Ervaringen partyfotografie deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 26 Laatste
Acties:
  • 171.405 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Markofnikoff schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 10:47:
Gisteren wat foto's gepoogd te schieten op de Dance Tour DJ Contest in Roermond. Ik ben totaal niet ervaren in partyfotografie, dus opbouwende kritiek is welkom ;)
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wow, wat is er met die derde gebeurd? Hele gezicht en arm trekken weg. Let vooral op je kadering, 2 is mij persoonlijk te scheef. Je ziet verder erg weinig van de sfeer, lijkt wel alsof er geen verlichting was en jij met je flits het enige deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 23:45

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 13:48:
[...]

Wow, wat is er met die derde gebeurd? Hele gezicht en arm trekken weg. Let vooral op je kadering, 2 is mij persoonlijk te scheef. Je ziet verder erg weinig van de sfeer, lijkt wel alsof er geen verlichting was en jij met je flits het enige deed.
Ik weet ook niet wat met die derde foto is, hij ziet er hier in aperture heel anders uit, het gezicht lijkt hier wel alle kleur en contrast te hebben verloren :?
Haha dat laatste klopt helemaal, er waren precies 4 lampen die knipperde, de rest was niet aan om een of andere vage reden......

[ Voor 14% gewijzigd door Markofnikoff op 13-06-2009 21:02 ]

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:25
Markofnikoff schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 14:37:
[...]

Ik weet ook niet wat met die derde foto is, hij ziet er hier in aperture heel anders uit, het gezicht lijkt hier wel alle kleur en contrast te hebben verloren :?
Haha dat laatste klopt helemaal, er waren precies 4 lampen die knipperde, de rest was niet aan om een of andere vage reden......
Ik heb zelf nog nooit iets van partyfotografie gedaan, maar wat ik wel weet is wat er in de startpost staat, lees die eens door, want dit is wel erg sfeerloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Zoutvat schreef op zondag 14 juni 2009 @ 11:14:
[...]

Ik heb zelf nog nooit iets van partyfotografie gedaan, maar wat ik wel weet is wat er in de startpost staat, lees die eens door, want dit is wel erg sfeerloos.
Ja, ehm meer was er niet van te maken.... zoals ik zei er was nauwelijks licht om mee te werken.
Misschien kun je inplaats van simpelweg een conclusie trekken ook zeggen hoe het dan wel moet volgens jou? De startpost heb ik gelezen, en daar staat niets in hoe je in het geval van een donkere ruimte zonder al teveel licht opeens een gezellige gelegenheid met kleurtjes en lichtjes kunt maken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Markofnikoff schreef op zondag 14 juni 2009 @ 12:06:
[...]

Ja, ehm meer was er niet van te maken.... zoals ik zei er was nauwelijks licht om mee te werken.
Misschien kun je inplaats van simpelweg een conclusie trekken ook zeggen hoe het dan wel moet volgens jou? De startpost heb ik gelezen, en daar staat niets in hoe je in het geval van een donkere ruimte zonder al teveel licht opeens een gezellige gelegenheid met kleurtjes en lichtjes kunt maken......
op welke instellingen heb je dan de fotos gemaakt ? het is niet alleen de donkere achtergrond die vermoed dat je de startpost niet helemaal begrepen hebt maar ook de fletsheid van de personen zelf wekken de indruk dat je op standje P of Av hebt geschoten ipv M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 12:11:
[...]

op welke instellingen heb je dan de fotos gemaakt ? het is niet alleen de donkere achtergrond die vermoed dat je de startpost niet helemaal begrepen hebt maar ook de fletsheid van de personen zelf wekken de indruk dat je op standje P of Av hebt geschoten ipv M.
Het standje P, S, Av of auto heb ik al heel lang niet meer aangeraakt :) maar goed ik heb pas vrij recent een flitser aangeschaft (heel weinig ervaring daarmee) dus daar zal de fout wel zitten. Zelf denk ik dat de flitscompensatie stukken lager moet. Maar volgende week ga ik weer wat experimenteren, het heeft waarschijnlijk ff wat uitproberen nodig :) maar bedankt toch voor de input :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Flash EV hoeft volgens mij niet zozeer lager, je sluitertijd "moet" wel langer! Een seconde of langer is geen probleem, zolang je maar inflitst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wilko schreef op zondag 14 juni 2009 @ 12:30:
Flash EV hoeft volgens mij niet zozeer lager, je sluitertijd "moet" wel langer! Een seconde of langer is geen probleem, zolang je maar inflitst :)
en je diafragma dan op 4 zetten en iso op 800. jammer dat als je dan kennelijk toch op M schiet niet even erbij zet op welk diafragma iso en sluitertijd je de fotos hebt genomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:01

samo

yo/wassup

Zoutvat heeft wel gelijk. De foto's zijn niet echt spannend. Als je ze vergelijkt met andere foto's in dit topic (of een van de 10 eerdere delen) word er al heel veel verteld hoe dat beter kan. Nog geen 20 posts voor de jouwe is het trouwens ook aangehaald. Hoe het beter kan? Niet zo. Ik zie niet echt aangrijppunten vanwaaruit ik verbetering kan aanraden. Maar misschien is het dan handiger als jij toelicht wat jij zo goed vind aan jouw foto's, wat jij de sterke foto's vindt, waarom deze selectie.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

samo schreef op zondag 14 juni 2009 @ 16:07:
Zoutvat heeft wel gelijk. De foto's zijn niet echt spannend. Als je ze vergelijkt met andere foto's in dit topic (of een van de 10 eerdere delen) word er al heel veel verteld hoe dat beter kan. Nog geen 20 posts voor de jouwe is het trouwens ook aangehaald. Hoe het beter kan? Niet zo. Ik zie niet echt aangrijppunten vanwaaruit ik verbetering kan aanraden. Maar misschien is het dan handiger als jij toelicht wat jij zo goed vind aan jouw foto's, wat jij de sterke foto's vindt, waarom deze selectie.
Ik ben het er natuurlijk ook mee eens dat deze foto's niet geweldig zijn, daarom vraag ik ook voor commentaar. Anders zou ik echt niet de moeite nemen om hier mijn foto's te posten, ik ga niet 'stoer' doen met foto's die goed zijn en waarvan ik zelf zoiets heb van; wauw. Ik heb bij deze foto's bijvoorbeeld remote flash gebruikt, is het beter om van onder aan te flitsen of van boven? Of moet je bij een remote flash ook bouncen? Of helemaal geen remote flash gebruiken? Maar goed alles zal heus wel een keer in een van de 10 vorige delen voorbij zijn gekomen, zoals ik al zei ik ga gewoon wat uitproberen en ik zie wel, oefening baart kunst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je "moet" helemaal niks: het is aan je eigen creativiteit om te bepalen of je offshoe flitst of niet, en hoe je dat dan precies doet. Het is ook afhankelijk van de situatie, als je bv. van boven flitst bij iemand die een petje op heeft zullen de ogen buiten het licht van je flits vallen en dus pikzwart zijn. In andere gevallen kan het wel weer prima.
Maar, misschien is het wel handiger om het voor jezelf niet meteen te moeilijk te maken, dus ik zou aanraden om je flitser gewoon on shoe te zetten, recht naar voren (FV moet dan meestal iets naar beneden, hangt ook van je gear af) en te oefenen met het principe van dragging the shutter. Dat staat keurig uitgelegd in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor t eerst een panorama proberen te maken op defqon.1, ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden en wat de tips zijn voor een volgende keer. :)

Ik stond in de regie van de mainstage, vandaar helemaal rechts dat stukje tent, daar kon ik helaas niet aan ontkomen :( had misschien een andere plek moeten zoeken.

