Nokia N96 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 79.764 views

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:03
Ik heb nu weer internet.
Ik wist niet dat het een storing was maar had wel het vermoeden. :)

• McPeer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-12-2023
Jupz :) hij doet 't bij mij ook weer!
Top. next onderwerp :P

• McPeer
Ik vraag me trouwens af, of KPN andere telecom aanbieders achterna gaat lopen met de volgende aspecten van Mobiel internet.
- snelheid verhogen. volgens mij is Downloadsnelheid 128 kbps(dit is in de normale volksmond slechts 15 :O kb/s!!) niet echt indrukwekkend vergeleken met andere aanbieders. Vooral bij 'kpn' sites als de Mobiele StartSite die kneiter klein zijn doet er best lang over.
- Streamen in het abonnement doen.

Ook vraag ik me af, waarom er standaard de afbeeldingen van de hyves mobiele pagina's worden geblokt? Ik heb 't vermoeden dat dit bij KPN ligt? of denk ik dan weer vijandelijk. Met opera kan ik die afbeeldingen zien, maar dat kan komen doordat bij opera (correct me if i'm wrong) alles volgens kun servers loopt en opera in eerste instantie slechts een 'foto' van de website naar je doorzendt?

ben benieuwd of jullie iets meer weten. :D
EJ

[ Voor 3% gewijzigd door McPeer op 26-02-2009 16:56 ]

Verwijderd

Update (15.05)

Internet op je mobiel: storing verholpen
De dienst 'Internet op je mobiel' is weer beschikbaar.

Mijn KPN
De storing bij "Mijn KPN" is gedeeltelijk verholpen. Persoonlijke of abonnementsgegevens kunnen wel geraadpleegd worden maar nog niet worden gewijzigd. Voor deze storing is nog geen verwachte eindtijd bekend.

Eerstvolgende update:
Donderdag 26-02-2009, uiterlijk om 19.00 uur

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
McPeer schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 16:21:
Ik vraag me trouwens af, of KPN andere telecom aanbieders achterna gaat lopen met de volgende aspecten van Mobiel internet.
- snelheid verhogen. volgens mij is Downloadsnelheid 128 kbps(dit is in de normale volksmond slechts 15 :O kb/s!!) niet echt indrukwekkend vergeleken met andere aanbieders. Vooral bij 'kpn' sites als de Mobiele StartSite die kneiter klein zijn doet er best lang over.
- Streamen in het abonnement doen.
Volgens mij al sinds vorige maand betaal je niet meer voor streaming.

• djpdjpnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Peabz21 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 18:28:
[...]

Volgens mij al sinds vorige maand betaal je niet meer voor streaming.
Ik kreeg toevallig met de januari factuur een euro of drie voor uitzending gemist wat ik door het stotteren vrijwel meteen afgezet heb (het wachten op verbinding zal de kosten gemaakt hebben).

• McPeer
Vanaf 1 februari j.l. zit streaming van audio èn video ook in ons Surf&mail totaal pakketje!

bron :) KPN site
Wil je helemaal zorgeloos surfen en mailen? Neem dan Surf&Mail Totaal. Hiermee kun je altijd onbeperkt surfen en mailen op je mobiel. Het gebruik van streaming audio en video zijn onderdeel van de Surf&Mail Totaal bundel. Hier hoef je dus niet apart voor te betalen.

EJ

• Artwido
McPeer schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 19:41:
Vanaf 1 februari j.l. zit streaming van audio èn video ook in ons Surf&mail totaal pakketje!

Wil je helemaal zorgeloos surfen en mailen? Neem dan Surf&Mail Totaal. Hiermee kun je altijd onbeperkt surfen en mailen op je mobiel. Het gebruik van streaming audio en video zijn onderdeel van de Surf&Mail Totaal bundel. Hier hoef je dus niet apart voor te betalen.

EJ
Hee dat wist ik niet. :)
Had al eens een paar euro bij betaald voor een youtube filmpje.
Maar dat kan dus nu gewoon zonder extra kosten. Het word steeds leuker. :*)
Ik maak best veel gebruik van internet op mijn werk. Verveel me vaak :9

• djpdjpnl
  • Niet online

EJ
Pfff... dus die drie euro hebben ze nog even snel gecashed voor ze het veranderd hebben. Sowieso, waarom krijg ik geen brief dat het pakket (en dus de voorwaarden) veranderd? ;)

• McPeer
Vanaf 1 februari is het gebruik van streaming data binnen de bundel. Dit was in januari nog niet het geval, vandaar de euro's op je rekening.

Ze willen er niet mee pronken: meer data verkeer voor 't zelfde geld. -> maar het staat wel gewoon in de voorwaarde van het KPN Suft&Mail totaal pakket. niet egt een rede om boos te worden waarom je geen brief heb gehad hoor :P

ze doen je een 'favour' so be happy :D en go streaming
(niet dat bv. uitzendinggemist goed te zien is met de 15 kb/s)

• djpdjpnl
  • Niet online
McPeer schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 21:41:
Vanaf 1 februari is het gebruik van streaming data binnen de bundel. Dit was in januari nog niet het geval, vandaar de euro's op je rekening.

Ze willen er niet mee pronken: meer data verkeer voor 't zelfde geld. -> maar het staat wel gewoon in de voorwaarde van het KPN Suft&Mail totaal pakket. niet egt een rede om boos te worden waarom je geen brief heb gehad hoor :P

ze doen je een 'favour' so be happy :D en go streaming
(niet dat bv. uitzendinggemist goed te zien is met de 15 kb/s)
Haha ik ben dr niet boos om hoor, maar KPN zeurt over alles en niets behalve als zij iets niet goed doen.. vandaar dat ik dat zei. :) Die 15kb/s mogen ze inderdaad wel opkrikken, lijkt me op zich wel een logische stap die je tegelijk met het vrijgeven van streaming doet maar dat zal ik wel verkeerd begrijpen? :)

Verwijderd

Zou de relatief lage downloadsnelheid ook de reden zijn dat MobielTV zo traag laadt?

Wel goed om te horen dat streaming nu ook binnen de bundel valt, hoewel ik het niet echt gemist heb.

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Ik word echt helemaal gek van de traagheid van die telefoon, regelmatig gewoon 1 minuut wachten voordat ie reageert, wanneer komt Nokia nou eens met een volgende firmware update?

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude-nl
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-11-2024

EJ
Dit vind ik goed nieuws!
Wist ik echt niet.

Kan ik eindelijk gewoon You tube gebruiken op mijn telefoon...

Iemand nog leuke streaming tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPeer
btw. Is het jullie al wel eens op gevallen dat Fons in de nieuwe KPN reclame in duitsland met pech (zie http://www.youtube.com/watch?v=gXNOLPIXqWA) lekker mobielTV zit te kijken ? wat klopt er niet =)

[ Voor 5% gewijzigd door McPeer op 27-02-2009 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McPeer schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 15:20:
btw. Is het jullie al wel eens op gevallen dat Fons in de nieuwe KPN reclame in duitsland met pech (zie http://www.youtube.com/watch?v=gXNOLPIXqWA) lekker mobielTV zit te kijken ? wat klopt er niet =)
Ik zou het niet weten, maar het kenteken van de auto klopt volgens de site van de rdw.!
Of is het "eindeloos genieten" met kpn??????????Hahahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
De zender (rtl 4) volgens mij. :)

ff wat anders.... ik gebruik opera mini om te browsen. Maar sinds een paar dagen krijg ik nu bij iedere link die ik aanklik die melding of ik toesta dat opera verbinding met het internet maakt. Normaal kreeg je deze melding alleen als je de browser opstart.
Ik kan niet in de instellingen terug vinden of je deze boodschap aan/uit kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude-nl
Artwido schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 15:28:
[...]

