Ervaringen partyfotografie deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 26 Laatste
Acties:
  • 171.088 views

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:51

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

TranceSetter schreef op woensdag 23 september 2009 @ 19:10:
Vandaag in het nieuws dat het feest dat komende zaterdag in het Goffertpark in Nijmegen gehouden zou worden is afgelast omdat Reloaded Festival helemaal uit de hand zou zijn gelopen. Ik heb daar gewoon totaal niets van gemerkt. Jij wel Mittnick?
Mensen zijn zo bang geworden na sunset grooves echt jammer voor de feesten waar sec wel goed is geregeld en waar wel normaal volk komt :'( (sommige feesten hebben niet eens sec nodig maar die zijn aan de uitstervende hand, al weet hos die wel te vinden ;) )

Anoniem: 270457

Werving is niet toegestaan

[ Voor 87% gewijzigd door ThunderNet op 24-09-2009 10:08 ]

• KleineAap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:51
Meulugar schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:40:
Mensen zijn zo bang geworden na sunset grooves echt jammer voor de feesten waar sec wel goed is geregeld en waar wel normaal volk komt :'( (sommige feesten hebben niet eens sec nodig maar die zijn aan de uitstervende hand, al weet hos die wel te vinden ;) )
Ligt ook vaak aan de schaal en het feit dat een feest gratis is. Hos komt op zulke undergroundachtige feestjes die je niet in een partyflock agenda terugvind en waar ruziemakers op afkomen omdat er toch 5000 man staan en ze zichzelf kunnen verstoppen in anonimiteit. Dat is het probleem met gratis feestjes, als je voor een kaartje moet betalen filtert dat toch wat van die mensen eruit die echt alleen maar voor ruzie komen.

Desalniettemin bezopen dat een feest in Nijmegen afgelast wordt wegens Reloaded, waarbij de verhalen door de pers zwaar aangezet worden. Nouja, gratis feestjes zijn sowieso vaak ruk om te fotograferen. Publiek is janken!

The intersection of technology and creativity

Anoniem: 167065

Topicstarter
KleineAap schreef op donderdag 24 september 2009 @ 09:17:
[...]

Ligt ook vaak aan de schaal en het feit dat een feest gratis is. Hos komt op zulke undergroundachtige feestjes die je niet in een partyflock agenda terugvind en waar ruziemakers op afkomen omdat er toch 5000 man staan en ze zichzelf kunnen verstoppen in anonimiteit. Dat is het probleem met gratis feestjes, als je voor een kaartje moet betalen filtert dat toch wat van die mensen eruit die echt alleen maar voor ruzie komen.

Desalniettemin bezopen dat een feest in Nijmegen afgelast wordt wegens Reloaded, waarbij de verhalen door de pers zwaar aangezet worden. Nouja, gratis feestjes zijn sowieso vaak ruk om te fotograferen. Publiek is janken!
ach en ook al staan ze in partyflock dan zijn het nog feesies waar niet de hordes figuren op af komen met hun ego problemen. dit weekend bijvoorbeeld earthdance op de stubnitz heel gevarieerde programmering en altijd knus , gaat weer gezellie worden :)

de echte underground feesies zijn afgelopen tijd wel danig afgenomen en of te ver buiten amsterdam ;(

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Weet je zeker dat dat wel doorgaat in de stubnitz aangezien ze naar mijn weten nog steeds geen vergunning hebben. Er is zelfs een benefietavond in de melkweg om het personeel te ondersteunen.

Topicstarter
J3roen schreef op donderdag 24 september 2009 @ 11:34:
Weet je zeker dat dat wel doorgaat in de stubnitz aangezien ze naar mijn weten nog steeds geen vergunning hebben. Er is zelfs een benefietavond in de melkweg om het personeel te ondersteunen.
yep gaat zeker door, vergunning is verleend door amsterdam noord *O*

zie http://www.namaste.eu/

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

ok, gelukkig maar dan :) Voor de meeste andere feesten wordt er geen vergunning verleend.

Anoniem: 287184

@Kayintveen
Leuke platen. Ogen lekker fris.
Crowd surf momentje heb je mooi te pakken. Ziet er goed uit en qua formaat vind ik het juist wel passen.

@mydogisgone
Nummer 3 als topper! Mooi standpunt, silhouete en z/w conversie.

Ik weet niet hoe je zelf tegen nummer 4 aankijkt maar middelvinger shots gaan bij mij gelijk op erase.

Hier nog een paar archief fotos van mij want er is weer redelijk veel tekst hier! :9

1
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2421/3950357084_4848584b9e.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2466/3950356968_b3a42f54d3.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2444/3949577213_f04b26bd6b.jpg

4
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2422/3949577089_96e5821b20.jpg

5
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2658/3949576843_44dd462735.jpg

Waar zit iedereen aankomend weekend?
Als het goed is zit ik in Hardersplaza.

Topicstarter
hela F Jacobse, wat heb je met 4 gedaan ?? het ziet er heel erg uitgebeten uit ? :?

Nummer 4 heeft een andere bewerking meegekregen dan de rest. Vond het wel passen eigenlijk.
Niet zo fraai dus?

• KleineAap
@F. Jacobse: Teveel sharpening... Onze chinese vriend :) Met Sony! :D

Anoniem: 70458

@F. Jacobse
Thanks. jou platen zien er top uit. lagge dat je Chee er op hebt staan haha... (volgens mij niet actief hier op tweakers)

Er zit niet zo veel sharpening in. Wel redelijk wat contrast :9~

Klopt ja, lache gast is dat.
Hij vertelde me dat hij het zo leuk vond om mensen met zijn tele te spotten zonder dat ze het in de gaten hadden. Vervolgens heeft hij mij ook een paar keer gespot terwijl ik aan het werk was dus ik wilde hem ook even spotten.
Jammer genoeg zagen de dames dat dus ze gingen voor mij poseren en hij had dat natuurlijk in de gaten waarop hij zich omdraaid. Heeft opzich een leuke plaat opgeleverd eigenlijk.

Haha super mooie gast, heb tijdje met hem rondgelopen aangezien we beide voor djguide schieten. die kerel is zo damn enthousiast of fotograferen. die gast stond gewoon te schreeuwen bij leuke plaaten. hahahaha heb me kapot gelaggen!
Anoniem: 287184 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 14:26:
Er zit niet zo veel sharpening in. Wel redelijk wat contrast :9~

Klopt ja, lache gast is dat.
Hij vertelde me dat hij het zo leuk vond om mensen met zijn tele te spotten zonder dat ze het in de gaten hadden. Vervolgens heeft hij mij ook een paar keer gespot terwijl ik aan het werk was dus ik wilde hem ook even spotten.
Jammer genoeg zagen de dames dat dus ze gingen voor mij poseren en hij had dat natuurlijk in de gaten waarop hij zich omdraaid. Heeft opzich een leuke plaat opgeleverd eigenlijk.

