amex is 2,5%, en de daadwerkelijke wisselkoers is afhankelijk van de marktomstandigheden. Die wisselkoers kan positief of negatief afwijken van de ECB, want die bieden zelf geen valutawissel aan, ze rapporteren alleen de gemiddelden van de afgelopen dag.
De tabel op de website toont het verschil tussen Amex en het ECB gemiddelde, inclusief die 2,5%. Dat is dus het enige dat je betaalt. Let wel, de percentages zijn een momentopname en de daadwerkelijke wisselkoers wordt bepaald bij de datum van verwerking, niet de datum van de transactie.
Als het je te doen is om een lage opslag, dan kan je beter elders zoeken
De tabel op de website toont het verschil tussen Amex en het ECB gemiddelde, inclusief die 2,5%. Dat is dus het enige dat je betaalt. Let wel, de percentages zijn een momentopname en de daadwerkelijke wisselkoers wordt bepaald bij de datum van verwerking, niet de datum van de transactie.
Bedankt, voor geen koers opslag heb ik andere kaarten ja.Zr40 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 18:23:
De formele opslag van Amex is 2,5%, en de daadwerkelijke wisselkoers is afhankelijk van de marktomstandigheden. Die wisselkoers kan positief of negatief afwijken van de ECB, want die bieden zelf geen valutawissel aan, ze rapporteren alleen de gemiddelden van de afgelopen dag.
Maar ze nemen dus niet een "slechte" wisselkoers en dan daar bovenop 2.5%.
Hmmm...
Nog een nieuwe ervaring/verandering bij Mastercard Black.
De conciërge service.
Voorheen was die 24/7 te bereiken.
Wilde ze vragen hoe t zit met de Priority Pass bij de Aspire Lounge als ik collega's mee neem.... maar ze zijn tegenwoordig dus alleen op werkdagen van 8.00-20.00 uur en op zaterdag van 8.00-17.30 uur bereikbaar.
Echt, aan alle kanten wordt die Black card als maar slechter zonder goedkoper te worden.
Nog een nieuwe ervaring/verandering bij Mastercard Black.
De conciërge service.
Voorheen was die 24/7 te bereiken.
Wilde ze vragen hoe t zit met de Priority Pass bij de Aspire Lounge als ik collega's mee neem.... maar ze zijn tegenwoordig dus alleen op werkdagen van 8.00-20.00 uur en op zaterdag van 8.00-17.30 uur bereikbaar.
Echt, aan alle kanten wordt die Black card als maar slechter zonder goedkoper te worden.
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Helaas niet voor lang meer. Van de AH site https://www.ah.nl/klantenservice/online-bestellen/betalenDarkFire1985 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 09:36:
Wij betalen hier iedere week met onze Curve debitcard met daarachter de Euroclix mastercard. Dat werkt al maanden prima.
Vanaf augustus 2024 betaalt iedereen makkelijk en veilig vooraf met iDEAL, per automatische incasso of factuur. Het is dan dus niet meer mogelijk om bij de bezorger per pin te betalen.
Daar staat toch niet dat de mogelijkheid om bij de bezorger te betalen verdwijnt per augustus? Alleen dat iDEAL vanaf dan als mogelijkheid erbij komt.hv08 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 23:44:
[...]
Helaas niet voor lang meer. Van de AH site https://www.ah.nl/klantenservice/online-bestellen/betalen
Vanaf augustus 2024 betaalt iedereen makkelijk en veilig vooraf met iDEAL, per automatische incasso of factuur. Het is dan dus niet meer mogelijk om bij de bezorger per pin te betalen.
De laatste zin: Het is dan dus niet meer mogelijk om bij de bezorger per pin te betalen.Zr40 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 23:49:
[...]
Daar staat toch niet dat de mogelijkheid om bij de bezorger te betalen verdwijnt per augustus? Alleen dat iDEAL vanaf dan als mogelijkheid erbij komt.
Een klikje verder: https://www.ah.nl/over-ah/gemak/online-bestellen/ideal
2e vraag in de FAQ benoemt het niet meer met pin kunnen betalen. iDeal gaat me wel knap irritant lijken met regelmatig je bestelling aanpassen en het statiegeld verwerken. Vind daarom zelf de digitale betaalpas van ING wel ideaal werken. MC/Visa was misschien nog idealer geweest, allicht ooit...
