Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:22

Luuk2015

Vires in numeris

De 12e van deze maand liep voor mij de eerste periode van mijn nieuwe AMEX kaart af, deze wordt rond de 20e afgeschreven van mijn bankrekening.
Na de 12e heb ik echter nog wat grote betalingen gedaan waardoor ik gister in eens bij een betaling een SMS kreeg van AMEX met de tekst: "is afgewezen i.v.m. een ongebruikelijk hoger uitstaand saldo.".
Als ik op de link klik die erbij zit dan kan ik de rekening betalen via een overschrijving, echter duurt dit enkele werkdagen.
Moet ik nu dus gewoon gaan wachten totdat de rekening van mijn vorige periode is betaald? Want ik moet nog wat aankopen doen met deze kaart. Of kan ik het beste even met ze bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:45
@Luuk2015 Kijk even wat je bestedingslimiet is, kun je controleren als je inlogt in je account, ik gok dat deze lager is dan wat jij in 1 maand wou gaan gebruiken.
De klantenservice gaat je hiermee dan ook niet kunnen helpen, maar door tijd, aankopen doen en rekeningen betalen krijg je langzamerhand een hoger bestedingslimiet.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

JohanNL schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 00:49:
@Luuk2015 Kijk even wat je bestedingslimiet is, kun je controleren als je inlogt in je account, ik gok dat deze lager is dan wat jij in 1 maand wou gaan gebruiken.
De klantenservice gaat je hiermee dan ook niet kunnen helpen, maar door tijd, aankopen doen en rekeningen betalen krijg je langzamerhand een hoger bestedingslimiet.
Daar had ik inderdaad al even naar gekeken.
Het bestedingslimiet was toen ruim 10 keer kleiner dan wat voorheen mogelijk was.
Ik vermoed dat ik gewoon weer betalingen kan doen zodra mijn openstaande rekening is betaald.
Voor de zekerheid zal ik morgen wel even met ze bellen, vind het onhandig dat ik niet zoals bij ICS gewoon mijn rekening met iDEAL kan betalen, hopelijk voegen ze dit nog eens toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een jaartje een N26 mastercard debit card. Instant notificaties bij betalingen, en een goede website en app met een prima overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Veel fintech banken zoals TransferWise en Revolut bieden niet de mogelijkheid aan om te betalen met een American Express kaart, hoogst waarschijnlijk om tegen te gaan dat mensen makkelijk en snel MR punten kunnen farmen. Zojuist eens in mijn N26 kaart gekeken en daar is het gebruik van een AMEX kaart wel toegestaan. Makkelijke manier om snel MR punten te farmen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Dat men MR punten kan farmen kan die partijen niets schelen. Waar het hen om gaat zijn de kosten om de kaart te accepteren. Dat is niet gratis, en in tegenstelling tot Mastercard en Visa is American Express niet gebonden aan de beperking op interchange fees die in Europa geldt.

Wanneer men geld rond gaat pompen om punten te farmen, dan kost dit partijen zoals TransferWise en Revolut alleen maar geld zonder dat zij er voordeel van ervaren. Daarom accepteren ze de duurdere kaart niet. Waarschijnlijk heeft N26 nog niet in de gaten hoeveel geld dit kost of gebeurt het in de praktijk nog te weinig.

[ Voor 3% gewijzigd door Zr40 op 18-01-2021 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Zr40 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:44:
Dat men MR punten kan farmen kan die partijen niets schelen. Waar het hen om gaat zijn de kosten om de kaart te accepteren. Dat is niet gratis, en in tegenstelling tot Mastercard en Visa is American Express niet gebonden aan de beperking op interchange fees die in Europa geldt.

Wanneer men geld rond gaat pompen om punten te farmen, dan kost dit partijen zoals TransferWise en Revolut alleen maar geld zonder dat zij er voordeel van ervaren. Daarom accepteren ze de duurdere kaart niet. Waarschijnlijk heeft N26 nog niet in de gaten hoeveel geld dit kost of gebeurt het in de praktijk nog te weinig.
Die gemiddelde percentage van 3% die AMEX rekent is inderdaad behoorlijk hoog voor dit soort zaken.
Echter kan het aanbieden van AMEX als betaalmethode toch ook juist klanten aantrekken? Als ik aan AMEX denk dat moet ik automatisch denken aan mensen die veel te spenderen hebben, daar kunnen dit soort partijen eventueel ook weer geld aan verdienen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Dat is een argument voor retailers om de kaart te accepteren. Maar voor een betaalrekening waarop je kan storten met een creditcard? Vertel mij eens hoe zij die 3% gaan terugverdenen? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Luuk2015 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:34:
Veel fintech banken zoals TransferWise en Revolut bieden niet de mogelijkheid aan om te betalen met een American Express kaart, hoogst waarschijnlijk om tegen te gaan dat mensen makkelijk en snel MR punten kunnen farmen. Zojuist eens in mijn N26 kaart gekeken en daar is het gebruik van een AMEX kaart wel toegestaan. Makkelijke manier om snel MR punten te farmen :9
Heb Apple Pay en handmatig geprobeerd om mijn N26 account op te waarderen, maar ik kreeg de melding dat AMEX niet geaccepteerd wordt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat toch op de pagina van N26 dat AMEX niet genomen wordt?

Voor wat betreft (NL) AMEX... je kunt je Skirll rekening opladen tegen 1% kosten, met mate PayPal friends gebruiken en daarmee heb je het zo ongeveer wel gehad. Nou ja, je kunt nog proberen om cash bij te pinnen, gaat waarschijnlijk in Duitsland makkelijker dan in Nederland.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2021 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:08:
Er staat toch op de pagina van N26 dat AMEX niet genomen wordt?
Daar kwam ik echt net achter, wilde via Apple Pay via AMEX wat geld storten. 8)7
Op een of andere manier was AMEX kaart beschikbaar, bij apps als Revolut staat deze kaart er niet bij,
Pas op het moment dat ik wilde afrekenen werd mijn betaling geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tgv2
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 28-06 12:55
Luuk2015 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:04:
[...]

Die gemiddelde percentage van 3% die AMEX rekent is inderdaad behoorlijk hoog voor dit soort zaken.
Echter kan het aanbieden van AMEX als betaalmethode toch ook juist klanten aantrekken? Als ik aan AMEX denk dat moet ik automatisch denken aan mensen die veel te spenderen hebben, daar kunnen dit soort partijen eventueel ook weer geld aan verdienen.
Sinds AMEX zijn inkomenseisen heeft laten vervallen kan bijna iedereen met een vast inkomen een kaart aanvragen. Veel te spenderen is leuk voor de marketing :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:17
tgv2 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:45:
[...]

Sinds AMEX zijn inkomenseisen heeft laten vervallen kan bijna iedereen met een vast inkomen een kaart aanvragen. Veel te spenderen is leuk voor de marketing :)
De inkomenseis is er natuurlijk nog wel. Wordt alleen niet meer gecommuniceerd. En wellicht ook flexibeler gehanteerd op basis van risico inschatting.

Ze willen duidelijk meer klanten winnen. En dan wellicht toch een leuke omzet draaien doordat de klanten gemiddeld wellicht minder uitgeven maar met veel klanten alsnog een leuke omzet. Verder zie je dat de acceptatie in NL ook steeds toeneemt, vooral bij de grote bedrijven dus wellicht dat daar ook gunstiger tarieven worden afgesproken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Luuk2015 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 00:04:
De 12e van deze maand liep voor mij de eerste periode van mijn nieuwe AMEX kaart af, deze wordt rond de 20e afgeschreven van mijn bankrekening.
Na de 12e heb ik echter nog wat grote betalingen gedaan waardoor ik gister in eens bij een betaling een SMS kreeg van AMEX met de tekst: "is afgewezen i.v.m. een ongebruikelijk hoger uitstaand saldo.".
Als ik op de link klik die erbij zit dan kan ik de rekening betalen via een overschrijving, echter duurt dit enkele werkdagen.
Moet ik nu dus gewoon gaan wachten totdat de rekening van mijn vorige periode is betaald? Want ik moet nog wat aankopen doen met deze kaart. Of kan ik het beste even met ze bellen?
Welke kaart heb je? Ik heb ook regelmatig grote betalingen gedaan maar nooit geen probleem gehad. Ik kan me wel voorstellen dat ze de limiet bij een Green Card wat strakker afstellen dan bij een Plat.
Vaak is even een belletje naar de klantenservice voldoende om de boel weer recht te trekken zodat je direct weer door kunt :)
Wally2002 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:14:
[...]

De inkomenseis is er natuurlijk nog wel. Wordt alleen niet meer gecommuniceerd. En wellicht ook flexibeler gehanteerd op basis van risico inschatting.

