Lees de kleine lettertjes. Denk overigens dat je de vraag stelde uit onzekerheid, dus zal (ondanks dat ie hier dus eigenlijk niet helemaal hoort) toch even antwoorden:mklkhanou schreef op woensdag 30 september 2009 @ 17:04:
[...]
Licht eens toe?
Ik denk dat het bereik hartstikke aangenaam is aangezien je hartstikke dicht op elkaar zit!
En qua lichtsterkte? Diafragma knijp je vaak toch een beetje dicht of zit ik nou verkeerd?
Bereik is lekker, realiseer je wel dat veel vrouwen zullen zeggen dat je te dichtbij komt.
die vrouwen pest ik weleens met 12mm op FF, als je dan wil weten wat dichtbij is - find out
f/4.0 is volop voldoende om licht te pakken en een 40D body redt het ook prima, zou er wel een degelijke flitser bij nemen want de onboard flash vind ik volkomen k**...
Ik vond de 17-40L altijd juist minder presteren dan de 17-55... Contrast is idd beter maar qua scherpte mwah.. Hoor ook van meer mensen dat er weinig scherpers is dan de 17-55 op crop, sterker nog: Een goede bekende prefereert de 17-55 op z'n 50D boven de 24-70L op 5D! Moet jouw 17-55 misschien gekalibreerd worden?ppFreddy schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 01:44:
ik heb sinds een tijdje mijn 17-55 ingeruild voor een 17-40. Heb ze even naast elkaar gebruikt, en bij de 17-40 heb ik de indruk dat die een stuk accurater focust. Vroeger had ik vaak foto's waarvan ik bij thuiskomst merkte dat ie er een halve meter naast zat. Nu kan je bijna de wimpers tellen (ik focus altijd op de ogen)
[ Voor 30% gewijzigd door kakanox op 30-09-2009 17:13 ]
Ga toch fietsen.