Anoniem: 303530

De driver voor de functietoetsen heet dell quickset.

En ik zou geen harde schijf meer kopen anno 2011 met de overstromingen. Lees je even in over SSD's.

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-06 19:49
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 17:52:
De driver voor de functietoetsen heet dell quickset.

En ik zou geen harde schijf meer kopen anno 2011 met de overstromingen. Lees je even in over SSD's.
100euro voor 2.5" HD is volgens mij niet eens zo beroerd en biedt 20x meer ruimte dan een even dure SSD.
Ik ben trouwens voor een combi gegaan. Ik had eerst een 500GB HD erin en heb later een M4 64GB SSD gekocht. Erg fijn is die mogelijkheid om een 2de hd bij te plaatsen (moest wel een bracket in de VS bestellen).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Daaruit leid ik af dat hij er nog een heeft :P

• Universal Creations
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 17:56:
[...]

Daaruit leid ik af dat hij er nog een heeft :P
Had het ergens ook in mijn hoofd zitten, maar toen ik op jou reageerde, was ik dat even vergeten...

• Zanzarismo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-06 11:16
Oke.. Heb me even ingelezen over SSD's.
Heb via de pricewatch ook deze gevonden.
Is zo'n SSD makkelijk te monteren?

Zanzarismo schreef op donderdag 15 december 2011 @ 18:36:
Oke.. Heb me even ingelezen over SSD's.
Heb via de pricewatch ook deze gevonden.
Is zo'n SSD makkelijk te monteren?
pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB
pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
pricewatch: Intel 320 80GB
pricewatch: Intel 320 120GB

zijn uit het hoofd praktisch de enige competief geprijsde SSD's zonder belachelijke failure rate. Bij de review waar jij naar linkt wordt dat nota bene onderstreept.. In principe is alles wat geen OCZ is of een sandforce controller bevat goed. Al zou ik kingston afraden voor de leek: kingston heeft in de pricewatch nog een redelijke selectie verouderde drives.

Monteren is simpel, precies hetzelfde als een harde schijt harde schijf :X :X :X

• Zanzarismo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-06 11:16
Thanks Darkstone. Allebei mijn ''problemen'' zijn nu opgelost. :)
Heb die 120GB van Intel besteld.
Morgen al in huis dus ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houbie
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-05 16:03
Ik heb zelf een Dell Studio 1749 met volgende specs:

* i5 520m
* 2x 500gb
* ati 5650 1g ram
* 4gb ram

Ik heb een van mijn twee harde schijven kunnen verkopen en ga er een ssd in plaatsen. Nu heb ik online gevonden dat dell maximaal 9.5 mm voorziet voor ziet voor zijn harde schijf/ssd.

Deze: Crucial --SSD2 is 9.5mm dik, en deze Crucial --SSD1 (Slim) 7 mm. Wat hebben jullie gekozen (vraagje aan de crucial m4 gebruikers hier)

Als er nog tips/aanbevelingen zijn, laat ze gerust weten.

Simon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hebben er meer mensen last van een ongelofelijk trage dvd drive? Al vanaf het begin. Je doet een dvd erin, je druk op eject, 2 minuten later gaat de dvd er pas uit... Hij lijkt nu sowieso geen dvd's meer te lezen. Niet verwonderlijk aangezien er de helft van de tijd zo''n ding in zit, en de laptop dagelijks 20x verplaatst wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houbie
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-05 16:03
Heb ook al gemerkt dat de cd/dvd drive enorm traag is. Heb hem al een paar keer opnieuw geinstalleerd, soms werkt hij sneller en soms niet.