Afbeeldingslocatie: http://www.tutmaster-design.com/temp/shoots/dq/dq_pano_thumb.jpg

Klik voor vergroting

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2009 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:44

Zoefff

❤ 

Afbeeldingslocatie: http://www.kraagjes.nl/dump/DSC_1142-640.jpg

Stond iemand hier nog tussen? Wat een drukte weer zeg, iedere zondag. Zag er wel uit als een leuk feestje though :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Zoefff schreef op zondag 14 juni 2009 @ 23:03:
[afbeelding]

Stond iemand hier nog tussen? Wat een drukte weer zeg, iedere zondag. Zag er wel uit als een leuk feestje though :)
Ertussen? Nah... ik twitterde trouwens wel ongeveer zo'n zelfde shot, maar was al snel weer binnen... Daar was wat meer te doen :)

Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20090614-_MG_9456.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Henk op 15-06-2009 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 22:06

allstarted1

WTRFTS

Henk schreef op maandag 15 juni 2009 @ 01:38:
[...]

Ertussen? Nah... ik twitterde trouwens wel ongeveer zo'n zelfde shot, maar was al snel weer binnen... Daar was wat meer te doen :)

[afbeelding]
Je mist een stuk gezicht, handje afgehakt...do I need to go on? :+ >:)

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-09 14:13
@SjowieT: Probeer volgende keer er in ieder geval op te letten om je horizon recht te krijgen. Verder neem ik de losse shots altijd verticaal i.p.v. horizontaal, heb je wel veel shots nodig maar minder last van je lens vertekening en meer overlapping waardoor je uiteindelijk meer keus hebt.

@Henk: Krap gekaderd, hoofd valt eraf ;) *Oeps, was te laat, Allstarted1 was me voor* Bloomingdale XXL? Zaterdag? Want mijn god, dan snap ik dat het gigantisch druk was. Wat een heerlijk weer.

Ikzelf was zaterdag bij Soenda Festival, een klein en intiem festival op Strand Oog In Al, Utrecht. Had een beetje een underground sfeertje, maar ik heb me prima vermaakt mede dankzij een heerlijk zonnetje. Het was er niet zo groot en ook niet gigantisch druk, maar de locatie was geweldig; Panorama waardig:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3222/3626801720_2d5a947d02.jpg

Verder was deze week mijn OC-E3 imitatie kabeltje van DealExtreme binnen gekomen (https://dealextreme.com/details.dx/sku.19612) dus daar heb ik ook maar een beetje mee lopen experimenteren. Vooral het feit dat je nu licht veel beter kan richten vond ik zelf leuk en het is dan ook een blijvertje, nadeel is wel dat je continu beide handen vol hebt; Zoomen wordt dan ineens erg tricky :) Iemand daar trucs voor, een pouch voor z'n flash of iets dergelijks? Anyway, voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3543/3627573419_030685ed49.jpg

The intersection of technology and creativity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:54
Markofnikoff schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 14:37:
[...]

Welkom in de wondere wereld van Aperture en kleurprofielen op de Mac. De gemiddelde Windows gebruiker heeft geen support voor kleurprofielen en daardoor krijg je verschillen. Zelfs als je je JPG bestand opslaat met het sRGB profiel zien je foto's eruit alsof iemand de verzadiging flink heeft teruggeschroefd.

Als je Photoshop hebt kan je het probleem enigzins oplossen door "Save for web.." te gebruiken. Dan worden de kleuren aangepast aan het sRGB profiel en zonder profiel opgeslagen. Het ziet er dan tenminste een beetje hetzelfde uit op zowel Windows als Mac.

Het probleem wordt pas echt opgelost als iedereen een browser gebruikt met kleurprofielen, IE8 heeft daar volgens mij ondersteuning voor en Firefox 3 (mits je het aan zet). Safari heeft het standaard aan staan.

Ander puntje van aandacht: is je scherm wel gecalibreerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje aan de party experts.. Heb zelf jaaaren gedraaid op housefeesten maar wil het nu eens met de camera proberen.. Moet alleen nog een flitser hebben en ik vraag me af welke ik daarvoor moet aanschaffen.. Mijn oog is gevallen op de Canon Speedlite 430 of 580 (laatste vind ik wel wat prijzig) of de Sigma EF 530 (of 500)..

Kunnen jullie mij vertellen welke flitser goed is voor partyfotografie? Ik fotografeer met een Canon 40D icm 24-105 F4, eventueel 50mm 1.8 erbij..

Bij voorbaat dank voor jullie advies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Pano?

Stiekem geen pano

Harm: 430ex is prima :)

[ Voor 7% gewijzigd door Floor-is op 15-06-2009 19:36 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel! Mooie pano, maar de horizon loopt wel wat scheef..

Iemand bekend met de Sigma flitsers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Myrdhin schreef op maandag 15 juni 2009 @ 10:35:
[...]

Welkom in de wondere wereld van Aperture en kleurprofielen op de Mac. De gemiddelde Windows gebruiker heeft geen support voor kleurprofielen en daardoor krijg je verschillen. Zelfs als je je JPG bestand opslaat met het sRGB profiel zien je foto's eruit alsof iemand de verzadiging flink heeft teruggeschroefd.

Als je Photoshop hebt kan je het probleem enigzins oplossen door "Save for web.." te gebruiken. Dan worden de kleuren aangepast aan het sRGB profiel en zonder profiel opgeslagen. Het ziet er dan tenminste een beetje hetzelfde uit op zowel Windows als Mac.

Het probleem wordt pas echt opgelost als iedereen een browser gebruikt met kleurprofielen, IE8 heeft daar volgens mij ondersteuning voor en Firefox 3 (mits je het aan zet). Safari heeft het standaard aan staan.

Ander puntje van aandacht: is je scherm wel gecalibreerd?
Kleurprofielen gebruik je als je met drukwerk aan de gang gaat. Je wilt namelijk dat kleuren die op je scherm weergegeven worden, overeen komen met het resultaat van de drukker. Drukwerk kan een groter kleurbereik hebben dan je monitor kan weergeven. Dat is de reden dat je een kleurprofiel in een bestand gebruikt, om de juiste vertaalslag te maken. sRGB is de standaard die men gebruikt op internet (en andere media die op een beeldscherm weergegeven worden zoals DVD's e.d.). sRGB is dus ook de standaard kleurruimte die voorgeschreven staat door het W3C.

Ik zou afraden om van die standaard af te wijken, het zorgt juist voor problemen. Pas als wide gamut monitoren gemeengoed zijn zal er wat moeten gebeuren, maar ik vind het onzin om nu mensen een andere browser aan te raden en kleurprofielen in bestanden te stoppen. Er zal vanzelf een opvolger op sRGB komen, met grotere kleurruimte, welke het tot een standaard schopt (OS en hardware breed!). Misschien is dat scRGB. Mensen die nu met bijvoorbeeld AdobeRGB werken, los van drukwerk (en zelfs dan moet je weten hoe ermee om te gaan), houden zichzelf voor gek :)

Ohja, dit alles staat los van kleurprofielen voor je monitor. Dat zorgt ervoor dat de kleuren die je monitor weergeven kloppen. Het calibreren van je monitor kan ik sowieso iedereen aanraden die met foto's of grafische bewerking bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:47

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 19:08:
Ik heb een vraagje aan de party experts.. Heb zelf jaaaren gedraaid op housefeesten maar wil het nu eens met de camera proberen.. Moet alleen nog een flitser hebben en ik vraag me af welke ik daarvoor moet aanschaffen.. Mijn oog is gevallen op de Canon Speedlite 430 of 580 (laatste vind ik wel wat prijzig) of de Sigma EF 530 (of 500)..

