Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Robin4 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 14:46:
[...]

Kan je dat backlite keyboard US los bestellen? Gewoon zo aan de telefoon?
Wat is hier de prijs van? En wat is het artikelcode ervan?

Kan dit zo bij de nederlandse dell besteld worden?
Het US backlit partnummer is CPL-N659P, bestellen via email bij bnl_spareparts @ dell.com. Het kost 50 Euro excl. BTW en excl. 10 Euro verzendkosten.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na eerdere berichten over mijn 1520n Minicard voor WLAN, heb ik mijn refund binnen ook al heb ik de laptop nu al bijna 4 maanden. Ik ben nu van plan een Intel 5300 te kopen, Maar weten jullie misschien welk partnummer het is bij dell? en hoe duur want ik het liefst gewoon het kaartje bij dell kopen ivm garantie.

groetjes,
feijo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:56
8)7 vrijdagmiddag, zeg maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen

Ik ga morgen een laptop bestellen maar ik twijfel tussen:

Intel® Core™ i7 Mobile Processor 720QM (1,6 GHz, Turbo Mode tot 2,8 GHz, 6 MB L3-cache)
1 GB ATI Mobility Radeon™ HD 560v
4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf

en

INTEL® CORE™ i5-520M (2,4 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 2,93 GHZ, 3 MB CACHE)
1 GB ATI Mobility Radeon™ HD5470 grafische kaart
4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
500 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf

Ik dacht eerst aan I7 maar ik ken het verschil niet?

Toch al bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHerbig
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-09 09:40
Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 01:36:
Ik dacht eerst aan I7 maar ik ken het verschil niet?
Ik ben ook erg benieuwd naar de antwoorden hier op, want ik vraag me ook al maandenlang af wat nou precies de snellere processor zal zijn. Als ik op http://notebookspot.nl/charts/cpu/ kijk, zou ik ervanuit willen gaan dat hoe hoger in de lijst hoe sneller de processor is.
Afbeeldingslocatie: http://i15.photobucket.com/albums/a361/EVassal/cpuchart.jpg

Ik had een C2D T8100, plaats 49, en wilde een i7 720QM, plaats 4, gaan kopen. Helaas waren die niet leverbaar in 18,4", dus koos ik een middenweg (dacht ik): i3 350M, plaats 17.
Helaas is deze helemaal niet sneller*). Zou de i7 720QM dan wel sneller zijn? (Dan geef ik de i3 aan manlief en koop de i7 alsnog zodra die beschikbaar komt) :9

*) Hierbij gaat het om gewoon office of adobe werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellie2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-07-2023
Ik ben voor mijn ouders opzoek naar een 17" laptop. Budget technisch is redelijk krap (500 euro).
Heb zelf een 17" studio waar ik erg tevreden over ben, maar het instapmodel is boven hun budget (wil geen celeron). Daarom is de keuze gevallen op een Inspiron, met 4 GB geheugen en 320 GB HD.

Maar daarin zijn 2 keuzes nl. 1 met een Intel Integrated GMA 4500MHD en 1 met een 512MB ATI Mobility Radeon HD4330.

Prijsverschil is 60 euro. Als het heel veel verschil maakt voor ze ben ik bereid om zelf geld bij te leggen.

Ze gaan 'm voornamelijk gebruiken voor internetten, e-mail en het spelletje bookworm. Daarnaast hebben ze nog een desktop pc waar ze mee kunnen scannen. Misschien willen ze de scanner in de toekomst ook aan de laptop hangen, dat weet ik niet.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 00:43:
Na eerdere berichten over mijn 1520n Minicard voor WLAN, heb ik mijn refund binnen ook al heb ik de laptop nu al bijna 4 maanden. Ik ben nu van plan een Intel 5300 te kopen, Maar weten jullie misschien welk partnummer het is bij dell? en hoe duur want ik het liefst gewoon het kaartje bij dell kopen ivm garantie.

groetjes,
feijo
Ik heb een 6200AGN besteld (is helaas nog niet binnen). Ik heb een mailtje gestuurd naar bnl_spareparts @ dell.com. De 6200AGN kost me maar 20 Euro ex ex. Ik had een refund gekregen van 23 euro nogwat dus of eea met elkaar te maken heeft ?????
De 5300 heeft volgens mij 3 antenne aansluitingen en de Studio 17 heeft er maar 2, ik weet niet of dat wat uitmaakt? En kijk even of de 5300 een half kaartje is, anders past hij niet.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
guapper schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 14:50:
[...]

Ik heb persoonlijk een slechte ervaring met de servo-aansturing van deze apparaten, alweer een jaartje of wat terug, maar toch.

Als de eject-functie het niet meer doet, of het nu soft- of hardwarematig is, ben je je schijf kwijt. En Darwin zegt dat dat altijd gebeurt met de ene onmisbare CD/DVD terwijl je tegen een deadline of iets dergelijks aan zit.

Maar goed, de techniek zal tegenwoordig wel beter zijn en zo... :X :)
Nou echt kwijt ben je hem niet, dan zal je de dvd drive eruit moeten halen en opmaken zodat het schijfje uitkan. Dan is de drive toch al kapot en kan die richting de afvalbak..

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
kor952 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 17:07:
[...]

Het US backlit partnummer is CPL-N659P, bestellen via email bij bnl_spareparts @ dell.com. Het kost 50 Euro excl. BTW en excl. 10 Euro verzendkosten.
Kan ik het mailtje gewoon in het nederlands doen? Of is dit de amerikaanse afdeling.
Al vast bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Robin4 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 21:32:
[...]

Nou echt kwijt ben je hem niet, dan zal je de dvd drive eruit moeten halen en opmaken zodat het schijfje uitkan. Dan is de drive toch al kapot en kan die richting de afvalbak..
Nouja, dan ga je moeten kiezen tussen garantie of je DATA; het open maken zal waarschijnlijk met de slijptol of beitel gebeuren. Of je moet het geduld hebben om te wachten of je data nog met de post retour komt van het service center.

[ Voor 7% gewijzigd door guapper op 16-05-2010 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Robin4 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:27:
[...]

Kan ik het mailtje gewoon in het nederlands doen? Of is dit de amerikaanse afdeling.
Al vast bedankt voor de info
Ja ze zitten hier in Amsterdam, maar de onderdelen komen uit Ierland, dus het duurt even.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kor952 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 11:21:
[...]

Ik heb een 6200AGN besteld (is helaas nog niet binnen). Ik heb een mailtje gestuurd naar bnl_spareparts @ dell.com. De 6200AGN kost me maar 20 Euro ex ex. Ik had een refund gekregen van 23 euro nogwat dus of eea met elkaar te maken heeft ?????
De 5300 heeft volgens mij 3 antenne aansluitingen en de Studio 17 heeft er maar 2, ik weet niet of dat wat uitmaakt? En kijk even of de 5300 een half kaartje is, anders past hij niet.
beste kor952,

ik kreeg maar een refund van 15 :? wat is het productnummer van de 6200AGN dan bestel ik die ook;)
groetjes,
feijo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:44:
[...]

beste kor952,

ik kreeg maar een refund van 15 :? wat is het productnummer van de 6200AGN dan bestel ik die ook;)
groetjes,
feijo
Het bestelnummer is CPL-2GGYM. Als je nog een paar dagen kunt wachten met bestellen dan weet ik of t'ie het doet, hij is nl vandaag verzonden. Ik had er nl eerder al één via Ebay besteld maar die kreeg ik met geen mogelijkheid aan de praat waarschijnlijk door een foutieve PCI/VEN id. waardoor de driver niet wilde laden. Als ik hem handmatig forceerde te laden crashde Win 7 (BSOD).
Vwb die refund ik vond die van mij al te laag omdat de 1520 wifi kaart al 35 euro extra kost tov de standaard geleverde kaart. Ik had nog willen klagen maar nu blijkt bij Dell de 6200AGN net zo duur als mijn refund dus laat ik het maar zitten.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightForce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 13:25
Ik zit al een tijdje te kijken voor een mooie laptop, nu kan je ook 2 hd's er in gooien.
Raid is dat dan mogelijk of ondersteund het moederbord dat niet? Want die extra snelheid op Raid 0 is wel lekker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Heb gisteren de 2de hdd caddy besteld op de site van newmodeus.com
Had eerder op eentje geboden van ebay. Helaas werd deze zo duur dat ik hem niet gewonnen heb.
Om nou te wachten voor die caddy voor mijn dell studio 1749 had ik niet zo zin in.

Uiteindelijk was ik dit kwijt op newmodeus.com:

1 ea. Hard drive caddy for DELL Studio 1745, 1747, 1749 (2nd HDD bay) $26.95

--------------------------------------------------------------------------------

$26.95Sub-Total:

$15.00Zone Rates (Shipping to NL):

$41.95Total:

Dus kwam uit op 36 euro nog wat ongeveer.. Dus nog altijd goedkoper dat op ebay.

Daarnaast heb ik ze gemaild, of ze die backlite keyboard US wilde aanbieden.
Dit zouden ze nog overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Robin4 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 00:59:
Heb gisteren de 2de hdd caddy besteld op de site van newmodeus.com
Had eerder op eentje geboden van ebay. Helaas werd deze zo duur dat ik hem niet gewonnen heb.
Om nou te wachten voor die caddy voor mijn dell studio 1749 had ik niet zo zin in.