2e vraag in de FAQ benoemt het niet meer met pin kunnen betalen. iDeal gaat me wel knap irritant lijken met regelmatig je bestelling aanpassen en het statiegeld verwerken. Vind daarom zelf de digitale betaalpas van ING wel ideaal werken. MC/Visa was misschien nog idealer geweest, allicht ooit...
Kijk je misschien naar een andere pagina? Die laatste zin zie ik niet:hv08 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 23:52:
[...]
De laatste zin: Het is dan dus niet meer mogelijk om bij de bezorger per pin te betalen.
/f/image/3WAHF6lLiY0NvwG7DlCpO4tx.png?f=fotoalbum_large)
Ah, inderdaad een andere pagina
[ Voor 35% gewijzigd door Zr40 op 20-05-2024 23:55 ]
Wellicht is de pagina anders op mobiel.Zr40 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 23:54:
Kijk je misschien naar een andere pagina? Die laatste zin zie ik niet:
[Afbeelding]
Deze staat er bij mij ook bij:
Waarom stoppen jullie met pinbetaling?
We willen bestellen bij Albert Heijn graag makkelijk en veilig maken voor al onze klanten. Door vooraf te betalen, gaat het aannemen van de boodschappen een stuk makkelijker. Je betaling is namelijk al geregeld!
En het wordt al uitgerold (plaatje van andere tweaker)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EKqu0o7mpGZAPTKifUe4OViI.jpg?f=user_large)
AH zag waarschijnlijk dat het bij Picnic werkt, want daar kun je alleen met iDEAL betalen.
En
En
is natuurlijk een smoes. Het gaat puur om kostenbesparing.We willen bestellen bij Albert Heijn graag makkelijk en veilig maken voor al onze klanten. Door vooraf te betalen, gaat het aannemen van de boodschappen een stuk makkelijker. Je betaling is namelijk al geregeld!
[ Voor 62% gewijzigd door mfkne op 21-05-2024 07:35 ]
En snelheid. De picnic is hier vele malen sneller weer weg dan de AH of Jumbo
Sometimes you need to plan for coincidence
Volkomen logisch dat AH dit doet natuurlijk, je bezorgers zijn minder lang bij de klant en je hoeft geen mobiele pinterminals meer te onderhouden.
Schijnt erg afhankelijk te zijn van het vliegveld. De Centurion Lounge in Hong Kong vond ik wat tegenvallen (niveau Aspire lounge Schiphol). De Plaza Premium lounge ernaast vond ik iets beter...PolarBear schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 20:55:
Heeft er iemand ervaring met de Centurion Lounges van Amex, wat voor niveau kan ik verwachten?
Alleen in New York en Las Vegas. Ik vond het de hype niet waard. Met name in New York was het stampvol. Ik vond het wel beter dan die algemene lounges zoals van Aspire of ANA in Spanje en Portugal. Ik vond ze zeker niet beter dan de AF lounges op CDG of de Delta Sky Clubs.PolarBear schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 20:55:
Heeft er iemand ervaring met de Centurion Lounges van Amex, wat voor niveau kan ik verwachten?
PSN: Kjujay
MyNameIs schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 21:40:
[...]
Schijnt erg afhankelijk te zijn van het vliegveld. De Centurion Lounge in Hong Kong vond ik wat tegenvallen (niveau Aspire lounge Schiphol). De Plaza Premium lounge ernaast vond ik iets beter...
Thanks voor het delen van de ervaringen. Ik had OW Saphire dus maakte gebruik van de OW lounges.Kju schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:06:
[...]
Alleen in New York en Las Vegas. Ik vond het de hype niet waard. Met name in New York was het stampvol. Ik vond het wel beter dan die algemene lounges zoals van Aspire of ANA in Spanje en Portugal. Ik vond ze zeker niet beter dan de AF lounges op CDG of de Delta Sky Clubs.
