Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Dudeness schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 14:20:
Oef dat ziet er niet goed uit. Ik heb ook de volgende email gekregen.... Heb nu ook eigenlijk geen puf om naar India te bellen. Schieten we denk ik niet veel mee op. Via een Nederlandse verkoopadviseur heb ik gisteren te horen gekregen dat ik volgens haar en een aantal collega's nog steeds de 5730 zou krijgen. Dat wist ze bijna zeker... Hoe zeker dat is moet bij de levering maar blijken. Ik laat de order denk ik maar gewoon doorgaan en kijk straks wat er in de doos zit. Als dat dan toch de 5650 is ga ik denk ik bellen met Dell en maak er dan een punt van. Ik heb immers nu ook correspondentie dat vanuit Nederland een en ander is toegezegd. Met een vernieuwde orderbevestiging. Dan moeten ze of flinke korting geven of ik stuur hem terug....
Kan iemand mij wellicht vertellen hoe jullie toch altijd aan die nieuwe mooie orderbevestigingen komen ? Ik krijg die dus _niet_. _/-\o_
COWBertha schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 14:27:
Mijne Studio 1749 is nu verzonden! Met de HD 5730 op beide bevestigingen. Als ik hem binnen heb zal ik eens kijken wat erin zit. Ik wacht af wat erin zit, maar indien de verkeerde kaart erin zit, mogen ze mij inderdaad ook gaan compenseren met een geldbedrag terug, want dat is natuurlijk geen doen zo.
Spannend ! Met geluk heb je hem morgen al in huis ! Keep us posted ! Als jij een 5730 hebt, dan zeur ik net zolang door bij die Indiaan totdat ik ook een 5730 krijg. Hij zei letterlijk 'the 5730 has not been released yet thus I cannot give it to you'. BS
Mr Luky schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 14:46:
Ik heb de vraag een paar dagen geleden reeds gepost maar hier nog maar eens

Is het probleem van de 7 piepen nu opgelost ?
Maakt Dell nu gebruik in de Studios van de nieuwe processors.

Thx
Zover ik weet zou dat gefixt moeten zijn. Zie ook: http://www.hardwareluxx.de/community/showthread.php?t=682636

Dell maakt nu gebruik van i3 i5 en i7 processors en geen i7 quad.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevorna
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-08 11:16
COWBertha schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 14:27:
Mijne Studio 1749 is nu verzonden! Met de HD 5730 op beide bevestigingen. Als ik hem binnen heb zal ik eens kijken wat erin zit. Ik wacht af wat erin zit, maar indien de verkeerde kaart erin zit, mogen ze mij inderdaad ook gaan compenseren met een geldbedrag terug, want dat is natuurlijk geen doen zo.
Wow.. Hoe laat had je hem vorige week donderdag besteld dan? :P
Hoop dat ik hem ook vrijdag of zaterdag binnenkrijg, maar hij staat nog op productie.. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik vreet een bezem als jullie en HD 5730 krijgen. Kreeg zojuist dit mailtje:
Dear Freek S.,

Thank you for contacting Dell Online Customer Service.

Please accept my apologies for the difficulties encountered when attempting to resolve your issue.

As per the update I am sorry to inform you that there was an error in the description on the website, however 5650 is the part offered on the bundle and you will receive the same.

5730 is not available on Studio 1749 and so we have charged for 5650 Card only.

Regards,
Aarti Patiar
Dell Online Customer Service

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevorna
Dat is opzich duidelijk, even kijken hoe COWBertha hem ontvangt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• COWBertha
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-08 20:54
Ik wacht ook af. Als je kijkt naar dit segment dan is de laptop nog steeds best goedkoop. Maar het is idd geen doen om de verkeerde specs online te zetten en in de orderbevestiging te doen en dan iets anders leveren. Ik zie het wel;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 23:29
Om eerlijk te zijn vond ik de ati 5730 al een aangename verassing, aangezien de support site duidelijk alleen de drivers voor de 5650 gaf en ook in de handleidingen alleen de 5650 stond...

Toch Dell, zo behandel je je klanten toch niet? Het is niet de eerste keer dat hun website verkeerde informatie toonde bij het lanceren van een nieuw product.Je vraagt je toch soms of daar iemand iets van computers weet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch effe een vraagje..
Ik lees hier weer allerlei posts over het backlit keyboard!!!
Die was een maand geleden niet meer te krijgen in nederland...
Weet iemand of hij er nu wel weer is en is die los bij dell te bestellen?

groetjes

• COWBertha
In de UK is hij als optie te kiezen bij de Studio 1749 dus het zou moeten kunnen, wellicht anders alleen met UK qwerty? Kostte wel een aardige duit, iets van 30 pond als ik me niet vergis. Dus denk wel dat je dat telefonisch kan regelen.

• Bratzz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 19:55
Freekers schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 16:11:
Ik vreet een bezem als jullie en HD 5730 krijgen. Kreeg zojuist dit mailtje:

[...]
Aan dit mailtje zal ik mij dan ook mogen verwachten.
Mijn brief ligt hier reeds klaar om Dell in gebreke te stellen wanneer ze bij mij niet de beloofde kaart leveren.
Ze zullen alleszins met iets over de brug moeten komen, geen enkele rechter die hier Dell in het gelijk gaat stellen voor zo een geklungel.
Wat is het verschil in prijs tussen beide kaarten ?
Ongelooflijk dat een bedrijf als Delll zich daaraan laat kennen B)

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Heeft die gast dit onder z'n CTRL-V zitten ofzo ? Krijg net dit emailtje binnen (belachelijke tijd om nog te mailen, zelfs voor gasten uit India)
Dear Freek S.,

We thank you for your kind co-operation in this matter.

As per the update I am sorry to inform you that there was an error in the description on the website, however 5650 is the part offered on the bundle and you will receive the same. 5730 is not available on Studio 1749 and so we have charged for 5650 Card only

Regards,
Aarti Patiar
@Thelamon: Ik denk dat je even moet bellen met de Dell verkoopafdeling. 020 674 4873 , drukken voor verkoop (1 volgens) en dan vragen naar Sven Schermer

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:38
Freekers schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 00:44:
Heeft die gast dit onder z'n CTRL-V zitten ofzo ? Krijg net dit emailtje binnen (belachelijke tijd om nog te mailen, zelfs voor gasten uit India)

[...]

@Thelamon: Ik denk dat je even moet bellen met de Dell verkoopafdeling. 020 674 4873 , drukken voor verkoop (1 volgens) en dan vragen naar Sven Schermer
Die gast is vroeg begonnen vandaag, aangezien het er 5 uur later is.

@Thelamon:
Het directe nummer van Sven Schermer bij Dell is 0031 (0)20 674 4003 ;)

• Nevorna
Hooah, bij mij is hij ook verzonden.. :D
Gegroet.

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Nevorna schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 09:11:
Hooah, bij mij is hij ook verzonden.. :D
Gegroet.
Wanneer heb jij hem besteld ? Afgelopen dinsdag pas als ik het topic terug lees ?

Ik heb afgelopen zondag al besteld en die van mij staat nog steeds op werk in uitvoering,.. not fair. :(

• sjmehrer
  • Laatst online: 14-08 20:13
Gisteren toch maar de knoop doorgehakt.

2 stuks besteld:
Studio 17(N0074514)
INTEL® CORE™ i5-540M (2,53 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 3,06 GHZ, 3 MB CACHE), Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands

Geen wijzigingen verder op standaard van de N0074514, behalve 3 jaar In House garantie en een leuk kleurtje.

Met 10% EPP kortingen en 5% codekortingen kom ik uit op totaal € 1.779,95

[ Voor 4% gewijzigd door sjmehrer op 18-02-2010 09:45 ]

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:27
Bratzz schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:53:
[...]

