Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-05 22:45

Pieroman

/me

Ultrafast schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 10:45:
Weet iemand hoe een bestedingsruimte tool werkt amex ?

Bijvoorbeeld

Als nieuwe maand er is dan check ik 350 euro dan is dit totaal voor hele maand ?

of is dit tool een elke dag checkt hoeveel je kan maximaal besteden ?

Bijvoorbeeld 350 euro en 1 week later is dat 100 euro gebruikt dan check ik tool opnieuw dan blijft 200 euro goedgekeurd over ?
Naar mijn weten checkt de tool op dat moment (met dus ook al je huidige saldo) of je het bedrag wat jij opgeeft kan uitgeven.
Door een keer een erg hoog bedrag in te vullen kan je wel een beetje achterhalen waar je huidige limiet ligt.

Mijn ervaring nu met Amex is eigenlijk vooral dat je je geen zorgen hoeft te maken om je limiet omdat dat toch gigantisch hoog ligt.

Voor jouw voorbeeld, je zou dan moeten achterhalen wat je daadwerkelijke limiet is. Uitgaven in die maand zullen dan wel in dat limiet vallen. Is je limiet dus werkelijk 350 euro dan zou je in de maand inderdaad 250 euro overhouden als je 100 euro hebt uitgegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bijvoorbeeld

Als nieuwe maand er is dan check ik 350 euro dan is dit totaal voor hele maand ?

Bijvoorbeeld 350 euro en 1 week later is dat 100 euro gebruikt dan check ik tool opnieuw dan blijft 200 euro goedgekeurd over ?
1. Ik ben nog nooit tegen de bestedingslimiet aangelopen bij Amex
2. Volgens laat de bestedingsruimte tool zien of een bepaalde transactie wordt toegestaan. Het zegt vziw niet iets over de maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Bijvoorbeeld

In principe is de tool bedoeld om één toekomstige uitgave te toetsen, zodat je van tevoren zekerheid hebt dat de betaling niet wordt geweigerd wat in sommige situaties misschien onprettig kan aanvoelen. Of het ook werkt voor het totaalbedrag van meerdere kleine uitgaven weet ik niet, maar in de praktijk is bij mij een betaling nog nooit geweigerd vanwege bestedingsruimte en heb ik ook de tool nog nooit hoeven gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11:37

Bijvoorbeeld

Zover ik het begrepen is is dit voor een eenmalige betaling. Ik denk dat het bedrag omlaag gaat als je al een grote rekening open hebt staan. maar het is niet zo precies als jij het beschreven hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:09
Zr40 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:06:
[...]

In principe is de tool bedoeld om één toekomstige uitgave te toetsen, zodat je van tevoren zekerheid hebt dat de betaling niet wordt geweigerd wat in sommige situaties misschien onprettig kan aanvoelen. Of het ook werkt voor het totaalbedrag van meerdere kleine uitgaven weet ik niet, maar in de praktijk is bij mij een betaling nog nooit geweigerd vanwege bestedingsruimte en heb ik ook de tool nog nooit hoeven gebruiken.
Toch is niet dit soort leidraad meten ? maar ook kleinere bedragen wordt natuurlijk gebruikt en je wilt straks toch zulke onverwacht niet tegen block hebben.

Vooral voor nieuwe klanten is raadzaam eerste een tool checken en kleinere bedragen rustig opbouwen anders wordt je gezien gretig bij Amex bel rinkelen.

Helemaal iedereen bedankt voor snelle info. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
Pieroman schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:03:
[...]

Naar mijn weten checkt de tool op dat moment (met dus ook al je huidige saldo) of je het bedrag wat jij opgeeft kan uitgeven.
Door een keer een erg hoog bedrag in te vullen kan je wel een beetje achterhalen waar je huidige limiet ligt.

Mijn ervaring nu met Amex is eigenlijk vooral dat je je geen zorgen hoeft te maken om je limiet omdat dat toch gigantisch hoog ligt.

Voor jouw voorbeeld, je zou dan moeten achterhalen wat je daadwerkelijke limiet is. Uitgaven in die maand zullen dan wel in dat limiet vallen. Is je limiet dus werkelijk 350 euro dan zou je in de maand inderdaad 250 euro overhouden als je 100 euro hebt uitgegeven.
Precies dan zou ik inderdaad 75% limiet aanhouden zonder enkel probleem .... bedankt voor info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:58
Ultrafast schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:18:
[...]

Vooral voor nieuwe klanten is raadzaam eerste een tool checken en kleinere bedragen rustig opbouwen anders wordt je gezien gretig bij Amex bel rinkelen.

Helemaal iedereen bedankt voor snelle info. _/-\o_
Aanvullend op voorgaande posts: het schijnt dat amex ook het gebruik van de tool bijhoudt, als je die veel gebruikt zou dat ‘verdacht’ kunnen zijn. Of het waar is durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
Wally2002 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 15:32:
[...]

Aanvullend op voorgaande posts: het schijnt dat amex ook het gebruik van de tool bijhoudt, als je die veel gebruikt zou dat ‘verdacht’ kunnen zijn. Of het waar is durf ik niet te zeggen.
Ow wist ik niet ... ok goed om te weten....
Hoort ook veel gerucht maar soms is goed idee iedereen waarschuwen alleen als je plan om een grote aankoop maar alleen vervelend is dat ook betaalt je keurig maar je weet niet wanneer tegen aan limiet als je kleinere aankopen doet.

[ Voor 24% gewijzigd door Ultrafast op 26-04-2024 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Er wordt beweerd dat mijn kaart geen Creditcard is, hoe komt Tweakers daarop deze argumenten? Het is gewoon een Creditcard de ANWB VISA GO CARD van ICS. Ja het is veel beter en je moet eerst jouw eigen geld erop zetten. Maar het is gewoon een creditcard. Ik merk geen verschil met mijn oude Mastercard van ABN AMRO, alleen daarop had ik een krediet tot €2.500 opneembaar

[ Voor 42% gewijzigd door Van der Berg op 26-04-2024 15:55 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@Van der Berg Een eigenschap van een creditcard is dat je al uitgaven kan doen voordat het geld van je rekening wordt afgeschreven, tot en met de afgesproken bestedingslimiet.

Deze kaart is letterlijk een prepaid kaart. Je kan er immers alleen mee betalen als je er vooraf voldoende geld op stort. Dat de kaart gebruik maakt van het betaalnetwerk van Visa maakt dat niet anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:10
In Nederland bestaan eigenlijk helemaal geen echte creditcards, zelfs de achteraf betaalde zijn ook maar charge cards.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wally2002
Van der Berg schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 15:48:
Er wordt beweerd dat mijn kaart geen Creditcard is, hoe komt Tweakers daarop deze argumenten? Het is gewoon een Creditcard de ANWB VISA GO CARD van ICS. Ja het is veel beter en je moet eerst jouw eigen geld erop zetten. Maar het is gewoon een creditcard. Ik merk geen verschil met mijn oude Mastercard van ABN AMRO
de naam zegt het al: kredietkaart = je maakt gebruik van een krediet met de belofte dat je binnen de afgesproken periode dit terugbetaald.

De “truc” die ICS doet is dat de kaart zich voor kaartaccepterende bedrijven voordoet als creditcard.
Maar strikt genomen heb je helemaal geen krediet, en dus ook geen creditcard.