Kunnen jullie mij vertellen welke flitser goed is voor partyfotografie? Ik fotografeer met een Canon 40D icm 24-105 F4, eventueel 50mm 1.8 erbij..

canon 430 is prima te gebruiken, sigma heb ik geen ervaring mee.
Verder met de 580 heb je wat meer functies die je eigenlijk op de 40d niet helemaal gebruikt. Maar wat het allemaal precies is geen idee!
Wat ook vaak wel leuk is door gewoon eens een flitser te huren, bijv een 430 en een 580 en dan gaan proberen en kijken wat je het beste bevalt!

Ben zelf wel heel erg blij met mijn 580! :D _/-\o_

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huren kan inderdaad ook nog ja. Ik ga komend weekend met een paar mensen foto's maken en daarvan hebben er 4 een flitser dus kan daar genoeg oefenen. Van een collega kan ik ook wel eens een flitser lenen denk ik om te testen.. Ga dat de komende tijd maar eens doen denk ik en kijken wat het beste bevalt.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 19:08:

in de startpost staat ook wat nuttige info mbt keuze voor flitsers
Focus assist externe flitsers
De SB800 en de 550/580 EX flitsers in het duurdere segment hebben ook nog de mogelijkheid om de flits uit te schakelen en de af assist van de flits aan te laten staan. Bij available light schieten in donkere omstandigheden is een goeie af assist een must. veel fotografen schakelen standaard het witte lampje wat als af assist moet fungeren veelal uit omdat het heel irritant overkomt, vooral als je artiesten en of DJ's wil fotograferen in opperste staat van geconcentreerdheid dan wil je niet een wit lampje op hun richten voordat je focus eindelijk goed is.
Sommige cameras zoals de xxD series van canon kunnen de flits ook onboard uitzetten en de af assist van de flitser aanlaten. Indien available light schieten in donkere omstandigheden een must is check dan eerst of de camera dit kan regelen en of dit anders op de flitser is in te stellen
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
KleineAap schreef op maandag 15 juni 2009 @ 09:41:

Verder was deze week mijn OC-E3 imitatie kabeltje van DealExtreme binnen gekomen (https://dealextreme.com/details.dx/sku.19612) dus daar heb ik ook maar een beetje mee lopen experimenteren. Vooral het feit dat je nu licht veel beter kan richten vond ik zelf leuk en het is dan ook een blijvertje, nadeel is wel dat je continu beide handen vol hebt; Zoomen wordt dan ineens erg tricky :) Iemand daar trucs voor, een pouch voor z'n flash of iets dergelijks? Anyway, voorbeeldje:

O nee... je hebt de suckie versie gekozen van de OC-E3 imitatie. De YongNuo is veel beter en veel langer en flexibeler. Die JJC die begaf het na 1 avond al bij mij (soldeerpunt losgekomen en kabelmesh zat uit de fitting). Dus je kan echt niet veel rekken met die kabel. Een hand strekken met je flits zal niet lukken vrees ik. Tis zo maar 50 cm ofzo dat je hem kunt rekken.
Je kan een flash bracket kopen ? bestaan heel wat varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KleineAap schreef op maandag 15 juni 2009 @ 09:41:
Ikzelf was zaterdag bij Soenda Festival, een klein en intiem festival op Strand Oog In Al, Utrecht. Had een beetje een underground sfeertje, maar ik heb me prima vermaakt mede dankzij een heerlijk zonnetje. Het was er niet zo groot en ook niet gigantisch druk, maar de locatie was geweldig; Panorama waardig:

Die tweede is wel nice :)
Als ik zo'n kabeltje gebruik stop ik meestal m'n flitser bij m'n oksel tijdens het zoomen, houdt 'm lekker warm (en vochtig :9~ :+ ). Heb ook een niet-originele OC-E3 maar kan 'm desnoods ook aan die kabel laten bungelen, zit allemaal heel stevig in elkaar bij mijnes. Beveiliging laat je trouwens ook een stuk makkelijker backstage als je zo'n telefoonkoord aan je hebt hangen, iemand anders dat ook opgevallen? :D

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2009 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
@psychodweep: Ik ben bekend met de sowieso crappy kwaliteit van chinees spul, heb daarom ook hem al open gehad en alles vast gelijmd met zo'n epoxy lijmpistool ;) Da heb je echt nergens meer last van en het is Tweaker achtig... Ook is het heel simpel om bijvoorbeeld ps2 connectors er tussen te plaatsen, om eventueel te kunnen verlengen ;) Had al gekeken voor ik hem bestelde maar het koord van deze (arm breed lukt makkelijk) is wat stugger dan die andere... Flash bracket is geen optie, omdat dat niet het gewenste effect geeft :) Wel een compliment voor de perfecte connectors, zitten goed stevig en ondersteunen zelfs weatherseal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
Dat heb je mooi opgelost... maar daarmee fiks je het probleem niet dat die rubberen fitting aan de kabel bij je hotshoe breekt na enkele keren te gebruiken. En teveel rekken leidt tot kabelbreuken... ben ik tegengekomen met m'n kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hela heeft er iemand op defqon nog fototjes gemaakt van de dafqon bus en trasher island alwaar iedereen op grote oliedrums kon spelen ? :)

of waren alle fotografen alhier allleen maar bij de mainstage ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 22:09:
hela heeft er iemand op defqon nog fototjes gemaakt van de dafqon bus en trasher island alwaar iedereen op grote oliedrums kon spelen ? :)

of waren alle fotografen alhier allleen maar bij de mainstage ? :+
Deze hos?

Afbeeldingslocatie: http://www.tutmaster-design.com/temp/shoots/dq/daf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
yep die ja, en trasherisland dan ook nog in de aanbieding misschien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:25

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Mooi al die partyshots van de festivals en het strand! is weer is heel wat anders dan de nacht foto's. Zelf al zeker een maand de camera niet meer in de hand gehad 's avonds. gewoon simpelweg te druk voor gehad met het werk. zelf wil ik nog een aantal festivals vastleggen zoals decibel en misteryland. maar dan wel meer als bezoeker! ik wil ook geen gratis entree oid maar gewoon het festival vastleggen vanuit de ogen van een bezoeker. Denken jullie dat als ik netjes mail of ik mijn 450D mee naar binnen mag nemen. dat ik daar de kans toe krijg?

daarnaast hoorde ik dat er ook op ruigoord weer e.e.a te gebeuren staat van een collega. Zelf ben ik daar nog nooit geweest dus lijkt mij wel interessant om daar te schieten. (we will meet again hos ;) )

ik zal zodadelijk /morgen even de tijd nemen om commentaar te geven op de rij foto's hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Meulugar schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:02:
Mooi al die partyshots van de festivals en het strand! is weer is heel wat anders dan de nacht foto's. Zelf al zeker een maand de camera niet meer in de hand gehad 's avonds. gewoon simpelweg te druk voor gehad met het werk. zelf wil ik nog een aantal festivals vastleggen zoals decibel en misteryland. maar dan wel meer als bezoeker! ik wil ook geen gratis entree oid maar gewoon het festival vastleggen vanuit de ogen van een bezoeker. Denken jullie dat als ik netjes mail of ik mijn 450D mee naar binnen mag nemen. dat ik daar de kans toe krijg?

