Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:47

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

(jarig!)
Het is mogelijk, maar verwacht geen 5.1-surround. De X-530 heeft namelijk (zover ik weet) geen digitale ingang, Daarentegen heb je wel 2x RCA Cinch tot je beschikking zodat je 2.0- streams over een 5.1 wordt afgespeeld. Daarentegen zitten er ook 3.5mm Jackplug-aansluitingen op. Helaas heeft de Dell Studio 17 geen analoge 5.1-surround-uitgangen.

Het kan wel, maar verwacht dan enkel een 2.0 stream die wordt uitgestuurd naar de X-530.

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 23:29
Slecht nieuws. In Europa (waar beschikbaar) zijn de prijzen voor de studio 17 met core i7 gestegen in prijs!
Hopelijk is het tijdelijk, maar ik vrees ervoor.... :(

Ter info: Core i7 720QM, HD 1600x900 LED, 4GB RAM, 1x500 GB HDD 7200rpm, DVD-RW + 1 jaar standaardgarantie = 1194 € ipv 999 € onlangs

[ Voor 30% gewijzigd door c-mattic op 19-11-2009 12:47 ]

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 23:12
c-mattic schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:45:
Slecht nieuws. In Europa (waar beschikbaar) zijn de prijzen voor de studio 17 met core i7 gestegen in prijs!
Hopelijk is het tijdelijk, maar ik vrees ervoor.... :(

Ter info: Core i7 720QM, HD 1600x900 LED, 4GB RAM, 1x500 GB HDD 7200rpm, DVD-RW + 1 jaar standaardgarantie = 1194 € ipv 999 € onlangs
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar in .DE betaal je voor de versie met full HD nog steeds € 974,-
(Core i7 720QM, HD 1920x10800 B+RG LED, 4GB RAM, 1x500 GB HDD 7200rpm, DVD-RW + 1 jaar standaardgarantie )

[ Voor 9% gewijzigd door guapper op 19-11-2009 17:12 ]

• Blaasijzer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
@ Guapper

dat ligt zeker aan mijn sills LoL, gamen is alleen maar voor de lol af en toe wat dat betreft ben ik snel tevreden.
Foto bewerken is echt op amateuristisch niveau dus dat LED HD scherm lijkt me meer als zat.

@C-mattic

Thanks very clear!

@Da Marcus
Meer had ik ook niet verwacht, ik zal er nog een induiken want volgend mij zitten er alleen roze,groen,zwart jack plugje aan de set. Maargoed dat is wel de minste zorg.

_/-\o_

Nu maar hopen dat hij beschikbaar komt voor ~1000Euro dan kan ik bestellen :*)

nieuwe pc samenstellen = leuk

• c-mattic
guapper schreef op donderdag 19 november 2009 @ 15:50:
[...]

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar in .DE betaal je voor de versie met full HD nog steeds € 974,-
(Core i7 720QM, HD 1920x10800 B+RG LED, 4GB RAM, 1x500 GB HDD 7200rpm, DVD-RW + 1 jaar standaardgarantie )
Je hebt gelijk. De aangeboden configuraties zijn wel verduurd, maar via de e-value codes kom je toch nog aan de oude configuraties (ik kom zelfs op 944€ voor bovengenoemde configuratie)
Op de forums van notebookreview staat er wel dat een paar componenten voor vertragingen zorgen, onder andere de i7 720QM...

Ik citeer:
Few days ago I recieved information that they are out of:
G518T - PROCESSOR ( 1.6GHz, 6MB cache, Intel Clarksfield, 45W, B1 )
F073F - MEMORY ( 2GB, 1333MHZ, 256X64, 8K, 200 // POST RTS )
U859P - MECHANICAL HARDWARE ( Plamrests Assembly with Power LED board and Cable )

Thats explain delays ...

• Blaasijzer
c-mattic schreef op donderdag 19 november 2009 @ 20:52:
[...]

Je hebt gelijk. De aangeboden configuraties zijn wel verduurd, maar via de e-value codes kom je toch nog aan de oude configuraties (ik kom zelfs op 944€ voor bovengenoemde configuratie)
Op de forums van notebookreview staat er wel dat een paar componenten voor vertragingen zorgen, onder andere de i7 720QM...

Ik citeer:
U859P - MECHANICAL HARDWARE ( Plamrests Assembly with Power LED board and Cable )

Thats explain delays ...
Ik datch dat er een 820QM in zat net als in Duitsland en de andere omringende landen?

• guapper
[...]
*G* daar heb je me.
Ik was vergeten te melden dat ik bij voorkeur de Win 7 Pro in de configuratie opneem. Ze hebben niet zomaar opties bij de buren; ze hebben goede opties!
:p

• Blaasijzer
guapper schreef op donderdag 19 november 2009 @ 21:55:
[...]

*G* daar heb je me.
Ik was vergeten te melden dat ik bij voorkeur de Win 7 Pro in de configuratie opneem. Ze hebben niet zomaar opties bij de buren; ze hebben goede opties!
:p
dat is wel een goeie, aangezien ik nog steeds op XPpro draai.... mag ik wel eens uit gaan zoeken wat de verschillen tegenwoordig zijn.

Wat is jou voornaamste reden?

• guapper
[...]

Ik citeer:

Thats explain delays ...
Dat geld voor de fabriek in China, maar hoeft niet noodzakelijk hetzelfde te zijn voor de voorraad in .PL.

Dat ze de 820QM maar tegen een fatsoenlijke prijs aanbieden, zoals in de US of A.
$ 350,- is bij de bank gewoon € 235,-, niet € 480,-. Dell laat ons gewoon -meer dan- het dubbele betalen. -ZUUR-

Op veel Clevo systemen betaal je voor upgrade van 720QM naar 820QM slechts een lousy € 180,-
  • Intel® Mobile Core i7 720QM / 6MB L3 Cache, 1.60GHz - 2.80GHz Turbo Modus
  • Intel® Mobile Core i7 820QM / 8MB L3 Cache, 1.73GHz - 3.06GHz Turbo Modus (+€ 179,00)
  • Intel® Mobile Core i7 920XM Extreme / 6MB L3 Cache, 2.00GHz - 3.20GHz Turbo Modus (+€ 599,00
(bron)

Maja, met argumenten koop je niets.. :X

• guapper
Blaasijzer schreef op donderdag 19 november 2009 @ 22:01:
[...]

dat is wel een goeie, aangezien ik nog steeds op XPpro draai.... mag ik wel eens uit gaan zoeken wat de verschillen tegenwoordig zijn.

Wat is jou voornaamste reden?
Ten tijde van XP in elk geval de ondersteuning voor netwerk/domein login.
Ik heb Vista eigenlijk geheel overgeslagen, en heb geen idee hoe Vista of Win7 Home met netwerkomgevingen om gaat.
Heb gistermiddag nog zitten klooien om met Vista Pro een openVPN verbinding met kantoor te maken, *zucht*, snap nu nog niet wat ze veranderd hebben met de logins.

Hoog tijd voor mij om eens in Win7 te duiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasijzer
Als je hier kijkt; http://www1.euro.dell.com...&s=dhs&cs=nldhs1&ref=lthp

en dan naar beneden technische specificaties staan daar wel de core i7's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Blaasijzer schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 12:30:
Als je hier kijkt; http://www1.euro.dell.com...&s=dhs&cs=nldhs1&ref=lthp

en dan naar beneden technische specificaties staan daar wel de core i7's
Ik zie ze in ieder geval nergens staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasijzer
c-mattic schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 15:32:
[...]

Ik zie ze in ieder geval nergens staan...
okay, net onder de office home en student banner

Afbeeldingslocatie: http://i.dell.com/img.aspx?p=eLxkZAcAwZ6LqqluOwWZNS4rVQfSrANreLTgcChcmTN6bSpM0KxMSlXkpCF8TJgxem0AUciwFAob%2F%2B5nOUmZeCQgBQrVrU9CUeXvZjFAlHklLgZL2bJdCgOk9ltpFaobLiwaSs%2BvSFFr%2BaZlNUaQCSkjRk%2FMpwwFQP6lbjkY1wIoPyRA2rQMBVvgpXEwRIxrZQ0ERN%2BrDAVD%2F6R3NBjXYXV2SgWT%2Fg%3D%3D

zie je 3 tabs: Aanbevolen systemen, ontwerp en technische specificaties.

De laatse klik je en dan zie je het bovenaan... licht grijze tabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Wachten heeft zo z'n voordeel.

Binnenkort op de Studio 17 een MULTITOUCH screen.

Jammer genoeg alleen op de schermen met een resolutie van 1600x900px.. en de overige specs maken wat mij betreft kachelhout van het apparaat, maar toch.
Ik geloof wel in de touch functionaliteit, maar niet op deze manier.

Op een tablet is het een primair stuk gereedschap, waar de rest van het apparaat omheen is gebouwd. Op een goede laptop kan het een extra zijn, maar als je het mij vraagt is dit een halfwassen gimmick.
(* mening gebaseerd op system specs)

[ Voor 41% gewijzigd door guapper op 20-11-2009 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Blaasijzer schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 16:03:
[...]

okay, net onder de office home en student banner

[afbeelding]

zie je 3 tabs: Aanbevolen systemen, ontwerp en technische specificaties.

