Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 09:11:
Ik heb deze:

Studio 17 met een Intel i7 Mobile Processor 720QM - hier zit ook de PM55 chipset in en
het werkt bij mij als een tierelier.
Had ik nog een vraag over je Intel 5100 heb je er ook een Bluetooth (365) kaartje in zitten?

Ik heb nl. ook nogal last van een 'hakkelige' muis, Er hoeft maar iets van I/O te zijn en de mouse pointer schokt als een gek.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 15:19:
[...]

beste kor952,

Ik zit met hetzelfde probleem als dat jij hebt, wat heb je gestuurd naar dell?

edit: ik heb net met Dell gebeld, die zeiden dat ik eerst een fresh install moet doen. Maar ik ben een beetje sceptisch hierover omdat ik mijn driver al een keer herinstalleerd heb. Wat denken jullie helpt dat?

groetjes

groetjes,
feijo
Breek me de bek niet open...Ik heb vanmiddag van 15.00 tot 16.55 uur aan de telefoon gehangen met Dell. Ik had nog geen antwoord op mijn email(formulier) en vandaag is mijn Studio 17 7 dagen in huis dus als het op een omruil aankomt...
Van Nederland naar India van India naar India en weer terug naar Nederland, op het moment dat je denkt dat je eindelijk iemand aan de lijn hebt die wat voor je kan betekenen hoor je plots....toets 1 voor Nederlands...toets 2 voor Engels.....
Slecht voor je bloeddruk.....

Maar weer een email formulier ingevuld, hopelijk komt deze wel aan, heb voor de zekerheid mijn ingetikte verhaal gecopieerd en screenshots gemaakt.....afwachten maar weer.

En nog even to the point. Ik kan de keren niet meer tellen dat ik zowel Bluetooth 365 als DW1520 opnieuw geïnstalleerd heb, zonder positief resultaat.
Het is me nu wel duidelijk waarom deze opties niet via de site te bestellen zijn....

Edit.
Was het inmiddels vergeten maar ik heb op http://ftp.dell.com/network/ een nieuwe Bluetooth driver gevonden, zoek naar R253452, de oude (meegeleverde) wil nu niet meer installeren (zegt dat er al een nieuwere versie geïnstalleerd is).

[ Voor 8% gewijzigd door kor952 op 21-04-2010 17:59 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Heeft iemand al een Quickset voor Windows XP voor de 1747 gevonden. Ik heb Win. XP aan de praat met één klein foutje 'Intel Turbo Boost Technology Driver' wil niet laden (code10), het rare is dat deze onder Windows 7 niet voorkomt. En ik kan helaas geen geschikte Quickset vinden.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kor952 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 17:22:
[...]

Had ik nog een vraag over je Intel 5100 heb je er ook een Bluetooth (365) kaartje in zitten?

Ik heb nl. ook nogal last van een 'hakkelige' muis, Er hoeft maar iets van I/O te zijn en de mouse pointer schokt als een gek.
Neen, ik heb geen blauwetand kaartje erin zitten. Dus heb niet de ervaring die jij hebt. Ik heb gewoon
een ouderwetse muis (een degelijke MET draad) er aan hangen ;) en die doet het primadeluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:00:
[...]

Neen, ik heb geen blauwetand kaartje erin zitten. Dus heb niet de ervaring die jij hebt. Ik heb gewoon
een ouderwetse muis (een degelijke MET draad) er aan hangen ;) en die doet het primadeluxe
Ik vrees dat dat het verschil is. Ik ga dus maar voor een Intel Advanced N 6200 omdat die speciaal voor de 5-serie Intel chipset ontwikkeld is. Ik krijg een refund voor mijn DW 1520 van Dell, vanmorgen daar net een email over gekregen, Omruilen naar een ander type kaartje doen ze niet, die moet je na de refund zelf bestellen . Als je ergens niet tevreden over bent en je wilt een exchange (alleen zelfde type) of refund dan moet je wel binnen 7 dagen na binnenkomst daar contact over opnemen.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:55:
Even een melding over het probleem dat ik met mijn Dell had vanaf maandag ochtend.
een Studio 1749
core i5 540M

......

Dus ook de i5 540M heeft een zwaardere adaptor nodig dan de bijgeleverde 90 Watt.
De 130 Watt adaptor lost mijn probleem niet op. Als ik een spel opstart crasht mijn laptop zo i zo en op het moment crasht die meteen na het opstarten van windows

Wat al is geprobeerd:
-RAM getest, met Dell cd untilities en handmatig door 1 reepje er uit te halen en in verschillend slot te zetten
-Windows opnieuw geinstaleerd
-Verschillende drivers geprobeerd (had een probleem op mijn vorige laptop dat hier in het begin op leek en dat ik door een andere driver oploste)
-Alle andere Dell tests van de untilities cd gedraaid, geen enkele foutmelding.
-130 Watt adaptor. Opeens stond een monteur bij mij thuis, ik wist van niks en was op stage. Maar ook onder de 130Watt adaptor ging het mis.

Morgen komt hij weer terug en zal waarschijnlijk het moederboord of de processor vervangen.

Nogmaal, voor de i5 540M in je studio 1749 laptop heb je dus geen 130 watt adaptor nodig zo ver ik weet. Het loste mijn crash niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kor952

Ik heb hetzelfde probleem maar de mijne is al wat ouder namelijk van de maand maart. Zou ik dan nog steeds recht hebben op een refund want da K*T kaartje (1520 N) werkt echt slecht.
En weten jullie nog een goede site waar je een intel 6200 n kan kopen?
groetjes,
feijo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 16:16:
kor952

Ik heb hetzelfde probleem maar de mijne is al wat ouder namelijk van de maand maart. Zou ik dan nog steeds recht hebben op een refund want da K*T kaartje (1520 N) werkt echt slecht.
En weten jullie nog een goede site waar je een intel 6200 n kan kopen?
groetjes,
feijo
Niet schieten is altijd mis, maar eerlijk gezegd geef ik je niet veel kans. Maar begin gewoon een email (formulier) te sturen met je klacht wie weet. Ik hoef de mijne niet eens terug te sturen. Ik heb wel het idee dat sinds ik de nieuwe Bluetooth driver heb geïnstalleerd het probleem iets minder is...
Hier je gevraagde URL voor een leverancier.

Edit:

Veel krijg je overigens niet terug voor je DW1520 ik kreeg vandaag € 22.74 op mijn rekening gestort. De Intel Advance N 6200 kostte me € 22.83 dus moet ik toch nog 9 ct bij betalen. :)

[ Voor 10% gewijzigd door kor952 op 24-04-2010 15:53 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 20:41:
de 5650 is NIET hetzelfde als de 565v
de 565v is een rebrand van de 4650, dus 565v == 4650
als je wilt gamen kun je beter de 5650 nemen
Ik wil graag even dit oude bericht quoten.

Waarom stopt Dell een slechtere videokaart (560v) in de Studio 17 met i7,
en een betere videokaart (5650) in de Studio 17 met i5, i3 ?

Er wordt nog duidelijk neergezet dat de i7 versie de snelste studio 17 is...
Ik kan me niet voorstellen dat ze daar alleen maar de processor mee bedoelen.

