Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 12:40
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:16:
[...]

Volgens mij kun je wel ervoor kiezen om alleen MC/VISA te accepteren die SecureCode heeft (of hoe het ook heet bij deze 2 partijen). Mogelijk zijn niet alle debit kaarten dit?

Als je dit wel hebt dan is de webwinkel verzekerd tegen vormen van fraude zviw, anders niet.
SecureCode is een merknaam van MasterCard voor 3-D Secure technologie die een extra veiligheidslaag toevoegd aan online kaartbetalingen. Amex noemt het SafeKey en VISA noemt het verified by VISA.
3DS is ook onderdeel van de EMVCo standaard.

Dit is inmiddels in de EU de standaard implementatie in het kader van PSD2 en Strong customer authentication (SCA). Voor eCommerce (CNP) transacties.

Voor zover ik weet is binnen dit verhaal geen onderscheid tussen credit en debit kaarten.

N26 en Revolut gebruiken het in ieder geval wel.

• Luuk2015
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 11:17

Luuk2015

Vires in numeris

Vanmiddag mijn American Express Green Card ontvangen, nog net op tijd voor black friday :P
Wat ik echter nergens terug kan vinden is wanneer ik mijn maandelijkse rekening kan betalen via incasso.
Heeft iemand een idee waar ik dit terug kan vinden? Bij ICS heb ik dit dacht ik zelf ingesteld.
Alvast bedankt!

• Wally2002
Luuk2015 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 23:39:
Vanmiddag mijn American Express Green Card ontvangen, nog net op tijd voor black friday :P
Wat ik echter nergens terug kan vinden is wanneer ik mijn maandelijkse rekening kan betalen via incasso.
Heeft iemand een idee waar ik dit terug kan vinden? Bij ICS heb ik dit dacht ik zelf ingesteld.
Alvast bedankt!
In de online omgeving of app kun je de datum van je maandelijkse rekening zien.
De incasso zal dan een aantal dagen later plaats vinden.

Om de incassodatum aan te passen moet je even bellen.

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Wally2002 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 23:48:
[...]

In de online omgeving of app kun je de datum van je maandelijkse rekening zien.
De incasso zal dan een aantal dagen later plaats vinden.

Om de incassodatum aan te passen moet je even bellen.
Op dit moment zie ik nog geen datum staan, vermoedelijk omdat de betalingen die ik heb gedaan alleen nog gereserveerd zijn. Weet jij tevens of het mogelijk is om de openstaande rekening alvast eerder te betalen via iDEAL? Dit is mogelijk bij ICS.

• Wally2002
Luuk2015 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 23:52:
[...]

Op dit moment zie ik nog geen datum staan, vermoedelijk omdat de betalingen die ik heb gedaan alleen nog gereserveerd zijn. Weet jij tevens of het mogelijk is om de openstaande rekening alvast eerder te betalen via iDEAL? Dit is mogelijk bij ICS.
Bij amex kun je naast incasso alleen een handmatige bankoverschrijving doen.

• JohanNL
  • Registratie: september 2013
  • Nu online
Luuk2015 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 23:39:
Alvast bedankt!
Rond de 7e van elke maand krijg je het maandoverzicht van alle transacties die zijn voltooid tussen de 6e van die maand daarvoor tot de 5e van de huidige maand.
Een paar dagen later ( ongeveer de 12e ) wordt het geld dan van je rekening afgeschreven van je rekening via automatisch incasso.
Dus bijvoorbeeld: op 7 februari ontvang je het maandoverzicht van de transacties die je hebt verricht tussen 6 januari tot 5 februari, het totaal bedrag wordt omstreeks 12 februari afgeschreven.
Kun je wel aanpassen inderdaad zoals @Wally2002 al zegt als je een andere datum wilt.

Let wel op dat je altijd voldoende saldo hebt op moment van afschrijven, anders verhogen ze het met een boete van €15 per mislukte incasso geloof ik.
Plus er zijn verhalen dat je dan *uit het niets* permanent en voor altijd kunt worden uitgesloten om nog maar iets van AMEX af te nemen, c.q. dan wordt je creditcard opgeheven.
Ook nooit en te never een incasso terug boeken.
Daar moet je even om denken dus, verder zijn ze wat mij betreft prima, kan zelf bijna niet meer zonder :)
[...]

Nee, maar je kunt/moet wel geld handmatig naar ze overmaken als de incasso zou mislukken.
Maar zoals gezegd, probeer dat te voorkomen, bij ( vermoeden van ) wanbetaling gooien ze je er heel snel uit.
Aan de andere kant kan je bestedingslimiet zowat oneindig groeien door het nakomen van je betalingen ( de incasso's ), je uitgavepatroon ( gewoon gebruik maken van de kaart ) en hoe lang je al lid bent.
Zo heb ik met mijn simpele green card na 3 jaar al een bestedingslimiet van €50.000.- per jaar, dat is toch een aanzienlijk hoger bedrag dan die €2500 die de meeste andere kaarten van andere aanbieders hanteren :p
Dat gezegd hebbende is AMEX ook niet een echte creditcard als in dat je voor onbepaalde tijd een krediet kunt aanhouden, je moet op den duur betalen ( die maandelijkse incasso dus via dat schema )

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13:06
[...]
Weet jij tevens of het mogelijk is om de openstaande rekening alvast eerder te betalen via iDEAL? Dit is mogelijk bij ICS.
Wally2002 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 00:01:
Bij amex kun je naast incasso alleen een handmatige bankoverschrijving doen.
Ja, je kunt een bedrag overmaken aan NL63 DEUT 0265188040 onder vermelding van het kaartnummer, zie deze pagina op de site van AMEX.

Verwerking duurt twee werkdagen, en je krijgt een melding in de app en/of per SMS zodra het bedrag verwerkt is. Bedragen van "alle" bankrekeningen (Openbank, Revolut, DKB, N26 en natuurlijk ABN) gaan zonder problemen.

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Bedankt voor alle antwoorden, daar heb ik wat aan.
Zojuist probeerde ik via de website van AmEx te kijken wat mijn bestedingsruimte is, echter krijg ik een foutmelding bij elk bedrag wat ik dan invul. Kan het zijn dat dit nog niet werkt omdat ik de kaart pas vandaag heb ontvangen? Zou het kunnen dat het een tijdje duurt voor dat dit inzichtelijk is?

• JohanNL
  • Nu online
Luuk2015 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 00:16:
Bedankt voor alle antwoorden, daar heb ik wat aan.
Zojuist probeerde ik via de website van AmEx te kijken wat mijn bestedingsruimte is, echter krijg ik een foutmelding bij elk bedrag wat ik dan invul. Kan het zijn dat dit nog niet werkt omdat ik de kaart pas vandaag heb ontvangen? Zou het kunnen dat het een tijdje duurt voor dat dit inzichtelijk is?
Wat heb je geprobeerd dan?
Ga ervan uit dat als je net de kaart nieuw hebt, het bestedingslimiet ook laag is.
Ik gok iets van €500

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

JohanNL schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 00:23:
[...]

Ga ervan uit dat als je net de kaart nieuw hebt, het bestedingslimiet ook laag is.
Ik gok iets van €500
Op de site van AmEx staat een tool waarmee je je bestedingsruimte kan checken.
Je kan dan een bedrag invoeren om te kijken of die uitgave goedgekeurd zal worden.
Daar heb ik om te proberen eens 100 euro ingevoerd, dat geeft echter een foutmelding.
Zelfs bij het invoeren van 10 euro komt er een foutmelding te staan.
Aangezien ik de kaart pas vandaag heb gekregen dacht ik dat het misschien even kon duren voordat mijn bestedingsruimte zichtbaar is.

• Siask
  • Registratie: december 2013
JohanNL schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 00:23:
[...]
Ik gok iets van €500
Dat zal wel meevallen. Mijn gouwe kaart zit nog in de eerste maand, heb er nu zo'n € 390 omzet mee gemaakt en nog geen enkele rekening betaald (maar dus zo'n € 300 gestort).

Naar aanleiding van de discussie even gekeken, mijn limiet lijkt ongeveer € 7.000 te zijn, preciezer kon ik het niet vinden want je kunt niet onbeperkt de limiet opvragen :) Meer dan € 7.000 per maand was ik voorlopig toch niet van plan om uit te geven op die kaart...

• Wally2002
JohanNL schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 00:02:
[...]