De laatse klik je en dan zie je het bovenaan... licht grijze tabs
Onder die specificaties... nu zie ik het 8)7 Maar die komen soms niet over met de realiteit. Ik vertrouw alleen wat echt te bestellen is. "What you see is what you get, not what they promise you'll get"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasijzer
no problem :9 ik ben gisteravond nog opzoek gegaan naar een alternatieve laptop. Maar kon echt niets vinden met deze spec's behalve echt spuug lelijke game hokken.

edit de Asus M60J-JX051V lijkt wel wat maar de GPU is een stukje lager, en de behuizing is me te flashy.

Deze Acer lijkt me ook wel wat maar dit artikel houd me tegen....

laatste Edit:

Ik wil gewoon de studio 17 dus ik wacht wel :9

[ Voor 67% gewijzigd door Blaasijzer op 21-11-2009 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasijzer
en de core i7 op de studio 15 is weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Blaasijzer schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 16:08:
en de core i7 op de studio 15 is weer terug.
Nu nog op de studio 17 en alles is in orde :*)
Zelf vraag ik me af of het nu ligt aan een tekort van core i7 processors of van PM55 moederborden dat de studio 17 nog steeds niet wordt aangeboden in de Benelux en andere Europese landen.
Och, waarom houd ik me toch bezig met die Dell raadsels. Ze zijn toch nooit op te lossen 8)7
Laten we hopen dat op 25 november (einde huidige actie) D-day is :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasijzer
op zich wel humor nu staat er op de studio 17 page met optionele core i7 procc alleen je kan hem niet bestellen hahahahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Blaasijzer schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 18:55:
op zich wel humor nu staat er op de studio 17 page met optionele core i7 procc alleen je kan hem niet bestellen hahahahah
Er staat dan ook "binnenkort verkrijgbaar" tussen haakjes erna. Voor eens zijn ze eerlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste allen,

na 10 jaar zeer tevreden gebruik te hebben gemaakt van mijn DELL desktop, dan nu de laptop....

ik wil gaan voor de studio 17 ,

core 2 duo P7450 (2.13),
17,3 high definition+ (1600*900) LED with TL,
4.096 MB 1333 MHz Dual channel DDR3 SDRAM,
500 GB harde schijf,
1GB ATI Mobility Radeon HD 4650,

Ik heb een paar vragen:

- heeft iemand ervaring met goede (kleine ) boxen aansluitbaar op deze laptop, die een huiskamer van 6 *4 m2 aardig weet te vullen ?

- Wat schiet ik er mee op een upgrade te doen naar een full HD scherm/is dit de 100 euro waard ?

- Wat is de verhouding tussen grafische kaart en beeldscherm, is dit passend of kan ik ipv upgrade van het beeldscherm ook een 512 MB grafische kaart bestellen en wat geld besparen (ik ben geen gamer en bewerk weinig foto's) ?

- morgen lopen de aanbiedingen af, snel actie of even op mijn handen zitten ? Kan ik nog snel aankortingscoupons komen?

Het zou super zijn als iemand me even kon helpen,

groet,

Eli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:28:
- morgen lopen de aanbiedingen af, snel actie of even op mijn handen zitten ? Kan ik nog snel aankortingscoupons komen?
en overmorgen starten ze weer met verse acties, vaak dezelfde :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:28:
Beste allen,

na 10 jaar zeer tevreden gebruik te hebben gemaakt van mijn DELL desktop, dan nu de laptop....

ik wil gaan voor de studio 17 ,

core 2 duo P7450 (2.13),
17,3 high definition+ (1600*900) LED with TL,
4.096 MB 1333 MHz Dual channel DDR3 SDRAM,
500 GB harde schijf,
1GB ATI Mobility Radeon HD 4650,

Ik heb een paar vragen:

- heeft iemand ervaring met goede (kleine ) boxen aansluitbaar op deze laptop, die een huiskamer van 6 *4 m2 aardig weet te vullen ?

- Wat schiet ik er mee op een upgrade te doen naar een full HD scherm/is dit de 100 euro waard ?
Het full HD scherm heeft veel meer pixels op hetzelfde oppervlak. De letters/toolbars/icons worden kleiner, waardoor je meer werkruimte over hebt. Daarbij komt nog dat kleuren veel beter worden weergegeven (60% gamut tegen 92% gamut als ik me niet vergis). Links naar meer info over gamut en RGB vindt je hier.
- Wat is de verhouding tussen grafische kaart en beeldscherm, is dit passend of kan ik ipv upgrade van het beeldscherm ook een 512 MB grafische kaart bestellen en wat geld besparen (ik ben geen gamer en bewerk weinig foto's) ?
Nu klinkt die 1GB misschien ruim bemeten, maar als je met je laptop net zo lang doet als met je desktop haal je die meerwaarde er zeker uit. Toekomstige software zal alleen maar meer honger hebben is mijn gedachte daarbij.

Het zou super zijn als iemand me even kon helpen,

groet,

Eli
Misschien is vanaf komende week, of waarschijnlijk in elk geval binnenkort de nieuwe Studio 1747 (met i7 processor) beschikbaar. De meerprijs van dat systeem ligt niet zo veel hoger, maar het presteert een stuk beter. Om dezelfde reden welke ik je bij de keuze van de videokaart al gaf zou ik ook voor die nieuwe processor gaan. Voor richtprijzen kun je bijvoorbeeld kijken bij Dell Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan voor het antwoord guapper ! IK heb er een hoop aan.

Een vraag wil ik nog een beetje verduidelijken. Ik weet dat de grafische kaart en de resolutie van een beeldscherm met elkaar in verband staan. Dit had ik gevonden:

"De GPU, ookwel Graphics Processing Unit, is het hart van je grafische kaart, deze voert alle berekeningen uit. De GPU berekent welke kleur elke pixel op je scherm moet krijgen. Hoe groter de resolutie, hoe hoger het aantal pixels op je scherm en moet je videokaart meer berekeningen doen. Een spelletje spelen op een resolutie van 1280 bij 1024 pixels is veel zwaarder dan op een resolutie van 1024 bij 768 pixels."

Ik weet alleen niet hoe dit verband uitpakt voor de keuzes die ik heb gemaakt. Natuurlijk kan ik van beide het beste nemen (full HD en 1 GB grafische kaart) of juist kiezen voor 1600*900 en 1 GB om de grafische kaart te ontlasten) of beide de mindere. Ik begrijp dat met het oog op de toekomst ik sowieso beter voor de 1GB kan gaan, vraag is dan of die een full HD scherm aan kan ?

Overigens weet ik niet hoe belangrijk bovenstand verband is....

groet,

Eli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 10:41:
Dan voor het antwoord guapper ! IK heb er een hoop aan.

Een vraag wil ik nog een beetje verduidelijken. Ik weet dat de grafische kaart en de resolutie van een beeldscherm met elkaar in verband staan. Dit had ik gevonden:

"De GPU, ookwel Graphics Processing Unit, is het hart van je grafische kaart, deze voert alle berekeningen uit. De GPU berekent welke kleur elke pixel op je scherm moet krijgen. Hoe groter de resolutie, hoe hoger het aantal pixels op je scherm en moet je videokaart meer berekeningen doen. Een spelletje spelen op een resolutie van 1280 bij 1024 pixels is veel zwaarder dan op een resolutie van 1024 bij 768 pixels."

Ik weet alleen niet hoe dit verband uitpakt voor de keuzes die ik heb gemaakt. Natuurlijk kan ik van beide het beste nemen (full HD en 1 GB grafische kaart) of juist kiezen voor 1600*900 en 1 GB om de grafische kaart te ontlasten) of beide de mindere. Ik begrijp dat met het oog op de toekomst ik sowieso beter voor de 1GB kan gaan, vraag is dan of die een full HD scherm aan kan ?

Overigens weet ik niet hoe belangrijk bovenstand verband is....

groet,

Eli
Die zal zonder problemen je Full HD scherm aankunnen. Het is alleen bij intensieve 3D applicaties (gamen, videobewerking) dat je grafische kaart niet (of moeilijk) zal kunnen volgen.
Aangezien jij niet echt een gamer bent enzo, moet je je daarover geen zorgen maken.

Stel dat je later toch zou gamen: een spel kan altijd op een lagere resolutie worden gespeeld, kan je grafische kaart wel mee.

