Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-04 12:13
Dankzij iemand die ik ken kan ik nu ook de Special Forces wapens gebruiken en vooral omdat ik de L96A1 vele malen fijner vind dan de M95. Vandaag weer een paar lekkere potjes gespeeld, moet alleen nog aan de recoil wennen, aangezien ik BF2 nog niet zolang speel. Heb momenteel 1258 punten, nog 1242 tot de volgende rang :).

Vliegen... hmm ben ik nog niet echt goed in, heb wel al ervaring ermee dankzij BF Heroes en BF1942/DC (op LAN-party). Maar sommige mensen zijn echt sick mbt vliegen... krijg je ook niet echt neergeschoten.. en al helemaal niet vanaf de grond.

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:07

MsG

Forumzwerver

Dus als ik het goed begrijp kan je in normale BF2 online play ook voordeel hebben aan de aankoop van Special Forces? Ik en een vriend hebben namelijk Deluxe, dus mét SF. Maar een andere vriend alleen BF2.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:33

kronolith

[EDIT]

MsG schreef op woensdag 23 december 2009 @ 19:11:
Dus als ik het goed begrijp kan je in normale BF2 online play ook voordeel hebben aan de aankoop van Special Forces? Ik en een vriend hebben namelijk Deluxe, dus mét SF. Maar een andere vriend alleen BF2.
Ja, je kan meer wapens vrijspelen, zoals de l96, Scar, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-06 09:07
Nee, je hoeft hem niet te kopen, maar wel een keertje spelen. Dus als die vriend van jou keer bij jou inlogt via special forces en een map speelt, dan kan hij daarna ook de special forces unlocks nemen. Voor elke unlock die hij al had kan hij er nog een kiezen, en in de toekomst bij elke unlock 2 wapens kiezen.

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-05 21:02
Zeg, is die server soms van de leg, heb recent een gouden en zilveren medaille gehaald en beiden zijn niet toegekend |:(

Wie kan ik mailen daarover 8)7

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-06 14:01

Murk

Is this thing on?

lredev schreef op woensdag 23 december 2009 @ 20:40:
[...]

Nee, je hoeft hem niet te kopen, maar wel een keertje spelen. Dus als die vriend van jou keer bij jou inlogt via special forces en een map speelt, dan kan hij daarna ook de special forces unlocks nemen. Voor elke unlock die hij al had kan hij er nog een kiezen, en in de toekomst bij elke unlock 2 wapens kiezen.
Zeker weten dat dit werkt? Vroeger ook een keer geprobeerd maar werkte om de 1 of andere reden niet .. toen niet lang moeilijk over gedaan en heb gewoon bf2 complete gekocht.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Murk schreef op donderdag 24 december 2009 @ 09:49:
[...]

Zeker weten dat dit werkt? Vroeger ook een keer geprobeerd maar werkte om de 1 of andere reden niet .. toen niet lang moeilijk over gedaan en heb gewoon bf2 complete gekocht.
Ja dat werkt. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• lredev
[...]

Je meot wel een ronde uit spelen geloof ik, en let even op dat je in een ranked server zit ;)

Je merkt het snel genoeg, want als goed is krijg je erna gelijk in BFHQ een scermpje met keuze voor nieuwe wapens (als je al eerder een unlock hebt gehaald tenminste..)

• wsLy
[...]

Ik heb zelf geen Special Forces maar een vriend van me wel. Deze heeft via mijn account gespeeld en toen beschikte ik over de Special Forces unlocks :).
Dus het werkt wel, maar die persoon moet dan wel evene en tijdje op je account spelen.

Stichting Hobbyserver

Anoniem: 86074

Vraagje ... nogmale granaten, doe die meer damage dat die nades die je met je assault wapen kunt schieten? Of is de range groter van normale granaten ... ikzelf lig vaak al om als een nade een aantal metertjes van me vandaan afgaat ... maar ik heb al een paar keer een rakkertje met mijn assualt wapen in een groep laten landen ... nakko :).

SF kost bijna niets dacht ik ... is de moeite waard ... ik vind een aantal maps iig erg cool, en laad ook regelmatig ook SF. Warlord is een map die je niet wil missen :D !

• wsLy
Iemand trouwens tips om die irritante helikopters neer te knallen als er geen AA-gun in de buurt is? Of is het dan gewoon game over voor je...
Wordt namelijk gek van die vliegtuigen en helikopters...

Stichting Hobbyserver

• lredev
wsLy schreef op donderdag 24 december 2009 @ 16:04:
Iemand trouwens tips om die irritante helikopters neer te knallen als er geen AA-gun in de buurt is? Of is het dan gewoon game over voor je...
twee keer raken met AntiTank raket en ze zijn kapot. het is even oefenen, het loont zeker de moeite, want doorgaans gaan ze na 1 hit al weg om te repairen. In dit soort gevallen loont het ook om in een eenheid te zitten die elkaar begrijpen, dus 2 man tegelijk zo'n heli antitanken en het is gauw voorbij voor ze..

Anoniem: 88911

Vooral niet in voertuigen/ground defense gaan zitten, want dan krijgen ze het al snel door.

Enige echte oplossing is om met de anti-tank kit te spelen, en dan goed mikken en bidden dat je raakt ;)

• RTG
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online

RTG

De beste oplossing is gewoon te zorgen dat ze je niet snel zien of anders het ze zo moeilijk mogelijk maken. En zodra je die helicopter of dat vliegtuig ziet; meteen spotten. Je hebt geen idee hoe groot dat het verschil maakt voor je eigen team (als ze tenminste weten wat ze aan het doen zijn ;)).

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-06 10:27
Zorgen dat je uit het zicht van de chopper in een AA-vehicle ziet te komen. Het moment dat hij draait en hij je ziet, heb je hem al te pakken.

Of gewoon in een jeep/buggy zitten en met het machinegeweer knallen wat erop staat. Ze merken vaak pas na een tijdje dat ze beschoten worden en dan duiken ze vaak weg :) of zijn te laat

• wsLy
Nja probleem is dat ik meestal als medic of sniper speel, ofja het grootste gedeelte van de tijd die ik in BF2 doorbreng. Maar als er dus geen voertuigen of AA-gun in de buurt is ben je als sniper, of een andere class behalve AT, ten dode opgeschreven?

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wsLy schreef op donderdag 24 december 2009 @ 20:09:
Nja probleem is dat ik meestal als medic of sniper speel, ofja het grootste gedeelte van de tijd die ik in BF2 doorbreng. Maar als er dus geen voertuigen of AA-gun in de buurt is ben je als sniper, of een andere class behalve AT, ten dode opgeschreven?
Probeer gewoon te spawnen met een klasse die op dat moment nodig is. Te veel snipers werkt niet echt, of zorg dat je in een squad zit die goed verdeeld is.

Ik breng mijn tijd op vehicle servers meestal als anti-tank door :D !

Of zorg dat je in een anti-tank squad zit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-01-2022

Cybr

Het klopt allemaal

Anoniem: 86074 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:17:
[...]

