Ervaringen partyfotografie deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 26 Laatste
Acties:
  • 171.414 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 08:43
Goed. Na enige tijd hier te hebben gesnuffeld lijkt het me wel wat om wat professioneler bezig te gaan met partyfotografie. Heb tot op heden met enige regelmaat wel bij feesten van studieverenigingen geschoten.

Nu heb ik bedacht dat ik wel bij Citydance Groningen zou kunnen beginnen met het maken van de stap van pro bono verenigingswerk naar wat professioneler. Maar nou is de vraag, hoe pak je dat aan? Ik wil wel graag stage-access erbij hebben om ook van de DJs fotos te maken, dus gewoon even die lui mailen en dan is dat vast te regelen.

Maar voordat ik dat doe, bij een gratis event als citydance, hoeveel zou ik dan moeten vragen voor mijn gefotografeer? In principe vind ik het prima om het te zien als gratis werk tbv het opbouwen van een portfolio (de meeste nightlife shots op dit moment komen toch uit wat minder grote events tenslotte), maar ik vermoed dat als ik ga aanbieden dingen gratis te doen dat ik andere fotografen die er wel wat aan willen verdienen voor de kop ga stoten. Enig advies?

[ Voor 0% gewijzigd door Marten op 29-07-2009 13:15 . Reden: even plaatsnaampje erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Ik weet ook niet in welke mate je ervaring hebt met party fotografie, maar ik zou eerst wat portfolio of ervaring opdoen vooraleer er geld ervoor te vragen. Indien je dat wel al hebt, dan moet je gewoon mailen naar de organisatie en dan hopen of ze interesse hebben.
Ik zie op de site van citydance dat er al fotos zijn, dus ik denk dat ze al een "huisfotograaf" hebben en ze waarschijnlijk geen interesse zullen hebben in jou (ook indien je het gratis zou doen om portfolio/ervaring redenen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:54
Of je diensten aanbieden aan een artiest die er draait! ;) Soms kun je dan de andere artiesten ook fotograferen omdat je al binnen bent. ;)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou Marten, ik zou het altijd proberen, niet geschoten altijd mis.

en een organisatie gaat niet zomaar risico nemen door een gratis fotograaf te nemen die ze niet kennen vs een ingehuurde fotograaf waarvan ze zeker weten dat ze kwaliteit krijgen.

ik leg zelf de scheiding tussen gratis en betaald in afspraken. als een organisatie zekerheid en of specifieke afspraken wil maken van hoe laat ik ergens ben cq sta en fotos moet maken dan kunnen ze me inhuren.
als een organisatie het als extratje ziet bovenop hun al ingehuurde fotografen en het ook niet zoveel uitmaakt dat ze ook geen afspraken hoeven te maken dan doe ik het ook gratis als ik het feest tenminste zelf ook heel leuk vind om naar toe te gaan.
maar dan nog zal ik geen zekerheid gaan bieden over mijn komst en besluit dan meestal pas een paar dagen van te voren of ik kom of niet. organisaties die er belang aan hechten willen dit soort zaken toch wel langer van te voren geregeld hebben en zekerheid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
lol net op tmf stukje van gerard gezien met zn 5dII van het filmpje wat ie laatst geplaatst had ;)

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:46
angel00008 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 16:26:
lol net op tmf stukje van gerard gezien met zn 5dII van het filmpje wat ie laatst geplaatst had ;)
Meer mensen hadden het er vandaag over... welk programma was het dan?
Als je goed genoeg kijkt zie je me trouwens ook nog in 2 videoclips :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ps iemand nog interesse in een 60mm 2.8 macro lens van canon ??

aangezien het toch niet meer waarschijnlijk is dat ik de switch terugmaak moet ik toch maar eens kijken of ik dit lensje nog kan verkopen voor een leuk prijsje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#12 is echt vet flooris!

Ik was er zondag ook even, vond 't nog beter dan vorig jaar!

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2548/3770123417_ff050307e0_o.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2009 03:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 03:25:
#12 is echt vet flooris!

[afbeelding]
wow leuke blik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 03:25:
#12 is echt vet flooris!

[afbeelding]
Euhm... Ik weet niet wat je met je foto's doet, maar het was die dag best zonnig. Krijg alleen nogal het gevoel dat het op het punt van losbarsten stond: moesson here we come.
Dat vind ik zonde.

[ Voor 11% gewijzigd door Floor-is op 30-07-2009 10:37 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jeetje zeg net even bij westergasterras geweest, stond me daar toch een kudde fotografen 8)7

bleek feesie van bjorn borg te zijn alwaar veel modelletjes op af kwamen die allemaal besprongen werden door de paparazzis en wat het al niet meer zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Jammer dat ik dat nou net weer gemist heb :) (niet direct vanwege het fotograferen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
J3roen schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 22:31:
Jammer dat ik dat nou net weer gemist heb :) (niet direct vanwege het fotograferen)
oh en doutzen kroes huppelde er ook nog rond, toen vloog alles wat een camera had meteen er naar toe toen zij kwam aanrijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zo en hier dan een paar van drum eh rawrhythm festival

1# models at work in de heineken koelkast
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2009-parties/2009-07-31-rawrhythmfestival/600/image54.jpg

2# Lamb *O*
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2009-parties/2009-07-31-rawrhythmfestival/600/image65.jpg

3# fakkelbrigade
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2009-parties/2009-07-31-rawrhythmfestival/600/image26.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 22:17
@Hos: Haha, 't is sinds 2002 het Drum-festival al niet meer ;) Heb je je een beetje vermaakt? Hieronder per foto wat feedback zoals ik het persoonlijk graag zou hebben gezien :)

#1 Leuke foto, reclame komt direct bij me naar boven, leuk! (horizon had wel recht gemogen).
#2 Deze had bij mij direct in de trash gegaan vanwege de flare, belichting, kadering.
#3 Sfeer komt naar voren, ging goed los met de handjes enz. - persoonlijk zie ik dan graag een punt waar de focus op ligt / naartoe wordt getrokken, dat mis ik een beetje..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mittnick schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 19:05:
@Hos: Haha, 't is sinds 2002 het Drum-festival al niet meer ;) Heb je je een beetje vermaakt? Hieronder per foto wat feedback zoals ik het persoonlijk graag zou hebben gezien :)

#1 Leuke foto, reclame komt direct bij me naar boven, leuk! (horizon had wel recht gemogen).
#2 Deze had bij mij direct in de trash gegaan vanwege de flare, belichting, kadering.
#3 Sfeer komt naar voren, ging goed los met de handjes enz. - persoonlijk zie ik dan graag een punt waar de focus op ligt / naartoe wordt getrokken, dat mis ik een beetje..:)
thanks voor de comments :) bij 2 vond ik persoonlijk de uitdrukking wel mooi van hem. en bij 3 ligt voor mij de focus duidelijk op zijn oog, maar kennelijk ben ik dus de enige die dat zo ziet :$

en bij 1 was het ook mogelijk voor bezoekers om de reclame na te spelen en dan werd het opgenomen. het wordt dan ook op de heineken site gezet al die filmpjes ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2009 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 18:56:

[afbeelding]
"WHOOOO!!!!! WHOOEEEEEEEEE HIIII HAHAHAHAAHA! YEEEEEAAHHH!"