Mijn vraag is dus eigenlijk, is de 560v echt niet sneller dan de 5650?
Anders vind ik het wel erg onlogisch bedacht van Dell.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2010 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tsja, marketing...

ze zullen nog wel oude voorraden hebben van de 4650/4670 die ze rebranden om de kosten van de i7 te drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik de 20e een Dell Studio 17 gekocht en hij staat sindsdien op de site als ' Werk in Uitvoering '.
Hoelang duurde het bij jullie ongeveer voordat de Studio 17 er was ?
Ik heb hem redelijk standaard gehouden; HD, i5, 500gb etc.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabekamphuis
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-02-2019
2,5 week a 3 week is mijn ervaring , bij standaard model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:50
Vroeg me af in welke situatie het handig is om de 1520 halve minikaart te hebben ipv de 1397 minikaart?
Ook vroeg ik me af of het het 40 euro waard is om de i5-520m ipv de i5-430m te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Zanzarismo schreef op maandag 26 april 2010 @ 19:27:
Vroeg me af in welke situatie het handig is om de 1520 halve minikaart te hebben ipv de 1397 minikaart?
Ook vroeg ik me af of het het 40 euro waard is om de i5-520m ipv de i5-430m te nemen?
Als je een Access point hebt met 802.11n is het handig om een 1520 kaartje te nemen, heb je een 802.11g access point neem dan gerust de 1397, Ik heb geen 802.11n AP maar ik had goede resultaten met een intel n kaartje in mijn vorige computer, altijd sterk tot zeer sterk signaal. Daarom heb ik de 1520 besteld maar die valt dus erg tegen, bijna altijd een lage signaal sterkte. Ik ben niet de enige lees deze thread er maar op na.
Vwb de processor, ik zou altijd de snelste processor kiezen die ik kan betalen, 40 euro lijkt me niet te veel, iets anders is het verschil tussen i7 720Q en de 820Q daar vraagt Dell meer dan 400 Euro voor dat vind ik echt belachelijk.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marezathus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-07-2024
Heb sinds een week een 1749. Ben wel tevreden, (dit een beetje zuinigjes, omdat ik mijn oude Vostro mis), m.u.v. een aantal zaken:

1. sinds gisteren blijft de fan constant aan en hoewel het niet een hard geluid is gaat het op een gegeven moment behoorlijk irriteren. Kan dat ding ook uit? Of zachter?

2. ik kreeg fouten in het maken van een netwerkverbinding: IP6 was niet geïnstalleerd - maar dat was het dus wel. Zegt de Dellman, na 20 minuten aan de telefoon hangen, dat ze niet verantwoordelijk zijn voor software, netwerkverbindingen in dit geval. Dat vind ik gek, want als ik een auto koop, kan de verkoper toch ook niet zeggen, dat-ie niet verantwoordelijk is voor de werking van de bougie? Ja maar ze waren alleen een hardware-verkoper. Zeer merkwaardig, temeer daar er op het net (weliswaar na veel gezoek) een goede gebruiksaanwijzing was om dat IP6-probleem op te lossen. Overigens kan ik nog steeds geen verbinding maken.....

3. ik mis een Windows-DVD, want opstarten duurt behoorlijk lang en ik zou graag een schone Windows installatie doen - zonder die meegeleverde zooi (wat is dat Data Safe Lockup gedoe eigenlijk, waar ik nog voor moet betalen?). Weet iemand of ik met een een DVD voor een andere computer Win7 opnieuw kan installeren (ik heb immers voor de Studio een licentie) of krijg ik dan gezeur met de Windows Secret Service?
Zou overigens ook wel een aparte CD willen om McAfee er opnieuw op te zetten....

4. Ik maak eigen images en heb dus die begin-partitie niet nodig. Kan die er af??

Marezathus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeah eindelijk staat er ' In productie ' dus nu hopen dat hij snel verzonden word !
Zolang duurt het produceren toch niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DES_MX
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-06 14:12
Marezathus schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 08:31:
Heb sinds een week een 1749. Ben wel tevreden, (dit een beetje zuinigjes, omdat ik mijn oude Vostro mis), m.u.v. een aantal zaken:

1. sinds gisteren blijft de fan constant aan en hoewel het niet een hard geluid is gaat het op een gegeven moment behoorlijk irriteren. Kan dat ding ook uit? Of zachter?

3. ik mis een Windows-DVD, want opstarten duurt behoorlijk lang en ik zou graag een schone Windows installatie doen - zonder die meegeleverde zooi (wat is dat Data Safe Lockup gedoe eigenlijk, waar ik nog voor moet betalen?). Weet iemand of ik met een een DVD voor een andere computer Win7 opnieuw kan installeren (ik heb immers voor de Studio een licentie) of krijg ik dan gezeur met de Windows Secret Service?
Zou overigens ook wel een aparte CD willen om McAfee er opnieuw op te zetten....

4. Ik maak eigen images en heb dus die begin-partitie niet nodig. Kan die er af??
1. Fan kan je niet zomaar uitzetten; probeer laatste BIOS update, daar is het wat beter geregeld (subjectief).
3. Windows DVD zou je meegekregen moeten hebben. Je krijgt namelijk een set van drie dvd's: Works9, Drivers and Utilities, OS. Om je vraag verder te beantwoorden je kan inderdaad een willekeurige Windows 7 dvd gebruiken (let op je hebt meestal dvd voor x64 en dvd voor x86). Dan vul je op gegeven moment gewoon je licence code. Dan wordt gewoon de versie waarvoor je betaald hebt geactiveerd (in jouw geval waarschijnlijk de Win 7 x64 Home Premium)
4. Je mag alles formatteren. Had ik vanaf het begin gedaan. Verwijder alle drie partities, en dan klik gewoon "next" bij Windows 7 installatie. Let op je moet installeren vanaf je boot-scherm, dus niet vanuit bestaande windows.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
kor952 schreef op maandag 26 april 2010 @ 22:26:
[...]Als je een Access point hebt met 802.11n is het handig om een 1520 kaartje te nemen, heb je een 802.11g access point neem dan gerust de 1397, Ik heb geen 802.11n AP maar ik had goede resultaten met een intel n kaartje in mijn vorige computer, altijd sterk tot zeer sterk signaal. Daarom heb ik de 1520 besteld maar die valt dus erg tegen, bijna altijd een lage signaal sterkte. Ik ben niet de enige lees deze thread er maar op na.
Vwb de processor, ik zou altijd de snelste processor kiezen die ik kan betalen, 40 euro lijkt me niet te veel, iets anders is het verschil tussen i7 720Q en de 820Q daar vraagt Dell meer dan 400 Euro voor dat vind ik echt belachelijk.
Denk dat ik dan maar gewoon ga voor de 1397.. En voor de i5-540 :)
Las ook ergens dat dell een aankoopprogramma voor werknemers heeft waardoor je nog 3 procent extra korting kreeg. Kan iedereen gewoon die korting krijgen?

[ Voor 22% gewijzigd door Zanzarismo op 27-04-2010 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoelang duurt ongeveer de ' In productie ' fase ?
Iemand die het weet ? Hij is nu een dag In productie sinds gisteravond 10 uur.

Fijne avond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Zanzarismo schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 15:34:
[...]

Denk dat ik dan maar gewoon ga voor de 1397.. En voor de i5-540 :)
Las ook ergens dat dell een aankoopprogramma voor werknemers heeft waardoor je nog 3 procent extra korting kreeg. Kan iedereen gewoon die korting krijgen?
Zoek eerst een kortingsboncode op het internet die geeft je meestal al 5% korting, vervolgens ga je naar www.dell.nl/epp dat is de site met de personeelskorting (afhankelijk van het bedrag maar meestal toch wel 6%) dat scheelt je 11%. Als werkgever kun je gewoon KPN opgeven. Wil je hem telefonisch bestellen houd dan ook je kortingsboncode bij de hand. Als je na levering dan ook nog een refund voor je software vraagt (zie elders op tweakers.net hoe te handelen) dan heb je hem bijna gratis....... ;)

Lees gewoon even de startpagina van de [Ervaringen] Dell Studio 15, daar vind je alle tips om hem zo goedkoop mogelijk aan te schaffen.