Rond de 7e van elke maand krijg je het maandoverzicht van alle transacties die zijn voltooid tussen de 6e van die maand daarvoor tot de 5e van de huidige maand.
Een paar dagen later ( ongeveer de 12e ) wordt het geld dan van je rekening afgeschreven van je rekening via automatisch incasso.
Bij mijn Flying Blue Amex loopt hij steeds van de 21e tot de 20e. Vanaf het begin al, datum nooit aan laten passen.
Er wordt de 25e afgeschreven.
Let wel op dat je altijd voldoende saldo hebt op moment van afschrijven, anders verhogen ze het met een boete van €15 per mislukte incasso geloof ik.
Plus er zijn verhalen dat je dan *uit het niets* permanent en voor altijd kunt worden uitgesloten om nog maar iets van AMEX af te nemen, c.q. dan wordt je creditcard opgeheven.
Ook nooit en te never een incasso terug boeken.
Heb ik 1 keer gedaan, toen ik door een aantal refunds na het verschijnen van de maandelijkse rekening meer tegoed op de kaart had dan de incasso waard was. Had eerst telefonisch gevraagd op ze het positieve saldo konden overboeken, maar daar zat 56 dagen wachttijd bij, juist vanwege de mogelijkheid dat de maandelijkse incasso kan worden teruggedraaid. Dat dus niet gedaan en de medewerker gaf aan dat als het dan positief blijft dat verder geen probleem zou zijn.
Werd er een dag later over gebeld (standaard protocol dat ze mislukte incasso’s nabellen) maar geen probleem omdat ik nog steeds positief stond.
Nee, maar je kunt/moet wel geld handmatig naar ze overmaken als de incasso zou mislukken.
Maar zoals gezegd, probeer dat te voorkomen, bij ( vermoeden van ) wanbetaling gooien ze je er heel snel uit.
Aan de andere kant kan je bestedingslimiet zowat oneindig groeien door het nakomen van je betalingen ( de incasso's ), je uitgavepatroon ( gewoon gebruik maken van de kaart ) en hoe lang je al lid bent.
Zo heb ik met mijn simpele green card na 3 jaar al een bestedingslimiet van €50.000.- per jaar, dat is toch een aanzienlijk hoger bedrag dan die €2500 die de meeste andere kaarten van andere aanbieders hanteren :p
Dat gezegd hebbende is AMEX ook niet een echte creditcard als in dat je voor onbepaalde tijd een krediet kunt aanhouden, je moet op den duur betalen ( die maandelijkse incasso dus via dat schema )
Die bestedingslimiet groeit inderdaad mee met je uitgaven, mits je steeds op tijd betaald/bedrag geïncasseerd kan worden.
Het is overigens geen limiet per jaar of andere tijdseenheid. Het is een plafond voor je uitgaven dat meebeweegt naar gelang je uitgaven.
Het enige tijdsaspect is dat een openstaand saldo van je maandafrekening steeds tijdig betaald wordt.

• JohanNL
  • Nu online
Siask schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 00:30:
[...]

Dat zal wel meevallen. Mijn gouwe kaart zit nog in de eerste maand, heb er nu zo'n € 390 omzet mee gemaakt en nog geen enkele rekening betaald (maar dus zo'n € 300 gestort).

Naar aanleiding van de discussie even gekeken, mijn limiet lijkt ongeveer € 7.000 te zijn, preciezer kon ik het niet vinden want je kunt niet onbeperkt de limiet opvragen :) Meer dan € 7.000 per maand was ik voorlopig toch niet van plan om uit te geven op die kaart...
Oh, interessant, had volgens mij na een paar maanden nog steeds maar een limiet van €2000 o.i.d. als ik mij dat goed herinner.
Zal wel met nog andere factoren te maken hebben neem ik aan, zoals dat ik destijds ook nog maar zo'n 20 jaar was, wie weet.
Wally2002 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 00:44:
[...]
Heb ik 1 keer gedaan, toen ik door een aantal refunds na het verschijnen van de maandelijkse rekening meer tegoed op de kaart had dan de incasso waard was. Had eerst telefonisch gevraagd op ze het positieve saldo konden overboeken, maar daar zat 56 dagen wachttijd bij, juist vanwege de mogelijkheid dat de maandelijkse incasso kan worden teruggedraaid. Dat dus niet gedaan en de medewerker gaf aan dat als het dan positief blijft dat verder geen probleem zou zijn.
Werd er een dag later over gebeld (standaard protocol dat ze mislukte incasso’s nabellen) maar geen probleem omdat ik nog steeds positief stond.
Ik zou het in het vervolg niet meer doen, ook al zegt de klantenservice dat het wel kan.

Er zijn namelijk wel wat verhalen hierover te vinden, zoals: https://www.telegraaf.nl/...kkade-creditcard-krijgt-5
En er waren ook verhalen over een soortgelijk iets als wat jij beschrijft; dat er saldo op de kaart stond die iemand er per direct af hou hebben en de klantenservice het aanraadde om de incasso te storneren.
Uiteindelijk werd diegene zijn kaart geblokkeerd en kon de klantenservice daar niets aan doen.
Ik zou in het vervolg dus gewoon van de incasso's afblijven.

• Wally2002
JohanNL schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 01:00:

Ik zou het in het vervolg niet meer doen, ook al zegt de klantenservice dat het wel kan.

Er zijn namelijk wel wat verhalen hierover te vinden, zoals: https://www.telegraaf.nl/...kkade-creditcard-krijgt-5
En er waren ook verhalen over een soortgelijk iets als wat jij beschrijft; dat er saldo op de kaart stond die iemand er per direct af hou hebben en de klantenservice het aanraadde om de incasso te storneren.
Uiteindelijk werd diegene zijn kaart geblokkeerd en kon de klantenservice daar niets aan doen.
Ik zou in het vervolg dus gewoon van de incasso's afblijven.
Goed dat je waarschuwt.
je begint in je eerdere bericht met dikgedrukt advies om nooit en te nimmer een incasso te weigeren, omdat je dan permanent verbannen wordt door Amex.
De praktijk is dus dat dit wat genuanceerder ligt, daarom noemde ik mijn casus.

De link die jij noemt gaat om deze uitspraak. Dat gaat over een mislukte incasso, en geen stornering. En onduidelijke voorwaarden over de betaaltermijn en de vraag of er een significant risico was voor Amex.
Uitspraak
De Commissie stelt vast dat Consument de maandafrekening van 6 november 2019 tijdig betaald heeft, nu hij deze op 22 november 2019 door middel van een handmatige opdracht betaald heeft en American Express de betaling op 27 november 2019 heeft verwerkt. De betaling is derhalve ontvangen voor het verstrijken van de betalingstermijn op 6 december 2019.

De Commissie is van oordeel dat het mislukken van een automatische incasso voor de betaling van een maandafrekening weliswaar een signaal is van mogelijke financiële problemen, maar dat niet gesproken kan worden van een veelbetekenend signaal. Van een veelbetekenend signaal zou bijvoorbeeld sprake kunnen zijn indien een automatische incasso meerdere malen mislukt. Gelet op het voorgaande was de opschorting van het gebruik van de creditcard door American Express in strijd met de Voorwaarden.

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 05:52

Sorcerer8472

Mens sana?

Wally2002 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 18:50:
[...]

SecureCode is een merknaam van MasterCard voor 3-D Secure technologie die een extra veiligheidslaag toevoegd aan online kaartbetalingen. Amex noemt het SafeKey en VISA noemt het verified by VISA.
3DS is ook onderdeel van de EMVCo standaard.

Dit is inmiddels in de EU de standaard implementatie in het kader van PSD2 en Strong customer authentication (SCA). Voor eCommerce (CNP) transacties.

Voor zover ik weet is binnen dit verhaal geen onderscheid tussen credit en debit kaarten.

N26 en Revolut gebruiken het in ieder geval wel.
Hoe dan ook, dit is zviw het enige onderscheid dat webwinkels konden maken meestal. Als je dan een kaart hebt die dit niet ondersteunt of waar het niet actief is en niet geactiveerd kan worden, dan kun je niet betalen. Is dit nu al verplicht of wordt het nog ingevoerd?

Aangezien EU en non-EU cards nu qua tarieven voorlopig ook gelijk zijn, zie ik niet in hoe of waarom een webshop bepaalde kaarten zou blokkeren. De enige mogelijkheid die ik me kan voorstellen is iig als deze SCA niet mogelijk zou zijn bij een buitenlandse kaart.

Amex heeft dit trouwens wel echt op een ideale manier geïmplementeerd vind ik. Ze doen het o.a. met cookies en door te kijken of je vaker bij die shop bestelt, of het een hoog bedrag is, etc. Afgelopen jaar maar 1 keer een sms-code hoeven invullen ter verificatie.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Wally2002
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:26:
[...]

