Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 20:32:
Vraagje, ik heb een n96 en vodafone. Met mijn n95 was het nooit een probleem om mms berichten te ontvangen, maar mijn n96 doet dat niet. Ik kan wel gewoon wat versturen, maar als ik er 1 ontvang dan krijg ik gewoon een site met inlogcode en dat ik hem zo moet bekijken.
Ik heb alle instellingen nagelopen en die staan gewoon goed. De Inst,Wizard heb ik ook gebruikt, maar ook geen resultaat.
Bel de klantenservice even (1200), vraag naar de datasupport afdeling en vraag hen daar of ze je MMS even willen resetten omdat berichten niet meer direct op je toestel afgeleverd worden. Vervolgens gaat het prima werken totdat je je SIM weer in een ander type toestel steekt, dan moet je weer bellen om het te laten resetten. Het is helaas een drama maar aan de andere kant, wie gebruikt er nu MMS? Slechts enkelen en dan ook nog vaak voor een specifieke toepassing
Daarnaast valt het mij op dat enkelen in dit forum nogal negatief zijn over hun N96. Opvallend is volgens mij dat het alleen de KPN versies zijn. Volgens mij is de ellende voor hun begonnen na het wijzigen van de productcode en het updaten van de software. Ik denk dat niet iedereen inmiddels in de gaten heeft dat de KPN versie enigszins andere software heeft dan de open-markt versie, dat zal niet voor niets zijn.
De oplossing voor het probleem zou zijn dat je de originele KPN versie weer terug zet maar het downgraden van softwareversies is niet zomaar mogelijk bij Nokia hardware (alleen enkele NSP's en repaircenters in het buitenland kunnen dat).
Vervolgens heb je dan nog het probleem dat je je ontvangstrechten weer terug moet krijgen. Het is mij nog niet helemaal bekend wat nu precies het probleem is maar ik heb hier wel een oplossing voor gevonden. Ik steek een ander KPN kaartje in het toestel waarop ook een Mobiel TV abonnement zit en probeer dan te vernieuwen. Vermoedelijk omdat er nu een andere SIM kaart in het toestel is geplaatst, wordt er een andere procedure gestart dan als dezelfde SIM kaart in het toestel zit. In de meeste gevallen krijg ik dan keurig beeld en dan doe ik de originele SIM er weer in en haal ook met deze SIM de rechten weer opnieuw op. Omdat het toestel wederom ziet dat er een andere SIM inzit, wordt de andere procedure gebruikt en werkt het weer.
Let op dat bij de instelling van mobiel TV gebruikt maakt van het mobiel internet toegangspunt en niet van Mail & java. Bij deze laatste wordt namelijk de proxyserver gepasseerd en kun je blijkbaar niet meer bij de server komen die de rechten verstrekt (dan krijg je een time-out).
Conclusie: als je KPN Mobiel TV gebruikt, houdt je dan aan de officiele productcodes en updates. Als je toch persé wilt updaten, realiseer je dan dat je Mobiel TV dan onbruikbaar kan worden. Het weer terug krijgen van dit probleem is niet iets wat zomaar even geregeld kan worden!
[
Voor 50% gewijzigd door
robertwebbe op 05-04-2009 13:16
]