Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:44
Accepteert Plus winkel een Amex ?

Zover weet ik wel dat Creditcard Visa/Mastercard wel accepteren.

Maar ja ik heb net nieuwe een blauw Amex pas gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Tuniq schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 18:47:
[...]

In mijn geval heb ik hier meer voordeel t.o.v. het huidige Nederlands systeem. Maar in het algemeen kun je je wel afvragen of het US systeem voordeliger is voor de algemene consument. Veel mensen kunnen simpelweg niet verantwoordelijk met de creditcards omgaan en iedereen moet hun marge maken, dus de extra cost van de creditcard beland uiteindelijk gemiddeld in de prijs van producten.
Ik zie dit niet snel gebeuren in NL en ik denk ook niet dat dit voordeliger gaat zijn voor de algemene consument. Jij haalt zo te horen veel voordeel uit, maar ik denk niet dat bijvoorbeeld de gemiddelde NL'er dit allemaal zo uitzoekt. Zelfs met bv spaarrekeningen, blijft het grote gros bij zijn grootbank met lage rente. Mocht het wel gemeengoed worden om met CC betalingen te accepteren, dan gok ik erop dat de kosten voor het uiteindelijk product hierdoor ook weer een paar % toenemen. Iemand moet het toch betalen, uiteindelijk is dat vaak de consument.

Naar mijn idee zijn de CC kosten erg hoog (percentage van je omzet), vergeleken met de andere betaalmethoden zoals iDEAL of pinnen of een ouderwetse bankoverboeking. Op je boodschappen bij de supermarkt heb je geen aankoopverzekering nodig denk ik. Ik denk dat het in veel branches het gewoon te weinig voordelen biedt voor de acceptant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
En daarnaast is er gewoon geen concurrentie. Als je buiten je bank om een CC wilt kom je al snel bij ICS terecht. Of Amex natuurlijk. Als ook hier de EU als 1 markt zou worden geopend zou dat al meer zoden aan de dijk zetten. Maar geen idee of dat uberhaupt mogelijk is qua regelgeving.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuniq
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:53
xileS schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 19:19:
[...]

Ik zie dit niet snel gebeuren in NL en ik denk ook niet dat dit voordeliger gaat zijn voor de algemene consument. Jij haalt zo te horen veel voordeel uit, maar ik denk niet dat bijvoorbeeld de gemiddelde NL'er dit allemaal zo uitzoekt. Zelfs met bv spaarrekeningen, blijft het grote gros bij zijn grootbank met lage rente. Mocht het wel gemeengoed worden om met CC betalingen te accepteren, dan gok ik erop dat de kosten voor het uiteindelijk product hierdoor ook weer een paar % toenemen. Iemand moet het toch betalen, uiteindelijk is dat vaak de consument.

Naar mijn idee zijn de CC kosten erg hoog (percentage van je omzet), vergeleken met de andere betaalmethoden zoals iDEAL of pinnen of een ouderwetse bankoverboeking. Op je boodschappen bij de supermarkt heb je geen aankoopverzekering nodig denk ik. Ik denk dat het in veel branches het gewoon te weinig voordelen biedt voor de acceptant.
Helemaal eens, denk niet dat het heel snel gaat veranderen (creditcards worden toch nog steeds gezien als iets dat je vooral op vakantie gebruikt) en zoals ik al noemde denk ik ook niet dat het voor de algemene consument voordeliger is. En inderdaad de kosten zullen afgewenteld worden op de consument d.m.v. hogere prijzen. Dit soort cashbacks geven wel de perceptie dat dat het voordeliger is voor de consument.

Ik ben benieuwd of een hogere acceptiegraad en meer gebruik de markt langzaam gaan veranderen. Voor de normale consument is dit hoge percentage, 'onzichtbaar'. Wanneer er meer cashback aanbod komt, kan dat zomaar eens het gebruik gaan versnellen, en ook weer tot beter cashback en meer gebruik gaan leiden. Dat is natuurlijk ook meteen de gedachte achter dit soort programma's vanuit de aanbieders. Er zal wellicht wat meer concurrentie komen, omdat het een interessantere markt wordt. Feitelijk heb je nu vooral ICS en Amex in NL. Een aantal van de grootste issuers in US, zijn juist grootbanken zoals Chase en Bank of America.

Vind het wel interessant hoe positief men altijd is over een Ideal. Het is inderdaad een erg gebruiksvriendelijke betaalmethode. Maar als je online aankoop niet wordt geleverd heb je erg weinig rechten, bij een creditcard daarintegen kun makkelijk je geld terugkrijgen. Ideal is erg 'vriendelijk' voor de merchant, met weinig protectie voor de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Apache4u schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 19:38:
En daarnaast is er gewoon geen concurrentie. Als je buiten je bank om een CC wilt kom je al snel bij ICS terecht. Of Amex natuurlijk. Als ook hier de EU als 1 markt zou worden geopend zou dat al meer zoden aan de dijk zetten. Maar geen idee of dat uberhaupt mogelijk is qua regelgeving.
Die markt is nu al open. Er is geen wet of regel die het buitenlandse aanbieders verbiedt (of zoals jij wilt, verplicht) om klanten uit andere landen te accepteren. Het is simpelweg een belangenafweging - leveren die buitenlandse klanten meer op dan het ze kost? In de meeste gevallen is dat 'nee'. Amex zelf is een van de weinige uitzonderingen; zij accepteren immers Nederlandse klanten vanuit hun Spaanse entiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gongbao
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:52
Tuniq schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 18:47:
[...]

Dit is wel een interessante vraag, ik ben benieuwd hoe het creditcardgebruik en aanbod gaan veranderen bij meer en meer gebruik door de consument in NL. (wanneer er weinig volume is zal dit niet snel veranderen). Ik woon zelf niet in Nederland, maar in de US. Hier zijn creditcards gemeengoed, maar de reward schemes voor de consument zijn ook erg interessant. In Nederland er relatief weinig volume en ook geen concurrentie op dit soort programs, ondanks dat de merchant tarieven voor creditcards niet heel anders zijn (je zou dus zeggen dat er ruimte is voor rewards op creditcard spend). Op dit moment is Amex eigenlijk de enige die dit aanbied in Nederland, maar de percentages en rewards zijn vele malen lager dan in US.

Met de kaarten die ik heb, is mijn minimale cashback 2.6%, op restaurants, boodschappen en gas is het zo'n 5%, betere purchase protection/verzekeringen, ook betaal ik nooit exchange rate opslag in het buitenland. Dit is nog los van bonussen, elk jaar wel een aantal (i.e. spend 5000/800 dollar terug) Met dergelijke reward programs kun je veel voordeel halen bij een beetje slim gebruik. De crux is natuurlijk dat de creditcard aanbieders ook op andere manieren geld aan je verdienen, bijvoorbeeld door hoge interest wanneer je niet direct afbetaald. En indirect worden deze programs ook gefinancierd door mensen die er niet slim gebruik van maken en cash of debit betalen.

In dit systeem is het zo dat wanneer je niet met creditcard betaald, je eigenlijk dief van eigen portemonnee bent omdat er geen surcharge voor de creditcard gevraagd mag worden. Alternatief mag je wel een discount geven als je cash betaald, dat zie je wel her en der. Dus voor de minder 'slimme gebruiker' is dit systeem nadeliger. Ook is het zo dat je veel sneller in de schulden kan raken door al het 'vrij' beschikbare credit.

