Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
ach ja ruige feesies zijn natuurlijk makkelijk, kunst is toch om ook op een suf feesie goeie sfeerbeelden te krijgen dan ben je echt een sterpauldegroot schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:32:
hos: Tof commentaar, daar heb ik wat aan! Dit is ook wat ik zelf van mij serie vind. Echter was het er onwijs druk en was er weinig spectaculairs aan de gang. Groningse beschaafdheid denk ik. Het was wel mijn intentie om wat spectaculaire foto's te maken. Na enkele tientallen portretjes had ik ook de grootste lol eraf (lees: geen uitdaging). Ik zal de volgende keer bij een ruiger feestje zijn, misschien gaat dat beter me af.
Hoogtepunten
Stagediver
[afbeelding]
Zombie Nation - Kernkraft 400
[afbeelding]
Nu eerst lekker naar Frankrijk t/m zondag.
alhoewel ik je stagediver ook niet vind overtuigen. maar ja dat is persoonlijk natuurlijk aangezien bij mij ongeveer elke foto bewogen is
in dat geval is het wel handig om je flitser met remote kabel te hebben zodat je flitser niet bij de minste of geringste stoot van je camera afbreekt . bij kussengevecht was dat ook heel handig hulpmiddel
voor referenties van crowdsurffotos verwijs ik naar de paasmeubelshow van vorig jaar die met fisheye gemaakt zijn, ik post ze hier niet meer aangezien ik dat al een keer gedaan heb
http://thehospages.com/pi...2008-03-23-pasmeubelshow/
jeetjeralpje schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 22:05:
[...]
Weet je zeker dat het erg is dat je vóór de gekte weg was?

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Als je de snelle sluiter kunt pakken en er komt een vet moment langs... waarom dan niet even een burst doenJoepv schreef op woensdag 15 april 2009 @ 11:08:
Rammelen jullie de foto's van DJ's ook de foto's op high-speed? Stond laatst ergens te fotograferen en een gast naast me stond nog net niet te filmen.
de highspeed van de fuji zit op 1 fps dus denk het niet dat ik in deze doelgroep valJoepv schreef op woensdag 15 april 2009 @ 11:08:
Rammelen jullie de foto's van DJ's ook de foto's op high-speed? Stond laatst ergens te fotograferen en een gast naast me stond nog net niet te filmen.
de gene die gister bezig was stond ook alleen maar op burst te schieten.Joepv schreef op woensdag 15 april 2009 @ 11:08:
Dat snap ik, maar ik heb het over mensen die non-stop high-speed schieten. Dat zie ik steeds meer, camera op burst en knopje inhouden. Zo zit er altijd wel een goed momentje tussen natuurlijk. Maar misschien maak ik mezelf het leven wel te moeilijk en moet ik ook zo gaan werken.Henk schreef op woensdag 15 april 2009 @ 11:12:
[...]
Als je de snelle sluiter kunt pakken en er komt een vet moment langs... waarom dan niet even een burst doenDan ontloop je iig het risico dat de DJ net een rare bek trekt of per ongeluk een lamp door zijn giechel heeft als je het shot maakt. Momentjes zijn schaars
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Nu nog een flitser erbij en je hebt nog een stroboscoop ook!Joepv schreef op woensdag 15 april 2009 @ 11:19:
[...]
Dat snap ik, maar ik heb het over mensen die non-stop high-speed schieten. Dat zie ik steeds meer, camera op burst en knopje inhouden. Zo zit er altijd wel een goed momentje tussen natuurlijk. Maar misschien maak ik mezelf het leven wel te moeilijk en moet ik ook zo gaan werken.
Hier komt ooit nog wat te staan..
Zolang je kwaliteit niet gaat vervangen door kwantiteit is er niets mis mee. Echter heb ik zelf altijd het gevoel dat ik liever het moment goede afwacht en dán de sluiter indruk dan dat ik maar wat in het wilde weg ga staan bursten.Joepv schreef op woensdag 15 april 2009 @ 11:19:
[...]
Dat snap ik, maar ik heb het over mensen die non-stop high-speed schieten. Dat zie ik steeds meer, camera op burst en knopje inhouden. Zo zit er altijd wel een goed momentje tussen natuurlijk. Maar misschien maak ik mezelf het leven wel te moeilijk en moet ik ook zo gaan werken.
Overzichtjes daarentegen met veel veranderend licht zijn wel fijn om te bursten, vaak zijn er 4 gewoon slecht belicht en zitten er één of twee tussen met nét die laser of lichtstraal mooi in beeld
Aan de andere kant... als jij het geld over hebt voor die nieuwe sluiter en er niemand mee stoort... whatever works for youXyzer schreef op woensdag 15 april 2009 @ 11:24:
[...]
Nu nog een flitser erbij en je hebt nog een stroboscoop ook!
Ik zou gek worden van het selectieproces als ik dat bij alles zou moeten doen, ik doe het echt alleen maar bij key-momentjes die niet meer terugkomen
Indd. Spray and Pray FTL.NickH schreef op woensdag 15 april 2009 @ 11:31:
[...]
Zolang je kwaliteit niet gaat vervangen door kwantiteit is er niets mis mee. Echter heb ik zelf altijd het gevoel dat ik liever het moment goede afwacht en dán de sluiter indruk dan dat ik maar wat in het wilde weg ga staan bursten.
Overzichtjes daarentegen met veel veranderend licht zijn wel fijn om te bursten, vaak zijn er 4 gewoon slecht belicht en zitten er één of twee tussen met nét die laser of lichtstraal mooi in beeld
1. Steve Rachmad
2. Derrick May zoekt een plaatje
3. Lasers!
4. Nog meer Lasers
5. Robbert de Hiro? (Iemand die het zeker weet?) Apart figuur iig op zijn zachts gezegd
6. Verbaasd?
7. Een andersoortige mittnick
Dit was de eerste keer met de 5DMKII. Heb ook even lopen rommelen met de film functie;
geluid is niet om aan te horen maar het beeld is best ok:
(Klik voor HD)
[Vimeo: http://vimeo.com/4165361]
[Vimeo: http://vimeo.com/4167657]
[ Voor 3% gewijzigd door J3roen op 17-04-2009 14:42 . Reden: Video's toegevoegd ]
Verwijderd
Verwijderd

