Nokia N96 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 79.763 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
dude-nl schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:01:
Weet iemand wanneer er een nieuwe update verwacht wordt?
Er is een gerucht dat eind maart een v20 komt, maarja het blijft een gerucht :)
Ik vind ook dat heel erg lang duurt voordat een nieuwe versie komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude-nl
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-11-2024
Upbeat schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 14:10:
[...]

Er is een gerucht dat eind maart een v20 komt, maarja het blijft een gerucht :)
Ik vind ook dat heel erg lang duurt voordat een nieuwe versie komt...
van v12 naar v20?
komt zeker op 1 april ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-12-2020
Bij de N95 ging het volgens mij ook van V12 naar V20, dan V21 en nu ergens in de V30....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ff een vraagje,

mijn beeld op de n96 ( heb hem zojuist binnen) is heel slecht en amper te zien hoe kan ik het instellen? helderheid staat al op 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

als ie heel slecht te zien is vermoed ik dat je een doa hebt. Even contact opnemen met de winkel waar je hem gekocht hebt.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de tv aplicatie van "'Vimio Live tv'' als ik deze opstart krijg ik helaas geen tv.
Na ongeveer 30 seconden krijg ik de melding network timed out 33. Ik ben naar hun site gegaan http://sweden.vimiotv.com/docs/Troubleshooting.pdf. en daar zeggen ze: Reason: The GPRS settings are incorrect.
Solution: Change the settings and retry, make sure the APN (Access Point Name) is correct.
Error message generated from: Symbian OS UIQ or Symbian OS S60.
Maar deze staan gewoon goed zoals ze zijn aangeleverd door Vodafone in mijn geval.
Zijn er meer mensen met dit probleem?

Ps de aplicatie met de klok als screensaver is heel leuk bedankt voor de het programma. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 21:52:
Heeft iemand ervaring met de tv aplicatie van "'Vimio Live tv'' als ik deze opstart krijg ik helaas geen tv.
Na ongeveer 30 seconden krijg ik de melding network timed out 33. Ik ben naar hun site gegaan http://sweden.vimiotv.com/docs/Troubleshooting.pdf. en daar zeggen ze: Reason: The GPRS settings are incorrect.
Solution: Change the settings and retry, make sure the APN (Access Point Name) is correct.
Error message generated from: Symbian OS UIQ or Symbian OS S60.
Maar deze staan gewoon goed zoals ze zijn aangeleverd door Vodafone in mijn geval.
Zijn er meer mensen met dit probleem?

Ps de aplicatie met de klok als screensaver is heel leuk bedankt voor de het programma. :)
Was een tijdje terug nog iemand met dat probleem (zelfde app) in dit (of het vorige deel?) topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09 08:35
weet iemand hoe en welke tom tom ik op mijn N96 moet zetten?
en waar vind ik een handige applist voor de n96?
ben er tot nu toe erg blij mee alleen soms is hij wat traag...

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:38
MrDucky schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 07:28:
weet iemand hoe en welke tom tom ik op mijn N96 moet zetten?
en waar vind ik een handige applist voor de n96?
ben er tot nu toe erg blij mee alleen soms is hij wat traag...
Je beide vragen zijn volgens mij genoeg voorbij gekomen in dit topic en zijn voorganger ;-). Als je die even zou door scannen zou je genoeg vinden.....

Tom tom kun je in ieder geval vergeten, aangezien die al te lang niet meer voor Symbian ontwikkelen. Andere navigatie programma's zijn er genoeg: Sygic McGuider, Garmin Mobile XT, Navigon, Nav4all, zelfs google maps of het eigen programma van Nokia!

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
Pfff... Ja hoor... Weer een nieuw probleem erbij :'(

Bereik valt telkens weg, en komt in enkele seconden weer terug. Als ik op dat moment aan het bellen ben, wordt de verbinding verbroken en moet ik opnieuw opstarten. Zal morgen eens een hard-reset proberen, en anders ff langs de NSP :(

Ben het goed zat, 't is dat er geen (geschikt) alternatief is qua andere merk/model.

Las laatst dat Nokia 1700 werknemers ontslaat en dat ze flink gaan bezuinigen. Op de N96 is al meer dan genoeg bezuinigd, wat 'n k*t toestel als hij niet werkt :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij waren er eerst op willekeurige plekken een aantal kleine stofdeeltjes onder het scherm. Nu begint echter het stof door de linker bovenhoek door te dringen! Als de achtergrond zwart is en de zon er op schijnt zie je het... Ze laten dit neem ik aan ook gewoon gratis verwijderen? Het valt toch onder de garantie?

Net trouwens een telefoontje gehad van KPN. Ik krijg gratis 1000 smsjes (1 maand geldig). Je kan meteen opzeggen zodat je na die maand niet meer gaat betalen maar je hebt de 1000 smsjes wel... handig :)

Waar blijft die update......Als ze denken dat ze klaar zijn hebben ze het mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NordicBlue
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-01 22:57
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 18:23:
Bij mij waren er eerst op willekeurige plekken een aantal kleine stofdeeltjes onder het scherm. Nu begint echter het stof door de linker bovenhoek door te dringen! Als de achtergrond zwart is en de zon er op schijnt zie je het... Ze laten dit neem ik aan ook gewoon gratis verwijderen? Het valt toch onder de garantie?

Net trouwens een telefoontje gehad van KPN. Ik krijg gratis 1000 smsjes (1 maand geldig). Je kan meteen opzeggen zodat je na die maand niet meer gaat betalen maar je hebt de 1000 smsjes wel... handig :)

Waar blijft die update......Als ze denken dat ze klaar zijn hebben ze het mis...
Heb dat met dat stof ook, is onwijs irritant.
Laat even weten of het NSP het voor je schoonmaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 21:40
Heb zojuist me mobiel aangesloten op TV, zo kan ik ook eindelijk tv kijken op me kamer. Maar nu kan ik dus GEEN eredivisie live kijken op me tv. Dit is beveiligd. Er komt een blauw sleuteltje op het scherm.

Bah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:35
Sinds vanavond problemen met mijn N96.

Wanneer ik de slider omhoog schuif reboot de telefoon plotseling? Morgen ff troubleshooten, wellicht iemand bij wie dit probleem al bekend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
Doe is ff resetten... Zou beginnen met een soft-reset, als dat niet werkt een hard-reset.

Wel ff alles backuppen voor de zekerheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Ik hoop dat er snel een nieuwe versie komt die een hoop problemen de wereld uit helpt.
Hoewel ik een hard hoofd heb in het oplossen van de meeste gevallen omdat vermoedelijk de hardware zelf een grote rol speeld.

1). De batterij. Bluetooth op mijn werk gekoppeld met laptop voor Nokia Messenger, Nokia mail die on demand synced. twee belletjes per dag en een smsje of 5... 's Ochtends haal ik hem van de lader, op mijn werk is hij dan om 15:00 al half leeg dus daar laad ik hem ook op. thuis doet hij het dan tot een uurtje of 24:00.

twee keer opladen per dag -kan echt niet- !

2). Snelheid. Mijn vriendin gebruikt mijn oude N95 8GB, als ik die een keer in mijn handen hebt verbaast mij gewoon hoe veel sneller die telefoon is tegenover de N96. Natuurlijk is die langer op de markt maar overal had de N96 nu zeker wel bij moeten zijn!

