Goh, als er iets moois ligt in het Franstalige is het ineens 'we'nvidia schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 10:18:
[...]
Grapjas! Het is gewoon de mooiste track dat er is. Vraag maar aan alle coureurs die rijden! Vive Spa-Francorchamps. Toch iets waar we als Belg blij mee mogen zijn!
Mijn eerste race in C3 was totaal geen succes!
Netjes kunnen kwalificeren op P7 (vond ik best goed als nieuwkomer)
maar na een week lang afkicken van F1time konden we dan gisteren eindelijk van start
Na 2 ronde al een plek gepakt en direct achter mijn teamgenoot.
Ronde 4,. ik rij veel sneller, maar knal ik boven op mijn teamgenoot
... einde race ...
bleek dat hij 'let teammate pass' niet aan heeft staan
nu zit ik financieel er slecht voor en gaat het een zwaar seizoen worden....
BAH! ik heb er zwaar de pee in
Netjes kunnen kwalificeren op P7 (vond ik best goed als nieuwkomer)
maar na een week lang afkicken van F1time konden we dan gisteren eindelijk van start
Na 2 ronde al een plek gepakt en direct achter mijn teamgenoot.
Ronde 4,. ik rij veel sneller, maar knal ik boven op mijn teamgenoot
... einde race ...
bleek dat hij 'let teammate pass' niet aan heeft staan

nu zit ik financieel er slecht voor en gaat het een zwaar seizoen worden....
BAH! ik heb er zwaar de pee in
Is het België of is het België. Kan ik niet aan doen dat onze Belgische politiek op twee keer niks trekt. Ik trek het me alvast niet aan. Maar ik weet één ding. Vlaanderen is schuldenvrij, Wallonië zit op een berg schulden. Koppel Vlaanderen los, en het wordt een stuk beter voor de Vlamingen.Joss schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 10:21:
Goh, als er iets moois ligt in het Franstalige is het ineens 'we'
Maar tot op heden horen beiden nog tot het geheel dus ja... Het is ook het enige dat goed is aan Wallonie
Allé, we zijn al met twee. Nog 2 man extra en we kunnen kaarten...FunnyDealer schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 10:32:
bleek dat hij 'let teammate pass' niet aan heeft staan![]()

[ Voor 18% gewijzigd door nvidia op 04-02-2009 10:34 ]
Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov
-
[ Voor 100% gewijzigd door nvidia op 04-02-2009 10:52 . Reden: Delete deze post maar... ]
shit gecrashed............. mijn doel was een plek in de top 15, was misschien nog gelukt ook, maarja boem de muur opgezocht.
"If u do something do it with style, or do it at all."
Hmm, zou dat het zijn...Anoniem: 249748 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 09:58:
... en Sjaak ik denk dat je gestraft werd door t.d.s om dat zo lelijk tegen hem heb gedaan...
De lelijkste post had ik trouwens net op tijd ingetrokken - maar die kon hij natuurlijk alsnog lezen
Maar ik heb al weer geslijmd en gezegd dat hij zo'n mooie oplossing had gemaakt voor de suppliers...

Daardoor kan het probleem nog steeds optreden, maar degene die dan zegt "je zult wel op het verkeerde knopje hebben gedrukt" wordt ritueel geslacht
Nothing is foolproof for a sufficiently talented fool
Je hebt zeker op een verkeerd knopje gedrukt........ (automatic turn right in to wall button)kieknwatwort schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 11:08:
maar degene die dan zegt "je zult wel op het verkeerde knopje hebben gedrukt" wordt ritueel geslacht
Ben de enige boer hier(dat zowiezoAnoniem: 249748 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 09:58:
En Andre ik wis niet dat een koeie melker zo goed kon rijden.

Overigens, ik heb niet gereden, daar heb ik een driver voor...

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1
andrestouwe schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 12:54:
[...]
En nee, ik heb geen ferrari met trekhaak om de melkbussen weg te brengen....
Mag ik weten dat die slachting precies inhoud? Kan ik me alvast voobereidenkieknwatwort schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 11:08:
[...]
Hmm, zou dat het zijn...
De lelijkste post had ik trouwens net op tijd ingetrokken - maar die kon hij natuurlijk alsnog lezen9 vandaar zijn reactie: "I am not ignorant nor arrogant")
Maar ik heb al weer geslijmd en gezegd dat hij zo'n mooie oplossing had gemaakt voor de suppliers...![]()
Daardoor kan het probleem nog steeds optreden, maar degene die dan zegt "je zult wel op het verkeerde knopje hebben gedrukt" wordt ritueel geslacht

9e geworden
Dit is de eerste keer dat ik blij ben met een 9e plaats

Financieel moet het wel goed komen dit seizoen, afgelopen race bijna 2.5mil winst gemaakt.
Ik heb overigens voor de combinatie Ferrari-Ferrari-Continental gekozen.
De pk's en de de lage delay tijd om vooral in het begin van het seizoen een paar goede resultaten te boeken en omdat ik niet ga testen heb ik het hele seizoen een goede combinatie. Continental omdat deze 1.0wear heeft, ik niet wil testen en de prestaties zijn maar iets minder dan van michelin/brigdestone.
Ik heb nu zoveel winst gemaakt omdat ik 2mil bespaar op mijn driver vergeleken met vorig seizoen. Mijn driver is dan nu ook wel verreweg de slechtste van de groep maar toch een 9e positie weten te scoren
Als ik zo kijk naar de supplier keuzes van de andere managers denk ik dat ik top 15 gedurende het hele seizoen wel moet kunnen volhouden.
Het gebeurt in ieder geval onverdoofdJoss schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 14:13:
Mag ik weten dat die slachting precies inhoud? Kan ik me alvast voobereiden
10e op de grid, maar hoop door een goede 2 stopper toch noch in de top 5 te kunnen komen, was goed op snelheid in practice en warmup, dus het zou opzich moeten lukken. Mits de baden het houden...
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Laat me raden, geen supporter meer? staat bij mij gewoon rechtsboven in de "prijzenkast".....Anoniem: 282162 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 07:07:
Waar zijn de detailed player stats gebleven?![]()
"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1
nee, de manager info page is veranderd...
Ik zie opeens wie mijn buddies zijn.
Maar ik zie ook geen detailed stats meer
edit: weer zo'n layout verbetering - blijkbaar heeft hij het verkeerde frame "supporter-only" gemaakt - ik zie mijn ranking niet meer en de link naar de detailed stats is weg, maar ik zie wel mijn buddy list - wat een supporter feature zou moeten zijn.
Wie toch zijn detailed stats wil zien: gebruik http://www.f1time.com/user_stats.php?user_id=11335 (met je eigen user_id dan)
edit: weer zo'n layout verbetering - blijkbaar heeft hij het verkeerde frame "supporter-only" gemaakt - ik zie mijn ranking niet meer en de link naar de detailed stats is weg, maar ik zie wel mijn buddy list - wat een supporter feature zou moeten zijn.
Wie toch zijn detailed stats wil zien: gebruik http://www.f1time.com/user_stats.php?user_id=11335 (met je eigen user_id dan)
[ Voor 61% gewijzigd door kieknwatwort op 05-02-2009 09:02 ]
Rechtsboven, onder je trophies.kieknwatwort schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 08:50:
nee, de manager info page is veranderd...
Edit: ahja... Mensen die geen supporter zijn, hebben geen prijzenkast