Heb juist in garantie een nieuw moederbord gekregen, supergoede service! Aan deur komen repareren terwijl ik daar niet voor betaald had, vriendelijk, zonder veel vragen of moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-06 13:44
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 17:35:
Hebben er meer mensen last van een ongelofelijk trage dvd drive? Al vanaf het begin. Je doet een dvd erin, je druk op eject, 2 minuten later gaat de dvd er pas uit... Hij lijkt nu sowieso geen dvd's meer te lezen. Niet verwonderlijk aangezien er de helft van de tijd zo''n ding in zit, en de laptop dagelijks 20x verplaatst wordt...
Ik had in mijn studio 15 ook last dat mijn dvd er pas na 2 minuten uit kwam en geen disc's meer begon te lezen. Ze zijn dit komen vervangen en al de problemen zijn weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Hmm, na 'n tijdje wat rondgekeken te hebben, probeer ik het hier maar even :)

Ik heb 'n 1749 met van die fancy media buttons bovenaan. De meeste linkse, die met die twee tandwielen, opent bij het drukken erop het Windows Mobility Center.

Allemaal leuk en aardig, maar aangezien ik vaak tijdens het studeren gewoon wat muziek opzet, hoeft het scherm niet aan te staan en bespaar ik daardoor zelfs wat energie. Mijn idee was dan ook om ofwel:
- een custom application te binden aan die meest linkse media button;
- het scherm uit te zetten door een of andere functionalteit van Dell zelf.

Zo'n applicatie waarmee je het scherm uitzet, heb ik al gevonden, trouwens. Is maar 'n paar luttele KB groot :)

Is dit mogelijk? En zo ja, hoe? Heb eventjes gekeken in het registry waar wel andere leuke dingen mogelijk zijn zoals de icoontjes van Quickset veranderen (:P), en heb ook even geneusd in de Program Files, maar niets gevonden :/

En op Google kom je alleen maar probleemtopics tegen. Of ben ik nu werkelijk de enige die dit zoekt? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Laatst online: 08:47
bij de XPS kun je dat (voor 1 toets dacht ik) instellen in Dell's Quickset.

Kijk eens in die map van Dell Quickset onder program files. Als het goed is kom je daar wel een .exe tegen waarin je de functie van die knop of een andere zelf in kunt stellen. De functie 'scherm uit' is op de XPS èèn van de standaard aanwezige opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
guapper schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:27:
bij de XPS kun je dat (voor 1 toets dacht ik) instellen in Dell's Quickset.

Kijk eens in die map van Dell Quickset onder program files. Als het goed is kom je daar wel een .exe tegen waarin je de functie van die knop of een andere zelf in kunt stellen. De functie 'scherm uit' is op de XPS èèn van de standaard aanwezige opties.
I know, I know, maar da's voor de XPS. Er zit inderdaad 'n programma in de map Program Files (C:\Program Files\Dell\QuickSet\UserBtn.exe), en daar kan je inderdaad custom applications toewijzen aan die knop en zelfs standaard het beeldscherm uitschakelen, maar ik heb diezelfde knop niet.

Op 'n Studio is dat 'n andere soort knop (ander icoontje enz.) en het programma werkt dan ook niet. Als ik er daarna op druk, opent dat stomme Windows Mobility Center opnieuw. Alsof ik dat ooit gebruik. 8)7 En áls ik dat nodig heb: Windows + X

[ Voor 8% gewijzigd door RangedNeedles op 07-06-2012 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291671

Hallo,

Ik ben ook sinds 2010 in het bezit van een dell studio 1749 (i5 540m, 1tb, 4gb)
Ondertussen is de harde schijf al een keer vervangen en heb ik hem al een keer fresh install op gezet van windows 7.

Nou valt het mij op dat mijn laptop de laatste tijd erg sloom is, (processor zit wel op 70 %) en het werkgeheugen zit al helemaal op zijn max.

Nu wil ik dus graag ipv de 2x 2gb werkgeheugen 2x 4gb werkgeheugen gaan plaatsen, zou iemand mij kunnen vertellen welk geheugen ik dan moet pakken en wat ik moet doen om het te installeren (drivers?)

en scheelt het veel om 1 van de 512gb 7200 rpm harde schijven te verwisselen voor een 120 gb SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-06 12:48
Anoniem: 291671 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:08:
Hallo,

Ondertussen is de harde schijf al een keer vervangen en heb ik hem al een keer fresh install op gezet van windows 7.