3). Camera. Hoe kan het toch dat de N95 8GB mooiere (lees: veel!) mooiere foto's maakt als de N96???

4). Verlichting. Als ik mijn telefoon open schuif gaat de toetsenbord verlichting automatisch aan, logisch. Als ik hem dicht doe blijft vaak deze verlichting branden. dus zowel op het numerieke gedeelte als op op de functie knoppen onder het scherm. opnieuw open en dicht schuiven is vaak de oplossing maar het is wel vervelend.

De enige goeie reden om hem te houden is de 16GB vlot geheugen wat bijv. bij de N95 8GB een kriem is. Daarnaast heb ik niet even 500 euro in mijn portemonnee zitten voor een nieuw toestel.

Ik voel me wel enig sinds genaaid door alle mooie marketing om het toestel heen waardoor het zo'n goed toestel leek. Natuurlijk ben ik hier zelf ingestonken dus ja, zal het ermee moeten doen. Overal vindt ik het echt geen high end toestel. de naam N96 is het zeker niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yep, voel me er ook nog steeds wel een beetje mee genaaid.

Ook mij blijft het inderdaad verbazen wat een mooie foto's er uit de N95-8GB van een vriend van me komen en hoe snel dat ding is!

En die verlichtingsproblemen: Ook gewoon te debiel voor woorden. Regelmatig blijft er inderdaad wel minimaal 1 module van de verlichting aan staan of gaat wanneer er een screensaver actief is gewoon doodleuk de backlight zonder iets te vragen aan, terwijl het toetsenbord ge-locked is.

Nee, ik vraag me nog steeds af of we niet eens massale ruchtbaarheid aan deze wanprestatie van Nokia moeten gaan geven in de media. Ze dwingen om iedereen een DEUGDELIJK model te geven. 600 euro is toch best wel veel om je voor te laten naaien.... velen van ons hebben OF dat betaald, OF een 2-jarig abonnement afgesloten.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we er iets aan gaan doen dan! Wat kunnen we doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude-nl
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 11:52:
Laten we er iets aan gaan doen dan! Wat kunnen we doen?
Ik doe mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude-nl
MarkoAlmelo schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 22:17:
Heb zojuist me mobiel aangesloten op TV, zo kan ik ook eindelijk tv kijken op me kamer. Maar nu kan ik dus GEEN eredivisie live kijken op me tv. Dit is beveiligd. Er komt een blauw sleuteltje op het scherm.

Bah!
Dat is logisch als je niet 5 euro extra voor ere divisie live betaald...

Staat nergens dat dat er bij zit voor het bedrag, net zoals dat xxx kanaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
dude-nl schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 12:08:
[...]

Hij betaald wel volgens mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
dude-nl schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 12:08:
[...]

Klopt, ik heb het inderdaad nog nooit ergens op een factuur gezien.

Mondje dicht erover :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-08 22:42
eymey schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 09:35:
600 euro is toch best wel veel om je voor te laten naaien.... velen van ons hebben OF dat betaald, OF een 2-jarig abonnement afgesloten.
Ik had hem gratis bij 1 jarig flex 45 icm internet, maar verder ben ik het zeker met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude-nl
MarkoAlmelo schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 17:01:
[...]

Klopt, ik heb het inderdaad nog nooit ergens op een factuur gezien.

Mondje dicht erover :X
[

mobiel TV heb je gratis erbij.
Mara voor ere divisie moet je 5 euro per maand bij betalen...

Maar goed, wellicht heb jij een andere deal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
dude-nl schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 03:26:
[...]

[

mobiel TV heb je gratis erbij.
Mara voor ere divisie moet je 5 euro per maand bij betalen...

Maar goed, wellicht heb jij een andere deal...
Ik heb hier een factuur voor me liggen van vorige maand, waar ik nergens € 5,- aantref voor eredivisie live. Wel staat er alleen Mobiel TV Basispakket €9,95. En daar betaal ik gewoon € 0,00 voor.

Dus blijkbaar heb ik het er gratis bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel ik tot op zekere hoogte tevreden ben met mijn toestel, is de vertraging die erin zit bijzonder frustrerend en is het belachelijk dat er zoveel app's nodig zijn om het apparaat in gebruik wat aantrekkelijker te maken. Om nog maar niet te spreken van de hoognodige firmware-update die KPN (in mijn geval) telkens voor zich uitschuift...

Ik had er meer, veel meer van verwacht. En nu Nokia's nieuwe paradepaardje is gearriveerd, lijkt het wel alsof dit toestel een stille dood gaat sterven: plots hoor je er niets meer over! Zelfs op dit forum neemt de berichtgeving af.

Kortom, ik doe ook mee! Misschien helpt het om de consumentenbond of een consumentenprogramma als Tros Radar eens aan te schrijven? Iemand andere ideeën? Een extra topic op dit forum voor medestanders?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2009 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 08:49:
[...]

Hoewel ik tot op zekere hoogte tevreden ben met mijn toestel, is de vertraging die erin zit bijzonder frustrerend en is het belachelijk dat er zoveel app's nodig zijn om het apparaat in gebruik wat aantrekkelijker te maken. Om nog maar niet te spreken van de hoognodige firmware-update die KPN (in mijn geval) telkens voor zich uitschuift...

Ik had er meer, veel meer van verwacht. En nu Nokia's nieuwe paradepaardje is gearriveerd, lijkt het wel alsof dit toestel een stille dood gaat sterven: plots hoor je er niets meer over! Zelfs op dit forum neemt de berichtgeving af.

Kortom, ik doe ook mee! Misschien helpt het om de consumentenbond of een consumentenprogramma als Tros Radar eens aan te schrijven? Iemand andere ideeën? Een extra topic op dit forum voor medestanders?
KPN schuift niets voor zich uit momenteel. Zonder de FW update van Nokia kan KPN ook niks he. :) Succes met aanschrijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Jammer, je kon tot voor kort bij de Consumentenbond producten, apparaten of diensten opgeven voor nominatie voor de Topper of Flater award, maar de selectie is inmiddels bekend. Ik had zeker de N96 opgegeven.

Op het forum van Tros radar een topic beginnen is misschien wel een goed idee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zul je weinig mee opschieten daar de update toch van nokia moet komen.
Ik denk dat ze weinig meer doen voor de n96 omdat het toch een probleemtoestel is.
De n95 8gb was een groter succes vandaar de vele updates recentelijk nog een.
Plus dat toestel is veel meer verkocht.
Ik denk dat ze hoog in zullen zetten op de n97 die ongeveer in juni zal komen.
Coclusie van het verhaal (voor mij) breng wat minder toestellen uit maar zorg dat ze goed zijn qua software.
Er komen zoveel telefoons uit dat ze zelf door de bomen het bos niet meer zien.
Ik heb het toestel nu 3 maanden en heb er echt spijt van had daarvoor een n82 die vele malen sneller en beter was. Alleen de camera van de n96 is een van de grootste flops dat ze het zo durven te verkopen. De n82 en n95 hebben een schitterende camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 12:18:
Daar zul je weinig mee opschieten daar de update toch van nokia moet komen.
Ik denk dat ze weinig meer doen voor de n96 omdat het toch een probleemtoestel is.
De n95 8gb was een groter succes vandaar de vele updates recentelijk nog een.
Plus dat toestel is veel meer verkocht.
Ik denk dat ze hoog in zullen zetten op de n97 die ongeveer in juni zal komen.
Coclusie van het verhaal (voor mij) breng wat minder toestellen uit maar zorg dat ze goed zijn qua software.
Er komen zoveel telefoons uit dat ze zelf door de bomen het bos niet meer zien.
Ik heb het toestel nu 3 maanden en heb er echt spijt van had daarvoor een n82 die vele malen sneller en beter was. Alleen de camera van de n96 is een van de grootste flops dat ze het zo durven te verkopen. De n82 en n95 hebben een schitterende camera.
Ik ben begonnen met eerst zelf een klacht naar KPN te sturen. Hoewel ik weet wat er uit voort zal komen (niets!), lijkt het me niet overbodig eerst hun teleurstellende service in deze zelf aan den lijve te ondervinden. Ik heb ook al even gekeken op Tros Radar, daarin zijn al wat N96 klachten in hun forum opgenomen. Nog niet echt één over de klachten die ik hier overwegend lees, maar ben voornemens die wel aan te maken. Maar eerst de reactie van KPN even afwachten, wel zo eerlijk.