Hoe dan ook, dit is zviw het enige onderscheid dat webwinkels konden maken meestal. Als je dan een kaart hebt die dit niet ondersteunt of waar het niet actief is en niet geactiveerd kan worden, dan kun je niet betalen. Is dit nu al verplicht of wordt het nog ingevoerd?
De SCA is in het kader van PSD2 verplicht vanaf 1 januari 2021 verplicht. ICS en Amex, maar ook N26 en Revolut hebben daar eerder ook actief over gecommuniceerd en inmiddels ingevoerd. De technische invulling van die verplichting is 3DS.
Aangezien EU en non-EU cards nu qua tarieven voorlopig ook gelijk zijn, zie ik niet in hoe of waarom een webshop bepaalde kaarten zou blokkeren. De enige mogelijkheid die ik me kan voorstellen is iig als deze SCA niet mogelijk zou zijn bij een buitenlandse kaart.
Er is juist wel een onderscheid in tarieven voor de merchant tussen EU en non-EU kaarten, althans dat zie ik in de openbare tarieven wel terug.
Reden van blokkeren lijkt mij nog steeds puur een anti-fraude maatregel, waarbij m.i. dit te ver gaat (en indruist tegen de hele gedachte van SEPA).
Amex heeft dit trouwens wel echt op een ideale manier geïmplementeerd vind ik. Ze doen het o.a. met cookies en door te kijken of je vaker bij die shop bestelt, of het een hoog bedrag is, etc. Afgelopen jaar maar 1 keer een sms-code hoeven invullen ter verificatie.
Eens, waar je bij ICS voor elke transactie weer de app moet openen, kijkt Amex idd wat intelligenter naar de transacties en kun je shops ook whitelisten.

[Voor 3% gewijzigd door Wally2002 op 28-11-2020 12:47. Reden: SCA vanaf 1 januari verplicht]

• Config
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11:49
Ik heb enkele reply's gevonden, maar zijn er nog meer mensen met ervaring met Centurion?

• karimmm
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22-06 07:37
Morpheusk schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:17:
Voor de AMEX kaarthouders <+:)

En een tientje retour via Apple Pay

Betaal met uw American Express kaart via Apple Pay en u betaalt veilig en contactloos met uw iPhone, Apple Watch of online. Probeer het nu: Besteed € 30 en ontvang € 10. Betalen met Apple Pay kan op vele locaties waaronder Jumbo, De Bijenkorf, Q-park en op Thuisbezorgd.nl.
Is dit alleen Gold of? Kun je een linkje delen? :)

• Morpheusk
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 12:20
karimmm schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 13:08:
[...]

Is dit alleen Gold of? Kun je een linkje delen? :)
Geen linkje, stond in een e-mail.

Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten

• We Are Borg
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 11:45
Config schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 13:02:
Ik heb enkele reply's gevonden, maar zijn er nog meer mensen met ervaring met Centurion?
Genoeg :)

Ervaringen met creditcards

• Stewie!
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23-06 21:13

Stewie!

Keen must die!

Niet doen, zeker niet met die absurde welkomst fee. De Nederlandse centurion heeft heel weinig perks en nu tijdens COVID-19 ook geen events.

• karimmm
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22-06 07:37
Morpheusk schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 14:48:
[...]

Geen linkje, stond in een e-mail.
Ah dacht al, kan het niet terug vinden in Experiences, zelf deze mail helaas niet ontvangen (FB Silver)

• Ynnoz
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 11:28
Ik heb een creditcard (Mastercard) van de ING die ik aan het begin van iedere maand aflos. Voordeel daarvan: staat niet gemeld bij de BKR.

• Wally2002
Ynnoz schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:30:
Ik heb een creditcard (Mastercard) van de ING die ik aan het begin van iedere maand aflos. Voordeel daarvan: staat niet gemeld bij de BKR.
Dit is zo'n beetje standaard bij alle creditcards tegenwoordig. In ieder geval de kaarten van ICS. Zolang je geen gespreid betalen mogelijkheid kiest is er idd geen registratie bij BKR.
Amex heeft het ook niet, want dat is een chargecard.

• Zr40
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Het BKR registreert alleen kredieten langer dan een maand. Los je maandelijks volledig af, dan loopt het krediet niet langer dan een maand en wordt het niet geregistreerd.

10x270 Wp zuid (PVoutput) | CityStrides | Smashrun

• Morpheusk
Bij de Makro kan je nu ook je American Express kaart gebruiken.

Zojuist een mail ontvangen:
Besteed € 100 en ontvang € 10 terug
Goed nieuws! Voortaan kunt u uw American Express kaart ook bij Makro gebruiken. Makro is tijdelijk open voor klanten zonder een Makro-pas. Bovendien ontvangt u van 1 tot en met 31 december 2020 eenmalig € 10 terug op uw aankopen bij een minimale besteding van € 100.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Geldt alleen voor de eerste 4750 kaarthouders die zich geregistreerd hebben. Je moet dus wel op die knop klikken. :P

• Morpheusk
Klopt, wel via de mail registreren. Maar waar kan je eigenlijk zien dat het er max 4750 zijn?

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

In de voorwaarden, die staan onderaan de mail.

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik gebruik de app Stocard voor klantenkaarten etc. Nu zag ik dat zij ook een gratis pre-paid MasterCard (met Apple Pay) aanbieden. Zonder maandelijkse kosten of forex transaction fees.

https://stocardapp.com/nl/nl/apple-pay

Mogelijk interessant voor mensen die nog op zoek zijn naar een pre-paid CC.

DUT Racing

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 13:38
Zr40 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:37:
Geldt alleen voor de eerste 4750 kaarthouders die zich geregistreerd hebben. Je moet dus wel op die knop klikken. :P
Of via deze link registreren voor de Makro/AMEX-actie: https://merchantgeo.secur...ROconsumer&language=nl-nl

Anoniem: 886251

Vandaag mijn ING Creditcard ontvangen(oude was stuk) en deze toegevoegd aan Apple Pay. Hij doet het ook nog :D

Aanvulling, ik heb de kaart gescand en niet via de app gedaan. Weet niet kf het via de app ook lukt.

[Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 886251 op 02-12-2020 08:43]

• GoTyce
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 08:51

GoTyce

B S U R

Anoniem: 886251 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:37:
Vandaag mijn ING Creditcard ontvangen(oude was stuk) en deze toegevoegd aan Apple Pay. Hij doet het ook nog :D

Aanvulling, ik heb de kaart gescand en niet via de app gedaan. Weet niet kf het via de app ook lukt.
Ik heb zojuist mijn Platinum Card succesvol toegevoegd aan Apple Pay door deze te scannen in de Wallet app! _/-\o_ :9~ Activatie verliep wel via de app van ING. Eindelijk!!

[Voor 3% gewijzigd door GoTyce op 02-12-2020 08:54]

• tippie62
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 11:10
GoTyce schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:51:
[...]

Ik heb zojuist mijn Platinum Card succesvol toegevoegd aan Apple Pay door deze te scannen in de Wallet app! _/-\o_ :9~ Activatie verliep wel via de app van ING. Eindelijk!!
En hier ook :) :) :) :) :)

https://www.iculture.nl/nieuws/ing-creditcard-apple-pay/

Je hoeft de kaart niet meer te scannen (vanochtend kon dit nog niet), maar gelijk via de ING kiezen bij het AP menu.

• Vinnienerd
  • Laatst online: 13:01
Om toe te voegen op je Mac moet je nog wel ING bellen 😭

• SpoekGTi
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 05:58

SpoekGTi

wat nou 30 tekens..verdulleme

Vinnienerd schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:01:
Om toe te voegen op je Mac moet je nog wel ING bellen 😭
Klopt want de Mac heeft geen link met de ING app

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• GoTyce
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 08:51

GoTyce

B S U R

SpoekGTi schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:38:
[...]

Klopt want de Mac heeft geen link met de ING app
Er wordt bij ING aan gewerkt, zodat verificatie via sms-bericht kan plaatsvinden.

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 13:38
ING Creditcard tijdelijk met €15 cadeau, dus eerste jaar nu vanaf €3,60: https://www.ing.nl/partic...en/creditcards/index.html

voorwaarden: https://www.ing.nl/media/...20actie_tcm162-207427.pdf

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Morpheusk schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:32:
Bij de Makro kan je nu ook je American Express kaart gebruiken.

