Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:18
Mijn Studio 17 is vorige week vrijdag aangekomen. Ik heb de standaard configuratie (i5 430, 2x500GB, 5650, enz) zonder poespas. Kwam met EPP en kortingsbon op zo'n 750 euro. Krijg de microsoft licenties terug gestort (draai Ubuntu Lucid) en heb dan voor € 650 een bijzonder prettige laptop.

Pluspunten; geluid, tweevoudige koptelefoonaansluiting (die je, wanneer je ze combineert met de microfoonaansluiting kan configureren als complete 5.1 uitgang), vrijwel alle componenten worden out of the box herkend door Ubuntu Lucid, prettig toetsenbord, zeer riante schijfruimte, krachtige GPU.
Minpunten; beeldscherm (beperkte kijkhoek en slechte zwartwaarden), constructie deksel (had steviger gekund, kan nogal flexen), kan schijven niet als RAID configurern in BIOS, vlekgevoeligheid.

Gratis bier, topless bediening en oneerlijke marketing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn studio 17 afgelopen dinsdag binnen gekregen. Allereerst wat opvalt is dat hij lekker dun is en niet al te zwaar voor een 17inch laptop. Ten tweede ben ik het eens met de net genoemde pluspunten. Alleen inderdaad is het beeldscherm een beetje wazig.Weet iemand hoe je dat kan oplossen en is het nodig om met een I5 2,53ghz processor een 130 watt adapter aan te vragen of maakt dat niks uit met de 90 watt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:49

Convoy

g44p

iemand enig idee, mijn touchpad werkt opeens niet meer onder win7 64bits. Kan het zijn dat ie defect is of heeft iemand hier nog tips/trucs voor mss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-07 00:17
weet iemand hoelang het duurt voordat je je laptop thuis ontvangt als je op maat besteld?
bij Sony begint vanaf 3 weken tot 6 weken, is dat ook bij Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-08 11:13

m00

TomAtTweakers schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 12:33:
[...]

Ja, upgraden als je budget het toelaat. De i5-430 is al een zeer nette CPU en de i5-520 is met 140 Mhz extra niet bijzonder veel sneller, maar de i5-520 kan in turbo tot 2,93 Ghz komen en de i5-430 maar tot 2,53 Ghz. Die 400 Mhz verschil ga je zeker wel merken als een zware game/applicatie er om vraagt.
Ga je dat ook merken in spellen bijvoorbeeld? Of is de 5650 meer de bottleneck daarin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:07

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Is met name afhankelijk van de resolutie. Game je op de resolutie van 1920x1200 dan is het GPU-afhankelijk en maakt een i5 430m of i5 520m niet veel uit. Game je graag op 1024x768, dan wil het nog wel een verschil maken. Verwacht geen wereldwonderen maar 5 - 10FPS is geen uitzondering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een Studio 1747 met i5 520 cpu, in de bios is virtualisatie ingeschakeld. En nu wil ik een virtuele pc draaien. Dus via de microsoft site Windows XP mode en Virtual PC gedownload. Installeren lukt wel, alleen nergens kan ik in het start-menu het geinstalleerde Windows XP mode-programma terugvinden.....Iemand een suggestie??

met dank, Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdc_2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-03-2022
freekweb schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 15:42:
iemand enig idee, mijn touchpad werkt opeens niet meer onder win7 64bits. Kan het zijn dat ie defect is of heeft iemand hier nog tips/trucs voor mss?
Heb mijn laptop niet bij de hand, maar heb je de sneltoets op het toetsenbord (Fn) toevallig per ongeluk ingedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-06 08:58
Nog geen reacties....niemand een handige rugzak voor zijn 1749 gevonden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabekamphuis
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-02-2019
laptop 1747 , merk wel met update A08 dat de accu sneller leeg is , of lijkt dat zo ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met mijn nieuwe studio 1749

Zonder iets zachts tussen het toetsenbord en de monitor maakt het toetsenbord afdrukken op de monitor, merkte ik net op vandaag. niet vervoeren over lange afstanden zonder iets over je toetsen bord of je kan je monitor bekrassen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 13:56:
Met mijn nieuwe studio 1749

Zonder iets zachts tussen het toetsenbord en de monitor maakt het toetsenbord afdrukken op de monitor, merkte ik net op vandaag. niet vervoeren over lange afstanden zonder iets over je toetsen bord of je kan je monitor bekrassen denk ik.
De klep van de laptop is niet al te stevig. Wanneer je toetsen afdrukken achterlaten op je beeldscherm betekent dat waarschijnlijk dat er tijdens transport iets op het deksel drukt waardoor het LCD panel tegen een of meerdere toetsen wordt aangedrukt. Je kan altijd de beschermhoes die je bij je laptop kreeg over de klep heenschuiven bij vervoeren, maar pas iig op met te veel druk op je scherm. Misschien een steviger tas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
Dudeness schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 13:14:
Dixons heeft een rugzak geschikt voor 17" laptops:
http://www.dixons.nl/De_o...ndel.7109625/default.aspx

Geen idee of het past (de studio 1749 is volgens mij 17,3") maar ik heb bij mijn vorige werkgever een HP tas gehad en die beviel uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 21:56
kardox schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 15:45:
weet iemand hoelang het duurt voordat je je laptop thuis ontvangt als je op maat besteld?
bij Sony begint vanaf 3 weken tot 6 weken, is dat ook bij Dell?
Als je een niet al te bijzondere configuratie samenstelt, zal UPS waarschijnlijk binnen twee weken bij je aan de deur staan. Bij mij duurde het nog geen anderhalve week maar dat is wel uitzonderlijk snel. Het zal in de meeste gevallen in ieder geval zeker geen 3 tot 6 weken duren.

Neem anders het Dell levertijden-topic eens door. Daar staan verschillende configuraties met de tijd die Tweakers erop hebben moeten wachten. Het zijn slechts indicaties, maar het geeft wel een idee van wat je kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleA
  • Laatst online: 06-05-2022
Momenteel ligt de onze in shanghai...