In dat opzicht ben ik het niet eens met bovenstaande: Het zou absurd zijn als KPN de handen van de N96 aftrekt. Na hun misleidende reclames zijn ze volgens mij wel verplicht enige compensatie voor dit blunderende toestel te bieden. Hoewel ik wel twijfel of het aan het toestel ligt... De firmware rammelt ook aan alle kanten, helemaal die van KPN!

Ik wacht de reactie van KPN af en laat weten of ik op basis daarvan wel of niet naar Tros Radar stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 15:17:
[...]

Ik ben begonnen met eerst zelf een klacht naar KPN te sturen. Hoewel ik weet wat er uit voort zal komen (niets!), lijkt het me niet overbodig eerst hun teleurstellende service in deze zelf aan den lijve te ondervinden. Ik heb ook al even gekeken op Tros Radar, daarin zijn al wat N96 klachten in hun forum opgenomen. Nog niet echt één over de klachten die ik hier overwegend lees, maar ben voornemens die wel aan te maken. Maar eerst de reactie van KPN even afwachten, wel zo eerlijk.

In dat opzicht ben ik het niet eens met bovenstaande: Het zou absurd zijn als KPN de handen van de N96 aftrekt. Na hun misleidende reclames zijn ze volgens mij wel verplicht enige compensatie voor dit blunderende toestel te bieden. Hoewel ik wel twijfel of het aan het toestel ligt... De firmware rammelt ook aan alle kanten, helemaal die van KPN!

Ik wacht de reactie van KPN af en laat weten of ik op basis daarvan wel of niet naar Tros Radar stap.
Wat heb je gestuurd? Ga ik ook ff klagen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien een idee om ff te posten wat je gestuurd had, kunnen we massaal gaan klagen, misschien dat er dan toch iets gedaan gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Morgen om 20.30u is Radar op Ned. 1.. tijdens en na de uitzending kun je bellen met hun callcenter mennekes... als we morgen nou eens allemaal aan het begin van de uitzending even bellen dan krijgen we misschien wel voor elkaar dat er een oproep wordt gedaan voor meer mensen met klachten over het toestel aan het eind van de uitzending. Als iedereen losse acties gaat starten is dat natuurlijk prachtig, maar zet geen zoden aan de dijk. Heb zelf een tijdje terug ook geprobeerd een Radar invasie op te zetten maar daar had niemand trek in. Als je wat verbeterd wilt zien moet je wel actie ondernemen. Ik ben bereid mee te doen aan acties van het forum hier maar dan moeten we wel met z'n alle de schouders eronder zetten he. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude-nl
djpdjpnl schreef op zondag 22 maart 2009 @ 20:36:
Morgen om 20.30u is Radar op Ned. 1.. tijdens en na de uitzending kun je bellen met hun callcenter mennekes... als we morgen nou eens allemaal aan het begin van de uitzending even bellen dan krijgen we misschien wel voor elkaar dat er een oproep wordt gedaan voor meer mensen met klachten over het toestel aan het eind van de uitzending. Als iedereen losse acties gaat starten is dat natuurlijk prachtig, maar zet geen zoden aan de dijk. Heb zelf een tijdje terug ook geprobeerd een Radar invasie op te zetten maar daar had niemand trek in. Als je wat verbeterd wilt zien moet je wel actie ondernemen. Ik ben bereid mee te doen aan acties van het forum hier maar dan moeten we wel met z'n alle de schouders eronder zetten he. :)
ik doe mee...

ik ga wel bellen morgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
dude-nl schreef op zondag 22 maart 2009 @ 22:09:
[...]

ik doe mee...

Ik ben morgen rond dat tijdstip nog aan het werk, anders had ik zeker meegeholpen! Maar stel er komt een oproep van Radar voor klachten, dan laat ik me zeker horen :)
Hopelijk gaat er meer mensen met deze actie mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
dude-nl schreef op zondag 22 maart 2009 @ 22:09:
[...]

ik doe mee...

Dat is twee... ik knal wel even een berichtje in het Nokia N96 - KPN MobielTV topic. :) Morgen echt bellen he... die lijnen moeten door Tweakers bezet zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
*meldt* :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 09:24
nou heb hem 3 dagen..

kan geen fotos/filmpjes maken want dan blijft hij hangen en start hij opnieuw op, hetzelfde geld voor bv transformers kijken.. erg traag alles ook. schandalig dat ze hem zo durven te leveren. hopen dat updaten wel fatsoenlijk werkt en dat het dan beter is anders ga ik hem fijn inruilen.

valt wel tegen als je met een n95 heb gewerkt :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 09:24
update gelukt volgens het programma maar nu blijft mn n96 na een seconde opgestart te zijn opnieuw opstarten.

edit: na batterij eruit gehaald te hebben en opnieuw opstarten werkt het wel beter gelukkig!

[ Voor 30% gewijzigd door El_V op 23-03-2009 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedere keer ben ik blij met het forum en de commentaren. Ik stond vandaag al met m'n jas aan om bij m'n abbo verlenging een N96 te nemen.
Op basis van jullie info maak ik toch de inschattig (kuch) om de N96 te passeren.
De offtopic vraag is... welk toestel met gelijkwaardige specs is wél goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 13:45:
Iedere keer ben ik blij met het forum en de commentaren. Ik stond vandaag al met m'n jas aan om bij m'n abbo verlenging een N96 te nemen.
Op basis van jullie info maak ik toch de inschattig (kuch) om de N96 te passeren.
Op dit moment zou ik het echt heel moeilijk vinden om een toestel te kiezen als ik zou weten dat de N96 zo'n slecht apparaat is.

Ik zou dan denk ik toch nog (als ik nog steeds per se symbian wil) voor een N95 gaan, of toch maar weer naar een Sony Ericsson model (waar ik to tnu toe sinds 2005 mee tevreden was... achtereenvolgens k700i, k750i en k800i). De C905 bijvoorbeeld heeft een super fotocamera aan boord en ook GPS. En los van het feit dat ie geen Symbian draait zijn er genoeg apps voor te vinden in de vorm van Java.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 23 maart 2009 @ 14:13:
[...] Op dit moment zou ik het echt heel moeilijk vinden om een toestel te kiezen als ik zou weten dat de N96 zo'n slecht apparaat is.