@J3roen
dat fototoestel op die platenspeler, deed dat nog iets of stond het gewoon toevallig zo? Originele implementatie van de Mittnick btw.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2009 19:38 ]
wow mooie shot zegVerwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 19:36:
Nou de kogel is door de kerk, de 17-55 is besteld, als het goed is morgen geleverd, morgen meteen eerste shoot. En deze is van 2 weekjes geleden nog, lekkere plaat op zich, niet helemaal tevreden over de kleurtjes, bovenin dat grijs moet natuurlijk stiekem zwart zijn, maar krijg het met LR (en mijn huidige kennis daarvan) niet beter dan dit.
[afbeelding]
@J3roen
dat fototoestel op die platenspeler, deed dat nog iets of stond het gewoon toevallig zo? Originele implementatie van de Mittnick btw.
zo vanavond openingsborrel van een expositie op de westerstraat
er was drank

paar maffe djs

wat geexposeerde fototjes

en de fotograaf

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2009 23:35 ]
5 is costas dj en graag geziene gast in twstdnJ3roen schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 14:24:
Hier wat foto's van Awakenings 1997 / 2001 special @ westergas:
1. Steve Rachmad
[afbeelding]
2. Derrick May zoekt een plaatje
[afbeelding]
3. Lasers!
[afbeelding]
4. Nog meer Lasers
[afbeelding]
5. Robbert de Hiro? (Iemand die het zeker weet?) Apart figuur iig op zijn zachts gezegd
[afbeelding]
6. Verbaasd?
[afbeelding]
7. Een andersoortige mittnick
[afbeelding]
Dit was de eerste keer met de 5DMKII. Heb ook even lopen rommelen met de film functie;
geluid is niet om aan te horen maar het beeld is best ok:
(Klik voor HD)
[video]
[video]
Verder erg fijne lazer plaatjes zeg!
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
ah toch costas, ik zat nog even te twijfelen. maar idd heerlijk vaag en lekkere plaatjes draait die gastBlerf schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 12:05:
[...]
5 is costas dj en graag geziene gast in twstdn
Verder erg fijne lazer plaatjes zeg!
heb eigenlijk alleen maar fotos van hem als dj geloof ik en dan is die meestal niet zo vaag gekleed. probeer me nog een feesie te herinneren waar ik hem ook nog als bezoeker heb vastgelegd

hier zijn dj impressies alwaar ik heb achter de decks heb vastgelegd
http://thehospages.com/in...?page=galleries&urlid=298
Ik vond hem heel erg hier op lijken, en dat is schijnbaar Robbert de Hiro
misschien een alter ego van hem, zie commentaar onderaanJ3roen schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 15:05:
Ok, weer een misterie opgelost
Ik vond hem heel erg hier op lijken, en dat is schijnbaar Robbert de Hiro
http://www.link2party.nl/uitgaan/agenda/feest25577.aspx
http://partyflock.nl/artist/1707:Kostas_Hom.html
zo en vanavond weer het grote knuffelfeest op blijburg, zal me niks verbazen als costas er ook bij zal zijn

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2009 17:31 ]
Verwijderd
BTW: Voor de canonians die off-shoe PP willen flitsen: http://michaelbass.blogsp...ssories.html#ST-E2ShutOff
[ Voor 80% gewijzigd door J3roen op 19-04-2009 14:17 ]