Gisteren ook nog even voor een tas gekeken, maar ik denk toch dat we even wachten met de aankoop van een tas totdat we de studio 17 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand een goede, niet al te grote, mooie notebook tas voor de DELL STUDIO 1749. Ik heb namelijk laatst een belkin messenger bag 17 inch besteld maar nou blijkt dat deze DELL met zijn 17,3 veel te strak in zit waardoor ik dus bang ben dat de laptop dadelijk een keer kapot gaat. Dus als er suggesties zijn dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:26
Heb ook die Belkin messengerbag. Zit in het begin inderdaad goed stevig erin. Maar na een paar keer erin/eruit zit hij al beter. Kan me niet voorstellen dat de laptop schade hierdoor oploopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audioholic
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-09-2022
Niets mis met de Belkin tas. Herken de problemen van toetsafdrukken op het beeldscherm. Helaas de hoes al weggegooid. Ga een lapje stof opduikelen, want dit ziet er niet mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Dudeness schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 13:14:
Ooit van het interweb gehoord? het schijnt best handig te zijn voor dit soort zoek acties.

Anyways, ik heb deze besteld. http://www.booqeurope.com/Boa-flow-XL_detail_134_12.html

Hij is groot, maar de Laptop is ook bizar groot en deze past net aan zonder te forceren.
Past ook een DSLR in maar verwacht niet dat je er ook nog 40 euri aan boodschappen bij kan stoppen.
Met 3 pakken melk en een pak condooms is het wel op, zitten wel hele relaxte kleine side vakjes aan voor b.v. je voeding/ext hhd.

Super kwaliteit, en ook goed voor motor rijders (alhoewel hij is "watervast").
Heup bevestiging en een bevestiging rond de borst, very slick.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleA
Zojuist is de studio 17 afgeleverd.
Eerst maar even opladen.
Zit trouwens gewoon een 90 watt lader bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Mooi ding, maar beetje duur...... Thanx anyway
Bad Brains schreef op maandag 29 maart 2010 @ 01:13:
[...]

Ooit van het interweb gehoord? het schijnt best handig te zijn voor dit soort zoek acties.

Anyways, ik heb deze besteld. http://www.booqeurope.com/Boa-flow-XL_detail_134_12.html

Hij is groot, maar de Laptop is ook bizar groot en deze past net aan zonder te forceren.
Past ook een DSLR in maar verwacht niet dat je er ook nog 40 euri aan boodschappen bij kan stoppen.
Met 3 pakken melk en een pak condooms is het wel op, zitten wel hele relaxte kleine side vakjes aan voor b.v. je voeding/ext hhd.

Super kwaliteit, en ook goed voor motor rijders (alhoewel hij is "watervast").
Heup bevestiging en een bevestiging rond de borst, very slick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DES_MX
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-06 14:12
Weet iemand of de 1749 met een BACKLIT toetsenbord komt? Of een gewone?
Heb net volgende bestelling geplaatst:

Punt
Beschrijving
Base
INTEL® CORE™ i5-540M (2,53 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 3,06 GHZ, 3 MB CACHE)
Geheugen
4.096 MB 1067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Toetsenbord
Internal US/International Qwerty Keyboard
Grafische kaart
1 GB ATI Mobility Radeon HD 5650
Harde schijf
1TB (7,200rpm) Serial ATA Dual Hard Drive (2x 500GB)
Besturingssysteem
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Optische stations
DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software
Draadloze connectiviteit
Dell Wireless 1520 halve minikaart (802.11n)
Cables
1 Meter Power Cord (3 Wire) - European
Verzendingsdocumenten
Dutch Documentation
Gedis-pakketreferentie
N0474907
Standaardondersteuning
1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
Services en Support
1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
PalmRest
Silver chainlink palm rest – with Black Chainlink cover only
Bestelgegevens
Studio 1749 Order - Netherlands
Primaire Batterij
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Draagtassen
Geen draagtas
Dell Dock
Dell Dock
Systeemmedia
Studio 1749 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Camera
Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera
Kleuren, dessins en beschilderingen
Black chainlink
Accidental Damage Support
Geen Accidental Damage-support
Online Backup
No DataSafe Online Backup 2GB (Direct)
Theft Protection Solution
Computrace LoJack for Laptops, 1yr license - included with your PC
Labels
Wireless Label CI5
LCD-scherm
17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL
DataSafe (Services Owned)
Datasafe Local 2.0 Basic
Microsoft-software
Microsoft® Works 9.0 - Nederlands
Beveiligingssoftware
McAfee® Security Centre - Beveiliging van 15 maanden - Nederlands
Power Supply
Wisselstroomadapter van 90 W

En nu hopen dat ie snel aankomt! Heb voord de zekerheid naar Amsterdam laten afleveren (wie weet of dat helpt) en EPP gebruikt (KPN vermeld).
Totaal aan EUR822 (EUR400+ korting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonder verlichting...

weet niet waar je gehoord hebt dat je dat wel standaard krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DES_MX
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 22:26:
zonder verlichting...

weet niet waar je gehoord hebt dat je dat wel standaard krijgt
In de US versie krijg je dat blijkbaar wel; informatie heb ik van Guru3D.com, waar de 1749 met de backlit toetsenboord weergegeven wordt door een van de fora leden.

Link: http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=317242&page=2

Ook van notebookcheck.net, quote:

"Our model is outfitted with white backlit keys, which can be turned on and off at the touch of a button. A practical feature for dark areas, indeed."

Link: http://www.notebookcheck....749-Notebook.27472.0.html

Dus toch wel een teleurstelling dat hier in Europa dat niet standaard is/ geen optie

[ Voor 5% gewijzigd door DES_MX op 29-03-2010 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in US is het idd standaard, in NL kan het gewoon niet

ik heb mijn tobo er zelf ingezet, fluitje van een cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DES_MX
Andere vraag - heeft iemand ervaring met de Dell Wireless 1520 halve minikaart (802.11n) ? Is het zeker een beter kaart dan de Dell 1397 b/g ? Het gaat om bereik/mbit/stabiliteit vd verbinding... Ik heb de Linksys 320N (werk) en WRT54GL[tomato] (thuis) - enige indicatie hoe het in combinatie met deze routers presteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 23:58:
in US is het idd standaard, in NL kan het gewoon niet

ik heb mijn tobo er zelf ingezet, fluitje van een cent.
Mag ik vragen hoe je er aan bent gekomen, en welk Dell artikel nummer dat mag zijn?
Heb interesse in zo'n "upgrade"

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bad Brains schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 08:03:
[...]

