Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323791

Hoi,vraagje zijn er nog mensen hier die actief BF2 spelen of zijn er ook liefhebbers van het spel
AIX.2.0? Wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri2000
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-04 21:26
Zeker! Ik ga toch nog wel meerdere dagen in de week wel even een paar uurtjes knallen, maar blader het topic nog eens door, dan kom je vanzelf een lijst tegen met de ingame nicknames van mensen die hier posten.
Je kan deze ook opzoeken via een website zoals battletracker.com (je kan na registratie daar ook buddies toevoegen) waarmee je makkelijk kan zien op welke server ze spelen en wanneer ze voor het laatst actief zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-05 13:10

Ikke!

aka Netfinity

Ik heb het 2 jaar niet meer gespeeld (geen enkel spel) en speel het nu weer af en toe. Blijft leuk. :)

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:44

MsG

Forumzwerver

Anoniem: 323791 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 14:10:
Hoi,vraagje zijn er nog mensen hier die actief BF2 spelen of zijn er ook liefhebbers van het spel
AIX.2.0? Wie?
Kan je eens een wat uitgebreider verhaaltje tikken over de mod en de staat van de game? Om zo potentiele spelers te overtuigen? :) ik ga het iig even downloaden.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-05 01:37
Speelt er iemand eigenlijk nog de mod Forgotten Hope?

ze zitten nu al op 2.5 en moet zeggen vermaak me prima op die 64 man maps.

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
FikkieHo schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 13:13:
SF heeft gewoon een aparte serial :)
trouwens alle uitbreidingen zijn nu gratis

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 19:00

ToeingTheLine

Mask of sanity

Floks schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 18:40:

Zijn er nog servers? Een jaar geleden was het al matig, met twee volle servers op drukke momenten, en 0 servers midden op de dag. Als dat beter is geworden zal ik het wel weer eens installeren. Ik mis die grote tank battles wel!

Life is what you others make it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:16

kronolith

[EDIT]

Floks schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 18:42:
[...]

trouwens alle uitbreidingen zijn nu gratis
SF niet, alleen de boosterpacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
falling_down schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 18:46:
[...]
Zijn er nog servers? Een jaar geleden was het al matig, met twee volle servers op drukke momenten, en 0 servers midden op de dag. Als dat beter is geworden zal ik het wel weer eens installeren. Ik mis die grote tank battles wel!
Vanmiddag waren er een server of 9 waar mensen inzatten, moet wel zeggen dat er altijd wel 2 servers zijn die goed gevuld zijn en met 64 man.
Lastige game, maar zeker weer eens de download moeite waard.
kronolith schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 18:50:
[...]
SF niet, alleen de boosterpacks.
Oh dat wist ik niet, excusses

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Floks schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 18:40:

Jawel, maar ik miste vliegtuigen, misschien had ik net pech met de maps, maar ik verkies Battlefield over CoD-achtige games qua voertuigen, maar als die er niet inzitten speel ik liever FPS-en, ik wil graag maps met wat meer voertuigen bij FH 2 :).

Ik zie trouwens nergens 2.5 hoor. Een foutje?

[ Voor 4% gewijzigd door MsG op 16-01-2010 19:34 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Oemfoefoe schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:37:
Toen ik dat probleem ook had, was bij de oplossing om in game de usb van de joystick eruit te halen en weer in te pluggen.

Uiteraard even van te voren de jet op veilige koers navigeren, want deze is dan een seconde of twee onbestuurbaar.
Tx voor de tip. Ga t binnenkort ns proberen! :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 19:00

ToeingTheLine

Mask of sanity

Ik heb BF2 en Forgotten Hope 2 incl 2.25 patch na veel moeite eindelijk op mijn pc staan, maar nu blijkt dat v-sync niet werkt (via CCC)... Ik speel altijd met v-sync aan dus ik ben erg gevoelig voor tearing. Het is zo erg dat het voor mij niet speelbaar is helaas. Na wat google werk las ik dat er veel mensen met dit probleem zijn, allemaal ATI kaarten. Ik had met mijn 8800GT er ook nooit last van. Ik ga de oude BF2 topics maar eens doorlezen, kijken of er een fix staat.

PII 940
ATI 5850
Catalyst 9.12

-EDIT

Met de D3D Override applicatie die bij rivatuner zit kan ik het wel forceren.

[ Voor 8% gewijzigd door ToeingTheLine op 17-01-2010 15:11 ]

Life is what you others make it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik doe trouwens nu aldoor die mod van die post een paar hierboven> AIX heet het, en het is behoorlijk tof. Sowieso al om de mods, en de servers zijn best goed gevuld, maar een paar, maar wel allemaal vol. Het is een mooie afwisseling.

Probeer hem ook eens zou ik zeggen!

Download hem hier:
De mod zelf: http://forum.i3d.net/down...e&id=1808&loc=nl&act=down
De maps: http://forum.i3d.net/down...e&id=1809&loc=nl&act=down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-02-2024
Vandaag even de nieuwe FH2 geinstaleerd (2.25).

Geweldig!, loop nu ook stukken beter nu ik win7 64bit draai ipv xp32.

Net weer van die oudewetse lange potjes zoals in FH 1 voor bf1942. Potjes van 2 uur op dezelfde map met echt super teamwork van me squad. Maakt het echt leuk :)

Iemand nog enig idéé of Eve of Destruction 2 nog veel gespeeld wordt? Deze vond ik met de map crossfire in deel 1 al vet, en in deel 2 zeker ook. Helaas kakte het aantal spelers elke keer weer in , tot dat er weer een patch uit kwam. Jammer want de mod zelf is ook erg gaaf om te spelen.

Winners never cheat, Cheaters never win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
Descriptor schreef op zondag 17 januari 2010 @ 23:07:
Vandaag even de nieuwe FH2 geinstaleerd (2.25).

Geweldig!, loop nu ook stukken beter nu ik win7 64bit draai ipv xp32.

Net weer van die oudewetse lange potjes zoals in FH 1 voor bf1942. Potjes van 2 uur op dezelfde map met echt super teamwork van me squad. Maakt het echt leuk :)
Jah gaaf he, heb vanmiddag ook een pot van 2 uur gehad, geen idee hoe de map heet, maar 32 tegen 32 in een groot zandlevel

zooitje vliegtuigen en een heleboel (stuk of 10 per team) tanks tegelijk...
man man.

opvallend is ook weer de maps, uitgebreid en tot in de puntjes uitgewerkt, overal staat wel iets en soms kan je het gebruiken. bijvoorbeeld een trein :p

edit
OMG! ik heb net gefietst in FH2 :o
Veel servers doen maar een paar maps, vond er nu eentje (bewoond) met allemaps :D

[ Voor 7% gewijzigd door Floks op 18-01-2010 20:36 ]

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Floks schreef op maandag 18 januari 2010 @ 16:33:
In ArmA II kan je mountainbiken en op een cross motor scheuren 8)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-03-2022
Hoe installeer je deze mod? Bestaat het uit twee bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:26

steveman

Comfortabel ten onder

Uh... eerst bestand 1 runnen, dan 2, en tot slot de 2.25 patch.