Voorlopig workaround is om op je userpagina het user.php?user_id=xxxx te vervangen door user_stats.php?user_id=xxxx .
[ Voor 29% gewijzigd door Joss op 05-02-2009 09:01 ]
hmmm.. ik moet toch eens sneller leren typen
Yay, blijkbaar dus me banden op de start op Inter gezet, want een slak is nu nog sneller >.> Terwijl ik zeker weet dat ik alles gechekt heb vanochtend
Nouja, zal dus in elk geval P14 worden.....
Anoniem: 249748
Ik weet niet wat jullie aan het doen zijn bij mij staan de statistieken onder aan de manager pagina
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 249748 op 05-02-2009 15:30 ]
Staat er pas vanaf 13:30 lokale tijd!Anoniem: 249748 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 15:26:
Ik weet niet wat jullie aan het doen zijn bij mij staan de statistieken onder aan de manager pagina
Anoniem: 177333
YES. mijn eerste winst, en nog een flinke ook, 45 seconden voorsprong op de nr 2..
Het was een lastige race. op 1:26:00 ging de regen van 14 milimeter naar 6. tijd voor iedereen om van wets naar intermeds to gaan. Mijn timing was verre van goed, maar blijkbaar had ik voldoende voorsprong..
Blijft lastig uitrekenen in welke ronde je moet pitten. (tijd van weeromslag / gemiddelde ronde tijd) en dan ook nog goed met je Fuel zitten rommelen.. er gingen er 3 oof..
Mijn teamy deed het ook beter, plaats 5.
Op naar zandvoort! Ik moet wel zeggen dat het spel veel leuker is als er meerdere spelers zijn die echt kunnen strijden om de eerste 4-6 plaatsen, ik kan niet wachten op G3!
en wauw.. 4.8 miljoen winst.. met ook nog 1 sponser in overleg..
Het was een lastige race. op 1:26:00 ging de regen van 14 milimeter naar 6. tijd voor iedereen om van wets naar intermeds to gaan. Mijn timing was verre van goed, maar blijkbaar had ik voldoende voorsprong..
Blijft lastig uitrekenen in welke ronde je moet pitten. (tijd van weeromslag / gemiddelde ronde tijd) en dan ook nog goed met je Fuel zitten rommelen.. er gingen er 3 oof..
Mijn teamy deed het ook beter, plaats 5.
Op naar zandvoort! Ik moet wel zeggen dat het spel veel leuker is als er meerdere spelers zijn die echt kunnen strijden om de eerste 4-6 plaatsen, ik kan niet wachten op G3!
en wauw.. 4.8 miljoen winst.. met ook nog 1 sponser in overleg..
Ligt de boel er nou weer uit? Ik kan niet inloggen...
En vanavond wilde ik nog wel P/WU/Q doen

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Nou... boel ligt er niet uit. Live race werkt nog, hoofdpagina is correct, up to date en snel... Je log-in wordt enkel niet afgehandeld. Vermoed dat Tadas een live experimentje aan het uitvoeren isGrrrrrene schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 18:04:

[ Voor 5% gewijzigd door Joss op 05-02-2009 18:13 ]
Heb het ook pas ondervonden! Ik sta alvast op pole en vermoed dat ik er zal blijven.Grrrrrene schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 18:04:
------------------------------------------------------------Belangrijk ------------------------------------------------------------
Voor iederen die nog niet gekeken heeft naar volgende pagina (http://spreadsheets.googl...y=ph7FH7IvsEaawFPxlVPHwYQ), zeker snel doen zodat alles in de OP terecht kan!
Ook heb ik zopas nog een file gemaakt maar deze komt alleen maar online voor diegene die mij een DM/PM sturen. Wat houdt deze file in, simpel! Het is een excelsheet met allemaal bladen van managers uit F1Time die hier op GOT 'aanwezig'
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nemen deel aan het sharen van info: Joss, nvidia, Daffie51, Grrrrrene, kienwatwort, The_DoubleU, Luuk_Luchtloper, Darkasantion
[ Voor 19% gewijzigd door nvidia op 06-02-2009 13:06 ]
Jeej, m`n eerste podium is binnen!
Prima race, gestart van p2, op safe gespeeld en mediums gekozen waar de softs achteraf gezien het ook aankonden. Resultaat; 1 plek verloren aan iemand op softs. Zeer tevreden so far!
Prima race, gestart van p2, op safe gespeeld en mediums gekozen waar de softs achteraf gezien het ook aankonden. Resultaat; 1 plek verloren aan iemand op softs. Zeer tevreden so far!
Feli!Sjengcity schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 18:24:
Jeej, m`n eerste podium is binnen!
Klopt, 'k heb P/WU gedaan en wacht ff op Willem met Q... Hoewel, eigenlijk zijn we er qua strategie al lang uit, maar samen rijden is toch leuker voor het idee
Heb ik ook inderdaad. Wacht ook nog op die boerenpumm... eh... teammaat van mij...
Moet jij natuurlijk ook wel jouw gegevens sharen he - I show you mine if you show me yours...nvidia schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 18:16:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Nemen deel aan het sharen van info: Joss, nvidia, Daffie51, Grrrrrene, kienwatwort
Of was dat niet je bedoeling???
Dat was wel de bedoeling, maar hij test zijn suppliers niet dit seizoen, dus valt er op dat gebied weinig te sharenkieknwatwort schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 20:29:
[...]
Moet jij natuurlijk ook wel jouw gegevens sharen he - I show you mine if you show me yours...
Ik ben de beheerder en ben trouwens niet van plan te testen (behalve aero). Dus ja ik kan sheet van mij maken maar wat hebben jullie eraan?kieknwatwort schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 20:29:
Moet jij natuurlijk ook wel jouw gegevens sharen he - I show you mine if you show me yours...
offtopic:
Joss, bemoei je niet
Joss, bemoei je niet
[ Voor 7% gewijzigd door nvidia op 05-02-2009 20:46 ]
misschien moet je ook het circuit erbij zetten - kunnen we zien of dat uitmaakt ( ik bedoel of er vershil is tussen dezelfde test op 2 verschillende 3* circuits...
Heb me ook gemeld
Dit seizoen niet echt van plan extreem door te testen ivm budget, maar neem aan dat dit iets wordt wat de komende seizoenen ook door zal gaan... en kan dan sowieso meer info leveren.
Daarnaast moeten we maar kijken wat we verder aan supplier en test info kunnen vergaren
Dit seizoen niet echt van plan extreem door te testen ivm budget, maar neem aan dat dit iets wordt wat de komende seizoenen ook door zal gaan... en kan dan sowieso meer info leveren.
Daarnaast moeten we maar kijken wat we verder aan supplier en test info kunnen vergaren