Sorry, kvond de plaat echt leuk, en de reclame kwam gelijk in me op :P

Wel even rechtzetten + perspective control erop ja :)

[ Voor 6% gewijzigd door Henk op 01-08-2009 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
toch maar even hier vragen (ik weet dat er een appart topic voor is)

maar wie hier allenmaal lopen er met oordoppen rond ?

na mijn 2.5 week vakantie in kreta schrok ik toch wel van het feit dat we na 1 week elkaar amper nog konden verstaan in het appartment.

nu zit ik te kijken naar filterz oordoppen maar verder zie ik eigenlijk niet veel alternatieven ? (betaalbaar that is)

heeft iemand ervaring met de filterz ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over oordopjes is al eens een discusse geweest hier, je moet maar eens zoeken. Het kwam erop neer dat 80% hier oordoppen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 19:55

samo

yo/wassup

Beter zelfs; het staat plichtsmatig vermeld in de topicstart. Dus gewoon doen. Die alpine onesizefitssall doppen zijn leuk voor nu en dan, maar als je meerdere keren per maand in de herrie rondloopt is het gewoon nodig om goede berscherming te hebben

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Ik rij terug voor mijn doppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zonder doppen stap ik zo'n zaal niet in, tres simple. Propjes wcpapier dempen ook aardig, maar m'n gehoor is me lief :)

't is een work in progress, maar ik heb hier ook wat neergepend over doppen.

[ Voor 40% gewijzigd door neographikal op 02-08-2009 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Henk schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 12:41:
Ik rij terug voor mijn doppen :P
^^ met hem...
Heb zowiezo een reservepaar in m'n tas zitten, maar die zijn -15db variphones, in tegenstelling tot mijn vaste doppen : -25db exinores

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
klopt de laatste tijd merk ik gewoon dat ik naar buitenwil omdat het geluid gewoon _te_ hard staat.

Ik denk dat ik toch voor de filterz ga en kijken hoe ze me bevallen.

toch zou er een wet moeten komen dat het gewoon niet zo hard mag maargoed wie ben ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Die zijn er, maar ze worden ook net zo hard aan de laars gelapt door de clubs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 22:06

allstarted1

WTRFTS

Iets waar ik ook vaak last van krijg is rook uit de rookmachines....waarschijnlijk een bepaalde variant, want er zit soms een specifiek geurtje aan en ik heb er niet altijd last van.

Maar als ik er last van krijg: ietwat brandende ogen, en druk in m´n hoofd,dan vlieg ik ook even naar buiten....meer mensen met die ervaring? :)

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meer mensen met die ervaring? :)
Komt door twee dingen:

1: Sommige rookmachinevloeistoffenf mogen niet in clubs, vanwege de brandbeveiliging in het pand;
2: Sommige rookmachines worden niet voorzien van een grote ventilator, die de rook vernevelt en daardoor dunner maakt.. Hierdoor adem je minder in en krijg je minder last van je hoofd..

Het hang dus van een aantal dingen af wat voor rook wordt gebruikt en hoe deze wordt gebruikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:18
Ik gebruik al tijdje Noizezz. Waren 125 Euro. Maar al het geld waard. Je kunt elkaar nog gewoon verstaan. Maar de herrie is een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Laatst online: 10-09 14:56

ppFreddy

gewoon Frederik

angel00008 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 13:15:
toch zou er een wet moeten komen dat het gewoon niet zo hard mag maargoed wie ben ik..
volgens mij is daar wel een wet omtrent, maar zoals neo zeg wordt dat ook redelijk snel vergeten van zodra de muziek begint :9
Probleem is ook dat de gemiddelde partyganger steeds dover wordt, en gewoon vraagt om luidere muziek... Ik herinner me nog goed Sensation Black van vorig jaar. Muziek stond toen serieus luid vond ik, maar tot mijn grote verbazing las ik daags nadien op verschillende fora dat er zeer veel mensen aan het klagen waren dat "de muziek véél te stil stond" 8)7
Dit jaar stond bvb op Tomorrowland de muziek op de Q-Dance stage véééééél te luid naar mijn zin. Bij stille momenten hoorde je op de mainstage (dus helemaal aan de andere kant van het festival) de muziek van de Q-Dance boven al de rest uit..
Gisteren ben ik trouwens naar tractorpulling gaan kijken, ik met een van mijn setjes op maat, wegwerpdoppen voor m'n pa. En ondanks de vele waarschuwingen (borden vanaf de ingang, commentator die het steeds maar herhaalt, ...) zag ik dat daar veel mensen liepen met kinderen vanaf +_7 jaar gewoon zonder bescherming... Lekker luid als er zo een machine passeert met daarop 3 brullende 27-liter V12's... Mensen beseffen gewoon het gevaar niet...

Ik heb trouwens een setje op maat van Laperre en een setje Variphones en in mijn tas zitten altijd nog wat wegwerpdoppen die ik meeneem van op het werk (voor in het uitzonderlijke geval dat ik -vloekend- tot de vaststelling kom dat ik mijn doppen op maat vergeten ben)
Ik heb een aangeboren afwijking op mijn oren waardoor ik bijna 20% minder goed hoor dan dat een gemiddelde 22-jarige zou moeten horen. Ik stap geen club/event/fuif/... binnen zonder bescherming. Really don't want to make things worse :)

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote][b][message=32347561,noline]
[afbeelding]

Knappe foto Hos!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:32:
[quote][b][message=32347561,noline]
[afbeelding]

Knappe foto Hos!!
en de hele compilatie is nu ook online incluis een grotere versie van de heineken koelkast :+
(maar nog niet horizontaal gezet :$ )
http://thehospages.com/pi...wrhythmfestival/index.php

en yep oordoppen, kan me bijna niet meer voorstellen dat ik 4 jaar zonder heb gedaan en heb kunnen doen.
en geluid is altijd lastig, als je fotografeerd sta je altijd dicht bij het podium en is het te hard , sta je achteraan is het altijd te zacht. weet nog dat bij het concert van the wall in berlijn in 1991 er ook veel klachten waren over het geluid. ik had geen problemen want ik stond maar 50 meter van het podium af (en dat was heel dichtbij ! ) heel vreemd dat de kennelijk nog steeds niet gemeten wordt naar de demping die mensen zelf veroorzaken. als je een leeg terrein hebt dan klinkt het achterin bv goed als je aan het testen bent, als het vol staat dan fungeert het publiek ook als geluidsdemping en dan wordt het achterin snel minder |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08 21:46
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 00:14:
[...]

en de hele compilatie is nu ook online incluis een grotere versie van de heineken koelkast :+
(maar nog niet horizontaal gezet :$ )
http://thehospages.com/pi...wrhythmfestival/index.php
Damn wat een lekkere biermeisjes (vooral de rechter) :9~ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

angel00008 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 13:15:
klopt de laatste tijd merk ik gewoon dat ik naar buitenwil omdat het geluid gewoon _te_ hard staat.

Ik denk dat ik toch voor de filterz ga en kijken hoe ze me bevallen.

Letterlijk niemand die ik ken adviseert de filterz... Ga voor exinores ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Floor-is schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 01:36:
[...]
Dat was ook de conclusie die ik trok toen ik advies vroeg voor ik mn doppen ging kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag in The Oh on tour heb ik men oordopjes ook weer goed kunnen gebruiken.
Daar gaat het zo luid dat ik vooraan aan de dj booth mottig word van de bassen. :s
En dan staan daar bezoekers een ganse avond doodleuk hun favo dj te filmen met hun gsmetje.

