The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Dit is trouwens m'n eerste bericht vanaf de nieuwe laptop en hij bevalt tot nu toe echt geweldig!
Verder is het fijne toetsenbord wel even wennen omdat ik van een 15" af kom en dus geen nummeriek gedeelte gewend ben. Als ik de backspace moet hebben zit ik telkens bij de end-toets, maar dat went wel op den duur.
Het enige echte nadeeltje is dat de toetsenbordinstellingen nogal eens terugspringen op Nederlands in plaats van Verenigde Staten, maar de oplossing heb ik hier al langs zien komen (Nederlands verwijderen).
Meer ervaringen in de komende dagen.
ALs ik voor elke vingerafdruk op mijn studio 1 euro kreeg...TomAtTweakers schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:56:
totaal geen vingerafdrukvanger.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Verwijderd
was ik een stuk rijker dan jouFreekers schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 22:03:
[...]
ALs ik voor elke vingerafdruk op mijn studio 1 euro kreeg...
nee echt, de vingerafdrukken zijn echt verschrikkelijk, de rode cover van mijn broer is zoveel mooier
Heb zelf (dezelfde) avond betaald met overboeking, niet dat ik zit te springen dat het volgende week al geleverd wordt maar goed om te weten dat ze redelijk rap zijn.TomAtTweakers schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:56:
Ja, zo ongeveer. Op maandag 1 maart laat in de avond besteld en vanmorgen bezorgd. Ik heb de aanbieding met de 1TB gekozen, waar *snip* Wel met credit card betaald, dat schijnt het eerste deel van het hele proces te versnellen. *snip*
Ben nog aan het zoeken wat voor een grootte -en merk SSD ik erbij wil kopen.
Morgen ook maar is Dell bellen over een backlit tobo, lijkt me wel wat aangezien ik het tobo het minst vond.
Vind die "mac-a-like" tobo's erg mooi, met die ruimte tussen de toets. aja...
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Verwijderd
tobo moet je los bestellen bij ebay oid, dell levert die dingen niet
1 gaat naar een maatje met 120gb, ik een cadeautje anderen ook watVerwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 22:38:
1TB houd in dat er 2 schijven in zitten, je had beter een enkele kunnen kiezen...
*edit* de aanbieding was ook met 2, kon je niet kiezen*
Ik zag dat dell ze wel leverde als je ze belde en je config doorgaf.tobo moet je los bestellen bij ebay oid, dell levert die dingen niet
Was een topic van de c2d studio 17's dus mss nu niet meer.
Passen al die Studio 17 tobo's op elke config? Zag op ebay tobo's voor de 1735 maar geloof dat die van mij een 1749(?) is?
[ Voor 4% gewijzigd door Bad Brains op 09-03-2010 22:47 ]
Verwijderd
over die tobo's, bij de studio 15 levert dell ze in idergeval niet, 17 weet ik niet maar ik geef je weinig kans.
Die 16:9 verhouding baal ik maar van hoor, alsof je door een brievenbus zit te kijken.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Al bij al ben ik tot nu toe te spreken over het tobo.
Wat me verder is opgevallen is dat het geluid inderdaad geniaal is.
Ik word steeds blijer met mijn aankoop. Dat het geen miskoop was, wist ik al voordat ik hem had, maar hij overtreft tot nu toe echt alle verwachtingen. Morgen of overmorgen eens de GPU aan het werk zetten, want die denkt tot nu toe dat hij er met een beetje Aero draaien vanaf komt. Mooi niet dus.
Hij is er! Zitten er potdorie al vette vingers op het scherm bij het openmaken.. Kan vanaf eerste boot alleen maar beter worden zullen we maar denken.
[ Voor 20% gewijzigd door audioholic op 10-03-2010 09:44 ]
Dell heeft vandaag nieuwe vostro laptops gelanceerd. In eerste instantie dacht ik dat de Vostro 3700 wel interessant was. Heeft een nieuwere chipset (HM57), heeft bluetooth en is lichter. Blijkt echter dat deze laptop nog een ouderwetse schuiflade-dvd-station heeft en geen jbl speakers+subwoofer.
Verder zit daar een 1 GB Nvidia Geforce GT330M graka in. die toch echt slechter presteert als de 5650.
Vanmiddag keek ik daarom maar weer eens op deze pagina en was blij verrast toen ik daar een systeem tegenkwam met 8GB geheugen en in home garantie. Zodat je ook dan goedkoop kan upgraden naar 4 jaar garantie.
Als je zelf geheugen erbij stopt kan je misschien problemen krijgen met garantievoorwaarden.
Ben nu aan het kijken naar de gewenste upgrades.
Verder wil ik kijken of het mogelijk is om een 17,3-inch FHD (1920 x 1080) TrueLife WLED (B+RG LED) met 1080p te krijgen. Denk dat ik ze vanavond wel even bel. Of kan dat 's avonds niet?
I'll keep you posted.
Audioholic, momenteel heb ik geen foto's van de mijne. Misschien ga ik er nog een uitgebreide review over schrijven en daar maak ik dan vast wel wat foto's bij maar de komende maand ga ik het veel te druk hebben met de studie.
Vandaag GTA IV eens uitgetest. Installatie ging ondanks de 7200 rpm schijven echt tergend langzaam. Dat ligt gewoon aan GTA IV en niet aan de laptop. Maar goed, na een frustrerende installatie opgestart met de instellingen zoals ze al stonden en het draaide redelijk, zo'n 20 fps. Shadows uitgezet (ziet er toch niet bijzonder mooi uit in deze game), textures op medium, water quality op medium en vsync uit. Toen draaide hij rond de 30 fps en dat is voor mij goed genoeg.
Ik ben erg nieuwsgierig naar je bevindingen, maar in de specs staat alleen een HD+ WLED scherm gespecificeerd. Het is nog niet helemaal duidelijk of dit nu 1366x768 of 1600x900 zal zijn. In de handleiding kan ik er niets over terug vinden helaas.DoubleA schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 17:40:
Verder wil ik kijken of het mogelijk is om een 17,3-inch FHD (1920 x 1080) TrueLife WLED (B+RG LED) met 1080p te krijgen. Denk dat ik ze vanavond wel even bel. Of kan dat 's avonds niet?
I'll keep you posted.
Helaas staat er op de webstek van Dell ook niets te lezen over een optioneel HD scherm..

Mijn zwarte Dell loopt als een zonnetje, Windows 7 is her en der nog wennen, de laptop wordt inderdaad snel vet, maar dat is ie eigenlijk ook wel. Heerlijk snel, 1 TB schijfruimte, prachtig geluid (betrapte me er tijdens het kijken van een concert-DVD telkens op dat ik me niet besefte dat ik op een laptop aan het kijken en vooral luisteren was) en een GPU met genoeg rek voor een lange tijd gameplezier. Het was even wachten, maar dan heb je ook wel wat met dit apparaat
Verwijderd
zijn ze wel, je krijgt alleen geen nederlander aan de lijn...TomAtTweakers schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 20:07:
Ik weet niet of ze 's avonds telefonisch bereikbaar zijn. De mijne heb ik namelijk maar gewoon via internet besteld om er zeker van te zijn dat ik geen problemen zou krijgen met de EPP-korting (Nederlander he).
* Freekers telt ook meer pictogrammen van games op z'n desktop dan uni/office gerelateerde zaken

Het liefst dat laatste maar het eerste is even belangrijker.
Nog een vraagje dat eigenlijk meer over de accu dan over deze laptop gaat: toen ik m'n laptop gisterenavond uitpakte heb ik hem pak 'm beet twee uur opgeladen, daarna helemaal leeggetrokken. Nu las ik vanmorgen de handleiding even door (ja, dat komt er nou van, dat moet je van te voren doen, ik weet het) en daar staat dus in dat de eerste keer de accu minimaal 12 uur moet opladen voor optimale prestaties. Ik heb hem in de nacht van gisteren naar vandaag wel 12 uur opgeladen, maar dat is dus nadat ik hem gisteren al gebruikt heb. Kan dat kwaad qua prestaties van de accu?
Verwijderd
het is wel aan te raden de accu eens in de zoveel tijd helemaal leeg te trekken, eens per maand o.i.d.
Normaal gezien helemaal niet, aangezien het lithium-batterijeren zijn! Deze hebben geen last van het geheugeneffect en moeten daarom niet altijd geheel opgeladen worden en de eerste keer moet je ze ook niet echt meer extra lang opladen. Heeft niet veel nut.TomAtTweakers schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 21:43:
[...]
Het liefst dat laatste maar het eerste is even belangrijker.Heb wat achterstanden en hertentamens weg te werken.
Nog een vraagje dat eigenlijk meer over de accu dan over deze laptop gaat: toen ik m'n laptop gisterenavond uitpakte heb ik hem pak 'm beet twee uur opgeladen, daarna helemaal leeggetrokken. Nu las ik vanmorgen de handleiding even door (ja, dat komt er nou van, dat moet je van te voren doen, ik weet het) en daar staat dus in dat de eerste keer de accu minimaal 12 uur moet opladen voor optimale prestaties. Ik heb hem in de nacht van gisteren naar vandaag wel 12 uur opgeladen, maar dat is dus nadat ik hem gisteren al gebruikt heb. Kan dat kwaad qua prestaties van de accu?
Maarja, nog velen in de industrie zijn niet mee met hun tijd. Zelfs in de winkels (bv gsm-winkels) durven verkopers je nog zeggen dat je de eerste keer de batterij 12 uur moet opladen.

Met plezier wijs ik hen altijd hierop, maar die verkopers blijven koppig geloven dat zij gelijk hebben
Meer info vind je op battery university (http://www.batteryuniversity.com/parttwo-34.htm)
Voor iets meer dan 1000 euro echt een koopje.
Mijn vader kan nu als het goed is weer een paar jaar vooruit.
Jammer genoeg zit er geen bluray speler in en is het scherm niet full HD. (Heb ik nog nagevraagd, maar konden ze nog niet leveren, waarom staat het dan in de tech specs
Maar ik zag dat er diverse externe bluray spelers aankomen.
Ben benieuwd wanneer de studio 17 geleverd wordt. Zal het wel even laten weten.
Actieve posters: bedankt voor de hulp met de zoektocht!
Edit: Iemand nog een aanrader voor een stevige laptoptas voor de Studio 17?
[ Voor 4% gewijzigd door DoubleA op 11-03-2010 16:49 ]
Vorige week een studio 17 besteld met de volgende specs:
1
2
3
4
5
6
7
| Studio 1749 : Intel i7-620M(2.66GHz) Mobile CPU Display : 17.3in High Definition+ (1600X900) LED with TrueLife Memory : 4096MB (2x2048) 1067MHz DDR3 Dual Channel Hard Drive : 320GB Serial ATA (7200RPM) Graphics : 1 GB ATI Mobility Radeon HD 5650 Battery : Primary 6-cell 56W/HR LI-ION Wireless : Dell Wireless 1520 (802.11n) Half Mini Card |
Nu zie ik op Dell.nl een aanbieding:
1
2
3
4
5
6
7
| Base: Intel® Corei7 Mobile Processor 720QM (1,6 GHz, Turbo Mode tot 2,8 GHz, 6 MB L3-cache) LCD-scherm: 17.3 High Definition+ (1600x900) LED with TL Geheugen: 4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048] Harde schijf: 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf Grafische kaart: 1 GB ATI Mobility Radeon HD 4650 Primaire Batterij: 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 Wh) Dell Wireless 1397 Mini Card (802.11 b/g) |
Zo op het eerste gezicht heeft de aanbieding:
- Mobile processor (minder krachtig?)
- Grotere HDD
- Minder krachtige Graka
- Betere batterij
- Geen Wireless-N
Prijs is ongeveer EUR 100 lager dan mijn bestelling. Wat is nu wijsheid? Huidige bestelling cancellen en voor deze gaan? Wil de Laptop vooral als desktop vervanger inzetten. Ga er niet/nauwelijks mee op stap.
[ Voor 5% gewijzigd door The_Bash op 11-03-2010 21:16 ]
404 error: File not found | PSN: The_Bash
Het lijkt me dat het beide mobile CPU's zijn, dus daar hoef je je niet druk om te maken. VOornaamste verschil is dat de 620M 2 cores heeft op 32mm en de 720QM 4 cores op 45mm. Laatste heeft meer cache en is wat langzamer dan de eerste (www.notebookcheck.net).
Ten slotte de GPU, zou zeker voor een desktop voor snelheid gaan, is je bottleneck gok ik. De 5650 dus.
Ik zou je order niet cancellen, tenzij je die 100 euro er tegenop vindt wegen.
[ Voor 3% gewijzigd door audioholic op 11-03-2010 21:27 ]
Verwijderd
grafische kaart is slechter, batterij ga jij niet gebruiken, grotere hdd? moet je zelf weten
als jij vind dat de 5650 een grote meerwaarde heeft, dan zou ik hem niet annuleren, anders is het misschien het overwegen waard.
spuit 11
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2010 21:29 ]
Verwijderd
Ik heb ook een 1747 sinds 1 maand. Nog geen problemen ervaren maar misschien toch beter om ook over te stappen naar de 130 watt voeding. Wat moet ik doen om een 130 watt voeding te krijgen van Dell??Gabekamphuis schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:59:
eindelijk mijn 130 watt voeding binnen bij de 1747 , nu nog een bios update A08 en ik wordt blij met me Dell,
oude 90 watt voedingvrat zich door de tafel heen , zoveel hitte bij tijden .
( service bij Dell , noem ik nog steeds uitmuntend , melden en het wordt opgelost.)
Verwijderd
als het goed is, en ze weten ervan... krijg je dan een nieuwe.
is nu officeel bekend bij Dell dat de 90 watt voeding niet werkt...
Met GPU overclock aan is het sowieso een ramp
Dan voor de mensen die net als ik een hekel hebben aan de vingervlekken / het vette toetsenbord: Dit doekje op DealExtreme is ongelofelijk ! Je wrijft even op en neer en weg zijn de vinger/vet vlekken ! Zowel op het toetsenbord als op de casing zelf. Geen poetsmiddel, niets ! Magic ! (/me voelt zich net TellSell...)
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.6816
Ik heb overigens ook m'n Windows 7 refund terug: 114,74 euro incl BTW. Aanschafprijs laptop: 888,74...
Maar nog steeds niet mijn refund van Hema betreffende het 5650/5730 videokaart verhaal.. nog maar eens mailen dan !
Last but not least: weet iemand of het mogelijk is je garantie naar 4 jaar te laten verlengen ? Ik heb momenteel 3 jaar maar wil toch nog dat extra jaar erbij kopen....
Ik kon alleen van die neoprene hoezen meebestellen. De laptop komt pas 22 april dus we hebben nog even de tijd om een goede tas uit te zoeken.audioholic schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 20:46:
DoubleA, ik heb de bruine Belkin laptoptas meebesteld..
Verwijderd
ja hoor, moet je even bellenFreekers schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 15:31:
Last but not least: weet iemand of het mogelijk is je garantie naar 4 jaar te laten verlengen ? Ik heb momenteel 3 jaar maar wil toch nog dat extra jaar erbij kopen....
als je het over 3 jaar doet is het een stuk duurder...
Oki thanks ! Morgen maar even doen dan.Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 17:32:
[...]
ja hoor, moet je even bellen
als je het over 3 jaar doet is het een stuk duurder...
Verwijderd
Welke video kaart was beter 4650 of de 5650?
Welke aankoop is beter, XPS 16 of Studio 17 ?
gr
5650Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 20:35:
Welke video kaart was beter 4650 of de 5650?
Btw, had vandaag een stuck hot pixel ! Gelukkig kunnen fixen met een 'stuck pixel fixer' filmpje op youtube.
Zie mijn post enkele pagina's terug:Dudeness schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 09:02:
Wat gek, mijn turbo monitor geeft aan dat de throttling het niet meer doet. Het herinstalleren van de tool werkte niet deze keer. Iemand anders ideeen om dit te fixen? Doet de tool het niet of doet mijn CPU het niet goed![]()
![]()
Heb ik vaker ook last van. Wat je dan moet doen is je laptop afsluiten en uitschakelen. Stroom adapter er 5 seconden uithalen, weer insteken, en de laptop aanzetten. Zou weer moeten werken...
Verwijderd
probeer het bios anders eens te updaten.
Op een 1749. Welke 3DMark ? Wij benchen met 3dMark06 niet met Vantage.audioholic schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 16:24:
Ik wil graag een benchmark van mijn systeem uitvoeren. 3DMark gedownload, maar di werkt niet wegens een niet toereikende minimale resolutie. Ik zag hier diverse benchmarks voorbijkomen naar aanleiding van het OC'en van de 5650. Is dat op een 1747 gebeurd (met dus wel een goede resolutie)? Iemand een tip voor andere benchmarks?
Verwijderd
de meeste schermen vandaag hebben echter geen 1024 px hoogte..
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2010 17:16 ]
(5650 op stock, en 520M)
SM2: 2479
SM3: 3224
CPU: 2517
Totaal: 6990
Vergeleken met de andere resultaten erg tegenvallend. Iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn? Iedereen zat redelijk boven de 7000..
SM2: 3042
SM3: 3948
CPU: 2504
Tot: 8248
[ Voor 8% gewijzigd door audioholic op 14-03-2010 12:45 ]
Verwijderd
ik krijg met de volgende specs:
i5 540m
1 tb HD 7200rpm
4gb 1067 mhz
radeon 5650
op schaal van 1 t/m 7,9
Processor 6,8
Geheugen 5,9
Grafisch 6,8
Grafisch in spellen 6,8
Primaire hd 5,9
Mijn 3d mark score met 735/935 is 8705
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 10:33 ]
Ik krijg een nieuwe 90 watt toegestuurd, omdat mijn voeding te heet wordt. Een 130 watt was niet mogelijk omdat er dan ook een nieuwe accu in moet, afgestemd op 130 watt??Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 22:17:
bellen, zeggen dat je performance problemen hebt vanwege een niet-toereikende voeding
als het goed is, en ze weten ervan... krijg je dan een nieuwe.
Heeft er iemand de 130 watt gekregen zonder van accu te wisselen?
OC at 735/935
studio 1749
i7 620m
Ik heb 2 weken geleden een 130 watt voeding gekregen, ik volgde de thread op dell forum en toen daar bekend werd gemaakt dat de policy was dat iedereen met een hete 90 watt voeding een 130 watt voeding kon krijgen heb ik een dag later met dell tech support NL gebeld. Na wat aandringen - dat kost toch gauw een half uur - kreeg ik de toezegging dat de 130 watt voeding zou worden opgestuurd. Als ik eerlijk ben merk ik geen verschil, deze wordt net zo heet als de oude 90 watt maar dat zal wel komen omdat ik niet gebruik maak van de capaciteiten van cpu en gpu.pdc_2 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:59:
[...]
Ik krijg een nieuwe 90 watt toegestuurd, omdat mijn voeding te heet wordt. Een 130 watt was niet mogelijk omdat er dan ook een nieuwe accu in moet, afgestemd op 130 watt??
BTW iemand al de nieuwe A08 bios binnen? Zat net even op dell.nl te kijken, daar lijkt hij beschikbaar te zijn maar probeer hem maar eens binnen te halen, kreeg melding dat de file er niet staat. Beetje vreemd. Ook bij dell usa tegen zelfde probleem aangelopen. Ben wel benieuwd of A08 nog verschil maakt.
Heb je ook een reset gedaan van je Bios ( voeding en accu eruit , min. 5 sec de uitknop ingedruk houden) , opnieuw f2 bij het opstarten en zie je ook je 130 watt voeding staan ?, ik render veel met videomat. en ik merk een groot verschil na een paar uur , zowie zo is mijn fan rustiger geworden en de voeding ipv 70 graden is hij nu rond de 55 graden .
Bios A08 is weer van de FTP gehaald ,las ik bij onze duitse vrienden....... Vaag.
Verwijderd
Gelul, ik heb zonder morren een 130 Watt Adapter toegestuurd. Nu nog wachten op de A08 Bios update, zou overigens beschikbaar zijn maar het is mij nog niet gelukt om hem binnen te halen.pdc_2 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:59:
[...]
Ik krijg een nieuwe 90 watt toegestuurd, omdat mijn voeding te heet wordt. Een 130 watt was niet mogelijk omdat er dan ook een nieuwe accu in moet, afgestemd op 130 watt??
Bios-versie A02 is vandaag uitgekomen
Verwijderd
0 + 1 op de ene fysieke core, en 2 + 3 op de andere
hyperthreading noemen ze dat
Eerlijk gezegd heb ik daar niet op gelet. Ik heb nu weer de 90 watt er aan hangen en na helemaal koud opstarten zie ik dat het bios de 90 Watt voeding herkend, dat zal met de 130 Watt dan ook wel zo zijn. Ik merk verder geen enkel verschil, maar omdat ik de laptop niet echt zwaar belast verbaast me dat ook niet zo.Gabekamphuis schreef op maandag 15 maart 2010 @ 17:27:
casagrande2407 ,
Heb je ook een reset gedaan van je Bios ( voeding en accu eruit , min. 5 sec de uitknop ingedruk houden) , opnieuw f2 bij het opstarten en zie je ook je 130 watt voeding staan ?, ik render veel met videomat. en ik merk een groot verschil na een paar uur , zowie zo is mijn fan rustiger geworden en de voeding ipv 70 graden is hij nu rond de 55 graden .
Bios A08 is weer van de FTP gehaald ,las ik bij onze duitse vrienden....... Vaag.
Ben nu wel erg benieuwd naar de status van A08, ik snap eigenlijk niet dat dell hem op de site laat zien terwijl hij niet gedownload kan worden.
Nog iets heel anders: als mijn studio uit slaap ontwaakt duurt het erg lang voordat de wireless internet connectie hersteld wordt, zeker een paar minuten. Hoewel niet ernstig heb ik dat nooit met andere laptops gezien. Zou dat aan de kaart liggen, aan de driver of een win7 issue zijn?
Verwijderd
ligt het niet aan je acces point?
Denk dat er meerder kanalen bezet zijn in je buurt , zet de router eens op een vrij kanaal , dat kan soms een groot verschil maken , en bekijk je msconfig ,opstart lijst eens , wie weet zit daar een hoop troep in
Verwijderd
vrijdag gebeld en gister was ie binnen. Voordeel aan deze adapter is ook dat de snoeren een stuk langer
zijn. Moest wel even zeggen dat ik performance problemen had en dat ik na een tijdje een eitje kon bakken
op die adapter. (dit doen ze dan wel weer goed, nu nog wachten op mn N wifi kaartje)
ik heb op 10 mrt bij dell een studio 1747 besteld met de volgende specs:
i7 - 720
2 x 2gb
500gb hdd (7200)
ati 4650 1gb
9 cell accu
de leveringsdatum in de bevestigingsmail staat op 14 juni!
Ik vind dit aan de lange kant, weten jullie of ik daar invloed op kan uitoefenen door van een i7 naar een i5 te gaan bijvoorbeeld? misschien dat daar betere levertijden aan verbonden zijn?
thnx!
Zelf ben ik voor de i5-520 gegaan. Misschien is dat voor jou een waardige vervanger. Dell levert ook de i5-540, maar dan betaal je ten opzichte van de i5-520 50 Euro extra voor maar 0,13 Ghz extra snelheid. In mijn ogen het geld niet waard.
Dit klinkt zoals het moet zijn! Bios A08, 130Watt voeding en draaien als en zonnetje! Zonder de throttlingproblemen en een bakplaat van een voeding...
[ Voor 37% gewijzigd door pdc_2 op 16-03-2010 13:43 ]
top man, ik heb nu m'n i7 geannuleerd en een studio17 met i5 vast samengesteld.TomAtTweakers schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 12:38:
Ik kan het je niet met 100% zekerheid zeggen maar wel met 90%: de lange levertijd ligt inderdaad aan de i7-processor. Wanneer ik in dit of het Dell levertijden-topic kijk, hebben bijna alle i7-systemen een wachttijd van 2 tot 3 maanden, en de meeste i5-systemen een wachttijd van 1 tot 3 weken.
Zelf ben ik voor de i5-520 gegaan. Misschien is dat voor jou een waardige vervanger. Dell levert ook de i5-540, maar dan betaal je ten opzichte van de i5-520 50 Euro extra voor maar 0,13 Ghz extra snelheid. In mijn ogen het geld niet waard.
bedankt!
Het zal in elk geval niet liggen aan het B+RG scherm, toch?TomAtTweakers schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 12:38:
Ik kan het je niet met 100% zekerheid zeggen maar wel met 90%: de lange levertijd ligt inderdaad aan de i7-processor. Wanneer ik in dit of het Dell levertijden-topic kijk, hebben bijna alle i7-systemen een wachttijd van 2 tot 3 maanden, en de meeste i5-systemen een wachttijd van 1 tot 3 weken.
Ah, mooi. Vandaag gebeld en ik heb deze week nog de 130W voeding.pdc_2 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 13:41:
http://en.community.dell....19326356.aspx?PageIndex=2
Dit klinkt zoals het moet zijn! Bios A08, 130Watt voeding en draaien als en zonnetje! Zonder de throttlingproblemen en een bakplaat van een voeding...
Prima oplossing wmb.
Verwijderd
1.Fix: After load default in BIOS, LCD brightness can not return to default.
2.Fix: SUT hang up after reinsert DVD media when perform Delldiag DVD test
3.Fix: QuickSet can't popup critical message when insert special battery .
4.Fix: Brightness level will change during POST phase
5.Fix: System hang up in BIOS setup when press F2 under main tab.
6.Fix :System will keep in POST Screen if press F2/F12 continuously.
Verwijderd
Volgens gebruikers van het dell forum heeft de A03 update geen invloed op de ventilator.
Zie link en dan onderaan.
http://en.community.dell.com/forums/p/19315633/19678908.aspx
De site is anders georganiseerd bij de studio 17.
en de prijzen zijn ook een pak de lucht ingeschoten !
De laptop die gisteren rond de 800 euro kostte (standaard model), moet je nu zelf configureren
waardoor hij plots over de 1100 euro kost ?
Ja heb het gezien, mijn systeem welk ik bestelde op 11/02 zou nu maar eventjes 269 euro duurder zijn.Hessiedepo schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:59:
Iemand vandaag al naar de site van Dell gekeken (Be) ?
De site is anders georganiseerd bij de studio 17.
en de prijzen zijn ook een pak de lucht ingeschoten !
De laptop die gisteren rond de 800 euro kostte (standaard model), moet je nu zelf configureren
waardoor hij plots over de 1100 euro kost ?
Ben ik blij dat ik reeds besteld heb, ongeloofelijk dat Dell zo zijn prijzen op en neer laat swingen, voor hetzelfde geld zijn ze volgend week weer 300 euro goedkoper, toch wel een vreemde politiek
Zitat von Roadie
Ich habe mal eine Frage wegen dem DVD Laufwerk Optiarc AD 7640S. Ich brenne mit CDBurnerXP. Nun wird, wenn ich Daten brennen möchte, das Laufwerk nicht erkannt. Wenn ich aber eine Audio-CD brennen möchte, funktioniert das einwandfrei. Ich kann die CD dann im Auto und auf meinem aktuellen DVD-Player ohne Probleme abspielen. Allerdings auf älteren CD-Playern ist das abspielen nicht möglich.
Kann das am AHCI-Modus liegen, das ältere Geräte die Audio-CD´s nicht erkennen? Ich habe mittlerweile auch schon mehrere Programme durch, sprich Ashampoo, Nero, Roxio, alles das gleiche.
die zat er bij mij ook eerst in ging kapot , uitgewisseld voor een hl-dt-st dvd+rw GA 31 W en nu kan ik wel audio cd´s maken die afgespeeld kunnen worden met me hifi set , daarvoor niet , nu zag ik ook een oplossing om een driver te installeren maar dat was bij mij niet nodig.
weer een weetje voor iedereen.
Heeft verder iemand al de nieuwe bios geinstalleerd?
Groetjes,
Ohja, heb nog geen credit card afschrift ontvangen met de terugstorting voor de video kaart....
Nu zie ik dat 3 jaar 'in Home-garantiesupport incl 's avonds en zaterdag' 126 euro extra kost. Houdt dit ook in dat wanneer er in die 3 jaar iets kapot gaat, bijv moederbord dat de garantie dit dekt en ik hiervoor niets hoef te betalen?
De nieuwe bios 02 draait hier bij mij al een paar dagen maarDudeness schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 08:26:
Stil hierIedereen lekker van zijn nieuwe Delletje aan het genieten. Voor games gebruik ik nu de oc van 725/925 en heb daar geen problemen mee eigenlijk. Welke OC gebruiken jullie nu standaard.
Heeft verder iemand al de nieuwe bios geinstalleerd?
Groetjes,
Ohja, heb nog geen credit card afschrift ontvangen met de terugstorting voor de video kaart....
merk geen enkel verschil met de vorige versie.
Er staan wel een lijst met aanpassingen bij deze bios maar bij gebruik merk ik geen verschil.
Kan nooit kwaad om de meest recente versie te hebben
Ja zo is het.Bram schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 09:24:
Ik ben een Studio 17 aan het samenstellen voor mijn vader, standaard zit er 1 jaar beperkte garantie bij. ( Collect&Return)
Nu zie ik dat 3 jaar 'in Home-garantiesupport incl 's avonds en zaterdag' 126 euro extra kost. Houdt dit ook in dat wanneer er in die 3 jaar iets kapot gaat, bijv moederbord dat de garantie dit dekt en ik hiervoor niets hoef te betalen?
Ze doen meestal eerst een diagnostiek op afstand. En indien nodig (zoals kapot moederbord) sturen ze je zo snel mogelijk een technieker die langskomt en alles herstelt/vervangt (meestal binnen de 2-3 werkdagen).
Enige voorwaarde (zoals elke gewone garantie) is dat het geen "accidental dammage" is, dus niet kapot gegaan door jouw fout.
Verwijderd
softwarematig maakt het dell niet uit, al is het natuurlijk beter als ze het niet weten..
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2010 17:13 ]
Ik hoor graag,
Verwijderd
En weer een maand verder zonder nieuwsVerwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 10:53:
Weet iemand al wat meer over wanneer de 1080p-schermen weer besteld kunnen worden?
"17,3-inch FHD (1920 x 1080) TrueLife WLED (B+RG LED) met 1080p"
Er is gewoon al maandenlang geen 'ideaal' hardcoresysteem te bestellen als je een laptop wilt met
-1080p-scherm
-die je daarnaast ook op een > 1080p-scherm (Dell U2711 27" 2.560 x 1.440) wilt kunnen aansluiten met DisplayPort (vereist)
Namelijk;
*Dell Studio 17 staat het 1080p-scherm wel in de specs, maar is al tijden niet meer te bestellen
*Dell Studio 15 heeft geen DisplayPort
*Dell Studio XPS 16 heeft nog steeds de verouderde ATI 4xxx-kaart en een verouderd design (=persoonlijk, vergeleken met de Studio's)
Geduldig blijven wachten dan maar....
Verwijderd
misschien heeft sony nog wat, maar volgens mij heeft sony geen DP.
mijn broertje heeft een dell 1737 uit maart 2009.
nou zit er maar een 150gb hdd in en vroeg ik me af of je zomaar een andere hdd erin kan zetten.
ben zelf redelijk handig heb altijd zelf mijn pc's gebouwd, maar nog nooit een laptop opengetrokken.
nou zou ik graag willen weten of je zonder problemen een andere hdd erin kan lepelen.
zoja kan ik dan ook nog gewoon de bijgeleverde vista erop zetten zonder problemen??
of is deze gekoppeld aan de huidig hardware??
en hoe zit dit met de rest van de hardware. bv cpu(weet iemand welke erin kan en waar te kopen??)
geheugen en videokaart(videokaart is een pcie 2.0 versie dus neem aan niet in het moederbord gebakken?
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Verwijderd
klepje optrekken
hdd demonteren
nieuwe hdd monteren
klepje dichtdoen
vista dvd erin proppen en gaan met de banaan
ik vermoed dat het een SATA hdd betreft, de meest voorkomende soort
SATA 1,2,3? maakt allemaal niet uit, als het maar met een S begint.
Verwijderd
De studio 17 die ik heb samen gesteld komt op 750 euro:
* i5-430M
* 320 GB @ 7200 rpm
* 1 GB ATI Mobility Radeon HD 5650
* Dell Wireless 1520 halve minikaart (802.11n)
* 1 jaar standaard garantie
Eerst de vragen:
Is het verschil tussen 5400 toeren en 7200 erg groot?
Is het verschil tussen een i3 en een i5 erg groot?
Ik zie dat bij de dell voor WIFI 802.11n een ander kaartje gekocht moet worden.
Zit er verschil in WIFI 802.11b/g/n, en is de meerprijs voor zo'n kaart gerechtvaardigd?
De grafische kaart moet voldoende zijn om Photoshop CS3 goed te kunnen draaien en als het mogelijk is, League of Legends :-). Lukt dat met de kaart die in de dell zit?
Nu de alternatieven:
pricewatch: Sony Vaio VPCEC1M1E/WI
+ Ziet er gelikt uit
+ Goedkoper
- 5400 toeren
- i3
- Weet niet hoe het zit met garantie
pricewatch: Asus K72JR-TY052V
+ 2 jaar pickup en return garantie!
- i3
- 5400 toeren
pricewatch: HP Pavilion DV7-3150ED (WC161EA)
+ 2 jaar pickup en return garantie!
+ iets goedkoper
+ GeForce G 105M welke misschien slechter is?
Hopelijk kan iemand een antwoord geven op mijn vragen. Wat ik eigenlijk dus wil weten is of de Dell zoveel beter is dan de alternatieven dat het het gebrek aan 1 jaar garantie compenseert.
Alvast bedankt
Verwijderd
voor het gamen is die kaar *not done*Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:45:
+ GeForce G 105M welke misschien slechter is?
dat ding is ongeveer vergelijkbaar met de intel 4500M, niet zo indrukwekkend dus
ik zou voor de dell gaan, die heeft een veel betere graka dan de asus en de sony, bovendien krijg je dan mogelijk een i5 (30% sneller)
Verwijderd
Dell biedt de mogelijkheid om te upgraden naar een i5-520M tegen een meerprijs van 40 euro.
Wat zeggen jullie? Upgraden?
Overigens: wanneer ik via www.dell.nl/epp wil bestellen om de korting van 6% mee te pakken (rabobank) dan krijg ik deze nergens verrekend te zien. Iemand een idee hoe ik die korting wel toegepast krijg, evenals eventuele andere kortingscodes????
Alvast bedankt.
Verwijderd
Gefeliciteerd met deze EPP korting van 3%, geldig op systemen tot €699
Lekker!
Overigens: is er nog enige controle op die epp korting? Een vriend van mij werkt bij de rabobank, vandaar...
Anyway... wel een kleine FAIL van mijn kant. Ben namelijk vergeten om de BT module aan te vinken. Beetje sneu toen ik me afvroeg waarom mijn BT muis niet werkte met mijn nieuwe laptop... Nou ja, heb gelezen dat je de module zelf kan installeren. Mijn vraag is of ik het beste Dell kan bellen en de module na/bij kan bestellen. Of via Ebay de intel module bestellen.
404 error: File not found | PSN: The_Bash
Verwijderd
de goedkoopsteThe_Bash schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 22:55:
Afgelopen maandag mijn Studio 1749 met Core i7-620m binnengekregen. Heerlijke machine en prima als desktopvervanger naast mijn iMac. Heb "helaas" windows nodig voor een aantal zaken, maar moet zeggen dat Windows 7 mij helemaal niet terleurstelt.
Anyway... wel een kleine FAIL van mijn kant. Ben namelijk vergeten om de BT module aan te vinken. Beetje sneu toen ik me afvroeg waarom mijn BT muis niet werkte met mijn nieuwe laptop... Nou ja, heb gelezen dat je de module zelf kan installeren. Mijn vraag is of ik het beste Dell kan bellen en de module na/bij kan bestellen. Of via Ebay de intel module bestellen.
sommige vendors hebben een bios lock-in voor bepaalde kaartjes, maar dell volgens mij niet.
Verwijderd
Ja, upgraden als je budget het toelaat. De i5-430 is al een zeer nette CPU en de i5-520 is met 140 Mhz extra niet bijzonder veel sneller, maar de i5-520 kan in turbo tot 2,93 Ghz komen en de i5-430 maar tot 2,53 Ghz. Die 400 Mhz verschil ga je zeker wel merken als een zware game/applicatie er om vraagt.Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 22:11:
Dell biedt de mogelijkheid om te upgraden naar een i5-520M tegen een meerprijs van 40 euro.
Wat zeggen jullie? Upgraden?
En precies daaroom heb ik ook een i5-520M gekozen ipv i5-430...TomAtTweakers schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 12:33:
[...]
Ja, upgraden als je budget het toelaat. De i5-430 is al een zeer nette CPU en de i5-520 is met 140 Mhz extra niet bijzonder veel sneller, maar de i5-520 kan in turbo tot 2,93 Ghz komen en de i5-430 maar tot 2,53 Ghz. Die 400 Mhz verschil ga je zeker wel merken als een zware game/applicatie er om vraagt.