voor films heb je de juiste codecs nodig, full-hd afspelen is een stuk zwaarder dan je denkt.
... Zit met een groot probleem, met m'n Dell...
Neem bijna iedere dag m'n laptop mee naar school en vervoer hem dus in m'n boekentas. Nu, van de ene op de andere dag werkt hij niet meer. Met name de power button reageert op niets meer, ik krijg m'n laptop dus helemaal niet meer opgestart (geen POST, geen BIOS, geen niets..).
Heb al geprobeerd om met batterij en met lader te starten, geen succes, zonder batterij en met lader ook niet en batterij alleen, al evenmin
En als ik m'n lader insteek, brandt die kleine witte LED aan de zijkant ook niet, dus wat is er in hemels naam mis mee en hoe kan ik het oplossen?
Ik hoop dat ikzelf er iets aan kan doen, want m'n (tot nu toe) trouwe Dell heb ik erg hard nodig
Neem bijna iedere dag m'n laptop mee naar school en vervoer hem dus in m'n boekentas. Nu, van de ene op de andere dag werkt hij niet meer. Met name de power button reageert op niets meer, ik krijg m'n laptop dus helemaal niet meer opgestart (geen POST, geen BIOS, geen niets..).
Heb al geprobeerd om met batterij en met lader te starten, geen succes, zonder batterij en met lader ook niet en batterij alleen, al evenmin
En als ik m'n lader insteek, brandt die kleine witte LED aan de zijkant ook niet, dus wat is er in hemels naam mis mee en hoe kan ik het oplossen?
Ik hoop dat ikzelf er iets aan kan doen, want m'n (tot nu toe) trouwe Dell heb ik erg hard nodig

Anoniem: 303530
het LEDje brand niet meer? dan heb je echt een probleem
lader stuk
of
moederbord stuk
kortom: gevalletje garantie, meer kan ik er ook niet van maken.
wat je nog wel zou kunnen poberen is een bios reset, de power knop een seconde of 10 inhouden zonder accu of lader, maar ik vermoed dat hij gewoon dood is..
neem het beste van de situatie en bestel bij de eerste gelegenheid extra garantie voor je "trouwe Dell"

lader stuk
of
moederbord stuk
kortom: gevalletje garantie, meer kan ik er ook niet van maken.
wat je nog wel zou kunnen poberen is een bios reset, de power knop een seconde of 10 inhouden zonder accu of lader, maar ik vermoed dat hij gewoon dood is..
neem het beste van de situatie en bestel bij de eerste gelegenheid extra garantie voor je "trouwe Dell"
Hmm... zoiets vreesde ik al.
Had inmiddels al 'n mailtje gestuurd naar de technische dienst, en ook al beweert deze 'doorgaans binnen 24 uur' mijn aanvraag te behandelen en me 'n reply te sturen, toch heb ik tot op vandaag nog niets gehoord.
Ik heb ook geen zin om van die standaardvragen te beantwoorden zoals 'functioneert het stopcontact waar je de lader in hebt zitten wel?'
Is dit dus normaal dat het wat langer duurt, of ga ik ze best nog eens lastigvallen? Ook is de site nu niet bijzonder duidelijk, vind ik, er zijn zoveel links en menu's en iedere keer kom ik wel ergens anders op uit...
Had inmiddels al 'n mailtje gestuurd naar de technische dienst, en ook al beweert deze 'doorgaans binnen 24 uur' mijn aanvraag te behandelen en me 'n reply te sturen, toch heb ik tot op vandaag nog niets gehoord.
Ik heb ook geen zin om van die standaardvragen te beantwoorden zoals 'functioneert het stopcontact waar je de lader in hebt zitten wel?'
Is dit dus normaal dat het wat langer duurt, of ga ik ze best nog eens lastigvallen? Ook is de site nu niet bijzonder duidelijk, vind ik, er zijn zoveel links en menu's en iedere keer kom ik wel ergens anders op uit...
ik zou nog een dag of 2 wachten, anders bellen.
bellen is vrijwel altijd sneller bij dell, vaak nog dezelfde dag.
bellen is vrijwel altijd sneller bij dell, vaak nog dezelfde dag.
Heb zonet m'n derde mailtje verstuurd, na er 2 ontvangen te hebben (heen-terug-heen-terug-heen).
Na de standaardvragen te hebben doorlopen, vroeg de medewerker me om eens een andere identieke batterij en/of lader te testen. Gelukkig heb ik 2 vrienden die net dezelfde laptop hebben, op hetzelfde tijdstip als mij.
Nou, de resultaten zijn hetzelfde:
Of het nu mijn batterij is, of een andere -> start niet op.
Of het nu mijn adapter is, of een andere -> start niet op.
Dan moet het dus aan dat powerding in m'n moederbord liggen? Of kan het nog iets anders zijn?
Ook heb ik me al afgevraagd, of ik wel al m'n gegevens op m'n HDD ga terugvinden, moest het er ooit van komen dat ik m'n Dell mag opsturen.
OK, het vervangen van een mobo, is niet het vervangen van een harde schijf, maar toch...
In ieder geval, het is nu vrijdagavond, een reply om dit uur verwacht ik sowieso niet meer (wie wel trouwens?
). Maar morgen waarschijnlijk ook niet, en zondag al helemáal niet, wat de volgende reply dus waarschijnlijk op maandag brengt... Heeft er iemand toevallig een ideetje hoe lang dit nog zal duren, vooraleer 'the real deal' bereikt zal worden?
I know, I'm impatient, maar ik heb nog nooit iets moeten terugsturen omdat het kapot was, en ik heb m'n Dell ook echt wel nodig
Na de standaardvragen te hebben doorlopen, vroeg de medewerker me om eens een andere identieke batterij en/of lader te testen. Gelukkig heb ik 2 vrienden die net dezelfde laptop hebben, op hetzelfde tijdstip als mij.
Nou, de resultaten zijn hetzelfde:
Of het nu mijn batterij is, of een andere -> start niet op.
Of het nu mijn adapter is, of een andere -> start niet op.
Dan moet het dus aan dat powerding in m'n moederbord liggen? Of kan het nog iets anders zijn?
Ook heb ik me al afgevraagd, of ik wel al m'n gegevens op m'n HDD ga terugvinden, moest het er ooit van komen dat ik m'n Dell mag opsturen.
OK, het vervangen van een mobo, is niet het vervangen van een harde schijf, maar toch...
In ieder geval, het is nu vrijdagavond, een reply om dit uur verwacht ik sowieso niet meer (wie wel trouwens?
I know, I'm impatient, maar ik heb nog nooit iets moeten terugsturen omdat het kapot was, en ik heb m'n Dell ook echt wel nodig

Okee, hebben meerdere mensen last gehad van een niet werkende netwerk verbinding met de 1749? Van de een op de andere dag, vond mijn Studio 17 het tijd om maar geen verbinding meer te maken. Ik wilde al bijna een RMA inschieten bij Dell omdat ik dacht dat het aan mijn netwerk kaart lag....maar wat wil nou, de standaard virus scanner/firewall van McAfee is de boosdoener. Check deze link voor oplossing/workaround.
http://social.answers.mic...66-4eaf-80be-193b26db10be
http://social.answers.mic...66-4eaf-80be-193b26db10be
Anoniem: 291671
Hoi iedereen,
Nadat ik een keer windows 7 opnieuw op mijn studio 1749 heb gezet krijg ik dell webcam central er niet meer op.
Ik kan nog wel de webcam gebruiken op msn maar hij geeft steeds een foutmelding als ik webcam central wil installeren. Ik heb overal gezocht naar de dell drivers maar kan het echt niet vinden.
de foutmelding: Het Installatieprogramma heeft geen Dell Webcam Central-Kaart in uw systeem aangetroffen.
alvast bedankt
Nadat ik een keer windows 7 opnieuw op mijn studio 1749 heb gezet krijg ik dell webcam central er niet meer op.
Ik kan nog wel de webcam gebruiken op msn maar hij geeft steeds een foutmelding als ik webcam central wil installeren. Ik heb overal gezocht naar de dell drivers maar kan het echt niet vinden.
de foutmelding: Het Installatieprogramma heeft geen Dell Webcam Central-Kaart in uw systeem aangetroffen.
alvast bedankt
Anoniem: 329166
Hallo,
Sinds Januari dit jaar heb ik een Dell Studio 1745. Sinds vorige week zit ik echter met problemen... Een aantal dagen geleden starte ik hem op en hoorde ik 3 biepjes, ik wachte even en na een minuut sprong het beeld van totaal zwart, op het inlogscherm, zonder eerst het Dell-laadlogo en het windows 7 laad venster te tonen. Het scherm stond ook plots op maximale helderheid, wat ik op geen enkele manier kon aanpassen. Wanneer ik mijn laptop die avond in sluimerstand zette, en die gisterenochtend wou opstarten geraakte ik niet verder dan de 3 biepjes, er kwam gewoon niets op het scherm! Toch hoorde ik perfect het opstartgeluid enzo.
Kan het zijn dat het scherm kapot is, of de videokaart? IK ben echt hopeloos...
Ik heb nog garantie, maar ik probeer al de volledige namiddag om een support email naar Dell te sturen, maar dit lukt niet. De website probeert de systeemspecificaties te controleren, maar dit gaat uiteraard niet aangezien ik mijn pc niet kan opstarten en ik op een andere pc zit!
Kan iemand mij helpen?
mvg,
Iduno
Sinds Januari dit jaar heb ik een Dell Studio 1745. Sinds vorige week zit ik echter met problemen... Een aantal dagen geleden starte ik hem op en hoorde ik 3 biepjes, ik wachte even en na een minuut sprong het beeld van totaal zwart, op het inlogscherm, zonder eerst het Dell-laadlogo en het windows 7 laad venster te tonen. Het scherm stond ook plots op maximale helderheid, wat ik op geen enkele manier kon aanpassen. Wanneer ik mijn laptop die avond in sluimerstand zette, en die gisterenochtend wou opstarten geraakte ik niet verder dan de 3 biepjes, er kwam gewoon niets op het scherm! Toch hoorde ik perfect het opstartgeluid enzo.