Zoals hier staat bv: http://www.ts-rent.de/fhrelease/

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTH
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-06-2023

NTH

Floks schreef op maandag 18 januari 2010 @ 16:33:
[...]

edit
Veel servers doen maar een paar maps, vond er nu eentje (bewoond) met allemaps :D
Panzer Bike brigade ftw
Afbeeldingslocatie: http://forum.axishistory.com/files/panzer111.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

En als ie per ongeluk afgaat, schiet ie je zo vol ins Gesicht ja! :X

Ben nog niet zo onder de indruk van de stabiliteit van FH2 ...

[ Voor 10% gewijzigd door steveman op 19-01-2010 17:41 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
Nee ik ook niet, hoewel ik gewoon kan spelen en kan wissellen van servers, als ik uit de game ga crasht hij 1 op de 2 keer.

Verder had ik ergens neergezet dat we op 2.5 zitten, dit was idd een foutje het moet idd zijn 2.25

en gaat dat je die foto laat zien, zo heb ik ook weer wat geleerd

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
Weet iemand waar ik de AIX mod kan downloaden? Heb al talloze sites gezocht maar lukt niet.

[ Voor 32% gewijzigd door Omnyakom1 op 19-01-2010 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Omnyakom1 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:21:
Weet iemand waar ik de AIX mod kan downloaden? Heb al talloze sites gezocht maar lukt niet.
http://www.aixtended.com/clientfiles.html

Ook al op de site zelf? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
TY, heb een werkende mirror via die site gevonden eindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTH

NTH

Floks schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:01:
Nee ik ook niet, hoewel ik gewoon kan spelen en kan wissellen van servers, als ik uit de game ga crasht hij 1 op de 2 keer.

Verder had ik ergens neergezet dat we op 2.5 zitten, dit was idd een foutje het moet idd zijn 2.25

en gaat dat je die foto laat zien, zo heb ik ook weer wat geleerd
Als je een crash of failed to move report van FH2 krijgt is dat " normaal". Als je Vista hebt of win7 moet je FH2 als admin opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
NTH schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 08:39:
[...]
Als je een crash of failed to move report van FH2 krijgt is dat " normaal". Als je Vista hebt of win7 moet je FH2 als admin opstarten.
Blijft een fout geven

Kwam net in een server wat Got mensen tegen :)
Altijd gezellig
Sorry Stef voor de headshot :p

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef.NL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-05 11:43
Floks schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 17:31:
[...]
Sorry Stef voor de headshot :p
Ah, had ik niet eens in de gaten. Wel leuk dat ik wat reacties kreeg op de [GoT]-tag voor mijn naam. Gisteren gebeurde dat ook al :) De update van FH2 bevalt me wel. Vooral Villers Bocage is een erg leuke nieuwe map. Met deze mod houd ik het toch wel minimaal mee vol tot de komst van BFBC2.

Ook wel leuk om te zien dat als je er met 1 iemand over aan de praat raakt blijkt dat er opeens 4 mensen op de server zitten die ook wel eens op GoT komen.

[ Voor 15% gewijzigd door Stef.NL op 20-01-2010 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
  • Laatst online: 23-02-2024
Stef.NL schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 17:51:
[...]

Ah, had ik niet eens in de gaten. Wel leuk dat ik wat reacties kreeg op de [GoT]-tag voor mijn naam. Gisteren gebeurde dat ook al :) De update van FH2 bevalt me wel. Vooral Villers Bocage is een erg leuke nieuwe map. Met deze mod houd ik het toch wel minimaal mee vol tot de komst van BFBC2.

Ook wel leuk om te zien dat als je er met 1 iemand over aan de praat raakt blijkt dat er opeens 4 mensen op de server zitten die ook wel eens op GoT komen.
Op welke server zitten jullie meestal in FH2?

Winners never cheat, Cheaters never win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

Gisteravond FH2 ook geinstalleerd, eerst even single player gedaan om eens te kijken. Wel lastig die tanks zonder croshair vind ik.
Bots (op easy, misschien lag het daaraan) waren wel heel slecht, reden zichzelf steeds vast met 3 tanks tegen een gebouw, of sommigen vinden het leuk om een kanon met de hand door de halve woestijn te duwen en dan een helling niet opkomen. :+ Ook kwamen ze niet uit hun tanks om de stad in te gaan en de vlag te pakken. Mjah, het is ook niet gemaakt voor single player.

Het heeft wel iets dat je veel sneller dood gaat, daardoor wel minder rondrennen en meer kijken of er niet wat tegenstanders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTH

NTH

Ikke! schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 18:39:
Gisteravond FH2 ook geinstalleerd, eerst even single player gedaan om eens te kijken. Wel lastig die tanks zonder croshair vind ik.
Bots (op easy, misschien lag het daaraan) waren wel heel slecht, reden zichzelf steeds vast met 3 tanks tegen een gebouw, of sommigen vinden het leuk om een kanon met de hand door de halve woestijn te duwen en dan een helling niet opkomen. :+ Ook kwamen ze niet uit hun tanks om de stad in te gaan en de vlag te pakken. Mjah, het is ook niet gemaakt voor single player.

Het heeft wel iets dat je veel sneller dood gaat, daardoor wel minder rondrennen en meer kijken of er niet wat tegenstanders zijn.
Druk op X om je Gunner view te krijgen of bedoel je dat niet.
@Floks wat voor melding krijg je dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef.NL
Descriptor schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 18:09:
[...]
Op welke server zitten jullie meestal in FH2?
Ik heb niet echt een favoriete server. Meestal speel ik op een server van hslan, 79th of 762nd. Maar mijn grootste motivatie voor een bepaalde server is of er een hoop spelers op te vinden zijn. Het is helemaal feest als er een Normandië map is op dat moment :P
De woestijnmaps liggen me veel minder eigenlijk. Normandië heeft voor mij gewoon de echte WOII sfeer. Overigens kan je me denk ik ook volgen via Battletracker.

Het sneller doodgaan vind ik verrassend genoeg erg tof. Normaal ben ik meer fan van een arcade-achtige stijl van spelen, maar in FH2 draagt het echt bij aan de sfeer. De granaten lijken ook echt veel meer schade aan te richten. En is er een gunner view bij de tank? :? Ik zat altijd te pielen met de gewone view al raakte ik eigenlijk nooit iets. Binnenkort maar eens uitproberen en als het werkt kan ik eindelijk ook een deuk in een pakje boter schieten met de tank :)

Edit: Net getest en allejezus wat voel ik mij dom dat ik dat niet eerder door had. X = gunnerview, onthouden Stef!

