Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Wat @Jeoh zegt.fsfikke schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 23:24:
[...]
En welk probleem zou de CC-uitgever daarmee hebben?
En de reden dat het in de T&C staat heeft o.a. te maken met de zorgplicht (je hebt veel hogere uitgaven dan je inkomsten), mogelijke zorgen over witwassen, en de punten zijn natuurlijk ook niet gratis.
En ook voor Revolut en/of Curve kan het uiteraard een mogelijke trigger zijn voor nader onderzoek.
Ik kan inderdaad werkend bij een bank bevestigen dat je dit beter niet kunt doen, tenzij je een flag wil genereren met bijbehorend onderzoek. Dit valt gewoon onder onwenselijk gedrag.Wally2002 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 23:24:
@mfkne dat rondpompen van geld kan haast niet anders dan bij de CC-maatschappij een rode vlag geven? Je hebt extreme uitgaven die niet bij je opgegeven inkomen passen, en bovendien allemaal naar dezelfde merchant gaan.
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Uiteindelijk zal je op een signaleringslijst terecht komen. Je kaart wordt dan per direct geblokt totdat je een volledig overzicht hebt gegeven van inkomsten en tot je je uitgaven hebt kunnen verantwoorden.mfkne schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:45:
Dat klopt natuurlijk, en ik ben me de risico's bewust en ga ook niet klagen als het een dag afgelopen is. Er zijn ook mensen die ongehinderd het tienvoudige maandelijks door Revolut jagen en geen vragen hierover krijgen.
En ik kan je verzekeren: dit gebeurt ook echt in de praktijk. Tegenwoordig extra getriggerd door de oplopende druk om fraude te signaleren etc.
Zelf heb ik een aantal maanden flink gespendeerd bij shops die geen CC maar wel Paypal accepteerden. Vervolgens werd ik door de kaartverstrekker aangesproken. Daarbij moest ik alles verantwoorden. Tussen de aankopen zaten ook beltegoed aankopen, wat volgens de verstrekker tegen de kaartvoorwaarden was. Doordat inkomen en uitgaven verder klopten en goed verantwoord werden door mij werd mijn kaart weer gereactiveerd. Maar laat ik zeggen: je wilt niet in deze situatie terecht komen. Dus dat het een tijdje goed gaat, betekent niet dat je op termijn alsnog op de rode lijst valt.
Heb je doorgaans bij upgrade offers ook een minimale spend in [X] maanden voordat je in aanmerking komt voor de upgrade bonus?
[ Voor 50% gewijzigd door tanh92 op 04-02-2024 11:20 ]
Vroeger volgens mij niet, nu moet je 5000€ uitgeven voor een bepaalde tijd (volgens mij 31 mei)tanh92 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:18:
Ik heb een aanbod gekregen voor een platinum upgrade voor 75k MR.
Heb je doorgaans bij upgrade offers ook een minimale spend in [X] maanden voordat je in aanmerking komt voor de upgrade bonus?
Nadeel is wel dat je heel lang moet wachten op de MR. Ik heb begin november 2023 ook van zo'n upgrade offer gebruik gemaakt (toen was het nog 50k MR). Dezelfde maand al de 5k spend gehaald, maar alsnog moet ik tot eind april 2024 wachten op de punten. Ook wel logisch aan de andere kant, anders zou iedereen gelijk weer gaan downgraden na het ontvangen van de MR.tanh92 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:18:
Ik heb een aanbod gekregen voor een platinum upgrade voor 75k MR.
Heeft iemand de voorwaardes doorgepluist?Akiranon schreef op zondag 28 januari 2024 @ 18:08:
Eventueel kun je als alternatief nog één van de volgende kaarten aanvragen via ICS met het eerste jaar gratis:
BMW Visa: https://www.icscards.nl/a...=BMWCRD.BMW¶m2=BMW130
NSkiV Visa (met 35 Euro tegoed): https://www.icscards.nl/a...=SKICRD.SKI¶m2=SKIINT
EuroClix MasterCard: https://www.icscards.nl/a...1=YCLIX.YCX¶m2=EURINT
Je hoeft geen BMW bestuurder of lid te zijn van NSkiV om de card aan te vragen. Bovenstaande kaarten worden, zoals bijna alle creditcards in Nederland, uitgegeven door ICS. Voordeel van de creditcard tegenover een debitcard is de 180 dagen aankoopverzekering. Ook bij autohuur geniet een creditcard, vanwege de borg, vaak de voorkeur.
Welke is te adviseren met goede aflevergarantie voor gekochte producten en heeft een limiet van 3k en kan bijvullen als nodig is voor grotere bedragen?
Goede vraag! Ik zag toevallig deze (oude) voorwaarden van de NSkiV card:NicoHF schreef op zondag 4 februari 2024 @ 16:59:
[...]
Heeft iemand de voorwaardes doorgepluist?
Welke is te adviseren met goede aflevergarantie voor gekochte producten en heeft een limiet van 3k en kan bijvullen als nodig is voor grotere bedragen?
https://download.wintersp...-nski-2022-15-02-2022.pdf
Hier staat onder andere in:
Minder interessant als deze voorwaarden nu nog steeds van toepassing zijn, echter kan ik de actuele voorwaarden niet vinden...Doe binnen 90 dagen een aankoop met de Card
3. Om gebruik te kunnen maken van het tegoed van € 35,- moet u binnen 90 dagen na ontvangst van
de Card een geldige aankoop met uw Card te doen. Het tegoed van € 35,- kunt u wereldwijd
besteden bij alle Visa Acceptanten. Indien u na ontvangst van uw nieuwe Card langer dan 90 dagen
wacht met het doen van uw eerste aankoop vervalt uw recht op het tegoed.
4. Gecrediteerde, betwiste en frauduleuze transacties en transacties die niet door ICS zijn
geautoriseerd, vallen niet onder de definitie ‘gebruikt voor een aankoop’ en zijn dus uitgesloten van
deze actie. Transacties met betrekking tot de jaarlijkse Cardbijdrage, verzekeringsbijdragen, contant
geldopnamen en overboekingen van en naar de creditcard zijn tevens uitgesloten van deze actie.
5. Indien u binnen een jaar na ontvangst van het tegoed uw NSkiV Card opzegt, kan ICS u €35,- in
rekening brengen. Na opzegging van de NSkiV Card komt het resterende tegoed te vervallen.

Staat gewoon op de ICS website ...mso schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:59:
[...]
Goede vraag! Ik zag toevallig deze (oude) voorwaarden van de NSkiV card:
https://download.wintersp...-nski-2022-15-02-2022.pdf
Hier staat onder andere in:
[...]
Minder interessant als deze voorwaarden nu nog steeds van toepassing zijn, echter kan ik de actuele voorwaarden niet vinden...
Ah top! Google is dus niet altijd je ‘ friend’

Overigens lijken al die voorwaarden allemaal ‘algemene voorwaarden’ en staat er niets over eventuele actie(s)...
[ Voor 17% gewijzigd door mso op 05-02-2024 12:16 ]
Ik heb niet alle voorwaarden doorgenomen, maar mijn beeld is dat er weinig verschillen tussen de diverse kaarten zitten.NicoHF schreef op zondag 4 februari 2024 @ 16:59:
[...]
Heeft iemand de voorwaardes doorgepluist?
De limiet heeft vooral met je inkomen te maken, ik neem aan dat de toetsing wat dat betreft vergelijkbaar is voor de verschillende kaarten.