daarnaast hoorde ik dat er ook op ruigoord weer e.e.a te gebeuren staat van een collega. Zelf ben ik daar nog nooit geweest dus lijkt mij wel interessant om daar te schieten. (we will meet again hos ;) )

ik zal zodadelijk /morgen even de tijd nemen om commentaar te geven op de rij foto's hierboven.
komend weekend is solstice festival op ruigoord, ik ga er zeker even een kijkje nemen. weet nog niet of ik zaterdag nacht al ga of zondag overdag. zaterdag nacht is wel mooi met statief fotos maken. alleen zondag nacht heb ik ook nog leuk feest in paradiso van 10 jaar geleden dat de roxy afbrande :)
ergens daar tussenin moet ik toch iets van slapie doen :z

als je er gaat fotograferen meulugar zou ik wel aanraden om gewoon even kennis te maken met de organisatie en of vragen mbt fotos maken en wat je ermee doet. ook al loopt iedereen tegenwoordig met een camera natuurlijk maar als nieuwkomer met een grote camera valt het toch op. het is toch een grote kliek ons kent ons daar ;)

nou hier dan nog 1 van solstice vorig jaar
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/ruigoord/2008-06-21-solstice/thumb2/image098.jpg

en de rest van de impressie
http://thehospages.com/pi...-06-21-solstice/index.php

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Omdat buitenfeessies inderdaad heerschen, maar eens een update van de tofste strandtent around; Bloomingdale!

En wat mij betreft was dit gewoon de vetste editie tot nog toe. Terwijl de rest van het land verzoop in de bewolking, regen en andere narigheid werd de kust gespaard, zelfs beloond met zon!

#1: Strandgevoel!
Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20090614BDXXLGoT/HenkvanderGiesen.nl-9238.jpg

#2: nog meer!
Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20090614BDXXLGoT/HenkvanderGiesen.nl-9271.jpg

#3: Trommelende voetbalman ;)
Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20090614BDXXLGoT/HenkvanderGiesen.nl-9377.jpg

#4: Zawdi MC:
Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20090614BDXXLGoT/HenkvanderGiesen.nl-9504.jpg

#5: Sunset over Party Paradise:
Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20090614BDXXLGoT/HenkvanderGiesen.nl-9548.jpg

#6: Voetballende Trommelman :?
Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20090614BDXXLGoT/HenkvanderGiesen.nl-9404.jpg

#7: ohai!
Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20090614BDXXLGoT/HenkvanderGiesen.nl-9665.jpg

#8: Beter ga jij goeie foto's maken van mij gozert...
Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20090614BDXXLGoT/HenkvanderGiesen.nl-9725.jpg

#9: Zawdi eats mic:
Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20090614BDXXLGoT/HenkvanderGiesen.nl-9788.jpg

#10: Meubilair:
Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20090614BDXXLGoT/HenkvanderGiesen.nl-9800.jpg

#11: Show those hands!
Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20090614BDXXLGoT/HenkvanderGiesen.nl-9863.jpg

#12: Onbekende gast ;)
Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20090614BDXXLGoT/HenkvanderGiesen.nl-9852.jpg

#13: BloomingDale ís _XXL_
Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20090614BDXXLGoT/HenkvanderGiesen.nl-9832.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
@Henk: Overal natuurlijk hele leuke pics (ben je er zondag ook?) maar toch bij twee wat kritiek (wow!); Allereerst nummer twee, heerlijk die ietwat underexposed achtergrond, de lucht komt er erg mooi uit, maar eeuwig zonde van die blote rug rechts, die stoort ontzettend, plus er had (smaak) wat meer belichting op de dames gemogen, die knallen er niet genoeg uit (vooral de rechtse lijkt wat weggeduwd).

Dan foto nummer negen, zonde dat zijn gezicht niet egaal belicht is, je kan ermee wegkomen door te zeggen dat de focus nu meer op de microfoon ligt maar uiteindelijk is het gewoon een belichtings foutje :) Maar goed, overal natuurlijk mooie kwaliteit en ik krijg er zin in! Daar gaat het uiteindelijk om... Maar hierbij toch twee kleine puntjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-07 17:12
Foto 7 is wat centraal maar dat vind ik dit keer helemaal niet erg :+

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
KleineAap schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 01:23:
@Henk: Overal natuurlijk hele leuke pics (ben je er zondag ook?) maar toch bij twee wat kritiek (wow!); Allereerst nummer twee, heerlijk die ietwat underexposed achtergrond, de lucht komt er erg mooi uit, maar eeuwig zonde van die blote rug rechts, die stoort ontzettend, plus er had (smaak) wat meer belichting op de dames gemogen, die knallen er niet genoeg uit (vooral de rechtse lijkt wat weggeduwd).
Hmmm, die rug is idd storend, had ik zelf eigenlijk niet eens gezien :X thx!

Ben echt geneigd dit shot gelijk te vervangen :+
Dan foto nummer negen, zonde dat zijn gezicht niet egaal belicht is, je kan ermee wegkomen door te zeggen dat de focus nu meer op de microfoon ligt maar uiteindelijk is het gewoon een belichtings foutje :)
Not really, dit is gewoon een typisch ringflash effect :)
Maar goed, overal natuurlijk mooie kwaliteit en ik krijg er zin in! Daar gaat het uiteindelijk om... Maar hierbij toch twee kleine puntjes :)
Waarvoor dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

@ Henk: nr.12 is een lekkere plaat. Knalt goed op mn scherm! :)

Ook tof dat het ringflasheffect ook echt lekker werkt daar :)

[ Voor 34% gewijzigd door allstarted1 op 18-06-2009 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 21:56
KleineAap schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 01:23:
@Henk: Overal natuurlijk hele leuke pics (ben je er zondag ook?)
Hoezo, ben jij er zondag ook?

Ennuh, zomaar kritiek hebben op Henk.. pfff ;)
Joepv schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 08:41:
Foto 7 is wat centraal maar dat vind ik dit keer helemaal niet erg :+
Echt te grappig die foto, wist niet dat ze weer in Nederland was, echt heel toevallig dat je die foto post Henk :

Afbeeldingslocatie: http://temp.servervangerard.nl/forum/miami/20090328_miami_05_0159.jpg

Afbeeldingslocatie: http://temp.servervangerard.nl/forum/miami/20090328_miami_05_0242.jpg

Ik heb haar "leren kennen" in Miami; beetje stappen, (heel veel) zuipen en omdat ik die artiestenshoots even zat was ook nog een shoot voor haar zelf. Grappig, klein wereldje toch maar weer.

Welke Tweakers kan ik trouwens verwachten op Dance Valley, Mysteryland, Sensation, Extrema etc etc? Welke festivals zullen we dit jaar terugzien in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga iig naar Extrema, Mysteryland en Tomorrowland :Y)
En as zaterdag met KleineAap :w I Love Los 'festival'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

GerardHenninger schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 13:39:

Welke Tweakers kan ik trouwens verwachten op Dance Valley, Mysteryland, Sensation, Extrema etc etc? Welke festivals zullen we dit jaar terugzien in dit topic?
Hmm..Extrema wil ik in ieder geval meenemen. Kom je Solar ook eens proberen? Moet erg leuk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Riverdance + Lief Festival, eerste festivals die ik ooit doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

GerardHenninger schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 13:39:
[...]