SF kost bijna niets dacht ik ... is de moeite waard ... ik vind een aantal maps iig erg cool, en laad ook regelmatig ook SF. Warlord is een map die je niet wil missen :D !
Warlord is een echte map voor Teamplay. Een beetje handige Squadleader, alerte Commander, een paar RPG-7's en geen tank of pantserwagen is nog veilig. Veel dynamischer dan Karkand Er zijn een paar prima (vehicle) servers zoals BMMC en Crackhouse. De laatste met een vrij hoge ping, ik speel er met een ping van 129 maar game play is en blijft goed. BMMC ligt rond de 40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-06-2024
Even een vraagje tussendoor. Ik heb sinds gisteren BF2 gekocht (Steam) , alleen zit ik daar vast aan mijn oude gamespyID. Dat zijn dus nicknames die ik niet meer gebruik. Als ik deze wijzig via ''update profile'' op xfire, blijft ingame mijn oude nickname staan.
Is er een manier om ingame je nickname te veranderen, of een nieuwe gamespyid te maken?(dat lukt mij ook niet meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vivaladen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-06-2020

Vivaladen

SWC

zooo nou ik heb eindelijk de 5000 punten gehaald en mn nieuwe unlock..speel voornamelijk Suport&sniper en heb nu voor beiden classes alle wapentjes vrijgespeeld..had alleen de L96A1 nog niet en heb als 2e unlock maar die SA80 gekozen voor de medic class,echt een pareltje die L96 : op wake island maak je er mooie kills mee vanaf dat eilandje waar die atillery guns staan en ook al staat er bij naukeurigheid&schade ongeveer hetzelfde als die andere 2 guns vd USMC het lijkt wel of ie op grotere afstand veel nauuwkeuriger is dan de M24 en die Beretta .50 cal buksen...die laatste heeft natuurlijk dan ook een hele dikke crosshair waardoor de lijntjes ervan op grotere afstand ongeveer net zo dik zijn als de doelwitten zelf haha maar mmmm echt genieten die L96 :D "Jaja Dennis is Happy haha"

trouwens nog wel wat download technische vraagjes :
ik heb die EA downloader en heb ook via die downloader BF2142 aangeschaft + expansion en die kon ik helemaal downloaden en voor de patch stond er een apart download balkje..nu heb ik ook battlefield "complete nogwat editie" aangeschaft das met spec.forces en de 2 booster packs maar die nieuwe patch staat er niet bij zoals dat wel het geval was met BF2142 moet ik deze nu alsnog met de hand downloaden?

vraagje 2 : zoja hebben jullie nog handige links waar ik de patch dan vanaf kan halen (en waar het geen 4-5 uur duurt?)

vraagje 3: ik had BF2 nog geinstalleerd staan op mn pc terwijl ik die complete edition aan het downloaden was..als ik hem nu via dat "ea downloader" op het knopje spelen druk vraagt ie nogsteeds om de Cd-rom..is hier iets fout gegaan?moet ik nu de hele boel er ff op en af gooien of wat kan ik het beste doen?het spel staat er echt maar 1x op in een mapje genaamd EAGAMES en dat terwijl BF2142 in een mapje staat dat Electronic arts heet.......

kortom ik ben eventjes het pad kwijt haha ik zit geloof ik nog op versie 1.4 want heb wel al die map genaamd "Road to Jalabad" (of zoiets) en die optie dat je "No Vechicle mode" wat geloof ik in die patch erin was gestopt...was wel blij dat er nog een stuk of 10-20 servers nog op mijn versie draaide in ranked mode waardoor ik mn rankje up kon gaan en mn schatje in ontvangst kon nemen (L96) unlock+rank up ging gepaard met een matige bronze star :P

ooow en p.s. hoe zit dat nou met steam en gamespy?ik heb steam wel voor Dawn of War 2 maar niks van battlefield daar op gezien,via de EA downloader gekocht..ennuh gamespy heb ik nog nooit gebruikt..is dat een must?wat doet het precies en is het nou echt zoveel makkelijker?toegevoegde waarde?

nou alvast bedankt voor de antwoorden en het lezen..ennuh goedemorgen trouwens nog allemaal
-->beetje offtopic-->goede feestdagen gehad allemaal?

[ Voor 16% gewijzigd door Vivaladen op 28-12-2009 07:30 ]

The Stormwind Crusaders - Pyrewood Village

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
Hmm iemand anders nog problemen dat hij / zij soms geen punten en / of een medaille krijgt terwijl je die hebt verdient?

Op de 24ste zat ik in een ranked server als medic te spelen haalde 101 punten en een bronze medaille omdat ik als 3e was geëindigd, maar tot nu toe heb ik mijn punten en medaille nog niet gekregen :s.

Afbeeldingslocatie: http://screenshot.xfire.com/screenshot/natural/3f9e72ffac1c3c75198599b8b4daa13f7829fe5a.png
Afbeeldingslocatie: http://screenshot.xfire.com/screenshot/natural/d15b0290c07134111922532c32b8fefd57dfcea3.png

Is dit een vaker voorkomend probleempje of...

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vivaladen

Vivaladen

SWC

wsLy schreef op maandag 28 december 2009 @ 09:29:
Hmm iemand anders nog problemen dat hij / zij soms geen punten en / of een medaille krijgt terwijl je die hebt verdient?

Op de 24ste zat ik in een ranked server als medic te spelen haalde 101 punten en een bronze medaille omdat ik als 3e was geëindigd, maar tot nu toe heb ik mijn punten en medaille nog niet gekregen :s.

Is dit een vaker voorkomend probleempje of...
ja klinkt me bekend in de oren,maar het is niet altijd zo..vanmorgen kreeg ik mn bronzen medaillie gelijk in de bus..maar de promotie die ik eigelijk gisteren al had gehaald kwam ongeveer gelijk met die medaille..het potje erna schoot ik iemand dood en toen kwam ie..tadaa u bent gepromoveert!! ook een beetje laat haha

maar heb ook wel eens gehad dat ik geen punten kreeg :S maar meestal als je het potje afmaakt,n nieuwe start en vervolgens daaruit gaat,uitlogt en opnieuw opstart dan krijg je het meestal bij die beruchte eerste kill in het nieuwe potje :S maar maak je het potje waarin je een medaille hebt behaald niet af dan kan je ook dag zeggen naar je medaille...dit komt trouwens uit eigen ervaringen die achterhaalt kunnen zijn aangezien ik patch 1.5 nog niet heb : iemand nog snelle mirrors voor die patch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben weer eventjes infantry only af ... werd het een beetje zat en speel nu op de Vehicle servers van {SUPER...] :D.

Vanmorgen Operation Smoke Screen gespeeld, dat soort maps hou ik wel van. Niet te gecompliceerde indeling, niet te groot ... precies groot genoeg :D.

Speel dus nu voornamelijk weer in Anti-Tank mode :D !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vivaladen

Vivaladen

SWC

nou ik heb alles aan de praat gekregen! :D uiteindelijk via de mail ervoor gezorgt dat ea BF2 the complete collection aan mn lijstje games in de Ea-downloader heeft toegevoegt..daarna kreeg ik nog een of andere vage foutmelding maar die was met wat ge-google al gauw opgelost,bleek dat je de downloader nog een keertje moest downloaden..

echt heerlijk.vanmorgen optijd eruit om naar mn werk te gaan en ervoor nog even een potje BF2 gedaan,als ik rond diezelfde tijd in world of warcraft inlog ligt 3kwart vd serer nog te pitten maar bij bf2 stond er een aardig lijstje actieve servers met nog mensen erin voor me klaar :D

ook nog wat BF2142 gedaan maar BF2 blijft toch favoriet hehe..mijn favoriete map blijft toch denk ik wel Strike on Karkand en mn favo stekkie daar is toch wel bij het hotel op het dak vooral in de 64 man versie daarvan :) jammer trouwens dat in die map geen Little bird helicoptertjes zitten..kan je lekker een strafe run maken door de hoofdstraat :P maar vind hem Inf.only toch wel het leukst..

onder wat voor naam speeld iedereen? mijn sig = HowlingMad(NL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Vivaladen schreef op woensdag 30 december 2009 @ 06:23:mijn favoriete map blijft toch denk ik wel Strike on Karkand en mn favo stekkie daar is toch wel bij het hotel op het dak vooral in de 64 man versie daarvan :) jammer trouwens dat in die map geen Little bird helicoptertjes zitten..kan je lekker een strafe run maken door de hoofdstraat :P
Download AIX mod en leef je uit :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
Nja denk dat ik die punten en medaille dus gewoon niet krijg. Is al 6 dagen geleden dat ik die score had behaald en tot nu toe nog niks van punten en medaille binnen :s. Erg fijn.. was mijn beste ronde tot nu toe :p. Moet zeggen dat EA op dat gebied best wel faalt... toen ik begon met het spelen van BF2 had ik ook dat ik een rang omhoog ging (werd aangegeven in het spel zelf tijdens het spelen) en toen ik uit de game ging was ik nog steeds een rang lager... dag ernaar moest ik nog wat punten halen om alsnog te promoveren...