Als ik een bestelbon heb waarop staat dat ik een 5730 besteld en betaald heb
dan moeten ze die zo leveren ZO SIMPEL IS HET
Hun uitleg interesseert mij niet ze zullen altijd wel een reden hebben om het goed te praten.
Ik wacht nog altijd af wat ze mij gaan laten weten
Even de consuwijzermodus aan:

Nee zo simpel is het niet, een leverancier moet niet persé leveren wat hij beloofd. Als consument heb je gewoon het recht op de koop te ontbinden als de leverancier niet levert wat hij beloofd. Maar de leverancier kan niet zondermeer gedwongen worden iets te leveren wat hij niet heeft. Koop ontbinden doe je middels een briefje waarin je een redelijke termijn stelt om het probleem op te lossen, zo niet dan is de koop ontbonden. gelukkig kan je bij Dell ook gewoon cancellen zonder zo'n briefje, dat is wat makklijker....

• Tripl3 D
  • Laatst online: 19-09 11:07

Tripl3 D

Brother in Arms

sjmehrer schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 09:38:
Gisteren toch maar de knoop doorgehakt.

2 stuks besteld:
Studio 17(N0074514)
INTEL® CORE™ i5-540M (2,53 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 3,06 GHZ, 3 MB CACHE), Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands

Geen wijzigingen verder op standaard van de N0074514, behalve 3 jaar In House garantie en een leuk kleurtje.

Met 10% EPP kortingen en 5% codekortingen kom ik uit op totaal € 1.779,95
Hoeveel voor een i5????

Zeker met 256GB SSD en 8GB geheugen? Anders bedoel je waarschijnlijk 779,95.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

• Bratzz
zuma schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 10:53:
[...]

Even de consuwijzermodus aan:

Nee zo simpel is het niet, een leverancier moet niet persé leveren wat hij beloofd. Als consument heb je gewoon het recht op de koop te ontbinden als de leverancier niet levert wat hij beloofd. Maar de leverancier kan niet zondermeer gedwongen worden iets te leveren wat hij niet heeft. Koop ontbinden doe je middels een briefje waarin je een redelijke termijn stelt om het probleem op te lossen, zo niet dan is de koop ontbonden. gelukkig kan je bij Dell ook gewoon cancellen zonder zo'n briefje, dat is wat makklijker....
Dat is in de veronderstelling dat Dell zou laten weten dat ze bepaalde onderdelen niet kunnen leveren.
Hier in dit geval piepen ze met geen woord en sturen gewoon een orderbevestiging die gewijzigd is.
Indien wij zelf Dell hierover niet gealarmeerd zouden hebben dan zouden ze gewoon het systeem leveren met een andere kaart in de hoop dat de consument het niet zou zien.
Netjes van Dell zou geweest zijn om hun klanten aan te schrijven en te melden dat de kaart niet geleverd kan worden waarbij ze dan de keuze laten tussen een annulering of eventueel een korting.
Dan zou de situatie totaal anders geweest zijn.
Je koopt toch ook geen auto met mooie velgen om dan die auto te gaan ophalen waarbij blijkt dat er andere velgen op liggen dan die welke je besteld hebt. 8)7
Wie zou dat slikken.
Het is niet dat die kaart niet bestaat.
Dell moet gewoon de moeite doen om ze in huis te halen.
Men kan hier bezwaarlijk van een type fout spreken mocht er nu gestaan hebben Ati 5651 dan wist je dat het niet klopte, maar hier is bewust met een ander type kaart reclame gemaakt.
Zo kan men nog een tijdje doorgaan, ik wacht mijn bestelling af,
is het niet wat ik besteld heb dan laat ik het er niet bij.
Als consument heb je ook nog rechten, ze laten je een bestelling plaatsen en die op voorhand betalen, wel dan moeten ze het beloofde ook daadwerkelijk kunnen leveren en anders moeten ze verwittigen wanneer ze dat niet kunnen.Dit hebben ze niet gedaan.
Wij hebben met hun contact opgenomen waarbij ze ons dan nog niet te woord kunnen staan in je eigen landstaal, service is hier ver zoek.
Wordt vervolgd. :X

• zuma
Mr Luky schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 14:46:
Ik heb de vraag een paar dagen geleden reeds gepost maar hier nog maar eens

Is het probleem van de 7 piepen nu opgelost ?
Maakt Dell nu gebruik in de Studios van de nieuwe processors.

Thx
Dat probleem was voornamelijk bij de i7 quadcores. Hoe de nieuwe modellen zijn geen idee. Wil je daar een goed gevoel over hebben dan moet je gewoon even op de internationale support sit van Dell in het forum kijken. Daar komt alle shit voorbij.... Ook het feitje dat ene zekere Dell_Bill in het hardwareforum heeft gezegd dat het er op lijkt dat het throttle probleem met de ST 1747 opgelost is. Er wordt op dit ogenblik op het Dell forum gehakt van zijn opmerking gemaakt daar elders.

Wat iedereen vergeet is dat je namelijk een CPU en GPU koopt met bpaalde capaciteiten. Bij de i7 quadcore moet je rekening houden met de turboboost technologie. Deze houdt de CPU binnen zijn max. TDP. Dat betekend grof weg dat er gekeken wordt hoeveel cores er door de programma's aangeroepen worden, Hoeveel spanning en hoeveel stroom er voor nodig is en tenslotte de temperatuur. Effctief betekend deze handelswijze dat bij max TDP ( dus niet te heet). Bij volledige 100% gebruik van 4 cores zal hij niet harder gaan rennen dan 1,6 Ghz per core anders gaat hij teveel verbruiken en wordt hij te snel heet. Bij 100% gebruik van 1 core kan hij 2,8 Gz rennen mits hij niet te heet wordt.

De GPU moet sowieso altijd op 1000% kunnen lopen.

Dell loopt nu te zeuren dat ze werkelijke wereld tests willen zien en geen synthetische tests. Wat natuurlijk klinkklare onzin is, je koopt immers een i7 en die moet zijn eigen specs kunnen halen. Anders had je net zo goed een lager bedrag voor en minder goed presterende CPU kunnen uitgeven.

Kortom wil je zeker zijn van een Dell, check dan altijd het vermogen van de adapter, en tel dan maar eens de gevraagd maximale vermogen van de verschillende onderdelen op. Kom je te laag uit dan zal Dell wel weer hebben zitten klooien in de bios om energie te besparen.

• Nevorna
Freekers schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 09:19:
[...]

Wanneer heb jij hem besteld ? Afgelopen dinsdag pas als ik het topic terug lees ?

Ik heb afgelopen zondag al besteld en die van mij staat nog steeds op werk in uitvoering,.. not fair. :(
Nee, ik had hem donderdag, 11/2, besteld.. voor 5 uur nog..
Nu ook bericht van UPS gehad.. hopelijk heb ik hem zaterdag binnen ofzo..

Ik lees trouwens nu net de Pakbon.. daar staat wel op:
1 Graphics : 1 GB ATI Mobility Radeon HD 5650 490-12038

Ik denk dat de hoop op een 5730 nu wel echt weg mag zijn :P

[ Voor 16% gewijzigd door Nevorna op 18-02-2010 11:44 ]

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ok, bedankt Nevorna !

Met Dell is echt niet te onderhandelen (via email met die Indiers). Ik had ze gemaild dat ik of een refund van 40 euro wilde (dat is blijkbaar het prijsverschil tussen een 5650 en een 5730. Stel nu maar eens datzelfde notebook samen met dezelfde kortingen, kom je op precies 40 euro verschil uit) of een backlit keyboard. Dit was hun antwoord:
Dear Freek S,

Please accept my apologies for the difficulties encountered when attempting to resolve your issue.

We apologize for the confusion and the inconvenience this might caused you,

As per your below e-mail I am sorry to inform you that as per the process we cannot offer you compensation / refund of 40 euros or the backlight keyboard.

As your order is ''Pre Production' please e-mail us urgently if you wish to cancel your order.
If your order is showing at any other status it is too late to stop this order.

We thank you for your kind co-operation in this matter.