Sorry Freddy dat ik je niet direct gezien had en je 1e bericht had gemist! ;)
Jij was snel weg had ik de indruk. Als bezoeker zou ik dat ook zijn hoor, lol…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Ja, dat geluid daar is echt niet normaal, maar dat was vorig jaar ook al zo... Dichter dan waar ik stond wou ik echt niet gaan. Ik was er eigenlijk meer omdat er enkele vrienden van me waren. Uiteraard ook na lange tijd even gezellig staan babbelen met enkele dames van de crew :)
Ben aangekomen om 1u en om 3u was ik al weer weg, die hardstyle is echt mijn ding niet (terwijl ik tek en jump, maar vooral (oldskool) hardcore toch kan smaken... Some call me weird :9 )
Uiteraard kon ik het toch niet laten en heb ik enkele snapshots gemaakt met m'n gizmo :p

Wie spot Denief? (is niet moeilijk :9)
Afbeeldingslocatie: http://www.frederikwelvaert.be/dump/tweakers/IMAG0027.jpg

O enne Denief, dat eerste bericht dat niet aankwam was natuurlijk mijn schuld omdat ik je nummer fout in m'n telefoon had gestoken :9 (ik kreeg trouwens om 9u 's ochtens volgend antwoord van dat andere nummer: "??????" :9)

[ Voor 14% gewijzigd door ppFreddy op 03-08-2009 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
haha links achter de DJ die centraal onder het `the OH on tour` logo staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
n0elite schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 01:00:
[...]

Damn wat een lekkere biermeisjes (vooral de rechter) :9~ O+
de rechter was dit jaar ook 1 van de 12 genomineerden om uitgezonden te worden voor miss universe ben ik dankzij google achter gekomen , dus er zijn er meer die je smaak delen ;)

en als presentatie belangrijk is dan ga je natuurlijk niet bij randstad een paar biermeisjes bestellen maar doe je dat bij http://modelsatwork.nl/ zoals hier ook het geval is
(kom ze wel op elk groot evenement tegen zo'n beetje)
Floor-is schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 01:36:
[...]

hmmmm waarom zit ik dan nu met filterz rond te huppelen |:(
weet ook niet meer waar ik dat vandaan heb maar volgens mij van hier toch wel :X

oh en benieuwd of patrick nog met fototjes hier komt, wie weet zijn website eigenlijk ?
hier verschuilt hij zich nog achter zijn camera :+
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2009-parties/2009-07-31-rawrhythmfestival/thumb2/image75.jpg

en hier nog wat van de kring
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2009-parties/2009-08-01-cirque-excentrique/thumb2/image15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2009-parties/2009-08-01-cirque-excentrique/thumb2/image33.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2009-parties/2009-08-01-cirque-excentrique/thumb2/image42.jpg

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2009 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat doen jullie eigenlijk om de stank (cigaretten) uit jullie fotozak & gear te krijgen? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 18:56:

[afbeelding]
Cool!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 08:41:
Wat doen jullie eigenlijk om de stank (cigaretten) uit jullie fotozak & gear te krijgen? :s
Zelf roken :9
En anders, tijdje laten uitluchten...

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, zelf roken geen optie Dodge. :p
Uitluchten is hier ook het enige waar ik al opgekomen ben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Niet het rookhok in gaan... Lang leve rookvrije horeca _/-\o_ d:)b *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
tja toen ik mn 2e hands 70-200 ophaalde stond die ook naar rook en de pouche ook.

lens dagje meegenomen naar de stad en die stank was eruit

pouche op de waslijn buiten gehangen en die ruikt ook weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mocht dat alles niet helpen voor je bags is het dan nog een optie ze een dag in de vriezer te gooien. weet niet of het met rook geur helpt maar met bijvoorbeeld skihandschoenen en zweet wel.
is te proberen ;-)

nog wat fotos van rockit:

#1 mooi paars is niet lelijk
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3432/3757138977_cfe3327171.jpg

#2 vond het licht wel cool
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3520/3757140101_270866d975.jpg

#3 Darko Esser
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3446/3757943748_484d8b5f13.jpg

#4 Carmageddon on the beach
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2626/3757148173_a0cf3e0727.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2009 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
Moet je nu ook aan oogbescherming doen (en niet enkel gehoorbescherming) ??
http://deredactie.be/cm/v.../Rock%2BWerchter/1.574704

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik heb een goedje van de vader van mijn vriendin gehad dat 'lijkensop' heet, eigenlijk gemaakt om de geur van lijken weg te kunnen wassen. Dat gebruik ik wel eens... Maar verder gewoon lekker laten luchten, over het algemeen is de geur snel weg. :)
psychodweep schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:24:
Moet je nu ook aan oogbescherming doen (en niet enkel gehoorbescherming) ??
http://deredactie.be/cm/v.../Rock%2BWerchter/1.574704
Ik doe dit nu al meer dan 8 jaar en kwam daarvoor ook wel eens op feesten waar lasers gebruikt werden. Heb die dingen talloze keren recht in mijn ogen gehad, vaak zelfs met mijn 'verrekijker' (lees: camera met lens) ertussen. Ik heb nergens last van en uit de gesprekken die ik heb gehad met bijvoorbeeld de mensen van 'Laserimage' en een oogarts heb ik begrepen dat de kans op schade echt nihil is.
Moet overigens ook zeggen dat ik meerdere mensen bij Tomorrowland heb gezien met zo'n laserpen, die dingen zijn wel gevaarlijk!

[ Voor 47% gewijzigd door Floor-is op 04-08-2009 18:24 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Floor-is schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 18:19:
[...]

Ik heb een goedje van de vader van mijn vriendin gehad dat 'lijkensop' heet, eigenlijk gemaakt om de geur van lijken weg te kunnen wassen. Dat gebruik ik wel eens... Maar verder gewoon lekker laten luchten, over het algemeen is de geur snel weg. :)

[...]

Ik doe dit nu al meer dan 8 jaar en kwam daarvoor ook wel eens op feesten waar lasers gebruikt werden. Heb die dingen talloze keren recht in mijn ogen gehad, vaak zelfs met mijn 'verrekijker' (lees: camera met lens) ertussen. Ik heb nergens last van en uit de gesprekken die ik heb gehad met bijvoorbeeld de mensen van 'Laserimage' en een oogarts heb ik begrepen dat de kans op schade echt nihil is.
Moet overigens ook zeggen dat ik meerdere mensen bij Tomorrowland heb gezien met zo'n laserpen, die dingen zijn wel gevaarlijk!
De tijd dat die laser straal echt in je oog schijnt is zo ontzettend kort! En daarnaast zijn ze niet zo krachtig. Dus echt schade aanrichten is onmogelijk. Maar goed niks is echt onmogelijk. Misschien verkeerd afgesteld of idd een laser pen. Wie zal het zeggen.

