Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:20

Sorcerer8472

Mens sana?

ErnstH schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:02:
Amex heeft weer dezelfde 200 EUR cashback actie bij Jumbo, MediaMarkt, etc voor platinum kaarthouders. 👍
Dus als ik upgrade van FB Gold naar FB Plat dan kost dat me totaal 100 euro? Dus 50% korting eerste jaar en van die 300 euro krijg ik dus 200 euro terug bij boodschappen?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Amex heeft weer dezelfde 200 EUR cashback actie bij Jumbo, MediaMarkt, etc voor platinum kaarthouders. 👍
Staat dat ook nog ergens op de site van amex? Ik ben platinum, maar ik krijg nooit iets te zien van deze acties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik zag het toevallig in de app onder Amex Offers. Heb ze toen even gebeld en het zou nu geactiveerd moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 09:03

Luuk2015

Vires in numeris

ErnstH schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:46:
Ik zag het toevallig in de app onder Amex Offers. Heb ze toen even gebeld en het zou nu geactiveerd moeten zijn.
Heb je het hier over de "Amex Experiences" app?

Edit: Nevermind, heb het al gevonden 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Luuk2015 op 29-01-2021 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Bij de "privileges" van de AMEX Gold kaart zie ik het volgende staan:
"Gratis upgrades in meer dan 500 hotels wereldwijd inclusief $ 100 (€ 85) hotel credit per bezoek.".

Zijn er hier mensen die hier wel eens gebruik van hebben gemaakt? Ik kan helaas niet snel vinden voor welke hotels dit geldt, het klinkt namelijk wel als een mooi voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Sorcerer8472 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 23:43:
[...]

Dus als ik upgrade van FB Gold naar FB Plat dan kost dat me totaal 100 euro? Dus 50% korting eerste jaar en van die 300 euro krijg ik dus 200 euro terug bij boodschappen?
Bij het upgraden naar de Platinum kaart geldt de 50% actie volgens mij niet, ik lees er namelijk niets over bij de upgrade pagina.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Luuk2015 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:42:
"Gratis upgrades in meer dan 500 hotels wereldwijd inclusief $ 100 (€ 85) hotel credit per bezoek.".

Zijn er hier mensen die hier wel eens gebruik van hebben gemaakt? Ik kan helaas niet snel vinden voor welke hotels dit geldt, het klinkt namelijk wel als een mooi voordeel.
Nooit gebruik van gemaakt. Ik geloof dat dit alleen geldt voor de The Hotel Collection hotels (Hyatt, Hilton, Loews, Kimpton) die via Amex Travel zijn geboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Zr40 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:53:
[...]

Nooit gebruik van gemaakt. Ik geloof dat dit alleen geldt voor de The Hotel Collection hotels (Hyatt, Hilton, Loews, Kimpton) die via Amex Travel zijn geboekt.
Bedankt voor je reactie.
Ik las laatst inderdaad iets over AMEX Travel, is dit gewoon alleen een dienst waar je hotels/vluchten kan boeken? Normaliter kijk ik altijd naar sites als Booking.com voor hotels, maar is AMEX Travel dan wel een goed alternatief? Zijn ze bijvoorbeeld niet vele malen duurder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
Luuk2015 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:42:

De voorwaarden zijn behoorlijk verstopt.
Op de info-pagina onder het linkje 'voorwaarden' vindt je een PDF. Daar staat weer een link naar de kaartvoorwaarden.

Hieronder even de belangrijkste info.
Tot de collectie behoren:
Hyatt Hotels & Resorts
Hilton Hotels & Resorts
Loews Hotels
Kimpton Hotels

Deze aanbieding geldt voor nieuwe THE HOTEL COLLECTION boekingen bij deelnemende hotels van tenminste 2 aaneengesloten nachten geboekt via americanexpress.nl/travel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-10 23:00
Luuk2015 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 22:13:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Ik las laatst inderdaad iets over AMEX Travel, is dit gewoon alleen een dienst waar je hotels/vluchten kan boeken? Normaliter kijk ik altijd naar sites als Booking.com voor hotels, maar is AMEX Travel dan wel een goed alternatief? Zijn ze bijvoorbeeld niet vele malen duurder?
Vorig jaar een keer naar gekeken en vond het erg duur. Het klinkt leuker dan dat het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Bedankt voor je reactie.
Amex Travel is niks meer dan een soort expedia of booking.com, waar je een samengestelde reis (of alleen vlucht) kan boeken. Het nadeel van hun is dat zij niet alle airlines aanbieden wat in mijn situatie wel eens beperkend werkte. De Gold voordelen wat betreft hotel upgrades gelden alleen in de eerder genoemde posts.

De meerwaarde van de Gold zijn de lounge access en betere verzekeringen tov de Green, en met een referral is de kaart gratis het eerste jaar :P

Aanvullend: het is jammer dat ICS/ING/Rabo geen creditcards uitgeven waar je zulke perks hebt bij een Mastercard of Visa, dat heeft toch net een wat betere acceptatie hier

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2021 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 22:34:
[...]
De meerwaarde van de Gold zin de lounge access en betere verzekeringen tov de Green, en met een referral is de kaart gratis het eerste jaar :P
Ik twijfel nog om in de toekomst te switchen naar AMEX Gold zodra het weer verantwoord is om te reizen.
Echter las ik laatst dat een Mastercard Black kaart die bijna net zo duur is ook een "Priority pass" lidmaatschap aanbiedt, echter zijn dan alle lounge bezoeken "gratis", met de AMEX Gold kaart is dit maximaal 2 keer per jaar. Overigens vind ik het sparen voor punten, de service en de mogelijkheid voor Apple Pay bij AMEX wel fijn, de Mastercard heeft het laatst helaas niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
Luuk2015 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 22:40:
[...]

Ik twijfel nog om in de toekomst te switchen naar AMEX Gold zodra het weer verantwoord is om te reizen.
Echter las ik laatst dat een Mastercard Black kaart die bijna net zo duur is ook een "Priority pass" lidmaatschap aanbiedt, echter zijn dan alle lounge bezoeken "gratis", met de AMEX Gold kaart is dit maximaal 2 keer per jaar. Overigens vind ik het sparen voor punten, de service en de mogelijkheid voor Apple Pay bij AMEX wel fijn, de Mastercard heeft het laatst helaas niet.
Ik heb in het verleden ook gekeken naar de MasterCard Black, en hier in het topic ook over gepost.
Welke kaart het beste is hangt o.a. af van je reispatroon, bestedingen, welke valuta je betaald.