Regards,
Aarti Patiar

• COWBertha
Dat zou idd onzin zijn als je totaal geen compensatie krijgt, als ze een mindere kaart leveren. Kijken wat we hier maar mee doen, aangezien we met een select groepje kopers zijn die het wel op de orderbevestiging heeft staan...

• Nevorna
COWBertha, heb jij dan ook HD 5650 op je Pakbon staan?

• zappa40
  • Laatst online: 22-09 12:51
Ik had gisteren een mail gestuurd naar Dell, kreeg nu de volgende melding terug:
----------
Dear ...

Thank you for contacting Dell online customer service.

We apologize for any inconvenience this issue may have caused.

I would like to inform you that the Graphics card which you have purchased on the order is "1 GB ATI Mobility Radeon HD 5730" and the same will be delivered to you.

I have checked on the progress of your Dell order [order number ...] – and it’s in Production.

You should expect delivery of your system on (or before) 05 Mar 2010.
------

Misschien is er toch nog hoop...

• COWBertha
Nouja zeg, wel gruwelijk tegenstrijdige berichten dan.. Ik wacht nog wel ff af tot ik hem heb. Het zou wel naai zijn als er dan 5 mensen zijn die wel de HD 5730 krijgen al hoor je mij dan niet klagen natuurlijk:p. En ik heb de HD 5730 op zowel de orderbevestiging als op het internetbestellingontvangstbericht (ofzoiets:p)

• Nevorna
COWBertha schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:30:
Nouja zeg, wel gruwelijk tegenstrijdige berichten dan.. Ik wacht nog wel ff af tot ik hem heb. Het zou wel naai zijn als er dan 5 mensen zijn die wel de HD 5730 krijgen al hoor je mij dan niet klagen natuurlijk:p. En ik heb de HD 5730 op zowel de orderbevestiging als op het internetbestellingontvangstbericht (ofzoiets:p)
Dat heb ik dus ook wel hoor.. als 1 van de weinigen.. maar ik heb dan wel weer op de pakbon (dell-site) staan dat er toch een 5650 in zit.. Die pakbon kun je bekijken op de pagina "Status van Bestelling" en dan staat er dit:
Klik op de link hieronder om uw pakbon te downloaden waarop de inhoud van uw bestelling is vermeld.
Pakbon

Bij mij staat daar voor het eerst op dat het een 5650 wordt.. Vaag.

• sjmehrer
Tripl3 D schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 11:17:
[...]

Hoeveel voor een i5????

Zeker met 256GB SSD en 8GB geheugen? Anders bedoel je waarschijnlijk 779,95.
Nee... het zijn er 2.
Per stuk dus ongeveer 890

• COWBertha
Vaag, op mijn pakbon staat idd ook de HD 5650... Kijken wat ze ermee doen. Ik zal ze eens chatten/mailen wat ermee gedaan kan worden.

• Nevorna
Wat wordt er bij jou aangegeven op de site van UPS? bij mij nog steeds: "Ontvangen factuur gegevens"..
Staat er al op sinds dat ik vanochtend keek.. :/

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
COWBertha schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:01:
Vaag, op mijn pakbon staat idd ook de HD 5650... Kijken wat ze ermee doen. Ik zal ze eens chatten/mailen wat ermee gedaan kan worden.
Hou voet bij stuk, en laat je niet afschepen met de 'you've only paid for the ati 5650' smoes.

Nee; jouw spec overzicht showde de 5730, die heb jij gekocht en dáár heb jij voor betaald. Alleen in een geval waarin een vergissing, gezien het gigantische prijsverschil bv, zo overduidelijk is, kan Dell zeggen dat je enkel voor de goedkopere variant hebt betaald. In dit geval lijkt het toch zo te zijn dat jij erop mocht vertrouwen dat je de 5730 kreeg, je had geen reden om te twijfelen toch?

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

zappa40 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:26:
Ik had gisteren een mail gestuurd naar Dell, kreeg nu de volgende melding terug:
----------
Dear ...

Thank you for contacting Dell online customer service.

We apologize for any inconvenience this issue may have caused.

I would like to inform you that the Graphics card which you have purchased on the order is "1 GB ATI Mobility Radeon HD 5730" and the same will be delivered to you.

I have checked on the progress of your Dell order [order number ...] – and it’s in Production.

You should expect delivery of your system on (or before) 05 Mar 2010.
------

Misschien is er toch nog hoop...
Voor jou misschien, maar hoe tegenstrijdig kunnen ze het maken daar bij Dell... 8)7

Had geprobeert Sven Schermer te bellen maar die heeft de hele dag z'n voicemail aanstaan. :X

• Nevorna
Hmm... leuk dat de status bij UPS al heel de dag op "Ontvangen factuur gegevens staat".. Het zou zo goed uitkomen als hij dit weekend nog binnen is.. want ik ben na het weekend twee weken in België, dus dat werkt allemaal niet zo fijn :P
Hoe groot is de kans dat ik hem morgen/overmorgen binnen krijg denken jullie?

@COWBertha, jij al een betere status? :)

Verwijderd

Vandaag reactie van Dell gehad over het lawaai van de ventilator; ik vind de suggesties wel erg drastisch voor een -naar ik mag aannemen- nu toch algemeen bekend probleem van deze serie. Ook het feit dat er nog over diskettes wordt gesproken is bijzonder. Hoe lang worden deze nu al niet meer gebruikt; in ieder geval toch echt niet meer in de moderne laptop.

"Bedankt voor het sturen van uw e-mail naar Dell Technical Support.
Uit uw e-mail begrijp ik dat de fan veel lawaai maakt.

Om tot een goede diagnose te komen zou ik u willen vragen onderstaande test te doen. Uit deze test kunnen foutmeldingen komen die mij kunnen helpen met het bepalen van de oorzaak van het probleem. De test doet u als volgt:

1. Bij het Dell logo tijdens opstarten drukt u op F12 voor het "Boot menu"
2. In het Boot menu kiest u voor "Diagnostics"
3. U kunt nu kiezen voor de uitgebreide (extended) test. Indien een 3.5" diskette beschikbaar is kunt u deze in de diskette drive plaatsen om de drive te testen. Voor het testen van de CD/DVD-drive kunt u gebruik maken van een DVD met computer gegevens.

Kunt u in het geval van een foutmelding noteren in welke test deze voorkomt, welke foutmelding u krijgt en de regel ?MSG? die hieronder vermeld staat?

Het is mogelijk dat de diagnose partitie niet meer aanwezig is op de harde schijf, in dat geval werkt de "Utility/diagnose" optie niet meer in het boot menu. U kunt de diagnose in zo een geval gebruiken door via het boot menu op te starten vanaf de "Resource CD":

Bij het Dell logo tijdens opstarten drukt u op F12 voor het "Boot menu"
U kunt nu kiezen voor "Onboard/USB CD-ROM" om op te starten vanaf de CD
Druk op ENTER daarna krijgt u de melding 'druk op een toets om van cdrom te starten'.
Let op, als deze bovenstaande melding er staat heeft 2
seconde om op een toets te drukken(bijvoorbeeld spatiebalk
of enter).
Let op, het kan ook zijn dat u systeem deze
mogelijkheid geeft: '1' voor harde schijf en '2' voor
ide cdrom. U drukt dan op toets '2'. Hij dient namelijk te
starten van de cd. Kiest u nu voor (Dell) diagnose of 32 bit
(Dell) diagnose.Kiest u nu voor de lange extended(>1 uur) Dell
diagnose. Let op, u dient wel
een floppy in de diskette station te hebben tijdens de test,
als u deze heeft natuurlijk. In cd/dvd-rom station(s), dient u een
cdrom met gegevens te hebben.

Mocht er een melding optreden tijdens de Dell diagnose test, schrijft u deze volledig op en ik wil graag weten bij welke onderdeel het mis ging."