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:42
Idd, die Chee is humor. Vroeg me afgelopen zaterdag nog of ik mee ging naar Sneakerz toen ik midden in het Goffertpark bij Reloaded stond. En op Free Funk hebben we toen samen rond gelopen en hij heeft op een gegeven moment gewoon een uur lang op dezelfde plaats gestaan alleen maar mensen spotten. Probeer ik ook wel eens, maar vaak is het toch lastig.

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:47

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Anoniem: 287184 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:25:
@mydogisgone
Nummer 3 als topper! Mooi standpunt, silhouete en z/w conversie.

Ik weet niet hoe je zelf tegen nummer 4 aankijkt maar middelvinger shots gaan bij mij gelijk op erase.
Ach hij was wel toepasselijk met het nummer wat er werd gedraaid. Gaf een goede impressie van het moment daar. Nummer 3 vind ik zelf ook een hele mooie.

Normaal gesproken haal ik ze er ook uit. :+ Helemaal als ze poseren en dan middelvinger er bij doen. Dat is een directe erase.

trouwens die nummer 4 van jou, iets te hard geflitst? omdat deze qua kleurstelling heel erg anders overkomt? :P Verder wel een lachen moment met die fotograaf er zo op. Hij kijkt echt van.. :?

[ Voor 14% gewijzigd door mydogisgone op 24-09-2009 16:41 ]

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Anoniem: 287184 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:25:
aggh ja als je op dat soort feestjes rondloopt is het te verwachten. Hardhouse/hardstyle/hardcore is een hoog eencellig/middelvinger gehalte.. ik verkies daarom persoonlijk ook wat classier feestjes. met sneakerz was ik ook bang voor het hoge kansloze tasjes (hoe noem je die marrokanen tasjes eigelijk), middelvinger, kinder gehalte maar viel gelukkig erg mee. :)

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Iemand die ook met zo'n mini softbox werkt ? Ervaringen ?

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Anoniem: 70458 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 17:06:
[...]
aggh ja als je op dat soort feestjes rondloopt is het te verwachten. Hardhouse/hardstyle/hardcore is een hoog eencellig/middelvinger gehalte.. ik verkies daarom persoonlijk ook wat classier feestjes. met sneakerz was ik ook bang voor het hoge kansloze tasjes (hoe noem je die marrokanen tasjes eigelijk), middelvinger, kinder gehalte maar viel gelukkig erg mee. :)
_/-\o_ @ uitspraken als `eencellig` en `tasjes`

Heb zelf niet zo vaak problemen met dat soort dingen, hoewel studenten er ook af en toe wel wat van kunnen.. Verder eigenlijk nooit problemen met publiek, heb overwegend studenten (ben er zelf ook een) en die zijn over 't algemeen wel goed ontwikkeld en relaxed, alleen soms _zwaar_ afgetankt..

Mooie plaatjes Joost en Kay :)

• LittleWan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-05 12:33
psychodweep schreef op donderdag 24 september 2009 @ 17:23:
Iemand die ook met zo'n mini softbox werkt ? Ervaringen ?
Al 3x in mn winkelmandje (web) gehad, maar nog nooit besteld...Zo een lumiquest leek mij interessant, maar lijkt mij niet handig als je door druk volk moet... ben dus ook wel benieuwd naar ervaringen, en vooral in hoeverre dit betere resultaten oplevert.

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

• Mittnick
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 15:59
@Joost Mulder
Gast! Doe normaal met die vage bewerkingen man, 't ziet er niet uit!

#1: Niet mijn ding; DJ kijkt vaag, niet duidelijk wat hij aan het doen is
#2: Leuk, lekker shot!
#3: Leuk, fris.. je had iets meer van 't lichaam nog erbij mogen pakken vind ik
#4: iets met bewerken en niet meer doen enzo..
#5: Shot is overbelicht geweest? zie iig redelijk wat uitgebeten vlekken..

@ThunderNet
'k vind het discutabel wat je hebt gedaan met het weghalen van de post van Vimo...

[ Voor 11% gewijzigd door Mittnick op 24-09-2009 18:34 ]

Hela Mittnick, is de bewerking echt zo vies dan?
Smaken verschillen natuurlijk maar oke, in de herkansing dan maar...

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2590/3951329846_eb645fba59.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 287184 op 24-09-2009 20:29 ]

• TranceSetter
Die is 10x beter. Chee kijkt not amused trouwens :P

Hij keek verbaasd. Toen die me in de gaten had kon die er hard om lachen dat ik hem dan toch nog had kunnen spotten.
Had natuurlijk helemaal niet gewild dat hij het in de gaten zou hebben zodat ik een foto van hem zou hebben op de rug. Maja die meiden keken van zijn camera weg richting mij dus ja, hij kijkt ook ineens om.

• TranceSetter
Logisch :) Wel grappig

• psychodweep
LittleWan schreef op donderdag 24 september 2009 @ 17:42:
[...]

Al 3x in mn winkelmandje (web) gehad, maar nog nooit besteld...Zo een lumiquest leek mij interessant, maar lijkt mij niet handig als je door druk volk moet... ben dus ook wel benieuwd naar ervaringen, en vooral in hoeverre dit betere resultaten oplevert.
Heb het ook al vaker in m'n winkelmandje gehad.Heb je ook goedkope versies van op focalprice of dealextreme voor 5-7 EUR ofzo. Ik heb iemand het zien gebruiken voor macrofotografie, maar nog niet voor PF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Jaren geleden al eens iemand gespot met zo'n mini softbox op z'n flitser. Je loopt als voor lul met zo'n grote camera, waarom zou je hem nog opvallender maken?