In mijn geval heb ik hier meer voordeel t.o.v. het huidige Nederlands systeem. Maar in het algemeen kun je je wel afvragen of het US systeem voordeliger is voor de algemene consument. Veel mensen kunnen simpelweg niet verantwoordelijk met de creditcards omgaan en iedereen moet hun marge maken, dus de extra cost van de creditcard beland uiteindelijk gemiddeld in de prijs van producten.
Het is heel gunstig voor een bewuste consument, zeker als je er slim mee omgaat en tussen kaarten heen en weer springt. Vaak kun je er ook nog een lap airmiles bij sparen en hotelstatus.

Dit wordt natuurlijk betaald door een domme consument die niet goed met zijn geld omgaat. De aanbieders doen dit natuurlijk alleen om er beter van te worden, en dat worden ze niet van de mensen in dit topic.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:18
Kom er net achter dat American Express (tegenwoordig, voor mij is ie in elk geval nieuw) een kaart online heeft staan met de acceptanten:

https://www.americanexpress.com/nl-nl/maps

Voor mijn woonplaats lijkt hij redelijk accuraat: de enige plekken die er niet op staan, maar waar Amex wel wordt geaccepteerd zijn de plekken waar een SumUp- of iZettle kaartlezer wordt gebruikt.

[ Voor 35% gewijzigd door rclahsen op 09-04-2024 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:11
We Are Borg schreef op maandag 8 april 2024 @ 15:35:
Interessant :)

https://www.ah.nl/klanten...t-mijn-creditcard-betalen

Het is aan de lokale franchiser om het te bepalen (acceptatie). Handig om te weten, helaas geen amex dus jumbo blijft voor mij de primaire keuze voor boodschappen
Albert Heijn accepteert creditcards. Hell hath frozen over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
mfkne schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 23:18:
[...]

Albert Heijn accepteert creditcards. Hell hath frozen over!
Maar is dan overal AH mogelijk betalen ? hoeveel hebt je over dekking % AH creditcard ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mfkne
Dat valt nog te zien. Mijn punt is: Dit is wel een echte beleidsverandering door AH - een jaar geleden stond er nog dit:
In sommige winkels kan je met je creditcard of buitenlandse pre-paid debetkaart betalen: de winkels op Schiphol, veel stationswinkels, de winkel achter het paleis op de Dam in Amsterdam en de winkel aan de Weteringschans in Amsterdam. Bij alle andere winkels kan dit niet.
https://web.archive.org/w...n-ik-betalen-in-de-winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:22
rclahsen schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 22:13:
Kom er net achter dat American Express (tegenwoordig, voor mij is ie in elk geval nieuw) een kaart online heeft staan met de acceptanten:

https://www.americanexpress.com/nl-nl/maps

Voor mijn woonplaats lijkt hij redelijk accuraat: de enige plekken die er niet op staan, maar waar Amex wel wordt geaccepteerd zijn de plekken waar een SumUp- of iZettle kaartlezer wordt gebruikt.
Oh, eerst was er hier nog wel eens de tendens dat die kaart verouderd zou zijn, maar de 3 dagen geleden geopende Trekpleister in onze buurt staat er gewoon al tussen. Da's best actueel dus :+ :+

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:25
Hmmbob schreef op woensdag 10 april 2024 @ 08:40:
[...]

Oh, eerst was er hier nog wel eens de tendens dat die kaart verouderd zou zijn, maar de 3 dagen geleden geopende Trekpleister in onze buurt staat er gewoon al tussen. Da's best actueel dus :+ :+
Dat ging om een andere pagina op de site van Amex. Geen kaart maar een lijstje met logo’s met accepterende bedrijven, die niet meer bijgewerkt werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouwkes
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-04-2024
Ook als je bij je bank een cc wil kom je helaas bij ics uit... Zie ABNAMRO..
Heb werkelijk alles lopen bij ABN maar recent gedoe met ics. Nu uit principe andere card (amex) aangevraagd terwijl ik hypotheek , verzekeringen, sparen alles bij ABN heb... Wilde graag ook mastercard en/of visa erbij. Maar dat lukt nu dus niet. Puurste vorm van niet werkende marktwerking / monopolie. Heb ook ACM hier een klacht over gestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:14

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Via ING heb je nog Mastercard. Heb daarom zelf een amex (primair) en Mastercard (ING) en visa (ICS) als backup kaarten

[ Voor 8% gewijzigd door We Are Borg op 10-04-2024 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricTC
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-06 07:48
Rabobank Mastercard of Visa (afhankelijk van je pakket). Maar je moet wel een betaalrekening daar hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ultrafast schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 19:10:
Accepteert Plus winkel een Amex ?

Zover weet ik wel dat Creditcard Visa/Mastercard wel accepteren.

Maar ja ik heb net nieuwe een blauw Amex pas gekregen.
Nee, helaas niet in mijn ervaring. Laatst toch maar eens bij 2 filialen geprobeerd ondanks dat PLUS niet op de website van Amex vermeld staat.

Misschien zijn er enkele franchisers die het wel accepteren - je kunt altijd de link hierboven checken.

[ Voor 9% gewijzigd door finsdefis op 10-04-2024 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfkne
Hmmbob schreef op woensdag 10 april 2024 @ 08:40:
[...]

Tegelijkertijd heb je een COVID-19 banner op de pagina en staat in Almere de al meer dan een jaar gesloten Hugo Boss winkel ook nog in de lijst. Ik zou er niet zo heel erg op vertrouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ouwkes schreef op woensdag 10 april 2024 @ 12:05:
[...]
Ook als je bij je bank een cc wil kom je helaas bij ics uit... Zie ABNAMRO..
ICS is eigendom van ABN, dus ja, als je bij ABN een cc neemt dan krijg je een door ICS uitgegeven variant :p

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Real Gunnar
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 12:01
De dekking van de reisverzekering bij de Mastercard Black gaat per 15 april veranderen. De belangrijkste verandering is dat reizen die niet geheel betaald zijn met de card niet meer onder de dekking vallen.

Juist de dekking voor alle reizen was voor mij één van de belangrijkste redenen om voor deze card te kiezen, samen met de Priority Pass.

Zit nu te kijken naar een alternatief, met ongeveer dezelfde card kosten. Amex Platinum valt daarom al af, die is veel te duur. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:03
Ja dat je nu alles volledig met de kaart moet betalen en en afzwakken van bepaalde dekkingen. Ga ik toch weer eens rondkijken.

Ik vind 5 dagen voor wijziging het aankondigen ook echt niet kunnen. Dat had minimaal een maand moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-06 13:18
menzo schreef op woensdag 10 april 2024 @ 17:11:
Ja dat je nu alles volledig met de kaart moet betalen en en afzwakken van bepaalde dekkingen. Ga ik toch weer eens rondkijken.

Ik vind 5 dagen voor wijziging het aankondigen ook echt niet kunnen. Dat had minimaal een maand moeten zijn.
Wat dacht je ervan als je een reis hebt geboekt in de veronderstelling een goede annuleringsverzekering te hebben? Een dergelijk hoog bedrag ga je niet in een doorlopende krijgen, en voor een losse reis kan je m meestal maar kort na boeken afsluiten. Vind het een absurde e-mail om te krijgen op zo’n korte termijn, en zal de kaart ook per ommegaande opzeggen. Gluiperds

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 20:34
The Real Gunnar schreef op woensdag 10 april 2024 @ 16:45:
De dekking van de reisverzekering bij de Mastercard Black gaat per 15 april veranderen. De belangrijkste verandering is dat reizen die niet geheel betaald zijn met de card niet meer onder de dekking vallen.

Juist de dekking voor alle reizen was voor mij één van de belangrijkste redenen om voor deze card te kiezen, samen met de Priority Pass.

