World War II Infantry Simulation Powered by half-Life2 » InleidingDe Half-Life 2 modification Resistance and Liberation is een First person Shooter in een WWII setting.Het doel van Resistance and Liberation (RnL) is om een historiech correcte en realistische weergave te geven van de gebeurtenissen en acties van de 82ste Airborne divisie gedurende geallieerde landingen in Normandië. De maps van de Mod zijn gebaseerd op de gebeurtenissen in en rondom; Sainte-Mere-Eglise, Montebourg Station, La Fiere, Carentan. In een later stadium zullen ook de acties gedurende operatie Market Garden in Nederland in de Mod worden opgenomen, zoals de gebeurtenissen rondom Grave, Overasselt en Groesbeek. Het Dev-team van RnL benaderd in deze mod het realisme op een geheel eigen manier, welke veel verder gaat dan andere shooters, zoals bijvoorbeeld Counter-Strike of Day of Defeat. Resistance and Liberation heeft:
» OntwikkelingDe Mod is al in ontwikkeling sinds 2002. Door de wisselende samenstelling van het Dev-team heeft de ontwikkeling van RnL soms lange tijd stil gelegen. Echter met kerst 2008 werd er een Alpha vrijgegeven, die door iedereen gedownload en gespeeld kon worden. deze eerste openbaar speelbare Alpha, staat bekend onder Aplha 3. Deze Alpha was gebaseerd op de engine van HL2 Ep1. Doordat deze engine enigzins verouderd raakte is besloten om met op basis de nieuwste HL2 engine de Mod verder te ontwikkelen> desondanks is er toch nog een Alpha 4 vrij geven, waarin een aantal bugs zijn opgelost en een aantal kleine features zijn toegevoegd. Op deze manier heeft de fan-base van RnL een goed speelbare game ter beschikking gedurende de ontwikkeling van de Bèta.De bèta heeft opengestaan voor inschrijving voor bèta-testers, maar is inmiddels weer gesloten. Het word niet uitgesloten dat er alsnog weer een openstelling komt. zie hier: Met de samenstelling van het bèta-team en een aanvulling van het dev-team is de mod weer volop in ontwikkeling, met bijvoorbeeld een op-stapel-staande grondige update van de website. Toch word gezocht er nog steeds gezocht naar aanvullingen van het dev-team.
» Gameplay en WapensDe gameplay van RnL Alpha is zeer simpel. De Duitsers vechten tegen de Amerikanen om de capture points. Er zijn per map meerdere capture points, welke (afhankelijk van de map) te bezetten zijn door elk team. Op elke map heb je een aanvallend team en een verdedigend team. Wanneer het aanvallende team alle capture points bezet, heeft het gewonnen. Ook zit er aan alle rondes een tijdslimiet die op de server is in te stellen.Elk team is opgedeeld in squads of gruppen. Aan het hoofd hiervan staat een NCO of Offizier. Wanneer de spelers in de nabijheid blijven van deze speler, hebben zij meer uithoudingsvermogen en een betere aim. Er zijn verschillende wapens beschikbaar, sommige beperkt:
» Video'sRnL Trailer Resistance & Liberation Alpha Demo M1 Carbine (wapen voor de Bèta) » LinksWebsite Resistance and LiberationForum Resistance and Liberation Download Alpha 4 |
» Waarom dit topic?Ik volg deze mod al vanaf 2003. Ik ben niet zo'n hele fanatieke speler, hoofdzakelijk door tijdgebrek. Ik heb geen enkele band met het dev-team en ben ook niet actief op het forum. Ik ben ook geen bèta-speler.Ik liep eigenlijk een hele tijd rond met het idee om een topic te openen over deze mod op GoT. Ik denk dat RnL meer aandacht verdiend dan het nu krijgt. Het is een enorm leuk spel wil dat graag onder de aandacht brengen bij mijn mede tweakers. De TS zal ongetwijfeld onvolledig zijn, maar ik hoop dat ik jullie nieuwsgierig heb gemaakt en dat ik jullie tegen zal komen op een RnL server. Als laatste wil ik Neejoh ontzettend bedanken voor het lenen van zijn layout en background, uit zijn Call of Duty: Modern Warfare 2 topic. |
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.