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Wesley, je speelde wel op een ranked server?
Rudy schreef op zondag 27 december 2009 @ 20:39:
Even een vraagje tussendoor. Ik heb sinds gisteren BF2 gekocht (Steam) , alleen zit ik daar vast aan mijn oude gamespyID. Dat zijn dus nicknames die ik niet meer gebruik. Als ik deze wijzig via ''update profile'' op xfire, blijft ingame mijn oude nickname staan.
Is er een manier om ingame je nickname te veranderen, of een nieuwe gamespyid te maken?(dat lukt mij ook niet meer)
Je zal niet de eerste zijn die dit probeert... maar het lukt simpelweg niet. Ik heb me er een keer goed in verdiept maar het wilde simpelweg _niet_ lukken na dagenlang kloten met gamespy.

Ik heb trouwens mijn probleem opgelost (iets met error 7001, zie een aantal posts terug), moest simpelweg de 1.5 patch installeren. Snap niet waarom bf2 nog niet wilde werken met 1.41 maar goed. Hij doet ut :9

Gelijk server ingegaan.. Ik pakte de L85 en ging lekker tekeer (meestal veel luck in de warmup) en werd gekicked :) Zal vanavond ook een potje doen, heb er wel zin in. Anderen die er zin an hebben? Candys of panda wat wordt het ? :P (heb btw GoT als voorvoegsel zodak makkelijk te herkennen ben >:) )

By the way volgens mij moeten een aantal mensen zich http://battletracker.com/clanstats/bf2/26313/ hier nog aanmelden :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door Murk op 30-12-2009 12:25 ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
Murk schreef op woensdag 30 december 2009 @ 12:22:
Wesley, je speelde wel op een ranked server?
Ja, ik heb vaker op die server gespeeld en toen kreeg ik wel punten. Heb ook de filters ingesteld zodat alleen maar ranked servers worden weergegeven.

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

En de betreffende ronde, was je al in de server voordat die ronde begon en heb je gewacht tot de dáárop volgende ronde begonnen was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
Ja heb van begin tot eind gespeeld en gewoon gewacht tot de volgende ronde voordat ik de server uitging. Heb volgens mij zelfs nog eventjes doorgespeeld voordat ik eruit ging.

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Ik heb nog steeds best vaak dat ik online ga en dan gewoon private ben en geen unlocks kan kiezen. Laatst wel een heel degelijk potje waarbij ik zelf een aantal badges haalde :) Maar goed, ben benieuwd of ik dan wel daadwerkelijk punten opgeteld ga zien bij mijn stats. Al moet ik zeggen dat de punten an sich me nog maar weinig zeggen: Als ik op bf2s.com kijk en al die gasten met punten zelfs in de miljoenen dan zie ik me zelf daar niet snel bij komen :P

Ik ben onlangs met een nieuw account begonnen (edited: google, hackers etc.. )omdat ik meer waarde hecht aan dingen als K/D ratio. Het is mijn streven dat in ieder geval boven de een te houden. Dat is soms moeilijker dan het lijkt. Ene potje haal ik makkelijk 40 kills en ga ik 5 keer dood, maar als bij het andere team paar goede jets zitten dan is het ook vaan 20 kills en 30 keer dood. In dat soort potjes probeer ik dan ook maar altijd gewoon de tactische eenheidcaptain te zijn. Zodat je unit dichtbij de enemyflag kan spawnen. Dat geeft ook weer een heel andere dimensie aan het spel, waarbij je toch met je team een team uit individueel sterkere spelers kan verslaan.

Mensen zoals ****** en ******** heb ik gewoon nachtmerries van :P

[ Voor 9% gewijzigd door lredev op 31-08-2010 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Als je als private staat terwijl je dat niet bent dan zijn is de verbinding met stats server niet tot stand gebracht oid... volgens mij worden je stats dan ook niet geupdate alhoewel ik dat niet met zekerheid durf te zeggen (misschien dat aan het eind van het spel er wel verbinding kan worden gemaakt en dat het dan alsnog word bijgewerkt).
Maar ik geef niet zo bijster veel om stats :) Gewoon knallen en plezier in het spel hebben da vink het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga weer een paar noob vragen stellen, maar ik krijg een aantal dingen niet voor elkaar.

Anti-tank wapen ... hoe gebruik je die nu precies? Ik hou beide muisknoppen ingedrukt en volg dan mijn doel handmatig ... maar de raket wil maar niet naar de heli's gaan als ik op ze richt. Is er een afstand limiet ?

Die anti-air plekken, is dat dezelfde methode, of moet je die anders bedienen? Ik probeer daarmee planes te knallen, is me 1 keer gelukt, maar ik heb het idee dat ik nog iets fout doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri2000
  • Laatst online: 19-04 21:26
AT raket is mikken op het doel (met of zonder scope) en schieten, knoppen kun je loslaten maar de raket bijsturen kan tot een bepaalde afstand (ik weet de exacte afstand niet maar ik denk zo'n 100 tot 200 meter).
Daarna vliegt het ding in een rechte lijn verder, um.., hij valt daarna overigens wel enigszins, dus als je een tank of apc op lange afstand ziet en wilt raken dan kan dat best, gewoon boven dat ding mikken en schieten.
Met enige oefening kom je er wel.

Anti-Air is locken op de jet (duurt circa een seconde) wachten tot de jet zijn flares heeft gebruikt en schieten maar. Eventueel opnieuw locken is nodig, ook hier is oefenen een must.
1 advies, blijf niet in de anti-air zitten tot er een keer een jet langs komt, de jets zien jou vanuit de lucht met gemak op een afstand van 400 meter al oplichten, ervaren piloten weten exact waar de Anti-Air staat en kunnen met de guns jou uitschakelen voordat je überhaupt een lock hebt.

Met een mobiele Anti-Air unit (Linebacker of PGZ/Tunguska) heb je het voordeel dat je 4 raketten per keer kan afschieten en ook je guns kunt gebruiken, blijven bewegen met zo'n ding is er belangrijk, jets zullen je dan steeds opnieuw moeten opzoeken.

Daarbij zullen piloten zodra zij een AA lock krijgen hun andere camera views gebruiken om te zien vanwaar de AA raketten zijn afgeschoten, ze kunnen dan vrolijk omkeren om even een paar bommen te droppen.

