Ervaringen partyfotografie deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 26 Laatste
Acties:
  • 171.410 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 22:52:

De wereld van de Hyver's heeft een foto'tje van mij gevonden, krijg je >41.000 views in een paar dagen tijd.. :S http://www.hyves.nl/fotos...32213754.z_Ee&__state__=1 en dan nog al die comments.. Raar volkje die Hyvers!
Van dat meidje heb ik ook veel foto's in m'n archief, is niks mis mee (behalve d'r leeftijd) :P
Strakke foto iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 04:16
vraagje: hoe moeilijk zijn art of dance en Q-dance?

wil me wat meer gaan richten op party fotografie,
maar heb nog geen aantoonbare set in een donkere setting..
dus portfolio qua party's heb ik niet en bij mij in de buurt bitche alle tenten over huis-fotografen die ze al hebben.

nou lijkt het me wel wat om bijvoorbeeld op dominator te schieten..
maar vind het wat te veel van het goede om er 45 euro voor neer te leggen,
dus dacht aan een overeenkomst met iets van hun mijn foto's, ik op fotografen lijst oid..

iemand wat informatie voor me? of wat verkeerde gedachte uit me hoofd te stampe ofzo? :P

[ Voor 6% gewijzigd door maikel_rox op 14-07-2009 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

maikel_rox schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:04:

dus portfolio qua party's heb ik niet en bij mij in de buurt bitche alle tenten over huis-fotografen die ze al hebben.

dus dacht aan een overeenkomst met iets van hun mijn foto's, ik op fotografen lijst oid..

iemand wat informatie voor me? of wat verkeerde gedachte uit me hoofd te stampe ofzo? :P
Laat ik beginnen met 'joh heb je de startpost gelezen', gelijk gevolgd door een 'hoofdletters en leestekens zijn welkom, leest zoveel makkelijker'.

Dan: naast mijzelf zijn er hier nog een aantal mensen actief die met regelmaat voor ID&T, Q-Dance en soms Art of Dance werken (ikzelf doe alledrie). Die zitten niet echt te wachten op weer zo'n ventje die denkt dat hij wel even kan komen fotograferen in ruil voor zijn plaatjes. Voor ons is dit echt en serieus werk, we zitten niet te wachten op weer een fotograaf in het publiek, op een gegeven moment wordt het zelfs voor de bezoekers vervelend.
Natuurlijk is extra marketing fijn voor een organisatie, mede daardoor komt er publiek, maar op een gegeven moment wordt het overkill en moet je je afvragen in hoeverre het nog zin heeft om meer fotografen en meer websites toe te laten. Elke fotograaf en andersoortig niet-dansende bezoeker betekent ook een bezoeker minder, een bezoeker die een kaartje koopt, drankjes koopt, misschien nog wat te eten etc. Dat is ook gewoon derving van inkomsten.

Ik ben best territoriaal wat dat betreft: ik zie liever op een groot feest een stuk minder fotografen en websites, juist om het allemaal wat exclusiever te houden. Bovendien vind ik het maar wat irritant als er continue andere mensen dan de artiest zelf op het podium zijn, als ik telkens 'flitsen' in het publiek heb als ik een overzicht schiet, of erger nog: als ik achterin sta en een of andere klootviool steekt zijn camera omhoog, precies voor de mijne. Echt, ga lekker in je tuin fotograferen hoe snel het onkruid groeit ofzo. :|

Probeer het eerst eens in de lokale discotheek of andersoortige danstent, bouw vanaf daar je skills op en probeer dan door ervaring en kunde telkens iets groters te gaan doen. Als je echt goed bent, dan hebben we dat allemaal snel genoeg door zodat we je zelf misschien wel uitnodigen. Zo heb ik al meerdere mensen geintroduceerd bij Q-Dance en ID&T bijvoorbeeld. :)

Dus ja zet het uit je hoofd. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 22:17
@maikel_rox:
I totally agree met Floor-is.

Natuurlijk is het leuk om foto's te maken op feesten, maar voordat je bij 'de grote jongens' kan horen is een goed fundament met ervaring erg belangrijk. Daarnaast krijg je, wanneer je echt 'aan het werk' bent - zoals velen hier - vrij weinig mee van het feest en ik krijg van jou de indruk dat je het doet om gratis binnen te komen.

Zoals in de openings-post en in voorgaande 10 delen van deze topic-reeks regelmatig voorbij komt: Schieten, Oefenen, luisteren naar kritiek enz; maar voorlopig is de party-fotografie-markt gewoon zo goed als verzadigd (zoals je aangeeft heeft iedere club/disco/kroeg wel een fotograaf rondlopen tegenwoordig) en kan je denk ik (voorlopig?) je heil beter ergens anders gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
Hoewel je het misschien wat bot brengt, het is wel duidelijk!
Ik probeer niemands werk te bederven en/of in te pikken. Dat wil ik wel even duidelijk.
Zoals ik al gepost had, alle lokale discotheken willen niets, omdat ze allemaal al een eigen fotograaf hebben.
En deze post was puur en alleen bedoelt om wat informatie te verkrijgen van een ervaren iemand.

Verder is het niet mijn bedoeling om het "FF" te doen oid.
no offence maar het lijkt in je post wel of je het een ander niet gunt,
maar aan de andere kant heb je ook al verschillende personen geintroduceert :)
Dus denk dat dat aan mij ligt!

in ieder geval bedankt voor wat informatie

edit: @mittnick:
Het is me niet te doen om de gratis entree.
Meer omdat ik wel eens naar dit soort feesten ga,
de organisatie's beter kan dan bijvoorbeeld die van latin village (ik zeg maar wat)

De reden dat ik dit feest/deze organisatie wou, is ivm alle lokale discotheken die al voorzien zijn

[ Voor 19% gewijzigd door maikel_rox op 14-07-2009 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik schrijf niet voor niets 'ben territoriaal', en voor veel amateurfotografen is het iets dat ze er wel een beetje bijdoen tijdens het feesten zo lijkt het. De markt is compleet verzadigd, er is geen geld te verdienen en het lijkt er verdacht veel op dat er op dit moment eenvoudigweg te veel fotografen en sites zijn. Telkens meer organisaties krijgen er een soort aversie tegen, dat helpt je ook niet. (Overigens heb ik mittnick bij ID&T en Q-Dance geïntroduceerd ;))

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
Ik wil je ook op niets aanvallen hoor;) al lijkt het wel zo.

Ik probeer van mijn hobby me werk te maken (bedrijf opgezet, kvk enzovoort)
en daarbij wil ik partyfotografie ook betrekken ;)

En ik snap je, het is net als met eten:
Als je iets lekkers te veel eet, Hoef je het op een gegeven moment ook niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

maikel_rox schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 16:02:
Ik wil je ook op niets aanvallen hoor;) al lijkt het wel zo.

Ik probeer van mijn hobby me werk te maken (bedrijf opgezet, kvk enzovoort)
en daarbij wil ik partyfotografie ook betrekken ;)

En ik snap je, het is net als met eten:
Als je iets lekkers te veel eet, Hoef je het op een gegeven moment ook niet meer..
Het is net als met 'normaal werk', als de buurman aanbied het voor niets te doen.. Dan ben je al snel geneigd het eens te testen en als 't niet bevalt, nouja dan niet. Maar tegelijkertijd maak je het dan ook mogelijk dat er een pestberg aan beunwerk mogelijk wordt. ;)

Niks ten nadele van jou, ken je niet, je foto's niet en gun je je centjes echt wel. Maar niet in mijn markt en het is sowieso een beter idee om dan een andere niche op te zoeken, eentje die nog niet zo drukbezocht is. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
@maikel_rox:
Het is idd wat cru geformuleerd.... Om zo direct al groots te beginnen is wat overkill.
Zoals flooris al in z'n laatste deel van z'n post zei. Probeer eerst op lokale fuiven wat te oefenen of te experimenteren en zo op te bouwen. Meestal zal men niet nee zeggen als je mailt naar zo'n organisatie van een lokale fuif om te komen fotograferen in ruil voor wat drankbonnetjes en toegang. Je kan eventueel ook voor een party site trekken, maar daar krijg je zelden iets te drinken.