[ Voor 4% gewijzigd door Stef.NL op 20-01-2010 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb deze gisteren ook geïnstalleerd en ik moet zeggen dat ik positief verrast ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

Whaha hm die gunnerview klinkt wel zo handig dan :+ Geen crosshair ok, maar de hoogte van de loop is nogal moeilijk in te schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
NTH schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 18:52:
[...]
@Floks wat voor melding krijg je dan ?
geen dat is het hem nou juist :(
Als ik naar de log kijk staat er niks raars tussen
heb meerdere keren het geupload, misschien kunnen ze er wat mee

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTH

NTH

Floks schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 20:22:
[...]

geen dat is het hem nou juist :(
Als ik naar de log kijk staat er niks raars tussen
heb meerdere keren het geupload, misschien kunnen ze er wat mee
Dat krijg ik ook als ik FH2 afsluit. Gewoon negeren betekent niks.
@Ikke
Als op X drukt krijg je de Tank sight view te zien, ik zei gunner view, misschien verwarrend. Vind het knap dat je zonder de Tank sight view andere tanks hebt weten af te knallen.
@De tankers
Jullie weten toch wel dat er en verschil is tussen welke AMMO je laadt voor je tank.
HE = High Explosive. Goed tegen infantry. Doet niks tegen tanks.
AP = Armor Piercing. Goed tegen tanks, anti tanks geschut. Doet niks tegen infantry

Wisselen tussen verschillende ammo doe je via mouse wheel of F.
Zo heeft de stuka naast de 4x 50KG bomb ook een vernietigende 1x 250KG bomb.

[ Voor 11% gewijzigd door NTH op 21-01-2010 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Laatst online: 28-05 17:23

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Heb net via bol.com Battlefield 2 gekocht (6,99 euro) en geinstalleerd.
[arrogant] Nou ben ik best nog wel redelijk goed in de meeste shooters.[/arrogant]
Daarmee bedoel ik dat ik nog een redelijke kill/death ratio kan behalen met bijvoorbeeld Unreal of Quake, en soms zelfs een potje win. Maar met BF2 is dat wel even anders! Eerste potje 2 kills / 15 deaths! "Nou ja goed, dat was even om in te komen" dacht ik nog. Maar niks hoor! Volgens mij in een 20 tal potjes maar in keer een gelijk ratio gehaald.

Nu valt het me ook op dat er echt alleen maar veteranen rondlopen op de officiele servers. Dus waarschijnlijk moet ik gewoon even oefenen. Maar toch zijn er een aantal zaken die ik niet begrijp.

- Hoe kan het dat sommige spelers als cum-laude afgestudeerde ballerina's over het veld heen huppelen?
Ik zag zelfs een speler die opsprong en daarna 10 keer om zijn eigen as heen draaide voordat hij weer lande. Dat heb ik ook geprobeerd maar ik kreeg nog niet eens 1 rondje voor elkaar! Ook circelend vliegen (met de neus op 1 doelwit gericht) van een helicopter. Hebben die lui een echt vliegbevret ofzo?

- Wat ik vaak als een nare ervaring beschouw (waardoor het spel echt geen ruk meer aan wordt) is het feit dat sommige mensen je gewoon met 1 of 2 kogels afknallen. NADAT ik een heel magazijn van 2 meter afstand heb leeggeschoten in hun rug . (single shot en burst shot geprobeerd) Ze draaien zich doodleuk om, om mij met 1 schot af te knallen als een zwangere slak. Ikke nie snap. Hetzelfde geld voor de sniperrifle, ik krijg zelden 1 shot kills. Nu begrijp ik ook wel dat een kogel daald naar mate de afstand groter wordt maar toch. Zijn die gelockte wapens zo donders goed?

- Het vaakst ga ik dood aan die klote claymores. Irritant.

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Welcome to BF2. :)

Vooral het laatste stuk wat jij beschrijft is voor mij de reden geweest om het spel opzij te leggen. Zelfs na de laatste patch is dat soort geleuter niet verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:43

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

FloydRaalte schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 11:26:
- Hoe kan het dat sommige spelers als cum-laude afgestudeerde ballerina's over het veld heen huppelen?
Bunnyhoppers blijf je toch wel houden.
Ik zag zelfs een speler die opsprong en daarna 10 keer om zijn eigen as heen draaide voordat hij weer lande. Dat heb ik ook geprobeerd maar ik kreeg nog niet eens 1 rondje voor elkaar!
Dat is niet zo moeilijk. Ik zelf speel met een Logitech G9 muis en daarmee kan je 'on the fly' de dpi instellen. Dus springen en je muis opzij bewegen terwijl deze op 3200 dpi staat.
Als infantry heb je er eigenlijk niet zoveel aan, maar ik vlieg graag in de chopper met de 3200 dpi setting. En de torret van de tank reageert ook wat sneller.
Ook circelend vliegen (met de neus op 1 doelwit gericht) van een helicopter. Hebben die lui een echt vliegbevret ofzo?
Kwestie van oefenen. ;)
- Wat ik vaak als een nare ervaring beschouw (waardoor het spel echt geen ruk meer aan wordt) is het feit dat sommige mensen je gewoon met 1 of 2 kogels afknallen. NADAT ik een heel magazijn van 2 meter afstand heb leeggeschoten in hun rug . (single shot en burst shot geprobeerd) Ze draaien zich doodleuk om, om mij met 1 schot af te knallen als een zwangere slak. Ikke nie snap.
Ikzelf ben niet echt een infantry speler en maak dit helaas zelf ook vaak genoeg mee. Maar ik heb wel een tip voor je; probeer eens op het hoofd te mikken. Sommige classes lopen met body armor rond, denk aan een Assault. Terwijl een medic helemaal geen body amor heeft.
Hetzelfde geld voor de sniperrifle, ik krijg zelden 1 shot kills.
Er zijn gasten die inderdaad heel goed met een sniperrifle.

De meeste sniperrifles geven 95% schade. Dus wanneer je tegenstander 100% health heeft, overleeft hij het. Vaak switchen snipers op dat moment snel naar de pistol om het af te maken.
Nu begrijp ik ook wel dat een kogel daald naar mate de afstand groter wordt maar toch.
BF2 kent geen bulletdrop en geen bullettime. Uiteraard moet je anticiperen op de beweging van je tegenstander, maar niet zo erg dat jij je je kogel moet afschieten 4 seconden voor impact.
Zijn die gelockte wapens zo donders goed?
Zoals ik al zei, ikzelf ben niet echt veel als infantry te vinden, maar ik weet wel dat de L96A en zelfs de M95 unlocks heel erg lekkere sniperrifles zijn. Maar ook de MEC rifle is erg geliefd omdat die een magazijn van 10 kogels heeft. Dus 10x schieten zonder te herladen.
- Het vaakst ga ik dood aan die klote claymores. Irritant.
True.....heel irritant! Gewoon goed om je heen kijken en niet rennen als een kip zonder kop. De bolle kant van de claymore is de zijde waar je niet moet zijn. Voordat je het in de gaten hebt ben ja al dood. Je kan wel achterlangs de claymore lopen. Volgens mij overleef je het ook als je langs de voorkant kruipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-05 00:37
Voor helicopter is het zaak de gevoeligheid in je controlpanel ook vrij hoog te zetten, je muis op hoge DPI is ook erg fijn. Verder is het slim om singleplayer te oefen met de attack heli's, het liefst in een map met een vliegdekschip, dan ga je minder snel kapot.

Op youtube staan best een aantal filmpjes met goede heli-vlieginstructies. Maar dan nog, ik heb al heel veel ur gevlogen, maar een echte heli-pro zal ik nooit worden. Je hebt er mensen tussen die al seatswitchend tussen huisjes en bomen vliegen en dan ook nog met het 50mm kanon mensen neermaaien... Maar goed, omdat het spel al wat ouder is zijn er genoeg veteranen die al ettelijke duizenden uren spelen...