Ze willen duidelijk meer klanten winnen. En dan wellicht toch een leuke omzet draaien doordat de klanten gemiddeld wellicht minder uitgeven maar met veel klanten alsnog een leuke omzet. Verder zie je dat de acceptatie in NL ook steeds toeneemt, vooral bij de grote bedrijven dus wellicht dat daar ook gunstiger tarieven worden afgesproken.
Jup, al weer een tijdje bij oa Dirk van de Broek en nu ook bij de Kruidvat en Trekpleister. De druk op andere supermarkten wordt steeds groter. Wij doen voornamelijk de boodschappen bij de Jumbo en Aldi en dat zie je terug in de punten die je spaart, gaat gestaat omhoog.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Erasmo schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:44:
[...]

Welke kaart heb je? Ik heb ook regelmatig grote betalingen gedaan maar nooit geen probleem gehad. Ik kan me wel voorstellen dat ze de limiet bij een Green Card wat strakker afstellen dan bij een Plat.
Vaak is even een belletje naar de klantenservice voldoende om de boel weer recht te trekken zodat je direct weer door kunt :)

[...]
Het gaat om de green card.
Gister heb ik ze even gebeld en ze vertelde dat dit komt omdat mijn rekening van vorige periode nog moet worden afgeschreven. Zodra die betaald is dan zou ik gewoon weer volgens mijn oude patroon kunnen betalen.

Edit: Hmm, gek. Zojuist zie ik via de webinterface van AMEX dat mijn rekening is betaald, alleen is er nog helemaal niets afgeschreven 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Luuk2015 op 19-01-2021 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 16:55

Stewie!

Keen must die!

Amex heeft wederom de actie voor cashback bij bol.com, Jumbo, MediaMarkt:

Wij danken u voor uw loyaliteit in deze uitzonderlijke tijden. Graag bieden wij u daarom weer iets extra's aan: U krijgt nu de eerste € 500 van ons terug wanneer u uw kaart gebruikt voor bijvoorbeeld een mooi cadeau of uw dagelijkse boodschappen. Alstublieft. Meld uw kaart aan en besteed tot 18 juli 2021 van vijf toonaangevende kaartaccepterende bedrijven en profiteer van dit unieke aanbod.

Laat uw verse maaltijden of dagelijkse boodschappen bezorgen of koop een mooi cadeau voor uzelf of uw naasten. Gebruik uw kaart bij HelloFresh, Jumbo, Mediamarkt, de Bijenkorf en/of Bol.com en ontvang een creditering tot € 500 terug op uw kaart.

[ Voor 21% gewijzigd door Stewie! op 19-01-2021 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:57
Stewie! schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:10:

Wij danken u voor uw loyaliteit in deze uitzonderlijke tijden. Graag bieden wij u daarom weer iets extra's aan: U krijgt nu de eerste € 500 van ons terug wanneer u uw kaart gebruikt voor bijvoorbeeld een mooi cadeau of uw dagelijkse boodschappen. Alstublieft. Meld uw kaart aan en besteed tot 18 juli 2021 van vijf toonaangevende kaartaccepterende bedrijven en profiteer van dit unieke aanbod.

Laat uw verse maaltijden of dagelijkse boodschappen bezorgen of koop een mooi cadeau voor uzelf of uw naasten. Gebruik uw kaart bij HelloFresh, Jumbo, Mediamarkt, de Bijenkorf en/of Bol.com en ontvang een creditering tot € 500 terug op uw kaart.
Waar vind je die? Ik heb geen bericht gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Luuk2015 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:10:
[...]

Het gaat om de green card.
Gister heb ik ze even gebeld en ze vertelde dat dit komt omdat mijn rekening van vorige periode nog moet worden afgeschreven. Zodra die betaald is dan zou ik gewoon weer volgens mijn oude patroon kunnen betalen.

Edit: Hmm, gek. Zojuist zie ik via de webinterface van AMEX dat mijn rekening is betaald, alleen is er nog helemaal niets afgeschreven 8)7
Heb ik ook. Ik neem aan dat Amex hem al inboekt op het moment dat de incasso verzonden is aan de bank. De daadwerkelijke afschrijving is dan meestal de volgende werkdag.

Als er 'wat aan de hand is' met je account (bijvoorbeeld een eerdere incasso die is mislukt of gestorneerd is) zie je dat Amex hem pas verwerkt nadat hij daadwerkelijk is afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:26
Stewie! schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:10:

Centurion? Kreeg voor Platinum 200 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:51
Rub147 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:16:
[...]

Centurion? Kreeg voor Platinum 200 euro.
Klopt, alleen voor Centurion:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n2zzqNDWq3MgiiDI7PfLnGXgjO0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MEVKZnfPulDdJmGLhSFPDgg2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puur uit interesse, is de Centurion kaart nou echt de moeite waard of alleen als je heel veel reist (en uiteraard x per jaar verdient)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:53:
[...]
Puur uit interesse, is de Centurion kaart nou echt de moeite waard of alleen als je heel veel reist (en uiteraard x per jaar verdient)
Ik vraag mij hetzelfde af maar dan voor Platinum.

Ik heb niet het idee dat ik iets mis met de Gold kaart... als ik 2x per jaar reis dan is dat voor mij al veel :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 16:55

Stewie!

Keen must die!

De green card is ook prima. Het membership rewards programma is toch grotendeels kapot gemaakt, je kan nu alleen nog tegen ongunstige voorwaarden je puntjes omruilen. Airline status is er niet bij, alleen hotel en autohuur voordelen. Kortweg: het is niet hetzelfde product als in de US, weinig waarde.
Gedurende 2020 hebben ze regelmatig 500 euro tegoed weggegeven, nu weer, dat brengt enige waarde met zich mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
[...]

Die vraag kun je zelf al beantwoorden. 500 euro cashback moet ergens terugverdient worden. De Centurion kaart is niet goedkoop. Maar als je veel reist krijg je max status bij veel hotels/autoverhuur en andere 'perks'. Dus om daar jaarlijks 3k voor uit te geven kan je de rekensom maken :)

Zelf ben ik terug gegaan van plat naar gold. Is prima. Grootste voordeel vind ik het limiet: die past zich aan. Hoef daarom in het buitenland bijna nooit terug te grijpen op backup kaart waar een veel kleiner limiet op zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:26
Zr40 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:35:
[...]

Ik heb niet het idee dat ik iets mis met de Gold kaart... als ik 2x per jaar reis dan is dat voor mij al veel :P
De waarde (Platinum) kaart zit het voor mij vooral in de Priority Pass, hotelstatus (Hilton gratis ontbijt, scheelt weer zo'n 25 eu pp), geen aanvullende verzekeringen autohuur en het delen van de kaart (1 platinum en x gold). Zo had ik voor corona een berekening wat het "opleverde", die gaat nu een beetje scheef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

[...]

Als je druk maakt over wat je CC per jaar kost is Centurion niet wat voor jou :P
Zr40 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:35:
[...]

Platinum is best goedkoop als je veel onderweg bent, helemaal het eerste jaar. In 2019 was ik super veel onderweg, en dan tikt korting op autohuur en hotels best aan en stiekem is Privium ook erg fijn.
Als je nog geen lounge toegang hebt met je luchtvaartprogramma en je vliegt vaak heb je Plat zo terugverdiend. Ipv €20 uit te geven voor een kleffe hamburger en matig biertje hop je ff de lounge in waar je al champagne nippend en hors d'oeuvre etend in alle luxe wacht tot je vlucht :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Ik heb net een heel bijzondere ervaring opgedaan met ICS. Mijn bestedingslimiet was plotseling met 68% verlaagd, oftewel van 2500 naar 800 euro. Dan schrik je als je een negatief bedrag ziet aan wat er nog te besteden is.

Dan maar bellen, er zal wel een fout zijn gemaakt? Nee, niet volgens de medewerker. Ik heb een gespreid betalen faciliteit (waar ik gewoon elke maand de volle 100% van de rekening betaal, dus ik maak er feitelijk geen gebruik van). En met mijn inkomen, wat ik aan huur betaal en wat er bij BKR geregistreerd zou zijn, plus mogelijk nog andere factoren, zou ik volgens hem niet meer krediet hebben dan die 800 euro en dat is gebaseerd op de inkomensgegevens die ik recentelijk heb moeten opgeven. Laat ik zo zeggen, mijn inkomen is wat je kan verwachten op HBO niveau en de huur is vrij laag.