En bij ICS kun je sowieso bijstorten om je bestedingsruimte te vergroten, dat zal voor alle kaarten hetzelfde werken vermoed ik.
Dit zijn idd algemene voorwaarden, zo heet ook het linkje hiernaar, helemaal onderaan de ICS website.mso schreef op maandag 5 februari 2024 @ 12:15:
[...]
Ah top! Google is dus niet altijd je ‘ friend’
Overigens lijken al die voorwaarden allemaal ‘algemene voorwaarden’ en staat er niets over eventuele actie(s)...
daar was volgens mij ook de oorspronkelijke vraagsteller op zoek naar, maar zie nu dat jij specifiek actievoorwaarden quote.
Actievoorwaarden zul je idd via de betreffende merken moeten vinden.
ICS gemailed: geen reactie.JoopXXX schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 16:52:
[...]
Dat zou mij inderdaad ook het meest logische lijken.
Forumlid Worteltjestaart postte echter een reactie van ICS waarin zij aangeven dat betalingen via Adyen, Mollie en Paypal niet als rechtstreekse betaling worden gezien.
Omdat er zoveel twijfel over bestaat heb ik nu voor zekerheid de vraag zelf nog maar een keer aan ICS gesteld. Ben benieuwd..
Net ICS gebeld: telefoniste was ervan overtuigd dat betalingen via Mollie en Adyen wel als rechtstreeks werden gezien. Ze kon / mocht dat echter niet per mail bevestigen (met een of ander vaag excuus). Klonk op zijn zachtst gezegd niet erg overtuigend..
Mijn eindconclusie is: zonder extra informatie lijkt alleen ASN een fatsoenlijke aflevergarantie te hebben. Alle andere kaarten niet.
(In het bankentopic heeft iemand van ASN een keurig nette bevestiging per mail gekregen dat betalingen via Mollie en Adyen als rechtstreeks gezien worden en ook onder de aflevergarantie vallen)
ligt er een beetje aan wat je met een creditcard wilt bereikenFlipFlink schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 18:44:
Wat tegenwoordig de beste creditcards voor particulier en zakelijk?
punten sparen? -> American express
goedkoop in buitenlandse valuta betalen? -> Wise
Goede acceptatie? -> Visa/MC kaarten
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 21:45
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Amex is erg handig ivm hoog limiet (wat moet groeien). Service is, op een uitzondering na, prima. Punten sparen ook en dingen als privium, PriorityPass, etc ook handig. Die keer dat ze amex niet accepteren pak ik backup kaart
Is er nog een ander alternatief wat de moeite waard is om te checken volgens jullie?
Zowel Revolut als N26 geven alleen debitcards uit. En dat zijn dus geen creditcards. Wel kunnen deze kaarten op reis nuttig zijn. Maar daarvoor moet je maar even in de andere topics kijken.Courses schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:54:
Ik wil voor 'on the side' graag nog een losse creditcard oplossing hebben voor een lang verblijf in 't buitenland (buiten Europa). Nu lees ik hier al een aantal hele sterke dingen (ik twijfelde namelijk tussen N26 en Revolut) maar de missende banklicentie van Revolut laat mij wel sterk richting N26 nijgen.
Is er nog een ander alternatief wat de moeite waard is om te checken volgens jullie?
Ik heb iets gemist. Revolut heeft geen banklicentie? Ik dacht dat ze een banklicentie hadden in litouwen..Courses schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:54:
Ik wil voor 'on the side' graag nog een losse creditcard oplossing hebben voor een lang verblijf in 't buitenland (buiten Europa). Nu lees ik hier al een aantal hele sterke dingen (ik twijfelde namelijk tussen N26 en Revolut) maar de missende banklicentie van Revolut laat mij wel sterk richting N26 nijgen.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Idd al jaren een LT licentie.Kodess schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 23:25:
[...]
Ik heb iets gemist. Revolut heeft geen banklicentie? Ik dacht dat ze een banklicentie hadden in litouwen..
En inmiddels zelfs een NL bijkantoor.
Maar zoals @U123456 al aangeeft: revolut en ook N26 bieden in NL geen creditcards aan.
Kan nog steeds een prima oplossing voor een kaart voor op reis zijn. Maar dan kan hij beter in de andere topics verdere info vinden.
Zij heeft uiteraard ook al andere dingen doorgenomenWally2002 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 05:27:
[...]
Idd al jaren een LT licentie.
En inmiddels zelfs een NL bijkantoor.
Maar zoals @U123456 al aangeeft: revolut en ook N26 bieden in NL geen creditcards aan.
Kan nog steeds een prima oplossing voor een kaart voor op reis zijn. Maar dan kan hij beter in de andere topics verdere info vinden.
Dus binnen 4 werkdagen, verassend snel.
Zo ken ik Amex inderdaad ook uit het verleden bij nieuwe kaartaanvraag en upgrades. Altijd binnen een week nieuwe kaart in huis.OCTiMod schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 17:56:
Omdat de voordelen van de ICS card minder en minder worden heb ik, na veel gelezen te hebben in dit topic, afgelopen maandag mijn eerste amex card aangevraagd, en vandaag al geleverd.
Dus binnen 4 werkdagen, verassend snel.
Heb je de ICS card nu opgezegd? Hoe ga je om met de verminderde acceptatie van Amex? Of heb je daarvoor een MC/VISA debetkaart.
De ICS card nog niet opgezegd, voorlopig zal ik deze erbij houden juist voor de verminderde acceptatie van Amex.Wally2002 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 21:26:
[...]
Zo ken ik Amex inderdaad ook uit het verleden bij nieuwe kaartaanvraag en upgrades. Altijd binnen een week nieuwe kaart in huis.
Heb je de ICS card nu opgezegd? Hoe ga je om met de verminderde acceptatie van Amex? Of heb je daarvoor een MC/VISA debetkaart.
Ik had al gezien dat een aantal webshops waar ik soms bestel, helaas geen Amex accepteren.
Ik heb mijn AmEx aan mijn PayPal gekoppeld, waardoor je alsnog met de AmEx bij een aantal shops kan betalen :-)OCTiMod schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 22:13:
[...]
De ICS card nog niet opgezegd, voorlopig zal ik deze erbij houden juist voor de verminderde acceptatie van Amex.
Ik had al gezien dat een aantal webshops waar ik soms bestel, helaas geen Amex accepteren.
Je kan je limiet niet achterhalen, maar je kan wel via de website kijken of een transactiebedrag aanvaard zou worden (onder "Beheer uw account" en dan "Check bestedingsruimte".EricTC schreef op zondag 11 februari 2024 @ 14:44:
Weten jullie wat het limit bij Amex (gold) initieel ongeveer is? Ik weet dat het dynamisch is maar ik gebruik mijn creditcard (nu Visa) onregelmatig maar wil dan ook weer niet te veel beperkt worden als ik dan wat meer wil uitgeven (bijv vakantie boeken).
Ik overweeg om gebruik te maken van het upgrade aanbod van Amex. Daarbij behoort een minimale spend van €5000 t/m 31 mei.
Heeft iemand wat tips hoe ik binnen de termijn aan dat minimum kan komen? Alvast bedankt!
2 iPhones en een Macbook Pro.HansdeGrote schreef op zondag 11 februari 2024 @ 16:17:
Hallo allen, ik heb een vraag.
Ik overweeg om gebruik te maken van het upgrade aanbod van Amex. Daarbij behoort een minimale spend van €5000 t/m 31 mei.
