Wat is een B+RG LED Display?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:40
Hallo Tweakers,

Vandaag kwam ik op de website van Dell bij de Studio 17 (de nieuwe i7 versie) een mij onbekend type beeldscherm tegen:
The optional Full HD (1920 x 1080) B+RG LED display’s 92% color gamut creates a LCD TV-like feel for watching movies and shows.
  • 17.3” Full HD (1080p) B+RG LED Display with TrueLife™ and Camera [add $150 or $5/month1]
  • 17.3” Full HD (1080p) B+RG LED Display with TrueLife™ and Camera/Facial Recognition SW [add $175 or $6/month1]
De beschrijving heeft het dus over een "LCD TV-like feel", maar ik heb geen idee wat ik me hier bij moet voorstellen, of hoe dit zich verhoud tot andere beeldschermen.

Google kon me hier niet bij helpen helaas..

Waar kun je een dergelijk scherm mee vergelijken? (Bijvoorbeeld de oude (WUXGA) CCFL TFT Truelife schermen van Dell?) Weet iemand hier meer over, of heeft iemand ervaring met dit type scherm?
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Voor geïnteresseerden een link naar een topic op GoT dat (de verhoudingen tussen) Wide Gamut, aRGB en sRGB behandeld:

Wide Gamut Monitor and sRGB Image Editing *klik*

Wiki over Gamut *klik*

(Technische) Info over B+RG heb ik overigens nog nergens terug kunnen vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door guapper op 24-10-2009 16:03 . Reden: wiki link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenflush
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 23:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Op de NL site van Dell wordt onder de tab 'ontwerp' gesproken van B+RG LED, maar in de keuzelijst bij het configureren van de laptop wordt het ander aangeduid:
  • 17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL [Inbegrepen in prijs]
  • 17.3" Full High Definition (1920x1080) LED with TL [meerprijs € 95,00 of € 4/maand1]
Overigens staat TL voor TrueLife.

Reviews of vergelijkingen met dit scherm ben ik nog niet tegen gekomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 22:43
B+RG is vrijwel zeker een verzinsel van Dell; ben het nog nooit ergens anders tegengekomen. Je kunt er dus alleen maar een slag naar slaan.

Gezien het feit dat ze over LEDs praten, zou je kunnen veronderstellen dat ze Rode, Groene en Blauwe LEDs gebruiken (dat hoeft zeker niet), en dan zou de '+' kunnen staan voor extra (vermogen in?) blauw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Normaal gesproken zou dit de volgorde van de subpixels aangeven. Naast de standaard RGB volgorde bestaan er ook nog enkele BGR of BRG schermen. Maakt op zich geen verschil hoewel je het wel even in Windows moet instellen als het niet automatisch gedetecteerd wordt. Waar de + in B+RG voor staat zou ik niet weten.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:20
Misschien heeft het te maken met dit: nieuws: Onderzoekers ontwikkelen beter 'blauw' voor oled-display
Het gaat in dit geval wel over oled schermen, en ik ben er vrij zeker van dat Dell deze niet gebruikt. Maar misschien bestaat er iets vergelijkbaars voor normale leds, en gebruikt Dell een verbeterde blauwe led. [/speculatie modus]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• guapper
Ik heb vernomen dat het Hardware ID vlgs de device manager het volgende is: AUO149D

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik gok dat het er om gaat dat blauw separaat in iedere pixel zit, en rood+groen samen in 1 led.
Dat heeft er mee te maken dat blauw in RGB leds vaak nogal zwak is. Zo compenseren ze voor het tekort aan blauw.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1