.....
Ik ben in hetzelfde geïnteresseerd om te doen: upgrade van 4gb naar 8gb en het toevoegen van een SSD.

Als je het antwoord hebt ondertussen, zou je die hier willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 20:50

Convoy

g44p

Anoniem: 291671 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:08:
Hallo,

Nou valt het mij op dat mijn laptop de laatste tijd erg sloom is, (processor zit wel op 70 %) en het werkgeheugen zit al helemaal op zijn max.

Nu wil ik dus graag ipv de 2x 2gb werkgeheugen 2x 4gb werkgeheugen gaan plaatsen, zou iemand mij kunnen vertellen welk geheugen ik dan moet pakken en wat ik moet doen om het te installeren (drivers?)

en scheelt het veel om 1 van de 512gb 7200 rpm harde schijven te verwisselen voor een 120 gb SSD?
had je zelf ook op kunnen zoeken he ;) Er gaat 1333MHz CL9 DDR3 geheugen in, dus maak je keuze uit de volgende optie's 8)

http://tweakers.net/price...blkiawYx6X-7USbGq3QFtSukD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
Zo, ben ik even aan het upgraden geslagen!

Heb het volgende aangeschaft:
  1. 2,5 inch HDD bracket (US shop: 25 dollar)
  2. SSD Samsung 830 64 GB (mycom +- 65 euro)
  3. 8 GB (2x4GB) SODIMM (mycom +- 38 euro)
  4. intel 6200 wifi-N kaartje (ebay 15 euro)
  5. backlit US keyboard (ebay 30 euro)
vanavond even langs de mycom en de rest is afwachten tot alles binnen is. Dan maar even een avondje klussen om alles erin te zetten en dan ben ik (als het goed is) weer helemaal in mijn sas met mijn Studio 1749.

Nu me in de tussentijd maar eens even verdiepen hoe ik alles erin moet zetten. Verwacht dat het geheugen makkelijk is. Dan moet ik de SSD erin zetten (inclusief caddy en koppeling) met Windows 7 erop en de rest laten verwijzen naar de 2de HDD van 320 GB die er al in zit. Vervolgens de hardware vervangen (keyboard en wifi kaartje) en dat is nog wel moeilijk verwacht ik.

Dus tips zijn altijd welkom! En me succes wensen mag ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Xecuter NL schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:56:
Zo, ben ik even aan het upgraden geslagen!

Heb het volgende aangeschaft:
  1. 2,5 inch HDD bracket (US shop: 25 dollar)
  2. SSD Samsung 830 64 GB (mycom +- 65 euro)
  3. 8 GB (2x4GB) SODIMM (mycom +- 38 euro)
  4. intel 6200 wifi-N kaartje (ebay 15 euro)
  5. backlit US keyboard (ebay 30 euro)
vanavond even langs de mycom en de rest is afwachten tot alles binnen is. Dan maar even een avondje klussen om alles erin te zetten en dan ben ik (als het goed is) weer helemaal in mijn sas met mijn Studio 1749.

Nu me in de tussentijd maar eens even verdiepen hoe ik alles erin moet zetten. Verwacht dat het geheugen makkelijk is. Dan moet ik de SSD erin zetten (inclusief caddy en koppeling) met Windows 7 erop en de rest laten verwijzen naar de 2de HDD van 320 GB die er al in zit. Vervolgens de hardware vervangen (keyboard en wifi kaartje) en dat is nog wel moeilijk verwacht ik.

Dus tips zijn altijd welkom! En me succes wensen mag ook ;)
toon volledige bericht
Lekker bezig! Kun je mij vertellen waar je je backlit US keyboard vandaan hebt, url ofzo?:) Ben ook nog steeds opzoek naar een backlit keyboard voor mn Studio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 13:54

Dr.Roelski

Walk on ....

Goed idee! Net ook even een backlit keyboard op ebay gehaald.
6200N had ik bij bestelling er al in laten zetten. Vorige maand de 512G hd vervangen door een 512G SSD dus ook geen bracket nodig (wat een ramp om de software met herstelpartitie 1:1 over te zetten). Geen nieuwe installatie gedaan omdat ik eerst overzetten wilde proberen wat op zich gelukt is.
Retesnel nu met SSD! ik merk het vooral met games waarbij nieuw level of overgang geladen moet worden. Ik zit telkens als eerste in het level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
freekweb schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:50:
[...]

Lekker bezig! Kun je mij vertellen waar je je backlit US keyboard vandaan hebt, url ofzo?:) Ben ook nog steeds opzoek naar een backlit keyboard voor mn Studio.
ik heb hem hier besteld:
eBay Backlit US Keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Niet vergeten dat je een extra aansluiting hebt met zo'n backlit toetsenbord. Ik heb die van mij een jaar geleden gekocht en het werkte meteen, maar de verlichting werkte niet.... Ik kwam er gelukkig snel achter dat ik een kabeltje niet aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Universal Creations schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:15:
Niet vergeten dat je een extra aansluiting hebt met zo'n backlit toetsenbord. Ik heb die van mij een jaar geleden gekocht en het werkte meteen, maar de verlichting werkte niet.... Ik kwam er gelukkig snel achter dat ik een kabeltje niet aangesloten.
Dus in totaal 3 aansluitingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In totaal 2. Volgens mij zijn er geen moederborden zonder backlit, tenzij je een laptop hebt waarbij backlit uberhaubt niet te configureren is. Zoals bij de goedkopere inspirons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
Zo. Dit weekend alles er in gezet. Werkt als een dolle!

3 standen van het backlight van het keyboard werken (uit/matig/fel) gewoon plug & play. Snelheids verbetering van de SSD is aanzienlijk. Enige waar ik nog moeite mee heb is het wifi N kaartje. Werkt prima en met snelheids test op speedtest.net veel hogere snelheden, maar opeens moet XBMC tussendoor bufferen van een film, waar het b/g kaartje hier geen problemen mee had. Dus dat snap ik niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 13:54

Dr.Roelski

Walk on ....

Woohoo... m'n nieuwe keyboard is binnen!
Gelukkig heb ik een aardige buurvrouw die hem gered heeft: de post had hem half uit de brievenbus hangende achtergelaten!

Nu eens kijken of http://www.insidemylaptop...ptop-replacing-dvd-drive/ en http://support.dell.com/s...sm/keyboard.htm#wp1179891 een beetje kloppen.

P.S.: geen blauwe tekentjes meer op het toetsenbord (, geen chocolade korrels tussen de toetsen) en een extra tekentje op F6 om licht uit en aan te doen?!

// edit: de tweede link van Dell geeft het beknoptste weer. Alleen de middelste schroef onder batterij losmaken om de cover aan de bovenkant los te kunnen halen (heel erg uitkijken met lostrekken cover!).
Hij doet het! Met Fn F6 kan tussen 2 sterktes of uit gekozen worden.

[ Voor 19% gewijzigd door Dr.Roelski op 31-07-2012 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

w00t, sinds vandaag ook mn nieuwe toetsenbordje binnen met backlight :*)

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/14c701t.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 21:33
Iemand die voor weinig geld nog een goede 9 cells accu zoekt?

Ik heb er nog eentje liggen van mijn dode dell studio 1749..

Wil hem verkopen maar krijg hem niet verkocht..

Ik zou er graag vanaf willen.. De accu is hoogstens enkele 3-4 maanden in gebruikt geweest.
De accu heeft geen schade of slecht behandeld geweest..

Als je intresse hebt stuur me dan een Direct message.

Prijs: kom maar met een goed bod. Zat zelf aan 15 euro te denken..