Anyways, die persoon was er echt over te spreken, vond zijn platen beduidend mooier dan met alleen flitser/omni bounce. Ik zag toendertijd het verschil niet zo op zijn mini schermpje...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:55

samo

yo/wassup

Ik heb er een en heb er eventjes mee geschoten. Het licht is nét iets diffuser. Maar het is nogal een onding om vast te houden. Sowiezo omdat deze vierkant is valt ie om mn lens en moet ie wel offshoe.Het verschil is minimaal. In sommige situaties kan het goed uitpakken maar je moet er wel naar zoeken.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Eigenlijk moet je dan zo-iets hebben he ;)
Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/_Bf48JKOl5HQ/R1x4XaCu30I/AAAAAAAAAbs/K4FLZTplB3g/s400/umbrellahead.jpg

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
abrakadaver schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 09:48:
[afbeelding]
wow dat ziet er maf uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:04
[afbeelding]
Dat is wel maf, vraag me af of het echt veel effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
[afbeelding]
Overtreffende trap: http://www.youtube.com/wa...ture=player_embedded#t=18
Sommige mensen gaan echt te ver ;) Denk dat het wel leuke reacties op feestjes op kan leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Iemand vanavond nog naar The Matrixx? Ik ga iig samen met Chee, maar weet niet of de Matrixx nou zoveel groter is geworden dat het nodig is om met meer fotografen te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
@F. Jacobse:
Ik weet niet of het een kwestie van smaak is; ik weet in iedergeval dat ik de bewerking afschuwelijk vond, en vind hem in de herkansing er veel beter uitzien :)

@TranceSetter:
Ik ben morgen aanwezig in de Matrixx - Vanavond is Jazzs er als het goed is en geloof ook dat er vanavond iemand van Partyflock aanwezig is... gezellig :p

Edit: Ik ben morgen aanwezig in de Effenaar in Eindhoven voor "Hard Nature"

[ Voor 10% gewijzigd door Mittnick op 25-09-2009 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Op 10 vierkante meter 4 fotografen... Dat wordt gezellig inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TranceSetter schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 16:16:
jeetje is die toko zo klein :o

nou vanavond maar eens op de stubnitz gaan kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

KleineAap schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 14:51:
[...]

Overtreffende trap: http://www.youtube.com/wa...ture=player_embedded#t=18
Sommige mensen gaan echt te ver ;) Denk dat het wel leuke reacties op feestjes op kan leveren?
Denk dat je op sommige festivals er wel iets leuks van kan maken, maar dan meer als act. Drukke area's of de kleinere clubs moet je dan niet opzoeken. En vervelend publiek kan dodelijk zijn voor je apparatuur ;). Misschien maar een bodyguard inhuren om mensen op afstand te houden?

Anoniem: 244262

TranceSetter schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 16:16:
Het waren er 5.. :P

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Voordeel van de Matrixx is wel dat er geregeld fotogeil publiek rondloopt, dus dat maakt het dan weer makkelijker :P

Topicstarter
nou vanavond maar eens naar earthdance toe, de line up ziet er waanzinnig uit *O* *O* *O*

http://www.namaste.eu/Earthdance/saturday.html

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-06 10:11
TranceSetter schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 15:35:
Iemand vanavond nog naar The Matrixx? Ik ga iig samen met Chee, maar weet niet of de Matrixx nou zoveel groter is geworden dat het nodig is om met meer fotografen te lopen.
Had een invitatie voor de borrel. Vond het wel nice aangekleed. Echt heel spectaculair was het niet verandert. Maar die LED's maken het geheel wel af.

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Die 2x dat ik in de Matrixx was liepen er wel veeeel fotografen rond. Met name bij de shows. Zo veel, dat het publiek de show nauwelijks meer kon zien :s. Maar goed, het heeft ook zo zijn voordelen, het publiek weet dat ze in ieder geval op een van die sites staan en dat ze geen fotografen meer op de schouder hoeven te kloppen.

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-05 09:40

ppFreddy

gewoon Frederik

grmbl

een maand geleden maakte ik deze foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.frederikwelvaert.be/dump/tweakers/img_048.jpg

nu brengt een zaak van dezelfde groep een nieuwe cd uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.frederikwelvaert.be/dump/tweakers/carre_cd.jpg

maar eens een vriendelijk mailtje sturen en vragen wat daaraan vasthangt :)

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-05 13:55

Zuurstok

Passionately curious

ze hebben hem tenminste wel zelf bewerkt :')

ik hoor eigenlijk tegenwoordig redelijk veel van dit soort toestanden,
waarom denken bedrijven hier zomaar mee weg te komen?

of heb je toevallig een contract getekend waar je niet de kleine lettertjes hebt gelezen dat je de rechten over draagt ? B)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

• TranceSetter
Jep, Chee, Jazzs, TranceSetter, en nog twee anderen. Heb je helaas niet gesproken...
Vond het wel een beetje leeg daar.
Noxa schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 12:57:
Had een invitatie voor de borrel. Vond het wel nice aangekleed. Echt heel spectaculair was het niet verandert. Maar die LED's maken het geheel wel af.
Die LED's doen inderdaad goed daar. Die balkons waren altijd redelijk saai. ff ter illustratie (toevallig staat Chee erop)

Afbeeldingslocatie: http://www.hw-photo.nl/got/matrixx.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door TranceSetter op 26-09-2009 18:47 ]

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Ghenzi schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 18:14:
ze hebben hem tenminste wel zelf bewerkt :')

ik hoor eigenlijk tegenwoordig redelijk veel van dit soort toestanden,
waarom denken bedrijven hier zomaar mee weg te komen?

of heb je toevallig een contract getekend waar je niet de kleine lettertjes hebt gelezen dat je de rechten over draagt ? B)
Bedrijven denken "wij zijn groot en zij zijn klein, en als ze moeilijk doen nemen we wel iemand anders".
Ik heb een goeie verstandhouding met de groep dus ik ga het verder discreet oplossen. Als dat niet lukt zal het wat minder discreet worden :9
En zo een contract heb ik zeer zeker niet getekend :)

Anoniem: 206663

ppFreddy schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 18:42:
[...]