Zit nu te kijken naar een alternatief, met ongeveer dezelfde card kosten. Amex Platinum valt daarom al af, die is veel te duur. Iemand tips?
N26/Revolut? Inderdaad het is geen creditcard maar daar kun je aanspraak doen op de verzekering zonder je reis te betalen met je debit kaart. (zolang je premium/You member bent maak je aanspraak op de verzekeringen)

[ Voor 3% gewijzigd door Youtl op 10-04-2024 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:19
Schandalig dat die grote aanpassing in de voorwaarden van de reisverzekering op de Mastercard Black 5 dagen van te voren worden aangekondigd... En zoals gezegd, het grootste voordeel van de kaart is daarmee weg. Opzegging is onderweg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13-06 23:11
Wel een erg beroerde timing van Mastercard terwijl er net een referral actie loopt bij amex :F

Zo gaan ze denk ik een hoop klanten verliezen. 5 Dagen is ook wel echt absurd. Vraag mij zelfs af of dat wel helemaal legaal is :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-06 16:14
Bij mij ook de beëindiging ingestuurd voor de Mastercard Black. Deze wijziging maakt t niet meer de moeite waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
stefxx schreef op woensdag 10 april 2024 @ 20:47:
Schandalig dat die grote aanpassing in de voorwaarden van de reisverzekering op de Mastercard Black 5 dagen van te voren worden aangekondigd... En zoals gezegd, het grootste voordeel van de kaart is daarmee weg. Opzegging is onderweg!
Wat voor verandering is het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:19
oohh schreef op woensdag 10 april 2024 @ 22:51:
[...]

Wat voor verandering is het precies?
Grootste wijziging betreft dat alleen reizen betaald met de CC nog onder de reisverzekering vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgt_Pepper
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Sgt_Pepper

Lucy in de lucht met diamanten

stefxx schreef op woensdag 10 april 2024 @ 23:07:
[...]

Grootste wijziging betreft dat alleen reizen betaald met de CC nog onder de reisverzekering vallen.
En daardoor ook de Autohuurverzekering lijkt te vervallen bij een huur los van de rest van de reis. Plus het bedrag van 50.000 naar specifiek enkel het stukje standaard eigenrisico tot max 3000.

Had specifiek deze card voor de Autohuurverzekering. Wat dus niet meer op lijkt te gaan?

There's nothing you can know that isn't known
Nothing you can see that isn't shown
No where you can be that isn't where you're meant to be - It's easy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cderidder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:58
Sgt_Pepper schreef op woensdag 10 april 2024 @ 23:44:
[...]

En daardoor ook de Autohuurverzekering lijkt te vervallen bij een huur los van de rest van de reis. Plus het bedrag van 50.000 naar specifiek enkel het stukje standaard eigenrisico tot max 3000.

Had specifiek deze card voor de Autohuurverzekering. Wat dus niet meer op lijkt te gaan?
Als je alles met de kaart betaald hebt zou het nog wel verzekerd moeten zijn. Maar dat kan niet in alle gevallen. Die 3000 zal je in praktijk nooit uitgekeerd krijgen mits je de auto goed weet te beschadigen. Dak, ramen banden enz allemaal apart benoemd met lage limieten. Waardeloze verzekering is het geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cderidder
hollandje schreef op woensdag 10 april 2024 @ 20:50:
Wel een erg beroerde timing van Mastercard terwijl er net een referral actie loopt bij amex :F

Zo gaan ze denk ik een hoop klanten verliezen. 5 Dagen is ook wel echt absurd. Vraag mij zelfs af of dat wel helemaal legaal is :S
Het is schandalig hoe ICS dit aangepakt heeft. Die 5 dagen is belachelijk. Ik heb een klacht ingediend en gevraagd waar in de voorwaarden staat dat ze binnen die 5 dagen dit soort aanpassingen mogen doen. Heb ook mijn bedenkingen of dit wel legaal is.

Mijn advies aan iedereen is om een klacht in te dienen. Ik heb veel meegemaakt afgelopen jaren bij financiële dienstverleners maar dit slaat alles. Bij een fintech kan je dit soort acties nog verwachten maar niet een club als ICS.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The Real Gunnar
In artikel 19 van de algemene voorwaarden van ICS is aangegeven dat ICS een wijziging in de overeenkomst binnen wettelijke grenzen mag doorvoeren. ICS dient ons daarover uiterlijk 2 maanden van te voren te informeren. Daar heeft ze niet aan voldaan met deze aankondiging van de wijziging binnen 5 dagen.
Daarover heb ik een klacht ingediend.

Klachten kunnen naar klachten@icscards.nl

[ Voor 6% gewijzigd door The Real Gunnar op 11-04-2024 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister8
  • Niet online
Ik heb sinds september 2023 een Amex Platinum. Deze heb ik afgesloten voor de autohuurverzekering en tevens voor de loungebezoeken.

Ik heb onlangs ook mijn Privium geactiveerd en 1 keer gebruikt. Leuk, maar wij vliegen vrijwel altijd met onze zoon van 1 jaar dus de kans dat ik die nog gebruik is nihil.

De rest van dit jaar gaan wij geen (verre) reis maken en dus heeft deze kaart eigenlijk weinig nut voor de vrij forse maandelijkse bijdrage. Ik wil dus gaan downgraden.

Zij er nog nadelige bijkomstigheden als ik nu downgrade (binnen een jaar dus)? Ik heb bijvoorbeeld nog gebruik gemaakt van het dining voordeel dit jaar. (binnen-en buitenland) En ook vorig jaar in het buitenland.

Privium zal ik moeten opzeggen vermoed ik?

Volgend jaar zal ik overigens de platinum weer willen hebben voor de autohuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 16:34

Jeoh

blaat

Privium moet je inderdaad apart opzeggen. Maar waarschijnlijk krijg je wel een leuk aanbod als je belt en je zegt dat je overweegt om te downgraden die het wel de moeite waard maakt om 'm nog een jaartje aan te houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik heb hier juist een kennis die een "Flying Blue - American Express Gold Card" heeft en daarnaast apart voor Privium Plus + Partner betaald.

Hij overweegt dus om een Platinum Card te nemen, waar de Privium voor 2 personen al inclusief is.

Iemand een goede tip, hoe deze overstap te maken? Gewoon AMEX bellen en vragen naar een goed aanbod?

Of is het beter om via referral voor Platinum via een andere kennis, een nieuwe kaart aan te vragen en de oude gold op te zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:02
Je kan geen gebruik maken van een referral als je al lid bent geweest in het afgelopen jaar, dus die optie valt af. Dus bellen om te vragen of er een goede deal is (korting 1e zoveel maanden of extra punten) lijkt me de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
mat.hi.as schreef op donderdag 11 april 2024 @ 16:20:
Je kan geen gebruik maken van een referral als je al lid bent geweest in het afgelopen jaar, dus die optie valt af. Dus bellen om te vragen of er een goede deal is (korting 1e zoveel maanden of extra punten) lijkt me de beste optie.
Ah goed om te weten, maar dit geldt dus ook als je van AMEX Flying Blue Gold naar AMEX Platinum gaat?

Hij heeft nu de AMEX FB Gold nu gekoppeld aan zijn zakelijke bankrekening. Ik begreep ooit dat dit eigenlijk niet meer mag, dus ik ben ook benieuwd hoe de overstap naar AMEX Platinum dan gaat, of die dit dan zakelijk kan houden of alsnog zijn rekeningnummer moet aanpassen.

[ Voor 23% gewijzigd door xileS op 11-04-2024 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
xileS schreef op donderdag 11 april 2024 @ 16:22:
[...]

Ah goed om te weten, maar dit geldt dus ook als je van AMEX Flying Blue Gold naar AMEX Platinum gaat?

