Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Die referral kan je zo uit je URL knippen hoorTexMex schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:34:
Bij AMEX Gold is het inmiddels 1500 euro die de eerste drie maanden met de kaart moeten worden uitgegeven om in aanmerking te komen voor de bonus. Ik kan helaas geen bron geven, aangezien ik dan gelijk een referral mee stuur.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Bij Knab plus kun je ook een AMEX Green card gratis erbij krijgen mits je minimaal €1500 per jaar besteedt.
Eerste jaar sowieso gratis en 5500 punten cadeau.
https://www.knab.nl/betalen/creditcard/american-express
Knab plus zelf kost €5 per maand, dus dat is al goedkoper dan €5,50 per maand wat je betaald als je de Green card gelijk bij Amex afneemt.
In vino veritas, in aqua sanitas
Voorbeeld is BVA Auctions. Zij laten alleen MasterCard en Visa op hun website zien (ook tijdens het afrekenen), maar al je de kaartgegevens van je Amex invoert wordt de betaling gewoon geaccepteerd.
Of... het is een foutje. Verkeerd land gekoppeld aan deze issuer.
[ Voor 6% gewijzigd door Zr40 op 23-07-2020 22:42 ]
Lekker!
Als je amex belt omdat je overweegt op te zeggen ivm Corona krijg je ook weer 20k punten erbij.AyurVeda schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 18:13:
[...]
Zoals NY_Giant al zei, sinds volgens mij 1 februari is het omhoog gegaan.
Wat platinum betreft, die haal ik er dit jaar zeker wel uit, maar dat heeft er meer mee te maken dat ik in mn eerste jaar zit en dus voor dit jaar 350 euro betaal. Ben in januari overgegaan naar plat omdat de verwachting was veel te gaan reizen dit jaar, maar dat is niet helemaal gelopen zoals gepland. Maar desondanks tot zover: besparing doorlopende reis- en annuleringsverzekering 200 euro, cashback ivm corona 200 euro, ruim 70k punten (incl 1x inschrijf en 1x referral bonus) verdiend sinds 1 juli 2019 die ik laat cashen (ivm dubbele waarde deze periode) = ruim 560 euro. Tot zover dus al 960 euro bespaard bij 350 euro kosten. Zonder de bonussen zou de besparing 640 euro zijn, netto besparing dus 290 euro. En dan krijg je af en toe nog extraatjes die je normaal zelf nooit gekocht zou hebben (heerlijke bonbons!) en we moeten nog een half jaar.
Als dit een "normaal" jaar zou zijn met normale kosten, zou ik de 700 euro er waarschijnlijk niet uit halen. Ik hield rekening de volgende besparingen:
reis- en annuleringsverzekering: 200 euro
autohuurverzekering: 50 euro
besparing eten/drinken op vliegvelden: 100 euro (5x retourvlucht, waarvan 2x met hele gezin en 2x met alleen partner)
Cashbacks: 50 euro
Punten: 120 euro (30K punten)
Ik ben inmiddels niet meer van de hele vroege vluchten, betaal rustig wat meer als ik niet om 5 uur mn bed uit hoef. In theorie zou Privium daar ook een besparing kunnen betekenen, omdat je veel sneller naar de gate kan en dus misschien wel een goedkopere vlucht kan hebben. Maar dat is niet te voorspellen, dus dat reken ik niet mee.
Zou dus betekenen dat de kaart me 180 euro per jaar zou kosten, waar ik vooral luxe voor terug zou krijgen (upgrade in hotels, upgrade huurauto, privium parkeren, gebruik van airportlounges, af en toe wat cadeautjes, enz). Dit jaar was dus bedoeld om te kijken of die 180 euro me dat waard was, maar dat is dus enigszins in de soep gelopen. Misschien dat ik dat nog kan gebruiken om uit te onderhandelen dat ik volgend jaar weer 50% korting krijg op de cardfee
Bank of America geeft ook Nederlandse IBANs uit (letters: BOFA) dus misschien geven ze ook creditcards uit. Zal waarschijnlijk alleen aan zakelijke klanten zijn.Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:33:
Ik zag in de wallet app (Apple) dat je ook Bank of America kan toevoegen. Maar sinds wanneer kunnen wij hier bankieren/creditcards aanvragen? [Afbeelding]
Goede tip inderdaad, echter werkt dit " trucje " niet bij de meesten die niet al op voorhand aangeven AMEX te ondersteunen is mijn ervaring.oohh schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:22:
Als tip voor gebruikers van American Express: sommige websites laten Amex niet zien als betaalmethode, maar accepteren het wel. Ik heb het nu al een paar keer gehad dat het niet aangegeven was, maar je er toch meer kon betalen. De moeite waard om te proberen.
Voorbeeld is BVA Auctions. Zij laten alleen MasterCard en Visa op hun website zien (ook tijdens het afrekenen), maar al je de kaartgegevens van je Amex invoert wordt de betaling gewoon geaccepteerd.
Hieraan wil ik nog toevoegen dat als een winkel echt geen AMEX ondersteunt, maar wel PayPal, dat je dan vaak via PayPal met creditcard kan betalen zonder een PayPal account.
Soms geeft hij dan ook aan dat je ook een account moet aanmaken, maar als je dan even terug gaat en dan opnieuw voor betalen met creditcard kiest, dan werkt het meestal wel zónder PayPal account.
Je ziet uiteraard dan wel een afschrijving van PayPal op je CC afschrift.
Kijk uit want met PayPal er tussen gaan ze proberen de conversie naar EUR voor je te doen (en je te naaien).JohanNL schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:03:
[...]
Je ziet uiteraard dan wel een afschrijving van PayPal op je CC afschrift.

Voor niet-EUR betalingen bestaan er veel goedkopere alternatieven dan valutaconversie door PayPal of Amex. Zelf gebruik ik TransferWise hiervoor.Vinnienerd schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:45:
[...]