Ik heb al een paar jaar lasers staan kijken ook recht in m'n ogen. Je knippert wel een keer. Maar heb er nooit schade van ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ps nog even een financieel vraagje.

stel je schiet voor een feesie wat fotos waarbij een aantal bedrijven ook promotie doen.
nu krijg je van 1 van de middel-klein bedrijf de vraag die bepaalde producten maakt of ze fotos mogen gebruiken voor promotie in de persmap.

wat is hier een normale vergoeding voor als je dit bv voor de reguliere pers toe wil staan ?
(en dan niet voor bv promotie op flyers of drukwerk etc en of ander gebruik)
reguliere pers zoals kranten zal meestal fotos vragen aan de organisatie waar ze niks voor hoeven te betalen. het is de organisatie zelf die baat heeft bij de promotie natuurlijk.

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 19:53:
[...]

ps hoe zit het nu hier met het focuspunten gebruik ? een tijd geleden kon ik me nog herinneren dat de meeste center focus deden. is dat ondertussen veranderd ? en zo ja waarom ?
(ik doe nog steeds in 90% van de gevallen center focus :$ )

met center focus werkt mijn af assist in ieder geval van de flitser, bij de buitenste focuspunten doet die het niet meer :N :N
Gebruik ik het liefste het focuspunt dat op het onderwerp is gericht. Niet alleen omdat wat Floris al zei de lichtmeting zorgt voor de juiste belichting van je onderwerp (bij nikon zit ook al bij de meeste basis modellen), maar ook om de scherpte vlak niet te laten verleggen. Ook bij het maken van meerdere foto's achter elkaar (niet persee burst modus) levert het minder geëikel op.
De D700 die ik nu gebruik heb ik zowel positieve als negatieve kritiek:
[list]• icm een SB800 moet de D700 kwa focusmogelijkheden "kreupel" gemaakt worden; zet hem op 11 focuspunten ipv de 51 (wellicht ook jouw probleem) omdat ie anders bij een ander scherpstelpunt buiten de centerfocus de AF-assist van de SB800 uitschakelt. Bij de SB900 is dit niet het geval.
• Als het voldoende licht is (bijv bij concerten), zijn die 51 focuspunten geniaal icm een bewegend onderwerp. Stel hem in op AF-c en de draaiknop op de achterkant naast de display 1 optie onder de bovenste, en hij blijft je onderwerp tracken. Ideaal bij bijv concerten.
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 00:05:
...
kwam daar binnen om zoals altijd gefouilleerd te worden, zo gezegd zo gedaan, daarna wil meneer de security dude mijn tas controleren waarna ik hem 2x vertel dat er foto apparatuur in zit, maar hij eigenwijs mijn tas open ritst. Daardoor valt dus mijn camera op de grond. (Hij liet mijn tas rechtop staan i.p.v. neerleggen)
Heb 1x meegemaakt dat zo'n anabolen gozer m'n tas rechtop wilde zetten en bijna de tas had opengeritst. Was er snelgenoeg bij om hem weer plat te leggen. Nadien geef ik het duidelijk aan dat ik de tas zelf open maak en houd zonodig mijn hand er op tijdens het fouilleren om de boodschap duidelijk over te laten komen.

Wat die gasten nu beweegt om zo'n (zware) tas alsnog rechtop te zetten als ze zien dat het een "klep" is die tot aan onder de gehele tas bloot legt. :?

Zijn er overigens al ontwikkelingen, is de boel een beetje redelijk afgehandeld uiteindelijk?
angel00008 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 12:00:
maar wie hier allenmaal lopen er met oordoppen rond ?
Exinores! Met ER25 DB doppen. Over de demping ben ik erg tevreden. Over de passing wat minder, wat dat betreft heb ik ze bij een prutser laten aanmeten :/. Ze hebben ze inmiddels ook niet meer in het assortiment bij die zaak, en ik kom er niet meer :P.
na mijn 2.5 week vakantie in kreta schrok ik toch wel van het feit dat we na 1 week elkaar amper nog konden verstaan in het appartment.
Eigenlijk nooit eerder een piep in mijn oren gehoord. Ook niet in de tijd voordat ik doppen gebruikte, tot afgelopen zondag na afloop van een strandfeestje. Ik was mijn doppen vergeten... Gelukkig was met een 1,5 dag die piep foetsie, maar ik vergeet echt NOOIT meer mijn doppen.
nu zit ik te kijken naar filterz oordoppen maar verder zie ik eigenlijk niet veel alternatieven ? (betaalbaar that is)
Als je ze vergelijkt met condooms zijn ze duur ja, maar als je het in verhouding zet tot de rest van je leven met gehoorverlies rondlopen of doof zijn dan heb ik het er graag voor over om kwalitatief goede doppen te hebben. 25 DB is zo ongeveer de beste demping die je kan krijgen, en helaas is dat voor mij soms alsnog niet genoeg. En dan doel ik op plekken tussen het gewone publiek waar ik dan sta.
Floor-is schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 18:19:
Klinkt ranzig gast :P
Anyway, sinds die rookvrije horeca stinkt m'n gear alleen nog maar als er nog een paar sjaken rondlopen met een brandende peuk in hun hand. Gelukkig is die meur al snel weer weg nadat het spul een beetje gelucht heeft.
Van die laser pennen was er een keer een sjaak tijdens de les op de middelbare school die dat ding in m'n ogen mikte. Sindsdien heb ik dus ergens in m'n oog een blinde vlek :s. Sindsdien ben ik een beetje klaar met lasers ;).
Denk overigens dat het verschil in sterkte o.a. zit tussen hoe gebundeld zo'n straal is. De straal van een pen is vele malen meer gebundeld dan die van een lasershow. Die laatste is anders veel moeilijker zichtbaar te krijgen ;)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:30

Zoefff

❤ 

jules schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 22:07:
[...]
[list]• icm een SB800 moet de D700 kwa focusmogelijkheden "kreupel" gemaakt worden; zet hem op 11 focuspunten ipv de 51 (wellicht ook jouw probleem) omdat ie anders bij een ander scherpstelpunt buiten de centerfocus de AF-assist van de SB800 uitschakelt. Bij de SB900 is dit niet het geval.
Yeah, stom is dat. Ik was de eerste keer ook aardig verbaast dat ik de AF-assist maar niet aan de praat kreeg, totdat ik wat meer gecentreerde focuspunten gebruikte. Het (semi) infrarood patroontje dat de SB-800 tekent is niet breed genoeg waardoor het bij de buitenste focuspunten inderdaad niet gebruikt wordt omdat het toch geen zin heeft. Goede reden om toch maar eens een SB-900 aan te schaffen O-)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:13:
ps nog even een financieel vraagje.

stel je schiet voor een feesie wat fotos waarbij een aantal bedrijven ook promotie doen.
nu krijg je van 1 van de middel-klein bedrijf de vraag die bepaalde producten maakt of ze fotos mogen gebruiken voor promotie in de persmap.

wat is hier een normale vergoeding voor als je dit bv voor de reguliere pers toe wil staan ?
(en dan niet voor bv promotie op flyers of drukwerk etc en of ander gebruik)
reguliere pers zoals kranten zal meestal fotos vragen aan de organisatie waar ze niks voor hoeven te betalen. het is de organisatie zelf die baat heeft bij de promotie natuurlijk.