Ik voel er weinig voor om dit allemaal te gaan uitproberen; ik vind het meer een oplossing die de klant zo afschrikt dat hij het er maar gewoon bij laat zitten. Het ontbreekt er nog maar aan dat ik niet te horen krijg dat ik de hele computer opnieuw moet installeren; dat is namelijk ook vaak hun oplossing als je problemen meldt.

Ik denk dat ik maar een nieuwe bios update afwacht (zoals eerder door Dell als oplossing aangekondigd). ;(

• Bratzz
zappa40 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:26:
Bij mij duurt het gemiddeld 3 dagen voor ik antwoord op een mail krijg.
Vreemd toch dat men een e-mail stuurt in het Nederlands en
een antwoord terug krijgt in het Engels.
Zouden die Indiers wel Nederlands kunen lezen ? Of hoe zit dat hier in elkaar ????? :? :? :?

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 17:15

Dr.Roelski

Walk on ....

En ook voor mij gaat het Dell avontuur beginnen.
Vanochtend gelijk via de site samengesteld, daarna gebeld voor de andere Wifi kaart.
Om 5 uur maar eens gebeld waar de link bleef voor het betalen. Hier kreeg ik te horen dat het waarschijnlijk eerst nog goedgekeurd moest worden door een manager ivm de epp korting (waar ik ook recht op heb).
Om 19:00 uur een mailtje en gelijk betaald...... verwachte leverdatum 15/03.
To be continued.....

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Bratzz schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 20:25:
[...]

Bij mij duurt het gemiddeld 3 dagen voor ik antwoord op een mail krijg.
Vreemd toch dat men een e-mail stuurt in het Nederlands en
een antwoord terug krijgt in het Engels.
Zouden die Indiers wel Nederlands kunen lezen ? Of hoe zit dat hier in elkaar ????? :? :? :?
Dat vroeg ik me ook al af. Hoe komt MoMo59 aan een mooie Nederlandse mail dan ? Is er toch nog NL leven bij de support van Dell ?

• Nevorna
Eh.. Misschien was het een standaard reactie van een aantal jaar geleden waarin de diskettes nog hip waren?
En dat er toen iemand was met een soortgelijk probleem.. Zou een hoop verklaren :P

• COWBertha
Mijn status staat ook alleen op factuurgegevens ontvangen. Wel hoop ik hem morgen ofzo te ontvangen. Verder heb ik gemaild wat ze denken te doen aan hun nalatigheid. Maar heb nog geen reactie gehad. Volgens mij ligt de chat er ook al 3 weken uit ofzo. Ik hou jullie op de hoogte.

• guapper
Nevorna schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 20:59:
Eh.. Misschien was het een standaard reactie van een aantal jaar geleden waarin de diskettes nog hip waren?
En dat er toen iemand was met een soortgelijk probleem.. Zou een hoop verklaren :P
LOL
Ze zullen je email wel door google translate of zoiets heen trekken, PROBEREN te begrijpen waar het om gaat en vervolgens googlen (werkwoord, niet te verwarren met de bekende zoekmachine) in de NL knowledgebase naar een oplossing met goede match score.
8)7
Nouja, die support jongens (m/v) doen ook gewoon hun best...

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Dr.Roelski schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 20:33:
Vanochtend gelijk via de site samengesteld...... verwachte leverdatum 15/03.
Die verwachte leverdatums zijn vaag ! Ik heb afgelopen zondag besteld en mijn datum is 14/03. Jij besteld vandaag en krijgt 15/03 ? Waar baseren ze dat op, stand van de maan ofzo ?
COWBertha schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 21:26:
Volgens mij ligt de chat er ook al 3 weken uit ofzo. Ik hou jullie op de hoogte.
Die chat is 1 grote grap. Heb die nog nooit online gezien inderdaad. Nederlandse support is geschrapt en verkopers zijn vaak ook al moeilijk telefonisch te bereiken, laat staan via chat.
guapper schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 23:07:
[...]
Nouja, die support jongens (m/v) doen ook gewoon hun best...
Ik krijg het idee dat er maar 2 support mensen werken daar. 1 vrouw en 1 jongen. Ik krijg altijd dezelfde stemmen aan de lijn en ook altijd antwoord van dezelfde persoon per mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He lui, ik zoek me een slag in de ronte maar ik kom er niet uit. Ik wil voor mijn Studio 1747 een Wireless-N
kaartje kopen. De Dell wireless 5100 heeft de N-mogelijkheid. Maar op NL site is dat ding niet te vinden, op
de US site wel, +/- 60 Dollar. De vraag is past dat ding in een studio 1747 en wordt ie dus ook ondersteund.

Iemand hier ervaring mee, ik lees hierboven wel dat die als optie bij besteld kon worden bij andere klapdozen
maar dat is geen optie bij 1747.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjmehrer
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 09:27:
He lui, ... De Dell wireless 5100 heeft de N-mogelijkheid. Maar op NL site is dat ding niet te vinden, op
de US site wel, +/- 60 Dollar. De vraag is past dat ding in een studio 1747 en wordt ie dus ook ondersteund.
Iemand hier ervaring mee, ....
Klopt. Tenminste als ik de verkoper die ik gisteren aan de lijn had, mag geloven. (Martijn)
Hij vertelde mij, dat in NL de keuze voor backlit keyboard niet aanwezig is op de site en ook de keuze voor een Dell wireless-N niet aanwezig is op de site. (In ieder geval niet bij de 1747/1749).

Telefonisch is de Wireless-N wel te verkrijgen. (Backlit keyboard kon hij me niet leveren, vanwege teveel problemen in het verleden.) Bij mij zit er nu een Dell Wireless 6100 in de bestelling. Meerprijs: 15 EUR.

[ Voor 16% gewijzigd door sjmehrer op 19-02-2010 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjmehrer schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 09:49:
[...]

Klopt. Tenminste als ik de verkoper die ik gisteren aan de lijn had, mag geloven. (Martijn)
Hij vertelde mij, dat in NL de keuze voor backlit keyboard niet aanwezig is op de site en ook de keuze voor een Dell wireless-N niet aanwezig is op de site. (In ieder geval niet bij de 1747/1749).

Telefonisch is de Wireless-N wel te verkrijgen. (Backlit keyboard kon hij me niet leveren, vanwege teveel problemen in het verleden.) Bij mij zit er nu een Dell Wireless 6100 in de bestelling. Meerprijs: 15 EUR.
Ok das weer een ander type, ik ga is ff met DELL bellen thanks for the info !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 17:15

Dr.Roelski

Walk on ....

Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 10:08:
[...]

Ok das weer een ander type, ik ga is ff met DELL bellen thanks for the info !
Maf.Bij mij is het de 6200
Mijn config is namelijk als volgt (telefonisch laten wijzigen).
Std systeem met de volgende wijzigingen:
Studio 1749 : Intel i5-540M(2.53GHz) Mobile CPU 1
Battery : Primary 9-cell 85W/HR LI-ION 1
Wireless : European Intel Wireless LAN 6200 2x2 (802.11a/b/g/n) Card 1
Wireless : Europe Dell Bluetooth 365 Card 1
3Yr In-Home Warranty Support, including evenings and Saturdays 1

Meerprijs... geen idee. Ik d8 iets van 20 of 30 euro. In elk geval minder dan zelf via de sparepart los bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Laatst online: 19-09 11:07

Tripl3 D

Brother in Arms

Ze hebben schijnbaar nogal wat varianten. Ik heb deze: Wireless : Dell Wireless 1520 (802.11n) Half Mini Card

Meerprijs: 20 euro

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• COWBertha
Ik heb zelf nog een Intel Wifi 5100 kaartje liggen wat ik er in ga steken. Scheelt weer wat geld;). Maar nog geen reactie van de mail of ze zin hebben om iets terug te geven wegens niet leveren van bestelde goederen... En de chat schittert weer met afwezigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om gek van te worden dus ! Al die verschillende kaartjes alleen mr om de N snelheid te halen.