Kijk uit want met PayPal er tussen gaan ze proberen de conversie naar EUR voor je te doen (en je te naaien).
Welke regels zijn dat dan? Amex zelf wijst mij er op dat de valutaconversie mogelijk door de acceptant wordt uitgevoerd.Facepalm schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:50:
Volgens de regels van American Express is DCC (valuta omrekenen) niet toegestaan, dus PayPal zal niet aanbieden het om te wisselen in euro. Al word je dan natuurlijk alsnog genaaid door de 2,5% koersopslag die American Express zelf vraagt, er moet wel verdiend worden
Ik dacht altijd dat DCC niet was toegestaan door American Express, regelmatig op andere fora gelezen. Maar misschien dat het in bepaalde gevallen toch kan. Het is mij ook niet helemaal duidelijk als ik nu nog eens op Google kijkZr40 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:57:
[...]
Welke regels zijn dat dan? Amex zelf wijst mij er op dat de valutaconversie mogelijk door de acceptant wordt uitgevoerd.
Ik gebruik TransferWise ook (vooral om TRY over te maken). Dat is voor mij echter zeker geen alternatief voor een creditcardbetaling in verband met aankoopverzekering.Zr40 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:57:
[...]
Voor niet-EUR betalingen bestaan er veel goedkopere alternatieven dan valutaconversie door PayPal of Amex. Zelf gebruik ik TransferWise hiervoor.
Zo zie ik dat je bij Rabobank zo'n scanner nodig hebt om online met je creditcard te betalen, is dat altijd zo? ING mist dan weer de aanvullende reisverzekeringen, die heb ik toch al meerdere keren gebruikt. Lastig.
Verwijderd
Puur naar de voorwaarden kijkende zou ING interessanter zijn dan Rabobank, de ING platinumcard heeft een beperkte reisverzekering (hulpverleningsverzekering noemen ze het). Het probleem is dat als je niet bij ING of Rabo zit je automatisch aangewezen bent op ICS (is de enige CC partij in NL) of Amex (met een slechte acceptatie)Facepalm schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 23:30:
Ik ben een beetje klaar met ICS (heb nu de ABN AMRO-kaart) en overweeg dus met mijn bankzaken naar ING of Rabobank over te stappen om daar een creditcard te nemen. Ik vraag me alleen af, is het gras echt 'groener' bij de concurrent? Zijn er mensen die deze overstap hebben gemaakt, en hoe zijn jullie ervaringen in het algemeen?
Zo zie ik dat je bij Rabobank zo'n scanner nodig hebt om online met je creditcard te betalen, is dat altijd zo? ING mist dan weer de aanvullende reisverzekeringen, die heb ik toch al meerdere keren gebruikt. Lastig.
Wat bevalt er niet aan ICS? Slechte ervaring?Facepalm schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 23:30:
Ik ben een beetje klaar met ICS (heb nu de ABN AMRO-kaart) en overweeg dus met mijn bankzaken naar ING of Rabobank over te stappen om daar een creditcard te nemen. Ik vraag me alleen af, is het gras echt 'groener' bij de concurrent? Zijn er mensen die deze overstap hebben gemaakt, en hoe zijn jullie ervaringen in het algemeen?
Het is eigenlijk een optelsom van meerdere dingen. Slechte app, geen goede ervaringen met de klantenservice en ook al meerdere keren in vooral Oost-Europa gehad dat de kaart werd geweigerd op basis van hun fraude-algoritme.Wally2002 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 19:08:
[...]
Wat bevalt er niet aan ICS? Slechte ervaring?
Zo wilde ik op het vliegveld in Moskou treinkaartjes kopen, werd de transactie meerdere keren geweigerd, uiteindelijk probleemloos met m'n N26-pas betaald. Pas toen ik de klantenservice belde hoorde ik dat de transacties door ICS zelf waren afgewezen omdat de betaalautomaat niet veilig genoeg zou zijn?
Lekker!
[ Voor 9% gewijzigd door Facepalm op 30-07-2020 22:07 ]
Amex toevoegen aan curve, en curve in Apple Pay zetten. Zodoende toch je MR of FB miles..?
Volgens mij rekent curve er niets voor als je zodanig in euro’s betaalt...
Dat zouden de meeste mensen juist positief vinden. Jij hebt liever wat meer frauduleuze afboekingen?Facepalm schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 19:25:
[...]
en ook al meerdere keren in vooral Oost-Europa gehad dat de kaart werd geweigerd op basis van hun fraude-algoritme
Curve is een MasterCard, en die werkt niet bij de reguliere AH. Wel bij o.a. de Aldi, Lidl en Jumbo.pixels66 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 20:54:
Iemand het volgende al eens geprobeerd om toch met amex in Nederland te kunnen betalen bij bijvoorbeeld Albert Heijn en via Apple Pay?
Amex toevoegen aan curve, en curve in Apple Pay zetten. Zodoende toch je MR of FB miles..?
Lekker!
Amex via Curve heeft kort gewerkt maar Amex was daar niet zo blij mee. Amex kan dus niet meer gekoppeld worden.pixels66 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 20:54:
Weet iemand overigens zo gauw hoe het zit met het annuleren van een nieuwe amex kaart? Kan deze kosteloos toch worden gecanceld als ik hem net een paar dagen heb(als het me toch niet echt blijkt te bevallen zeg maar)?
Ja, dat kan via een omweg. Sommige BP tankstations hebben een AH To Go. Je kunt daar dan Albert Heijn cadeaukaarten kopen en deze weer inwisselen als je boodschappen gaat doen. Je kunt maximaal 150 euro op een cadeaukaart zetten.pixels66 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 20:54:
Iemand het volgende al eens geprobeerd om toch met amex in Nederland te kunnen betalen bij bijvoorbeeld Albert Heijn en via Apple Pay?
Heb het al een aantal keer gedaan, maar haal eigenlijk alleen de cadeaukaarten als ik in de buurt ben.