Mag ik vragen hoe je er aan bent gekomen, en welk Dell artikel nummer dat mag zijn?
Nou vergeet het maar die 1520 is niet los leverbaar, ik ben er zelf ook naar op zoek geweest. De 1510 is nog een optie en anders de Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/g/n 1X2) 1/2 MiniCard - Kit die heb ik nu zelf ook in mijn 1747 zitten (werkt perfect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bad Brains schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 08:03:
[...]

ebay, ik heb wel een bookmark van de 15"versie, maar daar heeft de 17" bezitter weinig aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:26
Mocht je er eentje op de kop tikken via Ebay ofzo, dan vind je hier de installatiehandleiding.

Ben zelf ook nog op zoek naar zo'n backlit keyboard, maar dan 't liefst in de normale VS layout. Weet niet hoe zo'n toetsenbord in elkaar zit, maar zit er over te denken om desnoods een andere layout te kopen en dan het backlit deel over te bouwen in m'n huidige toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-09 17:51

zerocool82

Ignorance causes chaos

Voor een aantal uitvoeringen (bijvoorbeeld bij de N0074909) kan er enkel gekozen worden voor de Dell Wireless 1397 Mini Card (802.11 b/g) ipv een 802.11n kaart. Iemand enig idee of er andere gelijkwaardige uitvoering / e-value code kan worden gekozen die deze wel heeft?

Iemand enig idee welke van de videokaarten HD4670 en HD5650 beter is? Op verschillende websites wordt aangegeven dat de HD4670 beter is, terwijl op andere websites wordt aangegeven dat de HD5650 beter is. Ook uit (Notebookcheck is het niet geheel duidelijk. De één scoort goed op de benchmark 3DMark01 en 3DMark05 en de ander op benchmark 3DMark03 en 3DMark06... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niek_ schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 21:23:
Mocht je er eentje op de kop tikken via Ebay ofzo, dan vind je hier de installatiehandleiding.

Ben zelf ook nog op zoek naar zo'n backlit keyboard, maar dan 't liefst in de normale VS layout. Weet niet hoe zo'n toetsenbord in elkaar zit, maar zit er over te denken om desnoods een andere layout te kopen en dan het backlit deel over te bouwen in m'n huidige toetsenbord.
gaat niet werken, beste wat je kan doen is de toetsen loshalen en verplaatsen

de blaklit toetsen hebben namelijk doorzichtige letters, met verlichting uit zijn de grijs, niet wit.

@ hierboven, 3dmark05 en oudere zijn hopeloos verouderd
zelf 06 is al oud (dx9....) hopelijk komt er binnenkort een nieuwe uit.

ik kan je nu al vertellen dat de 5650 beter is

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2010 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 21:57:
[...]

gaat niet werken, beste wat je kan doen is de toetsen loshalen en verplaatsen

de blaklit toetsen hebben namelijk doorzichtige letters, met verlichting uit zijn de grijs, niet wit.

@ hierboven, 3dmark05 en oudere zijn hopeloos verouderd
zelf 06 is al oud (dx9....) hopelijk komt er binnenkort een nieuwe uit.

ik kan je nu al vertellen dat de 5650 beter is
3dmarkvantage? Heb je alleen niet zoveel aan als je scherm niet minimaal 1024 hoogtepixels heeft, tenminste dat lees ik veel, en staat ook op de site van 3dmark dacht ik. Maar het valt mij op dat ze bij notebookcheck dat programma wel gewoon draaien op laptops met max reso 1366 * 768, en ook 3dmark06 op 1280 * 1024. Het kan dus wel gewoon?

de 5650 is idd beter, meer shader units, dus sneller, en tegelijk een stuk zuiniger. Verder is de 4670 een hoger geklokte 4650, wat dus de 5730 is van de 5650, de 5650 heeft dus nog meer ruimte (neem ik aan) wat overklokken betreft.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2010 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:14
Of ze doen het via een extern scherm ofzo.

Maar de HD5650 is de betere keuze. Het hangt wel van het model af (sommigen lopen op 450MHz, anderen op 650MHz), maar daarmee is hij bijna altijd sneller als de HD4670. Daarbij is deze ook DX11 (wat overigens veel betere prestaties geeft) en heeft een lager energieverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 06:47
Lees de nieuwe review van 1749 hier: http://www.notebookcheck....749-Notebook.27472.0.html

[ Voor 4% gewijzigd door Usta op 31-03-2010 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleA
Ben nu even onze studio 17 aan het testen.

Specs zijn iets anders dan uit de review, verder heb ik gewoon de standaard achtergrondprogramma's laten draaien. (Tussen haakjes en staat cursief de data uit te review (ter vergelijking))

i5 M540 2,53GHZ ( i5 M520 2,4GHz)
8GB DDR3 (4GB DDR3)
2x500GB harde schijf (500GB)
ATI Mobility Radeon HD 5650 (idem)

Cinebench
Rendering Single 64Bit 3893 points (3531)
Rendering Multi 64Bit 8604 points (7479)
OpenGL 64Bit 5513 points (4899)

Meer volgt volgende week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
FF updateje, ik heb inmiddels mijn 92,70 refund terug van de grafische kaart. Heerlijk! Ben helemaal blij met mijn uiteindelijk goedkope 667EUR laptopje!!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Hey hey.

Ik wou een Dell Studio 15 of 17 nemen, en bij Dell Studio 15 zeiden ze dat ik hier eens moest kijken (want dat schijnt toch beter te zijn voor me :P).

Wil o.a. videobewerking en (soms zware) multitasking doen. Coderen van video's moet dus snel gaan en niet te lang duren, en het systeem moet ook lekker snel zijn.

Nou dacht ik aan de i7 laptop, maar iemand anders poste dit:
i5 is €100 goedkoper (startprijs) -> ik zou upgraden naar de 520 voor 40 euro (blijft 60 euro goedkoper)
i5 heeft een ati 5650, tegen de 4650. De i5 is inwendig net een klein stapje moderner.
i5 heeft 2x 500gb schijven, de i7 maar 1 (dit kost bij de i7 130 euro). Twee schijven is zeker een pluspunt voor videobewerking.
De i5 heeft een 6cell batterij, de i7 9cell. (kost 70 euro)
Moet ik nou voor de i5 of i7 gaan. Zelf dacht ik aan de i7, maar jullie zijn (hopelijk) de experts :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
Squatjj schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 01:18:
Hey hey.