De zender (rtl 4) volgens mij. :)

ff wat anders.... ik gebruik opera mini om te browsen. Maar sinds een paar dagen krijg ik nu bij iedere link die ik aanklik die melding of ik toesta dat opera verbinding met het internet maakt. Normaal kreeg je deze melding alleen als je de browser opstart.
Ik kan niet in de instellingen terug vinden of je deze boodschap aan/uit kunt zetten.
duurde mij een tijd voor ik dit opgelost had :)

menu>toepassing>toepassingsbeheer>geinstalleerde toepassingen>> opties>> instellingen, daar kan je het instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
RTL 4 en Duitsland. :)

(uiteraard klopt heel KPN niet en het klopt niet dat MobielTV werkt... maar dat hebben we al vaker besproken. :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fons is onderweg naar Duitsland!
Yep, in duitsland werkt TV niet. Maar dat ligt niet aan KPN.
(geloof je alles wat je in een reclame ziet ;-)

KPN heeft de keuze gemaakt voor DVB-H, volgens mij de juiste keuze.
TV via mobiel internet blijft mogelijk.

Hierdoor investeert KPN in iets nieuws, en kiest niet voor de gemakkelijkste weg.
Dit zou je kunnen waarderen, i.p.v. afkraken.

Waarschijnlijk zit hier ook de reden waarom mobiel internet bij de andere providers sneller is.
Anders blijft er hier absoluut niets meer over van hun TV optie.

Als TV opgestart is dan werkt het bij mij prima!
KPN heeft ook mobiel internet abonnementen met een download van 7,2 Mb en upload van 1,4 Mb (max).

Indien je je teveel stoort aan de snelheid kies dan voor zo'n abonnement.
Dan zul je vanzelf je mening aanpassen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik toch lees in dit topic hoeveel problemen er zijn met KPN tv,dan ben ik toch blij dat ik een simlock vrij toestel heb en daarbij een abbonnement bij vodafone heb. Ik kijk gewoon tv via umts en dit is gewoon prima en duidelijk beeld. Dat KPN is een groot probleem bij de een werkt dit niet bij de ander dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
als ik leonlfm mag bijstaan: Ik heb een N95 met vodafone en ook hier is het echt uitstekend TV kijken.
Overigens moet ik zeggen dat de N95 ook veel sneller lijkt te zijn in een heel aantal opzichten dan de N96 en lijkt de batterij van mijn 8GB versie langer mee te gaan met gemiddeld gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 23:11:
Als ik toch lees in dit topic hoeveel problemen er zijn met KPN tv,dan ben ik toch blij dat ik een simlock vrij toestel heb en daarbij een abbonnement bij vodafone heb. Ik kijk gewoon tv via umts en dit is gewoon prima en duidelijk beeld. Dat KPN is een groot probleem bij de een werkt dit niet bij de ander dat.
ik denk dat het aantal mensen dat tevreden is met hun N96 met kpn abbo groter is dan het aantal mensen dat problemen heeft. Alleen lees je in een topic zoals dit voornamelijk over problemen. Logisch maar het geeft een scheef beeld. Mijn mobielTV , internet en navigatie werkt prima. Ik kijk regelmatig een film op mijn N96. Ik bel weinig maar gebruik hem verder wel intensief. Iedere avond voor ik ga slapen laad ik hem op. In de auto als ik de navigatie gebruik dan gaat hij aan de acculader. Sorry dat ik geen alinia's gebruik maar ik type dit bericht met mijn N96. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 23:25
Ik heb er weer een probleem bij op mijn N96. Ik kan geen smsjes meer versturen. Het is eigenlijk begonnen met die storing bij KPN maandagavond. Smsjes blijven in de outbox staan en toestel geeft aan dat ze na drie minuten weer worden verzonden. Soms worden de smsjes toch ontvangen en dit dan dus ook elke drie minuten. Toestel zelf geeft aan dat er geen sms verzonden is.

KPN gebeld en volgens hen ligt het aan de N96. Het is een veelgehoorde klacht zeggen ze. Ik heb dacht ik elke post van dit en het vorige topic gelezen en was het nog niet tegen gekomen dacht ik.

Ik heb mijn simkaart geprobeerd in mijn N95 en daar had ik hetzelfde probleem. Simkaart geprobeerd in Nokia 7610 Supernova en daar werden smsjes wel verzonden. Een simyo simkaart in mijn N96 geprobeerd en deze had hetzelfde probleem als mijn KPN kaart. Die simyo kan overigens in mijn N95 wel versturen.
Ook nog een BEN simkaart in mijn N96 geprobeerd en daar werden smsjes wel gewoon verzonden. De KPN en simyo simkaarten stonden beide ingesteld op KPN berichtencentrale en de BEN kaart op T-Mobile.

Kan het dan toch zo zijn dat het aan mijn N96 ligt? Ik vind het een beetje vreemd verhaal van KPN aangezien ik er nooit last van gehad heb voordat zij die storing hadden maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPeer
scenix_ schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 23:19:
als ik leonlfm mag bijstaan: Ik heb een N95 met vodafone en ook hier is het echt uitstekend TV kijken.
Overigens moet ik zeggen dat de N95 ook veel sneller lijkt te zijn in een heel aantal opzichten dan de N96 en lijkt de batterij van mijn 8GB versie langer mee te gaan met gemiddeld gebruik.
Hierbij moet in het achterhoofd gehouden worden, dat de N95 inmiddels op FW 31 zit ofzo, en dat die ook erg traag was bij FW 12 (en lager). De FW van de N96 vergelijken met de snelheid met die van de N95 is dus nog appels met peren vergelijken.

Waar men wel vraagtekens bij kan zetten, is de vraag waarom nokia de kennis, welke is opgedaan met het ontwikkelen van de FW van de n95, niet ietwat toegepast heeft op de n96? Zou het qua marketing, 'goede'naam niet chiller voor ze geweest zijn dat ze hem eerst flink doorontwikkelden voordat ze em launchten? Door de traagheid (vooral van FW 10) kwamen veel slechte meningen op het internet. Ik kijk door die traagheid heen omdat ik verschillende nokia's gehad heb, maar ik weet dat erg veel mensen zijn die niet zoveel van mobiele telefoons afweten (bv. met mening: een mobiel is een mobiel, en updaten etc. dat hoeft toch niet nodig te zijn?)

En ja, ook mijn oude Nokia N95 8gb, welke me vader nu heeft, reageert op alles een stuk vlotter.