Ik vraag hem wat er nodig is om weer terug naar 2500 euro bestedingslimiet te worden gezet. Is dat slechts een paar honderd euro |:( Hij vond het niet eens raar dat een netto loon stijging van 11 procent zou resulteren in een stijging van ruim 300% aan krediet 8)7

En dan de oplossing, ik zou dan moeten stoppen met die gespreid betalen faciliteit. En dat kan alleen door een nieuwe kaart aan te vragen. Op mijn aangeven dat het bij mijn weten gewoon een knop was die omgezet kon worden, was hij er van overtuigd dat die er niet zou zijn. Ik zou het daar kunnen vragen om die faciliteit uit te zetten, maar dat zou dan alleen tijdelijk zijn.

Dus terwijl hij zo bezig is log ik in op de website, zoek naar de betaalmethode en zet die van gespreid betalen naar 100% incasso. Niets tijdelijk dus. Toen wist hij niet meer goed wat te zeggen. Hij wist ineens ook niet veel meer. Hij had eerder aangegeven dat die 2500 euro bestedingslimiet er wel was geweest als ik niet gespreid betalen had gehad, maar nu wist hij niet of ik die 2500 euro limiet weer terug zou krijgen. Dat moest hij navragen, maar ik zou dan over een paar dagen bericht moeten krijgen. Nou, ik hoop het.

Maar ik vind het wel bizar en een waarschuwing waard. Ook al zou inkomen en lasten voldoende zijn om een lening van duizenden euro's af te sluiten, is dat voor ICS niet voldoende voor een credit card. Mocht iemand die gespreid betalen faciliteit aan hebben staan, kijk dan goed of die nog wel nodig is en zo niet: zet het uit, anders loop je kans dat ICS net als bij mij de limiet fors verlaagd.

En nog een stukje achtergrond, de hele reden dat ik die gespreid betalen faciliteit enkele jaren geleden had aangezet was dat er toen dusdanig grote uitgaven aan kwamen dat ik niet zeker wist of ik de credit card rekening in 1 keer zou kunnen voldoen. Door goed plannen was het uiteindelijk wel gelukt, dus ik heb in al die 10 jaar dat ik die kaart heb nog nooit van enig krediet gebruik hoeven te maken. Had ik die faciliteit na die maand maar gelijk weer uitgezet...

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Erasmo schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:28:
[...]

Als je druk maakt over wat je CC per jaar kost is Centurion niet wat voor jou :P
Nou niet dat het niks voor mij is (daar twijfel ik geen moment over) maar omdat de kaart een erg hoge kaartbijdrage kent was ik meer benieuwd naar hoeveel voordelen je krijgt om je kosten eruit te halen.

In mijn situatie is Gold de beste deal, bij Platinum alleen als ik een veel zou reizen (4-5x minstens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yodeluxe schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:32:
Ik heb net een heel bijzondere ervaring opgedaan met ICS. Mijn bestedingslimiet was plotseling met 68% verlaagd, oftewel van 2500 naar 800 euro. Dan schrik je als je een negatief bedrag ziet aan wat er nog te besteden is.

Dan maar bellen, er zal wel een fout zijn gemaakt? Nee, niet volgens de medewerker. Ik heb een gespreid betalen faciliteit (waar ik gewoon elke maand de volle 100% van de rekening betaal, dus ik maak er feitelijk geen gebruik van). En met mijn inkomen, wat ik aan huur betaal en wat er bij BKR geregistreerd zou zijn, plus mogelijk nog andere factoren, zou ik volgens hem niet meer krediet hebben dan die 800 euro en dat is gebaseerd op de inkomensgegevens die ik recentelijk heb moeten opgeven. Laat ik zo zeggen, mijn inkomen is wat je kan verwachten op HBO niveau en de huur is vrij laag.

Ik vraag hem wat er nodig is om weer terug naar 2500 euro bestedingslimiet te worden gezet. Is dat slechts een paar honderd euro |:( Hij vond het niet eens raar dat een netto loon stijging van 11 procent zou resulteren in een stijging van ruim 300% aan krediet 8)7

En dan de oplossing, ik zou dan moeten stoppen met die gespreid betalen faciliteit. En dat kan alleen door een nieuwe kaart aan te vragen. Op mijn aangeven dat het bij mijn weten gewoon een knop was die omgezet kon worden, was hij er van overtuigd dat die er niet zou zijn. Ik zou het daar kunnen vragen om die faciliteit uit te zetten, maar dat zou dan alleen tijdelijk zijn.

Dus terwijl hij zo bezig is log ik in op de website, zoek naar de betaalmethode en zet die van gespreid betalen naar 100% incasso. Niets tijdelijk dus. Toen wist hij niet meer goed wat te zeggen. Hij wist ineens ook niet veel meer. Hij had eerder aangegeven dat die 2500 euro bestedingslimiet er wel was geweest als ik niet gespreid betalen had gehad, maar nu wist hij niet of ik die 2500 euro limiet weer terug zou krijgen. Dat moest hij navragen, maar ik zou dan over een paar dagen bericht moeten krijgen. Nou, ik hoop het.

Maar ik vind het wel bizar en een waarschuwing waard. Ook al zou inkomen en lasten voldoende zijn om een lening van duizenden euro's af te sluiten, is dat voor ICS niet voldoende voor een credit card. Mocht iemand die gespreid betalen faciliteit aan hebben staan, kijk dan goed of die nog wel nodig is en zo niet: zet het uit, anders loop je kans dat ICS net als bij mij de limiet fors verlaagd.

En nog een stukje achtergrond, de hele reden dat ik die gespreid betalen faciliteit enkele jaren geleden had aangezet was dat er toen dusdanig grote uitgaven aan kwamen dat ik niet zeker wist of ik de credit card rekening in 1 keer zou kunnen voldoen. Door goed plannen was het uiteindelijk wel gelukt, dus ik heb in al die 10 jaar dat ik die kaart heb nog nooit van enig krediet gebruik hoeven te maken. Had ik die faciliteit na die maand maar gelijk weer uitgezet...
Helaas is ICS de grootste kaartuitgever van NL, dus even naar de concurrent stappen gaat erg lastig. Ik moet er wel bij zeggen dat doorgaans de medewerkers van ICS niet veel kennis hebben van de financiële acceptatie omdat dit niet hun vakgebied is (er is een Acceptatie afdeling die dit allemaal bepaalt en regelt).

Maar van gespreid betalen naar direct zou altijd moeten kunnen met behoud van limiet, omdat bij het ontvangen van je Doorlopend Krediet ze wat strenger zijn dan bij een maandelijkse aflos. Je geeft wel aan dat je de kaart al lang hebt, de normen waar ze mee rekenen zijn afgelopen jaren wel strenger geworden en dat zou misschien in jouw nadeel hebben gewerkt. Als je zekerheid hierover wil moet je Acceptatie bellen en niet de reguliere klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

yodeluxe schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:32:

Hij vond het niet eens raar dat een netto loon stijging van 11 procent zou resulteren in een stijging van ruim 300% aan krediet 8)7
Dat vind ik ook niet raar. Zij zullen wel niet van jouw netto loon uitgaan maar het vrij besteedbaar inkomen (dus wat overblijft na betalen van huur en vaste lasten). Dan kan het best zo zijn dat 11 procent extra loon drie keer zoveel vrij besteedbaar inkomen oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:00
@downtime Hoe weet ICS dan wat de vaste lasten van een willekeurige klant zijn? Ik ken mensen die meer dan €300 per maand kwijt zijn aan energie, terwijl ik dat nog niet per twee jaar kwijt ben. Gaan ze uit van een gemiddelde van het Nibud? Ik heb die onrealistische berekeningen nooit begrepen.

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:43:
[...]

Nou niet dat het niks voor mij is (daar twijfel ik geen moment over) maar omdat de kaart een erg hoge kaartbijdrage kent was ik meer benieuwd naar hoeveel voordelen je krijgt om je kosten eruit te halen.

In mijn situatie is Gold de beste deal, bij Platinum alleen als ik een veel zou reizen (4-5x minstens)
Gold is volgens mij inderdaad voor de meeste mensen wel de "sweet spot".
Wat ook fijn is is dat je na die twee loungebezoeken nog steeds gebruik kan maken van het lidmaatschap, je betaald echter dan wel 28 euro p.p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Napsju schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:09:
@downtime Hoe weet ICS dan wat de vaste lasten van een willekeurige klant zijn? Ik ken mensen die meer dan €300 per maand kwijt zijn aan energie, terwijl ik dat nog niet per twee jaar kwijt ben. Gaan ze uit van een gemiddelde van het Nibud? Ik heb die onrealistische berekeningen nooit begrepen.
Dat weten ze niet. Ik neem aan dat ze daar gegevens van het Nibud voor gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:49:
[...]