Heeft iemand wat tips hoe ik binnen de termijn aan dat minimum kan komen? Alvast bedankt!
Door het geld uit te geven...HansdeGrote schreef op zondag 11 februari 2024 @ 16:17:
-Reken je boodschappen af met amex (desnoods bij Jumbo, Dirk, Deka, Aldi shoppen).
-Ga een vakantie boeken.
-Ga lekker klussen (Hornbach).
-Ga je partner (of jezelf) verwennen met spullen van De Bijenkorf.
-Richt je huis in (ikea).
-Koop een nieuwe tv of laptop.
Zal niet veel schelen maar je kan je Amex koppelen met PayPal. Voor sites die geen Amex accepteren en wel PayPal.HansdeGrote schreef op zondag 11 februari 2024 @ 16:17:
Donaties doen aan het UNRWA of het Rode Kruis.HansdeGrote schreef op zondag 11 februari 2024 @ 16:17:
Bedankt voor je antwoord.mfkne schreef op zondag 11 februari 2024 @ 15:00:
[...]
Je kan je limiet niet achterhalen, maar je kan wel via de website kijken of een transactiebedrag aanvaard zou worden (onder "Beheer uw account" en dan "Check bestedingsruimte".
Maar om nu eerst zo'n kaart te nemen en dan maar af te wachten wat ze voor limit gaan geven gaat me te ver, ik heb liever een duidelijk afspraak.
Je kan altijd je kaartlimiet ophogen door te bellen. Je krijgt dan een betaallinkje waarmee je bijv 4000 euro "bijschrijft" op je kaart. Iets omslachtiger proces, maar als je geld wilt uitgeven is er altijd wel een manierEricTC schreef op maandag 12 februari 2024 @ 08:15:
[...]
Bedankt voor je antwoord.
Maar om nu eerst zo'n kaart te nemen en dan maar af te wachten wat ze voor limit gaan geven gaat me te ver, ik heb liever een duidelijk afspraak.
Huh, ik zie dat nu ook. Dat was niet de initele aanbieding (iig niet bij de Platinum card). Ik zou er geen 225 euro voor over hebben namelijk (gebruik hem echt te weinig daarvoor).Mawlana schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 21:20:
Ik zie dat de Business Companion Card het eerste jaar gratis is (zolang je de consumentenkaart nog hebt), en daarna €225 per jaar. Altijd gedacht dat het na het eerste jaar ook gratis was... Of is dit onlangs gewijzigd?
Dat zal je van AMEX nooit krijgen, ze hebben gewoon geen vooringestelde limieten, hoe meer je uitgeeft hoe hoger je limiet groeit.
Als je gewoon je rekeningen betaalt dan schiet dit snel omhoog. Daarnaast kan je op de website een verzoek doen om je limiet (tijdelijk) te verhogen en krijg je direct een goedkeuring in de meeste gevallen.EricTC schreef op maandag 12 februari 2024 @ 08:15:
[...]
Ik ben met Amex nog nooit tegen een limiet aangelopen, en heb de kaart zowel jarenlang in de VS gehad (woonde toen daar) als hier in Nederland. Toch veel gebruikt voor vakanties en werkreizen - nog nooit is de limiet bereikt geweest (tenminste: nog nooit niet kunnen betalen en/of een waarschuwing gehad)EricTC schreef op maandag 12 februari 2024 @ 08:15:
[...]
Het maken van een duidelijke afspraak daarover zit gewoon niet in hun productaanbod - als in: ze willen je daar niet toe beperken. Als je wel een duidelijke afspraak wil, kan je gewoon je bank bellen: al hun kaarten hebben wel een beperking (waar ik overigens al heel snel tegenaan tikte met wat vakanties en werkreizen vlak na elkaar).
Ik weet niet wat je van plan bent om te gaan spenden, maar ik gok dat je je druk maakt om niets. En anders: de checker staat online, mocht je twijfelen.
[ Voor 3% gewijzigd door Hmmbob op 12-02-2024 10:11 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Een nieuwe kaarthouder zonder enige geschiedenis kan bij Amex de eerste maand alsnog wel een relatief lage limiet geven.Hmmbob schreef op maandag 12 februari 2024 @ 10:10:
[...]
Ik weet niet wat je van plan bent om te gaan spenden, maar ik gok dat je je druk maakt om niets. En anders: de checker staat online, mocht je twijfelen.
Dan is zoals hiervoor aangegeven even bellen en extra saldo inleggen een goede oplossing.
Als je de kaart al jaren hebt zal het geen probleem zijn idd maar niet helemaal te vergelijken.
Ik heb de Amex blue card sinds een maand. Een voorbeeld van hoe dat gaat: op had €300,- uitgegeven aan boodschappen e.d. Ik kreeg toen een melding in de app “u heeft meer uitgegeven dan we van u gewend zijn , hierdoor kan uw volgende uitgave geweigerd worden. Doe eerst een storting. “mfkne schreef op maandag 12 februari 2024 @ 09:39:
[...]
Dat zal je van AMEX nooit krijgen, ze hebben gewoon geen vooringestelde limieten, hoe meer je uitgeeft hoe hoger je limiet groeit.
Je kan inderdaad op de Amex site een bedrag invoeren en je ziet dan meteen of het goedgekeurd gaat worden. Ik kon volgens die berekening een uitgave van €3000.- doen . Toch krijg ik ie melding die ik hierboven beschreef.
Op zich allemaal prima . Het enige waar ik me dan een beetje zorgen over maak is als ik een keer in het buitenland een auto wil huren en ze willen als borg (bijvoorbeeld) €1500,- op mijn kaart reserveren. Je heb dus nooit de zekerheid dat een dergelijke transactie er altijd doorkomt en dat heb je met een creditcard met een vooraf afgesproken limiet wel .
De website is aardig duidelijk als je het bedrag invult. anders even klantenservice bellen om te vragen.Green.car6808 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 10:48:
[...]
Ik heb de Amex blue card sinds een maand. Een voorbeeld van hoe dat gaat: op had €300,- uitgegeven aan boodschappen e.d. Ik kreeg toen een melding in de app “u heeft meer uitgegeven dan we van u gewend zijn , hierdoor kan uw volgende uitgave geweigerd worden. Doe eerst een storting. “
Je kan inderdaad op de Amex site een bedrag invoeren en je ziet dan meteen of het goedgekeurd gaat worden. Ik kon volgens die berekening een uitgave van €3000.- doen . Toch krijg ik ie melding die ik hierboven beschreef.
Op zich allemaal prima . Het enige waar ik me dan een beetje zorgen over maak is als ik een keer in het buitenland een auto wil huren en ze willen als borg (bijvoorbeeld) €1500,- op mijn kaart reserveren. Je heb dus nooit de zekerheid dat een dergelijke transactie er altijd doorkomt en dat heb je met een creditcard met een vooraf afgesproken limiet wel .
Maar ik ben ook nooit tegen een limiet aangelopen gelukkig. Wel dat mn pas was geblokkeerd zonder dat ik het wist. Sta je daar in de winkel te bellen met de klantenservice

Als je een paar maanden je rekeningen bij AmEx gewoon hebt betaald, dan hoef je je geen zorgen meer te maken over die borg van € 1.500. Die kan dan echt wel worden afgeschreven.Green.car6808 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 10:48:
[...]