Ik wou een Dell Studio 15 of 17 nemen, en bij Dell Studio 15 zeiden ze dat ik hier eens moest kijken (want dat schijnt toch beter te zijn voor me :P).

Wil o.a. videobewerking en (soms zware) multitasking doen. Coderen van video's moet dus snel gaan en niet te lang duren, en het systeem moet ook lekker snel zijn.

Nou dacht ik aan de i7 laptop, maar iemand anders poste dit:

[...]

Moet ik nou voor de i5 of i7 gaan. Zelf dacht ik aan de i7, maar jullie zijn (hopelijk) de experts :P
Uiteindelijk moet je dat zelf beslissen. De 17 is een stukje groter en dat kan voor sommigen ook een deal breaker zijn. Wat je overige punten betreft; op dit moment kost een 17 met i5 430, Radeon 5650 en 2x500GB disk € 779. Neem niet aan dat jij zonder stopcontact in de buurt uitgebreid gaat zitten monteren? Dus accu lijkt me bij dit soort laptops iets minder relevant.

Realiseer je wel dat de 2 disks in de 17 niet als RAID geconfigureerd kunnen worden. Dat vind ik zelf erg jammer. Het scherm is ook niet top of the line, maar voldoet wel.

Ik ben in ieder geval tevreden met mijn 1749.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

LoermansA schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 12:18:
[...]

Uiteindelijk moet je dat zelf beslissen. De 17 is een stukje groter en dat kan voor sommigen ook een deal breaker zijn. Wat je overige punten betreft; op dit moment kost een 17 met i5 430, Radeon 5650 en 2x500GB disk € 779. Neem niet aan dat jij zonder stopcontact in de buurt uitgebreid gaat zitten monteren? Dus accu lijkt me bij dit soort laptops iets minder relevant.

Realiseer je wel dat de 2 disks in de 17 niet als RAID geconfigureerd kunnen worden. Dat vind ik zelf erg jammer. Het scherm is ook niet top of the line, maar voldoet wel.

Ik ben in ieder geval tevreden met mijn 1749.
Hm, oke. En is er daadwerkelijk een groot verschil tussen i5 of de i7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo'n 15 tot 10% bij apps die van een quad core gebruik kunnen maken
anders is het in het voordeel van de i5. deze zou ik dan ook kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
i5 520M doet video conversies met gemak en snel (gebruik well alle 4 cores met Hyperthreading). : :*)

Heeft iemand ook last van konstant draaiende fan (1749)? Well storend in een stille kamer... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Usta schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 15:24:
i5 520M doet video conversies met gemak en snel (gebruik well alle 4 cores met Hyperthreading). : :*)

Heeft iemand ook last van konstant draaiende fan (1749)? Well storend in een stille kamer... :?
ja, wellicht kan je dat oplossen door een fancoltroll programmatje te draaien

ik vind het niet zo erg, aangezien mijn vorige laptop (p4 3.06 ghz met HT) 74 graden idle was en een constant stofzuigergeluid voortbracht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Ik weet niet zeker of ik mijn Studio 1749 echt luidruchtig kan/mag noemen.

Je hoort hem altijd zachtjes blazen, maar echt niet veel meer dan wat gebruikelijk is bij laptops. Om de ongeveer twee of drie minuten gaat hij zo'n 15 seconden een standje hoger. Dan is hij wel redelijk hoorbaar. Onder zware load (gamen) hangt hij constant op dat geluidsniveau, maar dan hoor ik het alleen als ik het geluid heel zacht zet.

Geen idee of dat ik een koel/stil exemplaar heb of dat ik gewoon minder goed gewend ben dan de meeste van jullie, maar ik vind het hoe dan ook geen stofzuiger. Als je een hele stille laptop wil, moet je deze inderdaad niet nemen maar ik kan de geluidsproductie van de fan moeilijk een groot nadeel noemen.

Bijkomend voordeel is dat het hele systeem behoorlijk koel blijft: de GPU is bij mij altijd zo'n 45 graden, de CPU volgens mij een graad of 10 hoger (kan ik momenteel niet aflezen). Als ik dan bedenk dat de Studio 15 zo'n 80 tot 90 graden kan worden, ben ik behoorlijk tevreden met de geluids- en warmteproductie van deze laptop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomAtTweakers schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 16:09:
Ik weet niet zeker of ik mijn Studio 1749 echt luidruchtig kan/mag noemen.

Je hoort hem altijd zachtjes blazen, maar echt niet veel meer dan wat gebruikelijk is bij laptops. Om de ongeveer twee of drie minuten gaat hij zo'n 15 seconden een standje hoger. Dan is hij wel redelijk hoorbaar. Onder zware load (gamen) hangt hij constant op dat geluidsniveau, maar dan hoor ik het alleen als ik het geluid heel zacht zet.

Geen idee of dat ik een koel/stil exemplaar heb of dat ik gewoon minder goed gewend ben dan de meeste van jullie, maar ik vind het hoe dan ook geen stofzuiger. Als je een hele stille laptop wil, moet je deze inderdaad niet nemen maar ik kan de geluidsproductie van de fan moeilijk een groot nadeel noemen.