Kortom maak je geen zorgen dat je grafische kaart (Ati 4650 1GB) niet om zal kunnen gaan met je Full HD scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
c-mattic schreef op woensdag 25 november 2009 @ 18:10:
[...]
Kortom maak je geen zorgen dat je grafische kaart (Ati 4650 1GB) niet om zal kunnen gaan met je Full HD scherm ;)
Volledig mee eens! ;)

Ik moet bekennen dat ik me bij mijn advies een beetje heb laten leiden door mijn eigen gebruik; ik gebruik CAD programma's, welke over het algemeen redelijk veel eisen stellen aan een minimum configuratie, en wil toch graag een jaar of 3 tot 4 vooruit kunnen.
Mijn huidige Dell Inspiron 9300 (1,86Ghz Pentium M / ATI X300 128Mb / 1Gb RAM: waren ooit niet de minste specificaties :P ) gaat alweer 4 jaar mee, maar daar kan ik ook niet de laatste versie van mijn favoriete software (ArchiCAD) op draaien.

• c-mattic
:*) :*) :*) :*) :*) :*) :*)

GOED NIEUWS !!!!
De studio 17 met core i7 is online in de Benelux !!!

Intel® Core™ i7 Mobile Processor 720QM (1,6 GHz, Turbo Mode tot 2,8 GHz, 6 MB L3-cache)
Geen Bluetooth-upgrade
Dell Wireless 1397 Mini Card (802.11 b/g)
17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL
4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
1 GB ATI Mobility Radeon HD 4650
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 Wh)
Fixed Internal DVD+/-RW Slot Load Drive including Software
1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc

899 EUR (Belgische prijzen)

Opmerkingen:
Bluetooth upgrade is nog niet mogelijk
Alleen nog maar Dell 1397 b/g wireless kaart als optie. Intel 5100 en 5300 is wel op ebay verkrijgbaar ;)

Verwijderd

1ste post en al meteen een vraagje! :D

Ik ben van plan om deze laptop te kopen, ik vind hem echt goed enzo, maar ik zit met één, eigenlijk onbenullig probleem! Wanneer je de foto's bekijkt zie je dat de zwarte versie vol met van die rare tekentjes staat... Is dit in het echt ook zo? Of niet? bij de 'gekleurde' versies, zie ik dit niet, maar zwart is ( vind ik ) net iets mooier, neutraler ...

Weet iemand dit? :D

• c-mattic
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 17:55:
1ste post en al meteen een vraagje! :D

Ik ben van plan om deze laptop te kopen, ik vind hem echt goed enzo, maar ik zit met één, eigenlijk onbenullig probleem! Wanneer je de foto's bekijkt zie je dat de zwarte versie vol met van die rare tekentjes staat... Is dit in het echt ook zo? Of niet? bij de 'gekleurde' versies, zie ik dit niet, maar zwart is ( vind ik ) net iets mooier, neutraler ...

Weet iemand dit? :D
Ja in de zwarte (glossy) versie zijn er van die tekentjes, 'chainlinks'. Nu schijnen deze subtiel te zijn. Het is alleen als je er een spot op richt dat ze te zien zijn. Staan foto's ervan op het net, vind ze niet direct terug.

De andere gekleurde covers zijn mat zonder tekens.

Hier een kleine youtube video met een beeld van de glossy black chainlink cover. Het is wel over een studio 1555, maar dat maakt hier niet uit.
http://www.youtube.com/watch?v=2igtBNph6Gc

[ Voor 13% gewijzigd door c-mattic op 26-11-2009 20:13 . Reden: Youtube video toegevoegd ]

• Blaasijzer
ik wacht wel ff tot de N-draft kaartje er is, ga hem niet kopen om hem meteen open te maken ;)

ik twijfel alleen nog een beetje over: jullie ideeen?:

Scherm upgrade naar de full HD (ik ga er geen films op kijken) af en toe gamen en verder wat amateuristisch rommelen met foto's en video. Maar wat extra resolutie is natuurlijk wel fijn.

Blue ray update... geen idee of dat handig is met het oog op de toekomst...

Als je de 500GB schijf neemt kun je er altijd toch nog 1 bij plaatsen in die andere bay toch? sorry ik ben een beetje noob op laptop gebied.

Update naar langere garantie periode nemen jullie die?

thanks

Verwijderd

Ik heb vandaag de Studio 17 met I7 QM720 besteld.

Toen ik hem vanmorgen aan het configureren was, op de Dell site kon ik niet geloven dat er zo'n oud wireless kaartje in zat (alleen b & g) :? Ook een bluetooth upgrade was niet mogelijk. Dat kan niet waar zijn dacht ik; Dus maar even de helpdesk gebeld. Het nummer stond boven in beeld.

De jongen van de helpdesk was het met mij eens dat dit onwaarschijnk leek. Hij keek dus in zijn systeem of er een ander wireless kaartje beschikbaar was. Hij kon gewoon de 5200 (N) voor 20 Euro extra kiezen. Hij melde als ik telefonisch zou bestellen die optie wel kon kiezen. Bluetooth is voor 35 Euro ook telefonisch bij te bestellen.

Toen heb ik maar telefonisch mijn bestelling geplaatst :) Een fluitje van een cent. We zijn samen door de internet opties gelopen en de helpdeskmedewerker heeft de opties toegevoed. Binnen 5 minuten na mijn bestelling had ik de bevestiging al binnen. Verder kon ik met ideal betalen. Perfect.

Enige minpuntje is de verwachte levertijd van 16 Januari 8)7. Dit komt door de webcam werd mij verteld. Waarschijnlijk zal de werkelijke levertijd een stuk korter zijn.

• guapper
c-mattic schreef op donderdag 26 november 2009 @ 20:06:
[...]

Ja in de zwarte (glossy) versie zijn er van die tekentjes, 'chainlinks'. Nu schijnen deze subtiel te zijn. Het is alleen als je er een spot op richt dat ze te zien zijn. Staan foto's ervan op het net, vind ze niet direct terug.

De andere gekleurde covers zijn mat zonder tekens.

Hier een kleine youtube video met een beeld van de glossy black chainlink cover. Het is wel over een studio 1555, maar dat maakt hier niet uit.
http://www.youtube.com/watch?v=2igtBNph6Gc
Ik denk te weten naar welke foto's je refereert (maar kan ze ff niet vinden), maar meen in de video iets anders te zien.
Het design in de video lijkt het Graphite Grey/Black Trim design te zijn (ERG mooi overigens, maar ben het op de NL site nog niet tegengekomen):
Afbeeldingslocatie: http://www.ahwee.com/gallery/zp-core/i.php?a=laptop-usability-review-critics-studio15&i=4002.jpg&w=400&h=

Ik vraag me af of het chainlink design ook op de palm-rest is geprint, zoals foto's in dit en dit topic over de Studio 1555 op notebookforum.com laten zien. B)
Ik weet niet of ik daar erg blij van wordt...

• guapper
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:02:
[...]
De jongen van de helpdesk was het met mij eens dat dit onwaarschijnk leek. Hij keek dus in zijn systeem of er een ander wireless kaartje beschikbaar was. Hij kon gewoon de 5200 (N) voor 20 Euro extra kiezen. Hij melde als ik telefonisch zou bestellen die optie wel kon kiezen. Bluetooth is voor 35 Euro ook telefonisch bij te bestellen.
[...]
Heb je nog wel korting gekregen?
Leek me een mooi moment om de Joker in te zetten: 5% er-af coupon, maar ik weet niet of je die kunt gebruiken wanneer je telefonisch besteld..

[ Voor 0% gewijzigd door guapper op 26-11-2009 22:54 . Reden: typo ]

• guapper
Blaasijzer schreef op donderdag 26 november 2009 @ 21:30:
[..]
Update naar langere garantie periode nemen jullie die?
[...]
Ik hou het bij de standaard garantie; ik koop een Dell vanwege de kwaliteit. Bovendien zit er geen Nvidia videokaart in.
Dat laatste lijkt me geen toeval trouwens... -iets met vertrouwen, en het gebrek daar aan-

• c-mattic
guapper schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:43:
[...]

Ik denk te weten naar welke foto's je refereert (maar kan ze ff niet vinden), maar meen in de video iets anders te zien.
Het design in de video lijkt het Graphite Grey/Black Trim design te zijn (ERG mooi overigens, maar ben het op de NL site nog niet tegengekomen):
[afbeelding]

Ik vraag me af of het chainlink design ook op de palm-rest is geprint, zoals foto's in dit en dit topic over de Studio 1555 op notebookforum.com laten zien. B)
Nee ik verwees wel degelijk naar de black chainlink en niet de graphite grey.
Voor foto's volg deze link. Met dank aan Guapper zijn post op notebookreview.com, anders had ik het niet gevonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guapper schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:50:
[...]

Heb je nog wel korting gekregen?
Leek me een mooi moment om de Joker in te zetten: 5% er-af coupon, maar ik weet niet of je die kunt gebruiken wanneer je telefonisch besteld..
Het bedrijf waarvoor ik werk, heeft een deal met Dell. Ik kreeg daardoor 6% korting. Niet veel maar toch mooi meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guapper schreef op donderdag 26 november 2009 @ 23:01:
[...]

Ik hou het bij de standaard garantie; ik koop een Dell vanwege de kwaliteit. -
Ik ben het hier helemaal mee eens. Ik ben dan ook voor de standaard garantie gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasijzer
Okay dan behoud ik ook de standaard (was ik zowiezo al van plan)

Nu nog bedenken of ik de Blue Ray wil...

