Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 11:40:
Na een mislukt Vaio E avontuur denk ik nu aan deze Dell 17. Ik vond het geluid van de Vaio E bedroevend slecht (metalig geluid en bovendien onwijs zacht) en de full hd resolutie was geen goed idee met mijn slechte ogen. Vandaar de Dell 17: groter scherm, lagere resolutie en goed geluid.
Nu zou ik qua budget gewoon voor de i5 430 gaan met 4 mb, maar ik lees hier dat je dan een stofzuiger in huis haalt. Ik zie het niet zitten om tijdens een film de hele tijd de fan te horen blazen. Dan ga ik me kapot ergeren.
Mensen met de i3 330 hebben hier minder last van, dus zouden jullie adviseren om deze te kopen? Dan moet ik hem wel upgraden naar 4 mb en kost hij bijna evenveel als de i5, maar als dat het fan-probleem omzeilt, heb ik dat ervoor over.

Hier ook de i3 330m. Eigenlijk is hij wel snel zat, ik wilde eigenlijk wel sneller maar heb deze processor gekozen omdat ik niet zoveel budget had bij de order en heb toen deze gekozen, met de gedachte deze later alsnog te vervangen. Toen las ik hier met de i5 allemaal berichten van herrie van de fan en zo. Dus upgraden gaat daarom voor mij niet door.. Opzicht een leuke notebook.
Nadeel voor mij blijft toch die vast gesoldeerde 5650 mobility op het moederbord en die ook zo slechte koeling. Voor de laagste processor is het wel voldoende, wil je wat zwaarders erin zetten dan word het een herrie ding. Voor de rest een top notebook.
Geluid van de ventilator is er echt bijna niet aanwezig, gaat ook vaak gewoon helemaal uit.
Wii4all schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 23:03:
Ik zie bij sommige bestellingen een intel wifi card. Hoe kun je die bestellen bij je dell order? Alleen telefonisch ofzo, op de site is alleen maar deze: Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g) en die andere dell te kiezen.
Ik heb hem toen met DW1520 kaart besteld, maar wist niet dat het een slecht kaartje zou zijn.
bia bnl_spareparts@dell.com heb ik die intel advanced N 6200AGN besteld en zelf in gebouwd. (Kost hoogstens 5 minuten.
Eerst de onderplaat eraf. En dan zie je hem al zitten. Even op de kleur van de antenne draadjes letten (zwart en wit) En dan trek je die met beleid er vanaf. Schroefje los en het kaartje komt omhoog (wel je zelf even ontladen van statische elektriciteit) En dan aan de zijkanten het kaartje pakken en eruit halen.
Nieuwe erin. Naar beneden drukken en vasthouden en dan het schroefje er weer erin. Op het kaartje staat ook welke antenne kabel erop moet. Deze met beleid erop klikken (gaat wel lastig maar met beleid moet het lukken. Dan de bodemplaat erop.. Windows starten, oude drivers eraf en nieuwe erop en dan zou het moeten werken. Kaartje kost ongeveer 20 euro exc btw.
Dus zou hem persoonlijk nou met die b/g kiezen anders via telefoon.
Kan je altijd nog een N kaartje erin zetten.
Ik heb het kwa wifi kaartjes niet zo op andere merken, vind die van intel altijd het beste werken en zijn ook het meeste compatible met de chipset van het moederbord (wellicht heeft de intel ook betere drivers)
[
Voor 34% gewijzigd door
Robin4 op 05-06-2010 12:55
]
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.