-Koersopslag is bij MC lager: 1,5%
- MC heeft gespreid betalen mogelijkheid
- Reisverzekering MC biedt ook dekking als er niet met de kaart betaald is*
- Reisverzekering MC in z'n algemeenheid betere dekking dan Amex*;
- Amex gold geen huurauto, MC wel*

*disclaimer: deze info had ik paar jaar terug uitgezocht en is mogelijk verouderd, lees de voorwaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Wally2002 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 23:10:
[...]

Ik heb in het verleden ook gekeken naar de MasterCard Black, en hier in het topic ook over gepost.
Welke kaart het beste is hangt o.a. af van je reispatroon, bestedingen, welke valuta je betaald.

-Koersopslag is bij MC lager: 1,5%
- MC heeft gespreid betalen mogelijkheid
- Reisverzekering MC biedt ook dekking als er niet met de kaart betaald is*
- Reisverzekering MC in z'n algemeenheid betere dekking dan Amex*;
- Amex gold geen huurauto, MC wel*

*disclaimer: deze info had ik paar jaar terug uitgezocht en is mogelijk verouderd, lees de voorwaarden
Bedankt voor de opsomming, ik zal eens kijken of deze nog up-to-date zijn.
Zelf betaal ik tot nu toe alleen met de AMEX als het over euro's gaat, alle betalingen in vreemde valuta doe ik via Transferwise of Revolut i.v.m. de kosten.
Zelf weet ik niet of de reisverzekering van de kaart voor mij nou zo handig is, tot nu toe sloot ik altijd zelf een reisverzekering af voor de desbetreffende reis.
Het enige wat ik dan overhoud is het verschil in aantal bezoeken tot airport lounges, de afgelopen jaren heb ik niet meer dan 2x per jaar gevlogen dus dat zou niet per se uitmaken, overigens kan ik altijd nog los een "kaartje" kopen voor de lounge. Het gemak van het betalen via Apple Pay en de punten die ik spaar maken de AMEX Gold card voor mij waarschijnlijk wel de betere keuze.

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk2015 op 30-01-2021 23:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-10 22:22
@Luuk2015
Ik heb de Mastercard black met doorlopende reisverzekering, onbeperkt (ja echt) lounges bezoeken (priority pass) en concierge dienst gehad. Een uitgebreide kaart maar uiteindelijk voor mijn persoonlijke gebruik te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:25
Ik zit er serieus aan te denken om m'n Visa Gold + Mastercard van de ANWB in te ruilen voor een Mastercard Black en dan m'n losse reisverzekering op te zeggen. De Mastercard Black is dan slechts enkele tientjes duurder dan wat ik nu bij elkaar kwijt ben. De voorwaarden van de reisverzekering lijken elkaar niet veel te ontlopen. Het is dat ik al 12 jaar bij mijn huidige verzekeraar (tevens werkgever) zit en mijn claims altijd naar tevredenheid zijn afgehandeld. Het voelt daarom ietwat ongewennig om deze 'zomaar' op te zeggen.

@nielsiejjj92 had jij toen je nog kaarthouder was nog een losse reisverzekering lopen? En zo ja, waarom? Ben je nu niet meer kwijt of ben je juist (veel) goedkoper uit?

[ Voor 4% gewijzigd door kwon op 31-01-2021 07:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

[...]

Bedankt voor je reactie.
Het is de moeite waard om er soms een kijkje te nemen. Ik had laatst een huurauto direct via Amex geboekt, was bijna de helft goedkoper dan andere aanbieders.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Weet iemand hier hoe het zit met koersopslag bij het ontvangen van refunds bij een Rabobank VISA? Bij het afschrijven staat de koersopslag expliciet genoemd, bij de refund niets te zien.

Bij Amex staat dit er duidelijk bij en betalen ze je dus een koersopslag bij een refund, daar waar jij het betaalt als jij met de kaart betaalt. Lijkt erop dat de Rabobank dat niet doet nu.

Weet iemand hier meer over? Anders ga ik eens op onderzoek uit :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Gold mag ook weer meedoen. In totaal € 40 terug bij deze merchants: https://www.americanexpre...old/merchantlist_2021.pdf
Wel even aanmelden via de link in de email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:34
Zr40 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:21:
[...]

Gold mag ook weer meedoen. In totaal € 40 terug bij deze merchants: https://www.americanexpre...old/merchantlist_2021.pdf
Heb je de aanmelding link toevallig ook? Hier nog geen mail gehad.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Je hebt je eigen link nodig, door er op te klikken ben je direct aangemeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Je kunt ze ook gewoon bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:49
Zojuist ook aangemeld voor de cashback voor de gold, alleen vergeten te vragen hoe het werkt. Kan het ook niet vinden. Krijgen we een X bedrag terug per euro uitgegeven?

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Luuk2015 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 22:40:
[...]
Overigens vind ik het sparen voor punten, de service en de mogelijkheid voor Apple Pay bij AMEX wel fijn, de Mastercard heeft het laatst helaas niet.
Wat je dan weer wel hebt is dat je met Mastercard ook airmiles kan sparen in het buitenland. Niet echt een reden om er oor te kiezen maar wel leuke bijkomstigheid als je vaak in het buitenland zit.
kwon schreef op zondag 31 januari 2021 @ 07:22:
Ik zit er serieus aan te denken om m'n Visa Gold + Mastercard van de ANWB in te ruilen voor een Mastercard Black en dan m'n losse reisverzekering op te zeggen. De Mastercard Black is dan slechts enkele tientjes duurder dan wat ik nu bij elkaar kwijt ben. De voorwaarden van de reisverzekering lijken elkaar niet veel te ontlopen. Het is dat ik al 12 jaar bij mijn huidige verzekeraar (tevens werkgever) zit en mijn claims altijd naar tevredenheid zijn afgehandeld. Het voelt daarom ietwat ongewennig om deze 'zomaar' op te zeggen.

@nielsiejjj92 had jij toen je nog kaarthouder was nog een losse reisverzekering lopen? En zo ja, waarom? Ben je nu niet meer kwijt of ben je juist (veel) goedkoper uit?
Ik heb een soortgelijke situatie. Wat me ook niet helemaal duidelijk is is of de lounge toegang ook voor gezinsleden geldt. Of moet je hier dan alsnog voor betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
@Jay-B ik heb besloten om de MasterCard Black toch maar niet aan te vragen. Je leest soms verhalen over ICS waarbij de creditcard eenzijdig wordt opgezegd. Ik wil in die zin niet overgeleverd zijn aan de grillen van een creditcardmaatschappij voor de continuïteit van een reisverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Morpheusk schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:35:
[...]

Heb je de aanmelding link toevallig ook? Hier nog geen mail gehad.
Hier ook geen mail gehad. Ik vind het ook niet op de site terug? (heeft iemand een directe link hiernaar?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:39
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:10:
[...]