Iemand een nog een idee over het plaatsen van de 2e schijf?

Dat HD scherm heb ik me over ingelezen in een post op pag 8 volgens mij dus die komt erop.

hier een review over de GPU http://www.notebookcheck....deon-HD-4650.13883.0.html

Ik hoop dat ik er wel een beetje op kan gamen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaasijzer schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 19:44:
Okay dan behoud ik ook de standaard (was ik zowiezo al van plan)

Nu nog bedenken of ik de Blue Ray wil...

Iemand een nog een idee over het plaatsen van de 2e schijf?

Dat HD scherm heb ik me over ingelezen in een post op pag 8 volgens mij dus die komt erop.

hier een review over de GPU http://www.notebookcheck....deon-HD-4650.13883.0.html

Ik hoop dat ik er wel een beetje op kan gamen :X
De blue ray was voor mij ook een twijfel geval. Op dit moment zou ik er nog geen toepassing voor weten. Ik kijk bijvoorbeeld nu geen films op mijn PC. Maar omdat het HD scherm heb gekozen en ik met deze laptop toch minstens 5 jaar wil doen, heb ik hem erin gedaan.

De 2 HD schijven lijken me erg handig. Kun je bijvoorbeeld een image van de ene schijf op de andere zetten. Verder geeft het natuurlijk extra ruimte. Ook met oog op de toekomst is dit wel handig. Ik heb daarom voor 2x500G gekozen.

Een beetje gamen gaat op deze laptop gaat zeker lukken; Dat wordt ook in de review geschreven. Ik speel bijvoorbeeld LOTRO. Dat gaat dit systeem met genak aankunnen. Als je een hard-core gamer bent (en een budget hebt) kun je beter voor een high end laptops gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasijzer
welk review doel je op? ik heb me suf gegoogled maar niets kunnen vinden... over de i7 dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaasijzer schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 16:07:
welk review doel je op? ik heb me suf gegoogled maar niets kunnen vinden... over de i7 dan.
Ik doel op de review van de grafische kaart die je zelf in je post hebt gelinkt. Ik denk trouwens dat de i7 ook op netbookcheck te vinden is. Maar de botleneck als het gaat om het spelen van spellen is in de meeste gevallen toch echt de GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nniicc
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09-2023
Bij een lokale pc boer hier kun je een hp Dv7-2250eb http://www.vcd.be/C2S_pro...etailsL5.ASP?ref=1170S334 kopen voor €1204. Wat is er beter aan de dell studio 17 waardoor die voor dezelfde specs €1498 (momenteel met korting €1373, maar die actie loopt maar tot 9/12) op dell.be kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
nniicc schreef op zondag 29 november 2009 @ 11:45:
Bij een lokale pc boer hier kun je een hp Dv7-2250eb http://www.vcd.be/C2S_pro...etailsL5.ASP?ref=1170S334 kopen voor €1204. Wat is er beter aan de dell studio 17 waardoor die voor dezelfde specs €1498 (momenteel met korting €1373, maar die actie loopt maar tot 9/12) op dell.be kost?
De Dell Studio 17 vind je al met core i7 processor aan 899 EUR. Verder moet je niet zoeken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nniicc
c-mattic schreef op zondag 29 november 2009 @ 13:27:
[...]
De Dell Studio 17 vind je al met core i7 processor aan 899 EUR. Verder moet je niet zoeken. ;)
Nee, die komt enkel met een core 2 duo, en dat aan een pak meer dan €899.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
nniicc schreef op zondag 29 november 2009 @ 15:59:
[...]

Nee, die komt enkel met een core 2 duo, en dat aan een pak meer dan €899.
De core i7 is wel degelijk een optie (zowel in Nederland als Belgie).
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/3599rv7.jpg

De dell studio 17 komt in twee versies: 1745 en 1747.

De 1745 gebruikt de PM45 chip (voor core 2 duo). Ik weet niet hoe je aan die meer dan 1300 EUR komt, maar voor 1055 EUR (Dell Belgie, maar in Nederland is het wss hetzelfde of wat goedkoper door lagere btw).
Intel® Core™ 2 Duo Processor P8700 (2.53 GHz, 1066 MHz FSB, 3 MB L2 cache)
17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL
4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048] (beter tov de 1066 Mhz ram bij HP)
1 TB (7.200 rpm) Dual SATA-harde schijf (2 x 500 GB) (méér dan de 640 GB van HP)
1 GB ATI Mobility Radeon HD 4650
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 Wh) (iets meer dan de 8-cell batterij van HP)

De 1747 gebruikt de nieuwe PM55 chip (voor o.a. core i7).
Momenteel ken ik geen enkel andere fabrikant die een 17.3" core i7 levert aan 899 EUR.

In beide opzichten lijkt Dell me dus goedkoper. Of kan je met het tegendeel bewijzen? Wat des te beter zou zijn! Nog goedkopere core i7 notebooks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nniicc
Toen ik de gisteren die laptop samenstelde en als ik nu in m'n bewaarde favorieten kijk dan kan ik enkel kiezen uit deze processoren:
Intel® Pentium® Dual Core-processor T4300 (2,1 GHz, 800 MHz, 1 MB cache) [minderprijs € 290,00]
Intel® Core™2 Duo-processor T6600 (2,20 GHz, 800 MHz, 2 MB) [minderprijs € 159,99]
Aanbevolen door Dell
Intel® Core™ 2 Duo Processor P8700 (2.53 GHz, 1066 MHz FSB, 3 MB L2 cache) [inbegrepen in de prijs]

Als ik helemaal opnieuw begin dan kan ik enkel kiezen uit twee i7 processoren en kom ik slechts aan €984.

Blijkbaar raak ik totaal niet wijs uit die site van dell

[ Voor 69% gewijzigd door nniicc op 29-11-2009 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand uberhaupt wat die gezichtsherkenningssoftware is die je kan kiezen bij het configureren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
nniicc schreef op zondag 29 november 2009 @ 18:51:
Toen ik de gisteren die laptop samenstelde en als ik nu in m'n bewaarde favorieten kijk dan kan ik enkel kiezen uit deze processoren:
Intel® Pentium® Dual Core-processor T4300 (2,1 GHz, 800 MHz, 1 MB cache) [minderprijs € 290,00]
Intel® Core™2 Duo-processor T6600 (2,20 GHz, 800 MHz, 2 MB) [minderprijs € 159,99]
Aanbevolen door Dell
Intel® Core™ 2 Duo Processor P8700 (2.53 GHz, 1066 MHz FSB, 3 MB L2 cache) [inbegrepen in de prijs]

Als ik helemaal opnieuw begin dan kan ik enkel kiezen uit twee i7 processoren en kom ik slechts aan €984.

Blijkbaar raak ik totaal niet wijs uit die site van dell
Zo moeilijk zit die site nu ook niet in elkaar. Om het je toch gemakkelijker te maken (veronderstel dat je in Nederland woont?):
1) Core 2 Duo versie (Dell 1745) => link
2) Core i7 versie (Dell 1747) => link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Verwijderd schreef op zondag 29 november 2009 @ 18:57:
weet iemand uberhaupt wat die gezichtsherkenningssoftware is die je kan kiezen bij het configureren? :)
Is stukje software waarmee ja kan inloggen via gezichtsherkenning mbv van je webcam.
Je hoeft dus bij in het inloggen (bij het opstarten van Windows) niet meer je wachtwoord te typen, maar gewoon je smoel te tonen ;)

Persoonlijk vind ik het meer een gimmick dan iets nuttig, maar iedereen is vrij te kiezen waarvoor hij betaalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met een extern monitor aangesloten op de studio 15? Zat te denken aan dit scherm: http://accessories.euro.d...=dhs&cs=nldhs1&sku=309067

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 22:55:
Iemand ervaring met een extern monitor aangesloten op de studio 15? Zat te denken aan dit scherm: http://accessories.euro.d...=dhs&cs=nldhs1&sku=309067
Vast wel, maar de kans dat je die persoon vind is groter wanneer je die vraag stelt in het Studio 15 topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
verkeerde kortingscode, niet van toepassing voor consumenten

sorry; my bad :(

[ Voor 89% gewijzigd door guapper op 03-12-2009 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die weet of er standaard toetsenbordverlichting is? (ohja, ik woon in België, misschien dat dit een verschil maakt met een AZERTY-toetsenbord) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, geen standaard toetsenbordverlichting bij mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb weer een vraagje! :D

Op sommige foto's staan er links en rechts onderaan 2 boxen op de laptop... op andere foto's staan deze weer niet? zijn die er nu of niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 21:23

Convoy

g44p

Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 16:58:
ik heb weer een vraagje! :D

Op sommige foto's staan er links en rechts onderaan 2 boxen op de laptop... op andere foto's staan deze weer niet? zijn die er nu of niet???
nope, alleen boven het toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 17:15

Dr.Roelski

Walk on ....

guapper schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:43:
[...]

[afbeelding]

Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:02:
Ik heb vandaag de Studio 17 met I7 QM720 besteld.

