Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-01 16:45
Gabekamphuis schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 19:04:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.32002

De broodnodige voedingen voor Dell via Dealextreme al te krijgen , Dell levert ze niet uit ( me huidige 100 watt voeding is nu bij video renderen , gloeiend maar dan ook gloeiend heet , was voor Bios update A06 niet het geval.... Vaag , heb een 1747.)

Kortom de Laptop draait nu als een zonnetje , eierkokertje erbij gekregen , fijn Dell.....
bij mijn studio 1737 is hij ook gloeiend heet!

ben ook blij te zien dat de studio17 flink is toegenomen in populariteit achteraf ;-) topic trekt veel mensen.

Ter info: mijn studio is net iet smeer dan een jaartje oud, en heb nog 0.0 problemen gehad, alles doet het goed, ben momenteel bezig met een nieuwe install, met alle driver en firmware updates, hopelijk vlijft hij het goed doen ;-)

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:22

Dr.Roelski

Walk on ....

Ik zit te zoeken in de online handleidingen van de 1747 (omdat er geen 1749 handleiding staat) naar de antenne aansluiting aan de linker kant van de laptop. Maar wat me ook opvalt is dat de aansluitingen in de handleiding anders zijn dan bij mijn 1749. kan iemand dat bevestigen?
Ik heb links zitten: netwerk, VGA, ?sata/displayport?, hdmi, esata, antenne, mem kaart slot (express card/ec), mic en koptelefoon.
Rechts: power, usb, usb, mem kaart (sd/mmc), 1394 (mini firewire)

Totaal dus maar 2 USB aansluitingen terwijl er in de handleiding van de 1747 veel meer voorkomen.
// edit: 3 USB aansluitingen: de esata is een combi aansliuiting waar ook USB in kan!

Oh, en voor wie wilde weten welke kaarten er in de 1747 gaat (geen idee of dit ook voor de 1749 geldt): http://support.euro.dell....SM/minicard.htm#wp1180188
Oftewel: N.B. Uw computer kan slechts twee Full Mini-kaarten en één Half Mini-kaart tegelijkertijd ondersteunen.

Maar is die antenne uitgang voor de WIFi bedoelt? Ik kan er niets over vinden?

[ Voor 9% gewijzigd door Dr.Roelski op 27-02-2010 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabekamphuis
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-02-2019
digitaal tunertje , mits je die erin hebt zitten voor TV ontvangst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 23:29
Dr.Roelski schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 15:29:
Ik zit te zoeken in de online handleidingen van de 1747 (omdat er geen 1749 handleiding staat) naar de antenne aansluiting aan de linker kant van de laptop. Maar wat me ook opvalt is dat de aansluitingen in de handleiding anders zijn dan bij mijn 1749. kan iemand dat bevestigen?
Ik heb links zitten: netwerk, VGA, ?sata/displayport?, hdmi, esata, antenne, mem kaart slot (express card/ec), mic en koptelefoon.
Rechts: power, usb, usb, mem kaart (sd/mmc), 1394 (mini firewire)

Totaal dus maar 2 USB aansluitingen terwijl er in de handleiding van de 1747 veel meer voorkomen.
// edit: 3 USB aansluitingen: de esata is een combi aansliuiting waar ook USB in kan!

Oh, en voor wie wilde weten welke kaarten er in de 1747 gaat (geen idee of dit ook voor de 1749 geldt): http://support.euro.dell....SM/minicard.htm#wp1180188
Oftewel: N.B. Uw computer kan slechts twee Full Mini-kaarten en één Half Mini-kaart tegelijkertijd ondersteunen.

Maar is die antenne uitgang voor de WIFi bedoelt? Ik kan er niets over vinden?
Ik weet niet waar je zoekt, maar de handleiding van de 1749 is heel gemakkelijk te vinden via de Dell support website, net zoals elke andere handleiding. Dell scoort hier imho zelfs hoog qua klantvriendelijkheid van de online support (drivers, handleidingen,...) op hun website.

Hier is een directe link: http://support.euro.dell....tudio1749/en/sg/sg_en.pdf
Btw, de handleiding voor de 1745/1747/1749 is voor elk dezelfde. Alledrie betreft het dezelfde laptop (behuizing enzo), maar telkens andere hardware inhoud (cpu, gpu,...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kon het zelf niet terugvinden in dit forum daarom nog maar een keer:
ik heb de 25e het geld overgeschreven, hebben jullie enig idee hoe lang het ongeveer duurd? en hoe zit het bij dell laptops is windows al vooraf geinstalleerd? want ik wil namelijk meteen een refund indienen omdat ik zelf windows 7 ultimate 64 bit hier heb liggen. en voor die refund moet ik contact opnemen gewoon met de klantenservice ofniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

c-mattic schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 18:46:
[...]

Ik weet niet waar je zoekt, maar de handleiding van de 1749 is heel gemakkelijk te vinden via de Dell support website, net zoals elke andere handleiding. Dell scoort hier imho zelfs hoog qua klantvriendelijkheid van de online support (drivers, handleidingen,...) op hun website.

Hier is een directe link: http://support.euro.dell....tudio1749/en/sg/sg_en.pdf
Btw, de handleiding voor de 1745/1747/1749 is voor elk dezelfde. Alledrie betreft het dezelfde laptop (behuizing enzo), maar telkens andere hardware inhoud (cpu, gpu,...)
Ai! je hebt helemaal gelijk! Ik heb gewoon niet goed gekeken 8)7 Die handleidingen staan in rare volgorde en heb per ongeluk de verkeerde gepakt |:(

Ik heb nog wel een raar probleem over, maar ik denk dat dat aan win7 ligt. Bij de eerste installatie stond het toetsenbord op nederlands ipv us (stond als 2e optie). hierdoor werkten /?-_ e.d. anders. Nu is mijn paswoord met us instelling inmiddels correct gewijzigd, maar bij het opstarten heb ik nog steeds dat hij de nl keyboard pakt. Nu moet ik dus iets anders tikken dan wat werkelijk mijn password is.

@Tjeukefreijo: hoe heb je het geld overgemaakt? Ik had het met ideal gedaan op de 18e 's avonds na email met betalingsinstructies ('s ochtends telefonisch bestelling gewijzigd ivm 6200 kaart), 19e orderbevestiging, 23e geplande leveringsdatum mail, 26e in huis.
Win7 was voor-geïnstalleerd. Je krijgt direct wat na-configuratie vragen en kan aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr.Roelski schreef op zondag 28 februari 2010 @ 13:16:
[...]
Nu moet ik dus iets anders tikken dan wat werkelijk mijn password is.
bij toetsenbordinstellingen alle talen behalve US verwijderen, snap echt niet dat MS dat nog niet standaard heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 13:37:
[...]

bij toetsenbordinstellingen alle talen behalve US verwijderen, snap echt niet dat MS dat nog niet standaard heeft..
Dat heb ik ook gedaan, en dat werkt ook prima NADAT ik ingelogd ben. Maar om een of andere maffe reden gebruikt hij de oude nl instelling bij het logon scherm!

// edit: ik heb het gevonden. Mocht iemand anders er ook naar op zoek zijn:
Start, configuratiescherm, land en taal, beheer, Aanmeldingsscherm en nieuwe gebruikersaccounts: knop "instellingen kopieren".

[ Voor 20% gewijzigd door Dr.Roelski op 01-03-2010 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik kom er net achter dat ik Bios Revisie A01 heb ! De fan heeft overigens 5 standen: 20% 40% 60% 80% en 100%. Hij is gewoon erg luidruchtig, ook al op 20%...