Helaas is ICS de grootste kaartuitgever van NL, dus even naar de concurrent stappen gaat erg lastig. Ik moet er wel bij zeggen dat doorgaans de medewerkers van ICS niet veel kennis hebben van de financiële acceptatie omdat dit niet hun vakgebied is (er is een Acceptatie afdeling die dit allemaal bepaalt en regelt).
Dat is inderdaad wel het nadeel, er is zo weinig keus wat dat betreft. En om eerlijk te zijn, ik was best wel tevreden hoe het daarvoor ging en de voordelen die die kaart bood/biedt.
Maar van gespreid betalen naar direct zou altijd moeten kunnen met behoud van limiet, omdat bij het ontvangen van je Doorlopend Krediet ze wat strenger zijn dan bij een maandelijkse aflos. Je geeft wel aan dat je de kaart al lang hebt, de normen waar ze mee rekenen zijn afgelopen jaren wel strenger geworden en dat zou misschien in jouw nadeel hebben gewerkt. Als je zekerheid hierover wil moet je Acceptatie bellen en niet de reguliere klantenservice.
Nadeel is nu dat die limiet al verlaagd is. Hadden ze nu even van te voren gewaarschuwd, dan had ik het gelijk naar direct betalen omgezet. Doet me wel denken aan de ervaring ik die ik met een zekere bank had, die communiceerde ook zo slecht. En nu besef ik dus dat ICS van diezelfde bank is :(

Maar goed advies om contact op te nemen met Acceptatie! Ik wacht nog wel even die beloofde brief af, tenminste, als die gaat komen. Tot die tijd zal ik maar wat vaker tussentijdse betalingen doen, of zelfs wat meer zodat er wat speelruimte ontstaat.
downtime schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:04:
[...]

Dat vind ik ook niet raar. Zij zullen wel niet van jouw netto loon uitgaan maar het vrij besteedbaar inkomen (dus wat overblijft na betalen van huur en vaste lasten). Dan kan het best zo zijn dat 11 procent extra loon drie keer zoveel vrij besteedbaar inkomen oplevert.
Ik snap dat eigenlijk niet. Dat de regels strenger zijn kan ik mij helemaal in vinden, maar terwijl 10 jaar geleden mijn inkomen fors lager lag, kon ik toen ook gespreid betalen (wat ik toen trouwens al snel weer had uitgezet) met dezelfde bestedingslimiet. En een paar jaar geleden was dat dus ook het geval en ben ik ten opzichte van toen netto ook op vooruit gegaan. Stel dat een nieuwe regel zegt dat er een lagere limiet moet komen, dan verwacht ik niet dat die limiet 68% lager komt te liggen. Dat staat dan niet meer in verhouding.

En dan blijft ook de vraag waarom ik, bij diezelfde bank als van ICS, net zo makkelijk een lening mag afsluiten van meer dan 2 keer de oorspronkelijke limiet. Dat is dus nu ruim 6 keer zoveel als wat er nu over is. En dat voor een willekeurige aankoop, dus niet eens voor een verbouwing oid. Dat is dan wel heel gek lijkt me. Ik mag wel flink lenen om bijvoorbeeld een dure 77" OLED televisie aan te schaffen, maar met een credit card mag ik bij wijze van spreken amper meer dan alleen de boodschappen doen.
Napsju schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:09:
Dat weten ze inderdaad niet. Ze vragen om een salarisstrook en bewijs van hoeveel er aan huur wordt betaald. Meer niet. Als ze zouden zien wat ik maandelijks aan vaste lasten heb, dan weten ze wel dat 800 euro echt weinig is. Dat is geen krediet voor mij, maar een bedrag wat ik zo aan het eind van de maand kan betalen en daarnaast ook nog van kan sparen en van leven (zoals uitjes, weekenden weg e.d.).

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Sinds 2012 begin 2013 heb ik mijn eigen Credit Card van ABN AMRO. Ik heb een limiet van €2.500,- op de Credit Card. Ik gebruik het nooit misschien eens per jaar om een betaling te doen. De rente daarvan is erg hoog van 15% verlaagd naar 10% op jaarbasis. Ik ben er best tevreden mee en ik weet niet eens waar de kaart is, ik heb hem goed weggeborgen samen met mijn kentekenbewijs van mijn auto in huis. Ik hoef niet extra voor mijn Credit Card te betalen omdat de jaarlijkse bijdragen voor de kaart al in mijn privérekening zit. Ik betaal per maand €3,40,- aan ABN Amro daarvan is €1,70,- Credit Card en €1,70,- voor de Basispakket en ik mag tot 6 Privérekeningen hebben in deze pakket.

Ik ben best tevreden met de kaart, alleen wil ik het nooit gebruiken omdat het niet mijn eigen geld is. Je kan er ook op sparen en krijg je een kleine rente. Het is wel makkelijk om hem te hebben.

Geld opzetten gaat vrij snel als je via overmaken doet gaat dit binnen 2-3 dagen zit het meestal erop. Als je via iDEAL overmaakt zit het direct op je Credit Card.

[ Voor 17% gewijzigd door Van der Berg op 20-01-2021 00:52 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Van der Berg schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:27:
De rente daarvan is erg hoog van 15% verlaagd naar 10% op jaarbasis.
Zodra je gewoon netjes aan het einde van de maand de openstaande rekening betaald dan betaal je geen rente, dit doe je pas als je het in termijnen wilt betalen (wat ik zeker niet aanraad).

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk2015 op 20-01-2021 00:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Beetje grappig inderdaad, je zorgen maken over rentes die je niet betaalt, maar wel denken dat je niets extra voor de creditcard betaalt omdat het elke maand automatisch van je rekening afgeschreven wordt 8)7

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 09:34
Ik heb nu een creditcard van ABN amro ICS en prepaid met Bunq. Vind de zeroFX op Bunq wel zeer chill als ik iets moet betalen in andere valuta's.

Ben net afgestudeerd en een fulltime baan te pakken dus wil serieus beginnen met sparen, ook om wellicht te reizen en wat meer van de wereld te zien. Zit er aan te denken om de abn cc weg te doen en American Express te kiezen. Ik wil dan al mijn betalingen online en zover mogelijk fysiek doen met de creditcard om punten te sparen. Dit om te sparen voor vliegtickets. Zover ik lees heeft dit veel meer waarde dan punten gebruiken voor giftcards? Geef maandelijks redelijk wat uit en ik ga net verhuizen dus moet ook veel spullen kopen. Aankoopverzekering, reisverzekering lijkt me ook zeer nice. Ben nog totaal geen reiziger, hooguit 1-2x per jaar.

Het is een beetje lastig om te berekenen welke card het beste bij mij past, maar ik neig naar de gold of green card. Het grootste verschil lijkt me eigenlijk alleen te zitten in het reisgedeelte; bij de gold card zit wat meer voordeel in de vorm van lounge toegang etc. Denk dat dat er dit jaar niet in gaat zitten op de zomervakantie misschien na dan. Gold heeft ook wel een fors maandbedrag. Als ik het zo bekijk is het wellicht slimmer om dit jaar voor een green te gaan en wellicht later als ik echt ga reizen voor een gold te gaan? Zeker nu green eerste jaar gratis is.

[ Voor 5% gewijzigd door BSOD baby op 20-01-2021 01:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Jazeker, kost niks extra en je krijgt gratis punten dus waarom niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja, @BSOD baby: reken eens uit voor hoeveel euro je kopen moet voordat je een intercontinentaal business class ticket bij elkaar hebt (de rest is door de bijkomende taxen vaak niet voordelig, tenzij je op hele korte termijn boekt). Tenzij je veel reist voor het werk (en het geluk hebt dat je zelf alles regelen en vooraf betalen mag) heb je niet zomaar een ticket te pakken.

In ieder geval: als je je laat werven voor een American Express, zorg dan dat je nog wat geld krijgt van degene die je werft. Tenslotte krijgt de werver ook punten, en die vertegenwoordigen een waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

BSOD baby schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 01:50:
Ik heb nu een creditcard van ABN amro ICS en prepaid met Bunq. Vind de zeroFX op Bunq wel zeer chill als ik iets moet betalen in andere valuta's.

Ben net afgestudeerd en een fulltime baan te pakken dus wil serieus beginnen met sparen, ook om wellicht te reizen en wat meer van de wereld te zien. Zit er aan te denken om de abn cc weg te doen en American Express te kiezen. Ik wil dan al mijn betalingen online en zover mogelijk fysiek doen met de creditcard om punten te sparen. Dit om te sparen voor vliegtickets. Zover ik lees heeft dit veel meer waarde dan punten gebruiken voor giftcards? Geef maandelijks redelijk wat uit en ik ga net verhuizen dus moet ook veel spullen kopen. Aankoopverzekering, reisverzekering lijkt me ook zeer nice. Ben nog totaal geen reiziger, hooguit 1-2x per jaar.