Toen ik hem vanmorgen aan het configureren was, op de Dell site kon ik niet geloven dat er zo'n oud wireless kaartje in zat (alleen b & g) :? Ook een bluetooth upgrade was niet mogelijk. Dat kan niet waar zijn dacht ik; Dus maar even de helpdesk gebeld. Het nummer stond boven in beeld.

Toen heb ik maar telefonisch mijn bestelling geplaatst :) Een fluitje van een cent. We zijn samen door de internet opties gelopen en de helpdeskmedewerker heeft de opties toegevoed. Binnen 5 minuten na mijn bestelling had ik de bevestiging al binnen. Verder kon ik met ideal betalen. Perfect.

Enige minpuntje is de verwachte levertijd van 16 Januari 8)7. Dit komt door de webcam werd mij verteld. Waarschijnlijk zal de werkelijke levertijd een stuk korter zijn.
Zit ook erg te twijfelen of ik deze neem. Gelijk maar even gebeld of dat klopt met die levertijden, en inderdaad: het schijnt dat er een run is op de Studio 17 en iedereen wil 'm voor de kerst hebben. De webcam werd niet als reden gegeven. Lijkt dus een algemeen 'probleem' voor de studio17?!
Al een update van de levertijden gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr.Roelski schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:24:
[...]

[...]

Zit ook erg te twijfelen of ik deze neem. Gelijk maar even gebeld of dat klopt met die levertijden, en inderdaad: het schijnt dat er een run is op de Studio 17 en iedereen wil 'm voor de kerst hebben. De webcam werd niet als reden gegeven. Lijkt dus een algemeen 'probleem' voor de studio17?!
Al een update van de levertijden gekregen?
Ik heb de volgende dag, nadat ik betaald had, een update naar 12 Januari gehad. Verder check ik vol verwachting vaak mijn mail, maar komt er tot nu to geen verlossend bericht :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHerbig
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-09 09:40
Ik heb er ook net een besteld. Zelfde verhaal:

Afbeeldingslocatie: http://i15.photobucket.com/albums/a361/EVassal/Dellvoortgang.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendulum
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 15:34
Idem, die van ons staat sinds 24 nov. ook in "werk in uitvoering".. Schiet niet echt op zo.
Op notebookreview.com staat een mooie review (doh..) , zijn er erg tevreden over. Alleen doet de site het nu niet :\ http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=5419

Verwachte leverdatum overigens: 4-Jan

[ Voor 21% gewijzigd door Pendulum op 09-12-2009 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
freekweb schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 17:06:
[...]

nope, alleen boven het toetsenbord
Dit is niet helemaal correct, Freekweb.

Op de nieuwe studio 17 (momenteel verkocht door Dell) staan er twee JBL speakers onderaan het toetsenbord (en subwoofer onderaan de laptop zelf).
Op de oudere studio 17 (wordt niet meer verkocht in Europa) stonden de speakers bovenaan het toestenbord (zonder subwoofer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 16:45:
nee, geen standaard toetsenbordverlichting bij mijn weten.
Hhhmmm, raar. Ik las al paar keer dat hij het wel heeft, andere keren dan weer niet (gaat wel degelijk over de nieuwe versie (1747))?? :(

Overigens, ik heb hem op 29 november 2009 besteld, en sinds gisteren is hij van 'werk in uitvoering' naar 'in productie' gegaan >:) 8) . Enig idee hoelang het nog zou duren vooraleer hij verstuurd wordt? _/-\o_ (Ohja, ik woon in België en heb hem dus ook op dell.be besteld :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 16:37:
[...]

Hhhmmm, raar. Ik las al paar keer dat hij het wel heeft, andere keren dan weer niet (gaat wel degelijk over de nieuwe versie (1747))?? :(
De backlight optie voor het toetsenbord is niet overal beschikbaar. Wij in België met het zeldzame azerty zijn meestal slachtoffer en zodoende biedt Dell deze optie niet aan bij ons.
Ik vrees dat ze het in de toekomst ook nooit zullen doen.

Je kan natuurlijk altijd overwegen een qwerty-toetsenbord te kopen met backlight op ebay (in de nabije toekomst zal je er wss vinden voor de studio 1747 aan, ik schat, 40$)

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Is de backlight optie eigenlijk standaard als je in nederland besteld?
Of moet je hier speciaal voor bellen?

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Zal er toch, netzoals bij de XPS16, wel standaard opzitten?

Sorry, ik verwar de Studio versie met de XPS versie. Studio is idd volgens mij niet standaard, XPS versies wel.

[ Voor 50% gewijzigd door Juancho op 10-12-2009 13:46 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Heb net gebeld naar DELL en de verkoper zei dat dat bij de studio i7 er niet bijzit en verwees naar de XPS serie...
Wat ik wel een beetje raar vind want in alle reviews zit het wel, dus ik denk dat hij misschien zelf niet echt weet hoe het zit.

• Mr Luky
  • Laatst online: 12:27
Iemand een idee hoe het zit met de warmte van dit toestel.

Verwijderd

Mr Luky schreef op donderdag 10 december 2009 @ 18:58:
Iemand een idee hoe het zit met de warmte van dit toestel.
Dat is in de recensie, die Pendulum al eerder op dit draadje heeft gezet, te lezen:

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=5419

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dinsdag, 8 december een Dell Studio 17 bestelt, status "in uitvoering"
verwachte levertijd 03 februari 2010
Hopelijk is de levertijd wel erg ruim ingeschat en krijg ik hem eerder :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 19:58:
Dinsdag, 8 december een Dell Studio 17 bestelt, status "in uitvoering"
verwachte levertijd 03 februari 2010
Hopelijk is de levertijd wel erg ruim ingeschat en krijg ik hem eerder :'(
Ik heb hem besteld op 29/11/2009. De verwachte leverdatum was 13/01/2010. Maar sinds 10/12/2009 is hij verzonden via UPS. Dus ik zal hem volgende week ergens krijgen (de week van 14/12) :) .

Bij mij in België gaat het dus nog redelijk vlug ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,

Ik ben van plan om ook een Dell Studio 17 notebook te bestellen en wel deze:

http://www1.euro.dell.com...e_laptops&s=dhs&cs=nldhs1

(laatste van de 4)

Heb ik een juiste keuze gemaakt? Laptop is vooral bedoeld voor fotobewerking en af en toe films kijken.
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:50:
Goedemiddag,

Ik ben van plan om ook een Dell Studio 17 notebook te bestellen en wel deze:

http://www1.euro.dell.com...e_laptops&s=dhs&cs=nldhs1

(laatste van de 4)

Heb ik een juiste keuze gemaakt? Laptop is vooral bedoeld voor fotobewerking en af en toe films kijken.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Voor fotobewerking en films kijken is het zeer zeker een geschikte laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je voor je snelle reactie. Heb je er zelf ook ervaring mee?

Zou je zelf ook voor deze kiezen of voor een ander merk? Ik wil namelijk wel rond deze prijsklasse zitten. Maar ik hoor van veel mensen dat een Dell een prima keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 18:48:
Dank je voor je snelle reactie. Heb je er zelf ook ervaring mee?

Zou je zelf ook voor deze kiezen of voor een ander merk? Ik wil namelijk wel rond deze prijsklasse zitten. Maar ik hoor van veel mensen dat een Dell een prima keuze is.
Ik ben op dit moment zelf in afwachting van mijn studio 17 (alleen met i7 720QM processor, verder gelijk aan jouw keuze).

http://www1.euro.dell.com...47&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn

Ik heb nu een Dell inspiron 9400 en heb er al 3 jaar plezier van. Daarnaast zal het ook lastig zijn om een vergelijkbare laptop te vinden voor de prijzen die Dell voor de studio 17 vraagt. Voor mij was de keuze dus niet zo lastig. Enige nadeel is de support die dell biedt tijdens het bestel/leveringsproces, hier moet je niet teveel van verwachten (gebrekkige engelstalige support vanuit india en een ordertracking site die verre van nauwkeurig is). In principe heb je die support ook niet nodig als alles goed gaat, dus grote kans dat je er niet mee te maken krijgt. Technische support is wel beter geregeld voor zover ik heb gehoord, ik heb het gelukkig nog nooit nodig gehad.

Levertijd voor mijn laptop staat vooralsnog op 2-2-2010 (waarschijnlijk ivm leveringsproblemen van de processor), maar ik ga ervan uit dat dit sneller wordt geleverd aangezien mijn bestelling al in productie is genomen. Laat je dus niet direct afschrikken door een eerste geschatte leverdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 19:41:
[...]

Ik ben op dit moment zelf in afwachting van mijn studio 17 (alleen met i7 720QM processor, verder gelijk aan jouw keuze).

http://www1.euro.dell.com...47&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn

Ik heb nu een Dell inspiron 9400 en heb er al 3 jaar plezier van. Daarnaast zal het ook lastig zijn om een vergelijkbare laptop te vinden voor de prijzen die Dell voor de studio 17 vraagt. Voor mij was de keuze dus niet zo lastig. Enige nadeel is de support die dell biedt tijdens het bestel/leveringsproces, hier moet je niet teveel van verwachten (gebrekkige engelstalige support vanuit india en een ordertracking site die verre van nauwkeurig is). In principe heb je die support ook niet nodig als alles goed gaat, dus grote kans dat je er niet mee te maken krijgt. Technische support is wel beter geregeld voor zover ik heb gehoord, ik heb het gelukkig nog nooit nodig gehad.

Levertijd voor mijn laptop staat vooralsnog op 2-2-2010 (waarschijnlijk ivm leveringsproblemen van de processor), maar ik ga ervan uit dat dit sneller wordt geleverd aangezien mijn bestelling al in productie is genomen. Laat je dus niet direct afschrikken door een eerste geschatte leverdatum.
Ach, dat er een lange levertijd is maakt mij niet zo heel veel uit. Vooral nu rond de feestdagen zal het wel megadruk zijn.

Heb zelf een XPS Dell desktop, heb ik nu haast 2 jaar en ben er nog steeds prima tevreden over. Dus sowieso vind ik Dell een goed merk, maar ik heb er eerlijk gezegd niet erg veel verstand van computers :)

Maar het is haast zeker dat ik deze notebook ga bestellen, maar wilde nog even een bevestiging van iemand hebben of deze notebook geschikt is voor photoshoppen. Maar dat is dus zo :)

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Studio 17.3 staat op verzonden :*) :*) :*) :*) :*)

Ik heb hem besteld op 26-11-2009 en de oorspronkelijke leverdatum stond op 16-01-2010. Er zitten trouwens behoorlijk veel extra's in. De wachttijd valt dus toch nog redelijk mee.

Ik heb overigens geen mail van de wijzigingen ontvangen. :?

P.S. de laptop wordt uit China verzonden!?!?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat kan ja, hij gaat eerst naar a'dam, vervolgens naar brussels, en vervolgens weer terug naar nederland, voordat ie word afgeleverd...

maar daar hebben we een appart topic voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfff.... ben ook een beetje aan het rondkijken...lastig hoor een goede keuze maken.

Momenteel twijfel ik tussen de Studio 17 en de XPS 16 (beide i7)

Voordelen Studio 17.

- numpad (ja kan er ook niks aan doen dat ik gewend ben zo te gamen :P )
- 17,3" tov 15,6"
- prijs
- JBL speakers (luister ook wel eens een audio stream op het werk)
- standaard 9 cell batterij

Voordelen XPS 16

- ATI 4670 tov 4650 (ga ik dat merken met gamen?)
- Mogelijkheid tot 2e HDD inbouwen (combi SSD en HDD)
- Verlicht toetsenbord

Wordt gek van mijzelf 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 01:30:
pfff.... ben ook een beetje aan het rondkijken...lastig hoor een goede keuze maken.

Momenteel twijfel ik tussen de Studio 17 en de XPS 16 (beide i7)

Voordelen Studio 17.

- numpad (ja kan er ook niks aan doen dat ik gewend ben zo te gamen :P )
- 17,3" tov 15,6"
- prijs
- JBL speakers (luister ook wel eens een audio stream op het werk)
- standaard 9 cell batterij

Voordelen XPS 16

- ATI 4670 tov 4650 (ga ik dat merken met gamen?)
- Mogelijkheid tot 2e HDD inbouwen (combi SSD en HDD)
- Verlicht toetsenbord

Wordt gek van mijzelf 8)7
Kleine opmerking ivm 2e HDD. De studio 17 heeft ook 2 hdd bays ;)

Verwijderd

Bij de XPS16 staat toch echt 15,6" en geen 16" of je moet er 240,- euro voor over hebben.
Dat vind ik persoonlijk net even teveel van het goede voor nog geen halve inch erbij ;-)
c-mattic schreef op woensdag 16 december 2009 @ 13:34:
[...]

Kleine opmerking ivm 2e HDD. De studio 17 heeft ook 2 hdd bays ;)
Kijk das goed nieuws bedankt voor de info _/-\o_
Weet je toevallig ook of je er gelijk de 2e bay bracket erbij krijgt ?

• c-mattic
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 09:54:
Kijk das goed nieuws bedankt voor de info _/-\o_
Weet je toevallig ook of je er gelijk de 2e bay bracket erbij krijgt ?
Ik kan het niet bevestigen.
Ik vermoed dat Dell deze niet zal toevoegen (kostenbesparing). De vraag werd ook al meerdere keren tevergeefs op het forum van notebookreview (engelse variant van tweakers) gesteld.
Normaal zou je deze bracket apart moeten kunnen bestellen bij Dell. Maar momenteel is dit niet het geval. Ook op Ebay staat hij nog niet te koop. In ieder geval reken op zo'n 10-20 eur voor een bracket via Ebay of Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-08 20:23

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

mijn versie besteld op 19/11/2009, stond op 23/12/2009 en nu plots verplaatst naar 3/02/2010 dit is wel een hele grote opschuiving.

Heeft iemand ervaring met dit en eventuele compensatie met de verschrikkelijke lange verzendings tijd ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf op 9-12-09 een Studio 17 bestelt, status staat nog steeds op "werk in uitvoering" verwachte leverdatum 03-02-10. Dus maar even 2 maanden levertijd en wachten duurt heeeeel lang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
MorosMyrddin schreef op maandag 21 december 2009 @ 09:30:
mijn versie besteld op 19/11/2009, stond op 23/12/2009 en nu plots verplaatst naar 3/02/2010 dit is wel een hele grote opschuiving.

Heeft iemand ervaring met dit en eventuele compensatie met de verschrikkelijke lange verzendings tijd ??
Bij mijn weten doet Dell niet aan compensatie ivm levertijden, maar het staat je vrij om er om te vragen natuurlijk.

Heb je er al een belletje/mailtje naar je verkoper aan gewaagd om te vragen waar de vertraging aan te wijten is, en indien er een onderdeel moeilijk leverbaar is, een alternatief aangeboden kan worden om de wachttijd te bekorten?
Of slik je dit voor zoete koek en kom je je hier beklagen? If so: daar is een ander topic voor..
Aangezien je bestelling al zo lang geleden geplaatst is, ben ik geneigd te denken dat een bepaald onderdeel in je configuratie moeilijk leverbaar is. Dit kan van alles zijn, van een wireless N-kaart tot een blauwe deksel.

Indien je info hebt waarom de levering zo lang is uitgesteld lezen we dat hier uiteraard graag!!! Dat is handige info voor andere tweakers die binnenkort willen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-08 20:23

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

bellen en mailen heb ik al meerdere keren gedaan, maar ze willen zich niet echt uitspreken over welk onderdeel nu vertraagt is.
dit is mijn config, gekocht als zakelijke klant:

Studio 1745 : Intel Core 2 Duo P7450(2.13GHz,1066MHz,3MB)
Display : 17.3in Full High Definition (1920X1080) LED with TrueLife
Memory : 4096MB (2x2048) 1333MHz DDR3 Dual Channel
Hard Drive : 1TB (2x500GB) Serial ATA (5400RPM) Dual HDD
Optical Drive : Blu-Ray Disc (DVD+/-RW + BD-ROM)
Graphics : 1 GB ATI Mobility Radeon HD 4650
Wireless : Intel Wireless Card Label - Core 2 Duo
Wireless : Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1X2) 1/2 MiniCard European

ik denk dat het vooral bij het scherm te zoeken is de vertraging, jammer genoeg is deze nodig
het is de eerste keer dat ik zo'n groot levering probleem krijg (toch al meer dan 10 bestellingen bij dell)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
MorosMyrddin schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 09:56:
bellen en mailen heb ik al meerdere keren gedaan, maar ze willen zich niet echt uitspreken over welk onderdeel nu vertraagt is.
[...]
ik denk dat het vooral bij het scherm te zoeken is de vertraging, jammer genoeg is deze nodig
het is de eerste keer dat ik zo'n groot levering probleem krijg (toch al meer dan 10 bestellingen bij dell)
Ik denk dat je een punt hebt wat betreft het scherm. Op notebookfurum heb ik ook dergelijke berichten gelezen.
De Studio 1747 is erg gewild op het moment. :)

Ik verwacht niet dat er een verschil is tussen de afhandeling van de bestellingen voor particulieren en zakelijke klanten (voor dit model).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Ik heb ook zopas een laptop gekocht bij Dell. Omdat het mijn eerste laptop is heb ik er niet zoveel verstand van. Toch heb ik gekozen voor een (goedkopere) Dell Studio 17.
  • Intel Pentium Dual Core-processor T4300 (2,1 GHz, 800 MHz, 1 MB cache)
  • 4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
  • 512MB ATI Mobility Radeon HD 4570
  • 320GB (5,400rpm) Serial ATA Hard Drive
  • 17.3 High Definition+ (1600x900) LED with TL
dat leek me wel een goede eerste laptop dus heb hem ook meteen online besteld.
Nu echter verschoot ik wel van de geschatte leveringsdatum. Deze is namelijk 02/02/2010. Ik heb de bestelling geplaats op 19/12/09...
Wordt de laptop echt zo laat geleverd of is er grote kans dat deze eerder wordt geleverd?

en is dit een goede eerste laptop? :)

mvg,
Kevin

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2009 13:14 . Reden: Rare zinsbouw ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:51

Nikeo

Jawelles

Ik ben benieuwd welke processor Dell in de toekomst gaat plaatsen in de studio 17. De mobiele corei5 processors verschijnen al heel stiekum in laptops.

Verder ben ik benieuwd hoe snel de HD4570 en 4670 worden vervangen door de opvolgers in de HD5000 serie. Weet iemand nog hoe snel Dell de 3000 mobility serie verving door de 4000 na introductie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Nikeo schreef op woensdag 23 december 2009 @ 16:37:
Ik ben benieuwd welke processor Dell in de toekomst gaat plaatsen in de studio 17. De mobiele corei5 processors verschijnen al heel stiekum in laptops.

Verder ben ik benieuwd hoe snel de HD4570 en 4670 worden vervangen door de opvolgers in de HD5000 serie. Weet iemand nog hoe snel Dell de 3000 mobility serie verving door de 4000 na introductie?
\ik weet nog wel dat we na de eerste update met de 256MB versie nooit meer de 512MB versie hebben mogen verwelkomen welke in de rest van de wereld wel beschikbaar was. Dit was voor mij een jaar geleden de reden om de nieuwe Studio 1747 af te wachten.
:)

Indien er een update komt, zijn we in .NL waarschijnlijk de laatsten voor wie deze bereikbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
guapper schreef op woensdag 23 december 2009 @ 19:53:
[...]

\ik weet nog wel dat we na de eerste update met de 256MB versie nooit meer de 512MB versie hebben mogen verwelkomen welke in de rest van de wereld wel beschikbaar was. Dit was voor mij een jaar geleden de reden om de nieuwe Studio 1747 af te wachten.
:)

Indien er een update komt, zijn we in .NL waarschijnlijk de laatsten voor wie deze bereikbaar wordt.
Ik vrees dat je gelijk zult hebben. Toch hoop ik altijd stiekem het omgekeerde :)

• guapper
c-mattic schreef op woensdag 23 december 2009 @ 20:05:
[...]
Ik vrees dat je gelijk zult hebben. Toch hoop ik altijd stiekem het omgekeerde :)
De levertijd baart me op het moment niet de meeste zorgen.
De berichten van de laatste dagen over de 7x piep/beep fout is vele malen erger. Als je na 2 maanden je laptop ontvangt en die houd het na een paar dagen voor gezien (diagnose 'overleden cpu/moederbord'; dat is pas een probleem. Ook de onduidelijkheid over wat de oorzaak is en de aangegeven problemen met te weinig sap uit de 90W voeding stemmen niet tot optimisme.
Dell helpt ook niet echt mee door geen commentaar te leveren op de problemen. Het enige nieuws dat we ontvangen is via onofficiele wegen, en dat geeft aan dat er voorlopig nog geen oplossing te verwachten is.

Ik was erg hoopvol over dit systeem, en stond eigenlijk op het punt om een bestelling te plaatsen, maar op het moment kan ik niemand positief advies geven over de Studio 1747, anders dan 'wacht nog een maand of 3 af wat er gaat gebeuren'.
Hetzelfde geld eigenlijk (in iets mindere mate) voor de XPS16, alleen heb je dan een betere ondersteuning vanuit Dell. Maar het probleem blijft uiteindelijk hetzelfde.

Jammer dat er zo weinig alternatieven zijn voor de Studio 17 als het gaat om prestaties/prijs (bij een goed werkend systeem!!!)

• c-mattic
guapper schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:52:
[...]

De levertijd baart me op het moment niet de meeste zorgen.
De berichten van de laatste dagen over de 7x piep/beep fout is vele malen erger. Als je na 2 maanden je laptop ontvangt en die houd het na een paar dagen voor gezien (diagnose 'overleden cpu/moederbord'; dat is pas een probleem. Ook de onduidelijkheid over wat de oorzaak is en de aangegeven problemen met te weinig sap uit de 90W voeding stemmen niet tot optimisme.
Dell helpt ook niet echt mee door geen commentaar te leveren op de problemen. Het enige nieuws dat we ontvangen is via onofficiele wegen, en dat geeft aan dat er voorlopig nog geen oplossing te verwachten is.

Ik was erg hoopvol over dit systeem, en stond eigenlijk op het punt om een bestelling te plaatsen, maar op het moment kan ik niemand positief advies geven over de Studio 1747, anders dan 'wacht nog een maand of 3 af wat er gaat gebeuren'.
Hetzelfde geld eigenlijk (in iets mindere mate) voor de XPS16, alleen heb je dan een betere ondersteuning vanuit Dell. Maar het probleem blijft uiteindelijk hetzelfde.

Jammer dat er zo weinig alternatieven zijn voor de Studio 17 als het gaat om prestaties/prijs (bij een goed werkend systeem!!!)
Ik maak me ook zorgen hoor. Heb mijn geplande bestelling van een studio 17 uitgesteld. Ik vind ook geen 17inch alternatief op de markt.
Ik hoop dat na de CES in Las vegas, en hopelijk de arrandale introductie, de studio 17 ook de arrandale krijgt.
Dit zou de studio 17 al wat energiezuiniger moeten maken. Oké, arrandales zijn geen quad-core, maar ze lijken (op papier) zeker niet onder te doen.

Natuurlijk blijf ik sceptisch, want een andere cpu verandert niets aan het moederbord probleem. Of wel?
De niet-core i7 cpu's hebben momenteel gelijk geen problemen...

Nou ja, zoals je zegt, best even afwachten en hopen op een oplossing of degelijke alternatieven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook al een Dell Studio 1747 besteld.
Na het lezen van bovenstaande ben ik maar eens wat verder gaan zoeken.
Ben o.a. dit tegengekomen:
http://en.community.dell.com/forums/t/19311065.aspx
http://www.notebookjourna...in-core-i7-nkas-nkrt-1607
http://www.notebookjourna...leme---dell-reagiert-1610

Klinkt allemaal niet echt hoopvol.
Heb dus mijn bestelling maar geannuleerd.
Ik ga nu maar op zoek naar een goed alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
c-mattic schreef op donderdag 24 december 2009 @ 17:02:
[...]Ik maak me ook zorgen hoor. Heb mijn geplande bestelling van een studio 17 uitgesteld. Ik vind ook geen 17inch alternatief op de markt.[...]
Wellicht gaat hier nog iets leuks uit naar voren komen.. ;)

@DHOX:
Bedankt voor de links; veel interessante info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casagrande2407
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-05 01:20
Beste allemaal,

Ik heb afgelopen maandag mijn dell 1747 ontvangen, het is die met core i7 met daarbij behorende standaard specs.

Vanochtend kreeg ik bij opstarten 7 piepjes te horen. Ik was al niet blij met het power management - bij opstarten met batterij altijd een zwart scherm en een 'dode' laptop, alleen op te lossen door koude herstart - maar dit slaat echt alles. En na wat zoekwerk is dit dus een probleem dat niet op zichzelf staat.

Wat me verder opviel is dat er geen bluetooth op het apparaat zit - had ik kunnen weten als ik had doorgevraagd, maar in deze categorie hoort dat er standaard op te zitten. Verder vind ik het jammer dat er geen lampjes voor bijv hdd en wlan op zitten. Tevens kun je niet zelf een tweede hd inbouwen, daar heb je een connector en inbouwplaatje voor nodig die nog niet beschikbaar zijn.

Tot slot valt het me op dat dell continu met de prijs van dit model aan het rommelen is. Mijn laatste check gisteren leeerde me dat de 7200 rpm hdd is vervangen door een 5400 rpm exemplaar. Ik weet niet of dit een diepere reden heeft - bij mij zit er een hitachi 500 GB in, mogelijk niet de beste in zijn soort? Te weinig ervaring om erover te oordelen helaas.

Al met al ben ik erg teleurgesteld in wat dell me geleverd heeft. Ik ga proberen mijn geld terug te krijgen en iets anders te kopen dat een paar 100 euro duurder is maar tenminste betrouwbaar werkt

Succes allen met de overpeinzingen.

Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
casagrande2407 schreef op zondag 27 december 2009 @ 12:30:
Beste allemaal,

Ik heb afgelopen maandag mijn dell 1747 ontvangen, het is die met core i7 met daarbij behorende standaard specs.

Vanochtend kreeg ik bij opstarten 7 piepjes te horen. Ik was al niet blij met het power management - bij opstarten met batterij altijd een zwart scherm en een 'dode' laptop, alleen op te lossen door koude herstart - maar dit slaat echt alles. En na wat zoekwerk is dit dus een probleem dat niet op zichzelf staat.
De herstart was vanuit standby of hybernate? Ik heb hier meer over gelezen, maar het is me nog steeds niet duidelijk waar het nu het meest mis gaat.
Toen je de 7 beeps kreeg, startte je toen ook op vanuit standby of hybernate??
Wat me verder opviel is dat er geen bluetooth op het apparaat zit - had ik kunnen weten als ik had doorgevraagd, maar in deze categorie hoort dat er standaard op te zitten. Verder vind ik het jammer dat er geen lampjes voor bijv hdd en wlan op zitten. Tevens kun je niet zelf een tweede hd inbouwen, daar heb je een connector en inbouwplaatje voor nodig die nog niet beschikbaar zijn.
Het ontbreken van bluetooth heeft, meen ik, te maken met (ontbrekende) onderdersteuning in windows 7. Ondertussen is deze bij telefonische bestelling wel beschikbaar, evenals een wifi-N kaart.
Het ontbreken van lampjes voor w-lan en hdd activiteit was me nog niet opgevallen. Dat is nu niet iets waar je direct op let, omdat dat al 15 jaar standaard is was... Dank je voor de tip.
Tot slot valt het me op dat dell continu met de prijs van dit model aan het rommelen is. Mijn laatste check gisteren leeerde me dat de 7200 rpm hdd is vervangen door een 5400 rpm exemplaar. Ik weet niet of dit een diepere reden heeft - bij mij zit er een hitachi 500 GB in, mogelijk niet de beste in zijn soort? Te weinig ervaring om erover te oordelen helaas.
Wijzigen van specs in aanbiedingen is standaard bij Dell, doen ze om een bepaalde prijsstelling te kunnen halen.
Al met al ben ik erg teleurgesteld in wat dell me geleverd heeft. Ik ga proberen mijn geld terug te krijgen en iets anders te kopen dat een paar 100 euro duurder is maar tenminste betrouwbaar werkt

Succes allen met de overpeinzingen.

Frank
Ik wens je veel succes met je zoektocht. Laat je weten wat je als alternatief hebt gevonden (specs-prijs)? Ik ben erg nieuwsgierig.
Misschien is het ook voor jou interessant om even de beurs in Las Vegas (begin januari) af te wachten om te zien wat er aan nieuw spul beschikbaar komt. Dit kan ook weer effect hebben op de prijsstelling van de huidige laptops (lees: voordeel/korting :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casagrande2407
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-05 01:20
Met dank aan DHOX voor de links kwam ik een bericht tegen waarin de auteur schreef dat het losmaken van de cmos batterij de sleutel tot de oplossing zou zijn.

Ik heb dit geprobeerd (connector losgehaald) en inderdaad, mijn dell start weer op. Zou het dan, zoals te lezen valt, een BIOS probleem zijn?

Ik ga dat niet afwachten, dat ding is in mijn ogen niet in orde en ik heb geen zin in gezeur over garantie dus ga de hard disk nu maar leegmaken en de laptop terugsturen voordat blijkt dat er toch nog een hardware probleem mee is.
guapper schreef op zondag 27 december 2009 @ 13:37:
[...]

De herstart was vanuit standby of hybernate? Ik heb hier meer over gelezen, maar het is me nog steeds niet duidelijk waar het nu het meest mis gaat.
Toen je de 7 beeps kreeg, startte je toen ook op vanuit standby of hybernate??
Dat was vanuit stand-by op de batterij stand. Het was me al opgevallen dat dat niet goed ging, maar omdat ik nog nooit problemen heb gehad met een laptop (en ik heb er al een paar versleten) dacht ik in eerste instantie dat ik de power saving niet goed had ingesteld. Na wat speurwerk blijkt dit ook een bekend fenomeen te zijn met deze laptop.

[...]
Het ontbreken van bluetooth heeft, meen ik, te maken met (ontbrekende) onderdersteuning in windows 7. Ondertussen is deze bij telefonische bestelling wel beschikbaar, evenals een wifi-N kaart.
Het ontbreken van lampjes voor w-lan en hdd activiteit was me nog niet opgevallen. Dat is nu niet iets waar je direct op let, omdat dat al 15 jaar standaard is was... Dank je voor de tip.
Ik was in de veronderstelling dat er wlan-n in zat, maar op de bestelbevestiging stond het inderdaad niet.
Al met al geven zulke dingen je toch te denken, ik geloof dat Dell die core i7 te vroeg op de markt heeft gedumpt in de hoop er marktaandeel mee terug te winnen.
Ik wens je veel succes met je zoektocht. Laat je weten wat je als alternatief hebt gevonden (specs-prijs)? Ik ben erg nieuwsgierig.
Misschien is het ook voor jou interessant om even de beurs in Las Vegas (begin januari) af te wachten om te zien wat er aan nieuw spul beschikbaar komt. Dit kan ook weer effect hebben op de prijsstelling van de huidige laptops (lees: voordeel/korting :)).
Eerst maar eens kijken of ik mijn geld terug kan krijgen. Mijn ouwe trouwe toshiba doet het nog prima en staat al 3 jaar lang dagelijks aan, nooit iets mee gehad. Nou schijnt dat bij Dell niet onmogelijk te zijn, ik ben alleen benieuwd of ik dat nog ga meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb afgelopen dinsdag mijn laptop gehad.

Zover ik kan zien werkt hij goed!! Ik ben ook erg tevreden over het super scherm en geluid. Dat is echt magnifiek!!

Het enige wat bij mij toe nu toe gebeurt is, is dat de laptop ging hangen toen ik wat aan het energiebeeer probeerde in te stellen. Ik geloof dat het gebeurde toen ik de batterij op 'hoge prestatie' 'probeerde te zetten. Ik heb dit niet nog een keer geprobeerd. De laptop starte na een harde reset gewoon weer op.

Verhalen over de b/g wireless en missende bluetooth vindt ik zielige verhalen; volgende keer gewoon beter opletten bij het bestellen. Ik heb N wireless en Bluetooth (zoals eerder in dit draadje) telefonisch bijbesteld.

Ik zal wel melden als ik andere of dezelfde problemen ondervindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
casagrande2407 schreef op zondag 27 december 2009 @ 18:44:
Met dank aan DHOX voor de links kwam ik een bericht tegen waarin de auteur schreef dat het losmaken van de cmos batterij de sleutel tot de oplossing zou zijn.

Ik heb dit geprobeerd (connector losgehaald) en inderdaad, mijn dell start weer op. Zou het dan, zoals te lezen valt, een BIOS probleem zijn?
Ik heb deze oplossing vanmiddag ook gelezen, maar had er nog geen bevestiging van gezien. Blij dat jij deze kan geven. :) Ik vraag me wel af of je dit aan Dell kun vertellen, zonder dat je garantie komt te vervallen. :o
Dat was vanuit stand-by op de batterij stand. Het was me al opgevallen dat dat niet goed ging, maar omdat ik nog nooit problemen heb gehad met een laptop (en ik heb er al een paar versleten) dacht ik in eerste instantie dat ik de power saving niet goed had ingesteld. Na wat speurwerk blijkt dit ook een bekend fenomeen te zijn met deze laptop. [...]
Al met al geven zulke dingen je toch te denken, ik geloof dat Dell die core i7 te vroeg op de markt heeft gedumpt in de hoop er marktaandeel mee terug te winnen.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, maar het staat ondertussen wel vast dat er iets grondig mis is met het bios, met name het deel wat de energieinstellingen regelt. Er zijn veel voorbeelden van Studio 1747's welke niet normaal uit standby en hybernate komen.
Daarnaast is de meegeleverde 90W voeding niet altijd toereikend (wordt vaak ook bloedheet) gebleken, en het bios verhinderd dat er meer uit de voeding gehaald wordt wanneer er bijvoorbeeld een 130W voeding gebruikt wordt. Voor de 1747 zou een 130W voeding dan ook standaard moeten zijn meen ik.
Ik ga dat niet afwachten, dat ding is in mijn ogen niet in orde en ik heb geen zin in gezeur over garantie dus ga de hard disk nu maar leegmaken en de laptop terugsturen voordat blijkt dat er toch nog een hardware probleem mee is.
[...]
Eerst maar eens kijken of ik mijn geld terug kan krijgen. Mijn ouwe trouwe toshiba doet het nog prima en staat al 3 jaar lang dagelijks aan, nooit iets mee gehad. Nou schijnt dat bij Dell niet onmogelijk te zijn, ik ben alleen benieuwd of ik dat nog ga meemaken.
De wet Koop op Afstand beschermt de consument door bindende regels bij koop via Internet. De belangrijkste zijn het recht op ontbinding van de koop binnen 7 werkdagen en de informatieplicht voor de verkoper. Dat wordt morgenvroeg om 9.00 bellen met Dell denk ik... Zoek even na wat je rechten precies zijn zou ik zeggen. Mag je je Dell ook gewoon terug sturen wanneer je er niet tevreden over bent??
Je hebt m nu wel gerepareert, dat zou in je nadeel kunnen gaan werken. :?

Nouja, je kunt de 7 beeps vast wel repliceren denk ik, waardoor ie t niet meer doet. :X
Pagina: 1 ... 3 ... 23 Laatste