Op dat niveau kom je natuurlijk niet snel, maar geloof me, als je gewoon een tijdje speelt wordt het veel leuker, en gaan erg veel dingen veel makkelijker. Bij BF2 is het belangrijk, vooral als je te voet beweegt, goed op te letten en niet te snel te willen. Heel anders dan bij quake waar je springend en knallend in de rondte rent...
Dekking zoeken is ook vaak nuttig, ben je sniper, verplaatst je dan na een kill, want als je slachtoffer respawnd is de kans groot dat hij weet waar je zit. Een tank bv. heb je doorgaans niet kapot met 1 kogel, dus ook daar is het belangrijk goede dekking te hebben.
Als er veel vliegtuigen van de tegenstander in de lucht zitten is het ook slim niet met een autootje te gaan, die zijn voor vliegtuigen makkelijk te zien en kapot te krijgen.
Claymores en mijnen liggen vaak op voorspelbare plaatsen, op een gegeven moment krijg je wel door waar je die dingen treft en op veel servers zijn claymores niet toegestaan in de vlag area, dat is soms ook wel prettig. Ik vind de clay's niet zo erg. Het draagt voor mij bij aan het spel een beetje waakzaam ervoor te zijn, en een leuke boobytrap zetten is ook best bevredigend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri2000
Je clip leeg schieten op een gast die zich vervolgens omdraait en je in 1 x omlegt is irritant, op z'n minst.
Je kan er een aantal dingen aan doen:
  • Houd rekening met de 'deviation' van je wapen, de afwijking is per wapen anders. Ook als je even gaat liggen of tussendoor hurkt. Met de laatste patch is de duur van deze afwijking voor veel assault wapens zelfs verlengd, ik meen rond een seconden en soms wel anderhalf tot bijna 2 als je gaat liggen (je ziet dan je crosshair langzaam sametrekken), deze afwijking kan er voor zorgen dat je jouw wapen om een doel heen leegschiet.
  • Burst/Auto mode vs. Single shot, assault wapens hebben de keuze dit te switchen (kwestie van hetzelfde wapen nog een keer selecteren en hij staat op de andere mode), dit helpt enorm op langere afstanden, zeg meer dan 30 meter.
  • Buggyfield heeft netwerkcode die schijnbaar op een magische wijze in mekaar gezet is (volgens een van de ontwikkelaars uit patch 1.50 team), deze code hebben ze geprobeerd te verbeteren met deze laatste patch maar dat heeft weinig geholpen, het effect is nu dat je met anti tank kits op je afrijdende jeepjes wel makkelijker kan afknallen maar dat bijv. je shotgun (als engineer) soms op korte afstand niet eens iemand met een headshot om kan leggen. Ik heb gemerkt dat een stapje verplaatsen of tussendoor je wapens heen en weer switchen kan helpen, hoewel dit misschien ook wel placebo is, zeker weten doe ik het niet maar over het algemeen haal ik redelijk positieve kill/death ratios.
  • Zorg dat je op niet al te hoge ping servers selecteerd, onder de 50 is echt wel aan te bevelen! Zit je erboven dan is het eerder genoemde effect in verhoogde mate te ervaren.
Claymores, wat zal ik ervan zeggen.... Irritant!!! is er een woord voor.

Weer wat tips:
  • Je kan er langs kruipen, zorg ervoor dat je wel al ruimschoots ligt voordat je dat doet, je kan er zelfs overheen kruipen.
  • Nadeel is dat die dingen best ver detecteren dat je voorbij komt (soms wel ongeveer 15 meter!) en ze gaan praktisch al af zodra je maar enigzins aan de voorkant van het ding staat.
  • Ze hebben wel tijd nodig om actief te worden, zegge 1 seconde, dat betekent dat je wanneer je weer eens een sniper op je af ziet rennen met zo'n ding (erg populair op de inf only servers, vraag me niet waarom), en die neer ziet pleuren voor je neus je hem gewoon tegemoet moet rennen en hem gewoon lekker even omlegt om vervolgens niet terug te rennen, dat laat je dan aan een team genoot over die je als medic zijnde dan mooi weer revived en er punten mee scoort! 8)
Nog een leuke tactiek op de inf only servers is dat wanneer een mannetje die vooraan in een squad rent afgeschoten word vaak direct door z'n maatjes gerevived word, ze willen die punten tenslotte hebben, vaak is het dan nuttig er even een granaatje bij te gooien, is vaak goed voor in totaal 3 kills binnen een paar seconden (mits het reviven van die mannen direct is gelukt).

Medic unlock wapens: L85A1 (mijn favoriet als USMC zijnde) of de G36E zijn erg prettig en accuraat, L85 kan net als de MEC AK-101 full auto schieten (leuk in de gangetjes op strike at Karkand), echter zijn die 2 ook prima op langere afstand in single shot te gebruiken.

Uiteraard vergt het toch veel oefening, dus blijven knallen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-03 20:46
Oemfoefoe schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:17:

BF2 kent geen bulletdrop en geen bullettime. Uiteraard moet je anticiperen op de beweging van je tegenstander, maar niet zo erg dat jij je je kogel moet afschieten 4 seconden voor impact.
BF2 heeft zeer zeker wel bullet drop.
geen zin om heel goed te gaan zoeken maar dit filmpje toont het in ieder geval aan.

Toen mijn voormalige bf2 clan nog een eigen server had, hebben we vaak liggen snipen wanneer de server rustig was. Een persoon aan de ene kant van Wake en de andere aan de andere kant van Wake. allebij liggen en een headshot proberen te maken...
dan kom je er wel achter dat er een bullet drop is :P

En dat maakt bf2 leuk! je krijgt er een kick van als je iemand in-game van een end weg door zijn kop knalt :9
waar je in cod4 met een pistool een headshot kan maken over een afstand zo groot als de map zelf door simpelweg je crosshair op zijn hoofd te zetten, moet je in bf2 er wat meer moeite voor doen.

Met een sniper kan je max 95 health van iemand af schieten. Dat is dus met een headshot.

Krijg weer helemaal zin in bf2 :P *installeren gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:14

The Zep Man

🏴‍☠️

harrald schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 15:44:
En dat maakt bf2 leuk! je krijgt er een kick van als je iemand in-game van een end weg drie meter afstand door zijn kop knalt :9
waar je in cod4 met een pistool een headshot kan maken over een afstand zo groot als de map zelf door simpelweg je crosshair op zijn hoofd te zetten, moet je in bf2 er wat meer moeite voor doen.
Fixed.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Laatst online: 09:23

M2M

medicijnman

harrald schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 15:44:
[...]

BF2 heeft zeer zeker wel bullet drop.
geen zin om heel goed te gaan zoeken maar dit filmpje toont het in ieder geval aan.

Toen mijn voormalige bf2 clan nog een eigen server had, hebben we vaak liggen snipen wanneer de server rustig was. Een persoon aan de ene kant van Wake en de andere aan de andere kant van Wake. allebij liggen en een headshot proberen te maken...
dan kom je er wel achter dat er een bullet drop is :P

En dat maakt bf2 leuk! je krijgt er een kick van als je iemand in-game van een end weg door zijn kop knalt :9

Met een sniper kan je max 95 health van iemand af schieten. Dat is dus met een headshot.