[ Voor 17% gewijzigd door samo op 19-04-2009 15:46 ]
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

en de rest
http://thehospages.com/pi.../2009-04-18-knuffelfeest/
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2009 21:01 ]
Wat verbetert deze mod dan aan de ST-E2?J3roen schreef op zondag 19 april 2009 @ 13:50:
Voor de canonians die off-shoe PP willen flitsen: http://michaelbass.blogsp...ssories.html#ST-E2ShutOff
Met 'n gewone ST-E2 kan je al genoeg, me dunkt, vraag maar aan hos
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Nu kun je met de ST-E2 als focus assist werken en met de OC-3 toch bedraad werken.
Ehh? Ik richtte 'm altijd op mijn subject? Ging in pakweg 95% van de gevallen wel goed hoor...J3roen schreef op zondag 19 april 2009 @ 21:57:
Nou het probleem is vaak dat de flitser niet reageert. Je moet heel erg opletten dat je de IR naar de ST-E2 richt.
tuurlijk richt je de flits naar het onderwerp toe maar dan moet je de flitser wel dusdanig vasthouden dat de ir (het rode lampje) naar de ste2 wijst en niet de andere kant op.dodge_911 schreef op zondag 19 april 2009 @ 22:05:
[...]
Ehh? Ik richtte 'm altijd op mijn subject? Ging in pakweg 95% van de gevallen wel goed hoor...
en is er geen draadje met af assist voor de canonians dan zoals de nikonians wel hebben ?
oh en ik was nog de 'mittnick' vergeten te posten

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2009 23:01 ]
Verwijderd
Is dezelfde dude waar jullie het over hebben..toevallig ken ik hem...hij heeft meestal wel een hemdje aan op feesten en hij maakt er ook bijna een volkssport van...hier een filmpje van zn hyves van zn surf actie http://www.youtube.com/wa...F&feature=player_embeddedallstarted1 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 17:19:
[...]
Die dude heeft wel heel veel weg van de persoon die ik op Soulwaxmas in de Maassilo had vorig jaar, zelfs de kleding kloptHij zal er toch geen volkssport van maken?
![]()
[afbeelding]
Verwijderd
Afgelopen weken vrij druk geweest met de cam, zal ook maar weer eens wat plaatjes posten:
1. Ben veel in deze club aan het schieten, en aangezien Teenerdisco op vrijdag al om 19:00 begon de mogelijkheid aangegrepen eens met daglicht een foto te maken van de buitenkant..

2. En in de Matrixx zit het met laser meestal wel "aardig ok"..

3. In de buurt van Maastricht "verdwaald" op weg naar een feestje in de grotten..

4. Eenmaal de ingang gevonden kreeg ik een warm welkom..

5. Binnen was er een levende sushi-bar..

6. ..en andere lekkernijen!

7. Her en der wat mocro-flavour

8. en dit krijg je als je een "mittnick-momentje" voor je neus ziet, alleen met de 70-200 erop geen andere compositie kan maken dan deze: ( en geen tijd hebt om lenzen te wisselen + maar 1 body mee )