Zo we staan weer op de grid. Over vorige race heb ik niets gemeld omdat het een race was om te vergeten. De handbak die is gebruik, is zo ver-schik-ke-lijk langzaam, dat hij met zeker 1, maar ik denk zelfs 1.25 seconden per rondje kost. Die is nu 1x getest en daarmee ben ik al zo een 5 tot 7 tienden sneller, dus ik verwacht wat hoger te eindigen dan 21e
Op de grid sta ik iig al een stuk beter, vorige race 26 van de 30, nu 8e van de 17 en natuurlijk het belangrijkste: snelste GoTer
Op de grid sta ik iig al een stuk beter, vorige race 26 van de 30, nu 8e van de 17 en natuurlijk het belangrijkste: snelste GoTer
Anoniem: 258922
*kuch* in C1 bedoel je. 
Want ik zat in de 1e race 0,4 bij het lap record vandaan he.
Mijn seizoen gaat niet goed aflopen, kan ik jullie nu al vertellen, maar dat interesseert me niet. Misschien kan ik naar C1 en nog een keer zo'n stomme actie uithalen als dit seizoen en dan is t voorlopig klaar met mijn carrière...
Mijn seizoen gaat niet goed aflopen, kan ik jullie nu al vertellen, maar dat interesseert me niet. Misschien kan ik naar C1 en nog een keer zo'n stomme actie uithalen als dit seizoen en dan is t voorlopig klaar met mijn carrière...

Ja, snelste GoTer dusAnoniem: 258922 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 22:19:
*kuch* in C1 bedoel je.
Voorlopig pole hier met nog 2 ronden te gaan. Even afwachten wat de concurrentie doet. Eigenlijk heb ik die 2 ronden nog nodig om een iets betere drp te vinden, want mijn nieuwe driver snapt het spelletje blijkbaar nog niet helemaal.
Alhoewel de kwalificaties tot nu toe om op te eten zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Jopster op 06-02-2009 00:12 ]

Zo, dat is ff schrikken...Ik dacht dat ik wel een plekkie bij de eerste 12 zou houden, sta ik nu ineens 15e....
Ik mag toch hopen dat er een aantal voor me op een stoppie meer staan, anders wordt het een hopeloze race...
Teamy is op dit moment de pole kwijt, maar met 2 ronden over, en een achterstand van 0,007 mag dat geen probleem zijn...
Good luck to you all!!
Vooruitziende blik.andrestouwe schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 07:26:
Hoppatee, Racingday!!
![]()
Teamy is op dit moment de pole kwijt, maar met 2 ronden over, en een achterstand van 0,007 mag dat geen probleem zijn...

Ik weet niet of dit een bug is maar ik vond dit toch wel heel royaal
: Winst/verlies laatste race 7.221.737
Eerste race een nette 4e plek, had uiteindelijk met een stop minder gekund maar goed, Sta tot nog toe 2e op de grid en er moet nog 1 concurrent komen. De verschillen lijken wat groter te zijn, vorige race was dan ook ideaal voor de continentals. Promotie zal niet makkelijk worden maar wel haalbaar als ik de suppliers zo bekijk.
Geinig trouwens die RSS feed, hoef je niet steeds die site te refreshen.
Geinig trouwens die RSS feed, hoef je niet steeds die site te refreshen.
Kroketje schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 08:04:
Ik weet niet of dit een bug is maar ik vond dit toch wel heel royaal: Winst/verlies laatste race 7.221.737
Tis wel een klein bugje. Dat getal komt uit je racereport, daar zijn test en fabrieksuitgaven natuurlijk niet van af getrokken. Desalniettemin een mooi bedrag, te mooi imho, maarja ben dan ook na 3 seizoenen C1 gewend aan verliezen van alles wat ik ooit opgebouwd heb
Ik probeer nu een designer en Co-director binnen te halen voor 1.2mill. Dat is voor hetzelfde bedrag als degene die ik nu heb, alleen zijn de designer en co-director die ik nu wil signen, nog iets beter
Ze zijn beide in onderhandelingen. De designer alleen met mij, en de co-director moet ik misschien nog om vechten, maar ik ga mooi niet hoger aangezien ik nu mijn financien nog onder controle heb.
Ze zijn beide in onderhandelingen. De designer alleen met mij, en de co-director moet ik misschien nog om vechten, maar ik ga mooi niet hoger aangezien ik nu mijn financien nog onder controle heb.
Ik kan me best wel ergeren aan zulke dingen... In C3 rijden, 100 miljoen op de bank, 7.5M winst per race, goedkoop je staff kunnen signen omdat er in C4/C3 niet altijd alert gereageerd wordt op de start van de markets en dan toch nog zeggen dat je mooi niet meer gaat bieden omdat je de financien onder controle moet houdenKroketje schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 09:50:
Ik probeer nu een designer en Co-director binnen te halen voor 1.2mill. Dat is voor hetzelfde bedrag als degene die ik nu heb, alleen zijn de designer en co-director die ik nu wil signen, nog iets beter![]()
Tzal wel aan mij liggen
Tzal wel aan jou liggen, want volgens mij deed je precies hetzelfde toen je in C3 reedJoss schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 10:02:
[...]
Ik kan me best wel ergeren aan zulke dingen... In C3 rijden, 100 miljoen op de bank, 7.5M winst per race, goedkoop je staff kunnen signen omdat er in C4/C3 niet altijd alert gereageerd wordt op de start van de markets en dan toch nog zeggen dat je mooi niet meer gaat bieden omdat je de financien onder controle moet houden![]()
Tzal wel aan mij liggen
Anyway, volgend seizoen global markets toch? Mag ik er nog wel 1x misbruik van maken lijkt me
[ Voor 8% gewijzigd door Kroketje op 06-02-2009 10:11 ]
Ja, hoera, 2000 managers (ofzo) die zich op een groepje top CD's en D's stortenKroketje schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 10:10:
[...]
Tzal wel aan jou liggen, want volgens mij deed je precies hetzelfde toen je in C3 reed
Anyway, volgend seizoen global markets toch? Mag ik er nog wel 1x misbruik van maken lijkt me