Krijg weer helemaal zin in bf2 :P *installeren gaat
grapjas... headshot is headshot. Damage met sniper, L85, G3, F2000 of overig lomp tuig staat garant voor een teller in het beeld van de tegenstander. (laggende hitboxen zorgen dus voor stofwolkjes als je iemand schiet, maar geen schade)

Maar verder ben ik het er wel mee eens dat het leuker is om iemand vanaf 3 meter met een sniper door zijn hoofd te schieten, dan van 200 meter afstand. (a.k.a. snipers genoeg in dit spel, en als iets nutteloos is, dan is het wel een sniper...)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online

RTG

M2M schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 22:19:
[...]

grapjas... headshot is headshot. Damage met sniper, L85, G3, F2000 of overig lomp tuig staat garant voor een teller in het beeld van de tegenstander. (laggende hitboxen zorgen dus voor stofwolkjes als je iemand schiet, maar geen schade)

Maar verder ben ik het er wel mee eens dat het leuker is om iemand vanaf 3 meter met een sniper door zijn hoofd te schieten, dan van 200 meter afstand. (a.k.a. snipers genoeg in dit spel, en als iets nutteloos is, dan is het wel een sniper...)
Inderdaad. Als ze nou eens constant deden spotten was er misschien nog enig nut maar de meesten leveren nauwelijks bijdrage.

En als een headshot met een sniperrifle al geen kill meer is, dan weet ik het ook niet meer... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

(a.k.a. snipers genoeg in dit spel, en als iets nutteloos is, dan is het wel een sniper...)
Daarom heeft de BF2 Commander functie Supply + Vehicle drops die je mooi op hun hoofd kan laten vallen zowel friendly als die van de vijand *O* G-E-N-I-E-T-E-N *O* })

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-05 21:00

Murk

Is this thing on?

Oemfoefoe schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:17:

Echt heb je het spel wel eens gespeeld? Ga eens in een sniper server en probeer wat targets te killen op grote afstand. Je gaat gewoon bulletdrop krijgen, punt uit.
(a.k.a. snipers genoeg in dit spel, en als iets nutteloos is, dan is het wel een sniper...)
:z

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-05 18:29

FikkieHo

Wokmaster

Hehe, waarom loopt het altijd uit op een discussie of de sniper of Spec-ops nutteloos is?

Volgens mij weten we donders goed dat elke classe zijn eigen voordelen heeft en nadelen. Je moet ze gewoon in de goeie situaties gebruiken :D En nee, rambo spelen met een svd door karkand rennen kan niet iedereen.

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Murk schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:48:
Echt heb je het spel wel eens gespeeld? Ga eens in een sniper server en probeer wat targets te killen op grote afstand. Je gaat gewoon bulletdrop krijgen, punt uit.
I LOL'd :D Hij speelt maar een jaar of 4 ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Laatst online: 28-05 17:23

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Weer eens een maar potjes gespeeld. Het is een leuk spel, anders zou ik het niet spelen, maar tevens ook giga frustrerend van tijd tot tijd. Echt INSANE hoe sommige spelers met hun godlike skills jouw continu neermaaien.

Klein voorbeeldje: Wake Island. Ik als china-noob loop uiteraard rond op het vliegveld kijken of er nog wat vluig-tuig beschikbaar is. Blijkt dat er een tegenspeler met straaljager continu rondjes vliegt vanaf zijn vliegdekschip naar ons vliegveld. Waarschijnlijk om telkens nieuwe ammo te halen oid. Maar deze kerel is zo mega goed met die straaljager, das gewoon niet gezond meer. Ik denk toch echt dat ik wel 30 tot 40 keer neergemaait ben door zijn gatelinggun of bombdrops. Zelfs wanneer ik in het luchtafweergeschut zit weet die kerel me exact te vinden en alvorens hij in mijn Range of Sight vliegt schiet hij me met een wel zeer precies gericht gatelingschot door mijn bakkes. Dan krijg ik toch echt het "Esc --> disconnect" gevoel.

Tsja en wat doe je dan als beginner: gewoon in je straaljager welgemikt op zijn "pearl harbour" in dat vliegdekschip vliegen. Snel ejecten en aan je para nog wat in het rond knallen. Hopen dat je suicide wat levens meeneemt. Tsja ik zit niet voor niets in het chinese team. (ik scheer de japanners en de chinesen maar even over 1 kam) En dat schijnt dan weer niet te mogen ofzo en voor dat ik het weet ben ik gekicked.

Maar goed we gaan gewoon door. Ik ben net first class private geworden dus pas maar op! :+

P.s. hoe gebruik je flairs om hitte zoekende rakketen bij je vliegtuig vandaan te houden?

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-05 21:00

Murk

Is this thing on?

nero355 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:53:
[...]

sarcasme...

Maar des te aparter is het dat ie nooit bulletdrop heeft gemerkt tijdens snipen. Tenzij je een karkand sniper bent dan is het nog wel logisch..

[ Voor 3% gewijzigd door Murk op 22-01-2010 14:01 ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 10:24

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

FloydRaalte schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 11:42:
Weer eens een maar potjes gespeeld. Het is een leuk spel, anders zou ik het niet spelen, maar tevens ook giga frustrerend van tijd tot tijd. Echt INSANE hoe sommige spelers met hun godlike skills jouw continu neermaaien.
Ik vind het eerder ronduit frustrerend hoe willekeurig effectief gewone wapens normaal gesproken zijn. De ene keer maai je met een halve clip in burst niet eens iemand neer op minder dan tien passen afstand, en de andere keer ben je met een enkel salvo klaar. En dan wordt ik persoonlijk vaak met een enkel salvo geraakt, terwijl ik die ander met meer toeval dan richtmiddel naar benee krijgt. En ik speel echt al 4 jaar...

Net begonnen met AIX, hebben wel toffe dingen, maar (of het moet aan de server liggen) je gaat veel te snel naar de kloten zonder dat je ook maar een kans hebt.

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-01-2022

Cybr

Het klopt allemaal

Klein voorbeeldje: Wake Island. Ik als china-noob loop uiteraard rond op het vliegveld kijken of er nog wat vluig-tuig beschikbaar is. Blijkt dat er een tegenspeler met straaljager continu rondjes vliegt vanaf zijn vliegdekschip naar ons vliegveld. Waarschijnlijk om telkens nieuwe ammo te halen oid. Maar deze kerel is zo mega goed met die straaljager, das gewoon niet gezond meer. Ik denk toch echt dat ik wel 30 tot 40 keer neergemaait ben door zijn gatelinggun of bombdrops. Zelfs wanneer ik in het luchtafweergeschut zit weet die kerel me exact te vinden en alvorens hij in mijn Range of Sight vliegt schiet hij me met een wel zeer precies gericht gatelingschot door mijn bakkes. Dan krijg ik toch echt het "Esc --> disconnect" gevoel.

Tsja en wat doe je dan als beginner: gewoon in je straaljager welgemikt op zijn "pearl harbour" in dat vliegdekschip vliegen. Snel ejecten en aan je para nog wat in het rond knallen. Hopen dat je suicide wat levens meeneemt. Tsja ik zit niet voor niets in het chinese team. (ik scheer de japanners en de chinesen maar even over 1 kam) En dat schijnt dan weer niet te mogen ofzo en voor dat ik het weet ben ik gekicked.