Ik zie dat er veel mensen bellen met DELL, bellen jullie dan engels ? Want als ik verkoop aan de lijn wil
krijgen moet ik heel menu door om er uiteindelijk achter te komen dat er geen NL verkoop meer is, dat
vertellen ze je dan aan het einde van het bandje,...

Iemand misschien een juist nummer voor mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjmehrer
Ik heb gebeld met 020-5827119
Keuze 1 voor NL
Keuze 1 voor kopen van nieuwe zooi
Keuze 1 voor desktop/laptop volgens mij (uit mijn hoofd even)

Krijg de centrale aan de lijn, uitleggen dat ik een nieuwe laptop wil kopen en wordt doorverbonden met een nederlands sprekend persoon.

Je kunt ook rechtstreeks proberen met degene die mij geholpen heeft:
Martijn den Hollander
Telefoonnummer:0206744241

(op de site van Dell verschijnt bij mij elke keer dat ik een andere pagina open, ook een ander telefoonnummer boven in beeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een uur aan de lijn gehangen te hebben ben ik er inmiddels achter dat onderstaande modellen
geleverd worden door DELL,

Intel Wireless LAN 6200 2x2 (802.11a/b/g/n) - iig in studio 15 i5 -
Intel Wireless LAN 6250 (incl. WIMAX) -
Intel Wireless LAN 6300 3x3 (802.11a/b/g/n) -

Intel Wifi Link 5300 (a/g/n) -
Intel Wifi Link 5100 (a/g/n) -

Dell 5120 Wireless kaart (n) -
Dell 1505 Wireless N Kaart -

Echter het belangrijkste, of de kaartjes ook in een 1747 passen weet ik nu nog steeds niet, maandag nieuwe
poging,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bratzz
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 12:37:
Om gek van te worden dus ! Al die verschillende kaartjes alleen mr om de N snelheid te halen.

Ik zie dat er veel mensen bellen met DELL, bellen jullie dan engels ? Want als ik verkoop aan de lijn wil
krijgen moet ik heel menu door om er uiteindelijk achter te komen dat er geen NL verkoop meer is, dat
vertellen ze je dan aan het einde van het bandje,...
Telefoniste neemt op in het Nederlands, enkel bij optie 1, maar mij heeft ze nog geen enkele keer met een Nederlandstalig persoon kunnen of willen doorverbinden, zelfs niet op mijn uitdrukkelijke vraag !
Wanneer je optie 2 of 3 drukt ben je eraan voor je moeite en wordt na het bandje ingehaakt. Mooi is dat ! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bratzz
sjmehrer schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 13:19:

(op de site van Dell verschijnt bij mij elke keer dat ik een andere pagina open, ook een ander telefoonnummer boven in beeld)
Ik heb ook al verschillende nummers geprobeerd maar ze leiden allemaal naar hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bratzz
:) Mijn bestelling van 11/02 staat nu op verzonden ! :)
Edit: Iemand een idee van waar die laptops verscheept worden ?

[ Voor 36% gewijzigd door Bratzz op 19-02-2010 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Bratzz schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 14:35:
:) Mijn bestelling van 11/02 staat nu op verzonden ! :)
Edit: Iemand een idee van waar die laptops verscheept worden ?
Kun je dat niet zien a.d.h.v het UPS tracking number ? Staat er meestal bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bratzz
Dit komt erop ;
>>> UPS kan de informatie over de zending voor uw aanvraag niet vinden. Controleer uw gegevens en probeer het opnieuw.
Systeem zit anders wel goed in elkaar !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• COWBertha
Wat een geretardeerden daar bij Dell. Krijg ook een mailtje dat de 5650 standaard is en dat ik dat dus geleverd krijg. De 5730 was een marketingfout. Zo werkt dat dus niet! Ik ga maar eens boos reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

COWBertha schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 15:16:
Wat een geretardeerden daar bij Dell. Krijg ook een mailtje dat de 5650 standaard is en dat ik dat dus geleverd krijg. De 5730 was een marketingfout. Zo werkt dat dus niet! Ik ga maar eens boos reageren.
Goh :P Zou een beetje oneerlijk zijn als jij hem wel kreeg en ik niet.
Met die support gasten bellen heeft geen zin. Vraag naar de supervisor. Mailen heeft ook geen zin, je moet de supervisor hebben. Email van hem/haar: Hema_Chaturvedi@dell.com
Heb daar net een 3 pagina lange email naar toe verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bratzz
COWBertha schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 15:16:
Marketingfout, consumenten misleiden ja
Ik weet wat mij te doen staat,
Op mijn pakbon staat nu trouwens ook de 5650.
By the way verscheept vanuit Ierland. zal nog niet voor morgen zijn :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bratzz
Freekers schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 15:22:
[...]

Goh :P Zou een beetje oneerlijk zijn als jij hem wel kreeg en ik niet.
Met die support gasten bellen heeft geen zin. Vraag naar de supervisor. Mailen heeft ook geen zin, je moet de supervisor hebben. Email van hem/haar: Hema_Chaturvedi@dell.com
Heb daar net een 3 pagina lange email naar toe verstuurd.
Mailen heeft geen zin,
onmiddellijk via de juiste weg gaan en per aangetekende brief Dell in gebreke stellen van
zodra je uw systeem ontvangen hebt en er niet inzit waarvoor je betaald hebt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• COWBertha
Ja, maar hoe pak je dat dan het best aan? Kijk als ze nu gewoon 40 euro teruggeven ofzoiets. Dan zou ik al blij zijn. Maar ik heb maar terug gemaild dat het hun gebrek is en dat ze me maar moeten vergoeden. Kun je anders die 3 kantjes DMen? Kank meedoen met de mailbom naar die supervisor gast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Bratzz schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 15:24:
[...]
Marketingfout, consumenten misleiden ja
Ik weet wat mij te doen staat,
Op mijn pakbon staat nu trouwens ook de 5650.
By the way verscheept vanuit Ierland. zal nog niet voor morgen zijn :|
Zeer juist, scamming noem ik het ook wel... Nee, haal je niet idd. Ik gok Dinsdag.
Bratzz schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 15:27:
[...]
Mailen heeft geen zin,
onmiddellijk via de juiste weg gaan en per aangetekende brief Dell in gebreke stellen van
zodra je uw systeem ontvangen hebt en er niet inzit waarvoor je betaald hebt .
Waar moet die brief naar toe dan ? Moet de in het Engels / NL ? Ik ben niet goed in die formele brieven, dus mocht je er een schrijven...
COWBertha schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 15:32:
Ja, maar hoe pak je dat dan het best aan? Kijk als ze nu gewoon 40 euro teruggeven ofzoiets. Dan zou ik al blij zijn. Maar ik heb maar terug gemaild dat het hun gebrek is en dat ze me maar moeten vergoeden. Kun je anders die 3 kantjes DMen? Kank meedoen met de mailbom naar die supervisor gast.
Dat idee had ik ook al. Hieronder mijn brief.
Dear Sir/Madam,

I am emailing you regarding a problem with a order I made recently, as also discussed in the emails below with your colleague Aarti Patiar.

On 14th February I made an order for a Dell Studio 1749. In the order process, I was only given the option to select a ATI Mobility Radeon HD 5730 1GB graphics card. This graphics card was one of the main reasons for me to order this notebook, as I need a powerful graphics card for my daily tasks. After ordering, I directly received an email stating that Dell received my order and was awaiting my payment. In that email, the HD 5730 graphics card was still mentioned.

However, after I paid for the notebook, I received a order confirmation (pdf file) via email. I opened the PDF file and it no longer mentioned the HD 5730 graphics card, but mentioned a HD 5650 graphics card instead. The 5730 graphics card is more powerful / superior to the 5650).

I contacted your support team via email and by phone regarding this issue and they told me the following (as you can also read in the email conversation attached below):

As per the update I am sorry to inform you that there was an error in the description on the website, however 5650 is the part offered on the bundle and you will receive the same.

5730 is not available on Studio 1749 and so we have charged for 5650 Card only.