Ik denk dat de AF lounges op CDG net als de AA/BA lounge op JFK en KLM op SPL wel hun beste lounges zijn, dus dat die beter zijn geloof ik direct. Airline lounges op de belangrijke hubs van die airlines zijn meestal wel prima (hoewel soms te druk). Op out stations is het met airline lounges alweer veel meer hit and miss in mijn ervaring. Soms helemaal prima (Toronto) en soms niet meer dan een veredelde kantine.
Aspire en Plaza Premium hebben beide niet een heel consistent product vind ik, het hangt heel erg van locatie af. En als ik dit lees is de Centurion Lounge beetje hetzelfde?
Ik vind de Privium Lounge (non-Schengen) eigenlijk wel een van de meest relaxte lounges die ik ben tegengekomen. Als ik het zo zie zijn alleen de echte first class lounges en sommige hub lounges van airlines echt beter dan dat.
Ik zag trouwens dat ik met Amex ook toegang heb tot de Delta Sky Club® lounges, toch maar eens proberen ik wist niet dat ik toegang had.
Je hebt met Amex Platinum ook toegang tot de Lufthansa lounges als je met Lufthansa vliegt.PolarBear schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:23:
Ik zag trouwens dat ik met Amex ook toegang heb tot de Delta Sky Club® lounges, toch maar eens proberen ik wist niet dat ik toegang had.
Ik zie het inderdaad:oohh schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:30:
[...]
Je hebt met Amex Platinum ook toegang tot de Lufthansa lounges als je met Lufthansa vliegt.
Hoewel het dik gedrukte dubbel op lijkt? Met business class tickets heb je toch lounge toegang of heeft Lufthansa een soort light business class?Dit privilege is beschikbaar voor Platinum kaarthouders. Extra Gold Cards en extra Green Cards op uw Platinum Card account komen niet in aanmerking voor gratis toegang. Platinum kaarthouders die vliegen met Lufthansa hebben gratis toegang tot de Lufthansa Business Lounges en de Lufthansa Senator Lounges (met een business class ticket). Voor toegang tot de lounge moeten Platinum kaarthouders hun geldige kaart tonen, een door de overheid uitgegeven geldig identiteitsbewijs en een boarding pass voor een vlucht op dezelfde dag met Lufthansa Group (Lufthansa, SWISS en Austrian Airlines).
Voor Delta vind ik de toegang lastiger:
Maar in de toegang en gasten staat dan weer:Dit privilege is toegankelijk voor Platinum kaarthouders. De Platinum kaarthouders moeten hun geldige American Express kaart tonen, alsmede een geldig identiteitsbewijs en een boarding pass van een vlucht op dezelfde dag.
Dus of ik nu wel of niet een Delta boarding pass nodig heb hangt van welke tekst je gebruikt af.Platinum Card, a same-day Delta flight boarding pass and a government-issued I.D.
Met een eco ticket en de kaart kun je die Business lounge in, net als met alleen een business ticket. Maar als je ook de kaart hebt, kun je met je business ticket de Senator lounge in.PolarBear schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:39:
[...]
Hoewel het dik gedrukte dubbel op lijkt? Met business class tickets heb je toch lounge toegang of heeft Lufthansa een soort light business class?
[...]
Hier ervaring met de lounge in Dallas en daar was het toch echt wel een paar niveau's boven de standaard Aspire.PolarBear schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 20:55:
Volledige bar met ruim (cocktail)assortiment en redelijk ruim aanbod met eten wat in dit geval wat meer gericht was op de Texas keuken.
Als ik me niet vergis is er ook nog een complimentary mini-spa, hier heb ik geen gebruik van gemaakt.
Wel heel groot en zeer druk, echt lekker rustig zit je er dus niet.
Zojuist een mail gekregen.. ik twijfel nu over de aanschaf van een Amex Platinum kaart met de 200 euro cashback, of toch de Amex FB Platinum kaart met 60.000 miles als cadeautje. Waar zouden jullie voor gaan?
Fijner zou zijn een creditcard waarmee miles binnen de Star Alliance kan worden gespraard, die kan ik dan namelijk mooi combineren met de huidige *G status.
Fijner zou zijn een creditcard waarmee miles binnen de Star Alliance kan worden gespraard, die kan ik dan namelijk mooi combineren met de huidige *G status.