Hij heeft nu de AMEX FB Gold nu gekoppeld aan zijn zakelijke bankrekening. Ik begreep ooit dat dit eigenlijk niet meer mag, dus ik ben ook benieuwd hoe de overstap naar AMEX Platinum dan gaat, of die dit dan zakelijk kan houden of alsnog zijn rekeningnummer moet aanpassen.
Yes dan held het helaas ook. In de voorwaarden staat kaart van American Express. Dit houdt dus in Flying Blue en regulier. Je kan het altijd wel proberen met een ander ID bewijs/paspoort maarja, niet optimaal :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
xileS schreef op donderdag 11 april 2024 @ 16:22:
[...]

Tot een paar jaar geleden waren de voorwaarden anders en werden dit als losse producten gezien. Zodoende kon je wel via een verwijzing profiteren van de welkomstbonus.
Zoals hiervoor aangegeven zijn de voorwaarden nu zodanig dat er geen onderscheid gemaakt wordt.
Hij heeftss nu de AMEX FB Gold nu gekoppeld aan zijn zakelijke bankrekening. Ik begreep ooit dat dit eigenlijk niet meer mag, dus ik ben ook benieuwd hoe de overstap naar AMEX Platinum dan gaat, of die dit dan zakelijk kan houden of alsnog zijn rekeningnummer moet aanpassen.
Ik vermoed dat ze pas vragen gaan stellen bij bepaalde uitgaven die op zakelijke uitgaven lijken.

Maar het juiste lijkt me dat hij z’n rekeningnummer laat aanpassen, om eventueel gedoe zoals een geblokkeerd kaart te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
The Real Gunnar schreef op woensdag 10 april 2024 @ 16:45:
Wat betekent het eigenlijk dat een reis geheel betaald moet zijn met de credit card? Dat is mij nog onduidelijk.

Alle vluchten en accomodatie? Wat nou als je wel vliegt, maar bij een vriend logeert? En als ik een hotelovernachting heb geboekt met loyalty points is het dus ook al niet meer geldig?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Real Gunnar
g0tanks schreef op donderdag 11 april 2024 @ 23:37:
[...]

Wat betekent het eigenlijk dat een reis geheel betaald moet zijn met de credit card? Dat is mij nog onduidelijk.

Alle vluchten en accomodatie? Wat nou als je wel vliegt, maar bij een vriend logeert? En als ik een hotelovernachting heb geboekt met loyalty points is het dus ook al niet meer geldig?
Precies wat het zegt, of andersom geredeneerd als je een deel van de reis niet met de kaart hebt betaald is er geen dekking voor de gehele reis. Waar exact de grens ligt is onduidelijk, want wat valt er allemaal onder de reis. Heel strikt zou je kunnen zeggen dat als je het ontbijt cash afrekent dat de hele reis niet onder de dekking valt.

In de voorwaarden staat letterlijk
'Om in aanmerking te komen voor een uitkering onder dit Uitkeringsoverzicht, moet u uw reis
volledig op uw kaart van International Card Services B.V. Black afrekenen en moeten eventuele
borgsommen voor reizen en/of accommodatie op uw gedekte kaart worden afgeschreven.'

Belangrijk is dus hoe 'reis' gedefinieerd is. Dat staat gelukkig ook aangegeven:

Een vakantie, of zaken- of privéreis door u wereldwijd, binnen de territoriale
grenzen, die begint en eindigt in uw land van woonplaats, tijdens de
dekkingsperiode.Enkele reizen of reizen met een open ticket zijn niet gedekt,
tenzij de uitgaande en inkomende reistickets gekocht zijn voor aanvang van
de reis.
Een reis die uitsluitend in het land van woonplaats plaatsvindt, is alleen
gedekt als u minstens 100 kilometer van huis bent of vooraf geboekt vervoer of
accommodatie hebt.
Om in aanmerking te komen voor dekking onder deze Uitkeringstabel, moet
u uw reis volledig op uw gedekte kaart afrekenen en moeten alle eventuele
borgsommen voor reizen en/of accommodatie op uw gedekte kaart worden
afgeschreven.
LET OP: Een reis naar een land, specifiek gebied of event wanneer het
ministerie van Buitenlandse Zaken of een regelgevende instelling in een land
waaruit/waarheen u reis, alle reizen heeft afgeraden, is niet gedekt.

Hieruit maak ik op dat zowel het reizen zelf (trein/bus/vliegtuig/boot.etc) als de accommodatie betaald moeten zijn met de kaart, of de borgsommen met de kaart betaald moeten zijn. Je moet in elk geval een accommodatie hebben geboekt en betaald met de kaart als je met eigen vervoer reist. Een vreemde beperking is nog dat je zowel de heen als de terugreis geboekt moet hebben, anders is er geen dekking. Dus je moet je terugreis al hebben betaald voordat je vertrekt, tenzij je zowel heen als terug met eigen vervoer reist.

Kortom nogal wat haken en ogen. Mijn reis afgelopen winter waarbij ik heen met de trein ben gegaan en terug met vrienden meegereden zou dus niet onder deze dekking vallen, toen gelukkig nog wel met de oude polisvoorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Real Gunnar
En nog aanvullend op het bovenstaande, dit is dus heel anders dan de omschrijving in de vorige voorwaarden:

Reis:
- een vakantie of ander sort reis voor zaken of plezier die u waar dan
ook ter wereld maakt tijdens de dekkingstermijn.
U bent alleen gedekt voor een reis die uitsluitend in het land van
domicilie plaatsvindt indien u tenminste twee overnachtingen vooraf
heeft geboekt in een hotel, motel, resort, pension, vakantiehuisje of
gelijkwaardig verblijf waarvoor u huur heeft betaald.
Dekking voor medische uitkeringen in Deel H – Kosten medische
spoedhulp en andere kosten in het buitenland en Deel I –
Ziekenhuisuitkeringen en Deel L – Persoonlijke aansprakelijkheid zijn
niet gedekt in uw land van domicilie

De beperking dat er alleen dekking is als er met de kaart is betaald gold in de oude voorwaarden alleen voor Aankoopbescherming en Aanrijdingsschade aan huurauto. Wat op zich best logisch is.

[ Voor 11% gewijzigd door The Real Gunnar op 12-04-2024 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcordon3
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 27-04 06:35
ICS heeft het inderdaad te moeilijk gemaakt. Ik moet een legale analyse voor mijn vakantie. Anders moet ik een andere verzekering kopen voor de zekerheid. Dus de verzekering/kaart wordt waardeloos.

Ik heb al mijn vakantie en 3 meer lange weekends soms met andere kaarten gekocht dus nu ben ik niet verzekerd. Daarvoor heb ik al een klacht ingediend.

Ook is het zeer beperkt dat (direct of zelfs indirect) bestaande aandoeningen niet gedekt worden in het geval van ziekte. Ze noemen als voorbeeld gewone aandoeningen zoals cholesterol of hoge bloeddruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:55
Wat vraagjes over AMEX. Ik heb nu een ING Mastercard, functioneert prima maar ik twijfel over een AMEX Blue card, want die 3000 per jaar haal ik wel als ik bijv ermee ga tanken ook en dan is die kaart gratis en spaar ik punten. Maar hoeveel waarde hebben die punten ongeveer? Ik kon dat nergens vinden bij AMEX. Ik bedoel ik heb iets van honderdduizend ING punten maar daar kan je geen drol mee. Dus vroeg me af of het voor de punten aantrekkelijk is maar AMEX te gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

De huidige ondergrens in waarde is het betalen met punten, dit levert 1 cent per 3 punten op. Op dit moment ontvang je bij de Blue kaart 1 punt per 2 euro besteding, dat betekent dat je voor elke 100 euro aan besteding 16.7 cent aan tegoed krijgt, oftewel 0,167%.