[ Voor 7% gewijzigd door kor952 op 27-04-2010 21:35 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes mijn laptop is verzonden nu nog even wachten op de UPS code om het te traceren !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
kor952 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:33:
[...]

Zoek eerst een kortingsboncode op het internet die geeft je meestal al 5% korting, vervolgens ga je naar www.dell.nl/epp dat is de site met de personeelskorting (afhankelijk van het bedrag maar meestal toch wel 6%) dat scheelt je 11%. Als werkgever kun je gewoon KPN opgeven. Wil je hem telefonisch bestellen houd dan ook je kortingsboncode bij de hand. Als je na levering dan ook nog een refund voor je software vraagt (zie elders op tweakers.net hoe te handelen) dan heb je hem bijna gratis....... ;)

Lees gewoon even de startpagina van de [Ervaringen] Dell Studio 15, daar vind je alle tips om hem zo goedkoop mogelijk aan te schaffen.
Nu met Dell aan de telefoon maar de software refund is niet mogelijk zeggen ze (gaat alleen om de mcafee, lojack & micr. works maar toch).

edit: heb mijn kennis even geupdate in het daarvoor bestemde topic :)

[ Voor 3% gewijzigd door Zanzarismo op 28-04-2010 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kheb een vraagje, heb net een dag de studio 17.
maar de simbolen zijn anders dan normaal, als ik op de 2 voor normaal apenstaartje krijg ik " .
en de 7 voor het en simbool krijg ik _ .
heel onhandig dus, misschien heeft er iemand de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHerbig
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-09 09:40
@gangsta1: zet toetsenbord op Verenigde Staten (Internationaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdFundum14
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-09 18:34
Hallo allemaal,

Ik denk eraan van me een Studio 17 aan te schaffen, maar ik vroeg me af of ik hem kan bestellen met de volgende configuratie. Op de website zijn er altijd bepaalde opties die niet in combinatie gaan (vb: i7 gaat niet in combinatie met 5650 HD kaart)

- Met bluetooth
- Met i5 (520 of 540, is er veel verschil?)
- Met 5650 HD graka
- Met 1tb
- met lange batterij
- met HD scherm
- Met 802.11n

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:56
AdFundum14 schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 17:35:
Hallo allemaal,

Ik denk eraan van me een Studio 17 aan te schaffen, maar ik vroeg me af of ik hem kan bestellen met de volgende configuratie. Op de website zijn er altijd bepaalde opties die niet in combinatie gaan (vb: i7 gaat niet in combinatie met 5650 HD kaart)
[...]
- met HD scherm
[...]
HD schermen heeft Dell het hele jaar nog niet geleverd op de Studio 17 als ik me niet vergis. Je zult het moeten doen met 1600x900px.
Misschien moet je eens kijken naar de Sony Vaio F11 (met i5 of i7) als full hd belangrijk voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, daar is em dan eindelijk. Misschien maak ik nog wel een review voor T.net. Alvast aangenaam tevreden op de geringe USB poorten en de hoge fragmentatie van de C-schijf (34%) na. De meeste Dell Broll(tm) is er ondertussen ook af.

Iemand enig idee wat het zwarte icoontje met een "9" onderaan in m'n taakbalk doet? Dat reageert niet en heeft ook geen tooltip.

Thanks

Dieb

PS: Mijn Studio 17 is geleverd met Full HD scherm. Echt de moeite waard, via de telefoon kan je hem volgens mij bestellen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2010 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 00:51:
Nou, daar is em dan eindelijk. Misschien maak ik nog wel een review voor T.net. Alvast aangenaam tevreden op de geringe USB poorten en de hoge fragmentatie van de C-schijf (34%) na. De meeste Dell Broll(tm) is er ondertussen ook af.

Iemand enig idee wat het zwarte icoontje met een "9" onderaan in m'n taakbalk doet? Dat reageert niet en heeft ook geen tooltip.

Thanks

Dieb

PS: Mijn Studio 17 is geleverd met Full HD scherm. Echt de moeite waard, via de telefoon kan je hem volgens mij bestellen.
Die "9" betekend dat je je NumLock aan hebt staan. Ik heb ook mijn Full HD scherm telefonisch besteld.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdFundum14
Wat is eigenlijk het grote verschil tussen de Sony F11 en deze Studio 17?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het merk, het design, het scherm

dat is het zo'n beetje, in de F11 zit toch ook een 5650?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kor952 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 03:04:
[...]

Die "9" betekend dat je je NumLock aan hebt staan. Ik heb ook mijn Full HD scherm telefonisch besteld.
8)7 Thanks man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 23:29
Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 09:46:
het merk, het design, het scherm

dat is het zo'n beetje, in de F11 zit toch ook een 5650?
Nee een Nvidia GT 330M.
Het is de Sony vaio E serie die ook de ATI 5650 heeft (weliswaar ondergeklokt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ DHerbig

inderdaad dat helpt. bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdFundum14
De prijs is zowat hetzelfde, maar de grafische kaart is iets minder en het scherm is iets beter als ik het goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van wat ik begrijp wel, mits ja natuurlijk het Full-HD scherm hebt (1920*1080), anders zal de kwaliteit niet veel schelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 13:43:
van wat ik begrijp wel, mits ja natuurlijk het Full-HD scherm hebt (1920*1080), anders zal de kwaliteit niet veel schelen
Leuk; hebben ze (naar ik begrijp) eindelijk weer een HD scherm, komt de i7 tegenwoordig met een 565v gpu...
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 11:59:
@ DHerbig

inderdaad dat helpt. bedankt
Uitkijken met Ctrl-Shft; daarmee schakel je tussen de verschillende (keyboard invoer-)talen..
Tip: verwijder de andere talen zodat je alleen US Int. over houd. Dat is namelijk de indeling van je keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yazoo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:49
Heb zelf nu ruim een jaar de Dell studio 1737 Intel® Core™2 Duo Processor P8400 (2,26 GHz, 1066 MHz FSB, 3 MB L2-cache).

Deze werd destijds nog geleverd met Windows Vista. Net te vroeg voor de gratis upgrade naar Windows 7

Weet iemand wat de beste/voordeligste manier is om Windows 7 aan te schaffen.

Via de site van Dell kom ik niet veel verder via menu 'Electronics & accessoires › Software & '.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yazoo schreef op zondag 02 mei 2010 @ 17:57:
Weet iemand wat de beste/voordeligste manier is om Windows 7 aan te schaffen.
ja, namelijk via de pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:31
@Yazoo

Stuur mij een mailtje. Ik heb nog een W7 HP liggen van Dell. Ik kwam zelf wel in aanmerkingen voor upgrade, heb het besteld en niet gebruikt. Stuur mij een mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigWettie jr
  • Laatst online: 15-08 12:03
Ik ben de gelukkige eigenaar van een Dell Studio 17(49). Nu heb ik alleen 1 probleem, de 'eject' knop op het toetsenbord en de 'eject' knop bij de lichtknopjes werkt niet, althans niet in windows 7. De knop werkt wel dus hij is niet kapot. Ik kan wel de cd/dvd er uit gooien als ik mn laptop opstart of afsluit, zodra ie uit windows is. Nu ben ik opzoek naar een driver als die er is voor mijn toetsen bord. Heeft iemand een driver? of een andere oplossing? Ik hoor het heeeel graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

BigWettie jr schreef op zondag 02 mei 2010 @ 20:11:
Ik ben de gelukkige eigenaar van een Dell Studio 17(49). Nu heb ik alleen 1 probleem, de 'eject' knop op het toetsenbord en de 'eject' knop bij de lichtknopjes werkt niet, althans niet in windows 7. De knop werkt wel dus hij is niet kapot. Ik kan wel de cd/dvd er uit gooien als ik mn laptop opstart of afsluit, zodra ie uit windows is. Nu ben ik opzoek naar een driver als die er is voor mijn toetsen bord. Heeft iemand een driver? of een andere oplossing? Ik hoor het heeeel graag! :)
Je moet even Quickset installeren, staat dacht ik op de meegeleverde driver DVD, anders even downloaden bij Dell.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yazoo
karakedi schreef op zondag 02 mei 2010 @ 18:47:
@Yazoo

Stuur mij een mailtje. Ik heb nog een W7 HP liggen van Dell. Ik kwam zelf wel in aanmerkingen voor upgrade, heb het besteld en niet gebruikt. Stuur mij een mailtje.
@ Karakedi

Bedankt voor je aanbod.