Closing Night

1. Pool
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3468/3713744553_a9fe466c54.jpg

2. Pool people
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3519/3714558906_8c974ed87b.jpg

3. DJ
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3479/3714560844_d7f49897a2.jpg

4. mmmm BBQ
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2508/3714549400_16aa9fcfe3.jpg

5. Mooie beentjes (coca cola sponsor)
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3427/3714590816_baac53625d.jpg

6. Lekker !!
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2605/3714587104_32b91475e2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleWan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 14:26
Sluit mij volledig aan met Floor-is en Mittnick...
Tegenwoordig erger ik mij ook rot aan mensen die het niet echt meenen.
Onlanks kreeg ik ook nog een mailtje, "Hé, ik heb net mn DSLR (D40 met kitlens and thats it) en ik wil nu ook in de beste discotheken gaan werken en geld verdienen, kan jij mij helpen...."
Dan antwoord ik ook mooi, doe eerst eens wat ervaring op, (ga naar de locale discotheek, moeten die jou niet hebben, neem je camera gewoon mee naar een fuif, daar raak je altijd wel binnen, maar gageen inkom of drankbonnen eisen). Als je dan wat portfolio kan opbouwen gaan de organisaties zelf wel naar jou komen.

Laat je camera gewoon thuis, betaal je inkom en ga feesten, dat maakt het voor iedereen een pak leuker !!! Danku

[ Voor 50% gewijzigd door LittleWan op 14-07-2009 16:18 ]

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 20:10:
Wellicht niet helemaal de bedoeling in dit topic (er is een apart batterijen topic, i know) maar de situatie waarin een partyfotograaf zich bevind (1000 shots op een avond is geen uitzondering) ben ik toch benieuwd naar jullie ervaring:

Oplaadbare baterijen voor in de flitser, welke gebruik je (als je ze gebruikt). Want ik merk dat ik tegenwoordig groot verbruiker ben van gewone batterijen, maar dat is A een hele dure hobby ondertussen en B erg slecht voor het milieu. Ik wil dus over op oplaadbaar. Maar gezien het af en toe intense gebruik in korte tijden, de extreme omstandigheden waarin je soms zit, en het snel moeten kunnen laden van de flitser ben ik benieuwd naar jullie ervaringen?
(*Bouncing_tom hoopt dat de motivatie van zijn vraag voldoende is voor iig een paar antwoorden :+ )
Inderdaad, misschien dat je in het batterijen topic meer response krijgt. Maar ik zou je aanraden om gewoon goede batterijen te nemen zoals GP of Sanyo´s. En daarbij zou ik de Eneloops laten liggen.
Iedereen loopt tegenwoordig weg met Eneloop batterijen maar wat is nou eigenlijk je voordeel? Ja je batterijen lopen niet zo snel leeg maar daarnaast zijn ze stukken minder krachtig.
En dat wil je niet voor je flitser. Zodra je weet dat je gaat schieten stop je je batterijen toch in de lader en pomp je ze tot het nokkie vol. Who cares dat ze leeg lopen. Je moet power hebben.
Daarnaast is een degelijke lader natuurlijk van belang. Leuk hoor een Voltcraft van Conrad. Maar dat schiet totaal niet op. Neem een snellader (ik heb een Ansmann Digispeed 4) en je bent altijd ready to shoot!
1 setje in je flitser en 1 setje in de broekzak en je moet een heel eind komen. Ik heb geen idee welke flitser je hebt, maar voor mijn gevoel zijn de nieuwe generatie flitsers ook zuiniger dan het oudere spul. (ik heb het nu over mijn ervaring met de 420 tov de 430 EX II)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 16:23:
[...]

Inderdaad, misschien dat je in het batterijen topic meer response krijgt. Maar ik zou je aanraden om gewoon goede batterijen te nemen zoals GP of Sanyo´s. En daarbij zou ik de Eneloops laten liggen.
Iedereen loopt tegenwoordig weg met Eneloop batterijen maar wat is nou eigenlijk je voordeel? Ja je batterijen lopen niet zo snel leeg maar daarnaast zijn ze stukken minder krachtig.
En dat wil je niet voor je flitser. Zodra je weet dat je gaat schieten stop je je batterijen toch in de lader en pomp je ze tot het nokkie vol. Who cares dat ze leeg lopen. Je moet power hebben.
Daarnaast is een degelijke lader natuurlijk van belang. Leuk hoor een Voltcraft van Conrad. Maar dat schiet totaal niet op. Neem een snellader (ik heb een Ansmann Digispeed 4) en je bent altijd ready to shoot!
1 setje in je flitser en 1 setje in de broekzak en je moet een heel eind komen. Ik heb geen idee welke flitser je hebt, maar voor mijn gevoel zijn de nieuwe generatie flitsers ook zuiniger dan het oudere spul. (ik heb het nu over mijn ervaring met de 420 tov de 430 EX II)
Fuck, moet ik nog offtopic ook. Maar die Eneloops... Ik zweer erbij, misschien 'maar' 2000mAh, maar wel snel beschikbaar, ik heb ook ReCyKo's of hoe je dat ook schrijven mag, vind het toch minder lekker. De GP's zijn trouwens ook iets dikker dan alle andere oplaadbare batterijen waar ik tot op heden mee heb gewerkt.
Alle 'normale' GP's die ik had zijn inmiddels vervangen (2000's, 2300's, 2500's, 2700's) en ik ben nu eigenlijk al klaar met 3-4 setjes. Nu schiet ik minder publieksfoto's dan de gemiddelde partyfotograaf, terwijl ik denk ik wel weer een zwaardere ontlading nodig heb. Inflitsen tegen de zon in of dikke 500W spots, moet gewoon kunnen ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:31

Ethirty

Who...me?

Volgens mij is een snellader op de lange termijn juist slecht voor de levensduur van je lading (ken jouw lader overigens niet, misschien is die wel goed). Als je 1000 shots met flits wil maken, dan mag je best een beetje moeten steken in het in conditie houden van je batterij, anders kan je net zo goed alkaline blijven gebruiken.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batterijen snel laden is inderdaad niet zo best als dat je ze op normale snelheid laad. Maar goed, ik heb liever dat ze snel en goed volzitten dan dat ik 3 uur of langer moet wachten.
Dan is het setje maar na 1 jaar kapot geladen. Koop ik wel weer nieuw en heb dan alsnog flinke winst gepakt :)

Oh, btw check deal extreme voor extreem goedkope Sanyo´s (is welliswaar "na-maak" maar absoluut niet slecht voor het geld. Ik geloof iets van 5 dollar per 4)

En nu maar weer verder over partyfotografie? :)

Aanstaande vrijdag schieten @ maassilo, Mesmarise. Ik ben benieuwd ;)
Edit: ik hoop dat ik mijn offshoe kabel dan binnen heb.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2009 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maikel_rox schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:04:

nou zal ik ook maar reageren, allereerst als je van je hobby je werk maakt dan zal je nu al natuurlijk een website hebben alwaar je fotos op publiceert. die kan ik niet zo vinden in je profiel ?

en als je bloemetjes en vogeltejs fotografeert dan wordt het knap lastig om daarmee meer bij de feesten te komen. maar als je huwelijksfotograaf cq bandjes fotografeert dan wordt het al wat makkelijker natuurlijk , dan kan je eventueel goeie fotos proberen te maken van de djs die op het huwelijksfeest draaien en of het bandje dat speelt en daarmee contact onderhouden.

maar zoals eerder opgemerkt,, de markt is al compleet verzadigd en tariefen sterk onder druk door allerhande commerciele sites die fotografen leveren ver onder de normale kostprijs.
ik zou nu (en ook al een paar jaar geleden) mijn grootste vijand nog niet gaan aanraden om te proberen van partyfotografie zijn inkomsten te gaan maken.

ik ben sinds vorig jaar ook freelancer maar de opdrachten zijn op 2 handen te tellen in een jaartje. boeit me ook niet zo, kan ik in ieder geval mijn afschrijving van bijhouden :P

kijk eerst eens in je eigen kennissen kring en de fotografie waar je nu mee verdient of daar geen connecties zitten met iets wat op feesies lijkt. soms kan een balletje vreemd rollen in het leven kan ik uit eigen ervaring vertellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor verkopen hebben we Tweakers.net Vraag & Aanbod :)

[ Voor 78% gewijzigd door Zoefff op 15-07-2009 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:24
Is dit niet een soort van spam? Zit die verkoper ook niet op GoT?

Wat een domme stap trouwens voor een party/event fotograaf.....