Heeft iemand overigens het HDD Ledje al gevonden ?
EDIT: HDD Led is een optie. Heb het nagevraagd, is een 'led panel' waar ook een WiFi en Bluetooth led op zitten.. fijn, heb ik een laptop zonder HDD Led... Optie was niet eens mogelijk te bestellen

Overigens valt me de batterijduur vies tegen. Slechts 3,5 uur met een volle 9 cell batterij op powersaver met een idle PC.... Had op z'n minste 4 uur verwacht !
Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 12:44:
ik kon het zelf niet terugvinden in dit forum daarom nog maar een keer:
ik heb de 25e het geld overgeschreven, hebben jullie enig idee hoe lang het ongeveer duurd? en hoe zit het bij dell laptops is windows al vooraf geinstalleerd? want ik wil namelijk meteen een refund indienen omdat ik zelf windows 7 ultimate 64 bit hier heb liggen. en voor die refund moet ik contact opnemen gewoon met de klantenservice ofniet?
Dan heb je toch echt niet goed gezocht. In dit topic, een aantal pagina's terug (eind dertig) wordt dit besproken. Anders kijk je hier even: Dell levertijden topic
En voor je refund: [Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund

[ Voor 17% gewijzigd door Freekers op 28-02-2010 21:36 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-06 08:58
Vanavond met de VGA uitgang aan het stoeien geweest, maar liep niet echt lekker. Monitor en laptop bleven soort van aan en uitspringen.....

Iemand al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 21:56
Hallo allemaal, een nieuwe Tweaker hier. Ik lees al heel wat jaren mee maar de avond waarop ik mijn Dell Studio 1749 heb besteld leek me een mooi moment om me eens te registreren. :)

Toen mijn tweeëneenhalf jaar oude Asus F3Sv begin januari overleed (nou ja, die brakke 8600M GS om precies te zijn...) ging ik op zoek naar een vervanger. De Asus N61Ja leek de ideale kandidaat, maar nadat mijn levering al vier keer uitgesteld was in een maand tijd en het ernaar uitzag dat het nog een maand ging duren heb ik besloten om maar eens verder te kijken dan Asus, en kwam ik uit bij deze Dell. Een mooi alternatief met als enig nadeel de ATI 5650 i.p.v. de 5730 die in de N61Ja zit, maar daar staat veel tegenover. Mijn bestelling met de onbelangrijke gegevens weggelaten en de aangepaste onderdelen vetgedrukt:

INTEL® CORE i5-520M (2,4 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 2,93 GHZ, 3 MB CACHE)
4.096 MB 1067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Internal US/International Qwerty Keyboard
1 GB ATI Mobility Radeon HD 5650
1TB (7,200rpm) Serial ATA Dual Hard Drive (2x 500GB)
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software
Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g)
1 Meter Power Cord (3 Wire) - European
Dutch Documentation
1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
4 jaar In Home-garantiesupport, incl. 's avonds en op zaterdag
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Geen draagtas
Midnight Blue met satijnachtige afwerklaag
Geen Accidental Damage-support
17.3" High Definition+ (1600x900) LED with TL
Datasafe Local 2.0 Basic
Microsoft® Works 9.0 - Nederlands
McAfee® Security Centre - Beveiliging van 15 maanden - Nederlands
Wisselstroomadapter van 90 W

Prijs: € 841,38 (met 6% EPP-korting en 5% couponkorting verrekend, inclusief verzendkosten)

Voor die prijs toch wel een redelijke killerlaptop met zijn twee keer 500GB @ 7200 rpm, best wel nette GPU en mooie CPU. :9 Maar uiteindelijk was de vier jaar in-home garantie voor maar € 51 hetgeen dat me over de streep trok. Heerlijk, vier jaar lang zonder zorgen werken! Nadat je vorige laptop van € 1100 er na tweeëneenhalf mee op is gehouden geeft dat echt een veilig gevoel. :)

Nu is het wachten op de orderbevestiging. Ik hoop op een snelle levering maar als ik het levertijdentopic zo eens doorneem, kom ik tot de conclusie dat er geen touw aan vast te knopen is. Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Gabekamphuis schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 19:04:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.32002

De broodnodige voedingen voor Dell via Dealextreme al te krijgen , Dell levert ze niet uit ( me huidige 100 watt voeding is nu bij video renderen , gloeiend maar dan ook gloeiend heet , was voor Bios update A06 niet het geval.... Vaag , heb een 1747.)

Kortom de Laptop draait nu als een zonnetje , eierkokertje erbij gekregen , fijn Dell.....
let hier wel op dat dit ook een 90 watt voeding is!!

het staat zowel in de titel: DELL DA90PE1-0 en als ik de wattage uitreken 19.5 * 4.62 ≈ 90 watt

dus niet de 135 watt zoals aangegeven!

Pak je rust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb inmiddels aardig wat afgelezen hier op het forum, maar ben er nog steeds niet uit met welke laptop ik uiteindelijk het beste ben. Wie kan mij adviseren? Ik twijfel tussen de inspirion 17 met i5 en de studio 17 met i3 (i5 komt helaas echt boven mijn budget). Ik ben geen zware gebruiker, maar gebruik hem wel veel (ben student) en ben erg van het multitasken, en dat moet dus vooral lekker snel en vlekkenloos kunnen. Dus internet, email, office, muziek, films, en daarnaast ook SPSS. Daarnaast wil ik gewoon een laptop die voorlopig ook nog wel even meegaat

Hier de specs:

Inspiron 1764 (N0076407)
INTEL® CORE™ I5-430M
Intel® Graphics Media Accelerator HD
320 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Dell Wireless 1520 halve minikaart (802.11n)
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (48 Wh)

Studio 17(N0074902)
INTEL® CORE™ i3-330M
1 GB ATI Mobility Radeon HD 5650
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Dell Wireless 1520 halve minikaart (802.11n)
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)

Ik ben benieuwd naar jullie advies.

Grtz Nova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Novaz,

Het grootste verschil zit hem in de grafische kaart en de processor. Als ik jou advies moest geven zou ik degene pakken met de snelste processor en dan met een mindere grafische kaart (dus de inspiron). Gebruik je de laptop toch meer voor games en films (entertainment) dan zou ik voor de studio 17 gaan. Alleen moet je dan inleveren op de snelheid van de processor omdat je niet het budget hebt om een i5 te plaatsen.

Gr's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabekamphuis
DEN TE MAN

Dat had ik ook al uitgevogeld ,maar vond het vreemd hem daar al aan te treffen, goed om te weten als de garantie afloopt , mijn huidige voeding met een 1749 I720 wordt heter en heter , we zien wel we hebben nog 9 maand garantie......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabekamphuis
Dell beginnt, Studio-Mängelliste abzuarbeiten

Weltweit sind zahlreiche User Dell´s Aufruf gefolgt und haben nicht wenige Logs und Screenshots ins offizielle Dell-Forum eingestellt, die die Studio 1747 Throttling- und diverese andere Probleme belegen. Ich habe diese Meldungen gesammelt und daraus eine Mängelliste erstellt. Nun will Dell diese Auflistung der Mängel Schritt für Schritt angehen. Dell-Bill B. (übersetzt):

"Ok Leute. Unsere Teams haben damit begonnen, die erstellte Mängelliste in Angriff zu nehmen. Die Priorität der Mängel wird im großen und ganzen so abgearbeitet, wie sie AX-Turbo im ersten Beitrag des 1747-Threads aufgelistet hat. Ihr könnt uns beim Wort nehmen, wir bleiben in Kontakt mit euch und melden Updates, sobald wir diese vorliegen haben. Die erste Sache, die wir angehen, ist das zu heiße 90 Watt-Netzteil. Wir prüfen die Tauglichkeit eines 130 Watt-Netzteils, und auch, wie wir sie austauschen können. Danach werden wir die zufälligen System-Hänger und Video-Probleme angehen. Ihr werdet dazu die nächsten Tage von Todd und/oder Brad auf dem laufenden gehalten."

ter info gaat over de 1747 , voedings probleem en throt. ,ben benieuwd , betreft alleen de modellen met de
Dell Studio 1747 • Intel Core i7 720QM ed , voordat ik hier paniek zaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers;

Re: ST1747: 7x Bios beeps - Core i7 throttling - too less A/C adapter
By DELL-Todd S in General Hardware
UPDATE:
It's official. If you have updated to A07 and your adapter is running hot then contact Dell's Technical Support and request a 130 watt adapter. The internal KB article regarding this issue has been updated to inform techs to send out 130 watt adapters for heating issues.
At this point the BIOS will not utilize the additional power of the adapters but this should resolve over heating issues.
Still pushing for the HD viewing issue but there is a new driver update being pushed through validation and hopefully will be released on http://support.Dell.com soon.