Heb je Flying Blue status of wil je die behalen en dus de XP nodig? Dan is de FB Amex interessant. Of als je al Flying Blue platinum status hebt om die te delen met de tweede kaarthouder.Baris schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 20:32:
Zojuist een mail gekregen.. ik twijfel nu over de aanschaf van een Amex Platinum kaart met de 200 euro cashback, of toch de Amex FB Platinum kaart met 60.000 miles als cadeautje. Waar zouden jullie voor gaan?
En voor het sparen van FB miles natuurlijk.
Aangezien je het over Star Alliance hebt lijkt de FB kaart dan niet interessant voor jou....
Reguliere kaart heeft voordelen zoals Privium, Priority Pass, status bij diverse hotelketens, dinertegoed.
De verzekeringen zijn volgens mij identiek bij beide kaarten.
De punten (membership Renards) die je met de reguliere platinum amex spaart kun je o.a. omzetten naar een beperkt aantal frequent flyer programma's.
Heeft iemand nog een leuke aanbieding gezien voor een cc? Mijn gratis jaar visa is bijna verlopen
Als je verwacht meer dan € 3.000 per jaar te besteden dan is een AmEx Blue een optie. Die is dan gratis. Als je deze spend niet haalt dan kost de kaart € 3 per maand.wrstylo schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:52:
Heeft iemand nog een leuke aanbieding gezien voor een cc? Mijn gratis jaar visa is bijna verlopen
https://www.americanexpress.com/nl-nl/creditcard/blue-card/
Ben ook op zoek gratis visa maar welke biedt aanbieder visa dan ?wrstylo schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:52:
Al ANWB gezien, maar bestaat er dan gratis VISA?Ultrafast schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 22:49:
[...]
Ben ook op zoek gratis visa maar welke biedt aanbieder visa dan ?
Ik gebruik de ANWB VISA GO CARD en er moet eerst geld op. Maar dat is niet gratis €65 voor 3 jaar.
Ik had eerst een credit card bij ABN AMRO Mastercard, maar ik wilde niet steeds met een krediet rondlopen van €2.500 en ben ik toen overgestapt naar prepaid bij Bunq bank genomen en heb dat weer ingetrokken, toen ben ik overgestapt op ANWB. ANWB leek mij veel beter
[ Voor 18% gewijzigd door Van der Berg op 29-05-2024 11:33 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Je moet ook nog ANWB Lidmaatschap betalen ...Van der Berg schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:20:
[...]
Al ANWB gezien, maar bestaat er dan gratis VISA?
Ik gebruik de ANWB VISA GO CARD en er moet eerst geld op. Maar dat is niet gratis €65 voor 3 jaar.
Ik had eerst een credit card bij ABN AMRO Mastercard, maar ik wilde niet steeds met een krediet rondlopen van €2.500 en ben ik toen overgestapt naar prepaid bij Bunq bank genomen en heb dat weer ingetrokken, toen ben ik overgestapt op ANWB. ANWB leek mij veel beter
Uiteindelijk is losse een ICS visa card beter goedkoper.
Maar VISA card GO bestaat nu niet meer.
Maar 2.500 euro je bent niet verplicht uitgeven hoor en ik ben zelf zoek op gratis visa creditcard icm huurauto. Bunq creditcard is totaal onbetrouwbaar het wordt geweigerd.
De naam ANWB vond ik beter en betrouwbaarder. Al heb ik te maken met ICS. Ik ben al lid op de Wegenwacht Europa en mijn autoverzekering loopt via de ANWB. Inderdaad €15 per jaar extra als je nog niet lid bent bij de ANWB en je krijgt een mooi blad erbij.
Jammer dat ze zijn gestopt met de GO Card. Het was erg handig deze kaart. De kaart kwam goed te pas in Amerika tijdens mijn vakantie.
Ik was inderdaad niet verplicht om het krediet te gebruiken. Ik wilde het risico niet op lopen. Ik wist niet van het bestaan van prepaid creditcards. Voorlopig kan ik nog tot medio 2026 met ee GO Card overweg. Na die periode ga ik weer kijken voor mijzelf
Jammer dat ze zijn gestopt met de GO Card. Het was erg handig deze kaart. De kaart kwam goed te pas in Amerika tijdens mijn vakantie.