Bijkomend voordeel is dat het hele systeem behoorlijk koel blijft: de GPU is bij mij altijd zo'n 45 graden, de CPU volgens mij een graad of 10 hoger (kan ik momenteel niet aflezen). Als ik dan bedenk dat de Studio 15 zo'n 80 tot 90 graden kan worden, ben ik behoorlijk tevreden met de geluids- en warmteproductie van deze laptop. :)
mijn studio 15 is 35° cpi, 60° gpu idle, en dat is met de fan uit (althans, ik hoor hem echt totaal niet)
load word hij 50° en 95° max, maar meestal raakt ie de 90° amper aan, 95° is het max wat ik heb gezien met TF2 met gpu bottleneck, maar dat is dan wel met een OC van bijna 20%, overigens bereikt hij die temp ook stock vanwege het beroerde voltagemanagement 8)7 (1.2v waar hij 1.0 aankan :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:22
Na het doorlezen van (bijna) dit hele topic eerder deze week heb ik een Dell Studio 17 besteld in de config zoals ik hem hier vaker voorbij heb zien komen met 1TB HDD, i5 520 processor en 4GB geheugen. Via nieuwepc.com heb ik nog 5% korting opgehaald en ik hoop dat het terugsturen van Works ook nog geld oplevert.
Nu had ik de laptop maandagavond al besteld, maar gisteren nog steeds niks gehoord, dus toen heb ik even gemaild. Kreeg ik terug dat mijn bestelling door de creditcardmaatschappij was geweigerd (Oh ja, bestelling was E 1.028 en limiet creditcard had ik zerlf verlaagd naar E 1.000). Maar toch bedankt Dell, dat jullie me even melden dattie geweigerd is. Nu kreeg ik de mededeling dat ik contact moest opnemen met het servicecentrum of een nieuwe kon bestellen. Ik heb dat laatste gedaan, als ze maar niet de eerste versie ook nog leveren, maar zal wel goed gaan.
Ik houd jullie niet in ieder geval op de hoogte alsie er is of als er meer mis zou gaan!

In ieder geval al bedankt voor de nuttige opmerkingen en adviezen in dit topic!

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
Gebruikt iemand Dell Datasafe LocalBackup (basic)?
Die heeft erg weinig features en irritant berichten over "Upgrade Now"...
Bovendien zie ik 39MB reserved partitie - is die bedoelt voor Datasafe backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

En je benen verbranden niet door die 50 graden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coretemp is wat anders dan de temp van het plastic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdc_2
Ik wil mijn 1747 aansluiten op mijn tv, maar heb geen tv met hdmi aansluiting.

Kent er iemand een verloop van hdmi naar scart of misschien naar andere aansluitingen aan de tv, tulp of iets dergelijks?

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 20:54:
[...]

ebay, ik heb wel een bookmark van de 15"versie, maar daar heeft de 17" bezitter weinig aan :)
Zou je mij misschien een DM willen sturen met die bookmark? Of hier/in het 15" topic delen? Jou DM staat niet aan :'(

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jawl hoor...

http://www.gemwon.com/ShowProduct.aspx?ID=2373
blacklit tobo dell studio 15, <€20 inch verzenden

staat ook in TS van dell studio 15 topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:56
Squatjj schreef op zondag 04 april 2010 @ 18:31:
En je benen verbranden niet door die 50 graden?
Het is NIET de bedoeling dat je je notebook op je benen plaatst.
Dit kan de luchtdoorvoer ernstig beperken waardoor je de kant loopt dat deze oververhit raakt. Dit geld ook voor je scrotum overigens, met nadelige gevolgen voor je reproductiecapaciteit indien je van het mannelijke geslacht bent. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabekamphuis
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-02-2019
HDMI omzetten naar composite s-vhs , zoek maar ff op dealextreme.com , maar pas op, heb dit nog niet getest op de Dell 1747 , op me Fujitsu-Siemens werkte hij goed.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29772

VGA en deze naar composite

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.9813

Maar dit heb ik nog nooit toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:49

Convoy

g44p

pdc_2 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 08:31:
[...]

Heb mijn laptop niet bij de hand, maar heb je de sneltoets op het toetsenbord (Fn) toevallig per ongeluk ingedrukt?
Nee niet dat ik weet, het rare is dat ie soms wel iets doet maar vaak helemaal niets... Knoppen werken wel gewoon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdc_2
Gabekamphuis schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:57:
HDMI omzetten naar composite s-vhs , zoek maar ff op dealextreme.com , maar pas op, heb dit nog niet getest op de Dell 1747 , op me Fujitsu-Siemens werkte hij goed.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29772

VGA en deze naar composite

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.9813

Maar dit heb ik nog nooit toegepast.
Bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdc_2
130 Watt adapter is binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Na de overweldigende reakties :) heb ik de volgende tas besteld....

http://www.4notebook.nl/a...m-backpack-bundle-nm965aa

Ik laat wel weten hoe hij bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:51

Dr.Roelski

Walk on ....

Nieuwe Bios voor de 1749: A03 .... volgens omschrijving performance enhancement... wie durft????
http://support.euro.dell....1&source=-1&fileid=389242

//edit... net geflashed.... lol, tijdens flashe gaat de fan pas echt hard!

[ Voor 10% gewijzigd door Dr.Roelski op 11-04-2010 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
Bedankt, net de A03 update gedaan.
Hmm, minder last van de fan? Die draait niet meer konstant op hoge toren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:51

Dr.Roelski

Walk on ....

Usta schreef op zondag 11 april 2010 @ 21:31:
Bedankt, net de A03 update gedaan.
Hmm, minder last van de fan? Die draait niet meer konstant op hoge toren...
Ah! Dat dacht ik dus ook, maar ik kon het niet echt testen. Dus het is niet mn verbeelding :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
De cooling is nog steeds niet optimal. Gedwongen zet ik power opties op Economy stand om minder lawaii te hebben. Aleen, de fan gaat elke minut hard aan, wat niet prettig is. Eh, dan maar kooptelefoons gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Nu online
Zijn er mensen die ook een bizar slechte N lan download snelheid hebben?
Die van mij (wireless N halve minicard 1520) krijg ik tussen de 8 en 3 MB/s
Over een Dlink 655 en ook Via een Dlink DAP 1353 (AP), krijg het niet gefikst.
Zal dinsdag is op werk checken met de draytek 2820, voorlopig ben ik stumped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Het is weer wat stil geworden hier in het Studio 17 hoekje. Omdat het ding niet populair is of omdat er weinig aan te klagen valt? In mijn geval gelukkig het laatste. :)

Ik heb de laptop nu net iets meer dan vijf weken in gebruik. De grootste pluspunten vind ik de bouwkwaliteit en het goede geluid en beeld (zowel GPU als display). Het ding voelt heerlijk stevig aan en laat na vijf weken redelijk gebruik nog geen cosmetische slijtage zien, daar ben ik best wel blij mee. Het om de twee minuten aanslaan van de fan is een minpuntje maar persoonlijk heb ik er niet zoveel last van, het wendt. Bij mij in ieder geval.