Kunnen we eindelijk die 130 watt adapter bestellen..........................!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabekamphuis
bestellen , nalevering door Dell zeker .!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gabekamphuis schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 19:12:
bestellen , nalevering door Dell zeker .!
Nabestellen onder garantie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Maf
Ik heb alle updates gedaan en ergens zat ook de gadget van intel turbo boost tussen. Ik heb hem heel even zien werken, maar nu geeft ie aan dat het niet geactiveerd is. Geen idee welk prog of instelling dit heeft veroorzaakt, maar naar oud herstelpunt gaan is helaas geen oplossing. Meer mensen die hier last van hebben?
Overigens: in de bios (die nu op default staat) zie je ook staan dat er een 90W adapter opzit. Blijkbaar is dat een biosinstelling (die je niet kan wijzigen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• COWBertha
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-08 20:54
Nog even terugkomend op de HD5730 refund. Wie heeft deze al terug gehad van Dell? Ik heb namelijk wel al 100 euro teruggekregen voor Windows7 en Works en Mcafee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Nope, Hema vertelde me maandag dat daar een dag of 5 a 7 overheen gaan.

Vraagje aan jou CowBerta. Hoe werkt dat met een refund? Wordt dit dan bijgeschreven op je credit card?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Dr.Roelski schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:31:
Maf
Ik heb alle updates gedaan en ergens zat ook de gadget van intel turbo boost tussen. Ik heb hem heel even zien werken, maar nu geeft ie aan dat het niet geactiveerd is. Geen idee welk prog of instelling dit heeft veroorzaakt, maar naar oud herstelpunt gaan is helaas geen oplossing. Meer mensen die hier last van hebben?
Overigens: in de bios (die nu op default staat) zie je ook staan dat er een 90W adapter opzit. Blijkbaar is dat een biosinstelling (die je niet kan wijzigen).
Had ik ook inderdaad. Gewoon weer opnieuw geinstalleerd en hij deed het weer. Wel een beetje maf.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

COWBertha schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:05:
Nog even terugkomend op de HD5730 refund. Wie heeft deze al terug gehad van Dell? Ik heb namelijk wel al 100 euro teruggekregen voor Windows7 en Works en Mcafee.
Dudeness schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:38:
Nope, Hema vertelde me maandag dat daar een dag of 5 a 7 overheen gaan.

Vraagje aan jou CowBerta. Hoe werkt dat met een refund? Wordt dit dan bijgeschreven op je credit card?
Ik heb Hema vandaag nog maar eens gemaild hoe het zit... ze zei alleen dat ik dat geld zou krijgen maar ze heeft nooit om bankgegevens gevraagd...

Overigens ook gevraagd om Refund van software. Zou 5-7 dagen duren maar ze zeiden niet hoeveel geld ik terugkrijg.. afwachten maar

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• COWBertha
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-08 20:54
Er staat hier in hetzelfde forum ook een topic over refund vragen voor windows. Iets van OS weigeren voor geld. Moet je daar even kijken hoe dat werkt. Verder kreeg ik dus 100 euro terug. Altijd mooi, maar wel karig als je kijkt naar die kerel die 107 terugkreeg op een bedrag van 585:o. Maar goed, wacht ik nog ff op Hema, anders ga ik er nog eens achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Dudeness schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:39:
[...]

Had ik ook inderdaad. Gewoon weer opnieuw geinstalleerd en hij deed het weer. Wel een beetje maf.... 8)7
Helaas hielp dit niet bij mij. Wat uiteindelijk gewerkt heeft: Intel driver opnieuw geinstalleerd via deze http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=426181 site. Zijn eigenlijk HP drivers, maar uiteindelijk installeer je intel driver. Kon deze op de Dell site zo 1 2 3 niet vinden.

Nog steeds verliefd op deze laptop. Eigenlijk beetje teleurgesteld dat ie niet warmer wordt :| Alleen m'n linkerhand wordt lauw. En ik heb koude handen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-03-2015
Dr.Roelski schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 01:08:
Nog steeds verliefd op deze laptop. Eigenlijk beetje teleurgesteld dat ie niet warmer wordt :| Alleen m'n linkerhand wordt lauw. En ik heb koude handen! ;)
Misschien kan je de CPU en/of videokaart overklokken?
In het Sony Vaio E serie topic zijn een aantal mensen die dit al succesvol gedaan hebben met de 5650.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Eggo schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 11:13:
[...]

Misschien kan je de CPU en/of videokaart overklokken?
In het Sony Vaio E serie topic zijn een aantal mensen die dit al succesvol gedaan hebben met de 5650.
Heb ik mij ook afgevraagd. Ga eens kijken hoe ze dat bij Sony hebben gedaan. Ik kan in mijn huidige drivers geen overclock functie vinden. Of moet je toch de beroemde AtiTool voor inzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dudeness schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 14:34:
[...]
Ik kan in mijn huidige drivers geen overclock functie vinden.
ze stoppen heus geen OC functie in een driver, dan helpt handige harry het systeem binnen no-time om zeep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Ok, net even bij het Sony topic gekeken, daar hebben ze via tool de core geklokt van 450 naar 550.... Dat is denk ik mooi voor hun, maar de Studio17 draait al op 550....:)

Supermarkt in "[Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Laatst online: 19-09 23:29
Op notebookreview hebben ze overgeklokt van 550/800 (= engine clock / memory clock speed) naar 650/900 met als max temperaturen 82 voor cpu en 75 voor gpu.

Een andere gebruiker heeft de 3dmark scores gegeven:
Just a quick update:
Specs Studio 1749 i5 540m/ati 5650/4gb/500gb 7200/1600x900 LED/back lit keyboard
3dmark 06 scores on gfx clock settings 550/800 (default) Res: 1280x768
Total: 7507
SM2.0 Score 2697
HDR/SM3.0 Score 3356
CPU Score 2875

3dmark 06 scores on gfx clock settings 600/900 (default) Res: 1280x768
Total: 8178
SM2.0 Score 2976
HDR/SM3.0 Score 3712
CPU Score 2912

Risen is playable on native resolution (1600x900) with medium settings 25-30fps with default clock settings and 30-35 overclocked to 600/900.
I Think is really nice from a laptop.
Mooie waarden als het je mij vraagt!

UPDATE (links):
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=458809
Kijk naar posts van Ninja2000 en Kicsiburcsi

Ze gebruikten heel waarschijnlijk Ati Tray tools ;) (http://www.guru3d.com/article/ati-tray-tools-/)

[ Voor 12% gewijzigd door c-mattic op 04-03-2010 10:53 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Inderdaad mooie waarden. Heb je nog een linkje? Staat er nog met welke tool ze dat hebben gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Overclocken klinkt interessant, zeker als dat zo makkelijk gaat. Maar ik lees dat de CPU dan niet meer throttled ? Dat vind ik nogal jammer, want dat was juist de leuke feature van de CPU...