Ik heb nog garantie, maar ik probeer al de volledige namiddag om een support email naar Dell te sturen, maar dit lukt niet. De website probeert de systeemspecificaties te controleren, maar dit gaat uiteraard niet aangezien ik mijn pc niet kan opstarten en ik op een andere pc zit!
Kan iemand mij helpen?
mvg,
Iduno
Wel, ik heb 'n aantal weken geleden ook Dell support moeten contacteren (Yeey, m'n Dell werkt weer xD) dus weet ik nog wel ongeveer waar je moet zijnAnoniem: 329166 schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:35:toon volledige bericht
Hallo,
Kan iemand mij helpen?
mvg,
Iduno
http://support.euro.dell....hs1&l=nl&s=dhs&~ck=anavml
Dat is de plaats waar je moet zijn (ik hoop dat de link het doet, met al die lange variabelen erin).
Op die pagina kies je voor 'Een e-mail sturen naar de Technische Support'.
Daar moet je je servicetag invullen, staat op 'n stickertje onder je batterij, dacht ik.
Daarna kan je je bericht in 'n webform schrijven en krijg je, op werkdagen, redelijk snel 'n antwoord terug waarop je gewoon kan reply'en in je favoriete emailclient
Over je probleem zelf, één lange biep, en daarna 2 korte? Hiervan vind je wel wat op Google, maar niet wat het veroorzaakt. Er zou ergens 'n 'beep-guide' moeten zijn met hoeveel biepjes wélk probleem aangeeft.
Twee biepjes duiden op 'n geheugenprobleem, dus dat is het in ieder geval al niet
Ikzelf, denk je grafische kaart, maar daar kan Dell Support je vast meer over vertellen.
Good luck!
*edit*
Aha, toch iets gevonden! Blijkt dat het toch je grafische kaart is:
http://forum.notebookrevi...k-screen.html#post2519582one short Passed (no errors)
two short Any non-fatal error
one long, two short Video failure
one long, three short Keyboard Controller failure (applies to 286, 386 and 486)
[ Voor 7% gewijzigd door RangedNeedles op 11-11-2010 12:59 ]
Anoniem: 25649
Ik ben tegenwoordig groot fan van Splash Player (http://mirillis.com/en/products/splash.html)Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:34:
voor films heb je de juiste codecs nodig, full-hd afspelen is een stuk zwaarder dan je denkt.
Deze gebruikt dus ook je Videokaart om HD-content af te spelen, maar wel out of the box. Je start um op en hij detecteert zelf of je geschikte hardware hebt EN of het bestand ermee te versnellen is. CPu-gebruik is 5% met een Full-HD mkv.
En, in tegenstelling tot MPC, Coreavc, en weet ik veel wat voor spul nog meer werken je subtitles ook nog gewoon.
Is er misschien al iets bekend over de nieuwe Dell studio 17 inch notebook die na de 1749 serie.. zal komen?
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.
de studio lijn word gedumpt, in de plaats daarvoor komt de xps lijn
de xps 17 is de opvolger van de studio 17, zie dell.nl
de xps 17 is de opvolger van de studio 17, zie dell.nl
Waarom word die gedumpt, toch maar niet zo`n suc6 gebleken?
Ik had me ogen eigenlijk ook op die xps 17. Alleen nadeel vind het jammer dat er geen mxm graphics inzitten en dus als je videochip naar de xxxx gaat heel je mobo eruit kan halen. Op ebay verkopen ze wel mobos maar daar zit vaak maar intel video op of nog een oudere 4650 videokaart..
Opzicht ben ik best te spreken over mijn dell studio 1749
Plus vind ik wel:
5650 videokaart (jammer dat het geen losse is) maar prestaties zijn zeker niet verkeerd
Dat er een backlit keyboard in kan (heb ik zelf ook)
Dat er met GPRS verbindingen gebruikt kan worden..
De 9-cells accu vind ik echt een super ding (haal makkelijk 4 uur met deze book)
Goede speakers en sound..
Beeldscherm en bouw constructie ben ik ook wel over te spreken.
Ledje op de voedingstekker vind ik ook een pro (zie je dat er spanning op staat.)
Slot-in drive..
Alleen jammer als 1 ding kapot op het moederbord is dat je gelijk het bord eruit kan halen..
Ik had me ogen eigenlijk ook op die xps 17. Alleen nadeel vind het jammer dat er geen mxm graphics inzitten en dus als je videochip naar de xxxx gaat heel je mobo eruit kan halen. Op ebay verkopen ze wel mobos maar daar zit vaak maar intel video op of nog een oudere 4650 videokaart..
Opzicht ben ik best te spreken over mijn dell studio 1749
Plus vind ik wel:
5650 videokaart (jammer dat het geen losse is) maar prestaties zijn zeker niet verkeerd
Dat er een backlit keyboard in kan (heb ik zelf ook)
Dat er met GPRS verbindingen gebruikt kan worden..
De 9-cells accu vind ik echt een super ding (haal makkelijk 4 uur met deze book)
Goede speakers en sound..
Beeldscherm en bouw constructie ben ik ook wel over te spreken.
Ledje op de voedingstekker vind ik ook een pro (zie je dat er spanning op staat.)
Slot-in drive..
Alleen jammer als 1 ding kapot op het moederbord is dat je gelijk het bord eruit kan halen..
ik bedoel dat de merknaam "studio" verdwijnt, zie http://www.anandtech.com/show/3983/dell-xps-laptops-2010Robin4 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 17:54:
Waarom word die gedumpt, toch maar niet zo`n suc6 gebleken?
Slecht ontwerp die nieuwe xps 17. Hdd en accu led zitten achterop het systeem zelf.. wat heb je eraan als je ze toch niet kan zien.. En die videokaart 445m GT zal zeker wel weer een losse chip zijn.. Ook die optische drive vind ik niet alles, die slot in vind ik toch wel even wat fijner werken dan zo`n irritant zenuw achtig laatje..
Agree, zo'n lade die eruit 'popt' vind ik ook maar niets. Zoals het nu is, is het perfect.Robin4 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 18:23:
Slecht ontwerp die nieuwe xps 17. Hdd en accu led zitten achterop het systeem zelf.. wat heb je eraan als je ze toch niet kan zien.. En die videokaart 445m GT zal zeker wel weer een losse chip zijn.. Ook die optische drive vind ik niet alles, die slot in vind ik toch wel even wat fijner werken dan zo`n irritant zenuw achtig laatje..
Wij, studio 17 gebruikers, wij hebben toch helemaal geen HDD LED? Of mis ik dat ding al de hele tijd?
In ieder geval, ik vind die HD5650 echt top, alleen spijtig dat er niets is zoals de 'Optimus' technologie van Nvidia. Toch wel handig als je kan schakelen tussen GPU en de on-board, low-power consuming Intel GPU. Voor 2D heb je echt geen power nodig. Gelukkig klokt de AMD wel terug bij 2D
En die nieuwe 445M GT, hoe verhoudt die zich tegenover de 5650?
is er wel, maar is niet aangeslagen bij de fabrikanten, die zijn allemaal met nvidia in zee gegaanPixelShooter schreef op zondag 14 november 2010 @ 20:38:
In ieder geval, ik vind die HD5650 echt top, alleen spijtig dat er niets is zoals de 'Optimus' technologie van Nvidia. Toch wel handig als je kan schakelen tussen GPU en de on-board, low-power consuming Intel GPU. Voor 2D heb je echt geen power nodig. Gelukkig klokt de AMD wel terug bij 2D

Nee op de studio 17 zit idd geen hdd led..PixelShooter schreef op zondag 14 november 2010 @ 20:38:
[...]
Agree, zo'n lade die eruit 'popt' vind ik ook maar niets. Zoals het nu is, is het perfect.
Wij, studio 17 gebruikers, wij hebben toch helemaal geen HDD LED? Of mis ik dat ding al de hele tijd?
En die nieuwe 445M GT, hoe verhoudt die zich tegenover de 5650?
Betreft die intel graphics ben ik het ook met je eens, zit wel een gpu in, maar zal nooit gebruikt kunnen worden.
En de 445M GT is een stukje sneller dan de 5650, die zit rond het 5830 / 5850 (of mobility) niveau..
Volgende x dan maar toch geen dell meer..
Ik vind het HDD LED echt wel een gemis. Er zou een key shortcut zijn om het POWER LED als HDD LED te activeren, maar dat werkte bij mij niet.
En welke key shortcut is dit dan?Rukapul schreef op zondag 14 november 2010 @ 22:10:
Ik vind het HDD LED echt wel een gemis. Er zou een key shortcut zijn om het POWER LED als HDD LED te activeren, maar dat werkte bij mij niet.
Btw, er is wel software die in je taakbalk zo'n soort LED kan nadoen (Bijvoorbeeld: http://www.hddled.com/, er zijn er nog veel meer), maar dat vind ik dan weer overdreven. Het is een essenitieël iets, maar écht dat LED'je missen, nee, daarvoor ga ik geen vertragende software op m'n Dell zetten.
Wel erg snel dus! Je mag de 5850 mobility niet vergelijken met de desktop- variant, maar toch...!En de 445M GT is een stukje sneller dan de 5650, die zit rond het 5830 / 5850 (of mobility) niveau..
Zo, na het lezen van deze lange thread maar eens een vergelijk gemaamkt tussen de Studio 17 en de XPS 17.
Uitgaande van een bepaald budget heb ik de configuratie zo aangepast dat ik op ongeveer hetzelfde bedrag uitkom voor beide systemen.
Dit zijn de verschillen:
Studio 17:
INTEL® CORE™ i7-620M (2,66 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 3,33 GHZ, 3 MB CACHE)
4.096 MB 1067 MHz Dual Channel DDR3-geheugen [2 x 2.048]
1GB ATI Mobility Radeon HD 5650 grafische kaart
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Dell Wireless 1520 halve minikaart (802.11n)
17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL
XPS 17:
Intel® Core™ i7 740QM (1.73 Ghz, 6MB, 4C)
6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
3GB NVIDIA® GeForce™ 445M GT grafische kaart
1 TB, dubbele harde schijf, SATA (2 x 500 GB - 7.200 rpm)
Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR)
17.3" HD+ WLED True-Life (1600x900)
Ik zal hoofdzakelijk aan videobewerking doen (HD materiaal) en zo nu en dan een game.