Ik was inderdaad niet verplicht om het krediet te gebruiken. Ik wilde het risico niet op lopen. Ik wist niet van het bestaan van prepaid creditcards. Voorlopig kan ik nog tot medio 2026 met ee GO Card overweg. Na die periode ga ik weer kijken voor mijzelf
[ Voor 5% gewijzigd door Van der Berg op 29-05-2024 12:59 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Volgens mij liggen je behoeften bij een debit en niet een credit card.Van der Berg schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:44:
De naam ANWB vond ik beter en betrouwbaarder. Al heb ik te maken met ICS. Ik ben al lid op de Wegenwacht Europa en mijn autoverzekering loopt via de ANWB. Inderdaad €15 per jaar extra als je nog niet lid bent bij de ANWB en je krijgt een mooi blad erbij.
Als je verder geen autohuur of langdurige reserveringen hebt zou ik gewoon in het Grote Gratis Bankentopic kijken naar banken als Revolut, N26, OpenBank, Bunq, etc.
Vrijwel alle (gratis) banken bieden tegenwoordig Visa of Mastercard Debit, wat gewoon hetzelfde werkt als een prepaid Go Card, maar dan gebruik je gewoon een extra bankrekening als saldo dat je telkens oplaadt. Bijkomend voordeel is dat het veelal wel onder het garantiestelsel valt (i.t.t. prepaid kaarten).
Hallo,
Snelle vraag - op dit moment kan ik een Amex Flying Blue Gold-kaart krijgen met 30000 mijlen welkomstbonus plus 6000 verwijzingspunten, 36000 in totaal.
Zijn deze promoties “zo goed” als ze worden of is het de moeite waard een paar maanden wachten, zoals ze lijken te vernieuwen oude promoties van wat ik lees rond?
De reden waarom ik het vraag is omdat ik een aantal vluchten wil kopen, maar ik ben flexibel / kan wachten.
Bedankt
Snelle vraag - op dit moment kan ik een Amex Flying Blue Gold-kaart krijgen met 30000 mijlen welkomstbonus plus 6000 verwijzingspunten, 36000 in totaal.
Zijn deze promoties “zo goed” als ze worden of is het de moeite waard een paar maanden wachten, zoals ze lijken te vernieuwen oude promoties van wat ik lees rond?
De reden waarom ik het vraag is omdat ik een aantal vluchten wil kopen, maar ik ben flexibel / kan wachten.
Bedankt
Ik ben ook maar op de AMEX wagon gesprongen. Afgelopen zondag een FB Gold card aangevraagd en vandaag alles ontvangen.
In september vliegen mijn vrouw en ik businessclass (op eigen kosten) naar de USA. Icm met de welkomstbonus van 30000 miles en de aanschaf van beide tickets met de AMEX kaart, leek het ons een prima eerste stap in vliegen met miles.
Voor nu lukt het me nog niet om de kaart te koppelen met Amazon Prime. De app zegt dat het voordeel niet beschikbaar is, terwijl de kaart zelf al wel gekoppeld is met de Amazon Wallet. Iemand die daar meer van weet?
Eerste betalingen met de kaart bij Tango en Aldi gingen probleemloos.
In september vliegen mijn vrouw en ik businessclass (op eigen kosten) naar de USA. Icm met de welkomstbonus van 30000 miles en de aanschaf van beide tickets met de AMEX kaart, leek het ons een prima eerste stap in vliegen met miles.
Voor nu lukt het me nog niet om de kaart te koppelen met Amazon Prime. De app zegt dat het voordeel niet beschikbaar is, terwijl de kaart zelf al wel gekoppeld is met de Amazon Wallet. Iemand die daar meer van weet?
Eerste betalingen met de kaart bij Tango en Aldi gingen probleemloos.
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Het Amazon Prime voordeel is alleen beschikbaar voor de reguliere (niet-FB) Gold kaart.weststar schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 18:34:
Ah. Dan was dat het….Zr40 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 18:35:
[...]
Het Amazon Prime voordeel is alleen beschikbaar voor de reguliere (niet-FB) Gold kaart.