Verder zou ik me niet druk maken over wat men hier ervan vindt. Als het voor jou goed werkt en je overal met de kaart kunt betalen, prima toch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-05 20:11
mfkne schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 15:56:
In Nederland bestaan eigenlijk helemaal geen echte creditcards, zelfs de achteraf betaalde zijn ook maar charge cards.
Hangt er maar net vanaf hoe jij het met de instantie regelt. ING biedt namelijk nog steeds gespreid betalen van de Mastercard aan. En dan is het dus wel een echte creditcard.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Nu online
Op mijn oude Mastercard van ABN AMRO kon ik er ook eerst geld op zetten op de kaart en je kreeg er zelfs rente over bij ICS Mastercard. Dus dat argument dat je vooraf krediet moet hebben lijkt mij niet echt.
Maar wist je dat je ook geld kunt storten op je creditcard? En daarmee kunt betalen? Door te storten vergroot je niet alleen je bestedingsruimte, je ontvangt daarnaast ook rente over het gestorte bedrag!

[ Voor 38% gewijzigd door Van der Berg op 26-04-2024 16:10 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Dat je er geen gebruik van maakte betekent niet dat de mogelijkheid er niet is.

Het is heel simpel: met de Go card kan je uberhaupt niet betalen zonder saldo. Ergo, prepaidkaart.

Je lijkt te denken dat het een creditcard is omdat je er op dezelfde manier mee kan betalen. Dat is het niet. Het is een creditcard omdat je op krediet kan betalen. Zonder krediet is het simpelweg geen creditcard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Sterker nog, en ik wil niemand nog kwader maken, maar ik vind persoonlijk de VISA GO CARD en vergelijkbare kaarten niet eens traditionele prepaidkaarten maar meer debitkaarten. Ouderwetse prepaidkaarten vereisten zelfs geen registratie, alleen activatie en kon je gewoon fysiek kopen bij de eerste de beste belhuis om de hoek. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Jay-B op 26-04-2024 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:58
Zr40 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:06:
[...]

Heb de mijne ontvangen, Wil hem op vakantie gebruiken maar 1000 was al te hoog. Nu moet ik tot morgen wachten om weer een bestedingslimiet te testen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Nu online
Valinor schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 18:16:
[...]

Heb de mijne ontvangen, Wil hem op vakantie gebruiken maar 1000 was al te hoog. Nu moet ik tot morgen wachten om weer een bestedingslimiet te testen :/
Je kan er maximaal tot €10.000 erop zetten. Ik heb gelezen dat als je meer dan €10.000 wilt stoten je ANWB ICS moet bellen.

Ik heb geen probleem gehad om meer dan €1500 op te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Niet online
[...]

Uit nieuwsgierigheid, welke kaart heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Van der Berg schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 18:34:
[...]

Je kan er maximaal tot €10.000 erop zetten. Ik heb gelezen dat als je meer dan €10.000 wilt stoten je ANWB ICS moet bellen.

Ik heb geen probleem gehad om meer dan €1500 op te zetten
Volgens mij heeft degene die je quote het over over AMEX? En ik meen me te herinneren dat je bij AMEX in principe juist geen geld op de kaart hoort te storten, alleen bij bepaalde uitzonderingsgevallen zoals een nog niet toereikend krediet.

Ter info: ik heb AMEX platinum en net geprobeerd. Volgens de bestedingsruimte tool is er in ieder geval meer dan €30.000 mogelijk.

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
[...]

Nieuwe kaarthouders zullen starten met een relatief lage limiet, die snel meegroeit als je goed betalingsgedrag laat zien van je maandelijkse overzicht, en groeit ook mee met je uitgaven.

Mocht je toch op korte termijn al een grotere uitgave willen doen, zal de klantenservice je hoogstwaarschijnlijk adviseren om handmatig geld over te maken.
Waar ze echter minder blij mee zijn is als er gedurende langere tijd een positief saldo is (dat lijkt vooral te komen door regelgeving, ze bieden geen bankrekening aan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 17:30
ICS gaat inderdaad per 1 mei stoppen met het uitgeven van de ICS Go Card. Er zijn geen alternatieven bekend, maar denk dat ze de stekker eruit halen omdat het niet rendabel is voor consumenten.

Waarom zou je €65 betalen voor drie jaar en elke opwaardering/uitbetaling €1 moeten betalen als je bij menig fintech bank een debit card kan krijgen met bijna dezelfde voordelen als een creditcard?

Ja voor de borg wil men vaak nog een 'echte' creditcard/charge card zien als zekerheid, maar met een beetje goed zoekwerk kun je tegenwoordig met debit kaarten heel ver vooruit komen waarbij je in beide gevallen je eigen geld als borg laat reserveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
Jay-B schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 18:41:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, welke kaart heb je?
Heb de gold.
Wally2002 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 19:21:
[...]

Nieuwe kaarthouders zullen starten met een relatief lage limiet, die snel meegroeit als je goed betalingsgedrag laat zien van je maandelijkse overzicht, en groeit ook mee met je uitgaven.

Mocht je toch op korte termijn al een grotere uitgave willen doen, zal de klantenservice je hoogstwaarschijnlijk adviseren om handmatig geld over te maken.
Waar ze echter minder blij mee zijn is als er gedurende langere tijd een positief saldo is (dat lijkt vooral te komen door regelgeving, ze bieden geen bankrekening aan).
Ja ik ben helaas mastercard gewend waar je direct een groot bedrag kan betalen dus ben wat ongeduldig.
Het verbaasde mij een beetje omdat ik er vanuit ging dat ze toch wel enigzins naar je inkomen zouden kijken voor een bestedingsruimte.
Ik weet nog destijds als student kon je bij de bank al een creditcard krijgen met een standaard limiet van 1000 euro bij je studentenrekening.
Enig idee waar je start als beginner? Een simpel hotel boeken van rond de 400 euro moet lukken hoop ik.
Ik zie 350 een paar keer langskomen. Morgen maar even testen.

[ Voor 10% gewijzigd door Valinor op 26-04-2024 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Nu online
Youtl schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 19:34:
ICS gaat inderdaad per 1 mei stoppen met het uitgeven van de ICS Go Card. Er zijn geen alternatieven bekend, maar denk dat ze de stekker eruit halen omdat het niet rendabel is voor consumenten.

Waarom zou je €65 betalen voor drie jaar en elke opwaardering/uitbetaling €1 moeten betalen als je bij menig fintech bank een debit card kan krijgen met bijna dezelfde voordelen als een creditcard?

Ja voor de borg wil men vaak nog een 'echte' creditcard/charge card zien als zekerheid, maar met een beetje goed zoekwerk kun je tegenwoordig met debit kaarten heel ver vooruit komen waarbij je in beide gevallen je eigen geld als borg laat reserveren.
Is er een bron dat dit aangeeft? Mijn kaart loopt nog tot midden 2026 dus dat blijft bestaan. Alleen dus voor nieuwe gebruikers?

Ik ben op vakantie in Amerika en de kaart werkt overal goed zonder problemen.

Voor mij was een van de reden dat ik niet met een credit van €2.500 op zak wilde lopen. Klopt ik reken daarom altijd €1 extra als ik ga storten

€65 voor 3 jaar is niet veel €21,66 per jaar en dat is bijna evenveel als mijn Mastercard van ABN AMRO

[ Voor 6% gewijzigd door Van der Berg op 26-04-2024 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online
Valinor schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 19:53:
Enig idee waar je start als beginner? Een simpel hotel boeken van rond de 400 euro moet lukken hoop ik.
Mijn AMEX blue is 3 dagen oud. Nog niet gebruikt. De tool vind 2500 prima, 3000 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:07
stefxx schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 20:02:
[...]