Welke max temps moet je eigenlijk aanhouden ? En waarom zeurt iedereen over de fan (noise) ? Bij mij werktie perfect, of ik ben gewoon een 'luidruchtige' fan gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Update over het benchen...

Mijn benchmarks zonder OC waren:

3DMark Score 7437
SM 2.0 Score 2706
SM 3.0 Score 3356
CPU Score 2691

Date Feb 26, 2010 16:46 UTC
Pro user No No Yes
OS Windows 7
CPU Intel Core i5-520M Processor

Mijn score met de AMD GPU Clock Tool op 600/900:
3DMark Score 7983
SM 2.0 Score 2992
SM 3.0 Score 3713
CPU Score 2515
Date Mar 04, 2010 15:37
OS Windows 7 Microsoft Windows Vista
CPU Intel(R) Core(TM) i5 CPU M 520 @ 2.40GHz
CPU Speed 2394 MHz
GPU ATI Mobility Radeon HD 5750
Memory 3968 MB

Lachen dat hij door de OC mijn kaart als een 5750 ziet.... :) Mijn CPU score is wel lager... Komt waarschijnlijk doordat die turbomodus niet werkt. Waarom eigenlijk niet?

@Freekers, waarom werkt dit dan niet als je de GPU overclockt?

Ik ben wel blij geloof ik. Net geen 8000 punten.

Het installeren van de AtiTool ging bij mij niet. Kreeg foutmelding.... iemand anders geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Hier kun je ook zien dat de 5650 5730 5750 en 5770 eigenlijk niet verschillen....

http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5650: 450-650 mhz, (g)ddr3
5730: 650 mhz (g)ddr3
5750: 550 mhz, (g)ddr5
5770: 650 mhz, (g)ddr5

allemaal zelfde transistor count, max resolutie, ...
overigens, dat ie gddr5 ondersteunt wil niet zeggen dat ie dat ook heeft.

ergens vind ik de clocks wel raar: mijn 4570 draait op 680 mhz 8)7

bron:
http://www.amd.com/us/pro.../Pages/hd-5650-specs.aspx

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2010 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Dudeness schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 22:44:

@Freekers, waarom werkt dit dan niet als je de GPU overclockt?
Dat staat hier:
600/900 is furmark plus prime stable with no throttling.
http://forum.notebookrevi...php?p=5933162#post5933162

Maar throttled die van jou wel nog ? Dan ga ik ook overclocken.
Wat zijn je temps ? En welke temps zijn safe om aan te houden ?

EDIT: Geoverclocked naar 600/900 en throttled gewoon nog. Ik zie echter dat de 5650 ook gemaakt is om op 650Mhz core te lopen ? Iemand dat al geprobeerd ?

[ Voor 30% gewijzigd door Freekers op 05-03-2010 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zooooooooooooooo, ik heb mijn nieuwe 130 watt adapter binnen. Nu nog even wachten op de Bios update A08 en we hebben weer een probleem minder.

Volgende actie = de ATI driver update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 10:10:
Zooooooooooooooo, ik heb mijn nieuwe 130 watt adapter binnen. Nu nog even wachten op de Bios update A08 en we hebben weer een probleem minder.

Volgende actie = de ATI driver update!
Kun je hier iets meer over uitleggen...., hoe de 130Watt adapter bij welke config van de 1749 welk probleem oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Dudeness schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:02:
[...]

Kun je hier iets meer over uitleggen...., hoe de 130Watt adapter bij welke config van de 1749 welk probleem oplost?
Hij heeft het over de 1747 (want hij heeft het over BIOS A08.. A01 is de nieuwste voor de 1749)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
@Freekers, hoe heb je kunnen vaststellen dat hij wel gewoon throttled? Throttlen is toch die TurboModus???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Dudeness schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:44:
@Freekers, hoe heb je kunnen vaststellen dat hij wel gewoon throttled? Throttlen is toch die TurboModus???
Dat is inderdaad die TurboModus. Dat kun je monitoren met dit Turbo Boost tooltje:
http://downloadcenter.int....aspx?agr=Y&DwnldID=18353

Ik ga straks overigens eens kijken of hij ook stabiel is met 650/900

[ Voor 8% gewijzigd door Freekers op 05-03-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Ok, thanx, ik ben benieuwd hoe dat bij mij is, want mijn CPU score is lager.

En post je scores ff :)

[ Voor 50% gewijzigd door Dudeness op 05-03-2010 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dudeness schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 15:51:
Ok, thanx, ik ben benieuwd hoe dat bij mij is, want mijn CPU score is lager.

En post je scores ff :)
is altijd zo, als je graka sneller word is de CPU meer bezig de graka van data te voorzien -> cpu score daalt.

draai maar eens een atom met een HD3230, en daarna met een 5970, de cpu score is dan fors lager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Bij deze de results:

Specs Studio 1749 i5 520m/ati 5650/4gb/500gb 7200/1600x900 LED

3dmark 06 scores

550/800 (default) Res: 1280x768
3DMark Score: 7425 3DMarks
SM 2.0 Score: 2708
SM 3.0 Score: 3352
CPU Score: 2669

650/900 (Overclock). Res 1280x768
3DMark Score: 8317 3DMarks
SM 2.0 Score: 3091
SM 3.0 Score: 3845
CPU Score: 2703

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freekers schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 19:02:

miss kloppen mijn observaties niet helemaal 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Cool, mooie scores!!! Met welke tool (graag een linkje) heb jij je kaart overclockt? En welke ati driver heb je geinstalleerd?
Freekers schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 19:02:
Bij deze de results:

Specs Studio 1749 i5 520m/ati 5650/4gb/500gb 7200/1600x900 LED

3dmark 06 scores

550/800 (default) Res: 1280x768
3DMark Score: 7425 3DMarks
SM 2.0 Score: 2708
SM 3.0 Score: 3352

650/900 (Overclock). Res 1280x768
3DMark Score: 8317 3DMarks
SM 2.0 Score: 3091
SM 3.0 Score: 3845

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Update over het benchen... Weer 400 punten erbij door de OC naar 650!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

3DMark Score 7437
SM 2.0 Score 2706
SM 3.0 Score 3356
CPU Score 2691
OS Windows 7

3DMark Score 7983
SM 2.0 Score 2992
SM 3.0 Score 3713
CPU Score 2515
CPU Speed 2394 MHz
Memory 3968 MB

Mijn score met de AMD GPU Clock Tool op 650/900:
3DMark Score 8378 3DMarks
SM 2.0 Score 3097
SM 3.0 Score 3850
CPU Score 2795
Date Mar 05, 2010 14:04
Pro user No No Yes
CPU Speed 2394 MHz
Memory 3968 MB

3DMark Score 8774
SM 2.0 Score 3266
SM 3.0 Score 4099
CPU Score 2773
Date Mar 07, 2010 01:5
OS Windows 7 Windows 7
CPU Speed 2394 MHz
Memory 3968 MB

[ Voor 12% gewijzigd door Dudeness op 07-03-2010 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dudeness schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 21:08:
Update over het benchen... Weer 400 punten erbij door de OC naar 650!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

3DMark Score 7437
SM 2.0 Score 2706
SM 3.0 Score 3356
CPU Score 2691
OS Windows 7

3DMark Score 7983
SM 2.0 Score 2992
SM 3.0 Score 3713
CPU Score 2515
CPU Speed 2394 MHz
Memory 3968 MB

SM 2.0 Score 3097
SM 3.0 Score 3850
CPU Score 2795
Pro user No No Yes
CPU Speed 2394 MHz
Memory 3968 MB
Nice man, hoe blijven je temps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Dudeness schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 20:53:
Cool, mooie scores!!! Met welke tool (graag een linkje) heb jij je kaart overclockt? En welke ati driver heb je geinstalleerd?
Met dit tooltje:
http://downloads.guru3d.c...D-5870-download-2383.html
En deze driver:
http://support.dell.com/s...formatid=-1&fileid=380323

Mijn temps waren: 60-65 Graden GPU en 55-60 Graden CPU. Omgevingstemp: 21 Graden
Bios A01.