Ik zou dan denk ik toch nog (als ik nog steeds per se symbian wil) voor een N95 gaan, of toch maar weer naar een Sony Ericsson model (waar ik to tnu toe sinds 2005 mee tevreden was... achtereenvolgens k700i, k750i en k800i). De C905 bijvoorbeeld heeft een super fotocamera aan boord en ook GPS. En los van het feit dat ie geen Symbian draait zijn er genoeg apps voor te vinden in de vorm van Java.
Mooi toestel en erg goed gebouwd. Jammer dat ie A-GPS heeft. Lees nog nergens dat ze deze softwarematig hebben kunnen omturnen in een gebruiksklare GPS voor bv. TT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 14:55:
[...]

Mooi toestel en erg goed gebouwd. Jammer dat ie A-GPS heeft. Lees nog nergens dat ze deze softwarematig hebben kunnen omturnen in een gebruiksklare GPS voor bv. TT.
Iemand die ik ken heeft de C905 en voor zover ik ermee heb kunnen spelen is het een volwaardige GPS hoor. In ieder geval wayfinder, google maps en nav4all draaiden er prima op.

A-GPS is ook alleen maar GPS, geholpen (voor een snellere fix) met wat sturing richting een initiele positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:03
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 13:45:
Zoals al eerder in dit topic gemeld is; Je leest in dit topic voornamelijk de mensen met problemen.(niet meer dan logisch overigens)
Het merendeel van de N96 gebruikers heeft geen problemen of de problemen zijn van dien aard dat het niet echt hinderlijk is.

Ik ben van mening dat de N96 een zeer compleet toestel is. Ik heb er dan ook heel veel plezier van.
Heb er van alles en nog wat op geïnstalleerd en alle functies werken goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
Vandaag de N96 laten vallen. Was een behoorlijke klap, maar wel eentje die de N73 meerdere malen overleeft heeft.

Gelijk bekeken, alles doet het nog :) Later kwam ik er achter dat de slider niet meer helemaal goed zit, dat hij tegen de knoppen schuift wat krast, en dat er veel speling op zit :( Binnenkort maar ff naar een NSP.

Dit was mijn eerste en gelijk ook laatste slider toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Masis schreef op maandag 23 maart 2009 @ 18:34:
Vandaag de N96 laten vallen. Was een behoorlijke klap, maar wel eentje die de N73 meerdere malen overleeft heeft.

Gelijk bekeken, alles doet het nog :) Later kwam ik er achter dat de slider niet meer helemaal goed zit, dat hij tegen de knoppen schuift wat krast, en dat er veel speling op zit :( Binnenkort maar ff naar een NSP.

Dit was mijn eerste en gelijk ook laatste slider toestel :)
Jammer.. als ie dus woensdag niet gemaakt is kan ik 'm dus niet 'perongeluk' laten vallen zodat ie onherstelbaar beschadigd raakt (* heb verzekering afgesloten). :P Niet vergeten te bellen vanavond he.. half 9 op ned. 1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 22:21
Heb em nu al een paar maanden, geregeld ge-update. Nog steeds langzaam, sneu dat de sms applicatie zo langzaam is. Die was bij de n73 al langzaam en sindsdien is er weinig veranderd.

Had hiervoor de N82 en had daar zelden problemen mee, zelfs nooit hoeven te updaten!

Ga weer kijken of ik ergens een N82 op de kop kan tikken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Ooh ja, ik bel straks ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
BELLUHHH >> 0800-1343

edit; goddamnit! alle lijnen vol :) We blijven proberen! :)
edit2; ben er nog niet doorheen. :( Je kunt nog bellen tot 22.15u dus ik probeer straks nog eens. Iemand al succes?
(ben KPN gewend dus dit valt nog wel mee hehe :) )

[ Voor 102% gewijzigd door djpdjpnl op 23-03-2009 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djpdjpnl schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:27:
BELLUHHH >> 0800-1343

edit; goddamnit! alle lijnen vol :) We blijven proberen! :)
edit2; ben er nog niet doorheen. :( Je kunt nog bellen tot 22.15u dus ik probeer straks nog eens. Iemand al succes?
(ben KPN gewend dus dit valt nog wel mee hehe :) )
Alles bezet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Bijna 40 (ja, veertig!) keer geprobeerd maar no luck this time. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G-Staaf, wat heb je nu gestuurd naar KPN?
Heeft het trouwens wel zin om bij KPN te gaan klagen? We hebben problemen met het toestel (tenminste, ik), kunnen we niet beter bij Nokia gaan klagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:26:
G-Staaf, wat heb je nu gestuurd naar KPN?
Heeft het trouwens wel zin om bij KPN te gaan klagen? We hebben problemen met het toestel (tenminste, ik), kunnen we niet beter bij Nokia gaan klagen?
Ik heb zelf het toestel gekocht bij KPN, niet bij Nokia. Waarom zou ik dan bij Nokia gaan klagen? Volgens KPN koop je wel je toestel bij Nokia en niet bij hun... maar toch.. zij bieden 'm aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeHeys
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09-2011
Artwido schreef op maandag 23 maart 2009 @ 17:11:
[...]

Zoals al eerder in dit topic gemeld is; Je leest in dit topic voornamelijk de mensen met problemen.(niet meer dan logisch overigens)
Het merendeel van de N96 gebruikers heeft geen problemen of de problemen zijn van dien aard dat het niet echt hinderlijk is.

Ik ben van mening dat de N96 een zeer compleet toestel is. Ik heb er dan ook heel veel plezier van.
Heb er van alles en nog wat op geïnstalleerd en alle functies werken goed.
Hoe kom je erbij dat het merendeel van de gebruikersgeen problemen met dit toestel heeft?? Dat is een bewering die je nergens op kunt bouwen! Volgens mij heb jij geen enkel inzicht in de gebruikersgroep en hun ervaringen. Het is mooi dat jij tevreden bent, maar daarbij mag je er niet zomaar vanuit gaan dat de meerderheid dat dan ook wel zal zijn.
De N96 is gewoon een verrot apparaat. Ik heb het al een aantal maanden en evenzoveel maanden heb ik spijt dat ik mijn N95 daarvoor heb ingeruild. Nokia heeft een verachtelijk beleid gevoerd door een slechter toestel op de markt te brengen met bovendien een zwakkere processor dan de N95. Ik zie dat als een vorm van minachting voor de klanten. ik zal mijn tijd met dit ellendig trage toestel rustig uitzitten en daarna overgaan op een ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
djpdjpnl schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 12:01:
[...]

Ik heb zelf het toestel gekocht bij KPN, niet bij Nokia. Waarom zou ik dan bij Nokia gaan klagen? Volgens KPN koop je wel je toestel bij Nokia en niet bij hun... maar toch.. zij bieden 'm aan.
Ik wil net zeggen... bovendien is de wet hier volgens mij ongelofelijk duidelijk in: De leverancier waar jij een apparaat koopt (in dit geval KPN) is in eerste lijn aansprakelijk voor het functioneren van het product. Als jij als consument een product krijgt dat niet functioneert zoals je er van zou mogen verwachten, dan is de leverancier (KPN dus) verantwoordelijk!