Hoezo, ben jij er zondag ook?

Ennuh, zomaar kritiek hebben op Henk.. pfff ;)

[...]

Echt te grappig die foto, wist niet dat ze weer in Nederland was, echt heel toevallig dat je die foto post Henk :

Ik heb haar "leren kennen" in Miami; beetje stappen, (heel veel) zuipen en omdat ik die artiestenshoots even zat was ook nog een shoot voor haar zelf. Grappig, klein wereldje toch maar weer.

Euhm zoals het er naar uitziet kan ik ze allemaal wel eens doen die je noemt.
Zaterdag Indian Summer, DV heb ik eigenlijk niet zo'n zin in, M'land, Sensation, Extrema, Tomorrowland zit allemaal wel snor meen ik. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
Patstopicalert! :P Ik ga ook alle grote feestjes af sowieso, alleen Sensation is een beetje de vraag... Zaterdag inderdaad een keer oldskool schieten met eeerik, zin in! En zondag Flamingo Nights (zie je daar Gerard?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric
  • Laatst online: 14-08 11:10

thalyric

God

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 15:03:
Ik ga iig naar Extrema, Mysteryland en Tomorrowland :Y)
En as zaterdag met KleineAap :w I Love Los 'festival'.
hey ... daar ben ik ook .. En ook nog mensen op Latin Village?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

KleineAap schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:05:
Patstopicalert! :P Ik ga ook alle grote feestjes af sowieso, alleen Sensation is een beetje de vraag... Zaterdag inderdaad een keer oldskool schieten met eeerik, zin in! En zondag Flamingo Nights (zie je daar Gerard?).
Zoals het er uitziet wordt het aanstaande zondag weer een fotografen-overload.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
allstarted1 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:59:
[...]

Zoals het er uitziet wordt het aanstaande zondag weer een fotografen-overload.... :P
Valt wel mee toch? KleineAap + HenkAap + GerardMonkey
Dan verwacht ik nog 1x Link2Party, 1x Tilllllate en... nouja, dat was het wel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en ik ga geeneen groot feesie af :+ (misschien nog mysteryland maar dat zie ik nog wel tegen die tijd :P )

dit weekend lekker spookhuis in het oude kadasterhuis op zaterdagavond, ruigoord zondagmiddag, paradiso met brand in mokum op zondagnacht pff en dan heb ik nog wat dingetjes zoals bbqs die fotografisch iets minder interessant zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Deze zomer ga ik weer wat lokale festivals doen en qua party weer underground dingetjes. Geen grote bekende festivals dus voor mindfreaker :P

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Floor-is schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:37:
[...]

Euhm zoals het er naar uitziet kan ik ze allemaal wel eens doen die je noemt.
Zaterdag Indian Summer, DV heb ik eigenlijk niet zo'n zin in, M'land, Sensation, Extrema, Tomorrowland zit allemaal wel snor meen ik. :)
hela er gaan heel wat bekenden naar indian summer festival :)

doe jascha de groetjes mocht je haar kennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

GerardHenninger schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 12:58:
[...]

Valt wel mee toch? KleineAap + HenkAap + GerardMonkey
Dan verwacht ik nog 1x Link2Party, 1x Tilllllate en... nouja, dat was het wel denk ik.
Euj! Je vergeet mij! Roseetjes doen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
allstarted1 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 18:25:
[...]

Heb ik je uitgenodigd dan? En mag jij wel van je vrendin? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 15:27:
Riverdance + Lief Festival, eerste festivals die ik ooit doe.
Ik ben morgen ook aanwezig op Riverdance voor ClubJudge.. en wellicht zondag op Chakra Lounge @ 's Gravezande.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2430/3606231231_e1bf5736cd.jpg?v=0

Offshoe probeerseltje...

Ik heb weer een nieuwe accu voor mn ST-E2 dus morgen kan ik weer los gaan flitseren :)

Over fotograaf overload gesproken, vorige week op Expornstar Nerdy Beadch waren er op een man of 700 denk ik 8 fotografen.. van 1 site zelfs 2... 8)7

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

ik doe kwa dance alleen Misteryland en Extrema,Solar weekend. De rest doe ik meer concerten eigenlijk dit jaar :)

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

GerardHenninger schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 21:05:
[...]

Heb ik je uitgenodigd dan? En mag jij wel van je vrendin? ;)
Ik mag alles! :D Naja, bijna alles ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
allstarted1 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 18:25:
[...]

Als ik je in de auto laat, that is :P

* Henk Fluistert naar Geertje dat hij iemand heeft gevonden die de drank betaalt >:)

[ Voor 14% gewijzigd door Henk op 20-06-2009 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Henk schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 17:00:
[...]

* GerardHenninger Fluistert naar Geertje dat hij iemand heeft gevonden die de drank betaalt >:)
Ah mooi.... ik neem aan dat hij ook de tassen (met CANON) apparatuur draagt?

Morgen even spelen met een 24mm T/S lens op het strand/een party; heb ik ook nog niemand zien doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
GerardHenninger schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 17:43:
[...]

Ah mooi.... ik neem aan dat hij ook de tassen (met CANON) apparatuur draagt?
Dat lijkt me sowieso een duidelijk verhaal.
Morgen even spelen met een 24mm T/S lens op het strand/een party; heb ik ook nog niemand zien doen :)
Gers... tis jammer dat het ding 24mm is, maar toch een leuk ding om te proberen ja. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

Henk schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 17:00:
[...]

* allstarted1 Fluistert naar Geertje dat hij iemand heeft gevonden die de drank betaalt >:)
Que? Ik denk wel aan de maag onderweg terug ;) Voor mij in ieder geval morgennacht een heerlijke Crispy Chicken! :9~ Wat jullie kiezen is me een zorg ;) Als ik maar die kipburger heb! :D

Ben aan het denken aan een ietwat aparte strandshoot, even kijken of ik datgeen meeneem dat ik op een paar shots terug wil laten komen! En nee, het is niks waarvoor de zedenpolitie je normaliter op komt halen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door allstarted1 op 20-06-2009 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
allstarted1 schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 18:12:
[...]

Que? Ik denk wel aan de maag onderweg terug ;) Voor mij in ieder geval morgennacht een heerlijke Crispy Chicken! :9~ Wat jullie kiezen is me een zorg ;) Als ik maar die kipburger heb! :D
Hmmm, ik bedenk me ineens dat ik in deze auto tegenwoordig zo'n hele handige ski-zak heb...
Ben aan het denken aan een ietwat aparte strandshoot, even kijken of ik datgeen meeneem dat ik op een paar shots terug wil laten komen! En nee, het is niks waarvoor de zedenpolitie je normaliter op komt halen ;)
Dan is het per definitie al afgekeurd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1

allstarted1

WTRFTS

Henk schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 18:15:
[...]

Hmmm, ik bedenk me ineens dat ik in deze auto tegenwoordig zo'n hele handige ski-zak heb...

[...]

Dan is het per definitie al afgekeurd :P
Daar kan dus tegenwoordig die BK zak in neem ik aan?

En ok ok, we kunnen het pikanter maken.....denk zelf even mee! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Heren, geen slowchat hiero! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopla,

Net terug van I Love Los, ff met KleineAap & eeerik gepraat en we kwamen tot de conclusie dat het niet zo was kwa publiek, wat waren sommige mensen irritant zeg!

Dus snel wat plaatjes gemaakt.. ongeveer 20 fotografen geteld op pak en beet 1000man? Zometeen even de fotos bekijken..