Hier ook geen mail gehad. Ik vind het ook niet op de site terug? (heeft iemand een directe link hiernaar?)
Ik heb even voor je gekeken, maar de link is persoonlijk en kan volgens mij niet veranderd worden naar een algemene link. Ik zou contact opnemen met de klantenservice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tgv2
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 28-06 12:55
Jay-B schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:09:
[...]

Wat je dan weer wel hebt is dat je met Mastercard ook airmiles kan sparen in het buitenland. Niet echt een reden om er oor te kiezen maar wel leuke bijkomstigheid als je vaak in het buitenland zit.

[...]

Ik heb een soortgelijke situatie. Wat me ook niet helemaal duidelijk is is of de lounge toegang ook voor gezinsleden geldt. Of moet je hier dan alsnog voor betalen?
Gezinsleden moeten betalen. De hoofdkaarthouder krijgt een prioritypas "prestige". Gasten betalen € 28 per bezoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:10:
[...]

Hier ook niet, blijkbaar niet genoeg expenses afgelopen maand :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
tgv2 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:21:
[...]

Gezinsleden moeten betalen. De hoofdkaarthouder krijgt een prioritypas "prestige". Gasten betalen € 28 per bezoek.
Met die vorige kaart wouden ze hem wel eens 2x scannen zodat je beide gratis naar binnen kon. Benieuwd of ze dat nu ook nog gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Op dit moment betaal ik voor mijn AMEX kaart nog geen jaarlijkse bijdrage ivm de actie die ik hebt gebruikt.
Echter wanneer wordt deze bijdrage afgeschreven zodra mijn eerste jaar is afgelopen? Gaat dit maandelijks of betaal je een jaar vooruit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Voor gewone AMEX is dat maandelijks, voor FB AMEX per jaar vooruit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

En als dat de volgende vraag is: als je halverwege het jaar opzegt, krijg je de bijdrage over de resterende periode terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
Hier zojuist de Goldcard gedowngrade naar de Green Card, omdat ik verwacht het komende jaar nog niet te gaan reizen. Ben benieuwd zal verder weinig verschil merken verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Morpheusk schreef op maandag 15 februari 2021 @ 11:33:
Hier zojuist de Goldcard gedowngrade naar de Green Card, omdat ik verwacht het komende jaar nog niet te gaan reizen. Ben benieuwd zal verder weinig verschil merken verwacht ik.
Krijg je dan over een tijd als je eventueel weer upgrade niet weer de upgradebonus? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Luuk2015 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 11:48:
[...]

Krijg je dan over een tijd als je eventueel weer upgrade niet weer de upgradebonus? :9
Ik heb geen idee, mag pas over 6 maanden weer upgraden gaven ze aan.
Verder is er ook geen korting aangeboden op de huidige kaart, ikzelf heb daar ook niet naar gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zr40 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:21:
[...]

Prima actie dit! Saldo is al netjes gecrediteerd. Door het jaar heen toch behoorlijk wat cashbacks van AMEX (bovenstaande, Dirk, Makro) op de Gold-card waardoor de kaartbijdrage in de praktijk eigenlijk een stuk lager uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
TexMex schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:18:
[...]

Prima actie dit! Saldo is al netjes gecrediteerd. Door het jaar heen toch behoorlijk wat cashbacks van AMEX (bovenstaande, Dirk, Makro) op de Gold-card waardoor de kaartbijdrage in de praktijk eigenlijk een stuk lager uitvalt.
Voor de 40 euro actie had ik geen mail gehad, zoals meerdere hier. Zojuist telefonisch voor aan laten melden.

Enig idee of het ook voor bestelling van een cadeaubon bij bol geldt? De actievoorwaarden staan in de mail maar die heb ik helaas niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Morpheusk op 15-02-2021 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 22:38
Morpheusk schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:54:
[...]

Voor de 40 euro actie had ik geen mail gehad, zoals meerdere hier. Zojuist telefonisch voor aan laten melden.

Enig idee of het ook voor bestelling van een cadeaubon bij bol geldt? De actievoorwaarden staan in de mail maar die heb ik helaas niet.
Je kunt eventueel bij Jumbo een Bol.com cadeaubon kopen, dan weet je het zeker

CardMapr.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
@Morpheusk Hierbij de actievoorwaarden:
Deze actie loopt tot en met 28 februari 2021 en is alleen voor de hoofdkaarthouders die deze actie ontvangen via e-mail. De actie is alleen geldig voor hoofdkaarthouders met een nederlands woonadres. Deze actie is niet van toepassing voor extra kaarthouders of additionele kaarten die u mogelijk in bezit heeft. Deze actie is geldig online op Bol.com, HelloFresh.com, Jumbo.com, Bijenkorf.nl en MediaMarkt.nl. Deze actie is ook geldig in de winkels van Jumbo, Bijenkorf en Mediamarkt. Klik hier voor het overzicht met alle deelnemende filialen. Het kan zijn door COVID-19 dat winkels gesloten zijn. De actie is alleen van toepassing op de uitgaven die in euro’s zijn verrekend op de kaart waarop de actie is opgeslagen. Dit zijn inclusief mobiele betalingen. De actie is niet geldig via PayPal betalingen. Met de actie heeft u een credit op uw afschrift van maximaal € 40. De creditering wordt één keer per geregistreerde kaart uitbetaald. De creditering zal binnen 5 dagen na de laatste uitgave op uw factuuroverzicht moeten verschijnen. In sommige gevallen kan dit helaas tot 90 dagen duren vanaf 28 februari 2021. De uitgaven moeten vóór de einddatum (28 februari 2021) op uw kaartaccount zijn gefactureerd om in aanmerking te komen voor deze actie. Het toegekend krediet kan worden teruggedraaid als de in aanmerking komende transactie wordt terugbetaald of geannuleerd. Elk misbruik, met betrekking tot uw inwisseling van de actie kan worden teruggedraaid. Houd er rekening mee dat als een toegekend krediet wordt teruggedraaid nadat u uw rekening heeft betaald, u een negatief saldo kunt krijgen. U kunt mogelijk niet meer in aanmerking komen voor toekomstige acties en andere promoties. Het terug draaien van creditering op de kaartrekening kan tot maximaal 180 dagen na de einddatum (28 februari 2021) van de actie plaatsvinden.
De aanschaf van een cadeaubon is dus niet expliciet uitgesloten. En je kunt altijd nog een willekeurig goedkoop artikel toevoegen om het totaalbedrag er wat minder cadeaubonachtig uit te laten zien. ;) Al heb ik geen idee of AMEX alleen het factuurbedrag doorkrijgt of ook inzicht heeft in wát er precies is aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik hoef er zelf niets voor te doen. Ik geef in een maand wel meer dan € 40 uit bij de Jumbo... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Tsja, voordat Albert Heijn zover is zijn we helaas nog wel even verder. Die bieden met pijn en moeite MasterCard en Visa aan op een paar toeristische locaties.