Ik bedenk mij net dat je waarschijnlijk ook nog Freebees kunt gebruiken. Je krijgt dan 1 Freebie per euro en kunt dit bijvoorbeeld inwisselen voor een Bijenkorf bon van 10-50 euro (1 Freebie per eurocent)
[ Voor 12% gewijzigd door oohh op 02-08-2020 21:37 ]
Maar die cadeaukaart is dan weer niet bij de zelfscan te gebruiken.. vrij omslachtig allemaal wel met amex..oohh schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:28:
[...]
Ja, dat kan via een omweg. Sommige BP tankstations hebben een AH To Go. Je kunt daar dan Albert Heijn cadeaukaarten kopen en deze weer inwisselen als je boodschappen gaat doen. Je kunt maximaal 150 euro op een cadeaukaart zetten.
Heb het al een aantal keer gedaan, maar haal eigenlijk alleen de cadeaukaarten als ik in de buurt ben.
Ik bedenk mij net dat je waarschijnlijk ook nog Freebees kunt gebruiken. Je krijgt dan 1 Freebie per euro en kunt dit bijvoorbeeld inwisselen voor een Bijenkorf bon van 10-50 euro (1 Freebie per eurocent)
Werkt prima bij de zelfscanpixels66 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:39:
[...]
Maar die cadeaukaart is dan weer niet bij de zelfscan te gebruiken.. vrij omslachtig allemaal wel met amex..
[ Voor 8% gewijzigd door oohh op 02-08-2020 22:13 ]
Ik denk dat hij liever wat minder false positives heeft.downtime schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:05:
[...]
Dat zouden de meeste mensen juist positief vinden. Jij hebt liever wat meer frauduleuze afboekingen?
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Maar hij kan niet weten of het false positives waren.Borromini schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:23:
[...]
Ik denk dat hij liever wat minder false positives heeft.
Lekker!
Dit soort trucjes kun je ook uithalen bij Paypal schijnbaar.Napsju schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:55:
AH cadeaukaart vind ik dan wel weer creatief. Je kunt bij de ALDI ook gewoon 150 euro contant bij’pinnen’. Dan heb je contant, én punten bij Amex.
Sommige mensen gingen met Paypal geld overmaken naar partner,vrienden etc. via die gratis overmaak functie van Paypal.
De AMEX kaart werd daarvoor dan als betaalmethode gebruikt, zodat je op die manier letterlijk gratis punten scoort.
Echter zijn er een heleboel geweest waarbij de bancaire relatie is ontbonden door AMEX ( of hoe dat ook heet bij een creditcardmaatschappij ) en die mogen nooit meer een AMEX CC aanvragen, staan permanent op de blokkade lijst.
Nou waren dit zo uit mijn herinnering wel mensen die het zaten te overdrijven en zo ongeveer elke week dit trucje gingen doen en dan wel voor duizenden euro's, met zo af en toe even €150 erbij pinnen bij de Aldi zal het wel meevallen.
Maar even een waarschuwing dus dat ze bij AMEX niet dom zijn, ze kennen deze trucjes, bij enig vermoeden van misbruik kom je permanent op de blokkade lijst
Maar bij PayPal komt er bij de transactie te staan bij AMEX waarvoor er is. Waarom het probleem is begrijp ik niet helemaal, want je zou zeggen dat PayPal voor de extra kosten op draait.JohanNL schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 23:16:
[...]
Dit soort trucjes kun je ook uithalen bij Paypal schijnbaar.
Sommige mensen gingen met Paypal geld overmaken naar partner,vrienden etc. via die gratis overmaak functie van Paypal.
De AMEX kaart werd daarvoor dan als betaalmethode gebruikt, zodat je op die manier letterlijk gratis punten scoort.
Echter zijn er een heleboel geweest waarbij de bancaire relatie is ontbonden door AMEX ( of hoe dat ook heet bij een creditcardmaatschappij ) en die mogen nooit meer een AMEX CC aanvragen, staan permanent op de blokkade lijst.
Nou waren dit zo uit mijn herinnering wel mensen die het zaten te overdrijven en zo ongeveer elke week dit trucje gingen doen en dan wel voor duizenden euro's, met zo af en toe even €150 erbij pinnen bij de Aldi zal het wel meevallen.
Maar even een waarschuwing dus dat ze bij AMEX niet dom zijn, ze kennen deze trucjes, bij enig vermoeden van misbruik kom je permanent op de blokkade lijst
Bij een Aldi transactie waar je bij pint draait de winkel voor de transactiekosten op en hierbij heeft AMEX geen inzicht of dat je hebt bij gepind, want anders zouden ook al je boodschappen in kunnen zien. Dus hij lijkt mij erg sterk dat AMEX hier iets van gaat vinden.
Verwijderd
Als ik me goed herinner, kreeg je eerst een waarschuwing bij AMEX NL en als je doorging werd je er inderdaad uit-gebonjourd (of het voor altijd is, geen idee).
Een beetje cadeaubonnen kopen, bijpinnen e.d. is van een heel andere orde. Dat met die AH cadeaubonnen is een mooie, die gaan we eens uitproberen.
Heeft overigens Aldi altijd € 150 in de lade zitten? Bij de Lidl heb ik vaak problemen om € 100 bij te pinnen (met een VISA) omdat de cassières dan te veel wisselgeld kwijt zijn. Gelukkig lukt € 50 meestal wel.
Vroeger werd er geadviseerd om vooraf contact op te nemen met je maatschappij dat je naar het buitenland ging om dit soort zaken te voorkomen. Ik weet niet of dat nog steeds gebruikelijk is, bij de fintechs waar je in verschillende valuta's zonder of met beperkte koersopslag kunt betalen ligt het wat meer voor de hand dat je regelmatig in het buitenland bent, en zijn er bv mogelijkheden om je locatie via de app te checken.Facepalm schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 19:25:
[...]
Het is eigenlijk een optelsom van meerdere dingen. Slechte app, geen goede ervaringen met de klantenservice en ook al meerdere keren in vooral Oost-Europa gehad dat de kaart werd geweigerd op basis van hun fraude-algoritme.
Zo wilde ik op het vliegveld in Moskou treinkaartjes kopen, werd de transactie meerdere keren geweigerd, uiteindelijk probleemloos met m'n N26-pas betaald. Pas toen ik de klantenservice belde hoorde ik dat de transacties door ICS zelf waren afgewezen omdat de betaalautomaat niet veilig genoeg zou zijn?
In deze concrete situatie kan het zijn dat de betreffende automaat via de magstripe werkt, en dat ICS de kans dat hierbij sprake is van fraude hoger inschat dan via chip met pin.
De ICS app zelf is idd vrij basic qua functionaliteit en heel lang ondersteunde de iOS app geen touch/faceid. Zelf vind ik de app voldoende maar ik zoek dan niet echt de uitgebreide functionaliteit.
Weet niet of het voor elk type kaart geldig is.
Ik heb een Amex gold, ik zie niks staanStewie! schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:55:
Ik had het bijna gemist .. in de Experiences app van American Express staat een casback actie. Na aanmelden krijg je 450 euro terug op aankopen bij bol.com, Bijenkorf en de Jumbo. Zit geen minimum uitgave aan vast, te claimen voor einde van deze maand.
Weet niet of het voor elk type kaart geldig is.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Maar niets voor Flying Blue Amex Platinum?Erasmo schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 00:19:
En €200 voor platinum.
Nee, heb de Amex FB platinum maar alleen in juni de actie met keuze uit drie cadeau's ontvangen...ditto4076 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 09:27:
[...]
Maar niets voor Flying Blue Amex Platinum?
Alleen reguliere Platinum voor zover ik weet.ditto4076 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 09:27:
[...]
Maar niets voor Flying Blue Amex Platinum?
Het omzeilen van belasting is fraude plegen. Dat ondersteunen we hier niet
[ Voor 14% gewijzigd door Outerspace op 08-08-2020 21:37 ]
[ Voor 17% gewijzigd door Zr40 op 08-08-2020 20:56 ]
ik heb momenteel een jaar gratis amex gold kaart via een referral, ik heb met deze kaart ook een extra kaart aangevraagd voor mij vrouw zodat ze er ook 1 heeft. Nu verloopt deze over een aantal maanden, maar ik vind hem best handig maar 16.50 per maand toch best veel.. Kan ik mijn vrouw een linkje sturen voor de jaar gratis kaart of kan dat niet nu ze ook al een kaart via mij heeft?
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Als ze al een AMEX kaart heeft gaat dat niet op. En ze mag deze ook een jaar niet gehad hebben.Rohit schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:45:
Wie weet dit toevallig:
ik heb momenteel een jaar gratis amex gold kaart via een referral, ik heb met deze kaart ook een extra kaart aangevraagd voor mij vrouw zodat ze er ook 1 heeft. Nu verloopt deze over een aantal maanden, maar ik vind hem best handig maar 16.50 per maand toch best veel.. Kan ik mijn vrouw een linkje sturen voor de jaar gratis kaart of kan dat niet nu ze ook al een kaart via mij heeft?
Wat je eerst wel had kunnen doen is dat je vrouw destijds een eigen kaart had aangevraagd.
Uit de voorwaarden: punt d. U bent de afgelopen 12 maanden geen (extra) kaarthouder geweest bij American Express.
[ Voor 7% gewijzigd door Morpheusk op 17-08-2020 13:48 ]
Als ik dat had gedaan dan zouden we beide 1 jaar gratis hebben met 2 kaarten? Dat is toch niet handig? Nu sparen we beide met 1 kaart punten op 1 account.Morpheusk schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:46:
[...]
Als ze al een AMEX kaart heeft gaat dat niet op. En ze mag deze ook een jaar niet gehad hebben.
Wat je eerst wel had kunnen doen is dat je vrouw destijds een eigen kaart had aangevraagd.
Uit de voorwaarden: punt d. U bent de afgelopen 12 maanden geen (extra) kaarthouder geweest bij American Express.
Jammer dit haha moeten we dus een jaar gaan wachten weer..
[ Voor 5% gewijzigd door Rohit op 17-08-2020 14:03 ]
Ja, maar nu heb je maar 1 jaar gratis. Het is maar wat je handig noemtRohit schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:02:
[...]
Als ik dat had gedaan dan zouden we beide 1 jaar gratis hebben met 2 kaarten? Dat is toch niet handig? Nu sparen we beide met 1 kaart punten op 1 account.
Ik zou het overigens gewoon proberen, als je geweigerd wordt dan hoor je het wel. Eerst even de kaart van je vrouw opzeggen en dan later haar uitnodigen.
Ja maar als ik eerder wist dan had ik me vrouw geen kaart gegeven hahaha! Dan had ik haar in de 11e maand een linkje gestuurd.. ga hem binnenkort alvast opzeggen, en dan probeer ik het gewoon.. Zal niet helpen dat we maar 1 (gezamelijke) rekening hebben, of zal dat niet uitmaken?oohh schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:04:
[...]
Ja, maar nu heb je maar 1 jaar gratis. Het is maar wat je handig noemt
Ik zou het overigens gewoon proberen, als je geweigerd wordt dan hoor je het wel. Eerst even de kaart van je vrouw opzeggen en dan later haar uitnodigen.
[ Voor 13% gewijzigd door Rohit op 17-08-2020 14:20 ]
Verwijderd
Ik weet zelf niet wat je spend is geweest afgelopen jaar, maar het wil nog wel eens helpen om Amex te polsen voor een aanbieding. (bijv 50% hele jaar) Weet niet hoe happig ze zijn door corona maar niet geschoten altijd mis!Rohit schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:17:
[...]
Ja maar als ik eerder wist dan had ik me vrouw geen kaart gegeven hahaha! Dan had ik haar in de 11e maand een linkje gestuurd.. ga hem binnenkort alvast opzeggen, en dan probeer ik het gewoon.. Zal niet helpen dat we maar 1 (gezamelijke) rekening hebben, of zal dat niet uitmaken?
ja zat ik zelf ook aan te denken.. Moet zeggen in jaar tijd toch aardig was gespendeerd.. Toch rond de 10k denk ik.Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:21:
[...]
Ik weet zelf niet wat je spend is geweest afgelopen jaar, maar het wil nog wel eens helpen om Amex te polsen voor een aanbieding. (bijv 50% hele jaar) Weet niet hoe happig ze zijn door corona maar niet geschoten altijd mis!
Iemand daar toevallig ervaring mee?
[ Voor 4% gewijzigd door Rohit op 17-08-2020 14:47 ]
Op het InsideFlyer forum lees ik dat meer recent (juni/juli) de keuze uit 50 euro korting of 10.000 miles wordt aangeboden, maar ook iemand de 75 euro korting of 20.000 miles. In beide gevallen geen extra mile/euro meer. Maar ook mensen die helemaal geen aanbieding kregen.
Gewoon even bellen dus.
Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!
Een maatje van mij had 2 maanden gratis gekregen. Maar de kaart is toch niet zo gek duur als medische kosten in buitenland en de reis- en annuleringsverzekering van je gezin erbij in zit?Positron schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:06:
Ik heb recent ook gebeld om mijn kaart op te zeggen. Als reden aangegeven dat ik het een prima kaart vind en tevreden ben over de service, maar niet bereid ben om het volle bedrag van €16,50 per maand te betalen. Zelf verder nergens om gevraagd, maar ook geen enkele aanbieding gekregen vanuit de beide personen die ik sprak, de opzegging is gewoon afgehandeld. Heb afgelopen 9 maanden ook zeker 10K uitgegeven met de kaart.
Verwijderd
Hangt vooral af of je ook de kaart moet gebruiken voor de het aanschaffen van tickets. De verzekeringsvoorwaarden van Amex hebben veel kleine letters weet ik nog van toen ik de Gold had.Morpheusk schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:10:
[...]
Een maatje van mij had 2 maanden gratis gekregen. Maar de kaart is toch niet zo gek duur als medische kosten in buitenland en de reis- en annuleringsverzekering van je gezin erbij in zit?
Als de acceptatie van AMEX net zo goed was als Mastercard dan had ik het er misschien wel voor over gehad, maar voor die verzekeringen moet je maar net hopen dat AMEX geaccepteerd wordt. Dus dan heb je eigenlijk alsnog een verzekering ernaast nodig als je goed gedekt wil zijn. Laatst ook nog een hoop gedoe gehad om geld terug te krijgen van een geannuleerde reis waar AMEX niet werd geaccepteerd. Dan heb je er dus helemaal niks aan. En de noodzaak voor een Mastercard hou je dus ook om überhaupt die betalingen te kunnen doen.Morpheusk schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:10:
[...]
Een maatje van mij had 2 maanden gratis gekregen. Maar de kaart is toch niet zo gek duur als medische kosten in buitenland en de reis- en annuleringsverzekering van je gezin erbij in zit?
Verder zoals gezegd een prima kaart en service, maar vooral leuk voor gratis of heel goedkoop erbij wat mij betreft. Even een jaartje wachten dan maar weer.
Wat bedoel je precies? Ik krijg met Safari op de Mac via de KLM-site een wazig inlogvenster van AirFrance waar ik niet verder kom, maar via de mobiele site en KLM-app kan ik gewoon reward tickets boeken. Wellicht werkt het met een andere browser ook gewoon.Boinkie schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:48:
Hoelang blijft die flying blue store eigenlijk nog offline? Wil wel punten uit gaan geven inmiddels.
Overboeken van punten (non-FB-AMEX-kaart) naar Flying Blue was ook geen probleem laatst.
Volgens mij bedoelt @Boinkie de online winkel waarin je fysieke spullen kan kopen met punten.Positron schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:07:
[...]
Wat bedoel je precies? Ik krijg met Safari op de Mac via de KLM-site een wazig inlogvenster van AirFrance waar ik niet verder kom, maar via de mobiele site en KLM-app kan ik gewoon reward tickets boeken. Wellicht werkt het met een andere browser ook gewoon.
Overboeken van punten (non-FB-AMEX-kaart) naar Flying Blue was ook geen probleem laatst.
https://store.flyingblue.com
Hoe lang is die al plat eigenlijk?
KLM had volgens mij ook een eigen store Shop@KLM maar daar waren ze op een gegeven moment mee gestopt. (of is dat nu de FB Store?)
AirFrance heeft nog https://shopping.airfrance.com
Ik snap wat je bedoelt. Ikzelf ben er nog niet tegen aangelopen dat ik niet met AMEX of via PayPal kon betalen. Als je kaart gekoppeld is aan PayPal is het ook geldig. Wat betreft de medische kosten buitenland hoeft er niet via de kaart geboekt te zijn.Positron schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:38:
[...]
Als de acceptatie van AMEX net zo goed was als Mastercard dan had ik het er misschien wel voor over gehad, maar voor die verzekeringen moet je maar net hopen dat AMEX geaccepteerd wordt. Dus dan heb je eigenlijk alsnog een verzekering ernaast nodig als je goed gedekt wil zijn. Laatst ook nog een hoop gedoe gehad om geld terug te krijgen van een geannuleerde reis waar AMEX niet werd geaccepteerd. Dan heb je er dus helemaal niks aan. En de noodzaak voor een Mastercard hou je dus ook om überhaupt die betalingen te kunnen doen.
Verder zoals gezegd een prima kaart en service, maar vooral leuk voor gratis of heel goedkoop erbij wat mij betreft. Even een jaartje wachten dan maar weer.
Nice, maar volgens mij moet de winkel nog steeds AMEX accepteren? Anders zou het helemaal mooi zijn.Zr40 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:58:
Hé, wat is dit?
[Afbeelding]
Activeren werkt alleen nog niet.
Daarom, activeren is hier wel gelukt.Zr40 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:06:
Natuurlijk. Apple Pay verandert daar niets aan.
Alleen nu werkt toevoegen aan de Watch niet. Ach, ik probeer het vanmiddag wel weer
Ik heb net m’n Flying Blue Amex Platinum in Apple Pay gezet en geactiveerd met behulp van een verificatie sms (e-mail kan ook)!Zr40 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:58:
Hé, wat is dit?
[Afbeelding]
Activeren werkt alleen nog niet.
UPDATE: afrekenen met Amex in Apple Pay verliep probleemloos. En ik zit in Madrid.
[ Voor 6% gewijzigd door ditto4076 op 18-08-2020 20:25 ]
Van @JackSparrow uit het Apple Pay Topic: Werkt ook voor de iPad en Macbook!Zr40 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:13:
Inmiddels wel gelukt. Ik kan zelfs mijn vorige transacties zien
Alleen nu werkt toevoegen aan de Watch niet. Ach, ik probeer het vanmiddag wel weer
JackSparrow schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:07:
Voeg hem op de Watch (via de Watch app op je iPhone) toe als nieuwe kaart en dan dus opnieuw scannen en opnieuw de validatiecode per sms ontvangen. Dan werkt het wel.
[ Voor 5% gewijzigd door Bartkramer0103 op 18-08-2020 12:53 ]
Het duurde een paar minuten, zeker druk met alle Tweakers en hun Amex kaarten. Nu wel succes.
:strip_exif()/f/image/gUCfMFsAuumBFN5bK6V3K1kg.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 78% gewijzigd door zeef op 18-08-2020 22:07 ]
Verwijderd
Bedankt voor deze tipditto4076 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:22:
[...]
Ik heb net m’n Flying Blue Amex Platinum in Apple Pay gezet en geactiveerd met behulp van een verificatie sms (e-mail kan ook)!
UPDATE: afrekenen met Amex in Apple Pay verliep probleemloos. En ik zit in Madrid.
Kon net ook mijn Amex gold toevoegen in Apple pay wallet, perfect
Maar op de site van N26 zie ik:
Dus het lijkt alsof je met N26 wel auto's kan huren (via rentalcars dan, maar sturen je weer door naar de standaard autoverhuurbedrijven)Travel smarter with Rentalcars.com
As the largest car rental website in the world, Rentalcars.com liaises with hundreds of international car rental companies to broker the best car for you and your trip. Like N26, Rentalcars.com is focused on making your life as hassle-free as possible to allow you to discover more.
[...]
Existing customer? Here’s how it works:
- Follow this link to the Rentalcars.com N26 offer page.
- Do your research. Please note that some car rentals may ask you to provide a credit card when collecting the vehicle. If you do not have one, please filter your search results according to the type of "payment card upon pickup"
- Pay for your rental car with your N26 card to get an automatic discount.
Zelf heb ik er geen ervaring mee.
Ah, ik zie bij de kleine lettertjes:
Dus het kan wel, maar je moet wel filteren op de verhuurbedrijven die debit cards accepteren.Please note that if you pay for your booking with a debit card you will also need a credit card in the main driver’s name when you go to the car rental desk to pick-up your rental. If you do not have a credit card, you can filter car rentals based on those that accept debit cards.
:fill(white):strip_exif()/f/image/rAfBsOmaYXSpB1PS22rmnk1g.png?f=user_large)
Bij mijn eerste poging verdween autoverhuurbedrijf nr 2 (europcar) uit top-3 goedkoopste auto's als ik 'debitcard' aanvink
[ Voor 26% gewijzigd door joosteto op 26-08-2020 17:41 . Reden: aanbieden->accepteren ]
Actie is er weer: https://www.visa.de/campaign/aktion-herbst-2020Napsju schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:59:
Nieuwtje van de DKB bank (maar ik denk met elke willekeurige Duitse VISA kaart):
[...]
https://www.visa.de/campa...3_2020&utm_content=global
Zojuist aangemeld. Ben benieuwd.
Lekker!
2% cashback op betalingen tot 25 euro als ik hem goed begrijp?Napsju schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:47:
[...]
Actie is er weer: https://www.visa.de/campaign/aktion-herbst-2020
Verwijderd
Jawohl! Inclusief opladingen van de OV-kaart, tegoed kopen op Amazon en via Curve misschien nog wel voor cashopnames.flipjevandejam schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:32:
[...]
2% cashback op betalingen tot 25 euro als ik hem goed begrijp?
(geldt natuurlijk alleen als je in een Duitsland uitgegeven kaart hebt)
Ja. Werkte goed de vorige keer. Heeft me toen €6,32 opgeleverd.flipjevandejam schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:32:
[...]
2% cashback op betalingen tot 25 euro als ik hem goed begrijp?
Lekker!

Meer mensen hier last van? Ik gebruik m'n card niet vaak, maar het lijkt wel alsof er elke keer wat gedoe is op 't moment dat ik m'n credit wil aanvullen. Voor mijn gevoel zeker 50% van de tijd dat het niet werkt, toch maar eens naar een alternatief gaan kijken. Jammer, want de card zelf bevalt me wel.
Ik gok dat het aan de koppeling ABN AMRO <-> ICS ligt. Hoe zijn de ervaringen met andere ICS cards (dus niet via een bank?) Wellicht andere online omgevingen die minder storingsgevoelig zijn?
Hier ook even een technische storing met de app/site maar werkt inmiddels al weer. Je kunt overigens ook gewoon geld overmaken om je tegoed aan te vullen (geen site of app nodig), zie: https://icscards.nl/ics-info/contact - kopje Geld overmaken naar uw Card.spokje schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:08:
Heb nu al een paar dagen gedoe met 'Creditcard Online' van ABN Amro (ICS). Inloggen is niet mogelijk vanwege een technische storing, maar zelfs contact opnemen met de klantenservice moet of telefonisch (dit zal wel werken), of via het contactformulier waarvoor je moet inloggen, maar dit is dus onmogelijk vanwege die storing. (de app is helemaal een drama).
Meer mensen hier last van? Ik gebruik m'n card niet vaak, maar het lijkt wel alsof er elke keer wat gedoe is op 't moment dat ik m'n credit wil aanvullen. Voor mijn gevoel zeker 50% van de tijd dat het niet werkt, toch maar eens naar een alternatief gaan kijken. Jammer, want de card zelf bevalt me wel.
Ik gok dat het aan de koppeling ABN AMRO <-> ICS ligt. Hoe zijn de ervaringen met andere ICS cards (dus niet via een bank?) Wellicht andere online omgevingen die minder storingsgevoelig zijn?
Als je van ICS weg wilt heb je weinig keuze, het is of American Express of een kaart via Rabobank of ING. Rest is allemaal via ICS uitgegeven. Overige kaarten zijn prepaid of debit cards die geen aankoopverzekering hebben en vaak niet werken bij autohuur/tolwegen/vliegtuig/offline terminals etc.
Edit: ik heb zelf een World Card Gold rechtstreeks via ICS trouwens.
[ Voor 7% gewijzigd door nielsiejjj92 op 03-09-2020 13:17 ]
Wellicht heb je er wat aan ;-)
Dankjewel, zeker! Ik kon nu toevallig net wel weer in de omgeving komen trouwens. Het is een beetje so-sonielsiejjj92 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:30:
@spokje Heb hier eens eerder een overzichtje van gemaakt, welke kaart er aan te vragen zijn: nielsiejjj92 in "Ervaringen met creditcards"
Wellicht heb je er wat aan ;-)
Dit klinkt misschien een beetje vreemd maar dit probleem heb ik altijd als ik op WIFI zit. Als ik inlog via 4G gaat het bijna altijd goed.spokje schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:08:
Heb nu al een paar dagen gedoe met 'Creditcard Online' van ABN Amro (ICS). Inloggen is niet mogelijk vanwege een technische storing, maar zelfs contact opnemen met de klantenservice moet of telefonisch (dit zal wel werken), of via het contactformulier waarvoor je moet inloggen, maar dit is dus onmogelijk vanwege die storing. (de app is helemaal een drama).
Verwijderd
Ik loop hier al sinds januari mee en moet alles via de site doen..
[ Voor 85% gewijzigd door polopolo150 op 05-09-2020 05:01 ]
De verwijzing van de website met storing naar de app met storing en weer terug naar de website met storing is inderdaad heel irritant.spokje schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:08:
Vandaag ook alweer. Je kunt niet in de app. Inloggen op de website gaat ook niet, want die site is alweer een uur of 6 uit de lucht, maar de site stuurt je naar de app.
Het vervelende bij dit soort storingen is dat de connectie met de app ook wegvalt. Je kunt dus geen online betalingen meer doen die via de app goedgekeurd moeten worden.
WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp
Geldt dit niet alleen voor die Centurion kaart die alleen te verkrijgen is op uitnodiging?MelvinW schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:04:
AmEx geeft weer €450 terug op uitgaven:
[Afbeelding]
Geen idee of Platinum ook weer €200 krijgt.
Die kaarten zijn toch best zeldzaam i.v.m. de hoge eisen?
https://www.creditcard.nl...an-express-centurion-card
.... dan is elke andere kaart zonder de cashback van 450 euro een stuk goedkoper....Kosten
De AMEX Centurion Card kost 3.000 euro per jaar. Daarnaast moet er eenmalig een bedrag van 3.000 euro worden overgemaakt voor een officiële inschrijving. Ook voor iedere partnerkaart dient 3.000 euro te worden betaald.

Dat valt nog wel relatief mee, als ik verder kijk zie ik ook dat je een minimaal jaarlijks inkomen van 180k moet hebben plus dat je minimaal jaarlijks 250k uitgeeft met de CC.route99 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:25:
Asl ik dit zie:
https://www.creditcard.nl...an-express-centurion-card
[...]
.... dan is elke andere kaart zonder de cashback van 450 euro een stuk goedkoper....
[ Voor 7% gewijzigd door Luuk2015 op 23-09-2020 12:33 ]
De vorige keer dat AmEx deze actie deed kregen Platinum-kaarthouders €200 en Centurion-kaarthouders €450. Of de actie dit keer alleen voor Centurion is weet ik niet.Luuk2015 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:18:
[...]
Geldt dit niet alleen voor die Centurion kaart die alleen te verkrijgen is op uitnodiging?
Die kaarten zijn toch best zeldzaam i.v.m. de hoge eisen?
(niet dat de voordelen opwegen tegen de jaarlijkse EN de eenmalige inschrijfkosten)
Als je aankoop dan niet lukt blijft dat geld op je CC staan. Maar zag dat ICS geld vraagd om het bedrag dan weer terug te storten op je gewone rekening. Is dat bij andere CC's ook zo? (ik heb een Mastercard van de ABN Amro)
Ik wil iets kopen in de VS wat ver boven mijn CC kaart ligt maar zou wel graag wat bescherming hebben met de aankoop.
|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl
Bij ICS is overmaken naar je betaalrekening gratis als je een positief tegoed op de kaart hebt. In ieder geval zo is het bij de Bijenkorfcard.Dark Angel schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:15:
Heeft iemand ervaring het met geld storten op de CC zodat je tijdelijk meer kan besteden.
Als je aankoop dan niet lukt blijft dat geld op je CC staan. Maar zag dat ICS geld vraagd om het bedrag dan weer terug te storten op je gewone rekening. Is dat bij andere CC's ook zo? (ik heb een Mastercard van de ABN Amro)
Dark Angel schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:15:
Heeft iemand ervaring het met geld storten op de CC zodat je tijdelijk meer kan besteden.
Ik wil iets kopen in de VS wat ver boven mijn CC kaart ligt maar zou wel graag wat bescherming hebben met de aankoop.
