Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Freekers schreef op maandag 22 februari 2010 @ 13:22:
[...]

Met die gast is niet te onderhandelen, spreek uit ervaring, heeft geen nut om door te vragen aan hem. Vraag het email van z'n supervisor.
Aarti is een meisjesnaam. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:27
Bratzz schreef op zondag 21 februari 2010 @ 10:04:
[...]

Trouwens heb ergens gelezen tussen de kleine lettertjes dat bij het terugzenden de transportkosten
ingehouden worden op het door Dell terug te storten bedrag.
Let maar goed op dat je niet van een koude kermis thuis komt . :S
Dat mag Dell niet doen conform de wet koopafstand. Dell moet de bij jouw in rekening gebrachte verzendkosten (voor het verkrijgen van het product op jouw adres) gewoon vergoeden. Je moet wel opdraaien voor de verzendkosten om het product te retourneren.

http://www.consuwijzer.nl...rwaarden_bij_retournering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• COWBertha
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-08 20:54
Ff notificatie! Dell is ineens verwijderd van de haalmeeruitjecard site. Dus ik denk niet dat dat feest nog doorgaat helaas. Wel jammer, scheelt me 40 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bratzz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 19:55
zuma schreef op maandag 22 februari 2010 @ 15:22:
[...]

Dat mag Dell niet doen conform de wet koopafstand. Dell moet de bij jouw in rekening gebrachte verzendkosten (voor het verkrijgen van het product op jouw adres) gewoon vergoeden. Je moet wel opdraaien voor de verzendkosten om het product te retourneren.

http://www.consuwijzer.nl...rwaarden_bij_retournering
Ja, heb het nog eventjes voor je opgezocht, lees het hierna dan maar zelf.
Er zijn wel meer zaken die Dell niet mag doen.
Als je het mij vraagt nemen ze het niet zo nauw met de wetgeving;

Indien u reeds voor de afloop van de bedenktermijn de prijs heeft betaald, wordt het bedrag van de verzendkosten in mindering gebracht op het door Dell terug te betalen bedrag. Heeft u bij het terugzenden van het product voor afloop van de bedenktijd echter nog niet betaald, dan wordt het bedrag van de verzendkosten afzonderlijk aan u gefactureerd.

Zo zie je maar hé,
Is te vinden onder Tarieven bij terugzending bij Bedenktijd voor Consumenten onder de algemene voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bratzz
COWBertha schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:51:

Updatetje BTW: UPS kwam vandaag bezorgen, maar ik was helaas niet thuis. Morgen krijg ik dus de 1749 binnen. Dan zal ik eens even wat eerste ervaringen posten en kijken of ik hem houd of niet;).
Terugzenden van het Product: Ingeval u, als Consument , verzaakt aan de koopovereenkomst binnen de 7 Werkdagen van de 'Bedenktijd' periode, mag het product niet worden/zijn gebruikt. De verzegeling van de producten mag niet zijn verbroken.

Eventjes kijken of hij bevalt zal dus niet lukken want dan nemen ze hem niet meer terug.
De doos op zich is normaal al gesloten met een zegel ! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Laatst online: 17-09 19:27
Ik heb de algemene voorwaarden mbt bedenktijd even letterlijk gelezen en ik zie geen echt gekke dingen:

7.1 is niet van toepassing op consumenten, is enkel voor zakelijke klanten. Dat betekent overigens niet dat als een consument een zakelijk produkt koopt van dell dat hij niet meer in aanmerking komt voor de rest van dit hoofdstuk.

7.2 Dell sluit de bedenktijd uit voor produkten die conform specificaties van de consument zijn samengesteld (maatwerk dus). De wet koop op afstand is niet van toepassing op maatwerk. Maar wanneer is iets maatwerk? Als je wellicht niet geheel besteld hebt volgens de website, maar telefonisch toch iets anders erin hebt laten proppen (bijv een n-kaartje of bluetooth) is de kans groot dat Dell dit als maatwerk zal bestempelen. Maar daarover kan zeker getwist worden omdat het niet echt maatwerk is maar assemblage werk wat Dell doet. Delll maakt geen complete laptop op specificatie. Ze bieden opties aan, deze opties zijn telefonisch alleen wat uitgebreider. Dell zal dat waarschijnlijk anders zien en een gang naar de rechter is dan wellicht noodzakelijk. Beter is dus dan nu gelijk te annuleren voordat de laptop in productie is en bijna wordt geleverd.

Dell geeft tevens in 7.2 aan dat de kosten voor het terugzenden in mindering zullen worden gebracht. De hamvraag is wat de kosten voor terugzending zijn. Het recht van de consument is namelijk dat er kosteloos geretourneerd kan worden muv van de terugverzendkosten, maar die maakt Dell niet, die maakt de consument (tenzij je de laptop door Dell laat ophalen, een mogelijkheid volgens de return policy).

Alles wat Dell extra in mindering brengt is onrechtmatig. Ik zie hier niet staan dat Dell de verzendkosten die Dell heeft gemaakt om het product naar je toe te sturen in mindering brengt. Nem je het aanbod van Dell aan om de laptop op te laten halen dan ben je deze kostn voor het ophalen aan Dell verschuldigd. Let wel op, zelf vrzenden kan best wel goedkoper zijn maar dat weet ik niet zeker, je moet in ieder geval geen risico's lopen met een beschadiging tijdens vervoer want dan ben je zelf de sjaak (dwz dat je de verzending moet verzekeren).

Kortom bij Dell is het wellicht beter te annuleren voor de laptop in productie is en wordt afgleverd.

Die business met verzegeling is ook een groot probleem. Koop op afstand is namelijk gebaseerd op een bedenktermijn op zicht.... Nu zal een zegel op de doos niet zo'n juridisch probleem zijn, een doos op zicht bekijken is gewoon obstructie van de wet. geen rechter die daar over zal zeuren. Maar als de laptop zelf verzegeld is, dan is dat wel een probleem. Zonder dat ding aan te zetten weet je niet wat er in zit. gelukkig geeft de wet koop op afstand dan nog de mogelijkheid om de bedenktijd 30 dagen te verlengen, in die 30 dagen moet Dell dan aangeven wat je graag wil weten, bijv. wat zit er nu werkelijk in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-06 08:58
Mhhh, dus dan zou ik hem niet open moeten maken wil ik nog iets gaan beginnen richting Dell.... Wie post de eerste 3dMarks benchmarks eens.....

Die van mij kan ik niet tracen. Er staat alleen iets over de factuurgegevens. Hoe kan ik hem dan echt tracen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevorna
  • Laatst online: 13-08 11:16
COWBertha,
is bij jou de status op de UPS-site zegmaar wel veranderd in iets anders dan "Ontvangen factuur gegevens"?
(Of is het gewoon zo dat je hem thuis kan verwachten terwijl dat er nog staat..?)
Ik verwacht dat hij morgen bij mij binnenkomt, maar de status staat nogsteeds op OFG, al is de datum die bij "Verzonden of gefactureerd op:" staat vandaag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

COWBertha schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:51:

If you wish to escalate this further, you can contact my supervisor Hema Chaturvedi by sending an email to her at Hema_chaturvedi@dell.com.

Oftewel, dan gaan we die eens lastig vallen.