In other words: I ordered a 5730, but due to a fault on Dell’s side, I apparently will receive a 5650 and have only paid for a 5650, even tough this card wasn’t mentioned at all during the whole order process.
That just doesn’t make sense. Your website did not mention a 5650 graphics card at the time I ordered. It clearly stated a 5730 graphics card, no sign of a 5650. Again, the graphics card was one of the main reasons I ordered this notebook, else I doubt if I would have ordered this notebook.
Moreover, I do not believe I only paid for a 5650 graphics card, because if I would order the same notebook today, right now, with the same specifications and discount coupons, it would cost me 40 euros less (848 euros total) than what I paid for it at the time I ordered (888 euros total). Where does this difference come from if I paid for a 5650 anyway ? All the rest of the prices and components are exactly the same as at the time I ordered.

There is no point in asking you to put a HD 5730 graphics card in my Dell Studio 1749 as your colleague Aarti Patiar clearly stated that the 5730 is not available on Studio 1749.
However, I am not just allowing this to happen. This was not my fault thus I would like to get compensated for this error on your side.
I asked your colleague Aarti Patiar to consider one of the next following two options to compensate me for my loss:

1. A partial refund of 40 euros. Apparently the difference between the 5730 and the 5650 graphics card.
2. Equip my notebook with a backlit keyboard

Sadly your colleague responded with the following answer:

As per the process we cannot offer you compensation / refund of 40 euros or the backlight keyboard.

I responded to this statement of your colleague, but again I got a negative response:

As per your below e-mail we do understand your concern, but as per the process I am sorry that we cannot arrange for any compensation.

Is this how Dell threats it’s customers ? Order a customized notebook and receive something totally different for the same price, without any compensation ? I ordered and paid for a 5730, am not getting it, nor a refund or a compensation ? That’s scamming !

Let’s put it this way. Imagine you would go out and buy a new car. You want a powerful car, so you buy one with a good engine. A car with a 1.8 liter engine for example. It’s a bit more expensive than a car with a 1.4 liter engine, but that’s not an issue because you really want a powerful car. While ordering, the seller says ‘Yes you will get a 1.8 liter engine’, but 2 days after you made your payment the seller calls and says ‘Sorry, we made a mistake. You will only get a 1.4 liter engine. Bye !’. That’s it. No compensation, no refund, nothing. Not fair, is it ?

As you probably might expect, I am not satisfied how Dell threats it’s customers for an error made on their side nor how your customer service handled my ‘complaint’ regarding my order. I cannot recall this often enough: I ordered and paid for a 5730, no sign of a 5650. Two days later I get an email stating I will only receive a 5650 because of an error on Dell´s side and I will not be compensated for this mistake.

Last but not least, nothing personal or something you can do about, but I live in The Netherlands. I ordered my notebook via the Dutch Dell’ website. But as soon problems arise, I need to email or phone with a support team in India in a foreign language I do not speak fluently. You call that customer support ?

I kindly ask you to investigate my ‘complaint’ and come up with an appropriate solution.
Please note: I do NOT want to cancel my order.

Kind regards,

Freek S.
Order number: XXXXX
Customer number: NLXXXXXX
Email: hier@je.mail
Tel: +31XXXXXX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• COWBertha
Leuke brief! Es kijken wat ze reageren. Wel denk ik dat je niet veel kan met die Kakindiers daaro, maar het is echt idd je reinste oplichterij stiekem. Ik zal hem ook es sturen en kijken wat ze zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

COWBertha schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 15:58:
Leuke brief! Es kijken wat ze reageren. Wel denk ik dat je niet veel kan met die Kakindiers daaro, maar het is echt idd je reinste oplichterij stiekem. Ik zal hem ook es sturen en kijken wat ze zeggen.
Thanks, 5 minuten werk.. staat hier en daar een spelfout zie ik.. achja, ze zullen het vast begrijpen

BTW Zullen we anders een apart topic hier over openen ? We gaan wel heel erg offtopic !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bratzz
Freekers schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 15:53:

Waar moet die brief naar toe dan ? Moet de in het Engels / NL ? Ik ben niet goed in die formele brieven, dus mocht je er een schrijven...
Brief moet je sturen naar het adres bovenaan vermeld op je orderbevestiging en
gewoon in het Nederlands ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• COWBertha
Wel klote want een aangetekende brief verzenden kost ook al 7 euro. Das al een best groot deel van je vergoeding dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bratzz
COWBertha schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 16:41:
Wel klote want een aangetekende brief verzenden kost ook al 7 euro. Das al een best groot deel van je vergoeding dan...
ja klopt maar dan kunnen ze er niet onderuit en moeten ze wel reageren,
dit is de enige rechtsgeldige weg waarbij je iets in handen hebt, anders kunnen ze altijd zeggen nooit iets van u ontvangen te hebben.
In uw brief ook vermelden dat je een schriftelijk antwoord wil voor een bepaalde datum(wel realistisch hierin zijn)
Liefst versturen binnen 7 dagen na ontvangst van je laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bratzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
  • Laatst online: 25-06 08:58
Mooie brief inderdaad. Mijn studio is ook verzonden en ook daar staat op de pakbon de 5650...

Ik ga eenzelfde soort brief schrijven. Maar minder suggestief zijn in de oplossingsrichting denk ik. Laat Dell eerst maar met een voorstel komen....dacht ik. Weet het ook niet zeker....

Heeft CowBertha zijn laptop nu al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Zulke brieven zie ik graag tegenmoet via Direct/Personal message :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• COWBertha
Nee, ik heb hem ook nog niet hoor. Misschien morgen? Weet eigenlijk niet wanneer UPS allemaal bezorgd. Maar ik heb dus ook voorgesteld om 40 euro ter compensatie of een 2e HDD monteren in mijn laptop. Denk dat ze gewoon niks doen trouwens... Wel ga ik iig windows terugvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevorna
Volgensmij bezorgt UPS op zaterdag geen Standard-pakketten.. Had ik gelezen op hun site.. dus dat wordt maandag of dinsdag dan..
Dan maar weer geduld hebben;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Als je aangetekende brieven gaat sturen. Doe dat dan tenminste deze stappen:

1. Stel de ontvanger in gebreke, motiveer waarom de ontvanger in gebreke is.
2. geef een redelijke termijn om het gebrek aan te zuiveren. het aanzuiveren betekend simpelweg leveren wat afgesproken is of een gespecificeerd alternatief geven.
3. Schrijf ook op dat indien dit gebrek niet tijdig (dus binnen de gestelde redelijke termijn) wordt verholpen dat de koop dan ontbonden is. In dat geval verwacht je teruggave van je aankoopbedrag binnen een redelijke termijn (evt. incl. wettelijke rente als het al even geduurd heeft voordat je uberhaupt geleverd hebt gekregen) en zal je de laptop per omgaande terugsturen aan Dell B.V. in NL.
4. Zorg ervoor dat deze brief binnen 7 dagen na ontvangst van het product bij Dell is.
5. Richt de brief aan Dell B.V. in NL en in NL geschreven.

Andere opties zijn:
-Bestelling annuleren (scheelt aantekningskosten en tijd)
-Laptop terugsturen (aan Dell B.V. en geld terugvragen (wet koop op afstand, wettelijke bedenktermijn na ontvangst product).

Je hebt immers een koopovereenkomst gesloten met Dell B.V. in NL, met die gekke Indiers heb je niets te maken juridisch gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 20:44
Wat een gedoe met de laptops. Ik had hetzelfde probleem dus, en ik had geen zin in alle fuzz eromheen voor in gebreke stellen en dergelijke. Ik vroeg wat ie voor me kon upgraden en heeft het naar 4 jaar inhome garantie gedaan ipv 3 jaar. Maar de 3dkaart was voor mij wel belangrijk, maar ook geen zin om weer op zoek te gaan naar een andere laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Freezerator schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 19:52:
Wat een gedoe met de laptops. Ik had hetzelfde probleem dus, en ik had geen zin in alle fuzz eromheen voor in gebreke stellen en dergelijke. Ik vroeg wat ie voor me kon upgraden en heeft het naar 4 jaar inhome garantie gedaan ipv 3 jaar. Maar de 3dkaart was voor mij wel belangrijk, maar ook geen zin om weer op zoek te gaan naar een andere laptop.
Het kan aan mij liggen,maar 't lijkt gewoon 2x dezelfde kaart te zijn, alleen de kloksnelheid is iets anders.
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/4nj4j.png
Als dat zo is kun je de 5650 waarschijnlijk gewoon omhoog klokken naar dezelfde snelheid als de 5730. Toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bratzz
Dat had ik ook voorgesteld, maar dit ging niet meer volgens de Engelsen
Bestelling was geplaatst en kon niets meer aan gewijzigd worden.
Om alles terug te sturen heb ik ook geen zin, wanneer zie je dan je geld nog terug ?
Wie zegt als je een ander systeem besteld ze daarna weer de videokaart niet veranderen.
Mijn vertrouwen in Dell is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bratzz
guapper schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 20:11:
[...]

Het kan aan mij liggen,maar 't lijkt gewoon 2x dezelfde kaart te zijn, alleen de kloksnelheid is iets anders.
[afbeelding]
Als dat zo is kun je de 5650 waarschijnlijk gewoon omhoog klokken naar dezelfde snelheid als de 5730. Toch??
Van kaarten klokken ken ik niets.
Heb geen zin om daaraan te beginnen prutsen.
Weet wel dat snelheid het belangrijkste is.
Als het toch dezelfde is waarom doen ze daar dan zo moeilijk over bij Dell???
Waarschijnlijk hebben ze nog ergens een grote lading 5650 op de kop kunnen tikken voor een zacht prijsje
die eerst de deur uit moeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Bratzz schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 20:19:
[...]

Van kaarten klokken ken ik niets.
Heb geen zin om daaraan te beginnen prutsen.
Weet wel dat snelheid het belangrijkste is.
Als het toch dezelfde is waarom doen ze daar dan zo moeilijk over bij Dell???
Waarschijnlijk hebben ze nog ergens een grote lading 5650 op de kop kunnen tikken voor een zacht prijsje
die eerst de deur uit moeten
Hetzelfde is eigenlijk het geval bij de Studio 1747 en de XPS 1645 (4650 en 4670).
Ik begrijp overigens wel dat je dit niet zomaar slikt, al was het maar omdat Dell doet alsof hun neus bloed.
Een email met de melding dat er een vergissing is gemaakt is toch wel het minste wat je als klant zou mogen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bratzz
[...]

[afbeelding]
Hier zie je zelf dat de 5730 toch een stuk boven de 5650 eindigt

http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-08 11:13

m00

Ik zat er al op te wachten, en ja, Dell heeft mijn bestelling zelf maar geannuleerd.

Studio 1745, P7450, 1080p scherm, 1GB radeon 4650, 500GB 7200rpm, behuizingkleurtje.
Besteld op 18-11-2009.

Nu krijg ik twee opties:
Optie 1: DELL kan u de nieuwe Dell Studio 1749 aanbieden. Deze laptop kan met een 17.3” High Definition+ LCD scherm en een 1GB ATI Mobility Radeon HD 5650 grafische kaart geleverd worden. Daarnaast zal de nieuwste core i3/i5 en i7 van Intel geïstalleerd worden.

Optie 2: U heeft natuurlijk de mogelijkheid om uw bestelling te annuleren en uw geld terug gestort te krijgen.
Een i3, i5 èn een i7 nog wel! Ik zal eens bellen en vragen of dat dan voor hetzelfde prijsje kan (€720) :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Met 4 jaar garantie ga ik ook akkoord, zo lang er maar enige vorm van compensatie is. Met 'niets' (nog niet eens een excuus mailtje, je moet overal zelf achter aan) ga ik niet akkoord.
[...]
Dat is toch ook zo bij veel CPU's ? Daar zit toch ook verschil in, in prestatie ? :+

[ Voor 20% gewijzigd door Freekers op 19-02-2010 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audioholic
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-09-2022
Bratzz schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 20:46:
[...]

Hier zie je zelf dat de 5730 toch een stuk boven de 5650 eindigt

http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html
Dit is een overzicht van desktop GPU's. De 5650 of 5730 uit 'onze' Dell staat hier dus niet in vermeld. Toch klopt het inderdaad dat GPU's grotendeels identiek lijken (en zijn), maar elke tweaker weet toch wel hoe dat zit?!

Ik heb trouwens besloten ipv. de Dell voor dit notebook te gaan: pricewatch: Acer Aspire 7740G-624G50MN

edit: voortaan het hele lijstje afkijken..

[ Voor 20% gewijzigd door audioholic op 19-02-2010 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

audioholic schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 23:35:
[...]

Dit is een overzicht van desktop GPU's. De 5650 of 5730 uit 'onze' Dell staat hier dus niet in vermeld. Toch klopt het inderdaad dat GPU's grotendeels identiek lijken (en zijn), maar elke tweaker weet toch wel hoe dat zit?!
Wel waar. Staan vermeld als 'Mobility Radeon HD 5650' bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
audioholic schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 23:35:
[...]
[...]
edit: voortaan het hele lijstje afkijken..
De 'searchable list' is een stuk handiger in gebruik als je een model zoekt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bratzz
Freekers schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 23:50:
[...]

Wel waar. Staan vermeld als 'Mobility Radeon HD 5650' bijv.
Staan respectievelijk op plaats 100 & 110 in de lijst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• COWBertha
Mijn leverdatum is aangepast naar Maandag de 22e, hopelijk ben ik dan aanwezig;). Ik hou jullie op de hoogte met mijn ervaringen! Vooral hoe goed de videokaart presteert en of het Gddr3 of gewoon DDR3 geheugen heeft, dat weet ik nl nog niet. Weet iemand anders dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bratzz
COWBertha schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 19:23:
Mijn leverdatum is aangepast naar Maandag de 22e, hopelijk ben ik dan aanwezig;). Ik hou jullie op de hoogte met mijn ervaringen! Vooral hoe goed de videokaart presteert en of het Gddr3 of gewoon DDR3 geheugen heeft, dat weet ik nl nog niet. Weet iemand anders dat?
Hier vind je alle specificaties van dit kaartje ;

http://www.amd.com/us/pro.../Pages/hd-5650-specs.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• COWBertha
Ja, daar heb je niet zoveel aan. Het ligt aan de fabrikant of er DDR3 of sneller en duurder Gddr3 geheugen bij zit. De barebone van Compal de NBLB2 ook met de HD5650 en Core architectuur heeft nl ook de DDR3 versie, terwijl de Sony-E serie volgens mij wel de GDDR3 variant heeft. Die zitten allebei ook wel in dezelfde prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• COWBertha
BTW, om ff terug te komen op die haalmeeruitjecard site. Je kunt via dell.nl/epp een systeem samenstellen en dit opslaan in je mandje. Als je dan via deze link ja mandje ophaalt heb je volgens mij beide kortingen. Ik heb het net geprobeerd en hou jullie op de hoogte of ik het geld ook krijg via cashback;). Ook ga ik mijn bestelde en verzonden systeem dus dan terugsturen aangezien het al gauw 40 euro scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
COWBertha schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 23:07:
BTW, om ff terug te komen op die haalmeeruitjecard site. Je kunt via dell.nl/epp een systeem samenstellen en dit opslaan in je mandje. Als je dan via deze link ja mandje ophaalt heb je volgens mij beide kortingen. Ik heb het net geprobeerd en hou jullie op de hoogte of ik het geld ook krijg via cashback;). Ook ga ik mijn bestelde en verzonden systeem dus dan terugsturen aangezien het al gauw 40 euro scheelt.
Ik ben erg nieuwsgierig of dit werkt, vooral omdat je niet direct na de link een systeem samenstelt, maar dit ophaalt uit je mandje.

EPP, erg interessant ja. 6% is altijd mooi meegenomen.
Wordt er verder helemaal niet niet gecontroleerd (telefonisch ofzo) of je wel voor het opgegeven bedrijf werkt??

[ Voor 10% gewijzigd door guapper op 20-02-2010 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Phoe, wel erg veel werk (en lang wachten) voor 40 euro winst.. weet niet of ik dat er wel voor over zou hebben\
guapper schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 23:26:
[...]
EPP, erg interessant ja. 6% is altijd mooi meegenomen.
Wordt er verder helemaal niet niet gecontroleerd (telefonisch ofzo) of je wel voor het opgegeven bedrijf werkt??
Zo ver het schijnt, niet echt... hier (even afkloppen) ook nog geen controle gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• COWBertha
Tja, zoals al gezegd is het ook voor vrienden/kennissen van mensen die bij een EPP gelieerd bedrijf werken. Zo is er natuurlijk geen controleren aan. Ik denk zelf dat het gewoon 3% in hun winst hakt(oftewel er zit standaard 3% bovenop de verkoopprijs). Zoveel mensen weten er toch niet van en zo houd je genoeg ruimte over. En als ze dus controleren kun je gewoon de naam noemen van iemand die je kent bij bv de Rabobank of Getronics. Kun je anders gewoon int telefoonboek opzoeken ofzo:p, een contactpersoon.

[ Voor 5% gewijzigd door COWBertha op 21-02-2010 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bratzz
Kan niet geloven dat ze bij Dell zo dom zouden zijn om dit allemaal toe te laten.
Ze zijn toch ook niet van gisteren.
Volgens wikipedia is dell een van de 50 rijkste mensen op de aardbol, die ligt heus niet wakker
van 40 eurootjes meer of minder.
Let maar op met dat terugsturen, wanneer je je systeem opnieuw gaat samenstellen
komt de totaalprijs mischien zelfs 50 euro duurder uit.
De prijzen worden elke aanbieding aangepast, kan zowel duurder of goedkoper zijn.
Ik heb het destijds ook in de gaten gehouden bij de Core I7 en de ene aanbieding ging de prijs weer omhoog
om daarna weer te laten zakken ik heb toen niet toegehapt omwille van het throttle probleem.
Uitkijken dus maar dat je alles bij elkaar niet nog meer moet betalen dan nu.
Veiligheidshalve zal je eerst moeten wachten tot je geld is teruggestort om dan een nieuw systeem
te gaan bestellen, of neem jij dat risico om er al gelijk een tweede bij te bestellen?
Dat is het mij allemaal niet waard, zo kan je bezig blijven.
Ik heb zelfs die epp korting niet gebruikt, wist er niet van.
Mijn doelstelling is om toch uiteindelijk aan een laptop te geraken.
Heb momenteel al genoeg rompslomp met die video kaart.
Trouwens heb ergens gelezen tussen de kleine lettertjes dat bij het terugzenden de transportkosten
ingehouden worden op het door Dell terug te storten bedrag.
Let maar goed op dat je niet van een koude kermis thuis komt . :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bratzz
Krijg zojuist deze binnen;

Geachte klant,

Bedankt voor het contact opnemen met Dell Customer Care over 18/02/2010 met betrekking tot Case nummer: ********* met Dell order nummer: ********* . Dell heeft het leveren van de beste klanttevredenheid hoog in het vaandel. Uw waardevolle feedback met betrekking tot uw ervaring met Dell Customer Care helpt ons bij het verbeteren van onze interne processen en het verlenen van een nog betere service.

Dell heeft TNS, een bureau dat klanttevredenheidsonderzoeken in de IT-branche uitvoert, gevraagd om een onderzoek te doen naar uw ervaringen. Dit onderzoek zal niet meer dan 10 minuten in beslag nemen.

Uw antwoorden in dit onderzoek worden samengevoegd met die van andere klanten en uitsluitend intern gebruikt door Dell. Deze resultaten worden niet gebruikt voor verkoopdoeleinden. Het beleid van Dell is continu gericht op het beschermen van uw privacy en persoonlijke gegevens. Op www.dell.com/privacy kunt u het privacybeleid van Dell raadplegen.

WE ZULLEN HIER EENS RAP ONS GEDACHT GAAN ZEGGEN :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Klopt het dat een schermresolutie van 1920 × 1200 geen optie meer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:01
1920 x 1200 was nooit een optie bij deze notebook. Daarintegn was paar maanden geleden 1920 x1080 beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Oké, 1900 × 1080 dan. Maar nu niet meer dus? Ook niet als je belt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiske
  • Laatst online: 31-08 12:22
11 feb ook een studio 1749 besteld. I5 520.
Afgelopen vrijdag verstuurd. Facturatiegegevens bij Ups staan op morgen. Medio volgende week in huis hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'fouten in typografie/fotografie voorbehouden',
Ik vond het al raar dat er een andere videokaart stond, maar ik denk dat het praktisch gezien niet echt heel veel uitmaakt, maar toch is het wel heel irritant; heb nog een e-mail gestuurd of ik 'even' mijn 50 euro terug mag;) want veranderen dat kan toch al niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiske
  • Laatst online: 31-08 12:22
Heb ook al een paar keer een mailtje gestuurd. Tot nu toe weinig uitgehaald.
Heb overigens een jaar extra garantie gevragen als compensatie voor de kaart.

EDIT: zojuist weer bericht gehad dat ze niets kunnen doen. Zie hieronder.

Dear Kiske,

Thank you for your email. We have been advised by the marketing department
that there was an error in the description online for the Graphics Card part
no.

Incorrect description: 1 GB ATI Mobility Radeon? HD 5730 and the correct
part which was shipped out was 1 GB ATI Mobility Radeon? HD 5650 graphics
card. However 1 GB ATI Mobility Radeon? HD 5650 graphics card is offered on
the bundle and you would receive the same. Moreover you have been charged
for 5650 graphics card only. Dell does not have a compensation policy and
unfortunately,we cannot offer any compensation from our end.

We regret for all the trouble this issue has caused from our end.

Regards,
Prasad Chintamaneni

[ Voor 73% gewijzigd door Kiske op 22-02-2010 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
  • Laatst online: 25-06 08:58
Zojuist onderstaand bericht gehad als reactie op mijn mail via de support site:

We regret for any inconvenience caused in this matter,

As per the update I would like to inform you that there was an error in the
description online for the Graphics Card part.

Incorrect description: 1 GB ATI Mobility Radeon? HD 5730
Correct part : 1 GB ATI Mobility Radeon? HD 5650

As there was an error in the description on the website, however 5650 is the part
offered on the bundle and you will receive the same.

We have charged you for 5650 Card only.

Regards,
Aarti Patiar

www.dell.nl/ordersupport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Met die gast is niet te onderhandelen, spreek uit ervaring, heeft geen nut om door te vragen aan hem. Vraag het email van z'n supervisor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• COWBertha
Krijg net dit binnen:

Dear Paul van Westerveld,

We truly apologize for the inconvenience caused from our end.

I am sorry to inform you that we would not be able to arrange for the discount that you are referring to as you were charged only for 5650 graphics card.

If you wish to escalate this further, you can contact my supervisor Hema Chaturvedi by sending an email to her at Hema_chaturvedi@dell.com.

Thanks
Rupa.K

Oftewel, dan gaan we die eens lastig vallen.

Updatetje BTW: UPS kwam vandaag bezorgen, maar ik was helaas niet thuis. Morgen krijg ik dus de 1749 binnen. Dan zal ik eens even wat eerste ervaringen posten en kijken of ik hem houd of niet;).

EDIT: Werd net gebeld door die Hema volgens mij terwijl ik al met Dell aan het bellen was. Ze zei op het Videokaartissue door te gaan via de mail en wilde afspreken om eens te bellen. Kijken wat het wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door COWBertha op 22-02-2010 15:06 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 23 Laatste