Maar goed we gaan gewoon door. Ik ben net first class private geworden dus pas maar op! :+

P.s. hoe gebruik je flairs om hitte zoekende rakketen bij je vliegtuig vandaan te houden?
Het frusterende dat jij ervaart komt doordat je keer op keer hetzelfde doet met een negatief resultaat. Het spel kopen, installeren en spelen als een God gaat ook niet zomaar. Er is veelvuldig en recentelijk in dit forum door diverse spelers aangegeven hoe je een vliegtuig uit de lucht knalt (zelfs met een tank). En dat doe je zeker niet door in AA te wachten totdat een vliegtuig overkomt. Zelfs Don Quichot begrijpt zoiets.

Die 1 mans Rambo acties, zoals harakiri op een carrier, helpen daar ook niet bij. Ze zijn welbegrijpelijk. Maar met een Squad en goed teamplay kom je toch vaak veel verder. Laat dat vliegtuig toch lekker vliegen, die pakt toch geen vlag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

Wat ik wel irritant vind, is dat heel veel mensen alleen maar willen vliegen. En dus je halve team staat te wachten op het vliegveld om met zijn allen naar een vliegtuig te rennen. Ondertussen pakken de tegenstanders alle vlaggen en verliest je team.
Rijd wel eens met een jeepje oid naar die lui toe en zeg van stap erin, dan gaan we een poging doen om een vlag te pakken. "No can do" zeggen ze dan. En bedankt he.
Vliegtuigen zijn best belangrijk als extra support, maar je wint er niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
airwhores FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 10:24

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Ikke! schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 17:07:

Rijd wel eens met een jeepje oid naar die lui toe en zeg van stap erin, dan gaan we een poging doen om een vlag te pakken. "No can do" zeggen ze dan. En bedankt he.
Ik heb dan altijd heel erg de neiging om eroverheen te gaan... Met een Hummer.

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
En als teamkill uit staat, vlak voor dat je ze raakt eruit springen :P Wat ook helpt is je autootje vol C4 en dan eruit stappen en poef... Maar goed, dat zijn middelen voor een moment van uiterste frustratie! Ik vind het bij wake nog veel vervelender als iedereen daar op een attack heli en vliegtuig staat te wachten...

Wat betreft mikken: 1 seconden stilstaan is het verschil tussen wel raak schieten en falikant mikken. Met bijvoorbeeld de g36's kan je dan heel goed gemikt 5 schoten plaatsen.

[ Voor 21% gewijzigd door lredev op 22-01-2010 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Omnyakom1 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:21:
MsG schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:03:
Ik doe trouwens nu aldoor die mod van die post een paar hierboven> AIX heet het, en het is behoorlijk tof. Sowieso al om de mods, en de servers zijn best goed gevuld, maar een paar, maar wel allemaal vol. Het is een mooie afwisseling.

Probeer hem ook eens zou ik zeggen!

Download hem hier:
De mod zelf: http://forum.i3d.net/down...e&id=1808&loc=nl&act=down
De maps: http://forum.i3d.net/down...e&id=1809&loc=nl&act=down
:z :)

Downloaden die mod! Het is erg tof en best aan te raden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Als je ooit in een vliegtuigje in BF2 gevlogen hebt, dan weet je dat elk voertuig wat bezet is door een tegenstander of medestander met icoontjes aangegeven staat. Dan is het inderdaad niet moeilijk om de AA te vinden. Key is om te wachten buiten het bereik van de AA, snel er in zitten, twee raketten afschieten en er weer uit + dekking zoeken.

Laat tanks ook maar zitten met een stel goede piloten bij de tegenstander. Ben anti-tank, kruip in een DPV of klein autootje, cross links en rechts zigzaggend over de map. Voel je de hitte van een vliegtuig in je nek? bocht maken!. Maak dan ook gebruik van je omgeving. Door gebouwen heen, steegjes, gebruik het terrein. En dan van vlag naar vlag hoppen. Snel tegenstanders slopen bij een vlag, snel vlag pakken (als de vlag wit is is het soms verstandig de vlagarea te verlaten ivm bommen / granaten / artillery).

En flares helpen tegenwoordig nauwelijk. Je kunt er misschien net twee raketten mee onderscheppen, maar vliegtuigen hebben 6 van die dingen (of 4, ligt aan het model). En dan maakt het eigenlijk vrij weinig uit hoeveel flares je laat vallen, zodra er 2 of meer raak zijn ben jij stervende / dood.

En probeer anders eens te beginnen met infantry only. Zorg dat je of medic, of ammo boer bent en blijf sprayen met pakketjes. Moet jij eens zien hoeveel punten je binnen kunt sprokkelen door met een fatsoenlijke squad mee te lopen en ze te supporten.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

nero355 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:53:
[...]

Dat weet ik, maar lekker belangrijk, alsof zijn punt daarom gelijk waar is. Laat hem liever argumenten geven waarom het zo is.... :+

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:43

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Tsjah...zoals aangegeven ben ik geen grote infantryspeler en wanneer ik als infantry rond rent is het inderdaad in Karkand (meestal als medic). De keren dat ik een sniperkit kies, heb ik in ieder geval geen bullitdrop ervaren.

Maar zo zie je maar.....der große Oemf is ook niet almighty. :+

Wanneer er inderdaad wel bullitdrop in BF2 zit; excuseer mijn lompheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Oemfoefoe schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 13:36:
Tsjah...zoals aangegeven ben ik geen grote infantryspeler en wanneer ik als infantry rond rent is het inderdaad in Karkand (meestal als medic). De keren dat ik een sniperkit kies, heb ik in ieder geval geen bullitdrop ervaren.

Maar zo zie je maar.....der große Oemf is ook niet almighty. :+

Wanneer er inderdaad wel bullitdrop in BF2 zit; excuseer mijn lompheid.
Ik heb het idee dat de m24 geen drop heeft, of iig nauwelijk en de L96A wel, ik lag laatst op een dakje op het vliegveld van Wake beetje te mikken op gastjes die van zuidelijk richting vliegveld kwamen.. Dat was erg goed te doen. Een ronde later probeerde ik met de L96 vanaf halverwege zuidelijk-strand een gastje op de heuvel bij vliegveld te raken en het lukte me niet... na 2 keer gekild te zijn maar een andere kit gekozen en AT/DOA12'end een weg gebaand :P werkte beter... Maar goed, het idee dat ik kreeg was dat de M24 minder afwijking (geen) dan de L96A..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online

RTG

Zeer zeker zit er bullet drop in bf2, maar dit ga je pas goed merken op hele grote afstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Laatst online: 24-05 20:26

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Ik heb afgelopen week BF2 ook maar weer eens geïnstalleerd. Meteen Forgotten Hope 2 er op gezet. Vet spelletje en draait lekker. Ik vind het alleen wel erg moeilijk. Voornamelijk de grote open maps. Tanks hebben geen crosshair, maar om de een of andere duistere reden raken ze mij altijd.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

NTH schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 18:52:
[...]

