Het PlayStation 3 ervaringen topic - Deel 39 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 82.133 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeRacer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-04-2024

BladeRacer

Los Angeles november, 2019

Hèhè! Eindelijk is het zover! Ik vroeg me al af wanneer ik aan de beurt was.

Na 22 maanden start m'n 60GB launch-PS3 niet meer op. Verder als het startgeluid en de witte golf komt-ie niet meer. En gelijk denk je: O, had ik die laatste update maar niet geïnstalleerd! Want die schijnt, als je de diverse fora moet geloven, de boosdoenert te zijn.

Maar je mag toch verwachten dat Sony uiterst voorzichtig is met die firmware-updates en dat ze uitgebreid getest worden? Tenminste daar ga ik wel vanuit. Als het misgaat werken vele duizenden PS3's niet meer.
Dat risico zullen ze toch nooit nemen?

Maar stel nou, hè? Stel nou dat het wel een firmware-update-issue is. Hoe repareer je dan een PS3 softwarematig als je niet eens in de XMB kan komen? Rebooten vanaf een USB-Stick? Kan dat?

Ik zal morgen PlayStation eens bellen. En jullie op de hoogte houden. Ondertussen baal ik wel.
Straks krijg ik ook zo'n inruilding van een ander.

~" Quite an experience to live in fear, isn't it? That's what it is to be a slave "~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

BladeRacer schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 23:43:

Na 22 maanden start m'n 60GB launch-PS3 niet meer op. Verder als het startgeluid en de witte golf komt-ie niet meer. En gelijk denk je: O, had ik die laatste update maar niet geïnstalleerd! Want die schijnt, als je de diverse fora moet geloven, de boosdoenert te zijn.

Maar je mag toch verwachten dat Sony uiterst voorzichtig is met die firmware-updates en dat ze uitgebreid getest worden? Tenminste daar ga ik wel vanuit. Als het misgaat werken vele duizenden PS3's niet meer.

Maar stel nou, hè? Stel nou dat het wel een firmware-update-issue is. Hoe repareer je dan een PS3 softwarematig als je niet eens in de XMB kan komen? Rebooten vanaf een USB-Stick? Kan dat?

Ik zal morgen PlayStation eens bellen. En jullie op de hoogte houden. Ondertussen baal ik wel.
En de nieuwe restore-functie? Dan moet je 10 seconden je powerknop inhouden en krijg je verschillende mogelijkheden. Die hebben ze na de vorige problemen met updaten toegevoegd.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeRacer

BladeRacer

Hé Shiver, bedankt voor je snelle reactie.

Maar helaas, ook deze truc mocht niet baten. Sterker nog; hij doet nou helemaal niets meer...
Kudding!

Ik zal morgen Sony's Home Entertainment Servicelijn wel eens bellen.
Misschien weten die een oplossing.
En anders gaat ie terug naar de winkel. Regelen zij het maar met Sony.

[edit] Lees ik dit net nog even:

http://www.jouwgames.nl/c...-uitgelegd-door-Sony.html

[ Voor 15% gewijzigd door BladeRacer op 29-01-2009 00:42 ]

~" Quite an experience to live in fear, isn't it? That's what it is to be a slave "~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 09:54

mace

Sapere Aude

Wat een gelul zeg, de ps3 behoort toch wel even een CRC-check o.i.d te doen voordat de update wordt toegepast? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 13:45

Bergie

Lekker belangrijk...

mace schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 00:45:
[...]

Wat een gelul zeg, de ps3 behoort toch wel even een CRC-check o.i.d te doen voordat de update wordt toegepast? :/
Dat lijkt mij ook. Ik verwacht dan ook niet dat dit verhaal klopt. Juist bij firmwares etc wil je checksums gebruiken.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43
mace schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 00:45:

Zoiezo vreemd want iedere site zegt bericht van Sony zelf te hebben terwijl er nergens een bronvermelding of persbericht van Sony zelf bij staat. Naar mijn idee gewoon onzinberichten en zijn de foutmelingen van nu gewoon defecte PS3's en heeft het niet veel te maken met de firmware zelf. Bij 2,52 waren er echt problmen en heeft Sony de update weer offline gehaald. Nu staat 2,6 gewoon op de site zonder enig vermelding van fout oid.

Het lijkt wel een hype om als nieuwssite te melden dat er defect PS3 zijn na een update. In de meeste gevallen heeft het niks met de update te maken. Hie worden mensen dus onnodig bang van.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18-09 08:06
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 22:17:
voor 50 euro meer is de ps3 ook te koop in nederland en dan wel inclusief LBP (of de preorder van killzone 2). Niet zo mega veel voordeel dus ;). En volgens mij geen verzendkosten.

edit:linkjes toegevoegd
Dan zou ik toch echt liever die aanbieding nemen ja. Scheelt een hoop gezeik en is net zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Een firmware die een foto viewer toevoegt lijkt me niet de oorzaak van overbelaste lenzen.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09 21:52
Ik heb ook net een pre-order gedaan voor een ps3 met kz2 voor 350 euri. Prima aanbieding lijkt me!! Even een vraag mbt de controler. Hoe wordt deze opgeladen? Zit er een kabel bij de console ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:32

Sandyman538

SandstorM [148839]

mobygo76 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 09:58:
Ik heb ook net een pre-order gedaan voor een ps3 met kz2 voor 350 euri. Prima aanbieding lijkt me!! Even een vraag mbt de controler. Hoe wordt deze opgeladen? Zit er een kabel bij de console ofzo?
Ja. USB naar mini USB.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

mobygo76 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 09:58:
Waar dan precies?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:43

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

BladeRacer schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 23:43:

Of je hebt een download die nog niet was afgerond en een timeout problemen geeft. Als je 5 minuten wacht bestaat de kans dat je ineens een gebruiker kan selecteren.Dan lijkt het vervolgens weer te hangen: weer even wachten totdat de interface verschijnt en dan naar de downloads toe om je download af te breken. (dat is hier al een aantal keer gebeurd.. waarom heel de XMB moet hangen vor een timeout probleem met een download......)

Als na een minuut of wat er niks gebeurd dan is er wat anders aan de hand. Grote kans dat het de HD is. Je HD eruit halen en vervolgens kijken of je PS3 dan wel doorstart.

En al die "officiele" reacties van Sony: nog geen enkele site die dat roept heeft een bronvermelding. Lekker allemaal paniek aan het zaaien dus. Weer een aantal sites die ik nooit meer hoef te bekijken ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Creepy op 29-01-2009 10:20 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeRacer

BladeRacer

Nou je het zegt.....we hebben een dag ervoor inderaad last gehad van een hangende demo download...
Ik zal zo je aanwijzingen eens volgen, misschien dat het helpt.