Uiteindelijk was ik dit kwijt op newmodeus.com:

1 ea. Hard drive caddy for DELL Studio 1745, 1747, 1749 (2nd HDD bay) $26.95

--------------------------------------------------------------------------------

$26.95Sub-Total:

$15.00Zone Rates (Shipping to NL):

$41.95Total:

Dus kwam uit op 36 euro nog wat ongeveer.. Dus nog altijd goedkoper dat op ebay.

Daarnaast heb ik ze gemaild, of ze die backlite keyboard US wilde aanbieden.
Dit zouden ze nog overleggen.
Ben je rechtstreeks bij Dell toch goedkoper uit, ik betaalde 26 Euro nogwat....voor precies hetzelfde.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Ik heb problemen om nieuwe ATI drivers te installeren op mijn 1747...

Wat ik doe....Ik download de nieuwste drivers, pak ze uit, draai Mobility Modder, vervolgens start ik setup van de gemodde driver, krijg een waarschuwing de de driver niet geauthoriseerd is, kies toch installeren. Krijg aan het eind van de installatie een vraagteken en de logfile zegt dat de installatie van de beeldschermdrivers mislukt is, ik heb dan wel de nieuwe versie van Control Center. Als ik zelf het eea in de .inf files wijzig dan laden de de nieuwe drivers wel maar dan heb ik weer de oude versie van Control Center. Iemand enig idee wat ik fout doe, of wat Mobility Modder vergeet te modden?

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds 10.3 heb je de modder niet meer nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 12:09:
sinds 10.3 heb je de modder niet meer nodig
Weet je dat zeker? Want bij mij wordt 10.4 (zonder mod) niet goed geïnstalleerd, niet dat ik een foutmelding krijg of zo, alles lijkt ok te gaan maar als je dan in controlcenter kijkt welke versie er aktief is zegt ie 9.7.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:44:
[...]

beste kor952,

groetjes,
feijo
Ik heb net de 6200AGN geïnstalleerd, en dat werkt als een trein, signaalsterkte staat weer op max. en wat vooral fijn is dat m'n Bluetooth het ook stukken beter doet.
Zie voor het bestel nummer mijn vorige bericht.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kor952 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 13:08:
[...]

Weet je dat zeker? Want bij mij wordt 10.4 (zonder mod) niet goed geïnstalleerd, niet dat ik een foutmelding krijg of zo, alles lijkt ok te gaan maar als je dan in controlcenter kijkt welke versie er aktief is zegt ie 9.7.
ja, ik draai op dit moment met 10.4

10.3 is idd niet helemaal lekker, maar met 10.4 zou het moeten lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:54:
[...]

ja, ik draai op dit moment met 10.4

10.3 is idd niet helemaal lekker, maar met 10.4 zou het moeten lukken
Ik heb nu na mijn bovengenoemde akties 10.4a draaiend, ik laat het maar zo, het werkt en dat is het belangrijkste.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Heb de 2de hdd er al erin zitten.
Toch best snel verstuurd uit canada in 2 a 3 werk dagen..

Inbouwen was echt een eitje en in 10 minuten gepiept.

Voor de leek onder ons:

Er kan maar tot 9,5mm dikke drives gemonteerd worden..

4 dikke schroefjes om de hdd in de caddy te bevestigen..

Eerst kijk je hoe de drive in de caddy moet, al snel zie je dit aan de losse connector.
Dan drive vast schroeven in caddy.
Connector erop. (Moet je niet vergeten het witte beschermkapje eraf te halen.)
Dan haak je hem zo in de sata connector (dus niet schuiven)
Dan de drive met 3 mini schroefjes vast zetten.

Dan klaar, pc aan een de drive word gedetecteerd!

Nou maar hopen dat de videokaart ook snel te vervangen zal zijn voor een mobilty 5830 of 5850..

[ Voor 6% gewijzigd door Robin4 op 19-05-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-08 23:10
Sorry dat ik hier een reactie plaats,
Ik heb een Dell Inspiron 1564, ook met die klote Dell 1520 N kaart.
Ik heb gisteren een mail gestuurd naar dell met de vraag of ik ook een refund kon krijgen voor die kaart.
Ik zat binnen de week maar hoe gaat het nu verder?, moet ik dat ding opsturen ofwat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Sgt.Roumen schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:48:
Sorry dat ik hier een reactie plaats,
Ik heb een Dell Inspiron 1564, ook met die klote Dell 1520 N kaart.
Ik heb gisteren een mail gestuurd naar dell met de vraag of ik ook een refund kon krijgen voor die kaart.
Ik zat binnen de week maar hoe gaat het nu verder?, moet ik dat ding opsturen ofwat?
Je hoeft niets terug te sturen, ik kreeg na ong 2 dagen een telefoontje (uit India) of ik maar mijn bank gegevens wilde opgeven. Mijn nieuwe 6200 AGN doet het nog steeds als een speer doorlopend meer dan 90% signaalsterkte. Bestel hem wel bij Dell want ik had er één van Ebay die kon ik niet aan de praat krijgen en is retour verkoper. Voor bestelnr. en emailadres zie een aantal mails terug.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een superbeknopte samenvatting van mijn ervaring:

Studio 17, enige afwijkingen de core i5-520m en Windows 7 prof. Eerste bestelling online ging mis omdat iDeal haperde. Bestelling werd toen automagisch omgezet in "maak het geld maar over", maar dat wilde ik niet. Per e-mail binnen een dag gecanceld.

Bestellen ging daarna allemaal prima, bezorgen mislukte want ik was er niet, maar ff UPS bellen en ik kon hem ophalen op het depot (10 minuutjes fietsen, gelukje).

Ik had hiervoor een HP6730, misschien goed om te weten wat mijn referentiekader is. Mijn ervaringen in een notendop:

- Raar designprintje dat ik niet verwacht had, de hele laptop is voorzien van een soort kettingschakelfiguurtje. Design boeit me niet echt, maar ik had het van tevoren niet gezien lol.

- Bij opendoen van klep "vervormt" de rand, het geeft een beetje mee. Voelt een beetje cheapo aan. Sowieso is het ding net een tandje minder robuust dan mijn HP, voor mijn gevoel. Vriendin heeft net een nieuwe HP Probook gehaald, en het verschil daarmee bevestigt mijn idee ook weer.

- Batterij rammelt, zit niet perfect opgesloten, echt raar.

Verder een supermachine, geen moment spijt. Het enige dat nu wel snel gefixed moet worden is die superirritante fan. Ik heb de bios upgrade naar versie A04 gedaan, maar daar is het eigenlijk erger van geworden. Als ik hem aanzet en 5 minuten wacht met inloggen begint ie op volle toeren te blazen en dat stopt niet meer. Soms begint dat dus spontaan, en een andere manier dan rebooten ken ik niet om het te stoppen.

Via bnl spareparts alvast een 2nd hdd caddy besteld, als het vakantiegeld binnen is haal ik een SSD. Vandaag zijn de schroefjes binnengekomen, ik dacht dat ik er 6 besteld had, maar je krijgt kennelijk wat spares (en oh ja, de caddy zat ook in de doos :).

Afbeeldingslocatie: http://img97.imageshack.us/img97/6079/img0252ek.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:12:
- Bij opendoen van klep "vervormt" de rand, het geeft een beetje mee. Voelt een beetje cheapo aan. Sowieso is het ding net een tandje minder robuust dan mijn HP, voor mijn gevoel. Vriendin heeft net een nieuwe HP Probook gehaald, en het verschil daarmee bevestigt mijn idee ook weer.
een probook is wel ff een klasse hoger, het schanier vind ik over het algemeen steviger dan de doorsnee consumentenlaptops
eens, dat hebben wel meer modellen van dell.
ik stoor me er niet aan, overigens.
"wat" spares :P

je kat heeft ook een nieuw hok gevonden zie ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-08 23:10
maar ik vroeg me af of je ook binnen de week moet zijn?, want ik zat dat wel maar ik heb nu na 2 dagen nog niets gehoord en vrees dat ik weer moet mailen, gaan ze hierover moeilijk doen?

en ik had iemand op ebay gevonden die de 6200agn verkoopt die het zou moeten doen met een inspiron 1564 . Tenminste dat zij hij.

http://cgi.ebay.nl/Dell-I...m2ead03c943#ht_1823wt_939

[ Voor 66% gewijzigd door Captain Obvious op 20-05-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Sgt.Roumen schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:54:
maar ik vroeg me af of je ook binnen de week moet zijn?, want ik zat dat wel maar ik heb nu na 2 dagen nog niets gehoord en vrees dat ik weer moet mailen, gaan ze hierover moeilijk doen?

en ik had iemand op ebay gevonden die de 6200agn verkoopt die het zou moeten doen met een inspiron 1564 . Tenminste dat zij hij.

http://cgi.ebay.nl/Dell-I...m2ead03c943#ht_1823wt_939
Als je volgende week nog niets gehoord hebt kun je altijd nog een nieuw mailtje sturen. Bij Dell kostte mij het kaartje 20 Euro ex BTW en ex verzendkosten (10 Euro). Je kunt altijd een bestelling doen bij Dell (bnl_spareparts @ dell.com) je krijgt dan een offerte die 10 of 15 dagen geldig is dan kun je zien waar je het goedkoopst uit bent.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 15:49

Stropdas

Insert subtitle here

Sinds 3 weken heb ik er ook een. Ik heb de HDD verkocht en de SSD uit mijn oude overgezet. Ik heb nog wel een trage schijf liggen die er eventueel in kan. Weet iemand of het ook mogelijk is om meerdere caddy's voor die 2e bay te bestellen? Verzendkosten hoef je dan maar 1 keer te betalen neem ik aan

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:12:
Even een superbeknopte samenvatting van mijn ervaring:

Studio 17, enige afwijkingen de core i5-520m en Windows 7 prof. Eerste bestelling online ging mis omdat iDeal haperde. Bestelling werd toen automagisch omgezet in "maak het geld maar over", maar dat wilde ik niet. Per e-mail binnen een dag gecanceld.