"Hey meisje, blijf even stilstaan.... shit wacht, nog even iets langer, m'n 5D is aan het hunten en kan niet scherpstellen. Ja! Hebbes! *klik*.... Oh nee shit, focus zit op je neus, nog een keer aub..."

Klein beetje overdreven, maar in het donker (zonder flitser) heb ik echt moeite met scherpstellen (ja ja, 2.8 glas). Een 40D lukt het wel :S

Nee, geef mij maar een 1D voor evenementen.

[ Voor 8% gewijzigd door Zoefff op 15-07-2009 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Laatst online: 06-09 03:57
GerardHenninger schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:47:
[...]

"Hey meisje, blijf even stilstaan.... shit wacht, nog even iets langer, m'n 5D is aan het hunten en kan niet scherpstellen. Ja! Hebbes! *klik*.... Oh nee shit, focus zit op je neus, nog een keer aub..."

Klein beetje overdreven, maar in het donker (zonder flitser) heb ik echt moeite met scherpstellen (ja ja, 2.8 glas). Een 40D lukt het wel :S
Jeh... mee eens. Ik vind dat ding ook maar moeilijk scherpstellen. Maar hey, het is fullframe, enzo, en dat is kick? :+

Voor meisjes zou het me nog niet eens zo heel veel kunnen schelen, maar als de DJ een vet moment heeft, moet je spul het gewoon doen. En niet in een hunt terecht komen.
Nee, geef mij maar een 1D voor evenementen.
Nee man, focusissues kutzooi mirror subfixes noob!!11one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardHenninger schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:47:
[...]

Hij zit niet op GOT nee. en is ook meer een allround/huwelijks fotograaf dan party fotograaf geworden.
Een beetje spam mss. Maar er moest maar iemand van hier interesse hebben in de cam. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Jan zit WEL op GoT hoor :p
Alleen is'ie niet meer zo heel erg actief hier...

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dodge_911 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 13:19:
[...]

Jan zit WEL op GoT hoor :p
Alleen is'ie niet meer zo heel erg actief hier...
De snoodaard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt dat jullie allemaal zo lief off-topic voor mij wilde gaan ;) ben een stuk wijzer, vooral over de laders F. Jacobse!

Zullen denk ik GP's worden, Sanyo had ik qua batterijen nog niks van gehoord, maar misschien gewoon maar eens van allebei 2 setjes kopen en over een half jaartje eens kijken hoe ze nog presteren. Thnx all! Waar zit iedereen dit weekend trouwens? Heb dit weekend een poolparty, klein beetje huiverig voor spetterende gasten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 13:51:
Waar zit iedereen dit weekend trouwens? Heb dit weekend een poolparty, klein beetje huiverig voor spetterende gasten
Vrijdag doe ik 'n Q-Party, met de DJ mee, en zaterdagnacht mag ik 'n optreden van Lasgo op de gevoelige plaat (??sensor) gaan vastleggen als guest-tourphotographer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Waar zit iedereen dit weekend trouwens? Heb dit weekend een poolparty, klein beetje huiverig voor spetterende gasten
- Extrema
- Hollywood (ja ja... heel misschien)
- Bloomingdale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
- ??? (onbevestigde meuk)
- Bloomingdale
- Vie Monday

Gerard; veel plezier in snollywood...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zaterdag blijburg voor cirque excentrique denk ik en dan zondag zandvoort bij nataraj :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:11

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Zijn er trouwens nog luitjes hier die naar Evolution · Let There Be Light gaan in de TT hall op 19 September?

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dodge_911 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 13:56:
[...]

Vrijdag doe ik 'n Q-Party, met de DJ mee, en zaterdagnacht mag ik 'n optreden van Lasgo op de gevoelige plaat (??sensor) gaan vastleggen als guest-tourphotographer :)
Dj Ward doet dat erg goed, respect voor die Kerel!
En Jelle is mooi ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

[b][message=32263138,noline]
Ik heb een onderwaterhuis voor mijn camera, laat ze maar spetteren 8)

Ik hang mogelijk nog op Extrema maar dat moet nog bevestigd worden, vrijdag Mesmarise @ Maassilo. Maandag @ Roze maandag tilburgse Kermis, woensdag Francois's Birthday en volgende week Dominator of Pleasure Island. Drukdrukdruk ;)

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vrijdag ook aan het rondlopen op Mesmarise. Verder staat er niets voor mij dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
[...]

Waar slaagt dit op? Met 4 tot 8 GP ReCyko AA's (zoiets als Eneloops) kom ik makkelijk toe voor honderden foto's met een 430EXII, meer dan genoeg voor een hele avond/nacht. Ik moet maar heel af en toe een feestje fotograferen en wordt hier soms pas de avond zelf van op de hoogte gebracht, batterijen die altijd klaar staan zijn dus ideaal!
De Voltcraft van Conrad KAN traag opladen, zo gaan je batterijen voller en gaan ze langer mee, bovendien kan je er ook mee checken hoe het zit met de staat van je batterijen die al meerdere jaren oud zijn, en als je dat wil, druk je op het knopje 'current' en heb je een snellader.
LittleWan schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 16:14:

Laat je camera gewoon thuis, betaal je inkom en ga feesten, dat maakt het voor iedereen een pak leuker !!! Danku
Ook dit slaat nergens op vind ik. Waarom mogen jonge nieuwe fotografen niet de kans krijgen ook te beginnen? En wie ben jij om te zeggen wie zijn camera moet thuislaten en wie niet?

[ Voor 10% gewijzigd door Tunboy op 15-07-2009 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 19:55:
Ik ben vrijdag ook aan het rondlopen op Mesmarise. Verder staat er niets voor mij dit weekend.
Me too. Dat zijn er dus al 3 vanuit GoT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Tunboy schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 22:31:
Ook dit slaat nergens op vind ik. Waarom mogen jonge nieuwe fotografen niet de kans krijgen ook te beginnen? En wie ben jij om te zeggen wie zijn camera moet thuislaten en wie niet?
Omdat het sterft van de malloten die voor een entreebewijs en soms een drankmuntje een beetje gaan lopen lamballen en de markt verzieken...

Ik zeg niet dat je niet mag beginnen (zeker niet als je serieus foto's wilt maken ipv drinken), maar dat is wel wat mensen een beetje de strot uit begint te komen ja :)

[ Voor 16% gewijzigd door Henk op 15-07-2009 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Henk schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 22:47:
[...]

Omdat het sterft van de malloten die voor een entreebewijs en soms een drankmuntje een beetje gaan lopen lamballen en de markt verzieken...

Ik zeg niet dat je niet mag beginnen, maar dat is wel wat mensen een beetje de strot uit begint te komen ja :)
Hierover zit ik 'n beetje met een dubbel gevoel...
Aan de ene kant ben ik ook 1 van die mensen die een hoop tijd en geld en weet-ik-veel-nog-wat hebben geinvesteerd, en er deels ook mijn brood mee verdien.
Aan de andere kant, ik ben op de hierboven beschreven wijze begonnen met een HP612, dus vandaar het dubbele gevoel.

Wat er nu wel veranderd is tegenover vroeger is de wildgroei aan fotografen en partysites, dat had je 8 jaar geleden niet. Mensen waren blij dat ze uberhaupt al foto's van feestje X of Y hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
dodge_911 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 22:54:
[...]

Hierover zit ik 'n beetje met een dubbel gevoel...
Aan de ene kant ben ik ook 1 van die mensen die een hoop tijd en geld en weet-ik-veel-nog-wat hebben geinvesteerd, en er deels ook mijn brood mee verdien.
Aan de andere kant, ik ben op de hierboven beschreven wijze begonnen met een HP612, dus vandaar het dubbele gevoel.

Wat er nu wel veranderd is tegenover vroeger is de wildgroei aan fotografen en partysites, dat had je 8 jaar geleden niet. Mensen waren blij dat ze uberhaupt al foto's van feestje X of Y hadden.
Er zit imho een groot verschil tussen iemand die voor de foto's gaat, of om half lam met een stel vrienden gratis binnen te komen omdat ie toevallig een stel kaartjes + fototoestel bij zich heeft.

En veel clubs zijn dat laatste ook zat. Zo is in een van de clubs waar ik veel kom ( :P ) het beleid dat er nog maar twee fotografen tegelijkertijd binnen mogen zijn, en dat bepaalde sites het sowieso wel kunnen vergeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tunboy schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 22:31:

[...]

