• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:09

Luuk2015

Vires in numeris

wmkuipers schreef op donderdag 24 september 2020 @ 23:21:
Ik heb al mijn bankzaken bij bunq en sinds kort direct bij ICS een MasterCard Classic met 10k limiet. Ik heb het niet echt nodig, maar handig voor vakantie en dat soort zaken.

Het viel me op dat bijvoorbeeld MasterCard black met een jaarbijdrage van 200 euro, wel een bijzonder goede reisverzekering lijkt te bieden voor zowel mijn vrouw als ikzelf.

Zijn er kaarten waar je nou echt veel voordeel mee kan halen? Mijn classic kost 20 euro per jaar en doet zn ding, maar kan ik het echt handiger gebruiken?

Ik reis 2maal per jaar met mijn vrouw ter ontspanning, vlieg niet voor werk
Mijn ervaring is dat er wel wat haken en ogen aanzitten bij reisverzekeringen die je bij je creditcard krijgt.
Ik zou het aanraden om even kijken wat de verschillen zijn tussen een "normale" reisverzekering en die via de CC.

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:17
wmkuipers schreef op donderdag 24 september 2020 @ 23:21:
Ik heb al mijn bankzaken bij bunq en sinds kort direct bij ICS een MasterCard Classic met 10k limiet. Ik heb het niet echt nodig, maar handig voor vakantie en dat soort zaken.

Het viel me op dat bijvoorbeeld MasterCard black met een jaarbijdrage van 200 euro, wel een bijzonder goede reisverzekering lijkt te bieden voor zowel mijn vrouw als ikzelf.

Zijn er kaarten waar je nou echt veel voordeel mee kan halen? Mijn classic kost 20 euro per jaar en doet zn ding, maar kan ik het echt handiger gebruiken?

Ik reis 2maal per jaar met mijn vrouw ter ontspanning, vlieg niet voor werk
Vrijwel elke kaart heeft een aankoopverzekering (lees kleine lettertjes, sommige artikelen tot bepaald bedrag of uitsloten). Duurdere kaarten vaak langere periode en/of hogere bedragen.

Bij duurdere kaarten zoals de MC Black en Amex Gold/Platinum idd behoorlijk uitgebreide reisverzekering (duurste ook autohuur). Soms is een losse reisverzekering of aparte autohuurverzekering goedkoper, maar is erg persoonlijk.

Verder spaar je bij sommige kaarten punten: EuroClix Mastercard (0,25% in clix), Bijenkorfcard (0,5% in bijenkorf tegoed bij uitgaven buiten de Bijenkorf), en bij American Express.
Bij Amex nog verschil in reguliere en Flying Blue.

Bij FB Amex spaar je FB Miles en extra XP, en mogelijkheid om KLM/AF tickets in termijnen te betalen. Plus verlenging van geldigheid van miles mocht je langer niet vliegen (maar dat is nu minder relevant ivm aanpassingen FB programma door corona).

Bij reguliere amex spaar je reward punten die je alsnog naar airline of hotelprogramma kan wisselen, kan gebruiken om je maandelijkse nota te betalen.

Het voordeel van Amex is dat je bestedingslimiet meegroeit met je uitgaven (er wordt wel eens gezegd dat er geen limiet op zit maar dat is niet waar). En via referral kun je bv voor de gold kaart een jaar gratis plus welkomstpunten/miles.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik had in september meerdere binnenlandse vluchten geboekt met Malaysia Airlines. Deze vluchten zijn gecanceld of verplaatst, waar ik niet akkoord meeging. De airline weigerde geld terug te geven en bood alleen een zeer beperkende voucher aan (10 maanden geldig), waardoor ik e.e.a. heb ingediend heb als betwiste transactie bij ICS. Na 2,5 maand is nu netjes het volledige bedrag gecrediteerd door ICS. Dus ik ben erg blij met mijn CC, dit is ook precies de reden waarom ik zoveel mogelijk van dit soort uitgaven via de CC betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 21:39
@geenstijl Veruit de meeste vliegtickets zijn juist een flink stuk duurder als je ze per CC wilt betalen. Is het prijsverschil als 'verzekering' je dat waard? In dit geval zal je natuurlijk 'ja' zeggen, maar als je zo maar 50-60 vliegtuigen per jaar van binnen bekijkt ben je dat kantelpunt natuurlijk al snel voorbij. Jaren lang heb ik honderden vliegtickets geboekt en betaald met iDeal of Sofort en zo heb ik toch flink kunnen besparen. Dat ik nu totaal nog ruim 2000 euro tegoed heb van Aeroflot en Turkish Airlines (geboekt via een online reisburo) kan daar ook makkelijk mee uit. Ik heb er vertrouwen in dat ik ook dat geld nog wel terug krijg.

Lekker!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Napsju schreef op zondag 27 september 2020 @ 16:12:
@geenstijl Veruit de meeste vliegtickets zijn juist een flink stuk duurder als je ze per CC wilt betalen.
Ik weet niet welke vliegmaatschappijen nu nog een surcharge berekenen voor betalingen met een (consumenten-)CC maar het mag al vanaf begin 2019 (zeg ik uit mijn hoofd) niet meer.

En juist bij SU en TK is het veel gedoe om je geld terug te krijgen (gevestigd buiten de EU, weinig tot niets om beslag op te laten leggen), zeker als nog een (goedkope) OTA tussen zit. Zo'n OTA is altijd veel gedoe bij irrops, het moet wel heel veel goedkoper zijn wil je me daar laten boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Verwijderd schreef op zondag 27 september 2020 @ 16:18:
Ik weet niet welke vliegmaatschappijen nu nog een surcharge berekenen voor betalingen met een (consumenten-)CC maar het mag al vanaf begin 2019 (zeg ik uit mijn hoofd) niet meer.
Dat zijn er niet veel meer, en daarom is het boeken bij een OTA waar je wél per iDeal of Sofort kan betalen vaak zo veel voordeliger. Zeker als je voor een heel gezin boekt en het scheelt al snel 30-60 euro per passagier. Infant tarieven kunnen bij een OTA ook zo maar flink goedkoper zijn dan bij de airline zelf.
En juist bij SU en TK is het veel gedoe om je geld terug te krijgen (gevestigd buiten de EU, weinig tot niets om beslag op te laten leggen), zeker als nog een (goedkope) OTA tussen zit. Zo'n OTA is altijd veel gedoe bij irrops
Tsja, als je alles vantevoren weet is er natuurlijk ook al snel niks meer aan. SU had een prima aanbieding voor 244 euro pp retour naar Tokyo. Daar mag ik een voucher nemen die drie jaar geldig is. Geen probleem, maar ik heb liever mijn geld terug. TR heeft al aangegeven alles te restitueren. CA, EK (via OTA) en W6 (rechtstreeks) waren nog veel vlotter met terugbetalen.
het moet wel heel veel goedkoper zijn wil je me daar laten boeken.
Nogmaals, dat is het vrijwel altijd dus ook. Ga maar eens kijken. Waar ligt jouw kantelpunt, Covid buiten beschouwing gelaten? Hoe veel ben jij op een ticket van 500 euro bereid bij te leggen voor de CC garantie?

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Napsju schreef op zondag 27 september 2020 @ 16:12:
@geenstijl Veruit de meeste vliegtickets zijn juist een flink stuk duurder als je ze per CC wilt betalen. Is het prijsverschil als 'verzekering' je dat waard? In dit geval zal je natuurlijk 'ja' zeggen, maar als je zo maar 50-60 vliegtuigen per jaar van binnen bekijkt ben je dat kantelpunt natuurlijk al snel voorbij. Jaren lang heb ik honderden vliegtickets geboekt en betaald met iDeal of Sofort en zo heb ik toch flink kunnen besparen. Dat ik nu totaal nog ruim 2000 euro tegoed heb van Aeroflot en Turkish Airlines (geboekt via een online reisburo) kan daar ook makkelijk mee uit. Ik heb er vertrouwen in dat ik ook dat geld nog wel terug krijg.
Ik herken dat voor de vluchten die ik boek niet,
scheelt misschien aan de routes die je vliegt? Ik vlieg meestal op Azië of de Atlantische oceaan over en soms Europees. Meestal boek ik ook bij de airlines zelf, dus ideal is vaak geen optie. Tevens vergelijk ik ook gewoon de prijzen, maar als verschil erg klein is, boek ik liever bij de airline zelf met dus CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Napsju schreef op zondag 27 september 2020 @ 16:40:
Nogmaals, dat is het vrijwel altijd dus ook. Ga maar eens kijken. Waar ligt jouw kantelpunt, Covid buiten beschouwing gelaten? Hoe veel ben jij op een ticket van 500 euro bereid bij te leggen voor de CC garantie?
Voor alleen de CC garantie niet zoveel, maar vanwege het gedoe (ver vooraf) geannuleerde vluchten en de onzekerheid over de boekingsklasse waarin je vliegt is het mij op een ticket van € 500 zeker wel € 50 waard zijn om rechtstreeks bij de maatschappij te boeken.

Ik moet er dan ook bijzeggen dat ik vaak speculeer op krappe verbindingen om (intercontinentaal) de vergoedingen te pakken, en intercontinentaal sla ik vrijwel altijd links af of neem ik minstens Economy Comfort als het niet op punten gaat. Op een € 1100-1200 ticket naar het westen in de zomer in business of een errorfare maak ik me zo niet druk of het nóg goedkoper kan. Errorfare en OTA is vaak ook geen gelukkige combinatie en juist daarbij is een CC handig.

In die zin natuurlijk een a-typische passagier. Ik kan me voorstellen dat anderen er anders mee omgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
[...]
Klopt. EU-wetgeving regelt idd dat er geen extra kosten mogen worden doorbelast aan consumenten die met credit- of debetcard betalen. Uitzondering hierop is American Express (de achterliggende reden is dat Amex zowel het betaalkaartschema alsook de kaartuitgevende instantie is, terwijl VISA en Mastercard zelf geen kaarten uitgeven).

Neemt niet weg dat er nog steeds kosten zijn voor de merchant die dat in z'n prijzen verwerkt dus voor de strategie van @Napsju is ook wel wat te zeggen als je idd veel vluchten per jaar maakt, je bent dan in feite je eigen verzekeraar, als het 1 op de x keer fout gaat heb je het er alsnog uit. Maar als je 1 of 2x per jaar gaat, en daarbij wellicht dure tickets zitten, kan ik me de keuze om met CC te betalen en rechtstreeks bij de airline wel goed voorstellen.

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 16:18
Net gebeld om mn amex gold op te zeggen en zonder aanbod ging ze dat regelen. Uit nieuwsgierigheid nog ff gechecked of mn spend tot 19k ging: ja. Dus was dat betreft heb je bij Amex meer ruimte dan Visa/MC (doorgaans max 5k?)

Er stond ook een issue open waar ik al meerdere keren contact over heb gehad: bonus punten die ik nooit gekregen heb. De dame probeerde me te overtuigen eerst dat af te wachten, alvorens de kaart op te zeggen. Doei dacht ik, issue staat al een jaar open, alleen was ik te lui om na 5x nog een keer na te bellen.

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:24
twkr18526 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:52:
Net gebeld om mn amex gold op te zeggen en zonder aanbod ging ze dat regelen. Uit nieuwsgierigheid nog ff gechecked of mn spend tot 19k ging: ja. Dus was dat betreft heb je bij Amex meer ruimte dan Visa/MC (doorgaans max 5k?)

Er stond ook een issue open waar ik al meerdere keren contact over heb gehad: bonus punten die ik nooit gekregen heb. De dame probeerde me te overtuigen eerst dat af te wachten, alvorens de kaart op te zeggen. Doei dacht ik, issue staat al een jaar open, alleen was ik te lui om na 5x nog een keer na te bellen.
Bonuspunten niet gehad in de zin van een welkomstbonus? Heb je dan wel zeker weten aan de voorwaarden voldaan?

Als je max spend "maar" tot 19k gaat vermoed ik dat dat reden is geweest dat je geen ander aanbod hebt gehad.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 16:18
Morpheusk schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:03:
[...]
Bonuspunten niet gehad in de zin van een welkomstbonus? Heb je dan wel zeker weten aan de voorwaarden voldaan?

Als je max spend "maar" tot 19k gaat vermoed ik dat dat reden is geweest dat je geen ander aanbod hebt gehad.
Heb de bonus niet gehad, ondanks een uitgave van 5k in de eerste 3 maanden door oa gebruik op vakantie.

Ik kon max 3x een spend proberen, misschien morgen weer. Wat is een normale maximale spend (uit nieuwsgierigheid)? Sowieso kan je amex minder vaak gebruiken dan Visa in NL.

• Morpheusk
twkr18526 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:36:
[...]

Heb de bonus niet gehad, ondanks een uitgave van 5k in de eerste 3 maanden door oa gebruik op vakantie.

Ik kon max 3x een spend proberen, misschien morgen weer. Wat is een normale maximale spend (uit nieuwsgierigheid)? Sowieso kan je amex minder vaak gebruiken dan Visa in NL.
Oke, dat zou ik ook niet leuk vinden.

Zover ik weet is de max spend afhankelijk van je uitgave patroon. Of er echt een harde max spend is durf ik niet te zeggen.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

twkr18526 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:52: Dus was dat betreft heb je bij Amex meer ruimte dan Visa/MC (doorgaans max 5k?)
Wat je standaard krijgt is niet de max. Ik heb op mijn BijCard een keer €10k aangevraagd, was geen probleem met passende loonstrookjes. Meer was waarschijnlijk ook gegaan maar heb als backup altijd nog een andere cc met hoger limiet.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

twkr18526 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:36:
[...]
Een normale maximale limiet ligt zo rond 3x het netto inkomen bij een VISA/MC, bij een AMEX is natuurlijk the sky the limit, hangt heel erg af van hoeveel je in vorige maanden uitgegeven hebt en dan nog kun je een telefoontje doen als je nog wat meer uitgeven moet.

De spend hangt natuurlijk af van hoeveel je uitgeeft. Waarschijnlijk geven die mensen die zich het drukst maken over de maximale limiet gemiddeld het minste uit ;) Voor mij geldt: als ik de limiet bereikt heb (of dreig aan te raken) dan stort ik gewoon bij - easy peasy lemon squeezy :)

• Wally2002
twkr18526 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:52:

Zoals @Verwijderd aangeeft is spend het bedrag wat je uitgeeft met je kaart, als je voldoende uitgeeft met de kaart en zo dus voldoende omzet voor amex realiseert zal Amex eerder een aanbod doen om de kaart te behouden, in de vorm van tijdelijk (3 maanden) 1 extra punt per euro extra op je uitgaven en keuze uit een korting op de kaartbijdrage of extra punten.
Het lijkt erop dat de hoogte van de korting en/of het aantal punten ook nog af hangt van je spend (dus de hoogte van je uitgaven). Als jij geen aanbod hebt gehad zul je vermoedelijk te weinig uit hebben gegeven (in de laatste maanden).

De kaartlimiet is hetgeen jij in je berichten 'max spend' noemt. Die is inderdaad dynamisch, groeit mee met je uitgaven (mits je die steeds op tijd terugbetaald). Dat kan inderdaad behoorlijk oplopen, maar als je qua uitgaven daar ruim onder blijft kan het voor Amex dus toch niet interessant zijn om jou als klant te behouden.

Verder is het zo dat je je award punten kwijt bent als de kaart is opgezegd, dus op zich wel slim dat de amex medewerker adviseerde daar op te wachten en dan die punten te besteden, voordat je de kaart opzegt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:51
Mocht iemand ze nog fysiek ontvangen van American Express:
Indien u een papieren rekeningoverzicht per post wenst te ontvangen in plaats van een online rekeningoverzicht brengen wij per 1 augustus 2020 € 1 per papieren rekeningoverzicht in rekening.
Zag het sinds deze maand opeens op het overzicht staan.
Meteen maar even gewijzigd op https://www.americanexpress.com/netherlands > beheer uw account > instellingen > Meld u aan voor online rekeningoverzichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Wat ik mij afvroeg. Wanneer je online iets koopt en het product dat je uiteindelijk binnenkrijgt voldoet niet aan de kwaliteit die je mag verwachten. Kan je dan je geld terug krijgen d.m.v. de verzekering die bij je creditcard zit en waar komt het geld vandaan die je uiteindelijk van de creditcard maatschappij ontvangt?

Wat ik eigenlijk wil weten is of het bedrijf waar je het product gekocht hebt uiteindelijk ook ziet dat het geld, wat ik betaald heb, weer ingenomen wordt door de creditcardmaatschappij? Of mag het bedrijf het geld wat ik betaald heb gewoon houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:15
Waterkoker schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:36:
Wat ik mij afvroeg. Wanneer je online iets koopt en het product dat je uiteindelijk binnenkrijgt voldoet niet aan de kwaliteit die je mag verwachten. Kan je dan je geld terug krijgen d.m.v. de verzekering die bij je creditcard zit en waar komt het geld vandaan die je uiteindelijk van de creditcard maatschappij ontvangt?

Wat ik eigenlijk wil weten is of het bedrijf waar je het product gekocht hebt uiteindelijk ook ziet dat het geld, wat ik betaald heb, weer ingenomen wordt door de creditcardmaatschappij? Of mag het bedrijf het geld wat ik betaald heb gewoon houden?
Als jij iets ruilt dan moet je een refund krijgen, dat komt niet uit de verzekering of chargeback van je creditcard.
Als jij een chargeback laat uitvoeren dan wordt de transactie teruggedraaid (met al dan niet een boete voor de merchant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Vinnienerd schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:51:
[...]
Als jij iets ruilt dan moet je een refund krijgen, dat komt niet uit de verzekering of chargeback van je creditcard.
Als jij een chargeback laat uitvoeren dan wordt de transactie teruggedraaid (met al dan niet een boete voor de merchant).
Fijn dat de transactie wordt teruggedraaid, dan hoop ik dat het bedrijf er ook van leert. Heb een smartphonescreen besteld en die is vreselijk in elkaar gezet. Kan gewoon een papiertje tussen het frame en scherm insteken en zo onder het scherm komen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Waterkoker schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:00:
[...]

Fijn dat de transactie wordt teruggedraaid, dan hoop ik dat het bedrijf er ook van leert. Heb een smartphonescreen besteld en die is vreselijk in elkaar gezet. Kan gewoon een papiertje tussen het frame en scherm insteken en zo onder het scherm komen :+
Een chargeback is niet de manier om dit aan te kaarten bij een verkoper. Als een product niet voldoet, kun je gewoon garantie claimen en de verkoper de kans geven om het op te lossen (of je geld terug te krijgen).

Als je dit via de credit card probeert op te lossen, heb je je koopovereenkomst daarmee niet opgezegd, dus je bent nog steeds verplicht te betalen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:38
Mijn BMW Visa kaart eindigt bijna en ik zie dat er door middel van een refferal link, één jaar AMEX Gold gratis is, met veel punten bij een besteding van minimaal €1500,- in de eerste drie maanden.

NU is Flying Blue gold ook mogelijk, maar ik vlieg eigenlijk erg weinig, en dan ook vrijwel nooit met KLM of air france. Wat is voordeliger in dit geval? Ik wil er vooral online mee betalen en bij accepterende winkels. Ik kan de waarde van een membership pint vs een mile niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

TereZz schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:40:
NU is Flying Blue gold ook mogelijk, maar ik vlieg eigenlijk erg weinig, en dan ook vrijwel nooit met KLM of air france. Wat is voordeliger in dit geval? Ik wil er vooral online mee betalen en bij accepterende winkels. Ik kan de waarde van een membership pint vs een mile niet vinden.
Op de website van Amex heb je een vergelijkingstool waarmee je de diverse kaarten kan vergelijken, dit is erg handig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morpheusk
Mijn BMW Visa kaart eindigt bijna en ik zie dat er door middel van een refferal link, één jaar AMEX Gold gratis is, met veel punten bij een besteding van minimaal €1500,- in de eerste drie maanden.

Als je veel met KLM/Air France vliegt en de gratis extra XP punten per jaar nodig hebt is een FB kaart denk ik wel makkelijk. Met de gewone kaart kan je ook naar diverse maatschappen punten overboeken. Wel tegen een 5:4 verhouding, maar dan ben je wel flexibeler. Ook kan je met punten je rekening betalen voor 1000 punten krijg je €4,-.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002

Op de Amex site is het wel te vinden, onder 'sparen en privileges' en dan membership awards.

Reguliere gold geeft je 1,2 membership rewards per euro. Overboeken naar programma's van airlines of hotels, zie hier.

Eigenlijk dus min of meer hetzelfde als de FB gold kaart.

Grootste voordeel FB vs regulier is de extra XP, de mogelijkheid om KLM /AF tickets in drie termijnen te betalen en extra miles bij uitgaven bij AF/KLM. Voor de platinum kaart daarnaast de 'platinum for 2' mogelijkheid. En verlenging van de geldigheid van je FB miles.

Overige waarden membership rewards zitten in gebruiken om je maandelijkse rekening te betalen of cadeaukaarten. Zie hier.

Persoonlijk zou ik in jouw situatie voor de reguliere gaan, je bent flexibeler met je punten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
Vandaag bericht ontvangen van ICS dat per 4 januari 2021 e.e.a. gaat wijzigen, onder het mom van 'doorlopende investeringen/vernieuwingen en hogere kosten in het kader van voldoen aan wet- en regelgeving o.a. financieel criminaliteit'.

Bijdrage Bijenkorfcard gaat van 18,50 naar 20 euro per jaar.
EuroClix card : bijdrage ongewijzigd.

Papieren rekeningoverzicht van 1,00 naar 1,50 euro per overzicht.

Geld overboeken van card naar bank: van 2% naar 2,5% (vanuit positief saldo is het nog steeds gratis)

Card alert SMS notificatie 'betaling ontvangen' wordt 0,50 euro (was gratis).

Tenslotte een aanpassing in de aflevergarantie:
U moet het aankoopbedrag rechtstreeks aan de Acceptant betaald hebben die het product moet leveren en u moet het aankoopbewijs meesturen van het product dat u met uw Card betaald heeft.
Worden hiermee bijvoorbeeld aankopen die betaald zijn met PayPal met daaraan gekoppelde ICS card dan uitgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
PayPal en Curve vermoed ik inderdaad ja.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Wally2002 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:51:

Tenslotte een aanpassing in de aflevergarantie:

[...]

Worden hiermee bijvoorbeeld aankopen die betaald zijn met PayPal met daaraan gekoppelde ICS card dan uitgesloten?
Ik heb dat nagevraagd bij ICS of dat inderdaad zo is. Zodra ik antwoord heb zal ik het posten (lui via mail ipv bellen, zo urgent is het niet :+).

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Paper sticks ook hé. Aan de telefoon kan een miep zeggen wat ie wil (ook te goeder trouw). 'Op papier' is al wat anders.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Bastien schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:28:
[...]
Ik heb dat nagevraagd bij ICS of dat inderdaad zo is. Zodra ik antwoord heb zal ik het posten (lui via mail ipv bellen, zo urgent is het niet :+).
Same here, goed nieuws:
Transacties die via Paypal worden gedaan, blijven onder de Aflevergarantie vallen. Het gaat eigenlijk alleen om bedrijven die geen verkoopovereenkomste hebben met het bedrijf die het bedrag in rekening brengen. Dit is meestal het geval bij Western Union. Betaaldiensten zoals Paypal, Mollie, Adyen etc blijven nog steeds onder de Aflevergarantie vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Voor degenen met een Bijenkorf Card, komen jullie ook op de Mijn ICS Business-website uit als je op inloggen klikt bij icscards.nl/bijenkorf? Ik kan hierdoor niet inloggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Geen Bijenkorf Card hier, maar ik kom uit op een storingsmelding. Van 15 oktober.
Beste klant, wegens gepland onderhoud door een van onze leveranciers is het momenteel niet mogelijk om in te loggen op de Portal. Dit onderhoud vindt plaats op 15 oktober van 00:00 tot 05:00. Onze excuses voor het ongemak.
Maar blijkbaar is dit ICS-breed. Ook de gewone login doet het niet :P

[ Voor 10% gewijzigd door Zr40 op 01-11-2020 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:51
finsdefis schreef op zondag 1 november 2020 @ 18:22:
Voor degenen met een Bijenkorf Card, komen jullie ook op de Mijn ICS Business-website uit als je op inloggen klikt bij icscards.nl/bijenkorf? Ik kan hierdoor niet inloggen...
Ik krijg onderstaande tekst in beeld, let vooral op de genoemde datum:
Storing op de website
Beste klant, wegens gepland onderhoud door een van onze leveranciers is het momenteel niet mogelijk om in te loggen op de Portal. Dit onderhoud vindt plaats op 15 oktober van 00:00 tot 05:00. Onze excuses voor het ongemak.
https://www.icscards.nl/bijenkorf/bijenkorf-info/onderhoud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
U123456 schreef op zondag 1 november 2020 @ 18:35:
[...]
Ik krijg onderstaande tekst in beeld, let vooral op de genoemde datum:
[...]
https://www.icscards.nl/bijenkorf/bijenkorf-info/onderhoud
Haha, ze waren het vergeten aan te passen dus. Inmiddels krijg ik deze melding.
Op dit moment is het helaas niet mogelijk om in te loggen op onze website.

Deze storing wordt veroorzaakt door een technisch defect bij een van onze leveranciers. De veiligheid van de betalingen en gegevens is op geen enkel moment in gevaar geweest.

Er wordt hard gewerkt aan het oplossen van dit probleem. Onze excuses voor het eventuele ongemak!
Ik ben er even extra scherp op omdat ik een paar dagen geleden een gevalletje fraude had. Overigens zeer snel geholpen door de fraudehelpdesk.

[ Voor 3% gewijzigd door finsdefis op 01-11-2020 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

fsfikke schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:28:
[...]

Same here, goed nieuws:

[...]
Mja, dit kreeg ik terug vandaag:
De voorwaarden rondom de Aflevergarantie worden aangepast en verduidelijkt. Graag leggen wij u uit wat er verandert.

Wat verandert er per 4 januari?
Er is een voorwaarde toegevoegd die stelt dat u het aankoopbedrag rechtstreeks betaald moet hebben aan het bedrijf dat het product moet leveren. Het komt steeds vaker voor dat leveranciers gebruik maken van betaaldienstverleners zoals Bunq, Paypal, Transferwise etc. Deze tussenpartij verwerkt uw betaling met uw Card aan de leverancier. De betaling die u met uw Card doet wordt dan geregistreerd als een betaling aan de betaaldienstverlener en niet een betaling aan de leverancier.

De betaaldienstverlener verwerkt alleen uw betaling, maar hoeft geen product aan u te leveren. Mocht u in dit geval onverhoopt uw bestelling niet geleverd krijgen, dan kunnen wij de betaling aan de betaaldienstverlener niet voor u terughalen. Dat kunnen we alleen bij een betaling die rechtstreeks aan een leverancier is gedaan.

De wijziging is dus alleen van toepassing wanneer er sprake is van een betaaldienstverlener. Doet u een betaling rechtstreeks aan bijvoorbeeld een webshop, platform of bemiddelaar welke niet zelf het product aan u levert, dan biedt de Aflevergarantie van uw Card nog steeds dekking.

Wees bewust met aankopen via een winkel- of betaalplatform
We raden u aan altijd bewust om te gaan met deze transacties. Kijk altijd goed naar de algemene voorwaarden van het platform en of het is voorzien van een bekend online winkelen keurmerk.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Bastien schreef op maandag 2 november 2020 @ 23:34:
[...]

[...]
Ik blijf liever bij de reactie die ik kreeg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Bastien schreef op maandag 2 november 2020 @ 23:34:
[...]
[...]
De communicatie over deze nieuwe bepaling gaat op z'n zachts gezegd rommelig en het lijkt erop dat er ergens op een afdeling iets bedacht is maar de rest van de organisatie dat niet weet.

Het woord betaaldienstverlener wordt er nu bij gehaald maar dat maakt het juist verwarrend.
Immers heel veel webwinkels maken gebruiken van zo'n Payment Service Provider (PSP) zoals bijvoorbeeld van Mollie, Adyen etc. En die PSP's bieden dan verschillende betaalmethodes aan, waaronder bv creditcards maar ook PayPal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 07:41

Sorcerer8472

Mens sana?

Morpheusk schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:20:
[...]

Als je veel met KLM/Air France vliegt en de gratis extra XP punten per jaar nodig hebt is een FB kaart denk ik wel makkelijk. Met de gewone kaart kan je ook naar diverse maatschappen punten overboeken. Wel tegen een 5:4 verhouding, maar dan ben je wel flexibeler. Ook kan je met punten je rekening betalen voor 1000 punten krijg je €4,-.
Over Amex gesproken: mijn jaarlijkse XP zijn weer bijgeschreven, echter door het KLM / Flying Blue-beleid verdwijnen die alweer, zonder dat ik eraan heb over een maand. Heeft iemand hier het voor elkaar gekregen om ze te verschuiven naar de nieuwe termijn? Dus de XP's nu intrekken en later pas bijschrijven?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05:37
Gisteren iets aparts meegemaakt in een winkel van Coolblue waarvan ik niet verwachtte dat het in Nederland/Europa mogelijk was.

Ik wil een bedrag van € 270 afrekenen met m'n Visa Gold Card van ANWB/ICS en steek m'n chip in de terminal. Vervolgens staat er op het display van de terminal 'chip read error, use swipe'. Ik zeg dat tegen die jongen en hij verzoekt me om conform de instructie te swipen. Ik haal de pas er één keer doorheen, vervolgens staat er op het display 'verifying signature' en een paar seconden later is de transactie gelukt. Zonder pincode (of handtekening) of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwon schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:28:
Gisteren iets aparts meegemaakt in een winkel van Coolblue waarvan ik niet verwachtte dat het in Nederland/Europa mogelijk was.

Ik wil een bedrag van € 270 afrekenen met m'n Visa Gold Card van ANWB/ICS en steek m'n chip in de terminal. Vervolgens staat er op het display van de terminal 'chip read error, use swipe'. Ik zeg dat tegen die jongen en hij verzoekt me om conform de instructie te swipen. Ik haal de pas er één keer doorheen, vervolgens staat er op het display 'verifying signature' en een paar seconden later is de transactie gelukt. Zonder pincode (of handtekening) of iets dergelijks.
Er zijn nog wel een paar oude terminals aan swipe+signature doen, personeel vraagt je dan te tekenen op de bon als bewijs van autorisatie. Dat dit nu niet is gebeurd is een kwalijke fout voor de winkel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:33:
[...]

Er zijn nog wel een paar oude terminals aan swipe+signature doen, personeel vraagt je dan te tekenen op de bon als bewijs van autorisatie. Dat dit nu niet is gebeurd is een kwalijke fout voor de winkel.
Niet per se oude terminals, maar wel terminals die bijvoorbeeld ook buitenlandse kaarten accepteren. Er zijn nog steeds Amerikaanse kaarten zonder chip. Ook zijn er Amerikaanse kaarten mét chip maar zonder pincode waar je ook moet tekenen :+

Overigens heb ik het bovenstaande ook meegemaakt met een Amex-kaart bij IKEA. Handtekening moest ik daar volgens mij wel zetten toen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:38
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:33:
[...]

Dit is ook wel een gevaar voor de verkoper, als de transactie betwist wordt en er geen handtekening overlegd kan worden aan VISA kan hij aan het kortste eind trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ping83 schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:10:
[...]

Dit is ook wel een gevaar voor de verkoper, als de transactie betwist wordt en er geen handtekening overlegd kan worden aan VISA kan hij aan het kortste eind trekken.
Behalve dat er dan nog steeds een betalingsverplichting is richting de verkoper, waarbij deze uiteindelijk ook een incasso etc. in gang kan zetten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Facepalm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:10
Ik zie net dat de American Express Blue Card tegenwoordig gratis is als je minimaal 3000 euro per jaar uitgeeft. Je spaart er ook nog 1 punt mee voor elke 2 euro. Dat minimumbedrag lijkt me niet zo moeilijk als je er ook boodschappen en brandstof mee betaald.

Misschien ga ik m'n ICS kaart wel opzeggen en dan stap ik over op Revolut + deze Amex om een echte creditcard achter de hand te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Facepalm schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:42:
Ik zie net dat de American Express Blue Card tegenwoordig gratis is als je minimaal 3000 euro per jaar uitgeeft. Je spaart er ook nog 1 punt mee voor elke 2 euro. Dat minimumbedrag lijkt me niet zo moeilijk als je er ook boodschappen en brandstof mee betaald.

Misschien ga ik m'n ICS kaart wel opzeggen en dan stap ik over op Revolut + deze Amex om een echte creditcard achter de hand te hebben :)
Mooie vondst! Al kan je wel via de andere kaarten vaak ook 1 jaar gratis krijgen met een hele hoop bonuspunten cadeau. Daarna overstappen op de Blue Card zou dan niet verkeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Vroeger zag ik bij de kaarten van AMEX een minimum inkomen staan waar je aan moest voldoen, dat zie ik nu niet meer bij deze en de andere kaarten. Heb jij een idee hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Dat minimumbedrag lijkt me niet zo moeilijk als je er ook boodschappen en brandstof mee betaald.
Zijn er tegenwoordig al supermarkten die AMEX kaarten accepteren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:26
Luuk2015 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:38:
[...]