Ik heb de Amex blue card sinds een maand. Een voorbeeld van hoe dat gaat: op had €300,- uitgegeven aan boodschappen e.d. Ik kreeg toen een melding in de app “u heeft meer uitgegeven dan we van u gewend zijn , hierdoor kan uw volgende uitgave geweigerd worden. Doe eerst een storting. “
Ik heb al tientallen jaren een credit card. Het credit daar is groot genoeg, als ik meer wil kan ik ook vooraf bijstorten.Hmmbob schreef op maandag 12 februari 2024 @ 10:10:
[...]
Ik ben met Amex nog nooit tegen een limiet aangelopen, en heb de kaart zowel jarenlang in de VS gehad (woonde toen daar) als hier in Nederland. Toch veel gebruikt voor vakanties en werkreizen - nog nooit is de limiet bereikt geweest (tenminste: nog nooit niet kunnen betalen en/of een waarschuwing gehad)
Het maken van een duidelijke afspraak daarover zit gewoon niet in hun productaanbod - als in: ze willen je daar niet toe beperken. Als je wel een duidelijke afspraak wil, kan je gewoon je bank bellen: al hun kaarten hebben wel een beperking (waar ik overigens al heel snel tegenaan tikte met wat vakanties en werkreizen vlak na elkaar).
Het leek mij alleen wel handig om een kaart te hebben met een reisverzekering en wat meer voordelen.
Bedankt voor je reactie. Dit is dus precies ook waarom ik de vraag stelde.Green.car6808 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 10:48:
[...]
Ik ga dus mijn credit kaart niet vervangen voor een Amex.
[ Voor 0% gewijzigd door EricTC op 12-02-2024 11:28 . Reden: tekst correctie ]
Op een gegeven moment kon ik uitgaven doen die ongeveer gelijk waren aan mijn bruto jaar salaris.
Dat vond ik zelf eigenlijk onverantwoord hoog.
Ik deel de mening met bovenstaande niet echt. Heb ooit m'n gegevens moeten overhandigen qua inkomsten, en heb nog nooit gehad dat een reservering/charge geweigerd werd. Ik heb geen bijzonder inkomen, wel een platinum kaart. Reserveringen van 10k zijn geen probleem, als je een paar maand nette betaalhistorie hebt.EricTC schreef op maandag 12 februari 2024 @ 11:27:
[...]
Bedankt voor je reactie. Dit is dus precies ook waarom ik de vraag stelde.
Voor mij niets om zorgen over te hoeven maken. Tevens kan je Amex gewoon appen, en dan is 't binnen 3/4 min geregeld. Daar kan imo een menig CC verstrekker een voorbeeld aan nemen.
Dat kan ik idd ook, is vrij normaal bij Amex klaarblijkelijk..gemezz schreef op maandag 12 februari 2024 @ 12:52:
Mijn ervaring bij AMEX is dat de limiet door verloop van tijd echt flink op loopt.
Op een gegeven moment kon ik uitgaven doen die ongeveer gelijk waren aan mijn bruto jaar salaris.
Dat vond ik zelf eigenlijk onverantwoord hoog.
Let wel: ik heb nog geen euro aan AMEX overgemaakt, waarschijnlijk wordt de bestedingsruimte dus groter. Ik zou me dus geen zorgen maken om de bestedingsruimte.
Ik denk ook dat het wel goed komt , de klantenservice reageert altijd snel. Er is geen van tevoren vastgestelde limiet , wel iets om aan te wennen.nevv schreef op maandag 12 februari 2024 @ 17:46:
Ik heb nu ongeveer 2 weken een Amex Green en ongeveer 1k uitgegeven. Volgens de bestedingsruimte tool wordt een betaling van EUR 2k wel goedgekeurd, maar EUR 5k niet. Ik heb dus (als nieuwe kaarthouder) een bestedingsruimte van ergens tussen de EUR 3-6k.
Let wel: ik heb nog geen euro aan AMEX overgemaakt, waarschijnlijk wordt de bestedingsruimte dus groter. Ik zou me dus geen zorgen maken om de bestedingsruimte.
Ik heb ook wel gelezen over nieuwe kaarthouders die maar 1k bestedingsruimte hadden de eerste maand.nevv schreef op maandag 12 februari 2024 @ 17:46:
Ik heb nu ongeveer 2 weken een Amex Green en ongeveer 1k uitgegeven. Volgens de bestedingsruimte tool wordt een betaling van EUR 2k wel goedgekeurd, maar EUR 5k niet. Ik heb dus (als nieuwe kaarthouder) een bestedingsruimte van ergens tussen de EUR 3-6k.
Heeft uiteraard met je opgegeven inkomen en vaste lasten te maken.
Nu deel ik wel je conclusie dat je bij Amex geen zorgen hoeft te maken, maar dat is vooral omdat je je limiet makkelijk online kan controleren en eventueel geld kan bijstorten. Of als je idd een paar maanden onderweg bent met goed betaalgedrag.
Dank voor de tip. Heb hem inmiddels binnen. Wat een foeilelijk ding trouwens. Ik ga hem ff een maandje gebruiken (volgende week naar Spanje) en als alles okay is (ik verwacht geen problemen) zeg ik de MC van KNAB op..Olifant123 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 17:25:
[...]
https://www.euroclixmastercard.nl/ deze heb ik, eerste jaar gratis, daarna 15 euro per jaar
Ja weet je, dat zie ik dan weer welWally2002 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 21:04:
[...]
Dat is ook nog maar zolang het duurt.
Al sinds de zomer is Euroclix met ICS in onderhandeling, het lijkt erop dat ze er nog niet zijn uit komen:
[...]
Wauw. Drie keer gechecked (nu geef hij een fraude-melding) en de laatste check was 65k.. Goedgekeurdmfkne schreef op zondag 11 februari 2024 @ 15:00:
[...]
Je kan je limiet niet achterhalen, maar je kan wel via de website kijken of een transactiebedrag aanvaard zou worden (onder "Beheer uw account" en dan "Check bestedingsruimte".
Die Amex kaart is eigenlijk wel gewoon een fijne kaart. Jammer van de acceptatie.
[ Voor 20% gewijzigd door FreakNL op 13-02-2024 13:50 ]
Dit is puur iets van de eerste maanden, daarna zien ze een patroon in je betaalgedrag. Dit is nu nog niet opgebouwd.EricTC schreef op maandag 12 februari 2024 @ 11:27:
[...]
Bedankt voor je reactie. Dit is dus precies ook waarom ik de vraag stelde.
inkomen 40k p/j 22jr huurwoning. Bkr registratie (positief) van iphone (die afbetalen dan nog keer proberen?) ik wil graag een gold card ivm vakanties & auto huren
Thanks alvast.
Wordt hier nogal speculeren, omdat je zelf ook weinig info geeft.jijzietdezenaam schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 20:35:
Iemand tips om geaccepteerd te worden? Vandaag gebeld met amex maar konden mij geen reden geven, alleen vanwege een risicoanalyse…
inkomen 40k p/j 22jr huurwoning. Bkr registratie (positief) van iphone (die afbetalen dan nog keer proberen?) ik wil graag een gold card ivm vakanties & auto huren
Thanks alvast.
Kon of wil Amex daar geen mededelingen over doen?
Om dat toch wat zaken te noemen die ermee te maken zouden hebben:
- wat voor inkomen? Vast contract? Hoe zeker is je inkomen? Eventueel een 'gevoelig' beroep of een specifieke branche?
- woon je al lang op het adres? Mogelijk heeft het adres een vlaggetje door betaalgedrag van vorige bewoners? Of is het een 'slechte' buurt en heeft je straat/postcodegebied een aantekening bij amex of de kredietchecker die ze inschakelen.