Nee, ik heb C1 bereikt met overbetaalde staff. De onderbetaling was toen nog niet publiekelijk bekend gemaakt op alle forums.Kroketje schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 10:10:
[...]
Tzal wel aan jou liggen, want volgens mij deed je precies hetzelfde toen je in C3 reed
Edit: En voorderest withstupid met het bovenstaande
[ Voor 6% gewijzigd door Joss op 06-02-2009 10:28 ]
ik vind 1.2mill niet echt onderbetaald als ik mensen zie die er 700k voor hebben betaald.Joss schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 10:18:
[...]
Nee, ik heb C1 bereikt met overbetaalde staff. De onderbetaling was toen nog niet publiekelijk bekend gemaakt op alle forums.
Edit: En voorderest withstupid met het bovenstaande
Er zijn ook mensen die vanf het begin tot het "bekend" worden van onderbieden meer dan 3 miljoen kwijt waren aan C/CD, niveau rond de 75...
Wat ik nog steeds niet snap is dat er mensen zijn die nu met 70M+ uit c3 komen zetten, en bijna direct iedereen zoek rijden.
Ikzelf ben met iets minder dan 30M C2 binnengekomen, en heb alles op alles moeten zetten om me te handhaven. 2e seizoen was nog erger, met een paar miljoen het net weten te redden om me te handhaven...
Ff een overduidelijk voorbeeld, C2G2, George Roumis, 3 seizoenen "ervaring", 70M, en blaast iedereen van de baan met Ferrari-Ferrari-Michelin
(sorrie Roeloffie/Brid/Luuk en the rest...) Z'n design kan in 3 seioenen nooit super zijn, dus schijnbaar ligt het aan wat anders, en dat anders lijkt me een centenkwestie....

Wat ik nog steeds niet snap is dat er mensen zijn die nu met 70M+ uit c3 komen zetten, en bijna direct iedereen zoek rijden.
Ikzelf ben met iets minder dan 30M C2 binnengekomen, en heb alles op alles moeten zetten om me te handhaven. 2e seizoen was nog erger, met een paar miljoen het net weten te redden om me te handhaven...
Ff een overduidelijk voorbeeld, C2G2, George Roumis, 3 seizoenen "ervaring", 70M, en blaast iedereen van de baan met Ferrari-Ferrari-Michelin

Is geen bug. Je kan het zelf uitrekenen maar vorig seizoen kon ik per race 8,2 mln winst maken.Kroketje schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 08:04:
Ik weet niet of dit een bug is maar ik vond dit toch wel heel royaal: Winst/verlies laatste race 7.221.737
Volledig mee eens dat het niet mogelijk zou moeten zijn. Gezien de poll op het C2G3 behoor ik tot de top van onze poule qua design, maar wordt gewoon aan alle kant zoek gereden door mafketels die net snappen hoe ze hun DRP boven de 90 krijgen en gewoon te veel geld hebben...andrestouwe schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:24:
Er zijn ook mensen die vanf het begin tot het "bekend" worden van onderbieden meer dan 3 miljoen kwijt waren aan C/CD, niveau rond de 75...![]()
Ff een overduidelijk voorbeeld, C2G2, George Roumis, 3 seizoenen "ervaring", 70M, en blaast iedereen van de baan met Ferrari-Ferrari-Michelin(sorrie Roeloffie/Brid/Luuk en the rest...) Z'n design kan in 3 seioenen nooit super zijn, dus schijnbaar ligt het aan wat anders, en dat anders lijkt me een centenkwestie....

Daarom ga ik nu ook vooral niet te hard uitgeven aan ontwikkeling, maar vooral zorgen voor een meer gezonden balans. Hopelijk haal ik de CD/D binnen die ik wil, dat zou al 0,8mln schelen per race volgend seizoen... en wat reorganisatie in overige staff kan ook wel 0,5 mln besparen.
En verder heb ik me het commentaar aangetrokken om (nog) niet voor de 30 OOF te kiezen voor de rest van het seizoen. Deze race helaas al kansloos, dus ook meteen de revs teruggeschroefd om te kunnen besparen...
Zoals ik al in het overzichtsdocument heb gezegd, zijn er maar 2 doelstellingen dit seizoen:
- Financieel gezond worden (dus C/CD goedkoper, design onderdelen goedkoper en balans opkrikken)
- Design verder verbeteren naar gem. eff. van 67 bij de start van volgend seizoen
Het OOFen is misschien wel nog interessanter geworden nu je onderdelen kunt aanschaffen tegen lagere prijzen...
[ Voor 4% gewijzigd door Joss op 06-02-2009 14:33 ]
Joss schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 14:33:
Het OOFen is misschien wel nog interessanter geworden nu je onderdelen kunt aanschaffen tegen lagere prijzen...
(daarnaast loopt eind dit seizoen het contract van m'n CD & D af, dus hun motivatie is ook niet mijn probleem...)
Anoniem: 273984
Geld in C3 is op het moment wel belachelijk, die Kroket verdient met zijn overwinning 2 miljoen meer dan mijne in C2. Dat terwijl ik zeker niet de duurste combinatie heb.
Alex Herban een oud C1'er verlies op het moment zo'n 2 miljoen per wedstrijd als hij 5de wordt. Ja dat is wel erg slecht management moet ik zeggen. Tegen zulk management valt met een Mercedes of Renault bijna niet te rijden lijkt mij.
Alex Herban een oud C1'er verlies op het moment zo'n 2 miljoen per wedstrijd als hij 5de wordt. Ja dat is wel erg slecht management moet ik zeggen. Tegen zulk management valt met een Mercedes of Renault bijna niet te rijden lijkt mij.
Tsja, je moet gewoon zorgen dat je in C1 komt, dan profiteer je van alles wat Tadas' vriendjes bij Tadas voor elkaar krijgen
Niet helemaal waarGrrrrrene schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 15:27:
Tsja, je moet gewoon zorgen dat je in C1 komt, dan profiteer je van alles wat Tadas' vriendjes bij Tadas voor elkaar krijgen
Niet dat die 92 poleskill mij van de 23e plaats af weet te helpen hoorJoss schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 15:32:
[...]
Niet helemaal waarAls je vorig/dit seizoen een coureur hebt met 25 pole skill heb je toch wel een redelijk nadeel
96 hier en zoveel hoger sta ik niet

Wel iets zwaardere concurrentie denk ik en vast ook meer brandstof (69L bij mij...)
Had je echt verwacht met Renault-Renault veel hoger te rijden?
Wat is trouwens het idee erachter om test resultaten te gaan sharen..
Dit is naar mening erg handige informatie, strategy over een seizoen is eronder andere uit af te lezen. Dat houd je toch voor jezelf en dat geef je toch niet prijs aan een hoop anderen.
Wat is trouwens het idee erachter om test resultaten te gaan sharen..