9. en nog wat vrouwelijk schoon

Afwisselende weken dus, dat houdt het érg leuk
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2009 12:08 . Reden: 1 foto code vervangen ]
This footer is intentionally left blank
Verwijderd
thanks, heb het ff aangepast.ajhaverkamp schreef op maandag 20 april 2009 @ 11:26:
Foto 7 mist. (Ik had gisteren in de Apenheul ook een Mittnick!)
Jouw foto is aardig scherp op dat kleine schermpje..! Maar voor een "echte" Mittnick ( is daar uberhaupt ooit sprake van?
Mittnick, geef eens ff een omschrijving van de ideale Mittnick
Verwijderd
Thanks! Bij 4 baalde ik van de compleet overbelichte vlammen, maar met een veel snellere sluiter kwamen de vlammen er wel goed uit maar viel de steltenloper compleet in het niet.. Blijft lastig, vuur in combinatie met iets anders..Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 12:33:
Sterk lasershot Jazzs!!
3&4 vind ik ook zeer geslaagd.
Verwijderd
Ja 4 had ik zelf liever gezien in de stijl van 3, wat donkerder en mysterieuzer.Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 12:55:
[...]
Thanks! Bij 4 baalde ik van de compleet overbelichte vlammen, maar met een veel snellere sluiter kwamen de vlammen er wel goed uit maar viel de steltenloper compleet in het niet.. Blijft lastig, vuur in combinatie met iets anders..
Btw die Matrixx club heeft wel een heel leuke voorgevel
Verwijderd
http://www.nu.nl/column/1947401/fotograferen-verboden.html
Ik zal zelf even aftrappen:
eerder plaatste ik een foto in dit topic dat goed past bij deze discussie van een dansende jonge dame, ik heb haar niet om toestemming gevraagd en geen kaartje gegeven omdat ik vind dat als iemand zo lekker op gaat in de avond je ze ook niet moet storen, misschien geef ik dr later het kaartje nog wel...
Risico: later het verzoek tot verwijderen, en als ze het niet vraagt heb ik een mooie foto, maar blijkbaar wel een regel gebroken? hmmm... ethisch dubio, artiest of mensenrechtenactivist?
Afgezien van het feit dat ze met die hele regel van mij per direct de jeuk kunnen krijgen. Het portretrecht zoals dat inweze is vastgesteld vind ik echt véél beter/toepasselijker.
[ Voor 27% gewijzigd door Henk op 20-04-2009 16:56 ]
Verwijderd
Ja, want dit heeft namelijk niets met openbare ruimte te makenVerwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 19:53:
Maar zijn de AV van een uitgaansgelegenheid bindender dan het recht? Ik doe op verzoek fotos wel verwijderen, maar alleen als iemand goed herkenbaar in beeld is, ik vind ook dat het huidige portretrecht beter is dan dit.
Ik snap er sowieso de ballen niet van waarom dit ineens her en der opduikt als dé wetgeving. Waar is het portretrecht gebleven?Kan alleen niet helemaal opmaken uit de column of het echt over een wetgeving over meer jurisprudentie gaat n.a.v. de uitspraak van een rechter van het mensenrechtrnhof.
Tot op bepaalde hoogte, ja. Afstand doen van je portretrecht is mogelijk een onredelijk bezwarend beding in je AV. Bijvoorbeeld als er een foto van je gemaakt wordt die vervolgens op een billboard (o.i.d.) gebruikt wordt, waardoor dus jouw portret wordt verbonden met een merk waar je misschien niks mee te maken wil hebben. Ik meen dat dit zelfs een casus is geweest, waarbij de geportretteerde gelijk kreeg van de rechter.Henk schreef op maandag 20 april 2009 @ 19:57:
[...]
Ja, want dit heeft namelijk niets met openbare ruimte te makenJij bent daar op verzoek van de clubbaas, en die clubbaas mag aan bezoekers gewoon bepaalde voorwaarden stellen voor het gebruik van zijn faciliteiten.
Het portretrecht is sowieso een stuk minder ruim dan veel mensen denken. Je moet, wil de publicatie onrechtmatig zijn, onredelijk zijn bezwaard in je belangen, bv. privacy. Dat moet je zien aan te tonen. Zie bv. de Vondepark-arresten.Ik snap er sowieso de ballen niet van waarom dit ineens her en der opduikt als dé wetgeving. Waar is het portretrecht gebleven?
Iemand van zijn booking agency was opnames aan het maken met dat kleine toestelletje@J3roen
[ Voor 5% gewijzigd door J3roen op 20-04-2009 23:34 ]
Foto van een camera / mobiele telefoon waarbij er gefocust is op het scherm - waarbij er te zien is wat er op de achtergrond gebeurd... dat is de 'Mittnick'Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 12:10:
[...]
Mittnick, geef eens ff een omschrijving van de ideale Mittnick
Sowieso is het leuk om alle variaties te zien hoor
@Jazzs:
Leuke plaatjes! Wat betreft de afwisseling; daar kan ik me helemaal in vinden.
[ Voor 21% gewijzigd door Mittnick op 21-04-2009 00:04 ]
Verwijderd
Los van het portretrecht en de algemene voorwaarden:Henk schreef op maandag 20 april 2009 @ 19:57:
[...]
Ja, want dit heeft namelijk niets met openbare ruimte te makenJij bent daar op verzoek van de clubbaas, en die clubbaas mag aan bezoekers gewoon bepaalde voorwaarden stellen voor het gebruik van zijn faciliteiten.
[...]
Ik snap er sowieso de ballen niet van waarom dit ineens her en der opduikt als dé wetgeving. Waar is het portretrecht gebleven?
Ik was laatst in de Berghain (grote techno club) in Berlijn, en vond het echt ontzettend tof dat alle vormen van camera's (inclusief mobiele telefoons) daar streng verboden zijn. Foto maken = vertrekken en niet meer terug komen. Het afwezig zijn van camera's geeft een sfeertje waarin alles binnen de vier muren van de club blijft. In dit geval best prettig.
Spiegels kan je overigens ook nergens in het pand vinden
Ontopic:
Bij voorbaat afstand doen van portretrecht via de algemene voorwaarden lijkt me inderdaad onredelijk bezwarend. Dan kan je de foto's ook allemaal gaan verkopen op stockphoto sites, voor willekeurige reclame campagnes. Lijkt me niet de bedoeling.
In rusland doen ze minder moeilijk, als je niet vantevoren vraagt of je een foto van een rus mag maken, dan zijn ze zwaar beledigd en als je pech hebt gaan ze meppen
Only anecdotal evidence available
Mijn persoonlijke policy is echter wel erg makkelijk. Als iemand aangeeft niet op de foto te willen, zal ik mijn best doen gedurende het hele evenement te respecteren, ook in de nabewerking. Als iemand aangeeft dat een foto offline moet, stel ik enkel de identiteit vast. En daarna offline. Daar ga ik echt niet moeilijk over doen.
Verwijderd
En dat dan nog even 3 keer herhalen en bewijs vragen dat ie weg is... tja, misschien maar beter niet meer rijden?
"LEUKE OF GEKKE FOTO'S VAN JEZELF OF COLLEGA"-DAG
Liever geen archieffoto's. Gewoon foto's die je eigenlijk niet mag/kan posten, maar dat nu doet in het kader van deze speciale dag
GH01: Henk heeft honger!