Op de meeste punten scoort de XPS beter.
Is er een duidelijk verschil in het scherm?
En hoe zit het met de CPU en GPU?
Zo te zien lijkt mij de XPS de betere keuze.
Heb ik hier gelijk in?
Uitgaande van een bepaald budget heb ik de configuratie zo aangepast dat ik op ongeveer hetzelfde bedrag uitkom voor beide systemen.
Dit zijn de verschillen:
Studio 17:
INTEL® CORE™ i7-620M (2,66 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 3,33 GHZ, 3 MB CACHE)
4.096 MB 1067 MHz Dual Channel DDR3-geheugen [2 x 2.048]
1GB ATI Mobility Radeon HD 5650 grafische kaart
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Dell Wireless 1520 halve minikaart (802.11n)
17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL
XPS 17:
Intel® Core™ i7 740QM (1.73 Ghz, 6MB, 4C)
6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
3GB NVIDIA® GeForce™ 445M GT grafische kaart
1 TB, dubbele harde schijf, SATA (2 x 500 GB - 7.200 rpm)
Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR)
17.3" HD+ WLED True-Life (1600x900)
Ik zal hoofdzakelijk aan videobewerking doen (HD materiaal) en zo nu en dan een game.
Op de meeste punten scoort de XPS beter.
En hoe zit het met de CPU en GPU?
Zo te zien lijkt mij de XPS de betere keuze.
Heb ik hier gelijk in?
[ Voor 6% gewijzigd door Xymox op 20-11-2010 08:48 ]
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
volgens de laatste geruchten bevat de xps 17 hetzelfde scherm als de studio 17Xymox schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 08:45:
de gpu in de xps is duidelijk beter, de cpu is min of meer hetzelfde (al heb ik een lichte voorkeur voor de 620mEn hoe zit het met de CPU en GPU?
inderdaad, ik zou hem met 4GB bestellen en dan 2x 4GB erbij steken:Zo te zien lijkt mij de XPS de betere keuze.
Heb ik hier gelijk in?
http://tweakers.net/price...19R-jzcZN2txTNm1uajqYUkpP
de xps bevat namelijk 4 DIMM sloten, redelijk uniek voor een laptop van deze prijs, er is al iemand die hem het 16GB heeft uitgerust.
Ah, bedankt voor deze tip. Dat kan dus ook.Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 12:56:
inderdaad, ik zou hem met 4GB bestellen en dan 2x 4GB erbij steken:
http://tweakers.net/price...19R-jzcZN2txTNm1uajqYUkpP
de xps bevat namelijk 4 DIMM sloten, redelijk uniek voor een laptop van deze prijs, er is al iemand die hem het 16GB heeft uitgerust.
(mijn huidige laptop moest ik dezelfde reepjes qua grootte plaatsen).
Wel een groot prijsverschil dan bij Dell als je extra geheugen wil.
Zelf reepjes kopen is beduidend goedkoper.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
moet niet, mag.Xymox schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 14:25:
[...]
Ah, bedankt voor deze tip. Dat kan dus ook.
(mijn huidige laptop moest ik dezelfde reepjes qua grootte plaatsen).
met verschillende grootes heb je aleen geen dual channal, ik geloof dat je dat assync dual channel hebt... maar dat levert slechts een te verwaarlozen performanceverlies op (2% of minder)
Ik heb de Dell 1749 nu al een tijdje (zo'n 3 a 4 maanden) en ik moet zeggen dat 'ie me heel erg bevalt, ook nog maar 1x een BSOD gekregen, door Skype nota bene, maar toch 
Maar langzaam aan wil ik de Dell crap er vanaf gaan gooien, zou het enige gevolgen hebben als ik Dell datasafe, Dell Support Center en Roxio Burn zou verwijderen?
En het openen van de laptop gaat zeer stroef (2 handen nodig) met een beetje gekraak, hebben jullie dit ook?
Maar langzaam aan wil ik de Dell crap er vanaf gaan gooien, zou het enige gevolgen hebben als ik Dell datasafe, Dell Support Center en Roxio Burn zou verwijderen?
En het openen van de laptop gaat zeer stroef (2 handen nodig) met een beetje gekraak, hebben jullie dit ook?
Ik heb een deel van de dellcrap (o.a. datasafe, mcafee) er direct afgegooid en van een ander deel (support center, roxio) het zo ingesteld dat het niet meer automatisch start.
Geen echt gekraak hier overigens. Ik zou daar trouwens mee opletten en eventueel documenteren in een supportticket omdat dit soms een voorbode kan zijn (bij andere laptops in elk geval) van toekomstige breukjes in het plastic.
Geen echt gekraak hier overigens. Ik zou daar trouwens mee opletten en eventueel documenteren in een supportticket omdat dit soms een voorbode kan zijn (bij andere laptops in elk geval) van toekomstige breukjes in het plastic.
Bedankt, heb gelijk even die dingen verwijderd/uitgezet, scheelt weer wat in snelheidRukapul schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:25:
Ik heb een deel van de dellcrap (o.a. datasafe, mcafee) er direct afgegooid en van een ander deel (support center, roxio) het zo ingesteld dat het niet meer automatisch start.
Dat van kraken kijk ik nog wel even aan, het is alleen in het begin als ik het scherm beweeg, als ik 'm eenmaal naar beneden doe maakt ie geen geluid.
Even een vraagje nog:
Heeft deze Dell, en met name de IDT geluidschip, stereo mix aan boord?
Ik heb zelf al eens rondgekeken en heb gezien dat Dell dat onbekende IDT (voor mij toch) ondersteunt met een driver versie 6.10.0.6267. Onmiddellijk de nieuwste versie die er is trouwens...
Ook bij opname- apparaten zie ik niets staan, zelfs niet met uitgeschakelde apparaten ge-enabled.
Dan ben ik Google maar hulp gaan vragen en daar zag ik staan dat IDT 92HD73C1, onze geluidschip, standaard door Dell ontdaan wordt van stereo mix wegens copyright toestanden.
Dit kan toch niet? Of wel? Helemaal geen stereo mix en ook geen mogelijk om dit toch te enablen via het register of iets dergelijks?!
Ik heb zelf al eens rondgekeken en heb gezien dat Dell dat onbekende IDT (voor mij toch) ondersteunt met een driver versie 6.10.0.6267. Onmiddellijk de nieuwste versie die er is trouwens...
Ook bij opname- apparaten zie ik niets staan, zelfs niet met uitgeschakelde apparaten ge-enabled.
Dan ben ik Google maar hulp gaan vragen en daar zag ik staan dat IDT 92HD73C1, onze geluidschip, standaard door Dell ontdaan wordt van stereo mix wegens copyright toestanden.
Dit kan toch niet? Of wel? Helemaal geen stereo mix en ook geen mogelijk om dit toch te enablen via het register of iets dergelijks?!
Op mijn 1749 heb ik gewoon Stereo-mix, alleen heet dit Playback opname.PixelShooter schreef op woensdag 24 november 2010 @ 19:14:
Even een vraagje nog:
Werkt perfect, doet wat het moet doen
[ Voor 4% gewijzigd door Thommxz op 25-11-2010 21:25 ]
Anoniem: 332088
Ik heb sinds vandaag Starcraft II en nu valt mijn laptop uit na 10-15 minuten spelen. Dit komt volgens mij omdat de laptop op dat moment oververhit is.
mijn systeemconfiguratie is:
Studio 1747 : Intel i7-720QM(1.6GHz) Mobile CPU
Memory : 4096MB (2x2048) 1333MHz DDR3 Dual Channel
Graphics : 1 GB ATI Mobility Radeon HD 560v
Hiermee zou ik dit spel inweze prima horen te kunnen spelen
Meer mensen hier last van? en hoe los je dit in godsnaam op want dit werkt natuurlijk niet.
Meer mensen hier last van? en hoe los je dit in godsnaam op want dit werkt natuurlijk niet.
Wat is je temperatuur dan? En wat voor voeding heb je? Met de standaard 90W draait het ook niet echt lekker.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Begin eens met Dell bellen..Anoniem: 332088 schreef op maandag 06 december 2010 @ 02:53:
Ik heb sinds vandaag Starcraft II en nu valt mijn laptop uit na 10-15 minuten spelen. Dit komt volgens mij omdat de laptop op dat moment oververhit is.
temperatuur tijdens het spelen zat vannacht rond de 75-80. Temperatuur op dit moment met 2% cpu gebruikt is al 49-53 aldus speedfan. Waar kan ik zien wat voor voeding ik heb? en idd ik heb een standaard 90W AC Adapter.
Dell bellen.. ik kijk nog even aan of ik er zelf iets aan zou kunnen doen en anders bel ik morgen wel.
Edit: Ik heb het spel momenteel draaien en temperatuur komt nu niet boven de 73 graden - na 10 minuten nog geen problemen. (ga nu weer even verder)
Edit 2: nu weer 40 min verder en temperatuur nog altijd niet boven 73 graden geweest. Vreemd waarom dit vannacht niet kon en nu wel
(het is overigens verder een top laptop zonder problemen, had alleen gister opeens problemen met starcraft)
Dell bellen.. ik kijk nog even aan of ik er zelf iets aan zou kunnen doen en anders bel ik morgen wel.
Edit: Ik heb het spel momenteel draaien en temperatuur komt nu niet boven de 73 graden - na 10 minuten nog geen problemen. (ga nu weer even verder)
Edit 2: nu weer 40 min verder en temperatuur nog altijd niet boven 73 graden geweest. Vreemd waarom dit vannacht niet kon en nu wel

(het is overigens verder een top laptop zonder problemen, had alleen gister opeens problemen met starcraft)
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 332088 op 06-12-2010 12:19 ]
Anoniem: 138997
Weet iemand hoe het zit met de compatibiliteit van de Dell Wireless 1520 halve minikaart (802.11n)
Werkt deze ook goed met a/b/g netwerken?
