Dell laptop 1747 audio problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Sinds geruime tijd heb ik een dell laptop 1747. Deze laptop heeft volgende specificaties:

STUDIO 1747 : INTEL I7-720QM(1.6GHZ)
DISPLAY : 17.3IN FULL HIGH DEFINITION
MEMORY : 4096MB (2X2048) 1333MHZ DDR3
HARD DRIVE : 640GB (2X320GB) SERIAL ATA
OPTICAL DRIVE : 8X DVD+/-RW DRIVE
POWER SUPPLY : INSPIRON 90W AC ADAPTER
BATTERY : PRIMARY 9-CELL 85W/HR LI-ION
GRAPHICS : 1 GB ATI MOBILITY RADEON HD 5
WIRELESS : DELL WIRELESS 1397

Sinds de aankoop van de laptop heb ik problemen met de audio. Er is constant een 'cracking noise', 'popping' enzovoort.

Deze laptop heeft dus een probleem met de DPC latency. Dit heb ik gezien via volgend programmaatje:
'DPC Latency Checker V1.3.0.' Er zijn rode balken aanwezig in de grafiek. Soms zeer frequent, soms iets minder. Dit stemt overeen met de hoeveelheid geluid gekraak/gepop. ;(

Op andere fora hebben veel mensen hetzelfde probleem. Heb al bepaalde apparaten uitgeschakeld, zoals de wireless card (Dell wireless 1397 WLAN Mini-Card) en ethernet controller (Realtek PCIe GBE Family Controller). Dit helpt niets aan het geluid.

Een andere methode dat ik geprobeerd heb, is deze: http://www.native-instrum...72ba&p=504507&postcount=2
Helaas kan ik acpi.sys niet 'suspenden'. Ik krijg volgende foutmelding: 'unable to access tread: het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.'

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Update: daarjuist heb ik gebeld met Dell. De meneer aan de telefoon zei dat ik windows opnieuw moest installeren. Ik heb dit onlangs gedaan en het haalt niets uit! :( Ik heb dit herhaaldelijke keren gezegd tegen de meneer aan de telefoon, maar hij moest de regels volgens zei hij... :F Heb dan maar gezegd dat ik eens zou terugbellen morgen. Hopelijk heb ik dan iemand anders aan de lijn...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2011 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al gekeken of het probleem zich ook voordoet in veilige modus? hoge DCP latencies zijn vaak de schuld van drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 17:27:
Heb je al gekeken of het probleem zich ook voordoet in veilige modus? hoge DCP latencies zijn vaak de schuld van drivers.
Heb ik zojuist gedaan. LatencyMon zegt: 'your system appears to be suitable for playing real time audio without dropouts'. Dus alles zou in orde zijn volgens LatencyMon. De hoogste DPC routine execution time is zelfs maar 59 µs. :)

DPC Latency Checker kan ik niet opstarten, er verschijnt een foutmelding over een service die niet aanwezig is (in veilige modus althans): 'InstallDrv: StartService failed with error 0x0000043C' :/

Zonder veilige mondus geeft LatencyMon nog altijd aan dat ik audio zonder problemen zou moeten kunnen afspelen. Helaas is dit niet zo :| . De hoogste DPC routine execution time is nu wel 1448 µs.

DPC Latency Checker in normale modus geeft aan dat ik problemen moet hebben met m'n audio. Het absolute maximum DPC latency is hier 69808 µs.

Helaas kan ik de audio niet controleren in veilige modus bij het afspelen van een liedje omdat de geluiddrivers dan natuurlijk niet werken. Is dit te omzeilen?

Wat nu?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2011 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar had ik even niet op gerekend. Je kan proberen de audioservice handmatig te starten.
Je kan ook in device mananger gaan en alles disabelen wat je niet direct nodig hebt om achter het probleem te komen.