Ik ben best bereid het beestje nog verder over te klokken, maar heeft iemand een idee wat de max overclock zou kunnen zijn ? Ik gok dat de core nog wel 700 Mhz haalt, maar het geheugen zit volgens mij al tegen z'n max aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Zo, jullie krijgen best veel uit die 5650 geperst! :) Toen ik de Asus N61Ja afsloeg voor een Studio 17 was ik even bang dat ik een behoorlijke stap terug had gedaan met de GPU. Maar zo te zien is het geen probleem om hem dus, net als de 5730 in de N61Ja, op 650/800 te draaien. _/-\o_

Ik kan niet wachten tot ik de mijne ergens volgende week binnen krijg. Iemand GTA IV al geprobeerd? Mijn overleden Asus F3Sv faalde hier hopeloos mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dell's lenen zich goed voor OC......

crosspost:
stock (680 / 800) @ 1.2v (stock voltage, max cpu load)
[afbeelding]

OC (770 / 920) @ 1.1v (max oc, tool laat me de clocks niet verder verhogen :/, max cpu load)
[afbeelding]

*O* *O* *O*
HD4570, that is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of mijn probleem eerder al langs gekomen is, maar ik vraag mij af of meer Studio 17 gebruikers er last van hebben.
Sinds half februari loopt mijn Studio 1735 tijdens het opstarten vast. Dit gebeurt 1 a 2 keer per week, zonder dat ik de vorige keer voor afsluiten iets heb fout gedaan/verandert. Na het blauwe logo van Dell komt er linksboven een streepje dat begint te knipperen en daarna gaat de computer gedurende enkele minuten piepen. Daarna kan ik Vista selecteren als besturingssysteem (er komt een scherm opstartbeheer voor). Hij gaat dan weer piepen en start dan verder normaal op. Ik heb inmiddels drivers van de videokaart opnieuw geinstalleerd (mbv Mobility Modder). Ook Bios naar versies A05 gezet.
Enkele specs:
- Intel Core 2 Duo T5750 (2.0 ghz)
- 4 gb RAM (was eerst 2 gb, sinds een half jaar 4gb Corsair)
- ATI Mobility Radeon HD3650, 256mb
- 6 cel batterij en 90w voeding.

De laptop is via HDMI aangesloten op een Dell ST2310 scherm. Laptop is ongeveer 1,5 jaar oud en werkt verder naar behoren, eerder alleen wat problemen gehad met updaten videokaart drivers. Ik zit eraan te denken Vista te herinstalleren, maar wie weet is er iemand met een andere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NA het dell logo?

dan ligt het aan je vista installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja na het Dell Logo.
Het gebeurt tussen het Dell logo en het laadbalkje van Vista.
Ik zie via Systeembeheer in de logboeken ook de volgende melding: De snelheid van processor 0 wordt beperkt door de firmware van de computer. De processor heeft deze lage prestatiestatus gedurende 19 seconden sinds het laatste rapport. De snelheid van processor 1 wordt beperkt door de firmware van de computer. De processor heeft deze lage prestatiestatus gedurende 19 seconden sinds het laatste rapport.
Zou dit er iets mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brakke accu? daar dacht ik eigenlijk al meteen aan na dat piepjes verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Nieuw overclock record !
Core: 750 Mhz
Mem: 950 Mhz
Max GPU temp: 62 Graden
Ambient temp: 19 Graden
3dmark zonder problemen kunnen laten lopen:

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/10441ap.png
http://service.futuremark...5406BBFBA1CAB2EB08BAF9002

The sky is the limit ?

:D

EDIT: Zodra je de core ook maar 1mhz boven de 750Mhz zet, freezed je scherm en gaat je laptop raar doen. Niet doen dus ! 750Mhz is de max voor de core !
Geheugen haalt 1000Mhz maar is niet stabiel. Ben nu 950Mhz aant testen

EDIT2: 750/950 is niet stabiel. Na 20 minuten Furmark stability test wordt het scherm zwart.
Ga nu 750/925 doen.

EDIT3: 750/925 ook niet stabiel. Ik gok dat het geheugen niet hoger (stabiel) wil dan 900. Ik ga nu intensief 750/900 testen.

[ Voor 44% gewijzigd door Freekers op 06-03-2010 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Verwijderd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 15:06:
dell's lenen zich goed voor OC......

crosspost:

[...]

HD4570, that is
Mooie resultaten, maar is 90/95 graden niet wat heet voor een GPU? In theorie moeten ze er tegen kunnen, maar is het niet beter om niet over de 80 heen te gaan?

@ Freekers: 8922, dat is hoog voor dit systeem. Jammer dat hij niet stabiel is als het geheugen op 925Mhz of hoger draait. Hopelijk blijft hij bij 900Mhz wel stabiel. Dan heb je alsnog een zeer nette 3dmark06 score voor een niet-gaminglaptop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

TomAtTweakers schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 19:49:
[...]
@ Freekers: 8922, dat is hoog voor dit systeem. Jammer dat hij niet stabiel is als het geheugen op 925Mhz of hoger draait. Hopelijk blijft hij bij 900Mhz wel stabiel. Dan heb je alsnog een zeer nette 3dmark06 score voor een niet-gaminglaptop. :)
Mocht hij niet stabiel blijven op 900Mhz dan weet ik dat het niet het geheugen, maar de core is. Want op 700/900 issie wel stabiel. Dan probeer ik 725/900.. als dat dan weer stabiel is, ga ik naar 725/925... maar goed, we wachten af, zojuist Furmark aangezet op 750/900. Alsie na 1 uur nog draait, issie stabiel.. (de rest stopte na 10-20 minuten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomAtTweakers schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 19:49:
[...]

Mooie resultaten, maar is 90/95 graden niet wat heet voor een GPU? In theorie moeten ze er tegen kunnen, maar is het niet beter om niet over de 80 heen te gaan?
dat vind ik dus ook, maar het bovenste resultaat (95°) is stock, zo is ie door dell ingesteld.

dat ik lager ga zitten met een hoger clocks lijkt me alleen maar beter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Wow, dat zijn mooie scores, ik ga er morgen mee aan de gang!!! De clock dus op 700(misschien 725) en het geheugen op 900 zetten....

Ga morgen nogmaals die AtiTool installeren....

Ik heb vandaag mijn credit factuur gehad van 92,70 gehad. Dus dat gaat inderdaad helemaal goed komen. Ik ga ervan uit dat deze volgende maand op mijn credit card is bijgeschreven.

@Freekers en CowBertha....hebben we achteraf dus de beste laptop en een meeste waar voor ons geld ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Dudeness op 06-03-2010 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Dudeness schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 21:05:
Wow, dat zijn mooie scores, ik ga er morgen mee aan de gang!!! De clock dus op 700(misschien 725) en het geheugen op 900 zetten....

Ga morgen nogmaals die AtiTool installeren....

Ik heb vandaag mijn credit factuur gehad van 92,70 gehad. Dus dat gaat inderdaad helemaal goed komen. Ik ga ervan uit dat deze volgende maand op mijn credit card is bijgeschreven.