Werkt deze ook goed met a/b/g netwerken?
Misschien heeft het spel een update gehad sinds dat het op je laptop staat. In den beginnen was er namelijk een bug dat als je het spel gewoon in een menu scherm liet staan of zo'n scherm aan boord waar je met de personen kan interacten e.d. dat er geen cap op de frame refresh rate stond. Er was toen sprake van dat verscheidene laptops zonder beveiliging of onvoldoende beveiliging zijn ontploft. Of nou ja... doorgebrandAnoniem: 332088 schreef op maandag 06 december 2010 @ 11:19:
temperatuur tijdens het spelen zat vannacht rond de 75-80. Temperatuur op dit moment met 2% cpu gebruikt is al 49-53 aldus speedfan. Waar kan ik zien wat voor voeding ik heb? en idd ik heb een standaard 90W AC Adapter.
Edit 2: nu weer 40 min verder en temperatuur nog altijd niet boven 73 graden geweest. Vreemd waarom dit vannacht niet kon en nu wel![]()
edit: ohja je kunt googlen op dit probleem en dan vind je hoe je een aanpassing kunt maken in een van de ini files zodat hij niet hoger gaat dan een bepaald aantal frames in het menu.
[ Voor 6% gewijzigd door Kingpinda op 06-12-2010 16:36 ]
Life is like living only without the peaches
Bedankt voor de tip ik zal eens kijkenKingpinda schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:35:
[...]
Misschien heeft het spel een update gehad sinds dat het op je laptop staat. In den beginnen was er namelijk een bug dat als je het spel gewoon in een menu scherm liet staan of zo'n scherm aan boord waar je met de personen kan interacten e.d. dat er geen cap op de frame refresh rate stond. Er was toen sprake van dat verscheidene laptops zonder beveiliging of onvoldoende beveiliging zijn ontploft. Of nou ja... doorgebrand
edit: ohja je kunt googlen op dit probleem en dan vind je hoe je een aanpassing kunt maken in een van de ini files zodat hij niet hoger gaat dan een bepaald aantal frames in het menu.
Wie heeft er hier ervaring met de Studio 17(N0074902) en weet iemand trouwens welk 'verkort' type nummer dit is? dat 17xx getal
.
Ik heb er gister namelijk eentje besteld met i5!
Hoe zit het trouwens met de afleveringsdatum? die staat voor mij nu op 17-11-2011. Hoe goed houdt Dell zich aan deze datum?
Ik heb er gister namelijk eentje besteld met i5!
Hoe zit het trouwens met de afleveringsdatum? die staat voor mij nu op 17-11-2011. Hoe goed houdt Dell zich aan deze datum?
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
Anoniem: 304171
Eerst werd er bijna elke dag iets gepost in dit topic, maar nu bijna niks meer. Zijn er geen problemen meer? Of is er een beter alternatief voor de Dell Studio 17 van bijvoorbeeld een andere serie of merk van rond de € 850 euro?
Mijn Studio 17 is maandag verzonden volgens Dell
UPS geeft het volgende aan: "Verzonden of gefactureerd op: 27 dec 2010" dus ik hoop dat ze hem maandag afleveren
UPS geeft het volgende aan: "Verzonden of gefactureerd op: 27 dec 2010" dus ik hoop dat ze hem maandag afleveren
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
Mijn studio 17 is enkele dagen geleden overleden..
Zijn er nog mensen die onderdelen zoeken.. heb nog een hoop liggen waar ik graag vanaf wil.
Zijn er nog mensen die onderdelen zoeken.. heb nog een hoop liggen waar ik graag vanaf wil.
Hoezo? Valt er niets meer te regelen qua garantie?Robin4 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 02:43:

Wat heb je zoal nog liggen dan? Ik heb eventueel wel interesse in een HDD bracket en backlit keyboard als je die hebt!Robin4 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 02:43:
Welke versie heb je trouwens? Moet wel compatible zijn met de 1749 namelijk...
[ Voor 9% gewijzigd door Csotranme op 03-01-2011 20:01 ]
Edit: verkeerde topic.
@guapper
Bedankt, heb het verplaatst naar het juiste topic
@guapper
Bedankt, heb het verplaatst naar het juiste topic
[ Voor 93% gewijzigd door ibidriv3r op 03-01-2011 20:51 ]
Wat betreft afmetingen is de Studio gelijk aan de XPS, maar verder lijkt me de vraag beter op z'n plaats in het XPS 17 topic.
Weet iemand waar ik een beetje goedkoop in Nederland een HDD caddy kan kopen? Ik kan ze namelijk niet vinden. Alleen op replacedirect.nl voor 55euro...
Ik heb een probleem,
Als ik mijn laptop op de tv aansluit en de laptop loopt op de accu en niet op het netstroom heb ik geen vertraagd beeld. Maar als mijn accu bijvoorbeeld op is en ik sluit hem aan op de oplader krijg ik happeringen in het beeld op de tv. Ik heb mijn laptop via HDMI aangesloten.
Weet iemand waardoor dit komt en of er een oplossing voor is?
Alvast bedankt,
Als ik mijn laptop op de tv aansluit en de laptop loopt op de accu en niet op het netstroom heb ik geen vertraagd beeld. Maar als mijn accu bijvoorbeeld op is en ik sluit hem aan op de oplader krijg ik happeringen in het beeld op de tv. Ik heb mijn laptop via HDMI aangesloten.
Alvast bedankt,
Heb zelf de studio 1737 nog met Vista home premium 32 bits.
Zou graag naar bijvoorbeeld windows 7 Professional 64 bits.
Via de pricewatch zie ik prijzen van rond de 125 euro hiervoor.
Zijn deze versie's zonder meer te gebruiken voor mijn Dell studio 17 om een schone installatie uit te voeren.
Of moet dit perse via Dell?
Zou graag naar bijvoorbeeld windows 7 Professional 64 bits.
Via de pricewatch zie ik prijzen van rond de 125 euro hiervoor.
Zijn deze versie's zonder meer te gebruiken voor mijn Dell studio 17 om een schone installatie uit te voeren.
Of moet dit perse via Dell?
Misschien moet je dan even kijken bij je energie schema beheer, door op je batterij icoon rechts onderin je taakbalk te klikken en hem dan om 'hoge prestatie' zetten als hij ingeplugged is. (heb nl versie, dus je moet even nadenken over de engelse termenVinny1 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:04:
Ik heb een probleem,
Alvast bedankt,
Ik heb momenteel een Dell 802.11 b/g wireless kaart in mijn Studio 17 steken, maar zou deze willen upgraden naar een N kaartje (intel?). Weer er iemand welke types er in passen? 5100 en 5300 lees ik hier, maar er zijn er recentere op de markt te vinden denk ik.
De Intel Centrino Advanced-N 6200 AGN doet het goed bij mij, wel bij Dell kopen, ik had er eerst één van internet en die was niet aan de praat te krijgen.Sandrookie schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 11:40:
Ik heb momenteel een Dell 802.11 b/g wireless kaart in mijn Studio 17 steken, maar zou deze willen upgraden naar een N kaartje (intel?). Weer er iemand welke types er in passen? 5100 en 5300 lees ik hier, maar er zijn er recentere op de markt te vinden denk ik.
3000Wp op 't dak
Ik heb ook zo een 6200 N kaartje in mijn Studio.
Nu wil ik de drv updaten naar deze http://support.euro.dell....=-1&source=&fileid=353958
Maar wat ik ik ook doe ik kan deze niet downloaden.
Iemand een idee hoe ik eraan kan geraken want steeds als ik op downloaden klik word dit bestand gedownload DellDriverDownloadManager.application.
Als ik deze opstart krijg ik de melding " There are no files tot download .......
Op de site staat anders toch duidelijk dat men ook bestanden stuk per stuk kan downloaden.
Nu wil ik de drv updaten naar deze http://support.euro.dell....=-1&source=&fileid=353958
Maar wat ik ik ook doe ik kan deze niet downloaden.
Iemand een idee hoe ik eraan kan geraken want steeds als ik op downloaden klik word dit bestand gedownload DellDriverDownloadManager.application.
Als ik deze opstart krijg ik de melding " There are no files tot download .......
Op de site staat anders toch duidelijk dat men ook bestanden stuk per stuk kan downloaden.
Na veel gesukkel via IE ipv met Firefox toch de drv kunnnen downloaden maar nu blijkt dat deze gedateerd is 15/09/2009 en op de site staat 11/08/2010
Ervoor had ik er een van 05/2010
Iemand een idee waar ik een recentere drv kan downloaden.
Ervoor had ik er een van 05/2010
Iemand een idee waar ik een recentere drv kan downloaden.
Is er nog iemand die hier een complete caddy te koop heeft voor de 2de HDD en die past in een 1749?
Na e-mail contact met een Dell medewerker werd ik doorverwezen naar een telefoonnummer.
Dus ik heb Dell vandaag gebeld en na 30min kwamen ze erachter dat ze die niet los leveren. Alleen bij aankoop als je 2 HDD's hebt gekozen in je configuratie.. Ja of ik moest de SSD dan maar bij hun bestellen. Dat kunnen ze vergeten. Ga geen €500+ neer tellen voor een 120GB SSD. Stelletje pipo's.
Als er dus nog iemand is die er eentje wil verkopen, wil ik hem graag overnemen! Prijs komen we wel uit!
Na e-mail contact met een Dell medewerker werd ik doorverwezen naar een telefoonnummer.
Dus ik heb Dell vandaag gebeld en na 30min kwamen ze erachter dat ze die niet los leveren. Alleen bij aankoop als je 2 HDD's hebt gekozen in je configuratie.. Ja of ik moest de SSD dan maar bij hun bestellen. Dat kunnen ze vergeten. Ga geen €500+ neer tellen voor een 120GB SSD. Stelletje pipo's.
Als er dus nog iemand is die er eentje wil verkopen, wil ik hem graag overnemen! Prijs komen we wel uit!