- verhouding van je vaste lasten tot je inkomen.
- En dan inderdaad de BKR notering, daar moeten ze ook naar kijken.
Daar kon ze geen antwoord op geven zei ze. Ik moest het over 3/6 maanden maar opnieuw proberen (wat lastig wordt aangezien ik hem wil gebruiken voor een vakantie en auto huren in april), dit is mijn 2e keer aanvragen. Eerst de green card vorig jaar augustus (loon is sindsdien met 10k gestegen)Wally2002 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 20:53:
[...]
Wordt hier nogal speculeren, omdat je zelf ook weinig info geeft.
Kon of wil Amex daar geen mededelingen over doen?
Om dat toch wat zaken te noemen die ermee te maken zouden hebben:
- wat voor inkomen? Vast contract? Hoe zeker is je inkomen? Eventueel een 'gevoelig' beroep of een specifieke branche?
- woon je al lang op het adres? Mogelijk heeft het adres een vlaggetje door betaalgedrag van vorige bewoners? Of is het een 'slechte' buurt en heeft je straat/postcodegebied een aantekening bij amex of de kredietchecker die ze inschakelen.
- verhouding van je vaste lasten tot je inkomen.
- En dan inderdaad de BKR notering, daar moeten ze ook naar kijken.
Fulltime dienstverband, vast contract. Ik werk in validatie (cleanrooms en ok’s) dus dat is niet zo risicovol.
Ik woon er nu bijna een jaar, in Almelo, gelukkig 1 van de wat rustigere buurten maar kan goed zijn dat de vorige bewoner onder bewind oid stond.
Vaste lasten ongeveer 1500€ inkomen 3300 netto dus houd bijna 1800 netto over.
Bkr is 984€ voor een 15 pro max, lijkt me niet dat 40€ in de maand een dealbreker zou zijn (laat juist zien dat ik altijd netjes betaal?
[ Voor 3% gewijzigd door jijzietdezenaam op 13-02-2024 21:07 ]
Ik bedoelde eigenlijk meer of het een bewuste keuze was dat ze daar geen mededelingen over doen, of dat die informatie niet bij de eerstelijns ledenservice zit. Maar dan zouden ze moeten aanbieden om het bij desbetreffende team na te vragen... en dat doen ze blijkbaar ook niet.jijzietdezenaam schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 21:01:
[...]
Daar kon ze geen antwoord op geven zei ze.
Maakt het voor jou wel lastig en wordt dan alsnog een beetje speculeren.
Die 1e keer dus ook afgewezen zonder opgaaf van reden?Ik moest het over 3/6 maanden maar opnieuw proberen (wat lastig wordt aangezien ik hem wil gebruiken voor een vakantie en auto huren in april), dit is mijn 2e keer aanvragen. Eerst de green card vorig jaar augustus (loon is sindsdien met 10k gestegen)
over 3/6 maanden alsnog grote kans dat er afgewezen wordt, als er verder niets veranderd in je situatie.
M.b.t. je inkomen, vaste lasten etc zie ik nu niet direct red flags, maar tegenwoordig zijn ze in het kader van de zorgplicht wel strenger.
Best kans dat dit een relatief grote impact heeft. Kredietverstrekkers zijn in het kader van de zorgplicht steeds voorzichtiger. Enige tijd terug was ICS ook een inhaalslag aan het doen en vele klanten werden ofwel significant teruggezet in limiet ofwel werd de overeenkomst beëindigd. Daar zaten voorbeelden tussen met goede inkomens maar dan iets relatiefs kleins zoals een lening voor een telefoon die roet in het eten gooide.Bkr is 984€ voor een 15 pro max, lijkt me niet dat 40€ in de maand een dealbreker zou zijn (laat juist zien dat ik altijd netjes betaal?)
Jep was ook zonder reden. Ik werd doorverbonden naar iemand van de acceptatie afdeling volgens mij. Maar leek op een broodje aap verhaal, “allerlei factoren zouden het kunnen zijn, maar meer kan ik ook niet zien”Wally2002 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 21:19:
[...]
Ik bedoelde eigenlijk meer of het een bewuste keuze was dat ze daar geen mededelingen over doen, of dat die informatie niet bij de eerstelijns ledenservice zit. Maar dan zouden ze moeten aanbieden om het bij desbetreffende team na te vragen... en dat doen ze blijkbaar ook niet.
Maakt het voor jou wel lastig en wordt dan alsnog een beetje speculeren.
[...]
Die 1e keer dus ook afgewezen zonder opgaaf van reden?
over 3/6 maanden alsnog grote kans dat er afgewezen wordt, als er verder niets veranderd in je situatie.
M.b.t. je inkomen, vaste lasten etc zie ik nu niet direct red flags, maar tegenwoordig zijn ze in het kader van de zorgplicht wel strenger.
[...]
Best kans dat dit een relatief grote impact heeft. Kredietverstrekkers zijn in het kader van de zorgplicht steeds voorzichtiger. Enige tijd terug was ICS ook een inhaalslag aan het doen en vele klanten werden ofwel significant teruggezet in limiet ofwel werd de overeenkomst beëindigd. Daar zaten voorbeelden tussen met goede inkomens maar dan iets relatiefs kleins zoals een lening voor een telefoon die roet in het eten gooide.
Ik weet alleen niet hoe ik nu aan een cc kom voor het huren van een auto op vakantie, ik neem dan ook aan dat een ics kaart er ook niet in zit door 2 afwijzingen van amex. Ik heb ook een bunq creditcard maar die wordt niet bij alle verhuurders geaccepteerd dus wil dat risico niet lopen dat ik in het buitenland wat zou moeten regelen.
Aha, dat zou kunnen meespelen.jijzietdezenaam schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 21:04:
Inkomen fluctueert wel tussen 2900 netto en 3500 netto ivm overwerk uit reisuren.
Misschien is deze info over de norm die geldverstrekkers aanhouden interessant. Zit ook een rekeningmodule bij. (en ja: dit is een toco die leningen aanbiedt en aangesloten is bij VFN, of Amex aangesloten is kon ik niet zo snel terugvinden, maar geeft wel een indicatie).
Doen ze dit ook voor nieuwe aanvragen? Dacht alleen bij wanbetaling.mfkne schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 21:18:
Als dit al de tweede weigering is zou ik het zeker geen derde keer proberen, liever een jaar of twee wachten en dan nog een keer proberen, anders beland je op een permanente blacklist (als je nu nog niet op zit).
Hier kom ik uit op 40k maximaal te lenen, opzich niet schokkend. Het zal ook niet helpen dat ik een eigen auto heb en auto van de zaak (rijd ik niet prive dus geen bijtelling en krijg een vergoeding voor het niet prive rijden)Wally2002 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 21:26:
[...]
Aha, dat zou kunnen meespelen.
Misschien is deze info over de norm die geldverstrekkers aanhouden interessant. Zit ook een rekeningmodule bij. (en ja: dit is een toco die leningen aanbiedt en aangesloten is bij VFN, Amex kon ik niet zo snel terugvinden, maar geeft wel een indicatie).
Best @jijzietdezenaam Amex is ook idd vervelend ... indere geval kan je best met ING proberen voor creditcard of anders Argenta Belgie daar zijn ook ze hartig welkom hoor. Met enkel spaartegoed of mag gecombineerd minder spaartegoed en inkomen voor creditcard aanvraag je kan al meteen aan de slag met minimaal 2500 euro spaartegoed voor creditcard Argenta.jijzietdezenaam schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 21:25:
[...]
Jep was ook zonder reden. Ik werd doorverbonden naar iemand van de acceptatie afdeling volgens mij. Maar leek op een broodje aap verhaal, “allerlei factoren zouden het kunnen zijn, maar meer kan ik ook niet zien”
Ik weet alleen niet hoe ik nu aan een cc kom voor het huren van een auto op vakantie, ik neem dan ook aan dat een ics kaart er ook niet in zit door 2 afwijzingen van amex. Ik heb ook een bunq creditcard maar die wordt niet bij alle verhuurders geaccepteerd dus wil dat risico niet lopen dat ik in het buitenland wat zou moeten regelen.
ING gaat hem sowieso niet lukken ivm geen rekening daar, en ben ik ook niet van plan te openen;) argenta nog nooit van gehoord maar ik ga me daar eens in verdiepen.Ultrafast schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 21:37:
[...]
Best Amex is ook idd vervelend ... indere geval kan je best met ING proberen voor creditcard of anders Argenta Belgie daar zijn ook ze hartig welkom hoor. Met enkel spaartegoed of mag gecombineerd minder spaartegoed en inkomen voor creditcard aanvraag je kan al meteen aan de slag met minimaal 2500 euro spaartegoed voor creditcard Argenta.
Mij trokken de voordelen van de amex gold mij erg, icm het spaarsysteem:)
Is Bunq je hoofdbank? Naast ING, Rabobank en American Express geeft alleen ICS echte creditcards uit. (dus geen prepaid/debit). Als ING en Amex geen optie is blijft dus alleen Rabobank (indien je een rekening hebt) of een ICS kaart over. Bij ICS kan je ook een kaart met een standaard limiet aanvragen bijv. 2500 of 2000 euro en daarna proberen op te hogen.jijzietdezenaam schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 21:41:
[...]
ING gaat hem sowieso niet lukken ivm geen rekening daar, en ben ik ook niet van plan te openen;) argenta nog nooit van gehoord maar ik ga me daar eens in verdiepen.
Mij trokken de voordelen van de amex gold mij erg, icm het spaarsysteem:)
Jepp, heb alleen bunq. Vind het budgetteren en verschillende rekeningen openen ideaal. En 2,46 procent rente:)nielsiejjj92 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 08:03:
[...]
Is Bunq je hoofdbank? Naast ING, Rabobank en American Express geeft alleen ICS echte creditcards uit. (dus geen prepaid/debit). Als ING en Amex geen optie is blijft dus alleen Rabobank (indien je een rekening hebt) of een ICS kaart over. Bij ICS kan je ook een kaart met een standaard limiet aanvragen bijv. 2500 of 2000 euro en daarna proberen op te hogen.
Het valt me op dat je steeds aanvullende info hebt. Het vaste inkomen bleek toch minder vast, nu popt er een duo schuld op.jijzietdezenaam schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 21:35:
Tevens heb ik ook een duo schuld waar ik nu 26€ per maand aan betaal, nieuwe leenstelstel. Samen dus 67€ aan bkr + duo. Voor de rest kan ik me niet bedenken wat het zou kunnen zijn.
Hopelijk ben je wel volledig richting Amex geweest. Als je zaken niet aangeeft maar ze het wel op andere manier kunnen zien kan dat zo maar de red flag zijn.
BKR registreert overigens geen studieschuld. Dus mogelijk blijft dat onder de radar.
Snap je punt, dat was inderdaad ook de reden waarom ik het nog niet had benoemd, net zoals dat hypotheekadviseurs aangeven dat een verstrekker hier niet achter kan/mag komen ivm privacy. Ik heb bij de aanvraag alles naar waarheid ingevuld (inkomen volgens mijn recent aangevraagde werkgeversverklaring. Enige is waar ik niet heel duidelijk in ben geweest is sector waarin ik werk, omdat mijn sector er eigenlijk niet tussen staat en ik daarom anders als sector heb gekozenWally2002 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 08:22:
[...]
Het valt me op dat je steeds aanvullende info hebt. Het vaste inkomen bleek toch minder vast, nu popt er een duo schuld op.
Hopelijk ben je wel volledig richting Amex geweest. Als je zaken niet aangeeft maar ze het wel op andere manier kunnen zien kan dat zo maar de red flag zijn.
BKR registreert overigens geen studieschuld. Dus mogelijk blijft dat onder de radar.
Edit: en ter overweging: wellicht eerst de instapkaart aanvragen, en als je die krijgt een tijdje laten zien dat je alles op tijd terug betaald en dan upgraden naar gold. Mogelijk is de hogere kaartbijdrage ook een factor.
[ Voor 40% gewijzigd door Wally2002 op 14-02-2024 08:39 ]
Dat had ik al gedaan, eerst green card aangevraagd in augustus vorig jaar. Afgewezen. Dit jaar weer green card maar wou toch ivm verzekeringen de gold card dus daarover gebeld maar voor de gold card werd ik afgewezen. Dank voor de info en het meedenken, ga ik inderdaad eerst bezig met die telefoon aflossen en dan nog een keer proberen:)Wally2002 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 08:36:
@jijzietdezenaam dan zou ik me eerst richten op aflossen van de telefoonschuld, verifiëren dat het bij BKR als afgelost staat en dan nogmaals de amex aanvragen.
Edit: en ter overweging: wellicht eerst de instapkaart aanvragen, en als je die krijgt een tijdje laten zien dat je alles op tijd terug betaald en dan upgraden naar gold. Mogelijk is de hogere kaartbijdrage ook een factor.
Sometimes you need to plan for coincidence
Ik gebruik al iets meer dan 1 jaar een ANWB VISA GO CARD. Ik ben zeer tevreden en wordt ook niets gekeken hoe hoog je salaris is of dat je bij BKR staat geregistreerd.jijzietdezenaam schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 08:42:
[...]
Dat had ik al gedaan, eerst green card aangevraagd in augustus vorig jaar. Afgewezen. Dit jaar weer green card maar wou toch ivm verzekeringen de gold card dus daarover gebeld maar voor de gold card werd ik afgewezen. Dank voor de info en het meedenken, ga ik inderdaad eerst bezig met die telefoon aflossen en dan nog een keer proberen:)
Over de hele wereld kan je met de ANWB VISA card betalen. Eveneens van ICS.
Daarvoor had ik sinds 2012 een ABN AMRO ICS Mastercard met een credit van €2.500. Dat heb ik vorig jaar opgezegd en waarom? Toen ik vorig jaar van mijn collega hoorde dat er prepaid creditcard bestonden heb ik de overstap gemaakt. Waarom moet ik steeds met een credit van €2.500 rondlopen. Nu zet ik er zelf geld op. Ook op mijn voormalige Mastercard had ik er zelf geld op staan.
Bij de ANWB VISA GO card moet je eerst geld er op zetten voor gebruik. Erg mooi product en het kost maar eenmalig €65 voor 3 jaar. Maar zonder credit van de bank rondlopen
[ Voor 5% gewijzigd door Van der Berg op 14-02-2024 12:14 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Dit klopt inderdaad. Ik doe altijd €1 extra bij het overmaken en terugstorten ook. Nu vind ik dit beter dan de credit van €2.500 en op jaarbasis 10% bij Mastercard (Ten minste als je negatief staat). Ik wist niet van het bestaan van een prepaid creditcards. Het heeft voor- en nadelen inderdaad.mfkne schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 12:13:
Let op, je betaalt 1 EUR per storting op je ICS Go creditcard, en als je geld terug wil boeken naar je rekening ook weer.
Maar daarin tegen geen BKR registratie en ze controleren niets
[ Voor 8% gewijzigd door Van der Berg op 14-02-2024 12:22 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Die 10% (volgens mij zelfs bijna het dubbele) bij Mastercard is enkel van toepassing als je doet aan gespreid betalen (wat voor zover ik weet niet meer mogelijk is). Dus wanneer je netjes de rekening betaalt aan het einde van de maand, betaal je 0% rente/kosten (afgezien van de jaarlijkse kaartbijdrage). Aangezien het BKR alleen kredieten registreert levert een mastercard (zonder gespreid betalen) géén registratie op bij het BKR. Uiteraard zal er wel getoetst worden.Van der Berg schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 12:20:
[...]
Dit klopt inderdaad. Ik doe altijd €1 extra bij het overmaken en terugstorten ook. Nu vind ik dit beter dan de credit van €2.500 en op jaarbasis 10% bij Mastercard (Ten minste als je negatief staat). Ik wist niet van het bestaan van een prepaid creditcards. Het heeft voor- en nadelen inderdaad.
€ 65 / 3 = € 21,66 per jaar voor je prepaid kaart, exclusief de transactiekosten. Dan heb ik toch liever de Mastercard Gold voor € 42,95 per jaar (+ evt € 5 voor een Extra Card): aankoopverzekering 365 dagen ipv 180 dagen en geen transactiekosten.
Of als je toch een ANWB lidmaatschap hebt (wat een vereiste is voor je prepaid kaart): voor € 24,95 per jaar heb je de Visa Classic Card (ook met 180 dagen aankoopverzekering), of de Visa Silver Card met 270 dagen aankoopverzekering + autohuurverzekering.
Een creditcard waar je maandelijks het openstaande bedrag terugbetaald (dus zonder gespreid betalen) heeft ook geen BKR registratie.Van der Berg schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 12:20:
[...]
Dit klopt inderdaad. Ik doe altijd €1 extra bij het overmaken en terugstorten ook. Nu vind ik dit beter dan de credit van €2.500 en op jaarbasis 10% bij Mastercard (Ten minste als je negatief staat). Ik wist niet van het bestaan van een prepaid creditcards. Het heeft voor- en nadelen inderdaad.
Dat zijn zoals hiervoor aangegeven al enkele jaren de enige soort card die aangeboden wordt.

Simpele betaling van €3,70 voor twee games, redirect naar Ayden, foutmelding met neem contact op met support: 088 nog iets en de regel is afgekapt dus het telefoonnummer is niet leesbaar, redirect weer naar de shop, melding dat het niet werkt
Opnieuw proberen, exact zelfde. Support bij de ING gezocht, kan alleen chatten, eerst een chatbot, daarna een medewerker (koste iets van 10 minuten wachten of zo). Ja ik zie dat de verificatie fout ging.
PayPal in de tussentijd weer gekoppeld aan de CC die gaf wel direct een pushmelding op de telefoon, 'OK', 'OK' op browser en betaald.
Creditcard werkt bij mij eigenlijk altijd, maar dan werkt het een keer niet krijg ik:
- onduidelijke foutmelding
- 10 minuten wachten op een chat
- geen oplossing (oké misschien ligt het aan webshop / Ayden)

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Tja, heel soms gaat het wel eens mis. Volgens mij echt geen unieke situatie, zelf ook wel eens meegemaakt, en vooral de nietszeggende foutmeldingen zijn dan wel vervelend om een beeld te krijgen waar het probleem echt zit. Kan ook gewoon aan de webshop liggen die foutmeldingen niet goed afvangt / verwerkt.True schreef op maandag 19 februari 2024 @ 19:02:
ING![]()
Creditcard werkt bij mij eigenlijk altijd, maar dan werkt het een keer niet krijg ik:
- onduidelijke foutmelding
- 10 minuten wachten op een chat
- geen oplossing (oké misschien ligt het aan webshop / Ayden)
En zoals je zelf ook aangeeft kan de oorzaak bij verschillende schakels zitten. Op dat moment natuurlijk balen want we zijn gewend dat het allemaal direct werkt.
Je leert ook gelijk je bank beter kennen, alhoewel je bij echte stront aan de knikker (fraude/misbruik) je de 24/7 spoedlijn kan bellen. Die 10 min wachten op een chat kan volgens mij echt wel slechter.
En je hebt een alternatieve betaalmethode gebruikt, altijd goed om achter de hand te hebben.
Ga je nu weg bij ING?
Ik denk 't welWally2002 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 00:02:
[...]
Tja, heel soms gaat het wel eens mis. Volgens mij echt geen unieke situatie, zelf ook wel eens meegemaakt, en vooral de nietszeggende foutmeldingen zijn dan wel vervelend om een beeld te krijgen waar het probleem echt zit. Kan ook gewoon aan de webshop liggen die foutmeldingen niet goed afvangt / verwerkt.
En zoals je zelf ook aangeeft kan de oorzaak bij verschillende schakels zitten. Op dat moment natuurlijk balen want we zijn gewend dat het allemaal direct werkt.
Je leert ook gelijk je bank beter kennen, alhoewel je bij echte stront aan de knikker (fraude/misbruik) je de 24/7 spoedlijn kan bellen. Die 10 min wachten op een chat kan volgens mij echt wel slechter.
En je hebt een alternatieve betaalmethode gebruikt, altijd goed om achter de hand te hebben.
Ga je nu weg bij ING?
Als ik naar ICS kijk:
"Stel uw vraag 24 uur per dag aan de chatbot van ICS. Komt u er niet uit? Dan verwijzen we u door naar een medewerker. Dit kan van maandag t/m vrijdag van 7.00 tot 24.00 uur en op zaterdag van 8.00 tot 24.00 uur."
Is dat toch iets ruimer en ja dat begint ook met een chatbot, maar mijn creditcard koopgedrag is veelal ook niet tijdens kantoortijden en dan is 's avonds of in het weekend support hebben wel prettig.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Dit wil ik veranderd hebben in voornaam + achternaam, dus laten we zeggen Anton Achternaam
ICS helpdesk zegt dat dit niet mogelijk is. Mijn vraag is dus: hebben jullie allemaal je doopletters op de kaart staan en niemand hier heeft als naam op de kaart "voornaam achternaam" ?
Is Anton je roepnaam, of ook echt je 1e officiële voornaam?SAICRJMPM schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 14:00:
Ik heb een vraag. Mijn naam op de creditcard is voorletters + achternaam. Dus voorbeeld: A.B.C. Achternaam.
Dit wil ik veranderd hebben in voornaam + achternaam, dus laten we zeggen Anton Achternaam
ICS helpdesk zegt dat dit niet mogelijk is. Mijn vraag is dus: hebben jullie allemaal je doopletters op de kaart staan en niemand hier heeft als naam op de kaart "voornaam achternaam" ?
Het is een voorbeeld. Ik wil mijn eerste echte officiele voornaam op de kaart onmiddellijk gevolgd door de achternaamDacuuu schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 14:07:
[...]
Is Anton je roepnaam, of ook echt je 1e officiële voornaam?