De Tros Radar klachtenbrief ligt hier in ieder geval klaar. >:)
Voor als ik straks toch met dat ding onder m'n arm terug naar de winkel moet. }:|

Overigens denk ik ook dat de firmware-update er niets mee te maken heeft, mocht ik die indruk gewekt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casey120
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-07-2023
Het probleem dat ie blijft hangen in het " wave " scherm kon eerder verholpen worden door de 2.5 " HD er uit te halen , te formatteren op je PC via bijv. externe USB 2.5 behuizing en hem dan terug te stoppen .

Dat was in ieder geval de enige optie om hem zelf te repareren en niet op te sturen bij de later terug getrokken 2.4 probleem firmware .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeRacer

BladeRacer

Ja, zoiets had ik ook al 's gehoord, dat zou eventueel ook nog een optie kunnen zijn.
Alleen heb ik even zo gauw niet zo'n externe bay liggen hier.

We puzzelen verder, evengoed bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

Tadaa!

Ik ben zelf een verstokte Xbox gamer, maar ik wil Killzone 2 spelen. Ik zal dus ook aan de PS3 moeten. Serieus: Dat ding laat de mooiste dingen zien met die game. Ik heb met open mond naar de minidocu op Gamekings.tv zitten kijken. Respect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casey120
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-07-2023
Inmiddels is het ook mogelijk om PS2 games van externe USB HD te spelen op de eerste Pal 60 Gb PS3's nog met BC .
Je hebt o.a. het programma PS3 USB advance nodig samen met Swap Magic 3.6 +

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:45
BladeRacer schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 12:04:
Ja, zoiets had ik ook al 's gehoord, dat zou eventueel ook nog een optie kunnen zijn.
Alleen heb ik even zo gauw niet zo'n externe bay liggen hier.

We puzzelen verder, evengoed bedankt voor de tip.
Heb je dit al eens geprobeerd?
http://nl.youtube.com/wat...OrYLX01eA&feature=related

Ik weet niet of je het menu te pakken kan krijgen maar anders kan je het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeRacer

BladeRacer

Nou ik heb weer beeld tenminste.
Ik had de PS3 een keer opgestart zonder de HD en daarna weer een keer met.
Nu kan ik ook weer in het restore menu.
Wordt vervolgd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar posts terug lezen is ook een vak apart 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeRacer

BladeRacer

Afijn. :)
Een kapot file bestand was waarschijnlijk de oorzaak van de vastlopert.
Zegt-ie.
En na een restore van het PS3-systeem schijnt alles het weer te doen. *O*
Dus.

Iedereen hartstikke bedankt voor het meedenken en de reactie's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 11:13

burgt

Starbass

Op de achterkant van de controller zit de mini-usb, waar vroeger bij de PS2 de snoer zat :*)

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Edit: nvm

[ Voor 106% gewijzigd door UTwizard op 29-01-2009 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Laatst online: 31-10-2023
P.E.No.1 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 09:09:
[...]

Ik heb sinds kort een gereviseerde PS3 en laatst wilde ik Devil May Cry 4 spelen geeft ie bij het begin aan dat mijn savegames niet aan internet gekoppeld etc kunnen worden. Ik vermoed dat het spel denkt dat ik de savegames van internet heb geplukt. Terwijl dit mijn eigen gebackupte savegames zijn! Bij andere spellen kreeg ik die melding niet. Ook heb ik als eerste mijn trophies gesynced zodra ik met mn nieuwe PS3 op internet kwam. Maar ja DMC4 heeft geen trophies.
Ik quote mezelf maar even: Iemand een oplossing voor dit probleem?

[ Voor 16% gewijzigd door P.E.No.1 op 29-01-2009 14:41 ]

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Laatst online: 18-09 23:42

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

P.E.No.1 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 14:37:
[...]

Ik quote mezelf maar even: Iemand een oplossing voor dit probleem?
Ik heb hetzelfde probleem gehad na aanschaf van een nieuwe PS3. Alle data van mn oude PS3 had ik gebackupped naar een externe HD, met de gedachte dat ik deze weer kon gebruiken op mn nieuwe PS3 met dezelfde account.
Helaas gaven alle spellen de melding dat de Save wel gebruikt kon worden, maar dat ik geen nieuwe trophies kon halen. Met andere woorden, saves waren nutteloos.

Het lijkt er dus op dat je je oude saves niet kan gebruiken op een andere PS3. :(

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
Meelobee schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 15:08:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem gehad na aanschaf van een nieuwe PS3. Alle data van mn oude PS3 had ik gebackupped naar een externe HD, met de gedachte dat ik deze weer kon gebruiken op mn nieuwe PS3 met dezelfde account.
Helaas gaven alle spellen de melding dat de Save wel gebruikt kon worden, maar dat ik geen nieuwe trophies kon halen. Met andere woorden, saves waren nutteloos.

Het lijkt er dus op dat je je oude saves niet kan gebruiken op een andere PS3. :(
Uncharted kent dit probleem niet. Ik was daar ook mee bezig op de oude PS3 en toen ik weer bezig ging met de savegame op de nieuwe PS3 kreeg ik gewoon weer trophies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

En hoezo zijn de saves meteen nutteloos. Je kan verdergaan waar je was gebleven, wat boeien die trophies nou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:02
snap ook niet waar iedereen zo`n probleem over maakt met die trophies.
Die dingen zijn er puur voor de show zeg maar, zodat andere kunnen zien hoe goed je bent ?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SanderPS3 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 16:40:
Die dingen zijn er puur voor de show zeg maar, zodat andere kunnen zien hoe goed je bent ?
Ik snap ook niet waarom iedereen zo'n probleem maakt over mensen die een probleem maken over die trophy's?

Laat iedereen toch gewoon doen? Als die persoon z'n trophy's wil, waarom niet dan? Het zit nu éénmaal in de game. Maar waarschijnlijk heb je één of andere ingewikkelde domme e-penis redenering klaar om aan te tonen hoe onzinnig dat allemaal wel niet is en hoever we hier boven staan?

Ik ga ook niet voor m'n trophy's, simpelweg omdat ik niet goed genoeg ben als gamer, en omdat ik niet erg veel tijd heb. Maar ik begrijp het wel dat als je een game aan het uitspelen bent, dat het aanlokkelijk is om echt het onderste uit de kan te halen en ook een paar interessante trophy's te halen. Het zijn gewoon extra uitdagingen die het speelplezier verlengen.

En ja, ze geven ook een indicatie over wat voor soort gamer je bent, en hoe goed je er in bent. Als je 0 trophy's kan halen in motorstorm heeft het bvb weinig zin om met die persoon een potje motorstorm online te doen. Toch wel vreemd eigenlijk, iedereen maar zagen over hoe 'minderwaardig' PSN is tov xbox live, omdat er weinig 'community' features inzitten. Dan voegen ze een soort systeem toe om een beter beeld te kunnen vormen over andere gamers en prestaties te vergelijken, is het weer niet goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Het zijn niet dezelfde mensen die beide dingen zeggen ;)

Ik heb nooit gezegd dat psn minderwaardig is tov live en die trophies kunnen me aan mn reet roesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 15:56
Dat dacht ik ook toen de trophies net aangekondigd waren, maar om eerlijk te zijn ga ik toch altijd het lijstje wel af om te kijken welke 'haalbaar' zijn. De PS3 vrienden die ik heb houden eigenlijk allemaal van verschillende games, dus veel vergelijkingswaarde heeft het toch niet.
Maar het kan de levensduur van je games wel degelijk verlengen. Zo speelde ik Stardust vaak, en kwam nooit tot 10x multiplier, 9 was de hoogste. En met zo'n trophy blijf je het toch wat vaker proberen...

