Hallo allemaal, een nieuwe Tweaker hier. Ik lees al heel wat jaren mee maar de avond waarop ik mijn Dell Studio 1749 heb besteld leek me een mooi moment om me eens te registreren.
Toen mijn tweeëneenhalf jaar oude Asus F3Sv begin januari overleed (nou ja, die brakke 8600M GS om precies te zijn...) ging ik op zoek naar een vervanger. De Asus N61Ja leek de ideale kandidaat, maar nadat mijn levering al vier keer uitgesteld was in een maand tijd en het ernaar uitzag dat het nog een maand ging duren heb ik besloten om maar eens verder te kijken dan Asus, en kwam ik uit bij deze Dell. Een mooi alternatief met als enig nadeel de ATI 5650 i.p.v. de 5730 die in de N61Ja zit, maar daar staat veel tegenover. Mijn bestelling met de onbelangrijke gegevens weggelaten en de aangepaste onderdelen vetgedrukt:
INTEL® CORE i5-520M (2,4 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 2,93 GHZ, 3 MB CACHE)
4.096 MB 1067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Internal US/International Qwerty Keyboard
1 GB ATI Mobility Radeon HD 5650
1TB (7,200rpm) Serial ATA Dual Hard Drive (2x 500GB)
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software
Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g)
1 Meter Power Cord (3 Wire) - European
Dutch Documentation
1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
4 jaar In Home-garantiesupport, incl. 's avonds en op zaterdag
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Geen draagtas
Midnight Blue met satijnachtige afwerklaag
Geen Accidental Damage-support
17.3" High Definition+ (1600x900) LED with TL
Datasafe Local 2.0 Basic
Microsoft® Works 9.0 - Nederlands
McAfee® Security Centre - Beveiliging van 15 maanden - Nederlands
Wisselstroomadapter van 90 W
Prijs: € 841,38 (met 6% EPP-korting en 5% couponkorting verrekend, inclusief verzendkosten)
Voor die prijs toch wel een redelijke killerlaptop met zijn twee keer 500GB @ 7200 rpm, best wel nette GPU en mooie CPU.

Maar uiteindelijk was de vier jaar in-home garantie voor maar € 51 hetgeen dat me over de streep trok. Heerlijk, vier jaar lang zonder zorgen werken! Nadat je vorige laptop van € 1100 er na tweeëneenhalf mee op is gehouden geeft dat echt een veilig gevoel.
Nu is het wachten op de orderbevestiging. Ik hoop op een snelle levering maar als ik het levertijdentopic zo eens doorneem, kom ik tot de conclusie dat er geen touw aan vast te knopen is. Ik hou jullie op de hoogte!