Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-01 16:45

Dell Studio 17

Afbeeldingslocatie: http://www.ik-own.nl/got/studio17/dell_studio_17.jpg

Inleiding

Pure inspiratie met Dell Studio-laptops.
Rijke kleuren. Een speciaal patroon. Wie u ook bent en wat uw verhaal ook is, met een van de talrijke kleuren of een speciaal patroon kunt u uw nieuwe Dell Studio-laptop een persoonlijk tintje geven. En zoals altijd bij Dell, kunt u ook de binnenkant van uw laptop zelf samenstellen met verschillende uitstekende draadloze oplossingen en tal van grafische opties. High-definition hoort er natuurlijk standaard bij.

De studio 17 himself

De studio 17, is net zoals men gewent is bij dell te krijgen in verschillende configuraties zoals men dat zelf wilt. De overview van de laptop is als volgt:

Linkerkant:
- Wifi Catcher
- Kensington-vergrendeling
- VGA poort
- HDMI poort
- 2* USB 2.0 poorten
- Ethernet aansluiting
- 1394 poort
- 8-in-1 geheugenkaartlezer
- PCMIAA sleuf

Rechterkant:
- Voeding
- Laadsleug voor optisch station
- 2* koptelefoon 1* microfoon

Bovenkant:

- Volwaardig toetsenbord incl. numpad
- Aanraakgevoelige toetsen voor Media

Design

Het design van de Dell Studio is zéér uniek en opvallend, dit komt voornamelijk door het grote schanier, en de vele mogelijkheden om de laptop zo persoonlijk mogelijk te maken. Zo word de Studio 17 geleverd in 16 verschillende dessins. Enkele dessins zijn gemaakt door ontwerper Mike Ming.

Meer over Mike Ming & Dell kan je hier vinden.

De Dell dessins varieren van hippe kleurtjes, grafiet tekeningen tot complete kunstwerken van Mike Ming.

Afbeeldingslocatie: http://www.ik-own.nl/got/studio17/dellstudio17colors.jpg

De Hardware

De Studio 17 is uitgerust met de nieuwste staaltjes der techniek, en deze worden ook continu geupdate in de Studio configuratie pagina's. Hieronder een aantal puntjes/typen met wat facts.

Studio 1737
- Core2Duo processor tot T9400
- DDR2 SO-DIMM 800MhZ
- max. 2 harddisks van 320GB / 7200RPM
- 256MB HD3650

Updates over oudere/nieuwere systemen zijn zeer welkom!

Vraag en Antwoord

hier komen behandelde vragen met antwoorden te staan op voorkomende problemen e.d.

V: Levert DELL ook 64-Bits versies van vista?
A: Ja, dell doet dit, Echter zal je hier achteraf voor moeten bellen, daar ze dit niet standaard bij de laptop instaleren of meesturen.

V: Backlit toetsenbord, hoe kom ik eraan?
A: Momenteel is de enige manier om hier aan te komen om je bestelling te doen via de telefoon. Dit type toetsenbord is ook alleen leverbaar als US keyboard, zover bekend is.

V: Kan ik windows XP installeren op een DELL Studio?
A: Ja, De drivers staan hieronder. Let wel, DELL biedt hier géén ondersteuning voor en levert ook geen XP mee met de laptops, je zal dus zelf voor een licentie moeten zorgen.

V: Ik kan met de linker ctrl toets niet meerdere items selecteren, met de rechter lukt het wel, en met een usb/bluetooth muis ook... Wat is er mis?
A: Het klinkt misschien vreemd, maar dit is een driver issue van het touchpad. Enige oplossing momenteel is de std. Vista driver te gebruiken. Als er meer nieuws is, dan staat het hier!

Drivers & Downloads

Windows XP drivers zijn beschikbaar gesteld op http://dellstudio.jeroenzelle.nl/
Bedankt Jeroenz18!

Hier komen binnenkort de drivers en andere downloads welke handig kunnen zijn voor de eigenaren van de Dell Studio 17.

[ Voor 194% gewijzigd door Mopperman op 01-02-2009 19:26 ]

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-06 12:27
Ik wil deze ook kopen, zijn er mensen die er xp hebben opstaan en zijn de drivers voorhanden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
hgeert schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 09:21:
Ik wil deze ook kopen, zijn er mensen die er xp hebben opstaan en zijn de drivers voorhanden ?
Er zijn geen XP drivers beschikbaar bij dell. Zodra ik mijn eigen Studio 17 heb ontvangen ga ik deze wel opzoeken. Heb nog even geduld!

Huidige levertijd van de dell studio 17 is overigens +/- 3 weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Wat? was er nog geen Deel Studio 17 topic? Schande! Er zijn diverse mooie 17 inch laptops en dat geldt zeer zeker voor de Studio 17. Ik heb de laatste tijd behoorlijk wat reviews van 17 inch laptops gelezen en de Studio 17 komt er standaard als prima uit.

Ik wil al een tijd een nieuwe laptop en heb veel moeite met beslissen, wordt het de Asus M70vn, de HP HDX18 (ja, ja, 18,4 inch....) of de Dell Studio 17.

Alle drie hebben ze 640 GB harde schijf ruimte, een redelijk snelle videokaart, 4 GB geheugen en het belangrijkste: een hoog resolutie scherm. Ook qua prijs ontlopen ze elkaar niet veel. De HP is misschien een beetje te lomp en dan is de keus alweer iets makkelijker.

Overigens kun je op de Dell site volgens mij niet voor 7200 rpm schijven kiezen of toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
Dat klopt MegaJurk, Mocht je 7200rpm willen dan moet je even bellen, dan kan het wel.. (volgens mij kunnen ze dan ook 500gb 7200rpm leveren maar da's niet zeker).

Veel dingen die niet op de site staan kunnen wel telefonisch besteld worden, daaronder ook het backlit toetsenbord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yazoo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-06 09:40
Mopperman schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 00:18:
Dat klopt MegaJurk, Mocht je 7200rpm willen dan moet je even bellen, dan kan het wel.. (volgens mij kunnen ze dan ook 500gb 7200rpm leveren maar da's niet zeker).

Veel dingen die niet op de site staan kunnen wel telefonisch besteld worden, daaronder ook het backlit toetsenbord ;)
Kan je telefonisch ook aangeven dat je Windows Vista 64 bits wilt hebben om volledig van de 4 GB intern geheugen te benutten.

En hoe zit het eventueel met de drivers hiervoor?

Wat betreft het geluid. Is dit oke? Ik lees in andere berichten dat dit niet optimaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
Yazoo schreef op zondag 11 januari 2009 @ 18:34:
[...]

Kan je telefonisch ook aangeven dat je Windows Vista 64 bits wilt hebben om volledig van de 4 GB intern geheugen te benutten.

En hoe zit het eventueel met de drivers hiervoor?

Wat betreft het geluid. Is dit oke? Ik lees in andere berichten dat dit niet optimaal is.
Als het goed is wel, maar durf het niet met zekerheid te zeggen!

Drivers zijn wel beschikbaar op de dell site. Vista 32 en 64 bit word daarnaast ondrsteund door dell met driver updates e.d. Zoals ik al eerder heb gemeld zal ik zodra mijn laptop binnen is ook XP drivers gaan zoeken.

Zover ik begrepen heb zit dit in enkele laptops, en in andere weer niet, heb iets gehoord dat dell bezig is met een driver update om het krakende geluid eruit te krijgen, wegens een bagger levering van dell kan ik zelf nog niet oordelen, hoop het volgende week te kunnen!

[ Voor 17% gewijzigd door Mopperman op 11-01-2009 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yazoo
Ik heb zelf onderstaand systeem op het oog.

- Intel® Core™2 Duo Processor P8400 (2,26 GHz, 1066 MHz FSB, 3 MB L2-cache)
- Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 - Dutch
- 4 jaar In Home-garantiesupport, incl. 's avonds en op zaterdag
- 17,0-inch WXGA+ WLED (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
- 4096MB 800MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2x2048]
- 500GB (5.400rpm) Serial ATA Dual Hard Drive (2x 250GB)
- 256MB ATI Mobility RADEON HD 3650
- Fixed Internal Blu-ray Disc (DVD+/-RW + BD-ROM) Slot Drive including SW
- Primary 6-cell 56 WHr Lithium Ion battery

Bovenstaande voor nog net geen € 900,- met behulp van kortingsbon en aankoopprogramma voor werknemers.

Ik denk maar een telefoontje te plegen voor de 64 bits versie van Windows en 7200 harde schijven.

Jammer dat de levertijden lang zijn. Mischien te maken dat de vele ontslagen medewerkers in Ierland.

