casagrande2407 schreef op zondag 27 december 2009 @ 12:30:
Beste allemaal,
Ik heb afgelopen maandag mijn dell 1747 ontvangen, het is die met core i7 met daarbij behorende standaard specs.
Vanochtend kreeg ik bij opstarten 7 piepjes te horen. Ik was al niet blij met het power management - bij opstarten met batterij altijd een zwart scherm en een 'dode' laptop, alleen op te lossen door koude herstart - maar dit slaat echt alles. En na wat zoekwerk is dit dus een probleem dat niet op zichzelf staat.
De herstart was vanuit standby of hybernate? Ik heb hier meer over gelezen, maar het is me nog steeds niet duidelijk waar het nu het meest mis gaat.
Toen je de 7 beeps kreeg, startte je toen ook op vanuit standby of hybernate??
Wat me verder opviel is dat er geen bluetooth op het apparaat zit - had ik kunnen weten als ik had doorgevraagd, maar in deze categorie hoort dat er standaard op te zitten. Verder vind ik het jammer dat er geen lampjes voor bijv hdd en wlan op zitten. Tevens kun je niet zelf een tweede hd inbouwen, daar heb je een connector en inbouwplaatje voor nodig die nog niet beschikbaar zijn.
Het ontbreken van bluetooth heeft, meen ik, te maken met (ontbrekende) onderdersteuning in windows 7. Ondertussen is deze bij telefonische bestelling wel beschikbaar, evenals een wifi-N kaart.
Het ontbreken van lampjes voor w-lan en hdd activiteit was me nog niet opgevallen. Dat is nu niet iets waar je direct op let, omdat dat al 15 jaar standaard
is was... Dank je voor de tip.
Tot slot valt het me op dat dell continu met de prijs van dit model aan het rommelen is. Mijn laatste check gisteren leeerde me dat de 7200 rpm hdd is vervangen door een 5400 rpm exemplaar. Ik weet niet of dit een diepere reden heeft - bij mij zit er een hitachi 500 GB in, mogelijk niet de beste in zijn soort? Te weinig ervaring om erover te oordelen helaas.
Wijzigen van specs in aanbiedingen is standaard bij Dell, doen ze om een bepaalde prijsstelling te kunnen halen.
Al met al ben ik erg teleurgesteld in wat dell me geleverd heeft. Ik ga proberen mijn geld terug te krijgen en iets anders te kopen dat een paar 100 euro duurder is maar tenminste betrouwbaar werkt
Succes allen met de overpeinzingen.
Frank
Ik wens je veel succes met je zoektocht. Laat je weten wat je als alternatief hebt gevonden (specs-prijs)? Ik ben erg nieuwsgierig.
Misschien is het ook voor jou interessant om even de beurs in Las Vegas (begin januari) af te wachten om te zien wat er aan nieuw spul beschikbaar komt. Dit kan ook weer effect hebben op de prijsstelling van de huidige laptops (lees: voordeel/korting

).