Bedrijven denken "wij zijn groot en zij zijn klein, en als ze moeilijk doen nemen we wel iemand anders".
Ik heb een goeie verstandhouding met de groep dus ik ga het verder discreet oplossen. Als dat niet lukt zal het wat minder discreet worden :9
En zo een contract heb ik zeer zeker niet getekend :)
Mss jou opdrachtgever wel?
Toch is horen bij 1M? :)

Anoniem: 255680

Ik doe vanavond ook mijn eerste grote feestje als fotograaf aan, welliswaar niet backstage, maar het is een drum and bass feestje waar je word aangemoedigd je camera mee te brengen, en als je goed materiaal aan de dag kunt leggen krijg je met de volgende editie met wat geluk wel een backstage pass.

http://www.stealthbombers.be/SB15/

Ik ga gewoon licht bepakt met mijn D90 met batterygrip + 35 f/1.8 en sb-900 erop met als laatste reserve batterijen in mijn zak. Voor de rest neem ik niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Anoniem: 167065 schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 11:04:
nou vanavond maar eens naar earthdance toe, de line up ziet er waanzinnig uit *O* *O* *O*

http://www.namaste.eu/Earthdance/saturday.html
Volgens mij is het gecancelled ondanks de toezegging dat het door zou gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren een feestje waar je als bezoeker werd aangemoedigd om je camera mee te nemen. Ik had op voorhand ff gevraagd of ik geen perskaart kreeg, maar ze zeiden dat ze er al teveel hadden. Ik heb toch een beetje geprobeerd om er het beste wat uit te halen, al ben ik wat lui geweest en had ik alleen de 35 f/1.8 mee.

Hier het resultaat:

http://www.flickr.com/pho...r/sets/72157622464220830/

Video's op

http://www.youtube.com/lakkerpictures

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 255680 op 27-09-2009 14:27 . Reden: filmpjes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-05 15:08
De commercialisering van de dnb gaat lekker hard zo te lezen. Vroeger zag je daar alleen echte dnb headz, en steeds meer zie ik zuipende 15 jarigen die gaan moshen op de muziek 8)7 Nu ook al uitnodigen om camera's mee te nemen.... Maar je houdt het toch niet tegen.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

J3roen schreef op zondag 27 september 2009 @ 01:38:
[...]

Volgens mij is het gecancelled ondanks de toezegging dat het door zou gaan?
Ik las op at5 dat de Stub het erg moeilijk heeft en dat de vergunning is ingetrokken vanwege een drugsvonst. Ben benieuwd.
Kevinneke; als je trouwens feedback verwacht kan je beter wat foto's hier showen...

[ Voor 11% gewijzigd door samo op 27-09-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joepv schreef op zondag 27 september 2009 @ 14:41:
De commercialisering van de dnb gaat lekker hard zo te lezen. Vroeger zag je daar alleen echte dnb headz, en steeds meer zie ik zuipende 15 jarigen die gaan moshen op de muziek 8)7 Nu ook al uitnodigen om camera's mee te nemen.... Maar je houdt het toch niet tegen.
Dnb is in België toch wel populair, en in vergelijking met wat je in een normale discotheek vind in België, is dnb nog altijd wel voor de net iets andere mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
samo schreef op zondag 27 september 2009 @ 14:51:
[...]

Ik las op at5 dat de Stub het erg moeilijk heeft en dat de vergunning is ingetrokken vanwege een drugsvonst. Ben benieuwd.
Kevinneke; als je trouwens feedback verwacht kan je beter wat foto's hier showen...
Ach ja als je drugs wil vinden dan vind je ze ook dat is niet zo moeilijk. misschien moet de security eens bij de 2e kamer gaan fouilleren op drugs, denk dan dat je die toko ook meteen kan dichtgooien :w

pfff gisteren dus alleen de supperclub boot beschikbaar voor het feesie, wel jammer want heel strak en heel erg zwart die bovenzaal. beneden zaal spierwit dus dat zorgt niet echt voor kleurrijke sfeerbeelden :'(
en dan zie je de stubnitz ernaast liggen volgehangen met mooie decos :'(

nou hier nog sfeerimpressie vanochtend om half 7
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2009-parties/2009-09-26-earthdance/thumb2/image80.jpg

en de rest , heb niet echt iets geschoten waarvan ik denk ja, dat is goed :X
http://thehospages.com/pi...es/2009-09-26-earthdance/

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 27-09-2009 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Avondje Hardersplaza.

1 Promogirlie
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2623/3958236157_2b06c41cdd.jpg

2 Drinks
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3474/3958235219_1bf48e942b.jpg

3 Partygirls
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2513/3959011524_eb956a3891.jpg

4 Partygirls
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2617/3959011308_6b6a1e544d.jpg

5 Partygirls
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3458/3958236671_8ebc163139.jpg

6 Partygirl
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3487/3958236439_4f0b563615.jpg

7 Nurses
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2648/3959010142_bb669e4450.jpg

8 Cutie
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2670/3958235413_c0d741a740.jpg

9 MC Boogshe
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2431/3959010330_355d147239.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 287184 op 27-09-2009 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
Lekkere kleurtjes F. Jacobse.
Dankzij Vimo en Denief gisteren foto's mogen nemen op feestje waarvoor mijn dank.
Het was er de Temptation Bikini Carwash, zonder de Car dan...

1.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2483/3959176882_f830a78fde.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2454/3958398601_1133dd34ce.jpg

3. Danspaal
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2437/3959159478_90d8bed50e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
@F. Jacobse
Lekkere kleurtjes; hier en daar iets te hard ingeflitst :)

@psychodweep
Top dat je via Vimo en Denief aan een klusje bent gekomen. mis echter een beetje het echte 'partypics-gevoel' op de een of andere manier..

Hard Nature
Mijn festivalseizoen sloot naadloos aan op het komende indoorseizoen, ik heb vannacht de Effenaar in Eindhoven bezocht om Hard Nature vast te leggen. Ik heb ook het off-shoe flitsen maar weer opgepakt omdat dit soms wel leuke resultaten opleverd (en soms ook niet ;))

#1 - DJ Frontliner
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2009/09/26/hardnature/20090926_hn-1.jpg

#2 - Kusje
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2009/09/26/hardnature/20090926_hn-2.jpg

#3 - Portretje Sluitertijd van 2 seconden..
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2009/09/26/hardnature/20090926_hn-3.jpg

#4 - DJ Headhunterz
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2009/09/26/hardnature/20090926_hn-4.jpg

#5 - DJ Headhunterz, powered by Pioneer
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2009/09/26/hardnature/20090926_hn-5.jpg

#6 - Hard Nature
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2009/09/26/hardnature/20090926_hn-6.jpg

#7 - Sfeertje!
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2009/09/26/hardnature/20090926_hn-7.jpg

#8 - Lasers
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2009/09/26/hardnature/20090926_hn-8.jpg

#9 - DJ Zatox
Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2009/09/26/hardnature/20090926_hn-9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Mittnick schreef op zondag 27 september 2009 @ 18:31:
@psychodweep
Top dat je via Vimo en Denief aan een klusje bent gekomen. mis echter een beetje het echte 'partypics-gevoel' op de een of andere manier..
:D ik zeg niks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Weer een paar van mijn kant! :)