Bestellen ging daarna allemaal prima, bezorgen mislukte want ik was er niet, maar ff UPS bellen en ik kon hem ophalen op het depot (10 minuutjes fietsen, gelukje).

Ik had hiervoor een HP6730, misschien goed om te weten wat mijn referentiekader is. Mijn ervaringen in een notendop:

- Raar designprintje dat ik niet verwacht had, de hele laptop is voorzien van een soort kettingschakelfiguurtje. Design boeit me niet echt, maar ik had het van tevoren niet gezien lol.

Verder een supermachine, geen moment spijt. Het enige dat nu wel snel gefixed moet worden is die superirritante fan. Ik heb de bios upgrade naar versie A04 gedaan, maar daar is het eigenlijk erger van geworden. Als ik hem aanzet en 5 minuten wacht met inloggen begint ie op volle toeren te blazen en dat stopt niet meer. Soms begint dat dus spontaan, en een andere manier dan rebooten ken ik niet om het te stoppen.

Via bnl spareparts alvast een 2nd hdd caddy besteld, als het vakantiegeld binnen is haal ik een SSD. Vandaag zijn de schroefjes binnengekomen, ik dacht dat ik er 6 besteld had, maar je krijgt kennelijk wat spares (en oh ja, de caddy zat ook in de doos :).
Ik vind die chainlinks voor een standaard behuizing wel mooier eruit zien dan zo`n saai kaal grijze ondergrond.

Dat de rand vervormt een beetje heb ik ook een beetje last van, maar ik stoor me er niet aan..

Met rammelen van de batterij heb ik nergens last van. Heb zelf hem met 9 cells genomen en die accu zit er perfect erin..

Ik heb ook bios A03 erin zitten. Persoonlijk wacht ik liever met de bios te flashen, zoals ik al dacht word het alleen maar erger met een nieuwe bios. Heb met deze bios nergens last van geblaas met me core i3 330m. Hij is hier echt lekker stil.

Hdd caddy heb ik besteld via modeus.com .. was gewoon een complete kit met schroeven en alles erbij wat je nodig hebt.. Sinds dient draait me 2de hdd er ook in.

Binnenkort ook maar eens voor een SSD kijken (hoop dat het de 240GB gaat worden van corsair)
En me geheugen nog een upgrade geven van 2GB naar 4GB..

Ik vind het nog de beste notebook die ik ooit gehad hebt.

Enigste nadeel vind ik de plaatsing van de speakers, je gaat er tevaak met je polsen overheen zodat dan het geluid vervormt..

Ook de koeling van de notebook vind ik slecht, had liever een gescheiden systeem gezien. Dan had ik ook een wat zwaarder GPU upgrade kunnen plaatsen.. Hoop er op ze minst nog een Mobility 5830 erin te kunnen plaatsen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robin4 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 16:58:
Ook de koeling van de notebook vind ik slecht, had liever een gescheiden systeem gezien. Dan had ik ook een wat zwaarder GPU upgrade kunnen plaatsen.. Hoop er op ze minst nog een Mobility 5830 erin te kunnen plaatsen. :P
in dat geval moeten er wel 2 fans in he? iets zegt me dat dat niet handig is in een notebook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
kor952 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:58:
[...]

Ik heb net de 6200AGN geïnstalleerd, en dat werkt als een trein, signaalsterkte staat weer op max. en wat vooral fijn is dat m'n Bluetooth het ook stukken beter doet.
Zie voor het bestel nummer mijn vorige bericht.
Bedankt, ik heb hem ook besteld. Die 1520 komt me keel nou wel uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk mijn dell studio binnen, is de behuizing zeer slecht afgewerkt :(!.

Aan de voorkant bij mijn Touchpad is de behuizing losgeschoten (alsof de lijm niet goed gedroogd is).
Well is de support van Dell super :) ik heb hier een ticket voor aangemaakt en er wordt een nieuwe studio mijn kant opgestuurd!

Tevens mag ik deze houden totdat de andere notebook binnen is.
Ik ondervind tevens ook problemen met de 1520, en heb hier tegelijkertijd ook een ticket voor aangemaakt.
Hier zou Dell op terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:00
Wat voor problemen worden er zoal ondervonden met de 1520?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 17:37
Heb vandaag na een week deze thread t lezen ook een Studio 17 gekocht:

INTEL® CORE™ i3-330M (2,13 GHZ, VIER THREADS, 3 MB CACHE)
Geheugen 4.096 MB 1067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Grafische kaart 1 GB ATI Mobility Radeon HD 5650
Harde schijf 320GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive
Draadloze connectiviteit Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g)
Standaardondersteuning 1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
Services en Support 6 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc
Primaire Batterij
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
LCD-scherm 17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL

Prijs zonder kortingen : 851,-
Met kortingen: 634,-

Aangezien ik al een legale windows 7 heb, zal ik de licentie van windows en viruscanner niet accepteren,
Works 9 twijfel ik, daar krijg je niet veel voor terug en ik gebruik nu nog een beta versie van office 2010.

Wilde eerst een 9 cell batterij bestellen, maar als ik op Ebay kijk kan ik met iets meer ook een 9 cell batterij kopen..

Ben van plan om eerst een disk image te maken van huidige schrijf voordat ik alles opnieuw installeer.

Ben zeer benieuwd wanneer ik mijn nieuwe laptop krijg. :9~ :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
waar heb je deze gekocht?
is deze beter dan de 4965AGN?

deze kan in mijn xps 1330 toch?
Robin4 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 17:33:
[...]

Bedankt, ik heb hem ook besteld. Die 1520 komt me keel nou wel uit..

[ Voor 6% gewijzigd door angelico66 op 22-05-2010 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

angelico66 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 23:33:
waar heb je deze gekocht?
is deze beter dan de 4965AGN?

deze kan in mijn xps 1330 toch?

[...]
Gekocht bij Dell, lees voorgaande berichten hierover in de laatste 2 à 3 pagina's.
Ik heb in mijn Compal ook een 4965AGN en die doet niet onder voor de 6200AGN.
De 6200AGN is een half kaartje met 2 antenne aansluitingen de 4965AGN een fullsize kaartje met 3 antenne aansluitingen, Wat er wel of niet in de XPS 1330 past weet ik niet.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Ik heb nu ruim een maand de 1747, en ik ben benieuwd naar reacties op het onderstaande.

Van af het moment dat de 1747 volledig geïnstalleerd was, vallen zijn prestaties me eigenlijk een beetje tegen. Mijn vorige notebook was/is een Compal IFL90, Core2Duo T7500 2.2 Ghz, PM945, ICH8, Seagate ST9 320GB, Nvidia 8600 GTM met 256MB DDR2, Windows 7 Ultimate 64 bit.
Ik had de verwachting dat de 1747 dit apparaat met gemaak zou verslaan maar gevoelsmatig is dat niet zo, ik heb dezelfde versie van Win 7 op de 1747 geïnstalleerd.
De boot time (volgens het Win 7 logboek) van de Compal 77 sec, van de 1747 83 sec (Seagate ST9 500GB). Beide notebooks staan ingesteld op 'hoge prestaties'.
Verder heb ik er op gelet dat er zo weinig mogelijk automatisch wordt opgestart en dat beide zo gelijk als mogelijk staan ingesteld. Natuurlijk loopt Quickset niet op de Compal en zo zijn er ook dingen van de Compal die niet op de Dell opgestart worden.
Het beeldscherm van de Dell is een stuk mooier, heldere kleuren, hogere resolutie maar als er windows openen vind ik dat wat sponzig ogen niet echt flitsend, en voor mijn gevoel trager als op de Compal.
Gewone disk i/o is op de 1747 ook niet sneller. Het enige wanneer de 1747 het echt wint van de Compal is als ik een DVD omzet naar een avi bestand, maar niet zoveel sneller als de processor benchmarks doen verwachten, maar dat zal wel weer met de disk i/o te maken hebben.
Wat echt irriteert is de Bluetooth van de 1747 deze wordt erg hakkelig (BT muis) wanneer er veel disk i/o is, ik had ergens gelezen dat wanneer je ooit AHCI op IDE hebt gezet in de Bios settings dat die een mogelijke oorzaak hiervoor kon zijn, oplossing zou zijn op de standaard waarden te herstellen in de Bios. Dit helpt enigzins net zoals het vervangen van de 1520 WiFi door een 6200AGN, maar ik merk het nog steeds als er veel disk i/o is. Op de Compal heb ik geen enkel probleem met BT.
Ik vind de 1747 een prettige notebook maar ik had hogere prestaties verwacht. Kan het zijn dat het met de lagere standaard klok frequentie (1.6 tov 2.2 GHz) te maken heeft? Zijn de ATI drivers misschien trager/slechter dan de Nvidia drivers? Kortom ik zou graag begrijpen waarom ik bovengenoemde ervaringen heb.
Ik heb inmiddels een Intel X25 SSD 160GB als opstart disk geïnstalleerd gaat wel sneller (boottime 34-38 sec) maar nog steeds heb ik niet dat racemonster gevoel.
Ik heb overigens dezelfde ervaring als ik ipv Win 7 Ultimate, XP pro op beide notebooks vergelijk. XP pro staat dan op een externe HDD, natuurlijk heeft ieder notebook zijn eigen XP Pro HDD dit ivm met de verschillen in de hardware.
Bedankt vast voor reacties

[ Voor 4% gewijzigd door kor952 op 23-05-2010 01:08 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
henkna schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 20:30:
Wat voor problemen worden er zoal ondervonden met de 1520?
Hij is traag, kan slechte verbinding hebben.. En paginas laden met wat lag..
Heb hem hier nou aan de kabel hangen..