Nou ik vind dat het wel een zinnige opmerking is, en ik ben ook zeker een startertje. Het gaat om de mentaliteit waarmee je het werk doet, er zijn idd veel mensen die een DSLR hebben en dit als een toegangsbewijs gaan ervaren op het moment dat ze een keer per ongeluk een kek plaatje van een dj hebben gemaakt. Het maakt het moeilijk voor gedreven starters (waar ik mezelf dan weer toe reken) binnen te komen, omdat tja, iedereen het kan. En je moet creatief zijn en een organisatie ook uitleggen wat ze van je mogen verwachten. Een van mijn toegevoegde waarde is dat ik naast fotos ook video aan kan bieden en daar maak ik een financieel voordeel van. Ik kan package deals aanbieden bij wijze van spreken aan kleinere feesten waar je de ervaren lui van hier niet zo snel zult aantreffen. Dus wees creatief in je propositie en weet welke feesten/markten je kunt betreden op een eerlijke manier zodat je geen collegas op de tenen trapt, stukje arbeids ethos.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2009 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Henk schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 22:56:
Er zit imho een groot verschil tussen iemand die voor de foto's gaat, of om half lam met een stel vrienden gratis binnen te komen omdat ie toevallig een stel kaartjes + fototoestel bij zich heeft.
True, ik drink geen alcohol, dus daar heb 'k al geen last van (en over de rest zwijgen we wijselijk ;)) Maar moet ook wel toegeven dat die camera in de beginjaren ook echt wel als ijsbreker diende O-)
En veel clubs zijn dat laatste ook zat. Zo is in een van de clubs waar ik veel kom ( :P ) het beleid dat er nog maar twee fotografen tegelijkertijd binnen mogen zijn, en dat bepaalde sites het sowieso wel kunnen vergeten...
2 fotografen vind ik nog niet zo 'n slechte regel. Soms kom ik op 'n feest, en daar lopen dan 15, 20, 30 "collega's" en dan heb ik soms al geen zin meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

mydogisgone schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:11:
Zijn er trouwens nog luitjes hier die naar Evolution · Let There Be Light gaan in de TT hall op 19 September?
Yes, bevestiging gisteren binnengekregen :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dodge_911 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 23:03:
2 fotografen vind ik nog niet zo 'n slechte regel. Soms kom ik op 'n feest, en daar lopen dan 15, 20, 30 "collega's" en dan heb ik soms al geen zin meer...
die ervaring heb ik alleen bij bloomingdales :+

op zich vind ik het dan juist weer een uitdaging om iets anders te doen en andere momenten te pakken dan de 20 andere fotografen doen. juist met zo'n kudde fotografen om je heen is de kans om je te kunnen onderscheiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 09:29:
[...]
die ervaring heb ik alleen bij bloomingdales :+

op zich vind ik het dan juist weer een uitdaging om iets anders te doen en andere momenten te pakken dan de 20 andere fotografen doen. juist met zo'n kudde fotografen om je heen is de kans om je te kunnen onderscheiden :)
bij Bloomingdale was er gewoon een overkill aan fotografen toen ik er voor het laatst was, maar dat is bij veel meer feestjes het geval..

Wat betreft het 'onderscheiden' ben ik het deels met je eens.. het is namelijk heel vervelend wanneer je people-pics moet maken die mensen al 20x zijn gekiekt, het is vervelend wanneer je een artiest op de foto moet zetten en er 6 gasten in de DJ-Booth staan, het is vervelend voor de bezoekers enz. Afin; je kan dan dus niet prettig werken.. je kan je dus ook op andere manieren onderscheiden: ervaring, communicatie, stijl, prijs, manier van werken, bewerkingen etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-07 17:12
Ik ben van mening dat als je hier in een topic komt vragen hoe je moet starten als (party)fotograaf je niet helemaal geschikt bent voor het vak fotografie. Want professioneel fotograaf zijn is niet alleen plaatjes maken, maar ook jezelf in de markt zetten en de juiste wegen zoeken. Als je al niet kan bedenken hoe je moet beginnen en hoe je jezelf moet onderscheiden bij aanvragen, hoe wil je dan ooit verder nadat je door een kruiwagen hier een keer voor een organisatie mag werken. Let maar eens op dat bijna alle grote ondernemers "selfmade" zijn en de mensen om zich heen hebben verzameld, i.p.v. mensen gezocht te hebben die de ondernemen wilde helpen. ;)

Dit is geen flame, maar gewoon een reality check.

Trouwens... ik wil wel eens weten hoeveel doorgewinterde party fotografen hier een volledig inkomen hebben van de fotografie, i.p.v. semi-pro het naast hun werk doen en van de extra inkomsten hun apparatuur en accessoires kunnen betalen. :)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
maar dat je kicke plate schiet wilt niet direct zeggen,
dat je weet hoe je jezelf op de markt zet of jezelf verkoopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Joepv schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:09:
Ik ben van mening dat als je hier in een topic komt vragen hoe je moet starten als (party)fotograaf je niet helemaal geschikt bent voor het vak fotografie. Want professioneel fotograaf zijn is niet alleen plaatjes maken, maar ook jezelf in de markt zetten en de juiste wegen zoeken. Als je al niet kan bedenken hoe je moet beginnen en hoe je jezelf moet onderscheiden bij aanvragen, hoe wil je dan ooit verder nadat je door een kruiwagen hier een keer voor een organisatie mag werken. Let maar eens op dat bijna alle grote ondernemers "selfmade" zijn en de mensen om zich heen hebben verzameld, i.p.v. mensen gezocht te hebben die de ondernemen wilde helpen. ;)
Als je wilt beginnen met partyfotografie en hier wat vragen stelt vind ik niet dat je niet geschikt bent; iedereen begon ooit bij nul. Dat je veel weerstand kan verwachten in het hol van de leeuw, ja, daar moet je rekening mee houden.

Ik ben het met je eens dat je je moet onderscheiden, net zoals Mittnick ook al aangeeft. Dat doe je niet alleen met je stijl, sterker nog, dat doe je meer met de dingen buiten al het technische om. Je mag dan wel zo goed kunnen fotograferen, maar als niemand dat weet of ziet, dan houdt het op. Sterker nog, ik zie het vaker andersom; mensen die niet kunnen fotograferen maar een netwerk hebben en daardoor toch veel opdrachten hebben. Eigenlijk moet je daar respect voor hebben, maar logisch is het niet.
Daarnaast zie je de laatste tijd duidelijk dat je jezelf kan onderscheiden met geld; vraag je weinig dan kan je veel fotograferen.

Maar er zijn maar weinig fotograferen die zich bezig houden met marketing en dat is juist zo belangrijk. Mocht je op het Grafisch Lyceum zitten dan moet je maar even in de nieuwsbrief/het krantje kijken, daar geef ik een heel interview over de zakelijke kant van de fotografie ;)
Joepv schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:09:
Trouwens... ik wil wel eens weten hoeveel doorgewinterde party fotografen hier een volledig inkomen hebben van de fotografie, i.p.v. semi-pro het naast hun werk doen en van de extra inkomsten hun apparatuur en accessoires kunnen betalen. :)
Geen enkele fotograaf hier die kan leven van alleen partyfotografie. Als ik heeeeeeel zuinig zou leven (droog brood, water, geen nieuwe fotoapparatuur meer etc etc) dan zou ik heel misschien kunnen leven van evenementen. Maar aan de andere kant, ik ken wel party "fotografen" die kunnen leven van de feestjes; Link2Party. Die zijn redelijk constant in hun werk, doen 8+ feesten per week en weten met hun advertenties leuke bedragen te verdienen. Het gaat dan niet zozeer om te fotografie, maar meer om te plaatjes als marketingtool.