Andere vraag. Bij de aanvraag van de kaart moest ik mijn flying blue nummer opgeven. Nu kan ik in mijn instellingen nergens de koppeling vinden tussen mijn AMEX en mij FB account. Ik heb via AMEX al wel wat punten gespaard maar die zie ik in FB nog niet terug. Evenals de 30XP die nog niet zijn bijgeschreven.
Is hier iemand die weet hoe dit werkt of die weet hoelang dit duurt?
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Flying Blue miles worden 1x per maand overgeboekt van Amex naar je FB account.weststar schreef op maandag 3 juni 2024 @ 17:20:
[...]
Andere vraag. Bij de aanvraag van de kaart moest ik mijn flying blue nummer opgeven. Nu kan ik in mijn instellingen nergens de koppeling vinden tussen mijn AMEX en mij FB account. Ik heb via AMEX al wel wat punten gespaard maar die zie ik in FB nog niet terug. Evenals de 30XP die nog niet zijn bijgeschreven.
Bij mij is dat overigens 2 dagen voordat ik de maandafrekening van Amex krijg, die twee lopen dus niet gelijk.
Je kunt in ieder geval in de Amex app zien hoeveel FB miles je gespaard hebt.
De XP weet ik even niet meer wanneer die bijgeschreven worden, dat zou mogelijk ook pas bij je maandafrekening zijn.
Online vind je verder nergens een instelling om je gekoppelde FB te veranderen.
Hier vind je de punten wanneer AMEX dit heeft verwerkt: https://www.klm.nl/profile/flying-blue/miles-overviewweststar schreef op maandag 3 juni 2024 @ 17:20:
[...]
Ah. Dan was dat het….
Bij mij werd XP precies een week na activering van de kaart bijgeschreven.weststar schreef op maandag 3 juni 2024 @ 17:20:
[...]
Ah. Dan was dat het….
Inderdaad, bij mij ook. Bedankt voor de reacties.deniaL1337 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 09:39:
[...]
Bij mij werd XP precies een week na activering van de kaart bijgeschreven.
Mijn ANWB gold card moet binnenkort worden verlengd. De korting van 50% eindigt hierbij (van 23,48 naar 46,95 p.j.) Vorig jaar was de Mastercard Black in combinatie met de verzekering een optie. Maar nu deze de voorwaarden heeft gewijzigd voor mij niet meer interessant ( reisverzekering). Verder zie ik ook weinig acties voorbij komen, of kijk ik er over heen? De enige is misschien Amex, maar dan ben ik nog steeds wat huiverig voor wat betreft acceptatie. Ik betaal hoofdzakelijk in Nederland en Duitsland, en tijdens vakanties moet ie geaccepteerd worden in Frankrijk, Oostenrijk, Slovenië, Kroatië en sinds kort Bosnië.
Volgens mij is er geen CC (meer) die een fatsoenlijke reis- en annuleringsverzekering bied waarbij niet alles met de kaart betaald hoeft te zijn.? Bij ANWB betaalde ik ca. 200,- per jaar voor de reis- en annuleringsverzekering. Bij de ING is deze nu erg voordelig voor rond de 120,- per jaar met ongeveer dezelfde voorwaarden. Vliegen doen we niet/nooit/zeer zelden. Iemand een tip?
Volgens mij is er geen CC (meer) die een fatsoenlijke reis- en annuleringsverzekering bied waarbij niet alles met de kaart betaald hoeft te zijn.? Bij ANWB betaalde ik ca. 200,- per jaar voor de reis- en annuleringsverzekering. Bij de ING is deze nu erg voordelig voor rond de 120,- per jaar met ongeveer dezelfde voorwaarden. Vliegen doen we niet/nooit/zeer zelden. Iemand een tip?