Binnenkort maar eens kijken of het mogelijk is om er een Mobility 5870 1GB GDDR5 erin te zetten.
Ik weet dat hij kwa hitte wel redelijk extreem is, maar zit te denken om de kaart toch te down clocken.(aanpassen in vbios)
Dus dan gaat het verbruik dik omlaag, heb je toch GDDR5 geheugen. En toch genoeg performance.
Ik vind de 5650 zeker niet slecht, maar het is wel erg jammer dat zo`n `dikke` notebook als vandaag kwa prestaties een redelijk game als vandaag nog moeite mee heeft..

Waarschijnlijk clock ik hem zo rond de 5830 en de 5850.. :9
Andere videokaarten zijn niet echt een oplossing. Of ze zijn te oud, of ze maken nog meer hitte..
En de mobility 5870 1GB is zowat de enigste beetje snelle directx 11 kaart die er los te koop is.. alleen moet kwa formaat wel in deze notebook passen. (Dus maar duimen dat er mxm 3 B erin zal passen.)

[ Voor 4% gewijzigd door Robin4 op 23-05-2010 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Robin4 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 01:40:
[...]

Hij is traag, kan slechte verbinding hebben.. En paginas laden met wat lag..
Heb hem hier nou aan de kabel hangen..

Binnenkort maar eens kijken of het mogelijk is om er een Mobility 5870 1GB GDDR5 erin te zetten.
Ik weet dat hij kwa hitte wel redelijk extreem is, maar zit te denken om de kaart toch te down clocken.(aanpassen in vbios)
Dus dan gaat het verbruik dik omlaag, heb je toch GDDR5 geheugen. En toch genoeg performance.
Ik vind de 5650 zeker niet slecht, maar het is wel erg jammer dat zo`n `dikke` notebook als vandaag kwa prestaties een redelijk game als vandaag nog moeite mee heeft..

Waarschijnlijk clock ik hem zo rond de 5830 en de 5850.. :9
Andere videokaarten zijn niet echt een oplossing. Of ze zijn te oud, of ze maken nog meer hitte..
En de mobility 5870 1GB is zowat de enigste beetje snelle directx 11 kaart die er los te koop is.. alleen moet kwa formaat wel in deze notebook passen. (Dus maar duimen dat er mxm 3 B erin zal passen.)
Ik lees toch met enige verwondering jouw berichten omtrent het vervangen van de GPU. Volgens mij zit deze nl. op het moederbord gesoldeerd en is dus niet te vervangen. Of zijn er externe kaarten die via de PCI express card slot werken?

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die zijn er wel, ze zijn aleen zwaar overpriced en passen niet in de studio 17 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
Heb gisternacht een orderbevesteging gekregen, verwachte lever datum 8-juni-2010. hopelijk eerder.

Enige probleem is dat de Services en Support 6 jaar Collect & Return Hardware Support niet op de bijgeleverde PDF staat, daarover heb ik gemailed, hopelijk krijg ik binnenkort een antwoord.

In mijn ogen kan het geen fout zijn, paar dagen geleden koste een systeem 40 euro minder en met een 500GB 7200 toeren disk. nu is het duurder en 320GB. dus waarom zou het niet vervangen zijn door 6 jaar Collect & Return Hardware Support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
6 jaar support is nog te doen. Als het een fout is horen ze een mailtje te sturen. en niet alleen een ordebevestiging die het corrigeert. En voor een Noob is het wel normaal, was eerst met 500 GB disk nu 320Gb en 40 euro duurder. prijsverschil zit voor mij in de extra support. en als ik bij media markt iets koop bijv. een Asus waar al meer dan 1 jaar op zit kan ik ook meer bij kopen, volgens mij nog 3 a 4 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste kor952,

Ik heb Dell een een mailtje gestuurd voor de 6200AGN dus ik verwacht het kaartje spoedig. Maar wat moet ik allemaal doen om dat kaartje te installeren? ik weet dat je het T-vormige deel aan de onderkant van de laptop eraf moet halen en dan de kaartjes verwisselen (allemaal kabeltjes?) en dan denk ik de driver erop zetten en zou die het dan moeten doen?
groetjes,
feijo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als jij akkoord gaat met de orderbevestiging ga jij akkoord met 1 jaar garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 10:28:
beste kor952,

Ik heb Dell een een mailtje gestuurd voor de 6200AGN dus ik verwacht het kaartje spoedig. Maar wat moet ik allemaal doen om dat kaartje te installeren? ik weet dat je het T-vormige deel aan de onderkant van de laptop eraf moet halen en dan de kaartjes verwisselen (allemaal kabeltjes?) en dan denk ik de driver erop zetten en zou die het dan moeten doen?
groetjes,
feijo
Het kaartje zit met één schroefje vast. Voor je het oude losschroeft eerst even heel voorzichtig de antenne aansluitingen loshalen. Dan het nieuwe kaartje erin en de antenne aansluitingen er weer op (gaat redelijk lastig, doe het met je vingers en niet met een tangetje, die kunnen de connectortjes beschadigen). Ik heb de Dell DW 1520 software gedeïnstalleerd voor ik de nieuwe Intel software heb geïnstalleerd, dan weet je zeker dat de oude software de nieuwe niet in de weg zit.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeeder
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-07-2023
Heb er ook eentje besteld. Met touchscreen! Ben ik zeer benieuwd naar! Ook de mijne wordt verwacht op 8 juni '10. Al hoop ik dat het sneller komt. Hieronder de specificaties. Alles bij elkaar heb ik deze 1040 euro betaald. Met alle kortingen afgetrokken.
Wanneer ik hem heb ontvangen laat ik wel iets weten hoe ik hem vind. Tot dan blijf ik dit topic stilletjes volgen...

Specificaties:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
 Studio 1747 : Intel i7-720QM(1.6GHz) Mobile CPU
N0574908
Display : 17.3in High Definition+ (1600X900) TL Multi Touch
Palmrest : Silver Chainlink with Black Chainlink Cover only
Camera : Integrated 2.0 Mega Pixel Camera (Touch Screen Only)
LCD Back Cover : Black Chainlink (Touch Screen Only)
Ship Accessory : Dutch Docs
Resource DVD : Studio 1747 Diagnostics and Drivers
Memory : 4096MB (2x2048) 1333MHz DDR3 Dual Channel
Hard Drive : 500GB Serial ATA (7200RPM)
Optical Drive : 8X DVD+/-RW Drive including software (Win 7 Only)
Power Cord : European 1M
Power Supply : Inspiron 90W AC Adapter
Battery : Primary 9-cell 85W/HR LI-ION
Carry Case : Not Included
Graphics : 1 GB ATI Mobility Radeon HD 560v
No Bluetooth Upgrade
Wireless : Dell Wireless 1397 (802.11 b/g) Mini Card European
Wireless : Wireless Label CI7
Keyboard : Internal Belgian Azerty Keyboard
Operating System : Dutch Genuine Windows 7 Home Premium (64 BIT)
OS Media : Not Included
Dutch - Microsoft Works 9.0
Software : Datasafe Local 2.0 Basic
Software : Skype for Windows
AntiVirus : McAfee® SecurityCenter 15 Month Subscription
One free Dell Expert call to help with your PC queries within 60 days of purchase
Standard Service - 1 year of coverage included with your PC
No Warranty Upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
Standaardondersteuning 1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
Services en Support 6 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc
Primaire Batterij 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)

Prijs zonder kortingen : 851,-
Met kortingen: 634,-

Mijn Bestelling is vandaag verzonden, besteldatum was 22 mei.

Ook heb ik een reactie op die 6 jaar support:

We are terribly sorry if the 6-years warranty was not included in the order. This was due to a technical glitch. Once the order is delivered we would escalate the issue to the concerned department to ensure that the warranty is activated on our records.

Regards,
Prasad Chintamaneni
Dell Online Customer Services.

Dus bevestiging dat ik het krijg, mocht ik hierna toch problemen mee hebben kan ik deze beloofte gebruiken om wat korting te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
kor952 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 02:14:
[...]

Ik lees toch met enige verwondering jouw berichten omtrent het vervangen van de GPU. Volgens mij zit deze nl. op het moederbord gesoldeerd en is dus niet te vervangen. Of zijn er externe kaarten die via de PCI express card slot werken?
MXM = Pci-express (zie ook GPU-z want die geeft het ook aan dat het pci-express is)

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/210n8sk.jpg

Via de PCI express card slot zou het wel kunnen, alleen deze heeft maar 4 a 8 lanes wat niet de snelheid echt ten goede komt.