1. Hmm zo moet het dus niet! :P
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2590/3959793430_55a2441eaa_o.jpg

2. Djtje aan het wachten
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3519/3959020713_0f7e2716e2_o.jpg

3. Rare koppen
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2460/3959792740_b200fc02c0_o.jpg

4. Paarse DJ :P
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2529/3959019957_7a67d24776_o.jpg

5. RnB Dj
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2434/3959019345_6d34850005_o.jpg

En de laatste is een klein beetje hos achtig (was alleen niet de bedoeling :P)
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2511/3959791998_e67a701c35_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hela mydo die laatste is helemaal niet hos achtig, zo'n foto zou ik nooit maken en als ik hem gemaakt zou hebben zou die binnen een seconde alweer verwijderd zijn :w
laat volgende keer in ieder geval zoiets als een correcte timing erin hebben zitten mocht je weer een vage foto als hossig willen aanmerken ! :w

speciaal voor jou dan nog een paar hossige voorbeeldjes van gisteren ;)

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2009-parties/2009-09-26-earthdance/thumb2/image26.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2009-parties/2009-09-26-earthdance/thumb2/image68.jpg

ps voor de rest te weinig omgeving in je fotos, veels te strak gekaderd naar mijn smaak.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 27-09-2009 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
@hos, ziet er gezellig uit zo'n tentje. Lekker sfeervol :D

@Joost, Je hebt lekker kleurtjes te pakken daar. Volgens mij een top lichtshow, met genoeg licht ook?

@psychodweep, als serie wel leuk, maar dan houd het ook op. Meer als naakte dames zie ik niet :)

@Mittnick, zoals gewoonlijk weer toffe platen. Nummertje 1 met offshoe flits? 2 is redelijk nep, maar niet minder leuk om te zien. Verder leuke platen, en ook mooie details zoals nummer 6 :)

@mijnhondispleite, 1 doet me niets, 2 vind ik teveel wit licht hebben, wat niet echt sfeer geeft, en nummer 6 doet me gewoon ook totaal niets. De overige 3 zijn wel leuk, maar overal mis ik het partygevoel/sfeer.

Zelf afgelopen vrijdag in de Matrixx rondgelopen. 90's hits till now, en tevens Grand Opening. Goed verbouwd, maar niet spectaculair anders. Een barretje extra, de andere 2 verkleind (wat stukken beter is overigens), en boven tegen de railing van het balkon mooie LED-walls gehangen. Deze in combinatie met goede visuals en goede belichting geeft een lekker sfeertje daar:

1. Overzichtsshotje
Afbeeldingslocatie: http://www.hw-photo.nl/got/matrixxopening/matrixxopening01.jpg

2. Des'ree, wel bekend als zangeres van 2 Brothers on the 4th Floor, en nu trad ze op als 1 van de Diva's of dance. De 2 anderen waren de zangeres van T-Spoon en de zangeres van 2 Unlimited. Des'ree was (vond ik) veruit de beste van de drie
Afbeeldingslocatie: http://www.hw-photo.nl/got/matrixxopening/matrixxopening02.jpg

3. Overzichtsshotje, inclusief 3 pixels Gijs Staverman
Afbeeldingslocatie: http://www.hw-photo.nl/got/matrixxopening/matrixxopening03.jpg

4. Nog maar 1
Afbeeldingslocatie: http://www.hw-photo.nl/got/matrixxopening/matrixxopening04.jpg

5. Nog een overzicht, maar dan vanuit de andere kant. Met LED-walls :D
Afbeeldingslocatie: http://www.hw-photo.nl/got/matrixxopening/matrixxopening05.jpg

6. Snoepmeisje O+
Afbeeldingslocatie: http://www.hw-photo.nl/got/matrixxopening/matrixxopening06.jpg

7. Lieve dametjes :>
Afbeeldingslocatie: http://www.hw-photo.nl/got/matrixxopening/matrixxopening07.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@psychodweep

Thanks!
Gave foto´s van mooie babes. Foto 1 en 2 zit vol op actie en nummer 2 vind ik leuk genomen qua kadering en standpunt.
Als je dan toch besluit om een selecte post te maken van de washbabes dan vind ik foto drie gelijk buiten de serie vallen.
Maar dat gebeurd snel wanneer je drie fotos neer zet.

@Mittnick
Inderdaad, soms iets te hard geflitst. Het licht in die tent is enorm.

Foto 1
Leuke offshoe foto maar ik vind het nog wel iets te donker.

Foto 4
Jammer dat hij helemaal in het licht wegvalt. Kan waarschijnlijk niet anders, anders had je het vast gedaan.

Lasers, sfeer en details mooi vast gelegd.
Over-all zou het voor mij een tikkie meer lichter mogen.

@mydogisgone

Foto 1
Wat moet zo niet? Een foto maken of totally out gaan?
Indien die gast daar staat te kotsen or whatever had je hem voor mij weg mogen laten. Sowieso eigenlijk wel vanwege zijn houding.

Over het algemeen is je kadering niet echt spannend. Slecht wil ik het niet noemen maar ik krijg de indruk dat je kei hard je best doet maar daardoor een vervelende kadering opleverd. (omdat je nog niet weet wat je zoekt.. dat idee krijg ik.)

@hos
Tja, dat zijn inderdaad hos foto´s. Hoe kom je er aan?
Oh wacht die heb je zelf gemaakt. :)
Nog geprutst met de flits witbalans of alles weer gefixeerd op kleurtemperatuur?

@Trancesetter
Inderdaad, ernstig veel licht daar. Super gaaf maar ook wel weer een enorme uitdaging om te doen.

Veel overzichtshotjes :) Met foto 3 als topper voor mij.