Dit is naar mening erg handige informatie, strategy over een seizoen is eronder andere uit af te lezen. Dat houd je toch voor jezelf en dat geef je toch niet prijs aan een hoop anderen.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 273984 op 06-02-2009 15:58 ]
Ik weet niet hoeveel jij van je sponsors krijgt, maar ik mag niet klagenAnoniem: 273984 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 15:24:
Geld in C3 is op het moment wel belachelijk, die Kroket verdient met zijn overwinning 2 miljoen meer dan mijne in C2. Dat terwijl ik zeker niet de duurste combinatie heb.
Hehe dat is zeker niet wat ik van mijn sponsoren krijg.Trek daar gerust 200k minimaal af. Meer als 800k per race in C3 wat moet ik over zeggen..Kroketje schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 15:46:
[...]
Ik weet niet hoeveel jij van je sponsors krijgt, maar ik mag niet klagen. Elke sponsor bij mij geeft meer als 800k per race. Met een uitloper van 1.3mill per race.
Tuurlijk verwacht ik niet dat ik met Ren.-Ren. in de top 5 rijd, maar met een decent driver, design en laag gewicht had ik toch wel verwacht mensen met slechts 3 to 4 seizoen achter me te kunnen houden of dicht bij te kunnen staan...Anoniem: 273984 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 15:45:
Ik weet niet waar je over zeurt maar had je echt verwacht met Renault-Renault veel hoger te rijden?
Wat is trouwens het idee erachter om test resultaten te gaan sharen..![]()
En dat irriteert/frustreert me, aangezien ik denk dat dat scheef is...
en mbt. delen:
Heel simpel, strategie, bandjes en dat soort dingen mag ieder lekker zelf gaan uitzoeken lijkt mij. Maar hoe de suppliers zich ontwikkelen is handige info die je in de toekomst ook kan gebruiken en je alleen niet snel verzameld...
Daarnaast wordt er door de Grieken sowieso alle info gedeeld en doe volgens mij ook de Fransen tegenwoordig aan info sharing. Samen sta je nu eenmaal sterker en als je niet mee wilt doen, hoef je dat toch niet?
De bedoeling ervan is dat we als GoTers/Nederlandstaligen er voordeel uit kunnen trekken ten opzichte van andere communities (brazilië, litouwen, griekenland, engeland, portugal) die dit ook al een tijd lang doen.Anoniem: 273984 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 15:45:
Ik weet niet waar je over zeurt maar had je echt verwacht met Renault-Renault veel hoger te rijden?
Wat is trouwens het idee erachter om test resultaten te gaan sharen..![]()
Nou, bijvoorbeeld dat die extra sponsor die je iedere klasse hoger krijgt een aanfluiting is als de klasse er onder 20% meer krijgt per sponsorAnoniem: 273984 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 15:54:
[...]
Hehe dat is zeker niet wat ik van mijn sponsoren krijg.Trek daar gerust 200k minimaal af. Meer als 800k per race in C3 wat moet ik over zeggen..
lol, Oliver Vogel gaat tyre data verzamelen op het general talks forum 