Mijn AMEX blue is 3 dagen oud. Nog niet gebruikt. De tool vind 2500 prima, 3000 niet.
In april '22 heb ik de amex gold aangevraagd, letterlijk enkele dagen na ontvangst heb ik 1500 euro uitgegeven (verspreid over enkele boekingen) op Booking.com. Volgens mij werd ik wel even gebeld door amex om te verifiëren of de transacties door mij zijn geautoriseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Niet online
In het verleden weleens een check gedaan voor meer dan 10K en dat was prima (auto kopen). Het blijft ontransparant maar waarschijnlijk maakt men intern gewoon een creditscore aan op basis van je uitgaves en hoe braaf je je betalingen doet. Ik heb meerdere creditcards gehad maar juist de afwezigheid van een vooraf bepaalde limiet bij Amex geeft veel vrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Jay-B schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 21:31:
In het verleden weleens een check gedaan voor meer dan 10K en dat was prima (auto kopen). Het blijft ontransparant maar waarschijnlijk maakt men intern gewoon een creditscore aan op basis van je uitgaves en hoe braaf je je betalingen doet. Ik heb meerdere creditcards gehad maar juist de afwezigheid van een vooraf bepaalde limiet bij Amex geeft veel vrijheid.
Ik wilde laats ook inderdaad checken of ik een auto kon betalen en 50k kwam er doorheen. Betaal ook al braaf 2 jaar mijn rekening op tijd en dat vind amex genoeg om je een hoog limiet te geven. Best fijn om te weten dat je altijd in een klap zoiets uit kan geven als je het echt nodig hebt. Bij de ING gaat het toch even anders en moet je persoonlijk langskomen op kantoor om je limiet te verhogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
Ja denk het ook.
Denk in mijn geval nooit op krediet dingen gekocht dus ik sta uberhaupt niet in het systeem 8)7
Afgelopen jaar een mastercard gehad die altijd op dag 1 netjes werd betaald, thats it.
Maarja net geactiveerd dus misschien dat er nog verandering in komt (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
stefxx schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 20:02:
[...]

Wow dan hebt je geluk … bij Max gaat tot 350 euro. Helaas dat wordt braaf langzaam opbouwen en op tijd betalen voor mij …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
[...]

Nu moet ik tot morgen wachten om weer een bestedingslimiet te testen :/
Ben benieuwd … of voor jou lukt. Helaas heb ik momenteel geen plan grote aankoop doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Valinor schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 19:53:
[
Daar is niets zinnigs over te zeggen, omdat het dus per klant afhangt. En hoe dat precies ingeschat wordt zal Amex echt niet met ons delen om mensen met minder goede bedoelingen ook niet wijzer te maken.
Die tool is er natuurlijk niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
Wally2002 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 07:29:
[...]

Daar is niets zinnigs over te zeggen, omdat het dus per klant afhangt. En hoe dat precies ingeschat wordt zal Amex echt niet met ons delen om mensen met minder goede bedoelingen ook niet wijzer te maken.
Die tool is er natuurlijk niet voor niets.
Ja niemand weet het … en dat is probleem hoe langer ik nadenk dit tool is waarschijnlijk nutteloos voor dagelijks leven alleen dus grote aankoop maar stelt dat wat doe je dan 30 dagen met kleinere aankopen denkt maar 5-10 euro per dag moet dat kunnen zonder probleem voor nieuw klanten ? 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je kunt altijd even bellen met Amex en je uitdaging voorleggen. Meestal zijn ze erg hulpvaardig.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcordon3
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 27-04 06:35
Mawlana schreef op zondag 14 april 2024 @ 00:28:
Het zou ICS/AXA sieren als ze reeds geboekte reizen blijven dekken, óók na de coulanceperiode.
Ik heb een klacht ingediend en de volgende (hieronder) antwoord gekregen. (geen echte oplossing).

De oplossing die ze bieden is overstappen op een andere kaart (Visa World Card Platinum) of opzeggen. Het probleem is dat World Card Platinum geen Priority Pass lounge toegang en huurauto eigen risico dekking biedt. Dat vind ik moeilijk om een alternatief te vinden.

Ik heb teruggevraagd naar maar voorbeelden van gedekt reizen. Het lijkt dat alles moet betaald worden met MC Black maar wat is alles (reis + hotel)? Zijn reizen met je eigen auto gedekt of als je naar je vakantie woning gaat?
Ik vind nog niet normaal dat als je een nacht van je reis niet met mc black kan betalen je volledige reis is niet gedekt. Stel je voor dat je een nacht kan niet met MC betalen (je moet contant of een andere kaart) en je wordt ziek in de VS of Azië (repatriëren is nodig). De 7.5 miljoen ziekteverzekering is waardeloos en je eindigt met een aanzienlijke schuld.

ICS antwoord>
Wanneer u losse reisonderdelen boekt en niet alle onderdelen kunt betalen met uw Card heeft de gewijzigde verzekering inderdaad minder dekking dan onder de vorige voorwaarden. Het spijt ons ten zeerste dat deze veranderingen voor u mogelijk problemen kunnen veroorzaken voor reeds geboekte reizen. De nieuwe voorwaarden gaan in op 15 juni 2024. We kunnen u helaas geen oplossing bieden voor de reizen die u al geboekt heeft en waarbij u vertrekt na deze datum.

We begrijpen dat de Mastercard Black in uw situatie door deze wijziging nu mogelijk geen passende Card meer is. Mocht u het niet eens zijn met de voorgestelde aanpassingen, dan kunt u ervoor kiezen om over te stappen op een van onze andere Cards. Zoals de World Card Platinum waarbij er geen voorwaarde is om reizen met de Card te betalen. Bij deze Card zit echter geen annuleringsverzekering. Daarnaast staat het u uiteraard vrij om uw Mastercard Black op te zeggen zonder overstap naar een andere Card. De jaarlijkse bijdrage wordt dan pro rato gecorrigeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spirit Fi
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 12:24
Van der Berg schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 19:58:
[...]

Is er een bron dat dit aangeeft? Mijn kaart loopt nog tot midden 2026 dus dat blijft bestaan. Alleen dus voor nieuwe gebruikers?

Voor mij was een van de reden dat ik niet met een credit van €2.500 op zak wilde lopen. Klopt ik reken daarom altijd €1 extra als ik ga storten

€65 voor 3 jaar is niet veel €21,66 per jaar en dat is bijna evenveel als mijn Mastercard van ABN AMRO
ICS Cards stopt met prepaid creditcard Go Card
https://www.creditcardver...paid-creditcard-go-card-/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
Van der Berg schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 19:58:
[...]

ICS stopt met het uitgeven van nieuwe kaarten, er is niks bekend over huidige kaarten. Lijkt me meer dan logisch dat deze kaarten gewoon werken tot einde looptijd.

Wat betreft je keuze om geen krediet te nemen, kan ik mij voorstellen dat je niet zoveel geld wilt maar je kan ICS ook vragen om een limiet van €1000 of zelfs €500.

€65 voor drie jaar vind ik vrij veel geld in dit geval juist omdat elke storting/opname €1 kost. Stel jij doet maandelijks 1 storting op die kaart dan kan er aan die €21.66 €12 worden toegevoegd aan kaartkosten.

Dan is een fintechbank (N26, Openbank, Revolut, Wise) geen slecht idee omdat je bijna dezelfde acceptatie hebt en ook hier jouw eigen geld als voeding gebruikt voor de kaart zonder krediet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Ben benieuwd naar de officiële berichten van ICS zelf, maar de quote over dat de kaart al na 3 jaar vervangen niet "duurzaam" is, lijkt me vooral bedoeld om een goed beeld naar buiten te presenteren, maar zal vermoedelijk niet de echte reden zijn. De schrijver van het artikel heeft dat volgens mij al wel door en vermoed dat het financieel niet uitkomt.
Dat lijkt me de meest waarschijnlijke reden, er zullen te weinig klanten zijn die er gebruik van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-05 22:28

Kju

Ik probeer ook altijd te maxen. Accepteerde de autoverkoper AMEX? Het meest opvallende wat me is gelukt aan grote ongebruikelijke aankopen ‘waarvan je verwacht die niet met AMEX te kunnen betalen’ is een gietvloer voor € 12.000 8)

PSN: Kjujay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-B
  • Niet online
@Kju Nee uiteindelijk ouderwets gepind 7(8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mfkne
Bij Kia kun je online je nieuwe auto bestellen en afrekenen met AMEX 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
Ik was vandaag in Düsseldorf. In het winkelcentrum Shadow-Arkaden wilde ik bij een tent met een kaart (niet eens per se een creditcard, laat staan amex): "Only German cards". :') Ik had te weinig contant geld op zak, dus ben ik met lege handen naar buiten gegaan.