[ Voor 3% gewijzigd door JvdW op 08-06-2024 20:40 ]
Geen Creditcard maar een bankrekening met debit card, Revolut?JvdW schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 20:37:
Mijn ANWB gold card moet binnenkort worden verlengd. De korting van 50% eindigt hierbij (van 23,48 naar 46,95 p.j.) Vorig jaar was de Mastercard Black in combinatie met de verzekering een optie. Maar nu deze de voorwaarden heeft gewijzigd voor mij niet meer interessant ( reisverzekering). Verder zie ik ook weinig acties voorbij komen, of kijk ik er over heen? De enige is misschien Amex, maar dan ben ik nog steeds wat huiverig voor wat betreft acceptatie. Ik betaal hoofdzakelijk in Nederland en Duitsland, en tijdens vakanties moet ie geaccepteerd worden in Frankrijk, Oostenrijk, Slovenië, Kroatië en sinds kort Bosnië.
Daar hoef je alleen klant te zijn en een abonnement te nemen (Premium en hoger) voor je reis en annuleringsverzekering. Je kan je vakanties boeken met de betaalpas van ze of je eigen CC.
Amex heeft regelmatig aanbiedingen. Voor de rest is het schaars.JvdW schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 20:37:
Verder zie ik ook weinig acties voorbij komen, of kijk ik er over heen?
Amex acceptatie in Nederland is hier al regelmatig over geschreven. Bij veel grote ketens, supermarkten en tankstations kun je wel terecht. Verder online door te koppelen aan PayPal.De enige is misschien Amex, maar dan ben ik nog steeds wat huiverig voor wat betreft acceptatie. Ik betaal hoofdzakelijk in Nederland en Duitsland, en tijdens vakanties moet ie geaccepteerd worden in Frankrijk, Oostenrijk, Slovenië, Kroatië en sinds kort Bosnië.
Duitsland is sowieso niet echt een betaalkaart land. Bij hotels, supermarktketen en in grote steden kun je nog wel met amex terecht.
Andere landen geen ervaring.
Met het versoberen van de MC Black is er inderdaad geen kaart meer die geen eis heeft dat alles met de kaart moet zijn betaald.Volgens mij is er geen CC (meer) die een fatsoenlijke reis- en annuleringsverzekering bied waarbij niet alles met de kaart betaald hoeft te zijn.? Bij ANWB betaalde ik ca. 200,- per jaar voor de reis- en annuleringsverzekering. Bij de ING is deze nu erg voordelig voor rond de 120,- per jaar met ongeveer dezelfde voorwaarden. Vliegen doen we niet/nooit/zeer zelden. Iemand een tip?
Een losse reisverzekering lijkt mij de beste optie, in combinatie met een goedkope creditcard zoals de Euroclix kaart (ook door ICS uitgegeven).
Of zoals hiervoor gesuggereerd een debetkaart, maar bv over de verzekering van revolut lees je ook wel negatieve verhalen en het is geen creditcard wat voor sommige auto verhuurders een probleem kan zijn. En je zelf dus voldoende financiële middelen op de kaart moet heb en staan om borg voor te schieten.
Met de kanttekening dat een losse reisverzekering over het algemeen een laag maximum vergoedt voor annuleren. MC Black deed dat tot 15k (uit mn hoofd). Ik ben sinds het wijzigen van de MC voorwaarden in elk geval niets (betaalbaars) tegengekomen dat ook maar in de buurt komt.Wally2002 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 06:53:
[...]
Amex heeft regelmatig aanbiedingen. Voor de rest is het schaars.
[...]
Amex acceptatie in Nederland is hier al regelmatig over geschreven. Bij veel grote ketens, supermarkten en tankstations kun je wel terecht. Verder online door te koppelen aan PayPal.
Duitsland is sowieso niet echt een betaalkaart land. Bij hotels, supermarktketen en in grote steden kun je nog wel met amex terecht.
Andere landen geen ervaring.
[...]
Met het versoberen van de MC Black is er inderdaad geen kaart meer die geen eis heeft dat alles met de kaart moet zijn betaald.
Een losse reisverzekering lijkt mij de beste optie, in combinatie met een goedkope creditcard zoals de Euroclix kaart (ook door ICS uitgegeven).
Of zoals hiervoor gesuggereerd een debetkaart, maar bv over de verzekering van revolut lees je ook wel negatieve verhalen en het is geen creditcard wat voor sommige auto verhuurders een probleem kan zijn. En je zelf dus voldoende financiële middelen op de kaart moet heb en staan om borg voor te schieten.
Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.
Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.
Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1