Foto 6 mag je wel wat meer aandacht aan geven imho. Dit is echt zo´n shot van een te grote afstand waarbij iemand net voor je langs wilt lopen die net even nog stopt voor je.
Kruip er dichter op en maak zoiets spannend. Mooie lach zie ik in de verte wat ik graag beter had willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 287184 schreef op zondag 27 september 2009 @ 22:32:

@hos
Tja, dat zijn inderdaad hos foto´s. Hoe kom je er aan?
Oh wacht die heb je zelf gemaakt. :)
Nog geprutst met de flits witbalans of alles weer gefixeerd op kleurtemperatuur?
yep alles gefixeerd op kleurtemperatuur, je hebt me te pakken bij deze :+

moet toch weer eens lekker gaan experimenteren met de settings heb ik het idee, op een gegeven moment denk je het te hebben maar dan roest je ook weer vast |:(

wat dat betreft mis ik ook wel weer een samo in de buurt die me weer scherp kan houden :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 27-09-2009 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Anoniem: 167065 schreef op zondag 27 september 2009 @ 21:21:
hela mydo die laatste is helemaal niet hos achtig, zo'n foto zou ik nooit maken en als ik hem gemaakt zou hebben zou die binnen een seconde alweer verwijderd zijn :w
laat volgende keer in ieder geval zoiets als een correcte timing erin hebben zitten mocht je weer een vage foto als hossig willen aanmerken ! :w

speciaal voor jou dan nog een paar hossige voorbeeldjes van gisteren ;)

[afbeelding]

[afbeelding]

ps voor de rest te weinig omgeving in je fotos, veels te strak gekaderd naar mijn smaak.
Tjah probeer de hos achtige foto momenten nog een beetje te vinden. :) Gewoon puur voor de fun. Niet om iets af te leveren aan mijn werkgever. Deze staat dan ook niet online op hun site.

Ik pak eigenlijk weinig van de omgeving omdat mijn werkgever dat wil en mede om het feit dat het niet zo druk is/was. Volgende keer stuur ik je wel een dm als ik weer iets heb waarvan ik denk dat het eventueel hossig is. :+
TranceSetter schreef op zondag 27 september 2009 @ 21:27:

@mijnhondispleite, 1 doet me niets, 2 vind ik teveel wit licht hebben, wat niet echt sfeer geeft, en nummer 6 doet me gewoon ook totaal niets. De overige 3 zijn wel leuk, maar overal mis ik het partygevoel/sfeer.
2 komt alsmede door een dom led lampje wat er stond. Kan het wel wat bewerken dat het wat minder wit overkomt.
Nummer 6 was puur om ff aan hos te showen. :)

En tjah de rest is ook niet echt spannend te noemen omdat er op dat feest inderdaad geen sfeer was. Veel ruzie en teveel mensen die vervelend zijn mbt het vragen om een foto te maken.
Anoniem: 287184 schreef op zondag 27 september 2009 @ 22:32:

@mydogisgone

Foto 1
Wat moet zo niet? Een foto maken of totally out gaan?
Indien die gast daar staat te kotsen or whatever had je hem voor mij weg mogen laten. Sowieso eigenlijk wel vanwege zijn houding.

Over het algemeen is je kadering niet echt spannend. Slecht wil ik het niet noemen maar ik krijg de indruk dat je kei hard je best doet maar daardoor een vervelende kadering opleverd. (omdat je nog niet weet wat je zoekt.. dat idee krijg ik.)
haha hij is niet aan het kotsen hoor, maar hij vroeg mij voor een foto en ineens bukt ie naar voren omdat hij ineens niet meer wou. :?

Kadering is inderdaad niet zo spannend, was ook geen spannend feestje. Thnx voor je feedback iig! :)

[ Voor 58% gewijzigd door mydogisgone op 28-09-2009 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

psychodweep schreef op zondag 27 september 2009 @ 17:51:
Lekkere kleurtjes F. Jacobse.
Dankzij Vimo en Denief gisteren foto's mogen nemen op feestje waarvoor mijn dank.
Het was er de Temptation Bikini Carwash, zonder de Car dan...
Blij dat mijn oproep resultaat gehad heeft! :)
Leuke pics, heb je ook gewone partypics gemaakt of was het enkel voor deze "act"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Anoniem: 206663 schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 21:41:
Mss jou opdrachtgever wel?
Toch is horen bij 1M? :)
1M heeft hieromtrent geen speciale regeling.
Tot nu toe geen antwoord, maar ik heb een sterk vermoeden dat ik nergens op hoef te rekenen... En als ik niet akkoord zou gaan vragen ze simpelweg vanaf nu gewoon aan 1M om een andere fotograaf te sturen. Zou wel spijtig zijn, want de groep waar Carré toe behoort zorgt wel voor het meeste shoots voor mij.
Misschien toch eens proberen wat contacten te leggen in Kokorico wat dichter bij de deur :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270457

Bedankt Psychodweep en Denief voor de hulp...
Anders zaten we daar zonder fotograaf :p
Heb je foto's gezien, en er zitten mooikes tussen ;) Thanx

Hier nog een paar van mij:

Champagne (beetje druk)
Afbeeldingslocatie: http://nl.netlogstatic.com/p/oo/077/583/77583128.jpg

Lasertje:
Afbeeldingslocatie: http://nl.netlogstatic.com/p/oo/076/955/76955461.jpg

Koppeltje:
Afbeeldingslocatie: http://nl.netlogstatic.com/p/oo/076/954/76954604.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
Anoniem: 206663 schreef op maandag 28 september 2009 @ 14:17:
[...]

Blij dat mijn oproep resultaat gehad heeft! :)
Leuke pics, heb je ook gewone partypics gemaakt of was het enkel voor deze "act"?
Thanks.
De opdracht waren de acts + veel portretjes.
Hier een paar van die portretjes:
1.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2585/3962802251_29ce8c42ff.jpg

2. Twins ?
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2523/3963547512_c2433a0c09.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door psychodweep op 28-09-2009 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

@Vimo: Ik ben niet heel erg onder de indruk. #1 is wel erg druk het stoort me zelfs een beetje. #2 mist wat van de intensiteit van een lasershot. #3 heeft een enorm oncharmante schaduw op haar gezicht. Niet helemaal geweldig dus.
@Psycho Grappige portretjes. Bij #2 is de achtergrond nog wel een beetje druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
Dat is waar Samo. Had het beter verticaal gedaan of de meisjes verplaatst. Een deel van de opdracht was ook om zoveel mogelijk horizontaal te trekken (omwille van de image handler van de site die verticale foto's niet volledig weergeeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ F. Jacobse: Leuke foto's al vind ik ze op het randje van te overschept? Speciaal veel usm toegepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206663 schreef op maandag 28 september 2009 @ 20:56:
@ F. Jacobse: Leuke foto's al vind ik ze op het randje van te overschept? Speciaal veel usm toegepast?
Thanks! Ik heb geen usm toegepast. Het zal aan mijn ragscherpe lens kunnen liggen :P
Of het kan zo lijken door het redelijk hoge contrast dat je in de meeste fotos van mij terug vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Anoniem: 287184 schreef op maandag 28 september 2009 @ 21:08:
[...]