Heb ik al een advertentie staan. maar dacht vraag het hier ook ff
Na een half jaar trotse eigenaar te zijn van een Studio 1749 begint mn laptop toch iets raars te doen. Ik hoor sinds enkele dagen om de 3 minuten of zo (soms is er ook maar enkele seconden tussen) een piepje die ongeveer van onder de rechterluidspreker komt.
Ik vermoed dus dat het om de harde schijf gaat. Ik ga tamelijk voorzichtig met mn laptop om en hij wordt niet extreem zwaar gebruikt.
Iemand een idee of hij zo meteen de geest zal geven? Kan ik iets doen om van die irritante piep af te raken?
Google kon me niet helpen. Zou formatteren of defragmenteren helpen?
Ik vermoed dus dat het om de harde schijf gaat. Ik ga tamelijk voorzichtig met mn laptop om en hij wordt niet extreem zwaar gebruikt.
Iemand een idee of hij zo meteen de geest zal geven? Kan ik iets doen om van die irritante piep af te raken?
Google kon me niet helpen. Zou formatteren of defragmenteren helpen?
[ Voor 9% gewijzigd door laurensi1 op 09-03-2011 19:37 ]
Heb mijn laptop (Studio 1737) laten stuiteren, nu is de linkermuisknop kapot de linkeronderhoek van de laptop gescheurd. Weet iemand waar je onderdelen kunt vinden (heb volgens mij een compleet touchpad nodig), behalve dan duur bij Dell?
Edit: heb ondertussen een palmrest gevonden en na een paar uur sleutelen (volgen van de Dell handleidingen) is het succesvol gelukt om mijn laptop te repareren. Zelf doen kan ik zeker aanraden, de service van Dell is erg prijzig. Ter vergelijking: onderdelen zouden komen op ~60 euro + ~60 euro mankosten. Ik was uiteindelijk ~30 euro en ~ 4uur kwijt.
Edit: heb ondertussen een palmrest gevonden en na een paar uur sleutelen (volgen van de Dell handleidingen) is het succesvol gelukt om mijn laptop te repareren. Zelf doen kan ik zeker aanraden, de service van Dell is erg prijzig. Ter vergelijking: onderdelen zouden komen op ~60 euro + ~60 euro mankosten. Ik was uiteindelijk ~30 euro en ~ 4uur kwijt.
[ Voor 42% gewijzigd door evaarties op 24-06-2011 00:29 . Reden: follow-up ]
Specs | Site | The Lemmings Encyclopedia | Ubuntu Edge smartphone nog tot 20 augustus te koop!!
Je kan eens bij EET kijken. Die hebben ook vrij veel. Het kan zijn dat het niet op de website staat. Dan moet je ze ff mailen kwam ik achter.
http://nl.eetnordic.com/
Dell spare parts zijn wel vrij prijzig bij hun maar dat zijn ze overal wel.
http://nl.eetnordic.com/
Dell spare parts zijn wel vrij prijzig bij hun maar dat zijn ze overal wel.
Volgens mij kan je voor 2 tientjes een studio 15 palmrest van ebay halen, voor de studio 17 moet dat ook wel lukken.
Ik heb in juli 2010 een Dell Studio 1747 gekocht met specs:
210-30135 Studio 1747 : Intel i7-720QM(1.6GHz) Mobile CPU
200-68664 N0674908
230-11106 Display : 17.3in Full High Definition (1920X1080) LED with TrueLife
214-10194 Palmrest : Silver Chainlink with Black Chainlink Cover only
319-10335 Camera : Integrated 2.0 Mega Pixel Camera
320-11143 LCD Back Cover : Black Chainlink
340-20148 Resource DVD : Studio 1747 Diagnostics and Drivers
340-19754 Ship Accessory : Dutch Docs
370-15860 Memory : 4096MB (2x2048) 1333MHz DDR3 Dual Channel
400-18179 Hard Drive : 500GB Serial ATA (7200RPM)
429-15342 Optical Drive : 8X DVD+/-RW Drive including software (Win 7 Only)
450-12232 Power Supply : Inspiron 90W AC Adapter
450-12183 Power Cord : European 1M
451-11148 Battery : Primary 9-cell 85W/HR LI-ION
460-10282 Carry Case : Not Included
490-11775 Graphics : 1 GB ATI Mobility Radeon HD 560v
555-12548 Wireless : Wireless Label CI7
555-11434 Wireless : Dell Wireless 1397 (802.11 b/g) Mini Card European
555-10933 No Bluetooth Upgrade
583-13178 Keyboard : Internal US/International Qwerty Keyboard
619-25792 Operating System : Dutch Genuine Windows 7 Home Premium (64 BIT)
Ik heb express toen gekozen voor een 9 cells batterij ipv 6 cells, en hiervoor 90 euro extra betaald.
Echter heb de laptop nu iets meer dan een half jaar en vind de batterijduur echt bedroevend!
Op diverse forums en op internet lees ik dat je met zo'n 9 cells batterij een standby tijd kan halen van 8 tot 9 uur, en bij normaal gebruik (internetten etc etc zo'n goeie 5 tot 6 uur). Nu snap ik ook, de hardware speelt ook een rol, maar ik haal met deze laptop maar maximaal 1:30/1:45 uur.... Als de laptop volledig is opgeladen, kan ik geen film van 2 uur kijken bijvoorbeeld zonder dat deze dan na de 1:30/1:45 uur weer aan de stroom moet.
Is dit normaal? Ik heb Dell hierover net gebeld, zij zeggen dat dit normaal is voor de hardware die ik heb. Full HD LED scherm en de i7 schijnen nogal te vreten, maar dat houd in dat als ik de standaard 6 cells had gehouden hij maar 1 uur zou meegaan!?
Ik lees ook mensen die een behoorlijke dikke Dell Vostro laptop hebben die 8 uur, en bij gaming toch nog zo'n 5/6 uur mee gaat....
Dus mijn vraag aan jullie medetweakers, is dit normaal dat hij maar 1.30/1.45 mee gaat? Als ik hem volledig oplaad, en mijn buroblad enkel aan laat, staat er bij resterende tijd maximaal 2 uur en 20 min, maar daar houd het ook mee op.....
210-30135 Studio 1747 : Intel i7-720QM(1.6GHz) Mobile CPU
200-68664 N0674908
230-11106 Display : 17.3in Full High Definition (1920X1080) LED with TrueLife
214-10194 Palmrest : Silver Chainlink with Black Chainlink Cover only
319-10335 Camera : Integrated 2.0 Mega Pixel Camera
320-11143 LCD Back Cover : Black Chainlink
340-20148 Resource DVD : Studio 1747 Diagnostics and Drivers
340-19754 Ship Accessory : Dutch Docs
370-15860 Memory : 4096MB (2x2048) 1333MHz DDR3 Dual Channel
400-18179 Hard Drive : 500GB Serial ATA (7200RPM)
429-15342 Optical Drive : 8X DVD+/-RW Drive including software (Win 7 Only)
450-12232 Power Supply : Inspiron 90W AC Adapter
450-12183 Power Cord : European 1M
451-11148 Battery : Primary 9-cell 85W/HR LI-ION
460-10282 Carry Case : Not Included
490-11775 Graphics : 1 GB ATI Mobility Radeon HD 560v
555-12548 Wireless : Wireless Label CI7
555-11434 Wireless : Dell Wireless 1397 (802.11 b/g) Mini Card European
555-10933 No Bluetooth Upgrade
583-13178 Keyboard : Internal US/International Qwerty Keyboard
619-25792 Operating System : Dutch Genuine Windows 7 Home Premium (64 BIT)
Ik heb express toen gekozen voor een 9 cells batterij ipv 6 cells, en hiervoor 90 euro extra betaald.
Echter heb de laptop nu iets meer dan een half jaar en vind de batterijduur echt bedroevend!
Op diverse forums en op internet lees ik dat je met zo'n 9 cells batterij een standby tijd kan halen van 8 tot 9 uur, en bij normaal gebruik (internetten etc etc zo'n goeie 5 tot 6 uur). Nu snap ik ook, de hardware speelt ook een rol, maar ik haal met deze laptop maar maximaal 1:30/1:45 uur.... Als de laptop volledig is opgeladen, kan ik geen film van 2 uur kijken bijvoorbeeld zonder dat deze dan na de 1:30/1:45 uur weer aan de stroom moet.
Is dit normaal? Ik heb Dell hierover net gebeld, zij zeggen dat dit normaal is voor de hardware die ik heb. Full HD LED scherm en de i7 schijnen nogal te vreten, maar dat houd in dat als ik de standaard 6 cells had gehouden hij maar 1 uur zou meegaan!?
Ik lees ook mensen die een behoorlijke dikke Dell Vostro laptop hebben die 8 uur, en bij gaming toch nog zo'n 5/6 uur mee gaat....
Dus mijn vraag aan jullie medetweakers, is dit normaal dat hij maar 1.30/1.45 mee gaat? Als ik hem volledig oplaad, en mijn buroblad enkel aan laat, staat er bij resterende tijd maximaal 2 uur en 20 min, maar daar houd het ook mee op.....
Anoniem: 343358
http://www.notebookcheck....747-Notebook.24820.0.html
Deze dit model heeft vrijwel dezelfde configuratie (ook de videokaart, laat je niet misleiden door het typenummer) op de batterij na.
Deze haalt met 6-cell 56 Wh accu 2:22 uur met een dvd. Dus ik zou zeggen dat jouw accu circa 60% langer mee zou moeten gaan..
Nu weten we niet hoe goed we deze tijd kunnen vergelijken met de jouwe (achtergrondprogramma's, schermbrightness etc) maar jouw accuduur lijkt mij wel erg laag!
Deze dit model heeft vrijwel dezelfde configuratie (ook de videokaart, laat je niet misleiden door het typenummer) op de batterij na.
Deze haalt met 6-cell 56 Wh accu 2:22 uur met een dvd. Dus ik zou zeggen dat jouw accu circa 60% langer mee zou moeten gaan..
Nu weten we niet hoe goed we deze tijd kunnen vergelijken met de jouwe (achtergrondprogramma's, schermbrightness etc) maar jouw accuduur lijkt mij wel erg laag!
Ik zou idd controleren hoeveel je cpu gebruikt wordt, want met 100% continu (
) gaat hier de accu met dezelfde cpu 1uur mee. Het lijkt er dus op dat je cpu toch flink gebruikt wordt (50% ongeveer).
CPU wordt niet steeds 100% gebruikt, zelfs niet op 50% Kan ook haast niet met een i7 720QM, of je moet wel heel veel zware programma's hebben. Laptop draait meeste tijd maar rond de 25-30% cpu hooguit. Maar laptop is nu iets meer als een half jaar oud. Alle zooi van Dell vanaf begin er al afgegooid. Gebruik verder geen gekke programma's.Universal Creations schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 11:20:
Ik zou idd controleren hoeveel je cpu gebruikt wordt, want met 100% continu () gaat hier de accu met dezelfde cpu 1uur mee. Het lijkt er dus op dat je cpu toch flink gebruikt wordt (50% ongeveer).
Me wel laten vertellen dat zo'n Full HD LED scherm en de i7 behoorlijk wat vreten. Maargoed, het is blijkbaar niet anders, maar vind het wel enorm tegenvallen, en dat voor 90 euro extra voor de 9 cells batterij ipv de 6 cells. Je winst hiermee is bijna nihil, in ieder geval niet de 90 euro waardig.
Ik heb in mijn 1749 een i5 520M zitten, 8GB 1333MHz, 720p LED scherm en dezelfde HDD en GPU.
Ik draai op de standaard 6-cells(56Wh) en ik haal maximaal 1,5 uur...
Ik draai op de standaard 6-cells(56Wh) en ik haal maximaal 1,5 uur...
Dat is wel raar, mijn ouders hebben een studio 17 met T6600, en de weinige keren dat ik erop heb gewerkt is de accuduur niet onder de 4 uur geweest met de standaard accu.
Volgens anandtech zou hij het ruim 4 uur moeten uithouden:
http://www.anandtech.com/...when-gaming-isnt-enough/8
Volgens anandtech zou hij het ruim 4 uur moeten uithouden:
http://www.anandtech.com/...when-gaming-isnt-enough/8
Als je ouders hetzelfde aantal Wh hebben dan zit er misschien wat logica in. Een i5 en helemaal i7 slurpen wel wat meer dan een T6600 lijkt mij zo.
56Wh, net als in mijn studio 15.
Met een beetje geluk kan ik de accu zelfs omwisselen
Met een beetje geluk kan ik de accu zelfs omwisselen
Heb al een tijdje problemen met mijn Studio 17 Model weet ik even niet meer, moet even opzoeken.
Met i7 720QM, ATI Mobility Radeon HD 4650 en 4.0GB Ram.
Heb hem sinds de zomervakantie vorig jaar, in de zomer had hij al problemen met de temperatuur, door hoge externe temperaturen denk ik. In de winter ging het weer beter. In die tijd het ik geen enkel probleem gehad met framerates en te hoge temperatuur.
Maar nu zijn de problemen echt extreem in elk spel dat ik speel gaat de CPU na ongeveer 30 minuten naar de 90/100 graden en begint het spel te lagen, zelfs op de laagste instellingen mogelijk. Bijvoorbeeld bij het afspelen van COD:BO en assissin's creed terwijl hij gemakkelijk de minimale eisen haalt. Het valt mij wel op dat uit de van waar de CPU zit weinig lucht komt. Helaas kan ik zover ik zie niet gemakkelijk bij de CPU vans om schoon te maken. Heeft iemand een idee hoe je het probleem moet oplossen
Heb hem sinds de zomervakantie vorig jaar, in de zomer had hij al problemen met de temperatuur, door hoge externe temperaturen denk ik. In de winter ging het weer beter. In die tijd het ik geen enkel probleem gehad met framerates en te hoge temperatuur.
Maar nu zijn de problemen echt extreem in elk spel dat ik speel gaat de CPU na ongeveer 30 minuten naar de 90/100 graden en begint het spel te lagen, zelfs op de laagste instellingen mogelijk. Bijvoorbeeld bij het afspelen van COD:BO en assissin's creed terwijl hij gemakkelijk de minimale eisen haalt. Het valt mij wel op dat uit de van waar de CPU zit weinig lucht komt. Helaas kan ik zover ik zie niet gemakkelijk bij de CPU vans om schoon te maken. Heeft iemand een idee hoe je het probleem moet oplossen
Ik waat niet wat voor accu je er in hebt zitten, maar als het een 6 cells accu is zou je er voor kunnen zordgen dat de achterzijde van de laptop wat hoger komt te staan, zodat de luchtstroom laar de lucht-ingang aan de onderzijde optimaal is.timo395 schreef op zondag 03 april 2011 @ 17:32:
Heb al een tijdje problemen met mijn Studio 17 Model weet ik even niet meer, moet even opzoeken.
Als er geen lucht in gaat, komt er ook geen lucht uit (moet je maar denken).
"Breathe in, breathe out", zei een oude meester ooit.
[ Voor 4% gewijzigd door guapper op 03-04-2011 19:50 ]
Heb de 9 cells accu dus de achterkant staat een stukje hoger, het kan zijn dat het oppervlakte eronder warmte opneemt.
[ Voor 16% gewijzigd door timo395 op 07-04-2011 16:33 ]
Ik heb m'n Dell Studio 1747 nu net een jaar en heb nu in de laatste 1-2 maand ook al 3 keer meegemaakt dat ie door oververhitting uit is gevallen. Ik heb het idee, dat door de hitte z'n hardware naar beneden wordt geschroeft en dat ik op zijn prestaties aan het inleveren ben. Normaal gesproken maak ik de ventilator en luchttoevoer voor een notebook elke 3 maanden schoon, maar helaas kan ik niet bij de ventilator van de Dell Studio 1747 komen.
Op het internet heb ik ook geen handleiding kunnen vinden over hoe ik er bij kan komen, en ik vind mezelf te onervaren om alles maar los te schroeven en te kijken welke stukje plastic wel of niet meegeeft om hem uit elkaar te halen.
Ik zal binnenkort wel even lang Norrod gaan om te kijken of ze me kunnen helpen... anders maar even bellen met de Dell klantenservice.
Op het internet heb ik ook geen handleiding kunnen vinden over hoe ik er bij kan komen, en ik vind mezelf te onervaren om alles maar los te schroeven en te kijken welke stukje plastic wel of niet meegeeft om hem uit elkaar te halen.
Ik zal binnenkort wel even lang Norrod gaan om te kijken of ze me kunnen helpen... anders maar even bellen met de Dell klantenservice.
Ah danku. Gezien de omvang van de klus zal ik hier wel even een zondagmiddag voor vrij moeten maken
Ja dat klopt. Ik heb laatst een caddy in mijn studio 1555 geschroefd:
alle schroeven aan de onderkant verwijderen, behalve diegene bij de dvd bay.
omkeren, zwarte rand om het toetsenbord verwijderen, gevolgd door het toetsenbord zelf.
Alle schroeven onder het toetsenbord los.
draadloze kabels loshalen.
palmrest loshalen.
Vervolgens moet het moederbord er -volgens mij- uit, omdat de heatsink aan de onderkant van het mobo zit. Het scherm zelf hoeft niet los. Ik was er 1.5uur mee bezig zonder krassen en 1 afgebroken clipje. Maar er zitten er nog genoeg vast
oh, en hou op een velletje papier bij waar alle schroeven vandaan komen. Dat scheelt heel veel gedoe.
alle schroeven aan de onderkant verwijderen, behalve diegene bij de dvd bay.
omkeren, zwarte rand om het toetsenbord verwijderen, gevolgd door het toetsenbord zelf.
Alle schroeven onder het toetsenbord los.
draadloze kabels loshalen.
palmrest loshalen.
Vervolgens moet het moederbord er -volgens mij- uit, omdat de heatsink aan de onderkant van het mobo zit. Het scherm zelf hoeft niet los. Ik was er 1.5uur mee bezig zonder krassen en 1 afgebroken clipje. Maar er zitten er nog genoeg vast
oh, en hou op een velletje papier bij waar alle schroeven vandaan komen. Dat scheelt heel veel gedoe.
Waarom is het zo moeilijk om 2.5" caddy te vinden voor mijn 1749...moet ik dan echt 1 bestellen vanuit Canada?
Iemand hier de beste optie? Heb het forum doorzocht en er komen wel wat ideen langs, maar zijn er dan echt zo weinig dit gedaan hebben?
Iemand hier de beste optie? Heb het forum doorzocht en er komen wel wat ideen langs, maar zijn er dan echt zo weinig dit gedaan hebben?
Mijn broer is al een poosje zoekende naar een caddy voor een Studio 1745 (Intel 320 120GB SSD ligt al een 2 weken klaar...) . Dell Nederland meerdere keren opgebeld. En na 3 pogingen had ik een keer de juiste persoon te pakken. Die zei dat je een bedrijf moest zijn om spul te mogen bestellen (geen probleem, snel mijn vader zijn kvk gegevens opgezochtXecuter NL schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 17:03:
Waarom is het zo moeilijk om 2.5" caddy te vinden voor mijn 1749...moet ik dan echt 1 bestellen vanuit Canada?
Optie 2 was mijn vader zijn systeembeheerder. Die llek alles geregeldte hebben. Ze zouden alleen een bracket kunnen leveren met een hdd erbij (500GB, overbodig maar altijd te gebruiken in een mediacentre oid).
De 500GB hdd is binnengekomen en nu zeggen ze dood leuk dat de bracket niet komt

Denk dat ik maar eens ga zoeken op E-bay want daar staan ze iig wel tekoop....
Ook 1 ervaring rijker; ik raad nooit iemand meer een Dell aan. Wat een waardeloze service.
[ Voor 9% gewijzigd door Tortelli op 23-06-2011 21:11 ]
Toevallig heb ik ook laatst gebeld voor een caddy, maar na 3x doorgestuurd te zijn naar een andere afdeling, had ik eindelijk iemand die mij kon helpen. In eerste instantie kon ie niets vinden, toen gaf ik hem een serienummer welke ik op een Duits forum had gezien. Toen vond ie het opeens wel, maar bleek het ding 55euro te kosten, vond ie zelf ook belachelijk. Ik heb hem bedankt en vervolgens het ding in de VS besteld voor de helft.