Okay, I heard some reports on strange tyre wear, but Tadas announced he fixed something. This shall be a thread collecting information on possible bugs with the new BS and Michelin tyres.
If you encounter tyre wear that you feel is odd, i.e. does not match the tyre wear you would expect with your tyres, post here, I'll try to look at the races to see if something's wrong there. If your DRP is significantly below 100%, the data becomes a bit unreliable, so please include which race and your drp% for that track. It's not necessary to include the tyre compound you used or your wear rate, I can work that one out pretty easily, just say which race (starting race 2) and if your DRP% is somewhat close to 100%.
Je geeft zelf al aan dat het handige informatie is, dat is juist de reden dat je het niet moet sharen. Dat je die informatie niet snel verzameld is relatief natuurlijk, als een C3'er het hele seizoen aerodynamica test schiet het inderdaad niet op. Maar waarom zou hij wel ineens er handige informatie over suppliers moeten krijgen die tot nu toe een hoop managers van dit forum zelf ontdekt hebben.Luuk_Luchtloper schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 15:57:
[...]
en mbt. delen:
Heel simpel, strategie, bandjes en dat soort dingen mag ieder lekker zelf gaan uitzoeken lijkt mij. Maar hoe de suppliers zich ontwikkelen is handige info die je in de toekomst ook kan gebruiken en je alleen niet snel verzameld...
Daarnaast wordt er door de Grieken sowieso alle info gedeeld en doe volgens mij ook de Fransen tegenwoordig aan info sharing. Samen sta je nu eenmaal sterker en als je niet mee wilt doen, hoef je dat toch niet?
Om een concreet voorbeeld te geven, dit seizoen is de Renault aangepast. Met name de betrouwbaarheid, er zijn managers geweest die zich hebben verwonderd over de grote terugval van betrouwbaarheid bij een performance test. Terwijl een andere manager oude test data analyseert en dit wist en daardoor een voordeel heeft. Ik vind dit een slechte zaak om dit voordeel weg te halen.
Dat er andere landen zijn dit nog meer sharen is een slechte zaak, maar om er zelf ook mee te beginnen vind ik niet de juiste oplossing. Want wat heeft het die Grieken nou uiteindelijk gebracht, het niveau van de mindere managers is omhoog gekrikt. Maar de goede griekse managers hebben er weinig aan gehad.
Dat is een hele aparte conclusie, ik zie vrijwel het tegenovergestelde.Anoniem: 273984 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 16:13:
Dat er andere landen zijn dit nog meer sharen is een slechte zaak, maar om er zelf ook mee te beginnen vind ik niet de juiste oplossing. Want wat heeft het die Grieken nou uiteindelijk gebracht, het niveau van de mindere managers is omhoog gekrikt. Maar de goede griekse managers hebben er weinig aan gehad.
Het is in ieder geval niet in de geest van het spel, het is niet sportief en het verhoogt voor mij de spelvreugde ook niet.
Jammer dat jullie dit doen (als ik goed begrijp wat er gedaan wordt tenminste). Als iedereen in de tour de France doping gebruikt, is dat nog geen argument om zelf ook epo te gaan spuiten...
Jammer dat jullie dit doen (als ik goed begrijp wat er gedaan wordt tenminste). Als iedereen in de tour de France doping gebruikt, is dat nog geen argument om zelf ook epo te gaan spuiten...
Ben ik het volledig met je eens. Je moet ma eens kijken hoeveel Grieken de laatste 2/3 seizoenen niet naar voor schieten. Komt niet alleen door eigen ervaringen hoor.Joss schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 16:16:
Dat is een hele aparte conclusie, ik zie vrijwel het tegenovergestelde.
Je spreekt jezelf hier gewoon tegen. De Grieken hebben er als geheel dus wel degelijk wat aan gehad om data te sharen. Je zegt het zelf al: het niveau van de mindere managers is omhoog gekrikt.Anoniem: 273984 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 16:13:
[...]
En geloof me: als de betere managers ineens de bandendata van laten we zeggen 50 man tot hun beschikking hebben, komt er iedere race voor zo'n 3 seizoenen aan data bij. Moet je je voorstellen hoe machtig dat is. Vind je het gek dat er dan gepatst wordt met "ik kan m'n bandendata tot op de meter nauwkeurig uitrekenen"? Dat gaat mij echt niet lukken: ben al blij als ik het tot op de ronde nauwkeurig kan.
Als je een seizoen lang met 50 man bandendata verzamelt, weet ik zeker dat je formules op kunt gaan stellen die heel nauwkeurig zijn. Hell, als je echt wil kun je achter de DRP-formule komen en net als Oliver Vogel en consorten je DRP in 6 rondjes testen berekenen. Doe daar je setup-berekeningen bij en je rijdt iedere race met de perfecte setup + DRP.
Die voordelen hebben bijna alle grote landen nu wel en dan kun je naief zeggen dat je niet mee doet aan dat soort valsspelerij, maar het gebeurt toch wel. Maar goed, als je niet mee wil doen moet je dat helemaal zelf weten hoor, niemand verplicht je. Je doet alleen jezelf enorm tekort.
Overigens is ook het upgraden erg handig om te delen, gewoon om te zien hoeveel elke motor/GB/band vooruit gaat bij een test, zodat je het seizoen erna de effecten van de verschillende onderdelen/specs/parameters beter begrijpt.
Agreed, 't is niet in de geest van het spel, maar er is wel zoveel niet in de geest van het spel. Kijk 's naar het krampachtig sluiten van dat topic van Willem en mij over de verandering van je wings in de Q. Neil wil dat maar wat graag voor een select publiek houden, maar dankzij de wiki heb ik het openbaar kunnen maken. Nu maar hopen dat hij niet weggeëdit wordt.Requiem19 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 16:33:
Het is in ieder geval niet in de geest van het spel, het is niet sportief en het verhoogt voor mij de spelvreugde ook niet.
[ Voor 17% gewijzigd door Grrrrrene op 06-02-2009 16:43 ]
Ben ik het ook niet eens. Is een kromme vergelijking. Als je epo neemt ben je een grote dommerik. Als je data gebruikt die gratis ter beschikking hebt en deze goed gebruikt ben je een slimme manager die met voorkennis tov andere manager, dit probeert uit te buiten. Of het fair is, misschien niet, maar daarom heb ik ook ervoor gezorgd dat de files enkel beschikbaar zijn voor diegene die willen sharen en niet alleen voor diegene die willen meehoppen op de rug van een ander. De regel is dat ieder zijn steentje moet bijdragen...Requiem19 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 16:33:
Als mensen alleen info gaan shoppen en niks zullen toevoegen, denk ik trouwens dat die er snel genoeg op aangesproken zullen worden...nvidia schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 16:42:
[...]
Ben ik het ook niet eens. Is een kromme vergelijking. Als je epo neemt ben je een grote dommerik. Als je data gebruikt die gratis ter beschikking hebt en deze goed gebruikt ben je een slimme manager die met voorkennis tov andere manager, dit probeert uit te buiten. Of het fair is, misschien niet, maar daarom heb ik ook ervoor gezorgd dat de files enkel beschikbaar zijn voor diegene die willen sharen en niet alleen voor diegene die willen meehoppen op de rug van een ander. De regel is dat ieder zijn steentje moet bijdragen...
Daarnaast is de epo vergelijking vollegig verkeerd (zoals ^^ uitgelegd). Epo is een verboden middel wat iemand in z'n 1tje kan gebruiken... dan kan je in wielrentermen beter spreken over een ploegenstrategie, waarbij kop-over-kop nu eenmaal harder gejaagd kan worden dan door een individu (een enkele tijdrijder daar gelaten
en is het beter de vergelijking met de 'echte' F1 te leggen, waar geld en kennis ook macht zijn. Denk niet dat je het daar redt als je iets in je 1tje wil bereiken op de nette manier... Men doet wel alsof het zo is, maar de racerij is ook gewoon een vuil wereldje waar info gestolen en gedeeld wordt om maar beter te worden/blijven dan de rest...
@ Grrrrrene; Ik zie dat ik dat niet erg handig geformuleerd heb, ik bedoelde met name de top managers uit Griekenland dat die er niet veel aan hebben gehad. Ik heb sharen onderschat als die landen inderdaad zoveel sharen als jij zegt.
Maar als we kijken naar de kampioenen van de afgelopen jaren:
34 Canada Jean-Simon Binette* 100 24 4 10
33 Canada Neil Vaughn* 108 27 5 11
32 Australia Daniel Ross* 73 6 3 8
31 Portugal Pedro Rocha* 94 16 5 9
30 Lithuania Edvinas Pranculevičius* 92 21 5 10
29 Lithuania Vaidotas Valiukas* 124 23 9 13
28 Brazil Felipe Miranda* 112 13 9 11
27 Portugal Nuno Mendes* 114 10 8 12
26 Germany Stefan Hauer* 128 20 7 15
Hebben Canada en Australie afgelopen 3 seizoen kampioenen voortgebracht en die landen sharen naar mijn informatie niet.
Maar als we kijken naar de kampioenen van de afgelopen jaren:
34 Canada Jean-Simon Binette* 100 24 4 10
33 Canada Neil Vaughn* 108 27 5 11
32 Australia Daniel Ross* 73 6 3 8
31 Portugal Pedro Rocha* 94 16 5 9
30 Lithuania Edvinas Pranculevičius* 92 21 5 10
29 Lithuania Vaidotas Valiukas* 124 23 9 13
28 Brazil Felipe Miranda* 112 13 9 11
27 Portugal Nuno Mendes* 114 10 8 12
26 Germany Stefan Hauer* 128 20 7 15
Hebben Canada en Australie afgelopen 3 seizoen kampioenen voortgebracht en die landen sharen naar mijn informatie niet.
Luuk_Luchtloper schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 16:52:
[...]
Als mensen alleen info gaan shoppen en niks zullen toevoegen, denk ik trouwens dat die er snel genoeg op aangesproken zullen worden...
Daarnaast is de epo vergelijking vollegig verkeerd (zoals ^^ uitgelegd). Epo is een verboden middel wat iemand in z'n 1tje kan gebruiken... dan kan je in wielrentermen beter spreken over een ploegenstrategie, waarbij kop-over-kop nu eenmaal harder gejaagd kan worden dan door een individu (een enkele tijdrijder daar gelaten)
en is het beter de vergelijking met de 'echte' F1 te leggen, waar geld en kennis ook macht zijn. Denk niet dat je het daar redt als je iets in je 1tje wil bereiken op de nette manier... Men doet wel alsof het zo is, maar de racerij is ook gewoon een vuil wereldje waar info gestolen en gedeeld wordt om maar beter te worden/blijven dan de rest...
Mag ik er even aan toevoegen dat sinds 'het schandaal', Ferrari en McLaren deels samenwerken?
Neil zit in een Canadees kliekje van mensen die bandeninformatie delen en hebben met zn 4en of 5en een formule ontwikkeld. Binette zit al sinds jaaaaren in het spel en heeft overal dus afdoende ervaring mee, weet niet of hij ook aan dat sharen doet. Daniel Ross is een geval apart, die kwam uit C2 en had genoeg geld voor alle top suppliers en is (ook met een beetje geluk) zo kampioen geworden. Van Litouwen, Portugal, Brazilië en Duitsland is al langer bekend dat ze een extern forum hebben waar ze van alles delen.
Nee, Grieken hebben misschien (nog) geen C1 gewonnen, maar er zitten er inmiddels wel 5 of 6, tegenover 0 drie seizoenen geleden...
Edit: En sorry voor de dubbelpost
[ Voor 38% gewijzigd door Joss op 06-02-2009 17:04 ]
Mag ik nog toevoegen dat een groot land als Nederland, nog geen Kampioen C1 heeft gehad?
En daar moet verandering inkomen
[ Voor 18% gewijzigd door Kroketje op 06-02-2009 17:29 ]
Ik zou zeggen, dm me maar snel zodat je snel kan sharen!Kroketje schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 17:29:
Mag ik nog toevoegen dat een groot land als Nederland, nog geen Kampioen C1 heeft gehad?
[ Voor 7% gewijzigd door nvidia op 06-02-2009 17:40 ]
Hier baal je weer ontzettend van, nog geen Renault motor met een probleem gezien. En dan uitgerekend in leidende positie valt mijn Ferrari uit..
Marc de Boer The car sounds sick and looks to be showing signs of oil smoke. Surely it won't be able last much longer.
Marc de Boer The car sounds sick and looks to be showing signs of oil smoke. Surely it won't be able last much longer.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 273984 op 06-02-2009 17:53 ]
18e gestart, 15e geeindigd in een saaie race - een gat van 13 sec. voor me en 27 sec. achter me... Gaap...
Ik hoop dit seizoen toch nog wel wat performance te winnen.
Ik hoop dit seizoen toch nog wel wat performance te winnen.
Nou, kleurloze race gehad. 15e geworden. Reggie is 10e geworden, dicht bij de punten dus. Dat komt wel goed met zijn verblijf in C1 volgend seizoen
Teamie Willlem helaas 19e geworden, maar we komen nog wel hoger uit, want we rijden Mercedes en die gaat hard vooruit qua vermogen, mag ik hopen
Hier ging het al een stuk beter dan de eerste race. De gearbox upgrade heeft duidelijk effect gehad, met zo'n 6/7 tienden die ik ben ingelopen op de 'rest' op dezelfde strategieën. Merkte wel dat er veel variatie zat in mn rondetijden, hoop dat dat niet zo blijft (concentratie is gewoon oké).
Nouja, was dus 11e gestart en 10e aan de finish. Eigenlijk gewoon 11e gefinisht als mn teamgenootje niet in de laatste ronde out of fuel ging.
Nu duimen voor (nog) een goede gearbox performance test
Edit: Thnx, René... Ik zal mijn best doen. Geld zal denk ik het grootste probleem worden
Edit2: Mijn gebeden zijn gehoord! 4* gearbox performance voor dezelfde prijs
Nouja, was dus 11e gestart en 10e aan de finish. Eigenlijk gewoon 11e gefinisht als mn teamgenootje niet in de laatste ronde out of fuel ging.
Nu duimen voor (nog) een goede gearbox performance test

