Dit is de aanrader. De actie werkt nog steeds en je krijgt gewoon een kaart gratis voor het eerste jaar met daarbovenop nog eens 35,- vrij te besteden tegoed. Ik zag dat mijn afschrift pas begon te lopen toen de 35,- was uitgegeven. En verder gewoon een ICS kaart met toegang tot de korting website van ze. En als je een paar dagen Apple pay activeert nog 5,- extra korting als je binnen 7 dagen je eerste 20,- via Apple Pay betaald.
En inderdaad de Amex blue. 3,- per maand of gratis bij een uitgave van 3000,- per jaar wat hier boven ook al genoemd werd.
Vraag hier voor wie al een blue kaart heeft: betaal je 3,- per maand tot je de 3000,- euro bereikt hebt en is de kaart daarna gratis, of krijg je het betaalde dan ook weer terug?
De acceptatie van Amex is verbazend goed. Veel winkels die het niet aangeven, maar waar het wel werkt. En online merk ik dat veel shops die visa en Mastercard zeggen te accepteren ook gewoon Amex blijken te herkennen en accepteren als je het nummer bij “Visa” intikt. Na intikken van je kaart nummer zie je dan een blauw Amex logo verschijnen achter het nummer. Dan weet je dat je door kan gaan. Mogelijk komt dit door de generieke betaal interface van de grotere betaalproviders of wordt bredere Amex acceptatie voorbereid.
Ik tank altijd op de Amex kaart voor de punten en betaal er online mee. Verder af en toe boodschappen er mee halen of iets bij Hema of een restaurant halen.
Ik steek de kaart eigenlijk altijd in de pinmachine, contactloos werkt zeer matig. Alleen bij Q park werkt het. De draadloze antenne zit bij de metalen chip in de buurt. De range is beperkt en als de terminal reageert moet je de kaart vooral erg stil houden tijdens het uitlezen. En max 50,- per dag contactloos.