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Zo te zien heeft AMEX Nederland het minimum bruto jaar-inkomen teruggebracht.
Voor de Blue, Green en Gold kaarten ligt dit bij 20k, Platinum heeft een minimum van 30k.
Ik ben benieuwd wat dit voor gevolgen voor mij gaat hebben, op dit moment studeer ik voltijds dus ik zit onder de 20k aan inkomen. Tevens wilde ik in de toekomst eventueel upgraden naar de Gold kaart, maar dat werkt dus waarschijnlijk niet meer. Heeft iemand een idee waarom AMEX dit zou doen? Hoe meer klanten hoe beter toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk2015 op 18-02-2021 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

AMEX lijkt laat te zijn met de incasso deze maand. Ik verwacht hem meestal rond de 15e, maar er is nog niets afgeschreven en hij staat ook nog niet bij de aangekondigde incasso's. En volgens de AMEX app is het natuurlijk netjes betaald op de 15e... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zr40 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 20:13:
AMEX lijkt laat te zijn met de incasso deze maand. Ik verwacht hem meestal rond de 15e, maar er is nog niets afgeschreven en hij staat ook nog niet bij de aangekondigde incasso's. En volgens de AMEX app is het natuurlijk netjes betaald op de 15e... :z
Vandaag kwam bij mij de afboeking.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgers
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-03-2022
Ik ben in het bezit van een ASN creditcard. Gebruik hiervan gaat via ICS.

Sinds enige tijd staat ICS het gebruik van de app niet meer toe op meer dan één apparaat. Of ik nu mijn iPhone, iPad of pc gebruikte voor aankopen, het maakte niet uit. Zoals ik dat voorheen bij ING deed, voor de overstap naar ASN.

Momenteel is het dus zo dat, van welk ander apparaat (iPhone, iPad of pc) ik een (internet) aankoop doe, er moet altijd geautoriseerd worden met de ICS-app, die in mijn geval nu alleen nog maar op een iPad staat.
Via iPhone, pc of buitenshuis internet aankopen doen is dus niet mogelijk als niet de iPad bij de hand is. Ontzettend lastig en bijzonder klantonvriendelijk.

ICS kan alleen maar melden, en dat doen ze al vele maanden, dat 'ze er mee bezig zijn’.
Hoe moeilijk kan het zijn iets te herstellen dat al bestaan heeft? ICS wekt bij mij de indruk dat ze het het liefst laten zoals het is.

Vraag: weet iemand welke creditcard die niet bij ICS is aangesloten, staat het gebruik van de app op meerdere apparaten wel toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Olgers schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 14:13:

Vraag: weet iemand welke creditcard die niet bij ICS is aangesloten, staat het gebruik van de app op meerdere apparaten wel toe?
AMEX werkt met een verificatie via een SMS en/of e-mail, deze wordt vaak gevraagd als je voor het eerst je kaart online gebruikt bij een bedrijf. Als je vaak bij hetzelfde bedrijf betaald dan kan je een uitzondering maken voor deze site.

[ Voor 10% gewijzigd door Luuk2015 op 20-02-2021 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Luuk2015 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:21:
Zo te zien heeft AMEX Nederland het minimum bruto jaar-inkomen teruggebracht.
Voor de Blue, Green en Gold kaarten ligt dit bij 20k, Platinum heeft een minimum van 30k.
Ik ben benieuwd wat dit voor gevolgen voor mij gaat hebben, op dit moment studeer ik voltijds dus ik zit onder de 20k aan inkomen.
Vooral een wijziging op papier, want volgens mij controleren ze het helemaal niet, hier tenminste nog nooit een controle gehad, niet bij aanmelding en ook niet tussentijds in de jaren dat ik de kaart heb.
Dacht ook begrepen te hebben dat mocht je in de toekomst niet meer voldoen aan deze vereiste, dat je de kaart wel gewoon kunt aanhouden, zolang je maar je betalingsverplichtingen na blijft komen uiteraard.
Daarnaast hanteren ze een bestedingslimiet die al snel veel groter is dan bij alle andere creditcards, die zelfs die meest luxe kaarten van andere creditcard aanbieders ver overschrijd.
AMEX lijkt dus sowieso heel anders om te gaan met het bepalen van de kredietwaardigheid van haar klanten; een soort van zelf regulering waarbij je word beloont in vorm van een hogere bestedingslimiet als je hier continu in blijft slagen.
Luuk2015 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:21:
Tevens wilde ik in de toekomst eventueel upgraden naar de Gold kaart, maar dat werkt dus waarschijnlijk niet meer. Heeft iemand een idee waarom AMEX dit zou doen? Hoe meer klanten hoe beter toch?
Waarom zou dat niet meer werken? Eventueel vraag je toch in zijn geheel een nieuwe kaart aan.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

JohanNL schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:34:
[...]

Waarom zou dat niet meer werken? Eventueel vraag je toch in zijn geheel een nieuwe kaart aan.
Ik wist niet dat AMEX zo hiermee omging.
Echter zag ik namelijk bij het proces van het upgraden van je kaart dat je opnieuw aan moet geven hoeveel je bruto jaarlijks verdient. Maar ik zal het binnenkort maar gewoon proberen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
Voor een kaartupgrade bij Amex moet je gewoon even bellen, dan maken ze het gelijk in orde. Ik neem wel aan dat je enige geschiedenis moet hebben opgebouwd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk2015 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:46:
[...]
Ik wist niet dat AMEX zo hiermee omging.
Dan zou ik in plaats van de AMEX website deze thread maar lezen ;)
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:56:
[...]
Bij genoeg omzet bellen ze vanzelf, en anders kun je zelf ook bellen :)
Bij Duitse VISA-kaarten in maart en een stukje van april (als het reclamebudget niet op is) weer 2% terug op alle betalingen beneden de € 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Zr40 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 20:13:
Incasso is verschenen met datum van morgen. Komt goed :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nielsiejjj92
kwon schreef op zondag 31 januari 2021 @ 07:22:

Nee, ik had destijds geen losse reisverzekering lopen. Als ik al een reisverzekering aanvraag dan is dat een kortlopende. De kaart had ik vooral voor de lounges, verzekering was een mooie extra. Ik heb in de meer dan 10 jaar dat ik reis slechts 1 keer mijn reisverzekering nodig gehad (horloge kapot op de bagageband) dus ik vind het persoonlijk eerder een kostenpost. Voor de verre reizen doe ik het vaak wel, dat risico schat ik in.