Zojuist een mail ontvangen:
Besteed € 100 en ontvang € 10 terug
Goed nieuws! Voortaan kunt u uw American Express kaart ook bij Makro gebruiken. Makro is tijdelijk open voor klanten zonder een Makro-pas. Bovendien ontvangt u van 1 tot en met 31 december 2020 eenmalig € 10 terug op uw aankopen bij een minimale besteding van € 100.
Dit is nog best snel gegaan. 4 december een aankoop gedaan, en gisteren werd de € 10 gecrediteerd. :)

• Erasmo
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 12:16

Erasmo

Laadpaaljager

Toch fijn dat tientje terug als je toch naar de Makro gaat. Hier is helaas de groothandel in het dorp de Sligro, hopelijk accepteren ze daar ooit ook Amex.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• exelletor
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 16-06 07:51
Ik zou aan het einde van de week graag een auto willen huren bij een malafide autoverhuurder die om 1100 euro borg vraagt van een Visa of Mastercard. Ik gebruik voornamelijk Amex en dacht mijn ICS visa kaart niet meer te gebruiken, dus die heb ik onlangs opgezegd. Nu heb ik deze vorige week weer aangevraagd, maar ICS doet nu moeilijk met allerlei vragen over mijn identiteit, inkomen en kosten, dus vraag ik mij af of ik die voor het einde van de week nog binnenkrijg.

Volgens mij heeft Rabobank zijn eigen creditcards, maar daar bankier ik niet. Vroeger had je ook Qander, maar ik lees dat ze gestopt zijn. Zijn er nog andere aanbieders in Nederland die op korte termijn een "echte" creditcard kunnen verstrekken?

[Voor 21% gewijzigd door exelletor op 07-12-2020 15:00]

• Citroentjuh
  • Registratie: november 2013
exelletor schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:54:
Ik zou aan het einde van de week graag een auto willen huren bij een malafide autoverhuurder die om 1100 euro borg vraagt van een Visa of Mastercard. Ik gebruik voornamelijk Amex en dacht mijn ICS visa kaart niet meer te gebruiken, dus die heb ik onlangs opgezegd. Nu heb ik deze vorige week weer aangevraagd, maar ICS doet nu moeilijk met allerlei vragen over mijn identiteit, inkomen en kosten, dus vraag ik mij af of ik die voor het einde van de week nog binnenkrijg.

Volgens mij heeft Rabobank zijn eigen creditcards, maar daar bankier ik niet. Vroeger had je ook Qander, maar ik lees dat ze gestopt zijn. Zijn er nog andere aanbieders in Nederland die op korte termijn een "echte" creditcard kunnen verstrekken?
Wat maakt dat je denkt dat de autoverhuurder malafide is, en belangrijker: wat beweegt je om bij een malafide autoverhuurder te gaan huren?
Ten aanzien van ICS: ze doen niet 'moeilijk', ze houden zich gewoon aan de wet en die is flink aangescherpt recent.
Ik denk niet dat je serieus bij een bank/instelling voor het einde van deze week al een CC kunt regelen en in huis hebben. Zeker niet omdat die ook allemaal 'moeilijk' gaan doen, omdat de aanvraag aan de wettelijke vereisten moet voldoen.

Wat betreft uitgave van Creditcards zijn er 3 bedrijven die Mastercards/Visa kaarten uitgeven, ICS, ING en Rabobank. Hierbij geeft ING alleen Mastercards uit.

Bunq bied een ietwat rare constructie aan, een Debit Creditcard. De kaart is in theorie een volwaardige creditcard, maar jouw banksaldo/tegoed is je limiet. Bij N26 en Revolut kun je debit kaarten krijgen met snelle levering tegen een vergoeding van +/- €25.

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 12:18
@exelletor Wat is er mis met die AMEX kaart? Daar heb ik in het verleden gewoon meermaals een auto mee kunnen huren in NL en er buiten. Weet je zeker dat ze die AMEX niet accepteren, of misschien stiekem toch wel?

Lekker!

• exelletor
@Citroentjuh en de rest, dank voor jullie reacties. Ik laat nog even weten mocht mijn aangevraagde visa kaart op tijd aankomen.

<stukje offtopic>
Ik beschouw iemand of iets als malafide op het moment dat ze niet te goeder trouw handelen en uit zijn om je te bedriegen. In het geval van deze autoverhuurder, vind ik het bijvoorbeeld misleidend dat je bij het laagste tarief duurder uit bent door een "flexibel tankbeleid". Ik vind het bijzonder dat ze 1100 borg afschrijven ipv zoals elke fatsoenlijke verhuurder een reservering te plaatsen. Iets discutabeler vind ik zaken zoals opereren onder verschillende handelsnamen, geen Amex accepteren in een land waar het een stuk populairder is dan in Nederland en tot slot, een beoordeling van 1.6 op Google Maps. Al die rare voorwaarden staan vast in hun "kleine lettertjes", maar voor mij als leek die nooit auto's huurt is het lastig om er "niet in te tuinen".

Waarom ik daar toch graag wil boeken? Nou, soms denk ik bij dat soort bedrijven dat het zo slecht nog niet zal zijn. Verder heb ik al een tijdje een doorlopende autohuur verzekering die ik nog niet heb hoeven aanspreken en heb ik dit jaar weinig avonturen beleefd waardoor ik wel zin in heb in een avontuur genaamd "huur een auto bij een discutabele onderneming".
</einde offtopic>

.

• Worteltjestaart
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 12:57
Ik heb dus een ANWB CC van ICS, en liep dus ook tegen de wijziging aan dat de Aflevergarantie niet meer zou gaan gelden voor aankopen gedaan via een betaaldienstverlener...
Volgens jou is dus Paypal uitgezonderd?
Opvallend, want de tekst op de website (https://www.icscards.nl/a...ging-algemene-voorwaarden) noemt specifiek Paypal als voorbeeld van zo'n betaaldienst waar deze wijzigingen in voorwaarden voor geldt:
Aan de Aflevergarantie is de volgende voorwaarde toegevoegd: U heeft het aankoopbedrag rechtstreeks betaald aan de Acceptant die ook het product moet leveren en u moet het aankoopbewijs meesturen van het product dat u met uw Card betaald heeft.
Het komt steeds vaker voor dat leveranciers gebruik maken van betaaldienstverleners zoals Bunq, Paypal, Transferwise, etc. De betaling die u met uw Card doet, wordt dan geregistreerd als een betaling aan de betaaldienstverlener en niet als een betaling aan de leverancier. De betaaldienstverlener hoeft geen product aan u te leveren, daarom kunnen wij de betaling aan de betaaldienstverlener niet voor u terughalen, dat kunnen we alleen bij een betaling die rechtstreeks aan een leverancier is gedaan.

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Worteltjestaart schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:43:
Ik heb dus een ANWB CC van ICS, en liep dus ook tegen de wijziging aan dat de Aflevergarantie niet meer zou gaan gelden voor aankopen gedaan via een betaaldienstverlener...

[...]

Volgens jou is dus Paypal uitgezonderd?
Opvallend, want de tekst op de website (https://www.icscards.nl/a...ging-algemene-voorwaarden) noemt specifiek Paypal als voorbeeld van zo'n betaaldienst waar deze wijzigingen in voorwaarden voor geldt:

[...]
Dat is een directe quote van het antwoord van ICS op mijn vraag daarover. Maar de vraag is of dat een juiste uitspraak was. Ik hou dat maar achter de hand, weinig nut om nog eens na te vragen :p

DUT Racing

• Vinnienerd
Natuurlijk is dat juist, Paypal is de ontvangende partij in de betaling, niet de persoon of partij naar wie de betaling uiteindelijk gaat. Vanuit hun perspectief levert de merchant helemaal geen dienst of product in zo'n transactie.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Ik zou zeggen juist wel, maar de dienst is 'betaling doorgeven aan de begunstigde'. En die wordt geleverd.

Maar ergens klopt iets niet. Wat maakt merchants die "Bunq, Paypal, Transferwise, etc" gebruiken anders dan merchants die Stripe, Adyen of Mollie gebruiken?

[Voor 44% gewijzigd door Zr40 op 08-12-2020 13:32]

• Vinnienerd
Zr40 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:29:
Ik zou zeggen juist wel, maar de dienst is 'betaling doorgeven aan de begunstigde'. En die wordt geleverd.

Maar ergens klopt iets niet. Wat maakt merchants die "Bunq, Paypal, Transferwise, etc" gebruiken anders dan merchants die Stripe, Adyen of Mollie gebruiken?
Paypal en Transferwise zijn zelf geen payment processors, het zijn gewoon veredelde merchants die jouw geld vangen en dan met een marge de ontvanger betalen.
Bij een betaling via Stripe, Adyen of Mollie staat als merchant ID in de transactie gewoon de merchant (uiteindelijke ontvanger) zelf, bij een betaling via Bunq, Paypal of Transferwise is de merchant ID gelijk aan die van hun.

Zr40 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:29:

Dat ICS stopt Paypal en Transferwise snap ik nog wel enigzins, de cc aanbieder heeft geen zicht wat er met t geld gebeurt. Wellicht daarom doen ze dit.

[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 886251 op 08-12-2020 13:48]

• Worteltjestaart
^goede vraag ja...

Als Paypal, Adyen etc niet meer gedekt zijn in de aflevergarantie, is een belangrijk voordeel van met een CC betalen wel ten einde. Je hebt nog wel de aankoopverzekering, maar ik vind de aflevergarantie (vooral bij aankopen via Ebay etc) juist dé reden om met CC te betalen ...

• Vinnienerd
Worteltjestaart schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:52:
^goede vraag ja...

Als Paypal, Adyen etc niet meer gedekt zijn in de aflevergarantie, is een belangrijk voordeel van met een CC betalen wel ten einde. Je hebt nog wel de aankoopverzekering, maar ik vind de aflevergarantie (vooral bij aankopen via Ebay etc) juist dé reden om met CC te betalen ...
Nogmaals, Paypal is geen payment processor. Adyen wél. Gebruik gewoon je cc direct ipv via Paypal te betalen. Je krijgt dan nog een betere wisselkoers ook (Paypal pakt veel meer). Het maakt niet uit of je Mollie, Adyen, Stripe, Worldpay, whatever gebruikt.

• nielsiejjj92
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 22-06 18:13

Ik heb daar eens een overzichtje van gemaakt en is voor zover nog actueel: nielsiejjj92 in "Ervaringen met creditcards"

• OneTimer
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 00:32
Anoniem: 886251 schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:37:
[...]
Bunq bied een ietwat rare constructie aan, een Debit Creditcard. De kaart is in theorie een volwaardige creditcard, maar jouw banksaldo/tegoed is je limiet.
De bunq cc is idd van Mastercard. Maar op de kaart zelf staat debitcard. Volgens hun website kan je de cc gebruiken voor autoverhuur en dergelijke. Alleen heb je als ik het goed heb, geen aankoopverzekering van 180 dagen, die de "echte" Mastercard wel biedt. Het is dus niet precies hetzelfde, dat lijkt me ook sterk want de bunq kaart is gratis of eenmalig €10 als je je vrienden niet uitnodigd.

|| Xiaomi Mi 9T Pro 64 GB Black ||

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

PM_Petrol schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:24:
[...]

De bunq cc is idd van Mastercard. Maar op de kaart zelf staat debitcard. Volgens hun website kan je de cc gebruiken voor autoverhuur en dergelijke. Alleen heb je als ik het goed heb, geen aankoopverzekering van 180 dagen, die de "echte" Mastercard wel biedt. Het is dus niet precies hetzelfde, dat lijkt me ook sterk want de bunq kaart is gratis of eenmalig €10 als je je vrienden niet uitnodigd.
Grootste voordeel voor die kaart zijn de lage wisselkoersen voor vreemde valuta. Scheelt je 1,5% ofzo met die van ANWB (15 euro op een betaling van 1000 euro), 2% met die van de Rabobank, 2.5% met die van Amex.

Kent iemand toevallig een creditcard (mét alle beschermingen, en geen debit dus) die het ook met lage FX doet?
Worteltjestaart schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:52:
^goede vraag ja...

Wtf? Da's toch elke betaling ongeveer die via een derde gaat? Wat een achterlijke regel. Het moet blijkbaar uitgekleed worden allemaal nu de percentages/marges omlaag gaan in de EU?

• OneTimer
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:37:
[...]

Grootste voordeel voor die kaart zijn de lage wisselkoersen voor vreemde valuta. Scheelt je 1,5% ofzo met die van ANWB (15 euro op een betaling van 1000 euro), 2% met die van de Rabobank, 2.5% met die van Amex.

Kent iemand toevallig een creditcard (mét alle beschermingen, en geen debit dus) die het ook met lage FX doet?
Dat klopt daarom heb ik de bunq cc ook genomen. Voor betalingen in een andere valuta is het de beste optie. Maar als je het ook wilt gebruiken voor aankoopverzekering dan moet je een "echte" cc aanvragen. Tot dusver heb ik geen goedkopere/lage FX kunnen vinden dan bunq.

• Wally2002
PM_Petrol schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:24:
[...]

Bunq heeft een echte creditcard, die noemen zij Travelcard. Is o.a. specifiek geïntroduceerd omdat debitcards soms niet geaccepteerd worden bij o.a. autoverhuur.

• OneTimer
Wally2002 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:28:
[...]

Bunq heeft een echte creditcard, die noemen zij Travelcard. Is o.a. specifiek geïntroduceerd omdat debitcards soms niet geaccepteerd worden bij o.a. autoverhuur.
Je hebt gelijk, ik heb verkeerd gekeken. Op m'n pasje staat ook credit ipv debit.
Nou dan hoort de aankoopverzekering wel te werken lijkt mij?

• Worteltjestaart
Vinnienerd schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:10:
Nogmaals, Paypal is geen payment processor.
Blijkbaar voor ICS wel, want Paypal wordt bij naam genoemd in de voorwaarden.
Wat je er ook van vindt... Betalingen via Paypal worden dus straks niet meer gedekt in de aflevergarantie.
Adyen wél. Gebruik gewoon je cc direct ipv via Paypal te betalen. Je krijgt dan nog een betere wisselkoers ook (Paypal pakt veel meer).
Huh. Ik heb niks met een wisselkoers te maken als ik bijvoorbeeld in Duitsland iets bestel en in € betaal.
Het maakt niet uit of je Mollie, Adyen, Stripe, Worldpay, whatever gebruikt.
Waar bedoel je?

• Vinnienerd
PM_Petrol schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:47:
[...]

Je hebt gelijk, ik heb verkeerd gekeken. Op m'n pasje staat ook credit ipv debit.
Nou dan hoort de aankoopverzekering wel te werken lijkt mij?
Bedoel je levergarantie of aankoopverzekering? De laatste biedt de Travelcard niet. Het is, net als de Metal card, ook geen echte creditcard. Die biedt wel aankoopverzekering maar die dekt geen elektronica: https://www.bunq.com/asse...0200123_Terms_IFID_EN.pdf (y) :')
En ook geen embossing dus success met auto huren in Amerika waar ze op sommige plekken een kaart zonder embossing niet als volwaardige creditcard beschouwen.

• Vinnienerd
Worteltjestaart schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:04:
[...]

Blijkbaar voor ICS wel, want Paypal wordt bij naam genoemd in de voorwaarden.
Wat je er ook van vindt... Betalingen via Paypal worden dus straks niet meer gedekt in de aflevergarantie.
Dat doen ze omdat Paypal eigenlijk dus gewoon een merchant is. Daarom de expliciete vernoeming.
Huh. Ik heb niks met een wisselkoers te maken als ik bijvoorbeeld in Duitsland iets bestel en in € betaal.
Natuurlijk, maar veel mensen die Paypal gebruiken voor niet-euro's vinken de optie aan om in euro's af te rekenen. En dan doet Paypal de conversie. En pakken ze marge.
Waar bedoel je?
Ik bedoel dat het niet uit maakt of je betaling toevallig via deze toko's wordt verwerkt. Anders werden ze wel door ICS expliciet genoemd :)

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Vinnienerd schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:05:
[...]
En ook geen embossing dus success met auto huren in Amerika waar ze op sommige plekken een kaart zonder embossing niet als volwaardige creditcard beschouwen.
Ondertussen heeft mijn (destijds gratis) Transferwise kaart gewoon embossing. En lage fx kosten. Die gebruik ik dus overal waar ik niet in EUR betaal. Online wel te verstaan, ik ben sinds ik hem heb nog niet in een niet-EUR land geweest.

• OneTimer
Vinnienerd schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:05:
[...]

Bedoel je levergarantie of aankoopverzekering? De laatste biedt de Travelcard niet. Het is, net als de Metal card, ook geen echte creditcard. Die biedt wel aankoopverzekering maar die dekt geen elektronica: https://www.bunq.com/asse...0200123_Terms_IFID_EN.pdf (y) :')
Aankoopverzekering bedoel ik.
Levergarantie, houdt dat in dat je je geld alsnog terug kunt vragen bij de cc bank omdat er niet geleverd is? Aha dus de bunq cc heeft zo zijn nadelen zoals geen embossing. Toch iets om rekening mee te houden. Maar dan liegt bunq dus op hun website wat betreft autoverhuur.

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Zr40 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:13:
[...]

Ondertussen heeft mijn (destijds gratis) Transferwise kaart gewoon embossing. En lage fx kosten. Die gebruik ik dus overal waar ik niet in EUR betaal. Online wel te verstaan, ik ben sinds ik hem heb nog niet in een niet-EUR land geweest.
Ik gebruik zelf ook de Transferwise kaart, ben er erg over te spreken.
Begin dit jaar naar Engeland geweest en wat pond op mijn account gezet, daarna gemakkelijk de kaart toegevoegd aan Google Pay om vervolgens super makkelijk in te checken bij het OV en te betalen in winkels.
De wat minder bekende valuta die ik nodig had waren ook redelijk goedkoop te koop (Israëlische sjekel en Oekraïense grivna).
Transferwise heeft mij in ieder geval heel wat geld bespaard.

[Voor 5% gewijzigd door Luuk2015 op 08-12-2020 21:37]

• Vinnienerd
PM_Petrol schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:25:
[...]

Aankoopverzekering bedoel ik.
Levergarantie, houdt dat in dat je je geld alsnog terug kunt vragen bij de cc bank omdat er niet geleverd is? Aha dus de bunq cc heeft zo zijn nadelen zoals geen embossing. Toch iets om rekening mee te houden. Maar dan liegt bunq dus op hun website wat betreft autoverhuur.
Nou Sixt accepteert in NL de Travelcard al niet (pagina 3: https://www.sixt.nl/fileadmin/sys/agb/sixt_NL_nl.pdf):
https://imgur.com/dUnJj8O.png

• Worteltjestaart
Vinnienerd schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:10:
Ik bedoel dat het niet uit maakt of je betaling toevallig via deze toko's wordt verwerkt. Anders werden ze wel door ICS expliciet genoemd :)
Zo leg ik de (ongetwijfeld juridisch doordachte) tekst van de AV niet uit.
Het feit dat een toko (zoals jij ze noemt) niet expliciet bij naam wordt genoemd betekent uitdrukkelijk niet dat de alinea niet op hen van toepassing is.
Paypal wordt wel bij naam genoemd, daarmee wordt boven alle twijfel verheven dat ICS PayPal wel degelijk uitsluit van hun garantie.

• Vinnienerd
Worteltjestaart schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:50:
[...]

Zo leg ik de (ongetwijfeld juridisch doordachte) tekst van de AV niet uit.
Het feit dat een toko (zoals jij ze noemt) niet expliciet bij naam wordt genoemd betekent uitdrukkelijk niet dat de alinea niet op hen van toepassing is.
Paypal wordt wel bij naam genoemd, daarmee wordt boven alle twijfel verheven dat ICS PayPal wel degelijk uitsluit van hun garantie.
Je moet het zo zien. Elke kaartbetaling heeft een processor en een merchant. Neem bijvoorbeeld Burger King (HMSHost). Als je daar nu iets koopt, zie je op de betaalautomaat een Adyen logo. Kijk je op de bon zie je een merchant ID. Die merchant ID wordt aan HMSHost uitgegeven door Adyen. Maar daarmee is HMSHost nog steeds de merchant. Stripe geeft ook merchant id's uit. En ook Worldpay, Mollie, etc. etc.

Ga jij nu een betaling aanvechten bij je bank, dan ziet de bank de merchant ID en kan meteen zien dat het om hun (HMSHost/BK) gaat. De bank zal dan via Mastercard of Visa bij de merchant (HMSHost) betwisten, en dat zal zich waarschijnlijk zich zo manifesteren dat HMSHost in hun Adyen omgeving de chargeback ziet verschijnen. Maar contractueel is het nog steeds een betwisting tussen je bank/cc-maatschappij en HMSHost.

En nu koop je iets via Paypal. De kaartbetaling wordt gedaan, en nu heb jij een probleem met die betaling. Er is bijvoorbeeld niet geleverd. En dan bel jij de bank en die ziet dat de merchant Paypal is. En een mcc die waarschijnlijk financial services is oid. Maar Paypal is niet de partij die het product of de dienst levert, dat is immers een partij die een account heeft met Paypal. Maar op papier is Paypal wél de partij waar de betaling naartoe is gegaan.

• Worteltjestaart
^ dus, conclusie is, sowieso, dat Paypal inderdaad _niet_ meer gedekt is in hun aflevergarantie.
Mollie/Adyen/... vallen dus niet in die uitzondering volgens jou, maar ik ben benieuwd of je redelijkwijs van een gebruiker mag verwachten dat dat onderscheid wordt gezien. IK vind het in ieder geval niet duidelijk, gezien hoe de AV zijn opgesteld. En ik ben heel benieuwd in hoeverre dat onderscheid bewust vaag is gehouden.

Opvallend is dus sowieso dat @fsfikke dus een schrijven heeft waar door de creditcardmaatschappij zwart op wit wordt ontkend dat de Aflevergarantie zou vervallen voor Paypal, terwijl dus nu blijkt dat dat wel het geval is...

• Worteltjestaart
OK, ik heb een antwoord gekregen van ICS over dit geheel ...

Lees en huiver:
Geachte heer Worteltjestaart,

Bedankt voor uw e-mail over de voorwaarden rondom de aflevergarantie.

De aankopen die via Paypal betaald worden komen dan inderdaad niet meer in aanmerking voor de aflevergarantie. Dit geldt ook ook voor andere betaaldienstverleners zoals Mollie of Adyen.

Wat verandert er per 4 januari?
Er is een voorwaarde toegevoegd dat u het aankoopbedrag rechtstreeks betaald moet hebben aan het bedrijf dat het product moet leveren. Het komt steeds vaker voor dat leveranciers gebruik maken van betaaldienstverleners zoals Bunq, Paypal, Transferwise etc. De betaling die u met uw Card doet wordt dan geregistreerd als een betaling aan de betaaldienstverlener en niet een betaling aan de leverancier. De betaaldienstverlener hoeft geen product aan u te leveren, daarom kunnen wij de betaling aan de betaaldienstverlener niet voor u terughalen, dat kunnen we alleen bij een betaling die rechtstreeks aan een leverancier is gedaan. Aankopen die u via webwinkels zoals Bol.com of Amazon doet zijn gewoon verzekerd.

Wees bewust met aankopen via een winkel- of betaalplatform
We raden u aan altijd bewust om te gaan met deze transacties. Kijk altijd goed naar de algemene voorwaarden van het platform en of het is voorzien van een bekend online winkelen keurmerk.

We vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn.

Met vriendelijke groet,
International Card Services BV
Tot zover de theorie dat dit niet geldt voor Mollie/Adyen.
En tot zover de eerdere opmerking richting @fsfikke dat Paypal ongewijzigd gedekt zou blijven.

Dit gaat voor mij de reden worden dat ik mijn CC ga opzeggen, als ik tenminste een alternatief kan vinden...

[Voor 8% gewijzigd door Worteltjestaart op 09-12-2020 13:55]

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23-06 03:44
Dit is alleen bij ICS neem ik aan? Niet bij bijvoorbeeld ING toch?

Nintendo Switch | NVIDIA Shield TV 2019 | Shadow Ghost | CHUWI HeroBox Mini | Poco X3 NFC 128 GB | AOC Q3279VWFD8 | Google Home Max | Sony WH-1000MX3 | Audio-Technica ATH-M50X

• Vinnienerd
Ik denk nog steeds dat de auteur van de email uit z'n nek lult er naast zit wat Mollie en Adyen betreft.

• koksie
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 11:26
Ik ook. Ik kan me niet voorstellen dat alle betalingen via Adyen, Mollie, Ogone etc niet meer gedekt zijn. Dat betreft dan namelijk meer dan 95% van de transacties bij webwinkels, ik ken iig geen webwinkels die zelf het betaalverkeer met creditcards direct afhandelen met Visa en Mastercard. Ze zullen er misschien wel zijn, daarom zeg ik niet 100%, maar vziw zit er vrijwel altijd een payment provider achter.
Ik denk dat dit eerder bedoeld is om de Curve-achtige constructies tegen te gaan.

• Uhuruburu
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
Vinnienerd schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:07:
Ik denk nog steeds dat de auteur van de email uit z'n nek lult er naast zit wat Mollie en Adyen betreft.
Zal me niet verbazen dat het wel zo is. ICS is al maanden bezig om van z'n klanten af te komen, dus het verbaasd me eigenlijk niets.

• Worteltjestaart
Vinnienerd schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:07:
Ja ik vind het ook een vreemde stelling, maar wat moet je verder?
Bij Paypal kun je nog stellen, dat je als koper van tevoren weet of je transactie onder de Aflevergarantie valt of niet (want betalen met Paypal weet je van tevoren). Bij Mollie/Adyen kun je dat op het moment van betalen zelf niet altijd zien.

[edit, aanvulling]
Dit gaat om de ANWB VISA card. Als ik bij mijn eigen bank een CC aan zou vragen (ASN Bank, dit is ook een VISA card via ICS) staat in de voorwaarden niets over de beperkingen van de Aflevergarantie bij betalingen via Paypal over vergelijkbare/andere betaaldiensten...