:?
't is letterlijk wat de gek er voor geeft. Als je gaat kijken naar richtprijzen.org (vrij gebruik) dan kom je op een vergoeding van 2-6K per foto uit. Denk dat voor een kleine organisatie tussen de 100-300 euro meer dan redelijk is. Bereid je er overigens op voor dat het gros je verbaasd aan zal kijken als je een foto probeert te verkopen. Dat is althans mijn ervaring en verschillende andere in mijn omgeving de laatste tijd :s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Zoefff schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 22:39:
[...]

Yeah, stom is dat. Ik was de eerste keer ook aardig verbaast dat ik de AF-assist maar niet aan de praat kreeg, totdat ik wat meer gecentreerde focuspunten gebruikte. Het (semi) infrarood patroontje dat de SB-800 tekent is niet breed genoeg waardoor het bij de buitenste focuspunten inderdaad niet gebruikt wordt omdat het toch geen zin heeft. Goede reden om toch maar eens een SB-900 aan te schaffen O-)
Juh, voor mij ook. Al is het voorlopig nog ff toekomst muziek. Moet nog steeds enorm wennen aan die hoeveelheid focuspunten, minpuntje vind ik dat het onwijs lang duurt voordat je de juiste te pakken hebt. Dan is het downgraden naar 11 focuspunten weer een stuk vlotter ;). En met een beetje mazzel en de juiste modus maakt ie alsnog gebruik van de omringende focuspunten naast het punt dat je geselecteerd hebt ;) (zie daarvoor het info schermpje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Wat een gelul weer allemaal....

Waar blijven al die plaatjes dan van dit weekend... Loveland, Solar, Dance Parade..... heb Tweakers gezien/geknuffeld, dus die plaatjes zijn er! ;)

Heb zelf 41 foto's, waarvan 10 van allstarted ;) Heb wel 20GB aan video... coming soon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
GerardHenninger schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 14:00:

Waar blijven al die plaatjes dan van dit weekend... Loveland, Solar, Dance Parade..... heb Tweakers gezien/geknuffeld, dus die plaatjes zijn er! ;)

Heb zelf 41 foto's, waarvan 10 van allstarted ;) Heb wel 20GB aan video... coming soon.
Ghehe, dan weet je alvast welke 10 foto's je hier niet hoeft te posten. Zijn die andere 31 wel goed? :+

Ow, en nee, ik heb geen plaatjes op dit moment :P Ik was niet bij de FFWD, of solar, of wat dan ook, omdat ik helemaal knettergek wordt van een 90% doof rechteroor (plus gebruikelijke tinitus) vanwege een universele oordop die ik even probeerde. Als backup, omdat mijn exinore-filters even kwijt gingen....

Het schijnt dat het een hoop oorsmeer is dat aangedrukt is tegen mijn trommelvlies, ofzo, maar dat maakt het kutgevoel dr niet minder op. En ineens weet je weer waarom je exinores hebt :P

[ Voor 33% gewijzigd door Henk op 09-08-2009 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Henk schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 14:02:
[...]

Ghehe, dan weet je alvast welke 10 foto's je hier niet hoeft te posten. Zijn die andere 31 wel goed? :+
Die andere 31 zijn van een andere partyfotograaf... denk niet dat die foto's hier heel "tof" gevonden worden... maar okay, hold on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
GerardHenninger schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 14:03:
[...]

Die andere 31 zijn van een andere partyfotograaf... denk niet dat die foto's hier heel "tof" gevonden worden... maar okay, hold on.
Depends, dr zijn best leuke partyfotografes zo her en der... Dat icm shirtje, witte glasloze-bril en lange-benen maakt het weer een geinig, of op zijn minst typisch shot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Henk schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 14:05:
[...]

Depends, dr zijn best leuke partyfotografes zo her en der... Dat icm shirtje, witte glasloze-bril en lange-benen maakt het weer een geinig, of op zijn minst typisch shot :P
Ben ik zo voorspelbaar? ;)

Wat backstage snaps.... alle vette overzichts/DJ foto's laat ik aan jullie over :)

#1 - deel van de gear van de dag
Afbeeldingslocatie: http://temp.servervangerard.nl/solar/20090808_solar_0022.jpg

#2 - Partyfotograaf Do met een andere onbekende
Afbeeldingslocatie: http://temp.servervangerard.nl/solar/20090808_solar_0039.jpg

#3 - Tweakers?
Afbeeldingslocatie: http://temp.servervangerard.nl/solar/20090808_solar_0053.jpg

#4 - allstarted!
Afbeeldingslocatie: http://temp.servervangerard.nl/solar/20090808_solar_0059.jpg

#5 - Do met dom, lomp en famous shirt
Afbeeldingslocatie: http://temp.servervangerard.nl/solar/20090808_solar_0068.jpg

#1 - Omdat ik voorspelbaar wil blijven
Afbeeldingslocatie: http://temp.servervangerard.nl/solar/20090808_solar_0087.jpg

Mijn excuses dat ik het niveau weer eens verlaag in dit topic :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Dixieshots heb ik me op solar niet aan gewaagd... Man, wat was dat een goor ding! Verder nog niet echt partyshots gemaakt op Solar. Maar ik zal eens kijken wat t posten waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
samo schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 15:43:
Dixieshots heb ik me op solar niet aan gewaagd... Man, wat was dat een goor ding! Verder nog niet echt partyshots gemaakt op Solar. Maar ik zal eens kijken wat t posten waard is.
Deze stond backstage, was nog niet zoveel gebruikt :)
Jammer dat ik je niet gezien heb.... Blerf/Imagehunters/Martijn ook niet. Wel 100000 andere fotograferen, damn, wat een drukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

GerardHenninger schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 15:52:
[...]

Deze stond backstage, was nog niet zoveel gebruikt :)
Jammer dat ik je niet gezien heb.... Blerf/Imagehunters/Martijn ook niet. Wel 100000 andere fotograferen, damn, wat een drukte.
Die ik bedoelde stond ook backstage, t was er maar één. Wij (ik was met Kytemans hiphoporkest mee) waren er pas rond 6u, met 20man in de bus. En na de jeugd en naald&kraak. Dus t was niet echt prettig meer.
Ik ben eigenlijk ook alleen rond dat podium geweest, en nog even Allstarted opgezocht... Dus heb verder alleen nog Blerf zien rondhoppen.

[ Voor 11% gewijzigd door samo op 09-08-2009 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardHenninger schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 14:00:

Bij deze dan een paar foto's van de Dance Parade, ik heb er te veel gemaakt maar deze springen eruit..

http://picasaweb.google.n...ansparade?feat=directlink

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2009 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Ik vind het geen geweldige foto, Virginia. De hand van die gast zit nogal voor zn gezicht wat t een beetje druk maakt, en zij kijkt nogal onprettig. Ook zijn de kleuren wat saaitjes... Er mist nogal wat van de herrie en dynamiek die ik wel had verwacht bij zo'n evenement.

Edit: Daarnaast: zet de foto's gewoon in dit topic zoals iedereen doet. Dat kijkt makkelijker en dan is het ook makkelijker feedback te geven
Edit2: Als je geen feedback hoeft plaats de foto of link dan ook niet.