@Freekers en CowBertha....hebben we achteraf dus de beste laptop en een meeste waar voor ons geld ;)
Ik kan bevestigen: 725/900 is stabiel ! 1 uur Furmark laten lopen zonder problemen. Max gpu temp: 64 Graden. Ambient temp: 22 Graden.
Ik ben nu bezig 725/950 te testen, maar ik gok dat dat niet stabiel is.. daarna probeer ik nog 725/925 en anders blijf ik lekker bij 725/900.

Ik ben benieuwd waarneer ik die credit factuur ontvang. Hema zei iig dat het goed zou komen. De had mn bankgegevens al gekregen van een collega die mijn Windows 7 refund in orde zou maken, dus je kunt ook gerust die aanvragen ! ;)

EDIT: 725/950 is op zich wel 'stabiel', alleen krijg je na 45 minuten arti facts, dus niet aan te raden. Als laatste ga ik morgen 725/925 proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door Freekers op 06-03-2010 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audioholic
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-09-2022
Kom er net achter dat ik per ongeluk de UK versie van Windows 7 Professional heb meebesteld :S
Nu kan ik natuurlijk om een refund vragen en de voorgeïnstalleerde Windows niet gebruiken. Maar wat levert me dat aan problemen op?

Denk er zelf aan eerst XP er op te zetten die ook op m'n desktop staat, en deze dmv een upgrade naar 7 te krijgen. Vraag is alleen of ik dit moet doen door een clean install na m'n HDD gedefragmenteerd te hebben, of dat dit problemen oplevert vanwege drivers etc. die Dell er al heeft opgezet.
Iemand een snelle/makkelijke/goede oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

taalpack downloaden? dat werkt zelf met win 7 starter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audioholic
Dacht dat dat niet kon met mijn versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet on-the-fly, nee :)

wel met een tooltje, de naam is mij even ontschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audioholic
Kijk, dat moet je er dan wel even bijzeggen he ;) Nu leek het net alsof ik een hele domme vraag stelde. Mocht je de naam weer weten, graag een reactie!

Bedoel je de Vistalizator?

[ Voor 9% gewijzigd door audioholic op 07-03-2010 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komt bij bekend voor, ik denk het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Update over het benchen... en weer 400 punten erbij door de OC naar 725/925!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Freekers, bedankt voor het proberen, ik ben maar meteen naar de 725/925 gegaan. Ga proberen daarmee te gamen en kijken of hij stabiel blijft.

3DMark Score 7437
SM 2.0 Score 2706
SM 3.0 Score 3356
CPU Score 2691
OS Windows 7

3DMark Score 7983
SM 2.0 Score 2992
SM 3.0 Score 3713
CPU Score 2515
CPU Speed 2394 MHz
Memory 3968 MB

SM 2.0 Score 3097
SM 3.0 Score 3850
CPU Score 2795
Pro user No No Yes
CPU Speed 2394 MHz
Memory 3968 MB

Mijn score met de AMD GPU Clock Tool op 725/925
3DMark Score 8774
SM 2.0 Score 3266
SM 3.0 Score 4099
CPU Score 2773
OS Windows 7 Windows 7
CPU Speed 2394 MHz
Memory 3968 MB

Mijn score met de AMD GPU Clock Tool op 735/935
3DMark Score 8878 3DMarks
SM 2.0 Score 3316
SM 3.0 Score 4141
CPU Score 2796
Date Mar 07, 2010 09:53 UTC
OS Windows 7 Windows 7
CPU Speed 2394 MHz
Memory 3968 MB

[ Voor 10% gewijzigd door Dudeness op 07-03-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Ik gebruik nu dus ook die AMD GPU Clock Tool, maar die kun je niet echt standaard instellen volgens mij. Elke keer als je opnieuw opstart moet je hem weer instellen volgens mij. Niet echt handig...

Weet iemand al waarom de nieuwste atitool niet werkt????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dudeness schreef op zondag 07 maart 2010 @ 09:06:
Ik gebruik nu dus ook die AMD GPU Clock Tool, maar die kun je niet echt standaard instellen volgens mij. Elke keer als je opnieuw opstart moet je hem weer instellen volgens mij. Niet echt handig...

Weet iemand al waarom de nieuwste atitool niet werkt????
idem, ik zou ook graag het idle voltage tweaken, maar met die tool gaat dat niet

je kan de clocks wel lager zetten, maar dat heefft niet zoveel invloed op de temps = warmteproductie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Zeau, ik ben klaar met overklokken. De maximale stabiele overclock op stock voltage die ik heb kunnen behalen is 735/935. 1 uur stabiel in Furmark en ook 3DMark zonder problemen kunnen laten lopen:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/33awglu.png
http://service.futuremark...B3084B54CFD22E577163C71D3
Temps: Max 63 Graden GPU, Max 58 Graden CPU. Ambient temp: 20 Graden.

Ik ga niet verder overklokken, omdat dat geen zin heeft op stock voltage. Ik heb namelijk vrijwel alle combinaties al geprobeert en die bleken instabiel te zijn. En met het voltage ga ik niet zitten klooien

Nog wat verdere informatie voor de overklokkers:
750 Mhz is de absolute max voor de core op stock voltage. Vanaf 751Mhz freezed je notebook. 750Mhz is overigens NIET stabiel op stock voltage !
Alles boven 735/935 geeft bij mij, na een tijdje (15-30 min), arti facts. Bij 750/950 krijg ik zelfs system freezes.
Een 3DMark speedrun is overigens wel mogelijk op 750/1000... maar ik zie het nut er niet echt van in aangezien dat niet stabiel is op stock voltage :+
Ik denk dat je hem wel stabiel krijgt op 750/1000 als je het voltage verhoogd, maar nogmaals dat ben ik niet van plan.
Dudeness schreef op zondag 07 maart 2010 @ 09:06:
Klopt. Maar daar is een oplossing voor.. Niet de mooiste, maar werkt wel:
1. Maak een snelkoppeling naar de AMD GPU Clock tool naar je bureaublad.
2. Rechtermuisknop hierop --> Eigenschappen.
3. Bij doel zet je helemaal achteraan, als laatste, het volgende erbij:
-eng=XXX -mem=XXX
XXX vervang je natuurlijk door je overklok waardes in Mhz.
Voorbeeld:
"C:\Program Files (x86)\AMD GPU Clock Tool\AMDGPUClockTool.exe" -eng=735 -mem=935
4. Sleep deze snelkoppeling naar je start menu --> alle programma's --> opstarten
5. Het tooltje start nu samen met op de achtergrond op en stelt automatisch de overclock in.

Zelf raad ik echter niet aan het tooltje automatisch tijdens het opstarten te laden, omdat de videokaart zich dan niet meer terugklokt als hij niet gebruikt wordt, zoals dit wel het geval is op de default clocks. Dit heeft als nadeel dat deze meer stroom gebruikt wordt wat niet wenselijk is en bovendien onnodig als je gewoon op accu zit te surfen/zit te typen. Ik raad dus aan om gewoon die snelkoppeling op je bureaublad te laten staan en als je gaat gamen even deze aan te klikken. Kleine moeite, kost net 2 seconden extra.
Dudeness schreef op zondag 07 maart 2010 @ 09:04:
Freekers, bedankt voor het proberen, ik ben maar meteen naar de 725/925 gegaan. Ga proberen daarmee te gamen en kijken of hij stabiel blijft.
Graag gedaan ! 725/925 is hier stabiel. Je kunt eventueel ook 735/935 proberen want dat draait hier als een zonnetje. :D

[ Voor 7% gewijzigd door Freekers op 07-03-2010 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freekers schreef op zondag 07 maart 2010 @ 13:59:
3. Bij doel zet je helemaal achteraan, als laatste, het volgende erbij:
-eng=XXX -mem=XXX
XXX vervang je natuurlijk door je overklok waardes in Mhz.
Voorbeeld:
"C:\Program Files (x86)\AMD GPU Clock Tool\AMDGPUClockTool.exe" -eng=735 -mem=935
kan dat ook met het voltage? mijn 4570 is namelijk stabile op max clocks (tool laat de de clocks niet hoger zetten) onder het standaard load voltage.

hij word ook nog eens 5° koeler tov stock instellingen :)

edit: wacht, dat doet ie wel :) gewoon grotere stappen nemen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2010 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zondag 07 maart 2010 @ 14:04:
[...]

kan dat ook met het voltage? mijn 4570 is namelijk stabile op max clocks (tool laat de de clocks niet hoger zetten) onder het standaard load voltage.

hij word ook nog eens 5° koeler tov stock instellingen :)

edit: wacht, dat doet ie wel :) gewoon grotere stappen nemen
Geen idee.. en je hoeft niet persé die up/down pijltjes te gebruiken. Zelf waardes invullen kan ook !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet ik :)

ik heb mijn 4570 naar de max gepushet: 820/950
http://i.imgur.com/rYC90.png

bij meer core krijg ik grijs beeld (wat waarschijnlijk betekent dat ie te weinig prik heeft, dat overkwam mij ook al toen ik m onder load naar het minimum voltage zette :') )
meer mem heeft niet zoveel zin voor een low-end kaart met GDDR3...

en nu gamen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
@Freekers, thanx. Ga misschien die 735/935 proberen, maar op de limiet is toch ook niet echt handig.... beetje marge en die 100punten...

Bedankt voor de tip met de tool. Maak ik 2 shortcuts. Een voor de OC en eentje voor de standaard clock. Best handig dan inderdaad.

toppie allemaal. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Update over het benchen... en weer 100 punten erbij door de OC naar 735/935!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

En nu is het wel mooi geweest volgens mij :)

Mijn benchmarks zonder OC 550/800 waren:

3DMark Score 7437
SM 2.0 Score 2706
SM 3.0 Score 3356
CPU Score 2691
OS Windows 7

3DMark Score 7983
SM 2.0 Score 2992
SM 3.0 Score 3713
CPU Score 2515
CPU Speed 2394 MHz
Memory 3968 MB

SM 2.0 Score 3097
SM 3.0 Score 3850
CPU Score 2795
Pro user No No Yes
CPU Speed 2394 MHz
Memory 3968 MB

Mijn score met de AMD GPU Clock Tool op 725/925
3DMark Score 8774
SM 2.0 Score 3266
SM 3.0 Score 4099
CPU Score 2773
OS Windows 7 Windows 7
CPU Speed 2394 MHz
Memory 3968 MB

Mijn score met de AMD GPU Clock Tool op 735/935
3DMark Score 8878 3DMarks
SM 2.0 Score 3316
SM 3.0 Score 4141
CPU Score 2796
Date Mar 07, 2010 09:53 UTC
OS Windows 7 Windows 7
CPU Speed 2394 MHz
Memory 3968 MB

http://service.futuremark...9DF5B143A317850EC74AAF221

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er nog andere tools die dit voor elkaar kunnen krijgen bij dell's?
de huidige tool geeft niet zoveel voltage opties, ik gok dat hij het op 0.8v ook wel doet (stock is 0.9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Dudeness schreef op zondag 07 maart 2010 @ 16:07:
@Freekers, thanx. Ga misschien die 735/935 proberen, maar op de limiet is toch ook niet echt handig.... beetje marge en die 100punten...

Bedankt voor de tip met de tool. Maak ik 2 shortcuts. Een voor de OC en eentje voor de standaard clock. Best handig dan inderdaad.

toppie allemaal. _/-\o_ _/-\o_
Hey, je bent overclocker of je bent het niet ;)

Volgens mij werkt dat met standaard clocks niet, want dan zet hij ze nog vast op 550/800 en klokt hij nog steeds niet terug als hij idle is... Is wel het geval als het het programma opent en op default clocks klikt, maar via de shortcut method kan dat niet..
Verwijderd schreef op zondag 07 maart 2010 @ 16:57:
zijn er nog andere tools die dit voor elkaar kunnen krijgen bij dell's?
de huidige tool geeft niet zoveel voltage opties, ik gok dat hij het op 0.8v ook wel doet (stock is 0.9)
Niet dat ik weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freekers schreef op zondag 07 maart 2010 @ 17:35:
[...]Volgens mij werkt dat met standaard clocks niet, want dan zet hij ze nog vast op 550/800 en klokt hij nog steeds niet terug als hij idle is... Is wel het geval als het het programma opent en op default clocks klikt, maar via de shortcut method kan dat niet..
idem, de schortcut werkt voor mij dan ook niet, aangezien ik OC minder dan stock voltage draai, en dat is niet met een shortcut te doen.
ga wel ff googlen.

edit: gevonden

code:
1
c:\...\ "AMD gpu clock tool" /?

uitkomst:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iemGF.png

wellicht kan je zo wel het voltage onder stock gooien...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2010 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Even iets heel anders;

Hebben jullie ook dat er veel 'ruis' zit in jullie scherm ? Vooral merkbaar bij donkere kleuren (zwart/grijs)... Ga dan maar eens wat korter op je scherm zitten en je ziet wat ik bedoel (100% achtergrondverlichting aanzetten en het is nog duidelijker).

Ook wil de mijne niet altijd throttelen. De Intel Turbo Boost gadget geeft dan een rood kruis aan en zegt dat de Intel Turbo Boost technologie niet ingeschakeld is. Ik moet dan mijn notebook compleet uit zetten, stroom adapter eruit trekken, 5 seconden wachten, weer in steken en dan aanzetten. Dan doettie het weer...

@Darkstone: -restore werkt iig niet naar behoren. Zoals ik al verwachtte, hij gooit hem dan gewoon teurg op 550/800 ook als de PC idle is.

[ Voor 10% gewijzigd door Freekers op 07-03-2010 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freekers schreef op zondag 07 maart 2010 @ 17:50:
@Darkstone: -restore werkt iig niet naar behoren. Zoals ik al verwachtte, hij gooit hem dan gewoon teurg op 550/800 ook als de PC idle is.
idem, bij mij doet hij zelfs helemaal niets.

die ruis heb ik trouwens ook, naast het 1080p scherm van mijn studio valt het meteen op, anders zie je het niets
de grijswaarden vallen mij ook tegen, vooral met een niet-ideale kijkhoek: bij de studio 15 merk je nauwelijks verschil tussen "volledig zwart scherm" en "scherm uit".

dat is natuurlijk geen verrassing: het 1080p scherm is vrij uitzonderlijk :*) dat is ook de reden dat ik deze thuis heb staan.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2010 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Update over het overclocken:
735/935 en 725/935 mogen dan wel stabiel zijn in Furmark en 3Dmark, tijdens het gamen, al na 5 minuten, hangt het spel zich op... Ik ga nu 700/900 proberen. Mocht die ook falen, ga ik weer terug na 650/900... :( !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had een soortgelijk resultaat: 820/980 is bij mij stabiel met stressen, maar bij 3dmark klapt hij er binnen enkele frames uit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Mhhh, welk spel spelen jullie. Ik speel Company of Heroes en heb net heerlijk gespeeld met mijn hoogste clock van 735/935...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Dudeness schreef op zondag 07 maart 2010 @ 21:06:
Mhhh, welk spel spelen jullie. Ik speel Company of Heroes en heb net heerlijk gespeeld met mijn hoogste clock van 735/935...
Dirt 2...

