Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 19:53:
[...]
ps hoe zit het nu hier met het focuspunten gebruik ? een tijd geleden kon ik me nog herinneren dat de meeste center focus deden. is dat ondertussen veranderd ? en zo ja waarom ?
(ik doe nog steeds in 90% van de gevallen center focus

)
met center focus werkt mijn af assist in ieder geval van de flitser, bij de buitenste focuspunten doet die het niet meer

Gebruik ik het liefste het focuspunt dat op het onderwerp is gericht. Niet alleen omdat wat Floris al zei de lichtmeting zorgt voor de juiste belichting van je onderwerp (bij nikon zit ook al bij de meeste basis modellen), maar ook om de scherpte vlak niet te laten verleggen. Ook bij het maken van meerdere foto's achter elkaar (niet persee burst modus) levert het minder geëikel op.
De D700 die ik nu gebruik heb ik zowel positieve als negatieve kritiek:
[list]• icm een SB800 moet de D700 kwa focusmogelijkheden "kreupel" gemaakt worden; zet hem op 11 focuspunten ipv de 51 (wellicht ook jouw probleem) omdat ie anders bij een ander scherpstelpunt buiten de centerfocus de AF-assist van de SB800 uitschakelt. Bij de SB900 is dit niet het geval.
• Als het voldoende licht is (bijv bij concerten), zijn die 51 focuspunten geniaal icm een bewegend onderwerp. Stel hem in op AF-c en de draaiknop op de achterkant naast de display 1 optie onder de bovenste, en hij blijft je onderwerp tracken. Ideaal bij bijv concerten.
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 00:05:
...
kwam daar binnen om zoals altijd gefouilleerd te worden, zo gezegd zo gedaan, daarna wil meneer de security dude mijn tas controleren waarna ik hem 2x vertel dat er foto apparatuur in zit, maar hij eigenwijs mijn tas open ritst. Daardoor valt dus mijn camera op de grond. (Hij liet mijn tas rechtop staan i.p.v. neerleggen)
Heb 1x meegemaakt dat zo'n anabolen gozer m'n tas rechtop wilde zetten en bijna de tas had opengeritst. Was er snelgenoeg bij om hem weer plat te leggen. Nadien geef ik het duidelijk aan dat ik de tas zelf open maak en houd zonodig mijn hand er op tijdens het fouilleren om de boodschap duidelijk over te laten komen.
Wat die gasten nu beweegt om zo'n (zware) tas alsnog rechtop te zetten als ze zien dat het een "klep" is die tot aan onder de gehele tas bloot legt.
Zijn er overigens al ontwikkelingen, is de boel een beetje redelijk afgehandeld uiteindelijk?
Exinores! Met ER25 DB doppen. Over de demping ben ik erg tevreden. Over de passing wat minder, wat dat betreft heb ik ze bij een prutser laten aanmeten

. Ze hebben ze inmiddels ook niet meer in het assortiment bij die zaak, en ik kom er niet meer

.
na mijn 2.5 week vakantie in kreta schrok ik toch wel van het feit dat we na 1 week elkaar amper nog konden verstaan in het appartment.
Eigenlijk nooit eerder een piep in mijn oren gehoord. Ook niet in de tijd voordat ik doppen gebruikte, tot afgelopen zondag na afloop van een strandfeestje. Ik was mijn doppen vergeten... Gelukkig was met een 1,5 dag die piep foetsie, maar ik vergeet echt
NOOIT meer mijn doppen.
nu zit ik te kijken naar filterz oordoppen maar verder zie ik eigenlijk niet veel alternatieven ? (betaalbaar that is)
Als je ze vergelijkt met condooms zijn ze duur ja, maar als je het in verhouding zet tot de rest van je leven met gehoorverlies rondlopen of doof zijn dan heb ik het er graag voor over om kwalitatief goede doppen te hebben. 25 DB is zo ongeveer de beste demping die je kan krijgen, en helaas is dat voor mij soms alsnog niet genoeg. En dan doel ik op plekken tussen het gewone publiek waar ik dan sta.
Floor-is schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 18:19:
Ik heb een goedje van de vader van mijn vriendin gehad dat 'lijkensop' heet, eigenlijk gemaakt om de geur van lijken weg te kunnen wassen. Dat gebruik ik wel eens... Maar verder gewoon lekker laten luchten, over het algemeen is de geur snel weg.

Klinkt ranzig gast

Anyway, sinds die rookvrije horeca stinkt m'n gear alleen nog maar als er nog een paar sjaken rondlopen met een brandende peuk in hun hand. Gelukkig is die meur al snel weer weg nadat het spul een beetje gelucht heeft.
Ik doe dit nu al meer dan 8 jaar en kwam daarvoor ook wel eens op feesten waar lasers gebruikt werden. Heb die dingen talloze keren recht in mijn ogen gehad, vaak zelfs met mijn 'verrekijker' (lees: camera met lens) ertussen. Ik heb nergens last van en uit de gesprekken die ik heb gehad met bijvoorbeeld de mensen van 'Laserimage' en een oogarts heb ik begrepen dat de kans op schade echt nihil is.
Moet overigens ook zeggen dat ik meerdere mensen bij Tomorrowland heb gezien met zo'n laserpen, die dingen zijn wel gevaarlijk!
Van die laser pennen was er een keer een sjaak tijdens de les op de middelbare school die dat ding in m'n ogen mikte. Sindsdien heb ik dus ergens in m'n oog een blinde vlek

. Sindsdien ben ik een beetje klaar met lasers

.
Denk overigens dat het verschil in sterkte o.a. zit tussen hoe gebundeld zo'n straal is. De straal van een pen is vele malen meer gebundeld dan die van een lasershow. Die laatste is anders veel moeilijker zichtbaar te krijgen