Mogelijk kunnen punten meer waard zijn wanneer je ze omwisselt voor punten/miles in airline/hotel loyalty programma's. Dan moet je natuurlijk wel gebruik maken van de betreffende airlines/hotels om hier profijt van te kunnen hebben.

Als het je alleen te doen is om de minieme korting op je besteding, dan kan je beter kiezen voor bijvoorbeeld de EuroClix kaart, ter vervanging van je huidige ING creditcard zodat je niet dubbel kosten betaalt. Daar ontvang je 1 clix per 5 euro besteding. Een clix is minimaal 1 cent waard (komt overeen met een tegoed van 20 cent per 100 euro aan besteding).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
rcordon3 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 16:14:
ICS heeft het inderdaad te moeilijk gemaakt. Ik moet een legale analyse voor mijn vakantie. Anders moet ik een andere verzekering kopen voor de zekerheid. Dus de verzekering/kaart wordt waardeloos.

Ik heb al mijn vakantie en 3 meer lange weekends soms met andere kaarten gekocht dus nu ben ik niet verzekerd. Daarvoor heb ik al een klacht ingediend.

Ook is het zeer beperkt dat (direct of zelfs indirect) bestaande aandoeningen niet gedekt worden in het geval van ziekte. Ze noemen als voorbeeld gewone aandoeningen zoals cholesterol of hoge bloeddruk.
Inderdaad. Ik neem een dure credit card om zorgeloos op reis te gaan. Als het te veel denkwerk/kleine lettertjes lezen vergt, is het voor mij niet meer de moeite waard.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cderidder
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kxlWbPSn46wqqCTIpMIwTrdPXYw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V2SMiHsm1yfLMuMz367i0XAx.jpg?f=fotoalbum_large

Zo te zien heeft ICS de tekst aangepast nadat ze hun eigen algemene voorwaarden maar eens doorgelezen hebben.
De arrogantie om het woord coulance te gebruiken. Het zou goed zijn als er eens wat aan die monopoliepositie van ICS gedaan zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:30
Het zou ICS/AXA sieren als ze reeds geboekte reizen blijven dekken, óók na de coulanceperiode.

[ Voor 11% gewijzigd door Mawlana op 14-04-2024 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcordon3
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 27-04 06:35
cderidder schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 22:42:
[Afbeelding]

Zo te zien heeft ICS de tekst aangepast nadat ze hun eigen algemene voorwaarden maar eens doorgelezen hebben.
De arrogantie om het woord coulance te gebruiken. Het zou goed zijn als er eens wat aan die monopoliepositie van ICS gedaan zou worden.
Bedankt voor de info.

15 juni is niet genoeg. Mensen hebben hun zomervluchten (juli tot en met zelfs september) al gekocht.
Bovendien moeten ze beter uitleggen of een reis naar het buitenland met je eigen of leaseauto naar je vakantiewoning is gedekt en hoe je dat kan bewijzen.

Het lijkt erop dat Axa de voorwaarden heeft gewijzigd (met goedkeuring van ICS en waarschijnlijk lagere kosten) en nu moet ICS de klachten behandelen en voorkomen dat alle klanten hun kaart opzeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cderidder
rcordon3 schreef op zondag 14 april 2024 @ 06:40:
[...]

Bedankt voor de info.

15 juni is niet genoeg. Mensen hebben hun zomervluchten (juli tot en met zelfs september) al gekocht.
Bovendien moeten ze beter uitleggen of een reis naar het buitenland met je eigen of leaseauto naar je vakantiewoning is gedekt en hoe je dat kan bewijzen.

Het lijkt erop dat Axa de voorwaarden heeft gewijzigd (met goedkeuring van ICS en waarschijnlijk lagere kosten) en nu moet ICS de klachten behandelen en voorkomen dat alle klanten hun kaart opzeggen.
Met die 15 juni voldoen ze weer aan de voorwaarden en staan ze in hun recht ben ik bang. Wat overblijft echter is een waardeloos product met slecht omschreven voorwaarden en veel soorten vakanties en onderdelen die niet meer of slecht gedekt worden. Mijn 3 aankomende trips vallen ook niet meer onder hun dekking. Simpelweg omdat bv betaling deels via IBAN is gedaan. Je kan niet altijd alles met je kaart betalen. Reden ook dat ik geen AMEX wil.
AXA zal de voorwaarden niet veranderd hebben maar met een nieuwe prijs zijn gekomen voor de overeenkomst waar ICS geen zin had. Vervolgens wordt er gespeeld met de parameters tot er iets uitgekleeds uitkomt wat ICS een goede prijs vindt. Wat hun klanten vinden of willen boeit ze voor geen meter blijkt ook wel uit hoe slecht het allemaal gecommuniceerd wordt en ze hun product in deze vorm aan durven te bieden. Je zit opeens met allemaal ongedekte zaken die deels ook niet meer te verzekeren zijn bij andere partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-06 00:13
Klopt helemaal. De markt voor echte creditcards in Nederland bestaat enkel uit: American Express, ICS, ING en Rabobank. Alle andere banken/aanbieders werken via ICS of zijn debit kaarten. Revolut gaat mogelijk wel een credit aanbieden in de toekomst, dat zou mooi zijn voor wat concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
cderidder schreef op zondag 14 april 2024 @ 11:14:
[...]

Met die 15 juni voldoen ze weer aan de voorwaarden en staan ze in hun recht ben ik bang. Wat overblijft echter is een waardeloos product met slecht omschreven voorwaarden en veel soorten vakanties en onderdelen die niet meer of slecht gedekt worden. Mijn 3 aankomende trips vallen ook niet meer onder hun dekking. Simpelweg omdat bv betaling deels via IBAN is gedaan. Je kan niet altijd alles met je kaart betalen. Reden ook dat ik geen AMEX wil.
Bij Amex zijn er elders ervaringen te vinden dat, indien een deel van de reis niet met de amex kaart betaald kon worden, dit voorafgaand aan de reis aan Amex/verzekeraar werd gemeld en dit geen probleem was.
Nu is de acceptatie van Amex vaak minder dan Mastercard en is dit wellicht niet 1 op 1 te vergelijken, maar als de voorwaarden onduidelijk zijn kun je altijd vooraf (schriftelijk) om verduidelijking of toestemming vragen.

neemt niet weg dat dit een grote verslechtering is.

Vraag me af hoe ICS dit nu overwogen heeft. Zou het echt zoveel duurder zijn geworden als dezelfde voorwaarden zouden worden gehanteerd? Of heb je voor dat prijsverschil ook een goede losse doorlopende reisverzekering?

Of denken ze, we volgen de concurrentie (Amex) , we houden toch wel genoeg klanten over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Wally2002 schreef op maandag 15 april 2024 @ 07:51:
[...]

...

Vraag me af hoe ICS dit nu overwogen heeft. Zou het echt zoveel duurder zijn geworden als dezelfde voorwaarden zouden worden gehanteerd? Of heb je voor dat prijsverschil ook een goede losse doorlopende reisverzekering?

...
ICS weet ook dat er geen echte alternatieven zijn natuurlijk. AMEX is nu ook minder vergevingsgezind is, en heeft ondertussen ook in de voorwaarden heeft staan dat de hele reis betaald moet worden, en doet ook niet echt meer aan de uitzonderingen vooraf doet aldus insideflyer.