Ben benieuwd wat de andere die er rond liepen er van vonden.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2009 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 22:11:
Hopla,

Net terug van I Love Los, ff met KleineAap & eeerik gepraat en we kwamen tot de conclusie dat het niet zo was kwa publiek, wat waren sommige mensen irritant zeg!

Dus snel wat plaatjes gemaakt.. ongeveer 20 fotografen geteld op pak en beet 1000man? Zometeen even de fotos bekijken..

Ben benieuwd wat de andere die er rond liepen er van vonden.
Verschrikkelijk, nog nooit ruzie op een feest gehad, maar ik en eeerik hadden echt mot met een vent die gewoon teveel drugs op had. En wat een publiek, trekken duwen en maar FOOOTOOOW bleren. Nouja, morgen de foto's maar bekijken. Ik post de slechtste wel.

@De Beach Boys: Tot morgen ;) Gerard, mag ik je T/S aanraken? Ik heb gelukkig WEL een Canon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KleineAap schreef op zondag 21 juni 2009 @ 00:59:
[...]

Verschrikkelijk, nog nooit ruzie op een feest gehad, maar ik en eeerik hadden echt mot met een vent die gewoon teveel drugs op had. En wat een publiek, trekken duwen en maar FOOOTOOOW bleren. Nouja, morgen de foto's maar bekijken. Ik post de slechtste wel.

@De Beach Boys: Tot morgen ;) Gerard, mag ik je T/S aanraken? Ik heb gelukkig WEL een Canon ;)
Maar ik lees dat jij op tijd bent weg gegaan, volgens PF (goede source? :P) Is het uitgelopen op 1 grote rel partij vanaf 10 uur & schreeuwen ze zelfs dat er 1 of 2 dode zijn gevallen..

Net zoals op Riverdance.. hoorde ik van mijn zusje.. lekkere dag vandaag dus.. NIET :x

Ik doe BTW met je mee, met de slechtste posten.. ik heb er wel 1tje in gedachten.. Maar indd ik heb hetzelfde ervaren, ik ging ook gewoon NEE zeggen. Stelde ze niet op prijs?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2009 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
hmm net terug van de bobs uitgeest opkomst viel me wat tegen.

gelukkig behalve de vaste fotograaf de enige andere fotograaf en sinds mn vorige komst toch wat meer selectief foto's gemaakt.

waar ik alleen nog wel mee zit is dat je op een gegeven moment gewoon mensen krijgt die de hele tijd op de foto willen zelfs nadat je ze al 5x gehad hebt (en elke keer weer verwijderen)

hoe pakken jullie dit aan gewoon zeggen ''jij bent al geweest'' ?

* AjDuLion gaat zn cf kaartjes ff leegtrekken en batch aanzetten en dan te bed

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
Vies kijken oftewel gewoon zeggen dat je enkel spontane foto's neemt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

angel00008 schreef op zondag 21 juni 2009 @ 05:47:

hoe pakken jullie dit aan gewoon zeggen ''jij bent al geweest'' ?
Gewoon de FEL knop gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 10:10:
[...]

Gewoon de FEL knop gebruiken ;)
Dat werkte vroeger, tegenwoordig willen mensen hun foto's zien. Als de foto niet goed is moet je hem wissen of je moet er nog 20 maken net zolang totdat ze er goed op staan :S

"Oh ik schiet niet voor een partysite, ik maak een reportage voor de gaykrant" werkt beter bij mannen :)
Voor vrouwen gebruikt ik "Euh ja, wil je op de foto? Dit is voor een nieuwe site, GeileSletjes.nl, ken je dat?".
Die laatste doet het ook goed als je gewoon even pauze wil hebben, ask Henk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 01:10:
[...]

Maar ik lees dat jij op tijd bent weg gegaan, volgens PF (goede source? :P) Is het uitgelopen op 1 grote rel partij vanaf 10 uur & schreeuwen ze zelfs dat er 1 of 2 dode zijn gevallen..

Net zoals op Riverdance.. hoorde ik van mijn zusje.. lekkere dag vandaag dus.. NIET :x

Ik doe BTW met je mee, met de slechtste posten.. ik heb er wel 1tje in gedachten.. Maar indd ik heb hetzelfde ervaren, ik ging ook gewoon NEE zeggen. Stelde ze niet op prijs?
leuk feesie zo te horen :+

hier alvast een waarschuwing voor degene die hun kippen willen meenemen naar solstice :+
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/ruigoord/2009-06-20-solstice/600/dscf6645.jpg

zometeen maar weer die kant op :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2009 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
GerardHenninger schreef op zondag 21 juni 2009 @ 10:21:
[...]

Dat werkte vroeger, tegenwoordig willen mensen hun foto's zien. Als de foto niet goed is moet je hem wissen of je moet er nog 20 maken net zolang totdat ze er goed op staan :S

"Oh ik schiet niet voor een partysite, ik maak een reportage voor de gaykrant" werkt beter bij mannen :)
Voor vrouwen gebruikt ik "Euh ja, wil je op de foto? Dit is voor een nieuwe site, GeileSletjes.nl, ken je dat?".
Bijna altijd dan :D Ik kan me nog iemand herinneren...

Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/080607BD/20080608-IMG_2297.jpg

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Gisteren was me lastigste foto opdracht ooit. LTJ Bukem stond super vet te mixen maar compleet in duisternis. Helemaal geen spot aan, hele podium was aarde donker! LTJ wilde dat persee. :? Dus de flitser maar eens uit de tas gehaald. :9

Afbeeldingslocatie: http://www.joepverhaeg.nl/wp-content/uploads/2009/06/jvnl_5382.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
Om nog even terug te komen op gister... Als ik PartyFlock lees ben ik blij dat ik op tijd weg ben gegaan, wat een zooitje is het daar geworden met vechtende mensen...
SCHEVENINGEN - De politie moest zaterdagnacht assistentie verlenen tijdens een groot dance festijn op het Norfolkterrein in Scheveningen. Volgens de poltiewoordvoerder heerste er al enige tijd een gespannen sfeer onder bezoekers van het feest. Het dancefestijn waar ongeveer 7000 man op af kwam, ontaardde op enig moment in een vechtpartij. Organisatie en beveiliging schakelden de politie in voor assistentie. De politie wist de partijen uit elkaar te halen en de onruststokers af te voeren. Uiteindelijk werden vijfendertig mensen door de EHBO, die ter plekke was, behandeld. Vijf anderen werden naar het ziekenhuis vervoerd voor verdere behandeling. Het feest hoefde niet afgelast te worden en kon na ingrijpen van de politie weer vervolgd worden.
Ik weet niet waar ze de 7000 man vandaan haalden, want ik schat niet meer dan 1250 als ik eerlijk ben. Nou goed, om de grimmige sfeer van gisteren maar even te benadrukken:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3657/3646733988_bdb7bb8a37.jpg

|:( Hoef geen feedback, weet dat de foto bagger is & de nabewerking ook maar het is passend |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
GerardHenninger schreef op zondag 21 juni 2009 @ 10:21:
[...]

hah, die zal ik ook es gebruiken... je kan natuurlijk gewoon plaatje nemen en dan weglopen he.
Je kan misschien dan nog een fake kaartje maken met "geilesletjes.nl :de heetste stoeipoezen van het land".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 22:17
@SjowieT, KleineAap: Jammer dat het allemaal zo slecht geregeld was.. wel goed dat jullie er in ieder geval voor hebben gekozen optijd te vertrekken.. het had echter wel anders geweest wanneer je in opdracht van de organisatie aan de slag zou zijn geweest :)

Om niet teveel de nadruk op de negatieve berichtgeving over de evenementen wat anders; 'k mocht vorige week oa. met Floris DefQon.1 weer in beeld brengen!