Nog een tip, jets die langzaam vliegen kun je vaak met een jeep (FAV, de mec jeep) neerknallen, de mounted gun op zo'n jeepje heeft een jet zo doormidden gezaagd, de Fav machine gun heeft als voordeel dat ie compleet rondom kan draaien, ook erg nuttig tegen heli's.
Vlieg je samen in een heli en heb je een goede gunner dan kan die zelf met de TV missle een jet neerhalen (bijv op maps als Midnight Sun, de jets vliegen daar niet snel en hebben geen afterburner). Ik heb het al een paar keer gedaan en dan heb je echt een hoop lol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri2000
Stats worden door servers geupdate aan het einde van een ronde, de server verstuurt de stats dan.
Voorbeeld: heb je de ronde 1 seconde in de server gezeten in het verliezende team dan zal in jouw stats geupdate worden dat je die ronde hebt verloren, ook al was je nog niet gespawned!

Denk je dat te kunnen voorkomen (jouw stats zijn misschien wel heilig, ik weet het niet), door de server vroegtijdig te verlaten dan kan je het wel vergeten, de stats die dan staan worden alsnog verzonden.
Er is overigens 1 uitzondering, mocht de server crashen om wat voor reden dan ook dan zijn alle stats verloren voor alle spelers die aanwezig waren en zullen die deze dus niet geupdate krijgen in hun account.

Als jouw stats niet bijgewerkt zijn aan het einde van de ronde, dan kan dat ook om technische redenen zijn, uiteraard moet je wel op ranked servers spelen, anders gaat het hele verhaal niet op.

[ Voor 12% gewijzigd door Tiuri2000 op 30-12-2009 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Met Anti tank moet je gewoon schieten en de fire button ingedrukt houden en dan kan je de raket guiden naar je target.

Ik zoom in met een druk op rechts, schiet met links en houd die ingedrukt tot ik mijn doel heb geraakt. MEt een beetje oefenen wordt je er best handig in.

• Vivaladen

Vivaladen

SWC

nero355 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 10:06:
[...]

Download AIX mod en leef je uit :)
ooow wat is dat precies voor een mod dan?ben niet zo bekend in de mod-scene :P en kan je dat gewoon net zoals een patch downloaden en installeren of hoe werkt dat precies? heb ook al goede verhalen gehoord over Project reality maar er schijnen zat mods te zijn haha ook iets van een piraten mod en warhammer 40k mod?of zijn die al van de baan?vind de gameplay van de batlefield serie echt geweldig..heb badcompany nog niet geprobeert trouwens :P

maar ik kan trouwens echt niet vliegen met jets haha als je ziet wat sommige mensen ermee kunnen /respect
kan wel aardig met de blackhawk overweg maarja zal wel aan mn ingame naam liggen haha Murdock van het A-team kon ook aardig vliegen :P ga wel eens met een maatje samen vliegen in wake island..dan is hij mijn boordschutter aan de linker kant en brengen we mensen naar de vlag,cirkelen we wqat rond en pikken we ze weer op..kan natuurlijk ook flag cappen met de heli maar als er een paar goede jet piloten zijn blijf ik liever laag tussen de bomen en in beweging haha was laats ook een goede piloot die maakte een soort van U-turn en schoot in 1 run zo mn helicopter doormidden met zn boordkannon :S maar vind het heerlijk om de gevechtszone in te vliegen,pakketje af te leveren,nog wat vuursteun te leveren en daarna een nieuw pakketje op te halen haha..

maareh inf only ben en blijf ik sniper...als je dat wat risicovoller speelt is het echt een nuttige class dan bedoel ik niet solo en van ver weg maar zeg maar echt groeps ondersteuning op middel lange afstand en rearguard afdekken met clays..

maar ben best benieuwd naar wat mod land ons allemaal te bieden heeft..zijn er meer mensen met mod ervaring hier?en zouden jullie die willen delen met mij/ons? ben best benieuwd haha alvast bedankt en als ik jullie niet meer spreek alvast een goed uiteinde allemaal! _/-\o_

• Stef.NL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:47
Vivaladen schreef op donderdag 31 december 2009 @ 07:58:
[...]
maar ben best benieuwd naar wat mod land ons allemaal te bieden heeft..zijn er meer mensen met mod ervaring hier?en zouden jullie die willen delen met mij/ons? ben best benieuwd
De afgelopen weken doe ik veel Forgotten Hope 2. Dit is een WO II mod en ziet er grafisch eigenlijk beter uit dan Battlefield 2 zelf! Het is veel realistischer dan BF2 dus het is in bijna alle gevallen 1 shot 1 kill en je hebt een best grote variatie in wapens en voertuigen (zelfs fietsen!). Je hebt zowel keuze uit woestijnmaps als maps in Normandië. Persoonlijk vind ik die tweede categorie leuker. Die hebben een net wat meer herkenbare sfeer imo. Bovendien is het voordeel van mods dat het enige intelligentie behoeft om deze te installeren dus in FH2 heb je meer mensen die in teamverband goed willen samenwerken en dat is erg vet als het goed gaat.

Toevallig heb ik een paar dagen geleden een filmpje gemaakt van de map Pointe du Hoc (en in het begin kort wat beelden van een andere map). Pointe du Hoc is zeg maar de D-Day map. Als allies moet je ook met bootjes varen en aan touwen een rotswand omhoog klimmen. Gewoon leuk om uit te proberen zou ik zeggen!

http://www.youtube.com/watch?v=vIYsMWgstYs

Interesse? Hier kan je meer over de mod lezen en ook downloadlinks vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Stef.NL op 31-12-2009 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

1 shot 1 kill? Instagib.. mijn favoriete gametype :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTH
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-06-2023

NTH

Niet helemaal instagib. Hang van het wapen af, Je hoeft in ieder geval niet je hele MP40 op iemand leeg te schieten om hem te killen.
Maar met een rifle is het heerlijk om van lange afstand iemand neer te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Ik ben op dit moment te vinden in CANDYS (inf-only), andere GoTerts die zin hebben? :9

Edit: wacht wtf, ik dacht teminste dat ik candys wel in zou kunnen. Maar als ik wil joinen krijg ik dit
De beheerder heeft je van de server verwijderd, omdat je teveel teammoorden hebt gepleegd of omdat je bent weggestemd
:S :S
Voor de duidelijkheid, ik had nog niet eens het laadscherm gehad voordat ik dit kreeg. En de vorige keer was heb ik er normaal gespeeld, ik heb sowieso amper teamkills.....

edit2: Nouja ik ga nu maar in de =BB= BulliBrummer sniperworld server, even lekker sniper-only >:)

[ Voor 80% gewijzigd door Murk op 01-01-2010 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Nog mensen die Forgotten Hope 2 spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295095

Anoniem: 91868 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 21:03:
Van t weekend weer, als de nieuwe versie uitkomt.

''Forgotten Hope 2.25 Release Date!

And now the announcement you've all been waiting for! After 5 months of development, we are proud to bring you the news that Forgotten Hope 2.25 will be released on Friday, January 8th, 2010 at 18:00 UTC. We will be releasing the torrent and server files on Wednesday, January 6th.''

http://forgottenhope.waru...h=no&lang=english&module=

Ontopic over BF2: Het blijft een heerlijk spel. Helemaal nu de AA beter is geworden. Ik haal zelfs J10's neer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Energy99
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04-2023

Energy99

NRG <3

Anoniem: 295095 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:30:
[...]

Ontopic over BF2: Het blijft een heerlijk spel. Helemaal nu de AA beter is geworden. Ik haal zelfs J10's neer!
Tegen wat voor noobs speel jij dan wel niet? 8)7 Als je mij neerhaalt met AA als ik in de J10 (of F35) zit dan krijg je m'n account.

\O/ weeeee =[specs]=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Energy99 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:35:
[...]

Tegen wat voor noobs speel jij dan wel niet? 8)7 Als je mij neerhaalt met AA als ik in de J10 (of F35) zit dan krijg je m'n account.
Gewoon het juiste moment afwachten. Als je zo pro bent als ik na een tijdje dan begrijp je dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Het stink hierboven ook een beetje... :X

Maar echt top dat Forgotten hope 2.25 uitkomt. Zijn er al precieze details over de verbeteringen? Ik speel het spel sinds 2.2. Waar ik me soms wel aan erger is het ontbreken van een juiste hit-detectie. Soms val je zomaar dood op de grond en zie je linksboven dat je gedood ent door zware artillerie terwijl je helemaal geen ontploffing zag.. Ook zijn de physichs erg zwak. Als je wordt geraakt door een gewone kogel vlieg je soms meters achteruit. Maar echt hinderlijk is dit allemaal niet. Het is een hele sterke mod en he speelt zelfs lekkerder dan BF2 moet ik zeggen. Alleen weet ik nog steeds niet hoe lang mijnen blijven liggen nadat je doodgaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
Als je een mod als forgotten hope speelt, tellen de punten dan ook mee in je ranking? Of tellen punten van mods niet mee in je global ranking?

Mod ziet er wel netjes uit, misschien hem ook eens gaan spelen aangezien ik van het WW2 thema houd en liever WW2 speel dan modern warfare :p.

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023
Anoniem: 91868 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 21:03:
Week of 2 geleden geinstalleerd... ben behoorlijk WW2 fan... maar ik vond dit gewoon lelijk. De maps, belichting was gewoon niet mooi/goed. Daarom heb ik het denk ik een half uurtje gespeeld en ben er mee gestopt.

Ik speel dan veel liever gewon BF2 :) en WW2 met bijv. COD5.

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef.NL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:47
@wSLY, nee de punten die je in FH2 haalt tellen niet mee voor de global ranking van BF2. Ik vind dat persoonlijk niet zo erg aangezien het veel moeilijker is om kills te maken in FH2 dus dan kan ik tenminste een beetje aankloten zonder mijn hele stats te verneuken. Op verschillende servers worden wel eigen stats bij gehouden en dan krijg je zoiets -> Link van mijn stats op 762 server

Tof dat 2.25 uitkomt inderdaad. Erg fijn dat deze mod gewoon nog steeds door blijft ontwikkelen. Ik vrees wel dat met de komst van BFBC2 dat een stuk minder zal worden. Op een van de servers hoorde ik van (ik geloof dat het een dev was) dat in 2.25 ook de physics verbeterd zouden worden dus ik ben benieuwd. Het is inderdaad best lelijk als je een meter of 3 in de lucht vliegt als je normaal neergeschoten wordt.

@ Stallone, ik constateer juist het tegenovergestelde. Ik heb eens met een paar vrienden FH2 gespeeld en daarna BF2 om te vergelijken (ze hadden het allebei nog nooit gespeeld, de noobs :+) en alledrie waren we het erover eens dat FH2 er grafisch beter uitzag dan BF2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTH

NTH

@Deruxian
Verbeteringen zijn:
- Sounds zijn verbeterd.
- Er is een map met regen, bliksem en een mooi frans dorpje. Schijnt geweldig te zijn
- 3 of 4 nieuwe maps. Nieuwe voertuigen.

Vwb de explosies. Ik heb dat ook wel eens. Ben je dood, maar hoor je de explosie niet.
En de hitdection komt door de BF2 physics engine, gebeurt bijna altijd met een rifle schot. Het is soms wel lachen om een hele map door te vliegen.

Binnenkort komt er een eigen ranking system met badges, medailes, maar ze tellen niet mee voor de global leader board.

@Stallone
Da's raar. Ik heb FH2 gespeeld en toen patch 1.5 uitkwam, weer eens ff BF2, maar dat was wel een tegenvaller. De vannila BF2 textures en shaders zijn stukken lelijker dan die van FH2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296327

quote: Murk
By the way volgens mij moeten een aantal mensen zich http://battletracker.com/clanstats/bf2/26313/ hier nog aanmelden :Y)
als ik me wil aanmelden wordt er een wachtwoord voor de clan gevraagd. kan iemand hier iets over roepen?

jonn

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 296327 op 06-01-2010 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri2000
Mods maken geen gebruik van dezelfde ranking zoals jouw standaard Vanilla BF2 account, er zijn mods die aparte ranking systemen hebben (zoals de AIX mod) en die ranking word centraal opgeslagen. Servers admins die de servers daar deel van laten uitmaken kunnen zich aanmelden bij de AIX website. De servers die dan daar gebruik van maken herkennen jouw account (AIX Rank en unlocks) en worden ook iedere keer weer geupdate.

Wat betreft de graphics, BF2 vanilla is ontworpen met bepaalde minimum systeemeisen in het achterhoofd, vandaar dat textures veelal minder mooi ogen dan bij mods het geval is, ook zie je in mods de 'fog of war' (de mist die voorkomt dat je niet de hele map kan zien) bijna niet.
Voorbeeld hiervan is Karkand Stormfront, een AIX map, deze heeft bijna dezelfde map structuur als de vanilla Strike at Karkand alleen is er geen 'fog of war' waardoor je de hele map over kunt kijken.

Mods draai je dus ook vaak op systemen die hogere specificaties hebben dan de minimum specs van Vanilla BF2, uiteraard mag dat voor veel bezoekers hier geen probleem zijn aangezien BF2 inmiddels wel al wat jaren mee gaat.

Dat gezegd hebbende is de nieuwe vanilla map 'Operation Blue Pearl' toch weer ontworpen met dezelfde minimum specs in het achterhoofd, aangezien EA zelf niet kan afwijken van de vermelde specs die ze bij de release van BF2 hebben vermeld, dus veel mist in de map en geen opgeleukte graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:18

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Anoniem: 296327 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:43:
[...]

als ik me wil aanmelden wordt er een wachtwoord voor de clan gevraagd. kan iemand hier iets over roepen?

jonn
Is dat niet gewoon "GoT" ?

Jammer dat je maar voor 1 clan kunt inschrijven (voor zover ik kan zien), die waar ik nu inzit wil ik niet verlaten.

On topic:

Ik hoor helemaal niemand meer over de TV guided missile van de choppers sinds patch 1.5? Ze gaan bij mij weliswaar niet meer door het doel heen, maar ik merk regelmatig dat ze het doel niet halen. Een moment voor inslag is ie ineens weg...

Nog iemand anders met deze ervaring?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bvk schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:01:
[...]

Is dat niet gewoon "GoT" ?
Nope, not working.

Jonn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
[PC] Battlefield 2 - Deel 44[filter_keywords]=battletracker&data[boolean]=AND geeft na even scrollen: henkhenk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
zoeken naar battletracker in dit topic geeft na even scrollen: henkhenk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sorry, overheen gelezen. wel gezocht.
Toch bedankt,

Jonn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86074 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 17:14:
Ik ga weer een paar noob vragen stellen, maar ik krijg een aantal dingen niet voor elkaar.

Anti-tank wapen ... hoe gebruik je die nu precies? Ik hou beide muisknoppen ingedrukt en volg dan mijn doel handmatig ... maar de raket wil maar niet naar de heli's gaan als ik op ze richt. Is er een afstand limiet ?
AT wapen is aardig traag, probeer een feel te krijgen wanneer je raket na zoveel seconden ergens is. Dit kan je goed oefenen. Je kunt het AT wapen beperkt sturen, dwz, je kunt de raket maar een aantal graden laten afwijken per keer. Het beste is op de raket een rechte lijn te laten volgen en op het laatste moment bijstuurt.
Stuur je eerder bij, dan is de kans groter dat de raket niet op het (bewegende) doel komt.

Veel mensen denken dat de AT raket sneller is, terwijl het eigenlijk trager is. Hou hier rekening mee als je ooit op vliegtuigen gaat schieten.

Schiet je op een tank, schiet dan op de rupsbanden vóór en achter. 50-60% direct van de HP/armor af, 1 schot nog op de zijkant en je hebt als het goed is een kill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wsLy schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:20:
Als je een mod als forgotten hope speelt, tellen de punten dan ook mee in je ranking? Of tellen punten van mods niet mee in je global ranking?

Mod ziet er wel netjes uit, misschien hem ook eens gaan spelen aangezien ik van het WW2 thema houd en liever WW2 speel dan modern warfare :p.
Offtopic:
Misschien dit spel eens proberen? RnL-Resistance and Liberation - HL2 mod- Als je toch van WW2 houdt, dan hou je zeker hier van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTH

NTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, ik kom terug van 'dat ik heel goed jets kan neerhalen met AA'..

Tegen goede piloten is AA nutteloos.
De jets zijn dé reden waarom er zoveel I/O servers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Energy99
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04-2023

Energy99

NRG <3

Anoniem: 295095 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 14:15:
Ok, ik kom terug van 'dat ik heel goed jets kan neerhalen met AA'..

Tegen goede piloten is AA nutteloos.
De jets zijn dé reden waarom er zoveel I/O servers zijn.
Eindelijk iemand die z'n mening durft bij te stellen, chapeau! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Energy99 op 10-01-2010 20:27 ]

\O/ weeeee =[specs]=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Energy99 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 20:26:
[...]

Eindelijk iemand die z'n mening durft bij te stellen, chapeau! :)
Tsja, eigenlijk moet zoiets normaal zijn en zou een compiment ervoor niet nodig zijn :) Maar ja, ze internetzzzz hé.

Het ergste...het allerergste zijn de clanservers waar de clanleden 24/7 aan het jetvliegen zijn. Natuurlijk keigoede piloten. Die samenwerken. Dat is bijna spawnrapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Jets zijn wat betreft realism imo totaal uit balans met repairs, behendigheid en ammo, en hoeveel schade ze kunnen hebben. Maar ik speel alleen io dus wat weet ik ervan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:44

M2M

medicijnman

Tiuri2000 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 17:09:
Mods maken geen gebruik van dezelfde ranking zoals jouw standaard Vanilla BF2 account, er zijn mods die aparte ranking systemen hebben (zoals de AIX mod) en die ranking word centraal opgeslagen. Servers admins die de servers daar deel van laten uitmaken kunnen zich aanmelden bij de AIX website. De servers die dan daar gebruik van maken herkennen jouw account (AIX Rank en unlocks) en worden ook iedere keer weer geupdate.

Wat betreft de graphics, BF2 vanilla is ontworpen met bepaalde minimum systeemeisen in het achterhoofd, vandaar dat textures veelal minder mooi ogen dan bij mods het geval is, ook zie je in mods de 'fog of war' (de mist die voorkomt dat je niet de hele map kan zien) bijna niet.
Voorbeeld hiervan is Karkand Stormfront, een AIX map, deze heeft bijna dezelfde map structuur als de vanilla Strike at Karkand alleen is er geen 'fog of war' waardoor je de hele map over kunt kijken.

Mods draai je dus ook vaak op systemen die hogere specificaties hebben dan de minimum specs van Vanilla BF2, uiteraard mag dat voor veel bezoekers hier geen probleem zijn aangezien BF2 inmiddels wel al wat jaren mee gaat.

Dat gezegd hebbende is de nieuwe vanilla map 'Operation Blue Pearl' toch weer ontworpen met dezelfde minimum specs in het achterhoofd, aangezien EA zelf niet kan afwijken van de vermelde specs die ze bij de release van BF2 hebben vermeld, dus veel mist in de map en geen opgeleukte graphics.
dat is niet helemaal zo. De hoeveelheid props in een map is wel toegenomen (huisjes enzo), waardoor de map toch zwaarder is dan bijvoorbeeld zatar wetlands. Zo ook bij special forces. De hoeveelheid huisjes waar je in kon was enorm toegenomen, waardoor is mijn settings terug moest schroeven om het fatsoenlijk speelbaar te houden.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Murk schreef op zondag 10 januari 2010 @ 21:05:
Jets zijn wat betreft realism imo totaal uit balans met repairs, behendigheid en ammo, en hoeveel schade ze kunnen hebben. Maar ik speel alleen io dus wat weet ik ervan O-)
Niks is out of balance als de teams skill-wise gewoon gelijk zijn. Als je een goede piloot geen strobeed in de weg legt, dan kan hij zich volledig op de grond richten en daar alles rustig platbombarderen. Is er echter een andere fatsoenlijke tegenstander in de lucht, dan moet hij de hele tijd heel erg goed uitkijken en zit hij vaker in een dogfight vast.

Ik heb het heel erg vaak zien voorkomen bij mensen waarmee ik wel eens speelde, dat ze snel naar het argument "omg! vlieg/voertuigen overpowered!" grepen. Maar bij dit soort spellen ontkom je er gewoon niet aan dat je wel eens in ongelijke teams terechtkomt, en dan zul je je speelwijze doorop moeten aanpassen. Het enige wat je er tegen kunt doen is een server vinden waarop mensen durven te teamswitchem om de teams gelijk te krijgen.
Of natuurlijk de IO-servers die daaruit ontstaan zijn... en juist op die servers speelt een zelfde soort verhaal (in ieder geval die paar keer dat ik IO geprobeerd heb); ze zitten soms vol met nade-spammers en full-time medics, en daarmee moet je dan ook mee om kunnen gaan.
Maar voor mij zijn de voertuigen gewoon een onderdeel van het spel, zowel leuk om er met én tegen te spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RTG schreef op zondag 10 januari 2010 @ 22:34:
[...]

Niks is out of balance als de teams skill-wise gewoon gelijk zijn. Als je een goede piloot geen strobeed in de weg legt, dan kan hij zich volledig op de grond richten en daar alles rustig platbombarderen. Is er echter een andere fatsoenlijke tegenstander in de lucht, dan moet hij de hele tijd heel erg goed uitkijken en zit hij vaker in een dogfight vast.

Ik heb het heel erg vaak zien voorkomen bij mensen waarmee ik wel eens speelde, dat ze snel naar het argument "omg! vlieg/voertuigen overpowered!" grepen. Maar bij dit soort spellen ontkom je er gewoon niet aan dat je wel eens in ongelijke teams terechtkomt, en dan zul je je speelwijze doorop moeten aanpassen. Het enige wat je er tegen kunt doen is een server vinden waarop mensen durven te teamswitchem om de teams gelijk te krijgen.
Of natuurlijk de IO-servers die daaruit ontstaan zijn... en juist op die servers speelt een zelfde soort verhaal (in ieder geval die paar keer dat ik IO geprobeerd heb); ze zitten soms vol met nade-spammers en full-time medics, en daarmee moet je dan ook mee om kunnen gaan.
Maar voor mij zijn de voertuigen gewoon een onderdeel van het spel, zowel leuk om er met én tegen te spelen ;)
Was het maar zo.
Bepaalde typen jets zijn beter dan de ander met even goede piloten.