Wat me echter afgelopen week wel is opgevallen is dat bij de palm rest bij de hoek linksonder de zwarte behuizing (de onderkant van de laptop) wat uitsteekt ten opzichte van het grijze plastic (de bovenkant van de palm rest). Zo te zien is de zwarte onderkant iets te groot uitgesneden (of hoe ze die dingen ook maken). Het stoort niet maar het ziet er net wat minder mooi afgewerkt uit dan de rest van de laptop. Ik heb er momenteel geen foto van, maar zijn er meer mensen die dit hebben?

Verder ben ik echt tevreden met deze geweldige laptop. Na morgen ben ik eindelijk klaar met mijn tentamens waar ik inclusief voorbereiding drie weken lang mee bezig ben geweest. Het komt er eigenlijk op neer dat ik na de eerste anderhalve week maar bar weinig (op een leuke manier) gebruik heb kunnen maken van mijn nieuwe Studio. Tot nu toe heb ik hem vooral gebruikt om samenvattingen op te tikken maar daarvoor heb ik hem niet gekocht (TF2 anyone O-)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:56
TomAtTweakers schreef op donderdag 15 april 2010 @ 20:10:
Het is weer wat stil geworden hier in het Studio 17 hoekje. Omdat het ding niet populair is of omdat er weinig aan te klagen valt? In mijn geval gelukkig het laatste. :)
(...)
Er is ook weinig nieuws te melden van de kant van Dell, alleen een update voor het bios eens in de zoveel tijd.
Gelukkig is er van de gebruikers uit weinig nieuws onder de zon, wat ik alleen maar als goed kan kwallificeren. :)

Helaas nog geen updates van Dell mbt het Full HD scherm.. Het lijkt er op dat Dell deze op geen enkel consumentenmodel meer levert, uitgezonderd de XPS16 en de Studio 15. Je gaat je afvragen waar al die mensen een 17" scherm voor willen hebben... 't zijn toch niet allemaal senioren?

[ Voor 9% gewijzigd door guapper op 15-04-2010 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomAtTweakers schreef op donderdag 15 april 2010 @ 20:10:
Wat me echter afgelopen week wel is opgevallen is dat bij de palm rest bij de hoek linksonder de zwarte behuizing (de onderkant van de laptop) wat uitsteekt ten opzichte van het grijze plastic (de bovenkant van de palm rest). Zo te zien is de zwarte onderkant iets te groot uitgesneden (of hoe ze die dingen ook maken). Het stoort niet maar het ziet er net wat minder mooi afgewerkt uit dan de rest van de laptop. Ik heb er momenteel geen foto van, maar zijn er meer mensen die dit hebben?
ik dacht het wel, als je er met je vinger langs gaat voel je duidelijk een rand, bij de studio 15 heb ik dit in veel mindere mate.

niet dat het echt storend is, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost.van.donge
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-03 20:56
Iemand hier verder een idee over hoe lang de levertijd van deze laptops is geweest bij jullie zelf?

Heb er een besteld met de 1TB harde schijf en een i5 520m als aanpassingen. Verder is alles standaard.
Momenteel staat de order al 3 dagen op werk in uitvoering, ik zou haast denken dat er onderdelen van de studio 17 plots slechter verkrijgbaar zijn.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb er hier 3 staan, waarvan er maar 1 langer dan 2 weken onderweg was (that is, omdat ik te laat betaalde..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

(jarig!)
joost.van.donge schreef op donderdag 15 april 2010 @ 23:43:
Iemand hier verder een idee over hoe lang de levertijd van deze laptops is geweest bij jullie zelf?

Heb er een besteld met de 1TB harde schijf en een i5 520m als aanpassingen. Verder is alles standaard.
Momenteel staat de order al 3 dagen op werk in uitvoering, ik zou haast denken dat er onderdelen van de studio 17 plots slechter verkrijgbaar zijn.

Iemand hier ervaring mee?
Ik had hem (1747 met FullHD, Bluetooth en Wlan 1520) 6 april besteld en 14 april werd hij al afgeleverd

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

(jarig!)
Bad Brains schreef op donderdag 15 april 2010 @ 19:30:
Zijn er mensen die ook een bizar slechte N lan download snelheid hebben?
Die van mij (wireless N halve minicard 1520) krijg ik tussen de 8 en 3 MB/s
Over een Dlink 655 en ook Via een Dlink DAP 1353 (AP), krijg het niet gefikst.
Zal dinsdag is op werk checken met de draytek 2820, voorlopig ben ik stumped.
Zo slecht als bij jou is het bij mij niet maar mijn signaal sterkte is niet optimaal waardoor hij doorlopend aan het terugschakelen is. Met mijn oude laptop met Intel 802.11n kaartje stond de kwaliteit altijd op max. Als ik iets in de settings van de kaart wijzig en de kaart daarna gereset wordt is de signaalsterkte 15 sec hoog maar zakt daarna weer in. Bijna alle opties bij de kaart instellingen geprobeerd echter zonder effect.
Ook mijn Bluetooth module hapert een beetje wat ik momenteel vooral merk tijdens het muizen, dat gaat af en toe nogal schokkerig.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kor952 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 17:16:
[...]

Zo slecht als bij jou is het bij mij niet maar mijn signaal sterkte is niet optimaal waardoor hij doorlopend aan het terugschakelen is. Met mijn oude laptop met Intel 802.11n kaartje stond de kwaliteit altijd op max. Als ik iets in de settings van de kaart wijzig en de kaart daarna gereset wordt is de signaalsterkte 15 sec hoog maar zakt daarna weer in. Bijna alle opties bij de kaart instellingen geprobeerd echter zonder effect.
Ook mijn Bluetooth module hapert een beetje wat ik momenteel vooral merk tijdens het muizen, dat gaat af en toe nogal schokkerig.
Hetzelfde probleem met mijn 1520 N kaartje heb ik. Lage downloadsnelheden, maar ook als ik mijn ps3 met draadloze internetverbinding aan heb staan dat mijn internet op de laptop via de 1520 n kaart niet meer werkt.
Weet iemand hoe dit is op te lossen dat de ps3 en laptop elkaar storen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de studio 17 staat in mooie promotie nu. Als de gpu goed is qua gamen heb ik binnenkort nieuwe laptop. Zou enkel blueray willen ipv dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 16:35:
de studio 17 staat in mooie promotie nu
staat ie elke week :P

de gpu is erg goed voor dit budget, vooral omdat hij goed overclocks.

voor blu-ray moet je denk ik bellen, ik weet niet zeker of dat beschikbaar is op de site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

(jarig!)
Ik heb een Tool gevonden waarmee je zelf beeldscherm resoluties kunt aanmaken die niet standaard aanwezig zijn. Zo heb ik nu een 1600x900 resolutie op mijn fullHD (1920x1080) scherm. Bedank wel dat de refresh rate altijd 60 Hz moet zijn.