De 5650 mobility 1GB GDDR3 zou een MXM 3 kaart eigenlijk moeten zijn. Dit aangezien de Alienware serie(Alienware M17x) van de nieuwere modellen je ook 260mGTX, 280mGTX, mobility 5870, 5870 crossfire kunt krijgen en dit zijn allemaal mxm 3 type B videokaarten.(en geloof me die zitten echt niet gesoldeerd)

Intel® Core™ i5 Processor 520M (2,40 GHz, 3 MB cache)
Genuine Windows® 7 Home Premium, 64bit, Dutch
17-inch WXGA Dual CCFL-breedbeeldscherm (1.440 x 900) – meer dan HD (900p)
Single 1GB ATI® Mobility Radeon™ HD 5870
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
160 GB (7.200 rpm) harde schijf met Free Fall-sensor
8X DVD+/- RW Optical Drive (DVD & CD read and write)
45 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc
Geen beveiliging/antivirusbeveiliging

Dat zou gewoon een losse MXM board moeten zijn, en ik denk dat het in de Studio laptops niet anders is.

Die kaarten komen allemaal van ATI of nvidia. Dell zelf doet ze eigen videokaart bios erin flashen. En dan is het een dell eigens kaart. Dus als je ergens zo`n kaart kan kopen en een dell bios erin kan flashen dan zou het moeten werken, mits het moederbord bios geen blockering heeft en de kaart gewoon accepteerd.

Alleen Intel oplossing en SIS en dat soort dingen worden vaak gesoldeerd.

Dus waarschijnlijk werkt die Dell 5870 ook in de studio, aangezien de vendor ID precies het zelfde zijn.

En als je via de bios de clock snelheden verlaagd (dus aka 5850 = een lager geclockte 5870)
Dan heb je dus een 5850 videokaart.

Met een beetje tunen zou deze kaart best rond de 30watt specificaties kunnen blijven en dus prima in de studio werken.

Alleen de 4570 zou een mxm3 type A moeten zijn
Nou heb ik totaal geen ervaring met een dell hoe hun werken met de aansluiting van de videokaart.

Maar in me vorige FJS PI 1536 -> Geflashed met Alienware M5500
Afbeeldingslocatie: http://regmedia.co.uk/2006/04/04/amilo_pi_1536_front2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.google.nl/url?source=imgres&ct=img&q=http://regmedia.co.uk/2006/07/21/alienware_m5500_front.jpg&ei=gwD9S42COo2u4Qa10aGxCA&sa=X&oi=image_landing_page_redirect&ct=legacy&usg=AFQjCNEvpxMvQJYC4hbgE9izsVrp-UTb6w

Tot aan de mobililty 4650 en 4670 was het mxm2.1 (wel in extreem beperkte oplage) Want deze kaarten zijn makkelijker te krijgen voor de MXM 3 spec. Alle oudere kaarten zijn allemaal MXM 2.0 /2.1
De nieuwere worden allemaal van type MXM 3 specs voor zien.

Verschil tussen A en B:

Type B is langer en heeft een extern powerboard erbij zitten. (dus alleen voor kaarten die vrij veel stroom nodig hebben.
Type A is korter en heeft dit powerboard niet of minder uitgebreid en dus alleen voor low cost kaarten.

A en B zijn volgens allebei met elkaar uit te wisselen, want connector is het zelfde.

Als je een B in een A notebook wilt plaatsen moet je wel ruimte hebben voor een B, anders zal het niet gaan passen en dus alleen kunnen er A kaarten in.

Draaide zowat bijna alles erop. En die was mxm 2.1

Dus ik weet wel wat ik aan het doen ben.

Heb inmiddels de back lit US keyboard en een 6200 AGN wifi module in bestelling staan.
Dus soon maar eens de notebook uit elkaar trekken om te zien wat voor soort videokaart adapter erin zit.

Dan heb ik:

2de notebook HDD kooi
Backlite keyboard
6200 AGN Wifi (vervanger voor me huidige 1520 half mini N card)

Volgende optie word:

Kijken naar de videokaart mogelijkheden..
Windows HP upgraden naar minimaal professional.

Als ik iets met de videokaart kan doen daarna processor upgrade geven
en 2GB upgraden naar 4GB 1333Mhz.

Zat eigenlijk eerst te denken om voor quad core te gaan, maar zie er denk ik toch vanaf. Omdat ze niet perse sneller hoeven te zijn (wegens de traag geclockte cores) En door de 45nm techniek verbruiken ze mij niet iets te veel en wil gaan tot 35wTDP. Dus waarschijnlijk een Core i5 540m, of een Core i7 620m.

[ Voor 64% gewijzigd door Robin4 op 26-05-2010 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
kor952 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 01:00:
Ik heb nu ruim een maand de 1747, en ik ben benieuwd naar reacties op het onderstaande.

Van af het moment dat de 1747 volledig geïnstalleerd was, vallen zijn prestaties me eigenlijk een beetje tegen. Mijn vorige notebook was/is een Compal IFL90, Core2Duo T7500 2.2 Ghz, PM945, ICH8, Seagate ST9 320GB, Nvidia 8600 GTM met 256MB DDR2, Windows 7 Ultimate 64 bit.
Ik had de verwachting dat de 1747 dit apparaat met gemaak zou verslaan maar gevoelsmatig is dat niet zo, ik heb dezelfde versie van Win 7 op de 1747 geïnstalleerd.
De boot time (volgens het Win 7 logboek) van de Compal 77 sec, van de 1747 83 sec (Seagate ST9 500GB). Beide notebooks staan ingesteld op 'hoge prestaties'.
Verder heb ik er op gelet dat er zo weinig mogelijk automatisch wordt opgestart en dat beide zo gelijk als mogelijk staan ingesteld. Natuurlijk loopt Quickset niet op de Compal en zo zijn er ook dingen van de Compal die niet op de Dell opgestart worden.
Het beeldscherm van de Dell is een stuk mooier, heldere kleuren, hogere resolutie maar als er windows openen vind ik dat wat sponzig ogen niet echt flitsend, en voor mijn gevoel trager als op de Compal.
Gewone disk i/o is op de 1747 ook niet sneller. Het enige wanneer de 1747 het echt wint van de Compal is als ik een DVD omzet naar een avi bestand, maar niet zoveel sneller als de processor benchmarks doen verwachten, maar dat zal wel weer met de disk i/o te maken hebben.
Wat echt irriteert is de Bluetooth van de 1747 deze wordt erg hakkelig (BT muis) wanneer er veel disk i/o is, ik had ergens gelezen dat wanneer je ooit AHCI op IDE hebt gezet in de Bios settings dat die een mogelijke oorzaak hiervoor kon zijn, oplossing zou zijn op de standaard waarden te herstellen in de Bios. Dit helpt enigzins net zoals het vervangen van de 1520 WiFi door een 6200AGN, maar ik merk het nog steeds als er veel disk i/o is. Op de Compal heb ik geen enkel probleem met BT.
Ik vind de 1747 een prettige notebook maar ik had hogere prestaties verwacht. Kan het zijn dat het met de lagere standaard klok frequentie (1.6 tov 2.2 GHz) te maken heeft? Zijn de ATI drivers misschien trager/slechter dan de Nvidia drivers? Kortom ik zou graag begrijpen waarom ik bovengenoemde ervaringen heb.
Ik heb inmiddels een Intel X25 SSD 160GB als opstart disk geïnstalleerd gaat wel sneller (boottime 34-38 sec) maar nog steeds heb ik niet dat racemonster gevoel.
Ik heb overigens dezelfde ervaring als ik ipv Win 7 Ultimate, XP pro op beide notebooks vergelijk. XP pro staat dan op een externe HDD, natuurlijk heeft ieder notebook zijn eigen XP Pro HDD dit ivm met de verschillen in de hardware.
Bedankt vast voor reacties
Ik denk zelf dat het door de lage geclockte cores komt.
Veel programmas hebben niet echt veel aan meer cores.
Dus als er maar 1 of 2 cores worden gebruikt op die snelheid, dan wil ik het best geloven dat het niet snel aan voelt. Een enkel programma heeft wel voordeel bij die meerdere cores en dan merk je uiteraard meer snelheid. (alleen de tijd dat je die gebruikt zal denk ik minder vaak zijn dan de dagelijkse taken die je normaa uitvoerd. Dus naar mijn mening had je beter een 2 core processor kunnen nemen. Want zelfs mijn core i3 330m voelt echt snel aan.. En die is op 2.13 geclockt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 17:03:
[...]

in dat geval moeten er wel 2 fans in he? iets zegt me dat dat niet handig is in een notebook...
Ja maar dat had niet uitgemaakt, want dan word het koelsysteem ook niet direct zwaar belast.
Want hoe heter die kopere heatsink word des te harder gaat de ventilator ook draaien..
Door er 2 koelblokken erin te zetten (en dus 2 ventilator hebt) Zal je daarmee de koelcapaciteit juist beter kunnen verdelen over 2 koelblokken en heb je dus meer capaciteit om een zwaardere videokaart te kunnen plaatsen.. En kwa dikte maakt het niks uit, want zelf zo`n koelsysteem past nog in een alienware m17x. En die is echt niet veel groter dan de studio..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
Hoe wordt de dell windows versie geactiveerd? Gebeurd dit via internet of zit er in het bios een SLIC en zit er op de geleverde Windows CD daarvoor een Licentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Foto gevonden van een 1747 mobo op ebay.