Maar ik vind, dat we echt niet mogen klagen, tenzij er natuurlijk echt storingen en of gebreken blijken. Vergelijk de snelheid van je Nokia N96 met het door de menu's scrollen, berichtje toetsen etc.etc. eens met de snelheid waarop bijvoorbeeld een LG Secret dat doet, of een samsung. De nokia wint het hier echt wel. De n96 is dan wel slomer dan de n95, maar in gebruik volgens mij echt niet een van de langzaamste telefoons.

Enkel bij foto's maken en ze bekijken merk ik de traagheid op. De leuke effecten in de galerij verlopen helaas haperig. Ook is de camera in gebruik niet zo vlot als de kleine broer.

en over het MobielTV. Ook ik heb geen problemen met MobielTV. Dit komt inderdaad niet in het forum naar voren, zoals Artwido zei, maar bij deze toch even weer een positieveling. De applicatie start helaas wel wat langzaam op, maar ik denk dat dat probleem niet bij KPN ligt.

Verder is het navigeren op dit toestel een verademing; met McGuider heb ik echt wanneer het programma is opgestart (wat helaas wel iets langer duurt dan op z'n kleine broer!) direct een fix. makkelijk zoeken en heerlijk gewoon een toetsenbordje; geen gekloot met touchscreen.

Het toestel kan ook je muziek herkennen, met Shazam iD. Ik weet dat dit geen uitzondering is, maar het toch iets moois, nietwaar? Het is tegenwoordig zelfs mogelijk om op onze N96 een flash site te bekijken dmv SkyFire. Zoekt men echte snelheid met het browsen? dan kiezen wij voor Opera.

Op de n96 hebben we voor veel dingen veel keuzes! Er is nu zelfs een browseroorlog ontstaan. (nja misschien niet zo heftig) maar waar doet je dit aan denken? juist ja, aan een PC. En dat is nou net wat onze n96 probeert te zijn.

en +, weten we nog dat het zo vroor? Lekker schaatsen joh! maar hoe weet je nou hoelang het rondje is wat je op dat grote meer schaatst? zet je nokia sportstracker aan, en je krijgt al je info over je workout. Je gemiddelde snelheid, netjes op het kaartje gevisualiseerd je afgelegde route, de lengte van het rondje etc.!

navigeren, bellen, smsen, internetten, msnen, mobiel TV kijken, muziek herkennen, sport assistent, muziek luisteren, radio luisteren....

Er is natuurlijk nog genoeg te verbeteren aan dit toestel, en ik heb er vertrouwen in, dat Nokia hier aan werkt. Volgens mij is er nog nooit een FW ontwikkeling gestaakt van de nseries bij FW 12. Tenminste, niet van de recentste modellen dacht ik.

Maar kom op, bezitters van dit ex-flagship (ik geloof dat de xpressmusic5800 nu het flagship is)
Laten we de goede dingen van de N96 vooral niet vergeten!!!

Evertjan

@ DoubleD1980
Uit je experimenten lijkt het erop dat de berichtencentrale KPN corrupt ofzo in je mobiel staat. Ik heb hier niet echt kennis over moet ik zeggen :P maar is er anyone in dit topic die misschien weet of dat opnieuw in te stellen is?

EDIT: Double D1980, check eens bij 'berichten' opties instellingen, sms, berichtencentrales, kpn, openen.
welk nr van je berichtencentrale staat daar? verder staat bij mij tekencodering op 'beperkt', bericht verzenden als 'tekst' en de voorkeursverbinding is GSM/UMTS. Antw. via zelfde centr. staat bij mij op nee :)

ik weet niet of het bij jou anders staat?

[ Voor 4% gewijzigd door McPeer op 28-02-2009 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mede n96 gebruikers die recent windows Live Mail en Messenger via de Download functie geïnstalleerd hebben. Voordat ik mijn gsm opnieuw heb moeten installeren werkte mijn hotmail perfect, op de gsm werd om een bepaalde tijd mijn mail binnen gehaald.
Nu ik mijn originele KPN productcode weer heb terug gezet krijg ik dit niet meer voor elkaar. Na het aanmaken van een mailbox krijg ik de melding dat er een url aan mijn favorieten is toegevoegd, dus dat ik online mijn mail kan bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:21

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 16:21:
Zijn er mede n96 gebruikers die recent windows Live Mail en Messenger via de Download functie geïnstalleerd hebben. Voordat ik mijn gsm opnieuw heb moeten installeren werkte mijn hotmail perfect, op de gsm werd om een bepaalde tijd mijn mail binnen gehaald.
Nu ik mijn originele KPN productcode weer heb terug gezet krijg ik dit niet meer voor elkaar. Na het aanmaken van een mailbox krijg ik de melding dat er een url aan mijn favorieten is toegevoegd, dus dat ik online mijn mail kan bekijken...
Dit is nog een feature van vroeger toen Hotmail nog niet beschikwaar was via POP. De truuk in dit geval is dat je even een bewuste spelfout moet maken in je e-mailadres (bijv. pietjepuk@potmail.com) zodat hij het niet herkent als hotmail en vervolgens na de wizzard dit handmatig corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op zondag 01 maart 2009 @ 16:54:
[...]
Dit is nog een feature van vroeger toen Hotmail nog niet beschikwaar was via POP. De truuk in dit geval is dat je even een bewuste spelfout moet maken in je e-mailadres (bijv. pietjepuk@potmail.com) zodat hij het niet herkent als hotmail en vervolgens na de wizzard dit handmatig corrigeren.
Toch is het me voorheen gelukt met de automatische instellingen van het gedownloade windows live programma. Je installeert dan namelijk een Hotmail mailbox, die (in mijn oude situatie) automatisch je emails binnenhaald.
Zou het kunnen dat het aan de windows live versie (1.05) ligt? Of aan de KPN productcode?
Vond het namelijk een heel handige feature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-08 22:42
robertwebbe schreef op zondag 01 maart 2009 @ 16:54:
[...]

Hoe heb jij de instellingen voor de servers robert? Bij mij blijft hij maar verbinden met mailbox (na 5 min verbinden heb ik het maar opgegeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunks81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08-2022
Heb ook een vraag, Bijna elke keer als ik muziek op mijn telefoon zet.
Gewoon mp3 niks bijzonders ververs dan de bibilotheek dan vind hij ook een x aantal nummer.
Maar ga ik dan weer tussen de lijsten kijken staan ze er niet tussen.
Begin er een beetje gek van te worden ! Zal wel iets simpels zijn maar zie het even over het hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Heb gisteren maar even fabrieksinstellingen gereset nadat de N96 zeer traag gedrag vertoonde.

Snelheid is weer helemaal terug nu, ben erg benieuwd hoe lang ie dit volhoudt, hoop evengoed op een snelle firmware update die dit probleem aanpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 21:40
Welke 2 codes moet ik alweer invoeren om een goede hard reset door te voeren?

Het heeft in deel 1 gestaan, maar kan ze helaas niet weer vinden...

Aah gevonden!

- Eerst *#7780# > Ja > 12345 > OK
- Vervolgens *#7370# > Ja > 12345 > OK

Ik zal de codes gelijk in de topicstart zetten

[ Voor 32% gewijzigd door Isane op 03-03-2009 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Hacula schreef op maandag 02 maart 2009 @ 00:54:
[...]
Hoe heb jij de instellingen voor de servers robert? Bij mij blijft hij maar verbinden met mailbox (na 5 min verbinden heb ik het maar opgegeven).
Menu > Berichten > Opties > Instellingen > E-mail > Mailboxen > Hotmail >

Verbindingsinstellingen >
Inkomende e-mail >
Gebruikersnaam: vul hier je volledige e-mailadres in, bijvoorbeeld belcompany@hotmail.com
Wachtwoord: vul hier je Windows Live wachtwoord in
Server inkomende mail: pop3.live.com
Toegangspunt in gebruik: Mail en Java
Mailboxnaam: Hotmail
Mailboxtype: POP3
Beveiliging (poorten): SSL/TLS
Poort: Standaard
APOP beveiligd inloggen: Uit
Uitgaande e-mail >
Mijn e-mailadres: vul hier je volledige e-mailadres in, bijvoorbeeld belcompany@hotmail.com
Gebruikersnaam: vul hier je volledige e-mailadres in, bijvoorbeeld belcompany@hotmail.com
Wachtwoord: vul hier je wachtwoord in
Server uitgaande mail: mail.hiway.nl
Beveiliging (poorten): Uit

Gebruikersinstellingen >
Mijn mailnaam: Vul hier je eigen naam in (bijvoorbeeld BelCompany)
Bericht zenden: Meteen
Kopie naar mij: Nee
Handtekening opnemen: Nee
Melding bij nieuwe e-mail: Aan

Instellingen voor ophalen >
E-ophalen: Berichten en bijlagen
Aantal >
Uit Inbox > Alles

Automatisch ophalen >
E-mailmeldingen: Uitgeschakeld
E-mail ophalen: Uitsluitend in eigen netwerk
Ophaaldagen: Elke dag
Ophaaluren: Hele dag
Ophaalinterval: Elke 2 uur

[ Voor 3% gewijzigd door robertwebbe op 03-03-2009 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
robertwebbe schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 20:56:
[...]

Inkomende e-mail >
Uitgaande e-mail >
Mijn e-mailadres: vul hier je volledige e-mailadres in, bijvoorbeeld belcompany@hotmail.com

Gebruikersinstellingen >

Aantal >
Uit Inbox > Alles

Automatisch ophalen >
Dankje! In de tussentijd had ik mijn versie van windows live vernieuwd, waar de 'hotmail' inbox nu wel zo ingesteld kan worden dat hij automatisch checkt op mailtjes. Ik heb jouw instellingen nog geprobeert op de 'standaard' mailbox onder berichten, maar om de een of andere reden onthoud hij de aanpassingen niet. Ik zal eens kijken of het op mijn oude N95 wel werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe heb jij je windows live geupdate, zodat je in kan stellen dat hij automatisch je mail ophaalt? Krijg je ook een melding te horen wanneer er nieuwe mail is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks robbert,

Werkt weer zoals ik het hebben wil! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:32:
Hoe heb jij je windows live geupdate, zodat je in kan stellen dat hij automatisch je mail ophaalt? Krijg je ook een melding te horen wanneer er nieuwe mail is?
Ik ben naar het 'download' programma gegaan in het menu. Daar kun je klikken op windows live, waarna hij de nieuwste versie installeerd. Bij deze versie kun je de instellingen van je mailbox wél configureren zodat hij automatisch checkt op nieuwe mailtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Uit het N96- MobielTV topic. Oplossing is na ongeveer drie maanden gegeven. :)
quote: djpdjpnl
Ben vanmorgen gebeld. Was nog beetje heel erg slaperig dus ik zal echt veruit de leukste zijn geweest aan de telefoon. Mijn telefoon is dus kaduuk en hij is nu voorgesteld om te ruilen met een nieuw toestel. Hier moet echter wel een een toestemming van 'hogeraf' voor zijn dus als die er is mag ik een nieuwe uitzoeken. Na het telefoontje was ik plotseling weer ridder en moest ik een evil koning bestormen (sliep weer :) )en toen heb ik eens nagedacht over of ik wel of niet de N96 weer wil. Stom als het klinkt, ik denk het wel. MobielTV werkte niet maar de rest was wel voldoende eigenlijk. Ik heb ook geen zin om weer een nieuw toestel te leren kennen die achteraf ook allemaal probleempjes heeft. Maar ik weet het nog niet zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je die screenprotectors fatsoenlijk op je telefoon krijgt? Er blijven steeds luchtbellen in zitten bij mij. Ik heb eerst het scherm schoongemaakt en toen de screenprotector met een doekje eroverheen gewreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 18:45:
Weet iemand hoe je die screenprotectors fatsoenlijk op je telefoon krijgt? Er blijven steeds luchtbellen in zitten bij mij. Ik heb eerst het scherm schoongemaakt en toen de screenprotector met een doekje eroverheen gewreven.
Ik heb t zelfde, gewoon zoals je zelf al aangaf, goed schoonmaken (scherm + protector) en zo strak er mogelijk omheen doen. Dan moet het lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

herculesds schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 19:13:
[...]

Ik heb t zelfde, gewoon zoals je zelf al aangaf, goed schoonmaken (scherm + protector) en zo strak er mogelijk omheen doen. Dan moet het lukken!
Is al 2x mislukt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Daarom zitten er dus zoveel in zo'n pakje screenprotectors? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPeer
probeer eens met een (bank)pasje vanuit het midden naar de zykanten de belletjes weg te drukken?

Hoorde dat dat moet werken..
Let us know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Weet iemand of er iets bestaat waarmee je de al bestaande krassen van het scherm kunt krijgen? Wil graag daarna een screenprotector erop doen maar goed de krassen zitten er nu al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 09:12

Tha

gaat hard

McPeer schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 07:18:
[...]

probeer eens met een (bank)pasje vanuit het midden naar de zykanten de belletjes weg te drukken?

Hoorde dat dat moet werken..
Let us know!
Hou hem dicht bij een kraan, met heel heet water, die zorgt voor stoom.
zodat er geen stof in de lucht zit. daarbij word het folie dan een beetje vochtig, met een bankpas strijk je hem helemaal glad en druk je het "vocht"er zo uit.

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-09 13:16
robertwebbe schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 20:56:
[...]

Inkomende e-mail >
Uitgaande e-mail >

Gebruikersinstellingen >

Aantal >
Uit Inbox > Alles

Automatisch ophalen >
Kan het kloppen dat bij uitgaande e-mail de server anders is als je KPN/HI hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 13:33:
Aan dat setje heb je niks 8)7
Je heb namelijk torx 3 en 4 nodig.

:O
Deze dus? >> DX
- Comes with the following screw drivers:

Hex male: T4, T5, T6, T7, T8, T9, T10, T15, T20
Hex female: 1.0, 1.5, 2.0, 2.5, 3.0, 3.5, 4.0
Philips: 0.7, 0.9, 1.3, 1.5, 2.0, 2.5, 3.0, 4.0
Trigram x 2
Philips: PH00, PH0, PH1, PH2

Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_21300_4.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door djpdjpnl op 06-03-2009 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djpdjpnl schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 20:27:
[...]