[Voor 21% gewijzigd door Worteltjestaart op 10-12-2020 09:41]

Als je ICS dient te vermijden word je kaartaanbod heel beperkt. Dan is het ING of Rabobank of een van de Debit verstrekkers.

Hopelijk komt die Apple Card naar NL via een andere partij maar wel als Creditcard.

[Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 886251 op 10-12-2020 17:06]

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 13:39
Morpheusk schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:17:
Voor de AMEX kaarthouders <+:)

We zijn continu bezig om uw lidmaatschap te verbeteren. Daarom hebben we nu kosteloos uw LOUNGE CLUB-lidmaatschap geüpgraded naar Priority Pass, de wereldwijde marktleider als het gaat om luchthaven­lounge­programma's. Hiermee heeft u voortaan niet toegang tot 500 lounges, maar tot meer dan 1.200 lounges.

Het Priority Pass lidmaatschap als onderdeel van uw
Gold Card biedt u nog meer voordelen, waaronder:

Toegang tot meer dan 1.200 lounges waarvan 2 gratis loungebezoeken per jaar.
Priority Pass-app met plattegronden van luchthavens, lounge finder, aanbiedingen en kortingen.
Digitale lidmaatschapskaart waarmee u toegang heeft tot de lounges.

Als voordeel voor Amsterdam volgens mij dat je nu ook de Britisch Airways Lounge in kan.
Ik heb een week of twee nog iemand uitgenodigd, maar die persoon heeft Lounge Club gekregen. Zou het upgraden gefaseerd gebeuren? Of moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen?

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

oohh schreef op donderdag 10 december 2020 @ 18:46:
[...]

Ik heb een week of twee nog iemand uitgenodigd, maar die persoon heeft Lounge Club gekregen. Zou het upgraden gefaseerd gebeuren? Of moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen?
Volgens de website krijg je nu standaard met elke nieuwe Gold kaart een "Priority Pass" lidmaatschap.
Ik zou aanraden om gewoon even contact op te nemen met de klantenservice, gaat erg snel en ze zijn erg vriendelijk ;)

• Morpheusk
AMEX is goed bezig met uitbreiden.
Sinds kort kan je al betalen bij de Makro, maar nu is ook de Kruidvat en Trekpleister toegevoegd. Voor de Kruidvat zullen we hem veelvuldig gebruiken. :*)

Morpheusk schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 18:38:
AMEX is goed bezig met uitbreiden.
Sinds kort kan je al betalen bij de Makro, maar nu is ook de Kruidvat en Trekpleister toegevoegd. Voor de Kruidvat zullen we hem veelvuldig gebruiken. :*)
Denk eerlijk gezegd niet echt dat Amex een keuze heeft. De grote voordelen die bij een Amex kaart hangen zijn vooral voor reizigers (Flying Blue kaarten bijv) aantrekkelijk. De Gold en Platinum kaarten richten zich althans daarop.

Nu met corona je vrijwel nergens heen mag (tenzij noodzaak) heb je niet veel aan de kaart behalve het sparen van punten en aankoopverzekering. Vraag me af hoe ze dat compenseren.

• exelletor

Nog even terugkomend hierop. Uiteindelijk heeft het meer dan twee weken geduurd voordat mijn ICS creditcard binnenkwam. Dit vind ik lang, ongeacht of je door de nieuwe EU-wetgeving jezelf moet identificeren of niet en ik vind het jammer dat je in Nederland al snel bij ICS uitkomt. Ik heb dus een auto moeten huren bij een andere organisatie.

Ik wil meteen van de gelegenheid gebruik maken om American Express te prijzen. Een bepaalde luchtvaartmaatschappij deed moeilijk over het omzetten van een voucher naar een terugbetaling, maar een belletje naar Amex was voldoende om 30 minuten later een creditering te krijgen. Bij ICS heb ik twee keer een geschillenformulier ingevuld en nooit een reactie gekregen voordat ik weken later mijn geschil weer introk (omdat een verkoper alsnog over de brug kwam).

• dj_ryow
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14-06 12:49
exelletor schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 14:33:
[...]

Nog even terugkomend hierop. Uiteindelijk heeft het meer dan twee weken geduurd voordat mijn ICS creditcard binnenkwam. Dit vind ik lang, ongeacht of je door de nieuwe EU-wetgeving jezelf moet identificeren of niet en ik vind het jammer dat je in Nederland al snel bij ICS uitkomt. Ik heb dus een auto moeten huren bij een andere organisatie.

Ik wil meteen van de gelegenheid gebruik maken om American Express te prijzen. Een bepaalde luchtvaartmaatschappij deed moeilijk over het omzetten van een voucher naar een terugbetaling, maar een belletje naar Amex was voldoende om 30 minuten later een creditering te krijgen. Bij ICS heb ik twee keer een geschillenformulier ingevuld en nooit een reactie gekregen voordat ik weken later mijn geschil weer introk (omdat een verkoper alsnog over de brug kwam).
Amex is idd de beste kaart qua vliegen en sowieso meer premium dan de instapkaarten van Mastercard en Visa. Je betaalt er ook meer voor ;)

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Enkele dagen geleden heb ik via de "bestedingsruimte" tool op de website van American Express gekeken of een bepaald bedrag met mijn kaart besteed kon worden.
Zojuist heb ik weer even gekeken en nu kan dit bedrag ineens niet meer besteed worden.
Heeft iemand een idee waarom dit kan? Is er iets bekend over hoe AMEX de berekening van je maximale limiet maakt?

• Morpheusk
Luuk2015 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:50:
Enkele dagen geleden heb ik via de "bestedingsruimte" tool op de website van American Express gekeken of een bepaald bedrag met mijn kaart besteed kon worden.
Zojuist heb ik weer even gekeken en nu kan dit bedrag ineens niet meer besteed worden.
Heeft iemand een idee waarom dit kan? Is er iets bekend over hoe AMEX de berekening van je maximale limiet maakt?
Mogelijk heb je afgelopen periode minder uitgegeven?

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Morpheusk schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:01:
[...]

Mogelijk heb je afgelopen periode minder uitgegeven?
De afgelopen tijd heb ik inderdaad wat minder "grote" aankopen gedaan.
Echter was ik me er niet van bewust dat het bestedingslimiet ook kon dalen, zelf dacht ik dat deze alleen kon groeien zolang je netjes je openstaande rekening zou betalen.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik vraag me wel eens af of ze niet ook bijhouden hoe vaak je die tool gebruikt :+

Wellicht hangt het ook af van waar je het geld uitgeeft trouwens. Als je het wil gaan pinnen ergens in Zuidoost Azië dan is de echte limiet wellicht anders dan wanneer je op Amazon iets heel duurs bestelt, als je daar sowieso al regelmatig bestelt.
Anoniem: 886251 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:08:
[...]

Denk eerlijk gezegd niet echt dat Amex een keuze heeft. De grote voordelen die bij een Amex kaart hangen zijn vooral voor reizigers (Flying Blue kaarten bijv) aantrekkelijk. De Gold en Platinum kaarten richten zich althans daarop.

Nu met corona je vrijwel nergens heen mag (tenzij noodzaak) heb je niet veel aan de kaart behalve het sparen van punten en aankoopverzekering. Vraag me af hoe ze dat compenseren.
Er zijn ook mensen die zweren bij een "normale" Amex waarbij je de punten ook naar Flying Blue kunt overzetten. De extra XP die je krijgt bij Flying Blue met een Amex-kaart maken hem wat aantrekkelijker vind ik. Even afwachten hoe dat in de rest van dit jaar zal zijn.

Als je Amex belt om op te zeggen dan krijg je vaak een aanbod voor jaarkorting op de kaart of een flinke hoeveelheid FB-miles (bij de FB-kaarten).

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Sorcerer8472 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:14:

Er zijn ook mensen die zweren bij een "normale" Amex waarbij je de punten ook naar Flying Blue kunt overzetten. De extra XP die je krijgt bij Flying Blue met een Amex-kaart maken hem wat aantrekkelijker vind ik. Even afwachten hoe dat in de rest van dit jaar zal zijn.

Als je Amex belt om op te zeggen dan krijg je vaak een aanbod voor jaarkorting op de kaart of een flinke hoeveelheid FB-miles (bij de FB-kaarten).
Ik heb er toch nog wel een beetje spijt van dat ik mijn AMEX green card niet heb aangevraagd via een referral.
Maar als je het uiteindelijk omrekent hoeveel die 5000 punten waard zijn dan valt het allemaal nog wel mee.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Weet niet precies hoe het met die punten zit, maar voor 5000 punten kun je 4000 FB-miles kopen. En die zijn met enige moeite 1 cent per stuk waard tegenwoordig.

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Sorcerer8472 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:46:
Weet niet precies hoe het met die punten zit, maar voor 5000 punten kun je 4000 FB-miles kopen. En die zijn met enige moeite 1 cent per stuk waard tegenwoordig.
Oh dat wist ik niet, ik dacht dat alle MR punten ongeveer evenveel waard zouden zijn.
Maar ik heb nu wel het eerste jaar geen kosten voor de green card, dat is toch mooi meegenomen ;)

• Morpheusk
Luuk2015 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:23:
[...]

Ik heb er toch nog wel een beetje spijt van dat ik mijn AMEX green card niet heb aangevraagd via een referral.
Maar als je het uiteindelijk omrekent hoeveel die 5000 punten waard zijn dan valt het allemaal nog wel mee.
Het eerste jaar kan altijd beter de goldcard kiezen, omdat je dan 20.000 punten krijgt. Als je dit contant maakt is het €80,- waard, maar omzetten naar vliegtuigmaatschappijen kan je een veelvoud opleveren.

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Morpheusk schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:21:
[...]

Het eerste jaar kan altijd beter de goldcard kiezen, omdat je dan 20.000 punten krijgt. Als je dit contant maakt is het €80,- waard, maar omzetten naar vliegtuigmaatschappijen kan je een veelvoud opleveren.
Helaas was dat misschien beter geweest.
Misschien is het een optie om mijn kaart stop te zetten en dan over een jaar opnieuw aan te melden, aangezien je weer pas in aanmerking komt zodra je 12 maanden geen lid bent geweest. 8)7

• Wally2002
Sorcerer8472 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:14:
Ik vraag me wel eens af of ze niet ook bijhouden hoe vaak je die tool gebruikt :+

Wellicht hangt het ook af van waar je het geld uitgeeft trouwens. Als je het wil gaan pinnen ergens in Zuidoost Azië dan is de echte limiet wellicht anders dan wanneer je op Amazon iets heel duurs bestelt, als je daar sowieso al regelmatig bestelt.
Het aantal keren dat je de tool gebruikt wordt sowieso bijgehouden, er zit namelijk een limiet op van 3x per dag. Er wordt daarna iets gemeld in het kader van fraude, dus goed mogelijk dat het gebruik van de tool ook meegenomen wordt in je bestedingsruimte.

Waar je je geld uitgeeft zou ook een factor kunnen zijn, maar dan waarschijnlijk wel in relatie tot je gemiddelde uitgavepatroon. Uiteindelijk gaat het Amex erom dat je eind van de maand het openstaande bedrag betaald. Ik denk zelf trouwens dat de locatie relevanter is in het kader van anti-fraude.

@Luuk2015 als je meer bestedingsruimte nodig heeft kun je altijd even bellen. Wat zou kunnen is dat ze vragen om alvast een deel te betalen.

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Wally2002 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:04:
[...]

Het aantal keren dat je de tool gebruikt wordt sowieso bijgehouden, er zit namelijk een limiet op van 3x per dag.
Bedankt voor je reactie.
Toevallig zag ik net wel dat het limiet op 2x per dag staat ingesteld.
Bron:
https://www.americanexpre...estedingsruimte-bekijken/

Wally2002 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:04:
[...]

@Luuk2015 als je meer bestedingsruimte nodig heeft kun je altijd even bellen. Wat zou kunnen is dat ze vragen om alvast een deel te betalen.
Of een extra betaling doen of ze willen bij echt grote bedragen je loonstroken en afschriften zien, als een soort zekerheid dat je ook echt in staat bent af te lossen zoals eerder gemeld

• Wally2002
Luuk2015 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:28:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Toevallig zag ik net wel dat het limiet op 2x per dag staat ingesteld.
Bron:
https://www.americanexpre...estedingsruimte-bekijken/
Dat is dus account afhankelijk. Standaard 2x maar ik zie na inloggen geen melding meer over max aantallen. Toevallig gisteren 3x geprobeerd.

• Erasmo
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 12:16

Erasmo

Laadpaaljager

Luuk2015 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:25:
[...]

Helaas was dat misschien beter geweest.
Misschien is het een optie om mijn kaart stop te zetten en dan over een jaar opnieuw aan te melden, aangezien je weer pas in aanmerking komt zodra je 12 maanden geen lid bent geweest. 8)7
Jup. Sommige mensen krijgen het voor elkaar om naast hun FB Amex ook een normale Amex met intro korting aan te vragen omdat AE het als verschillende producten ziet maar succes is verre van gegarandeerd.
Morpheusk schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:21:
[...]

Inderdaad de beste manier om je punten te spenderen is op 10km hoogte. Als voorbeeld, een retourtje Business Class richting Carib kun je vaak al voor 76k miles(+ ~€150) boeken, met normale euro's ben je al gauw €1400 kwijt.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• AOC
  • Niet online
Onlangs heb ik een los scherm voor m'n telefoon besteld en betaald met de creditcard van Rabobank. Nu is het scherm helaas beschadigd aangekomen. De webshop zelf is niet bereid om hier iets mee te doen en doet enorm lastig (zit ergens in China ook). Is dit iets wat onder de verzekering van de Rabobank valt? Ik kan nergens informatie vinden

Wat ik kan vinden is het volgende:

Aankoopverzekering

De aankoopverzekering is jouw redder in nood als je aankoop kapot of gestolen is of als je het bent verloren. Uiteraard moet die aankoop dan wel met je creditcard zijn betaald. En de schade, het verlies of de diefstal moet zich hebben voorgedaan

Gaat dit dan om schade dat ik zelf heb veroorzaakt? Wat ik wel heb begrepen is dat schade uit de fabriek/winkel niet wordt vergoed

• GlowMouse
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

Waterkoker schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:41:
Onlangs heb ik een los scherm voor m'n telefoon besteld en betaald met de creditcard van Rabobank. Nu is het scherm helaas beschadigd aangekomen. De webshop zelf is niet bereid om hier iets mee te doen en doet enorm lastig (zit ergens in China ook). Is dit iets wat onder de verzekering van de Rabobank valt? Ik kan nergens informatie vinden
De Rabobank heeft het goed verborgen, maar als de winkel nooit het gekochte product (goed) heeft geleverd, kun je de transactie betwisten, zie https://www.jordanvanberg...ank-creditcard-transactie

Op het formulier (voor zover leesbaar) moet je wel verklaren dat je het product hebt teruggestuurd, en daarvan bewijs meesturen. Daar schiet je dus weinig mee op naar China :F Misschien kun je een uitspraak van de webwinkel ontlokken waarin ze zeggen het defecte product niet terug te willen.

[Voor 17% gewijzigd door GlowMouse op 12-01-2021 16:58]

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• AOC
  • Niet online
GlowMouse schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:51:
[...]

De Rabobank heeft het goed verborgen, maar als de winkel nooit het gekochte product (goed) heeft geleverd, kun je de transactie betwisten, zie https://www.jordanvanberg...ank-creditcard-transactie

Op het formulier (voor zover leesbaar) moet je wel verklaren dat je het product hebt teruggestuurd, en daarvan bewijs meesturen. Daar schiet je dus weinig mee op naar China :F Misschien kun je een uitspraak van de webwinkel ontlokken waarin ze zeggen het defecte product niet terug te willen.
Thanks, de betwisting heb ik zojuist ingediend en het wordt in behandeling genomen. Wel een wachttijd van 2 maanden.

Het product heb ik eerder al teruggestuurd naar China op verzoek van de webshop en het is gelukkig aangekomen.

Wellicht niet relevant voor dit topic maar het betreft een vervangend\ scherm+frame voor een smartphone waarbij ik overduidelijk zie dat de assemblage niet goed is uitgevoerd. In het scherm zit een kromming en komt boven het frame uit (als ik het scherm op een glazen plaat leg dan kan ik het heen/weer wippen), het scherm zit losjes in het frame, kleine beschadigingen her en der en veel ruimte tussen het scherm en het frame waardoor ik zelfs een dubbel gevouwen A4tje tussen het scherm en frame kan halen. Het A4tje kan ik zelfs onder het scherm krijgen zoveel ruimte dat er is :+

Van bovenstaande heb ik filmpjes en foto's gemaakt maar de webshop houdt vol dat het allemaal in perfecte staat. Maar ze zien wel een krasje op het scherm waardoor ze dus niks meer met het scherm kunnen/doorverkopen en daardoor willen ze niks vergoeden . Grrr

Afwachten komende maanden :) hopen dat het lukt in ieder geval
Pagina: 1 ... 37 38 39 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True