Resolution_Tool

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom zou je dat willen? als het te klein is verhoog je toch gewoon dpi :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

(jarig!)
Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 21:45:
waarom zou je dat willen? als het te klein is verhoog je toch gewoon dpi :?
De DPI veranderd niets aan de grootte van je gadgets, en sommige programma's trekken zich ook niets van de dpi aan.neem nu bv McAfee ik kan dat op 1920x1080 niet lezen....maar goed ik draag dan ook al jaren een leesbril.....
Ik heb hem nu op 1440x810 staan met dpi = 100% en dat bevalt me uitstekend.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Luky
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:58
Ik twijfel tussen een

INTEL® CORE™ i5-540M (2,53 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 3,06 GHZ, 3 MB CACHE)

en een

Intel® Core™ i7 Mobile Processor 720QM (1,6 GHz, Turbo Mode tot 2,8 GHz, 6 MB L3-cache)

In de I5 zit DDR3 van 1067 Mhz
In de I7 zit DDR3 van 1333 Mz

In welke laptop zit nu de beste grafische kaart

In de I7 met zijn 1 GB ATI Mobility Radeon™ HD 560v
of de I5 met zijn 1 GB ATI Mobility Radeon HD 5650

Mijn vraag is nu
Wat is nu het beste systeem en waarom ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr Luky schreef op zondag 18 april 2010 @ 10:43:
In de I7 met zijn 1 GB ATI Mobility Radeon™ HD 560v
of de I5 met zijn 1 GB ATI Mobility Radeon HD 5650
dat moet gewoon een tikfout zijn...

anyway, de i5 is sneller voor dagelijks gebruik, en de i7 voor de wat zwaardere dingen (videobewerken, renderen..), voor jou volstaat de i5 wellicht het beste, die is ook nog eens goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 10:52:
[...]

dat moet gewoon een tikfout zijn...

anyway, de i5 is sneller voor dagelijks gebruik, en de i7 voor de wat zwaardere dingen (videobewerken, renderen..), voor jou volstaat de i5 wellicht het beste, die is ook nog eens goedkoper
dat denk ik ook. Lang gezocht naar de verschillen tussen de processors en voor dagelijks gebruik is de i5 zeker even goed tot beter. Ook voor stevige games is em zeker ok. Enkel de graka is niet zo super voor games zo lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update: let op, de 565v is een rebranded 4560 met dx 10.1, 55nm enz enz.
als je wilt games kan je deze dus beter niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

(jarig!)
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 14:23:
update: let op, de 565v is een rebranded 4560 met dx 10.1, 55nm enz enz.
als je wilt games kan je deze dus beter niet nemen.
Ik heb er nog net één met een HD4650, ze worden nu toch met 560v uitgeleverd?! en niet een 565v. En ik dacht ook dat er tussen de HD4650 en de 560v er weinig verschil zit???

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 5650 is NIET hetzelfde als de 565v
de 565v is een rebrand van de 4650, dus 565v == 4650
als je wilt gamen kun je beter de 5650 nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 20:41:
de 5650 is NIET hetzelfde als de 565v
de 565v is een rebrand van de 4650, dus 565v == 4650
als je wilt gamen kun je beter de 5650 nemen
en als ik niet mis ben is zelfs de 5650 maar gemiddeld qua gamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor notebooks is het een prima kaart, anders moet je meteen naar de 5850 grijpen...

het verschil tussen de 56xx en 57xx is niet zo groot (sterker nog, het is precies dezelfde kaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ongeveer een maand geleden een "Wireless : Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/g/n 1X2) 1/2 MiniCard - Kit"
besteld bij DELL, binnen een week geleverd en die doet het prima, geen geneuzel met lage download-
snelheden oid. Dus mijn advies, voor je Studio 17, gewoon deze kaart bestellen (nou ja, kaartje).

Mijn W7 Ultimate installeerde hem zelf, heb niets hoeven doen (behalve een kleine beveiligingsaanpassing
aan mn netwerk maar dat was alles)

TOP kaartje, voor slechts 34 euries !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Luky
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:58
Iemand een idee welke bedrijven in België recht hebben op EPP korting ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

(jarig!)
Ik weet dat de 'Windows Experience Index' niet het meest ideale is om de snelheid van je systeem te testen. Maar wat mij nu bevreemd is dat mijn WEI cijfers afwijken van die gepubliceerd in de Dell 1747 test van Notebookcheck.

De cijfers in Notebookcheck 7.0, 7.4, 6.7, 6.7, 5.9
Mijn cijfers 6.9, 7.4, 6.6, 6.6, 5.9

Ik heb het iedere dag geprobeerd maar er wijzigt zich niets. Iemand enig idee? Kan het het verschil zijn in BIOS versie? Misschien dat iemand met een 1747 en BIOS A08 ook eens kan testen? Bedankt vast.

Edit:

Ik weet niet wat er gisteravond veranderd is maar ik krijg nu exact dezelfe waarden als Notebookcheck. Ik heb gisteravond wat met overclocking van de GPU zitten spelen, maar toen ik testte stonden de GPU clocks weer op de standaard waarden. Ook vanmorgen had ik nog dezelfde cijfers.

[ Voor 23% gewijzigd door kor952 op 20-04-2010 11:35 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

(jarig!)
Sorry was mijn vorige bericht kwijt vandaar dat deze er dubbel in stond.

[ Voor 89% gewijzigd door kor952 op 19-04-2010 23:54 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, net een week een dell i5 studio 1749 in gebruik (met de 5650 videokaart), geen vuiltje aan de lucht, maar raad eens... Was even televisie aan het kijken terwijl de laptop aan stond, maar verder niets aan het doen was, geen programma's draaiende dus. Kom ik terug achter de laptop na een uurtje, is het scherm zwart, dus ik denk zal wel standby zijn ofzo, dus ik druk op de aan/uit knop.. niets, nog een keer en toen piep--piep--piep, laptop dood, komt niet eens meer in de bios. Dell gebeld: ja meneer die moet dan naar Duitsland om gerepareerd te worden, kan zo een 2 weken duren.

k.u.t. dus, maar hoe weet ik nou zeker dat ik straks een laptop terugkrijg die niet weer stuk gaat na een week? Is dit hetzelfde probleem als de 7-beeps i7? Iemand enig idee? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

(jarig!)
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:41:
ongeveer een maand geleden een "Wireless : Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/g/n 1X2) 1/2 MiniCard - Kit"
besteld bij DELL, binnen een week geleverd en die doet het prima, geen geneuzel met lage download-
snelheden oid. Dus mijn advies, voor je Studio 17, gewoon deze kaart bestellen (nou ja, kaartje).

Mijn W7 Ultimate installeerde hem zelf, heb niets hoeven doen (behalve een kleine beveiligingsaanpassing
aan mn netwerk maar dat was alles)

TOP kaartje, voor slechts 34 euries !
Ik lees toch bij veel aanbieders het volgende bij de WiFi Link 5100...

"Only Work on laptops with intel 940 943 945 960 965 GM45 PM45 GM47 Chipset"

En mijn 1747 heeft de PM55 chipset als ik me niet vergis, en daar moet dan de 'Intel advanced-N 6200 Puma Peak' in (art.nr. 622ANHMW).

Welk type Studio 17 heb jij?

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze:

Studio 17 met een Intel i7 Mobile Processor 720QM - hier zit ook de PM55 chipset in en
het werkt bij mij als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:00
Gisteren mijn nieuwe studio ontvangen!
Ben nu lekker aan het installeren, tot nu toe een positieve indruk!
Alleen vroeg ik mij af hoe je het beste deze laptop kan schoonmaken.
De deksel aan de buitenkant is van hoogglans en hier zie je natuurlijk alles op!
Hoe reinig je dit het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

(jarig!)
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 09:11:
Ik heb deze:

Studio 17 met een Intel i7 Mobile Processor 720QM - hier zit ook de PM55 chipset in en
het werkt bij mij als een tierelier.
Goed te weten, want ik heb een klacht ingediend bij Dell, ik wil mijn DW1520 omruilen voor een Intel kaartje.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

(jarig!)
henkna schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:24:
Gisteren mijn nieuwe studio ontvangen!
Ben nu lekker aan het installeren, tot nu toe een positieve indruk!
Alleen vroeg ik mij af hoe je het beste deze laptop kan schoonmaken.
De deksel aan de buitenkant is van hoogglans en hier zie je natuurlijk alles op!
Hoe reinig je dit het beste?
Gefeliciteerd.....Ik gebruik een ouderwetse katoenen zakdoek met wat asem, zal maar zeggen zoals je een bril schoonmaakt.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een melding over het probleem dat ik met mijn Dell had vanaf maandag ochtend.
een Studio 1749
core i5 540M

Wat hier onderstaat klopt NIET meer. de 130 Watt adaptor lost dit NIET op

Ik kon geen spellen opstarten zonder dat de laptop vastliep.
Soms liep de laptop daar voor al vast.

Gister en vandaag met Dell gebelt. Allerlij dingen geprobeerd (zelf en op aanraden van dell).

Uiteindelijk kwamen we er achter dat die het op de batterij wel gewoon doet en op de AC adaptor niet. Ik krijg nu voor mijn i5 systeem ook een 130 Watt adaptor toe gestuurd. Dit werkte niet.

Na even gespeeld te hebben aan de powersettings (adaptor settings gelijk gezet aan batterij settings) werkt die ook weer gewoon op de adaptor.

Dus ook de i5 540M heeft een zwaardere adaptor nodig dan de bijgeleverde 90 Watt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2010 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 11:55:
...

Dus ook de i5 540M heeft een zwaardere adaptor nodig dan de bijgeleverde 90 Watt.
Dat is best handig om te weten.. dus Dell wist zelf niet dat ze te zwakke adapters leveren? Dat hier niet eerder problemen over zijn geweest.. het zal ook vast wel problemen opleveren bij 15" modellen.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is heel raar, er zijn mensen met een zwaar overgeclockte versie die geen problemen hebben met de stroom

hier http://www.notebookcheck....747-Notebook.24820.0.html met i7 blijft hij ruim onder de 80w misschien heb je gewoon een brakke adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 12:44:
dat is heel raar, er zijn mensen met een zwaar overgeclockte versie die geen problemen hebben met de stroom

hier http://www.notebookcheck....747-Notebook.24820.0.html met i7 blijft hij ruim onder de 80w misschien heb je gewoon een brakke adapter
In dat zelfde review staat
This is probably due to the undersized adapter that can't supply all components under full load anymore. That's why Dell sends a 130 watt adapter for free upon telephone request, with which the problem should be solved.
Hier in dit topic was volgens mij nogal wat discussie over dat de 90 watt adaptor voor een i7 systeem te weinig watt leverde. Schijnt dus ook voor de i5 540 systeemen te gelden, of idd het is dat mijn adaptor brak is. We zullen het wel zien als ik over ~5 dagen de 130 watt adaptor heb.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2010 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tsja, als ze gratis 130w adapters gaan leveren, dan moet het wel kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kor952 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 11:29:
[...]

Goed te weten, want ik heb een klacht ingediend bij Dell, ik wil mijn DW1520 omruilen voor een Intel kaartje.
beste kor952,

Ik zit met hetzelfde probleem als dat jij hebt, wat heb je gestuurd naar dell?

edit: ik heb net met Dell gebeld, die zeiden dat ik eerst een fresh install moet doen. Maar ik ben een beetje sceptisch hierover omdat ik mijn driver al een keer herinstalleerd heb. Wat denken jullie helpt dat?

groetjes

groetjes,
feijo

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2010 16:11 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 23 Laatste