Anoniem: 412631
Helaas heb ik ook slechte ervaring met Dell.
In 2009 kocht ik een de studio 17 voor bijna € 900 en dacht daarmee een degelijk en betrouwbare laptop te hebben gekocht. Helaas waren en vrijwel meteen al problemen. De audio-functie via het toetsenbord heeft nog nooit degelijk gewerkt, de ''knoppen'' reageerde slecht of bleven hangen, niet gebruiken meer dus. Ook lag de internetverbinding er om de havenklap uit terwijl iedereen in huis wel gewoon verbinding had. Eind 2010 raakte de laptop oververhit vanwege een probleem met de ventilator en was daardoor onbruikbaar geworden. Bellen met de Dell''service'' maakte het niet veel beter. Je wordt vaak doorgeschakeld, waardoor je rustig 20 minuten aan de telefoon hangt en ongeveer 6 keer je verhaal opnieuw kan doen. Uiteindelijk kan je, terwijl je aan de telefoon hangt, de laptop open maken en met instructies de onderdelen uit je laptop halen om zo achter het probleem te komen, nou dat werkt dus niet op die manier. Na veel gestuntel en opnieuw bellen is er dan eindelijk een afspraak gemaakt om de laptop toch maar op te komen halen voor reparatie. Ook dat ging niet van harte, de afspraak moest weer opnieuw gemaakt worden nadat het geweldige transportbedrijf DHL 't steeds niet op kwam halen. Na 5 keer een nieuwe ophaaldata besproken te hebben werd de laptop dan eindelijk opgehaald en eenmaal in Duitsland had ik de laptop dan ook met 4 werkdagen weer terug. In totaal duurde het ruim een maand voordat het zover was, maar de laptop was kosteloos gemaakt, voor een half jaar dan, want inmiddels is de laptop weer stuk. Weer bellen en dan vertellen ze dat er wat anders aan de hand is en dat het niet onder garantie valt, de reparatiekosten zullen rond de 200-300 euro komen wist meneer te vertellen zonder te weten wat er echt aan de hand is, nou dat feest gaat dus niet door.
Me vader heeft de laptop zelf open gemaakt en kwam erachter dat er verschillende draadbreuken aanwezig zijn doordat er veel kabels vanuit het toetsenbord het beeldscherm ingaan, wat dus ook de slechte internetverbinding verklaard, dit heeft er dus van begin af aan al gezeten en is tijdens de reparatie dus niet ontdekt.
Al met al dus een dure laptop met veel ellende en een belabberde service, voor mij geen Dell meer.
In 2009 kocht ik een de studio 17 voor bijna € 900 en dacht daarmee een degelijk en betrouwbare laptop te hebben gekocht. Helaas waren en vrijwel meteen al problemen. De audio-functie via het toetsenbord heeft nog nooit degelijk gewerkt, de ''knoppen'' reageerde slecht of bleven hangen, niet gebruiken meer dus. Ook lag de internetverbinding er om de havenklap uit terwijl iedereen in huis wel gewoon verbinding had. Eind 2010 raakte de laptop oververhit vanwege een probleem met de ventilator en was daardoor onbruikbaar geworden. Bellen met de Dell''service'' maakte het niet veel beter. Je wordt vaak doorgeschakeld, waardoor je rustig 20 minuten aan de telefoon hangt en ongeveer 6 keer je verhaal opnieuw kan doen. Uiteindelijk kan je, terwijl je aan de telefoon hangt, de laptop open maken en met instructies de onderdelen uit je laptop halen om zo achter het probleem te komen, nou dat werkt dus niet op die manier. Na veel gestuntel en opnieuw bellen is er dan eindelijk een afspraak gemaakt om de laptop toch maar op te komen halen voor reparatie. Ook dat ging niet van harte, de afspraak moest weer opnieuw gemaakt worden nadat het geweldige transportbedrijf DHL 't steeds niet op kwam halen. Na 5 keer een nieuwe ophaaldata besproken te hebben werd de laptop dan eindelijk opgehaald en eenmaal in Duitsland had ik de laptop dan ook met 4 werkdagen weer terug. In totaal duurde het ruim een maand voordat het zover was, maar de laptop was kosteloos gemaakt, voor een half jaar dan, want inmiddels is de laptop weer stuk. Weer bellen en dan vertellen ze dat er wat anders aan de hand is en dat het niet onder garantie valt, de reparatiekosten zullen rond de 200-300 euro komen wist meneer te vertellen zonder te weten wat er echt aan de hand is, nou dat feest gaat dus niet door.
Me vader heeft de laptop zelf open gemaakt en kwam erachter dat er verschillende draadbreuken aanwezig zijn doordat er veel kabels vanuit het toetsenbord het beeldscherm ingaan, wat dus ook de slechte internetverbinding verklaard, dit heeft er dus van begin af aan al gezeten en is tijdens de reparatie dus niet ontdekt.
Al met al dus een dure laptop met veel ellende en een belabberde service, voor mij geen Dell meer.
Even een klein trapje omhoog.
Mijn Studio 1749 draait nu bijna anderhalf jaar naar alle tevredenheid. Vorige week besloot ik dat het tijd was voor een verse install van Windows 7.
Tijdens het formatteren heb ik in plaats van alleen de partitie waar Windows op stond, ook twee kleine partitites geformatteerd. De ene was de recoverypartitie (no problem, in de tijd dat ik mijn laptop bestelde kreeg je er nog gratis een recovery-dvd bij) maar ik weet niet wat de andere is geweest.
Wil iemand met de nog originele partities op zijn schijf dat even nakijken? Mijn laptop werkt met één partitie prima maar mocht ik ooit problemen krijgen, dan is het fijn om te weten wat eigenlijk op die twee kleine partities stond die ik nu niet meer heb.
Mijn Studio 1749 draait nu bijna anderhalf jaar naar alle tevredenheid. Vorige week besloot ik dat het tijd was voor een verse install van Windows 7.
Tijdens het formatteren heb ik in plaats van alleen de partitie waar Windows op stond, ook twee kleine partitites geformatteerd. De ene was de recoverypartitie (no problem, in de tijd dat ik mijn laptop bestelde kreeg je er nog gratis een recovery-dvd bij) maar ik weet niet wat de andere is geweest.
Wil iemand met de nog originele partities op zijn schijf dat even nakijken? Mijn laptop werkt met één partitie prima maar mocht ik ooit problemen krijgen, dan is het fijn om te weten wat eigenlijk op die twee kleine partities stond die ik nu niet meer heb.
Toen ik mijn Studio 1749 bestelde vergeten er een een recovery DVD bij te bestellen, blijkt dat dit nadien niet meer kan. Na ontvangst van mijn laptop meteen W7 laten installeren bij de eerste start.
Ik heb toen ook gekozen om een backup te maken van de installatie partie op een USB stick. was iets van +- 5.5 GB groot. Nu heb ik deze bestanden een tijdje geleden op een externe HD gezet omdat ik deze stick nodig had.
Mijn vraag is nu als ik deze bestanden weer op de stick zet ik deze weer kan gebruiken om een verse instal te doen van mijn W7.
Ik heb nooit iets aan de indeling van mijn partie's gedaan dus alles is nog zoals ik de laptop ontvangen heb.
Of moet ik het anders aanpakken en zo ja hoe dan wel, want als mijn W7 ooit gaat haperen of de HD crasht wil ik toch het probleem kunnen oplossen.
Ik heb toen ook gekozen om een backup te maken van de installatie partie op een USB stick. was iets van +- 5.5 GB groot. Nu heb ik deze bestanden een tijdje geleden op een externe HD gezet omdat ik deze stick nodig had.
Mijn vraag is nu als ik deze bestanden weer op de stick zet ik deze weer kan gebruiken om een verse instal te doen van mijn W7.
Ik heb nooit iets aan de indeling van mijn partie's gedaan dus alles is nog zoals ik de laptop ontvangen heb.
Of moet ik het anders aanpakken en zo ja hoe dan wel, want als mijn W7 ooit gaat haperen of de HD crasht wil ik toch het probleem kunnen oplossen.
Na 1 jaar mijn Studio 1749 tevreden in gebruik te hebben gehad, moet deze binnenkort gerepareerd worden. Sinds kort heb ik namelijk last van extreme backlight bleeding. Foto's; http://freekers.imgur.com/dell_studio_1749#trEGd
Na 3x telefonisch contact op te hebben genomen met Dell was ik het zat en heb via de chat mijn hart gelucht. De medewerker was erg behulpzaam, belde mij op en heeft alles netjes geregeld. Komende maandag wordt ik gebeld door een monteur om een afspraak te maken en zou ter plekke het scherm vervangen worden. Ik ben benieuwd !
Ik ben binnenkort van plan om een SSD in te bouwen in mijn Studio. Ik heb dit topic even vluchtig doorgenomen en zie dat ik niet de enige ben met dat idee. Ook lees ik dat de 2e HDD caddy lastig uit te halen is, met dat probleem zit ik nu ook !
Ook lees ik dat mensen een backlit keyboard los bestellen. Hoe gaat het plaatsen daarvan in z'n werk ? Ik wou destijds ook zo'n backlit keyboard bestellen, maar dat kon toen niet. Waarom, geen idee.
Betreft het wireless; Ik heb destijds geen Wireless N kaart gekocht maar een Dell Wireless 1397 (802.11 b/g) Mini Card. Op zich heb ik geen problemen met de draadloze netwerk kaart, maar ik vraag mij af wat een upgrade naar een N kaart kost. Als ik toch eenmaal bezig ben...
Heeft iemand een partnummer/type nummer voor mij ?
Last but not least; Hoe zit dat met BIOS updates; Verhelpen die nu eindelijk het lawaai met de fan of is het nog steeds 2 standen; aan of uit ? Ik zit momenteel nog op A03.