Ben bang dat de gpu toch op het mobo zit (ben wel behoorlijk aan het balen nou, want ik hoopte dat het mxm was. Volgende x toch maar naar een andere notebook kijken. Gelukkig is hij verlopig nog snel zat. Dan maar geen studio voor de volgende x. Misschien dan maar eens kijken voor een xps of een alienware..

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/21/!BqC7g+!!Wk~$(KGrHqQH-E!EuYz1,UnDBLuGhRV,U!~~_12.JPG

Gpu zit rechts van de processor socket. Grote kans dat het bij het 1749 mobo ook zo is..

[ Voor 9% gewijzigd door Robin4 op 27-05-2010 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Robin4 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 00:04:
Foto gevonden van een 1747 mobo op ebay.

Ben bang dat de gpu toch op het mobo zit (ben wel behoorlijk aan het balen nou, want ik hoopte dat het mxm was. Volgende x toch maar naar een andere notebook kijken. Gelukkig is hij verlopig nog snel zat. Dan maar geen studio voor de volgende x. Misschien dan maar eens kijken voor een xps of een alienware..

[afbeelding]

Gpu zit rechts van de processor socket. Grote kans dat het bij het 1749 mobo ook zo is..
Dat bedoelde ik nu...

Je kunt ook zien waarom de 2e HDD veel warmer wordt dan de 1e. Het koellichaam (hier niet zichtbaar) van de processor zit bijna tegen de achterkant van de 2e HDD. Het temp. verschil tussen 1e en 2e HDD was bij mij vaak meer dan 10 graden. de standaard 500GB op de 2e HDD plek werd bij mij vaak 58-59 graden en dat terwijl de max operating temp van een HDD 60 graden is. Ik heb mijn (boot) SSD nu op de 2e HDD plek die mag een operating temp hebben van 70 graden.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Gisteren besteld mijn wordt 14-06 geleverd. Nu maar wachten.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige wat me weerhoudt om een Studio 17 te bestellen is het toetsenbord; is dit een heel zacht toetsenbord dat erg buigt of kun je er lekker op hameren zonder dat je meteen met je vingers in het PCB zit te graaien? Hoe is jullie ervaring met het toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 15:49

Stropdas

Insert subtitle here

Met hard drukken op het toetsenbord zakt hij een beetje in maar met hard typen geeft hij bij mij voor het zicht en gevoel niets mee

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenthex
  • Laatst online: 22-09 17:13
Kan je een RAID 0 opstelling maken in een Dell Studio 1749, laat het BIOS dit toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeeder
Dinsdag ontvang ik mijn Dell Studio 17 Touch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Dell Studio ook mogen ontvangen. Betreft een I5 520 processor, 4GB, 1GB HD & Radeon 5650.

Eerste bevindingen zijn als volgt:

Negatief / opmerkelijk:

* De bovenkant van het scherm "deukt lichtelijk in" bij het opendoen van de deksel van de laptop. Mijn HP DV5 was wat dat betreft ook een stuk steviger gebouwd.
* Ook de bovenkant van het toetsenbord, daar waar de touch-muziek-knoppen zitten, is redelijk naar beneden te drukken. Maar ik vermoed dat dit komt doordat de batterij onder dit gedeelte van de laptop naar binnen dien te worden geschoven. De batterij zelf zit overigens wel stevig vast.
* De "fan" is soms duidelijk aanwezig, wanneer nauwelijks taken worden uitgevoerd. En soms bijna afwezig wanneer je de computer flink laat rekenen. Erg opmerkelijk! Iemand misschien een idee of de biosversie die momenteel op de dell-site staat een verbetering is? Of beter nog even afwachten, daar ook versie 4 veel meer geluid van de fan gaf?
* Bij energiebeheerschema staat bij mij enkel: "Dell" en "Energiebesparing". Waar is de mogelijkheid "hoge prestaties" en eventueel "gebalanceerd"? Moet ik er van uit gaan dat "Dell" gelijk staat aan hoge prestaties? Heeft iemand hier misschien een oplossing voor? Of is dit normaal?
* Het geluid is zeer vlak vanuit de "line out". Ik ben echter nog niet alle instellingen van de geluidskaart afgelopen. Hopelijk is dat nog een beetje te verhelpen! Heeft iemand reeds prettige instellingen gevonden?

Zijn er nog meer mensen die bovenstaande ervaringen delen?

Positief:

* Het toetsenbord vind ik bijzonder prettig, de toetsen zijn breed en het bord laat zich niet te ver indrukken wanneer je kracht uitoefent, ofschoon ook mijn vorige DV5 de Studio op dit punt overtrof.
* Grafisch heb ik de pc nog niet volledig kunnen testen. Heb even snel "Dragon Age" gedraaid op de hoogste settings en dit zag er toch wel bijzonder fraai uit. Zwaardere spellen heb ik nog niet kunnen uitproberen.
* Van boot tot het kunnen surfen in firefox duurt bij mij een kleine 50 seconden, nadat ik in MSConfig een aantal nutteloze opstartprocessen heb beeindigd en McAfee heb verwijderd. (Kreeg overigens nog een nette en snelle refund van 27 euro voor McAfee)
* Over het scherm ben ik behoorlijk tevreden. Met name dan door de meer dan behoorlijke helderheid! Maar dit komt mede doordat mijn HP veel te veel spiegelde, een ander scherm was dan ook altijd al een vooruitgang. Als je dicht op het scherm zit, dan zie je "de pxels" aanweziger dan bij mijn Toshiba en HP. Meer als kleine vlekjes? Moeilijk uit te leggen! De kijkhoek van de bovenkant is waardeloos. Die van de zijkanten zijn redelijk.
* Het geluid vanuit de interne boxen en subwoofer is zeer behoorlijk. En kan ook voldoende luid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 21:46:
* De "fan" is soms duidelijk aanwezig, wanneer nauwelijks taken worden uitgevoerd. En soms bijna afwezig wanneer je de computer flink laat rekenen. Erg opmerkelijk! Iemand misschien een idee of de biosversie die momenteel op de dell-site staat een verbetering is? Of beter nog even afwachten, daar ook versie 4 veel meer geluid van de fan gaf?
de fan is gewoon brak: hij kent maar 2 standen, uit, en volle kracht 8)7

in de praktijk betekent dat dat ie geruisloos is... totdat de fan aanspring en je een halve minuut naar pokkenherrie zit te luistereen :X

ik deel je ervaringen over het scherm, af en toe lijkt het alsof er condens op zit wat in alle kleuren van de regenbook weerkaatst...
de kijkhoek is idd ook minder dan mijn studio 15, maar dat is dan ook een topscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Condens, dat woord zocht ik inderdaad, haha......

Mijn fan blijft juist aan en gaat niet meer uit. Gewoon na een fresh-restart binnen 10 minuten met enkel een beetje internetten in firefox. Misschien dat de bios update naar A04 nog soelaas kan bieden. Redelijk irritant, al is het verder een mooie pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 21:56
Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 21:46:
* Bij energiebeheerschema staat bij mij enkel: "Dell" en "Energiebesparing". Waar is de mogelijkheid "hoge prestaties" en eventueel "gebalanceerd"? Moet ik er van uit gaan dat "Dell" gelijk staat aan hoge prestaties? Heeft iemand hier misschien een oplossing voor? Of is dit normaal?
Als het goed is zijn er vier opties: Dell, Hoge prestaties, Gebalanceerd en Energiebesparing. Klik eens op het batterij-icoontje en dan op 'Meer opties'. Dan kom je in een scherm waar je tussen alle beschikbare programma's kan kiezen. Het klopt dat in het kleine menu (als je op het batterij-icoon klikt) slechts twee opties worden weergegeven.

Bij een fresh install verdwijnt het Dell-programma trouwens. Dan heb je alleen de overige drie nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt helemaal gelijk! Stonden inderdaad gemaskeerd onder geavanceerd! Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
@ theonlymarco.

Had Dell niet de laatste biosupdate geinstalleerd? Ik heb begrepen dat ze altijd de laatste beschikbaar installeren. Hoe zit het met je voeding, is het een 90W ding? Wordt die erg warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een SSD in mijn 1749 gestoken (Intel Postville 40GB omdat ik toch niet veel opsla, voor 99.95 opgehaald bij Informatique). Allemachtig snel allemaal. Ik heb in ongeveer 27 seconden mijn desktop (ik geloof niet dat daar heel veel winst in zit, maar goed), en alles reageert heel direct.

Enkele opvallende dingen: mijn Dell OS restore DVD (win7 prof.) installeert een schone, kale Windows, hoera! Het is even zoeken naar wat drivers. maar dat heb ik veel liever dan allerlei ingebakken rommel weghalen. De drivers staan trouwens keurig op de dell site, betrof in mijn geval de motion detector dinges, de chipset driver, de video driver en de o2micro kaartlezert. Ook hoefde ik Windows helemaal niet te activeren, of een key in te voeren. Dat begrijp ik niet zo goed eigenlijk.

Wat ik wel graag zou weten is hoe ik de oorspronkelijke harddisk uitschakel. Op zich wil ik deze er wel in laten zitten, maar ik verwacht de bestanden daarop zelden of nooit aan te spreken. Net als de DVD lezer, deze maakt nare geluiden bij het opstarten, en ik gebruik deze bijna nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

linksklik op batterij icoon -> power options -> change plan settings -> advanced settings

daar staat een optie om de hdd na X minuten uit te schakelen, zet op 10 minuten ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, daar zal ik eens naar kijken, ben alleen bang dat activiteit haar weer wakker schudt. Laat het nog wel ff weten.

Wat ik me net ook nog bedacht over die restore DVD: er gaat dus geen dure storage verloren aan een restore partitie, die wordt niet aangemaakt. Nu is dat op zich best een charmante functie (F2 bij opstarten werkt nu niet meer, hij start gewoon op), maar in mijn geval is het beter zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"deze conputer" openen is al genoeg om de schijf te doen opspinnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Stropdas schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 15:29:
Met hard drukken op het toetsenbord zakt hij een beetje in maar met hard typen geeft hij bij mij voor het zicht en gevoel niets mee
Ik heb het amper last van. Zal nooit meer dan 1 mm inzakken. Gewoon echt niet te merken dus. Dit met een 1749 studio..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Biosversie die geinstalleerd was was A03. dus heb ik hem maar geflashed naar A04. Helpt echter weinig. Blijft constant blazen, al is het volgens mij niet op de hardste stand. (Maar deze maakt ook al behoorlijk wat herrie t.o.v. mijn oude HP, nadrukkelijk aanwezig. Maar misschien is het een kwestie van gewenning?). Is het normaal dat hij constant blaast? En hebben jullie ook dat de "fan" bij het aanzetten van de computer de eerste paar seconden op full speed "rond spint"?

Voeding is inderdaad een 90W ding, Niet extreem heet, beetje lauwwarm. Maar deed het voedingprobleem zich ook voor bij andere processoren dan de I7?

En blijft mijn fan misschien spinnen omdat ik dus twee 500GB HD's erin heb zitten en er te weinig koelruimte zou zijn? Lijkt me sterk....maar goed.......

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2010 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
Ik verwacht mijn delletje aanstaande dinsdag. Heb nog geen ervaring met een studio. Ik heb voor de I3 gekozen hopelijk heb ik minder last van die Fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de i3 is even "zuinig" als de i5, het maximale stroomverbruik ligt alleen lager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:00
Bij opstarten van de laptop gaat de fan idd even op full speed, dat is normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jenthex schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 15:38:
Kan je een RAID 0 opstelling maken in een Dell Studio 1749, laat het BIOS dit toe?
Volgens mij is dit niet mogelijk, ik heb het namelijk op alle manieren geprobeerd maar het moederbord ondersteund dit volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-08-2023
Een vraagje. Hoogstwaarschijnlijk is dit al gevraagt, maar heb nu even de tijd niet om 60 blz te doorzoeken.
Anyway: op de US site kan je een Studio 17 configureren met een full HD WLED scherm, is dit bij ons ook mogelijk? Zie 'm niet direct op de site als optie staan, maar is ie telefonisch beschikbaar?

*Edit* Zie overigens bij "Technische specificaties" dit staan:
Lcd-scherm
44 cm (17,3") HD+ (1600 x 900) TrueLife WLED met 900p (standaard)
44 cm (17,3") FHD (1920 x 1080) TrueLife WLED (B+RG LED) met 1080p

[ Voor 29% gewijzigd door Floxie op 30-05-2010 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
Wat zijn de ervaringen met de reference graphics driver van de Ati Site?
Zijn een stuk verder met fixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floxie schreef op zondag 30 mei 2010 @ 14:45:
Een vraagje. Hoogstwaarschijnlijk is dit al gevraagt, maar heb nu even de tijd niet om 60 blz te doorzoeken.
Anyway: op de US site kan je een Studio 17 configureren met een full HD WLED scherm, is dit bij ons ook mogelijk? Zie 'm niet direct op de site als optie staan, maar is ie telefonisch beschikbaar?

*Edit* Zie overigens bij "Technische specificaties" dit staan:

[...]
niet leverbaar in NL, helaas
misschien kan je informeren bij jouw bekende bron ;) maar ik betwijfel het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
Haha, voor mij zal die geen uitzondering maken hoor :P

En ik heb die jongen al zoveel lastig gevallen met al m'n vragen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Floxie schreef op zondag 30 mei 2010 @ 15:11:
Haha, voor mij zal die geen uitzondering maken hoor :P

En ik heb die jongen al zoveel lastig gevallen met al m'n vragen >:)
Een aantal pagina's terug meldde iemand dat hij het full HD scherm telefonisch wel kon laten configureren. Of dit het B+RG scherm was of niet was niet geheel duidelijk, maar hij dacht van wel.

Indien deze laptop inmiddels is geleverd zou je het device ID kunnen vergelijken met een eerder gemeldde device ID (AUO149D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
Ik wil de harde schrijf van mijn nieuwe nog te ontvangen dell gelijk Imagen voordat ik alles opnieuw installeer. O-)
Daarvoor ga ik Acronis gebruiken. >:)

Ik heb een paar harde schrijven en zou graag willen weten hoeveel schrijfruimte de standaart configuratie gebruikt, dat is drive C: en de restore partitie samen.

Als iemand me die informatie geven zal ik eeuwig dankbaar zijn. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

hinerakatauri79 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 00:10:
Ik wil de harde schrijf van mijn nieuwe nog te ontvangen dell gelijk Imagen voordat ik alles opnieuw installeer. O-)
Daarvoor ga ik Acronis gebruiken. >:)

Ik heb een paar harde schrijven en zou graag willen weten hoeveel schrijfruimte de standaart configuratie gebruikt, dat is drive C: en de restore partitie samen.

Als iemand me die informatie geven zal ik eeuwig dankbaar zijn. _/-\o_
Wil je een image of een clone maken? Ik heb de schijf er uitgehaald voordat ik hem de eerste keer heb aangezet en een clone gemaakt op een externe 500GB HDD mbv Acronis en een andere computer. Later toen alles naar wens draaide heb ik een image gemaakt van de externe clone. Ik dacht dat de image ong. 27GB groot is maar heb nu de schijf waarop de image staat niet aan mijn Notebook hangen.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
@Kor952

Bedankt for je info, nee een image is voldoende, Gaat alleen voor een backup als iets toch niet werkt, kan ik Dells installatie checken. Ik ben zoiezo van plan om de licentie te weigeren, heb zelf een technet windows Ultimate versie (legaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightForce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 13:25
[quote]Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 21:46:
Ik heb mijn Dell Studio ook mogen ontvangen. Betreft een I5 520 processor, 4GB, 1GB HD & Radeon 5850.
Hoe krijg jij er een ATI 5850 in?
Want dat wil ik ook wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NightForce schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 03:07:
[quote]Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 21:46:
Ik heb mijn Dell Studio ook mogen ontvangen. Betreft een I5 520 processor, 4GB, 1GB HD & Radeon 5850.
Hoe krijg jij er een ATI 5850 in?
Want dat wil ik ook wel :D
Lol.....aangepast ;)

*Update m.b.t. de veel blazende "fan"*

Na de biosflash is het iets beter, maar niet geweldig. Denk dat deze notebook gewoon wat minder stil is dan mijn DV5. Maar allez, hij is dan ook niet voor niets weer een stukje krachtiger. Als de fan eenmaal aan is, dan gaat hij ook niet meer echt uit, maar op de laagste stand valt het geluid qua overlast nog wel mee. Tijdens het gamen, dan lijkt het af en toe wel echt een "föhn"! "Het zal er wel bij horen.......ik was te verwend!?" :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
Ik heb vanmiddag mijn Studio 1749 binnen gekregen, hier is een kort review:

Specs:
Primaire Batterij 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)

Het eerste wat ik gedaan hab was voordat ik windows ging opstarten was gelijk een disk image maken. Image heb ik met Acronis gemaakt en is 12GB groot (alle partities).
Ik had wel een probleem om Hirenz bootCD 10.2 en 10.4 te gebruiken. Te weinig dos geheugen. Gelukkig had ik nog een Acronis Emergency disk wat hetzelfde deed..

Het vers installeren van windows liep als een trein (via USB memory). Enige probleempje wat ik had was dat de laatste Mobility drivers niet geinstaleerd werden. Uiteindelijk besloten op de Dell drivers te gebruiken en die werkte gesmeerd.

Een Image van Blue Ray Film (superman returns) speeld hij probleemloos af, zonder enige happering. Ook het geluid is uitstekend

Performance Rating van boven naar beneden, 6,2-5,9-6,7-6.7-5,9.

Bios was al vanaf fabriek op versie 04. En ventilator werkt goed, Ik voel heb blazen maar hoor hem niet, Af en toe draait ie iets harder, maar dat is zelfs in een rustige kamer amper hoorbaar. Toestenbord is onder normaal internet gebruik lauw warm, wat ik persoonlijk plezierig vind.

Wireless driver had windows out of the box, maar heb toch laatste dell versie geinstalleerd, Connectie is even snel en stabiel als mijn desktop desktop en daar ben ik erg tevreden mee.

Webcam kwaliteit is uitstekend, beter dan mijn MS Lifecam VX-3000. Maar met skype happert ie wel veel meer. (ook Lifecam geinstalleerd en gechecked). Je kan in de call wisselen van cam zonder dat de call verbreekt.

Heb nog geen spellen geprobeerd maar dat komt nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 21:57:
[...]

de fan is gewoon brak: hij kent maar 2 standen, uit, en volle kracht 8)7

in de praktijk betekent dat dat ie geruisloos is... totdat de fan aanspring en je een halve minuut naar pokkenherrie zit te luistereen :X

ik deel je ervaringen over het scherm, af en toe lijkt het alsof er condens op zit wat in alle kleuren van de regenbook weerkaatst...
de kijkhoek is idd ook minder dan mijn studio 15, maar dat is dan ook een topscherm.
Ik heb totaal geen last van die fan i.c.m core i3 330m.
Denk dat ik daarom de cpu ook niet ga vervangen. Iedereen met een core i5 heeft last van geluid.. :+
Dus niet echt de moeite om te upgraden naar core i5. En daarnaast zal de GPU ook wel niet te vervangen zijn

Persoonlijk vind ik het een top notebook. Want het geluid is echt subliem..

Nadeel vind ik dat er geen MXM slot voor de gpu is gebruikt, en de eventuele herrie van de fan en de koeling is vere van optimaal) en die gladde stuk waar je met je handen over gaat..
En de begrensing van 90watt adapter is een nadeel, maar aangezien de koeling toch al brak is maakt dat dan ook niet veel meer uit.
De core i3 is voor mij eigenlijk wel snel zat, denk dat ik over een half jaartje wellicht voor een nieuwe ga kijken en deze nog verkopen voor een mooi prijsje :9

[ Voor 6% gewijzigd door Robin4 op 02-06-2010 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
hinerakatauri79 schreef op zondag 30 mei 2010 @ 01:02:
Ik verwacht mijn delletje aanstaande dinsdag. Heb nog geen ervaring met een studio. Ik heb voor de I3 gekozen hopelijk heb ik minder last van die Fan.
Ja dan heb je minder last van de fan, wel de bios A03 erop laten staan, die schijnt het beter te doen dan de A04. Met de laatste gaat ie alleen maar meer blazen.

Momenteel met een core i3, heb ik nergens last van geluid. Voor 80% is hij echt stil.

Weet iemand wellicht waar je feedback kan geven richting dell??

[ Voor 6% gewijzigd door Robin4 op 02-06-2010 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 14:43
Heeft iemand hier al ervaring mee: Display : 17.3in High Definition+ (1600X900) TL Multi Touch

Lijkt me mooi om met vinger te werken :)

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ik zat er ook al naar te zoeken op ebay, maar volgens mij best wel moeilijk aan te komen..

Betreft de Backlit keyboard en Intel 6200 AGN. Ze zijn vandaag binnen gekomen..
Is dus best snel gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeeder
houtig schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:21:
Heeft iemand hier al ervaring mee: Display : 17.3in High Definition+ (1600X900) TL Multi Touch

Lijkt me mooi om met vinger te werken :)
Ik heb hem net binnen van vandaag! Het is idd fijn om zo met je vingers te werken. En de bijgeleverde software, maakt het visueel ook nog eens mooi om te gebruiken.

Een vraagje:
Iemand die misschien weet of het mogelijk is om op mijn Dell Studio 1747 de Fastacces Facial Recognition te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ik heb de Intel centrino R Advanced-N 6200 AGN en de back-lit keyboard al ingebouwd.

Echt upgrade waardige onderdelen..
Conclusie tot nou toe..

Back-lite keyboard zat er in 6 minuten er al erin, was echt makkelijk om te installeren.
Als je op F6 druk heb je 3 standen. 1 is licht dof, 2 is wat feller, en stand 3 is uit.
als je het keyboard niet gebruikt gaat automatisch de verlichting uit, bij het tikken gaat ie weer aan.
Ik merk wel op dat het nieuwe keyboard ietsie zwaarder typt dat het non- backlit model.
Het licht is niet echt vel van het keyboard, maar net genoeg om de letter iets te laten oplichten.

Dan een 1520 minicard naar de Intel kaart, dat is echt een verschil van dag het nacht. Webpaginas reageren nou veel sneller.. downloaden loopt ook vlotter.. Dit nieuwe kaartje heeft veel meer opties en instellingen. Zoals intel my wifi technologie. Hiermee kan je dus het kaartje gebruiken met bijvoorbeeld een internet verbinding. En kan je ondertussen ook wifi apparaten mee aansluiten en gebruiken. Daarnaast zijn er allemaal intel tooltjes om de verbinding te kunnen bekijken en testen. Gewoon een veelzijdige wifi kaart!
Heb de drivers gebruikt van de Dell studio 1569.. Daar staan die 6200 wifi driver tussen.. Volgens mij heb je er wel minimaal bios A03 voor nodig!

Natuurlijk ben ik wel even zo sociaal om wat fotos te plaatsen voor belangstellende.

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/5l8e92.jpg
Het nieuwe type is een US international Back-lit keyboard.
Enigste verschil is dat F6 nou een extra functie erbij heeft gekregen. Het keyboard veert ook meer in merk ik nou.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2we07pz.jpg
Backlit keyboard heeft een witte achterkant en een oranje paar signaal draden erbij zitten voor de backlit.
Bovenste is back-lit onderste is de standaard keyboard.

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2rx8a4o.jpg

En de aansluitingen onder het keyboard.

Links: touchpad, midden: keyboard interface, rechts ader paar back-lit.

[ Voor 21% gewijzigd door Robin4 op 02-06-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo :*)

Ik wacht al eeuwen op het moment dat ik mijn ideale laptop kan bestellen, met een 17-inch 1080p scherm. Zoals hier bekend was dat sinds 2009-December helemaal niet meer mogelijk.

Maar vanavond zat ik ff te klikken op de Dell US-website, en zie daar:

17.3” Full HD (1080p) B+RG LED Display with TrueLife™

Daar is ie weer :*) Ik hoop dat het een kwestie van tijd is voor dit scherm ook weer in NL te bestellen is!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milou
  • Laatst online: 19-09 13:21
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 22:38:
Zo :*)

Ik wacht al eeuwen op het moment dat ik mijn ideale laptop kan bestellen, met een 17-inch 1080p scherm. Zoals hier bekend was dat sinds 2009-December helemaal niet meer mogelijk.

Maar vanavond zat ik ff te klikken op de Dell US-website, en zie daar:

17.3” Full HD (1080p) B+RG LED Display with TrueLife™

Daar is ie weer :*) Ik hoop dat het een kwestie van tijd is voor dit scherm ook weer in NL te bestellen is!!
net wezen kijken op de Nederlandse site en daar staat die ook bij de specs.
Alleen als je online besteld staat de optie er niet :|
Morgen maar eens bellen naar dell en vragen hoe dit zit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reutel
  • Laatst online: 03-12-2023
Ik heb sinds een week of 4 een Studio 1749 met een 1520 netwerkkaart erin.

Ik merk dat om de haverklap de verbinding tussen de laptop en mijn Netgear 300N router uitvalt. Vaak is de verbinding tergend langzaam. Met een andere laptop heb ik geen problemen met de verbindingen dus aan de router zal het niet liggen... Als ik de router opnieuw opstart is de verbinding vaak weer een of twee uur goed en dan begint het weer van voor af aan.

Is dit een bekend probleem, en zijn er al mensen die hier een monteur van Dell voor hebben laten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, vandaag even telefonisch contact gehad:

Het 1080p-scherm ís te bestellen (goed nieuws), MAAR: de verkoper gaf aan dat dit níet het B+RG LED-scherm is..

In mijn offerte staat (Studio 1749): "17.3” Full High Definition (1920X1080) LED with TrueLife"
Tegen het scherm op US-website: "17.3” Full HD (1080p) B+RG LED Display with TrueLife™ and Camera"

Nog ff nadenken en uitzoeken wat de exacte verschillen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 17:05:
Okay, vandaag even telefonisch contact gehad:

Het 1080p-scherm ís te bestellen (goed nieuws), MAAR: de verkoper gaf aan dat dit níet het B+RG LED-scherm is..

In mijn offerte staat (Studio 1749): "17.3” Full High Definition (1920X1080) LED with TrueLife"
Tegen het scherm op US-website: "17.3” Full HD (1080p) B+RG LED Display with TrueLife™ and Camera"

Nog ff nadenken en uitzoeken wat de exacte verschillen zijn..
Ik denk dat je (of de verkoper?) verward met het RGBLED scherm dat te verkrijgen is in de Studio XPS 16. B+RG is dus geen RGBLED scherm! Het B+RG scherm is gewoon een WLED scherm. Met andere woorden: de 2 schermen die je toont, zijn dezelfde. Wel leuk nieuws dat er eindelijk weer een Full HD scherm te verkrijgen is voor de Studio 17. Toch een vereiste voor een 17.3 inch laptop vind ik.

PS: Hoeveel moet je opleggen voor het 1080p scherm? 70 euro?

[ Voor 6% gewijzigd door Floxie op 03-06-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Reutel schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:19:
Ik heb sinds een week of 4 een Studio 1749 met een 1520 netwerkkaart erin.

Ik merk dat om de haverklap de verbinding tussen de laptop en mijn Netgear 300N router uitvalt. Vaak is de verbinding tergend langzaam. Met een andere laptop heb ik geen problemen met de verbindingen dus aan de router zal het niet liggen... Als ik de router opnieuw opstart is de verbinding vaak weer een of twee uur goed en dan begint het weer van voor af aan.

Is dit een bekend probleem, en zijn er al mensen die hier een monteur van Dell voor hebben laten komen?
Dat is die wifi 1520DW kaart die niet fijn werkt. Ik had er ook last van. Sinds ik de Intel Advanced N 6200AGN kaart erin gezet heb loopt ie als een tierelier. Moet je wel via dell zelf bestellen, anders heb je de kans dat hij niet gaat werken in je notebook. Drivers van de studio 1569 gebruiken die staan erbij.

Pagina: 1 ... 15 ... 23 Laatste