Maar de 'gemiddelde' Nederlandse vakantieganger kan niet betalen met Amex bij TUI/Corendon/Sunweb etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Laatst online: 11-06 13:00
Bij mij gaat ICS er ook uit. Na meerdere prijsverhogingen en verslechtering van de service / voorwaarden vind ik het wel mooi geweest. Als reserve heb ik nog een ING Mastercard, maar meestal red ik het eigenlijk wel met de combinatie Amex + debit card :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Laatst online: 09:14
MyNameIs schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:08:
Bij mij gaat ICS er ook uit. Na meerdere prijsverhogingen en verslechtering van de service / voorwaarden vind ik het wel mooi geweest. Als reserve heb ik nog een ING Mastercard, maar meestal red ik het eigenlijk wel met de combinatie Amex + debit card :)
Net zoiets als ik heb. AMEX (Blue card, gratis bij besteding van €3000.- per jaar) en (Revolut) Debitcard. Ook de ING Mastercard heb ik opgezegd in December 2023.
In de ING app blijft de Creditcard op het beginscherm en in het rekeningoverzicht dan nog een jaar lang staan (wat ik enigzins irritant vind)

[ Voor 10% gewijzigd door Green.car6808 op 15-04-2024 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Green.car6808 schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:55:
[...]

Net zoiets als ik heb. AMEX (Blue card, gratis bij besteding van €3000.- per jaar) en (Revolut) Debitcard. Ook de ING Mastercard heb ik opgezegd in December 2023.
In de ING app blijft de Creditcard op het beginscherm en in het rekeningoverzicht dan nog een jaar lang staan (wat ik enigzins irritant vind)
Je kan gewoon je creditcard verbergen via je view settings ;)

(Oogje links bovenin)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Laatst online: 09:14
YakuzA schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:16:
[...]

Je kan gewoon je creditcard verbergen via je view settings ;)

(Oogje links bovenin)
Nee dat kan niet. Je kan wel de creditcard rekening verbergen met dat oogje, niet die Creditcard pas die prominent naast je betaalpas staat als je de ING app opent.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5q8Gimsc77oYXlAmGvCmEelkZNY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IAMGoa4hovl3Vnf1uPQGDEuY.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Green.car6808 op 15-04-2024 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
Daarnet met toch creditcard mogelijk bij reguliere AH kan afgerekend… blijkbaar is dat al landelijk uitgerold. Net met ING creditcard.

Alleen amex kan nog niet idd …

[ Voor 7% gewijzigd door Ultrafast op 15-04-2024 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Laatst online: 03-06 13:03
MyNameIs schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:08:
Zelfde hiero. Ik switch naar amex en heb nog altijd mijn bank mastercard voor het geval amex niet geaccepteerd wordt. Maar meerwaarde van ics is weg. Net nu ze eindeijk apple pay hebben toegevoegd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik zie ICS ineens veel genoemd worden. Zelf had ik al jaren een Bijenkorfcard, wat nu al tijdje een ICS Mastercard Gold is geworden. Hier betaal ik jaarlijks €20,- voor en helaas geen spaarprogramma meer bij de Bijenkorf.

Ik heb geen mailtjes gezien betreft veranderingen betreft voorwaarden, of ik moet deze gemist hebben. Veranderd er voor mij ook veel? Ik gebruik de pas sporadisch en voornamelijk als ik vliegtickets of hotels boek. Wat zou eventueel een beter alternatief zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
xileS schreef op woensdag 17 april 2024 @ 16:26:
Ik zie ICS ineens veel genoemd worden. Zelf had ik al jaren een Bijenkorfcard, wat nu al tijdje een ICS Mastercard Gold is geworden. Hier betaal ik jaarlijks €20,- voor en helaas geen spaarprogramma meer bij de Bijenkorf.

Ik heb geen mailtjes gezien betreft veranderingen betreft voorwaarden, of ik moet deze gemist hebben. Veranderd er voor mij ook veel? Ik gebruik de pas sporadisch en voornamelijk als ik vliegtickets of hotels boek. Wat zou eventueel een beter alternatief zijn?
Als tegemoetkoming bij het verdwijnen van de Bijenkorfcard is de MC Gold card voor de eerste drie jaar voor 20 euro per jaar ipv 37,50 euro. Ik zie trouwens dat die inmiddels 42,95 euro per jaar is.

De wijziging van de (verzekerings)voorwaarden gaat over de Mastercard Black.

zolang je nog voor die 20 euro per jaar zit is er volgens mij geen beter alternatief.
Eventueel nog de Euroclix kaart, spaar je ook nog wat punten, maar kent vermoedelijk minder goede aankoopverzekering. Euroclix is men in onderhandeling met ICS over de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Wally2002 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:35:
[...]

Als tegemoetkoming bij het verdwijnen van de Bijenkorfcard is de MC Gold card voor de eerste drie jaar voor 20 euro per jaar ipv 37,50 euro. Ik zie trouwens dat die inmiddels 42,95 euro per jaar is.

De wijziging van de (verzekerings)voorwaarden gaat over de Mastercard Black.

zolang je nog voor die 20 euro per jaar zit is er volgens mij geen beter alternatief.
Eventueel nog de Euroclix kaart, spaar je ook nog wat punten, maar kent vermoedelijk minder goede aankoopverzekering. Euroclix is men in onderhandeling met ICS over de voorwaarden.
Ja herinnerde mij idd dat het een actieperiode was. Ik dacht dat die al afgelopen was, maar zit blijkbaar in mijn laatste jaar.

www.euroclixmastercard.nl deze bedoel je denk ik. Idd wel eerder voorbij zien komen, maar heb er nog nooit serieus naar gekeken. Wellicht idd een interessante, als je daar nog tegoed voor krijgt. per 1.000 Clix kan je 10 Euro laten uitbetalen als ik het goed begrijp.

Ik weet alleen (nog) niet of de voorwaarden/verzekeringen hierbij veel anders zijn dan bij mijn huidige ICS Gold.

Aankomende jaren verwacht ik ook meer te gaan vliegen, dus misschien dat een AMEX kaart ook weer interessant kan zijn en een Mastercard creditcard als backup. Ik zie vaak genoeg dat AMEX niet altijd geaccepteerd wordt en een Mastercard Debit, wordt ook niet altijd geaccepteerd volgens mij (als je bv een auto wilt huren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hv08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:46
Ik heb de Euroclix Mastercard sinds 2015 voor mezelf + een partnerkaart met een limiet van 5000 euro. Het kost tot nu toe 30 euro per jaar (eerste jaar gratis) voor 2 kaarten en je spaart automatisch clix. Ik heb in al die jaren 44.000 clix laten uitbetalen en daarvoor 595 euro ontvangen. Het levert mij dus meer op dan dat het kost.

Maar op hun site staat dat ze begin 2024 in onderhandeling zijn met ICS over de voorwaarden, dus ik gok dat er een versobering aankomt (qua kosten of minder clix). Eens zien wat daar uit komt.

Tussendoor ook paar keer een Amex gehad met acties, maar gezien de acceptatie blijf ik bij Mastercard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
hv08 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 19:39:
Ik heb de Euroclix Mastercard sinds 2015 voor mezelf + een partnerkaart met een limiet van 5000 euro. Het kost tot nu toe 30 euro per jaar (eerste jaar gratis) voor 2 kaarten en je spaart automatisch clix. Ik heb in al die jaren 44.000 clix laten uitbetalen en daarvoor 595 euro ontvangen. Het levert mij dus meer op dan dat het kost.

Maar op hun site staat dat ze begin 2024 in onderhandeling zijn met ICS over de voorwaarden, dus ik gok dat er een versobering aankomt (qua kosten of minder clix). Eens zien wat daar uit komt.

Tussendoor ook paar keer een Amex gehad met acties, maar gezien de acceptatie blijf ik bij Mastercard.
Ah, ook maar nog even aanzien of dat nog interessant blijft dan. Met de Bijenkorfcard had ik idd ook dat het meer opleverde dan wat de creditcard koste, daarom was het een no-brainer om de kaart te houden.

Acceptatie van AMEX blijft jammer en sowieso is een creditcard acceptatie vrij duur vergeleken met debit, hier in NL. Dus vaak kan je het alleen gebruiken op vakantie of sommige online aankopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djurres
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-06 00:43
Ik heb nu al een jaar of 4 amex, en ervaar dat eigenlijk niet. Waar willen jullie afrekenen met amex waar dat dan niet kan?
Denk echt dat alles wat ik online afreken, zeker 70% met amex kan betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
Djurres schreef op donderdag 18 april 2024 @ 13:33:
Ik heb nu al een jaar of 4 amex, en ervaar dat eigenlijk niet. Waar willen jullie afrekenen met amex waar dat dan niet kan?
Albert Heijn bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 16:34

Jeoh

blaat

Albert Heijn, de meeste horeca.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Zelfs sommige autoverhuurders. Mijn vader is weleens met zijn AMEX geweigerd, terwijl die online wel met een AMEX kon reserveren. En een andere creditcard had hij niet, dus moest hij een nieuwe elders boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
mfkne schreef op donderdag 18 april 2024 @ 16:15:
[...]

Albert Heijn bijvoorbeeld?
Misschien niet de beste voorbeeld, want die accepteert vaak helemaal geen creditcards, dus ook geen Mastercard/Visa credit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
xileS schreef op donderdag 18 april 2024 @ 17:48:
[...]

Misschien niet de beste voorbeeld, want die accepteert vaak helemaal geen creditcards, dus ook geen Mastercard/Visa credit.
Zie even terug in het topic.
De eigen AH winkels accepteren die inmiddels wel van MC en VISA. Aldus de website. Bij franchise winkels kan het anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:06
Djurres schreef op donderdag 18 april 2024 @ 13:33:
Vandaag geprobeerd te parkeren in Amsterdam met amex, geweigerd.

Zelf heb ik nu een aantal maanden de kaart naast mastercard maar vind de acceptatie ook wel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Wally2002 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 17:59:
[...]

Zie even terug in het topic.
De eigen AH winkels accepteren die inmiddels wel van MC en VISA. Aldus de website. Bij franchise winkels kan het anders zijn.
Kan ik bij Albert Heijn winkels met mijn creditcard betalen?

Ja, bij Albert Heijn willen we het afrekenen zo gemakkelijk mogelijk maken voor onze klanten. Daarom accepteren alle AH to go's en veel van onze reguliere winkels creditcards van Visa en Mastercard.

Houd er rekening mee dat onze franchise winkels zelf kunnen beslissen over het accepteren van creditcardbetalingen. Voor de meest actuele informatie kan je het beste direct contact opnemen met jouw lokale Albert Heijn winkel.

Dit staat nu idd op hun site. Ik heb het nog niet getest, maar AH stond wel altijd om bekend om geen creditcards te accepteren.

Over het algemeen merk ik als men Mastercard of Visa hoort gelijk aan een creditcard denkt, maar dat kan dus ook heel goed een Debit card zijn. Maar ik neem even aan dat info op de AH site klopt en hier niet om Mastercard/Visa Debit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 20:34
OCTiMod schreef op donderdag 18 april 2024 @ 18:38:
[...]

Vandaag geprobeerd te parkeren in Amsterdam met amex, geweigerd.

Zelf heb ik nu een aantal maanden de kaart naast mastercard maar vind de acceptatie ook wel probleem.
Welke parkeergarage?

Q-Park zou het namelijk moeten doen met Amex als je bij de automaat betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:49
Youtl schreef op donderdag 18 april 2024 @ 19:40:
[...]

Welke parkeergarage?

Q-Park zou het namelijk moeten doen met Amex als je bij de automaat betaalt.
Nou het is sowieso janken met creditcards bij parkeer automaten in Amsterdam.

Afas, ondanks alle logo’s, kreeg ik vorig jaar 0 voor elkaar met een ING card en een AMEX, P1 ArenA same issue, in de Arena dan weer geen probleem.

Acceptatie vind ik reuze meevallen.

Ik betaal er al mijn online diensten mee behalve Nintendo en F1TV pro en Google, heel raar overigens dat Google AMEX niet ondersteunt

Zooplus voor huisdier troep en eten
bol.com,
booking.com,
tanken bij lukoil of total energie of Shell
Fastchargen bij Tesla
Zalando
Nike
Etentjes
Kruidvat
HEMA
Domino’s
Hotels
Pretparken
Reizen met de Trein (ns en ns international)
Eurostar
Emma sleep ondanks dat het niet op de site staat
Ticketmaster
Amazon

Ik kom weinig in fysieke winkels dus wordt het vaak online en dan is de acceptatie echt wel prima en dan heb ik hem niet eens gekoppeld aan Paypal, moet ik nog doen ivm Steam aankopen

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
Trouwens Bol.com lijkt vergeten in rekening voor amex belast ondanks dat na 72 reservering vervalt ?

Dus ik heb een gratis pakket gekregen ? :+

Maar Amex is wel veel handig met maximaal 72 uren reservering in plaats ING 20 werkdagen duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
@SpoekGTi : ik heb Google ads en YouTube premium via amex. Geen probleem :). Welke dienst van Google werkt dan niet bij jou?

Parkeren, zeker in Amsterdam, doe ik altijd met amex. Draadloos werkt nooit, maar met chip en pin wel

Acceptatielijstjes zijn hier al vaak gepost: ik denk dat 90 procent van mijn variabele maandelijkse kosten via amex lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ultrafast schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:09:
Trouwens Bol.com lijkt vergeten in rekening voor amex belast ondanks dat na 72 reservering vervalt ?

Dus ik heb een gratis pakket gekregen ? :+
Helaas, was het maar zo’n feest. :+

De betaling kan ook na deze 72 uur verwerkt worden. En mocht ze dat onverhoopt niet lukken, wettelijk gezien ben je een betaalplicht aangegaan en zal Bol je vriendelijk verzoeken op een andere manier te betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
Zr40 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:22:
[...]

Helaas, was het maar zo’n feest. :+

De betaling kan ook na deze 72 uur verwerkt worden. En mocht ze dat onverhoopt niet lukken, wettelijk gezien ben je een betaalplicht aangegaan en zal Bol je vriendelijk verzoeken op een andere manier te betalen :)
Natuurlijk kan altijd nog Bol.com charge op amex kaart maar zonder CID-code is hoog-risico voor handelaar dacht ik dat werkt dezelfde als door telefoon bestelling.

Maar ik heb een pakket ontvangen dat maakt niet zoveel uit tenzij als pakket niet geleverd dan was anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:49
We Are Borg schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:20:
@SpoekGTi : ik heb Google ads en YouTube premium via amex. Geen probleem :). Welke dienst van Google werkt dan niet bij jou?

Parkeren, zeker in Amsterdam, doe ik altijd met amex. Draadloos werkt nooit, maar met chip en pin wel

Acceptatielijstjes zijn hier al vaak gepost: ik denk dat 90 procent van mijn variabele maandelijkse kosten via amex lopen.
YouTube premium via India ;) dus voor nu vind ik die 2,80 per maand via de MC van ING even een non issue 😂 maar ik zal eens kijken thanks

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ultrafast schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:28:
[...]

Natuurlijk kan altijd nog Bol.com charge op amex kaart maar zonder CID-code is hoog-risico voor handelaar dacht ik dat werkt dezelfde als door telefoon bestelling.

Maar ik heb een pakket ontvangen dat maakt niet zoveel uit tenzij als pakket niet geleverd dan was anders.
Wat bedoel je, zonder CID? Je hebt zelf de transactie geautoriseerd en dat is voldoende, ook na 72 uur. Dat de reservering niet meer in de app getoond wordt betekent niet dat de autorisatie is vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
Zr40 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:35:
[...]

Wat bedoel je, zonder CID? Je hebt zelf de transactie geautoriseerd en dat is voldoende, ook na 72 uur. Dat de reservering niet meer in de app getoond wordt betekent niet dat de autorisatie is vervallen.
Correct ik heb inderdaad geautoriseerd en CID is viercijferig code op voorkant kaart Amex.

Bij CVC is 3 cijferig code achterkant kaart op mastercard of visa vandaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik weet wat een CID is. ;)

Mijn punt is, dat Bol meer dan 72 uur wacht met de afboeking maakt het niet opeens gelijkwaardig aan een bestelling via telefoon. De tijdsduur maakt simpelweg niet uit. Er is een autorisatie ontstaan na het invullen van je betaalgegevens en die autorisatie is het enige dat ze nodig hebben om uiteindelijk je betaling te verwerken. Daar komt geen kaartnummer of CID meer bij kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
Zr40 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:48:
Ik weet wat een CID is. ;)

Mijn punt is, dat Bol meer dan 72 uur wacht met de afboeking maakt het niet opeens gelijkwaardig aan een bestelling via telefoon. De tijdsduur maakt simpelweg niet uit. Er is een autorisatie ontstaan na het invullen van je betaalgegevens en die autorisatie is het enige dat ze nodig hebben om uiteindelijk je betaling te verwerken. Daar komt geen kaartnummer of CID meer bij kijken.
Ow vandaar dank voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
cderidder schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 22:42:
[Afbeelding]

Nu ook een email hierover gekregen:
Op 10 april kreeg u van ons een e-mail over de veranderingen in de polisvoorwaarden van het reisverzekeringspakket dat u bij uw Mastercard Black heeft. Hierin hebben we helaas een verkeerde datum doorgegeven. Onze excuses hiervoor.

De veranderingen gaan voor u in per 15 juni 2024
In de vorige e-mail stond dat verzekeraar AXA vanaf 15 april 2024 de polisvoorwaarden van het reisverzekeringspakket bij de Mastercard Black verandert. Deze polisvoorwaarden gelden vanaf 15 april voor nieuwe aanvragen van een Mastercard Black. Maar voor bestaande Card-houders van een Mastercard Black gaan de veranderingen in op 15 juni 2024. Voor alle claims die u tot 15 juni 2024 indient gelden dus nog steeds de oude polisvoorwaarden van uw reisverzekeringspakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cderidder
g0tanks schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:02:
[...]

Nu ook een email hierover gekregen:

[...]
En nog steeds net zo kansloos |:(
Vlak voor vakantieperiode zit je met boekingen die niet meer of onvoldoende worden gedekt en natuurlijk ligt dat allemaal aan AXA. Wat een droeftoeters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Uit principe ook MC Black opgezegd. Voor vergelijkbare voorwaarden vind ik Amex Platinum wel iets aan de gortig kant. Ik haal het er niet uit voor € 65,- per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djurres
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-06 00:43
Jay-B schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:47:
Uit principe ook MC Black opgezegd. Voor vergelijkbare voorwaarden vind ik Amex Platinum wel iets aan de gortig kant. Ik haal het er niet uit voor € 65,- per maand.
Mja, platinum is vooral reiskaart he.. Als je veel reist is ie behoorlijk interessant.
Maargoed, sowieso als je een AMEX ga scoren, zorg dat je een referral bietst bij iemand. Zijn nu as we speak goeie aanbiedingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
Jay-B schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:47:
Is de amex gold niet vergelijkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
@Valinor Volgens mij mis je dan wel de huurautoverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Jay-B schreef op zondag 21 april 2024 @ 13:06:
@Valinor Volgens mij mis je dan wel de huurautoverzekering.
En de totaaldekking in € is ook aanzienlijk lager voor gestolen spullen, spullen die kapot gaan e.t.c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
Ik kon vandaag inderdaad met mijn Mastercard (Euroclix) creditcard betalen bij mijn lokale AH (in een klein dorp). Heeft iemand al getest of dit ook aan de deur kan bij het bezorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smashmint
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-06 10:24
Weet er iemand of er een parkeer app is die AMEX accepteert?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollandje
Smashmint schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 22:49:
Weet er iemand of er een parkeer app is die AMEX accepteert?
ik gebruik easypark met mijn amex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
Weet iemand waarom mijn blauw amex eerste maand pas nieuw lid ... door app Shell smartpay wordt geweigerd terwijl dat ik eigen partner groene amex kaart wel geaccepteerd ? ...

P.s alle andere online betaling geen enkel probleem en zowel app.

Ligt dat aan hoog-risico app shell smartpay of dat ik pas 1ste maand lid geworden ?

ik twijfel erg voor bellen klantservice amex. Dit zou ik wel doen maar pas na automatisch incasso.

Hebt gevonden wel workaround via paypal blauw amex shell smartpay dat werkt wel...

[ Voor 32% gewijzigd door Ultrafast op 24-04-2024 01:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hv08
hv08 schreef op maandag 22 april 2024 @ 19:58:
Ik kon vandaag inderdaad met mijn Mastercard (Euroclix) creditcard betalen bij mijn lokale AH (in een klein dorp). Heeft iemand al getest of dit ook aan de deur kan bij het bezorgen?
Om mezelf maar even te beantwoorden: Nee dat kan helaas nog niet, net geprobeerd. Jammer, want dat tikt hier behoorlijk aan elke week :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Wij betalen hier iedere week met onze Curve debitcard met daarachter de Euroclix mastercard. Dat werkt al maanden prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
DarkFire1985 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 09:36:
Wij betalen hier iedere week met onze Curve debitcard met daarachter de Euroclix mastercard. Dat werkt al maanden prima.
Gelijk even aangevraagd, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:27
offtopic:
Ik betaal met mijn Prepaid creditcard ANWB VISA GO CARD. Het werkt perfect in Amerika. Met betalen van borg bij hotels. Ik hoef geen Creditcard met roodstaan. Hiervoor had ik altijd Mastercard van de ABN AMRO met €2.500 roodstaan krediet. Toen ik ANWB prepaid zag en hoorde van een collega heb ik de overstap gemaakt en mijn Mastercard opgezegd

[ Voor 21% gewijzigd door ZieMaar! op 26-04-2024 09:56 . Reden: Feitelijk geen creditcard ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
-edit-

[ Voor 98% gewijzigd door Valinor op 26-04-2024 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
Weet iemand hoe een bestedingsruimte tool werkt amex ?

Bijvoorbeeld

Als nieuwe maand er is dan check ik 350 euro dan is dit totaal voor hele maand ?

of is dit tool een elke dag checkt hoeveel je kan maximaal besteden ?

Bijvoorbeeld 350 euro en 1 week later is dat 100 euro gebruikt dan check ik tool opnieuw dan blijft 200 euro goedgekeurd over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
Van der Berg schreef op donderdag 25 april 2024 @ 16:57:
offtopic:
Ik betaal met mijn Prepaid creditcard ANWB VISA GO CARD. Het werkt perfect in Amerika. Met betalen van borg bij hotels. Ik hoef geen Creditcard met roodstaan. Hiervoor had ik altijd Mastercard van de ABN AMRO met €2.500 roodstaan krediet. Toen ik ANWB prepaid zag en hoorde van een collega heb ik de overstap gemaakt en mijn Mastercard opgezegd
Overige is dat 1 mei 2024 ICS brengt geen Visa Card GO straks uitbrengt ze stopt ermee... althans

[ Voor 44% gewijzigd door Ultrafast op 26-04-2024 10:47 ]

Pagina: 1 ... 72 ... 92 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1