[ Voor 28% gewijzigd door samo op 09-08-2009 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

samo schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 19:16:
Ik vind het geen geweldige foto, Virginia. De hand van die gast zit nogal voor zn gezicht wat t een beetje druk maakt, en zij kijkt nogal onprettig. Ook zijn de kleuren wat saaitjes... Er mist nogal wat van de herrie en dynamiek die ik wel had verwacht bij zo'n evenement.
Oh, ik vond het wel leuk, ze keken beide recht naar mij en die gast wees dus naar de camera, maar op zich zegt deze 1ne foto niet zoveel, vandaar dat ik wat meer heb bijgeplaatst (ik maak altijd reportages trouwens ook al deel ik ze zelden :-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister deed een project waarin ik participeer mee aan de dance parade in rotterdam. ondanks dat ik zelf ook moest draaien heb ik de andere tijd o.a. nuttig gemaakt door wat plaatjes te schieten.
ben benieuwd naar jullie reactie

#1 Dominggos
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2581/3805081308_cc7e941d91.jpg
Link naar flickr

#2 Jeremaine S
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3426/3804264113_41c00afccb.jpg
Link naar flickr

#3 Flowers Greenfield
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3473/3804263839_a4c8ee6aa5.jpg
Link naar flickr

#4 Stefan Vilijn
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3584/3804264299_d4bace3ccf.jpg
Link naar flickr

#5 Dominggos gaat in rook op
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2464/3805082392_4ba1635287.jpg
Link naar flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ontzettend gave Break-Battle-Beat-Hip-Hop-B-Boy-Fly-girl toestanden in de Maassilo tijdens Nope is Dope!

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3532/3804286005_e2e3a90221.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2517/3805102982_438d3090fc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2547/3804285205_5b002b34bf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3481/3804286583_3e46e5c092.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3543/3804286333_9f8b0eb0c9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2546/3805104220_e538043c0a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2495/3805104472_3eca8b6b3d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Niemand meer feedback?
Kay: Je bent mee voor een projectje? Dus er is een thema op de locatie? Daar vind ik helaas niks van terug. Aan de foto's herken ik geen muziekstijl of gemene deler, behalve dat ze kennelijk in elkaars buurt waren. Hoeft niet erg te zijn als jij daarvoor gekozen hebt.
F.: Let op afgesneden ledematen. 1. 2x kont. 3. voet. 5. pols 6.tenen 7.tenen en knie. Stond t publiek er altijd zo stilletjes bij? Of waren er ook nog hoogtepunten waar t publiek wel reageerde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

samo schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 19:16:

Edit: Daarnaast: zet de foto's gewoon in dit topic zoals iedereen doet. Dat kijkt makkelijker en dan is het ook makkelijker feedback te geven
Edit2: Als je geen feedback hoeft plaats de foto of link dan ook niet.
Ik heb inderdaad net een account geopend bij photobucket omdat dat blijkbaar moet, zal vast wel een goede reden hebben (het is alleen jammer dat je dan alleen een selectie kan laten zien) dus bij deze

Afbeeldingslocatie: http://i912.photobucket.com/albums/ac324/VirginaKat/danceparade%20rotterdam%202009/DSCF1995.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i912.photobucket.com/albums/ac324/VirginaKat/danceparade%20rotterdam%202009/DSCF1864.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i912.photobucket.com/albums/ac324/VirginaKat/danceparade%20rotterdam%202009/DSCF1978.jpg

tis alleen jammer dat het minder scherp over komt vanaf photobucket, ik weet niet wat ik verkeerd doe..

En feedback is geen probleem hoor, graag zelfs, ik wilde alleen maar wat achtergrondinfo geven :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2009 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
samo schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 15:43:
Wie of wat is dixieshots ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua ledematen heb je wel gelijk natuurlijk (alhoewel ik het niet vind storen). Maar het is uiteraard zeer moeilijk om "perfect" te kaderen als die gasten zo ontzettend snel bewegen.
Het publiek stond er of saai bij, of ze waren gewoon heel erg geinteresseerd aan het kijken.

Dixieshots zijn foto´s van mensen op een Dixie. (mobiel toilet)
Is ooit een keer uitgevonden door ene Gerard H. :P

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2009 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Weer een heerlijk vage avond in BD gehad...

Gerard stopt trouwens met fotograferen. Hij heeft zich volledig toegelegd op de betere Cavia-fokkerij, want ten tijde van de varkensgriep en kredietcrisis, wordt dat straks b(l)ooming business. Ofzo.

Maar omdat oude fotoliefde niet heel snel roest, toch nog maar een rondje BD...

Let vooral op de 5D-promo-cavia
Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20090809-_MG_4072.jpg

Hier nog een bijzonder exemplaar.
Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20090809-_MG_4240.jpg

En de eerste afnemer is al gevonden, hoewel Zawdi liever rood had (die zit nog in het beta-fok-programma) was grijs tot die tijd goed;
Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20090809-_MG_4077.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08 21:46
Een foto van iemand een een dixie (bouwvakkers wc :p ) denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-07 01:25
Jullie hebben het over speciale oordopjes maar ik moet zeggen dat de headset van mijn Samsung Jet behoorlijk effectief werkt...
Paar weken geleden, tijdens zomercarnaval, voor het eerst aan een test onderworpen en moet zeggen...het werkte meer dan perfect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LongJoy1980 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 03:42:
Jullie hebben het over speciale oordopjes maar ik moet zeggen dat de headset van mijn Samsung Jet behoorlijk effectief werkt...
Paar weken geleden, tijdens zomercarnaval, voor het eerst aan een test onderworpen en moet zeggen...het werkte meer dan perfect..
Ik denk dat veel jongens hier maat-oordoppen hebben. Als je regelmatig werkt in dit soort omgevingen is het bijna een MUST. als tijdelijke of goedkope optie zijn algemene oordoppen ook een optie echter dempen deze alleen het geluid en de duurderen filteren dit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Ja goede oordoppen helpen ook perfect. Helaas zijn mijn Sures overleden dit weekend. Ik had ze net laten vervangen onder garantie, doe er thuis voorzichtig mee, maar die 2 kleine katjes hebben maar even nodig om een kabel door te bijten. Wat wel jammer is aan dat als oplossing voor het geluid is dat je de muziek vervormt en mensen amper verstaat. Een groooot voordeel van echte doordoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Bij het een keer vergeten van mijn Exinores bleken mijn Sony-Ericonson noise canceling in-ear headsetdoppen ook als geluidsdempers te werken. Effectief wellicht, maar niet met behoorlijk ervoor in een zin. Geef mij mijn Exinores maar. Aan de andere kant, ik begin die lichamelijke verslaving om doppen te moeten gebruiken ook wel zat te worden. Vergeet je ze, heb je meteen een piep te pakken. Ergens klopt er hier iets niet in deze wereld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-07 01:25
Nou moet zeggen...deze heben een soort ' rubber' om zich heen die diep in je oren gaat...
*sorry..weet helaas niet hoe ik het moet uitleggen..*

Niet moeilijk doen..

Gewoon een afbeelding plaatsen..