Daarom zitten er dus zoveel in zo'n pakje screenprotectors? :P
Waar koop je die dingen en hoe duur zijn ze? Ik heb er 5 op marktplaats gekocht voor ongeveer 7 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 17:54:
[...]

Waar koop je die dingen en hoe duur zijn ze? Ik heb er 5 op marktplaats gekocht voor ongeveer 7 euro...
Als je zoekt in dit topic op 'screenprotector' kom je bij Invisible Shield en eBay. Niet direct een webshop ofzo. Meen me te herinneren dat in deel 1 wel een winkel stond maar dat weet ik niet zeker.

[ Voor 12% gewijzigd door djpdjpnl op 06-03-2009 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fikkie007 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 14:43:
[...]

Kan het kloppen dat bij uitgaande e-mail de server anders is als je KPN/HI hebt?
Ik heb KPN en bij mij werken bovenstaande instellingen...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2009 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 19:50
Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 17:54:
[...]

Bij de Praxis koop je een bakjes met alle maten voor 14 euro oid!
Zijn ~30 verschillende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die dit krakend geluid hebben met de 'D-pad' : http://www.youtube.com/wa...N1zNOvrDs&feature=related

Is hier misschien een oplossing: http://www.youtube.com/wa...GB&hl=en-GB&v=ELBs5AlSTZk

Zelf ga ik hem niet uit elkaar halen 2 maanden geleden langs een Vodafone repair center geweest maar de pad was niet voor handen tot vandaag de dag niets gehoord. Had zelf ongeveer een maand geleden nog gebeld maar toen was hij niet binnen werd nog aan gewerkt werd mij verteld. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-12-2020
Weet niet of dit al gepost is en of ik dit wel mag posten, maar een hele goede site:

www.nokian96.net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Masis schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 23:35:
Weet niet of dit al gepost is en of ik dit wel mag posten, maar een hele goede site:

www.nokian96.net :)
Die is idd al een keer gepost. Maar is en leuke site. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Fikkie007 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 14:43:
[...]
Deze gebruik ik altijd en werkt meestal prima. Maar als je een andere SMTP server kent die ook je mail wil relayen dan kan dat natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
De N96 is nu ook in het zwart beschikbaar! Las dat deze waarschijnlijk ietsjes platter is....

Afbeeldingslocatie: http://www.iconocast.com/B000000000000135/W6/News1_0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/review/image/nokia/nokia-world/maps-n-ovi/maps-on-ovi-6.jpg

Wel mooi, maar zou toch voor de chrome/zwarte gaan als ik ook de keuze had. Had hiervoor een N73 ME, ook helemaal zwart. Chrome/zwart is weer eens iets anders...

[ Voor 6% gewijzigd door Masis op 07-03-2009 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Masis schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 12:23:
De N96 is nu ook in het zwart beschikbaar! Las dat deze waarschijnlijk ietsjes platter is....

[..plaatjesch..]

Wel mooi, maar zou toch voor de chrome/zwarte gaan als ik ook de keuze had. Had hiervoor een N73 ME, ook helemaal zwart. Chrome/zwart is weer eens iets anders...
Nice! :) Misschien die toch maar halen als ik een nieuwe mag kiezen. Ziet er goed uit. ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
Masis schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 12:23:

[afbeelding]
[afbeelding]

Ziet er netjes uit. Zou helemaal top zijn als ze de zijkanten van hetzelfde materiaal zouden maken als dat van de N95. Ik vind het nu maar goedkoop aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeHeys
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09-2011
Shazam ID en N96

Hallo,

Mijn N96 geeft een merkwaardige foutmelding zodra Shazam ID probeert om verbinding met internet te maken: "kan bestand niet uitvoeren om beveiligingsredenen". Vervolgens bijft hij oneiding op 'analysing' staan. iemand een idee?

Dank vast!

[ Voor 3% gewijzigd door DeHeys op 08-03-2009 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterdruppel
  • Laatst online: 14-03 15:46
@ Deheys:

opties settings en zet de optie audio alerts op no

nu zou het moeten werken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
@Masis, enig idee wanneer de N96 in het zwart uit moet komen? Kan er niet veel van terug vinden omdat de normale ook al redelijk veel zwart heeft. >_<

Ik las op NokiaN96.net dat je de telefoon 'veel sneller' kunt maken door deze stappen te volgen.
Go to Menu > Tools > Setting > general > Personalization > Themes > general > Option >theme effects > off
Heb nog geen nieuwe telefoon dus kan het niet testen maar misschien hebben jullie er al wat aan. :)

En dit filmpje van het programmaatje 'Rock-N-Scroll' ziet er ok wel grappig uit :)

[ Voor 78% gewijzigd door djpdjpnl op 09-03-2009 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djpdjpnl schreef op maandag 09 maart 2009 @ 17:14:
@Masis, enig idee wanneer de N96 in het zwart uit moet komen? Kan er niet veel van terug vinden omdat de normale ook al redelijk veel zwart heeft. >_<

Ik las op NokiaN96.net dat je de telefoon 'veel sneller' kunt maken door deze stappen te volgen.

[...]

Heb nog geen nieuwe telefoon dus kan het niet testen maar misschien hebben jullie er al wat aan. :)

En dit filmpje van het programmaatje 'Rock-N-Scroll' ziet er ok wel grappig uit :)
Stond al uit bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog tips om apps te signen?

Heb deze site geprobeerd : http://andy.ehandysoft.com/devcert.php
Maar werkt bij mij helaas niet.

Gaat trouwens om het prog Rock-n-scroll :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 02:09:

geloof niet dat je meer zelf kunt signen. Ik ga daarvoor naar een forum die het voor je doet alleen mag ik hier de link niet neerzetten. Is een Warez site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is inderdaad een geniaal programma! _/-\o_

Ik heb eerst via het forum van de ontwikkelaar de beta versie (1.0.1) gedownload en geïnstalleerd, maar die blijkt niet te werken op de N96. Uiteindelijk de knip getrokken voor de betaalde (1.0.4) versie. Kostte € 14,95 en het was iedere Euro meer dan waard. De beste 3th party app. die ik tot op heden voor mijn N96 heb gezien!

Een linkje naar het forum
Een linkje naar de shop (het zal je niet teleurstellen!)

Na installatie kan je het tot in de kleinste details naar je eigen hand zetten. Het is even wennen, maar na 2 minuten 'testen' was ik al verkocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

Ik heb met mijn nokia n96 vaak als ik probeer verbinding te maken via bluetooth om zo via pc suite het internet op te gaan dat hij vaak geen verbinding kan maken met het toestel, (wel al verbonden via bluetooth)
maar hij blijft of hangen op het openen van poorten of hij geeft een melding "verbinding maken met toestel mislukt"

word der een beetje para van ondertussen....

iemand tips?

en mobiele tv, kan ik me n96 aansluiten op me tv en dan daarop tv kijken, en zo ja, is de kwaliteit een beetje oke?