Duitsland en digitalisering... :N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mfkne
In dit geval betekende German cards vermoedelijk Girocard, een bij handelaren populair maar in het buitenland en voor buitenlanders onnuttig betaalmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Nu online
Het is echt jammer om dit te lezen. Mijn kaart loopt nog tot midden 2026. Ik stort ook niet maandelijks naar mijn kaart dus die €1 voel je dan niet zo zeer, plus ik doe nog altijd €1 extra bij het storten. Ik ga het in de gaten houden en tegen die tijd kijken naar een alternatief. Dit is voor mij het beste zonder krediet erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
rcordon3 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 13:32:
[...]

Ik heb een klacht ingediend en de volgende (hieronder) antwoord gekregen. (geen echte oplossing).

De oplossing die ze bieden is overstappen op een andere kaart (Visa World Card Platinum) of opzeggen. Het probleem is dat World Card Platinum geen Priority Pass lounge toegang en huurauto eigen risico dekking biedt. Dat vind ik moeilijk om een alternatief te vinden.

Ik heb teruggevraagd naar maar voorbeelden van gedekt reizen. Het lijkt dat alles moet betaald worden met MC Black maar wat is alles (reis + hotel)? Zijn reizen met je eigen auto gedekt of als je naar je vakantie woning gaat?
Ik vind nog niet normaal dat als je een nacht van je reis niet met mc black kan betalen je volledige reis is niet gedekt. Stel je voor dat je een nacht kan niet met MC betalen (je moet contant of een andere kaart) en je wordt ziek in de VS of Azië (repatriëren is nodig). De 7.5 miljoen ziekteverzekering is waardeloos en je eindigt met een aanzienlijke schuld.

ICS antwoord>
Wanneer u losse reisonderdelen boekt en niet alle onderdelen kunt betalen met uw Card heeft de gewijzigde verzekering inderdaad minder dekking dan onder de vorige voorwaarden. Het spijt ons ten zeerste dat deze veranderingen voor u mogelijk problemen kunnen veroorzaken voor reeds geboekte reizen. De nieuwe voorwaarden gaan in op 15 juni 2024. We kunnen u helaas geen oplossing bieden voor de reizen die u al geboekt heeft en waarbij u vertrekt na deze datum.

We begrijpen dat de Mastercard Black in uw situatie door deze wijziging nu mogelijk geen passende Card meer is. Mocht u het niet eens zijn met de voorgestelde aanpassingen, dan kunt u ervoor kiezen om over te stappen op een van onze andere Cards. Zoals de World Card Platinum waarbij er geen voorwaarde is om reizen met de Card te betalen. Bij deze Card zit echter geen annuleringsverzekering. Daarnaast staat het u uiteraard vrij om uw Mastercard Black op te zeggen zonder overstap naar een andere Card. De jaarlijkse bijdrage wordt dan pro rato gecorrigeerd.
Dat is wel erg raar. Eigenlijk kunnen ze dat niet bewijzen toch. Als je tickets koopt en vervolgens bij vrienden blijft overnachten dan is je hele reis ook betaald met je mastercard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Youtl
ICS laat hiermee zien dat je niks hebt aan hun reisverzekering en deze beter zelfstandig kan afsluiten bij een verzekeringsmaatschappij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Van der Berg schreef op zondag 28 april 2024 @ 09:21:
Het is echt jammer om dit te lezen. Mijn kaart loopt nog tot midden 2026. Ik stort ook niet maandelijks naar mijn kaart dus die €1 voel je dan niet zo zeer, plus ik doe nog altijd €1 extra bij het storten. Ik ga het in de gaten houden en tegen die tijd kijken naar een alternatief. Dit is voor mij het beste zonder krediet erop.
Volgens mij las ik dat je een prepaid kaart hebt. Alternatief kan een gewone creditcard zijn en dat je dan geld naar de creditcard rekening overmaakt. Vaak krijg je boven de €500 zelfs nog rente erop. Als je alleen je eigen tegoed gebruikt, heb je geen krediet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Nu online
xileS schreef op zondag 28 april 2024 @ 13:52:
[...]

Volgens mij las ik dat je een prepaid kaart hebt. Alternatief kan een gewone creditcard zijn en dat je dan geld naar de creditcard rekening overmaakt. Vaak krijg je boven de €500 zelfs nog rente erop. Als je alleen je eigen tegoed gebruikt, heb je geen krediet.
Dat klopt inderdaad. Ik had hiervoor een Mastercard van ABN AMRO ICS met een krediet van €2.500. Ik kreeg er inderdaad ook rente op. Maar heb zelf de overstap gemaakt naar Prepaid van ANWB VISA GO CARD.

Ik zal eerst kijken voor een prepaid mogelijkheden

[ Voor 4% gewijzigd door Van der Berg op 28-04-2024 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Mawlana schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 22:21:
Ik was vandaag in Düsseldorf. In het winkelcentrum Shadow-Arkaden wilde ik bij een tent met een kaart (niet eens per se een creditcard, laat staan amex): "Only German cards". :') Ik had te weinig contant geld op zak, dus ben ik met lege handen naar buiten gegaan.

Duitsland en digitalisering... :N
Zo'n geintje had ik laatst ook bij een parkeergarage in Aken. Gelukkig had ik wat contant in de middensteun anders kun je een pinautomaat gaan zoeken.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Van der Berg schreef op zondag 28 april 2024 @ 09:21:
Het is hierboven ook al genoemd, maar een reguliere Mastercard of Visa Debit die binnenkort gemeengoed wordt bij alle Nederlandse banken, en die je nu ook al gratis kunt krijgen bij Revolut, N26, Openbank, etc., heeft dezelfde functionaliteit en kost je niets (extra). Je probleem lost zichzelf dus wel op. Zou me niets verbazen als ICS het daarom ook afschaft, in Nederland is er geen USP meer.

Zowel jouw prepaid variant als de debit variant zijn kaarten waarbij je geen negatief saldo kunt hebben en qua omgang met reserveringen bij bijv. autohuur werkt het ook hetzelfde. (Dan wordt er tijdelijk een bedrag ingehouden).

Enige verschil v.z.i.w. is dat een prepaid kaart niet gelinked is aan een onderliggende bankrekening. Maar ik zet nu bijv. ook alleen het geld dat ik wil uitgeven op mijn Openbank-rekening zodat er niet meer vanaf gehaald kan worden.

[ Voor 26% gewijzigd door finsdefis op 29-04-2024 03:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tuniq
  • Laatst online: 17:29
Vandaag weer een leuke award boeking gemaakt. Ter inspiratie, dit geeft veel meer waarde aan de MR punten die je spaart bij Amex t.o.v. uitcashen, mits je waarde hecht aan wat luxer vliegen. Economy vluchten zijn overigens ook wel goede value voor zo’n 15 tot 20k punten.

LAX-CDG business class - 50K MR punten + 225 USD. Voetnoot is dat enige flexibiliteit qua vliegdata wel handig is om de beste deal te kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-05 22:45

Pieroman

/me

Tuniq schreef op maandag 29 april 2024 @ 06:46:
Vandaag weer een leuke award boeking gemaakt. Ter inspiratie, dit geeft veel meer waarde aan de MR punten die je spaart bij Amex t.o.v. uitcashen, mits je waarde hecht aan wat luxer vliegen. Economy vluchten zijn overigens ook wel goede value voor zo’n 15 tot 20k punten.