Daarnaast is het ook zo dat de AA niet voor niks in het spel zit. BF heeft een soort rock-paper-scissors-systeem, wat je ook terugziet in BF1942, BF:BC en BF:1943. BF2 hoort dit ook te hebben, heeft het ook, maar is gebrekkig op het vlak van AA>Jet. Het is meer Jet>AA in dit spel. Gelukkig is er nog wel AA>choppers. Anders zouden er helemaal veel meer I/O servers wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Anoniem: 295095 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:12:
[...]

Was het maar zo.
Bepaalde typen jets zijn beter dan de ander met even goede piloten.

Daarnaast is het ook zo dat de AA niet voor niks in het spel zit. BF heeft een soort rock-paper-scissors-systeem, wat je ook terugziet in BF1942, BF:BC en BF:1943. BF2 hoort dit ook te hebben, heeft het ook, maar is gebrekkig op het vlak van AA>Jet. Het is meer Jet>AA in dit spel. Gelukkig is er nog wel AA>choppers. Anders zouden er helemaal veel meer I/O servers wezen.
Ik merk dat de AA heel zinvol kan zijn, maar dan wel met 4 tegelijk, of in combinatie met een achtervolgde jet. Als je opgejaagd teamgenoot dan jouw AA passeert kan je mooi zijn achtervolger 2 tikken geven, tactiek en overleg is hierbij wel noodzakelijk en je zal vaak moeten wachten tot je AA weer respawnd :P Maar zin heeft het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lredev schreef op maandag 11 januari 2010 @ 13:56:
[...]

Ik merk dat de AA heel zinvol kan zijn, maar dan wel met 4 tegelijk, of in combinatie met een achtervolgde jet. Als je opgejaagd teamgenoot dan jouw AA passeert kan je mooi zijn achtervolger 2 tikken geven, tactiek en overleg is hierbij wel noodzakelijk en je zal vaak moeten wachten tot je AA weer respawnd :P Maar zin heeft het wel :)
Ja, AA kan heel zinvol zijn in de juiste situaties. Zelfs met AT en coaxiaal kun je jets neerhalen (heb het vaak genoeg meegemaakt), maar dit lukt allemaal niet als de jets van de tegenstander alleenheerschappij hebben. Een beetje goede piloot ramt meteen alle AA's en jeeps stuk zodra ze spawnen.

Speel maar eens Wake2007 op de vele wake servers. Het is niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Anoniem: 295095 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 14:26:
[...]

Ja, AA kan heel zinvol zijn in de juiste situaties. Zelfs met AT en coaxiaal kun je jets neerhalen (heb het vaak genoeg meegemaakt), maar dit lukt allemaal niet als de jets van de tegenstander alleenheerschappij hebben. Een beetje goede piloot ramt meteen alle AA's en jeeps stuk zodra ze spawnen.

Speel maar eens Wake2007 op de vele wake servers. Het is niet te doen.
Ik speel eigenlijk alleen maar op Wake only servers, en ik maak het inderdaad vaak genoeg mee dat er een zekere onbalans is in de lucht. op clanservers echter corrigeert men dit vaak al snel, omdat ze doorhebben dat mensen anders elders hun heil zoeken. toch vind ik er ook nog wel eens een kick in zitten om dan toch vliegveld met zijn 4 te bereiken en te cappen en ook niet meer af te staan.

Om als team te kunnen winnen, merk ik is het echt erg belangrijk dat verschillende spelers en eenheden zich onbaatzuchtig opstellen, het is jammer dat het score systeem hier neit helemaal op is ingesteld, maar als het gebeurt met de juiste mensen, maakt het een potje ineens erg mooi! Ik kom nog geregeld op clanservers waar er een paar diehards bij zitten die ongelovelijke kill/deathrates halen, maar toch kan je daar nog best ook eens wat klaarspelen.

Voor wat betreft mijzelf in de lucht, ik vind het erg leuk om te vliegen, maar een echte pro zal ik nooit worden.. Ik ben te oud denk ik :P Of wellicht moet ik eens een joystick overwegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lredev schreef op maandag 11 januari 2010 @ 15:44:
[...]

Voor wat betreft mijzelf in de lucht, ik vind het erg leuk om te vliegen, maar een echte pro zal ik nooit worden.. Ik ben te oud denk ik :P Of wellicht moet ik eens een joystick overwegen :)
O, geloof me, met een joystick is vliegen opeens een peulenschilletje geworden :)
Met de muis gaat nog wel, maar in dogfights is een joystick ideaal. Enkel je boordkanon gebruiken met je joystick in een dogfight, zonder ooit je raketten te gebruiken...dat is pas pr0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Anoniem: 295095 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:29:
[...]

O, geloof me, met een joystick is vliegen opeens een peulenschilletje geworden :)
Met de muis gaat nog wel, maar in dogfights is een joystick ideaal. Enkel je boordkanon gebruiken met je joystick in een dogfight, zonder ooit je raketten te gebruiken...dat is pas pr0.
Ah jij bent er zo een ;) ? Ik heb eens een tweedehands forcefeedback bla bla gekocht, maar vond het er moeilijk die centered te houden, als je bijvoorbeeld een autootje wilt gunnen (EN). misschien moet ik eens een nieuwe proberen, kijken of dat lekker werkt, en wellicht mezelf even de tijd gunnen (NE) er aan te wennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lredev schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:49:
[...]

Ah jij bent er zo een ;) ? Ik heb eens een tweedehands forcefeedback bla bla gekocht, maar vond het er moeilijk die centered te houden, als je bijvoorbeeld een autootje wilt gunnen (EN). misschien moet ik eens een nieuwe proberen, kijken of dat lekker werkt, en wellicht mezelf even de tijd gunnen (NE) er aan te wennen :)
Dan is denk ik je joystick niet helemaal goed. Het eerste mankement dat joysticks vaak krijgen na gebruik is dat de kalibratie niet meer zuiver is (kan niet meer goed het middelpunt vasthouden), waardoor je constant zal moeten corrigeren.

Probeer eens op volle snelheid rechtuit te vliegen en je joystick los te laten vanuit het midden. Als het goed is krijgt je vliegtuig dan geen andere koers (anders kan ik het niet zeggen). Zo ja, dan is er wat mis met de joystick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
er zit een issue in BF serie waardoor sommige joysticks een afwijking hebben.

Heb het zelf ook en in een andere game werkt ie wel goed.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:22

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Toen ik dat probleem ook had, was bij de oplossing om in game de usb van de joystick eruit te halen en weer in te pluggen.

Uiteraard even van te voren de jet op veilige koers navigeren, want deze is dan een seconde of twee onbestuurbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Oemfoefoe schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:37:
Toen ik dat probleem ook had, was bij de oplossing om in game de usb van de joystick eruit te halen en weer in te pluggen.

Uiteraard even van te voren de jet op veilige koers navigeren, want deze is dan een seconde of twee onbestuurbaar.
En het werkt heel goed totdat we tegen elkaar aan vliegen O-)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Nog @ Galslacht en hele AA discussie daarboven...

Dat is dus precies waar ik op doelde. "ALS" de teams gelijk zijn is er niks aan de hand. AA's (zeker mobile) kunnen heel veel uitmaken als ze bemand zijn met iemand die weet hoe hij ze optimaal kan benutten. 1 Goede piloot in de lucht maakt nog geen imbalance, zeker niet als hij constant lastig word gevallen. Ook een oppermachtig pilotenduo zal niet altijd de ronde winnen als het andere team goed samenspel heeft op de grond.
Maar vaker zie je een totale imbalance en dan ben je inderdaad hopeloos in je AA'tje en zal het niks uitmaken.