Ik kan overigens wel leven van alle andere dingen (qua fotografie) die ik doe, maar alleen partyfotografie, nope, lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
GerardHenninger schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 12:23:
Als je wilt beginnen met partyfotografie en hier wat vragen stelt vind ik niet dat je niet geschikt bent; iedereen begon ooit bij nul. Dat je veel weerstand kan verwachten in het hol van de leeuw, ja, daar moet je rekening mee houden.
Dat begrijp ik, maar er komen ook veel vragen voorbij als: "ik wil ook voor een grote organisatie fotograferen, maar heb geen ervaring, hoe kom ik binnen?". Als je zelf nog niet kan bedenken dat je klein moet beginnen dan vraag ik me af of je geschikt bent. Vaak hebben deze jongens/meisjes nog niet eens een website, of een website die eruit ziet als web 1.0. Zeker in deze tijd is een goede verzorgde website je visitekaartje. Maar dan zit je al op het verkoop jezelf (marketing) verhaal.
Geen enkele fotograaf hier die kan leven van alleen partyfotografie.
Ik kan overigens wel leven van alle andere dingen (qua fotografie) die ik doe, maar alleen partyfotografie, nope, lastig.
Daarom zette ik party tussen haakjes. Ik had ook wel verwacht dat jij van de fotografie kon leven, maar als ik andere GoTters soms zie schrijven lijkt het wel of ze niets doen zonder vette facturen te sturen... ;)

Marketing en netwerken zijn de kernwoorden in het hele verhaal. Kijk maar naar Joop van Tellingen, ik ken fotografen die beduidend beter fotograferen als deze man, maar toch heeft hij er een fulltime job aan en de andere fotografen vaak niet. ;)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleWan
  • Laatst online: 11-09 14:26
Op dit moment ben ik full-time nightlife fotograaf, ik kan er mee (over)leven. Ik heb op korte termijn (<1j) dan ook andere vooruitzichten want volgens mij is er niet veel toekomst in nightlifefotografie als eenige inkomt.

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mittnick schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:24:
[...]

bij Bloomingdale was er gewoon een overkill aan fotografen toen ik er voor het laatst was, maar dat is bij veel meer feestjes het geval..

Wat betreft het 'onderscheiden' ben ik het deels met je eens.. het is namelijk heel vervelend wanneer je people-pics moet maken die mensen al 20x zijn gekiekt, het is vervelend wanneer je een artiest op de foto moet zetten en er 6 gasten in de DJ-Booth staan, het is vervelend voor de bezoekers enz. Afin; je kan dan dus niet prettig werken.. je kan je dus ook op andere manieren onderscheiden: ervaring, communicatie, stijl, prijs, manier van werken, bewerkingen etc. etc.
yep dat lijkt me dan wel irritant als je als betaalde fotograaf verwacht wordt bepaalde fotos af te leveren en een zootje newbies zwermen dan net voor je snuffert met hun gloednieuwe 40d en kitlens :Y :Y :Y

oh en hier nog de rest van de impressie van brand in mokum (met iets meer contrast erin ;) )
http://thehospages.com/pi...009-06-21-brand-in-mokum/

niet schrikken ik ben het maar :+
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2009-parties/2009-06-21-brand-in-mokum/thumb2/image055.jpg

en littlewan, ongelooflijk dat jij er van kan leven d:)b niet verwacht dat er ook maar 1 zou zijn hier die er echt van kon rondkomen :') .
ok ik maak ook niet veel reclame voor mezelf en verkoop me ook niet echt :$
(ps gerard kan je dat stukje niet even opsturen :+ )
maar ik vind het toch wel leuk om af en toe wat freelance opdrachtjes te doen, altijd handig om de afschrijving van mijn camera daar mee te bekostigen :)

alleen weet ik mezelf nog niet goed te verkopen voor feesten die ik zelf ook graag wil meemaken :P

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
@hos: Dat is het probleem inderdaad, dat wanneer je aan het werk bent, er gasten zijn die uitgebreid hun camera gaan bekijken, sensor proberen schoon te maken, foto's proberen na te bewerken en ook nog 's zwaaien naar vrienden in het publiek terwijl ze onstage staan.. uiteindelijk zorg je er dan wel voor dat de stagemanager die pipo's er vanaf schopt, maar toch...

daarnaast nog even een note voor je... wanneer je rondloopt in een pakje waarin je lijkt op de Pardoes van de Efteling (http://tinyurl.com/m3gmse) kan ik me inderdaad voorstellen dat het lastig is om jezelf te verkopen.... ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

thalyric

God

Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 21:22:
[...]

yep dat lijkt me dan wel irritant als je als betaalde fotograaf verwacht wordt bepaalde fotos af te leveren en een zootje newbies zwermen dan net voor je snuffert met hun gloednieuwe 40d en kitlens :Y :Y :Y
hey .. niks mis mee met een 40D hehehe .. okey die kitlens is een beetje minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een hulpvraag tussendoor:

Ik ben opzoek naar een vervangende lens voor mijn Sigma 18-50 2.8 lens. Ben veel bezig met partyfotografie en zoek dus nieuwe portretlens voor tijdens die feesten, zo all-round mogelijk eigenlijk. Na vier dagen oriënteren ben ik er nog niet uit. Is er iemand die goede ervaringen heeft met bepaalde lenzen uit dit segment? Hoe staat die 24-70L van Canon erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat ervaar je als beperking van je 18-50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:52:
Hoe staat die 24-70L van Canon erin?
Op crop : net niet wijd genoeg
Op 5D/1D : zalig stukje glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
dodge_911 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:01:
[...]

Als je geen bezwaren hebt tegen een bijna 1 kg wegende lens.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
dodge_911 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:01:
[...]

fixed it :) 24-70 op 1D is mij nog steeds te krap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Henk schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:40:
[...]
Op 1D vind ik 'm NET niet te krap, maar echt net :)
Maar zoals gezegd hierboven, ze weegt wel wat, dus als ik dan pijn begin te krijgen gaat er mooi 'n 17-40 op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
dodge_911 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:13:
[...]

Op 1D vind ik 'm NET niet te krap, maar echt net :)
Maar zoals gezegd hierboven, ze weegt wel wat, dus als ik dan pijn begin te krijgen gaat er mooi 'n 17-40 op :)
Dan moet je een 1000D + kitlens gebruiken, dat weegt geen drol :)

Maar een 24-70 op 1D vind ik ook niets voor partyfotografie. Maar eigenlijk... ik gebruik m'n 24-70 ook amper op m'n 5D voor partyfotografie... oh wacht, m'n 5D gebruik ik niet eens voor partyfotografie want hij stelt amper scherp (in vergelijking met een 1D) ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:52:
Even een hulpvraag tussendoor:

Ik ben opzoek naar een vervangende lens voor mijn Sigma 18-50 2.8 lens. Ben veel bezig met partyfotografie en zoek dus nieuwe portretlens voor tijdens die feesten, zo all-round mogelijk eigenlijk. Na vier dagen oriënteren ben ik er nog niet uit. Is er iemand die goede ervaringen heeft met bepaalde lenzen uit dit segment? Hoe staat die 24-70L van Canon erin?
Lens gewoon houden, niet vervangen, je hebt een prima bereik op 2.8. Alle andere leuke meuk is f4 (17-40, 24-105 etc). Al zou je een 16-35 halen, dan mis je ineens wat milimeters aan het tele eind.
Niet veranderen, gewoon mee blijven schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
GerardHenninger schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:17:
Lens gewoon houden, niet vervangen, je hebt een prima bereik op 2.8. Alle andere leuke meuk is f4 (17-40, 24-105 etc). Al zou je een 16-35 halen, dan mis je ineens wat milimeters aan het tele eind.
Niet veranderen, gewoon mee blijven schieten.
Dusdat. Meer allround dan 18-50/2.8 op aps-c wordt het niet denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
*gaap over de lenzen-discussie*
Waar zit iedereen dit weekend trouwens?
Zaterdag, Zondag en Woensdag zit ik in het Hunnerpark in Nijmegen voor 'Matrixx at the Park', nog meer bekenden van hier? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal 's kijken welke lens ik het meest ga gebruiken dit weekend op m'n 5D... Neem een 16-35, 24-70 en 70-200 mee naar Extrema, Citydance en Roze Maandag. Waar gaan jullie heen? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Allemaal paraplu mee? :)
GerardHenninger schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:17:
[...]

Maar een 24-70 op 1D vind ik ook niets voor partyfotografie. Maar eigenlijk... ik gebruik m'n 24-70 ook amper op m'n 5D voor partyfotografie... oh wacht, m'n 5D gebruik ik niet eens voor partyfotografie want hij stelt amper scherp (in vergelijking met een 1D) ;)
Wat vreemd? Ik heb eigenlijk weinig problemen, alleen de uiterste links en rechts willen nog wel eens bokken.
Maar ik kan me voorstellen dat de 1D vanwege de vele focuspunten beter werkt.