EDIT: Werd net gebeld door die Hema volgens mij terwijl ik al met Dell aan het bellen was. Ze zei op het Videokaartissue door te gaan via de mail en wilde afspreken om eens te bellen. Kijken wat het wordt.
Die heeft mij vandaag ook proberen te bellen terwijl ik duidelijk in die mail de tijden had vermeld wanneer ik bereikbaar was. Ik had er ook duidelijk bijgezet dat die tijden in GMT+1 waren en niet in Bami PangPang tijd. Reading is hard. Ik zal ze deze keer maar even converten naar hun lokale tijd.
Ze heeft wel ingesproken in mn voicemail en zo te horen wordt dat een moeilijk gesprek morgen want ze is zowat onverstaanbaar. Microsoft Sam praat beter engels.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nevorna schreef op maandag 22 februari 2010 @ 17:48:
COWBertha,
is bij jou de status op de UPS-site zegmaar wel veranderd in iets anders dan "Ontvangen factuur gegevens"?
(Of is het gewoon zo dat je hem thuis kan verwachten terwijl dat er nog staat..?)
Ik verwacht dat hij morgen bij mij binnenkomt, maar de status staat nogsteeds op OFG, al is de datum die bij "Verzonden of gefactureerd op:" staat vandaag..
Net dezelfde status, nu al 4 dagen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bratzz
Nevorna schreef op maandag 22 februari 2010 @ 17:48:
COWBertha,
Volgens mij moet er een datum vermeld staan wanneer ze hem komen leveren.
Eerder komen ze niet :'(
Staat bij mij ook al 2 dagen op faktuurgegevens
en ik die dacht dat per koerier snel ging :?
Denk dat er wel een e-mail verzonden gaat worden voor levering

[ Voor 11% gewijzigd door Bratzz op 22-02-2010 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevorna
Leverdatum staat op morgen.. dus daar hoop ik maar op dan :)

Edit: Oh, hij staat nu net op "In Transit" =)

[ Voor 28% gewijzigd door Nevorna op 22-02-2010 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• COWBertha
De gegevens bij UPS veranderen na een tijdje in "In Transit". Ik kreeg toen daaronder trackinggegevens dattie van Keulen naar Hoernig BE ofzoiets in Duitsland was gegaan en dus vanaf vanmorgen in de distributieronde vanuit Apeldoorn zat. Maar heb al een UPS briefje dattie langs was geweest, dus krijg hem morgen. Aangezien die haalmeeruitjecard toch downis met Dell, denk ik dat ik deze toch zelf hou. Maar ik ga iig wel W7 retourneren en hopelijk meer dan 80 euro ophalen ervoor;). Dan maakt het op zich niet zoveel uit. Kan je hem altijd doorverkopen zonder veel verlies.
Freekers schreef op maandag 22 februari 2010 @ 18:34:
[...]

Die heeft mij vandaag ook proberen te bellen terwijl ik duidelijk in die mail de tijden had vermeld wanneer ik bereikbaar was. Ik had er ook duidelijk bijgezet dat die tijden in GMT+1 waren en niet in Bami PangPang tijd. Reading is hard. Ik zal ze deze keer maar even converten naar hun lokale tijd.
Ze heeft wel ingesproken in mn voicemail en zo te horen wordt dat een moeilijk gesprek morgen want ze is zowat onverstaanbaar. Microsoft Sam praat beter engels.
En idd, bij mij dus ook ingesproken en alleen maar gemaild dat ik maar moest terugmailen wanneer ze kon bellen. Maar ik heb gereageerd dat ze het maar via de mail moet doen aangezien ik toch wel wat rechtelijk zwart op wit wil hebben. Dat wordt lastig via de telefoon.

[ Voor 42% gewijzigd door COWBertha op 22-02-2010 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

COWBertha schreef op maandag 22 februari 2010 @ 20:14:
En idd, bij mij dus ook ingesproken en alleen maar gemaild dat ik maar moest terugmailen wanneer ze kon bellen. Maar ik heb gereageerd dat ze het maar via de mail moet doen aangezien ik toch wel wat rechtelijk zwart op wit wil hebben. Dat wordt lastig via de telefoon.
Mijn mobiele telefoon neemt standaard al m'n telefoongesprekken op, dus kom maar op ;)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin1103
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-09 15:04
COWBertha schreef op maandag 22 februari 2010 @ 15:29:
Ff notificatie! Dell is ineens verwijderd van de haalmeeruitjecard site. Dus ik denk niet dat dat feest nog doorgaat helaas. Wel jammer, scheelt me 40 euro...
Bij mij staat Dell er nog wel gewoon tussen.
Las net ergens dat iemand via haalmeeruitjecard.nl en dell.nl/epp extra korting wilde versieren. Maar volgens mij kan je niet via haalmeeruitjecard.nl naar dell.nl/epp. Alleen naar de gewone Dell site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• COWBertha
edwin1103 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 21:44:
[...]

Bij mij staat Dell er nog wel gewoon tussen.
Las net ergens dat iemand via haalmeeruitjecard.nl en dell.nl/epp extra korting wilde versieren. Maar volgens mij kan je niet via haalmeeruitjecard.nl naar dell.nl/epp. Alleen naar de gewone Dell site.
Wazig... Ik zie het nu ook. Nu is het wel ineens 4% ipv 5% maar goed. Je moet een gegeven paard niet in de bek kijken:p. Nu eerst ff afwachten wat Hema wil doen om van het gezeur over de HD5730 af te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Update van mijn kant: Stond gisteren (Maandag) opeens op 'In productie' en nu (Dinsdag) op Verzonden. Tracking nummer van UPS staat erbij, maar de site kan mijn zending nog niet tracen, waarschijnlijk te nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• COWBertha
Ook nog een updatetje. Probeerde dus vandaag nog ff snel een Studio 1747 te bestellen met core I7QM, met die haalmeeruitjecard korting. Maar dat gaat hem dus idd niet meer worden. De levertijd zou nu liggen op 3 juni 2010 en ze zijn nog in intern overleg of deze nog wel uitgeleverd gaat worden ivm leveringsproblemen en dus de bekende problemen. Lijkt er dus op dat hij helaas nu al EOL is. Verder wacht ik nog gedwee op mijn 1749 aflevering;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevorna
Mijn laptop is afgeleverd vandaag, iets voor 12en.. dus dat is mooi..
Morgen zal ik hem zelf in handen krijgen en zal ik eens wat benchmark-programma's laten draaien..
COWBertha, jij ook al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiske
  • Laatst online: 31-08 12:22
Nevorna, staan jouw gegevens ook nog steeds op aankomst herne boernig?
Sinds vanacht is hij al daar, maar verder gebeurd er niets. Afleveren staat wel nog steeds op vandaag aangegeven. Begin al te twijfelen of ik hem vandaag nog ga binnen krijgen.

HERNE-BOERNIG, DE 23/02/2010 0:39 AANKOMSTSCAN
FRANKFURT, DE 22/02/2010 21:21 VERTREKSCAN
22/02/2010 19:45 HERKOMSTSCAN
DE 22/02/2010 2:40 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• COWBertha
Nevorna schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 13:20:
Mijn laptop is afgeleverd vandaag, iets voor 12en.. dus dat is mooi..
Morgen zal ik hem zelf in handen krijgen en zal ik eens wat benchmark-programma's laten draaien..
COWBertha, jij ook al binnen?
Ja, net ontvangen van mijn vertrouwde UPS bezorgster;). Ziet er netjes uit, alleen wat lijmrestjes rond mijn linkerspeaker. Vooralsnog geen dode pixels gezien. Helaas is mijn HDD een Toshiba 320 GB 7200rpm, ik zal nog eens kijken hoe snel die is. Nu ben ik er een W7 ultimate van mezelf op aant zetten, heb Dell al gemaild voor een refund. Kijken wat ik terug kan krijgen. Heb heel dat W7 instellen maar overgeslagen van Dell. Ik hou jullie op de hoogte! Wel een groot ding stiekem zeg;). Maar ook een relaxte 90W slim adapter erbij. Kijken of hij ook throttled...

EDIT: Ook draait de fan voglens mij op de bekende 2 standen, of uit, of heel erg hoorbaar. Dat is wel een beetje naar. Bios is A01 zoals verwacht. Linkerbovenkant wordt het warmst van de laptop (daar zit ook de uitlaat). Als W7 erop staat zal ik es wat temperaturen uitlezen.

[ Voor 13% gewijzigd door COWBertha op 23-02-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

COWBertha schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 13:42:
[...]
Ja, net ontvangen van mijn vertrouwde UPS bezorgster;)
(..)
Helaas is mijn HDD een Toshiba 320 GB 7200rpm,
(..)
EDIT: Ook draait de fan voglens mij op de bekende 2 standen, of uit, of heel erg hoorbaar. Dat is wel een beetje naar. Bios is A01 zoals verwacht.
Zonder HD 5730 neem ik aan ?

Had je dan een 500GB besteld ?

Helpt het om te flashen naar de laatste nieuwe BIOS ? (A07) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• COWBertha
Freekers schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 13:56:
[...]

Zonder HD 5730 neem ik aan ?

Had je dan een 500GB besteld ?

Helpt het om te flashen naar de laatste nieuwe BIOS ? (A07) ?
De videokaart kan ik nog niet uitlezen maar op de bon staat een HD5650 dus neem aan dat die erin zit. Hema heeft ook verder niets meer laten weten.

BTW, draaide ff een oude GPUz die zei dat de kaart op 550/800 draaide. Verder herkende hij hem nog niet. Zal dalijk eens een nieuwe GPUz downloaden.

Ik had gewoon een 320GB besteld, maar hoopte op een WD 3200BEKT. Gelukkig heb ik die zelf nog 1 die erbij kan;). Nu nog ff een HDD caddy scoren.

Verder is de A07 bios alleen voor de Studio 1747 volgens mij, dus neem aan dat dat niet gaat werken.

[ Voor 10% gewijzigd door COWBertha op 23-02-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiske
Zojuist gearriveerd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevorna
Voor de studio 1749 is alleen nog maar A01 beschikbaar inderdaad..
Was dat fan-probleem bij de 1747 al gefixt dan?
Dan zal het bij de 1749 ook snel genoeg gefixt worden lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Ik heb hem ook binnen. Mooi ding hoor. Bij mij ontbrak in ieder geval de stroomadapter....gelukkig hebben ze hier op mijn werk ook Dell's

Het is inderdaad de 5650 en de kern draait op 550 en het geheugen op 800. Het geheugen type is 1024MB DDR3.

Dus...ben er wel blij mee denk ik. Ga nog wel bellen over de videokaart en de adapter en zie wel waar het schip strand.

Groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• COWBertha
Hmmz, ik heb er nu mijn eigen W7 ultimate opgezet, maar ik kan nergens de HD5650 driver vandaan halen? Echt wazig. Op de driver cd staat alleen de Intel IGP driver.

Verder is het dan wel weer jammer dat het maar DDR3 is en geen GDDR3. Maar goed, kijken of Hema nu eens een keer iets laat weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevorna
Je moet eens op de Dell-site kijken.. daar staan gewoon alle drivers :)
Hier ongeveer de link:
https://support.euro.dell...d=False&scanConsent=False

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• COWBertha
Hmmz, als ik mijn servicetag invoer, krijg ik het bericht dat er geen drivers beschikbaar zijn?

EDIT: Ja ik zie het al. Wel vaag dat het niet via je tag kan...

[ Voor 26% gewijzigd door COWBertha op 23-02-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevorna
COWBertha schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:13:
Hmmz, als ik mijn servicetag invoer, krijg ik het bericht dat er geen drivers beschikbaar zijn?
Probeer het eens via productselectie en dan gewoon op die manier naar de 1749 te gaan..
Dat lukte bij mij gewoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• COWBertha
Heb net ff Demigod alles op high met 8x AA gespeeld. Loopt gewoon soepel. De gpu en de I3-330M worden allebei ongeveer 60 graden wat erg meevalt! Nu ff ME2 erop zetten;).

EDIT: BTW, volgens de nieuwste GPUZ zit er toch echt GDDR3 bij de kaart! Dat zou zeer mooi zijn aangezien dat toch nog een tikkeltje sneller is dan gewoon DDR3!;)

[ Voor 32% gewijzigd door COWBertha op 23-02-2010 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pff nu staat er op de site van UPS:

CORRECTE STRAATN NODIG VOOR AFLEVERING. UPS PROBEERT DEZE INFORMATIE TE KRIJGEN.

Wonen in een wijk van 3 jaar oud! Straatnamen staan al meer dan 2 jaar op google maps en zelfs mijn tom tom van begin 2009 kent de namen al.

Zouden ze met zo oude software werken bij UPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• COWBertha
Nog een updatetje. Ik speel nu ME2 alles op max, loopt ook soepel! Maar op een of andere manier wordt mijn CPU 72 graden terwijl de GPU maar 64 wordt:p. Heel wazig. Verder komt er wel top geluid uit de laptopspeakers. Wel valt het tegen dat er maar 2 antennes in de notebook zitten. Ik heb mijn Dell kaartje vervangen voor een Intel Wifi 5300 die ik nog had liggen en helaas is de 3e antenne voor de tvkaart volgens mij (de grijze), hij wilde iig niet op het kaartje klikken.

HWMonitor laat btw zien dat mijn CPU(I3 330M) loopt op 25 Watt? CPUz laat geen voltage zien iig. Vind het wel wazig aangezien hij bij Intel gewoon als 35W is gespecificeerd. of komt het omdat ze de IGP erin uit hebben gezet ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is inderdaad wel vaag, COWBertha. Misschien heeft het temp proggie de sensors door elkaar gehaald :P ?

Mooi om te horen dat er een lekker geluidje uit komt, ben benieuwd hoe de bass is :)

Hmm, throttled hij wel fatsoenlijk dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Ben ook met mijn laptop aan de gang. Beetje dom, want de voeding zat gewoon in een kartonnen doosje waar ik overheen keek toen ik op mijn werk zat. Toetsenbord voelt best lekker aan. Tikt lekker weg zeg maar. Ben mijn eerste favo game aan het installen.... Company of Heroes....ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiske
Op de dell site wordt mijn servicetag niet herkend. Kan zo bijv. de garantiestatus ed niet checken.
Jullie daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Hoe bestel je nou een Studio 17 zonder Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ragger schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 22:01:
Hoe bestel je nou een Studio 17 zonder Windows?
Niet.
Gewoon bestellen met de goedkoopste Windows 7 (Home Premium dus) en dan nadat je hem ontvangt een refund vragen.
Hoe en wat, hier:
[Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bratzz
Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:05:
pff nu staat er op de site van UPS:

CORRECTE STRAATN NODIG VOOR AFLEVERING. UPS PROBEERT DEZE INFORMATIE TE KRIJGEN.

Wonen in een wijk van 3 jaar oud! Straatnamen staan al meer dan 2 jaar op google maps en zelfs mijn tom tom van begin 2009 kent de namen al.

Zouden ze met zo oude software werken bij UPS?
Bij mij komt dit erop;

DE ONTVANGER VROEG VASTHOUDING AAN VOOR EEN TOEKOMSTIGE AFLEVERDATUM. UPS POOGT AF TE LEVEREN OP GEVRAAGDE DATUM / AFLEVERING GEWIJZIGD

Begrijpe wie begrijpe kan 8)7
Ik heb juist niks aangevraagd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Even over het touchpad/mousepad van de 1749, is dat multi touch ? Zodat je bijvoorbeeld met 2 vingers kan scrollen, foto's vergoten kan e.d. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Laatst online: 19-09 11:07

Tripl3 D

Brother in Arms

Zo dan, ze hebben ineens haast:

Datum van bestelling: 17-2-2010
Verzenddatum: 22-2-2010

Status bij UPS:
Verzonden of gefactureerd op: 24/02/2010
Status: Ontvangen factuur gegevens

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiske
Freekers schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 11:57:
Even over het touchpad/mousepad van de 1749, is dat multi touch ? Zodat je bijvoorbeeld met 2 vingers kan scrollen, foto's vergoten kan e.d. ?
Ja, klopt.
Lukt nog niet helemaal goed bij mij, maar zal wel aan de gevoeligheid instellingen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Kiske schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:56:
[...]
Ja, klopt.
Lukt nog niet helemaal goed bij mij, maar zal wel aan de gevoeligheid instellingen liggen.
Ok bedankt ! Ben benieuwd hoe dat werkt ! Staat er ergens op internet een lijst met mogelijke 'commando's' ?

BTW Die Hema heeft moeite met lezen. Zelfs als ik de tijden converteer naar hun tijdzone wanneer ze me kan bellen belt ze op een totaal ander tijdstip... zat weer in collegezaal grrr. Reading is hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• COWBertha
Ok. die Hema is een topwijf. Check onderstaande mail van der. Ik zal jullie op de hoogte houden of ik het ook daadwerkelijk krijg. Wacht ook nog op reactie voor mijn W7 refund namelijk.

Dear Paul van Westerveld,

In reference to the below email, we have checked with our internal team and as there was an error regarding the description of the graphics card, we will arrange for the amount that you have paid for the graphics card to be refunded to you i.e. 75.32 euros + vat.

We are sorry we will not be honor your request for hdd to be sent.

Please reply to this email with your consent to process the refund as mentioned above

Regards,
Hema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

COWBertha schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:46:
Ok. die Hema is een topwijf. Check onderstaande mail van der. Ik zal jullie op de hoogte houden of ik het ook daadwerkelijk krijg. Wacht ook nog op reactie voor mijn W7 refund namelijk.

In reference to the below email, we have checked with our internal team and as there was an error regarding the description of the graphics card, we will arrange for the amount that you have paid for the graphics card to be refunded to you i.e. 75.32 euros + vat.

Please reply to this email with your consent to process the refund as mentioned above

Regards,
Hema
W00t ! Dan krijg ik die hoogstwaarschijnlijk ook. Ze mailde net dat ze me nog persoonlijk wou spreken 'to apologise for this terrible mistake on our side'. Ze zou vandaag nog proberen te bellen (die is dan nog laat wakker !)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjmehrer
  • Laatst online: 14-08 20:13
Je kunt zeggen wat je wilt, maar bij Dell kunnen ze best wel snel zijn...

Besteld op 18/02/2010
Originele leverdatum: 08/03/2010

Bijgestelde leverdatum 1: 01/03/2010
Bijgestelde leverdatum 2: 25/02/2010

Oftewel: als het goed is mag ik morgen 2 stuks Dell Studio 1749 laptops ontvangen (met 5650 videokaarten en Wireless N (Intel 6200) kaarten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Heb ook een brief met het hele verhaal in elkaar geklusd en naar de Hema gestuurd.....ben benieuwd! 90euro's zijn altijd welkom en maken het dan een prima deal!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bratzz
Freekers & COWBertha staat er bij jullie onderaan de laptop ergens de sticker met het originele windows 7 Certificate of Authenticity inclusief de product code ? ? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• COWBertha
Bratzz schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 22:01:
Freekers & COWBertha staat er bij jullie onderaan de laptop ergens de sticker met het originele windows 7 Certificate of Authenticity inclusief de product code ? ? ?
Kijk eens onder je batterij?;) Als je die eruit haalt zit de stikker eronder op het chassis geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bratzz
O.K. gevonden Thnx , had zover niet gekeken ;)

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

* Freekers moet wachten tot vrijdag... ben door de weeks op m'n kamer, niet thuis :( Is inmiddels wel al afgeleverd !

• Gabekamphuis
  • Laatst online: 09-02-2019
laptop al terug van Dell , snelle service , drive vervangen , en ik zie ook Bios update en beelscherm vast is gezet . deze zat dus ook niet goed !! , , maar perfect geregeld

• Bratzz
COWBertha schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:46:

Regards,
Hema
Ben blij te lezen dat er toch nog iemand bij Dell is die weet hoe men klanten moet behandelen.
COWBertha, wie heeft je eigenlijk verteld dat je bij haar moest zijn met dit probleem ?

• COWBertha
Een of andere Rupa K. Staat ook paar posts terug waarin ik werd gemaild met haar email door hem na het schrijven van die brief.

Het gekke is wel dat ik dus de brief had overgenomen met de vraag om 40 euro, maar ik krijg 90 terug. Ze naaien zichzelf gewoon 50 euro af:p. Dus denk dat lezen idd moeilijk is voor ze. niet dat ik klaag hoor;). Verder ook al mail gehad dat ik refund voor windows krijg. Nu hopen dat dat net zoveel is als laatste door een studio 15 eigenaar was ontvangen; namelijk 107 euro op een notebook van 585 euro!;) Fingers Crossed!

• Bratzz
COWBertha schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:57:
Een of andere Rupa K. Staat ook paar posts terug waarin ik werd gemaild met haar email door hem na het schrijven van die brief.

Het gekke is wel dat ik dus de brief had overgenomen met de vraag om 40 euro, maar ik krijg 90 terug. Ze naaien zichzelf gewoon 50 euro af:p. Dus denk dat lezen idd moeilijk is voor ze. niet dat ik klaag hoor;). Verder ook al mail gehad dat ik refund voor windows krijg. Nu hopen dat dat net zoveel is als laatste door een studio 15 eigenaar was ontvangen; namelijk 107 euro op een notebook van 585 euro!;) Fingers Crossed!
Hoe die nog winst kunnen maken is mij een raadsel :?

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

COWBertha schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:57:
Het gekke is wel dat ik dus de brief had overgenomen met de vraag om 40 euro
Mijn brief :D

• COWBertha
BTW, Dell heeft nu echt veeel betere aanbiedingen voor de Studio 1747 en 1749 dan vorige week. Is ongeveer 60 euro vanaf gegaan in vergelijking. Gelukkig krijg ik al 2 refunds van rond de 80 euro anders had ik de mijne teruggestuurd;). Dus iets van 780 voor een Studio 1749 met 2x500GB 7200rpm en 3 jaar inhome garantie en de I5 520m. En ongeveer 790 voor de aloude Studio 1747 met HD4650, 9 cell en 1x500GB 7200 rpm en Core I7-720QM. Met verzending btw en 5% korting+6% EPP. Dus lekkere deals weer!

PS: Krijgen we toch dat Dell naait ons iedere week gevoel met de aanbiedingen weer...:(

• Bratzz
COWBertha schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:41:
BTW, Dell heeft nu echt veeel betere aanbiedingen voor de Studio 1747 en 1749 dan vorige week. Is ongeveer 60 euro vanaf gegaan in vergelijking. Gelukkig krijg ik al 2 refunds van rond de 80 euro anders had ik de mijne teruggestuurd;). Dus iets van 780 voor een Studio 1749 met 2x500GB 7200rpm en 3 jaar inhome garantie en de I5 520m. En ongeveer 790 voor de aloude Studio 1747 met HD4650, 9 cell en 1x500GB 7200 rpm en Core I7-720QM. Met verzending btw en 5% korting+6% EPP. Dus lekkere deals weer!

PS: Krijgen we toch dat Dell naait ons iedere week gevoel met de aanbiedingen weer...:(
Ik denk dat het beter is om niet meer om te kijken.
En dan maar zeggen dat het de juiste prijs was met die 5650 kaart.
Je ziet wat ze nu allemaal meer geven voor dat geld, was wel degelijk berekent aan de prijs met de 5730.
Natuurlijk zo kan je blijven wachten, je weet in computerland gaat het razend snel.

[ Voor 16% gewijzigd door Bratzz op 25-02-2010 17:05 ]

• Mr Luky
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:55
COWBertha schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:41:

Welk van de twee systemen is het beste ?
Ik wil best wat meer geven voor een tweede HD en een 9 cells voeding hoor.
Maar het gaat mij om de cpu pak ik best een I5 of een I7
Wat is snelst enz......