Dus NIET (voorbeeld): A.B.C. Achternaam maar Anton Achternaam waarbij Anton dan wel in paspoort staat als eerste naam
Volgens mij maakt het uit bij webshops. Je moet dan soms toch naam op de kaart vermelden. Ik heb wel eens een shop gehad waar je de punten niet kon typen, die werden genegeerd en de betaling mislukte. Ik denk wat altijd zal werken en nooit issues geeft is "voornaam achternaam".Zr40 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 14:13:
Voorletters op de kaart is vrij gangbaar in Nederland. Alle Nederlandse kaarten (incl. debit) die ik heb of heb gehad, duiden mijn naam aan met A. of A.B.C. (met of zonder puntjes). Buitenlandse kaartuitgevers willen de voornaam nog wel eens uitschrijven. In ieder geval maakt het in de praktijk niets uit
Ik ben er 100% van overtuigd dat dat niet de oorzaak is van de weigering. Ik bestel vaak bij shops waar ik uberhaupt de naam op de kaart niet kan invoeren omdat ze mijn naam al kennen, en de shop tijdens de autorisatie gebruik maakt van Voornaam Achternaam. Zeker Nederlandse kaartuitgevers maken er geen probleem van wanneer de shop de naam in deze vorm doorgeeft. Een exacte match is niet verplicht.SAICRJMPM schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 14:15:
[...]
Volgens mij maakt het uit bij webshops. Je moet dan soms toch naam op de kaart vermelden. Ik heb wel eens een shop gehad waar je de punten niet kon typen, die werden genegeerd en de betaling mislukte. Ik denk wat altijd zal werken en nooit issues geeft is "voornaam achternaam".
[ Voor 12% gewijzigd door Zr40 op 24-02-2024 14:21 ]
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Ik ben er zelf nog nooit tegenaan gelopen dat een betaling mislukt omdat de naam niet matcht. Sterker nog, ik voer meestal alleen de voorletter in zonder puntje (plus de achternaam uiteraard).SAICRJMPM schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 14:15:
[...]
Volgens mij maakt het uit bij webshops. Je moet dan soms toch naam op de kaart vermelden. Ik heb wel eens een shop gehad waar je de punten niet kon typen, die werden genegeerd en de betaling mislukte. Ik denk wat altijd zal werken en nooit issues geeft is "voornaam achternaam".
Heb je al contact gehad met de betreffende webshop?
Initiële limiet: €935 o.b.v. ~38k inkomen
Incasso: normaal binnen 5 werkdagen afgeschreven, eerste incasso duurt langer (10 werkdagen)
Verwerken incasso: 5 werkdagen
Waarom is het verwerken van de incasso belangrijk? Als je de eerste maand al direct op je limiet zit wordt je kaart namelijk intern geblokkeerd (zonder melding). Je kaart wordt dan pas vrijgegeven als het bedrag geïncasseerd is EN zodra zij het verwerkt hebben (i.e. dus 15 dagen na je termijn datum). Zover de klantenservice het vertelde telt dit alleen voor de eerste maand en heb je daarna er geen last meer van.
Wel wat kudos naar AMEX, toen het bedrag afgeschreven was kon ik de kaart nog niet gebruiken en heb ik gebeld. Ze konden zien dat het bedrag afgeschreven was van mijn rekening en hebben toen direct de kaart vrijgegeven zover het kon (~ €350 limiet). Het resterende limiet zou later nog komen zodra ze het verwerkt hadden.
Tot nu toe redelijk tevreden met de kaart, al betwijfel ik of ik hem ga houden voor de lange tijd. Bij de meeste winkels en tankstations in Belgie, Frankrijk, en Polen werd die niet geaccepteerd (n=1), en ik vind de acceptatie in Nederland ook nog wel tegenvallen. Zelf moet ik nog even kijken of ik de punten het waard vind tegenover de kosten en acceptatie, maar nu voor nu hou ik hem nog wel even
Wat heb je aan een credit card die bijna nergens geaccepteerd wordt? Hoe dan toch tevreden zijn ermee? Lijkt me frustrerend die continue onzekerheid als je wilt betalenghostman schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 22:41:
Aangezien ik hier al een tijdje aan het lurken was en nu zelf iets meer dan een maandje een AMEX Gold kaart heb is het misschien nog wel handig om dit te vermelden (tijdens het lurken niet tegengekomen of niet gelezen).
Incasso: normaal binnen 5 werkdagen afgeschreven, eerste incasso duurt langer (10 werkdagen)
Waarom is het verwerken van de incasso belangrijk? Als je de eerste maand al direct op je limiet zit wordt je kaart namelijk intern geblokkeerd (zonder melding). Je kaart wordt dan pas vrijgegeven als het bedrag geïncasseerd is EN zodra zij het verwerkt hebben (i.e. dus 15 dagen na je termijn datum). Zover de klantenservice het vertelde telt dit alleen voor de eerste maand en heb je daarna er geen last meer van.
Wel wat kudos naar AMEX, toen het bedrag afgeschreven was kon ik de kaart nog niet gebruiken en heb ik gebeld. Ze konden zien dat het bedrag afgeschreven was van mijn rekening en hebben toen direct de kaart vrijgegeven zover het kon (~ €350 limiet). Het resterende limiet zou later nog komen zodra ze het verwerkt hadden.
Tot nu toe redelijk tevreden met de kaart, al betwijfel ik of ik hem ga houden voor de lange tijd. Bij de meeste winkels en tankstations in Belgie, Frankrijk, en Polen werd die niet geaccepteerd (n=1), en ik vind de acceptatie in Nederland ook nog wel tegenvallen. Zelf moet ik nog even kijken of ik de punten het waard vind tegenover de kosten en acceptatie, maar nu voor nu hou ik hem nog wel even
Is jouw limiet inmiddels al verhoogd?ghostman schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 22:41:
Aangezien ik hier al een tijdje aan het lurken was en nu zelf iets meer dan een maandje een AMEX Gold kaart heb is het misschien nog wel handig om dit te vermelden (tijdens het lurken niet tegengekomen of niet gelezen).
Bij fysieke winkels / tankstations werd die vaak niet geaccepteerd, online en bij hotels tot nu toe wel. Daarmee ook al een aantal keer een gratis upgrade gehad in het hotel omdat ik met AMEX betaalde dus in die zin ben ik er nog wel tevreden mee. Daarnaast vind ik de support een stuk beter dan ik met mijn ING MasterCard heb.SAICRJMPM schreef op zondag 25 februari 2024 @ 03:46:
[...]
Wat heb je aan een credit card die bijna nergens geaccepteerd wordt? Hoe dan toch tevreden zijn ermee? Lijkt me frustrerend die continue onzekerheid als je wilt betalen
Even snel gekeken, maar het lijkt er op dat ik nog op die €935 zit.
Ah jammer. Ik heb zelf een limiet van 730 euro dus erg laag. Morgen wordt de eerste termijn afgeschreven (ik heb wel telkens tussentijdse overboekingen gedaan), maar hoop dat deze snel wordt verhoogd. Handmatige overboekingen worden met 2 tot 3 werkdagen pas verwerkt, dus dat werkt ook niet optimaal.ghostman schreef op zondag 25 februari 2024 @ 11:56:
[...]
Bij fysieke winkels / tankstations werd die vaak niet geaccepteerd, online en bij hotels tot nu toe wel. Daarmee ook al een aantal keer een gratis upgrade gehad in het hotel omdat ik met AMEX betaalde dus in die zin ben ik er nog wel tevreden mee. Daarnaast vind ik de support een stuk beter dan ik met mijn ING MasterCard heb.
[...]
Even snel gekeken, maar het lijkt er op dat ik nog op die €935 zit.
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.
Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1