[ Voor 28% gewijzigd door GerardHenninger op 24-04-2009 04:30 ]
HG01: Uit zhe archives (care!); vieze friemelman geertje:

[ Voor 5% gewijzigd door Henk op 24-04-2009 04:29 ]
de 1.8 heb ik geen ervaring mee maar de 1.4 focust als de brandweer en altijd spot on. Bij mij zit de 50mm er weer op als start lens voor als het nog niet zo druk is.. Als ik voor de portretjes geen afstand meer kan nemen gaat de 17-50mm erop. Als ik zo door de pics heen bladen zit ik vooral tussen de 20 en 30mm, dus wie weet schaf ik ooit nog een kortere prime aan... of een fullframepsychodweep schreef op maandag 13 april 2009 @ 18:46:
Ik vind dat m'n 1.4 trager focust dan de 1.8 en beiden hunten ze nogal redelijk. Tkan ook zijn dat ik een slecht 1.4 exemplaar heb. Heb die goedkoop kunnen kopen 2dehands, maar er zijn zo oneffenheden op het glas (niet dat je dat ziet op de foto). Voor PP niet echt bruikbaar. Op 1 avond kan je er misschien 5 trekken op 50mm. Ik zal die vooral gebruiken voor portretjes (in de toekomst).
Vanavond ben ik te vinden @ Lexion, Sweet Sexy Queensday Vibe · The weekend before Queensday voor Clubjudge
Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis
vanavond eerst een opdrachtje in overveen en daarna nog even buurten bij de nachtspelenTranced schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 16:42:
[...]
de 1.8 heb ik geen ervaring mee maar de 1.4 focust als de brandweer en altijd spot on. Bij mij zit de 50mm er weer op als start lens voor als het nog niet zo druk is.. Als ik voor de portretjes geen afstand meer kan nemen gaat de 17-50mm erop. Als ik zo door de pics heen bladen zit ik vooral tussen de 20 en 30mm, dus wie weet schaf ik ooit nog een kortere prime aan... of een fullframe![]()
Vanavond ben ik te vinden @ Lexion, Sweet Sexy Queensday Vibe · The weekend before Queensday voor Clubjudge

K heb een filmpje gemaakt van focus... gericht naar de tuin, dus eerst op de rand van het venster gefocust, en dan ver in de tuin (afwisselend), kan je me zeggen of ie even snel is bij jou ?Tranced schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 16:42:
[...]
de 1.8 heb ik geen ervaring mee maar de 1.4 focust als de brandweer en altijd spot on. Bij mij zit de 50mm er weer op als start lens voor als het nog niet zo druk is.. Als ik voor de portretjes geen afstand meer kan nemen gaat de 17-50mm erop. Als ik zo door de pics heen bladen zit ik vooral tussen de 20 en 30mm, dus wie weet schaf ik ooit nog een kortere prime aan... of een fullframe![]()
http://www.youtube.com/watch?v=eKDoyaT6t_o
tijd om naar de nachspelen te gaan
jeetje samo jammer dat ik je niet meer zag op een gegeven moment

jeetje rustig hier zeg, nou dan nog maar wat fototjes
1#

2# het ging er zwaar aan toe

3# zwoel

4# nieuwe methode om vrouwen te vangen

5# en het werkte nog ook

6#

7# nieuwe olympische sport

8# gelukkig was er ook EHBO

9# even alleen de strobo het werk laten doen deel 1

10# even alleen de strobo het werk laten doen deel 2

11# even alleen de strobo het werk laten doen deel 3

de rest

http://thehospages.com/pi...2009-04-25-denachtspelen/
[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2009 17:35 ]
Ik heb hier even op het venster en op een flat op 200m getest, de mijne lijkt wel iets sneller en gelijk spot on,. die van jou schiet er nog weleens voorbij zo te zien?. Mijn 50mm maakt wel een minder schrapend geluid dan die van jou lijkt het wel.psychodweep schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 22:02:
[...]
K heb een filmpje gemaakt van focus... gericht naar de tuin, dus eerst op de rand van het venster gefocust, en dan ver in de tuin (afwisselend), kan je me zeggen of ie even snel is bij jou ?
http://www.youtube.com/watch?v=eKDoyaT6t_o
De Lexion was wel vetjes, wat ouder publiek (PF gem leeftijd 35) maar een partijtje (foto)geil dat ze waren

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2009 20:36 ]
Ik zie het ja.. ook een beetje te roodVerwijderd schreef op zondag 26 april 2009 @ 20:35:
gaat denk ik even wat mis met de 2e foto tranced , het ziet er niet uit ?