Voor deze prijs en de 4 jaar garantie zie ik weinig alternatieven.

Bij het samenstellen ook nog de keus voor een 17,0-inch WUXGA+ CCFL (1.920 x 1.200) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™ tegen een meerpriijs van € 150. Is dit echt beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
Yazoo schreef op zondag 11 januari 2009 @ 22:34:
Bovenstaande voor nog net geen € 900,- met behulp van kortingsbon en aankoopprogramma voor werknemers.

Ik denk maar een telefoontje te plegen voor de 64 bits versie van Windows en 7200 harde schijven.

Jammer dat de levertijden lang zijn. Mischien te maken dat de vele ontslagen medewerkers in Ierland.

Voor deze prijs en de 4 jaar garantie zie ik weinig alternatieven.

Bij het samenstellen ook nog de keus voor een 17,0-inch WUXGA+ CCFL (1.920 x 1.200) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™ tegen een meerpriijs van € 150. Is dit echt beter?
mooie prijs! levertijden zijn korter ben ik uit.
Mijn eigen laptop heeft leveringsproblemen dankzij een actie van dell (MP3 speler die niet leverbaar is). Levertijd van een studio is +/- 1 week (5 werkdagen).

Het scherm is niet beter (ze zijn gelijk)! Het is alleen de resolutie welke anders is! als je met een normale resolutie kan werken, gewoon doen! Verschil met CCFL en WLED is dat WLED zuiniger voor je accu (kan) zijn en veel kleurechter is (denk aan helderder beeld) en heeft minder opwarmtijd nodig vergeleken met CCFL (wat vaak op gata vallen na een bepaalde tijd)

[ Voor 16% gewijzigd door Mopperman op 12-01-2009 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
Vandaag trof ik de status van mijn studio 17 eindelijk aan op fase 4: voorbereiden voor verzending.

Met beetje geluk morgen/vrijdag in huis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Mopperman schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:01:
[...]

mooie prijs! levertijden zijn korter ben ik uit.
Mijn eigen laptop heeft leveringsproblemen dankzij een actie van dell (MP3 speler die niet leverbaar is). Levertijd van een studio is +/- 1 week (5 werkdagen).

Het scherm is niet beter (ze zijn gelijk)! Het is alleen de resolutie welke anders is! als je met een normale resolutie kan werken, gewoon doen! Verschil met CCFL en WLED is dat WLED zuiniger voor je accu (kan) zijn en veel kleurechter is (denk aan helderder beeld) en heeft minder opwarmtijd nodig vergeleken met CCFL (wat vaak op gata vallen na een bepaalde tijd)
Aangezien hij er een bluray speler in stop lijkt me die 1920x1200 resolutie toch wel fijn.
Kan je de bluray films echt op de hoogste kwaliteit bekijken ;)

Defunctus Deo Juvente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
Zojuist mijn eigen Studio 1737 ontvangen! en ik sta versteld!

- Lekkere helderheid van het scherm
- Goed geluid voor standaard stereospeakers in een laptop
- Compacte lader

Wel viel me (in de 15 mins dat ik hem nu heb) op dat ik 2 verschillende harddisks heb.

Een hitachi en een Seagate... Ahja, is nog altijd beter dan Samsung die ze ook weleens leveren (geen fan van dat soort harddisks...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
Ok, vandaag eindelijk de laptop zo goed als geinstaleerd!

Heb er nu ultimate 64bit op staan, die had ik nog nieuw in de kast liggen.. :)

staat nu ook steam op geinstaleerd, met cs:s en TF2... alle 2 de games draaien goed (opd mid-high) cs:s komt rond de 100-120 fps uit, niet slecht voor een laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-06 11:51
De drivers voor Windows XP heb ik gemirrord op de volgende site:
http://dellstudio.jeroenzelle.nl/

Misschien handig voor de startpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
Jeroenz18 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 20:07:
De drivers voor Windows XP heb ik gemirrord op de volgende site:
http://dellstudio.jeroenzelle.nl/

Misschien handig voor de startpost?
tnx, zal het morgen even aanpassen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sKoLb
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-06 17:10
Beste allemaal,

Ik heb sinds kort ook een Dell Studio 1737 in mijn bezit. Erg mooi apparaat en ben er zeker tevreden mee.

Echter heb ik, zoals meerdere, problemen met de media knoppen. Deze komt een monteur vervangen voor een nieuwe plaat.

Ik heb een vraag aan mede studio 1737 eigenaren. Wanneer ik de linker CTRL toets gebruik in combinatie met het touchpad/knoppen om meerdere bestanden aan te klikken werkt dit niet.. De rechter CTRL toets kan dit wel en met een externe muis werkt de linker CTRL toets ook om meerdere bestanden te selecteren.

Bij Dell werd ik afgescheept met de reden dat de linker en rechter CTRL toets andere functionaliteit hebben en dat dit dus inderdaad niet mogelijk is met de linker CTRL toets. Dit vind ik erg vreemd.

Heeft iemand van jullie ditzelfde "probleem" of is het inderdaad een fout in mijn laptop?

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
hier nergens last van... misschien een driver? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98265

Bel je gelijk om een backlight keyboard te bestellen + de studio 17?

Of plaats je eerst de bestelling van de studio 17 en bel je dan om het te laten aanpassen?

Is de Ati 3650 veel beter dan de 3450 qua performance?

( & is het mogelijk om een korting te bedingen aan de telefoon? Ik heb gemerkt dat het niet altijd even makkelijk is..)

Ik kan niet wachten! Bestel hem grotendeels vanwege de 4 jaar garantie - optie, mooie keuze voor weinig geld!

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 98265 op 20-01-2009 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kunyfyer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
Heb er gister ook een besteld met 't Sea Sky design :9 Wel via de telefoon ivm. backlight keyboard (was 40,- extra).

Ze zijn erg snel! Ik belde om 17:00 en vanochtend stond ie al klaar voor verzenden en net een bericht met 't UPS tracking nummer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sKoLb
Ik ben wel benieuwd hoe het backlight jou bevalt.

Iets anders:
Weet iemand of het mogelijk is om de media toets boven het toetsenbord welke Dell Media Direct opent te wijzigen? Dat deze bv. Windows Media Player of Windows media center opent?

Ik kan hier geen programma voor vinden? Mis ik misschien een driver hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
Anoniem: 98265 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:13:
Bel je gelijk om een backlight keyboard te bestellen + de studio 17?

Of plaats je eerst de bestelling van de studio 17 en bel je dan om het te laten aanpassen?

Is de Ati 3650 veel beter dan de 3450 qua performance?

( & is het mogelijk om een korting te bedingen aan de telefoon? Ik heb gemerkt dat het niet altijd even makkelijk is..)

Ik kan niet wachten! Bestel hem grotendeels vanwege de 4 jaar garantie - optie, mooie keuze voor weinig geld!
de studio 17 word alleen uitgevoerd met 3650 volgens mij.
Korting -is- te doen maar -betere- onderdelen voor niks is makkelijker (zoals harddisk upgrade van 5400rpm naar 7200rpm etc) Korting is eig. alleen met coupons.

Makkelijkste is om te bellen om te bestellen als je backlite wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
sKoLb schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:18:
Ik ben wel benieuwd hoe het backlight jou bevalt.

Iets anders:
Weet iemand of het mogelijk is om de media toets boven het toetsenbord welke Dell Media Direct opent te wijzigen? Dat deze bv. Windows Media Player of Windows media center opent?

Ik kan hier geen programma voor vinden? Mis ik misschien een driver hiervoor?
heb niks kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoop_Scoop
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-06 22:36
Ik heb zelf ook een Studio gekocht (was binnen 4 dagen al in huis).

En ik heb een T9400, 2x 320GB 7200RPM schijf, en fingerprint reader erbij gekocht. Als je even belt naar die mensen kunnen ze veel meer doen dan op de website.

Maar ik heb een vraag, toen ik hem kocht kwam er elke keer een icoontje in beeld als je op harder / zachter van het geluid drukte (mediaknoppen). Na het formatteren doet hij dat niet meer en weet echt niet welke driver ik mis.

Iemand enig idee? Heb op de cd's en op de website gekeken maar niets kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Scoop_Scoop schreef op zondag 25 januari 2009 @ 10:13:
Ik heb zelf ook een Studio gekocht (was binnen 4 dagen al in huis).

En ik heb een T9400, 2x 320GB 7200RPM schijf, en fingerprint reader erbij gekocht. Als je even belt naar die mensen kunnen ze veel meer doen dan op de website.