[ Voor 92% gewijzigd door J3roen op 17-07-2009 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

J3roen schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 15:26:
Allemaal paraplu mee? :)

[...]

Wat vreemd? Ik heb eigenlijk weinig problemen, alleen de uiterste links en rechts willen nog wel eens bokken.
Idem hier. Doe tegenwoordig minder aan partyfotografie dus had er enigzins rekening mee gehouden dat de AF wat minder zou zijn, maar totaal geen problemen (kom van een 40D af). 1D is natuurlijk weer een heel ander niveau (staat om z'n perfecte AF bekend) maar betekend niet dat een 5D het daarom slecht doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 14:56

ppFreddy

gewoon Frederik

Henk schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:40:
[...]

op een 1Ds zou die dan ook weer perfect zijn, maar een 1Ds voor party... :X

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mittnick schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 22:00:
daarnaast nog even een note voor je... wanneer je rondloopt in een pakje waarin je lijkt op de Pardoes van de Efteling (http://tinyurl.com/m3gmse) kan ik me inderdaad voorstellen dat het lastig is om jezelf te verkopen.... ;) :P
[x] check, niet meer in pardoes kostuum gaan lopen

nog meer tips ? :Y)

ps hoe zit het nu hier met het focuspunten gebruik ? een tijd geleden kon ik me nog herinneren dat de meeste center focus deden. is dat ondertussen veranderd ? en zo ja waarom ?
(ik doe nog steeds in 90% van de gevallen center focus :$ )

met center focus werkt mijn af assist in ieder geval van de flitser, bij de buitenste focuspunten doet die het niet meer :N :N

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2009 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mittnick schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 15:05:
*gaap over de lenzen-discussie*

[...]

Zaterdag, Zondag en Woensdag zit ik in het Hunnerpark in Nijmegen voor 'Matrixx at the Park', nog meer bekenden van hier? :)
Ik heb zojuist de woensdag aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen Extrema en maandag Matrixx At The Park

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 19:53:
[...]

[x] check, niet meer in pardoes kostuum gaan lopen

nog meer tips ? :Y)

ps hoe zit het nu hier met het focuspunten gebruik ? een tijd geleden kon ik me nog herinneren dat de meeste center focus deden. is dat ondertussen veranderd ? en zo ja waarom ?

met center focus werkt mijn af assist in ieder geval van de flitser, bij de buitenste focuspunten doet die het niet meer :N :N
Ik heb nog niet zo heel veel ervaring, maar ik zit niet altijd op center focus, doe ook veel met rechts of rechts onder.. (bij rechts onder begeeft mijn focus assist van de flitser het ook wel eens inderdaad..).

Verder ben ik vanavond te vinden bij Mesmarise en van het weekend licht het er een beetje aan.. Misschien met Mittnick mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
ppFreddy schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 19:02:
[...]

op een 1Ds zou die dan ook weer perfect zijn, maar een 1Ds voor party... :X
1Ds is ook sorta kut. Heeft evengoed centrale focus-unit-meuk, net zoals alle FF-bodies. Wat dat betreft is aps-h (en -c trouwens ook) gewoon ultiem...

Owja, over die focuspunten; alles dat in het buitenste ringetje zit, de rest amper :P

[ Voor 11% gewijzigd door Henk op 17-07-2009 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Werk 90% met de linker/rechter boven punten. Anders wordt mijn recompose te groot en is de artiest al weer aan de andere kant van het podium of uit mijn scherptevlak gelopen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
J3roen schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 15:26:
Maar ik kan me voorstellen dat de 1D vanwege de vele focuspunten beter werkt.
Tom schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 15:58:
Idem hier. Doe tegenwoordig minder aan partyfotografie dus had er enigzins rekening mee gehouden dat de AF wat minder zou zijn, maar totaal geen problemen (kom van een 40D af). 1D is natuurlijk weer een heel ander niveau (staat om z'n perfecte AF bekend) maar betekend niet dat een 5D het daarom slecht doet :)
Misschien ben ik ook wel te verwend hoor, maar tijdens de TMF awards had ik gewoon moeite om N.E.R.D. vast te leggen met al dat drukke gedoe van hun. M'n 1D wilde wel meewerken.

Daarnaast was ik met Jos (van der Plas) een keer op Bloomingdale en hij (40D) kon zonder AF-assist wel scherpstellen op het publiek en ik niet.

Ik gebruik nooit het middelste scherpstelpunt, het ging hier in beide gevallen om de buitenste punten. Focus en recompose op een 5D (fullframe en veel megapixels) is te gevaarlijk, dus ik ga ook niet uit noodzaak ineens met het middelste scherpstelpunt schieten.
Ik gebruik (bijna) nooit het middelste punt. Als ik Henk even mag ReTweeten :
Henk schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 21:25:
Owja, over die focuspunten; alles dat in het buitenste ringetje zit, de rest amper :P
Dus dat ;)

Mochten er nog mensen willen "meeten", ik ben rond 13:00 uur bij de "Royal Dutch" stage...
Twitter je GPS locatie maar ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Laatst online: 10-09 14:56

ppFreddy

gewoon Frederik

Henk schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 21:25:
[...]

1Ds is ook sorta kut. Heeft evengoed centrale focus-unit-meuk, net zoals alle FF-bodies. Wat dat betreft is aps-h (en -c trouwens ook) gewoon ultiem...

de discussie ging op dat moment nog over welke body geschikt is voor een 24-70... en het lijkt me de ideale lens voor een fullframe cam, maar op crop (of dat nu 1.6 is of 1.3) niet zo geschikt voor party :)

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppFreddy schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 07:37:
[...]

de discussie ging op dat moment nog over welke body geschikt is voor een 24-70... en het lijkt me de ideale lens voor een fullframe cam, maar op crop (of dat nu 1.6 is of 1.3) niet zo geschikt voor party :)
1.6 zeker
maar 1.3 lijkt me persoonlijk nog niet eens verkeert. ik bedoel als ik nu op 1.6 schiet met mijn 17-40 vindt ik 17 -18 niet echt lekker omdat het veel vertekend. (27.2mm) dus zou mij persoonlijk een 24-70 + een UWA/Fish een perfecte combi zijn denk ik.

bij mn 17-40 mis ik af en toe echt het bereik voor spontane acties om mij heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar foto´s van Mesmarise.
Het was best een overload aan fotografen. (vooral veel pop-up flitsers gezien) En die tevens jouw poserende peoples inpikken. En erg weinig licht op de stages jammer genoeg.

1. Heel erg fanatiek vrouwtje
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2586/3731156109_0718c36ff5_o.jpg

2 CUTE
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2453/3731953118_3d99d17fc3_o.jpg

3 Danseresje
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3448/3731156281_de5e94174c_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

[...]

Oh zit er in het midden ook een AF-punt? Dat is dus serieus precies diegene die ik nagenoeg nooit gebruik, ik wil namelijk altijd off-centre schieten. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Floor-is op 18-07-2009 12:40 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Floor-is schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 12:38:
[...]

Oh zit er in het midden ook een AF-punt? Dat is dus serieus precies diegene die ik nagenoeg nooit gebruik, ik wil namelijk altijd off-centre schieten. :)
Maar is dit dan omdat center focus en recompose te gevaarlijk is of werken bij jou de af punten aan de buitenkant wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 22:13
Is het vrij schieten in matrixx at the park of zijn daar wel restricties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
@F. Jacobse: Ik vind #2 de beste foto, ook al had het beter geweest als ze d'r hoofd nog iets meer gedraaid had; #1 is leuk geprobeerd, maar lastig om goed vastgelegd te krijgen en #3 had qua compositie wel iets beter gemogen..

SjowieT was ook op mesmarise (er waren sowieso dus al 3 gasten van GoT alleen al aanwezig, en dan komen daar ongetwijfeld ook nog een aantal gasten van Partyflock, Tillate, L2P enz. voorbij - dus geloof best dat het er veel waren) en zijn camera is *kaduuk*... hij heeft dus ook niet echt een positieve avond gehad..