De Mastercard black heeft wel een hele uitgebreide verzekering zoals ook als je de reis niet met de kaart hebt betaald maar niets is 100% natuurlijk. Zie hier voor de voorwaarden: https://www.yourmastercar...pdiensten-world-black.pdf

De kaart heb ik opgezegd wegens corona en dat ik veel minder tot niet reis hierdoor. Kaartbijdrage is te hoog om door te laten lopen naar mijn mening maar dat ligt er helemaal aan hoe je 'em gebruikt natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nielsiejjj92
Jay-B schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:09:
[...]

[...]

Voor jezelf is de toegang helemaal gratis, onbeperkt aantal keren per jaar.
Als je iemand meebrengt wordt die persoon gewoon als gast gezien. Je krijgt het Prestige Membership van Priority Pass t.w.v. 399 euro erbij, zie hier: https://www.prioritypass.com/nl/join-prioritypass

Of je zou voor je partner een Extra Card moeten aanvragen bij ICS maar het is de vraag hoe vaak je partner van een lounge gebruik maakt om te zien of dat rendabel is (124 per jaar voor de extra card t.o.v. 28 euro per bezoek).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsiejjj92
kwon schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:40:
@Jay-B ik heb besloten om de MasterCard Black toch maar niet aan te vragen. Je leest soms verhalen over ICS waarbij de creditcard eenzijdig wordt opgezegd. Ik wil in die zin niet overgeleverd zijn aan de grillen van een creditcardmaatschappij voor de continuïteit van een reisverzekering.
Ik snap niet waar die horror verhalen vandaan komen. Het is maar de vraag of een negatieve review het hele verhaal vertelt van een klant. Vergeet niet dat mensen die tevreden zijn over het algemeen minder snel een review achterlaten dan iemand die wrok koestert. ICS sluit je echt niet zomaar af. Nog nooit gedoe bij hen gehad na 7+ jaar. Helaas is er naast ICS ook niet veel keus. Het is of AMEX of Rabobank/ING, that's about it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nielsiejjj92
Olgers schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 14:13:
Ik ben in het bezit van een ASN creditcard. Gebruik hiervan gaat via ICS.

Sinds enige tijd staat ICS het gebruik van de app niet meer toe op meer dan één apparaat. Of ik nu mijn iPhone, iPad of pc gebruikte voor aankopen, het maakte niet uit. Zoals ik dat voorheen bij ING deed, voor de overstap naar ASN.

Momenteel is het dus zo dat, van welk ander apparaat (iPhone, iPad of pc) ik een (internet) aankoop doe, er moet altijd geautoriseerd worden met de ICS-app, die in mijn geval nu alleen nog maar op een iPad staat.
Via iPhone, pc of buitenshuis internet aankopen doen is dus niet mogelijk als niet de iPad bij de hand is. Ontzettend lastig en bijzonder klantonvriendelijk.

ICS kan alleen maar melden, en dat doen ze al vele maanden, dat 'ze er mee bezig zijn’.
Hoe moeilijk kan het zijn iets te herstellen dat al bestaan heeft? ICS wekt bij mij de indruk dat ze het het liefst laten zoals het is.

En als je gewoon de app activeert op je iPhone? Je telefoon heb je wel altijd bij je lijkt mij.
Naast ICS is er bijna geen keuze. Alleen American Express en Rabobank/ING (als je een betaalrekening hebt bij ze). Verder zijn er geen creditcardaanbieders in NL behalve wat prepaid/debit cards die vaak niet werken met offline terminals, tolwegen, autohuur borg, vliegtuig etc.

Heb daar eerder eens een overzicht van gemaakt die nog actueel is:
nielsiejjj92 in "Ervaringen met creditcards"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:38
OV-Pay: reizen in het OV met smartphone, betaalpas of VISA / Mastercard:
Er is nu een proef in Lelystad. In de stadsbussen van Arriva kun je in- en uitchecken met je contactloze betaalpas of creditcard en met je betaalpas op je mobiel. Gewoon zonder OV-chipkaart of abonnement. Vooraf aanmelden is niet nodig. De proef in Lelystad is onderdeel van de eerste fase van OVpay. De service is nog beperkt.
https://ovpay.nl/nl/betalen-in-ov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
nielsiejjj92 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 17:03:
[...]

En als je gewoon de app activeert op je iPhone? Je telefoon heb je wel altijd bij je lijkt mij.
Naast ICS is er bijna geen keuze. Alleen American Express en Rabobank/ING (als je een betaalrekening hebt bij ze). Verder zijn er geen creditcardaanbieders in NL behalve wat prepaid/debit cards die vaak niet werken met offline terminals, tolwegen, autohuur borg, vliegtuig etc.

Heb daar eerder eens een overzicht van gemaakt die nog actueel is:
nielsiejjj92 in "Ervaringen met creditcards"
Mist de ANWB creditcard niet in dat lijstje? Dat is onder de motorkap ook gewoon Visa via ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

U123456 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 08:11:
[...]
Ik las het ja, mooie ontwikkeling!
Hopelijk in de toekomst ook ondersteuning voor AMEX ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Laatst online: 10:41
U123456 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 08:11:
[...]
En dan op de foto een ING cc nog zonder contactless :'(

EDIT: ze hebben contactless logo er opgeshopt :')

[ Voor 8% gewijzigd door Vinnienerd op 21-03-2021 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:31
@nielsiejjj92 volgens de Rabobank klantenservice gaat hun creditcard ook via ICS. Heb dat vorige week nagevraagd bij ze.

Wil graag een alternatief hebben voor ICS aangezien de app er regelmatig uit ligt de afgelopen tijd. Een betaling goedkeuren is dan niet mogelijk.. klantenservice erkent het probleem.

Heb een amex blue aangevraagd voor €35 per jaar of gratis bij €3000 besteding in een jaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Morpheusk
firecaps30 schreef op zondag 4 april 2021 @ 23:25:
@nielsiejjj92 volgens de Rabobank klantenservice gaat hun creditcard ook via ICS. Heb dat vorige week nagevraagd bij ze.

Wil graag een alternatief hebben voor ICS aangezien de app er regelmatig uit ligt de afgelopen tijd. Een betaling goedkeuren is dan niet mogelijk.. klantenservice erkent het probleem.

Heb een amex blue aangevraagd voor €35 per jaar of gratis bij €3000 besteding in een jaar.
Zou een gold aanvragen. Heb je een jaar gratis en €80 euro cadeau. Kan je hem daarna downgraden naar blue ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Morpheusk op 04-04-2021 23:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Volgens mij klopt dat niet, Rabo CCs lopen niet via ICS. Rabobank creditcard betaling goedkeuren loopt in elk geval gewoon via de Rabo app, niet via ICS.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
Ik zal het morgen nog eens navragen dan. Blijkbaar is de klantenservice niet goed geïnformeerd.