Edit: Thnx, René... Ik zal mijn best doen. Geld zal denk ik het grootste probleem worden
Edit2: Mijn gebeden zijn gehoord! 4* gearbox performance voor dezelfde prijs
[ Voor 14% gewijzigd door Joss op 06-02-2009 19:01 ]
Weet precies hoe je je voelt. Gebeurde bij mij de vorige race.Anoniem: 273984 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 17:52:
Hier baal je weer ontzettend van, nog geen Renault motor met een probleem gezien. En dan uitgerekend in leidende positie valt mijn Ferrari uit..
Deze keer ging het wel beter. Pole, winst en snelste ronde. Eerste winst in C2. Mij hoor je even niet meer klagen.
helaas, ik verzamel geen gegevensnvidia schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 17:38:
[...]
Ik zou zeggen, dm me maar snel zodat je snel kan sharen!
Gefeliciteerd! Goede manier om die onbetrouwbaarheid van je af te schudden.Jopster schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 19:15:
[...]
Weet precies hoe je je voelt. Gebeurde bij mij de vorige race.
Deze keer ging het wel beter. Pole, winst en snelste ronde. Eerste winst in C2. Mij hoor je even niet meer klagen.
gestart op 17 en bij de finish op 13. ben an sich wel tevreden
target was top 15 te finishen. Had tijdens de race alleen eventje de valse hoop dat aan het einde van de race wat meer plofbandjes zouden zijn, maarja die waren er niet.
Ook weinig uitval, had er zeker meer verwacht aangezien ongeveer 5 mensen slechts 3 of 4 uur van te voren kwalificeerden. Uiteindelijk hebben die de race allemaal af kunnen rijden.......
Maarja ben tevreden
nu nog kijken hoe de financieen zijn.
Ook weinig uitval, had er zeker meer verwacht aangezien ongeveer 5 mensen slechts 3 of 4 uur van te voren kwalificeerden. Uiteindelijk hebben die de race allemaal af kunnen rijden.......
Maarja ben tevreden
Als je de Tour de France zeven keer wint, waarvan zeer waarschijnlijk 2x met Epo, ben je imo even slim als dom. Slim omdat je wint, je staat in de record boeken, je krijgt een mooie * achter je naam..nvidia schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 16:42:
[...]
Ben ik het ook niet eens. Is een kromme vergelijking. Als je epo neemt ben je een grote dommerik. Als je data gebruikt die gratis ter beschikking hebt en deze goed gebruikt ben je een slimme manager die met voorkennis tov andere manager, dit probeert uit te buiten. Of het fair is, misschien niet, maar daarom heb ik ook ervoor gezorgd dat de files enkel beschikbaar zijn voor diegene die willen sharen en niet alleen voor diegene die willen meehoppen op de rug van een ander. De regel is dat ieder zijn steentje moet bijdragen...
Maar om dan deze vergelijking, goed of slecht, even achterwege te laten, wil ik nog steeds zeggen dat het een zwaktebod is. Je bent slim als je de grens opzoekt van wat mag, maar is het spel zo leuker voor je? Geniet iedereen die gebruik maakt van deze data en daardoor beter presteert er nog evenveel van? If so.. vooral doen, maar mijn respect voor je prestaties zal in ieder geval niet toenemen.
Als je op eigen kracht, of misschien met hulp van je teamgenoot, hetzelfde presteert als mensen die beschikking hebben over veel meer data, pas dan kan je echt trots zijn op wat je bereikt hebt. Het is mijns inziens een zwaktebod en zeker een kant die wij niet op moeten gaan. Ik snap niet dat veel mensen het daar niet mee eens zijn. Lees alle 15 vorige topics nog eens terug, hoe wij hier met z'n allen zitten af te geven op alle managers die uit sharecommunity's komen. En dan wordt precies hetzelfde hier gedaan? ...
Om er nog even een metafoor in te gooien (
Je kan het ook anders zien, jij in je eentje de berg op, en de rest samen elkaar helpend.....
en waar stond dat precies, dat je geen gegevens mag delen?
Leuk die verzonnen voorbeelden, maar daar kun je natuurlijk alle kanten mee op.Requiem19 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 20:41:
[...]
Om er nog even een metafoor in te gooien () Boven op de top van de Mount Everest staan is geweldig, maar zou je even blij zijn met die prestatie als je keurig in een helicopter bent afgeleverd op 8848 meter ?(voorbehouden dat er ooit een heli komt die dat red). Een deel van je blijdschap, trots, vreugde en weet ik wat komt uit de tocht zelf, de prestatie, het overwinnen van je grenzen.
Je kan alleen naar de top klimmen of samen. Elkaar helpen. Iemand vasthouden als hij bijna naar beneden valt. Ben je minder blij als je op de top staat met een groep mensen die de barre tocht samen met jou hebben gemaakt? Die onderweg nog je leven hebben gered?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik denk dat iedereen het voor zichzelf mag weten...
Ik heb bij f1rm.nl altijd in de top gereden, zonder ooit van iemand hulp te hebben.
En bij GPRO hebben we heel wat data gedeeld, en allerlei formules afgeleid, zonder dat iemand ooit succes heeft gehad. Maar het uitpluizen en diskussieren erover voegt wel een dimensie aan het spel toe, maakt het alleen maar interessanter.
Vergelijken met doping en doen alsof het valsspelen is, gaat mij wel wat te ver...
Ik heb bij f1rm.nl altijd in de top gereden, zonder ooit van iemand hulp te hebben.
En bij GPRO hebben we heel wat data gedeeld, en allerlei formules afgeleid, zonder dat iemand ooit succes heeft gehad. Maar het uitpluizen en diskussieren erover voegt wel een dimensie aan het spel toe, maakt het alleen maar interessanter.
Vergelijken met doping en doen alsof het valsspelen is, gaat mij wel wat te ver...
hmmm toevallig wel heel opvallend in onze groep iemand die waarschijnlijk al data heeft.
12 rondjes practice.
geen warmup rondjes
en dan gelijk al quali
iig staat hij in het algemeen er niet goed voor 27ste van de lijst ik sta nu 19e.
ben benieuwd wat zijn resultaten zullen zijn.
12 rondjes practice.
geen warmup rondjes
en dan gelijk al quali
iig staat hij in het algemeen er niet goed voor 27ste van de lijst ik sta nu 19e.
ben benieuwd wat zijn resultaten zullen zijn.
Ik heb er zelf ook niet zo'n moeite mee. Een beetje zinvolle discussie over strategie wordt onmogelijk als niemand wat shared. Bovendien zit voor mij de lol van het spelletje niet in 5 seizoenen lang tyre data verzamelen voordat ik weet hoe lang zo'n band mee gaat. Daar is trouwens ook niet zo heel veel kunnen aan, het kost alleen maar veel tijd. Daar wil ik best een bandenmannetje voor hebben bij wijze van spreken. Aan de hand van die data de optimale strategie bepalen is pas leuk en dat doe je nog altijd zelf.
jups en de mooie momenten waar je echt zit te twijfelen van hmmm 1 stop of 2 stops of andere banden. En dan met de gekozen strategie en goed resultaat halenFrietzegger schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 22:24:
Ik heb er zelf ook niet zo'n moeite mee. Een beetje zinvolle discussie over strategie wordt onmogelijk als niemand wat shared. Bovendien zit voor mij de lol van het spelletje niet in 5 seizoenen lang tyre data verzamelen voordat ik weet hoe lang zo'n band mee gaat. Daar is trouwens ook niet zo heel veel kunnen aan, het kost alleen maar veel tijd. Daar wil ik best een bandenmannetje voor hebben bij wijze van spreken. Aan de hand van die data de optimale strategie bepalen is pas leuk en dat doe je nog altijd zelf.
Ik zie het probleem niet, je kunt ervoor kiezen om het wel of niet te doen, en het enigste wat er gebeurt is dat we nu sneller data krijgen, want zelf verzamel je ook al veel data 
Verder gaat de volgende race leuk worden, erg snelle quali gereden ondanks de 80 liter die ik aan boord heb. Banden hebben triple check gehad, dus tenzij de motor het opgeeft of de driver het venagelt zou dit top3 moeten zijn
Verder gaat de volgende race leuk worden, erg snelle quali gereden ondanks de 80 liter die ik aan boord heb. Banden hebben triple check gehad, dus tenzij de motor het opgeeft of de driver het venagelt zou dit top3 moeten zijn
Anoniem: 282162
Vraagje ... vanaf hoeveel mm regen is het slim om tegenwoordig op Full Wets te gaan rijden?
edit : "I got my lines just right, that lap flowed nicely."
Voorlopige Q1 (+0.649 ... yay!)
edit2 : Ik sta alleen niet op geweldige regenbanden dus in de race zal het wel niks worden
edit : "I got my lines just right, that lap flowed nicely."

edit2 : Ik sta alleen niet op geweldige regenbanden dus in de race zal het wel niks worden
[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 282162 op 07-02-2009 09:27 ]
Daar moet je zelf achter zien te komen of je aanmelden bij Nvidia.Anoniem: 282162 schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 09:02:
Vraagje ... vanaf hoeveel mm regen is het slim om tegenwoordig op Full Wets te gaan rijden?
Anoniem: 282162
Gaat dat zo, ja?Jopster schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 09:31:
[...]
Daar moet je zelf achter zien te komen of je aanmelden bij Nvidia.
Dus F1T-Tweakers is eigenlijk een platform waar mensen kunnen laten weten hoe goed of slecht ze 't hebben gedaan zonder inhoudelijk ook maar iets van nut aan elkaar te melden?

Dan raadplegen we wel de uber-data-sheet die ik (zelf) aan het ontwikkelen ben