Trouwens een tip voor de Home gebruikers: Als je een 'babe' ziet rondlopen die zich ook als babe gedraagt, bekijk haar trophies dan eens. Staat Buzz en dergelijke er bij dan kan het kloppen. Maar een mix van Resistance, COD4 en Motorstorm geeft 99% zeker wel aan dat je toch echt met een gozert te maken hebt...

[ Voor 24% gewijzigd door WaterFire op 29-01-2009 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:46

Ves

A gadget addicted Bounty

Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 23:32:
Ik wilde een spel bestellen op play.com, maar hiervoor moest ik credit card gegevens invullen. :( Is het mogelijk dit op een andere manier te doen? Een korte uitleg zou me echt helpen, bij voorbaat veel dank! :)
Heb je vraag beantwoord in het juiste topic

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

-RazieL- schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 16:16:
En hoezo zijn de saves meteen nutteloos. Je kan verdergaan waar je was gebleven, wat boeien die trophies nou.
Jou blijkbaar niets, mij wel. Het geeft de spellen waar ik ze voor probeer te halen wat meer competitie, helemaal omdat een aantal vrienden hetzelfde doen.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 12:03
Mag ik zeggen dat ik de Trophies van de ene kant wel een goed concept vind, maar dat ze het wel iets soepeler moeten maken? Dat je dan meteen kunt zien met wie je te maken hebt online, en zodoende dus ook een 'eerlijkere' match kunt spelen online is uitstekend. Ook dat je zo nét wat meer moeite doet in bepaalde stukken is prima. Maar dat ze daardoor een andere functionaliteit storen vind k dan wel irritant.

Zo heb/had ik zelf het probleem dat ik LBP eerst thuis speelde, toen bij mijn vriendin thuis met mijn eigen savegame (via USB stick gekopieerd) met haar profiel verder gespeeld. Uiteraard met de melding dat ik geen Trophies kon unlocken, maar die maken me niet zoveel uit, dus who cares? Opvolgend neem ik 'mijn' savegame weer terug mee naar huis, kopieer hem terug naar mijn profiel.... en dan krijg ik onder mijn eigen account ook de melding dat dit een gekopieerde savegame is van een ander profiel en dat ik geen trophies kan unlocken. En aangezien die melding élke keer kwam als je LBP bootte heb k maar besloten om m'n originele savegame weer terug te zetten en dan maar voor de 2de keer een stukje te spelen.

Dat ik de trophies niet krijg die ik niet onder mijn eigen profiel gescoord heb, soit, dat vind ik prima. Zoveel geef k er toch niet om. Maar dat ik niet eens normaal zonder die domme melding kan verder spelen dat vind ik wel irritant.

Door de Trophies zó strak te managen beperkt Sony zich echt tot slechts 1 PS3 per spel, ipv dat ik de mogelijkheid krijg om zelf te bepalen waar en wanneer ik de spellen speel, geeft Sony me nu de belemmering dat dat maar op 1 console en 1 account mag vanwege die Trophies.
WaterFire schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 16:59:
.....
Trouwens een tip voor de Home gebruikers: Als je een 'babe' ziet rondlopen die zich ook als babe gedraagt, bekijk haar trophies dan eens. Staat Buzz en dergelijke er bij dan kan het kloppen. Maar een mix van Resistance, COD4 en Motorstorm geeft 99% zeker wel aan dat je toch echt met een gozert te maken hebt...
Grappig :9 ik zou bijna gaan denken dat mensen op home gaan daten 8)

Of is het verder op een andere relevant dat iemand een 'babe' of een 'dude' is als game character?
Misschien dat ik wat inzicht mis hierin :>

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

F-Tim schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 18:32:
Mag ik zeggen dat ik de Trophies van de ene kant wel een goed concept vind, maar dat ze het wel iets soepeler moeten maken? Dat je dan meteen kunt zien met wie je te maken hebt online, en zodoende dus ook een 'eerlijkere' match kunt spelen online is uitstekend. Ook dat je zo nét wat meer moeite doet in bepaalde stukken is prima. Maar dat ze daardoor een andere functionaliteit storen vind k dan wel irritant.

Zo heb/had ik zelf het probleem dat ik LBP eerst thuis speelde, toen bij mijn vriendin thuis met mijn eigen savegame (via USB stick gekopieerd) met haar profiel verder gespeeld. Uiteraard met de melding dat ik geen Trophies kon unlocken, maar die maken me niet zoveel uit, dus who cares? Opvolgend neem ik 'mijn' savegame weer terug mee naar huis, kopieer hem terug naar mijn profiel.... en dan krijg ik onder mijn eigen account ook de melding dat dit een gekopieerde savegame is van een ander profiel en dat ik geen trophies kan unlocken. En aangezien die melding élke keer kwam als je LBP bootte heb k maar besloten om m'n originele savegame weer terug te zetten en dan maar voor de 2de keer een stukje te spelen.

Dat ik de trophies niet krijg die ik niet onder mijn eigen profiel gescoord heb, soit, dat vind ik prima. Zoveel geef k er toch niet om. Maar dat ik niet eens normaal zonder die domme melding kan verder spelen dat vind ik wel irritant.

Door de Trophies zó strak te managen beperkt Sony zich echt tot slechts 1 PS3 per spel, ipv dat ik de mogelijkheid krijg om zelf te bepalen waar en wanneer ik de spellen speel, geeft Sony me nu de belemmering dat dat maar op 1 console en 1 account mag vanwege die Trophies.

[...]

Grappig :9 ik zou bijna gaan denken dat mensen op home gaan daten 8)

Of is het verder op een andere relevant dat iemand een 'babe' of een 'dude' is als game character?
Misschien dat ik wat inzicht mis hierin :>
Daarnaast vindt ik dat tropies gegeven moeten worden voor dingen waar je moeite voor moet doen, die ene special move, die bijzondere jump, etc. Nu zijn er spellen waar de trophies echt nergens op slaan, bv GTA4 daar krijg je een trophy voor het van de boot af komen in het begin van het spel. Dit kan je niet overslaan dus die trophy krijgt iedereen voor niets. Beetje jammer

Ik ben in Home ook een 'babe' bij mij is dit voort gekomen uit de shooters die ik vroeger speelde, in Unreal Tournament waren de vrouwelijke characters stiller bij het lopen dan de mannelijke characters. Dit kon in 1on1 games soms bepalend zijn voor een win of loss. Sindsdien is het blijven plakken en ben ik bijna in alle games die ik speel een vrouwelijk character. Zelfs hier op tweakers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
swopdark schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 08:38:
[...]