Het is een beetje lastig om te berekenen welke card het beste bij mij past, maar ik neig naar de gold of green card. Het grootste verschil lijkt me eigenlijk alleen te zitten in het reisgedeelte; bij de gold card zit wat meer voordeel in de vorm van lounge toegang etc. Denk dat dat er dit jaar niet in gaat zitten op de zomervakantie misschien na dan. Gold heeft ook wel een fors maandbedrag. Als ik het zo bekijk is het wellicht slimmer om dit jaar voor een green te gaan en wellicht later als ik echt ga reizen voor een gold te gaan? Zeker nu green eerste jaar gratis is.
Zelf heb ik ook enkele maanden geleden een green card genomen van AMEX, echter heb ik wel gewoon mijn ABN-Amro CC behouden. Dit omdat AMEX bij heel veel webshops die ik gebruik niet aangeboden wordt. Als voorbeeld, Coolblue biedt het op dit moment nog steeds niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 13:13

Sorcerer8472

Mens sana?

Bij grote aanschaffen is dat voor mij dan ook een reden om dan toch maar bij een andere shop te bestellen als de prijs hetzelfde is. Lekker punten sparen :9

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:00:
Nou ja, @BSOD baby: reken eens uit voor hoeveel euro je kopen moet voordat je een intercontinentaal business class ticket bij elkaar hebt (de rest is door de bijkomende taxen vaak niet voordelig, tenzij je op hele korte termijn boekt). Tenzij je veel reist voor het werk (en het geluk hebt dat je zelf alles regelen en vooraf betalen mag) heb je niet zomaar een ticket te pakken.

In ieder geval: als je je laat werven voor een American Express, zorg dan dat je nog wat geld krijgt van degene die je werft. Tenslotte krijgt de werver ook punten, en die vertegenwoordigen een waarde.
Als je je boodschappen, Amazon, bol.com etc ermee doet dan kan het gestaag gaan. Ben afgelopen jaar nog WBC naar Afrika gevlogen voor puntjes+€170.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Erasmo schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:46:
[...]

Als je je boodschappen, Amazon, bol.com etc ermee doet dan kan het gestaag gaan. Ben afgelopen jaar nog WBC naar Afrika gevlogen voor puntjes+€170.
Uit nieuwsgierigheid, mag ik vragen hoeveel punten dat ongeveer kost?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Luuk2015 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:07:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, mag ik vragen hoeveel punten dat ongeveer kost?
Naar Zuid-Afrika was dat ongeveer 60k airmiles, maar naar de Antillen kun je vaak goedkopere aanbiedingen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:57
Erasmo schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:08:
[...]

Naar Zuid-Afrika was dat ongeveer 60k airmiles, maar naar de Antillen kun je vaak goedkopere aanbiedingen vinden.
Airmiles of Flying Blue Miles?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Flying Blue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

BSOD baby schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 01:50:

Hangt mede van je verwachte spend af, er zijn hier vast Tweakers die je een referral kunnen geven (introductie link) dan is de Gold kaart het eerste jaar gratis en 20K Membership Rewards. Dit gaat niet op als je al een kaart hebt gehad afgelopen 12 maanden.

Naast de reisverzekeringen die de Gold bied en twee lounge bezoeken heb je ook een betere aankoopverzekering (kijk even naar de voorwaarden voor wat in jouw situatie gunstig is)

Uit mijn ervaringen met Amex is dat je vooral online deze kaart kunt gebruiken en hier en daar paar winkels (Jumbo en Hema oa.), een MC/Visa van ICS kun je vrijwel overal gebruiken bij winkels. Als je twijfelt kun je het beste beide kaarten eerst combineren en als je vind dat Amex voldoende dekkend is kun je ICS opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:21:
[...]

Hangt mede van je verwachte spend af, er zijn hier vast Tweakers die je een referral kunnen geven (introductie link) dan is de Gold kaart het eerste jaar gratis en 20K Membership Rewards. Dit gaat niet op als je al een kaart hebt gehad afgelopen 12 maanden.

Naast de reisverzekeringen die de Gold bied en twee lounge bezoeken heb je ook een betere aankoopverzekering (kijk even naar de voorwaarden voor wat in jouw situatie gunstig is)

Uit mijn ervaringen met Amex is dat je vooral online deze kaart kunt gebruiken en hier en daar paar winkels (Jumbo en Hema oa.), een MC/Visa van ICS kun je vrijwel overal gebruiken bij winkels. Als je twijfelt kun je het beste beide kaarten eerst combineren en als je vind dat Amex voldoende dekkend is kun je ICS opzeggen.
Als ik de American Express kaart aan Apple Pay koppelt kan ik wel toch gewoon overal betalen waar contactloos betalen ondersteunt wordt? En zo toch alsnog overal punten sparen? :D

Wat betreft aankoopverzekering, lijkt me wel nice. Ik ga nu heel veel inboedel halen voor een nieuwe woning dus alle extra zekerheid voor als er iets fout gaat is mooi meegenomen :9 .

Maar stel ik wil online iets afrekenen in dollars, is volgens mij bunq voordeliger met zeroFX voor de omzet kosten. Ik dacht te lezen dat american express voor euro's en dollars geen fee vraagt maar wel voor andere valuta.

[ Voor 16% gewijzigd door BSOD baby op 20-01-2021 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

BSOD baby schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:29:
[...]

Als ik de American Express kaart aan Apple Pay koppelt kan ik wel toch gewoon overal betalen waar contactloos betalen ondersteunt wordt? En zo toch alsnog overal punten sparen?
Klopt ja, zo lang de verkoper ook AMEX als betaalmethode aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

[...]

Wat betreft aankoopverzekering, lijkt me wel nice. Ik ga nu heel veel inboedel halen voor een nieuwe woning dus alle extra zekerheid voor als er iets fout gaat is mooi meegenomen :9 .
Ik zou wel nog even de voorwaarden lezen over de aankoopverzekering.
Daar staat namelijk het volgende: "Uw aankopen zijn verzekerd tegen schade en diefstal; claims binnen 180 dagen max. per gebeurtenis € 1.400. En met de unieke Geld-Terug-Garantie worden uw ‘miskopen’ vergoed; claims binnen 90 dagen max. per gebeurtenis € 400.".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
Luuk2015 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:34:
[...]

Klopt ja, zo lang de verkoper ook AMEX als betaalmethode aanbiedt.
Oh wacht maar dan kan Apple Pay met AMEX bijvoorbeeld niet in de AH want die bieden AMEX niet aan als betaalmethode? Ik was in de veronderstelling dat je dus door Apple pay wel kan betalen waar AMEX niet ondersteunt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

BSOD baby schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:36:
[...]

Oh wacht maar dan kan Apple Pay met AMEX bijvoorbeeld niet in de AH want die bieden AMEX niet aan als betaalmethode? Ik was in de veronderstelling dat je dus door Apple pay wel kan betalen waar AMEX niet ondersteunt wordt.
Apple Pay is eigenlijk alleen een "doorgeefluik", als een winkel geen AMEX aanbiedt dan maakt het niet uit of je met Apple Pay betaald. Dat is voor mij de reden om naast mijn AMEX nog een CC aan te houden via mijn huisbank, de ABN-Amro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

[...]
Ik dacht te lezen dat american express voor euro's en dollars geen fee vraagt maar wel voor andere valuta.
Waar heb je dit gelezen? Op de Nederlandse website van AMEX kan ik hier namelijk niets over vinden.
In de VS is dit wel een optie die ze aanbieden bij de "luxere" kaarten.
Hopelijk is dit wel nog iets wat ze een keer gaan introduceren in NL.

[ Voor 9% gewijzigd door Luuk2015 op 20-01-2021 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
Luuk2015 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:37:
[...]

Apple Pay is eigenlijk alleen een "doorgeefluik", als een winkel geen AMEX aanbiedt dan maakt het niet uit of je met Apple Pay betaald. Dat is voor mij de reden om naast mijn AMEX nog een CC aan te houden via mijn huisbank, de ABN-Amro.
https://www.americanexpre...-service-valuta-omrekenen
Voor uitgaven in euro's worden geen bijkomende kosten berekend. Als u een besteding doet in een andere valuta - niet zijnde USD - dan euro, dan wordt deze besteding omgerekend naar USD en dan naar euro’s. Daarnaast wordt er 2,5% commissiekosten berekend over het eurobedrag voor Consumenten/Business Cards en 2,3% voor Corporate Cards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Ik vermoed dat dit een vertaling is van de Amerikaanse website, zodra ik namelijk klik op de "Valuta omrekenen" knop dan wordt ik doorgestuurd naar de Amerikaanse website.
Tevens als ik de vreemde valuta calculator op de site invul met als valuta dollar dan zie ik dat er nog steeds gewoon 2,5% bovenop komt. Ik denk dus dat er gewoon kosten betaald moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Mijn eerste jaar met de amex gold zit erop. Ik heb hem nu tijdelijk omgezet naar amex blue. De gratis instapkaart. Is het slim om dit op te zeggen en gewoon een jaar wachten en dan weer aanmelden via een referral met punten? Of kan je met amex blue ook op een gegeven moment in aanmerking komen voor een gratis upgrade naar gold? Wat zou jij doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:19
IUser schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:27:
Mijn eerste jaar met de amex gold zit erop. Ik heb hem nu tijdelijk omgezet naar amex blue. De gratis instapkaart. Is het slim om dit op te zeggen en gewoon een jaar wachten en dan weer aanmelden via een referral met punten? Of kan je met amex blue ook op een gegeven moment in aanmerking komen voor een gratis upgrade naar gold? Wat zou jij doen?
Houden en na 6 maanden upgraden naar Silver en dan gold. Pak je meerdere bonussen.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Stinger_Ventura schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:43:
[...]

Houden en na 6 maanden upgraden naar Silver en dan gold. Pak je meerdere bonussen.
Volgens mij krijg je met het upgraden van een kaart geen eventuele bonussen.
Laatst zat ik namelijk te kijken om mijn Green card te upgraden naar de Gold card maar daar werd niets gezegd over een bonus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk2015 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:01:
Ik vermoed dat dit een vertaling is van de Amerikaanse website,
De betekenis lijkt mij in ieder geval duidelijk:
Voor uitgaven in euro's worden geen bijkomende kosten berekend. Als u een besteding doet in een andere valuta - niet zijnde USD - dan euro, dan wordt deze besteding omgerekend naar USD en dan naar euro’s. Daarnaast wordt er 2,5% commissiekosten berekend over het eurobedrag voor Consumenten/Business Cards en 2,3% voor Corporate Cards.
  1. Je betaalt 2,5% commissie over betaling in vreemde valuta (2,3% voor corporate cards)
  2. Betalingen in vreemde valuta worden via USD als tussenweg naar euro's omgezet
Luuk2015 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:49:
Laatst zat ik namelijk te kijken om mijn Green card te upgraden naar de Gold card maar daar werd niets gezegd over een bonus.
Bij genoeg omzet bellen ze vanzelf, en anders kun je zelf ook bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:56:
[...]

Bij genoeg omzet bellen ze vanzelf, en anders kun je zelf ook bellen :)
Werkt het inderdaad zo? Dat je gewoon belt en aangeeft dat je interesse hebt in een upgrade waarna ze je eventueel een upgrade bonus geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Luuk2015 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 23:04:
[...]

Werkt het inderdaad zo? Dat je gewoon belt en aangeeft dat je interesse hebt in een upgrade waarna ze je eventueel een upgrade bonus geven?
Tenzij er recent iets veranderd is bieden ze vanuit de online omgeving al een bonus als je wilt upgraden binnen het kaartprogramma.

Afhankelijk van je uitgaven kun je wellicht telefonisch ook een mooi aanbod krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:19
Luuk2015 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:49:
[...]

In je online omgeving kan je zien wat de upgrade bonus is. En inderdaad, bellen helpt zeker als je wat hoger in je uitgaven zit.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

@Wally2002 @Stinger_Ventura Stom van me, zie het nu al :)
Binnenkort maar eens naar kijken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Wally2002 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 01:47:
[...]

Tenzij er recent iets veranderd is bieden ze vanuit de online omgeving al een bonus als je wilt upgraden binnen het kaartprogramma.

Afhankelijk van je uitgaven kun je wellicht telefonisch ook een mooi aanbod krijgen.
Cool. Enig idee wat je moet uitgeven om in aanmerking te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Die vereisten staan gewoon op de website. Ik zie in België bv. dat je bruto 25000 € moet verdienen per jaar, maar op de Nederlandse site zie ik alleen 'geen negatieve BKR-registratie'.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borromini schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:04:
Die vereisten staan gewoon op de website. Ik zie in België bv. dat je bruto 25000 € moet verdienen per jaar, maar op de Nederlandse site zie ik alleen 'geen negatieve BKR-registratie'.
Amex heeft in NL de inkomenseisen laten vervallen, dat wil niet zeggen dat die er niet is maar meer dat je met een lager inkomen een hogere kaart kan krijgen maar wel een lager limiet(goed voor upselling). Zou je startlimiet normaliter 500 zijn dan kan die nu zomaar 200/300 zijn en zal die (verwacht ik) minder hard stijgen dan bij een hoger jaarinkomen.

Ik ken mensen die met 35K per jaar een Platinum kaart hebben gekregen, iets wat voorheen niet kon.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2021 12:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
IUser schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:57:
[...]

De enige manier om een beeld te krijgen van de mogelijke bonuspunten en/of korting bij upgrade (of bij 'opzeggen') is datapoints te hebben van mensen die dit gedaan hebben, met daarbij een indicatie van de spend. In dit draadje is daar denk ik nog wel e.e.a. van terug te vinden, maar ook op andere forums zoals Flyertalk en insideflyer.
En niet iedereen wil z'n maandelijkse spend op een forum zetten.

Het gaat dus niet om je inkomen zoals @Borromini schrijft, maar je uitgaven met de kaart. Immers is het verdienmodel van Amex o.a. om daarop een percentage te pakken bij de merchants.

Uit de gesprekken die ik zelf met amex heb maar ook uit berichten op de forums is mijn beeld dat het systeem aan de medewerkers aangeeft of er eventueel een aanbod gedaan kan worden.

Ik begrijp verder dat er wel naar je geschiedenis wordt gekeken (dus niet eenmalig in een maand veel uitgaven, maar gemiddeld).

Bedragen durf ik verder niet te noemen, maar ik krijg wel het beeld dat voor de betere offers je niet met gemiddeld enkele tientjes per maand hoeft aan te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

IUser schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:57:
[...]
Stel dat er bij AMEX gemiddeld 1% van de transactie blijft hangen, dan kun je wel zo ongeveer inschatten wanneer je interessant bent als klant. Zoals gezegd, ze bellen wel wanneer ze denken dat je een interessante klant bent.
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:21:
[...]
Ik ken mensen die met 35K per jaar een Platinum kaart hebben gekregen, iets wat voorheen niet kon.
De eisen waren in het verleden ook al boterzacht, als je de spend had was het geen enkel probleem. Alleen een kleine barrière aan het begin, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Heeft iemand een idee of AMEX jaarlijks een moment heeft dat ze nieuwe aankondigingen doen?
Ik las dat in Amerika de Gold card nu ook van metaal is gemaakt, ben erg benieuwd of ze dit ook in NL gaan doen.
Viel me trouwens laatst op dat AMEX wel veel de Platinum card promoot, lijkt wel of dit de "standaard" kaart is geworden. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk2015 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:57:
Heeft iemand een idee of AMEX jaarlijks een moment heeft dat ze nieuwe aankondigingen doen?
Ik las dat in Amerika de Gold card nu ook van metaal is gemaakt, ben erg benieuwd of ze dit ook in NL gaan doen.
Viel me trouwens laatst op dat AMEX wel veel de Platinum card promoot, lijkt wel of dit de standaard kaart is geworden. 8)7
Het is niet de standaard kaart, wel de duurste kaart. En als die nu veel aangevraagd word heeft Amex flink meer winst in corona tijden. Immers je reist nauwelijks door alle beperkingen dus kan de voordelen niet maximaal benutten wat geld scheelt voor hun.

American Express is erg goed in upsellen, en laten graag zien dat ze een luxe product aan bieden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk2015 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:57:
Viel me trouwens laatst op dat AMEX wel veel de Platinum card promoot, lijkt wel of dit de standaard kaart is geworden. 8)7
Niet dat ik weet, maar let wel in VS js Amex veel gangbaarder dan hier. Ik zie een metalen kaart wel komen naar de EU maar dat zou zomaar nog wat jaren kunnen duren. Net als de metalen Platinum Kaart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:23:
[...]

American Express is erg goed in upsellen, en laten graag zien dat ze een luxe product aan bieden
Toch vind ik het best een knappe prestatie als ze dit voor elkaar krijgen, aangezien de meeste USP's voor deze kaart gericht zijn op het reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Heeft iemand een idee hoe vaak je je AMEX kaart kan upgraden?
Drie maanden geleden heb ik een Green card aangevraagd, nu wil ik deze eventueel upgraden, kan dit gewoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Luuk2015 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:52:
Heeft iemand een idee hoe vaak je je AMEX kaart kan upgraden?
Drie maanden geleden heb ik een Green card aangevraagd, nu wil ik deze eventueel upgraden, kan dit gewoon?
Of AmEx er blij van wordt als je ze opbelt en vraagt of je ze meer geld mag geven? Ik denk het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

fsfikke schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:04:
[...]

Of AmEx er blij van wordt als je ze opbelt en vraagt of je ze meer geld mag geven? Ik denk het wel.
Zojuist kwam ik het volgende tegen (stond redelijk verborgen):
"U kunt uw kaart upgraden als u minimaal 6 maanden American Express kaarthouder bent;"
"U kunt maximaal een keer per 6 maanden een kaart upgrade of downgrade aanvragen;"
Ik moet dus nog een paar maanden wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:24:
[...]

Niet dat ik weet, maar let wel in VS js Amex veel gangbaarder dan hier. Ik zie een metalen kaart wel komen naar de EU maar dat zou zomaar nog wat jaren kunnen duren. Net als de metalen Platinum Kaart
Mijn kaart bladdert lekker af. Ziet er nu al niet meer uit en ik bewaar hem juist in een beschermend hoesje :+

Zit ook te kijken voor een upgrade naar Platinum, maar ws pas als ik vaker een auto ga huren. Die verzekering loont wel namelijk. Per keer kost aanvullende verzekering (als je die neemt) best wel wat.

[ Voor 19% gewijzigd door Sorcerer8472 op 22-01-2021 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk2015 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:49:
[...]

Zojuist kwam ik het volgende tegen (stond redelijk verborgen):
"U kunt uw kaart upgraden als u minimaal 6 maanden American Express kaarthouder bent;"
"U kunt maximaal een keer per 6 maanden een kaart upgrade of downgrade aanvragen;"
Ik moet dus nog een paar maanden wachten.
2jaar geleden had ik een Green gevraagd en na drie weken upgrade gedaan, kreeg de kaart gewoon thuis na een week :)

Het staat je altijd vrij om te proberen, en Amex zie ik niet moeilijk doen hierover (zolang je betaalgeschiedenis goed is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:40:
[...]

2jaar geleden had ik een Green gevraagd en na drie weken upgrade gedaan, kreeg de kaart gewoon thuis na een week :)

Het staat je altijd vrij om te proberen, en Amex zie ik niet moeilijk doen hierover (zolang je betaalgeschiedenis goed is)
Thanks, ik zal het gaan proberen.
Zou het persoonlijk gek vinden als ze het weigeren, het levert ze alleen maar meer geld op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:05:
[...]

Mijn kaart bladdert lekker af. Ziet er nu al niet meer uit en ik bewaar hem juist in een beschermend hoesje :+

Zit ook te kijken voor een upgrade naar Platinum, maar ws pas als ik vaker een auto ga huren. Die verzekering loont wel namelijk. Per keer kost aanvullende verzekering (als je die neemt) best wel wat.
Ik vind het wel riskant om een auto zonder volcasco te huren en compleet op een cc-verzekering te vertrouwen. Meestal zitten daar ook redelijk strikte eisen mbt de cataloguswaarde van de huurauto. Straks wordt je auto gejat, claimed Sixt €100k (beetje 5-serie zit je daar al op) en weigert AmEx te betalen :p

Ik heb zelf altijd een verzekering voor het eigen risico: http://www.icarhireinsurance.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk2015 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:47:
[...]
Thanks, ik zal het gaan proberen.
Zou het persoonlijk gek vinden als ze het weigeren, het levert ze alleen maar meer geld op :)
Het spel is natuurlijk wel om te upgraden en dan nog extra MR of FB-punten te krijgen voor de upgrade. Zoals gezegd: ze bellen vanzelf als je een beetje normale omzet hebt.
fsfikke schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:59:
[...]
Ik heb zelf altijd een verzekering voor het eigen risico: http://www.icarhireinsurance.com/
Die is voorlopig niet meer af te sluiten voor inwoners van de EU, omdat er geen deal met het VK op het gebied van financiële dienstverlening gesloten is. Een claim afgewikkeld krijgen op een bestaande polis zou in principe nog wel moeten kunnen lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Zijn er hier mensen bekend met de Amerikaanse dienst Plastiq?
Plastiq is een dienst waarmee je betalingen zoals bijvoorbeeld je huur of abonnement van de sportschool via je creditcard kan laten lopen. Zo kan je bijvoorbeeld gemakkelijk punten sparen met je CC.
Volgens de website zou het in NL moeten werken maar ik dacht ik vraag het hier eens ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Wie betaalt uiteindelijk de kosten van de creditcardbetaling als de verhuurder of de sportschool het nu doet met de praktisch gratis automatische incasso?

edit: zo te zien betaal je die gewoon zelf. 2,85% voor credit cards, 1% voor debit cards. Dan is het opeens niet meer interessant ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Zr40 op 22-01-2021 19:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag mij af wat het verdienmodel is en zoals @Zr40 zegt wie betaalt ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

fsfikke schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:59:
[...]

Ik vind het wel riskant om een auto zonder volcasco te huren en compleet op een cc-verzekering te vertrouwen. Meestal zitten daar ook redelijk strikte eisen mbt de cataloguswaarde van de huurauto. Straks wordt je auto gejat, claimed Sixt €100k (beetje 5-serie zit je daar al op) en weigert AmEx te betalen :p

Het gaat dan ook vooral om het eigen risico. Daarvoor vragen ze draconische bedragen, niet voor alleen de normale verzekering. En je hebt al heel snel schade, sommige doen al moeilijk over een klein krasje. Je cc betaalt dan het eigen risico (in het Engels de excess).

De site die jij aanwijst zegt dat Nederlanders het niet mogen gebruiken trouwens. Zelf gebruik ik meestal Sunnycars. Ooit een keer gedoe gehad met een verhuurder via hen en dat hebben ze perfect opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 20:38:
[...]

Het gaat dan ook vooral om het eigen risico. Daarvoor vragen ze draconische bedragen, niet voor alleen de normale verzekering. En je hebt al heel snel schade, sommige doen al moeilijk over een klein krasje. Je cc betaalt dan het eigen risico (in het Engels de excess).

De site die jij aanwijst zegt dat Nederlanders het niet mogen gebruiken trouwens. Zelf gebruik ik meestal Sunnycars. Ooit een keer gedoe gehad met een verhuurder via hen en dat hebben ze perfect opgelost.
Ja, en voor dat eigen risico heb je dus firma’s zoals ICHI, die nu eventjes niet meer werken door de Brexit. Maar die zijn een stuk goedkoper dan een platinum kaart.

[ Voor 18% gewijzigd door fsfikke op 22-01-2021 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

fsfikke schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 22:49:
[...]

Ja, en voor dat eigen risico heb je dus firma’s zoals ICHI, die nu eventjes niet meer werken door de Brexit. Maar die zijn een stuk goedkoper dan een platinum kaart.
En dan moet je bij elke autohuur weer alles opnieuw regelen? Lijkt me erg veel gedoe.
En ja, Platinum is ook alleen gunstig als je echt vaak huurt, denk aan 1,5 maand per jaar ofzo, of 4x een week, zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 22:51:
[...]

En dan moet je bij elke autohuur weer alles opnieuw regelen? Lijkt me erg veel gedoe.
En ja, Platinum is ook alleen gunstig als je echt vaak huurt, denk aan 1,5 maand per jaar ofzo, of 4x een week, zoiets.
Staat op de website geen uitleg hoe het werkt?
Je sluit gewoon voor een jaar lang een verzekering af, dat kost ongeveer €40. En dan heb je een jaar lang dekking van het eigen risico voor elke auto die je waar ook huurt. Ik heb ze gelukkig nog nooit hoeven gebruiken (na 36 maanden aansluitend huurauto’s te hebben gehad) maar ik weet dat ze goede service bieden.

Verder helpt het ook om auto’s gewoon direct bij behoorlijke verhuurders te huren ipv via deallergoedkoopstehuurautodeal.nl Dan doen ze een stuk minder moeilijk.

[ Voor 22% gewijzigd door fsfikke op 22-01-2021 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

40 euro is wel prima, da's voor wereldwijd? Op de website staat geen prijs.

Verschilt ook nog eens per regio. In Californië is het bijvoorbeeld volgens mij verplicht om CDW zonder excess aan te bieden als onderdeel van de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schurkzor
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik heb een mastercard creditcard bij de ING lopen (maandelijks afbetalen, dus niet gespreid) Werkt meestal zonder problemen, maar toch vaak weigeringen als het gaat om duurdere producten. Ik probeer nu bijvoorbeeld een 1440p monitor aan te schaffen op Amazon (je moet toch wat tijdens deze corona pandemie :+), heb 3000 van de 3500 euro beschikbaar; maar continu krijg ik een melding dat ze niet kunnen reserveren/afschrijven op de kaart. Andere keren is het geen enkel probleem. SEPA op Amazon werkt ook al niet met ING (dit werkt volgens mij nooit voor Nederlandse banken)
Iemand enig idee waarom ik dit soort gedrag zie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Schurkzor schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:29:
Ik heb een mastercard creditcard bij de ING lopen (maandelijks afbetalen, dus niet gespreid) Werkt meestal zonder problemen, maar toch vaak weigeringen als het gaat om duurdere producten. Ik probeer nu bijvoorbeeld een 1440p monitor aan te schaffen op Amazon (je moet toch wat tijdens deze corona pandemie :+), heb 3000 van de 3500 euro beschikbaar; maar continu krijg ik een melding dat ze niet kunnen reserveren/afschrijven op de kaart. Andere keren is het geen enkel probleem. SEPA op Amazon werkt ook al niet met ING (dit werkt volgens mij nooit voor Nederlandse banken)
Heb je bij die 3000 euro ook eventuele kaart reserveringen meegenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schurkzor
  • Niet online
Luuk2015 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:33:
[...]

Heb je bij die 3000 euro ook eventuele kaart reserveringen meegenomen?
Jazeker, geen reserveringen actief op dit moment. Kan het niet toevallig zo zijn dat er een relatie is tussen het saldo op de ing betaalrekening en de (onzichtbare) bestedingsruimte op de creditcard? Soms sta ik namelijk flink in het rood, maar op andere momenten weer flink in de plus.Voor zover ik weet is mastercard slechts een broker, en geeft ING aan mastercard door of een betaling/reservatie wel of niet plaats mag vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door Schurkzor op 25-01-2021 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Schurkzor schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:36:
[...]

Jazeker, geen reserveringen actief op dit moment. Kan het niet toevallig zo zijn dat er een relatie is tussen het saldo op de ing betaalrekening en de (onzichtbare) bestedingsruimte op de creditcard? Soms sta ik namelijk flink in het rood, maar op andere momenten weer flink in de plus.Voor zover ik weet is mastercard slechts een broker, en geeft ING aan mastercard door of een betaling/reservatie wel of niet plaats mag vinden.
Dan ben ik bang dat ik het helaas niet weet, ik zou je aanraden om morgenochtend vroeg gewoon even te bellen met de afdeling van de ING die gaat over creditcards. Zij kunnen vermoedelijk ook zien waarom de betaling is afgewezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schurkzor
  • Niet online
Luuk2015 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:41:
[...]

Dan ben ik bang dat ik het helaas niet weet, ik zou je aanraden om morgenochtend vroeg gewoon even te bellen met de afdeling van de ING die gaat over creditcards. Zij kunnen vermoedelijk ook zien waarom de betaling is afgewezen.
De laatste dame die ik aan de lijn had kwam met het antwoord "er is genoeg saldo, het zou gewoon moeten werken" Kon verder niets inzien of voor mij betekenen. Wellicht morgen even opnieuw proberen te bellen (hopen dat ik geen onverschillig persoon aan de lijn krijg) en hameren op het feit dat ik wil weten waarom er zoveel inconsistentie is rondom CC betalingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
Schurkzor schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:48:
[...]

De laatste dame die ik aan de lijn had kwam met het antwoord "er is genoeg saldo, het zou gewoon moeten werken" Kon verder niets inzien of voor mij betekenen. Wellicht morgen even opnieuw proberen te bellen (hopen dat ik geen onverschillig persoon aan de lijn krijg) en hameren op het feit dat ik wil weten waarom er zoveel inconsistentie is rondom CC betalingen.
Ik heb zelf geen ING, uit je vorige bericht begrijp ik dat transacties die boven je standaard uitgaven liggen soms geweigerd worden. Aangezien je voldoende bestedingsruimte hebt en ik aanneem dat je je creditcard info goed hebt ingevuld, hou je de optie over dat deze transactie door ING gevlagd is via hun anti-fraude algoritme. Maar wat de reden voor het mislukken ook is, ING zou daar wel meer inzage moeten hebben.

Wat ook nog zou kunnen is dat de duurdere transacties om 3D Secure vragen, maar dat die ergens spaak loopt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:58
ING zou je moeten kunnen vertellen waarom een creditcard-transactie niet is goedgekeurd.

In het verleden ben ik binnen enkele minuten na een afgewezen creditcard-transactie gebeld (door ICS) met de vraag of ik inderdaad een bestelling had geplaatst. Enkele minuten na het gesprek kon ik alsnog afrekenen.

Enkele andere keren belde ik eerder dan dat zij mij belden. Dan was het vrij snel opgelost.

Afgelopen jaar kon ik enkele keren niet online betalen en zag men ook niets binnenkomen. In deze gevallen was het de payment provider die de transactie niet doorzette naar Mastercard: in Turkije (ik wilde in Turkije wat bestellen) worden buitenlandse creditcards niet altijd geaccepteerd (ook niet in de winkel zelf), dan houdt het al op.

Dit was weliswaar met ICS, maar ik neem aan dat ING ook gewoon zicht heeft op de afgekeurde transacties. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-09 13:39
Schurkzor schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:29:
De creditcards van ING zijn erg strak afgesteld. Wanneer je iets besteld buiten de Benelux/Europa wil dit nog weleens gebeuren. Heb je toevallig meer dan 15 transacties gedaan die dag?
Dit is een hard limiet, ongeacht de grootte van de transacties waar ik destijds bij toeval achterkwam.
Op de website is het bij veel doorklikken in de FAQ te lezen:
Hoe vaak kan ik per dag betalen met mijn creditcard?
Je kunt per dag maximaal 15 keer betalen met jouw creditcard.

Het kan ook een probleem met 3DSecure/PSD2 zijn. ICS (de grootste creditcard aanbieder van NL) heeft daar onlangs een mooi artikel over geschreven: https://icscards.nl/news/...ropese-online-transacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Amex heeft weer dezelfde 200 EUR cashback actie bij Jumbo, MediaMarkt, etc voor platinum kaarthouders. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Zo te zien heeft AMEX het design bijgewerkt van de Business Green en Gold kaarten:
Oude Green card:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/64kSZrZVd0faKl6OGM8DeUFABag=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hxB5hm4oN56UGDZ1ftg9kgp2.png?f=user_large

Nieuwe Green card:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aUFmqK5Kg7zuJRF7-B6sblJP59I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HAPsVIAFDoMOPjAzAXPWPO30.png?f=user_large

Ben benieuwd of dit betekent dat ze langzaam de Nederlandse kaart designs aan het bijwerken zijn ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk2015 op 28-01-2021 23:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schurkzor
  • Niet online
nielsiejjj92 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:19:
[...]

De creditcards van ING zijn erg strak afgesteld. Wanneer je iets besteld buiten de Benelux/Europa wil dit nog weleens gebeuren. Heb je toevallig meer dan 15 transacties gedaan die dag?
Dit is een hard limiet, ongeacht de grootte van de transacties waar ik destijds bij toeval achterkwam.
Op de website is het bij veel doorklikken in de FAQ te lezen:
Hoe vaak kan ik per dag betalen met mijn creditcard?
Je kunt per dag maximaal 15 keer betalen met jouw creditcard.

Het kan ook een probleem met 3DSecure/PSD2 zijn. ICS (de grootste creditcard aanbieder van NL) heeft daar onlangs een mooi artikel over geschreven: https://icscards.nl/news/...ropese-online-transacties
Vandaag telefonisch een dame van de ING gesproken. Ze moest me doorzetten naar een collega die wat meer kon zien :> De andere dame kon gelukkig inderdaad zien dat er een foutcode naar voren kwam. De foutcode was er overigens één die het team daar nog nooit had gezien. Ze zijn bezig om dit te onderzoeken, en ik schijn zeker niet de enigste te zijn.
Gelukkig wat transparantie en een goede service gehad deze keer _/-\o_

Mijn creditcard betaling heb ik alsnog kunnen doen met Revolut. Dit faalde vorige week ook in de eerste instantie, maar nu een week later geen issue gezien. Wellicht iets met net geopende accounts/fraude/ in combinatie met AI aangestuurde fraudesystemen.
Pagina: 1 ... 38 ... 94 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1