Zo breed ben ik niet hoor, ik heb de 5D mk2 voor de lol gekocht, hij hoeft zichzelf niet terug te verdienen met video/interviews etc. Er is meer in het leven dan alleen voor geld foto's maken

zoals ik al gezegd had op twitter het was leuk voor een eerste keer en dat over kreta hebben ze 100% gelijk in

Hoe heet je dan op Twitter? Kan me er niets van herinneren.
is die recorder niet trouwens niet in te stellen om op beide kanten te luisteren althans dat dacht ik te lezen in de specs ?
edit : als je het filmpje nog eens bekijkt zie je dat ze hem op een gegeven moment in het midden houd en beide te verstaan zijn mis toch een manier van dat ding in een bepaalde hoek vasthouden ?
De recorder heeft 4 mics (2x stereo). De ene kant is 90 graden zoals ik hierboven aangaf, de andere kant is net geen 180 graden. Als ik ze beide gebruik dan vangt hij veels te veel (omgevings)geluiden op en dat kan heel storend zijn. Zaterdag op Solar had ik beide mics gebruikt (voor- en achterkant) en dan hoor je teveel muziek door de stemmen heen. No worries, heb vanmiddag een echte interview mic besteld

Het syncen van de audio met het beeld is het meeste werk. Zo spannend zijn de filmpjes nou ook weer niet qua edits.
Kan de 5DM2 eigenlijk auto focussen tijdens het filmen? M'm D90 niet namelijk, vind dat filmen dan ook alleen leuk met een prime (vooral fisheye) anders is het niet te doen.
De 5D kan volgens mij met contrastdetectie scherpstellen. Volgens Canon :
"It is possible to focus a Canon EF lens manually or automatically while capturing a movie with the EOS 5D Mark II camera. For example, when the 5D Mark II is set for Live Mode AF or Face Detection Live Mode AF in Live View, it is possible to autofocus the lens before or during a movie clip by pressing the camera’s AF ON button."Niets moet, zie hierboven

toch heb ik er nu super veel spijt van dat ik een 40d heb gekocht en niet even gewacht/sparen en voor de 5dII gegaan.
alhoewel dat hij voor pfg door gerard weer de grond in geboord word met het af probleem, wat volgens hem weer door de 40d als midrange een van de beter is

Yep, zo vaak overdrijf ik echt niet, maar de AF zuigt echt voor een DSLR uit late-2008/2009.
40D is beter.... 50D is dus ook beter... 1D mk1-3 is beter.. etc etc.
Voor partyfotografie zou ik lekker een x0(0)D Canon halen.
ppFreddy schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:31:
Over heel dat 5DII verhaal: is die autofocus nu zo slecht? Ik heb vorige week nog met iemand staan praten die em gebruikte voor beachvolleyball en af en toe wat party. Hij zei dat de AF een pak vooruitgegaan is vergeleken met de vorige generatie 5D. Hij zou altijd de 5D kiezen boven een 1D...
Ik neig voorlopig toch nog steeds meer naar een 1D, en dan vooral omwille van de AF
Maar mijn eigen ervaring met de eerste 5D in party omstandigheden was dan ook wel heel negatief

Of de AF van de 5D mk2 veel beter is dan de mk1 weet ik niet, ik heb m'n 5D mk1 heel lang geleden verkocht en weet niet of het echt heel erg vooruit is gegaan. Maar waarom zou hij een 5D verkiezen boven een 1D? Ik kies 1000x liever voor m'n 1D qua focus/handling dan voor m'n 5D mk2. Misschien zei hij dat omdat hij geen 1D kan betalen?
Waarom wil je persee een 1D? Een 40D/50D is voldoende voor 90% van de gevallen. Voor het verschil in geld koop je leuk 2.8/1.4/1.2 glas. Toen ik van m'n 30D naar m'n 1Dmk2n ging had ik echt niet zoiets van "Zo hey, nu kan ik die shots wel maken!". Sterker nog, ik moest eerst 2 maanden wennen en ik irriteerde me mateloos aan het ontbreken van de mode-dial.
Dat vind ik (qua fotografie) wel heerlijk aan de 5D mk2 : die custommodes die ik heel snel kan kiezen. Dat moet de 1D mk4 ook maar eens gaan krijgen

Best lekkere platen eigenlijk, netjes! Doet me een beetje denken aan Mittnick

Zit misschien wel iets teveel geel in de meeste platen, maar voor de rest prettig om naar te kijken.
[
Voor 4% gewijzigd door
GerardHenninger op 12-08-2009 00:16
]