[edit]
Ik weety niet wat er misgaat, het lijkt erop dat het forum ook nog iets gaat resizen ofzo, in LR is heer gezicht gewoon scherp.. doe ik exporten naar 320x480 JPG kwaliteit 90... word ie vaag, de 1600x1067 doe ik exporteerd voor de clubjudgesite is wel gewoon scherp
[ Voor 37% gewijzigd door GreenPictures op 26-04-2009 21:05 ]
misschien even de imagesize weghalen uit het bericht, dan wordt die automatisch weer gecheckt. eenmaal gedaan doet die dat niet meer. waarschijnlijk was je eerste foto groterTranced schreef op zondag 26 april 2009 @ 20:47:
[...]
Ik zie het ja.. ook een beetje te roodff kijken wat er mis is gegaan bij het exporteren.
[edit]
Ik weety niet wat er misgaat, het lijkt erop dat het forum ook nog iets gaat resizen ofzo, in LR is heer gezicht gewoon scherp.. doe ik exporten naar 320x480 JPG kwaliteit 90... word ie vaag, de 1600x1067 doe ik exporteerd voor de clubjudgesite is wel gewoon scherpmaf. Maar goed, je snapt het idee
[edit]
zo te zien gelukt
Verwijderd
Whoo hos, deze serie is eigenlijk best wel cool! Alleen #10 vind ik niet zo, maar verder echt heeel vette foto's!Ik heb #3 #5 #7 en #11 op je site bekeken op groter formaat en dan zijn ze echt beter! Misschien moet je wel wat meer aan nabewerking doen, bv wat meer contrast?Verwijderd schreef op zondag 26 april 2009 @ 01:37:
[...]
tijd om naar de nachspelen te gaan
jeetje samo jammer dat ik je niet meer zag op een gegeven moment. dacht dat je misschien mijn fisheye nog wel wilde lenen en ik had eindelijk drankmuntjes gescoord bij de organisatie. potverdorrie wat krijg ik toch altijd last van een goed humeur van die nachtspelen
![]()
![]()
[afbeelding]
de rest![]()
http://thehospages.com/pi...2009-04-25-denachtspelen/
Flits je veel offshoe?
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2009 21:27 ]
Ahaa.. dit is beter jaVerwijderd schreef op zondag 26 april 2009 @ 21:10:
[...]
misschien even de imagesize weghalen uit het bericht, dan wordt die automatisch weer gecheckt. eenmaal gedaan doet die dat niet meer. waarschijnlijk was je eerste foto groter
thanksVerwijderd schreef op zondag 26 april 2009 @ 21:25:
[...]
Whoo hos, deze serie is eigenlijk best wel cool! Alleen #10 vind ik niet zo, maar verder echt heeel vette foto's!Ik heb #3 #5 #7 en #11 op je site bekeken op groter formaat en dan zijn ze echt beter! Misschien moet je wel wat meer aan nabewerking doen, bv wat meer contrast?
Flits je veel offshoe?
ik wil niet doorslaan naar de zuurstok kleurtjes en het toch zoveel mogelijk natuurgetrouw houden. maar op zich kan ik me er ook wel in vinden dat het nu misschien net iets te weinig is.
en yep op groter formaat komt het ook veel beter over dan die thumbnails die je hier mag posten
vooral bij 3 zie je dan goed dat zwevende hartje van het kettingkje
en sommige had ik denk ik ook iets donkerder moeten maken hmmm misschien toch nog maar eens doorlopen als ik nog wat tijd over heb

en ik heb met de nachtspelen de hele avond offshoe geflitst, is in zo'n situatie het makkelijkste alwaar er veel drukte is (is alleen wel lastig met bierdrinken en tegelijk fotos maken

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2009 21:40 ]
Hierbij wat show-plaatjes..
#1 - Overzicht

#2 - Overzicht

#3 - Mittnick

#4 - Lasers!

#5 - Lasers!

#6 - Mittnick

op de fotos is niks aan te merken maar op de organisatie wel, op geen 1 foto is duidelijk herkenbaar om welk feest het gaat. beetje suf van de organisatie dat ze hun logo niet ergens groot hebben neergehangen in de zaal ik kan nu je lasershots van het ene feest echt niet meer uit elkaar houden tov je vorige feesten.
Is het misschien een idee om in dit topic (zoals op andere fotografie fora ook) verplicht EXIF data in de foto te laten staan, of de data eronder de posten zodat we wat meer van elkaar kunnen leren dan alleen "oh wat een mooie foto"?
Verwijderd
LR laat het standaard erin staan, maar photoshop zelf vaak niet. Daarnaast zet ik het vinkje "minimize embedded metadata" in LR meestal wel aan als ik foto's moet aanleveren...

eens wat meer nabewerking dan ik gewend ben
groot: http://www.flickr.com/pho...5@N08/3478862677/sizes/l/
[ Voor 21% gewijzigd door Amplified op 27-04-2009 11:42 ]
@Mittnick: Lekkere fototjes. Ik ben wel benieuwd naar de dual-flash pics. Ik heb het de laatste paar keer ook gedaan, het geeft wel een lekker effect.
@Amplified: Mja, grappig maar niet geweldig. De expressie is niet bijzonder enthousiast. De achtergrond is compleet donker dus echt veel sfeer van de locatie / avond krijg je niet mee. Misschien is het leuker als je de dames kent, maar mij doet het vooralsnog weinig.
@Tranced: Ik ben het met je eens dat er niet alleen maar 'oh wat een mooie foto' moet worden geplaatst, maar ook inhoudelijke kritiek op foto's moet worden gegeven.. maar exif-info is niet bepaald relevant
InQontrol #2
Hierbij speciaal voor hos 't logo van InQontrol
#7 - InQontrol

#8 - Partypeeps

#9 - Partypeeps

#10 - Partypeeps

[ Voor 11% gewijzigd door Mittnick op 27-04-2009 12:26 ]
Verwijderd
Na aandringen van Mittnick toch maar besloten een accountje te maken en ook mijn party foto dingen te uploaden
Was zaterdag met Mittnick gezellig mee naar In Qontrol en gooi hier ff wat van mijn pictures neer
Nu goede foto's (inschattings fouten moeten kunnen
#1 Laser

#2 Dames

(Gebeurd iets raars met de kleuren..
#3 Mensen massa

#4 Laser

#5 Meer dames

#6 Maskertjes

#7 Vandaag is rood

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2009 23:46 ]
Volgens mij staat de witbalans wat te warm want de dames lijken wel erg lang onder de zonnebank te zijn geweest
Verder strakke pics!
Jazz>
Ga je ook shooten @ Emporium?
Thanks! Ik heb ook zin in Emporium
Jazzs en Ik zullen verantwoordelijk zijn voor de fotografie voor de Matrixx, dus ja
Verwijderd
Ja dat idee had ik ook, maar als ik hem post online, dan word hij ontzettend flets beetje vaag, dus ik weet niet hoe hij eruit ziet op andere schermen.. vandaar mijn comment eronderTranced schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 12:37:
SjowieT:
Volgens mij staat de witbalans wat te warm want de dames lijken wel erg lang onder de zonnebank te zijn geweest
Verder strakke pics!![]()
Jazz>
Ga je ook shooten @ Emporium?
Bedankt verder!
De foto's gemerkt met een * is net als Mittnick deed geschoten met 2 flitsers. Ik had de SB-800 on-cam, meestal met bouncecard, en de sb-600 in mijn linkerhand.
#1 Voorbereiding:

#2 Iedereen aan de warming up

#3 Fraukje

#4 Een deel van een sportteam... Dammen? Schaken? Wiskunde?

#5 Iets na deze foto van Hos *:

#6 Meneer kreeg alleen een portretje van me als ie zn best deed. Zn vrienden sprongen graag in om te helpen *