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Tha schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 11:23:
Ik heb met mijn nokia n96 vaak als ik probeer verbinding te maken via bluetooth om zo via pc suite het internet op te gaan dat hij vaak geen verbinding kan maken met het toestel, (wel al verbonden via bluetooth)
maar hij blijft of hangen op het openen van poorten of hij geeft een melding "verbinding maken met toestel mislukt"

iemand tips?

en mobiele tv, kan ik me n96 aansluiten op me tv en dan daarop tv kijken, en zo ja, is de kwaliteit een beetje oke?
Het eerste kan ik geen antwoord op geven. MobielTV op de televisie aansluiten kan volgens mij niet omdat dit geblokkeerd is. Is wel al even geleden dat ik dit vernomen heb dus probeert nog eens zal ik zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:38
Tha schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 11:23:

iemand tips?

Mobiele tv via de tv out weet ik niet zeker... ik dacht in het 1e topic wel reports gelezen te hebben van mensen die het lukte. Maar het kan net zo goed zijn dat dat op andere fora was en misschien idd wel geblokkeerd door KPN. De kwaliteit zul je je met wat logisch nadenken vast zelf wel kunnen bedenken, denk ik ;-).

Voor wat betreft bluetooth: In mijn opinie is dit echt een typische "epic fail" voor nokia, al vele lijnen toestellen lang. Ik heb nooit beter geweten dan dat de 1e keer bluetooth verbinding opzetten met PCSuite werkt en je het daarna kan vergeten en de bluetooth stack inderdaad crasht. Overigens, dit is in alle gevallen waar ik ervaring mee heb wel met de Bluesoleil stack. Maar ja, dat is nou juist de meest gebruikte, tegenwoordig. Ik heb het in ieder geval zelf maar opgegeven.

Ik doe toch zo weinig mogelijk met PC Suite (behalve het maps gebeuren en soms een backupje, en dat wil je toch via USB doen).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

eymey schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 16:16:
[...]

Mobiele tv via de tv out weet ik niet zeker... ik dacht in het 1e topic wel reports gelezen te hebben van mensen die het lukte. Maar het kan net zo goed zijn dat dat op andere fora was en misschien idd wel geblokkeerd door KPN. De kwaliteit zul je je met wat logisch nadenken vast zelf wel kunnen bedenken, denk ik ;-).

Voor wat betreft bluetooth: In mijn opinie is dit echt een typische "epic fail" voor nokia, al vele lijnen toestellen lang. Ik heb nooit beter geweten dan dat de 1e keer bluetooth verbinding opzetten met PCSuite werkt en je het daarna kan vergeten en de bluetooth stack inderdaad crasht. Overigens, dit is in alle gevallen waar ik ervaring mee heb wel met de Bluesoleil stack. Maar ja, dat is nou juist de meest gebruikte, tegenwoordig. Ik heb het in ieder geval zelf maar opgegeven.

Ik doe toch zo weinig mogelijk met PC Suite (behalve het maps gebeuren en soms een backupje, en dat wil je toch via USB doen).
Soms gaat het een tijdje goed, en zoals gister probeer ik de hele avond verbinding te krijgen maar dan word ik weer helemaal leip omdat het niet lukt.
Is er nog een andere manier? via een ander bluetooth programma? of buiten pc suite om?
Ik heb nu nog geen mobiele tv, maar zat er wel aan te denken. ik heb nu thuis 1 kpn digitaal abb. maar als ik idd een beetje logisch nadenk kan ik misshien beter een 2de decoder erbij nemen ivm de compressie die kpn zal toepassen op de programma's die hun uitzenden.

datakabel ben ik al tijden kwijt dus zou niet weten hoe ik anders verbinding moet krijgen :-(

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
Ben ff gaan testen of MobielTV werkt met de TV-Out. Ja hoor, geen probleem. Owja, KPN-branded firmware, V12.

Kwaliteit... Tja, perfect is het niet, maar ook weer niet heel slecht. Beter dan ik had verwacht :)
djpdjpnl schreef op maandag 09 maart 2009 @ 17:14:
Volgens mij al te koop in een aantal winkels, weet niet welke. Hij is momenteel nog erg 'exclusief'...

[ Voor 46% gewijzigd door Masis op 10-03-2009 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude-nl
Masis schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 17:47:
Ben ff gaan testen of MobielTV werkt met de TV-Out. Ja hoor, geen probleem. Owja, KPN-branded firmware, V12.

Kwaliteit... Tja, perfect is het niet, maar ook weer niet heel slecht. Beter dan ik had verwacht :)

[...]
Goed genoeg voor op mijn 7inch LCD in de auto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunks81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08-2022
Weet iemand in welke map de ringtones moeten , En ook zodat de mp3 speler niet die ringtones vind ?
Heb ook niet steeds problemen dat de telefoon niet altijd alle mp3 files vind.
Kan wel 20 keer de bibliotheek vernieuwen maar vind steeds niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Trunks81 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 21:51:
Weet iemand in welke map de ringtones moeten , En ook zodat de mp3 speler niet die ringtones vind ?
Heb ook niet steeds problemen dat de telefoon niet altijd alle mp3 files vind.
Kan wel 20 keer de bibliotheek vernieuwen maar vind steeds niks.
Tsja... daar heb ik ook wel eens problemen mee. Dat wil zeggen: Ik vind het mediabeheer in de N96 (maar ik denk ook in andere Nokia S60 toestellen) echt RUK.

Die ringtones zet ik gewoon onder "sounds" en dan "simpel" of "digital". De ringtones die ik echt actief wil gebruiken zet ik overigens in het C: geheugen van de telefoon. Dit, omdat het mass memory en de sd-kaart onbeschikbaar worden voor de telefoon op het moment dat de telefoon aan de PC hangt als mass storage device.

Het opzetten van de muziekbibliotheek gaat bij mij nu altijd goed. In het begin liep het actualiseren steeds vast, door een bestandssysteem fout op het mass memory :|. Even formatteren vanuit windows deed de truc :-).

Maar nu dan mijn grootste ergernis:

De telefoon gooit echt ALLE media door elkaarheen. Je kan nergens aangeven dat je bij het kiezen van ringtones alleen bepaalde directories wil gebruiken... dus als je veel muziek op de telefoon hebt krijg je een mega onoverzichtelijke lijst gepresenteerd. Anderszijds komen je ringtones ook in de muziek library terecht.