Zon, Strand, Bungy & Scrap Attack waren een aantal termen die tekenend zijn voor de dag. Hierbij een screendump van de poster die 40.000 man aan het einde van het event mee naar huis kregen als aandenken aan de mooie dag.. (ik zal binnenkort nog een aantal foto's uitzoeken)

Afbeeldingslocatie: http://blog.mittnick.nl/wp-content/uploads/2009/06/13/defqon/defqon2009_poster.jpg

Forever Young
De closing-track van DefQon.1 2009 was "Forever Young". Ik heb het niet snel; maar als je net boven het publiek in een paal zit verstopt om overzichten van de 20.000(?) man bij de mainstage met vuurwerk te maken - en hoort ineens iedereen dat nummer meezingen - had ik in ieder geval overal kippenvel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mittnick schreef op zondag 21 juni 2009 @ 13:30:
@SjowieT, KleineAap: Jammer dat het allemaal zo slecht geregeld was.. wel goed dat jullie er in ieder geval voor hebben gekozen optijd te vertrekken.. het had echter wel anders geweest wanneer je in opdracht van de organisatie aan de slag zou zijn geweest :)

Om niet teveel de nadruk op de negatieve berichtgeving over de evenementen wat anders; 'k mocht vorige week oa. met Floris DefQon.1 weer in beeld brengen!

Zon, Strand, Bungy & Scrap Attack waren een aantal termen die tekenend zijn voor de dag. Hierbij een screendump van de poster die 40.000 man aan het einde van het event mee naar huis kregen als aandenken aan de mooie dag.. (ik zal binnenkort nog een aantal foto's uitzoeken)

[afbeelding]

Forever Young
De closing-track van DefQon.1 2009 was "Forever Young". Ik heb het niet snel; maar als je net boven het publiek in een paal zit verstopt om overzichten van de 20.000(?) man bij de mainstage met vuurwerk te maken - en hoort ineens iedereen dat nummer meezingen - had ik in ieder geval overal kippenvel :)

[video]
Was indd zonde! Aja, ik heb gelukkig ook mooie herinneringen aan DefQon (mijn 1ste) wat een geniaal festival is dat zeg :o

Zal weinig zijn wat dat kan overtreffen kwa festivals die ik nog mag bezoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

KleineAap schreef op zondag 21 juni 2009 @ 12:58:
Om nog even terug te komen op gister... Als ik PartyFlock lees ben ik blij dat ik op tijd weg ben gegaan, wat een zooitje is het daar geworden met vechtende mensen...

[...]

Ik weet niet waar ze de 7000 man vandaan haalden, want ik schat niet meer dan 1250 als ik eerlijk ben. Nou goed, om de grimmige sfeer van gisteren maar even te benadrukken:

|:( Hoef geen feedback, weet dat de foto bagger is & de nabewerking ook maar het is passend |:(
ja .. pff wat een K publiek ... al in het begin zag ik hoe verkeerd volk naar binnen kwam. En ja hoor op het einde vet rellen .. en niet eventjes .. nee duurde ff ...

al met al toch een beetje vermaakt .. gelukkig waren nog leuke mensen aanwezig ;-)

@ eerik .. jullie waren zeker al snel weg ... zag jullie opeens ni meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou hier nog een paar van ruigoord

1# de slakken deden ook mee
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/ruigoord/2009-06-20-solstice/600/clipboard01.jpg

2# overzichtje
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/ruigoord/2009-06-20-solstice/600/dscf6949.jpg

3# belangrijke mededeling :+
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/ruigoord/2009-06-20-solstice/600/dscf6964.jpg

4# werd ineens heel mooi licht toen ik deze maakte :)
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/ruigoord/2009-06-20-solstice/600/dscf6983.jpg

5# de nieuwe generatie is aan het oefenen
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/ruigoord/2009-06-20-solstice/600/dscf7027.jpg

6# waren ook nog zeepbellen :)
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/ruigoord/2009-06-20-solstice/600/dscf7093.jpg

7# sfeer zat er goed in met dit mooie weer :)
Afbeeldingslocatie: http://thehospages.com/pictures/ruigoord/2009-06-20-solstice/600/dscf7108.jpg

zo en nu op naar de paradiso voor brand in mokum :)

hela meulugar , je zou toch ook komen ?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verstandige ouders heeft het meisje op foto5. Ik zag laatst een gek in een auto rijden met knallende subwoofer en een baby op de achterbank. :s

Oja, nice foto´s hos. En die mededeling.. ja dat is inderdaad een hele belangrijke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
Gisteren was er een LouisLouise afterparty (zo'n tv soap):
1. DJ-acteur (Axel Daeselaire)
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3352/3647391953_937a90020c.jpg

2. Dansende dame met rode tong
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3341/3648201160_e49749daa1.jpg

3. DJ neon
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3318/3647367983_b09ffd3016.jpg

4. Wat zot aan het doen
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2470/3647405513_99180032df.jpg

5. Dj kijkt naar flitser ipv fototoestel
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3398/3647381997_b7aef99c9d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

Ondanks de rellen en vaag publiek .. toch maar ook wat posten

#1 podium shot .. ook nabewerkt ;-)
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3580/3647656879_b701d23f2a.jpg

#2 een bloem?
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2143/3647656441_2359edc0ae.jpg

#3 Gelukkig waren er nog party animals
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3658/3648467750_61f2a9a343.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Voor het slapen gaan......

allstarted vs. floor-is vs. Henk vs. Mittnick shot by GerardHenninger ;)

Afbeeldingslocatie: http://temp.servervangerard.nl/forum/20090620_bd_0003.jpg

Truste!

[ Voor 10% gewijzigd door GerardHenninger op 22-06-2009 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
GerardHenninger schreef op maandag 22 juni 2009 @ 00:57:
Voor het slapen gaan......

allstarted vs. floor-is vs. Henk vs. Mittnick shot by GerardHenninger ;)

Truste!
Nice! Ben benieuwd naar ons 'diepgaande interview' ;)

Nu ook maar 's pitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zo gisteren brand in mokum, jeetje wat een te gekke en weirde show was dat. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Na het slapen gaan;

Groetjes vanuit de bloomingdale afterparty @ parkeerplaats King Drive A4, starring Allstarted323523 en Geertje:

Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20090621-_MG_2611.jpg

Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20090621-_MG_2610.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Laatst online: 10:47

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 13:44:
[...]

yep die ja, en trasherisland dan ook nog in de aanbieding misschien :P
En heeft iemand nog toevallig van hier een foto van die bouwwerk gemaakt op defqon.1?

ff een crappy iphone fototje :)
Afbeeldingslocatie: http://album.partyflock.nl/67232217.jpg

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Ziet hier DJ Furney in de mix met zijn über vette hoofdtelefoon!