Maar ik heb een vraag, toen ik hem kocht kwam er elke keer een icoontje in beeld als je op harder / zachter van het geluid drukte (mediaknoppen). Na het formatteren doet hij dat niet meer en weet echt niet welke driver ik mis.

Iemand enig idee? Heb op de cd's en op de website gekeken maar niets kunnen vinden.
Quickset installeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
Ik moet een dezer dagen ook een laptop gaan kopen/bestellen.

In eerste instantie vanwege studie, maar het moet wel een volwaardig apparaat zijn waar ik meer mee kan. Ben zo iemand die graag 20 dingen tegelijk open heeft staan :)

Gamen doe ik niet echt, maar is wel leuk als je er is wat op kan spelen, Football manager komt er dan weer wel op :)

Wil dus genoeg kracht hebben om komende jaren lekker te kunnen multitasken, en ook zware applicaties te kunnen draaien zonder problemen. Systeem dat zeg maar niet teveel onderdoet voor mn desktop (intel core3duo e8400 met 4 gig ram op 1066)

Ik neig heel erg naar de studio 17 en kwam tot de volgende configuratie:
Onderdelen
Intel® Core™2 Duo Processor P8400 (2,26 GHz, 1066 MHz FSB, 3 MB L2-cache)
Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 - Dutch
Microsoft® Works 9.0 - Nederlands
4 jaar In Home-Hardware Support, incl. 's avonds en op zaterdag
Pikzwart met matte afwerklaag
17,0-inch WUXGA+ CCFL (1.920 x 1.200) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
2.0 Mega pixel Integrated Web Camera - CCFL
4096MB 800MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2x2048]
500GB (5.400rpm) Serial ATA Dual Hard Drive (2x 250GB)
256MB ATI Mobility RADEON HD 3650
Fixed Internal Blu-ray Disc (DVD+/-RW + BD-ROM) Slot Drive including SW
Primary 9-cell 85 WHr Lithium Ion battery
No security option selected
Woon zelf in belgie dus zou hem uit nederland moeten laten komen om meerdere redenen, ten eerste QWERTY keyboard, plus dat de nederlandse aanbiedingen stuk beter zijn. ZOu ook telefonisch moeten bestellen als ik 7200 rpm en backlight wil hebben.

Mijn hoofdvraag is echter de CPU,

Intel® Core™2 Duo Processor P8400 (2,26 GHz, 1066 MHz FSB, 3 MB L2-cache) [Inbegrepen in prijs]
of

Intel® Core™2 Duo Processor T9400 (2,53 GHz, 1066 MHz FSB, 2 MB L2-cache) [meerprijs € 180,00 of € 6/maand1

Is die t9400 zoveel beter? zou het op het eerste gezicht niet zeggen, maar bijd e ene staat P en de andere T. Geeft dit een merkbaar prestatieverschil? of beter die 180 euro in je zal houden?

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sKoLb
Volgens onderstaande link is het verschil in performance niet heel groot, veel meer heb ik er niet over kunnen vinden.

http://www.rage3d.com/board/showthread.php?p=1335774340

De P serie heeft volgens mij een lager wattage waardoor de batterij duur langer wordt.

Ik lees dat je de laptop voor je studie wilt gebruiken. Maakt de zwaarte voor jou nog iets uit? Ik denk namelijk dat je met jouw configuratie boven de 4kg uit komt.
Wanneer je belt voor een snellere hardeschijf zou je kunnen proberen om 1 500GB hardeschijf te kopen. Ik heb ergens gelezen dat dit ook een mogelijkheid is en dat scheelt weer wat in zwaarte ;-)

Ik heb ongeveer dezelfde configuratie als jij, verschillen:
P8400
320GB HDD
WLED scherm
6 cell batterij

Mijn laptop is ong. 3,8 kg en gaat tussen de 3,5 en 4 uur mee op de 6 cell batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yazoo
Vandaag telefoontje gepleegd naar Dell voor een studio 17 laptop met een verzoek voor 7200 Rpm harddisks en een 64 bits versie van Microsoft Vista.

Nu geeft Dell aan dat het niet mogelijk is om de 64 bits versie bij het samenstellen van een systeem op te nemen; alleen 32 bits is mogelijk.

Is het één van jullie wel gelukt om 64 bits te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
Yazoo schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 20:15:
Vandaag telefoontje gepleegd naar Dell voor een studio 17 laptop met een verzoek voor 7200 Rpm harddisks en een 64 bits versie van Microsoft Vista.

Nu geeft Dell aan dat het niet mogelijk is om de 64 bits versie bij het samenstellen van een systeem op te nemen; alleen 32 bits is mogelijk.

Is het één van jullie wel gelukt om 64 bits te bestellen.
ze instaleren 32bits, maar kunnen achteraf de 64bits cd leveren (is al eens besproken in het studio 15 topic, dit doen ze normaliter zonder problemen) ;)

------

Kleine update in de startpost, XP drivers toegevoegt, en een stukje V&A ingevuld!

[ Voor 7% gewijzigd door Mopperman op 28-01-2009 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
Mopperman schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 17:42:
hier nergens last van... misschien een driver? :X
Momenteel er dus achter gekomen dat ook ik niet meerdere selecties kan maken m.b.v. de linker cntrl knop...
Iemand hier een oplossing voor gevonden, anders word het morgen eens zoeken.

sorry voor de dubbelpost..

[ Voor 5% gewijzigd door Mopperman op 28-01-2009 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98265

Heeft iemand een oplossing voor XP drivers van:

1) Dell Quickset ? (ik neem aan dat de dell quickset van de dell inspiron 9400 xp niet zullen werken?)

2) De IR-receiver werkt niet

3) 1394-netwerkkaart-drivers werken niet

4) "onbekend apparaat"

5) SM-buscontroller

Dank bij voorbaat! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Anoniem: 98265 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 22:35:
Heeft iemand een oplossing voor XP drivers van:

1) Dell Quickset ? (ik neem aan dat de dell quickset van de dell inspiron 9400 xp niet zullen werken?)

2) De IR-receiver werkt niet

3) 1394-netwerkkaart-drivers werken niet

4) "onbekend apparaat"

5) SM-buscontroller

Dank bij voorbaat! ;)
Zie mijn driver website voor XP Drivers voor Studio laptops:

http://dellstudio.jeroenzelle.nl

Daar staat alles op .. gewoon downloaden , installeren.

Let goed op met het onbekend apparaat, informatie staat in het zip bestand als je die download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yazoo
Mopperman schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 21:11:

ze instaleren 32bits, maar kunnen achteraf de 64bits cd leveren (is al eens besproken in het studio 15 topic, dit doen ze normaliter zonder problemen) ;)
Moet je dan weer het volle pond betalen voor de 64 bits cd inclusief licentie of kan je je huidige licentie (produktkey) hiervoor gebruiken van de 32 bits versie?

Ik meen in eerdere berichten te hebben gelezen dat zowel de 32 bits versie als de 64 bits op de meegeleverde cd/dvd staat. Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sKoLb
Mopperman schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 21:20:
[...]

Momenteel er dus achter gekomen dat ook ik niet meerdere selecties kan maken m.b.v. de linker cntrl knop...
Iemand hier een oplossing voor gevonden, anders word het morgen eens zoeken.

sorry voor de dubbelpost..
De monteur die het plaatje van de mediaknoppen bij mij heeft vervangen zei dat het inderdaad gewoon zou moeten werken en dat waarschijnlijk het toetsenbord vervangen moet worden.

Ik heb nog niet de tijd genomen op dell hierover te bellen maar als je het mij vraagt kan het net zo goed aan het touchpad liggen aangezien het met een externe muis wel werkt. Is dat bij jou ook het geval? Of is dit een verkeerde gedachte van mij?

Extra info voor in de startpost:

http://support.euro.dell....tudio1737/en/sm/index.htm
Deze site heeft allerlei handleidingen om de hardware te vervangen.

[ Voor 10% gewijzigd door sKoLb op 28-01-2009 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amargedon
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Yazoo schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 23:06:
[...]

Moet je dan weer het volle pond betalen voor de 64 bits cd inclusief licentie of kan je je huidige licentie (produktkey) hiervoor gebruiken van de 32 bits versie?

Ik meen in eerdere berichten te hebben gelezen dat zowel de 32 bits versie als de 64 bits op de meegeleverde cd/dvd staat. Kan iemand dit bevestigen?
Voor zover ik weet heb je of de 32 of de 64 bits versie. Het laten opsturen van de 64bits versie kost geen geld en kan je gewoon installeren met dezelfde key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
Amargedon schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 07:51:
[...]