En hetzelfde geldt ook voor de foto's: 1 grote mega zooi. Als je toevallig eens in "alle afbeeldingen" moet zijn, schotelt ie je ook alle bitmaps uit games, sygic mcguider, etc. voor.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Ik haal zojuist mijn telefoon uit mijn broekzak, blijkt de complete scherm layout aan gort te zijn. Batterij eruit en erin gedaan maar niks beter. Oftewel opsturen wordt dat. Hoop inmiddels eigenlijk dat ze zeggen je mag een nieuwe uitzoeken want ik begin aardig geirriteerd te raken van de traagheid en de tijd die we moeten opwachten op een firmware update maar ben bang dat dit eenvoudig te repareren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 23:28

TVL

Heb nog een leuke screensaver gevonden voor mijn N96. Had eerst Largetime maar vind cClock een stuk beter en is heel erg veel voor in te stellen. En het is freeware. http://www.symbian-freeware.com/download-cclock-v1-21.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NordicBlue
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-01 22:57
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 02:09:

Werkte hier prima hoor, heb al weken een eigen dev cert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Ik heb helaas al wat speling in de slider zitten, ik neem aan dat dit binnen de garantie zit en dat ze het gratis kunnen repareren bij een NSP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trobbelsjoeter
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-01-2024
Ja, heb ik ook gedaan. Die speling gaf een irritant geluid tijdens trilfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
trobbelsjoeter schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 11:15:
Ja, heb ik ook gedaan. Die speling gaf een irritant geluid tijdens trilfunctie.
Ik heb inderdaad ook een spelling erin gekregen. Waar heb je dat laten doen en hoe lang duurt het? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trobbelsjoeter
KPN Repair centrum hier in Nuth (Limburg) een paar kilometer van mij vandaan.
Hier heb je normaal 30min reparatie service, maar het was echt te druk, waardoor ik na 30 min nog niet eens geholpen werd. Toen heb ik het toestel teruggevraagd en ben weer naar huis gegaan.

Ik moet een dezer dagen eens vroeg opstaan en weer langs gaan om de spits te vermijden.

Maargoed, ontopic: Het vast draaien van je slider kost normaal gesproken een paar minuutjes.
Op youtube heb ik al filmpjes voor de N95 gezien hoe dat moet, wel riskeer je je garantie als ze erachter komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
trobbelsjoeter schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 11:53:
KPN Repair centrum hier in Nuth (Limburg) een paar kilometer van mij vandaan.
Hier heb je normaal 30min reparatie service, maar het was echt te druk, waardoor ik na 30 min nog niet eens geholpen werd. Toen heb ik het toestel teruggevraagd en ben weer naar huis gegaan.

Ik moet een dezer dagen eens vroeg opstaan en weer langs gaan om de spits te vermijden.

Maargoed, ontopic: Het vast draaien van je slider kost normaal gesproken een paar minuutjes.
Op youtube heb ik al filmpjes voor de N95 gezien hoe dat moet, wel riskeer je je garantie als ze erachter komen.
Dan rij ik liever even naar een NSP toe, dan mijn garantie riskeren hehe
Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trobbelsjoeter
MarkoAlmelo schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 12:17:
[...]

Dat dacht ik toch...

[ Voor 5% gewijzigd door trobbelsjoeter op 13-03-2009 12:36 . Reden: perongeluk op verstuurknop gedrukt voordat ik mijn tekst had getypt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:34
MarkoAlmelo schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 12:17:
[...]

Mocht jij in de buurt van Schiedam wonen/werken. Ik heb zeer goede ervaringen met NSP Ricom Repairs. Meteen geholpen en je kunt erop wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
dafmay schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 12:37:
[...]

Mocht jij in de buurt van Schiedam wonen/werken. Ik heb zeer goede ervaringen met NSP Ricom Repairs. Meteen geholpen en je kunt erop wachten.
Dat is wat te ver weg, ik woon in Almelo dus ik moet naar Teunis in Rijssen toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trobbelsjoeter
dafmay schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 12:37:
[...]

lol,... kijk zijn naam. :P

"MarkoAlmelo" <-- denk dat hij inderdaad wel eens uit de buurt van schiedam kan komen ja.

[ Voor 13% gewijzigd door trobbelsjoeter op 13-03-2009 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
trobbelsjoeter schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 12:48:
[...]

"MarkoAlmelo" <-- denk dat hij inderdaad wel eens uit de buurt van schiedam kan komen ja.
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:34
trobbelsjoeter schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 12:48:
[...]

jaja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
TVL schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 14:04:
Heb nog een leuke screensaver gevonden voor mijn N96. Had eerst Largetime maar vind cClock een stuk beter en is heel erg veel voor in te stellen. En het is freeware. http://www.symbian-freeware.com/download-cclock-v1-21.html
Een erg mooi stukje software, inderdaad! Ideaal... het is ook met een redelijk beetje licht nog te lezen zonder dat de backlight aan gaat :) .

Het zou helemaal leuk zijn als je 1 toets kon definieren waardoor het backlight eventjes aan gaat maar hij niet meteen van de powersaver af gaat (dat vond ik aan de Sony Ericsson telefoons zo fijn).

Ik heb alleen 1 groot probleem (waardoor ik vanochtend ook een wekker heb gemist 8)7 ). Na verloop van tijd, een half uur ofzo, besluit ineens het backlight aan te gaan, waardoor het toetsel binnen no time leeg loopt (als je ligt te slapen merk je ook niet dat ie aan gaat).

Welke instellingen heb jij voor power save en de algemene "weergave" instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Heeft er al iemand Python op zijn N96 draaien?

Ik ben er al een tijdje op zoek naar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 23:28

TVL

eymey schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 15:59:
[...]
Welke instellingen heb jij voor power save en de algemene "weergave" instellingen?
Powersave heb ik aan.
Gehele achtergrond heb ik aan, ik heb gemerkt dat soms de tijd in de liggende stand maar half weer gegeven wordt.
Achtergrondverlichting heb ik uitstaan.
Altijd op voorgrond staat uit.

Vind het één van de betere screensavers de er is die ik uitgeprobeerd heb. Jouw probleem ben ik niet tegen gekomen op mijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de N95 accelerometer plugin wil installeren, zegt ie "Certificaatfout, neem contact op met de leverancier van de toepassing". Iemand een idee om deze foutmelding te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 23:46:
Als ik de N95 accelerometer plugin wil installeren, zegt ie "Certificaatfout, neem contact op met de leverancier van de toepassing". Iemand een idee om deze foutmelding te verhelpen?
Omdat je een N96 hebt en geen N95? :) De accelerometer werkt gewoon in de N96 dus waarom je daar een plugin voor nodig hebt..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
TVL schreef op zondag 15 maart 2009 @ 20:22:
[...]

Powersave heb ik aan.
Gehele achtergrond heb ik aan, ik heb gemerkt dat soms de tijd in de liggende stand maar half weer gegeven wordt.
Achtergrondverlichting heb ik uitstaan.
Altijd op voorgrond staat uit.

Vind het één van de betere screensavers de er is die ik uitgeprobeerd heb. Jouw probleem ben ik niet tegen gekomen op mijn toestel.
:) Hmm, typisch. Ik dacht dat ik alles ook zo ingesteld had staan. Heb het gisteravond nog maar eens aan gezet en ondertussen de telefoon tijdens het slapen aan de lader gehad. Het probleem is niet opgetreden. Maar ik houd 'm in de gaten >:)

Thanx, iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een probleem met mijn nokia maps navigatie. Toen ik het toestel net had vaak een snele gps fix, alleen zonder gesproken begeleiding. Nu heb ik laatst de gesproken teksten gedownload via de applicatie en krijg ik geen gps fix meer. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wordt weer eens hoogtijd voor een firmware update.
Bij de Nokia n95 8gb ging dat volgens mij sneller.
Zouden ze de N96 vergeten zijn nu de Nokia N5800 opde markt is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djpdjpnl schreef op maandag 16 maart 2009 @ 08:30:
[...]

Omdat je een N96 hebt en geen N95? :) De accelerometer werkt gewoon in de N96 dus waarom je daar een plugin voor nodig hebt..?
Dat wist ik niet. Nu probeer ik gewoon direct RockNscroll te installeren maar hij geeft dezelfde foutmelding... Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 18:11:
[...]

Dat wist ik niet. Nu probeer ik gewoon direct RockNscroll te installeren maar hij geeft dezelfde foutmelding... Iemand een idee?
Als je RockNScroll wilt installeren (en ik heb zo'n vermoeden dat je 'm gedownload hebt) moet je 'm eerst signen met een certificaat die speciaal voor jouw telefoon gemaakt is. Linken naar hoe je er eentje krijgt mag hier niet maar Google doet wonderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude-nl
Weet iemand wanneer er een nieuwe update verwacht wordt?

Op zich ben ik nog redelijk tevreden maar:

1 batterij duur blijft een drama.
Met normaal gebruik (af en toe eens bellen/sms-en) en 1x in het half uur synchroniseren met exchange van mijn werk en batterij is in de avond leeg...

2 loopt nog regelmatig vast of wordt ineens erg traag (wat vaak resulteerd in vastlopen)

3 mobiel tv duurt steeds langer voordat het op start

4 nog steeds geen oplossing om mijn CK 7w carkit te gebruiken (na 1 of 2 minuten wordt het geluid erg slecht en hakkerig)
Dit is overigens met alle bluetooth verbindingen zo die ik met de N96 maak. paar minuten goed, daarna drama.

5 fotocamera duurt nog te lang voor het opstarten en de kwaliteit blijft achter bij de voordeligste pre paid telefoons.

6 aan de oplader werkt de tril funcite niet. Aangezien ik ivm mijn werk het profiel stil+ tril gebruik, heb ik geen beltoon. Als ik mijn telefoon op mijn werk aan de lader heb (of snachts op bed), weet ik dus nooit wanneer hij gaat. Erg vervelend.

7 ingebouwde gps antenne erg zwak. Ik heb geen speciale voorruit in mijn auto maar zelfs direct bij de voorruit kan hij regelmatig geen satelieten vinden. (mijn tomtom die er dan anast hangt heeft uit koude start binnen 1,5 minuut 8 satelieten, warme start zelfs binnen aantal seconden.
En ja, ik gebruik zelf assisted GPS icm interne (of zoiets)

Al met al nog aardig wat puntjes wat ik niet goed vind aan de N96.
na firmware 12.043 voel ik me aardig in de steek gelaten door Nokia.
Heb nu bijna een half jaar deze telefoon en meteen de carkit in laten bouwen, maar kan er nog steeds geen gebruik van maken, te triest voor woorden eigenlijk.
Ik hoop dat nokia er eens wat aan gaat doen.

Verder heeft het toestel ook pluspunten.
Mobiel tv (als het werkt) is toch een leuke extra in het openbaar vervoer (en in de auto op mijn scherm)
MP3 speler werkt goed bij mij, zeer tevreden over.
mogelijkheid voor Exchange mail (via progje van Nokia site)
design
gps (als hij ontvangst heeft)

Maar zit er steeds meer over te twijfelen om een ander toestel te kopen aangezien mijn carkit eigenlijk onmisbaar is voor mij... (lees, nu al 2x 150 euro boete gehad ivm bellen in de auto)
Kom nou niet met: Je weet dat dat niet mag... snap ik ook wel, maar bel nou eenmaal regelmatig ivm werk, en ik ga niet constant stil staan langs de kant.

Nokia help me AUB!

p.s. toestel is al vaker weg geweest voor reparatie (tegen beter weten in....) om deze punten op te lossen. Maar het zijn algemene problemen bij de N96 en ligt niet aan mijn toestel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
:) op de meeste punten nog steeds met je eens, op een paar na....

* Batterij nu enigszins ergens op weg richting acceptabel. Bij jouw omgschreven gedrag minus de half-uurlijkse synchronisatie, maar verder wel bluetooth aan plus af en toe eens een foto'tje of een web pagina'tje weet hij het meestal wel rond de 48 uur uit te houden. Met GPS en wifi gebruik gaat het sneller :).

* De foto's vind ik eigenlijk best acceptabel. Ook het opstarten van de camera is bij mij in 2-4 seconden.

* GPS is idd onder de maat. Voor navigatie vanuit een oudere Nissan Micra prima maar in nieuwe auto's met getint glas heeft hij al stukken meer moeite een fix te houden. Voor echte betrouwbaarheid of logging gebruik ik nog steeds de Q-starz BT1000 met MTK chippie :).

Ik weet niet of dat komt omdat ik vorige week een keer een hard reset heb gedaan, maar sindsdien is heel veel aan de telefoon (met name snelheid) fors verbeterd. Helaas wel vaak nog vastlopers en reboots om vage redenen. Ook is er nog steeds 'iets' dat wel eens in de spaarstand de backlight aanzet waardoor de telefoon razendsnel leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude-nl
eymey schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:42:
:) op de meeste punten nog steeds met je eens, op een paar na....

* Batterij nu enigszins ergens op weg richting acceptabel. Bij jouw omgschreven gedrag minus de half-uurlijkse synchronisatie, maar verder wel bluetooth aan plus af en toe eens een foto'tje of een web pagina'tje weet hij het meestal wel rond de 48 uur uit te houden. Met GPS en wifi gebruik gaat het sneller :).

Ik bel alleen, 1x per half uur exchange verbinding GEEN bluetooth, GEEN wifi, GEEN foto's, 1x filenieuws.nl openen in de ochtend, maar einde van de avond echt leeg... (bijna half jaar in gebruik)
Ik laat de gsm alleen op als hij leeg is om de levensduur te bevorderen... maar helaas...

Ik weet niet of dat komt omdat ik vorige week een keer een hard reset heb gedaan, maar sindsdien is heel veel aan de telefoon (met name snelheid) fors verbeterd. Helaas wel vaak nog vastlopers en reboots om vage redenen. Ook is er nog steeds 'iets' dat wel eens in de spaarstand de backlight aanzet waardoor de telefoon razendsnel leeg is.

Ik koop geen " dure " telefoon om hem elke paar weken te resetten, ik doe dat nu wel maar dat is niet de bedoeling natuurlijk... Verhaal van spaarstand en backlight heb ik ook weleens... maar telefoon ligt altijd in mijn zicht, dus dat heb ik snel genoeg door
Al met al blijven het voor mij hekel punten...
Misschien toch maar weer een HTC?

Nog even over de foto's
Overdags is het wel acceptabel,
maar zodra het iets donkerder wordt krijg ik in elke stand, blauwe puntjes of een blauwe gloed over de foto.
Werkelijk elke stand al geprobeerd...

Komt er nog eens een nieuwe telefoon met Mobiel TV? die samsung vind ik niet mooi...

[ Voor 6% gewijzigd door dude-nl op 18-03-2009 12:38 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over abonnementen en levertijden kan in:

[ABO] Het Nokia N96 levertijden en abonnementen topic

Problemen, vragen, klachten, opmerkingen of tips over KPN MobielTV kan in:

Nokia N96 - KPN MobielTV