Oa. Jumbo (niet allemaal), Dirk, Deka, Aldi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Facepalm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:10
[...]
Vroeger zag ik bij de kaarten van AMEX een minimum inkomen staan waar je aan moest voldoen, dat zie ik nu niet meer bij deze en de andere kaarten. Heb jij een idee hoe dat zit?
Ik zie het ook niet meer staan. Ik heb tot ongeveer een jaar geleden een Green Card gehad en toen was het minimuminkomen iets van 20k geloof ik, misschien krijg je nu gewoon een lager bestedingslimiet bij een laag inkomen?
[...]

Het kan in elk geval bij de Aldi en de meeste Jumbo's geloof ik, volgens mij zijn er nog een paar kleine ketens.

[ Voor 13% gewijzigd door Facepalm op 18-11-2020 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online

Geeft u elk jaar minimaal € 3000 per lidmaatschapsjaar uit? Dan blijft de kaart gratis t.w.v. € 35 per jaar. Korting op de jaarbijdrage als welkomstaanbieding, is alleen geldig in het eerste jaar van uw lidmaatschap. Bent u de afgelopen 12 maanden al in het bezit geweest van een (extra) kaart van American Express, dan vervalt de korting op de jaarbijdrage van het eerste jaar van uw lidmaatschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Facepalm schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:48:
[...]

Ik zie het ook niet meer staan. Ik heb tot ongeveer een jaar geleden een Green Card gehad en toen was het minimuminkomen iets van 20k geloof ik, misschien krijg je nu gewoon een lager bestedingslimiet bij een laag inkomen?

[...]
Ik zat al even op de website van AMEX te kijken naar een e-mailadres of iets dergelijks om contact op te nemen, maar op een of andere manier kom ik alleen een telefoonnummer tegen voor als je al een AMEX hebt. Hebben jullie een idee hoe ik ze kan bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-09 13:39
[...]

Inkomenseis heeft AMEX laten vallen.
Het klopt dat er alleen een telefoonnummer te vinden is, American Express is niet bereikbaar per mail of de socials helaas 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

nielsiejjj92 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 23:04:
[...]

Inkomenseis heeft AMEX laten vallen.
Het klopt dat er alleen een telefoonnummer te vinden is, American Express is niet bereikbaar per mail of de socials helaas :(
Dan ga ik morgen maar even dat nummer bellen.
Ben benieuwd hoe het zit als je student bent, lijkt me dat ze zonder die inkomenseis een veel groter publiek kunnen bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsiejjj92
Volgensmij kijken ze dan naar vermogen of dat iemand borg kan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ah ja AMEX, helemaal vergeten. Ik had gebruik gemaakt van 1 jaar gratis en daarna opgezegd, maar ik kreeg maanden terug een afschrift dat ik nog wat euros tegoed heb (door een retour of Ali bestelling die niet goed ging). Daarvoor moet er dus blijkbaar altijd gebeld worden of ze aub je geld kunnen overmaken naar je betaalrekening. Heb dat 1x gedaan, maar met de laatste 5 euro ofzo heb ik daar helemaal niet meer aan gedacht. Vind nog steeds gek dat ze dat niet automatisch terug storten of erover mailen. Heb al maanden niks meer gehoord erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Voor de mensen die een AMEX kaart hebben:
Kan je nou op elke manier die punten sparen? Maakt het niet uit waar je de kaart gebruikt?
Als voorbeeld, ik gebruik met vreemde valuta's vaak Transferwise/Revolut omdat dit goedkoper is, hier zet ik dan euro's op via mijn huidige CC en koop er dan en een andere valuta van.
Zou ik bij het storten van dit bedrag ook gewoon die AMEX punten krijgen? Dit is namelijk een redelijk makkelijke manier om die punten te sparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
Luuk2015 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:50:
Kan je nou op elke manier die punten sparen? Maakt het niet uit waar je de kaart gebruikt?
Als voorbeeld, ik gebruik met vreemde valuta's vaak Transferwise/Revolut omdat dit goedkoper is, hier zet ik dan euro's op via mijn huidige CC en koop er dan en een andere valuta van.
Zou ik bij het storten van dit bedrag ook gewoon die AMEX punten krijgen? Dit is namelijk een redelijk makkelijke manier om die punten te sparen.
Als je je Revolut kaart kan koppelen / opwaarderen met je AMEX kaart zou dit moeten werken. Hetzelfde werkt voor PayPal prima. Iedere uitgave met PayPal wordt uiteindelijk van AMEX afgeschreven en de punten bijgeschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Je krijgt punten voor elke uitgave.

Revolut ondersteund geen opwaardering via Amex. En Transferwise volgens mij ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:48
Nee. Dit werkt niet voor punten. AMEX laat mij niet eens geld overmaken naar Revolut/Transferwise. Geld opnemen uit de muur is ook vrij duur en levert jou geen punten op. Je moet werkelijk "geld uitgeven" voor de punten.

Je AMEX dmv PayPal gebruiken levert jou wel punten op bijv.
Luuk2015 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 23:05:
[...]

Dan ga ik morgen maar even dat nummer bellen.
Ben benieuwd hoe het zit als je student bent, lijkt me dat ze zonder die inkomenseis een veel groter publiek kunnen bereiken.
Zelf ook student en in bezit van zilveren (Flying Blue) AMEX. Ik heb gewoon m'n stufi opgegeven (jaarlijks). Ik geef niet superveel geld uit dus ik ben (nog?) niet tegen mijn limiet opgelopen.

[ Voor 34% gewijzigd door karimmm op 20-11-2020 16:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

En denk eraan: als je met PayPal Friends geld rondpompt, krijg je vrij snel bericht van AMEX... dat ze je kaart opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 19:21:
En denk eraan: als je met PayPal Friends geld rondpompt, krijg je vrij snel bericht van AMEX... dat ze je kaart opzeggen.
Zeker omdat ze geen inzicht hebben in wat je met het geld doet?
Zou waarschijnlijk ook de reden zijn dat diensten als Curve, Revolut en Transferwise geen AMEX ondersteuning bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

karimmm schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:38:
[...]

Nee. Dit werkt niet voor punten. AMEX laat mij niet eens geld overmaken naar Revolut/Transferwise. Geld opnemen uit de muur is ook vrij duur en levert jou geen punten op. Je moet werkelijk "geld uitgeven" voor de punten.

Je AMEX dmv PayPal gebruiken levert jou wel punten op bijv.
[...]
Dat is jammer, ik hoopte eigenlijk dat ik d.m.v. Revolut de AMEX kaart vaker kon gebruiken voor bijvoorbeeld boodschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Luuk2015 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 19:36:
[...]

Zeker omdat ze geen inzicht hebben in wat je met het geld doet?
Zou waarschijnlijk ook de reden zijn dat diensten als Curve, Revolut en Transferwise geen AMEX ondersteuning bieden.
Curve is in het verleden er wel mee bezig geweest om Amex gekoppeld te krijgen, en volgens mij waren ze toen redelijk ver in UK, maar is dat alsnog afgeblazen.
De belangrijkste reden dat Amex niet ondersteund wordt door Curve, Revolut etc is vermoedelijk dat Amex hogere fees rekent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:48
Luuk2015 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 19:37:
[...]

Dat is jammer, ik hoopte eigenlijk dat ik d.m.v. Revolut de AMEX kaart vaker kon gebruiken voor bijvoorbeeld boodschappen.
Ach, Aldi, Dirk en de Jumbo accepteren het tegenwoordig. Sommige HEMA vestigingen ook. Alle tankstations zowat accepteren 't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik zoek een gratis prepaid creditcard die ik zelf kan aanvullen middels iban overschrijvingen.
Ik zoek me rot maar kan geen enkele vinden die eventjes zo gemakkelijk geregeld is.

Ik heb 1 website gezien: https://igiftcards.nl/visa-mastercard/ maar weet niet of dit wat is.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:26
Xtr3me4me schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 09:11:
Ik zoek een gratis prepaid creditcard die ik zelf kan aanvullen middels iban overschrijvingen.
Ik zoek me rot maar kan geen enkele vinden die eventjes zo gemakkelijk geregeld is.

Ik heb 1 website gezien: https://igiftcards.nl/visa-mastercard/ maar weet niet of dit wat is.
Revolut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:24
Dit is niet toegestaan.

[ Voor 78% gewijzigd door Ardana op 21-11-2020 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsiejjj92

Zie deze site: https://www.finler.nl/prepaid-creditcard/

Vermijd VIABUY maar de rest is prima zoals Revolut of N26. Kan je gewoon geld overschrijven want je krijgt een IBAN. Let wel op dat je vaak GEEN aankoopverzekering hebt bij prepaid creditcards.

De ANWB/ICS had eerst ook prepaid cards maar daar zijn ze zo te zien mee gestopt: https://www.icscards.nl/producten/cards/prepaid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

In de VS zie je veel creditcards die veel extra's bieden zoals cashbacks en het sparen van punten.
Is er Nederland nou alleen AmEx die het sparen van punten aanbiedt? Wat is de reden dat dit voornamelijk alleen in de VS gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:08
Omdat daar winkeliers daar een veel grotere fee moeten betalen voor een creditcardtransactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Hielko schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:29:
Omdat daar winkeliers daar een veel grotere fee moeten betalen voor een creditcardtransactie.
Ik weet uit ervaring dat AmEx in Nederland tussen de 2,5 en 3,5 procent aan transactiekosten rekent.
In de VS is dit bijna hetzelfde, dit zou dan toch niet heel veel uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Geloof dat dankzij EU wetgeving Mastercard en Visa max 0.3% mogen rekenen. Geloof dat Amex niet onder die regels valt, omdat ze zelf de kaarten uitgeven terwijl eerdergenoemden alleen het netwerk beheren. Zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:04
Luuk2015 schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:26:
In de VS zie je veel creditcards die veel extra's bieden zoals cashbacks en het sparen van punten.
Is er Nederland nou alleen AmEx die het sparen van punten aanbiedt? Wat is de reden dat dit voornamelijk alleen in de VS gebeurt?
Nouja, volgens mij zijn er in NL ook best veel punten en acties.

Bijenkorf mastercard met punten.
Mastercard en airmiles kan je koppelen.
Euroclix en Mastercard.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Niet zoals in de VS, waar de winkelier hele procenten van je aankoopbedrag afstaat aan interchange fee en jij daar een kleiner deel van terug krijgt in de vorm van punten.

En daar ben ik blij mee. Ik heb liever een euro minder op het totaalbedrag dan een halve euro aan cashback of punten. In de VS moet je het spelletje wel spelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Zr40 op 22-11-2020 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zr40 schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:10:
Niet zoals in de VS, waar de winkelier hele procenten van je aankoopbedrag afstaat aan interchange fee en jij daar een kleiner deel van terug krijgt in de vorm van punten.

En daar ben ik blij mee. Ik heb liever een euro minder op het totaalbedrag dan een halve euro aan cashback of punten. In de VS moet je het spelletje wel spelen.
In de VS is het de normaalste zaak om ook meerdere creditcards te hebben, zelf weet ik niet waarom maar mede daardoor en het hoge gebruik zorgt er voor veel meer aanbod.

Kijk je naar NL heb je vier aanbieders van creditcards:

American Express
International Card Services (grootste uitgever in NL met heel veel merken)
ING
Rabobank (zowel MC als Visa)

Hierbij bieden ING en Rabobank hun kaart standaard bij de rekeningen aan dus hier kun je geen groot aanbod verwachten (de standaard kaart en de ‘gold’ kaart)

ICS is monopolist dus die bepaalt het eigen aanbod al dan niet met de banken waar ze kaarten voor uitgeven.

En Amex is een ander soort product maar daar kun je wel punten sparen.

Omdat de creditcard hier niet ingeburgerd is is het aanbod ook veel beperkter wat erg jammer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Hielko schreef op zondag 22 november 2020 @ 20:36:
Geloof dat dankzij EU wetgeving Mastercard en Visa max 0.3% mogen rekenen. Geloof dat Amex niet onder die regels valt, omdat ze zelf de kaarten uitgeven terwijl eerdergenoemden alleen het netwerk beheren. Zoiets.
Dit klopt. Amex is zowel de kaartuitgever alsook het schema. MasterCard en VISA alleen schema en om daar een gelijk speelveld voor de kaartuitgevers te hebben is de fee die aan de merchant mag worden berekend gelimiteerd. En aan de kaarthouder/klant met een MC/VISA-kaart mag er sowieso geen toeslag voor creditcardbetaling worden berekend.

[ Voor 5% gewijzigd door Wally2002 op 22-11-2020 23:44 . Reden: juiste begrippen/verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Wally2002 schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:22:
[...]
En aan de kaarthouder/klant mag er sowieso geen toeslag voor creditcardbetaling worden berekend.
Ook jammer eigenlijk. Je hebt geen incentive meer om voor een goedkopere betaalmethode te kiezen. Mijn brood heeft geen aankoopverzekering nodig, maar ik betaal er toch voor als de supermarkt credit cards accepteert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Zr40 schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:36:
[...]

Ook jammer eigenlijk. Je hebt geen incentive meer om voor een goedkopere betaalmethode te kiezen. Mijn brood heeft geen aankoopverzekering nodig, maar ik betaal er toch voor als de supermarkt credit cards accepteert.
op zich wel met je eens, maar er is m.i. een nuance.
strikt genomen accepteert men MasterCard of VISA, dat kunnen ook debitkaarten zijn. Zonder aankoopverzekering. Sterker nog, in veel landen is dat de standaard voor debitkaarten (wat we in NL de pinpas noemen) en kent men geen Maestro.
Het lijkt me voor de consument belangrijk dat je overal in de EU met je 'gewone bankpas' kunt betalen.

In NL hebben we ook het voordeel gehad van een goed en efficient en dus goedkoop landelijk betaalnetwerk wat geïntroduceerd werd als 'pinnen'.

En vergeet niet dat grote partijen ook scherpe tarieven afspreken met hun payment provider. Daarom zie je de acceptatie bij ketens eerder dan de lokale ondernemer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 11-09 14:18
Zr40 schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:36:
[...]

Ik vind het zelf echt enorm vreemd en ook jammer dat er voor iDeal wel een betaaltoeslag mag worden gerekend en niet voor CC. Zie bijvoorbeeld op Thuisbezorgd nog steeds een toeslag van €0,25, terwijl CC gratis is. De wereld op z'n kop.. en Visa/MC maar lachen.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:21:
[...]

In de VS is het de normaalste zaak om ook meerdere creditcards te hebben, zelf weet ik niet waarom
Omdat ze gratis zijn, en omdat je met meerdere kaarten een betere creditscore opbouwt. Zonder een goede creditscore betaal je een hogere hypotheekrente, hogere verzekeringspremies, en kom je niet in aanmerking voor een creditcard met cashback.
Omdat de creditcard hier niet ingeburgerd is is het aanbod ook veel beperkter wat erg jammer is.
Ik denk dat je blij mag zijn met het systeem zoals het is :) Uiteindelijk betaal je er toch zelf voor.
Wally2002 schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:22:
[...]

En aan de kaarthouder/klant mag er sowieso geen toeslag voor creditcardbetaling worden berekend.
Bij Amex mag dat nog wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
GlowMouse schreef op zondag 22 november 2020 @ 22:25:
[...]

Omdat ze gratis zijn, en omdat je met meerdere kaarten een betere creditscore opbouwt. Zonder een goede creditscore betaal je een hogere hypotheekrente, hogere verzekeringspremies, en kom je niet in aanmerking voor een creditcard met cashback.

[...]

Ik denk dat je blij mag zijn met het systeem zoals het is :) Uiteindelijk betaal je er toch zelf voor.

[...]

Bij Amex mag dat nog wel.
Nou niet per se zelf, maar het is een soort pyramid scheme. Zolang je aan de top van de pyramide staat (i.e. heel veel met CC betaalt) betalen andere mensen die minder hun CC gebruiken die kosten voor jou. En Visa/MC & co mensen maar lokken met "gratis" extra's. Zij zijn de lachende derden uiteindelijk. Niet betalen met CC = geen "gratis" extra's waar je indirect wel voor betaalt. Dus ga je meer met CC betalen waardoor er ook meer acceptanten gedwongen worden met CC te betalen, repeat loop.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hielko
Jup, wat dat betreft blij dat ze het in Europa op 0.3% gezet hebben. Mag wat mij betreft nog wel wat lager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@HarmoniousVibe Dat, en prisoner's dilemma.

Het is gunstiger voor jezelf om mee te spelen. Maar het is gunstiger voor iedereen om dat juist zo min mogelijk te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Zr40 op 22-11-2020 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Klopt, ik had het in mijn post over MC/VISA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
HarmoniousVibe schreef op zondag 22 november 2020 @ 22:32:
[...]

Nou niet per se zelf, maar het is een soort pyramid scheme. Zolang je aan de top van de pyramide staat (i.e. heel veel met CC betaalt) betalen andere mensen die minder hun CC gebruiken die kosten voor jou. En Visa/MC & co mensen maar lokken met "gratis" extra's. Zij zijn de lachende derden uiteindelijk. Niet betalen met CC = geen "gratis" extra's waar je indirect wel voor betaalt. Dus ga je meer met CC betalen waardoor er ook meer acceptanten gedwongen worden met CC te betalen, repeat loop.
Een CC heeft niets met een pyramidespel te maken.

Een CC is uiteindelijk gewoon een (financieel) product met voor- en nadelen aangeboden door een bedrijf en gebruik maakt van een schema dat door een ander bedrijf gerunt wordt. Die bedrijven moeten ook geld verdienen.
Je hoeft geen CC te nemen en als je dat wel doet is het natuurlijk wel slim om je een beetje te verdiepen in de voordelen en nadelen. En als de klant tevreden is met wat hij krijgt voor zijn geld is daar verder niets mis mee.

En zoals ik in een eerder bericht in deze thread al schreef: MS/VISA is niet gelijk aan CC, dit kunnen ook debitkaarten zijn.

En als ik boodschappen doe en met een kaart betaal, betaal ik ook voor de transactiekosten van contant-geld transacties, die zijn nog hoger dan kaartbetalingen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Transferwise is mijn favoriet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Wally2002 schreef op maandag 23 november 2020 @ 00:02:
[...]

Een CC heeft niets met een pyramidespel te maken.

Een CC is uiteindelijk gewoon een (financieel) product met voor- en nadelen aangeboden door een bedrijf en gebruik maakt van een schema dat door een ander bedrijf gerunt wordt. Die bedrijven moeten ook geld verdienen.
Je hoeft geen CC te nemen en als je dat wel doet is het natuurlijk wel slim om je een beetje te verdiepen in de voordelen en nadelen. En als de klant tevreden is met wat hij krijgt voor zijn geld is daar verder niets mis mee.

En zoals ik in een eerder bericht in deze thread al schreef: MS/VISA is niet gelijk aan CC, dit kunnen ook debitkaarten zijn.

En als ik boodschappen doe en met een kaart betaal, betaal ik ook voor de transactiekosten van contant-geld transacties, die zijn nog hoger dan kaartbetalingen...
Nou ja dat is het hele punt, het is niet louter een betaalmethode. Er zitten allemaal "gratis" extra's aan vast die de hoge(re) kosten zouden moeten verantwoorden. En daar zit wel degelijk een element van een piramidespel en inderdaad prisoner's dilemma in. Consumenten en zakelijke klanten worden met voor hun grotendeels gratis extra's gelokt. Vervolgens willen die klanten die voordelen ook kunnen gebruiken, dus worden acceptanten meer en meer gedwongen om deze veel duurdere betaalmethode te accepteren. Een surcharge is niet meer toegestaan, dus wat gebeurt er, die kosten worden als algemene kosten voor bedrijfsvoering opgenomen in de prijsstelling. Dus uiteindelijk betaalt iedereen die daar producten of diensten afneemt eraan mee. Echter, als je zelf niet met credit card betaalt, dan krijg je die extra's niet, maar betaal je er in feite wel voor. Dit wordt nu nog eens versterkt door het feit dat je voor iDeal nog wel transactiekosten extra in rekening mag brengen, maar voor CC niet meer.

En ja, er zijn Visa/MC debitkaarten, maar die zijn voor landen als de VS. In Nederland/Europa hebben we natuurlijk de échte debit card-systemen van bovenstaande bedrijven: Maestro en vPay. Deze zijn veel goedkoper en bieden dan ook niet al die extra's aan. MC/Visa debit is misschien net zo goedkoop, dat weet ik niet, maar volgens mij accepteer je MC/Visa of je accepteert het niet. Je kunt niet alleen de goedkopere Visa/MC debitvariant accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
HarmoniousVibe schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:31:
[...]

Nou ja dat is het hele punt, het is niet louter een betaalmethode. Er zitten allemaal "gratis" extra's aan vast die de hoge(re) kosten zouden moeten verantwoorden. En daar zit wel degelijk een element van een piramidespel en inderdaad prisoner's dilemma in. Consumenten en zakelijke klanten worden met voor hun grotendeels gratis extra's gelokt. Vervolgens willen die klanten die voordelen ook kunnen gebruiken, dus worden acceptanten meer en meer gedwongen om deze veel duurdere betaalmethode te accepteren. Een surcharge is niet meer toegestaan, dus wat gebeurt er, die kosten worden als algemene kosten voor bedrijfsvoering opgenomen in de prijsstelling. Dus uiteindelijk betaalt iedereen die daar producten of diensten afneemt eraan mee. Echter, als je zelf niet met credit card betaalt, dan krijg je die extra's niet, maar betaal je er in feite wel voor. Dit wordt nu nog eens versterkt door het feit dat je voor iDeal nog wel transactiekosten extra in rekening mag brengen, maar voor CC niet meer.
Helder standpunt. Het gaat dus meer om de bredere discussie dat elektronisch betalen een openbaar, publiek nut heeft waar gestreefd moet worden naar zo laag mogelijke kosten voor een betrouwbare dienstverlening, zonder poespas.
Met de huidige EU spelregels is daar eigenlijk een eerste stap in gezet door de betaalkaartschema's te reguleren wat betreft max fees voor merchants.
Op zich staat je waarschijnlijk niets in de weg om morgen een eigen betaalschema te beginnen ;)
Ik zie overigens wel een duidelijke parallel met zorgverzekeringen, internet/tv en energiecontracten. Ook daar is sprake van bonussen/cashbacks etc. Diegene die niet overstappen betalen dat voor diegenen die wel overstappen.
En ja, er zijn Visa/MC debitkaarten, maar die zijn voor landen als de VS.
In Nederland/Europa hebben we natuurlijk de échte debit card-systemen van bovenstaande bedrijven: Maestro en vPay.
Het eerste is onjuist. In NL is het idd voornamelijk Meastro/V-Pay, maar je ziet in veel Europese landen dat is en wordt overgestapt naar MasterCard/VISA. En er zijn banken/fintechs die in NL gewoon Mastercard en VISA uitgeven.
Deze zijn veel goedkoper en bieden dan ook niet al die extra's aan.
De extra's worden door de kaartuitgevende instanties aangeboden. Een betaalpas (Maestro/V-Pay) zit ook in je tarief voor een betaalrekening. Voor wat betreft de tarieven die retailers moeten betalen blijft het uiteraard lastig te beoordelen zolang dat niet openbaar is.
MC/Visa debit is misschien net zo goedkoop, dat weet ik niet, maar volgens mij accepteer je MC/Visa of je accepteert het niet. Je kunt niet alleen de goedkopere Visa/MC debitvariant accepteren.
De bulktarieven zijn niet openbaar, maar als je bij een payment provider zoals Mollie kijkt dan zie je dat een online Maestro-betaling 0,39 euro kost en MC/VISA 0,25 euro + 1,8% voor persoonlijke kaarten in de EU (daarbuiten en zakelijk, en Amex 0,25 + 2,8%). iDeal is 0,29 euro.
En inderdaad is het principe dat waar je een MC/VISA logo ziet, ook een debitkaart geaccepteerd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JRR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 21:58

JRR

Een algemeen punt waar ik tegenaan loop.

Ik weet dat Nederlandse (web)winkels niet erg happig zijn op creditcards (vanwege de commissie die ze moeten afstaan) en voor februari 2019 werd dat door de winkels 'opgelost' met een creditcardtoeslag. Sinds PSD2 zijn intrede heeft gedaan, mag dit gelukkig niet meer.

Ik had de hoop dat het makkelijker zou worden om met creditcards te gaan betalen, maar ik zie steeds meer (web)winkels die nieuwe hindernissen opwerpen om met een creditcard te betalen.

Ik merk dat mijn N26 MasterCard en Vivid Visa card (technische gezien geen creditcards maar debitcards) steeds vaker geweigerd worden omdat ze in het buitenland zijn afgegeven. Ook zijn er enkele (web)winkels die online betalingen met creditcards alleen toestaan tijdens kantooruren.

Mag dit allemaal wel? Ergens is het vreemd dat IBAN discriminatie niet meer mag, maar dat je vervolgens niet kunt betalen omdat je kaart in het buitenland is afgegeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napsju
JRR schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:33:
Ik merk dat mijn N26 MasterCard en Vivid Visa card (technische gezien geen creditcards maar debitcards) steeds vaker geweigerd worden omdat ze in het buitenland zijn afgegeven. Ook zijn er enkele (web)winkels die online betalingen met creditcards alleen toestaan tijdens kantooruren.
Vreemd. Ik betaal de laatste tijd steeds vaker met mijn Duitse DKB Visa kaart en die is nog nergens geweigerd. Kun je eens een aantal voorbeelden noemen?

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
JRR schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:33:
Ik had de hoop dat het makkelijker zou worden om met creditcards te gaan betalen, maar ik zie steeds meer (web)winkels die nieuwe hindernissen opwerpen om met een creditcard te betalen.

Mag dit allemaal wel? Ergens is het vreemd dat IBAN discriminatie niet meer mag, maar dat je vervolgens niet kunt betalen omdat je kaart in het buitenland is afgegeven.
Als ik het zo lees heeft het heel veel weg van anti-fraudebeleid dat door de merchant zelf gevoerd wordt op basis van enkele kenmerken van de betaalkaart en de klant. Een voor de hand liggende is dat het bezorgadres/land afwijkt van het land waar de kaart is geregistreerd.

in het geval van Vivid is het goed mogelijk dat de merchant/payment provider nog oude gegevens/database gebruiken waarin Vivid nog niet goed is opgenomen (invullen van de eerste cijfers op binlist.net van de online kaart geeft bij mij bijvoorbeeld een Chase kaart en Duitsland als land.)

N26 zou toch wel opgelost moeten zijn, de eerste 8 cijfers geeft bij mijn mastercard uitgegeven in NL aan.

Of dit mag: IANAL maar het lijkt me dat er redelijkerwijs maatregelen mogen worden getroffen on fraude te voorkomen bij CNP transacties (card not present). Tot hoeverre dit dan nog redelijk is of niet lijkt me uiteindelijk aan een rechter om te toetsen, maar voor nu heb je opties:
- klagen bij de verkoper, hopelijk kunnen ze het dan afstemmen met hun payment provider.
- klagen bij Vivid
- ergens anders kopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JRR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 21:58

JRR

In dit geval ging het inderdaad om een Vivid Visa Card die werd geweigerd. Na 2x proberen was ook ineens de hele bestelling weg en kon ik weer opnieuw beginnen om mijn mandje te vullen en vervolgens was de optie om met creditcard te betalen geblokkeerd. Zal inderdaad een veiligheidsissue zijn geweest. De naam van de webshop laat ik wel even achterwege en ik zal ze zelf op de hoogte stellen van het probleem.

Via binlist.net zie ik inderdaad ook dat mijn Vivid kaart is uitgegeven via de Chase Bank in Canada. Niet zo vreemd dat de alarmbellen dan gaan rinkelen. Ook Vivid is inmiddels ingelicht. Dit zouden ze toch in orde moeten hebben, dat op zijn minst blijkt dat de kaart in Europa is uitgeven om online payments mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Voor de AMEX kaarthouders <+:)

We zijn continu bezig om uw lidmaatschap te verbeteren. Daarom hebben we nu kosteloos uw LOUNGE CLUB-lidmaatschap geüpgraded naar Priority Pass, de wereldwijde marktleider als het gaat om luchthaven­lounge­programma's. Hiermee heeft u voortaan niet toegang tot 500 lounges, maar tot meer dan 1.200 lounges.

Het Priority Pass lidmaatschap als onderdeel van uw
Gold Card biedt u nog meer voordelen, waaronder:

Toegang tot meer dan 1.200 lounges waarvan 2 gratis loungebezoeken per jaar.
Priority Pass-app met plattegronden van luchthavens, lounge finder, aanbiedingen en kortingen.
Digitale lidmaatschapskaart waarmee u toegang heeft tot de lounges.

Als voordeel voor Amsterdam volgens mij dat je nu ook de Britisch Airways Lounge in kan.

En een tientje retour via Apple Pay

Betaal met uw American Express kaart via Apple Pay en u betaalt veilig en contactloos met uw iPhone, Apple Watch of online. Probeer het nu: Besteed € 30 en ontvang € 10. Betalen met Apple Pay kan op vele locaties waaronder Jumbo, De Bijenkorf, Q-park en op Thuisbezorgd.nl.

[ Voor 55% gewijzigd door Morpheusk op 25-11-2020 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Laatst online: 06-01 00:49
PP op Gold? Zometeen mag iedereen die lounge in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Config schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:07:
PP op Gold? Zometeen mag iedereen die lounge in :P
Denk niet dat dat de deal is, maar eerder dat je ipv Lounge Club Priority Pass lounges kan gebruiken. Dacht dat die meer lounges ondersteunen maar weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wally2002 schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:22:
[...]

Als ik het zo lees heeft het heel veel weg van anti-fraudebeleid dat door de merchant zelf gevoerd wordt op basis van enkele kenmerken van de betaalkaart en de klant. Een voor de hand liggende is dat het bezorgadres/land afwijkt van het land waar de kaart is geregistreerd.

in het geval van Vivid is het goed mogelijk dat de merchant/payment provider nog oude gegevens/database gebruiken waarin Vivid nog niet goed is opgenomen (invullen van de eerste cijfers op binlist.net van de online kaart geeft bij mij bijvoorbeeld een Chase kaart en Duitsland als land.)

N26 zou toch wel opgelost moeten zijn, de eerste 8 cijfers geeft bij mijn mastercard uitgegeven in NL aan.

Of dit mag: IANAL maar het lijkt me dat er redelijkerwijs maatregelen mogen worden getroffen on fraude te voorkomen bij CNP transacties (card not present). Tot hoeverre dit dan nog redelijk is of niet lijkt me uiteindelijk aan een rechter om te toetsen, maar voor nu heb je opties:
- klagen bij de verkoper, hopelijk kunnen ze het dan afstemmen met hun payment provider.
- klagen bij Vivid
- ergens anders kopen
Denk zelf dat ook Nederlandse merchants nog huiverig zijn voor buitenlandse kaarten vooral als het om een Nederlandse klant gaat. N26 gaf dacht ik al Nederlandse BIN's uit. Geef het tijd (een jaar of twee) voor het helemaal goed gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broabander
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-08 22:04
2x per jaar lees ik op de site van AMEX. Gelukkig kan ik met de MC Black nog wel lekker onbeperkt >:) Al doet het toch even pijn als die wordt afgeschreven en je hebt al bijna 10 maanden niet meer kunnen reizen en dus van je Priority Pass of reisverzekering gebruik kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Broabander schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:06:
2x per jaar lees ik op de site van AMEX. Gelukkig kan ik met de MC Black nog wel lekker onbeperkt >:) Al doet het toch even pijn als die wordt afgeschreven en je hebt al bijna 10 maanden niet meer kunnen reizen en dus van je Priority Pass of reisverzekering gebruik kunnen maken.
En bij ICS kun je zeker niet onderhandelen over een compensatie bij de Black Card? Het gat tussen MC Gold en Black is groot(171E). Het zou ze sieren om wat van de kosten terug te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Wally2002 schreef op maandag 23 november 2020 @ 17:38:
[...]

De bulktarieven zijn niet openbaar, maar als je bij een payment provider zoals Mollie kijkt dan zie je dat een online Maestro-betaling 0,39 euro kost en MC/VISA 0,25 euro + 1,8% voor persoonlijke kaarten in de EU (daarbuiten en zakelijk, en Amex 0,25 + 2,8%). iDeal is 0,29 euro.
En inderdaad is het principe dat waar je een MC/VISA logo ziet, ook een debitkaart geaccepteerd wordt.
Volgens mij kun je wel ervoor kiezen om alleen MC/VISA te accepteren die SecureCode heeft (of hoe het ook heet bij deze 2 partijen). Mogelijk zijn niet alle debit kaarten dit?

Als je dit wel hebt dan is de webwinkel verzekerd tegen vormen van fraude zviw, anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Morpheusk schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:17:

Als voordeel voor Amsterdam volgens mij dat je nu ook de British Airways Lounge in kan.
BA is een jaar geleden toegevoegd aan zowel Lounge Club als PP.
Pagina: 1 ... 36 ... 94 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1