Het lijkt wel een hype om als nieuwssite te melden dat er defect PS3 zijn na een update. In de meeste gevallen heeft het niks met de update te maken. Hie worden mensen dus onnodig bang van.
Ach, weet je meteen wél welke nieuwssite nou wel of niet geloofwaardig is. Iedere idiote redactie die 't bericht klakkeloos overneemt kan op een zwarte lijst :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvdt86
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-04 19:25
BladeRacer schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 13:38:
Afijn. :)
Een kapot file bestand was waarschijnlijk de oorzaak van de vastlopert.
Zegt-ie.
En na een restore van het PS3-systeem schijnt alles het weer te doen. *O*
Dus.

Iedereen hartstikke bedankt voor het meedenken en de reactie's.
Ik had afgelopen weekend hetzelfde probleem. Opeens wilde mn PS3 niet meer opstarten.. Heb hem afgelopen maandag opgestuurd naar Sony. Had beter ook even advies kunnen vragen;)

Psn: Rvdt86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
WaterFire schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 16:59:
Dat dacht ik ook toen de trophies net aangekondigd waren, maar om eerlijk te zijn ga ik toch altijd het lijstje wel af om te kijken welke 'haalbaar' zijn. De PS3 vrienden die ik heb houden eigenlijk allemaal van verschillende games, dus veel vergelijkingswaarde heeft het toch niet.
Maar het kan de levensduur van je games wel degelijk verlengen. Zo speelde ik Stardust vaak, en kwam nooit tot 10x multiplier, 9 was de hoogste. En met zo'n trophy blijf je het toch wat vaker proberen...

valt best mee hoor ik ken plenty of girls waaronder mijn eigen gf die dat soort games gewoon uitspelen, beetje stereotype gedachtte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sn0wblind schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 02:44:
[...]

valt best mee hoor ik ken plenty of girls waaronder mijn eigen gf die dat soort games gewoon uitspelen, beetje stereotype gedachtte ;)
ja, maar dan zijn het in werkelijkheid geen babes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
-RazieL- schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 16:16:
DMC4 heeft geen trophies. Het gaat mij erom dat de PS3 mijn eigen saves als "nepsaves" ziet zegmaar. Hierdoor kan ik o.a. mijn leveltijden etc niet meer vergelijken met anderen. En waarom heeft DMC4 dit wel terwijl Uncharted nergens over zeurt?
Sommige mensen (zoals ik) vinden het leuk om trophies te verzamelen en niet puur om te showen voor iemand anders. Bij mij heeft het iig geen enkele 'digitale penis' functie.

[ Voor 32% gewijzigd door P.E.No.1 op 30-01-2009 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyoma
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-08 12:59
Heb gisteren ook een PS3 gekocht :9~

Alleen nu geeft hij om de zoveel tijd een melding "An Ethernet cable is not connected"
Toch kan ik wel spul downloaden en online gamen.

Alleen upnp geeft aan dat het niet beschikbaar is en dat de Nat lvl 2 is (of iets dergelijks)

Iemand enig idee hoe dit kan??

De PS3 heeft een vast ip

Verder een machtig apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dyoma schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 09:05:

Alleen nu geeft hij om de zoveel tijd een melding "An Ethernet cable is not connected"
klinkt als een brakke kabel/poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online

Alleen upnp geeft aan dat het niet beschikbaar is en dat de Nat lvl 2 is (of iets dergelijks)

De PS3 heeft een vast ip

Ik had die error gister ook. Ik heb laatst een routertje tussen de kabelmodem en de ps3 gezet zodat mn 360 ook op internet kon en sindsdien had ik dit. Ik kon het fixen door de connection op 100TX full duplex te zetten ipv auto (custom settings in wired connection).Nadat ik dat gedaan had kreeg ik weer gewoon verbinding met mn router en viel de verbinding niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyoma
Dat zal ik vanmiddag eens proberen. Ik heb hem inderdaad op auto staan.

En dan weer verder met MGS4 *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Wellicht na eind februari een hoop extra PS3 eigenaren. Killzone 2 heeft gemiddeld een 9,4 en dit zal misschien een hoop shoote fanaten over de drempel trekken. De meeste reviews geven de game een dikke 9!

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33

De PS3 heeft een vast ip

router? ff tjekken oftie het blijft doen WRT54G V7.0 blijft namelijk steeds rebooten zogauw je er een PS3 op aansluit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Is het op een of andere manier voor elkaar te krijgen om zowel de wired als de wireless verbinding naast elkaar te laten draaien? Ik kan daar niets over vinden. Ook het aanmaken van 2 profielen met verschillende verbindings typen werkt niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyoma
Reloader schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 12:49:
[...]

router? ff tjekken oftie het blijft doen WRT54G V7.0 blijft namelijk steeds rebooten zogauw je er een PS3 op aansluit...
Ik heb er een Linksys WRT54G tussen zitten maar qua xbox360 werkt alles prima ook laptops werken er gewoon mee. (xbox en ps3 bekabeld en de rest draadloos)

Ik kan ook wel gewoon downloaden en online spelen maar toch geeft hij soms de melding en ook bij het openen van de "shop" doet hij soms moeilijk over verbinding krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 15:09

scorpie

Supra Addict

Gumball schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 13:04:
Is het op een of andere manier voor elkaar te krijgen om zowel de wired als de wireless verbinding naast elkaar te laten draaien? Ik kan daar niets over vinden. Ook het aanmaken van 2 profielen met verschillende verbindings typen werkt niet!
Nee, waarom zou je het willen trouwens?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Ik kan er geen touw aan vast knopen (door de inmens brakke vertaling) maar veel meer dan dat ze de cell opnieuw gaan gebruiken staat er volgens mij ook niet (wat al bekend was).

Omtrent netwerk: je kunt 1 netwerk adapter per keer gebruiken, dus OF wireless, OF wired.
Omtrent wired: ik denk dat de ps3 standaard eerst gaat kijken of er een 1000TX full duplex netwerk beschikbaar is en sommige routers klappen dan accuut de poort dicht of trekken het op een gegeven moment niet meer. 100TX is niet gigabit ethernet, maar via internet heeft niemand meer dan 10MB/sec dus gigabit ethernet is niet echt noodzakeljik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL denk eens effe logisch na.. ze maken al verlies en ze zijn nu al van plan met ps4 ? onzin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dyoma schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 13:10:
[...]