@Morpheusk bedankt voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
Hebben meer mensen dat er bij hun ICS-kaart (hier de Bijenkorf card) opeens een 'bijdrage card alerts' wordt afgeschreven (hier op 1 april bedrag van 1 euro). Heb al geruime tijd alleen de gratis alerts ingesteld. in de online omgeving zie ik bij de aangevinkte alerts 'gratis' staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
Wally2002 schreef op maandag 5 april 2021 @ 10:03:
Hebben meer mensen dat er bij hun ICS-kaart (hier de Bijenkorf card) opeens een 'bijdrage card alerts' wordt afgeschreven (hier op 1 april bedrag van 1 euro). Heb al geruime tijd alleen de gratis alerts ingesteld. in de online omgeving zie ik bij de aangevinkte alerts 'gratis' staan.
Ik zie het nu ook staan, niet eerder op gelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Wally2002 schreef op maandag 5 april 2021 @ 10:03:
Check, hier ook (ANWB Visa Gold Card).

Heb er maar eens een berichtje gestuurd via het contact formulier, ook al is het maar één euro. ;)

En was het me eerlijk gezegd nog niet eens opgevallen :$

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Wat is dit nou. Ineens zie ik dat er 1 euro is afgeschreven voor bijenkorf cards alerts. Ik zie in de app dat ik alleen de gratis alerts hebt aangezet. Via een google search leert mij dat de voorwaarden zijn aangepast en dat er geld wordt gevraagd wanneer je een alert krijgt als de betaling is ontvangen. Ronduit belachelijk. Heb hier ook helemaal geen (we dus) mail erover ontvangen. Wie heeft dit nog meer gehad? Daarnaast snap ik niet hoe ze 1 euro kunnen afschrijven aangezien elke betaalde alert 0,50 cent kost. Ik heb helemaal niet beide betaal alerts aangezet.

Update: oops haha. Lezen is ook een vak. Zie net dat iemand anders dit ook heeft. Na een tip van mede tweaker heb ik de mail kunnen vinden. Zie hieronder. Wat we heel dom is dat de app nog niet is bijgewerkt. Heel misleidend.

Zie app:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aqcrjfk1dQdTkvvX_DSghIppQtc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7dB8OaqSrlgrXTEDpbWK5hhH.png?f=fotoalbum_large

Zie website:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nn-EGtKVirPSFqATOzcNuMsOvtU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ks37MZD7Lzg7xZOcCTD96Cyo.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/doz7tG9LcKtO7FEXYxlC2ywItEY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2qUndfwh9OqcKoMTIKQJQtcK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 73% gewijzigd door IUser op 05-04-2021 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
IUser schreef op maandag 5 april 2021 @ 10:57:
Via een google search leert mij dat de voorwaarden zijn aangepast en dat er geld wordt gevraagd wanneer je een alert krijgt als de betaling is ontvangen. Ronduit belachelijk. Heb hier ook helemaal geen mail erover ontvangen. Wie heeft dit nog meer gehad?
Ik heb op 4 november 2020 wel een mail gekregen met als onderwerp "Voorwaarden- en tariefswijzigingen per 4 januari 2021".

Met daarin o.a:
Card Alerts: SMS notificatie ‘Betaling ontvangen’

Dit is nu nog gratis en kost vanaf januari € 0,50 per maand, met een maximum van € 6,- per jaar voor alle alerts.
Ik ontvang deze notificaties echter niet per SMS, maar per e-mail? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:21
Bij mijn geweten is het bij ABN AMRO Credit Card kosteloos, ik betaal niets extra. Ik betaal wel per maand €1,70,- voor Credit Card en €1,70 voor de Basispakket

[ Voor 47% gewijzigd door Van der Berg op 05-04-2021 11:30 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Van der Berg schreef op maandag 5 april 2021 @ 11:27:
Bij mijn geweten is het bij ABN AMRO Credit Card kosteloos, ik betaal niets extra. Ik betaal wel per maand €1,70,- voor Credit Card en €1,70 voor de Basispakket
Een tijdje terug kon je de kaart gratis aanvragen bij je betaalpakket. Tegenwoordig zijn het 2 losse producten waar je voor betaald. De totaalprijs was ongewijzigd als ik het mij goed herinner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsiejjj92

Dan is de medewerker waarschijnlijk verkeerd geinformeerd. Op de ICS contact pagina onder telefoonnummers staan alle kaarten die ze uitgeven, zoals bijv. die van SNS Bank: https://www.icscards.nl/ics-info/contact en hier staat de kaart van Rabobank er ook niet bij (alle ICS kaarten): https://www.finler.nl/creditcards/ics-creditcard/

Verder zijn de kaarten van Rabobank wel onlangs vermieuwd zoals Apple Pay ondersteuning maar geen verwijzing naar ICS kunnen vinden op de website van de rabo. Als je geen ICS kaart wil hebben dan heb je alleen de keuze uit ING, Rabobank of American Express op dit moment.

Eventueel een buitenlandse debitpas zoals N26 of Revolut maar dat zijn dus beide debit/prepaidpassen. Werken wellicht niet altijd goed voor autohuur, aan boord vliegtuig, offline terminals e.d. of worden geweigerd wegens een verhoogd frauderisico, zeker bij prepaid passen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
@Wally2002, @firecaps30, @IUser

Nou, ik heb krijg als het goed is mijn €1 terug. :P
Bedankt voor uw e-mail over Card Alerts.

Vervelend dat er € 1,- is berekend. Door een fout zijn deze kosten onterecht in rekening gebracht. We bieden u hiervoor onze excuses aan.

We zullen dit uiteraard voor u corrigeren. U vindt de correctie terug op uw volgende rekeningoverzicht.

We vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tony-stark
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08-10 20:16
fsfikke schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:59:
[...]

Ik heb zelf altijd een verzekering voor het eigen risico: http://www.icarhireinsurance.com/
Same here, maar polis loopt af en kan niet verlengd worden ivm met UK EU geneuzel. Heb jij al een andere verzekering gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

tony-stark schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:12:
[...]
Same here, maar polis loopt af en kan niet verlengd worden ivm met UK EU geneuzel. Heb jij al een andere verzekering gevonden?
Ben om die reden aan het kijken naar de ANWB creditcards. Samen met een reisverzekering en een lidmaatschap is het misschien niet zo'n onaantrekkelijk pakket. Voor als we ooit weer reizen kunnen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Nee, door Corona en de reisbeperkingen ook nog geen noodzaak gehad de laatste/komende tijd :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:47
[...]

Hier ook hetzelfde, ik heb ook de Gold cc van de ANWB maar deze dekt helaas de banden en ruiten niet. Mocht er straks weer wat meer mogelijk zijn kwa reizen is een AMEX platinum wellicht een optie, maar wel erg duur als je alleen de huurauto verzekering gebruikt.

Betaalbare alternatieven zijn er volgens mij niet. Informatie over huurauto verzekering kun je ook vinden op het forum van mietwagen-talk en dan zoeken op “Selbstbeteiligungs-Versicherung”. Helaas zijn veel verzekeringen niet in NL beschikbaar :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
Ik heb ook (al enige tijd) de Gold Card van de ANWB, destijds gekozen vanwege de autohuurverzekering.

Ik zat laatst te overwegen om over te stappen naar Mastercard Black van ICS. Die heeft een wat uitgebreidere huurautoverzekering ten opzichte van de Gold Card én een uitgebreide reisverzekering. Dus daar zou je nog naar kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:42
Hebben jullie ook last van dat bedrijven nog steeds niet Strong Customer Authentication (SCA) op orde hebben? Ik heb deze week 2x gehad dat ik niet met mn ICS mastercard kon betalen omdat volgens ICS de bedrijven nog niet SCA (goedkeuren via de app) ondersteunen en als het bedrag boven de 30 euro is keurt ICS de betaling af.

het ging bij mij over https://www.ray-ban.com/netherlands en https://www.discoveryplus.nl/

[ Voor 8% gewijzigd door menzo op 21-04-2021 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik kom het nog regelmatig tegen met AMEX. Als ik 't dan via PayPal doe dan werkt het wel bv. Ook wel beetje opletten met privacy add-ons in de browser wel, die blokkeren vaak ook wat van die dingen (al dan niet onbedoeld).

[ Voor 41% gewijzigd door Borromini op 21-04-2021 14:32 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:34

Grin

Ride si sapis.

nielsiejjj92 schreef op maandag 5 april 2021 @ 17:02:
[...]

Dan is de medewerker waarschijnlijk verkeerd geinformeerd. Op de ICS contact pagina onder telefoonnummers staan alle kaarten die ze uitgeven, zoals bijv. die van SNS Bank: https://www.icscards.nl/ics-info/contact en hier staat de kaart van Rabobank er ook niet bij (alle ICS kaarten): https://www.finler.nl/creditcards/ics-creditcard/

Verder zijn de kaarten van Rabobank wel onlangs vermieuwd zoals Apple Pay ondersteuning maar geen verwijzing naar ICS kunnen vinden op de website van de rabo. Als je geen ICS kaart wil hebben dan heb je alleen de keuze uit ING, Rabobank of American Express op dit moment.

Eventueel een buitenlandse debitpas zoals N26 of Revolut maar dat zijn dus beide debit/prepaidpassen. Werken wellicht niet altijd goed voor autohuur, aan boord vliegtuig, offline terminals e.d. of worden geweigerd wegens een verhoogd frauderisico, zeker bij prepaid passen.
Klopt idd.
Naar mijn weten waren Rabo creditcards vroeger van ICS (Mastercard) maar sinds medio 2020 zijn deze vervangen door Visa, kort daarna kwam Apple Pay support.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Naar mijn weten heeft Rabobank altijd zelf hun eigen creditcards uitgegeven, zonder ICS dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
De creditcards van Rabobank zijn inderdaad nooit van ICS geweest. Vorig jaar is VISA erbij gekomen als keuze voor de Rabo GoldCard. MasterCard is ook nog steeds een optie en blijft voor de gewone RaboCard op dit moment de enige optie. Zie ook: https://www.rabobank.nl/p...ussen-visa-en-mastercard/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsiejjj92
Grin schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:34:
[...]

Klopt idd.
Naar mijn weten waren Rabo creditcards vroeger van ICS (Mastercard) maar sinds medio 2020 zijn deze vervangen door Visa, kort daarna kwam Apple Pay support.
VISA en MasterCard zijn beide een kaartnetwerk. Vervolgens krijgt een bank (zoals ING, Rabobank) of een financiële instelling (bijv. ICS) een licentie om namens het kaartnetwerk een credit/debitcard uit te geven. Zie het als een auto fabrikant die haar auto's via de dealer verkoopt. Er zijn ook partijen als de ANWB die wel een kaart willen uitgeven met hun logo maar niet zelf de administratie/fraudebestrijding willen verzorgen. ICS doet dat bijvoorbeeld voor de ANWB en De Bijenkorf, een co-branded kaart heet dat.
Kortom een MasterCard of VISA kaart is niet automatisch verbonden aan en/of uitgegeven door ICS.

Rabobank creditcards worden door Rabobank zelf uitgegeven , niet door ICS ;)
In het verleden is dat niet anders geweest. Toen gaven ze ook zowel Mastercard als VISA uit afhankelijk van het betaalpakket. Dat ze hun creditcards hebben vernieuwd in 2020 staat er ook helemaal los van. Enkel dat ze nu meer VISA uitgeven en Apple Pay support hebben betekend niet automatisch dat ICS de kaarten uitgeeft. Het is een (foutieve) aanname om te denken dat ICS hierbij betrokken is.

Zie ook de telefoonnummers van alle kaarten die ze uitgeven onder de contactpagina, nergens staat daar Rabobank, simpelweg omdat Rabobank de kaarten zelf uitgeeft. Totzover mijn rant/uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Laatst online: 10:41
Maar ICS geeft wel de creditcards uit voor ABN AMRO, zou dit misschien de bron van de verwarring zijn? 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
Vinnienerd schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:07:
Maar ICS geeft wel de creditcards uit voor ABN AMRO, zou dit misschien de bron van de verwarring zijn? 🙈
ICS is zelfs een zelfstandige dochter van ABN AMRO.

Verklaard ook waarom er opeens heel veel aandacht is voor KYC bij ICS (n.a.v. witwas toestanden bij ABN AMRO).

Ben zelf ook niet echt tevreden meer met ICS, nog steeds geen reactie op mijn e-mail van een week geleden over de onterechte afschrijving van de card alerts. En de app die heel vaak foutmeldingen geeft (iOS, vaak helpt geforceerd afsluiten van de app wel dan kun je weer wel inloggen).
En weer het hele KYC traject moeten doorlopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 25-09 16:56
Vandaag bij ICS de Visa World Card Gold aangevraagd. Toch handig om naast de prepaid MasterCard van bunq te hebben.

Heb nog geen ervaring met ICS maar vooralsnog verloopt het soepel. Ik liep zo door het proces en wacht nu op goedkeuring.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
@ericafterdark fijn, laat je ons nog weten wat er uiteindelijk is uitgekomen?

Ik ben zelf al jaren een tevreden klant van ICS. Heb momenteel zowel een Visa als Mastercard van hen. Soms denk ik echter dat ik de uitzondering op de regel ben, aangezien ze de laatste tijd echt he-le-maal de grond in worden geboord qua reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
kwon schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:53:

Ik ben zelf al jaren een tevreden klant van ICS. Heb momenteel zowel een Visa als Mastercard van hen. Soms denk ik echter dat ik de uitzondering op de regel ben, aangezien ze de laatste tijd echt he-le-maal de grond in worden geboord qua reviews.
So far so good. Heb de online identificatie inmiddels ook afgerond. Die volgde anderhalf uur na de initiële aanmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:39
kwon schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:53:

Hoe makkelijk is het om twee kaarten op je naam te hebben? Ik heb nu via Knab een “gratis” ICS kaart, maar wil eigenlijk ook de Bijenkorf kaart voor de punten.

Als ik nu een tweede kaart probeer aan te vragen wordt mijn aanvraag direct afgewezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
@oohh ze zijn beiden van de ANWB, misschien speelt dat een rol.

Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar er was ooit een pagina op de website van de ANWB te vinden waarop de Mastercard werd aangeprezen als manier om, naast de Visa-kaart, nóg zekerder te zijn van wereldwijde acceptatie. 'Vroeger' gold zelfs dat als je beide kaarten afnam, je extra korting kreeg en je in totaal maar € 20 betaalde. Dat gold echter niet voor de Mastercard in combinatie met Visa Gold en die heb ik nu.

Beide kaarten werden snel geaccepteerd. Op de Visa Gold zit een bestedingslimiet van 5k in combinatie met een gespreid betalen-faciliteit. Op de Mastercard zit ook een bestedingslimiet van 5k zonder gespreid betalen-faciliteit. Beiden werden zonder poespas geaccordeerd na het aanleveren van de standaarddocumenten. De Gold card heb ik op 28-1-2019 aangevraagd, de Mastercard op 17-6-2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-10 20:26
oohh schreef op maandag 14 juni 2021 @ 17:27:
[...]

Hoe makkelijk is het om twee kaarten op je naam te hebben? Ik heb nu via Knab een “gratis” ICS kaart, maar wil eigenlijk ook de Bijenkorf kaart voor de punten.

Als ik nu een tweede kaart probeer aan te vragen wordt mijn aanvraag direct afgewezen.
Zou moeten kunnen. Ik heb de Bijenkorf kaart en de ASN Credit kaart. Beide zijn van ICS. Ik heb alleen op beide kaarten geen gespreid betalen. Als je dat gekozen hebt kan ik het begrijpen. Ze zijn daar strenger mee geworden het laatste jaar ivm hun "zorgplicht".

[ Voor 14% gewijzigd door falconxp op 14-06-2021 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Vooralsnog geen update omtrent mijn aanvraag bij ICS. Het verliep maandag allemaal heel soepel maar nu blijft het stil. Dat is ook te verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Nu online
Eiríkr schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 07:51:
Vooralsnog geen update omtrent mijn aanvraag bij ICS. Het verliep maandag allemaal heel soepel maar nu blijft het stil. Dat is ook te verwachten?
In het verleden gaf ICS aan dat het enkele werkdagen of zelfs 2 weken kon duren. Ik neem aan dat er altijd nog een handmatige check plaats vindt.
Zelf heb ik al weer enkele jaren geleden een euroclix kaart aangevraagd naast mijn Bijenkorf card. Toen werd de door mij gevraagde bestedingslimiet door ICS een stukje verlaagd (zonder gespreid betalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Wally2002 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 08:34:
[...]

In het verleden gaf ICS aan dat het enkele werkdagen of zelfs 2 weken kon duren. Ik neem aan dat er altijd nog een handmatige check plaats vindt.
Zelf heb ik al weer enkele jaren geleden een euroclix kaart aangevraagd naast mijn Bijenkorf card. Toen werd de door mij gevraagde bestedingslimiet door ICS een stukje verlaagd (zonder gespreid betalen).
Ik heb inmiddels de goedkeuring ontvangen. Al met al een prima aanmeldingsproces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
Twee weken gelden Amex Platinum aangevraagd en dinsdag ontvangen (1e jaar 50% korting). Ik heb mij meteen aangemeld voor de €200 cashback actie, dus ik kan meteen bij de Mediamarkt/Bijenkorf inkopen doen en de vakantie boeken. Scheelt weer aan reisverzekeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Is er een reden waarom je specifiek de Platinum genomen hebt?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Mijn ervaringen is goed. Wat mij opviel ik kreeg post van ICS dat ik in mijn persoonlijke paginaoverzicht van ICS ABN AMRO mijn gegevens moest bijwerken en uiteindelijk gegevens opsturen. Ik heb mijn creditcard sinds begin 2013 bij de ABN AMRO ICS. Ik had nog nooit in de afgelopen jaren dit mee gemaakt. Ik moest opnieuw al mijn gegevens doorgeven, mijn inkomen, mijn vaste lasten en er werden vragen aan mij gesteld en of ik een auto heb en of dit een lease is of mijn eigen auto (uiteraard mijn eigen auto), dit terwijl ik nooit van de krediet van €2.500,- gebruik heb gemaakt.

Inmiddels heb ik bevestiging gekregen dat het bij mij goed zit en dat ik zonder zorgen gebruik kan blijven maken van de kaart en de krediet van €2.500 bij mij past. Ik weet eens niet waar de kaart in huis is. Ik zet het niet eens bij de hand samen met mijn RDW kaart van mijn auto.

Ik gebruik de kaart eens per jaar bij eenmalige betaling.

Wat ik heel raar vind is dat ze vanaf 2013 tot vorige week nooit om mijn gegevens hadden gevraagd en ik heb ook met ICS ABN AMRO gebeld om zeker te zijn dat het echt van hun vandaan komt.

[ Voor 30% gewijzigd door Van der Berg op 24-06-2021 14:49 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ping83
Borromini schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 23:14:
Is er een reden waarom je specifiek de Platinum genomen hebt?
Vooral voor de huurauto verzekering en de bijkomende verzekeringen. Bijkomend voordeel is natuurlijk ook dat de kaart nu 50% minder kost dan normaal.

Mede door de cashback is de kaart nu de eerste 6 maanden helemaal gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik moet er bij vermelden. Ze zijn bezig met iedereen. Deze controle is voor iedereen hoorde ik die een Creditcard heeft.

Pagina: 1 ... 39 ... 95 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1