Voor zover ik weet heb je of de 32 of de 64 bits versie. Het laten opsturen van de 64bits versie kost geen geld en kan je gewoon installeren met dezelfde key.
dat klopt. De DELL OEM disks checken namelijk de dell-string in de bios. Deze geeft aan of het een DELL machine is, zoja, dan mag hij instaleren met de key die in de cd zit geworven...

Heb al eerdere succesvolle berichten gehoord dat mensen gewoon een 64bit cd thuis gestuurd hebben gekregen.
sKoLb schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 23:20:
[...]

Extra info voor in de startpost:

http://support.euro.dell....tudio1737/en/sm/index.htm
Deze site heeft allerlei handleidingen om de hardware te vervangen.
Dankje ga het toevoegen! enne, zal morgen eens proberen met een bluetooth muis,
Lijkt mij te maken te hebben met een driver of een instelling - een toetsenbord hiervoor vervangen heeft geen nut...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yazoo
Vandaag offerte van dell ontvangen voor twee studio 17 laptops (1 voor mijzelf en 1 voor m'n zwager) via dell.nl/epp.

In eerste intantie via de site twee maal onderstaand systeem besteld. Systemen zijn identiek op de harddisk na. In één systeem zit 2x een 320 Gb harde schijf en in de andere 2x 250 Gb

Systeem 1:

- 500GB (5.400rpm) Serial ATA Dual Hard Drive (2x 250GB)

Systeem 2:

- 640GB (5.400rpm) Serial ATA Dual Hard Drive (2x 320GB)

Prijs voor deze twee laptops €1849,81 inclusief btw via dell.nl/epp (10% epp korting, 10 % kortingscoupon, 25 % korting op 4 jaar hardwareondersteuning)

Telefonisch systeem aan laten passen: systeem 1 met 1x 320 Gb Hd en systeem 2 met 2x 320 Harde schijf. Allen 7200 Rpm.
Vanmiddag via mail offerte ontvangen. Prijs € 2100 inclusief btw. Ruim 250 euro duurder.

Ik zou denken dat systeem 1 goedkoper zou worden en systeem 2 logischerwijs iets duurder. Maar ruim 250 euro duurder in totaal vindt ik extreem veel. Tevens wordt twee keer leveringskosten berekend.

Verder gaf de verkoper aan dat het niet mogelijk was apart een 64 bits dvd kon worden meegeleverd via hun afdeling. Heeft iemand een manier hoe deze via Dell te bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
@ yazoo

vista 64-bit - zie openingspost

wat betreft die schijven: Dell is extreem prijzig in de 7200rpm schijven

[ Voor 6% gewijzigd door Mopperman op 30-01-2009 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
De monteur die het plaatje van de mediaknoppen bij mij heeft vervangen zei dat het inderdaad gewoon zou moeten werken en dat waarschijnlijk het toetsenbord vervangen moet worden.

Ik heb nog niet de tijd genomen op dell hierover te bellen maar als je het mij vraagt kan het net zo goed aan het touchpad liggen aangezien het met een externe muis wel werkt. Is dat bij jou ook het geval? Of is dit een verkeerde gedachte van mij?
is een driver probleem. met de std vista driver voor touchpad doet ie het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sKoLb
Mooi dat het jou is gelukt om het weer aan de praat te krijgen. Kun je mij vertellen welke driver ik precies nodig heb?

[img=http://img165.imageshack.us/img165/8854/touchpaddriverpp6.th.png]

[ Voor 17% gewijzigd door sKoLb op 01-02-2009 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
sKoLb schreef op zondag 01 februari 2009 @ 15:04:
Mooi dat het jou is gelukt om het weer aan de praat te krijgen. Kun je mij vertellen welke driver ik precies nodig heb?

[img=http://img165.imageshack.us/img165/8854/touchpaddriverpp6.th.png]
gewoon in vista in apparaatbeheer, linksklikken, instalatie ongedaan maken en "driver verwijderen" aanvinken.

Als je dit hebt gedaan pc 2/3 keer opnieuw opstarten als ie daar om vraagt en dan werkt ie!

Zal het ook in de OP zetten

Letwel: ook je scroll werkt dan neit dus ik ga zowiezo opzoek naar een degelijkere oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdissel
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-01-2023
Kan iemand wat vertellen over de geluidsproductie van deze laptop? graag ook even je videokaart + Cpu erbij vermelden..
Is er sprake van een (hinderlijke) aan/uit gaan van de ventilatoren? (mijn huidige laptop heeft dit namelijk wel)

Ook ben ik benieuwd naar de accuduur (graag ook even batterij vermelden + Cpu + Scherm)

Bedankt!

[ Voor 15% gewijzigd door mdissel op 03-02-2009 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sKoLb
Hoi mdissel,

Ik heb een P8400 processor en een ATI Radeon 3650 videokaart en ik hoor mijn ventilator eigenlijk nauwelijks, af en toe springt hij even aan maar alsnog niet storend. Al met al vind ik het een erg stille laptop.

De accuduur van mijn laptop heb ik hierboven al ergens staan. Met 1 320GB HDD, een WLED scherm en een 6cell batterij gaat hij ongeveer 4 uur mee op energiebesparing en scherm helderheid op ongeveer 40%.
Voor een 17" scherm dus meer dan gemiddeld heb ik het idee en ik ben ook blij dat ik geen 160 euro voor een 9cell batterij heb betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
sKoLb schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 20:35:
Hoi mdissel,

Ik heb een P8400 processor en een ATI Radeon 3650 videokaart en ik hoor mijn ventilator eigenlijk nauwelijks, af en toe springt hij even aan maar alsnog niet storend. Al met al vind ik het een erg stille laptop.

De accuduur van mijn laptop heb ik hierboven al ergens staan. Met 1 320GB HDD, een WLED scherm en een 6cell batterij gaat hij ongeveer 4 uur mee op energiebesparing en scherm helderheid op ongeveer 40%.
Voor een 17" scherm dus meer dan gemiddeld heb ik het idee en ik ben ook blij dat ik geen 160 euro voor een 9cell batterij heb betaald.
noem je trouwens leuk puntje, de 9cell is los maar 128 ;)

ik heb een P8400 2*250gb WLED met 6cel batterij en met alles op hoge prestatie's gaar de accu ongeveer 2 uur mee. scherm op volle helderheid.

Geluidproductie is bij dell altijd laag, daar je ook de ruimte hebt je warmte kwijt te kunnen! Niks storend aan, maar met wat stof zou dat kunnen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225810

Hallo allen,

Ik ben bezig mijn Dell 1737 te voorzien van Windows XP. Dat gaat redelijk.
Ik heb bijna alle drivers kunnen vinden. Er zijn echter 3 apparaten die ik niet geinstalleerd krijg.
Dit zijn:

* ACPI\PNP0C32\0
* 1394 controller
* Audio device on High defintion audio bus (HDAUDIO\FUNC_01&VEN_8086&DEV_2802&SUBSYS_80860101&REV_1000\4&A74B963&0&0101)

De eerste 2 laat ik voorlopig met rust.
Het gaat mij om de "Audio device on High defintion audio bus". Mijn geluid doet het overigens prima met de IDT sound driver.
Ik heb ook de MS patch "kb888111" geinstalleerd (Universal Audio Architecture (UAA) High Definition Audio class driver version 1.0a available for Windows XP, Windows Server 2003, and Windows 2000) zonder resultaat.

Ik heb de drivers/instructies op http://dellstudio.jeroenzelle.nl/ ook gebruikt zonder resultaat.
Heeft iemand hier en idee hoe ik dit apparaat geinstalleerd krijg? Moet ik een apparte procedure volgen om dit geinstalleerd te krijgen.

Bij voorbaat dank.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 225810 op 05-02-2009 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-06 23:13
Heb de DELL Studio 1735 nu sinds eind Oktober in bezit met onderstaande specs.

Base
Intel® Core™2 Duo Processor T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-cache)

Geheugen
4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]

Toetsenbord
Internal US/International Qwerty Keyboard

Grafische kaart
256 MB ATI Mobility RADEON HD 3650

Harde schijf
500GB (5.400rpm) Serial ATA Dual Hard Drive (2x 250GB)

Besturingssysteem
Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 - Dutch

Optische stations
Vast intern 8x dvd+/-rw-station met laadsleuf, inclusief software

Ben er heel erg tevreden over, met uitzondering van enkele kleine dingen zoals de media knoppen die helemaal NIET meer werken (behalve dat ze oplichten gebeurd er niets :s) en het slaapmodus gezeik.. maar had al gelezen dat dit slaapmodus gebeuren aan Vista ligt en niet aan de hardware..
Maar goed.. moet nog een oplossing vinden voor de mediatoesten (tips altijd welkom), want het geluid niet hardwarematig kunnen dempen e.d. is toch aardig vervelend..