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2460/3650789271_b6db090130.jpg

@Henk: volgens mij smaakte het eten wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eentje dan van afgelopen zaterdag.. :P

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3413/3653491531_fc42876874.jpg

Wat gaan jullie komend weekend doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 16:41:
Eentje dan van afgelopen zaterdag.. :P

[afbeelding]

Wat gaan jullie komend weekend doen?
Latin village

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste tijd veel te weinig gereageerd op de foto's die hier worden geshowd, en uberhaupt veel te weinig gepost.. Maar dit "moet" ik toch echt even met jullie delen..!

afgelopen vrijdag als "try-out" foto's gemaakt voor We Are The Night bij een Tiësto productie in Ciney Expo, België. We are the night verzorgt sinds kort video-producties voor Tiësto en maakt de video-promo's voor een aantal events. Naar aanleiding van afgelopen vrijdag zou er eventueel ook een foto-opdracht uit voort kunnen komen. Vrijdag dus onder "iets meer druk als normaal" foto's gemaakt, maar eenmaal bezig doe je toch gewoon je ding. Hieronder wat resultaten, excuser moi voor het 'watermerk' maar dat is een vereiste om ze op internet te mogen plaatsen.

1. Ciney, de place to be die avond.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3333/3655418426_3b8c217e79.jpg
( foto ook geplaatst op de officiële Tiësto fb page: klik

2. Stretch, "the voice of Tiësto"
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3400/3655418740_e3a6d18e56.jpg

3. Zelf aan het genieten?
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3386/3655419356_c27e110314.jpg

4. Het publiek in ieder geval!
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3346/3655419256_d308db97e6.jpg
grrrr wat jammer van die arm aan de linkerkant..

5. Lekker uitbundig
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3368/3655419152_0c9468afab.jpg

6. Full colour laser geweld
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3645/3654621769_8ca974fb68.jpg

7. Mooi momentje
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2480/3655418564_f248df9eda.jpg

8. De maestro zelf geconcentreerd bezig
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2471/3654622273_b56f90b1f7.jpg

9. Ook even aan Mittnick gedacht
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3405/3654622019_d0d7fda64e.jpg
( ik had net iets meer naar links moeten staan, maar was echt geen plek )

10. Regie kabel.. |:(
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3330/3654621847_fa59741e48.jpg

De foto's zijn ter beoordeling naar het Tiësto management gestuurd, en vandaag kwam het verlossende woord.. Zaterdag 04-07-09 vliegen we naar Athene voor zowel video als fotografie..!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zo zo dat doe je goed :) mooie momenten ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
@Jazz: dat is heel goed geregeld!

Had al een voorproefje gepost van een feestje zaterdag in Eindhoven. Ik fotografeer eigenlijk geen parties meer als drum & bass. Hierbij een kleine selectie en keer keer met z/w gewerkt:

1. LTJ Bukem
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3306/3654105309_3b9bf43308_o.jpg

2. LTJ Bukem
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3546/3654104275_3515b50585_o.jpg

3. MC Conrad
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3642/3654103939_25c81a9aaa.jpg

4. Furney en Mc Conrad
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2456/3651590044_5a11674027.jpg

5. Crowd shot
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3550/3654903422_862fa667ae.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees al een tijdje dit topic, en heb ook het nodige terugkijk werk verricht. Topfoto´s om te zien allemaal, complimenten.

Heb paar vraagjes:

Sinds kort fotografeer ik ook op feesten, als er een groep voor mijn lens komt te staan heb ik nog weleens problemen om alle gezichten er even scherp op te krijgen. Erg irritant. Hebben mensen hier tips voor? Ik heb al wat geëxperimenteerd met de AF (auto, centraal e.d.) maar zelfde probleem. Nu kan ik natuurlijk heel simpel verder naar achter gaan staan, maar dan heb ik minder scherptediepte wat ik wel graag wil behouden. Aanbevelingen enz. zijn welkom!

Dank alvast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Laatst online: 10-09 14:56

ppFreddy

gewoon Frederik

Op wat voor diafragma schiet je dan? Als je gewoon je diafragma vernauwt krijg je toch ook meer scherptediepte waardoor er bij grote groepen ook meer gezichten scherp zullen zijn :+

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppFreddy schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 19:46:
Op wat voor diafragma schiet je dan? Als je gewoon je diafragma vernauwt krijg je toch ook meer scherptediepte waardoor er bij grote groepen ook meer gezichten scherp zullen zijn :+
Heb toch het idee dat er trucs voor zijn. Zie weleens schitterende foto´s met wazige achtergronden waardoor alle aandacht naar het onderwerp gaat, waarbij alle gezichten gewoon prima scherp zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar de vraag was, op welk diafragma schiet je? Dat de achtergrond wazig wordt kan ook met de sluiter te maken hebben die langer is dan doorgaans.
Kan je misschien 1 of 2 afbeeldingen posten als voorbeeld met je gebruikte instellingen. Ik denk dat men dan beter kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 20:20:
Maar de vraag was, op welk diafragma schiet je? Dat de achtergrond wazig wordt kan ook met de sluiter te maken hebben die langer is dan doorgaans.
Kan je misschien 1 of 2 afbeeldingen posten als voorbeeld met je gebruikte instellingen. Ik denk dat men dan beter kan helpen.
Ik zal z.s.m. wat foto´s en instellingen posten.

Ik schiet doorgaans zoveel mogelijk op f2.8. De suggestie is dus om een kleiner diafragma te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mittnick
@PicDjur: Groepen op F2.8 schieten is vaak niet handig omdat de mensen in bijvoorbeeld het midden waar je op hebt gefocust wel scherp zijn, maar mensen aan de zijkant niet; daarnaast bereik je een onscherpe achtergrond niet alleen door te spelen met je diafragma, maar zoals F. Jacobse zegt ook aan je gebruikte sluitertijd.

Een ander punt wat natuurlijk ook invloed heeft op je totale beeld is de lens die je gebruikt.. verder staat hierover ook een hele hoop informatie in de openingspost van dit topic welke ik je aanraad om nog een keer goed door te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Hos & Mindfreaker, Thanks!

Nog even terugkomend op het focus probleem wat ik had met de gehuurde 1d.. Dit was vooral in het donker, het leek alsof de camera het focus-kruis van de flitser niet goed pakte ofzo. Had in het donker echt heel veel moeite om scherp te stellen. Zodra er een beetje licht op viel geen enkel probleem, maar 's-avonds vond ik het nogal tricky. Veel soft-focus of zelfs gewoon niet scherp, en heb ik normaal ( met zelfde lenzen & flitser ) geen last van.. Misschien verkeerde instelling op de body?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook maar weer eens tijd dat ik iets poste, ik wilde eigenlijk iets van de Nightlife Awards doen waar ik Mittnick nog tegenkwam (ook leuk om eens zo in het echt te spreken) maar het is Riverdance geworden. Samen met mijn eigen kritieken er alvast bij:

1. Afbeeldingslocatie: http://94.100.116.144/625100001-625150000/625149901-625150000/625149942_5_ARJk.jpeg
Te strak gekaderd, linkerkant had meer ruimte nodig om tot zn recht te komen

2. Afbeeldingslocatie: http://94.100.113.168/625100001-625150000/625149801-625149900/625149846_5_yo8_.jpeg
Op zich wel prima, maar had achteraf door wat meer met de scherptediepte spelen en een iets andere positie beter gekund. Wilde alleen niet opzichtig de foto maken om het taffereeltje niet te verstoren

3. Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.69/625150001-625200000/625150301-625150400/625150360_5_0Jsh.jpeg
Iets te soft op het shirt, vind hem zelf verder wel geslaagd

4. Afbeeldingslocatie: http://94.100.115.242/625150001-625200000/625150201-625150300/625150260_5_LVio.jpeg
Iets andere kadering, kleuren zijn wel lekker vind ik zelf
Pagina: 1 ... 11 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.