Na 3x telefonisch contact op te hebben genomen met Dell was ik het zat en heb via de chat mijn hart gelucht. De medewerker was erg behulpzaam, belde mij op en heeft alles netjes geregeld. Komende maandag wordt ik gebeld door een monteur om een afspraak te maken en zou ter plekke het scherm vervangen worden. Ik ben benieuwd !
Ik ben binnenkort van plan om een SSD in te bouwen in mijn Studio. Ik heb dit topic even vluchtig doorgenomen en zie dat ik niet de enige ben met dat idee. Ook lees ik dat de 2e HDD caddy lastig uit te halen is, met dat probleem zit ik nu ook !
Past deze ook in een Studio 1749 ? Zo ja, hoe kun je dat zo snel zien ?
Ook lees ik dat mensen een backlit keyboard los bestellen. Hoe gaat het plaatsen daarvan in z'n werk ? Ik wou destijds ook zo'n backlit keyboard bestellen, maar dat kon toen niet. Waarom, geen idee.
Betreft het wireless; Ik heb destijds geen Wireless N kaart gekocht maar een Dell Wireless 1397 (802.11 b/g) Mini Card. Op zich heb ik geen problemen met de draadloze netwerk kaart, maar ik vraag mij af wat een upgrade naar een N kaart kost. Als ik toch eenmaal bezig ben...
Last but not least; Hoe zit dat met BIOS updates; Verhelpen die nu eindelijk het lawaai met de fan of is het nog steeds 2 standen; aan of uit ? Ik zit momenteel nog op A03.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
jaFreekers schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 17:36:
Past deze ook in een Studio 1749 ? Zo ja, hoe kun je dat zo snel zien ?
Waarom upgraden? Daar schiet je niet veel mee op.Ook lees ik dat mensen een backlit keyboard los bestellen. Hoe gaat het plaatsen daarvan in z'n werk ? Ik wou destijds ook zo'n backlit keyboard bestellen, maar dat kon toen niet. Waarom, geen idee.
Anyway, intel 5100, 5300, 6300, ....
Geen idee. Laat het me weten dan kan ik het bios van mijn ouders' laptop ook even updaten.Last but not least; Hoe zit dat met BIOS updates; Verhelpen die nu eindelijk het lawaai met de fan of is het nog steeds 2 standen; aan of uit ? Ik zit momenteel nog op A03.
Thanks voor de snelle reply
Ok, dan laat maar zitten. Het ging mij om het bereik te vergroten en aangezien N een beter bereik heeft... mits je natuurlijk ook een N router hebt.
Ah, maar als ik het goed begrijp moet ik dan m'n DVD drive uitbouwen ?Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 17:41:
jaHij past in elke slot loading drive van 12.7mm hoog. Je moet alleen het frontje eraf slopen. Anders past hij niet.
Anyway, intel 5100, 5300, 6300, ....Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 17:41:
Waarom upgraden? Daar schiet je niet veel mee op.
Ok, dan laat maar zitten. Het ging mij om het bereik te vergroten en aangezien N een beter bereik heeft... mits je natuurlijk ook een N router hebt.
Ik ben wat huiverig om een BIOS update te doen, want ik neem niet aan dat je nog kan downgraden. Dadelijk zit ik hier met een straaljager.Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 17:41:
Geen idee. Laat het me weten dan kan ik het bios van mijn ouders' laptop ook even updaten.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Was dat nog niet duidelijk?Freekers schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 17:54:
Ah, maar als ik het goed begrijp moet ik dan m'n DVD drive uitbouwen ?
N heeft geen groter bereik. Er zijn zat situaties op te noemen waar je met G wel een stabiele verbinding hebt, maar met N niet. Vooral als je met N 5ghz bedoelt.Ok, dan laat maar zitten. Het ging mij om het bereik te vergroten en aangezien N een beter bereik heeft... mits je natuurlijk ook een N router hebt.
Die 300mbps is ook marketingpraat ten top. Alleen in het meest ideale geval haal je meer dan pak-m-beet 70 a 80Mb/s up/down. Ik zou lekker bij G blijven. tenzij dat echt te weinig is.
Edit: dan neem ik terug, het is eerder 50 a 60Mb/s. Bijv http://www.anandtech.com/...-theatre-networking-kit/4.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 22-07-2011 18:07 ]
Ben klaarblijkelijk nog niet wakker
Dan houdt het effe op. Wil niet m'n DVD drive uitbouwen. Dan maar op zoek naar een (heavily overpriced) 2nd HDD Caddy.
Ok, thanks. Ik weet dat die 300mbps gebakken lucht is, maar ik ben sinds kort in het bezit van een N router dus ik dacht, waarom upgrade ik m'n laptop dan niet meteen mee ? Die N router heb ik overigens gekocht vanwege de gigabit poorten, niet vanwege de N functionaliteit. Die kreeg ik er gratis bijAnoniem: 303530 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 17:59:
N heeft geen groter bereik. Er zijn zat situaties op te noemen waar je met G wel een stabiele verbinding hebt, maar met N niet. Vooral als je met N 5ghz bedoelt.
Die 300mbps is ook marketingpraat ten top. Alleen in het meest ideale geval haal je meer dan pak-m-beet 70 a 80Mb/s up/down. Ik zou lekker bij G blijven. tenzij dat echt te weinig is.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van diegene die een backlit keyboard hebben ingebouwd. Lijkt me een behoorlijke klus te be honest..
Ik weet niet meer precies welke toetsen combinatie ik dien te gebruiken om in het scherm te komen voor een factory restore.
Ik dacht dat ik op F8 moest drukken tijdens het inschakelen van de laptop, maar dit biedt geen soelaas.
Ik dacht dat ik op F8 moest drukken tijdens het inschakelen van de laptop, maar dit biedt geen soelaas.
Anoniem: 190385
Ik heb een probleem met mijn dell 1747. Kan mij iemand helpen? Zie: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1464990
Korte update van mijn studio 17:
Ik heb hem nu ruim anderhalf jaar en hij werkt nog prima. Ondertussen heb ik wel 2-3 keer de laptop uitelkaar moeten halen om de fan schoon te moeten maken, maar met een beetje technisch inzicht is dit goed te doen. Ode aan de uitgebreide handleidingen op de Dell site
Enige probleem waar ik laatst tegen aanliep was het beruchte "adapter wordt niet herkent" probleem. Na een paar testjes was mij als snel duidelijk dat het om een beschadiging van het herkennings signaal vanuit de adpater ging en niet door m'n moederbord. Vervolgens heb ik de technische ondersteuning van Dell gemailed en na wat netjes en vriendelijk heen en weer mailen en testjes te doen kwam de monteur tot dezelfde conclusie. Gelukkig waren ze bij Dell zo netjes om mij meteen een gratis nieuwe adapter aan te bieden die ik komende week kan verwachten
Ik heb hem nu ruim anderhalf jaar en hij werkt nog prima. Ondertussen heb ik wel 2-3 keer de laptop uitelkaar moeten halen om de fan schoon te moeten maken, maar met een beetje technisch inzicht is dit goed te doen. Ode aan de uitgebreide handleidingen op de Dell site
Enige probleem waar ik laatst tegen aanliep was het beruchte "adapter wordt niet herkent" probleem. Na een paar testjes was mij als snel duidelijk dat het om een beschadiging van het herkennings signaal vanuit de adpater ging en niet door m'n moederbord. Vervolgens heb ik de technische ondersteuning van Dell gemailed en na wat netjes en vriendelijk heen en weer mailen en testjes te doen kwam de monteur tot dezelfde conclusie. Gelukkig waren ze bij Dell zo netjes om mij meteen een gratis nieuwe adapter aan te bieden die ik komende week kan verwachten
Heeft iemand een wat grafischer manual om het Backlit tobo te vervangen? Heb voor de 1749 en XPS x702 backlit tobo's besteld (en deze zijn binnen).
Nu is er op youtube een mooi filmpje voor de XPS, maar kon niets vinden voor de Studio.
Is er zoiets behalve die achterlijke uitleg op de dell site?
Nu is er op youtube een mooi filmpje voor de XPS, maar kon niets vinden voor de Studio.
Is er zoiets behalve die achterlijke uitleg op de dell site?
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
EDIT: oops ik dacht dat ik in t xps thread zat.
[ Voor 86% gewijzigd door jessy100 op 25-11-2011 19:04 ]
Een van mijn harde schijven van mijn Dell Studio 1749 is kapot gegaan. Ik wil deze laten vervangen door een nieuwe van 1tb. Weet iemand waar ik het beste deze harde schijf kan kopen?
Nog een klein vraagje:
De touchsensitive controls op het toetsenbord van de Studio 17 werken niet allemaal.
Het mobiliteitscentrum werkt wel maar de eject knop bijvoorbeeld weer niet.
Ook de volumecontrols werken niet altijd en ik krijg ook niet meer de volumemeter op mijn beeld als ik het volume aan wil passen.
Weet iemand welke drivers ik hier voor moet downloaden?
Nog een klein vraagje:
De touchsensitive controls op het toetsenbord van de Studio 17 werken niet allemaal.
Ook de volumecontrols werken niet altijd en ik krijg ook niet meer de volumemeter op mijn beeld als ik het volume aan wil passen.
KlikZanzarismo schreef op donderdag 15 december 2011 @ 15:35:
Een van mijn harde schijven van mijn Dell Studio 1749 is kapot gegaan. Ik wil deze laten vervangen door een nieuwe van 1tb. Weet iemand waar ik het beste deze harde schijf kan kopen?
Ik vraag me af of het aan drivers ligt, want dan zou het of helemaal werken, of helemaal niet. Staat dat kunststof niet een beetje bol, waardoor het contact met de fysieke knoppen niet goed is.Nog een klein vraagje:
Elk soort harde schijf voor een notebook past er dus in?Universal Creations schreef op donderdag 15 december 2011 @ 16:29:
[...]
Klik
[...]
Ik vraag me af of het aan drivers ligt, want dan zou het of helemaal werken, of helemaal niet. Staat dat kunststof niet een beetje bol, waardoor het contact met de fysieke knoppen niet goed is.
Nee. Ik heb laatst windows opnieuw moeten installeren. Sinds toen doet hij zoals ik beschreven heb.