Voor de rest niets dan lof, beestje is razend snel en werkt heerlijk.. mis helaas wel de achtergrond verlichting van het toetsenbord, maar kwam hier te laat achter.. .(beetje dom)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
Anoniem: 225810 schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 17:08:
Hallo allen,

Ik ben bezig mijn Dell 1737 te voorzien van Windows XP. Dat gaat redelijk.
Ik heb bijna alle drivers kunnen vinden. Er zijn echter 3 apparaten die ik niet geinstalleerd krijg.
Dit zijn:

* ACPI\PNP0C32\0
* 1394 controller
* Audio device on High defintion audio bus (HDAUDIO\FUNC_01&VEN_8086&DEV_2802&SUBSYS_80860101&REV_1000\4&A74B963&0&0101)

De eerste 2 laat ik voorlopig met rust.
Het gaat mij om de "Audio device on High defintion audio bus". Mijn geluid doet het overigens prima met de IDT sound driver.
Ik heb ook de MS patch "kb888111" geinstalleerd (Universal Audio Architecture (UAA) High Definition Audio class driver version 1.0a available for Windows XP, Windows Server 2003, and Windows 2000) zonder resultaat.

Ik heb de drivers/instructies op http://dellstudio.jeroenzelle.nl/ ook gebruikt zonder resultaat.
Heeft iemand hier en idee hoe ik dit apparaat geinstalleerd krijg? Moet ik een apparte procedure volgen om dit geinstalleerd te krijgen.

Bij voorbaat dank.
toon volledige bericht
Hey,

Gewoon even mailtje sturen helpt hoor ;) ik kan je er zo mee helpen.

Maar zo via het forum kan het ook ...

* Audio device on High defintion audio bus
1. Deze driver downloaden: Unknow audio device
2. Driver uitpakken
3. Ga naar Apparaatbeheer
4. Klik met je rechtermuisknop op Audio device on High defintion audio bus
5. Klik op Stuurprogramma bijwerken
6. Kies de optie "Ik wil zelf kiezen (geavanceerd) en dan op Volgende
7. Klik op Niet zoeken en dan op Volgende
8. Klik op Bladeren en dan nogmaals op Bladeren
9. Navigeer naar de uitgepakte drivers
10. Selecteer het inf bestand
11. Druk op OK, en weer op OK
12. Als het goed is pakt hij nu de driver en installeerd hij hem

* 1394 controller
Zou door de chipset drivers geinstalleerd moeten worden

* ACPI\PNP0C32\0
Zou ook door de chipset drivers geinstalleerd moeten worden

Als dit niet lukt, stuur dan een prive bericht of email. Ik kan je dan e.v.t. helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
DonJunior schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 08:16:
zoals de media knoppen die helemaal NIET meer werken (behalve dat ze oplichten gebeurd er niets :s)
heb je wel dell quickset geinstaleerd staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yazoo
Studio 17 besteld. Leveringsdatum 17 februari.

In Topic start inderdaad gelezen dat de 64 bits versie toegestuurd kan worden door achteraf te bellen. Moet hiervoor met klantenservice contact opgenomen worden of wellicht met de technische afdeling. Iemand een telefoonnummer?

[ Voor 5% gewijzigd door Yazoo op 10-02-2009 20:21 ]

• Mopperman
Yazoo schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 20:22:
Studio 17 besteld. Leveringsdatum 17 februari.

In Topic start inderdaad gelezen dat de 64 bits versie toegestuurd kan worden door achteraf te bellen. Moet hiervoor met klantenservice contact opgenomen worden of wellicht met de technische afdeling. Iemand een telefoonnummer?
ik gok de technische dienst, telefoon nummer is beschikbaar op de dell site...020-674 5967 ;)

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Er komt een nieuwe driver aan welke het probleem van de linker ctrl toets gaat oplossen :)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• sKoLb
Dat zou heel mooi zijn, hoe weet je dat? Kun je het aangeven wanneer deze driver te downloaden is? En welke het dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik ken iemand die een soort van beta driver voor Dell kon testen. En die werkte goed.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davema
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-05 09:17
Mooie lapto deze studio 1737, maar om hem nog beter te laten draaien ben ik teruggestapt naar Windows XP. Ik heb echter een klein probleem om alle hardware goed te laten functioneren onder XP.

Zo blijft in aparaatbeheer de:
"1394 Net Adaptor" staan met een ! (neem aan dat dit voor de firewire poort is)
en verder blijft er een "Unknown device" aanwezig

Als oplossingen heb ik al vanalles geprobeerd:
Alle drivers van http://dellstudio.jeroenzelle.nl
Dus inclusief de chipset P965 driver en de patch/drivers voor de unknown HDMI audio driver

Verder heb ik de chipset drivers van intel.com geprobeerd voor de intel GM45 (chipset volgens dell.nl).

Dit echter allemaal zonder resultaat. Is er iemand die deze problemen wist op te lossen?

P.s. als aanvulling op de drivers van jeroenzelle wou ik de gemodificeerde ATI catalyst drivers, via http://www.driverheaven.net/modtool.php graag aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Ik heb de Dell 17 series nu ongeveer een 4 maanden in gebruik.
Nu heb ik sinds kort ineens last van mijn fan.
De laptop laat de hele tijd mijn fans draaien waardoor deze dus echt herrie maakt, erg vervelend.
Heb al coreTemp gestart, maar beide cores draaien netjes op 34 graden. Daar zie ik het probleem dus niet in..
Ook qua geheugen, cpu load en gpu load is er niets aan de hand.
Heb alleen enkele Word documenten open en internet explorer. Doe verder geen vreemde dingen met het apparaat.
Iemand die mij kan helpen?

*sowieso

• Skimovic
Hoop mn studio 17 snel binnen te krijgen, de levertijd varieerd enorm merk ik al.

Ik heb hem 2 februari besteld, 5 februari was betaling binnen en ging hij in productie, verwachte leverdatum was op of voor 24 februari.

Die leverdatum is vandaag ineens veranderd in op of voor 5 maart. zou dus meer dan een maand na bestellen zijn. Of precies maand na betaling.

Hij staat nu wel op klaarmaken voor verzending, dus wie weet heb ik hem toch iets eerder. Maar is dan toch zuur dat anderen hem zo snel binnen hebben :P

Al zal het wellicht mn eigen schuld zijn, omdat ik geen standaard configuratie heb besteld, maar met backlight keyboard en 7200 rpm schijven.

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

• greatchampion
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:07
Wiermas schreef op maandag 16 februari 2009 @ 23:16:
Mooie lapto deze studio 1737, maar om hem nog beter te laten draaien ben ik teruggestapt naar Windows XP. Ik heb echter een klein probleem om alle hardware goed te laten functioneren onder XP.

Zo blijft in aparaatbeheer de:
"1394 Net Adaptor" staan met een ! (neem aan dat dit voor de firewire poort is)
en verder blijft er een "Unknown device" aanwezig

Als oplossingen heb ik al vanalles geprobeerd:
Alle drivers van http://dellstudio.jeroenzelle.nl
Dus inclusief de chipset P965 driver en de patch/drivers voor de unknown HDMI audio driver

Verder heb ik de chipset drivers van intel.com geprobeerd voor de intel GM45 (chipset volgens dell.nl).

Dit echter allemaal zonder resultaat. Is er iemand die deze problemen wist op te lossen?

P.s. als aanvulling op de drivers van jeroenzelle wou ik de gemodificeerde ATI catalyst drivers, via http://www.driverheaven.net/modtool.php graag aanraden.
toon volledige bericht
Die unknown device is de "direct application button".
Driver hiervoor alom hier ( is wel hele pakket met drivers. Even geen tijd om deze apart eruit te halen. )

Een oplossing voor die firewire uitroepteken heb ik nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davema
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-05 09:17
greatchampion schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 23:06:
[...]

Die unknown device is de "direct application button".
Driver hiervoor alom hier ( is wel hele pakket met drivers. Even geen tijd om deze apart eruit te halen. )

Een oplossing voor die firewire uitroepteken heb ik nog niet kunnen vinden.
Bedankt voor de oplossing, dit werkte inderdaad! Het staat nu toch een stuk leuker in aparaatbeheer zonder 'unknown device'. Nu nog een keer oplossing voor de ! bij '1394 net adapter' vinden..

Weet iemand toevallig ook waar de dell quickset drivers (voor XP) te downloaden zijn? Ik mis namelijk mijn wifi catcher en icoontjes bij gebruik van de media buttons?