'k heb je zojuist een mail gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigWettie jr
kor952 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 20:41:
[...]

Je moet even Quickset installeren, staat dacht ik op de meegeleverde driver DVD, anders even downloaden bij Dell.
Heel erg bedankt voor uw reactie. Op de meegeleverde cd staat een quickset voor de 64-bit versie. Ik heb alleen geen 64-bit OS, ik heb windows 7 ultimate 32-bit. Dit werkt dus niet, Heeft u misschien een idee hoe ik aan een quickset voor 32-bit kan komen. De dell site heb ik ook door gezocht, daar heb ik ook alleen maar een quickset voor 64-bit kunnen vinden. :'(

Ik hoop dat u een alternatief heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BigWettie jr schreef op zondag 02 mei 2010 @ 23:11:
[...]

Heel erg bedankt voor uw reactie. Op de meegeleverde cd staat een quickset voor de 64-bit versie. Ik heb alleen geen 64-bit OS, ik heb windows 7 ultimate 32-bit. Dit werkt dus niet, Heeft u misschien een idee hoe ik aan een quickset voor 32-bit kan komen. De dell site heb ik ook door gezocht, daar heb ik ook alleen maar een quickset voor 64-bit kunnen vinden. :'(

Ik hoop dat u een alternatief heeft.
vista 32 bit versie al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 23:28:
[...]

vista 32 bit versie al geprobeerd?
Lijkt me een goed idee, mocht dit niet lukken zoek dan bij de diverse Studio 15 modellen en/of andere recentere modellen. Je hebt tenslotte toch ook alle drivers in een 32-bit versie gevonden, of zijn er nog 'apparaten' die het gele waarschuwings driehoekje hebben in apparaatbeheer?

Ik heb nog een link gevonden, probeer deze als voorgaande niet werkt, hij is eigenlijk voor een Inspiron 1546 maar wel voor alle Win 7 versies dus ook de 32-bits versies.

[ Voor 20% gewijzigd door kor952 op 03-05-2010 04:04 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Laatst online: 09-09 03:36
Eindelijk zeg, duurde me zowat 2 dagen om dit gehele topic door te spitten.. En zit nou om 2.32 uur in bed nog dit bericht te typen.

Ik heb zelf de volgende config besteld:

Base
INTEL® CORE™ i3-330M (2,13 GHZ, VIER THREADS, 3 MB CACHE)
Geheugen
2.048 MB 1067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 1.024]
Toetsenbord
Internal US/International Qwerty Keyboard
Grafische kaart
1 GB ATI Mobility Radeon HD 5650
Harde schijf
250 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Besturingssysteem
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Optische stations
DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software
Draadloze connectiviteit
Dell Wireless 1520 halve minikaart (802.11n)
Cables
1 Meter Power Cord (3 Wire) - European
Verzendingsdocumenten
Dutch Documentation
Gedis-pakketreferentie
N0474901
Standaardondersteuning
1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
Services en Support
1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
PalmRest
Silver chainlink palm rest – with Black Chainlink cover only
Bestelgegevens
Studio 1749 Order - Netherlands
Primaire Batterij
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 Wh)
Draagtassen
Geen draagtas
Dell Dock
Dell Dock
Systeemmedia
Studio 1749 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Camera
Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera
Kleuren, dessins en beschilderingen
Black chainlink
Accidental Damage Support
Geen Accidental Damage-support
Online Backup
No DataSafe Online Backup 2GB (Direct)
Labels
Wireless Label CI3
LCD-scherm
17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL
DataSafe (Services Owned)
Datasafe Local 2.0 Basic
Microsoft-software
Microsoft® Works 9.0 - Nederlands
Beveiligingssoftware
Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Nederlands
Power Supply
Wisselstroomadapter van 90 W

Heb deze config gekozen omdat ik deze bestelling via dell niet zo vertrouwde.
En ik helaas tegen me budget zat. Had in de avond voor hetzelfde geld nog een 500GB disk erbij kunnen hebben. Maar kwam pas de volgende ochtend achter dat ik naast de pot had gepiest.. Helaas maar jammer..
Van die kortingen wist ik eigenlijk ook niks vanaf, want heb nooit eerder een dell gehad of daar gekocht.
Ik kom zelf van een fujitsu siemens amilo PI 1536 af die gemod is met een alienware bios, waardoor ik meer in de notebook kan steken. Op het gebied aan notebooks sleutelen weet ik eigenlijk best veel.
Dus daarom ook maar voor een basic opstelling gegaan.

Hoop in de nabije toekomst een HD mobility 5830 te kunnen steken..
Geheugen word nog geupgrade naar 4 a 6GB
Daarnaast komt er een ssd in en een 2de harddisk (zag al waar je een 2de kooi kon bestellen)
Processor word ook nog wel anders..
En eventueel nog een blue-ray speler als dit zou kunnen met die 1600x 900 resolutie..

Helaas las ik ook al weinig goeds over het bestelde Dell N kaart, dus dat zal dat wel een intel worden als het hier ook problemen op leverd.

Ik las dat die core i5 een onboard IGP hebben, kan je hier wel mee schakelen tussen IGP en MXM board?
Weet iemand toevallig ook welke mxm specs deze notebook studio 1749 heeft? Ik hoop namelijk dat dit de MXM -B variant word want dan kunnen er nog betere kaarten erin.

Ook las ik in dit topic (ergens op pagina 10) Dat er hacked biosses zouden zijn? Waar kan ik die vinden? En zijn die er ook voor de nieuwe studio 1747 en 1749..

Zou het eventueel ooit mogelijk zijn om er een quad core erin te zetten?

Verder wil ik graag weten hoe je de dvds uit die lade krijgt want zag nergens knopjes op die fotos...

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigWettie jr
Bedankt voor jullie help allemaal, maar het probleem is nog steeds niet opgelost. Als ik de driver die 'kor952' stuurde installeer dan zegt ie dat het de verkeerde versie laptop is. Dat is dus geen optie. Het avies van 'darkstone', dan maar, helaas heb ik geen vista 32-bit quickset kunnen vinden. Heeft iemand een link?
Ik idd nog wel 2 gele driehoekjes: :'(
1. PCI Simple Communications Controller
2. Unknown deivce

Als iemand een quickset voor me heeft, heeel graag! :)

Heel erg bedankt kor952 en darkstone voor jullie hulp alleen heeft het nog geen oplossingen geboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://support.euro.dell....DIO1745&catid=-1&impid=-1
hiero, dit is voor de 1745, maar waarschijnlijk gaat het wel werken.

is dat unknown device niet de ricoh sd-kaartlezer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi all,

Ik zit ook een beetje te twijfelen bij de aanschaf van deze nieuwe dell. Voor de kosten hoef ik het niet te doen, de I5 540, of I7 720QM zijn ongeveer even duur voor me (I7 is 5 euro duurder allebei pakweg 900 euro met kortingen)). Maar voor het spelen van games begrijp ik dat er eigenlijk voornamelijk voordelen zijn verbonden aan de I5 en dat de I7 last heeft van dat welbesproken "Throttling Problem" en hij alleen maar onnodig heet wordt en de accu leegzuipt. Of zie ik hier iets over het hoofd?