It makes no sense... draai ik een super zware stability test, geen problemen. Draai ik een game: Fail.
Anyway, op 700/900 lijkt het geen probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een stability test test gewoon andere onderdelen dan een game :)

neem bijvoorbeeld superpi, deze belast het cache en de ALU, de overige onderdelen worden nauwelijks aangeraakt, en dat zijn er nogal wat.. (ram, complexere instructies, pci bus..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Freekers schreef op zondag 07 maart 2010 @ 17:50:
Even iets heel anders;

Hebben jullie ook dat er veel 'ruis' zit in jullie scherm ? Vooral merkbaar bij donkere kleuren (zwart/grijs)... Ga dan maar eens wat korter op je scherm zitten en je ziet wat ik bedoel (100% achtergrondverlichting aanzetten en het is nog duidelijker).

Ook wil de mijne niet altijd throttelen. De Intel Turbo Boost gadget geeft dan een rood kruis aan en zegt dat de Intel Turbo Boost technologie niet ingeschakeld is. Ik moet dan mijn notebook compleet uit zetten, stroom adapter eruit trekken, 5 seconden wachten, weer in steken en dan aanzetten. Dan doettie het weer...

Ruis is beste zichtbaar in vlakke grijze gebieden (zoals hier naast gathering forum). Klopt inderdaad.
ik heb sinds driver (zie enkele posts terug) geen problemen meer gehad met Turbo boost, maar ik heb nog niet zo vaak gereboot. gebruik meestal sluimerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:04
Net na veel wikken en wegen ook maar een Studio 17 besteld.

Ik was eigenlijk op zoek naar een 15" (en was erg gecharmeerd van de Vaio E) maar deze komen allemaal met of kut resoluties -of _veels_ te hoge. Full HD op een 15 inchie lijkt me echt wat teveel van het goede.
Denk dat het op een 17" ook niet echt leesbaar is nog.

De mensen bij sonystyle waren ook niet echt behulpzaam en erg kortaf in hun mail. Nog maar niet te spreken dat het halve of geen antwoorden waren. Erg jammer want ik vindt het een heel erg mooi laptopje.

Vandaag dus maar een klap gegeven op de aankoop van een 520 met 1tb en 1600x900 scherm (dat was eigenlijk de resolutie die ik op een 15" verwachte te krijgen). En maar liefst 4 jaar garantie, dat kan bij een eventuele doorverkoop nog wel eens de doorslag geven en je een betere prijs opleveren.
En met die aanbieding was het 2 tientjes extra. (kon ook mooi van die 5% coupon af die in mijn mail zat vanochtend)

Ben benieuwd, jammer dat zo'n grote moest worden maar wel 7200 toeren disks en een leuke graka waren toch wel van belang.

Ik ben benieuwd.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimS
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Na een zoektocht van bijna een half jaar ook de studio 17 besteld met de i5-540, de 1TB en natuurlijk 4 jaar garantie. De prijs was dankzij de korting en epp doorslag gevend. Heeft iemand nog de cashback actie van Mastercard geprobeerd icm de epp korting?
Morgen wordt hij geleverd. Ik ben benieuwd O+ ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Kan eigenlijk iedereen die epp-korting krijgen? Of moet je toch wel op een of andere manier aan een deelnemend bedrijf verbonden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
TimS schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:32:
Na een zoektocht van bijna een half jaar ook de studio 17 besteld met de i5-540, de 1TB en natuurlijk 4 jaar garantie. De prijs was dankzij de korting en epp doorslag gevend. Heeft iemand nog de cashback actie van Mastercard geprobeerd icm de epp korting?
Ik heb precies dezelfde configuratie besteld, maar dan met Midnight Blue afwerking. :) Zou je voor mij kunnen kijken welke status je pakket bij UPS heeft? Volgens Dell wordt de mijne namelijk ook morgen bezorgd maar bij UPS staat hij nog steeds op 'Ontvangen factuur gegevens'. Nogal tegenstrijdige berichten dus, daarom ben ik niet zo zeker van die levering morgen.
Hoe kan het ook anders: ik kijk na het plaatsen van deze reply nog een keer op de site van UPS en hij staat op 'In transit'. Momenteel ligt hij bij onze Oosterburen in Frankfurt en de geplande leverdatum is (nog steeds) 9 maart, morgen dus. Alleen jammer dat er deze week elke dag iemand hier thuis is behalve morgen... :/
Ragger schreef op maandag 08 maart 2010 @ 18:46:
Kan eigenlijk iedereen die epp-korting krijgen? Of moet je toch wel op een of andere manier aan een deelnemend bedrijf verbonden zijn?
Je zegt het precies goed. Je moet op een of andere manier aan een deelnemend bedrijf verbonden zijn. Het kan dus zijn dat je een medewerker bent, maar ook een familielid, vriend of zelfs kennis van een medewerker. Dat is gewoonweg niet te achterhalen en dat doet Dell ook (bijna) niet. Je moet gewoon een deelnemend bedrijf invullen nadat je besteld hebt via dell.nl/epp. 100% deelnemende bedrijven zijn Getronics en Rabobank, al heb ik laatst hier op GoT een verhaal gelezen van iemand bij wie het met Rabobank niet gelukt was. Zelf heb ik Getronics ingevuld en dat is goed gegaan. :*)

[ Voor 9% gewijzigd door TomAtTweakers op 08-03-2010 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleA
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-05-2022
TimS schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:32:
Was dat een aanbieding ofzo? Heb je misschien een evaluenummer? Ik kan hem namelijk nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
DoubleA schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 08:56:
[...]
Was dat een aanbieding ofzo? Heb je misschien een evaluenummer? Ik kan hem namelijk nergens vinden.
Het is een aanbieding. Hij is zo te vinden: www.dell.nl > Voor thuis > Laptops & Mini > NIEUW! Dell Studio 17 (staat tussen de andere laptops) > Dan kiezen voor de 3e laptop in het overzicht, met het oranje label '1TB HARDE SCHIJF!'

Of via deze link, al weet ik niet hoe vaak de links op de website van Dell veranderen. Het nummer is N0074907.

Deze aanbieding staat voor Dell-begrippen al redelijk lang op de website (zo'n twee weken) dus als je hem wil hebben moet je er snel gebruik van maken. Voor je het weet is hij vervangen door een andere aanbieding.

Mijn Studio 1749 ligt momenteel na een nachtelijke reis van Frankfurt via Herne-Boernig (wtf?) naar Eindhoven uiteindelijk in de vrachtwagen die hem bij mij komt afleveren. Nu alleen nog hopen dat hij niet tussen 12:00 en 15:00 uur langskomst (niemand thuis) en ik kan er vanavond mee aan de gang! :9~

[ Voor 14% gewijzigd door TomAtTweakers op 09-03-2010 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabekamphuis
eindelijk mijn 130 watt voeding binnen bij de 1747 , nu nog een bios update A08 en ik wordt blij met me Dell,
oude 90 watt voedingvrat zich door de tafel heen , zoveel hitte bij tijden .

( service bij Dell , noem ik nog steeds uitmuntend , melden en het wordt opgelost.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes hij is binnen! Mijn studio 1749 met een i5-540m, 1tb hd, en 1520n minicard, ik ga denk ik maar meteen de ati tool erop zetten en eens kijken of ik het allemaal snap;) ik houd jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Die van mij ook! Echt net toen ik thuis mijn jas wou pakken om naar school te gaan kwam het UPS-busje aanrijden. :*) Nog mooi even binnen kunnen zetten dus! Nu snel terug naar huis, dan kan ik hem uit gaan pakken. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Luky
  • Laatst online: 11:55
Kent er iemand in Belgie bedrijven die je kan opgeven bij EPP bestellingen.
Pagina: 1 ... 11 ... 23 Laatste