Ik heb al op verschillende plekken gezocht. Zo kunnen de vista drivers (van dell.nl) voor de studio 1737 niet worden geinstalleerd. Dit geld ook voor de XP quickset vostro driver en andere drivers gevonden via google. Weet iemand wel de juiste locatie?

[ Voor 24% gewijzigd door Davema op 20-02-2009 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
iemand ervaring met het aansluiten van 2 extra schermen, zodat je een totaal van 3 krijgt?

Ik wil nml. een scherm over de hdmi poort en de vga poort aansturen, zodat ik een totaal van 3 krijg, mits mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qim
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2024

Qim

Ik heb zojuist een Studio 17 besteld. Verwachte leverdatum 9 maart, ca 2.5 weken. De WUXGA+ 1900x1200 is niet meer te bestellen op de website, maar wel beschikbaar via de telefoon. Het backlit toetsenbord was niet te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
Nieuwe beschikbare bestanden
BIOS: Dell Studio 1737 System BIOS, English, Studio Laptop 1737, A05
Criticality: Recommended
Release Date: 23-2-2009 0:00:00
Description: 1. Updated Cantiga Memory Reference Code (MRC) 2.3. 2. Update string on CMOS setup title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
Qim schreef op maandag 23 februari 2009 @ 22:13:
Ik heb zojuist een Studio 17 besteld. Verwachte leverdatum 9 maart, ca 2.5 weken. De WUXGA+ 1900x1200 is niet meer te bestellen op de website, maar wel beschikbaar via de telefoon. Het backlit toetsenbord was niet te bestellen.
Ik heb op 2 februari mijn dell studio 17 besteld (vandaag binnen gekregen)

Met 1900x 1200 res, 7200rpm schijven en backlight keyboard, wel telefonisch besteld.
Lijkt me vreemd dat dit ineens niet mee rmogelijk is.

Eerste indruk is overigens goed, eerste paar boots lag ie even dwars (zwart scherm), maar na reboot of 2 ging hij wel configureren, daaarna wat prgs erop gezet en werkt vooralsnog prima, maar heb hem ook nog maar een dag. Die ingebouwde virusscanners zitten me soms wel wat in de weg..

Desondanks ben ik er erg blij mee, ook speciaal draadloos netwerk aangelegd vandaag naast het bedrade netwerk voor de laptop. Was wel een duur grapje de studio 17, 1470 euro, maar hoop dat ik er dan ook een paar jaar mee vooruit kan.

[ Voor 12% gewijzigd door Skimovic op 25-02-2009 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292975

Na ong 2 jaar vond ik het tijd om mijn dell inspiron 9400 de deur uit te doen.

ik heb weer gekozen voor dell ditmaal de dell studio 17

specs;

PROCESSOR Intel® Core™2 Duo Processor T9400 (2,53 GHz, 1.066 MHz FSB, 6 MB L2-cache) bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 - Dutch bewerken
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Works 9.0 - Nederlands bewerken
ONDERSTEUNINGS - SERVICES 1 jaar beperkte garantie - Collect & Return bewerken
KLEUREN, DESSINS EN BESCHILDERINGEN Midnight Blue met satijnachtige afwerklaag bewerken
LCD-SCHERM 17,0-inch WXGA+ CCFL (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™ bewerken
WEBCAM Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera - CCFL bewerken
GEHEUGEN 4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048] bewerken
HARDE SCHIJF 640GB (7.200rpm) Serial ATA Dual Hard Drive (2x 320GB) bewerken
GRAFISCHE KAART 256 MB ATI Mobility RADEON HD 3650 bewerken
OPTISCH(E) STATION(S) Blu-Ray Disc-rom-station (cd/dvd lezen/schrijven en Blu-ray Disc lezen) bewerken
HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 Wh) bewerken
BEVEILIGING Geen beveiligingsoptie geselecteerd bewerken

ik heb de laptop meteen betaald met iDEAL maar tot mijn verbazing kreeg ik maar geen emailbevestiging/orderbevesting? na contact met dell support vanochtend heb ik deze info wel gekregen
toch een rare gang van zaken....

anyway, ik heb dus 4GB werkgeheugen en zoals al eerder opgenomen is de 64 bit versie van vista dan wel handig..

ik draai nu op mijn inspiron ultimate deze heb ik in de detailwinkel gekocht en over xp gegooid
nu wil ik deze dus overzetten naar mijn studio.

deactiviren inspriron... activeren studio 17. moet ik eerst de voorgeinstalleerde vista home premium doorlopen en daarna ultimate erover heen gooien (hier denk ik aan namelijk) of meteen ultimate proberen te installeren ik wil natuulijk niet dat drivers verloren gaan

wel jammer dat ik er nu pas achterkom (dit forum gelezen te hebben) dat ik telefonisch ook de 1920 x 1200 erbij had kunnen nemen, deze heb ik namelijk nu op mijn inspiron zitten en ben er super tevreden mee, beetje dom van dell om die update niet op de site te vermelden:S, dit geld trouwens ook voor backlight toetsenbord.

grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiekeboeboe
  • Niet online
Ikzelf heb een studio 15, en dit reeds gepost in de 15 topic, maar ik denk dat dit ook wel interessant kan zijn voor de 17 owners.

Op de Dell Community kwam ik een interessant topic tegen.
Hierin wordt er door ene "xpsengineer" uitgelegd hoe je de mediabar kan uitschakelen, en toch nog het Wifi en Bluetooth lampje kan laten branden

http://en.community.dell....9243676.aspx?PageIndex=10

tevens staan er fotos op het net:

http://www.flickr.com/photos/chuck3hood/

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3195/3105492963_c6170723b6_m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3155/3105492699_7b68c2c0b7_m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3279/3105492737_177957980f_m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293487

Ik heb vandaag ook een offerte de deur uit gedaan voor een 1737.

Ik ben echter nog benieuwd wat de prijs per stuk is als je de laptop laat upgraden naar:

+ back light
+ 1920x1200 resolutie
+ 32 -> 64-bits Vista

Heeft iemand hier info over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292975

Anoniem: 293487 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 15:47:
Ik heb vandaag ook een offerte de deur uit gedaan voor een 1737.

Ik ben echter nog benieuwd wat de prijs per stuk is als je de laptop laat upgraden naar:

+ back light
+ 1920x1200 resolutie
+ 32 -> 64-bits Vista

Heeft iemand hier info over?
hey, ik heb na mijn order direct met dell gebeld en gevraagd naar een upgrade 1920x1220 (was eerst standaard) en een backlit toetsenbord ik moest hiervoor 187,76 extra overmaken.

ondertussen heb ik de laptop gecancelled, en vraag ik mijn al via ideal overgemaakte geld terug.

waarom? de problemen die ik overal tegenkom met de studio lijn (mediabar, speakers, etc)
de vele negatieve reacties over de computer en het aantal mensen wat spijt heeft van het kopen
van deze laptop hebben mij ertoe bewogen dat ik nu totaal geen interesse meer heb in de huidige studio lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293487

Dat klinkt niet best. Ik heb hem al besteld. Ik ga ervan uit dat het een goede laptop is.
Ik heb hem besteld met 4 jaar garantie.

Extra prijs back light keyboard was ongeveer 30 euro. Die resolutie van 1920x1200 is volgens mij niet echt nodig op een 17" scherm. De upgrade naar 64-bit kon niet worden geleverd helaas.

Dit heb ik nu besteld. Volgens mij een prima systeem voor ruim 1000 euro:

Intel Core 2 Duo Processor P8600(2.40GHz,1066MHz,3MB)
17in Widescreen WXGA+ with Truelife - LED
Integrated 2.0 Mega Pixel Camera - LED
Midnight Blue Microsatin Finish
4096MB (2x2048) 800MHz DDR2 Dual Channel
500GB Serial ATA (5.400RPM) Dual Hard Drive (2x 250GB)
Blu-ray Disc (DVD+/-RW + BD-ROM) Drive including SW
Primary 6 cell 56W/HR LI-ION
256 MB ATI Mobility RADEON HD 3650
Europe Dell Bluetooth 370 Card
Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1X2) 1/2 MiniCard European
Internal US/International Qwerty Backlit Keyboard
Dutch Windows Vista Home Premium SP1 (32Bit OS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Na wat problemen te hebben gehad met de laptop,
wat mailtjes over en weer richting Dell.. ben ik weer helemaal tevreden..
*loopt naar tafel en klopt af*
Had een fout met de mediatoetsen (lichtte wel op, maar er gebeurde niets.)
Dit is opgelost door de laptop uit te zetten, de batterij te verwijderen, (en uiteraard ook de stroomadapter) en vervolgens de aan/uit knop van de laptop ongeveer 10 seconden ingedrukt te houden.
Daarna alles weer aansluiten en toen deden ze het weer (IT's MAGIC) :p

Ook wilde mijn wirelles adapter niet overweg met mijn Gigabit router, als ik de router instelde op max 145Mbs deed ie het prima, maar zodra ik op het N netwerk wilde (300MBs) stopte ie er om de haverklap (lees 30 seconden) mee..
Een update beste mensen, doet wonderen 8)7
Dus ook dat werkt nu weer netjes..
het enige probleem dat iknu nog heb ik dat de CPU fan maar blijft draaien.. normaliter moet deze ook uitgaan na een tijdje.. maar dat doet hij niet meer..
Wat mail over en weer gestuurd naar de DELL helpdesk (erg vriendelijk te woord gestaan overigens, complimenten daarvoor!!) kreeg ik te horen dat hiervoor mijn moederbord vervangen dient te worden..
Maar gezien het feit ik de laptop dagelijks nodig heb voor de studie.. wacht ik hiermee tot de grote vakantie..
(kan ik er daarna meteen een clean install opdoen.. is altijd wel fijn..)