#7 DJ shotje (stage was te hoog voor frontal shots

HAHAHAHA!Henk schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 04:29:
Ow, maar die heb ik ook nog wel
HG01: Uit zhe archives (care!); vieze friemelman geertje:
[afbeelding]
Omg, net toen ik het zelf vergeten was...
Ja, in combinatie met de titel die Henk eraan gaf moest ik er gewoon keihard om lachen
jeetje samo, ze zijn nogal ehhhhhh scherpsamo schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 21:55:
Bij deze nog wat foto's van de Nachtspelen van mij...
De foto's gemerkt met een * is net als Mittnick deed geschoten met 2 flitsers. Ik had de SB-800 on-cam, meestal met bouncecard, en de sb-600 in mijn linkerhand.
#1 Voorbereiding:
[afbeelding]
#2 Iedereen aan de warming up
[afbeelding]
#3 Fraukje
[afbeelding]
#4 Een deel van een sportteam... Dammen? Schaken? Wiskunde?
[afbeelding]
#5 Iets na deze foto van Hos *:
[afbeelding]
#6 Meneer kreeg alleen een portretje van me als ie zn best deed. Zn vrienden sprongen graag in om te helpen *
[afbeelding]
#7 DJ shotje (stage was te hoog voor frontal shots
[afbeelding]
volgende keer ook maar eens spelen met 2 flitsers.
Anders mail de grotere foto eens door, zal ik eens ff kijken of ik er iets van kan brouwen?Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 21:35:
[...]
Ja dat idee had ik ook, maar als ik hem post online, dan word hij ontzettend flets beetje vaag, dus ik weet niet hoe hij eruit ziet op andere schermen.. vandaar mijn comment eronder
Bedankt verder!
Mittnick>
Ok, ik sta (onder voorbehoud van toestemming) ook ingeplanned voor Emporium.
Foto 1 had ik weggelaten, voor de rest weer een nette serie.
teveel blacks en contrast naar mijn meningAmplified schreef op maandag 27 april 2009 @ 11:41:
[afbeelding]
eens wat meer nabewerking dan ik gewend ben
groot: http://www.flickr.com/pho...5@N08/3478862677/sizes/l/
@arne,
Mooie serie. kijkt lekker weg, met voor mij als favo nummer 3. mooi getimed/gepositioneerd.
En wat HOS zegt. ze zijn lekker scherp
voor vanavond misschien club8 als ik het trek,. Vannacht terug gekomen van vakantie en nu gewoon aan het werk dus even kijken of dat lukt.
ThanksMeulugar schreef op woensdag 29 april 2009 @ 10:13:
@arne,
Mooie serie. kijkt lekker weg, met voor mij als favo nummer 3. mooi getimed/gepositioneerd.
En wat HOS zegt. ze zijn lekker scherpNummer 4 trekt wel de aandacht maar ik vind die een beetje hard eigenlijk.
voor vanavond misschien club8 als ik het trek,. Vannacht terug gekomen van vakantie en nu gewoon aan het werk dus even kijken of dat lukt.
Misschien zie ik je vanavond wel in Club 8
leuk gaat nog druk worden daar dansamo schreef op woensdag 29 april 2009 @ 11:07:
[...]
Thanks
Misschien zie ik je vanavond wel in Club 8
ik heb mij niet gemeld bij carolien omdat ik niets zeker wist. ik trek nu even mijn kaartjes leeg en heb even mijn 2e set batterijen voor de flitser in de oplader gezet. zie jullie vanavond!
hela kunnen we ook 6 flitsers met elkaar combineren per ongelukMeulugar schreef op woensdag 29 april 2009 @ 20:49:
[...]
ik heb mij niet gemeld bij carolien omdat ik niets zeker wist. ik trek nu even mijn kaartjes leeg en heb even mijn 2e set batterijen voor de flitser in de oplader gezet. zie jullie vanavond!
Verwijderd

vanavond tussen 2 en 5 bij luxurush, morgen vanaf 3 bij queendance in EHV

vanmiddag meteen maar even een oc-e3 gehaald om mee te spelen
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2009 21:42 ]
* Meulugar heeft slechts 1 430exVerwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 21:21:
[...]
hela kunnen we ook 6 flitsers met elkaar combineren per ongeluk
Houd rekening met het niet kunnen focussen in donkere situaties. Focus Assist is voor party fotografie echt een vereistte.Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 21:41:
vanmiddag meteen maar even een oc-e3 gehaald om mee te spelenben benieuwd naar hoe 'ie in de praktijk werkt! en vooral waar ik m'n flitser ga laten, ff een broek met grote zakken aandoen
ja dat is inderdaad wel balen dat er op die offshoecable geen AF assist zit.. mijncollega partyfotograaf van Clubjudge heeft voor zijn nikon wel een kabel waar dan op de cam een af lamp zit.. erg erg handig want zo uit de hand richten met je AF assist is vrij tricky... al ga ik het vast wel een keer proberenJ3roen schreef op woensdag 29 april 2009 @ 23:49:
[...]
Houd rekening met het niet kunnen focussen in donkere situaties. Focus Assist is voor party fotografie echt een vereistte.
Ik heb net gezien dat er een ST-E2 focus assist bestaat die dan de 430/580 remote kan triggeren, kost alleen 180 euri.. ben benieuwd of er ook een kabel bestaat voor Canon met AF lamp erin?
[ Voor 14% gewijzigd door GreenPictures op 30-04-2009 01:13 ]
eBayen die hap, voor iets meer dan de helft misschien...Tranced schreef op donderdag 30 april 2009 @ 01:06:
[...]
Ik heb net gezien dat er een ST-E2 focus assist bestaat die dan de 430/580 remote kan triggeren, kost alleen 180 euri..
tsssss had het gezegd en je had een st-e2 kunnen lenen tenminste
wel weer gezellie gisteravond en lekker druk in club 8 maar ook niet al te laat gemaakt , veels te mooi weer vandaag
Die off shoe kabels (oc-e3 en e2) hebben wel AF assist. Anders zouden er geen 5 pinnen zijn he...Tranced schreef op donderdag 30 april 2009 @ 01:06:
[...]
ben benieuwd of er ook een kabel bestaat voor Canon met AF lamp erin?
Verwijderd
Zet gewoon je diafragma op 7.2 of hoger en focus manueel.
Dit topic is gesloten.