Dat de leverancier vervolgens de fabrikant aansprakelijk stelt is een logische stap en om het proces te versnellen kan gevraagd worden aan de consument om het product direct naar de fabrikant te sturen, maar feit blijft dat de leverancier hierin leading moet blijven om het probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 09:12

Tha

gaat hard

DeHeys schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 12:24:
[...]

Hoe kom je erbij dat het merendeel van de gebruikers geen problemen met dit toestel heeft?? Dat is een bewering die je nergens op kunt bouwen! Volgens mij heb jij geen enkel inzicht in de gebruikersgroep en hun ervaringen. Het is mooi dat jij tevreden bent, maar daarbij mag je er niet zomaar vanuit gaan dat de meerderheid dat dan ook wel zal zijn.
De N96 is gewoon een verrot apparaat. Ik heb het al een aantal maanden en evenzoveel maanden heb ik spijt dat ik mijn N95 daarvoor heb ingeruild. Nokia heeft een verachtelijk beleid gevoerd door een slechter toestel op de markt te brengen met bovendien een zwakkere processor dan de N95. Ik zie dat als een vorm van minachting voor de klanten. ik zal mijn tijd met dit ellendig trage toestel rustig uitzitten en daarna overgaan op een ander merk.
Wil jij even lekker voor jezelf praten, ik ben er meer dan tevreden mee.
Het is gewoon zo dat ik dit topic amper nog volg omdat er een hand vol mensen alleen maar loopt te zeiken,der niets nuttigs gemeld word en iedereen maar loopt te k*nk***n op het toestel
Voor de nuttige tips zit ik meer op het N95 topic dan hier.
Overdrijven kan iedereen goed hier, elkaar helpen een stuk minder.

Als je toestel "zo verrot" is laat hem lekker 3 keer repareren, dan heb je recht op vervanging.
Jij klaagt over zijn bewering dat het ongefundeerd is, onderbouw jij jou beweringen is dan. Wat denk je? Dat de tweakers hier de enigste zijn met het toestel? Hou toch is op met dat eeuwige gezeik over de N96. Dat kan je niet want jullie lopen elkaar alleen maar para te maken hier. Dit topic is zo dood als het maar zijn kan, niemand die iets nuttigs bij draagt behalve het toestel de grond in trappen.
Verkoop jij je toestel via marktplaats en koop een N95 terug ipv continu dezelfde "klachten" te spuwen en mensen de indruk te geven dat er van alles mis is.

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
*weg*

[ Voor 95% gewijzigd door pven op 25-03-2009 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 13:38:
[...]

Ik wil net zeggen... bovendien is de wet hier volgens mij ongelofelijk duidelijk in: De leverancier waar jij een apparaat koopt (in dit geval KPN) is in eerste lijn aansprakelijk voor het functioneren van het product. Als jij als consument een product krijgt dat niet functioneert zoals je er van zou mogen verwachten, dan is de leverancier (KPN dus) verantwoordelijk!

Dat de leverancier vervolgens de fabrikant aansprakelijk stelt is een logische stap en om het proces te versnellen kan gevraagd worden aan de consument om het product direct naar de fabrikant te sturen, maar feit blijft dat de leverancier hierin leading moet blijven om het probleem op te lossen.
Dit dacht ik ook. KPN mag dan wel aansprakelijk zijn maar als KPN voor ons een oplossing moet gaan zoeken heb ik er een stuk minder vertrouwen in.

Ik moet ook zeggen dat ik onderhand gek word van het steeds maar opnieuw instellen van Mobiel TV. Niemand last van hier?

Op de traagheid en de onstabiliteit na is het een supertelefoon! Heb ik dat ook weer gezegd!
Het is niet dat het een ramp is ofzo... Er zijn wel ergere dingen op deze wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Tha schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 13:44:
[...]

Wil jij even lekker voor jezelf praten, ik ben er meer dan tevreden mee.
Het is gewoon zo dat ik dit topic amper nog volg omdat er een hand vol mensen alleen maar loopt te zeiken,der niets nuttigs gemeld word en iedereen maar loopt te k*nk***n op het toestel
Voor de nuttige tips zit ik meer op het N95 topic dan hier.
Overdrijven kan iedereen goed hier, elkaar helpen een stuk minder.

Als je toestel "zo verrot" is laat hem lekker 3 keer repareren, dan heb je recht op vervanging.
Jij klaagt over zijn bewering dat het ongefundeerd is, onderbouw jij jou beweringen is dan. Wat denk je? Dat de tweakers hier de enigste zijn met het toestel? Hou toch is op met dat eeuwige gezeik over de N96. Dat kan je niet want jullie lopen elkaar alleen maar para te maken hier. Dit topic is zo dood als het maar zijn kan, niemand die iets nuttigs bij draagt behalve het toestel de grond in trappen.
Verkoop jij je toestel via marktplaats en koop een N95 terug ipv continu dezelfde "klachten" te spuwen en mensen de indruk te geven dat er van alles mis is.
Ik ben ook een N96 gebruiker. En ik klaag over het algemeen niet, maar ik vind de N96 een stuk minder als de N95 die ik ook nog heb. Het toestel is gewoon een stuk trager en heeft rare vastlopers. Ook is het toestel af en toe heel sloom. Ik ken ook meerdere mensen met dit toestel en ook hun toestel heeft deze voor sommige ergernisse. Ik vind dat je er ook niet omheen kan dat dit apperaat nog een lange weg heeft te gaan en je mag hopen dat een firmware opdate dit oplost net als met de N95 destijds.

Je kan ook niet om het feit heen dat veel mensen/websites dit toestel afkraken net als met de N95 destijds. In de N95 toppic werden in de eerste maanden (totdat in november de bevrijdende opdate werd gereleased) ook alleen maar negatieve dingen beschreven zoals sloomheid, vastlopers en slider problemen.

Trouwens ik ben best tevreden over de N96 alleen is het een nog niet 100% goed werkend product. Ik heb hem voornamelijk genomen op de televisie omdat ik het wel leuk vind om in de trein naar wat bewegende beelden zit te kijken. Voor de rest wacht ik lekker af tot een nieuwe firmware wordt vrijgegeven.

Laten we het onderling trouwens netjes houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 16:42:
[...]

Dit dacht ik ook. KPN mag dan wel aansprakelijk zijn maar als KPN voor ons een oplossing moet gaan zoeken heb ik er een stuk minder vertrouwen in.

Ik moet ook zeggen dat ik onderhand gek word van het steeds maar opnieuw instellen van Mobiel TV. Niemand last van hier?

Op de traagheid en de onstabiliteit na is het een supertelefoon! Heb ik dat ook weer gezegd!
Het is niet dat het een ramp is ofzo... Er zijn wel ergere dingen op deze wereld.
Verwissel je welleens van simkaart? ik doe dat namelijk wel en wanneer ik me eigen simkaart er weer in doe dan moet ik het tv abbo opnieuw aanvragen. Kies hier trouwens altijd de instelling : mobiel internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Om ook even te reageren over alle welles-nietes argumenten... Ik zet hieronder de punten die op dit moment niet echt lekker werken bij het toestel:

- toestel reageert soms echt traag of helemaal niet
- de verlichting van zowel het scherm als het toetsenbord hebben soms een eigen wil
- mobiel tv werkt na een tijd erg langzaam of loopt vast waardoor ik om de zoveel tijd mobiel tv moet resetten
- het opnemen van tv programma's werkt de helft van de keren niet
- na het opstarten is het toestel voor bijna 5 minuten opbruikbaar
- slider van het toestel wordt met de tijd erg losjes

De meeste punten kunnen best worden verholpen met nieuwe firmware maar naar mijn mening duurt het erg lang voordat deze er is. Ik heb v12 al vanaf het begin erop zitten en mijn idee is dat bij een nieuw toestel zeker vaker een update mag komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou iemand mij kunnen helpen om ervoor te zorgen dat ik programma's kan signen?

heb me ingeschreven op symbian signed maar dan heb je een publishers id nodig.

volgens mij heb ik alleen een .cer en een key file nodig dan kan ik de prog's zelf signen...

kan iemand dit of weet iemand waar ik hieraan kan komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 14:11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 22:03:
zou iemand mij kunnen helpen om ervoor te zorgen dat ik programma's kan signen?

heb me ingeschreven op symbian signed maar dan heb je een publishers id nodig.

volgens mij heb ik alleen een .cer en een key file nodig dan kan ik de prog's zelf signen...

kan iemand dit of weet iemand waar ik hieraan kan komen ?
Mag hier niet. :) Probeer Google eens! Er zijn een aantal website's waaronder een forum van de voorloper van de N96 die voor een klein bedrag een certificaat voor je maken. Ik neem aan dat ik in de vorige zin voldoende hints heb gegeven over waar je het kan laten maken? :)

edit; ja hierboven kan het ook.. loll :)

[ Voor 3% gewijzigd door djpdjpnl op 24-03-2009 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:35
Dix0r schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 22:53:
Sinds vanavond problemen met mijn N96.

Wanneer ik de slider omhoog schuif reboot de telefoon plotseling? Morgen ff troubleshooten, wellicht iemand bij wie dit probleem al bekend is?
Heb het uiteindelijk opgelost met een hard-reset. Na de hard-reset kwam het nog 1x voor, draai nu weer enkele dagen prima. Waarschijnljik een brakke app die de phone instabiel heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:44
Ik reageer ook nooit hier, omdat ik gewoon GEEN problemen heb met mijn N96. Ik heb hier ook nog steeds een N95 liggen (tot abo afloopt) en die gebruik ik steeds minder en minder. Ik lees dat zoveel mensen meer tevreden zijn over hun N95 dan hun N96, maar bij mij is dat precies andersom.

Ik vind de N96 echt een verbetering t.o.v. de N95. Dat toestel gaf mij juist veel problemen. Ik vind de N96 echt een pareltje. Ik heb hem al ongeveer 6 maanden. Al dat gezeik op de N96 wat je hier leest geldt dus zeker niet voor alle gebruikers.

Zoals eerder gezegd, de mensen die tevreden zijn hebben niet zoveel om over te posten he. Ik lees dit topic eens in de zoveel tijd voornamelijk om te kijken of er nog wat nieuws is, maar het gaat hier alleen maar over klagen, klagen en klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Peabz21 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 16:38:
Ik reageer ook nooit hier, omdat ik gewoon GEEN problemen heb met mijn N96. Ik heb hier ook nog steeds een N95 liggen (tot abo afloopt) en die gebruik ik steeds minder en minder. Ik lees dat zoveel mensen meer tevreden zijn over hun N95 dan hun N96, maar bij mij is dat precies andersom.

Ik vind de N96 echt een verbetering t.o.v. de N95. Dat toestel gaf mij juist veel problemen. Ik vind de N96 echt een pareltje. Ik heb hem al ongeveer 6 maanden. Al dat gezeik op de N96 wat je hier leest geldt dus zeker niet voor alle gebruikers.

Zoals eerder gezegd, de mensen die tevreden zijn hebben niet zoveel om over te posten he. Ik lees dit topic eens in de zoveel tijd voornamelijk om te kijken of er nog wat nieuws is, maar het gaat hier alleen maar over klagen, klagen en klagen.
GEHEEL MEE EENS! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 09:12

Tha

gaat hard

Zoals ook ik, helemaal mee eens.
Heerlijk toestel waar ik met de dag meer van ga houden.

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:03
Ook ik sluit me aan bij de tevreden gebruikers.
Maar ik kan mij heel goed voorstellen dat je er gefrustreerd van word als je toestel niet goed functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekrecords
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-09 11:44
en ik ook..... af en toe nog wel wat traag enz! Ik wacht wel op een nieuwe update gewoon voor de snelheid..................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Kunnen we aub weer ontopic gaan ipv van 'ik ben het er mee eens' te posten. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
pven schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 22:41:
Kunnen we aub weer ontopic gaan ipv van 'ik ben het er mee eens' te posten. :)
Eens! :P

Ik zou m'n telefoon vandaag terug krijgen. Postbode kwam niet langs dus heb maar eens gebeld. Er werd meteen geroepen dat als ie kwijt is dat ze dat gaan uitzoeken. Natuurlijk kan ie morgen ook komen, dat weet ik ook wel maar KPN doet lastig naar mij toe dan wil ik ook hun tijd verzieken met eigenlijk zinloze telefoontjes. Maar wtf is het voor een bedrijf als je direct denkt aan dat ie kwijt is geraakt in de post? Lijkt me niet dat zoiets dagelijks gebeurd. We zien het morgen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
djpdjpnl schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 00:11:
[...]

Eens! :P

Ik zou m'n telefoon vandaag terug krijgen. Postbode kwam niet langs dus heb maar eens gebeld. Er werd meteen geroepen dat als ie kwijt is dat ze dat gaan uitzoeken. Natuurlijk kan ie morgen ook komen, dat weet ik ook wel maar KPN doet lastig naar mij toe dan wil ik ook hun tijd verzieken met eigenlijk zinloze telefoontjes. Maar wtf is het voor een bedrijf als je direct denkt aan dat ie kwijt is geraakt in de post? Lijkt me niet dat zoiets dagelijks gebeurd. We zien het morgen wel.
Is het nou je oude die nu gerepareerd is of een volledig nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Upbeat schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 00:15:
[...]

Is het nou je oude die nu gerepareerd is of een volledig nieuwe?
De oude was niet meer te repareren en ik zou een nieuwe krijgen, daar werd ik 's ochtends nog voor uit m'n bed gebeld. Een week of anderhalf later belde ik waar m'n nieuwe dan bleef en toen kreeg ik te horen dat ie alsnog gemaakt kon worden en dat ie diezelfde dag nog naar het Business Center ging om gecontroleerd te worden. Nu, anderhalve week verder, heb ik 'm dus alsnog niet terug. >_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trobbelsjoeter
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-01-2024
djpdjpnl schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 01:19:
[...]

De oude was niet meer te repareren en ik zou een nieuwe krijgen, daar werd ik 's ochtends nog voor uit m'n bed gebeld. Een week of anderhalf later belde ik waar m'n nieuwe dan bleef en toen kreeg ik te horen dat ie alsnog gemaakt kon worden en dat ie diezelfde dag nog naar het Business Center ging om gecontroleerd te worden. Nu, anderhalve week verder, heb ik 'm dus alsnog niet terug. >_<
Gewoon elke dag blijven bellen.
Echt elke dag...

Ook al zeggen ze dat hij volgende week pas komt.
Kan het gewoon niet niet vaak genoeg herhalen: LETTERLIJK elke dag bellen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
trobbelsjoeter schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 10:59:
[...]

Gewoon elke dag blijven bellen.
Echt elke dag...

Ook al zeggen ze dat hij volgende week pas komt.
Kan het gewoon niet niet vaak genoeg herhalen: LETTERLIJK elke dag bellen. >:)
Mjah ik twijfel nog of, als ie het nog niet doet, ik van te voren even bel dat ze een nieuwe klaar kunnen leggen of dat ik gewoon naar het BC ga en daar verhaal ga halen... op mijn manier dan he. Heb lang genoeg op de manier van KPN gewerkt en ik hoef vast niet uit te leggen dat het geen nut had. Misschien wil ik dat nog wel liever doen dan tv kunnen kijken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan81
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 19:42

Arjan81

Rotterdam

Hallo mensen, sinds maandag ook bezitter van een N96 na 2 jaar N73 te hebben gebruikt. Mijn eerste indruk is prima.

Zijn er hier ook mensen die een N96 T-mobile branded bezitten en wat zijn hun ervaringen met betrekking tot updaten van de firmware? Moet ik hem eerst weer flashen bij een nokiaservicepoint net als bij de N73 destijds. Of kan ik gewoon met ovi-suite de firmware updaten?

Verder werkt het toestel mijns inziens prima. De OS is wat traag op sommige momenten maar dat ben ik wel gewend. Verder duurt het oppikken van het GPS signaal soms enige tijd in kaarten.

HP Pavilion Power 15-cb040nd, Samsung Galaxy Z Fold 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Volgens mij zit er echt een fout in mijn firmware.
Ik gebruik versie 12.043.098.1 (Dit is de firmware die de Telfort Fix heeft, waardoor je kan internetten met Telfort.)
Ik heb vandaag een hard reset gedaan en één nieuw contact toegevoegd met 2 telefoonnummers.
Als ik dan de standaardnummers wil instellen voor deze contact (bij "opties" > "standaardnummers") dan crashed heel de Contacts-applicatie.

Dit is echt kut want als ik een SMSje wil versturen, dan vraagt ie mij elke keer of ik het naar de mobiele nummer of huisnummer wil sturen. Als ik gewoon de standaardnummers kan selecteren, dan weet ie bij elke contact welk nummer het moet SMSen.

Ik heb trouwens ook last van een stofdeeltje onder me scherm. Vreselijk irritant omdat het net een dode pixel lijkt in het midden van mijn scherm. Ik heb geen idee hoe ik er vanaf kom. Iemand?

[ Voor 13% gewijzigd door Rex op 26-03-2009 12:22 . Reden: stofverhaal ]

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Arjan81 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 12:03:
Zijn er hier ook mensen die een N96 T-mobile branded bezitten en wat zijn hun ervaringen met betrekking tot updaten van de firmware? Moet ik hem eerst weer flashen bij een nokiaservicepoint net als bij de N73 destijds. Of kan ik gewoon met ovi-suite de firmware updaten?
Ik weet niet hoe het bij andere NSP's werkt, maar toen ik voor mijn N96 ging vragen bij NSP op Schiphol toen zeiden ze tegen me dat het geld kost omdat Nokia nu update software heeft en men het zelf kan doen. Paar jaar geleden heb ik dat bij hun ook laten doen voor mijn N73 en toen hebben ze niks voor gevraagd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Upbeat schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 12:25:
[...]

Ik weet niet hoe het bij andere NSP's werkt, maar toen ik voor mijn N96 ging vragen bij NSP op Schiphol toen zeiden ze tegen me dat het geld kost omdat Nokia nu update software heeft en men het zelf kan doen. Paar jaar geleden heb ik dat bij hun ook laten doen voor mijn N73 en toen hebben ze niks voor gevraagd...
Kan gewoon met Ovi dus. :) Ik zou die suite die je op cd meekreeg bij de N96 niet gebruiken, ontzettend instabiel ding. Ovi heb ik geen problemen mee gehad.
ReFleXWolf schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 12:17:
Volgens mij zit er echt een fout in mijn firmware.
Understatement of the year? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan81
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 19:42

Arjan81

Rotterdam

Ok ik heb idd Ovi over die suite van de bijgeleverde cd geinstalleerd en lijkt prima te werken. Ondanks dat je toestel branded is kan je dus gewoon de software updaten. Heeft dit nog gevolgen voor de software of behoudt je de branded instellingen. Lijkt me niet maar vraag het toch maar even. Verder niemand met een T-mobile branded N96 hier?

[ Voor 29% gewijzigd door Arjan81 op 26-03-2009 13:21 ]

HP Pavilion Power 15-cb040nd, Samsung Galaxy Z Fold 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Arjan81 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 13:19:
Ok ik heb idd Ovi over die suite van de bijgeleverde cd geinstalleerd en lijkt prima te werken. Ondanks dat je toestel branded is kan je dus gewoon de software updaten. Heeft dit nog gevolgen voor de software of behoudt je de branded instellingen. Lijkt me niet maar vraag het toch maar even. Verder niemand met een T-mobile branded N96 hier?
Je behoudt je instellingen, je bestanden en je programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 23:28

TVL

djpdjpnl schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 12:52:
[...]

Kan gewoon met Ovi dus. :) Ik zou die suite die je op cd meekreeg bij de N96 niet gebruiken, ontzettend instabiel ding. Ovi heb ik geen problemen mee gehad.
Met OVI kan je toch niet je Firmware upgraden? Ik dacht dat het een soort van online Backupfunctie was.
Ik heb OVI niet geinstalleerd hoor maar wat is het voordeel van dit OVI? is dit een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
TVL schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 13:45:
[...]

Met OVI kan je toch niet je Firmware upgraden? Ik dacht dat het een soort van online Backupfunctie was.
Ik heb OVI niet geinstalleerd hoor maar wat is het voordeel van dit OVI? is dit een aanrader?
Firmware updaten kan ook gewoon met Ovi. De Suite is exact hetzelfde als Ovi zover ik weet alleen tig keer zo stabiel en ziet er netter uit. Ik meen ook dat Nokia de Suite eruit wilt gooien en helemaal over op Ovi.

Even een korte update; mijn toestel is kwijt bij KPN d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door djpdjpnl op 26-03-2009 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
djpdjpnl schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 15:48:
[...]
Das balen zeg! :/
Ik vraag me af of ze tegenwoordig wel iets goed kunnen doen, al kan dit ook aan TNT liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

[...]

Firmware updaten kan ook gewoon met Ovi. De Suite is exact hetzelfde als Ovi zover ik weet alleen tig keer zo stabiel en ziet er netter uit. Ik meen ook dat Nokia de Suite eruit wilt gooien en helemaal over op Ovi.

Man, kunnen ze je dan niet gewoon een nieuwe geven.

Hoop overigens dat het bij de mijne beter gaat, die is anderhalve week geleden opgestuurd en hoop ik toch echt over anderhalve week weer te hebben. Dit zijn wat dat betreft geen goede berichten.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
@r!k schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 16:25:
[...]

Man, kunnen ze je dan niet gewoon een nieuwe geven.

Hoop overigens dat het bij de mijne beter gaat, die is anderhalve week geleden opgestuurd en hoop ik toch echt over anderhalve week weer te hebben. Dit zijn wat dat betreft geen goede berichten.
Jaaa... zou ik terug gebeld worden. Bel ik net weer zelf eens "ze zijn er nog mee bezig, hij is in Zoetermeer belandt in een centraal magazijn en wordt vandaag nog een nieuw toestel opgestuurd". Heb ik dus gdverdmm anderhalve maand voor niks gewacht want uiteindelijk krijg ik mijn eigen toestel alsnog niet terug!!! :( Als ze nou gewoon toen al een nieuwe hadden gegeven had het mij heel veel tijd en moeite gescheeld en hun de dubbele verzendkosten en het irritantje ventje dat om de minuut belt waar zijn telefoon is gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djpdjpnl schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 22:38:
[...]

Mag hier niet. :) Probeer Google eens! Er zijn een aantal website's waaronder een forum van de voorloper van de N96 die voor een klein bedrag een certificaat voor je maken. Ik neem aan dat ik in de vorige zin voldoende hints heb gegeven over waar je het kan laten maken? :)

edit; ja hierboven kan het ook.. loll :)
Bedankt voor jullie antwoord maar het werkt helaas niet.... Er worden momenteel geen certificaten gemaakt helaas.... Iemand anders nog een optie ?

(gaat om prog keynetik rock and scroll)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 19:43:
[...]

[...]

Bedankt voor jullie antwoord maar het werkt helaas niet.... Er worden momenteel geen certificaten gemaakt helaas.... Iemand anders nog een optie ?

(gaat om prog keynetik rock and scroll)
Kom op, ik gaf je een super duidelijke uitleg. Ze handelen voortaan onder een nieuwe naam. Het merk dat de N96 produceert, een streepje, een locatie waar je gezamenlijk kunt discussiëren met anderen op het internet gevolgd door de afkorting van informatie.

What the crap.. als het niet mag wordt ie wel weggehaald > www.nokia-forum.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 19:07

Joey_k

Rammstein Rulez - Crx ook!

[...]
Hé, bekend verhaal.... Ik bracht mijn defecte E90 naar de Primafoon (omdat er in Meppel geen business center zit) en na een tweetal weken heb ik maar eens geinformeerd waar mijn toestel bleef. (de status van de reparatie stond op compleet en het toestel zou verzonden zijn naar de winkel).
In de winkel was niets te vinden en na heeel veel telefoontjes en bezoekjes bleek toch echt dat het toestel onvindbaar was.
Uiteindelijk mocht ik van de shopmanager een nieuw toestel met de waarde van de E90 uitzoeken. Jammer voor hun want de E90 was het duurste toestel wat ze op dat moment in het assortiment hadden.
Ze probeerden me eerst nog de bijna 200 euro goedkopere N96 aan te smeren, wat ik uiteraard niet heb gedaan. Gewoon mijn E90 terug!

Uiteindelijk 2 maanden later toch maar een nieuw abonnement afgesloten met de N96 erbij... Altijd handig om een toestel op voorraad te hebben.

Ik gebruik op dit moment de N96 die mij erg goed bevalt. Het enige dat mij vies tegenviel was de Nav-wheel. Dat deze niet (meer) werkt vindt ik persoonlijk erg jammer. Het tweede puntje is de dvb-h tuner. Erg jammer dat alleen KPN hier een signaal voor heeft. (Heb nu Vodafone)
Af en toe loopt het toestel vast, vaak na het afgaan van het ingestelde alarm, wat als storend ervaren kan worden. Voorlopig ga ik ervan uit dat dit met een firmware update verholpen wordt. (nu versie:12.043)

Nokia verzamelaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djpdjpnl schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 20:58:
[...]

Kom op, ik gaf je een super duidelijke uitleg. Ze handelen voortaan onder een nieuwe naam. Het merk dat de N96 produceert, een streepje, een locatie waar je gezamenlijk kunt discussiëren met anderen op het internet gevolgd door de afkorting van informatie.

What the crap.. als het niet mag wordt ie wel weggehaald > www.nokia-forum.info
thnx dat je het nogmaals wilde uitleggen + link !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djpdjpnl, hoelang ben je nu al je telefoon kwijt? Echt belachelijk zoiets... Ik laat hem pas naar een NSP brengen als er echt iets aan de hand is... en niet om stof onder mijn scherm uit te halen. Behalve als het echt te erg wordt... Maar het valt opzich wel mee want je ziet het alleen als de zon er op schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik ben al even aan het zoeken maar kan eigenlijk geen oplossing vinden.
Weet iemand ook hoe ik mijn N96 (vodafone versie) kan unbranden (of hoe noem je dat :) )
Alvast bedankt,

Koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
Zoek, en gij zult vinden: http://n96-nokia.hyves.nl..._je_N96_productcode/i711/

:)

Heb gisteren de N96 deels uitelkaar gehaald, maar heb nu niet veel tijd om daarover te typen en foto's te posten. Vanavond of van het weekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masis schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 19:16:
Zoek, en gij zult vinden: http://n96-nokia.hyves.nl..._je_N96_productcode/i711/

:)

Heb gisteren de N96 deels uitelkaar gehaald, maar heb nu niet veel tijd om daarover te typen en foto's te posten. Vanavond of van het weekend :)
GELUKT! Eindelijk weer een normaal menu en veel sneller! TOPPPPPP _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Heb de N96 nu een paar maanden in mij bezit. Na wat updates(12.043) ben ik er toch aardig tevreden ermee. Alleen jammer dat de nieuwe firmware zolang op zich laat wachten.

Had hiervoor de N82(goed toestel) en daar zat een barcodelezer op, deze mis ik op de N96.
Is dit dan ook gewoon totaal geflopt of wat? Snapte sowieso nog niet wat ik ermee moest maar ja...

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit lifeblog niet meer standaard op de n96 ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 12:56:
djpdjpnl, hoelang ben je nu al je telefoon kwijt? Echt belachelijk zoiets... Ik laat hem pas naar een NSP brengen als er echt iets aan de hand is... en niet om stof onder mijn scherm uit te halen. Behalve als het echt te erg wordt... Maar het valt opzich wel mee want je ziet het alleen als de zon er op schijnt.
Nu al dik anderhalve maand. Hij zou gisteren met de normale post opgestuurd zijn (in een enveloppe dus) en hij moest vandaag aankomen volgens meneer. Hij was ook van mening dat de normale post sneller gaat dan pakket post. Hier zit dus geen track & trace code op mare.. welke mongool laat nou een toestel van €500,- voorbij schieten als je weet dat toch niemand erachter kan komen? Morgen die manager eens castreren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-08 22:42
Bongoarnhem schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 19:58:
Had hiervoor de N82(goed toestel) en daar zat een barcodelezer op, deze mis ik op de N96.
Is dit dan ook gewoon totaal geflopt of wat? Snapte sowieso nog niet wat ik ermee moest maar ja...

groet
De barcodelezer kun je gewoon downloaden op de nokia website. Alleen is het ding nogal nutteloos, hij kan alleen van die gekke barcodes lezen die hij dan om zet naar tekst. Aangezien natuurlijk nergens die barcodes voor gebruikt worden zul je het in praktijk nooit gebruiken.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over abonnementen en levertijden kan in:

[ABO] Het Nokia N96 levertijden en abonnementen topic

Problemen, vragen, klachten, opmerkingen of tips over KPN MobielTV kan in:

Nokia N96 - KPN MobielTV