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
niet de bedoeling

[ Voor 85% gewijzigd door Bolletje op 17-10-2012 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-06 17:14
[opgelost]
Ineens viel me op zonder geluid af te spelen (zat in bed met headphones) dat er af en toe een klik te horen was, steeds als de HD begon te werken. Toen bij Windows update gekeken naar updates van de afgelopen tijd en toen vond ik een update van de Intel SATA driver van 2-10-2012. Van deze driver heb ik een rollback gedaan en probleem is nu opgelost! Irriteerde me zo enorm, blij ervan verlost te zijn :)
[/opgelost]

Ik heb sinds een maand een vervelend probleem met mijn Studio 1745; het geluid hapert continu tijdens MP3, youtube en uitzending gemist. Elke 20 seconden een stutter, heel irritant.
Het is ineens ontstaan. Ik heb al gegoogled en kom de vreemdste problemen tegen, maar niet direct mijn issue. Iemand hier ook dezelfde problemen (gehad) toevallig en een oplossing?
Ik draai op Windows 7 64, heb alle nieuwste sounddrivers al geinstalleerd, maar dat hielp niet :(

edit:
Ik lees her en der wat tips over het uitschakelen van de 'a-band' van de Dell wireless mini adapter, maar dat kan ik in de opties van mijn adapter in apparaatbeheer niet vinden. Daarnaast zou ik het vreemd vinden dat dit ineens zou zijn ontstaan dan?

[ Voor 44% gewijzigd door Gugger op 24-10-2012 01:11 ]

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 22:43

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ervaring met de Dell Studio 17?

Ik had er meer van verwacht. Mooie specs, daar ligt het niet aan. Direct de zwaardere accu besteld en die doet het goed; ik kan een paar uur werken op de accu. Maar.........

zowel m'n vrouw als ik hebben een 1747 besteld. Bij de bestelling liep het al vreemd. De 'goedkopere' varianten (minder grote harde schijf, etc.) hadden allemaal de optie om een bluetoothmodule bij te bestellen. Mijn eis was een laptop MET bluetooth maar bij het opgeven van de configuratie kon ik bluetooth niet selecteren, niet uitschakelen, niets; het was 'grayed out'. Gebeld en gemaild met Dell om te vragen of de duurdere uitvoering van de 1747 nou wel of geen BT aan boord had omdat ik de optie niet beschikbaar had en het dus wel een eis was. Jawel, die zat erin kreeg ik te horen en te lezen.
1747 2x besteld maar beide toestellen géén BT aan boord. Na wat mopperen heb ik uiteindelijk de modules thuis gestuurd gekregen (ze wilden eerst zelf plaatsen maar dan was ik de toestellen een tijd kwijt) en zelf geplaatst (halve laptop uit elkaar). Maar verder kosteloos gebeurd; niet elegant hoe het in beginsel gegaan is maar uiteindelijk wel netjes opgelost.

Hoe bevalt m'n toestel? Nu ruim 2 jaar in bezit dus mag ik wel spreken van voldoende ervaring.

Mijn laptop vertoont niet zo gek veel kuren. Alleen als ik bezig ga met videobewerking dan gaat het verkeerd. Als ik hem stevig aan het werk zet, dan kan hij spontaan finaal uitvallen (echt keihard UIT dus).
De laptop (precies dezelfde specs, prijs, etc) van m'n vrouw maakt het nog bonter. Met enige regelmaat komt een BSOD tevoorschijn en ook die wil met enige regelmaat spontaan uitvallen maar ook rebooten. Dit vind ik toch echt een slechte zaak.

Het grootste probleem lijkt in warmte te zitten. Maar toch extra vreemd omdat ik wel de dikkere accu heb, waardoor de bodem van de laptop niet vlak op tafel ligt maar schuin omhoog loopt met een aardige ruimte tussen laptop en tafelblad.

Hoewel het toestel qua robuustheid heerlijk aanvoelt, de accu het goed doet, de processor (i7) lekker vlot z'n werk doet, vind ik de spontane reboots of shutdowns echt belachelijk.

Als hij werkt (en dus geen BSOD geeft of ineens uit gaat) vind ik het een prachtig apparaat met een geweldig geluid voor laptopbegrippen (was voor m'n vrouw een belangrijk punt).
Pagina: 1 ... 22 23 Laatste