Ik heb er een Linksys WRT54G tussen zitten maar qua xbox360 werkt alles prima ook laptops werken er gewoon mee. (xbox en ps3 bekabeld en de rest draadloos)

Ik kan ook wel gewoon downloaden en online spelen maar toch geeft hij soms de melding en ook bij het openen van de "shop" doet hij soms moeilijk over verbinding krijgen.
Probeer eens de media server vanuit ps3 uit te schakelen en kijken hoe het dan werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Het zijn gewoon preliminary plannen, net zoals Microsoft al weet (of van plan is..) dat Windows 8 een microkernel krijgt, etc. De schaalbaarheid in acht nemend heeft Sony het idee dat ze voor de ps4 een op de Cell lijkende processor kunnen gebruiken, nou niets mis mee toch? Alleen zijn er altijd mensen die denken dat er al concrete plannen zijn of dat het apparaat al bijna klaar is.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Dyoma schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 13:10:
[...]

Paar pagina's terug staat de oplossing om je PS3 goed te laten werken met die router (zoeken op user Sentry23).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 13:47:
[...]

LOL denk eens effe logisch na.. ze maken al verlies en ze zijn nu al van plan met ps4 ? onzin..
ik mag hopen dat sony wel al bezig is met een opvolger; voordat deze 't licht is het eerder 2013 gok ik.

ontwikkeling en opstellen van dit soort documentatie gebeurd in een vroegstadium.
waarna het nog goed 5 jaar kan duren voordat zoiets een eerst werkende vorm krijgt

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

[...]

Ik mag toch hopen voor Sony dat ze al bezig zijn met de PS4, anders zouden de rijkelijk laat zijn :+ FYI: De Playstation 3 ontwikkeling/planning (vooral planning natuurlijk) is begonnen in 2001 :)

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 30-01-2009 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Anderen kunnen zien hoeveel je speelt.

Trophies zeggen niets over hoe goed iemand is. Ze zeggen eigenlijk gewoon niets, gewoon hooguit hoe lang iemand een bepaald spel gespeeld heeft.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
DarthDavy schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 14:21:
[...]

Trophies zeggen niets over hoe goed iemand is. Ze zeggen eigenlijk gewoon niets, gewoon hooguit hoe lang iemand een bepaald spel gespeeld heeft.
Dat is niet waar. Je krijgt toch ook trophies voor bepaalde prestaties in die je in een game neerzet. Bijvoorbeeld in Uncharted door 100 headshots te maken of 50 kills te maken met een bepaald wapen. Dit zegt niets over hoelang je die game speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

De grootste noob maakt wel eens een headshot, dus als die noob maar lang genoeg speelt dan haalt ie die trophy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:46

Ves

A gadget addicted Bounty

[...]

Lees nog ff de laatste financial report van Sony door. De PS3 heeft een kleine winst gemaakt.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:55

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

DarthDavy schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 14:21:
[...]

Een trophy voor het uitspelen van een bepaald spel op de hoogste moeilijkheidsgraad, zeg maar lost planet op extreme, zegt wel iets over hoe goed iemand is (en ja, ook over hoeveel iemand heeft gespeeld). :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nooit echt een trophy whore geweest.

Maar ik ben nu met Fallout 3 bezig... en ik MOET van mezelf gewoon alle trophies halen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

-RazieL- schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 16:43:
De grootste noob maakt wel eens een headshot, dus als die noob maar lang genoeg speelt dan haalt ie die trophy.
Dan was dat een slecht voorbeeld, maar neem bv de 'Beat Zico' of 'Zone Zeus' trophies in Wipeout. Die scheiden echt wel het koren van het kaf, alleen de dedicated spelers die het spel goed kennen hebben kans om deze trophies te halen. (En zelfs dan zijn ze erg moeilijk.) Voor de casual spelers die af en toe eens Wipeout opstarten zijn deze zo goed als onhaalbaar. Dus het zegt zeker wel wat over de skills van de speler.

[ Voor 3% gewijzigd door Meelobee op 30-01-2009 17:26 . Reden: typ0 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
PWM schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 14:08:
Ik mag toch hopen voor Sony dat ze al bezig zijn met de PS4, anders zouden de rijkelijk laat zijn
IDD en het zou een slimme zet zijn om CELL architectuur uit te breiden. Zoals ze zelf als zeggen: tegen die tijd is CELL programmering wat meer onder de knie en hebben ze niet weer een enorme opstarttijd nodig terwijl MS bijvoorbeeld met twee of drie Core 2 duo's op de proppen komt waar iedereen weer voluit me kan gaan.

Wat ik er van weet is dat CELL zich uitsteken leent om een een cluster samen te werken. frot dus 4 CELL's bij elkaar en hiermee besparen ze dik veel ontwikkelkosten terwijl de CELL nog lang niet uitgerangeerd is.

Ook BC met PS3 games zou makkelijker gaan als ze gewoon weer een CELL zouden toepassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

BC is zo'n mooi fabeltje... BC is altijd mogelijk zolang bitjes bestaan. Dat Sony tot nu toe de boot afhield kwam denk ik omdat de PS2 nog prima verkocht (en daar winst op gemaakt wordt). Smoesjes als dat een bepaalde chip benodigd zou zijn is echt onzin, het zou het alleen makkelijker maken, aangezien je maar een kleiner deel hoeft te emuleren, datgene wat niet in die ene chip zit. Zodra de PS2 gewoon klaar is, en er ook geen nieuwe games meer voor worden ontwikkeld, dan zal Sony denk ik wel een BC patch uitbrengen, die de volledige PS2 emuleert. Alleen houd ik m'n hart dan wel goed vast omdat ik de class action suits nu al op de loer zie liggen. Als Sony dan zowel psone, alsmede Playstation 2 games op de PSN ter download ter beschikking stelt (tegen betaling uiteraard), maximaliseer je de inkomsten.

Maargoed, over die PS4.. Sony heeft voor zowel de ps1, 2 en 3 een life cycle van zo'n 10 jaar gegeven. Dat houdt in dat ze 10 jaar lang het platform blijven steunen, maar dat wil niet zeggen dat een opvolger ook niet binnen die 10 jaar geintroduceerd zal worden. Niet zo heel gek natuurlijk, want je wil eigenlijk de opvolger meteen op stoom hebben lopen als z'n voorganger zo'n beetje echt aan het afzwaaien is. Dat heeft Sony echt wel goed door. Natuurlijk zijn ze allang bezig met de PS4, en ja, hij zal vast en zeker met een opgeschaalde CELL werken, die is ontwikkeld om zo goed mogelijk mee te kunnen schalen. Dat er ineens "plannen" opduiken is niet echt spannend te noemen natuurlijk, want als je een beetje nadenkt is het gewoon heel logisch. De wat jongere mensen denken alleen te enthousiast dat er een PS4 voor de deur staat en dat we met kerst de introductie kunnen verwachten ofzo, en dat is natuurlijk niet zo, aangezien we die 10 jaren als life cycle gebruiken. Een preliminary design voor de PS4 zal vast en zeker al op tafel liggen, maar hij zal de komende jaren alleen maar verfijnd worden hoe dichterbij we bij de introductie komen, maar dat zal voorlopig echt nog niet het geval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

scorpie schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 20:43:
BC is zo'n mooi fabeltje... BC is altijd mogelijk zolang bitjes bestaan. Dat Sony tot nu toe de boot afhield kwam denk ik omdat de PS2 nog prima verkocht (en daar winst op gemaakt wordt). Smoesjes als dat een bepaalde chip benodigd zou zijn is echt onzin, het zou het alleen makkelijker maken, aangezien je maar een kleiner deel hoeft te emuleren, datgene wat niet in die ene chip zit.
Je vertelt zelf fabeltjes. Perfecte software-emulatie is extreem complex (zo niet onmogelijk) en kost veel te veel tijd/geld, als het al lukt. Zeker als er direct op de hardware wordt geprogrammeerd dan is dat bijna niet met software-emulatie op te vangen. Niet voor niets dat emulators van zelfs de C64 of andere hele oude apparaten niet perfect werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Er zijn ps3's geweest met softwarematige emulatie ZONDER de ps2-hardware ingebouwd, maar de huidige modellen hebben geen BC terwijl die net zo goed softwarematige emulatie zouden kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

mace schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 21:10:
Er zijn ps3's geweest met softwarematige emulatie ZONDER de ps2-hardware ingebouwd, maar de huidige modellen hebben geen BC terwijl die net zo goed softwarematige emulatie zouden kunnen hebben.
Nee, er zijn 2 typen BC. Je hebt de originele 60GB die hier niet verkocht is die een volledige PS2 in zich heeft en goede BC heeft. Dan heb je de 60GB die hier verkocht is en die een halve PS2 in zich heeft. Die moet de CPU missen, maar heeft wel de GPU. Die laatste heb ik ook en er zijn dan al de nodige PS2-games die het helemaal niet doen of de nodige problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
scorpie schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 20:43:
Zodra de PS2 gewoon klaar is, en er ook geen nieuwe games meer voor worden ontwikkeld, dan zal Sony denk ik wel een BC patch uitbrengen, die de volledige PS2 emuleert. Alleen houd ik m'n hart dan wel goed vast omdat ik de class action suits nu al op de loer zie liggen. Als Sony dan zowel psone, alsmede Playstation 2 games op de PSN ter download ter beschikking stelt (tegen betaling uiteraard), maximaliseer je de inkomsten.
Persoonlijk denk ik dat mensen te veel waarde hechten aan de BC, als je in absolute getallen gaat kijken dan zal van de BC PS3 systemen nog geen 5 procent van de tijd een PS2 game gespeeld worden. Dat is marketing technisch gewoon totaal niet interessant, enkel bij releases van vervolgen van PS2 titels zou het goed kunnen uitpakken. Dus om voor 40gb/80gb speciale software te schrijven die het mogelijk maakt die enkele titels te spelen lijkt mij niet logisch, zeker niet nu Sony in de financiële diarree zit.

Toen ik nog een 60gb had heb ik enkel GoW, MGS en Shadow of the Collosus gespeeld, maar dat was omdat ik die titels nog had liggen en er toen geen vette titels uitkwamen op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Persoonlijk denk ik dat mensen te veel waarde hechten aan de BC, als je in absolute getallen gaat kijken dan zal van de BC PS3 systemen nog geen 5 procent van de tijd een PS2 game gespeeld worden.
Waar haal jij die statistieken in hemelsnaam vandaan :?

Ik vind het gebrek aan BC een groot gemis. Ik heb nog een geprobeerd om een exemplaar met volledige BC in Japan te pakken te krijgen, maar er worden tegenwoordig fortuinen voor betaald, om je maar een idee te geven hoe gewild het voor sommige mensen is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 21:42:
[...]

Ik vind het gebrek aan BC een groot gemis. Ik heb nog een geprobeerd om een exemplaar met volledige BC in Japan te pakken te krijgen, maar er worden tegenwoordig fortuinen voor betaald, om je maar een idee te geven hoe gewild het voor sommige mensen is.
"Fortuinen"... Omdat je natuurlijk ook gemakkelijk voor 80 euro in de uitverkoop een nieuwe ps2 slim kan kopen zeker... |:(

ah, en natuurlijk vertegenwoordig jij op je eentje een volledige statistiek? Jij bent per definitie meer dan 5% ...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2009 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Edit: ik was ff in de war. 8)7

[ Voor 104% gewijzigd door mace op 30-01-2009 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in dat geval, nvm :)

[ Voor 151% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2009 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

nvm 3 :P

[ Voor 97% gewijzigd door mace op 30-01-2009 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

[...]

Er zijn ook mensen die duizenden euro's betalen voor een postzegel. Dat wil niet zeggen dat iedereen zo'n postzegel wil hebben, maar is een teken van schaarste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
BC is zeker wel interresant. Mijn 60 gig heeft in den beginne nog druk God Of War 2 moeten spelen toen er in 2007 een PS3 toptitel droogte was. Soms knal ik r nog welles een PS2 diskje in maar meestal schrik ik me dood grafischerwijs. Games als Dragon Quest 8 zijn tijdloos en Shadow of the colossus staat ook nog te trappelen. "Helaas" is de PS3 toptitel droogt nu al meer dan een jaar over en kom ik om in de vette PS3 games die wachten om uitgespeeld te worden.

BC is voor mij nu geen belangrijk item meer. De 4 USB en cardreader vind ik dan weer wel handig. Ik was een tijdje geleden bijna van plan mijn 60 gig te verkopen en een 80 gig te kopen met winst. Uiteindelijk niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
scorpie schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 13:11:
[...]

Nee, waarom zou je het willen trouwens?
Internet via wifi, media streamen via gbit lan van laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:15

fmb

fmb schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 21:00:
[...]
Vandaag heeft DHL de eerste afleverpoging gedaan voor de vervangende PS3. Was helaas niet thuis, morgen ook niet dus dat wordt ophalen.
Heb weer een PS3 terug, heeft 2 weken geduurd. PS3 ziet er prima uit en vertoond geen rare kuren.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Tja dat schud ik zo uit mijn mouw, kan er niks aan doen...\

Dit is natuurlijk een ruwe schatting maar naar alle waarschijnlijkheid wel de waarheid. Als Sony alle gebruikers van een PS3 met (PS2) BC nu zouden vragen of ze vaak van die functie gebruik gemaakt hebben de afgelopen 3 maanden zullen érg weinig mensen volmondig JA kunnen antwoorden.

In het begin in de PS3 'toptitel droogte' was het logisch dat je nog wel redelijk vaak een PS2 topper erbij pakte maar nu kun je jezelf tot de hardcore fan rekenen als je nog die oude PS2 franchises op een machine speelt die zo veel mooiere/vettere dingen kan. [/mening]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
swopdark schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 22:15:
BC is zeker wel interresant. Mijn 60 gig heeft in den beginne nog druk God Of War 2 moeten spelen toen er in 2007 een PS3 toptitel droogte was. Soms knal ik r nog welles een PS2 diskje in maar meestal schrik ik me dood grafischerwijs. Games als Dragon Quest 8 zijn tijdloos en Shadow of the colossus staat ook nog te trappelen. "Helaas" is de PS3 toptitel droogt nu al meer dan een jaar over en kom ik om in de vette PS3 games die wachten om uitgespeeld te worden.

BC is voor mij nu geen belangrijk item meer. De 4 USB en cardreader vind ik dan weer wel handig. Ik was een tijdje geleden bijna van plan mijn 60 gig te verkopen en een 80 gig te kopen met winst. Uiteindelijk niet gedaan.
Er zitten natuurlijk wel kleine nadelen aan, de Cell is een stuk groter waardoor er meer warmte vrij komt, wat resulteerend is in meer herrie, wat cruciaal is voor Blu-ray kijkers.

Mag deze bij het lijstje? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Shiver23 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 21:08:
[...]

Je vertelt zelf fabeltjes. Perfecte software-emulatie is extreem complex (zo niet onmogelijk) en kost veel te veel tijd/geld, als het al lukt. Zeker als er direct op de hardware wordt geprogrammeerd dan is dat bijna niet met software-emulatie op te vangen. Niet voor niets dat emulators van zelfs de C64 of andere hele oude apparaten niet perfect werken.
Hier wil ik, hoewel het toch vrij diep gaat en offtopic-ish is, toch nog even op reageren. Een computer heeft een beperkt aantal instructies tot zijn beschikking, die te samen de instruction set vormen. Nu zijn er soms speciale instructies die inderdaad niet geëmuleerd kunnen worden omdat ze bijvoorbeeld teveel registers (tegelijk) gebruiken, die de emulerende computer, niet tegelijk kan gebruiken om welke reden dan ook. Verder kan ik niet echt een reden bedenken waarom het technisch gezien niet mogelijk zou moeten zijn. De enige reden die ik me kan bedenken dat sommige c64 games (en andere specifieke games op bepaalde platforms) het nog altijd niet vlekkeloos doen is omdat die games bepaalde hacks gebruiken die de emulators niet ingebouwd krijgen omdat het ontwerp nog altijd niet 1:1 wordt gebruikt, maar het wordt gereversed engineered. Als game developers dan een "geheime truuk" hebben gevonden (hack dus) om iets voor elkaar te krijgen, en de emulatorbouwers houden alleen rekening met de specificaties zoals opgegeven en gereverse-engineered, werkt die hack dus niet.

Maar bovenstaande verhaal gaat natuurlijk niet op als je nieuwe machine meer registers tot zijn beschikking heeft dan de machine die hij probeert te emuleren, je zelf het oude ontwerp tot je beschikking hebt, en de instruction set van je huidige machine gewoon een uitbreiding is van de instruction set van de te emuleren machine. Sony heeft immers ook zelf de PS2 gebouwd.

Ik heb (een tijd geleden weliswaar) zelf een emulator moeten schrijven, dus ik mag wel zeggen dat ik er een klein beetje verstand van heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 18-09 23:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ach ik vergelijk het altijd met de mac/linux/windows als PS1/2/3. In theorie zouden ze alles van elkaar moeten kunnen draaien (naja, linux met wine dan), maar in de praktijk nagenoeg niet. Toch werken ze met nagenoeg dezelfde hardware.

En zeker de PS2 slim is best goedkoop om er apart bij te hebben, ik heb dan wel nog de oude PS2, mocht ik echt zo graag nog PS2 games spelen. (en natuurlijk de eerste generatie PSX in mijn bezit :P).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 21:48:
[...]

"Fortuinen"... Omdat je natuurlijk ook gemakkelijk voor 80 euro in de uitverkoop een nieuwe ps2 slim kan kopen zeker... |:(

ah, en natuurlijk vertegenwoordig jij op je eentje een volledige statistiek? Jij bent per definitie meer dan 5% ...
Ik beweer helemaal niets te vertegenwoordigen. Maar als ik in Japan rondloop voor een tweedehandse PS3 en merk dat de tweedehandse exemplaren met volledige backwards compatibility meer waard zijn dan een hagelnieuwe PS3 dan mag ik hier gerust de conclusie uittrekken dat ik niet de enige ben die hier belang aan hecht, hoe negatief de reactie ook is dat dit bij jou (zoals gewoonlijk) uitlokt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gumball schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 13:04:
Ja hoor dat kan heel goed, ik heb het hier ook draaien met zowel wireless als wired.
Werkt gewoon door elkaar en heb nooit problemen. (laptop en iphone wireless, ps3 wired).
Wired voor ps3 was niet nodig geweest maar heb het toch gedaan omdat het kon :P
Moet je in je routerisntellingen aangeven.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2009 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 08:31:
[...]

Ja hoor dat kan heel goed, ik heb het hier ook draaien met zowel wireless als wired.
Werkt gewoon door elkaar en heb nooit problemen. (laptop en iphone wireless, ps3 wired).
Wired voor ps3 was niet nodig geweest maar heb het toch gedaan omdat het kon :P
Moet je in je routerisntellingen aangeven.
Er wordt bedoeld om hetzelfde apparaat (ps3) zowel bedraad als draadloos te laten werken, en dat kan niet. Je netwerk zowel draadloos als bedraad gebruiken kan uiteraard wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorpie schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 09:56:
[...]

Er wordt bedoeld om hetzelfde apparaat (ps3) zowel bedraad als draadloos te laten werken, en dat kan niet. Je netwerk zowel draadloos als bedraad gebruiken kan uiteraard wel.
My bad, verkeerd gelezen :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
angelus20 schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 00:20:
[...]

Er zitten natuurlijk wel kleine nadelen aan, de Cell is een stuk groter waardoor er meer warmte vrij komt, wat resulteerend is in meer herrie, wat cruciaal is voor Blu-ray kijkers.

Mag deze bij het lijstje? :+
Ik was laatst bij een vriend van me en ie heeft een 40 gig PS3. Na een tijdje gamen begon dat ding 10 minuten lang ff volluit te blazen. Echt belachelijk. Een andere vriend van me heeft ook een 40 gig-er maar ik kan niet zeggen dat die noemenswaardig stiller is dan mijn 60gig uitvoering. Ben juist bang dat, als ik een nieuwe PS3 koop ik dan juist een luidruchtige heb. Dat de huidige 80 gig versies minder stroom verbruiken dan mijn "oude" 60 gig kan me werkelijk helemaal geen zak schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
swopdark schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 17:36:
[...]
Ik was laatst bij een vriend van me en ie heeft een 40 gig PS3. Na een tijdje gamen begon dat ding 10 minuten lang ff volluit te blazen. Echt belachelijk. Een andere vriend van me heeft ook een 40 gig-er maar ik kan niet zeggen dat die noemenswaardig stiller is dan mijn 60gig uitvoering. Ben juist bang dat, als ik een nieuwe PS3 koop ik dan juist een luidruchtige heb. Dat de huidige 80 gig versies minder stroom verbruiken dan mijn "oude" 60 gig kan me werkelijk helemaal geen zak schelen.
True, de 60gb die ik eerst had was erg stil. Toen ik na RMA een model terug kreeg wat beduidend meer lawaai maakte heb ik een 80gb gekocht. Maar ook die is echt wel te horen tijdens stille scenes in films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Mijn PS3 stuitert naar mijn mening nogal eens.
Heb firmware 2.60 erop staan maar daarvoor deed die dit ook al.
Als ik nu bijvoorbeeld Brothers in Arms speel en je hebt die filmpjes dan blijft die af en toe hangen en gaat gelijk weer door.
Ditzelfde gebeurd binnen Resistance 2 tijdens het spelen.
Is hier een verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
swopdark schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 17:36:
[...]

Was het niet zo dat de 40GB versie alleen de cell kleiner was gebakken en de gpu daarintegen gewoon op 90nm?
De 80GB versie is daarintegen beide op 65nm gebakken, wat resulteerend is bij mij althans dat het totaal geen geluid maakt.
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 17:59:
[...]

True, de 60gb die ik eerst had was erg stil. Toen ik na RMA een model terug kreeg wat beduidend meer lawaai maakte heb ik een 80gb gekocht. Maar ook die is echt wel te horen tijdens stille scenes in films.
Zoals ik boven aangegeven heb maakt die van mij bij films en bij hevige scenes in games totaal geen geluid.
Althans niet wat ik echt kan horen? wat ik hoor zou misschien soms is het loopwerk zijn.

Flinke voordeel dus tegenover een 60gb variant, of ik ben gewoon een gelukkige eigenaar van een stille ps3 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb zelf een 80bg, staat vrij vaak lang aan, maar hoor niks hinderlijksvan de ventilator. Anders zet je toch de tv / reciever wat harder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
angelus20 schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 18:35:

Was het niet zo dat de 40GB versie alleen de cell kleiner was gebakken en de gpu daarintegen gewoon op 90nm?
De 80GB versie is daarintegen beide op 65nm gebakken, wat resulteerend is bij mij althans dat het totaal geen geluid maakt.
hmm de algemene mening is dus dat de 80 gig PS3 bijna helemaal stil is. Mijn 60 is ook echt heel stil, ik zou het wel eens naast elkaar willen horen.

Als ik op marktplaats kijk kan je er iig niet meer de hoofdprijs voor vragen. De meeste zetten hun 60 gig versie te koop incl 5 spellen terwijl ik er geen spellen bij wil verkopen EN er minstend 399,- voor wil hebben. Naja dan blijf ik toch lekker verder gamen op mijn zeldzame bakkie... Naar mijn idee maakt de PS3 wel minder geluid als ik hem verticaal zet, kan ook tussen men oren zitten. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorpie schreef op maandag 26 januari 2009 @ 11:07:
[...]

Aangezien ik dus ook nog die verouderde avr 135 heb, weet ik dat je bij je channels wel de goede optical channel moet kiezen. Die optical in aan de voorkant is bijvoorbeeld opt3. Op de afstandsbediening kun je dat kiezen met de knop rechtsboven het midden zeg maar (dacht ik, in ieder geval 1 van die 4 uit het midden).

edit: damn you hanssuh! :( :P
Helemaal geweldig.. :) Dat werkt.. ;) GHWT gaat toch effe anders worden met surround sound.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de TS even aangepast omdat ik wat leuks tegen kwam op Gizmodo.com, ze hebben met Ubuntu het voor elkaar gekregen oude NES/SNES games te emuleren zodat ze ook nog te besturen zijn met de Dualshock!

Hier het aangepaste stukje:
:? Ik heb weleens gelezen dat je een ander besturingsysteem op de PS3 kan zetten?
Dat klopt. Op de PS3 kun je Linux installeren zodat de PS3 een volwaardige PC wordt. Snelheden die je met Linux op de PS3 kan verwachten zijn gelijk als een PowerPC die op 3.2Ghz lopen. De Linux distributies die je op dit moment kan installeren zijn: Ubuntu, Fedora 8, Gentoo, Debian, and Yellow Dog.

Op Gizmodo hebben ze ook een handige guide geschreven voor installatie met als doel via Ubuntu die oude vertrouwde Nintendo games te emuleren. Check het hier

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2009 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy-Jan Prijs
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 19:28
Vandaag is er tijdens het spelen van Resistance 2 een scheur in mijn schijfje gekomen :s

Tijdens het spelen van Resistance 2 hoorde ik wat leek op een tik vanuit mijn ps3 en kort daarna stopte Resistance 2 er volledig mee en hoorde ik dat de bluray steeds opnieuw het schijfje probeerde te lezen.

Geen idee wat er aan de hand was heb ik mijn ps3 een keer voor de zekerheid uit en aan gezet en opnieuw het schijfje ingebracht (op dat moment wist ik nog niet dat er een scheurtje in de disc zat).
Opnieuw probeerd te ps3 constant het schijfje te lezen en nadat ik het schijfje uit mijn ps3 haalde zag ik tot mijn verbazing een scheur in mijn schijfje zitten van binnenuit tot ongeveer de helft naar buiten toe.

Heb het spel nu een iets meer dan een maand maar het schijfje is niet meer dan 4 keer in mijn ps3 geweest.
Op de webste van Insomniac zou ik bij Scee moeten zijn omdat dit de distributeur is van de schijfjes.
Dus een mail weggedaan aan de desbetreffende contact persoon op de Scee website hoe ik mijn schijfje kan laten vervangen.
Iemand anders hier ervaring mee ? want zoiets heb ik nog nooit meegemaakt met geen een cd/dvd die ik ooit gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Het is wel eens vaker gebeurd, ik heb zelf ervaring met een uit elkaar gespatte cdrom in een pc. Gewoon uitgever vragen om een nieuwe. Dan krijg je die meestal tegen verzendkosten thuisgestuurd wanneer je je kapotte + (kopie van) bon naar hun stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze foto stond op Joystiq, het is een foto genomen bij Media Molecule (LBP) waar op de achtergrond een white board te zien is met alle geplande patches/updates voor LBP. Opvallend is dat er kaasnamen gebruikt worden; Edammer, Leerdammer, Jarlsberg, Cornish Yarg.. Weet iemand hier of er bij MM een nederlander werkt? Twee hollandse kazen is natuurlijk wel opvallend. Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/playstation.joystiq.com/media/2009/01/lbpscheduleleakedfull310109580.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:37

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Huh? Ik pak net mijn netgekochte PS3 uit en sluit hem aan... Er zit geen kabel bij om de controller via USB aan te sluiten? :S Er zit niet eens een component-kabel bij maar alleen zo'n sjebbig scart-geval? :S

Vind dit wel een beetje erg mager. Koop je een PS3... kan je nog allemaal shit erbij gaan kopen...

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Die USB-kabel voor de controller hoort er wel degelijk bij te zitten, maar dat er geen component-kabel bij zat, had je van te voren wel ergens kunnen lezen :P
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Games-import is offtopic hier. In dit topic is het beter op z'n plaats...