@Neefdave: Voor zover ik weet is het vrije toegang en mag je dus ook rondlopen met je camera, alleen als je geen medium hebt waarvoor je schiet moet je je gaan afvragen of het wel nut heeft om er heen te gaan en foto's te maken; ook zal je geen onstage-toegang hebben... ook mag je mij niet in de weg lopen ;)

Mijn gear ligt inmiddels al weer klaar, inclusief handdoek en regen-hoezen om m'n spullen - als het echt te hard gaat regenen - droog te houden. (Weathersealed is leuk, maar als je gear zeiknat is wordt je niet gelukkig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Laatst online: 09-09 22:06

allstarted1

WTRFTS

Mittnick schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 13:50:

Mijn gear ligt inmiddels al weer klaar, inclusief handdoek en regen-hoezen om m'n spullen - als het echt te hard gaat regenen - droog te houden. (Weathersealed is leuk, maar als je gear zeiknat is wordt je niet gelukkig).
Weathersealing kan prima slokken nemen hoor....vorig jaar op Rockit liep ik nog in de stromende regen plaatjes te schieten. Toen had ik net de D300 met Tammy 17-50, niet compleet sealed dus. Met een zakdoekje af en toe een beetje deppen en het overleeft allemaal prima :P

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Een uur met een 50D+70-200 in de miezerregen gestaan, af en toe met de zakdoek vegen en alles heeft het overleeft :)

was wel spannend hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
M'n gear overleefd de regen ook wel, alleen werkt het gewoon ontzettend k*t. Ik heb vaak genoeg langs het voetbal-veld gezeten waarbij body, lens en ikzelf compleet doorweekt waren, maar echt bevordelijk zal het uiteindelijk niet zijn.

Op de grotere festivals (helemaal bij nachtfestivals zoals bijvoorbeeld een Q-Base, Global Gathering, Nature One) staan tenten.. als het buiten regend, en je gaat daarna met een natte, koude body een warme tent in - is binnen de kortste keren je lens beslagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Regen? Meestal komt het er op neer dat ik het allang opgegeven had voor mijn Nikon D50 / 30D het op gingen geven, laat staan het weathersealed spul dat ik nu heb. Ik ga een beetje in de regen staan :w

En dan te bedenken dat een van de redenen om het hele spul vorig jaar te halen, juist de sealing was :P Maar dat was anders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Nedra schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 12:58:
[...]

Maar is dit dan omdat center focus en recompose te gevaarlijk is of werken bij jou de af punten aan de buitenkant wel goed?
Euhm eigenlijk om een derde reden: de 1D-serie doet de lichtmeting op zowel het gekozen AF-punt als alles eromheen zegmaar. Als ik focus-recompose zou doen, dan is de lichtmeting niet aangepast op de nieuwe compositie én voor mijn fotografie is er eenvoudigweg te veel beweging van mijn onderwerpen. Daarnaast werken de AF-punten naast het centerpoint vrij goed, niet briljant helaas, maar wel vrij goed. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Floor-is schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 15:03:
[...]

Euhm eigenlijk om een derde reden: de 1D-serie doet de lichtmeting op zowel het gekozen AF-punt als alles eromheen zegmaar. Als ik focus-recompose zou doen, dan is de lichtmeting niet aangepast op de nieuwe compositie én voor mijn fotografie is er eenvoudigweg te veel beweging van mijn onderwerpen. Daarnaast werken de AF-punten naast het centerpoint vrij goed, niet briljant helaas, maar wel vrij goed. :)
heb je het dan over de belichting van de flitser ?

en op zich gebruik ik vaak recompose. vooral omdat de af assist alleen in het center werkt heb ik daar de snelste focus op in het donker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mittnick
Thanks voor je feedback. Mooi vervelend voor Joey dat zijn gear naar de maan is. We hebben nog even staan praten en hier heb ik nog een grappige foto van hem. Als het goed is heeft hij dr ook 1 van mij genomen.
MMmmmm. ik ga maandag maar eens heel gauw een verzekering aflsluiten voor mijn gear :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 16:41:
[...]
en op zich gebruik ik vaak recompose. vooral omdat de af assist alleen in het center werkt heb ik daar de snelste focus op in het donker
Ik gebruik ook vooral het focus punt in het center om dezelfde redenen. De andere punten zijn veel minder gevoelig/bruikbaar met focus assist (op 5D). Vaak trek ik zonder door de zoeker te kijken en focus ik dan manueel.... ja rare manier van fotograferen, maar het levert wel spontane fotos op omdat ik heel snel en onverwachts fotos kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 17:34:
@Mittnick
Thanks voor je feedback. Mooi vervelend voor Joey dat zijn gear naar de maan is. We hebben nog even staan praten en hier heb ik nog een grappige foto van hem. Als het goed is heeft hij dr ook 1 van mij genomen.
MMmmmm. ik ga maandag maar eens heel gauw een verzekering aflsluiten voor mijn gear :X
What happened? Heb laatst ook eens uitgerekend voor hoeveel geld ik in de tas heb zitten en dan schrik je toch. Heb ook niets verzekerd. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 16:41:
[...]

heb je het dan over de belichting van de flitser ?

Nee, over het meten van licht zoals je dat ziet in de zoeker. Flitsen doe ik sowieso zo min mogelijk en daar heb ik zo mijn truukjes voor. Je zult mij nagenoeg nooit de AF-assist zien gebruiken, met name omdat ik me vooral richt op de artiesten en die vinden dat maar irritant. ;)

Over waarde in de tas gesproken (en dan bedoel ik vervangingswaarde!), daar wil ik eigenlijk helemaal niet over nadenken... Stel dat ik ooit naar Nikon overstap, dan moet ik echt heul diep de buidel in. :/
(2x pro bodies, 14-24+24-70+70-200VR+50/1.4+fish, minstens 2 flitsers)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo... ik zal ook even wat van Mesmarise laten zien en vertellen :P

Zoals Mittnick al had vermeld is mijn camera kapoet.. kwam daar binnen om zoals altijd gefouilleerd te worden, zo gezegd zo gedaan, daarna wil meneer de security dude mijn tas controleren waarna ik hem 2x vertel dat er foto apparatuur in zit, maar hij eigenwijs mijn tas open ritst. Daardoor valt dus mijn camera op de grond. (Hij liet mijn tas rechtop staan i.p.v. neerleggen)
Verder niets zeggen en gewoon mijn camera laten liggen.

Uiteindelijk na het uitpakken kom ik tot de conclusie dat mijn 50MM stuk is, enfin ik terug naar de ingang om die gast op te zoeken is hij nergens te bekennen. Dan maar naar security hoofd.. een grote gorilla zonder hersen inhoud blijkbaar, want hij weigert naar me te luisteren en gooit het eerst op eigen risico (???) en daarna maakt hij er maar van dat hij van zijn mensen had gehoord dat de camera al op de grond lag, voordat de tas open was gemaakt.. Later kom ik er achter dat mijn 50mm vast zit in mijn cam, dus die moest er met 'geweld', uitgedraaid worden, bij thuiskomst bleken er ook nog contact punten stuk te zijn (weet de naam er ff niet meer voor).

Gelukkig wel nog met mijn 17-40 wat foto's kunnen maken (blijkbaar gebruikt hij een ander contact punt dan de 15mm Fish Eye van Sigma.. want de 17-40 focuste wel een soort van.. en de Fish Eye helemaal niet..).

Denk dat ik nu maar beetje ga mailen met de Maassilo, want op de avond zelf waren ze niet voor rede vatbaar (het security team dus..)
-----

Mooi na dat verhaal is tijd voor wat foto's!

#1) Bob Sinclar is in da hoooouseeee
Afbeeldingslocatie: http://www.tutmaster-design.com/temp/shoots/mes/1.jpg

#2) Bellen blaas dame
Afbeeldingslocatie: http://www.tutmaster-design.com/temp/shoots/mes/2.jpg

#3) Steve Angello
Afbeeldingslocatie: http://www.tutmaster-design.com/temp/shoots/mes/3.jpg

#4) Show girls
Afbeeldingslocatie: http://www.tutmaster-design.com/temp/shoots/mes/4.jpg

#5) Tovergodin (Fairy ^^)
Afbeeldingslocatie: http://www.tutmaster-design.com/temp/shoots/mes/5.jpg

#6) F.Jacobse hard aan het 'werk'
Afbeeldingslocatie: http://www.tutmaster-design.com/temp/shoots/mes/6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hela sjowie 2 en 4 vind ik wel wat hebben, ook al is 4 een beetje out of focus
pff nu eerst pitten vanavond cirque excentrique op blijburg en het magneetbar feesie in het volkskrantgebouw gehad. fotos volgen nog :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongJoy1980
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-07 01:25
gebruik zowat altijd middel boven focuspoint...
Maar ja..ligt er natuurlijk ook aan of er een oneven aantal aan mensjes op de foto gezet moet worden..
Hangt volledig van de situatie af..