Systeem 1:

Systeem 1 is identiek aan systeem 2 m.u.v. de I5 540 & een 6 cells accu.

Systeem 2:

Intel® Core™ i7 Mobile Processor 720QM (1,6 GHz, Turbo Mode tot 2,8 GHz, 6 MB L3-cache)
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Geheugen 4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Toetsenbord Internal US/International Qwerty Keyboard
Grafische kaart 1 GB ATI Mobility Radeon™ HD 560v
Harde schijf 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Optische stations Fixed Internal DVD+/-RW Slot Load Drive including Software
Draadloze connectiviteit Dell Wireless 1397 Mini Card (802.11 b/g)
Standaardondersteuning 1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
Services en Support 3 jaar In-Home garantiesupport, ook 's avonds en op zaterdag
PalmRest Silver chainlink palm rest – with Black Chainlink cover only
Bluetooth Geen Bluetooth-upgrade
Bestelgegevens Studio 1747 Order - Netherlands
Primaire Batterij 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 Wh)
Dell System Media Kit Studio 1747 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Camera Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera
Kleuren, dessins en beschilderingen Black chainlink
LCD-scherm 17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:17:
Hi all,

Ik zit ook een beetje te twijfelen bij de aanschaf van deze nieuwe dell. Voor de kosten hoef ik het niet te doen, de I5 540, of I7 720QM zijn ongeveer even duur voor me (I7 is 5 euro duurder allebei pakweg 900 euro met kortingen)). Maar voor het spelen van games begrijp ik dat er eigenlijk voornamelijk voordelen zijn verbonden aan de I5 en dat de I7 last heeft van dat welbesproken "Throttling Problem" en hij alleen maar onnodig heet wordt en de accu leegzuipt. Of zie ik hier iets over het hoofd?
ja, de i7 is sneller, maar enkel als de applicatie dat ook daadwerkelijk gebruikt (en dat doen er niet veel, enkel wat professionele pakketten), als je die niet gebruikt ben je beter af met de i5

let erop dat er een 565v grafische kaart inzit, deze is een stuk minder dan de 5650.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn....goed punt van die kaart inderdaad! Soms klik je te snel door! Bedankt in ieder geval!

Ander vraagje nog m.b.t. die EPP-korting; Ik merk dat je moet opgeven voor welk bedrijf je werkt bij de kassa. Hoorde dat Rabobank en Gericom deel uitmaakten van de EPP-Korting-club? Hoe zit dat wellicht met universiteiten? Weet iemand dat? En wordt dit verder nog gecontroleerd?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2010 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigWettie jr
Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:56:
http://support.euro.dell....DIO1745&catid=-1&impid=-1
hiero, dit is voor de 1745, maar waarschijnlijk gaat het wel werken.

is dat unknown device niet de ricoh sd-kaartlezer?
Het is idd de kaartlezen, dit is alleen niet zo'n groot probleem, die werkt gwn als ik er een SD in doe. Als alles werkt ben ik tevreden ookal staan er van die driehoekjes. Als ik de driver van de 1745 installeer dan zegt ie na het uitpakken: 'this is not a suportted system', dus ik moet echt de driver voor de 1749 hebben, iemand een idee? Ik hoor het heel graag,

Darkstone, heel erg bedankt voor je reactie en hulp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yousif
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 19:33
Ik heb zowat alles doorgelezen (met het woord "batterij" gefilterd dan wel :p) maar kan nergens precies vinden hoe het nu zit met de batterij?
Is de 9cell die 70 euro waard? Ik heb in een post gelezen dat hij nog geen 4 uur meeging, iemand anders ervaring hiermee?
Anders kan ik dat geld ook in een i5 540 ipv i5 520 stoppen :p

Overigens is het toch geen probleem als ik er zelf een hdd bij doe? Aangezien ik nog een 320gb 2.5" (5400rpm) hdd heb liggen hier, bovenop de 320gb hdd die er al in zit is dat toch een nette 640gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yousif schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 05:03:
Ik heb zowat alles doorgelezen (met het woord "batterij" gefilterd dan wel :p) maar kan nergens precies vinden hoe het nu zit met de batterij?
Is de 9cell die 70 euro waard? Ik heb in een post gelezen dat hij nog geen 4 uur meeging, iemand anders ervaring hiermee?
Anders kan ik dat geld ook in een i5 540 ipv i5 520 stoppen :p
de 9 cel gaat 50% langer mee, je kan dus ong. 4.5 uur werken ipv 3 uur, tijden ter indicatie
Overigens is het toch geen probleem als ik er zelf een hdd bij doe? Aangezien ik nog een 320gb 2.5" (5400rpm) hdd heb liggen hier, bovenop de 320gb hdd die er al in zit is dat toch een nette 640gb.
er past er maar 1 in, of je moet de dvd brander (bluray, in mijn geval) eruit slopen en vervangen door een hdd caddy, kost je een tientje op ebay. verkeerde topic 8)7

er passen er idd 2 in, maar ik weet niet zeker of de benodigde aansluitingen we aanwezig zijn (dat is bij sony meestal niet het geval, destbetreffende onderdeel kan je daar wel voor €50 bestellen :F )

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2010 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ik ben blij de mijne is vandaag ook verzonden!
Heb hem donderdag 28 april besteld en is vandaag 4 mei verzonden..
Ben wel blij dat het zo snel gegaan is..

Hoe lang duurt het voordat ie in transit is? Zeker een dag ofzo??

[ Voor 18% gewijzigd door Robin4 op 04-05-2010 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 08:08:
[...]
de 9 cel gaat 50% langer mee, je kan dus ong. 4.5 uur werken ipv 3 uur, tijden ter indicatie

[...]

er passen er idd 2 in, maar ik weet niet zeker of de benodigde aansluitingen we aanwezig zijn (dat is bij sony meestal niet het geval, destbetreffende onderdeel kan je daar wel voor €50 bestellen :F )
Weet bijna zeker dat de hoofd aansluiting van drivebay 2 er gewoon zit..
Anders verkopen ze echt die drivebay kits niet..en dan zou dit ook niet zinvol zijn om het door 3rd party verkopers het te verkopen. En anders kan je ook geen bestelling doen met 2 disken bij dell aan de telefoon..
Want dan zou de ene mobo die aansluiting niet hebben en een andere weer wel, dus dat lijkt me nogal een rompeslomp dan. Ik denk dat alle 1749 borden gewoon gelijk zijn.. en dus ook de SATA aansluiting op het mobo heeft.. En ik denk ook niet dat ze dan op een stekkertje van een paar cent gaan bezuinigen..
Alleen waar je wel op moet letten is dat je een SATA interface verlengstuk nodig heb. Anders kan die geen verbinding leggen met de drive..

Afbeeldingslocatie: http://newmodeus.com/shop/images/DELL_1745_1747_caddy%202.jpg

Gaat om dat zwarte linker verlengblokje...

[ Voor 22% gewijzigd door Robin4 op 05-05-2010 03:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-01 16:45
Dell is erg moeilijk met harddisk brackets vaak. deze zit normaliter ook niet in de studio als je geen 2de drive meebesteld.. en dat maakt het zelf inbouwen dan weer vaak prijzig.

Je kan altijd keizen voor ene kleinere 2de disk, en die dan later vervangen en de oude als extern gebruiken.

mijn 1737 werkt nog steeds supper. Al geeft de quickset software aan dat de accu dood is. Toch nog 2 uur mee. Las nog iets over gebruiksduur van de accu:

Dit heb je zelf in de hand. 2 hdd's verbruiken meer dan 1. een snellere processor doet hetzelfde.

Overigens: de accu gaat een stuk langer mee als je de dell battery saving template gebruikt...

Waarom ik het een accu noem en geen batterij? Ik vind een oplaadbare batterij meer een accu dan een batterij, dus een laptop accu eensgelijks.. O-)

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlugge Japie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-05-2023
Hi

Ik zit nu al een tijdje te twijfelen om een studio 17 te kopen, ter vervanging van mijn drie jaar oude 17" iMac, en denk dat ik dat een dezer dagen maar eens moet gaan doen. Waar is alleen over twijfel is om ook voor een full-hd scherm te gaan, heeft dit nu echt zo veel meerwaarde?
Ik kan me herinneren dat een resolutie van 1600x1250 al niet zo lekker werkte (op een 15" scherm). Ik zal hem voornamelijk gebruiken om te surfen en te programmeren. Ik doe verder een (heel) klein beetje aan fotobewerking en zal er zeker geen films op kijken.

Wat is de reden dat sommigen van jullie een full-hd scherm nemen? Ik ben bang dat de combinatie van 17" en een full hd resolutie "een beetje te veel van het goede" is, of hebben jullie daar geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlugge Japie schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 13:36:
Wat is de reden dat sommigen van jullie een full-hd scherm nemen? Ik ben bang dat de combinatie van 17" en een full hd resolutie "een beetje te veel van het goede" is, of hebben jullie daar geen last van?
ik heb dezelfde resolutie @ 15.6 (1080p, dus) en dat vind ik prima te doen.

als je slechte ogen hebt moet je er idd niet aan beginnen. (of een bril nemen, zoals ik :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Om alle 2e HDD voor de 1747/1749 perikelen even uit de wereld te helpen.......

Bestel via email bij bnl_spareparts @ Dell.com.

Bracket 2 HDD (1747 en 1749) bestelnr. CPL-J7P67 10 Euro
set schroeven M3x3 (om HDD aan Bracket te schroeven) CPL-XC470 2 Euro
set schroeven M2x3 (om bracket in notebook te schroeven) bestelnr CPL-XC466

Daar komen nog verzendkosten (10 Euro) en BTW bij, totaal excl. de M2x3 schroeven 26,18 Euro.

Edit:
Bestelnummer van de M2x3 schroefjes is nu ook bekend nl. CPL-XC466

[ Voor 11% gewijzigd door kor952 op 06-05-2010 13:43 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 11:07

Tripl3 D

Brother in Arms

Hebben jullie dat ook, dat als je laptop uit staat en het laadsnoer zit er in (ongeacht of de batterij op 100% of op 0% staat) dat hij dan niet aangaat? De lampjes gaan branden (volume, vooruit, achteruit, eject, etc), maar vervolgens gaat hij weer uit.

Echt raar!

(Heb trouwens een 1749)

[ Voor 4% gewijzigd door Tripl3 D op 05-05-2010 17:29 ]

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog twee vraagjes; in deze thread staat dat het beter is om één harde schijf te hebben i.p.v. twee. Nu hebben ze bij dell wel net een mooie aanbieding met twee HD's van 500GB. Heeft dit consequenties voor de snelheid van de HD's? Daarnaast vroeg ik me nog af hoe hetg scherm van deze studio is. Las op "notebookcheck" dat ze er niet heel erg over te spreken waren. Zou namelijk enorm spiegelen. Nu ben ik wel wat gewend van mijn HP DV5, maar ik hoopte dat mijn toekomstige laptop daar dan ook wat minder last van zou hebben. Veel fotobewerking doe ik niet, maar bij games (vooral zwarte achtergronden) kan het soms zo enorm irriteren. Misschien heeft iemand van jullie een antwoord op deze vragen. Zou in ieder geval weer erg fijn zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:32:
[...]

ja, de i7 is sneller, maar enkel als de applicatie dat ook daadwerkelijk gebruikt (en dat doen er niet veel, enkel wat professionele pakketten), als je die niet gebruikt ben je beter af met de i5

let erop dat er een 565v grafische kaart inzit, deze is een stuk minder dan de 5650.
Ik zou de naam i7 niet zo los gebruiken, want er is namelijk ook nog die duo core i7..
En je hebt het nou dus over die quad cores..

Of heb je het hier toch over de duo core? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Is de Studio trouwens ook met een anti-glare scherm te krijgen? Ik vind het best een interessante laptop, maar het glossy scherm lijkt me helemaal niks (heb een HP glossy scherm gezien en vind het een ramp). De Dell Vostro heeft bijvoorbeeld wel een anti-glare scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-01 16:45
Tripl3 D schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 17:29:
Hebben jullie dat ook, dat als je laptop uit staat en het laadsnoer zit er in (ongeacht of de batterij op 100% of op 0% staat) dat hij dan niet aangaat? De lampjes gaan branden (volume, vooruit, achteruit, eject, etc), maar vervolgens gaat hij weer uit.

Echt raar!

(Heb trouwens een 1749)
heb ik gehad op mij 1737, bij mij was het een bios update die dit oploste... ;)

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 11:07

Tripl3 D

Brother in Arms

Mopperman schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:58:
[...]

heb ik gehad op mij 1737, bij mij was het een bios update die dit oploste... ;)
Hmmm, vanavond maar eens kijken of er een update is.....

Thx!

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:51

Dr.Roelski

Walk on ....

Tripl3 D schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 16:39:
[...]

Hmmm, vanavond maar eens kijken of er een update is.....

Thx!
Er is idd een nieuwe bios update voor de 1749, versie A04 : http://support.euro.dell....TUDIO1749&os=BIOSA&osl=EN
ik heb het probleem met niet aangaan alleen als ik het scherm dichtgeklapt heb. Met of zonder voeding, maakt niet uit. Zal ongetwijfeld wel ergens ingesteld kunnen worden, maar ik ben te lui om ernaar te zoeken en doe nu gewoon eerst het scherm open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds vandaag eigenaar van een Studio 1749.

Fijn notebook tot nu toe, echter wel wat opmerkingen:

- Muis blijft regelmatig hangen in Windows 7. Erg irritant als je werkt! Ik heb al gelezen dat meer mensen hier last van hebben.
- Ubuntu 10.04 freezes na enkele minuten. Heb er nog niet verder naar gekeken, maar dit is inmiddels 4x voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ik heb hem vandaag ook ontvangen. Ben nogal onder indruk dat voor zo weinig geld je een goede mooie notebook kan krijgen..

Ik heb tot nu toe nog geen enkel probleem gehad *even afkloppen*
Bios A03 hier. De fan i.c.m I3 330m hoor ik niet tot af en toe dat ie even heel lichtjes aangaat.
Heb ook al onder de kap gekeken..

Er kan gewoon een 2de disk erbij. De sata connect zit gewoon al haaks op het mobo.. Je hoeft dus alleen een drive kit te kopen (kan je overal krijgen dus lijkt me niet zo`n probleem) En kan je dus de drive erbij zetten..

Iemand weet waar ik infomatie kan vinden hoe je hele behuizing kap eraf kan krijgen? Wat voor de processor en GPU moet heel de onderkant eraf.
Bij het deksel kan je dus alleen bij geheugen, schijven, en wifi, tv kaart.. en de wwam kaart..

[ Voor 18% gewijzigd door Robin4 op 08-05-2010 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Robin4 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 01:32:
[...]
Iemand weet waar ik infomatie kan vinden hoe je hele behuizing kap eraf kan krijgen? Wat voor de processor en GPU moet heel de onderkant eraf.
Bij het deksel kan je dus alleen bij geheugen, schijven, en wifi, tv kaart.. en de wwam kaart..
Bij Dell, afdeling support en downloads heeft een handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ik heb het even doorgenomen.. Dus als het goed is kan de `bodem` er niet eraf.

Dus als ik bij de gpu of processor moet dan moet ik dus heel het moederbord verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Kan iemand mij vertellen waarom mijn core i3 processor niet sneller wilt gaan dan 1197mhz?? Wat ik ook doe hij wilt niet sneller, alleen langzamer als ik de adapter eruit haal..

Terwijl deze cpu toch wel op 2.13Ghz hoort te lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Robin4 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 03:00:
Kan iemand mij vertellen waarom mijn core i3 processor niet sneller wilt gaan dan 1197mhz?? Wat ik ook doe hij wilt niet sneller, alleen langzamer als ik de adapter eruit haal..

Terwijl deze cpu toch wel op 2.13Ghz hoort te lopen...
Ik denk dat je powermanagment (energiebeheer) niet op hoge prestaties staat maar op gebalanceerd. Rechtsklik op het batterij-icoon in werkbalk, klik op eneriebeheer en daarna op hoge prestaties.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yazoo
Wordt de Dell studio 17 niet meer geleverd?

Twee dagen geleden voor iemand bezig een systeem samen te stellen. Vandaag nogmaals de site van Dell bezocht. Zie ik geen Studio 17 meer, alleen studio 15. Wel zie ik de Inspiron 17.

Klopt dit?

Onderstaand systeem kon ik niet meer vinden:

Base INTEL® CORE™ i3-330M (2,13 GHZ, VIER THREADS, 3 MB CACHE)
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Geheugen 4.096 MB 1067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Toetsenbord Internal US/International Qwerty Keyboard
Grafische kaart 1 GB ATI Mobility Radeon HD 5650
Harde schijf 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Optische stations DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software
Draadloze connectiviteit Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Yazoo schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 00:46:
Wordt de Dell studio 17 niet meer geleverd?

Twee dagen geleden voor iemand bezig een systeem samen te stellen. Vandaag nogmaals de site van Dell bezocht. Zie ik geen Studio 17 meer, alleen studio 15. Wel zie ik de Inspiron 17.

Klopt dit?

[eer..]
Ze staan er nog wel op hoor, alleen niet op de voorpagina.

Klik aan de linkerzijde (in het selectie-menu) eens op de 17" schermen, en je komt er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een 17" studio besteld.
Helaas was het op het moment niet meer mogelijk om een verlicht toetsenbord aan te schaffen :'( .

De medewerker kon mijn wel vertellen, dat als de toetsenborden nog binnen kwamen je ze ook los kon bestellen _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow is toetsenbord verlichting mogelijk.
Dat lijkt me ook wel wat.
En hoe moet je die zelf inbouwen dan?

Hoe zit dat trouwens met de i7 620M
kan die wel gewoon draaien op 90 watt of kan ik proberen om de 130 watt gratis te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 15:56:
Heb een 17" studio besteld.
Helaas was het op het moment niet meer mogelijk om een verlicht toetsenbord aan te schaffen :'( .
lees: al HEEL LANG niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier misschien of lojack makkelijk te verwijderen is van de studio 17? Ben namelijk niet voornemens dit te gaan gebruiken wanneer ik de pc geleverd krijg. En weet iemand precies hoeveel dit gaat opleveren wanneer ik een refund aanvraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigWettie jr
Ik heb de magische oplossing voor het uitwerpen van het CD schijfje in de 32-bit versie windows 7 op de Dell studio 1749. Ik had het probleem al een tijdje en ik kon maar geen oplossing vinden. Dell levert namelijk alleen de Dell studio 1749 met 64 bit windows 7, ik snap niet waarom, maar zo is het. Ik kon maar geen oplossing vinden en vond het nogal irritant dat ik de eject knop niet kon gebruiken, ik moest de quickset driver hebben voor mij laptop en mijn versie windows, maar die is nergens te vinden zoals ik al zei. :P

Toen was ik het zat en heb een mailtje (in het engels) naar dell gestuurd. Dit was het mailtje:

Error Message

Problem Description:The eject button on the keyboard and the 'luminous' eject button don't work. I didn't install the Windows 7 (64-bit, home premium) that was included with the laptop, but I installed Windows 7 (32-bit, ultimate). I haven't got a driver for the cd drive. I think I need to install Quickset, but I can't find a Quickset 32-bit version.

er stond nog meer in het mailtje maar dit was de kern.
paar dagen later kreeg ik een maitlej van dell terug gestuurd (in het nederlands) en dit was hun advies:

Geachte heer ........,

Bedankt voor het sturen van uw e-mail naar Dell Technical Support. Uw technische zaaknummer is ......... Ik begrijp dat u opzoek bent naar de 32 bits versie van Dell Quickset voor uw Studio 1749. Voor dit systeem hebben wij officieel alleen de 64 bits versie van onze software en stuurprogramma's beschikbaar.

Mijn persoonlijke advies -ik weet namelijk niet of dit zal werken- is om de 32 bits versie van Dell Quickset voor de Studio 1747 te proberen: http://support.euro.dell....1&source=-1&fileid=369100\

Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat. Hopelijk zal dit werken want anders is er helaas geen oplossing. De Studio 1749 wordt namelijk alleen met de 64 bits versie van Windows 7 geleverd.

Met vriendelijke groet,

Nu heb ik dat gedaan, en het werkt, ik ben dus super blij! :)

Ik hoop dat ik mensen heb geholpen die het zelfde probleem hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

BigWettie jr schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 21:55:
Ik heb de magische oplossing voor het uitwerpen van het CD schijfje in de 32-bit versie windows 7 op de Dell studio 1749. Ik had het probleem al een tijdje en ik kon maar geen oplossing vinden. Dell levert namelijk alleen de Dell studio 1749 met 64 bit windows 7, ik snap niet waarom, maar zo is het. Ik kon maar geen oplossing vinden en vond het nogal irritant dat ik de eject knop niet kon gebruiken, ik moest de quickset driver hebben voor mij laptop en mijn versie windows, maar die is nergens te vinden zoals ik al zei. :P

Toen was ik het zat en heb een mailtje (in het engels) naar dell gestuurd. Dit was het mailtje:

Error Message

Problem Description:The eject button on the keyboard and the 'luminous' eject button don't work. I didn't install the Windows 7 (64-bit, home premium) that was included with the laptop, but I installed Windows 7 (32-bit, ultimate). I haven't got a driver for the cd drive. I think I need to install Quickset, but I can't find a Quickset 32-bit version.

er stond nog meer in het mailtje maar dit was de kern.
paar dagen later kreeg ik een maitlej van dell terug gestuurd (in het nederlands) en dit was hun advies:

Geachte heer ........,

Bedankt voor het sturen van uw e-mail naar Dell Technical Support. Uw technische zaaknummer is ......... Ik begrijp dat u opzoek bent naar de 32 bits versie van Dell Quickset voor uw Studio 1749. Voor dit systeem hebben wij officieel alleen de 64 bits versie van onze software en stuurprogramma's beschikbaar.

Mijn persoonlijke advies -ik weet namelijk niet of dit zal werken- is om de 32 bits versie van Dell Quickset voor de Studio 1747 te proberen: http://support.euro.dell....1&source=-1&fileid=369100\

Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat. Hopelijk zal dit werken want anders is er helaas geen oplossing. De Studio 1749 wordt namelijk alleen met de 64 bits versie van Windows 7 geleverd.

Met vriendelijke groet,

Nu heb ik dat gedaan, en het werkt, ik ben dus super blij! :)

Ik hoop dat ik mensen heb geholpen die het zelfde probleem hadden.
Nu nog de versie voor Windows XP pro 32 bit. Ik heb de jouw aanbevolen versie vanmiddag nog op XP geprobeerd te installeren maar dat lukt dus niet.

[ Voor 5% gewijzigd door kor952 op 12-05-2010 23:18 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een aanvraag gedaan en offerte gekregen voor de Studio 1749 met i5-540M, FHD B+RG (1920x1080 scherm en backlit keyboard (alleen in UK/Irish layout). Dell geeft aan dat het een RGB-led screen betreft. Of kies ik beter toch voor een i7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is het B+RG scherm al heel erg lang niet meer op voorraad (een half jaar?)
ik zou even navraag doen over de leverbaarheid van dat ding, de kans bestaat dat hij helemaal niet meer geleverd word.

that said, ik zou liever een i5+ een goed scherm kiezen dan een i7+een minder scherm, zo groot is het verschil nu ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er expliciet naar gevraagd (wel in de beschrijving beschikbaar maar niet als optie online te bestellen), evenals een backlit keyboard en beide staan op mijn offerte. Dan heb ik waarschijnlijk mazzel...!

Studio 1749 : Intel i5-540M(2.53GHz) Mobile CPU 1 S
Display : 17.3in Full High Definition (1920X1080) LED with TrueLife 1 S
Palmrest : Silver Chainlink with Black Chainlink Cover only 1 S
Money of SKU 1 S
Camera : Integrated 2.0 Mega Pixel Camera 1 S
LCD Back Cover : Black Chainlink 1 S
Ship Accessory : Dutch Docs 1 S
Resource DVD : Studio 1749 Diagnostics and Drivers 1 S
Memory : 4096MB (2x2048) 1067MHz DDR3 Dual Channel 1 S
Hard Drive : 500GB Serial ATA (7200RPM) 1 S
Optical Drive : 8X DVD+/-RW Drive including Roxio Burn software 1 S
Power Supply : Inspiron 90W AC Adapter 1 S
Power Cord : European 1M 1 S
Battery : Primary 9-cell 85W/HR LI-ION 1 S
Graphics : 1 GB ATI Mobility Radeon HD 5650 1 S
Wireless : Dell Wireless 1397 (802.11 b/g) Mini Card European 1 S
Wireless : Wireless Label CI5 1 S
Keyboard : Internal UK/Irish Qwerty Backlit Keyboard 1 S
Operating System : Dutch Genuine Windows 7 Professional (64 BIT) 1 S
Dutch - Microsoft Works 9.0 1 S
Software : Datasafe Local 2.0 Basic 1 S
Dutch McAfee Security Centre 30 Day Trial Version (No Recovery CD) 1 S
Standard Service - 1 year of coverage included with your PC 1 S
No Warranty Upgrade 1 S
No Accidental Damage Support 1 S
DataSafe Online Backup 2GB 1 S
DataSafe Online size - 2GB Trial 1 S

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2010 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 11:16:
Ik heb er expliciet naar gevraagd (wel in de beschrijving beschikbaar maar niet als optie online te bestellen), evenals een backlit keyboard en beide staan op mijn offerte. Dan heb ik waarschijnlijk mazzel...!

Studio 1749 : Intel i5-540M(2.53GHz) Mobile CPU 1 S
Display : 17.3in Full High Definition (1920X1080) LED with TrueLife 1 S
Palmrest : Silver Chainlink with Black Chainlink Cover only 1 S
Money of SKU 1 S
Camera : Integrated 2.0 Mega Pixel Camera 1 S
LCD Back Cover : Black Chainlink 1 S
Ship Accessory : Dutch Docs 1 S
Resource DVD : Studio 1749 Diagnostics and Drivers 1 S
Memory : 4096MB (2x2048) 1067MHz DDR3 Dual Channel 1 S
Hard Drive : 500GB Serial ATA (7200RPM) 1 S
Optical Drive : 8X DVD+/-RW Drive including Roxio Burn software 1 S
Power Supply : Inspiron 90W AC Adapter 1 S
Power Cord : European 1M 1 S
Battery : Primary 9-cell 85W/HR LI-ION 1 S
Graphics : 1 GB ATI Mobility Radeon HD 5650 1 S
Wireless : Dell Wireless 1397 (802.11 b/g) Mini Card European 1 S
Wireless : Wireless Label CI5 1 S
Keyboard : Internal UK/Irish Qwerty Backlit Keyboard 1 S
Operating System : Dutch Genuine Windows 7 Professional (64 BIT) 1 S
Dutch - Microsoft Works 9.0 1 S
Software : Datasafe Local 2.0 Basic 1 S
Dutch McAfee Security Centre 30 Day Trial Version (No Recovery CD) 1 S
Standard Service - 1 year of coverage included with your PC 1 S
No Warranty Upgrade 1 S
No Accidental Damage Support 1 S
DataSafe Online Backup 2GB 1 S
DataSafe Online size - 2GB Trial 1 S
Ik denk dat het een 'gewoon' FullHD (1920x1080) scherm is wat je aangeboden wordt en niet de Full HD B+RG, ik heb een paar weken geleden een 1747 met FullHD binnen gekregen. Er zijn US/International backlit keyboards als replacements te koop via Dell. Het lijkt mij niet prettig om met een UK/Irish toetsenbord te moeten werken. Mocht je intresse hebben dan kan ik het Spareparts nummer wel even in mijn email terug zoeken.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
Fixed Internal DVD+/-RW Slot Load Drive including Software

Wat houdt dit in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo'n ding:

Afbeeldingslocatie: http://www.logicsupply.com/images/photos/cddvd/SlimSlot_pic1_big.jpg

waar je je DVD in duwt in plaats van zo'n shuifje, dat zit ook in de macbook en de xbox360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kor952 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 12:26:
[...]

Ik denk dat het een 'gewoon' FullHD (1920x1080) scherm is wat je aangeboden wordt en niet de Full HD B+RG, ik heb een paar weken geleden een 1747 met FullHD binnen gekregen. Er zijn US/International backlit keyboards als replacements te koop via Dell. Het lijkt mij niet prettig om met een UK/Irish toetsenbord te moeten werken. Mocht je intresse hebben dan kan ik het Spareparts nummer wel even in mijn email terug zoeken.
Salesrep geeft aan dat het de B+RG betreft, maar ik zal het in een nieuwe offerte laten bevestigen. Overigens zie ik niet al te veel verschil in het UK of US keyboard. @ staat op andere centrale plek (niet meer shift 2) en er is een € bijgekomen, of zie ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigWettie jr
De 'Fixed Internal DVD+/-RW Slot' is zeer practisch en het ziet er ook nog eens trendy uit :P
maar dan moet de 'eject button' het wel doen :P , en dat doet ie nu eindelijk! :)

[ Voor 30% gewijzigd door BigWettie jr op 14-05-2010 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 12:07

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica