Luuk2015 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 23:39:
Vanmiddag mijn American Express Green Card ontvangen, nog net op tijd voor black friday
Wat ik echter nergens terug kan vinden is wanneer ik mijn maandelijkse rekening kan betalen via incasso.
Heeft iemand een idee waar ik dit terug kan vinden? Bij ICS heb ik dit dacht ik zelf ingesteld.
Alvast bedankt!
Rond de 7e van elke maand krijg je het maandoverzicht van alle transacties die zijn voltooid tussen de 6e van die maand daarvoor tot de 5e van de huidige maand.
Een paar dagen later ( ongeveer de 12e ) wordt het geld dan van je rekening afgeschreven van je rekening via automatisch incasso.
Dus bijvoorbeeld: op 7 februari ontvang je het maandoverzicht van de transacties die je hebt verricht tussen 6 januari tot 5 februari, het totaal bedrag wordt omstreeks 12 februari afgeschreven.
Kun je wel aanpassen inderdaad zoals @
Wally2002 al zegt als je een andere datum wilt.
Let wel op dat je altijd voldoende saldo hebt op moment van afschrijven, anders verhogen ze het met een boete van €15 per mislukte incasso geloof ik.
Plus er zijn verhalen dat je dan *uit het niets* permanent en voor altijd kunt worden uitgesloten om nog maar iets van AMEX af te nemen, c.q. dan wordt je creditcard opgeheven.
Ook
nooit en te never een incasso terug boeken.
Daar moet je even om denken dus, verder zijn ze wat mij betreft prima, kan zelf bijna niet meer zonder

Luuk2015 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 23:52:
[...]
Op dit moment zie ik nog geen datum staan, vermoedelijk omdat de betalingen die ik heb gedaan alleen nog gereserveerd zijn. Weet jij tevens of het mogelijk is om de openstaande rekening alvast eerder te betalen via iDEAL? Dit is mogelijk bij ICS.
Nee, maar je kunt/moet wel geld handmatig naar ze overmaken als de incasso zou mislukken.
Maar zoals gezegd, probeer dat te voorkomen, bij ( vermoeden van ) wanbetaling gooien ze je er heel snel uit.
Aan de andere kant kan je bestedingslimiet zowat oneindig groeien door het nakomen van je betalingen ( de incasso's ), je uitgavepatroon ( gewoon gebruik maken van de kaart ) en hoe lang je al lid bent.
Zo heb ik met mijn simpele green card na 3 jaar al een bestedingslimiet van €50.000.- per jaar, dat is toch een aanzienlijk hoger bedrag dan die €2500 die de meeste andere kaarten van andere aanbieders hanteren

Dat gezegd hebbende is AMEX ook niet een
echte creditcard als in dat je voor onbepaalde tijd een krediet kunt aanhouden, je moet op den duur betalen ( die maandelijkse incasso dus via dat schema )