Tot zover dus helemaal tevreden over het apparaat als wel de service van Dell. _/-\o_

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
Anoniem: 292975 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 22:48:
[...]

hey, ik heb na mijn order direct met dell gebeld en gevraagd naar een upgrade 1920x1220 (was eerst standaard) en een backlit toetsenbord ik moest hiervoor 187,76 extra overmaken.

ondertussen heb ik de laptop gecancelled, en vraag ik mijn al via ideal overgemaakte geld terug.

waarom? de problemen die ik overal tegenkom met de studio lijn (mediabar, speakers, etc)
de vele negatieve reacties over de computer en het aantal mensen wat spijt heeft van het kopen
van deze laptop hebben mij ertoe bewogen dat ik nu totaal geen interesse meer heb in de huidige studio lijn.
de Studio xx35 heeft veel problemen gehad met speakers en de mediabar, zover mijn info strekt is de huidige, xx37, weer alles verholpen. De speakers is zowieazo verholpen naar het instaleren van de laatste driver van je WLAN meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05:21
Hallo,

Ik kan deze notebook nieuw voor €525 kopen. De rechtse als je nu de Studio 17 bekijkt op Dell.nl
Volgens mij wel redelijk toch?

Nou is mijn vraag: Draait hier Call of Duty World at War goed op?

Alvast bedankt voor de respons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
Roodey schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 15:30:
Hallo,

Ik kan deze notebook nieuw voor €525 kopen. De rechtse als je nu de Studio 17 bekijkt op Dell.nl
Volgens mij wel redelijk toch?

Nou is mijn vraag: Draait hier Call of Duty World at War goed op?

Alvast bedankt voor de respons.
als je specs hebt...

nog niet getest, maar ik draai WoW, CSS, Left4Dead en TF2 vlekkeloos op mijn studio1737

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295350

even een korte reactie voor de twijfelaars voor een Dell:
Ik heb een haat/liefde verhouding met ze.
Ik hen een studio 1735 kocht (6-7 mnd geleden)Reden voor Dell: ik hen een latidude van mijn werk die al 100 jaar oud is en nog steeds werkt alles (gewoon onverwoestbaar ding.....). Wel gedoe gehad met het geluid (het kraakte) na nieuwe drivers, en een aantal telefoontjes, een nieuwe kaart(je) ontvangen en weg probleem.
Bij bestellen nam ik aan dat het keyboard backlight had (foute aanname..); dus volgende keer telefonisch bestellen, ze hebben dan meer dan de webside aanbied.
Verder een probleem loos apparaat. degelijk gebouwd (heb ook ervaring van fujitsu, MSI en Acer).
2e aankoop toch weer een dell (voor mijn vrouw). Een Vostro. inderdaad telefonisch besteld. Achteraf inderdaad slim, want voor € 8,- een extra gig geheugen (van 1 naat 2 gig) en standaard is hij met een nl toetenbord en dus voor nog € 8 een US indeling.
Nu dus voor € 366,- een (eenvoudige) laptop voor de prijs van een Nedbook Maar dan wel veel beter. Ben vooral benieuwd naar het matte 15.6" scherm.
specs: celeron 2.13Mhz, 2 gig intern, standaard WiFi, 180 Gb schijf (lekker klein; hem een extrene harde schijf van 1TB aan het netwerk...) interne grafics. Geen wereld specs, maar prima voor e-mail, internet en basis office.

Kortom: organisatie matig (erg afhoudend als ze iets moeten doen/verbeteren) ;(
Producten; degelijk. :)
Prijs: erg redelijk. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:36
(Je spelling is echt vreselijk)
Ik kan beamen wat je zegt, soms leveren ze een goed product af en soms slaan ze de bal gewoon volledig mis. Als men dan de missers analyseert kan men volgens mij wel concluderen dat zij zich meestal bevinden in de consumentenlijn. Op de bedrijvenlijn is echt niets op aan te merken, oerdegelijk. De consumentenlijn daarentegen... De nieuwe dell studio xps'en zijn daar zo'n voorbeeld van; wie komt er nu op het idee om het scherm, als het opengeklapt is, een deel van de koelgaten te laten bedekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnyG
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-07-2024
Mijn Dell Studio 17 is ook binnen,

Aanvankelijk viel mij de snelheid wat tegen t.o.v. mijn HP Pavilion maar nu een weekje verder en alles redelijk naar mijn eigen eisen geconfigureerd moet ik zeggen dat hij toch wel lekker werkt :)

Ik weet nog niet of ik over ga stappen naar Vista 64 gezien een paar specifieke eisen die ik heb wat betreft audio. Zoals ik het nu begrijp kan ik de beide audio uitgangen apart sturen, dit heb ik nog niet geprobeerd. Ik weet niet of de audiodriver dit ook ondersteund in de Vista 64 driver.

Wat mij wel opvalt is het ontzettende slechte geluid wat deze notebook standaard heeft. Mijn Nintendo DS klinkt beter!

Mijn specs:

Studio 1737 : Intel Core 2 Duo T9400 (2.53GHz,1066MHz,6MB) N0273505
Display : 17in Widescreen WXGA+ with Truelife - LED
Hard Drive : 640GB Serial ATA (7.200RPM) Dual Hard Drive (2x 320GB)
Optical Drive : Blu-ray Disc (DVD+/-RW + BD-ROM) Drive including SW
Battery : Primary 9-cell 85W/HR LI-ION
Graphics : 256 MB ATI Mobility RADEON HD 3650
Remote Control : Travel Remote Control Express Card
Wireless : Europe Dell Bluetooth 370 Card
Wireless : Intel WiFi Link 5300 (802.11 a/g/n) Half Mini Card European
Keyboard : Internal US/International Qwerty Backlit Keyboard
3Yr In-Home Warranty Support, including evenings and Saturdays

[ Voor 4% gewijzigd door SunnyG op 16-03-2009 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basreflex
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-02-2022
ik heb mijn studio17 in de US gekocht met een broadcom 4322 b-N chip voor de wifi.
wie heeft daar een xp driver voor ?
driver detective kan m niet vinden ..
ik ben er inmiddels van overtuigd dat er maar heel weining studio 1737 bezitters zijn die vasthouden aan vista, tenzij ze graag elke dag een blauw scherm zien met de langzame automatische repair.
een andere optie is een eu wifi kaart monteren ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
basreflex schreef op maandag 23 maart 2009 @ 17:38:
ik heb mijn studio17 in de US gekocht met een broadcom 4322 b-N chip voor de wifi.
ik ben er inmiddels van overtuigd dat er maar heel weining studio 1737 bezitters zijn die vasthouden aan vista, tenzij ze graag elke dag een blauw scherm zien met de langzame automatische repair.
heb nu ruim 3 maanden mijn studio 1737, met vista, en gebruik hem dagelijks, ik game, photoshop en webdesign gewoon zonder problemen of blue screens. (heb trouwens nooit problemen met vista gehad)

de xp driver voor die kaart is hoogstwaarschijnlijk te vinden op www.broadcom.com

[ Voor 3% gewijzigd door Mopperman op 25-03-2009 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272408

Wat een onzin; is dat nu nog niet afgelopen over Vista! Ik ben van het begin af aan Vista-gebruiker en heb dus ook vista op mijn 1735. Werkt probleemloos. De enige keer dat ik een blauw scherm heb gehad was op mijn vorige notebook (Dell 1520) waar ik een bluetooth-stick op wilde zetten, maar de software niet juist was. Door middel van simpel systeemherstel van vista terug naar tijdstip van voor de installatie en daarna op het web de juiste software gevonden. Sinds Dell een update ter beschikking heeft gesteld voor de wifi-kaart is het kraken ook afgelopen. Dus 1735 werkt bij mij perfect met vista; als ik nu pc's met XP zie, zijn het kinder pc's met hun play-mobile-achtige pagina's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb deze laptop vandaag ook besteld. Mijn eerste laptop van Dell. De laptop ziet er lekker degelijk uit, in elk geval geen klepjes of dunne plastic randjes die kapot kunnen!