De beste rondes zijn nog altijd waar het op een tick verschil aankomt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Die zijn in ieder geval het leukst! Dan kan je soms, vooral met kleinere teams, best een tijd bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Waar kun je cheaters aangeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De stappen daarvoor staan hier: http://support.ea.com/cgi...std_adp.php?p_faqid=11549

Niet zoveel werk, maar je moet niet vergeten screenshots te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RTG schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:06:
Nog @ Galslacht en hele AA discussie daarboven...

Dat is dus precies waar ik op doelde. "ALS" de teams gelijk zijn is er niks aan de hand. AA's (zeker mobile) kunnen heel veel uitmaken als ze bemand zijn met iemand die weet hoe hij ze optimaal kan benutten. 1 Goede piloot in de lucht maakt nog geen imbalance, zeker niet als hij constant lastig word gevallen. Ook een oppermachtig pilotenduo zal niet altijd de ronde winnen als het andere team goed samenspel heeft op de grond.
Maar vaker zie je een totale imbalance en dan ben je inderdaad hopeloos in je AA'tje en zal het niks uitmaken.

De beste rondes zijn nog altijd waar het op een tick verschil aankomt. :)
Inderdaad ja, het komt allemaal aan de balans in zijn geheel.
Zo zijn maps die mobiele AA kennen (zoals roadrage) veel prettiger om op te spelen, juist omdat ze zo veel meer in evenwicht zijn qua voertuigen.

Wat best grappig is om eens een keer te proberen is om in zo'n fixed AA te zitten (Stinger, IGLA), 1 keer te locken en te vuren op een jet. Hier komt een goede piloot meteen terug om jouw AA onder vuur te nemen.

Tegen die tijd ben je 10-20 meter daarvandaan en vuur je een AT-raket in zijn vliegbaan (die makkelijk te bepalen is aan de hand van zijn boordkanon-spoor). Met de juiste timing en oefening haal je 1 van de 3 keren een heel onwaarschijnlijke maar bevredigende kill :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat een zwaar on-gebalanceerd KUTspel is dit. Gore bagger EA + DICE.

Dood aan gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-06 21:42

FikkieHo

Wokmaster

Wauw, wat is hier ineens gebeurd?

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
Ben goed op weg naar de 2500 punten, vandaag toch weer iets van 250 punten bij elkaar gesprokkeld. Mooie rondes erbij met 90 punten, en andere met niet zoveel punten. Voornamelijk medic en anti-tank gedaan. Volgende unlock wordt een andere mg voor anti-tank.

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Anoniem: 295095 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:41:
[...]

De stappen daarvoor staan hier: http://support.ea.com/cgi...std_adp.php?p_faqid=11549

Niet zoveel werk, maar je moet niet vergeten screenshots te maken :)
Bagger, dat ben ik dus vergeten. Door die lame aap ben ik een medaille misgelopen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Anoniem: 295095 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 18:01:
Wat een zwaar on-gebalanceerd KUTspel is dit. Gore bagger EA + DICE.

Dood aan gaming.
Wat is er aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Hij's ongesteld aant worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-03-2022
FikkieHo schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 18:04:
Wauw, wat is hier ineens gebeurd?
Baseraping FTW!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
Ik ben trouwens zelf een 24/7 airwhore. Met rifles vechten lukt echt niet in dit spel :'). Gaat niets boven een paar keer bommen te werpen op enemy base en dan kamizake op een tank met afterburner full aan :D. Met een blackhawk moet ik nog oefenen maar daar kun je ook een tank mee pakken.

[ Voor 23% gewijzigd door Omnyakom1 op 16-01-2010 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Omnyakom1 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 01:50:
Ik ben trouwens zelf een 24/7 airwhore. Met rifles vechten lukt echt niet in dit spel :'). Gaat niets boven een paar keer bommen te werpen op enemy base en dan kamizake op een tank met afterburner full aan :D. Met een blackhawk moet ik nog oefenen maar daar kun je ook een tank mee pakken.
Waarom kamikaze? Gewoon op tijd er uit springen, lukt best goed, en blijft nog steeds de fijnste kill :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
lredev schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 03:32:
[...]

Waarom kamikaze? Gewoon op tijd er uit springen, lukt best goed, en blijft nog steeds de fijnste kill :)
Dan moet ik naar de carrier terug, duurt me te lang :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
Blegh ik heb zo een hekel eraan om vliegtuigen / helikopters te besturen in dit spel.. in BF Heroes kan ik goed vliegen maar in BF2 :')

'Hey een vliegtuig, eventjes vliegen'

10-15 seconde later
'O SHI- BAM *crashed*'

Helikopter, de transport helikopter gaat nog redelijk.. maar de apache.... :p
Ken iemand die een eigen controller had gemaakt voor helikopter en vliegtuig te besturen in Desert Combat, was best awesome en werkte beter dan met de muis :p.

Gisteren trouwens gepromoveerd naar Sergeant :D Paar leuke rondes met redelijk wat punten en een 2e zilveren medaille erbij :).

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
Heb je de sensvity level op hoogst staan voor voertuigen in de lucht? Je kunt bijv de yaw & pitchfactor hoger zetten zodat je heli sneller reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Laatst online: 12:44
Kan je na de 1.5 patch wel special forces wapens unlocken?
Of kan dat nog steeds alleen als je ook SF hebt?

Heeft SF trouwens een aparte serial?

[ Voor 15% gewijzigd door Lee245 op 16-01-2010 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
Nee heb alles op normale instellingen staan, of misschien een beetje anders maar niet veel.

Maar ik ga er wat mee oefenen door een local server op te starten, moet wel lukken als ik het een tijdje doe.

@hierboven, ik heb patch 1.5 en kan SF wapens unlocken, maar daarvoor heeft wel eerst iemand die SF heeft met mijn account moeten spelen.

[ Voor 25% gewijzigd door wsLy op 16-01-2010 13:05 ]

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Laatst online: 12:44
wsLy schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 13:05:
Nee heb alles op normale instellingen staan, of misschien een beetje anders maar niet veel.

Maar ik ga er wat mee oefenen door een local server op te starten, moet wel lukken als ik het een tijdje doe.

@hierboven, ik heb patch 1.5 en kan SF wapens unlocken, maar daarvoor heeft wel eerst iemand die SF heeft met mijn account moeten spelen.
Ok. Weet je toevallig of SF ook een aparte serial heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
Lee245 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 13:10:
[...]

Ok. Weet je toevallig of SF ook een aparte serial heeft?
Ja heeft een aparte serial nodig, ik wilde namelijk SF installeren en mijn BF2 serial gebruiken, maar dat lukte niet.

edit// net even paar minuutjes helikopter en jet gedaan in BF2. Lekker rustig de controls doorlopen, begint een beetje duidelijk te worden nu.

[ Voor 19% gewijzigd door wsLy op 16-01-2010 13:13 ]

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-06 21:42

FikkieHo

Wokmaster

SF heeft gewoon een aparte serial :)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Omnyakom1 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 12:12:
[...]

Dan moet ik naar de carrier terug, duurt me te lang :').
Haha, mja... maar af en toe een vlaggetje pakken is ook leuk, ook een beetje aan je team denken ;)
Pagina: 1 ... 17 ... 21 Laatste

Let op:
Laat het nu niet WEER uit de hand lopen... ;-)

Houd het dus vriendelijk, nuttig en ontopic.