Druk op X om je Gunner view te krijgen of bedoel je dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Laatst online: 24-05 20:26

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Waarschijnlijk bedoel ik dat ja. Vanavond eens checken :)

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef.NL
Sinds ik de magische X heb ontdekt een paar dagen geleden ben ik best goed geworden in het tanken. Vooral die extra tip is handig dat je je type kogels moet veranderen (dus APB kogels voor tanks en HE kogels voor mensen). Vooral erg leuk als je vanaf een afstandje een stel hulpeloze mensen zit te bestoken met mitrailleurvuur en het kanon tegelijk (leuk voor je score dus :+).

Misschien komt de mod meer tot zijn recht in een eigen topic? Nu lopen BF2 en FH2 discussies een beetje door elkaar en dat is vrij rommelig. Volgende week heb ik wat meer tijd, misschien zet ik er dan 1 in elkaar, tenzij iemand anders zich nu geroepen voelt om een topic te maken natuurlijk. De kans is er ook dat het spel heel snel uitsterft met de beta van BFBC2 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TK38
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-08-2023
Ik weet het staat waarschijnlijk wel ergens in dit forum. Echter ik kan het helemaal niet vinden.
Ik ben BF2 opnieuw op de pc aan het zetten, allen welke patches heb ik nu achter elkaar nodig?
Kan iemand de volgorde aangeven. Patch 1.5 heb ik al maar welke moeten er nog voor?

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:26

dimako_

Vogel

alleen patch 1.41 en patch 1.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TK38
@Dimako tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri2000
Vergeet niet dat je Highway Tampa niet meer apart hoeft te installeren, mocht je die ooit gedownload hebben mag je die gewoon weg donderen, hij zit nu in patch 1.50, idem voor de booster packs.

Mja, verder wil je misschien wel eens alt-tab gebruiken, dan zou ik deze fix van het EA forum ook even gebruiken. Battlefield 2 Update 1.50 ALT+TAB FIX

En daarbij om eventuele Punkbuster kicks (in het begin) te voorkomen kan je eventueel een handmatige Punkbuster update doen na de installatie. Download PBSetup

Deze stappen doe ik zelf altijd na een BF2 install, heb er nooit problemen aan over gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 340332

ik heb een raar probleem, ik heb al gegoogled maar niet echt iets nuttigs gevonden...heb bf2 opnieuw geinstalleerd maar nu wil ik opstarten en komt de splash en switch terug naar windows.....mn beeld wordt ff zwart en dan terug naar mn bureaublad...ik had dit nooit...wel een nieuw 24inch gekocht. ik heb wel gelezen over refreshe rate ofso? en ja mn pc is goed genoeg om dit gamepje te spélen. ik heb patch 1.4 en 1.5 gedaan moet ik dan ook nog patch 1.2 etc doen?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 340332 op 26-01-2010 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri2000
Nee patch 1.41 en 1.50 is voldoende, verander de naam of verwijderd de map Battlefield 2 in je Mijn Documenten folder. Start BF2 opnieuw, je zal opnieuw je account moeten ophalen en configureren maar dan zou het wel moeten werken.

Overigens komt het probleem waarschijnlijk door de andere resolutie van je nieuwe monitor.

[ Voor 16% gewijzigd door Tiuri2000 op 26-01-2010 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:39

charrel

Cortisol4life..

Anoniem: 340332 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 11:55:
ik heb een raar probleem, ik heb al gegoogled maar niet echt iets nuttigs gevonden...heb bf2 opnieuw geinstalleerd maar nu wil ik opstarten en komt de splash en switch terug naar windows.....mn beeld wordt ff zwart en dan terug naar mn bureaublad...ik had dit nooit...wel een nieuw 24inch gekocht. ik heb wel gelezen over refreshe rate ofso? en ja mn pc is goed genoeg om dit gamepje te spélen. ik heb patch 1.4 en 1.5 gedaan moet ik dan ook nog patch 1.2 etc doen?
Yup, je refreshrate staat wsl. nog verkeerd ingesteld. Gewoon even in mijn documenten > bf2 map > die video.con weggooien in je profiel map. Dan opnieuw opstarten en weer even correct instellen ingame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

charrel schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:13:
Yup, je refreshrate staat wsl. nog verkeerd ingesteld. Gewoon even in mijn documenten > bf2 map > die video.con weggooien in je profiel map. Dan opnieuw opstarten en weer even correct instellen ingame.
^^ Dit is de oplossing en het komt omdat BF2 een nieuwe monitor ziet en dan in de war raakt.
Als je aan die file zelf gaat knoeien negeert BF2 het ook en crasht ... wohoo !!

Weer een voorbeeld van DICE programmeer skills :') Een beetje game zeurt niet en vraagt je eventueel om de boel opnieuw te kiezen wat betreft Monitor of RAMDAC + resolutie instellingen waardoor je deze ook lekker dedicated op een 2de monitor kan draaien !!

Maybe next version :+

[ Voor 5% gewijzigd door nero355 op 26-01-2010 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:07

Zewatanejo

Fine Thanks!

Met de search kan ik geen topic vinden over project reality welke nog een beetje actueel is. Vandaar dat ik het maar even hier post:

v.0.9 van Project reality wordt op 5 februari gereleasd: http://www.realitymod.com/

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ook maar weer eens proberen. Al vind ik dat net tè. Ik probeerde het leuk te vinden, maar ik zat soms echt 3 uur een beetje met die mensen mee te lopen, maar nooit zag ik een taliban. Speel nu aldoor AIX Mod.

Welk alt tab probleem heeft iedereen? Als ik de game launch en meteen ALT Tab doe krijg ik rare kleuren. Maar gewoon pas Ingame werkt hier prima.

[ Voor 26% gewijzigd door MsG op 06-02-2010 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TK38
skullsplitter schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 17:15:
[...]

Ik heb dan altijd heel erg de neiging om eroverheen te gaan... Met een Hummer.
Gewoon met een jeep erlangs rijden. iedereen staat op de instap knop te duwen. Voordat jet weet zit de auto vol. Jij een hoop lol de rest wat minder want die moeten weer terug lopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:30
Zewatanejo schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 15:26:
Met de search kan ik geen topic vinden over project reality welke nog een beetje actueel is. Vandaar dat ik het maar even hier post:

v.0.9 van Project reality wordt op 5 februari gereleasd: http://www.realitymod.com/
Gaaf dat ze nog updates doen. Paar versies terug véél gespeeld. Ongelofelijke intense uren van battle bij meegemaakt. Echt heel gaaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:07

Zewatanejo

Fine Thanks!

Tomino schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 21:56:
[...]

Gaaf dat ze nog updates doen. Paar versies terug véél gespeeld. Ongelofelijke intense uren van battle bij meegemaakt. Echt heel gaaf :)
De .0909 is echt heel uitgebreid en de gameplay is in mijn ogen nog intenser door geworden. Zelf speel ik met name op de "=H=hardcore Insurgency" server. Teamplay staat daar erg hoog in het vaandel. Dus als je daarvan houd is Project Reality een echte aanrader.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-03 18:15
Hallo ik ben van plan om battlefield 2 uit de budget bak te halen maar is het een leuk spel voor mensen die nog niet zo goed zijn in shooters? Is het ook nog leuk om te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja, het is wel aan te raden. Als je niet zo goed kan schieten kan je ook andere dingen doen, bijvoorbeeld troepen af en aan vliegen met een heli, of de troepen voorzien van supplies of medic zijn. Voor die paar euro zal je nooit een miskoop doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

hardware.tom schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 09:58:
Hallo ik ben van plan om battlefield 2 uit de budget bak te halen maar is het een leuk spel voor mensen die nog niet zo goed zijn in shooters? Is het ook nog leuk om te spelen?
hij is ook te koop compleet met uitbreidingen via steam voor 19.99 euro. net zo duur als bij bol.
heb hem via steam want dan zit je niet met al die losse cd's van die addons en patchen gaat vanzelf.
en hoeft geen cd in je tray om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chibi2k
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-05 19:29

Chibi2k

www.radicalbirds.nl

Anoniem: 151407 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 15:18:
[...]

hij is ook te koop compleet met uitbreidingen via steam voor 19.99 euro. net zo duur als bij bol.
heb hem via steam want dan zit je niet met al die losse cd's van die addons en patchen gaat vanzelf.
je kan gewoon elke BF2 willekeurig kopen krijg je automatisch toch alle expansions erbij . Hij's waard voor zijn geld ja en overal vrijwel voor 10euro te krijgen

Radical Birds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-01-2022

Cybr

Het klopt allemaal

Anoniem: 151407 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 15:18:
[...]

Met de laatste patch kan je de CD ook uit je tray laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

Chibi2k schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 15:24:
[...]

je kan gewoon elke BF2 willekeurig kopen krijg je automatisch toch alle expansions erbij . Hij's waard voor zijn geld ja en overal vrijwel voor 10euro te krijgen
ach so dat was vroegah niet toen de game uit kwam.
speel hem ook nog steeds. maar 600+ uur erin gestopt al hehe
http://bf2s.com/player/43458415/

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 151407 op 19-02-2010 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Ik heb hem gekocht hoor!!
Ik heb hem meteen gepatched met de laatste versie alleen het duurt ontzettend lang voordat ik ben ingelogd (en meestal zegt hij dan dat hij niet met de server kan verbinden) en ik kan ook geen servers vinden.
Is bij jullie het hele menu ook traag? dat je ergens op klikt een een minuut later zit je pas in dat deel van het menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Chibi2k schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 15:24:
[...]

Nee alleen de 2 booster packs zijn gratis. Special Forces krijg je niet.

Het spel is hier niet traag. Welke versie heb je? Je moet eerst 1.4.1 ofzo hebben en dan 1.5

En wat voor PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Het probleem dat hij zo traag is is opgelost omdat ik niet de laatsete maar de enalaatste patch had.

Nu heb ik een vraag: als ik inlog in het begin dan gaat hij automatisch een game zoeken (een soort van "nu spelen") kan ik dit ook uit zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Ja, je krijgt na het installeren 2 snelkoppelingen. Eentje: Battlefield 2, en eentje: Speel nu Battlefield 2 o.i.d. raad eens welke je moet klikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harydoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:26
Ik speel nog steeds heel braaf met [GoT] in mijn tag, maar kom niemand meer tegen. Nog volhouders hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

Ik heb [NL] in mijn tag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik gewoon alleen Groothuisje, omdat we niet echt clanvorming verder hebben oid. En ben een beetje overgestapt op AiX, daar die net wat leukere dingen er in heeft wat zorgt voor meer spektakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
Ik heb ook maar eens ff een nieuw account gemaakt om ff op te warmen voor Bad Company 2:
http://bf2s.com/player/250547439/
Nog niet helemaal op niveau, ben paar maanden weg geweest maar gaat wel weer aardig af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Hier wordt gespeeld met =NL= :-) (leaderbord van mijn huisgenoten, vrienden en collega's, er zijn nog wat 0570'ers, we zijn geen clan, maar spelen doorgaans gewoon samen in dezelfde servers. Wel zitten we te denken om een server te huren :) )

@sux, dat vind ik toch best deftige scores! > 5 SPM en erg nette K/D.. ben benieuwd naar je vorige account!

[ Voor 43% gewijzigd door lredev op 23-02-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

hardware.tom schreef op maandag 22 februari 2010 @ 12:41:
Het probleem dat hij zo traag is is opgelost omdat ik niet de laatsete maar de enalaatste patch had.

Nu heb ik een vraag: als ik inlog in het begin dan gaat hij automatisch een game zoeken (een soort van "nu spelen") kan ik dit ook uit zetten?
opstarten met battlefield2.exe (in je start menu) ipv speel BF2 nu link op je buroblad.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
lredev schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:48:
Hier wordt gespeeld met =NL= :-) (leaderbord van mijn huisgenoten, vrienden en collega's, er zijn nog wat 0570'ers, we zijn geen clan, maar spelen doorgaans gewoon samen in dezelfde servers. Wel zitten we te denken om een server te huren :) )

@sux, dat vind ik toch best deftige scores! > 5 SPM en erg nette K/D.. ben benieuwd naar je vorige account!
thankx mijn vorige account was deze: http://bf2s.com/player/62062130/
Ik heb dan ook bijna 2000 uur BF2 gespeeld :9 maar begin wel benieuwd te worden naar Bad Company 2, al hou ik er alvast rekening mee dat het meer arcade is dan BF2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Heb toevallig vandaag BFBC2 gespeeld (a) en is inderdaad erg anders, erg mooi, dat wel, maar ik ben erg benieuwd naar hoe de multiplayer is, maar goed, dan moet ik eerst het spel kunnen kopen :P

Sinds een paar dagen spelen wij niet meer met =NL=, maar met =WiW= R ;) ook vanavond mijn eerste clanwar meegemaakt, dat was best geinig! Erg leuk toch dat BF2 nog door zoveel mensen serieus genomen wordt!

@SuX Hoe zit dat eigenlijk met 4 sterren generaal worden? Want 3 haal je 'al' bij 200K toch?

@ hieronder, in BF2 gewoon kom ik wel erg veel NL'rs tegen - PoE heb ik nog niet gespeeld..

[ Voor 27% gewijzigd door lredev op 01-03-2010 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256512

speel nog elke dag de mod Pointof existence 2 heb daar ook NL in mn nickname staan.
ben daar in een jaar tijd niet meer dan 10 nederlanders tegengekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mind_
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

mind_

evil smile

Zodra ik mijn muis beweeg kijk ik omhoog, het maakt niet uit wat ik verder dan nog doe, ik kan niet meer "normaal" kijken.
Heb al opties aangepast zoals vertical look etc maar dat maakt niets uit..
Ideetje?

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Laatst online: 30-05 08:11
mind_ schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 01:15:
Zodra ik mijn muis beweeg kijk ik omhoog, het maakt niet uit wat ik verder dan nog doe, ik kan niet meer "normaal" kijken.
Heb al opties aangepast zoals vertical look etc maar dat maakt niets uit..
Ideetje?
Originele versie?
Klinkt als een niet legale variant, staat ergens dit topic al een stukje over....

[ Voor 11% gewijzigd door da_PSI op 03-03-2010 01:20 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste

Let op:
Laat het nu niet WEER uit de hand lopen... ;-)

Houd het dus vriendelijk, nuttig en ontopic.