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/fxrv4k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

Goede....middag? ;)

Gerard? Tien foto's van mij? Wtf? :P

Enniehoe, Solar was best wel leuk ( qua muziek ) maar wat een drugsgebruik zeg, werd er echt naar van. Had daarom ook op zondag geen enkele zin om nog een dag tussen die lui door te wandelen. Voor de rest heb ik me zaterdag best wel goed vermaakt en de opbouw van het festival was echt goed :P

Hier dan wat plaatjes :)

1# Gerard? What happened? ;)

Afbeeldingslocatie: http://jeroen-noordeloos.nl/lrtemp/08082009-DSC_9807.jpg

2 # Vato Gonzalez

Afbeeldingslocatie: http://jeroen-noordeloos.nl/lrtemp/08082009-DSC_9164.jpg

3# Gezellig meiske

Afbeeldingslocatie: http://jeroen-noordeloos.nl/lrtemp/08082009-DSC_9369.jpg

4# Kraak en Smaak (erg goed optreden btw :) )

Afbeeldingslocatie: http://jeroen-noordeloos.nl/lrtemp/08082009-DSC_9707.jpg

5# Handjes

Afbeeldingslocatie: http://jeroen-noordeloos.nl/lrtemp/08082009-DSC_9648.jpg

6# Bubbels!

Afbeeldingslocatie: http://jeroen-noordeloos.nl/lrtemp/08082009-DSC_9654.jpg

Waar ik met de bewerking alleen gek van wordt is dat .NEF files verkeerd worden geimporteerd. Bij de import zie je even snel het origineel bestaand maar Adobe Standard en ACR 4.3 + 4.4 verne*ken echt de kleuren. Ineens krijgt rood echt een schietert. Nog meer mensen met dit probleem bij het importeren?

Ow, en wil de fotograaf die op Solar bij Kraak en Smaak me de les begon te lezen over flitsen bij rook voortaan z'n smoel houden? Als je met rook in VIe uit de voeten komt kun je ook wel een klein beetje rook handelen op een podium.....

[ Voor 8% gewijzigd door allstarted1 op 10-08-2009 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
allstarted1 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:29:
Goede....middag? ;)

Gerard? Tien foto's van mij? Wtf? :P

Enniehoe, Solar was best wel leuk ( qua muziek ) maar wat een drugsgebruik zeg, werd er echt naar van. Had daarom ook op zondag geen enkele zin om nog een dag tussen die lui door te wandelen. Voor de rest heb ik me zaterdag best wel goed vermaakt en de opbouw van het festival was echt goed :P

Hier dan wat plaatjes :)

1# Gerard? What happened? ;)

[afbeelding]

2 # Vato Gonzalez

[afbeelding]

3# Gezellig meiske

[afbeelding]

4# Kraak en Smaak (erg goed optreden btw :) )

[afbeelding]

5# Handjes

[afbeelding]

6# Bubbels!

[afbeelding]

Waar ik met de bewerking alleen gek van wordt is dat .NEF files verkeerd worden geimporteerd. Bij de import zie je even snel het origineel bestaand maar Adobe Standard en ACR 4.3 + 4.4 verne*ken echt de kleuren. Ineens krijgt rood echt een schietert. Nog meer mensen met dit probleem bij het importeren?
# 2 is nice, mooi contrast/tone. En #6 is erg nice. Mooie kleurtjes. En perfecte weerspiegeling in de zeepbel.
Jep. LR laat een embedded preview van je NEF zien. Pas als je em echt opent gaat ie naar het RAW bestand. En helaas is die RAW codering van NEF niet in bezit van Adobe. Dus laten ze er zelf iets op los. Iets wat duidelijk niet strookt met het colour profile van Nikon.

Ik heb mijn LR zo ingesteld dat ie bij import de foto's al een camera calibration profile mee geeft. (D2X Mode 3 leek bij mij het meest overeen te komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

Noxa schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:34:
[...]

Jep. LR laat een embedded preview van je NEF zien. Pas als je em echt opent gaat ie naar het RAW bestand. En helaas is die RAW codering van NEF niet in bezit van Adobe. Dus laten ze er zelf iets op los. Iets wat duidelijk niet strookt met het colour profile van Nikon.

Ik heb mijn LR zo ingesteld dat ie bij import de foto's al een camera calibration profile mee geeft. (D2X Mode 3 leek bij mij het meest overeen te komen)
Hmm, ik heb dat gevoel dus bij D2X Mode 2 :P Ik weet het niet, die lading rood is niet goed, maar bij de D2X mode krijg je weer een lading geel mee uit alle profielen. Weet iemand of ze die profielen nog aan het doorontwikkelen zijn naar een final?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
#6 met die luchtbel is very naaaaaais !
#2 Wat voor processing heb je daar op uitgevoerd ? Kan me niet voorstellen dat hij echt zo bleek uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

psychodweep schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:59:
#6 met die luchtbel is very naaaaaais !
#2 Wat voor processing heb je daar op uitgevoerd ? Kan me niet voorstellen dat hij echt zo bleek uitziet.

#2 = een eigen bewerkingspreset waarbij je verder alleen nog aan de witbalans hoeft te schuiven, meestal gaat ie een stuk kouder, waardoor mensen bleker worden. Ik vind het wel een fijne bewerking, maar de meningen zijn daar over verdeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

LongJoy1980 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:10:
Nou moet zeggen...deze heben een soort ' rubber' om zich heen die diep in je oren gaat...
*sorry..weet helaas niet hoe ik het moet uitleggen..*

Niet moeilijk doen..

Gewoon een afbeelding plaatsen..

[afbeelding]
Die heten in ear noise canceling doppen ;)

@allesbegonnen:
Een D700 of een D200 is niet geheel hetzelfde als een D300, maar heb hem tegenwoordig staan op:
D200 ACR 4.4
D700 ACR 4.6

Bij de D200 heb ik de calibratie op: -2, -16, +4, -8, -12, +9, -1 staan. Direct na het importeren zet ik de WB vanuit de library een tikje kouder en de tint iets paarser. Sinds ik dit doe ben ik een stuk blijer met de kleuren.
Bij de D700 komen ze in mijn optiek behoorlijk natuurgetrouw eruit en heb ik nog geen calibratie toegepast.
Google even wat de beste settings voor je D300 zijn. Voor mijn D70 heb ik nl ook weer andere settings...
ps, deze set ziet er behoorlijk wisselend uit. Bij #2 vind ik de (lelijke) GH bewerking met name uit de boot vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
jules schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 13:46:
Bij #2 vind ik de (lelijke) GH bewerking met name uit de boot vallen.
Euh, zo bewerk ik niet, sterker nog, ik doe weinig qua bewerkingen in Lightroom. Dat is een "ik wil ook zo'n Henk bewerking proberen" :) Laat eens een foto van mij zien met zo'n bewerking dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
allstarted1 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 13:20:
[...]

#2 = een eigen bewerkingspreset waarbij je verder alleen nog aan de witbalans hoeft te schuiven, meestal gaat ie een stuk kouder, waardoor mensen bleker worden. Ik vind het wel een fijne bewerking, maar de meningen zijn daar over verdeeld :P
Ik vind het iig geen porum, maar dat weet je.

Om om 'dat' nou een GH-bewerking te noemen, vind ik eigenlijk nergens op slaan. Welke raakvlakken met de gemiddelde bewerking(en) van Gerard zie je erin?

Over die doppen; Jeh, nog een leuke ervaring mee. Ik ben drie dagen stokdoof geweest aan mijn rechteroor omdat ik een stel universele doppen indeed die ik als backup had gekocht toen ik toch voor nieuwe ER-25's ging. Bleek dat op de een of andere manier mijn oorsmeer aangedrukt werd, en niet te zuinig ook. En dan ineens weet je weer waarom je fatsoenlijk spul hebt.

Dat je met in-ears rondloopt in de illusie dat die dingen beschermen vind ik ronduit lachwekkend. Je weet niets van de dempende kwaliteit van die dingen op de bereiken die je minder bewust waarneemt, maar dat zegt niets over de gehoorsbeschadiging die je er aan over kunt houden.

*maakt alvast mental note dat het over 10 pagina's weer tijd is voor een doppen-discussie. Waarom blijft die onzin terugkomen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleWan
  • Laatst online: 11-09 14:26
In LR zitten, sinds een aantal subversies terug, de cameraprofielen van de camera er in. Naar mijn idee zijn deze een pak beter dan de ACR (waar ik nooit echt tevreden over was). Vooral de kleuren komen een pak beter overeen. Check maar eens de camera calibratie profielen.

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

LittleWan schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:03:
In LR zitten, sinds een aantal subversies terug, de cameraprofielen van de camera er in. Naar mijn idee zijn deze een pak beter dan de ACR (waar ik nooit echt tevreden over was). Vooral de kleuren komen een pak beter overeen. Check maar eens de camera calibratie profielen.
De cameraprofielen heb ik er ook instaan, maar hij laat bij de .NEF's alleen de D2x modes zien....dat is een net-niet oplossing vind ik ( terwijl ik bij installatie dus wel D300 voorbij zie zoeven )

En wat de bewerking van die plaat betreft: het is geen GH, geen Henk, en dat blijkt ook uit hun reacties. Zij vinden het niet veel, maar ikzelf en anderen wel. Gelukkig maar ,zullen we zeggen, anders wordt het maar een eentonige boel. Ik doe het op deze manier en zij op een andere....... ;) We hoeven niet alles van elkaar mooi te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Genoeg gezeik over bewerkingen... even heel iets anders.
Ik had dit weekend een beetje een irritante bui (en nee, had geen alcohol op) en het leek me wel leuk om DJ's lastig te vallen. Hier een voorproefje (kotszakjes in de buurt houden) ;)

HD versie is veel beter. Klik hier voor HD

[ Voor 12% gewijzigd door GerardHenninger op 10-08-2009 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pffff wat veel tekst toch weer hier zeg , kan het niet wat rustiger aan :P

hmm F Jacobse, ik vind ze wel heel erg rood geworden de fotos wat voor witbalans had je ingesteld ?

en Virginia, ik zou wat meer contrast in de fotos doen, ze zijn vrij flets.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2009 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
GerardHenninger schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:37:
Genoeg gezeik over bewerkingen... even heel iets anders.
Ik had dit weekend een beetje een irritante bui (en nee, had geen alcohol op) en het leek me wel leuk om DJ's lastig te vallen. Hier een voorproefje (kotszakjes in de buurt houden) ;)

[video]HD versie is veel beter. Klik hier voor HD
elke keer word het leuker met je film posts _/-\o_

maare ? schiet je nog wel es foto's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 16:10
Niemand aan de Loveland '09 foto's? 8)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2602/3804089484_f17b0a3cb6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3537/3804089808_87b19b051f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 16:37:

hmm F Jacobse, ik vind ze wel heel erg rood geworden de fotos wat voor witbalans had je ingesteld ?
Flits. Maar misschien komt het wel doordat er veel rode en roze lampen aan waren :)

@Jermaine

Ik zie niet zoveel in je pano´s. Het is allemaal vrij donker en de lucht is uitgebeten. Ik denk dat je de FEL knop had moeten gebruiken om het wat strakker te krijgen.
Kan natuurlijk ook zo zijn dat er natuurlijk geen mooie lucht was maar sommige delen zijn te wit en de rest is, zoals ik al zei, redelijk donker.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2009 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 16:55:
[...]

Flits. Maar misschien komt het wel doordat er veel rode en roze lampen aan waren :)
meestal in rode omgevingen fixeer ik de witbalans middels de kleurtemperatuur, en bij rood licht iets meer flitsen zodat er nog iets van het rood verdwijnt. zal volgende keer ook eens met wb flits kijken hoe dat reageert in rode omgevingen :)

oh hier alvast de waakhond van ruigoord :+

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/ruigoord/2009-08-08-landjuweel/dscf0865.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, dat is natuurlijk ook een optie ja.
Dat is nog een beetje mijn handicap. Ik heb een aantal settings waarmee ik lekker schieten kan en blijf daar dan ook op hangen. Maar eigenlijk zou ik ook daar een beetje van af moeten wijken om het een en ander te experimenteren. Dat geld dus voornamelijk voor de FEC en witbalans.
Overigens vind ik het wel heerlijk om op die manier met het licht bezig te zijn. Ik vind het helemaal geweldig.

Oei, wat een killer is dat. Ben je er zonder kleerscheuren van af gekomen, Hos?

@allstarted1
Ik zie ook wel een beetje een Henk bewerking in foto 2. Maar laat je niet van de wijs brengen door mensen die het afkraken of wat dan ook. Het gaat er tenslotte om dat jij jouw bewerking toe moet passen waar jij tevreden over bent en waar jij achter kan staan.
Maar goed, zoals je al zegt is het belangrijk dat iedereen zijn eigen stijl heeft anders wordt het mooi een saaie boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 17:16:
Oei, wat een killer is dat. Ben je er zonder kleerscheuren van af gekomen, Hos?
ja hoor heb het helemaal overleefd, de waakhond was nogal snel afgeleid :+

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/ruigoord/2009-08-08-landjuweel/temp/image01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 17:44:
[...]

ja hoor heb het helemaal overleefd, de waakhond was nogal snel afgeleid :+

[afbeelding]
wat gaat dat geven? Malthezeriwawa's? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
ppFreddy schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 18:41:
[...]

wat gaat dat geven? Malthezeriwawa's? :9
Scharminkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Nou, bij deze dan een Solar foto. Het publiek tijdens de Kiteman show probeerde een sit-down. Werd niet massaal (naar het schijnt heeft hij wel groter meegemaakt). Maar toch leuk geprobeerd.
Kyteman Crowd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:34
samo schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 19:30:
Nou, bij deze dan een Solar foto. Het publiek tijdens de Kiteman show probeerde een sit-down. Werd niet massaal (naar het schijnt heeft hij wel groter meegemaakt). Maar toch leuk geprobeerd.
[afbeelding]
Hey, daar zat/stond ik ook tussen. Zonder camera. Heb met wat bekenden gesproken (uit roermond en omstreken) die een persbandje hadden geregeld. Vraag me niet hoe, maar het viel me wel op dat ze met een of ander lulverhaal zo'n bandje hadden kunnen regelen (zogenaamd in opdracht van). Hoe is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 16:37:
pffff wat veel tekst toch weer hier zeg , kan het niet wat rustiger aan :P

en Virginia, ik zou wat meer contrast in de fotos doen, ze zijn vrij flets.
Beter?

Afbeeldingslocatie: http://i912.photobucket.com/albums/ac324/VirginaKat/danceparade%20rotterdam%202009/DSCF1912.jpg

ik vraag mijzelf af of ik ooit zo iets als een workflow ga krijgen...of gewoon minder foto's maken?
Pagina: 1 ... 17 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.