Center focuspoint gebruik ik voornamelijk voor als ik een object vanuit de verte wil schieten..of als het donker is..

BTW...zwaaar fucked up van bovenstaande camera..
Ik zou hem vreselijk flippen en diezelfde avond nog heel wat gesprekken gaan opeisen..
Desnoods rustig wachten tot einde van het feest...en ja..einde..
Hoe dan ook..diezelfde nacht wordt het hele voorval nog besproken..
Kom nou...1 of andere gorilla zonder hersenen komt zomaar mijn eigendom kapotgooien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 00:05:
Zo... ik zal ook even wat van Mesmarise laten zien en vertellen :P

Zoals Mittnick al had vermeld is mijn camera kapoet.. kwam daar binnen om zoals altijd gefouilleerd te worden, zo gezegd zo gedaan, daarna wil meneer de security dude mijn tas controleren waarna ik hem 2x vertel dat er foto apparatuur in zit, maar hij eigenwijs mijn tas open ritst. Daardoor valt dus mijn camera op de grond. (Hij liet mijn tas rechtop staan i.p.v. neerleggen)
Hoe kan je nou zwijgen als je je camera ziet vallen op de grond ?
En was het niet goed genoeg voor die hersenloze aap dat je gewoon zelf je rugzak open doet om de cam (of een deel ervan) te tonen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat je een security dude je tas laat openen snap ik ook niet helemaal Sjowie.. :S

Gisteren Extrema ( eindelijk ) eens als bezoeker bekeken, lekker feestje. Die eindshow.. pffff!!! _/-\o_ Zo bruut heb ik die eindshow nog nooit gezien, werkelijk iets aparts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zo en hier nog een paar van de magneetbar in canvas

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2009-parties/2009-07-18-magneetbar/600/dscf9221.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/2009-parties/2009-07-18-magneetbar/600/dscf9247.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
@F.Jacobse: Haha, SjowieT en Anch :p

@SjowieT: Best leuke plaatjes ondanks dat je camera dus kaduuk is, ik zou waarschijnlijk de onderste steen boven hebben gehaald wanneer het aankomt op aansprakelijkheid, verzekering, organisatie enz; maar dit is dus een probleem wanneer je niet voor de organisatie schiet..

Hoe crap ik het ook voor je vind, dit is uiteindelijk wel een afspiegeling van zoals het is; organisaties laten mensen met dure apparatuur naar binnen met alle risico's (en gevolgen) van dien, terwijl de fotograaf er in dit geval waarschijnlijk zelf nog verlies op gaat draaien..

Afin, wat critics-and-comments: over het algemeen vind ik iets teveel saturatie in je plaatjes zitten, vooral de rode en gele tinten zijn iets te nadrukkelijk aanwezig.. en ga 's wat aan je watermark doen :P ;)

#1 Leuk; jammer van die hand, maar dat vond je zelf ook..
#2 Leuk; je had wel het oor van die gast rechts mogen weg croppen
#3 Goed
#4 Leuke foto qua kleur en licht; iets onscherp, maar dat heeft ook wel wat 'dromerigs'
#5 Weinig interactie, als ze had gekeken was het imo beter geweest
#6 Jammer van die gast in het midden ;)

@Jazzs Nice, beter dat je ook een lekker zonnetje had :)

@Hos: #2 vind ik erg vet :)

Processing...
Inmiddels ben ik ook mijn foto's van gisteravond aan het processen en klaar aan het maken voor 'Matrixx at the Park - Day 2'. Kaartjes leeg, batterijen vol, oordopjes schoon, Handoek + Shirt in tas.. TwitPic

[ Voor 4% gewijzigd door Mittnick op 19-07-2009 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 09:16:
Dat je een security dude je tas laat openen snap ik ook niet helemaal Sjowie.. :S

Gisteren Extrema ( eindelijk ) eens als bezoeker bekeken, lekker feestje. Die eindshow.. pffff!!! _/-\o_ Zo bruut heb ik die eindshow nog nooit gezien, werkelijk iets aparts.
Ja ik zelf vond het ook nogal vreemd dat hij hem open maakte, want hij was namelijk al praktisch open omdat die gast blijkbaar niet naar me luisterde ivm foto apparatuur.. ik wilde hem zelf open maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 09:16:
Joh, was dat gister. Ik heb het 's avonds op BNN zitten bekijken. Echt heel gaaf. Nu snap ik de gare montage ook, ze liepen maar een uur of wat achter.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychodweep schreef op zondag 19 juli 2009 @ 07:43:
[...]

Hoe kan je nou zwijgen als je je camera ziet vallen op de grond ?
En was het niet goed genoeg voor die hersenloze aap dat je gewoon zelf je rugzak open doet om de cam (of een deel ervan) te tonen ?
De security man, die zag dat mijn camera viel had wel even kunnen aangeven dat hij op de grond was gevallen, maar hij deed alsof hij het niet zag.

Ik had mijn camera + lens bij me, interesseerde die gorilla niet, hij keek er niet eens naar. Kortom er werken rare mensen daar als beveiliging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

En je riep niet gelijk: joh gast je laat mijn camera vallen, dat gaat je kosten als het stuk is?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ethirty schreef op zondag 19 juli 2009 @ 12:38:
En je riep niet gelijk: joh gast je laat mijn camera vallen, dat gaat je kosten als het stuk is?
Dat vraag ik me dus ook af :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die gasten luisterde naar helemaal niets wat ik zei. Ze wisten vast wel dat het ze geld gaat kosten maar ze probeerde het het liefst mogelijk zo stil mogelijk te houden, zo leek het in ieder geval. Als je een klein beetje professioneel bent dan ga je toch niet allerlei smoesjes verzinnen en steeds harder praten lijkt mij, en dan halverwege het gesprek gewoon weglopen/omdraaien..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2009 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 00:05:

[...]kwam daar binnen om zoals altijd gefouilleerd te worden, zo gezegd zo gedaan, daarna wil meneer de security dude mijn tas controleren waarna ik hem 2x vertel dat er foto apparatuur in zit, maar hij eigenwijs mijn tas open ritst. Daardoor valt dus mijn camera op de grond. (Hij liet mijn tas rechtop staan i.p.v. neerleggen)
Op dit moment zou ik zo ongeveer uit mijn vel springen, iedereen die er maar iets mee te maken heeft bijroepen, de mensen om me heen bewegen om ook aan te geven dat ze zagen wat er gebeurde (als ze het daadwerkelijk hadden gezien) en desnoods die gast een beuk verkopen als ik het gevoel had dat dat helpen zou.

We hebben het hier over jouw inkomsten, jouw bezit, hij heeft er met zijn klauwen vanaf te blijven.

Overigens sta ik het sowieso niet toe dat beveiliging mijn tas openmaakt. Ik geef dat heel duidelijk aan op het moment dat zo'n beveiligingsvent naar mijn tas wijst. (Die maak ik dadelijk even voor je open, zullen we eerst fouilleren?) Mocht de kerel in kwestie alsnog aanstalten maken of de tas aan iemand anders doorschuiven, dan duik ik er gewoon tussen. "Ik had toch gezegd dat ik hem dadelijk voor je openmaak? Dat doe ik echt wel, er zit nogal waardevolle apparatuur in, mocht je dat kapotmaken, dan kan ik niet werken."

Ik heb het idee dat de schade die je nu hebt op jouw eigen conto komt, je kunt het denk ik wel vergeten om daar enige vergoeding voor te krijgen... Daar gaat je zuurverdiende geld.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Dat is idd zo'n beetje de enige correcte houding die Floor-is daar aanneemt. Ik heb ook wel eens in de clinch gelegen met een bewaker die mijn gear koste wat kost uit mijn tas wilde halen, maar de uiteindelijke uitkomst was toch dat ie dr met geen vinger aan kwam. Ik loop nog liever weer bij een event weg, dan dat ik zo'n drol met vingers aan mijn gear laat. Je zou ze de kost moeten geven die op die manier ineens een defecte camera hebben...
Pagina: 1 ... 14 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.