Thanks! Ik heb geen usm toegepast. Het zal aan mijn ragscherpe lens kunnen liggen :P
Of het kan zo lijken door het redelijk hoge contrast dat je in de meeste fotos van mij terug vind.
Met wat voor lens werk je eigenlijk? :P

Btw nog ff een vraag aan de mensen hier die met een canon 17-40 f4 L lens schieten hier. Hoe is de scherptediepte op f4? Beter als mijn 17-55 is f2.8 op f4?

[ Voor 18% gewijzigd door mydogisgone op 28-09-2009 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:20
mydogisgone schreef op maandag 28 september 2009 @ 23:34:
[...]

Btw nog ff een vraag aan de mensen hier die met een canon 17-40 f4 L lens schieten hier. Hoe is de scherptediepte op f4? Beter als mijn 17-55 is f2.8 op f4?
Die zou dezelfde moeten zijn, of bedoel je scherpte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mydogisgone schreef op maandag 28 september 2009 @ 23:34:
[...]

17-55 en 17-40.
De fotos uit mijn laatste post zijn trouwens allemaal met de 17-55 gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Zoutvat schreef op maandag 28 september 2009 @ 23:58:
[...]

Die zou dezelfde moeten zijn, of bedoel je scherpte?
Bedoel scherpte. Soms heb ik op f4 bepaalde mensen niet scherp omdat ze net buiten het scherptediepte gedeelte vallen. :/
Anoniem: 287184 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 00:00:
[...]

17-55 en 17-40.
De fotos uit mijn laatste post zijn trouwens allemaal met de 17-55 gemaakt.
Welke lens bevalt je eigenlijk meer?

Heb trouwens ook het idee dat die 17-55 van jou vele malen scherper is. :X Toch maar eens na laten kijken. :/

[ Voor 39% gewijzigd door mydogisgone op 29-09-2009 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

ik heb sinds een tijdje mijn 17-55 ingeruild voor een 17-40. Heb ze even naast elkaar gebruikt, en bij de 17-40 heb ik de indruk dat die een stuk accurater focust. Vroeger had ik vaak foto's waarvan ik bij thuiskomst merkte dat ie er een halve meter naast zat. Nu kan je bijna de wimpers tellen (ik focus altijd op de ogen)

(en bovendien is het contrast een pak beter, en de prestaties bij tegenlicht zijn ook geweldig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

ppFreddy schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 01:44:
ik heb sinds een tijdje mijn 17-55 ingeruild voor een 17-40. Heb ze even naast elkaar gebruikt, en bij de 17-40 heb ik de indruk dat die een stuk accurater focust. Vroeger had ik vaak foto's waarvan ik bij thuiskomst merkte dat ie er een halve meter naast zat. Nu kan je bijna de wimpers tellen (ik focus altijd op de ogen)

(en bovendien is het contrast een pak beter, en de prestaties bij tegenlicht zijn ook geweldig)
Denk dat ik maar een keer even zo'n lens voor een dagje moet huren om het te proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
mydogisgone schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 00:02:
[...]

Bedoel scherpte. Soms heb ik op f4 bepaalde mensen niet scherp omdat ze net buiten het scherptediepte gedeelte vallen. :/
Dan moet je je misschien maar eens inlezen op de invloed van diafragma en focal length op de scherptediepte. Dat heeft namelijk niet zoveel met de lens te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet alleen de lens bepaald de scherpte he!? Camera kennis doet ook een hoop wonderen. Schiet je op ai servo of one shot? Het kan een heleboel schelen.

Trouwens, welke me meer bevalt kan ik niet zeggen. Beide lenzen hebben zo zijn voor en nadelen en zijn inzetbaar en verschillende situaties en omgevingen.
Gewoon een leuke combi om beide naast elkaar te hebben.

Wat jij nog even kan doen is een testchart erbij pakken en kijken of je front of backfocus hebt. (voer het wel goed uit anders heb je er nog niks aan... google er maar naar)
Zo niet, dan is er gewoon niks met je lens aan het handje en moet je het probleem ergens anders zoeken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Joepv schreef op zondag 27 september 2009 @ 14:41:
DnB is in Nederland volgens velen, zoals ze dat zo mooi zeggen "dood" (Ben ik het niet mee eens). Echte headz zijn er nog altijd maar het is weer terug onder de grond.
M.b.t de moshpits, tja. We zijn allemaal jong geweest ofzo. :/

Gaat weer lekker plaatjes kijken

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mydogisgone schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 00:02:
[...]

focus je dan wel op de meest voorste persoon ? en zelf kan je het natuurlijk ook beinvloeden door de mensen te dirigeren zodat ze redelijk op 1 lijn staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Anoniem: 287184 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 09:09:
Niet alleen de lens bepaald de scherpte he!? Camera kennis doet ook een hoop wonderen. Schiet je op ai servo of one shot? Het kan een heleboel schelen.

Trouwens, welke me meer bevalt kan ik niet zeggen. Beide lenzen hebben zo zijn voor en nadelen en zijn inzetbaar en verschillende situaties en omgevingen.
Gewoon een leuke combi om beide naast elkaar te hebben.

Wat jij nog even kan doen is een testchart erbij pakken en kijken of je front of backfocus hebt. (voer het wel goed uit anders heb je er nog niks aan... google er maar naar)
Zo niet, dan is er gewoon niks met je lens aan het handje en moet je het probleem ergens anders zoeken denk ik.
ai servo dacht ik. Heb de camera nu niet bij de hand. Weet het dan ook niet zeker. Maar goed ik heb meer het idee dat de lens niet scherp is, soms wel en soms niet. Dus ik ga zeker ff kijken met zo'n testchart. :)
Anoniem: 167065 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 09:28:
[...]

focus je dan wel op de meest voorste persoon ? en zelf kan je het natuurlijk ook beinvloeden door de mensen te dirigeren zodat ze redelijk op 1 lijn staan ;)
Het persoon in het midden vaak en dan bij de ogen.
Maar soms gaan ze met 3 man staan en gaat er net eentje wat verder naar voren staan. :/

[ Voor 17% gewijzigd door mydogisgone op 29-09-2009 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
yep en dan is de voorste persoon out of focus terwijl als je op de voorste focust blijven de achterste in focus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleWan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-05 12:33
wie van jullie gebruikt contracten om de voorwaarden vast te stellen? of werken jullie altijd met mondelinge afspraken.