Ik moet gaan beslissen wat ik nu ga kopen

• Dudeness
Die I7 wil je helemaal niet. Veel te snel en vreet energie en dus batterijen... ;) ...stiekem had ik hem misschien wel willen hebben. Het spul toch nog terug sturen.......

• COWBertha
Dan zou ik de 1e pakken, de Studio 1749 dus. Nog geen bekende throttle problemen en 2x een HDD. Verder gaat hij van nature al langer mee met de batterij door minder vragende specs waardoor de 9cell van de 1747 al overbodig wordt. Niet vergeten bij Dell up te graden naar 3 jaar Inhome garantie en de CPU I5 520M. Tenminste dat zou ik wel doen voor die +30 en +40 euro;).

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kunt de 1749 nu ook weer bestellen met Full HD (Multi Touch) scherm, meet cover colors en met N kaartje !

Overigens, dit emailtje made my day:
Dear Freek S,

I apologize as I called you in error.

I am in office tomorrow , hence request you to send me an email in case you wish to discuss this matter. However, as you are not satisfied with the graphics card that you have received we will process the refund on the same as an exception. The amount that would be refunded to you is 85.78 euros + vat.

Please let me know in case you look for an alternate resolution, I will be glad to check on the same.

Regards,

Hema
Mooi om te zien dat Dell toch over de brug komt ! Wel raar dat ik meer terug krijg dan COWBertha, maar mij hoor je niet klagen ;) En ik had eigenlijk ook maar voor een refund van 40 euro gevraagd :)

Nu nog een Win 7 refund aanvragen :)

• Bratzz
Freekers schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:21:
Je kunt de 1749 nu ook weer bestellen met Full HD (Multi Touch) scherm, meet cover colors en met N kaartje !

[...]

Mooi om te zien dat Dell toch over de brug komt ! Wel raar dat ik meer terug krijg dan COWBertha, maar mij hoor je niet klagen ;) En ik had eigenlijk ook maar voor een refund van 40 euro gevraagd :)

Ik ga die Hema ook een briefje sturen denk ik, als het zo makkelijk gaat. _/-\o_

• Bratzz
Freekers schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:21:

[...]

Volgens mij neemt ze een percentage van het totaalbedrag van de notebook.
Waarschijnlijk is die van COWBertha iets goedkoper O-)

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Bratzz schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:42:
[...]
Volgens mij neemt ze een percentage van het totaalbedrag van de notebook.
Waarschijnlijk is die van COWBertha iets goedkoper O-)
Even opgezocht: Die van COWBertha was ~700 euro, die van mij 888 euro, dus ze neemt ongeveer 10% van het aankoopbedrag.

• Bratzz
Ik hoop dat ze bij mij ook zo gul is
Mailtje is reeds de deur uit.

• Dudeness
Antwoord ook binnnen...kom ik uiteindelijk op:
809 euro aan Dell
-19.64 Spaarwinkelkorting (1,5% +7,5 euo startkorting)
- 92.70 Refund
------
696,66 Totaal

Bijna een "Duivels" prijsje voor een laptop en ben ik erg blij mee :) Dan maar geen I7.

-------------------

Greetings from Dell !!

In reference to the email sent , as you are not satisfied with the graphics card
description we will process the refund of 77.90 euros + vat. Please note that the
variation in the price is also dependant on the total order value.

Please accept my apologies for the difficulties encountered when attempting to
resolve your issue. I assure you that your situation is not indicative of the
quality service Dell is capable of providing. I am truly sorry that we were not
able to provide an experience that was completely satisfactory to you.

Regards ,
Hema Chaturvedi

[ Voor 17% gewijzigd door Dudeness op 26-02-2010 13:23 ]

• Noord27
  • Laatst online: 00:40
Voor mijn vader ook van plan een Studio 17 te bestellen.

i5-520
2x 500Gb
5650
wireless N
etc..

Mij valt op dat wanneer ik 4 jaar garantie kies, ipv 3 jaar (beide on-site), de totaalprijs van 829 naar 824 zakt. Ik zie dat de laptop van EPP 3 naar 6% korting gaat. Met andere woorden is hij goedkoper als ik een langere garantieperiode kies..

Wazig!

ps. Weet iemand of die 2x500 Gb in raid 0 staan of te krijgen zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door Noord27 op 25-02-2010 23:18 ]

• DHerbig
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-09 09:40
Ik vraag me al een hele poos iets af en kan eigenlijk nergens exact een antwoord vinden. Waarschijnlijk omdat iedereen het al weet... 7(8)7
Wat is nu eigenlijk het voordeel van die i7 720 QM?
Volgens http://notebookspot.nl/charts/cpu/ is de passmark geweldig hoog, maar de kloksnelheid van iedere core is toch maar 1,6 GHz. De dual-core i7 720 620 M heeft een kloksnelheid van 2,6 GHz!
Als ik nu bijvoorbeeld een Excel-bestand grote berekeningen wil laten maken, wordt daarvoor dacht ik maar één core gebruikt en dan doet de i7 720 620 M dat toch veel sneller?
Wie maakt me wijzer?

(edit: 720 moest zijn 620)

[ Voor 5% gewijzigd door DHerbig op 26-02-2010 00:04 ]

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:22

Dr.Roelski

Walk on ....

*oeh* 18e besteld en ik zie net mn status bij UPS veranderen in "in transit"...... morgen lekker thuiswerken ;)
Ik zie trouwens nog steeds geen HD schermen staan bij dell, maar wel een touch screen. En de i7 QM staat er weer! Hmm... kan me niet voorstellen dat het scherm nu ineens zoveel minder verbruikt dat de proc niet meer gat throttlen.....

Die epp korting is afhankelijk van je bestelbedrag. Als je dus net over een grens heengaat (d8 iets van 1200 eur ofzo), dan krijg je meer korting. Klopt dus. Er waren 3 kortingen als ik me niet vergis, hoogste was 10%, maar dan moest je boven de 1600 eur ofzo komen.

• Noord27
  • Laatst online: 00:40
Die 1200 is inderdaad de grens voor 6% EPP korting, maar dat is maar koffiedik. Van de €1200,- excl worden het er uiteindelijk dan €795,- + €29,- verzendkosten.

Iemand meer informatie over de raid mogelijkheden van de 2 losse HDD's?

@DHerbig: de 720QM is werkelijk en quadcore, terwijl de i5's 2 cores hebben en via hyperthreading zich gedragen als 4 cores. De 720QM kan zich voordoen als 8 cores. Ook hebben ze 2 maal zoveel cache geheugen. Dat moet zich wel vertalen in betere CPU scores. Excel gebruikt alle cores..

[ Voor 37% gewijzigd door Noord27 op 26-02-2010 00:06 ]

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:44
DHerbig schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 23:26:
Ik vraag me al een hele poos iets af en kan eigenlijk nergens exact een antwoord vinden. Waarschijnlijk omdat iedereen het al weet... 7(8)7
Wat is nu eigenlijk het voordeel van die i7 720 QM?
Volgens http://notebookspot.nl/charts/cpu/ is de passmark geweldig hoog, maar de kloksnelheid van iedere core is toch maar 1,6 GHz. De dual-core i7 720 M heeft een kloksnelheid van 2,6 GHz!
Als ik nu bijvoorbeeld een Excel-bestand grote berekeningen wil laten maken, wordt daarvoor dacht ik maar één core gebruikt en dan doet de i7 720 M dat toch veel sneller?
Wie maakt me wijzer?
Ik denk dat er wat zaken door elkaar gehaald zijn; de i7 720M bestaat niet, het ding heet i7 720QM.

• guapper
Noord27 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 23:50:
Die 1200 is inderdaad de grens voor 6% EPP korting, maar dat is maar koffiedik. Van de €1200,- excl worden het er uiteindelijk dan €795,- + €29,- verzendkosten..

Iemand meer informatie over de raid mogelijkheden van de 2 losse HDD's?
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/166n887.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHerbig
guapper schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 23:51:
[...]

Ik denk dat er wat zaken door elkaar gehaald zijn; de i7 720M bestaat niet, het ding heet i7 720QM.
Oeps, foutjes. Moest i7 620 M zijn die 2,6 GHz cores heeft. Sowieso hebben alle Arrandales snellere cores dan die i7 720 QM. Dan kun je daar toch veel beter voor kiezen? Tenzij je veel programma's gebruikt die vier cores nodig hebben.

@Noord27: Ik zit tegelijk met jou te editten, geloof ik. :) Als Excel sneller gaat met die 720 QM, dan wil ik die toch wel hebben. Joepie, kan ik eindelijk uitzoeken en bestellen. Ik dacht dat ik moest wachten op de Arrandales.

[ Voor 26% gewijzigd door DHerbig op 26-02-2010 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
DHerbig schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 00:01:
[...]

Oeps, foutjes. Moest i7 620 M zijn die 2,6 GHz cores heeft. Sowieso hebben alle Arrandales snellere cores dan die i7 720 QM. Dan kun je daar toch veel beter voor kiezen? Tenzij je veel programma's gebruikt die vier cores nodig hebben.
Het ligt er inderdaad aan of de gebruikte programma's zoveel cores kunnen gebruiken, maar ook niet onbelangrijk, wat het rendement ervan is.

Neem dit artikel op TomsHardware eens door voor meer informatie.

Kort door de bocht: tenzij je veel met CAD, renderen of videobewerking bezig bent kun je beter voor de Arrandale kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHerbig
guapper schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 00:09:
Neem dit artikel op TomsHardware eens door voor meer informatie.
Wow, daar kan ik wel even mee vooruit! Bedankt voor de tip. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 14:22:
Na een uur aan de lijn gehangen te hebben ben ik er inmiddels achter dat onderstaande modellen
geleverd worden door DELL,

Intel Wireless LAN 6200 2x2 (802.11a/b/g/n) - iig in studio 15 i5 -
Intel Wireless LAN 6250 (incl. WIMAX) -
Intel Wireless LAN 6300 3x3 (802.11a/b/g/n) -

Intel Wifi Link 5300 (a/g/n) -
Intel Wifi Link 5100 (a/g/n) -

Dell 5120 Wireless kaart (n) -
Dell 1505 Wireless N Kaart -

Echter het belangrijkste, of de kaartjes ook in een 1747 passen weet ik nu nog steeds niet, maandag nieuwe
poging,...
even een update:

Jahoor er is een nieuwe variant, de DELL 1520 Halve minikaart (802.11n), deze wordt nu aangeboden als
keuze optie bij een 1749 (meerprijs 20 euro). Ik mag aannemen dat deze dan ook in een 1747 past.

Vorige week ruim een uur bezig geweest aan de telefoon om iemand te pakken te krijgen die er meer over
kan vertellen, echter ik heb maar opgehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Laatst online: 19-09 11:07

Tripl3 D

Brother in Arms

Die 1520 heb ik er dus inzitten. Gisteren de laptop binnen gehad.

Ik moet zeggen dat hij er erg goed uitziet. Mousepad werkt ook best prettig.

Verder nog niet veel anders kunnen doen dan programma's installeren.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleA
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-05-2022
Tijdens mijn zoektocht (die al weken duurt ;) ) naar een nieuwe Dell laptop voor mijn vader kom ik zojuist op deze pagina een systeem tegen met Intel Core i7 820QM 1,73 GHz.
Kan je nu dus ook online bestellen.

Zelf zit ik nog een beetje te dubben of het interessant is.
Die multitouch is wel leuk, maar je hebt geen 1920x1080...
Iemand al ervaringen met een multitouch studio 17?
Verder vind ik het jammer dat er geen bluray op zit, mijn vader moet toch een paar jaar vooruit kunnen.
Vroeger kon je toch gewoon bij Dell een upgrade uitvoeren naar bluray drive? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjmehrer
Gisteren, zoals aangekondigd, zijn de 2 Studio 1749 laptops bezorgd.

Ze zijn groot!

Tot nu toe nog niet veel anders gedaan dan installeren, deinstalleren, updaten.

Ondanks veel negativiteit: ik ben tevreden met Dell. Snel geleverd, nog geen bijzonderheden kunnen ontdekken. Prijs was acceptabel, kon geen andere leverancier vinden die zo scherp kon aanbieden als Dell. Zeker niet als je dan ook nog eens 10% EPP korting krijgt en via de codes die op internet zwerven nog eens 5% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjmehrer
DoubleA schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 11:00:
Tijdens mijn zoektocht (die al weken duurt ;) ) naar een nieuwe Dell laptop voor mijn vader kom ik zojuist op deze pagina een systeem tegen met Intel Core i7 820QM 1,73 GHz.
Kan je nu dus ook online bestellen.

Zelf zit ik nog een beetje te dubben of het interessant is.
Die multitouch is wel leuk, maar je hebt geen 1920x1080...
Iemand al ervaringen met een multitouch studio 17?
Verder vind ik het jammer dat er geen bluray op zit, mijn vader moet toch een paar jaar vooruit kunnen.
Vroeger kon je toch gewoon bij Dell een upgrade uitvoeren naar bluray drive? :?
For what it's worth:
- 1920x1080 zijn er domweg niet te bestellen (in ieder geval op dit moment niet)
- Geen ervaring met multitouch, maar de verkoper die ik aan de lijn had bij Dell raadde het af (teveel issues op dit moment)
- Blue-Ray is in NL geen optie (ook dit was wat de verkoper mij mededeelde)
- Als ik die config uitkies via de link, dan zit daar ineens de 4650 ipv de 5650 videokaart in. Deze "vreet" wat meer power en is wat trager. Vraag me dus af of deze dan weer de o-zo-vaak-genoemde throttling heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Luky
Ik zie door de bomen het bos niet meer en vraag dan nog maar eens om hulp.
Ik wil één van onderstaande systemen bestellen maar weet niet goed welke te nemen.
In beide systemen wil ik zo wie zo een N kaartje laten instoppen en er moet in het onderste nog Bluetooth in

Het eerste systeem zal dan +- 1050 kosten en het onderste iets van +-1100.
Welk systeem is nu het beste betrouwbaarste enz.....
Ik heb ivm die I7 zoveel naars gelezen.

Alle opmerkingen enz.... zijn welkom want echt ik weet het niet meer.

Verder lees ik hier zoveel ivm extra kortingen maar is dat ook vanuit België geldig ?

Alvast bedankt voor eventuele reakties die mijn besluit helpen bepalen

Systeem 1
PROCESSORINTEL® CORE™ i5-540M (2,53 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 3,06 GHZ, 3 MB CACHE)
BESTURINGSSYSTEEMLegitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands MICROSOFT-SOFTWAREMicrosoft® Works 9.0 - Nederlands
LCD-SCHERM17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL
KLEUREN, DESSINS EN BESCHILDERINGENBlack chainlink
SERVICES EN SUPPORT1 jaar dekking inbegrepen bij uw c
BEVEILIGINGSSOFTWAREMcAfee® Security Centre - Beveiliging van 15 maanden - Nederlands
VERZENDINGSDOCUMENTENDutch Documentation
BLUETOOTHDell Wireless 365 Bluetooth-module - Europees
DRAADLOZE CONNECTIVITEITDell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g)
WEBCAMGeïntegreerde 2,0 megapixel webcamera
GEHEUGEN4.096 MB 1067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
HARDE SCHIJF1TB (7,200rpm) Serial ATA Dual Hard Drive (2x 500GB)
GRAFISCHE KAART1 GB ATI Mobility Radeon HD 5650
HOOFDBATTERIJ9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 Wh)
OPTISCH(E) STATION(S)DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software
AccessoiresVOEDINGWisselstroomadapter van 90 W

Systeem 2
PROCESSORIntel® Core™ i7 Mobile Processor 720QM (1,6 GHz, Turbo Mode tot 2,8 GHz, 6 MB L3-cache)
BESTURINGSSYSTEEMLegitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT – Nederlands
MICROSOFT-SOFTWAREMicrosoft® Works 9.0 – Nederlands
SERVICES EN SUPPORT1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
BEVEILIGINGSSOFTWAREMcAfee® Security Centre - Beveiliging van 15 maanden – Nederlands
BLUETOOTHGeen Bluetooth-upgrade
DRAADLOZE CONNECTIVITEITDell Wireless 1397 Mini Card (802.11 b/g)
GEHEUGEN4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
HARDE SCHIJF1 TB (7.200 rpm) Dual SATA-harde schijf (2 x 500 GB)
GRAFISCHE KAART1 GB ATI Mobility Radeon HD 4650
OPTISCH(E) STATION(S)Fixed Internal DVD+/-RW Slot Load Drive including Software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Mr Luky schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 11:20:
Ik zie door de bomen het bos niet meer en vraag dan nog maar eens om hulp.
Ik wil één van onderstaande systemen bestellen maar weet niet goed welke te nemen.
In beide systemen wil ik zo wie zo een N kaartje laten instoppen en er moet in het onderste nog Bluetooth in

Het eerste systeem zal dan +- 1050 kosten en het onderste iets van +-1100.
Welk systeem is nu het beste betrouwbaarste enz.....
Ik heb ivm die I7 zoveel naars gelezen.

Alle opmerkingen enz.... zijn welkom want echt ik weet het niet meer.

Verder lees ik hier zoveel ivm extra kortingen maar is dat ook vanuit België geldig ?

Alvast bedankt voor eventuele reakties die mijn besluit helpen bepalen
Ik zou voor systeem 1 gaan, om zo te voorkomen dat je toch een throtteling probleem krijgt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Freekers schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 11:49:
[...]

Ik zou voor systeem 1 gaan, om zo te voorkomen dat je toch een throtteling probleem krijgt....
Bovendien is dit systeem in de meeste gevallen sneller dan de i7 720qm's, tenzij je gaat renderen of video bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Studio 1749 : Intel i5-540M(2.53GHz) Mobile CPU 1
Display : 17.3in High Definition+ (1600X900) LED with TrueLife 1
Palmrest : Silver Chainlink with Black Chainlink Cover only 1
Camera : Integrated 2.0 Mega Pixel Camera 1
LCD Back Cover : Black Chainlink 1
Resource DVD : Studio 1749 Diagnostics and Drivers 1
Ship Accessory : Dutch Docs 1
Memory : 4096MB (2x2048) 1333MHz DDR3 Dual Channel 1
Hard Drive : 500GB Serial ATA (7200RPM) 1
Optical Drive : 8X DVD+/-RW Drive including Roxio Burn software 1
Power Supply : Inspiron 90W AC Adapter 1
Power Cord : European 1M 1
Battery : Primary 6-cell 56W/HR LI-ION 1
Carry Case : Not Included 1
Graphics : 1 GB ATI Mobility Radeon HD 5650 1
Wireless : Wireless Label CI5 1
Wireless : European Intel Wireless LAN 6200 2x2 (802.11a/b/g/n) Card 1
Keyboard : Internal US/International Qwerty Keyboard 1
Operating System : Dutch Genuine Windows 7 Home Premium (64 BIT) 1
Dutch - Microsoft Works 9.0 1
Software : Datasafe Local 2.0 Basic 1
Dell Dock 1.0 1
Dutch Antivirus McAfee 10 Security Centre 15 Month Subscription 1
1Yr In-Home Warranty Support, including evenings and Saturdays 1
Standard Service - 1 year of coverage included with your PC 1
No Accidental Damage Support 1
No DataSafe Online Backup 2GB (Direct) 1
Studio 1749 Order - Netherlands 1
Studio NB - System Only 1

Subtotaal: €658,46
Transportkosten: €24,37
Totaal netto: €682,83
BTW (19%): €129,74
Totaal: €812,57

=========================
Mijn bestelling van deze week, ben er blij mee vooral de wireless card :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

-dingdong- YEAHHHH!!
Laptop is binnen!
Tot nu toe alleen nog backup gemaakt en ga zo alles updaten.
Welke benchmarks willen jullie zien (moet wel ergens te downloaden zijn natuurlijk)???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audioholic
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-09-2022
Uiteindelijk toch maar een Dell besteld, nadat ze twee mooie HDD's erin hadden gestopt:
INTEL® CORE™ i5-520M (2,4 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 2,93 GHZ, 3 MB CACHE)
4.096 MB 1067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
1 GB ATI Mobility Radeon HD 5650
1TB (7,200rpm) Serial ATA Dual Hard Drive (2x 500GB)
Legitieme Windows® 7 Professional 64 BIT - Engels
DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software
Dell Wireless 1520 halve minikaart (802.11n)
3 jaar In Home-garantiesupport, incl. 's avonds en op zaterdag
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Black chainlink
Geen Accidental Damage-support
No DataSafe Online Backup 2GB (Direct)
17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL
Microsoft® Works 9.0 - Engels
McAfee® Security Centre - Beveiliging van 15 maanden - Engels
Inclusief een draagtas

Levertijd: nog niet bekend
Kortingen: 6% epp, 5% kortingvoucher
Prijs incl BTW: 876,08
In de pricewatch kan ik voor deze prijs geen vergelijkbare laptop vinden.

Alleen vraag ik me nu af hoe het zit met de compatibiliteit van de netwerkkaart met a/b/g netwerken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr.Roelski schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 15:38:
-dingdong- YEAHHHH!!
Laptop is binnen!
Tot nu toe alleen nog backup gemaakt en ga zo alles updaten.
Welke benchmarks willen jullie zien (moet wel ergens te downloaden zijn natuurlijk)???
gpu-z screenshotje :)

benches druppelen vanzelf wel binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 16:07:
[...]

gpu-z screenshotje :)

benches druppelen vanzelf wel binnen
Plaatjes worden gemaakt. Uhmm... weet iemand handige plek om te uploaden zodat ik ze makkelijk in forum kan plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Dr.Roelski schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 17:22:
[...]

Plaatjes worden gemaakt. Uhmm... weet iemand handige plek om te uploaden zodat ik ze makkelijk in forum kan plaatsen?
www.tinypic.com
aub geen imageshack.. pretty please don't...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://imgur.com/

imageshack is verschrikkelijk traag, upload maar eens wat en refresh dan cache...

en tweakers fotoalbum natuurlijk, al kost dat 10k karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Luky
Heeft het echt nut om een 9 cells voeding te nemen ipv een 6 cells voor onderstaand systeem

Onderstaand systeem kost met tas en muis 980 euro ( met 9 cells voeding)
Hier is de EPP en ene korting van 5 % vanaf

Moet nog bellen hoe dat moet gaan voor een N kaartje en dan kan ik eindelijk bestellen.

PROCESSORINTEL® CORE™ i5-540M (2,53 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 3,06 GHZ, 3 MB CACHE)
BESTURINGSSYSTEEMLegitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands MICROSOFT-SOFTWAREMicrosoft® Works 9.0 - Nederlands
SERVICES EN SUPPORT1 jaar dekking inbegrepen bij uw c
BEVEILIGINGSSOFTWAREMcAfee® Security Centre - Beveiliging van 15 maanden - Nederlands
BLUETOOTHDell Wireless 365 Bluetooth-module - Europees
DRAADLOZE CONNECTIVITEITDell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g)
GEHEUGEN4.096 MB 1067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
HARDE SCHIJF1TB (7,200rpm) Serial ATA Dual Hard Drive (2x 500GB)
GRAFISCHE KAART1 GB ATI Mobility Radeon HD 5650
OPTISCH(E) STATION(S)DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
Hierbij mijn score in 3dmark06. Had gehoopt boven de 8000 te komen, maar blijkbaar niet. Heb wel net de nieuwste Ati driver van de Dell site gedownload.

3DMark Score 7437
SM 2.0 Score 2706
SM 3.0 Score 3356
CPU Score 2691

Date Feb 26, 2010 16:46 UTC
Pro user No No Yes
OS Windows 7
CPU Intel Core i5-520M Processor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Mijn config:
1749
BESTURINGSSYSTEEMLegitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/5byaoh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/9gwo6q.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2n0sbva.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/15dxslg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2u9lq39.gif

http://service.futuremark...tId=1936248&resultType=193DMark Vantage (64b): 3dmark score: N/A ?!?
CPU score: 7043
Graphics score Score: 2585

3Dmark 06 (32b):
3DMark Score 7374
SM 2.0 Score 2701
SM 3.0 Score 3357
CPU Score 2568
(lol@dudeness... ik haal minder cpu score met mn 540 dan jij met je 520?)

Passmark: 1093,1

P.S.: Raar kort 220V snoerje zit erbij (dikke 220V gedeelte). Pageup en pagedown zitten BOVEN numkey gedeelte (apart), toestenbord instelling stond op nederlands. Dan lukt @ niet :) en ik wordt gek van dat touchpad, maar dat ben ik ook niet gewend met scrollfunctie op touch gedeelte.
Tot nu toe: lekker stevige laptop met goed geluid. Toetsenbord hakt ook lekker weg.

// edit 3: Nieuwe drivers idd gevonden door handmatig te zoeken. opnieuw Vantage gedraaid:
CPU Score: 7305
Graphics Score: 2724

[ Voor 27% gewijzigd door Dr.Roelski op 27-02-2010 02:26 . Reden: passmark toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabekamphuis
  • Laatst online: 09-02-2019
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.32002

De broodnodige voedingen voor Dell via Dealextreme al te krijgen , Dell levert ze niet uit ( me huidige 100 watt voeding is nu bij video renderen , gloeiend maar dan ook gloeiend heet , was voor Bios update A06 niet het geval.... Vaag , heb een 1747.)

Kortom de Laptop draait nu als een zonnetje , eierkokertje erbij gekregen , fijn Dell.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook gister mijn bestelling geplaatst bij dell

Beschrijving

Base
INTEL® CORE™ i5-540M (2,53 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 3,06 GHZ, 3 MB CACHE)
Geheugen
4.096 MB 1067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Toetsenbord
Internal US/International Qwerty Keyboard
Grafische kaart
1 GB ATI Mobility Radeon HD 5650
Harde schijf
1TB (7,200rpm) Serial ATA Dual Hard Drive (2x 500GB)
Besturingssysteem
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Optische stations
DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software
Draadloze connectiviteit
Dell Wireless 1520 halve minikaart (802.11n)
Cables
1 Meter Power Cord (3 Wire) - European
Verzendingsdocumenten
Dutch Documentation
Standaardondersteuning
1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
Services en Support
3 jaar In Home-garantiesupport, incl. 's avonds en op zaterdag
PalmRest
Silver chainlink palm rest – with Black Chainlink cover only
Bestelgegevens
Studio 1749 Order - Netherlands
Primaire Batterij
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Dell Dock
Dell Dock

Systeemmedia
Studio 1749 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)

Camera
Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera
Kleuren, dessins en beschilderingen
Black chainlink

Online Backup
No DataSafe Online Backup 2GB (Direct)
Labels
Wireless Label CI5
LCD-scherm
17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL
DataSafe (Services Owned)
Datasafe Local 2.0 Basic
Microsoft-software
Microsoft® Works 9.0 - Nederlands
Beveiligingssoftware
McAfee® Security Centre - Beveiliging van 15 maanden - Nederlands
Power Supply
Wisselstroomadapter van 90 W

Totaal excl. btw Btw-tarief btw Totaal incl. Btw
Subtotaal/subtotalen: € 689,03 19,00% € 130,92 € 819,95
Leveringskosten: € 24,37 19,00% € 4,63 € 29,00
Totaalprijs: € 713,40 € 135,55 € 848,95

ik heb vandaag het geld overgeschreven, hebben jullie enig idee hoe lang het ongeveer duurd? en hoe zit het bij dell laptops is windows al vooraf geinstalleerd? want ik wil namelijk meteen een refund indienen omdat ik zelf windows 7 ultimate 64 bit hier heb liggen. en hoe moet ik deze refund aanvragen?
bij voorbaat dank

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2010 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Net ook even met die van mij gespeeld (had niet veel tijd), maar man wat komt daar een mooi geluidje uit zeg ! Magnifiek ! Nog nooit zo'n goed geluid gehoord uit een laptop. Deze geeft zelfs de laptop van een vriend van me met Harman Kardon speakers het nakijken !

Wat ik wel mis, is de HDD Led, die knippert als het schijf activiteit is.. zit die er niet meer op ? Ik kan hem iig niet vinden !

De ventilator heeft overigens 3 standen: Zacht (aka bijna uit en gebruikt ie dus virjwel nooit), Medium (Vrij goed hoorbaar, staat ie meestal op) en Hard (F16 die opstijgt, alleen onder full load)

Oja, heeft iemand al getest of hij nu wel fatsoenlijk throttled ?
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 22:54:
ik heb vandaag het geld overgeschreven, hebben jullie enig idee hoe lang het ongeveer duurd? en hoe zit het bij dell laptops is windows al vooraf geinstalleerd? want ik wil namelijk meteen een refund indienen omdat ik zelf windows 7 ultimate 64 bit hier heb liggen. en hoe moet ik deze refund aanvragen?
bij voorbaat dank
Blader eens door dit topic heen. De laatste 5 pagina's zouden je vragen moeten beantwoorden
Dudeness schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 17:52:
Heb wel net de nieuwste Ati driver van de Dell site gedownload.
Waar staat die dan ? Ik kan hem niet vinden.. is iig dezelfde als op mijn driver DVD...

[ Voor 48% gewijzigd door Freekers op 26-02-2010 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 15:21:
.......
Graphics : 1 GB ATI Mobility Radeon HD 5650 1
Wireless : Wireless Label CI5 1
Wireless : European Intel Wireless LAN 6200 2x2 (802.11a/b/g/n) Card 1
Keyboard : Internal US/International Qwerty Keyboard 1
.............

=========================
Mijn bestelling van deze week, ben er blij mee vooral de wireless card :)
SiNical, wat is de meerprijs van deze kaart ? Is deze kaart beter dan de 1520n minicard die je op de site kan bestellen, is deze kaart sowieso de beste die je bij de Studio 1749 kan krijgen ? Iemand die er meer van weet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb telefonisch besteld en €812 betaald voor:
- de I5 540M
- de 6200 wireless card (ik meen dat ze €15,- ervoor rekende)

Ik heb weliswaar nog de aanbieding van de week tot 25 feb, maar ben eigenlijk wel blij ermee. Dan maar geen 1TB, maar wel 1333Mhz geheugen (geen idee of ik er iets van ga merken t.o.v. de mensen met 1067).

Gr, SiN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand al wat meer over wanneer de 1080p-schermen weer besteld kunnen worden?

"17,3-inch FHD (1920 x 1080) TrueLife WLED (B+RG LED) met 1080p"
Pagina: 1 ... 10 ... 23 Laatste