SFO-CDG business class - 50K MR punten + 225 USD. Voetnoot is dat enige flexibiliteit qua vliegdata wel handig is om de beste deal te kunnen vinden.
Dat is inderdaad een leuke deal.
Heb je dan je MR overgeheveld naar een maatschappij (en daar met miles afgerekend) of direct via Amex iets geboekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Tuniq schreef op maandag 29 april 2024 @ 06:46:

SFO-CDG business class - 50K MR punten + 225 USD. Voetnoot is dat enige flexibiliteit qua vliegdata wel handig is om de beste deal te kunnen vinden.
Via welke partner heb je dit geboekt? Zit binnenkort ook aan de west coast en zoek nog een business class redemption terug. 50k zou een goede prijs zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-05 17:12
finsdefis schreef op maandag 29 april 2024 @ 03:40:
[...]

Het is hierboven ook al genoemd, maar een reguliere Mastercard of Visa Debit die binnenkort gemeengoed wordt bij alle Nederlandse banken, en die je nu ook al gratis kunt krijgen bij Revolut, N26, Openbank, etc., heeft dezelfde functionaliteit en kost je niets (extra). Je probleem lost zichzelf dus wel op. Zou me niets verbazen als ICS het daarom ook afschaft, in Nederland is er geen USP meer.

Zowel jouw prepaid variant als de debit variant zijn kaarten waarbij je geen negatief saldo kunt hebben en qua omgang met reserveringen bij bijv. autohuur werkt het ook hetzelfde. (Dan wordt er tijdelijk een bedrag ingehouden).

Enige verschil v.z.i.w. is dat een prepaid kaart niet gelinked is aan een onderliggende bankrekening. Maar ik zet nu bijv. ook alleen het geld dat ik wil uitgeven op mijn Openbank-rekening zodat er niet meer vanaf gehaald kan worden.
Enige pluspunt wat ICS GO prepaid wel heeft is de aankoopverzekering en aflevergarantie. Nu kan je dat ook krijgen bij betaalde N26/Revolut plannen alleen is dat toch minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
Bedankt voor je bericht Je kan een bedrag invullen en het bedrag wat je daar invult is wat je op dat moment kan uitgeven bovenop het openstaande huidige saldo wat al besteed is🤗

Met vriendelijke groet,

Team American Express,

Kautar

Ik heb dit antwoord gekregen van amex over tool bestedingruimte.

Als je nieuwe maand invult bedrag dan geldt inderdaad geheel maand als maximaal limiet...

zeg je hebt 100 euro uitgegeven dan kan je via die tool aangeven bvb je wilt 400 extra uitgeven dan kan je dus totaal 500 uitgeven.

Maar het mag ook een kleinere bedragen verdelen maar zolang maar maximaal 500 bij eind maand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuniq
Pieroman schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:08:
[...]

Dat is inderdaad een leuke deal.
Heb je dan je MR overgeheveld naar een maatschappij (en daar met miles afgerekend) of direct via Amex iets geboekt?
Dit is inderdaad door het overhevelen naar een transfer partner. In dit geval Flyingblue (Airfrance/KLM). Door het overhevelen kun je veel betere deals scoren als direct bij AMEX.
hollandje schreef op maandag 29 april 2024 @ 15:41:
[...]

Via welke partner heb je dit geboekt? Zit binnenkort ook aan de west coast en zoek nog een business class redemption terug. 50k zou een goede prijs zijn :)
Flyingblue (Airfrance/KLM). Het is me wel opgevallen dat de beschikbaarheid US naar NL wat lager is de laatste tijd als andersom. Zo zie ik in mei nog 4 dagen beschikbaar AMS-LAX tegen 65k, maar andersom zie ik niks. Deze zomer is de beschikbaarheid ook erg slecht, dit zal ongetwijfeld te maken hebben met de Olympische spelen. Normaal gesproken buiten de hoogseizoen maanden lukt het meestal wel om een ticket van 60-70k te vinden (mits je flexibel bent met data).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:31

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
@Tuniq was je niet bang dat de deal weg was (meer punten nodig) terwijl je wachtte op het overschrijven van de punten van amex naar flyingblue :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuniq
We Are Borg schreef op maandag 29 april 2024 @ 18:36:
@Tuniq was je niet bang dat de deal weg was (meer punten nodig) terwijl je wachtte op het overschrijven van de punten van amex naar flyingblue :) ?
Mijn persoonlijke ervaring is eigenlijk dat het overschijven van punten instant is (i.p.v. de 3 working days die ze zelf noemen). Maar in dit geval had ik de punten al op mijn flyingblue account staan op het moment dat ik deze vlucht zag. (had een poosje terug al wat punten overgeboekt). Ik boek vrij regelmatig vluchten via flyingblue dus voor mij is dit niet zo'n issue.

Maar mocht je zekerheid willen kun je ook het volgende doen. Bellen naar flyingblue, de agent zal de vlucht op hold zetten, dan kun je tijdens het gesprek je punten overboeken en heb je zekerheid dat je de deal inderdaad krijgt (even er van uitgaand dat je transfer instant is). Want het kan inderdaad zo zijn, dat de deal verdwijnt in de tijd dat je de punten aan het overboeken bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
SFO-CDG in BC voor 50k MR (dus 40k miles) is wel een leuke deal. :Y Ik was al happy met AMS-KUL in PE voor 30K miles (37.5k MR). :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuniq
Mawlana schreef op maandag 29 april 2024 @ 21:52:
SFO-CDG in BC voor 50k MR (dus 40k miles) is wel een leuke deal. :Y Ik was al happy met AMS-KUL in PE voor 30K miles (37.5k MR). :D
Ah, ik wist niet dat in NL de transfer ratio 5 tot 4 is; ik heb een US kaart en 1 to 1 transfer ratio. Dus in NL zou het dan 62,5k MR zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Tuniq schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 00:24:
[...]

Ah, ik wist niet dat in NL de transfer ratio 5 tot 4 is; ik heb een US kaart en 1 to 1 transfer ratio. Dus in NL zou het dan 62,5k MR zijn.
Lucky you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Als je voornamelijk KLM vliegt kun je beter een een FB kaart nemen imho.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
Tuniq schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 00:24:
[...]

Ah vandaar ook dat je zei dat de transfer instant is. Hier duurt dat minimaal 24 uur zover ik weet. Bij mij duurde het soms zelfs 3 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuniq
hollandje schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 10:04:
[...]

Ah vandaar ook dat je zei dat de transfer instant is. Hier duurt dat minimaal 24 uur zover ik weet. Bij mij duurde het soms zelfs 3 dagen
Ah apart dat dat voor NL kaarten langzamer is; ook wel onhandig. Ik dacht dat zal wel overal hetzelfde zijn, immers zijn allemaal amex kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
In november vorig jaar van upgrade actie van Amex Flying Blue gebruik gemaakt. Naar platinum FB kaart. Voorwaarden minimum uitgave voldaan. De bonus Miles zouden uiterlijk 30 april worden bijgeschreven.

Dat is niet gebeurt en zojuist contact via chat. Ze konden de actie zien staan en checkten ook de uitgaven in de actie periode. Dat klopte.

Men kon alleen adviseren 5 tot 7 werkdagen te wachten. Vermoedelijk een technische glitch…

Helaas niet de eerste keer dat het fout gaat met bonus punten/miles.

Meer mensen deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:50
Wally2002 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 07:46:
In november vorig jaar van upgrade actie van Amex Flying Blue gebruik gemaakt. Naar platinum FB kaart. Voorwaarden minimum uitgave voldaan. De bonus Miles zouden uiterlijk 30 april worden bijgeschreven.

Dat is niet gebeurt en zojuist contact via chat. Ze konden de actie zien staan en checkten ook de uitgaven in de actie periode. Dat klopte.

Men kon alleen adviseren 5 tot 7 werkdagen te wachten. Vermoedelijk een technische glitch…

Hier ook hetzelfde probleem met een upgrade van Gold naar Platinum. Gisteravond contact opgenomen via chat en ze zeiden dat ik niet aan de minimum spend had voldaan. Gelijk mijn rekeningafschriften erbij gepakt en uitgelegd dat dat wel degelijk het geval is. Nu gaan ze de punten binnen 24-48 uur bijschrijven volgens die medewerker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Jdome schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 07:56:
[...]

Hier ook hetzelfde probleem met een upgrade van Gold naar Platinum. Gisteravond contact opgenomen via chat en ze zeiden dat ik niet aan de minimum spend had voldaan. Gelijk mijn rekeningafschriften erbij gepakt en uitgelegd dat dat wel degelijk het geval is. Nu gaan ze de punten binnen 24-48 uur bijschrijven volgens die medewerker.
De bonus FB Miles zijn bij mij ergens in de nacht van 1 op 2 mei bijgeschreven zag ik zojuist in de amex app.

Lijkt dus systeemtechnisch zo te werken, vermoedelijk heeft men wel 30 april ingesteld als datum om de Miles te boeken, maar is dat volgens de tijdzone van het hoofdkantoor in de US (zie je ook aan de maandelijkse afrekeningen).

Prima dat ze in de actievoorwaarden een uiterste datum noemen maar was handiger geweest als ze de bijschrijving iets daarvoor hadden ingesteld. Scheelt onnodige zorgen bij de klant en ook weer inzet van klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildpicture
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-05 11:45
Helaas is het bij ING niet mogelijk de afschriften van je creditcard als csv te downloaden. Ook een copy/past naar spreadsheet lukt niet.

Ik ben net terug van een kleine maand in de VS waar alle betalingen per CC gaan, dus heb ik een waslijst van betalingen in het overzicht staan. Met bijvoorbeeld ook reserveringen van hotels en benzinepompen. Ik wil dit graag in één overzicht in een spreadsheet zodat ik kan controleren of alles klopt. Om het nog erger te maken ontbreken nu de gegevens van de eerste week in de VS in het overzicht van de lopende maand. Die stonden eerder wel in het overzicht, maar zijn nu zowel in internetbankieren als in de app niet meer zichtbaar of te vinden. Ik vermoed dat het komt omdat het aantal betalingen te veel is? (eigenlijk te gek voor woorden) Maar de betalingen zullen wel in te totaaltelling opgenomen zijn. Als ik alle zichtbare betalingen handmatig op zou gaan tellen (is een flinke klus waar ik niet zoveel zin in heb) krijg ik dus waarschijnlijk een veel lager bedrag dan de totaaltelling omdat de betalingen van de eerste week nu ontbreken.

Na wat zoeken heb ik een tooltje gevonden dat het mogelijk moet maken om de betalingen toch te downloaden vanaf de ING website.
https://github.com/Ev2geny/IngBank2Excel
Maar eerlijk gezegd hou ik er niet van om een vreemde tool toegang te geven tot mijn actieve internetbankieren. Ik heb geen idee wat die tool allemaal doet of kan doen.

Iemand nog een idee hoe ik mijn afschrijvingen als afzonderlijke items in een spreadsheet zou kunnen krijgen?
En iemand al eerder meegemaakt dat eerder zichtbare afschrijvingen later in het actieve overzicht niet meer zichtbaar zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
wildpicture schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:33:
En iemand al eerder meegemaakt dat eerder zichtbare afschrijvingen later in het actieve overzicht niet meer zichtbaar zijn?
Zijn dit niet reserveringen die vervolgens weer vervallen bij het door de merchant indienen van de definitieve transactie ?

Verder heb ik geen ervaring met ING en exports.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Na wat zoeken heb ik een tooltje gevonden dat het mogelijk moet maken om de betalingen toch te downloaden vanaf de ING website.
Maar eerlijk gezegd hou ik er niet van om een vreemde tool toegang te geven tot mijn actieve internetbankieren. Ik heb geen idee wat die tool allemaal doet of kan doen.
Als ik het zo snel zie geef je de tool geen toegang tot je internetbankieren. Maar parst het een opgeslagen html versie van het overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Laatst online: 17:14

s3n

Wally2002 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 07:46:

Ik heb hetzelfde, maar nog niks gehad. Ik zal eens contact zoeken.

-edit:
Ze staan al wel bij American Express, maar niet bij KLM waar ik keek.

[ Voor 5% gewijzigd door s3n op 02-05-2024 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
s3n schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:54:
[...]

Ik heb hetzelfde, maar nog niks gehad. Ik zal eens contact zoeken.

-edit:
Ze staan al wel bij American Express, maar niet bij KLM waar ik keek.
Daarom noemde ik expliciet de Amex app ;)
Miles worden uiteraard 1x per maand overgeboekt naar je Flying Blue account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildpicture
Wally2002 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:49:
[...]

Zijn dit niet reserveringen die vervolgens weer vervallen bij het door de merchant indienen van de definitieve transactie ?

Verder heb ik geen ervaring met ING en exports.
Nee, het ging hier om een aantal betalingen die in de eerste week gemaakt waren. Het waren echte betalingen, geen reserveringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfkne
De Duitse Hilton Honors Creditcard uitgegeven door DKB houdt per 30 September op te bestaan. Er zijn geruchten dat Advanzia in toekomst de kaart uit gaat geven, helaas zou dat waarschijnlijk betekenen dat buitenlanders die kaart niet meer zullen krijgen.

Jammer want dat was immers nog een mogelijkheid om enigszins zinvol punten te sparen en er zat een goed verzekeringspakket bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Laatst online: 08-05 20:01
mfkne schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:57:
De Duitse Hilton Honors Creditcard uitgegeven door DKB houdt per 30 September op te bestaan. Er zijn geruchten dat Advanzia in toekomst de kaart uit gaat geven, helaas zou dat waarschijnlijk betekenen dat buitenlanders die kaart niet meer zullen krijgen.

Jammer want dat was immers nog een mogelijkheid om enigszins zinvol punten te sparen en er zat een goed verzekeringspakket bij.
Ik las de mail ook net. Jammer meer dan 10 jaar gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Ik dan maar de Miles&More kaart aangevraagd, ook bij DKB. ik weet dat die volgens haar omstreeks juni ook overgaat naar Deutsche Bank, maar dan heb ik in ieder geval een mogelijkheid om ergens punten te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-04 17:01
Al sinds 2018 (ook als enige kaart) een AMEX Green en net de knoop doorgehakt en een upgrade naar Platinum gemaakt. Kreeg 75.000 extra punten dus dat maakt het het wel waard om een jaar te proberen voor ons. Als het niks is downgraden we gewoon weer.

We vliegen vrij regelmatig voor werk, lounge toegang hebben we op Schiphol maar wereldwijd en wat meer opties is mooi meegenomen. Ook een reden om de reisverzekering op te zeggen dus kostentechnisch is het geen hele gekke deal. Meeste plekken waar geen AMEX geaccepteerd word gebruik ik Paypal om zo ook het "maximale" eruit te blijven halen.

Zag nu dat de Aldi en Jumbo ook AMEX beginnen te accepteren dus dat is mooi voor alle gebruikers hier :)
Iemand anders nog goeie tips m.b.t platinum?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wausser90
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 01:24
[b]Mauritio in "Ervaringen met creditcards"
Zag nu dat de Aldi en Jumbo ook AMEX beginnen te accepteren dus dat is mooi voor alle gebruikers hier :)
Haal dat beginnen maar weg, ze accepteren het wel een tijdje. Doet een specifiek filliaal dat niet dan ligt dat eerder aan de keuze van een franchisenemer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfkne
Intussen lijken alle filialen van Jumbo AMEX te accepteren, ook die van franchisenemers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:02
Mauritio schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:35:
Al sinds 2018 (ook als enige kaart) een AMEX Green en net de knoop doorgehakt en een upgrade naar Platinum gemaakt. Kreeg 75.000 extra punten dus dat maakt het het wel waard om een jaar te proberen voor ons. Als het niks is downgraden we gewoon weer.

We vliegen vrij regelmatig voor werk, lounge toegang hebben we op Schiphol maar wereldwijd en wat meer opties is mooi meegenomen. Ook een reden om de reisverzekering op te zeggen dus kostentechnisch is het geen hele gekke deal. Meeste plekken waar geen AMEX geaccepteerd word gebruik ik Paypal om zo ook het "maximale" eruit te blijven halen.

Jazeker een tip: download de Amex Experiences app om extra voordelen te activeren. Je krijgt bijvoorbeeld meteen een gold status bij autoverhuurders en hotelketens als je het hebben van een Platinum Amex bevestigt in de app.

En zorg datje de minimale spend aan euro's op tijd haalt (meestal binnen de eerste 3 maanden in de voorwaarden van de bonus miles 3000,- tot 5000,- uitgeven.

Amex Platinum is erg handig als je veel reist. De laatste tijd reis ik even niet meer veel, dus ben nu zelfs even naar Amex blue gewisseld, maar tzt. zou ik zo weer upgraden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-05 17:12
Helaas is het bij ING niet mogelijk de afschriften van je creditcard als csv te downloaden. Ook een copy/past naar spreadsheet lukt niet.

Ik ben net terug van een kleine maand in de VS waar alle betalingen per CC gaan, dus heb ik een waslijst van betalingen in het overzicht staan. Met bijvoorbeeld ook reserveringen van hotels en benzinepompen. Ik wil dit graag in één overzicht in een spreadsheet zodat ik kan controleren of alles klopt. Om het nog erger te maken ontbreken nu de gegevens van de eerste week in de VS in het overzicht van de lopende maand. Die stonden eerder wel in het overzicht, maar zijn nu zowel in internetbankieren als in de app niet meer zichtbaar of te vinden. Ik vermoed dat het komt omdat het aantal betalingen te veel is? (eigenlijk te gek voor woorden) Maar de betalingen zullen wel in te totaaltelling opgenomen zijn. Als ik alle zichtbare betalingen handmatig op zou gaan tellen (is een flinke klus waar ik niet zoveel zin in heb) krijg ik dus waarschijnlijk een veel lager bedrag dan de totaaltelling omdat de betalingen van de eerste week nu ontbreken.

Iemand nog een idee hoe ik mijn afschrijvingen als afzonderlijke items in een spreadsheet zou kunnen krijgen?
Helaas herkenbaar. Heb ook een ING CC puur voor gezamelijke uitgaven. Wel vaker naar gevraagd bij ING maar een simpele download optie ontbreekt helaas. Of screenshotten of ING vragen voor afschriften, die krijg je dan wel per post , hallo 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildpicture
Gisteren nog telefonisch contact gehad met de ING. Het is overigens een crime om daar iemand aan de lijn te krijgen, ze doen er echt alles aan om te zorgen dat je maar niet belt.

De medewerker beloofde me dat ze een papieren versie van alle transacties op zou sturen. Nu zijn er dus ongeveer 35 van de 150 transacties niet meer zichtbaar en niet te achterhalen. ING geeft alleen aan dat ze begin volgende week het hele bedrag van mijn rekening afschrijven. Die ongeveer 35 transacties betreffen ruim 1000 euro. Eigenlijk zegt de bank dus: "We gaan ruim duizend euro van uw rekening afschrijven voor cc betalingen. Maar we laten geen transacties zien, U kunt dus niets controleren. Vertrouw ons maar gewoon dat het om een dikke duizend euro gaat.".

Volgens is mij is vertrouwen de basis van alle bancaire transacties. Je moet er blind op kunnen vertrouwen dat het tot op de cent klopt. Ik vind dit echt ongelofelijk. Misschien toch ook maar een klacht indienen bij de Kifid anders wordt er niks aan gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
wildpicture schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 10:53:
Gisteren nog telefonisch contact gehad met de ING. Het is overigens een crime om daar iemand aan de lijn te krijgen, ze doen er echt alles aan om te zorgen dat je maar niet belt.

De medewerker beloofde me dat ze een papieren versie van alle transacties op zou sturen. Nu zijn er dus ongeveer 35 van de 150 transacties niet meer zichtbaar en niet te achterhalen. ING geeft alleen aan dat ze begin volgende week het hele bedrag van mijn rekening afschrijven. Die ongeveer 35 transacties betreffen ruim 1000 euro. Eigenlijk zegt de bank dus: "We gaan ruim duizend euro van uw rekening afschrijven voor cc betalingen. Maar we laten geen transacties zien, U kunt dus niets controleren. Vertrouw ons maar gewoon dat het om een dikke duizend euro gaat.".

Volgens is mij is vertrouwen de basis van alle bancaire transacties. Je moet er blind op kunnen vertrouwen dat het tot op de cent klopt. Ik vind dit echt ongelofelijk. Misschien toch ook maar een klacht indienen bij de Kifid anders wordt er niks aan gedaan.
Ja, ze zijn er niet echt op ingesteld hoe een CC in de VS vaak gebruikt wordt. Reserveringen die veel later pas afgemeld worden, fooi die er pas later nog bij opgeteld wordt en waarmee in theorie makkelijk gefraudeerd zou kunnen worden; heb ook best vaak nog handtekeningen moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian_gn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:36
mfkne schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 16:58:
Intussen lijken alle filialen van Jumbo AMEX te accepteren, ook die van franchisenemers.
Dat kan ik niet bevestigen, althans die vestigingen van de Maripaan Groep die voorheen ook geen AMEX (of VISA/MC) accepteerden, doen dat nu nog niet (een aantal in de Stad dus wel, eerst al, en nu nog steeds).

[ Voor 6% gewijzigd door wian_gn op 05-05-2024 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Niet online
TreizeK schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:19:
Ik heb zojuist de Amex Gold ontvangen en geactiveerd. Wanneer ik wil registeren voor Amazon Prime en voor het dinertegoed krijg ik de foutmelding "bedankt voor uw interesse in het dinertegoed. dit voordeel is helaas niet beschikbaar."

Iemand enig idee hoe dit zit?

(Ik bel morgen anders ook wel even met de klantenservice.)
Heb je dit uiteindelijk nog werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Iemand ervaring hoe het diner tegoed werkt (Amex Plat). Krijg het via de website niet geactiveerd, steeds foutmelding. Uiteindelijk via chat in de app geregeld, alleen nooit mailtje gehad met instructies oid.

Is het gewoon kwestie van afrekenen met kaart bij aangesloten restaurants, en dat men dan verrekent?

[ Voor 5% gewijzigd door Bartjeee op 05-05-2024 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Bartjeee schreef op zondag 5 mei 2024 @ 21:25:
Iemand ervaring hoe het diner tegoed werkt (Amex Plat). Krijg het via de website niet geactiveerd, steeds foutmelding. Uiteindelijk via chat in de app geregeld, alleen nooit mailtje gehad met instructies oid.

Is het gewoon kwestie van afrekenen met kaart bij aangesloten restaurants, en dat men dan verrekent?
Precies zoals je het omschrijft. Betaal in een aangesloten restaurant met amex en dan moet het goedkomen :) De tegoeden lopen per kalenderjaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Bartjeee schreef op zondag 5 mei 2024 @ 21:25:

In principe wel. Je krijgt na enkele dagen je tegoed bijgeschreven.

Er zijn nog wel wat aanvullende voorwaarden: werkt in principe niet voor reserveringen met aanbetaling, thuisbezorgen en/of via platformen (de betaling is dan niet herkenbaar als zijnde aan het betreffende restaurant).

en amex zal pas bijschrijven als de transactie definitief is.

De voorwaarden zijn meen ik ook op de site te vinden onder de informatie over het diner tegoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reckoner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:00
Ik wil een amex platinum kaart aanvragen maar het voelt een beetje verkeerd om het nu te doen vanwege de veel lagere punten die je krijgt tov vorige week.
Is die actie er vaak en heeft het nut om dan toch nog even af te wachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandje
Reckoner schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 09:07:
Ik wil een amex platinum kaart aanvragen maar het voelt een beetje verkeerd om het nu te doen vanwege de veel lagere punten die je krijgt tov vorige week.
Is die actie er vaak en heeft het nut om dan toch nog even af te wachten?
Meestal zo'n eens in de 3 maanden. Hij is een week geleden afgelopen dus je hebt de laatste actie echt net gemist :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Je krijgt nu een cashback :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reckoner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:00
Heel jammer ja. 48000 punten ipv 12000 punten is wel echt een flink verschil. 200 euro cashback maakt dat ook niet echt goed. Ik denk dat ik dan toch maar gewoon ga wachten op weer zo'n aanbieding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bel eens met ze en leg dit verhaal voor. Ze willen volgens mij erg graag nieuwe leden, dus wie weet.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hv08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:29
DarkFire1985 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 09:36:
Wij betalen hier iedere week met onze Curve debitcard met daarachter de Euroclix mastercard. Dat werkt al maanden prima.
Vorige week werkte de pinterminal van de bezorger niet (en moest het dus via eenmalige/automatische incasso). Deze week wel gelukt met curve debitcard die ik in mijn Google wallet heb en zo dus via de euroclix kaart. Bedankt voor de tip, leuk voor die paar euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:42

ericplan

5180 Wp PV

Vanochtend een mailtje en tekstbericht van ICS dat m’n VISA cc geblokkeerd is en ik een nieuwe krijg. Mailtje gecontroleerd, er staan overigens geen links in, en het is allemaal legitiem.

Gebeld met ICS en in de app gekeken en daar staat een verdachte reservering van $0.00 (us dollar) van 3 mei. Benieuwd waar die vandaan komt. Recent wel mail gehad van een Franse vakantie-resort keten die gehackt was, dus dat zou het kunnen zijn. Wel goed dat ICS er bovenop zit.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-05 11:20

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Heej mede Tweakers,

Ik heb al een paar jaar de Mastercard Black van ICS.
Hoofdreden hiervoor was de goede reisverzekering en annuleringsverzekering.
Lounge toegang en autoverhuur was mooi meegenomen.

Helaas lijkt, als ik de nieuwe voorwaarden zo lees, de Black card van ICS nu redelijk matig.

Voordat ik tientallen voorwaarden ga doorlezen, welke cards zou ik moeten overwegen? (AMEX, Visa, MC, Bunq, Revolut, etc. zijn allemaal het overwegen waard. Maar er zijn zo gigantisch veel verschillende kaarten)

Wensen:
Goede reisverzekering voor het hele gezin.
Annuleringsverzekering voor het hele gezin.
Beide bij voorkeur doorlopend en niet de verplichting de (hele) reis met de card te moeten betalen.
Aankoopverzekering (minimaal half jaar).
Goede acceptatie, vooral webshop en reizen.

Lounge toegang heeft eigenlijk alleen meerwaarde als het voor het reisgezelschap geldt en niet alleen voor de kaarthouder.
Huurauto verzekering is leuk meegenomen, maar zeker geen must.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-05 20:11
HellStorm666 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 12:12:
Heej mede Tweakers,

Ik heb al een paar jaar de Mastercard Black van ICS.
Hoofdreden hiervoor was de goede reisverzekering en annuleringsverzekering.
Lounge toegang en autoverhuur was mooi meegenomen.

Helaas lijkt, als ik de nieuwe voorwaarden zo lees, de Black card van ICS nu redelijk matig.

Voordat ik tientallen voorwaarden ga doorlezen, welke cards zou ik moeten overwegen? (AMEX, Visa, MC, Bunq, Revolut, etc. zijn allemaal het overwegen waard. Maar er zijn zo gigantisch veel verschillende kaarten)

QWensen:
Goede reisverzekering voor het hele gezin.
Annuleringsverzekering voor het hele gezin.
Beide bij voorkeur doorlopend en niet de verplichting de (hele) reis met de card te moeten betalen.
Aankoopverzekering (minimaal half jaar).
Goede acceptatie, vooral webshop en reizen.

Lounge toegang heeft eigenlijk alleen meerwaarde als het voor het reisgezelschap geldt en niet alleen voor de kaarthouder.
Huurauto verzekering is leuk meegenomen, maar zeker geen must.
Wensen:
Goede reisverzekering voor het hele gezin. AMEX

Annuleringsverzekering voor het hele gezin. AMEX

Beide bij voorkeur doorlopend en niet de verplichting de (hele) reis met de card te moeten betalen. kan in overleg bij AMEX

Aankoopverzekering (minimaal half jaar). AMEX

Goede acceptatie, vooral webshop en reizen. AMEX Ik loop zelden met webshops of reizen tegen beperkingen aan

Lounge toegang heeft eigenlijk alleen meerwaarde als het voor het reisgezelschap geldt en niet alleen voor de kaarthouder. Extra gratis card aanvragen voor je partner dan kan ieder 1+1 doen, dat kan dan wel bij AMEX

Huurauto verzekering is leuk meegenomen, maar zeker geen must. Zit bij in ieder geval de platinum in AMEX

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-05 11:20

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

SpoekGTi schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 12:19:
[...]

Wensen:
Goede reisverzekering voor het hele gezin. AMEX

Annuleringsverzekering voor het hele gezin. AMEX

Beide bij voorkeur doorlopend en niet de verplichting de (hele) reis met de card te moeten betalen. kan in overleg bij AMEX

Aankoopverzekering (minimaal half jaar). AMEX

Goede acceptatie, vooral webshop en reizen. AMEX Ik loop zelden met webshops of reizen tegen beperkingen aan

Lounge toegang heeft eigenlijk alleen meerwaarde als het voor het reisgezelschap geldt en niet alleen voor de kaarthouder. Extra gratis card aanvragen voor je partner dan kan ieder 1+1 doen, dat kan dan wel bij AMEX

Huurauto verzekering is leuk meegenomen, maar zeker geen must. Zit bij in ieder geval de platinum in AMEX
Had AMEX niet de regel dat de volledige reis met de card betaald moest worden om de verzekeringen te hebben?

En welke AMEX dan?
FB of normale?
Gold of Platinum?
2e card koste toch 50% extra?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

HellStorm666 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 12:38:
[...]

Had AMEX niet de regel dat de volledige reis met de card betaald moest worden om de verzekeringen te hebben?

En welke AMEX dan?
FB of normale?
Gold of Platinum?
2e card koste toch 50% extra?
Ik weet uit ervaring (niet heel recent) dat als je kunt aantonen dat een stuk geen amex accepteert, je na telefonisch overleg toch de dekking kunt behouden.

Tweede kaart bij plat is gratis. Gold kan je zelf even checken :). FB heeft andere voorwaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
We Are Borg schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 12:53:
[...]

Ik weet uit ervaring (niet heel recent) dat als je kunt aantonen dat een stuk geen amex accepteert, je na telefonisch overleg toch de dekking kunt behouden.

Tweede kaart bij plat is gratis. Gold kan je zelf even checken :). FB heeft andere voorwaarden
70% van de reis moet betaald zijn met amex voor de volledige verzekering ;) volgens mij is een procentjes minder ook geen probleem maar dat is een beetje de richtlijn
Pagina: 1 ... 73 ... 92 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1