Kortom, je betaalt geen kosten voor het bedrag uit je positieve saldo.U kunt geld overmaken van uw ABN AMRO creditcard naar uw eigen bankrekening via Creditcard Online. Dit doet u via de optie 'Overboeken naar bank'. Om de overboeking te bevestigen ontvangt u een sms met code. Deze code vult u in uw persoonlijke online omgeving in.
Komt het bedrag volledig uit een positief saldo? Dan betaalt u geen rente of kosten. Het duurt maximaal 3 werkdagen voordat het bedrag van uw ABN AMRO creditcard naar uw bankrekening is overgeboekt. Het bedrag dat u overboekt, ziet u ook als reservering op uw creditcardrekening terug.
(..)
De kosten voor overboeken van uw ABN AMRO creditcard naar uw bankrekening hangen af van uw saldo:
Heeft u een negatief saldo? Dan betaalt u 2% van het opnamebedrag aan kosten.
Heeft u de opname volledig uit een positief saldo gedaan, dan betaalt u geen kosten voor de overboeking.
Indien u aangemeld staat om berichten van American Express te ontvangen, dan zult u van American Express een email ontvangen met de activatie link om uw hoofdkaart te activeren voor Deel 2 van de Everyday Spend Cash Back actie.MelvinW schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:04:
AmEx geeft weer €450 terug op uitgaven:
[Afbeelding]
Geen idee of Platinum ook weer €200 krijgt.
U ontvangt een cashback op aankopen die u na de activatie doet. De actie loopt van 24 september tot 22 december 2020.
Let op dat alle uitgaven die u met uw kaart doet niet direct zichtbaar zijn op uw statement.
U hoeft het volledige bedrag niet in 1 keer uit te geven, u ontvangt een creditering tot EUR 450,- totaal. Dit geldt voor aankopen bij Hello Fresh, Mediamarkt, Jumbo (*niet alle filialen van Jumbo accepteren American Express, bekijk hier de accepterende filialen), Bol.com en De Bijenkorf
Bestedingen mogen online gedaan worden of waar van toepassing in de winkel.
Aanmelden voor deze actie en andere aanbiedingen kan ook via de American Express Experiences App, die kunt u op uw mobiele telefoon in uw app-store downloaden.
Meer informatie treft u op de web link hieronder.
https://www.americanexpre...ice/digital/amex-app.html
Heel veel plezier met het maken van uw keuzes.
Gouden tip: bij mediamarkt is er tot zondag 27 september de Red Friday Sale, zo kunt u de waarde van uw cashback maximaliseren.
Hieronder nog even alle voorwaarden:
Aanbieding alleen geldig bij Nederlandse offline en online in aanmerking komende kaart accepterende bedrijven. (bekijk hier alle accepterende filialen)
Store-in-store uitgaven worden gezien als in aanmerking komende uitgaven.
Aanbieding is alleen van toepassing op uitgaven in Euro op de kaart waarop de aanbieding is geregistreerd, inclusief een American Express kaart die in een wallet voor mobiel betalen is geladen.
Aanbieding is alleen geldig op de geregistreerde hoofdkaart. Een additionele kaart of extra kaarten komen niet in aanmerking.
Aanbieding is niet geldig voor transacties die zijn gedaan met behulp van externe betaalmethodes zoals bijvoorbeeld PayPal.
Maximaal € 450 tegoed beschikbaar per hoofdkaarthouder alleen geldig voor uitgaven tot € 450 bij de in aanmerking komende kaart accepterende bedrijven.
Aanbieding alleen geldig voor hoofdkaarthouders die de aanbieding op hun kaart hebben geregistreerd.
U ontvangt 100% creditering op een Nederlandse hoofdkaart tot € 450.
Tegoed moet binnen 5 dagen na in aanmerking komende uitgaven op uw rekeningoverzicht staan, maar kan tot 90 dagen duren.
Door u ontvangen tegoed kan worden teruggedraaid als een in aanmerking komende transactie aan u wordt terugbetaald of geannuleerd. Elk misbruik, zoals redelijkerwijs door ons bepaald, met betrekking tot de verzilvering van deze aanbieding, kan ertoe leiden dat een door u ontvangen tegoed wordt teruggedraaid en u niet langer in aanmerking komt voor toekomstige aanbiedingen. Het terugdraaien kan plaatsvinden tot maximaal 180 dagen na de einddatum van de aanbieding. Houd er rekening mee dat als een door u ontvangen tegoed wordt teruggedraaid nadat u uw factuur heeft betaald, u mogelijk een negatief saldo krijgt.
Aanbieding is alleen bedoeld voor de geadresseerde en alleen beschikbaar op de corresponderende Card.
Uitgaven moeten vóór 22 december 2020 op uw Card-account zijn bijgeschreven om in aanmerking te komen voor deze aanbieding. Als de in aanmerking komende kaart accepterende bedrijven gedurende deze periode geen kosten in rekening brengen op uw kaart, komt u mogelijk niet in aanmerking voor deze aanbieding.
Mocht u vragen hebben over bovenstaande actie of als wij u ergens anders mee kunnen assisteren dan vernemen wij dit graag!
Dacht echt dat ik had gelezen dat het je geld ging kosten.sylvesterrr schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:34:
[...]
[...]
Kortom, je betaalt geen kosten voor het bedrag uit je positieve saldo.
Dan is dit een prima option voor 1x
|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl
Het viel me op dat bijvoorbeeld MasterCard black met een jaarbijdrage van 200 euro, wel een bijzonder goede reisverzekering lijkt te bieden voor zowel mijn vrouw als ikzelf.
Zijn er kaarten waar je nou echt veel voordeel mee kan halen? Mijn classic kost 20 euro per jaar en doet zn ding, maar kan ik het echt handiger gebruiken?
Ik reis 2maal per jaar met mijn vrouw ter ontspanning, vlieg niet voor werk
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.
Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1