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Anoniem: 167065 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 16:40:
yep en dan is de voorste persoon out of focus terwijl als je op de voorste focust blijven de achterste in focus ;)
Ja dat snap ik, maar zijn er geen lenzen die wat meer iets verder gaan qua scherpte. Maar toch nog een goed licht binnen kunnen krijgen? dus wat minder dof. :P :+

Trouwens heb soms ook wel eens dat ik scherpstel op iemand en dat hij helemaal niet scherp is. En dat zou dan wel moeten icm de flits. Dat ligt echt aan de lens denk ik. Maar ja zal hem wel eens een keer na laten kijken. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

mydogisgone schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 21:22:
[...]

Ja dat snap ik, maar zijn er geen lenzen die wat meer iets verder gaan qua scherpte. Maar toch nog een goed licht binnen kunnen krijgen? dus wat minder dof. :P :+
Om iemand anders' antwoord te gebruiken:
Wilko schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 08:48:
Dan moet je je misschien maar eens inlezen op de invloed van diafragma en focal length op de scherptediepte. Dat heeft namelijk niet zoveel met de lens te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 19:12
[...]

Of je moet je diafragma knijpen, of je moet TS lenzen gebruiken, dan kun je het scherpteveld schuin leggen. ;)
Verder kan het helpen om iets meer groothoek te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

-DG- schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 21:56:
[...]

Of je moet je diafragma knijpen, of je moet TS lenzen gebruiken, dan kun je het scherpteveld schuin leggen. ;)
Verder kan het helpen om iets meer groothoek te schieten.
Maar goed ik denk dat ik toch eerst ff een keer de 17-40 ga testen. Ik ben er zelf deze week ook niet echt bij. :/ Beetje ziekjes. :X Jullie hebben helemaal gelijk.

Haal 2 dingen door elkaar. Dus dacht niet echt aan het diafragma en dergelijke.

[ Voor 40% gewijzigd door mydogisgone op 29-09-2009 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[...]

Trouwens heb soms ook wel eens dat ik scherpstel op iemand en dat hij helemaal niet scherp is. En dat zou dan wel moeten icm de flits. Dat ligt echt aan de lens denk ik. Maar ja zal hem wel eens een keer na laten kijken. :/
zoals al eerder gezegd, wat meer groothoek. als je fisheye hebt dan is bijna alles scherp op f 5.6 ;)

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Anoniem: 167065 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 23:45:
[...]

zoals al eerder gezegd, wat meer groothoek. als je fisheye hebt dan is bijna alles scherp op f 5.6 ;)
We gaan gewoon even wat testen wat straks binnen mijn smaak valt :) thnx iig voor de antwoorden! :)

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat valt er te "testen" :? Als je een te kleine scherptediepte hebt, kun je vier dingen doen: 1. meer groothoek gebruiken 2. je diafragma dichtknijpen 3. een grotere scherpstelafstand hanteren 4. op de voorste persoon focussen ipv de middelste. Daar zit geen verschil in tussen een 17-55 of 17-40.

Topicstarter
yep ik ook niet begrijpen, zolang je niet je trucje van op de middelste persoon op de ogen focussen afleert is er weinig winst te behalen met andere lensen

hier nog een voorbeeldje op f2.8 en iso 3200
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2009-parties/2009-09-05-cirque-excentrique-fame/thumb2/image20.jpg

http://thehospages.com/pi...entrique-fame/image20.jpg

ok de achterste luitjes zijn niet scherp maar toch de afstand naar de voorste persoon is in deze al behoorlijk, maar ja dit is dan ook 2.8 en niet 4 of 5.6 zoals te doen gebruikelijk bij groepsshots

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 30-09-2009 09:47 ]

• neographikal
  • Niet online
LittleWan schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:10:
wie van jullie gebruikt contracten om de voorwaarden vast te stellen? of werken jullie altijd met mondelinge afspraken.
Indien er geld en/of rechten mee gemoeid zijn: minimaal per mail en liever nog op papier :)

ppFreddy schreef op maandag 28 september 2009 @ 17:12:
[...]

1M heeft hieromtrent geen speciale regeling.
Tot nu toe geen antwoord, maar ik heb een sterk vermoeden dat ik nergens op hoef te rekenen... En als ik niet akkoord zou gaan vragen ze simpelweg vanaf nu gewoon aan 1M om een andere fotograaf te sturen. Zou wel spijtig zijn, want de groep waar Carré toe behoort zorgt wel voor het meeste shoots voor mij.
Misschien toch eens proberen wat contacten te leggen in Kokorico wat dichter bij de deur :9
Blijkbaar toch wel gevolgen? :(

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Ik moet binnenkort een avondje schieten @ de lokale cafe/discotheek!
Ik beschik momenteel over een 40D en een tokina 12-24mm, gaat dit lukken i.c.m. een flitser of zal er ook ander glas nodig zijn?

Anoniem: 315135

Ik heb gister de Tamaron 17-50mm f/2.8 aangeschaft en schoot voorheen met de standaard kitlens 18-55mm f/3.5-5.6
Wat een wereld van verschil, in scherpte en in kleur.
Waarschijnlijk gaat de partyshoot voor as Zaterdag niet door, ik had graag de Tamaron willen uitproberen.

Is er iemand die de Tamaron kent en ervaring mee heeft?

Anoniem: 315135

mklkhanou schreef op woensdag 30 september 2009 @ 16:48:
Ik beschik momenteel over een 40D en een tokina 12-24mm, gaat dit lukken i.c.m. een flitser of zal er ook ander glas nodig zijn?
Dit moet zeker wel kunnen, maar soms zul je iets meer naar voren moeten komen.

• Mittnick
mklkhanou schreef op woensdag 30 september 2009 @ 16:48:
Nee, dit gaat absoluut niet lukken!

Lees a.u.b. de openingspost eens door, en denk zelf eens na; als je er zelf niet uitkomt moet je je serieus gaan afvragen of het wel zo'n goed idee is om foto's te gaan maken in de lokale disco..

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Mittnick schreef op woensdag 30 september 2009 @ 17:00:
[...]

Nee, dit gaat absoluut niet lukken!

Lees a.u.b. de openingspost eens door, en denk zelf eens na; als je er zelf niet uitkomt moet je je serieus gaan afvragen of het wel zo'n goed idee is om foto's te gaan maken in de lokale disco..
Licht eens toe?
Ik denk dat het bereik hartstikke aangenaam is aangezien je hartstikke dicht op elkaar zit!
En qua lichtsterkte? Diafragma knijp je vaak toch een beetje dicht of zit ik nou verkeerd?
Pagina: 1 ... 23 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.