Mijn vraag, zijn er mensen die een tv tuner gebruiken op de notebook i.c.m. vista MCE? Ik zou graag een tv tuner willen toevoegen aan de dell. :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
[..]
[..]
Wat een onzin zeg.. ken jij zoveel 1737 bezitters dan?
Ik gebruik de notebook als sinds het begin gewoon met Vista, mijn thuis PC gewoon met Vista.. en sinds SP1 totaal geen problemen meer met dit besturingssysteem..
Owjawel.. dan moet ik eerlijk zijn.. laatst kreeg ik op mijn thuis PC een blauw scherm.. omdat mijn fancontroller niet had laten weten dat één van de casefans gestopt was met draaien.. en mijn harddisks een beetje te warm werden.. maar of dit nu aan Vista ligt.. denk het niet..

Of zei je dit nu gewoon om wat te zeggen, en lekker te bashen!? Want je onderbouwing is natuurlijk ook van likmevesje..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Zijn er mensen die ervaring hebben met zowel de Studio 15 als de Studio 17? Ik begreep dat er bij de Studio 15 o.a. wat problemen zijn met de mediabar, hoe zit dat bij de 17?

Tot nu toe was ik aan het kijken naar een 15" laptop (dacht dat 17" te groot zou zijn), maar zag dit weekend voor het eerst 'live' een 17" en dat viel eigenlijk reuze mee. Ik zoek wel een laptop die goed op schoot te houden is, voelt t ding huge aan als je em op schoot hebt en moet ie eigenlijk op tafel, of is t toch echt nog wel een laptop?

Is er ook een verlicht toetsenbord leverbaar voor de Studio 17 eigenlijk? Dacht dat ik had gelezen dat sommige mensen dat erbij hadden weten te bestellen. In dat geval zou m'n keuze namelijk meteen gemaakt zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
TripleM schreef op maandag 30 maart 2009 @ 11:40:
Zijn er mensen die ervaring hebben met zowel de Studio 15 als de Studio 17? Ik begreep dat er bij de Studio 15 o.a. wat problemen zijn met de mediabar, hoe zit dat bij de 17?

Tot nu toe was ik aan het kijken naar een 15" laptop (dacht dat 17" te groot zou zijn), maar zag dit weekend voor het eerst 'live' een 17" en dat viel eigenlijk reuze mee. Ik zoek wel een laptop die goed op schoot te houden is, voelt t ding huge aan als je em op schoot hebt en moet ie eigenlijk op tafel, of is t toch echt nog wel een laptop?

Is er ook een verlicht toetsenbord leverbaar voor de Studio 17 eigenlijk? Dacht dat ik had gelezen dat sommige mensen dat erbij hadden weten te bestellen. In dat geval zou m'n keuze namelijk meteen gemaakt zijn :P
v.z.i.w. kunnen alle problemen die bij het Studio 15 model aanwezig zijn ook optreden bij de Studio 17. Die van mij is nog in de bestelling overigens :P

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Over 2 weken en 1 dag ben ik als het goed is in het bezit van een Studio 1737, C2D P8400, 4GB, WXGA+ LED scherm met backlit keyboard én Ruby Red cover! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lesleyudw
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Ik ben aan het overwegen om de Studio 17 aan te schaffen met de 256 MB ATI Mobility RADEON HD 3650.
Kan iemand mij bevestigen dat ik hiermee ook soepel mkv bestanden kan afspelen op mijn Full HD tv?

De laptop op de tv aansluiten via HDMI lijkt me geen probleem, maar kan de laptop mijn full hd backups soepel afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
lesleyudw schreef op donderdag 02 april 2009 @ 15:43:
Ik ben aan het overwegen om de Studio 17 aan te schaffen met de 256 MB ATI Mobility RADEON HD 3650.
Kan iemand mij bevestigen dat ik hiermee ook soepel mkv bestanden kan afspelen op mijn Full HD tv?

De laptop op de tv aansluiten via HDMI lijkt me geen probleem, maar kan de laptop mijn full hd backups soepel afspelen?
kheb geen full hd scherm, maar ik game er lekker soepel op dus denk dat dat geen probleem moet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lesleyudw
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Mopperman schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 14:54:
[...]
kheb geen full hd scherm, maar ik game er lekker soepel op dus denk dat dat geen probleem moet zijn...
Precies, dus het zal ook wel. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basreflex
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-02-2022
Ik heb nu mijn intel 5300 wifi kaart binnen via ebay, en de broadcom eruitgegooid, want daar waren geen xp drivers voor te vinden. alles werkt nu top, ik kan eindelijk vmware installeren .

was niet processor compatibel met de dual core onder vista 64b home, dus ik moest wel xp.
ook geen blauwe schermen meer. er zijn in de US hele hordes die met deze studio terug zijn gegaan.
vandaar de prijs die eerst op$1500 lag , en nu op $745.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
basreflex schreef op maandag 13 april 2009 @ 13:52:
Ik heb nu mijn intel 5300 wifi kaart binnen via ebay, en de broadcom eruitgegooid, want daar waren geen xp drivers voor te vinden. alles werkt nu top, ik kan eindelijk vmware installeren .

was niet processor compatibel met de dual core onder vista 64b home, dus ik moest wel xp.
ook geen blauwe schermen meer. er zijn in de US hele hordes die met deze studio terug zijn gegaan.
vandaar de prijs die eerst op$1500 lag , en nu op $745.
dat zal dan een US foutje zijn, want zover ik weet is er in NL geen terugroep actie en "vlagen" met blue screen laptops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
Input: Alps Alps TouchPad, Driver, Windows Vista 32-bit, Windows Vista 64-bit, Multi Language, Studio Laptop 1537, 1737, v.7.2.101.219, A06
Criticality: Recommended
Release Date: 14-4-2009 0:00:00
Description: Improve user usability

Hopelijk lost dit ctrl probleem op in vista!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298951

Ik ben van plan om deze Dell Studio 17 laptop te kopen:

Catalogusnummer: 282825 N0473504
Module Beschrijving Details bekijken
Basis Intel® Core™ 2 Duo Processor P8600 (2.40Ghz, 3MB, 1066MHz)
Microsoft-besturingssysteem Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 (64 BIT) - Nederlands
Geheugen 4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
Toetsenbord Internal Belgian AZERTY Keyboard
Videokaart 256 MB ATI Mobility RADEON HD 3650
Harde schijf 500GB (5.400rpm) Serial ATA Dual Hard Drive (2x 250GB)
Optische apparaten Vast intern dvd+/-rw-station met laadsleuf, inclusief software
Draadloze connectiviteit Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1x2) halve minikaart
Kabel 2 Meter Power Cord (3 Wire) - European
Verzenddocumenten Dutch - Documentation Studio 1737
Gedis-pakketreferentie N0473504
Standaardgarantie 1Yr Limited Warranty - Collect & Return
Ondersteuningsdiensten 1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
BlueTooth Dell Wireless 370 Bluetooth-module
Bestelgegevens Studio 1737 Order - Belgium
Primaire Batterij 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Draagtassen Geen draagtas
Mediakit voor Dell-systeem Studio 1737 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Camera Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera - CCFL
Kleurkeuze Jet Black met matte afwerklaag
Accidental Damage-support Geen Accidental Damage-support
Online Backup DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar)
Etiketten Wireless Label (Intel Wireless Cards)- Core 2 Duo
LCD-scherm 17,0-inch WXGA+ CCFL (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
Microsoft-toepassingssoftware Microsoft® Works 9.0 - Nederlands
Bescherm uw nieuwe pc Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Nederlands
Voeding 90W AC Adaptor
Security Geen beveiligingsoptie geselecteerd

Dus de standaard laptop voor 790€, alleen met de 64bit versie van Vista i.p.v. SP1. Is dit een goede keus?
En klopt het dat Dell 2 jaar garantie geeft waarvan 1 jaar met collect and return?

Ik ben alleen nog niet echt overtuigd van Dell (service, kwaliteit) en daarom dat ik eventueel overweeg om een andere laptop te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
dat klopt als je de uitgebreide garantie aanschaft, anders maar 1 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:54

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica