Algemeen Studio/Strobist Topic

Pagina: 1 ... 5 ... 26 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
@Frank:
Als je onderwerp niet al te ver van je achtergrond kan staan vanwege plaatsgebrek zal er bijna evenveel licht vallen op je achtergrond als op je onderwerp, tenzij je enkel langs opzij belicht met een snoot ofzo. Onderbelichten tot zwart, als je bgeint met een lichtgrijze achergrond zal dan toch moelijk worden denk ik.
Het middelste grijs lijkt me dan ook de logische keuze om nog alle kanten mee op te kunnen. Een lichtgrijze EN een donkergrijze is natuurlijk nog beter, maar ook weer duurder, en neemt meer plaats in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 09:34

vvo

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 12:10:
Voor Canon flitsers kan je externe batterypack kopen. Ik neem aan dat er ook zoiets voor andere merken bestaan. Voor canon geld dat je laadtijd korter wordt.
Ik ben samen met iemand anders een 6V batterypack aan het ontwikkelen. De beta werkt met Vivitar 285HV en Pentax 360/540 flitsers. We gebruiken een 6V calcium-lood accu. We hebben in ieder geval supersnelle recycletijden. Op dit moment wordt de casing ontwikkeld (aluminium) ...boelt moet draagbaar zijn en blijven. Binnenkort hopelijk wat foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-07 17:12
Tunboy schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 13:10:
@Frank:
Als je onderwerp niet al te ver van je achtergrond kan staan vanwege plaatsgebrek zal er bijna evenveel licht vallen op je achtergrond als op je onderwerp, tenzij je enkel langs opzij belicht met een snoot ofzo. Onderbelichten tot zwart, als je bgeint met een lichtgrijze achergrond zal dan toch moelijk worden denk ik.
Het middelste grijs lijkt me dan ook de logische keuze om nog alle kanten mee op te kunnen. Een lichtgrijze EN een donkergrijze is natuurlijk nog beter, maar ook weer duurder, en neemt meer plaats in.
Heb je ook weer een punt. Blijf het gewoon lastig vinden dat ik geen winkel kan vinden in de buurt die het op voorraad heeft zodat ik naar de daadwerkelijke kleur-tint/sterkte kan gaan kijken. Hier kijken ze je aan of ze water zien branden als je naar achtergrond rollen vraagt. En dan heb ik het niet over de "wij verkopen alleen maar compact camera" foto winkels, maar de zichzelf benoemde betere fotozaak. :/

vraag me af hoe de amateurs dat vroeger deden toen er nog geen Internet was....

[ Voor 4% gewijzigd door Joepv op 11-02-2009 15:49 ]

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:00

sapphire

Die-hard pruts0r

Nou fijn, ik heb zojuist m'n plu's en statiefen en swifels van FotoSG binnengekregen ( maandag besteld nu al in huis !) Hele mikmak opgezet...werken m'n triggers niet :?
Ik denk dat van de 100 test shots dat ze 1x beide goed afgingen en 25x alleen m'n nikon en 430EX niet :(
Erg raar aangezien alles goed werkte toen ik het vorige week testen. Dan bedoel ik dat 95% van de keren beide afgingen tot wel 30m.
Battereijen al vervangen en m'n 2e trigger al geprobeerd, 4 verschillende kanalen (4 channel triggers) maar niets schijnt ook maar iets uit te maken :?

Hier word ik niet vrolijk van.

ok na vrolijk verder zoeken heb ik eht gevonden....ze houden niet van oplaadbare baterijen (1,2V ipv 1,5v :( )

[ Voor 8% gewijzigd door sapphire op 11-02-2009 17:57 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Welk merk triggers hebben we het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:26
ralpje schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 11:30:
Ik ben op zoek naar een mening :)
Ik wil een simpel studiosetje gaan aanschaffen. Vanwege mijn (gebrek aan) budget neig ik naar de Falcon Eyes SS110F set, in combinatie met de RF 604 Trigger

Is dit een enigszins fatsoenlijk setje om mee te beginnen? Ik weet dat het vermogen niet genoeg gaat zijn om bijvoorbeeld full-body shots te gaan doen, maar daar heb ik toch niet de ruimte voor op zolder. Het gaat me met name om portretten. Kan ik hier als beginner enigszins mee uit de voeten om het flitsen onder de knie te krijgen, of moet ik toch uitzien naar wat anders?
110W kan ook wel genoeg zijn voor fullbody hoor, prima te doen. Het is vooral buiten waar je tekort komt, binnen heb je al snel genoeg vermogen. Iso 200 en je hebt al 2x meer power dan op iso100 etc. Goed belichten op iso400 en geen huidige dslr die je de ruis om de oren gooit, kortom, ruimte genoeg om genoeg te belichten lijkt me.
Maar ik denk niet dat het uberhaupt nodig is om boven iso200 uit te komen.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
ik wil voor mijn sb800 en sb28 ook een cactus setje aanschaffen
voor beide wil ik een ontvanger

kan ik beide flitsen aansturen met dit setje? in welke "remote" stand moeten ze staan dan.
Ik las ergens dat je sb800 niet zou werken met een v2s ontvanger?
Dat de sb800 alleen maar als master zou werken op de camera...
maar deze kan je toch gewoon op default M zetten, aansluiten en gaan..?
welk kabeltje heb ik dan nodig (pc-sync) welk type is dat ?

is er niets op RF die gebruik maakt van i-ttl ?

bedankt

[ Voor 9% gewijzigd door ionicdog op 11-02-2009 20:45 ]

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 15:21
ionicdog schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 20:15:
ik wil voor mijn sb800 en sb28 ook een cactus setje aanschaffen
voor beide wil ik een ontvanger

kan ik beide flitsen aansturen met dit setje? in welke "remote" stand moeten ze staan dan.
Ik las ergens dat je sb800 niet zou werken met een v2s ontvanger?
Dat de sb800 alleen maar als master zou werken op de camera...
maar deze kan je toch gewoon op default M zetten, aansluiten en gaan..?
welk kabeltje heb ik dan nodig (pc-sync) welk type is dat ?

is er niets op RF die gebruik maakt van i-ttl ?

bedankt
AFAIK iTTL werkt alleen middels voor-flitsen via het Nikon_CLS systeem. Op het moment dat je met radio-triggers werkt, zal de camera via de zender (op de hotshoe) een RF-signaal uitsturen, die domweg alle ontvangers (en gekoppelde flitsers) het signaal geeft "te knallen". Hierbij wordt dus GEEN informatie verzonden voor iTTL-informatie/CLS....
Je gaat dus met deze RF-triggers terug naar creatieve (handmatige!) flits-bediening.
Wil je iTTL benutten, dan zul je gewoon Nikon flitsers moeten aanhouden, en aansturen middels CLS...

Even update: de cactus V2s heb ik hier zojuist op mijn D80/D300 gehad, en een receiver aan de SB800: en wordt gewoon getriggerd.

[ Voor 5% gewijzigd door NielsTn op 14-02-2009 16:07 . Reden: update V2s & SB800 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Iemand ervaring met strobist spullen kopen bij Mpex?

Strobist.com raadt het statief LumoPro LP604 aan als goedkoper (en zelfs wat steviger) alternatief voor de Manfrotto 5001b uit de startpost, maar deze wordt alleen bij Mpex aangeboden (is huismerk).

In combinatie met de Westcott 109 cm witte paraplu die een double fold heeft, zou het een mooie compact-combinatie-oplossing zijn, die je in NL shops volgens mij niet echt kan krijgen

Op de site kunnen ze alleen pas informatie geven over de verzendkosten als je de order daadwerkelijk geplaatst hebt. Ik wil het graag van te voren weten om te kijken of het interessant genoeg is om daar te bestellen. De overige producten zijn ook goedkoper dan fotoSG (zelfde prijs maar dan in dollar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:24
vanardenne schreef op maandag 16 februari 2009 @ 00:31:
Iemand ervaring met strobist spullen kopen bij Mpex?

Strobist.com raadt het statief LumoPro LP604 aan als goedkoper (en zelfs wat steviger) alternatief voor de Manfrotto 5001b uit de startpost, maar deze wordt alleen bij Mpex aangeboden (is huismerk).

In combinatie met de Westcott 109 cm witte paraplu die een double fold heeft, zou het een mooie compact-combinatie-oplossing zijn, die je in NL shops volgens mij niet echt kan krijgen

Op de site kunnen ze alleen pas informatie geven over de verzendkosten als je de order daadwerkelijk geplaatst hebt. Ik wil het graag van te voren weten om te kijken of het interessant genoeg is om daar te bestellen. De overige producten zijn ook goedkoper dan fotoSG (zelfde prijs maar dan in dollar)
*kuch* : http://www.cameratools.nl...04%205-sect.%20Stand.html
en *kuch* : http://www.cameratools.nl...bare%20Paraplu%20ZwW.html?

Beide op voorraad... veel (aanschaf)plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Thanks! En stom dat ik dat zelf niet gevonden heb.

Wel bizar dat die witte paraplu 2 x duurder is dan bij mpex. Black covered nog een tientje erbij, is dat het waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
vanardenne schreef op maandag 16 februari 2009 @ 00:54:
Thanks! En stom dat ik dat zelf niet gevonden heb.

Wel bizar dat die witte paraplu 2 x duurder is dan bij mpex. Black covered nog een tientje erbij, is dat het waard?
Ik gok dat zij het ook gewoon bestellen via MPEX.... er nog wat marge opgooien et voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
GerardHenninger schreef op maandag 16 februari 2009 @ 00:56:

Ik gok dat zij het ook gewoon bestellen via MPEX.... er nog wat marge opgooien et voila.
Dat denk ik ook, maar dan zou je verwachten dat dat ook geld voor het statief, terwijl die prijs niet zo sterk verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

@wilmocs: Hoe is het afgelopen met je accu; werkt de tronix 2400ws wel goed met je Elinchrom set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 16:39

Xtremelead

powered by E-MU

firma PocketWizard komt vandaag met de release van hun nieuwe product
Zo te zien een transmitter incl hotshoe. Hopelijk ook wat betaalbaarder!

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnekort zal ik hier lustig mee gaan doen, heb namelijk een sb-600 met statief, en binnekort dan de d90, dan kan ik offshoe flitsen zonder triggers etc. Ben er over aan het denken om dan nog een sb-24 te kopen, dan heb ik 2 externe flitsers, en de ingebouwde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:19

-Sander-

///M Powerrrrrr

Afgelopen zaterdag zijn mijn spullen (met wat moeite) eindelijk binnengekomen, helaas zaten de flitsvoetjes + kabels niet in de doos dus die worden nog opgestuurd.

2x Statief, 2x Plu en 2x Manfrotto swivel
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/flits1.jpg

En nog even de hele set op de foto 8)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/flits2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Hoe wil je zonder trigger de SB-24 gaan aansturen? Ik zou dan een SB-26 nemen, die kun je laten triggeren met de flits van de SB-600.

[ Voor 7% gewijzigd door J3roen op 16-02-2009 12:34 . Reden: hotshoe != trigger ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Ik heb zojuist mijn eBay CTR-301 triggers binnen. Verrast door de snelle levering, vorige week zondag besteld. Nog niet uitgebreid getest, maar de eerste 10 shots geen enkele misfire met zowel 430ex als SB26. Ze zijn daarnaast ook lekker klein in vergelijking met de V2s!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
@ j3roen; ik heb de 2400ws nog niet binnen gehad jammergenoeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:39
Ik zal mijn setje ook eens een keer posten, ziet er goed uit. (mooi nog die schone pluutjes :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

vanardenne schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:34:
Ik heb zojuist mijn eBay CTR-301 triggers binnen. Verrast door de snelle levering, vorige week zondag besteld. Nog niet uitgebreid getest, maar de eerste 10 shots geen enkele misfire met zowel 430ex als SB26. Ze zijn daarnaast ook lekker klein in vergelijking met de V2s!
En die van mij ook binnen. Eindelijk, hoef ik ook niet meer te blijven kloten met die V2s.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Mijn nieuwste aanwinst via e-mail voor mijn strobist set zijn 2 Russische vrouwen. En na afloop poetsen ze ook nog de studio! :+

[ Voor 6% gewijzigd door Joepv op 16-02-2009 16:48 ]

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J3roen schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:00:
Hoe wil je zonder trigger de SB-24 gaan aansturen? Ik zou dan een SB-26 nemen, die kun je laten triggeren met de flits van de SB-600.
ja ik heb hier nog geen ervaring mee, ik zoek dus een relatief goedkope flitser van nikon zelf die ik remote kan triggeren door de d90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 19:40:
[...]

ja ik heb hier nog geen ervaring mee, ik zoek dus een relatief goedkope flitser van nikon zelf die ik remote kan triggeren door de d90.
Dat gaat je niet lukken met de SB-24, of je moet een trigger setje kopen. Volgens mij ga je ook een probleem hebben met het remote triggeren van een SB-26 met behulp van de SB-600.

Volgens mij werkt de camera door gegevens te versturen in de flits (als ik me niet vergis). Probleem is dat de SB-26 daarop gaat reageren ben ik bang door te flitsen voordat de eigenlijke flits plaats moet vinden.

Misschien kunnen de Nikon experts hier wat over zeggen verder. Ik kan me vergissen (misschien dat dat alleen is met TTL, en niet in manual).

--------------------------------------------------------------------

O ja, hebben jullie het nieuwe Falcon Eyes strobist spul gezien? Ik zag vandaag op de fotosg site dat ze dat nu ook verkopen. Kleine softbox, beatydishje, grids, snoots etc.

[ Voor 15% gewijzigd door J3roen op 16-02-2009 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
De SB-26 werkt prima als optical sensor. Ik gebruik het in combinatie met de 430ex. probleem is alleen dat de SB-26 wel in het zicht moet staan van de andere flits. Als je hem dus bijvoorbeeld achter het model zet, gaat hij vaak niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

thalyric

God

Eindelijk laat PW zich horen. Nieuwe producten van PW :

PocketWizard FlexTT5 and MiniTT1

Strobist heeft een heel lang post erover:

http://strobist.blogspot....tt5-and-minitt1-full.html

zucht .. kan niet wachten wanneer ze in NL zijn

[ Voor 10% gewijzigd door thalyric op 16-02-2009 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik ga over een tijdje toch maar voor de Radiopoppers zonder TTL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Ik heb niets aan TTL met studioflitsers :)

Ik hou het bij PW Multimax's en Skyports.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

vanardenne schreef op maandag 16 februari 2009 @ 22:31:
De SB-26 werkt prima als optical sensor. Ik gebruik het in combinatie met de 430ex. probleem is alleen dat de SB-26 wel in het zicht moet staan van de andere flits. Als je hem dus bijvoorbeeld achter het model zet, gaat hij vaak niet af.
Klopt, maar dat is precies wat ik bedoel. Omdat de D90 de popup flitser gebruikt om de SB600 te triggeren, en daarbij een preflash gebruikt om te communiceren met de SB-600 (iTTL), zal de SB-26 op zijn minst 2 keer getriggerd worden (denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Mwah, als deze dingen echt leuk betaalbaar zijn is het een mooie alles-in-één oplossing natuurlijk, misschien wat minder grote range dan de multimax's...

Helaas vrees ik dat de combinatie van 'mooie alles-in-een' en 'leuk betaalbaar' weer niet echt zal matchen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 08:08:
Mwah, als deze dingen echt leuk betaalbaar zijn is het een mooie alles-in-één oplossing natuurlijk, misschien wat minder grote range dan de multimax's...

Helaas vrees ik dat de combinatie van 'mooie alles-in-een' en 'leuk betaalbaar' weer niet echt zal matchen :P
Met ^^ (helaas). De instapsetjes die genoemd worden in het strobist topic zijn toch nog altijd het meeste bang for buck als je wilt beginnen met strobist imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremelead

Xtremelead

powered by E-MU

Henk schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 08:08:

volgens meneer D. Hobby worden ze waarschijnlijk zelfs wat duurder dan de huidige PW's
Prices TBA, but the Mini is said to be about 15% more than a Plus II, with a Flex coming in at a little higher than that.

JA JIJ!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

(UPDATE: $199 for the MiniTT1, $219 for the FlexTT5.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik ergens niet snap is het volgende:

Het TTL systeem geeft informatie door aan de flitser (oa. de afstand van je camera tot je onderwerp, als je lenzen afstandsinformatie doorgeven althans)...

Als je nu een PW gebruikt, die de TTL informatie doorgeeft, moet je flitser dan evenver van je onderwerp staan als je camera ? maw, als ik bv met een telelens een portret wil schieten en +/- 7m van m'n onderwerp sta, moet ik m'n flitsunit dan ook ongeveer 7m van m'n onderwerp zetten ? als ie dichter staat krijg je toch een overbelichting ? :+

iemand die dat even kan verduidelijken ? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremelead

Xtremelead

powered by E-MU

het lijkt er volgens de review op strobist op dat de PW het TTL signaal oppakken en kunnen aanpassen, wellicht ook aan de afstand tussen camera-object en camera-flitser?

JA JIJ!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 08:55:
wat ik ergens niet snap is het volgende:

Het TTL systeem geeft informatie door aan de flitser (oa. de afstand van je camera tot je onderwerp, als je lenzen afstandsinformatie doorgeven althans)...

Als je nu een PW gebruikt, die de TTL informatie doorgeeft, moet je flitser dan evenver van je onderwerp staan als je camera ? maw, als ik bv met een telelens een portret wil schieten en +/- 7m van m'n onderwerp sta, moet ik m'n flitsunit dan ook ongeveer 7m van m'n onderwerp zetten ? als ie dichter staat krijg je toch een overbelichting ? :+

iemand die dat even kan verduidelijken ? :X
Nope.

Je mist het punt van TTL een beetje... Bij TTL wordt er door de lens gemeten wat er aan licht op je sensor valt. Ook bij wireless flitsen kan een flitser communiceren met je body, het principe blijft immers hetzelfde. Je flash vuurt een proefflits af op een bepaalde, bekende sterkte, en je body communiceert terug hoeveel te zwak of te sterk die flits was (om tot een goede lichtmeting te komen). Of dat je flitser vervolgens nou náást je onderwerp, op je body, of 20 meter van je onderwerp af staat, doet voor dit hele systeem erg weinig terzake :)

Het enige complexe dat om de hoek komt kijken is hoe je de cam en de flash laat communiceren, maar daar zijn oplossingen voor te verzinnen door bijvoorbeeld lichtsignalen (Canon / Nikon wireless) en kennelijk nu ook via radio, zoals PW het opgelost heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door Henk op 17-02-2009 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

juist ja!
ik was duidelijk wat in de war met het doorgeven van afstandsinformatie :+

thx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleWan
  • Laatst online: 11-09 14:26
J3roen schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 08:03:
[...]
daarbij een preflash gebruikt om te communiceren met de SB-600 (iTTL), zal de SB-26 op zijn minst 2 keer getriggerd worden (denk ik).
Je kan bij de SB-26 de optical sensor op delay mode zetten om de TTL flitsen te negeren en mee te triggeren op de hoofdflits.

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Henk schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 09:13:
[...]
Je flash vuurt een proefflits af op een bepaalde, bekende sterkte, en je body communiceert terug hoeveel te zwak of te sterk die flits was (om tot een goede lichtmeting te komen).
[noob alert]

Die proefflits, wordt die een miliseconde voor de eigenlijke flits afgevuurd of is dat een handeling die je zelf moet uitvoeren? Ik vraag dit omdat ik op mijn body altijd zie dat er te weinig licht is als ik een externe flitser gebruik.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Kijk dat is handige functie dan :) Zelf niet nodig met canon, maar goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardHenninger schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 04:59:
dat niet, maar wel tot 1/8000s op je strobe.kunnen poppers ook, maar toch.
daarbij tot 1/500s syncen, handig voor cams die dat nu niet ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Laatst online: 16-01-2013
TTL is idd onzin. Wil je zelf volledige controle, ben je het weer kwijt doordat je ttl gebruikt. Meest onbetrouwbare systeem ooit, altans op de pentax.

Ook hispeed sync is fijn!

Het grootste nadeel van deze nieuw PW is dat ze alleen met Canon flitsers werken. Ofwel je hebt er geen z#k aan als je vivitars, sunpaks, nikons ofzo hebt.

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TTL is prima, maar werkt niet voor strobes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Toch begin ik de laatste tijd wat meer gecharmeerd te raken van 't canon e-ttl systeem, vooral omdat je er zo snel mee kan werken. Alles is op je master flitser in te stellen en als je de nukken eenmaal leert kennen is 't best consistent. Ook als je een ceremoniemeester ofzo zo'n slaveflister in de handen drukt heb je nog alle controle en hoef je je bovendien geen zorgen te maken over de afstand tussen flitser en onderwerp.
Dit is daar een mooie aanvulling op (eindelijk betrouwbare communicatie) en gezien de kleine meerprijs tov de ouderwetse pocketwizards zou ik nu niet zo snel meer voor de 'oude' kiezen.

Als je dat hele ettl niet gebruikt kan je mss beter een setje skyports of de tegenwoordig redelijk betrouwbare ebay triggers gebruiken.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

GerardHenninger schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 04:59:

Ik hou het bij PW Multimax's en Skyports.
kwam nog een leuke artikel tegen (http://www.robgalbraith.c..._page.asp?cid=7-9884-9903) en zag een quote
To use the MiniTT1 as a transmitter in a wireless TTL setup, the receiver unit must be a FlexTT5. For other uses, such as triggering a studio strobe or firing a remote camera, the receiver can be any PocketWizard capable of performing these tasks now, including the Plus II or MultiMAX.
dus als je een unit heb met ingebouwde PW, zou je je studiostrobe dan ook kunnen triggeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

thalyric schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 12:21:
[...]

dus als je een unit heb met ingebouwde PW, zou je je studiostrobe dan ook kunnen triggeren?
Wat bedoel je met unit? Je bedoelt een studioflitser met ingebouwde PW? Zo ja, dan kun je die triggeren. Maar ik wist niet dat er flitsers bestonden met ingebouwde PW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

ja hoe heet dat ook alweer ... bedoel niet de flitser zelf, maar je koppelt de studioflitser aan een unit die ook stroom levert en gelijk ook de ontvanger is (ingebouwde PW).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

powerpack; ja werkt ook, de trigger regelt het hypersync verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
Het PW topic even gemerged met het strobist topic. Het past hier prima en zo houden we de informatie een beetje bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

DeFeCt schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 10:11:
[...]
[noob alert]

Die proefflits, wordt die een miliseconde voor de eigenlijke flits afgevuurd of is dat een handeling die je zelf moet uitvoeren? Ik vraag dit omdat ik op mijn body altijd zie dat er te weinig licht is als ik een externe flitser gebruik.
Is mijn vraag zooo noob dat we hem maar gewoon overslaan? :/

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
DeFeCt schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 15:07:
[...]

Is mijn vraag zooo noob dat we hem maar gewoon overslaan? :/
Een beetje wel ja ;) :P

Maar die proefflits wordt idd vlak voor je eigenlijke flits afgevuurd. Het is simpel: proefflits, cam doet lichtmeting, smijt sluiter open, belichting + definitieve flits, sluiter weer dicht.

Hoe bedoel je dat je body 'te weinig' licht ziet? Hij flitst te hard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Henk schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 15:25:
[...]
Hoe bedoel je dat je body 'te weinig' licht ziet? Hij flitst te hard?
Nee de lichtmeter (?) geeft aan dattie onderbelicht is. De indicator in je zoeker en op je display zeg maar..

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
DeFeCt schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 15:43:
[...]

Nee de lichtmeter (?) geeft aan dattie onderbelicht is. De indicator in je zoeker en op je display zeg maar..
Staan je settings dan niet gewoon vast? Bijvoorbeeld M, of Av met sluiter op syncspeed (1/250e).

Of per ongeluk je FEC op -1 ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
thalyric schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 12:21:
[...]
kwam nog een leuke artikel tegen (http://www.robgalbraith.c..._page.asp?cid=7-9884-9903) en zag een quote

[...]
Yep... leuk... maar dan nog hoef ik die nieuwe PW's niet :)
J3roen schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 12:36:
[...]
Wat bedoel je met unit? Je bedoelt een studioflitser met ingebouwde PW? Zo ja, dan kun je die triggeren. Maar ik wist niet dat er flitsers bestonden met ingebouwde PW.
o.a. Profoto generators :)

Gewoon Elinchrom + Skyports, kan je op afstand (vanaf camera of PC) je flitsers nog instellen ook :)
Profoto heeft tegenwoordig ook z'n systeem genaamd "Air".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Henk schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 15:51:
[...]
Staan je settings dan niet gewoon vast? Bijvoorbeeld M, of Av met sluiter op syncspeed (1/250e).
:+ * DeFeCt zoekt een hoekje en gaat zich een beetje zitten schamen... what was I thinking!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
Moahha...er is een nieuwe flits op de markt..gemaakt door de mensen uit china die OOK die goedkope triggers maken. Men denkt dat de prijs zo'n 40 dollar gaat worden...dan koop ik er direct 4 :P

De link

en het topic op strobist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Laatst online: 08-06-2023
sapphire schreef op zondag 08 februari 2009 @ 23:27:
Gadgetinfinity.com idd, daat zijn de vivitars een euro of 73~74

Je moet idd welg eluk hebben emt een nikon op marktplaats tegenwoordig, ik heb voor mijn SB-24 40 euro betaald. Dat vond ik nogwel te doen maar er waren zat ads waar 50+ werd geboden....belachelijk eigenlijk maargoed...wet van vraag&aanbod he ;)
Ik heb net een 2dehandse SB25 voor 30 EUR + 6 eur verzend gekocht.
Dus nu gewoon hotshoe adapter kopen als ik em op m'n Canon wil gebruiken (manueel) ?
Ik ben bezig met al de fliters te verzamelen, dan pas ga ik triggers en paraplus enzo kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Net een shoot gehad met de Man zonder Schaduw voor Ape Magazine:

Afbeeldingslocatie: http://www.jg-photography.nl/photo/view/811284a3ff/format:tweakers

Setup:

1x 430EX achter om de muur te verlichten
1x SB26 camera links met 60x60 softbox (Keylight)
1x SB26 camera rechts met translucent umbrella (fill light)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Heel netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J3roen schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 23:42:
Net een shoot gehad met de Man zonder Schaduw voor Ape Magazine:
misschien volgende keer je cam recht houden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 08:38:
[...]

misschien volgende keer je cam recht houden ?
Zulke opmerkingen heb ik in ieder geval weinig aan. Het schuine vind ik hier zelf bijv. toegevoegde waarde, jij blijkbaar niet. Maar zo'n one-liner schiet zelden op. Geef of iets uitgebreider commentaar, of laat het achterwege.

Jeroen, ik vind het ook een prettig shot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A

Pssst...

http://cgi.ebay.com/ws/eB...3&ssPageName=STRK:MESC:IT

Eerste die ze verkoopt...zou nog even wachten ;)...de inkoop prijs is namelijk 30 dollar..moet goedkoper kunnen dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Frank|A op 18-02-2009 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:05
Ik ben het wel met Bakman eens in dit geval. De pose en de achtergrond passen IMHO niet bij de schuine compositie. Als je de pose wat minder statisch is of als er in de achter grond lijnen zijn die je wil benadrukken dan zou het wel wat kunnen toevoegen, maar dat is in dit geval niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door de kleurige achtergrond en de schuine stand van de camera i.c.m. de statische houding van het model, vind ik het een geslaagde shot.
Het geeft voor mij een bepaalde dynamiek aan de foto die je met een rechte stand niet zou krijgen denk ik.

Het enige wat ik aan te merken heb is dat het logo van Ape Magazine (waar het toch wel om gaat in deze foto) op de achtergrond blijft.
Waarom niet het model de andere kant op laten staan zodat het logo meer naar voren komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

@bakman: Bedankt voor je inhoudelijke commentaar :P

Er is bewust voor deze compositie gekozen, er zijn ook foto's recht genomen maar deze kwam er het beste uit. Ik ben wel benieuwd hoe het er in het blad eruit ziet :)

@F.Jacobse:
Daar heb je een heel goed punt, ik heb ook wel foto's met het logo perfect in beeld die ook goed gelukt zijn. Maar uiteindelijk is dit hem toch geworden in overleg met de opdrachtgever (overigens niet Ape Magazine zelf)

Het is toch erg leuk om elke keer weer nieuwe dingen te leren. In je hoofd werkt het vaak toch een stuk anders dan in de praktijk :)

[ Voor 45% gewijzigd door J3roen op 18-02-2009 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:55
Tip voor iemand die nog spullen zoekt: veiling met fotostudio spullen

Afbeeldingslocatie: http://www.troostwijkauctions.com/upload/78/12147/652134/2.JPG

[ Voor 59% gewijzigd door vandermark op 18-02-2009 16:36 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een review van de nieuwe Pocket Wizards door Rob Glabraith verschenen:
http://www.robgalbraith.c..._page.asp?cid=7-9884-9903

Aardig stukje en brengt gelijk wat zaken aan het licht die wat minder positief zijn dan het verhaal van David Hobby.

* Hypersync (synchro sync) van de 5D2 kan niet hoger dan 1/250th, dus slechts 1/3 stop winst.
* 40D en 50D niet hoger dan 1/320
* 1D MKIII 1/500th met een hele kleine banding boven en onder
De TT1 en TT5 gesandwitched tussen een 5D2 en een 420 of 580 werkt nog niet goed
2e gordijn flitsen is nog niet geimplementeerd (waarschijnlijk later via een firmware update)
Bij een 30D krijg je de boel niet meer automatisch aan, wanneer de 30D in zijn slaapstand gaat.

Desalnietemin, toch redelijk interessant. Leverbaar in Europa tegen het eind van maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Iemand ervaring met de PT-04 van Blazzeo die op DealExtreme staat (link)?

Ik heb een Canon 430EX II en 2 Nikon SB-25's. Met de 430EX schijnen veel problemen te zijn met triggers maar op deze trigger schijnt hij het te doen.

Verder, zijn al die receivers nou echt zo ontzettend gammel? Deze receivers hebben dus weer net geen PC poort ;(
Als er echt een grote kans is dat m'n flitsers op de grond gaan lazeren kijk ik liever even verder of trek ik flink wat meer geld uit voor een Cactus setje bij konijnenburg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
Weet niet of ik deze vraag hier kan plaatsen maar dan hoor ik het wel. Ik ben voor vrijdag op zoek naar een extra assistent voor een fotoshoot in amsterdam. Het is voor een magazine en het onderwerp is een groep flatland bmxers. Als je intresse hebt, even een mailtje sturen.

Als dit hier niet hoort mijn excuses alvast maar zit in hoge nood!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
@Radiant: Hmm, aan de reviews te lezen is 't geen verkeerd spul. Voor die 18 dollar kan je je er geen buil aan vallen, ik ga ze bestellen :).

[ Voor 3% gewijzigd door mcdronkz op 18-02-2009 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
Radiant schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 22:10:
Iemand ervaring met de PT-04 van Blazzeo die op DealExtreme staat (link)?

Ik heb een Canon 430EX II en 2 Nikon SB-25's. Met de 430EX schijnen veel problemen te zijn met triggers maar op deze trigger schijnt hij het te doen.

Verder, zijn al die receivers nou echt zo ontzettend gammel? Deze receivers hebben dus weer net geen PC poort ;(
Als er echt een grote kans is dat m'n flitsers op de grond gaan lazeren kijk ik liever even verder of trek ik flink wat meer geld uit voor een Cactus setje bij konijnenburg..
Ikzelf heb via Ebay de PT-04 CN besteld. Zijn platte versies die dus niet kunnen breken en dus rechtstreeks tussen de camera en het statief mogen. Er gaan gewone AAA batterijen in.
Bij mij werken ze 100% perfect met m'n Canon 450D, Canon 430EZ, Canon 430EX II en Nikon SB-26. Geen enkele keer dat ze niet of verkeerd flitsen...
Niet te verwarren met PT-04 TM, want die zijn wel heel breekbaar (is zoals die op dealextreme dus), en ook niet met de CTR301 ofzo, want die hebben geen AAA batterijen maar CR2 ofzo (duur en moeilijker te vinden in herlaadbare variant).
Heb mijn triggers besteld bij deze Ebay-winkel (kan je 1 zender met meerdere ontvangers tegelijk bestellen):

SHOP

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

@wilmocs: hoe laat is die shoot? ik heb wel interesse, maar moet even kijken of ik het kan combineren met mijn werk.

• wilmocs
GH heeft gelijk ;)

[ Voor 90% gewijzigd door wilmocs op 19-02-2009 15:44 ]

• GerardHenninger
wilmocs schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 14:25:
vanaf 11:30 tot uurtje of 17:00

meeten @ centraal station... als je kan moet je maar even bellen: 06 xx xx xx xx xx
Ik zou dit soort zaken via mail of een DM doen.
Werving (en selectie) mag volgens mij sowieso niet op GoT

EDIT:

Heb net voor 250 euro aan strobist spul gekocht... min of meer voor "jullie". Als het binnen is maak ik een review (of ik nodig Nik uit voor een video :P )

[ Voor 19% gewijzigd door GerardHenninger op 19-02-2009 17:39 ]

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Tunboy schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 23:57:
[...]

Ikzelf heb via Ebay de PT-04 CN besteld. Zijn platte versies die dus niet kunnen breken en dus rechtstreeks tussen de camera en het statief mogen. Er gaan gewone AAA batterijen in.
Bij mij werken ze 100% perfect met m'n Canon 450D, Canon 430EZ, Canon 430EX II en Nikon SB-26. Geen enkele keer dat ze niet of verkeerd flitsen...
Niet te verwarren met PT-04 TM, want die zijn wel heel breekbaar (is zoals die op dealextreme dus), en ook niet met de CTR301 ofzo, want die hebben geen AAA batterijen maar CR2 ofzo (duur en moeilijker te vinden in herlaadbare variant).
Heb mijn triggers besteld bij deze Ebay-winkel (kan je 1 zender met meerdere ontvangers tegelijk bestellen):

SHOP
Kijk, dat is precies wat ik zoek _/-\o_ Als ik de foto's mag geloven zelfs nog met een pc poort op de receiver.
Ik heb meteen een setje met 3 receivers besteld.

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Radiant schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 18:32:
[...]

Kijk, dat is precies wat ik zoek _/-\o_ Als ik de foto's mag geloven zelfs nog met een pc poort op de receiver.
Laat effe weten hoe het bevalt, dan ga ik die Blazzeo's testen.

• vanardenne
  • Niet online
Tunboy schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 23:57:
[...]

Ik heb de CR2 batterijen voor mijn CTR301 triggers vrij goedkoop gehaald bij DX.

Doordat ze CR2 batterijen gebruiken zijn de receivers wel nog nog platter, wat voor mij de doorslag gaf. Aangezien je ze nu ook gewoon tussen je statief en flash kan plaatsen had ik een PC poort ook niet nodig.

• vanardenne
  • Niet online
Ik heb een vraag over reflectieschermen.

Ik wil er één aanschaffen, maar heb nog twee keuzes te maken waarbij ik benieuwd ben naar jullie mening:

- De Linkstar 5-in-1 versie reflectieschermen bieden standaard de kleuren Goud, Zilver, Wit, Diffuus. Je kan vervolgens kiezen voor een uitvoering met als vijfde kleur Wave (zongeel) of Zwart. Volgens mij heb ik de werking van beide wel helder (black om licht te blokken & Wave is de softe versie van Goud zoals Wit dat van Zilver is?) maar omdat ik nog nooit gewerkt heb met reflectieschermen kan ik niet zo goed inschatten wat het handigst is om te hebben.

- Je kan kiezen voor een ronde en rechthoekige variant. Mij lijkt het dat de ronde variant een betere keuze is. Immers, de ronde variant van 110cm biedt meer oppervlakte dan de rechthoekige variant van 071x112cm. Ongetwijfeld zie ik iets over het hoofd en ben daarom benieuwd in wat voor situaties een rechthoekige variant een voordeel biedt.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:25

Zoefff

❤ 

Uit een recent topic in LA en algemene activiteit in ons subforum Fotoworkflow (FGW) blijkt dat dit nog steeds relatief onbekend is en soms niet geheel duidelijk wat er nu precies onder de workflow valt, en wat er dus allemaal thuis hoort in FGW. We zullen de komende tijd wat actiever 'reclame' maken voor FGW zodat dit subforum net zo mooi kan bloeien als de rest van de fotografie fora. Onderdeel van deze 'campagne' is het verplaatsen van topics die momenteel ergens anders staan, maar eigenlijk beter in FGW passen. Dit topic valt daar ook onder. Bij deze dus een move naar FGW!

Mocht je hier nog vragen of opmerkingen over hebben, stel die dan graag in een van de feedback topics of per DM. Niet in dit topic, om onnodige vervuiling te voorkomen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Joepv
GerardHenninger schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 14:36:
[...]
Heb net voor 250 euro aan strobist spul gekocht... min of meer voor "jullie". Als het binnen is maak ik een review (of ik nodig Nik uit voor een video :P )
Zijn de GoTertjes natuurlijk heel blij mee, maar heb jij geld over ofzo? Of verkoop je dat weer door? Tenzij je een gewone baan hebt en (semi)pro fotografie er langs doet, dan rolt het geld binnen :9

• GerardHenninger
Joepv schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 22:37:
[...]
Zijn de GoTertjes natuurlijk heel blij mee, maar heb jij geld over ofzo? Of verkoop je dat weer door? Tenzij je een gewone baan hebt en (semi)pro fotografie er langs doet, dan rolt het geld binnen :9
Misschien verkoop ik het... misschien niet, geen idee.
Daarnaast zit ik volgend maand een paar weken in Miami voor werk dus dan is het handig om het misschien mee te nemen (alhoewel ik ook daar gewoon Elinchrom spul heb liggen).

Maar ik werk hard en heb klanten die geen last hebben van de recessie, laten we het daar op houden :)

[ Voor 15% gewijzigd door GerardHenninger op 19-02-2009 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
Cool gerard.. ben benieuwt
was het topic ineens kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Frank|A schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 13:27:
Cool gerard.. ben benieuwt
was het topic ineens kwijt!
Ja ik ook... :S
* GerardHenninger schopt Kraagjes en Henk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Beetje mijn schuld ook wel, actually :$

Het schijnt dat we het al jaren fout doen in FG, en FGW eigenlijk veel interessanter is dan FGA. In concept dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:25

Zoefff

❤ 

GerardHenninger schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 14:02:
[...]

Ja ik ook... :S
* GerardHenninger schopt Kraagjes en Henk!
Maak dan ook gebruik van jouw topicoverzicht en Topics in category 'Fotografie'! :Y)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
Radiant schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 18:32:
[...]

Je zal er zeker geen spijt van krijgen.

Verschil in versie met AAA en CR2 batterijen is volgens mij verwaarloosbaar, voordeel van AAA is dat je ook Eneloops of Recyko's kan kopen en dus oplaadbare batterijen hebt die lang meegaan en niet vanzelf meegaan. Of bestaat dat ook in CR2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag wat stuff binnen gekregen, maar wel 1 probleempje. De Hama kabels waren niet de goede (had niet de goede besteld...)

Ik had male/male kabels nodig, niet male/female om met die cactus dingen aan de gang te gaan. Klopt het nou dat als ik zulke dingen bestel ik de female wel makkelijk daar in kan steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij niet. Daar moet ook een male connector in als ik me niet vergis.
Deze heb je nodig http://www.fotosg.nl/product_info.php?products_id=6274

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:19

-Sander-

///M Powerrrrrr

Afgelopen week heb ik de nalevering gehad van mijn spullen. Vandaag was het tijd om mijn ideeën waar te maken :)
Ik heb een setje PT-04 triggers waar geen pc contact op zit, deze wilde ik wel graag hebben omdat mijn SB-24's dan niet meer zo wankel staan.

Dus ik heb een setje Linkstar hotshoe statief houders met kabel besteld zodat ik alleen nog maar een adapter in de PT-04 triggers hoefde te maken. Helaas kon ik nergens op internet een 1,5mm adapter vinden die ik in de triggers kon solderen, dus maar besloten om de Linkstar adapter uit elkaar te halen en daar de 1,5mm adapter van te gebruiken.

De triggers..
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/diy/mod1.jpg

Linkstar hotshoe adapter met kabel..
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/diy/mod2.jpg

Uitelkaar gehaald voor de 1,5mm adapter..
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/diy/mod3.jpg

Trigger uitelkaar gehaald..
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/diy/mod4.jpg

Gaatje geboord voor de 1,5mm adapter
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/diy/mod5.jpg

En even passen..
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/diy/mod6.jpg

Dan maar solderen..
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/diy/mod7.jpg

Nadat de eerste gelukt was (en getest) gelijk de 2e ook maar gedaan..
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/diy/mod8.jpg

En in actie! _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/diy/mod9.jpg

Nu nog even opzoek naar een paar bandjes zodat ik die aan de ontvanger kan maken en aan het statief kan hangen.

[ Voor 3% gewijzigd door -Sander- op 21-02-2009 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Alfa_146 schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 14:45:
...
Nu nog even opzoek naar een paar bandjes zodat ik die aan de ontvanger kan maken en aan het statief kan hangen.
Mooie mod!! :9
Voorlopig heb ik de Cactus V2s via een stukje touw aan het statief gehangen, gewoon van dat fijne bindtouw (ca 2 mm dik). Even door het voetje van de hotshoe gehaald (waar bij mij een gat van ca 4 mm reeds voorhanden is), en knoopje d'r in en voila: een lusje om de receiver aan de knop van het statief/swivel te hangen :)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
vanardenne schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 20:00:
Ik heb een vraag over reflectieschermen.

Ik wil er één aanschaffen, maar heb nog twee keuzes te maken waarbij ik benieuwd ben naar jullie mening:

- De Linkstar 5-in-1 versie reflectieschermen bieden standaard de kleuren Goud, Zilver, Wit, Diffuus. Je kan vervolgens kiezen voor een uitvoering met als vijfde kleur Wave (zongeel) of Zwart. Volgens mij heb ik de werking van beide wel helder (black om licht te blokken & Wave is de softe versie van Goud zoals Wit dat van Zilver is?) maar omdat ik nog nooit gewerkt heb met reflectieschermen kan ik niet zo goed inschatten wat het handigst is om te hebben.

- Je kan kiezen voor een ronde en rechthoekige variant. Mij lijkt het dat de ronde variant een betere keuze is. Immers, de ronde variant van 110cm biedt meer oppervlakte dan de rechthoekige variant van 071x112cm. Ongetwijfeld zie ik iets over het hoofd en ben daarom benieuwd in wat voor situaties een rechthoekige variant een voordeel biedt.
Iemand misschien nog een advies aangaande de reflectieschermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
Rechthoekig is het beste..dan kan je fullbody ook belichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Frank|A schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 21:06:
Rechthoekig is het beste..dan kan je fullbody ook belichten.
Maar ik neem aan dat je dan bedoelt dat je de rechthoekige versie neemt die groter is dan de ronde? Want anders zou je juist minder oppervlakte kunnen belichten lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Het spijt me, maar op deze manier is het gewoon spam.
Link de volgende direct door naar de informatie: http://www.sonicartistry..../softbox_instructions.htm

[ Voor 72% gewijzigd door ThunderNet op 23-02-2009 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Zoals eerder gezegd, heb ik wat strobist spul gekocht :
- Dan kan ik review maken of eventueel laten zien tijdens een nieuwe "workshop"
- Ik zit volgende maand in het buitenland en ondanks dat d'r studiomateriaal voor me is gehuurd vind ik het wel een geruststellend idee als ik zelf (als backup) nog wat mobiel spul bij me heb.

Het volgende maal twee (dan heb ik in totaal 4 setjes).

Afbeeldingslocatie: http://temp.servervangerard.nl/gear/20090224_got_0006.jpg

- BongoTies
- LumoPro Umbrella Swivel
- Westcott 43" Opvouwbare Paraplu Z/W
- Manfrotto Lightstand (001B)

De BongoTies zijn een alternatief voor Ball Bungees. De swivel leek (en IS!) me handiger dan de Manfrotto swivel aangezien op de LumoPro meteen een hotshoe zit. Daarnaast is hij wat kleiner en minder zwaar. De plu heb ik gekocht omdat hij ingeklapt heel compact is, zie ook foto hieronder. Daarnaast is het een difuus EN reflectie plu, wat een uitvinding :P
De Manfrotto 001B is niet bijzonder, gewoon een klein (en prijzig) statief.

Waar het me deze keer voornamelijk om ging was de grootte van het geheel, het geheel is compact en mobiel, en daar gaat het o.a. om bij Mr Strobist. Ik zie de laatste tijd teveel "strobist"-fotografen die gewoon met 4 tassen op stap gaan naar een shoot (twee bekende strobist-belgen bijvoorbeeld). Dat neemt het hele voordeel van het strobist-idee weg naar mijn idee; mobiel, "goedkoop" en compact. Sterker nog, soms nemen ze meer spul mee dan ik als ik naar een shoot ga; en ik schiet met studiofliters, generators, echte beauty dishes, grote octaboxen etc etc.

Anyway, compact dus :
Afbeeldingslocatie: http://temp.servervangerard.nl/gear/20090224_got_0007.jpg

Setup :
Afbeeldingslocatie: http://temp.servervangerard.nl/gear/20090224_got_0008.jpg

Close-up :
Afbeeldingslocatie: http://temp.servervangerard.nl/gear/20090224_got_0009.jpg

Dus.... nu wachten op Nik of mezelf voor een video-review :P
Ik heb overigens meer besteld maar dat was blijkbaar niet op voorraad (ondanks dat de sites iets anders lieten zien) |:(

[ Voor 4% gewijzigd door GerardHenninger op 13-04-2009 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Die Bongos heb ik ook (een van de eerste Strobist setjes bij MPEX gekocht, toen dat spul allemaal niet tot nauwelijks in NL te verkrijgen was) maar kunnen wat mij betreft zo de prullenbak in. Vervelende ondingen... heb de ball bungees van een vriend laatst in handen gehad en die waren toch een stuk handiger in gebruik.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparkOne
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-08 16:27
ik heb dit afgelopen zondag weer een leuke sessie gedaan met Linda.
Gemaakt met Canon 400D, Sigma 24-70 F2.8, Canon speedlite 430 EX, Canon speedlite 540 EZ, PT-04 triggers en 105 cm 5 in 1 reflectiescherm mbv houder. Heb geprobeerd de achtergronden extra licht te maken met 1 flitser en de andere in een hoek van '45 maar ook een aantal clambshots waarbij 2 flitsers recht voor het model stonden waarbij de onderste flitser de helft minder krachtig was dan de bovenste. Als achtergonden heb ik een wit doek gebruikt maar ook een zandkleurige achtergrond.

# 1
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3600/3301157629_ffa75ca727.jpg

# 2
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3483/3301997234_039140b216.jpg

# 3
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3375/3301986096_06206467e7.jpg

# 4
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3310/3301163107_000c00d4ff.jpg

# 5
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3633/3301159929_3d455d2260.jpg

Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
SparkOne schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 12:53:
ik heb dit afgelopen zondag weer een leuke sessie gedaan met Linda.
Gemaakt met Canon 400D, Sigma 24-70 F2.8, Canon speedlite 430 EX, Canon speedlite 540 EZ, PT-04 triggers en 105 cm 5 in 1 reflectiescherm mbv houder. Heb geprobeerd de achtergronden extra licht te maken met 1 flitser en de andere in een hoek van '45 maar ook een aantal clambshots waarbij 2 flitsers recht voor het model stonden waarbij de onderste flitser de helft minder krachtig was dan de bovenste. Als achtergonden heb ik een wit doek gebruikt maar ook een zandkleurige achtergrond.

# 1
[afbeelding]

# 2
[afbeelding]

# 3
[afbeelding]

# 4
[afbeelding]

# 5
[afbeelding]
Nummer 3! Goed bezig Jeroenski!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
GerardHenninger schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 02:17:
Ik zie de laatste tijd teveel "strobist"-fotografen die gewoon met 4 tassen op stap gaan naar een shoot (twee bekende strobist-belgen bijvoorbeeld). Dat neemt het hele voordeel van het strobist-idee weg naar mijn idee; mobiel, "goedkoop" en compact. Sterker nog, soms nemen ze meer spul mee dan ik als ik naar een shoot ga; en ik schiet met studiofliters, generators, echte beauty dishes, grote octaboxen etc etc.
Ja, het hele strobist is uit het verband gerukt. Zag laatst in een moment van verveling een strobist filmpje op YouTube waarbij ze complete studio kits met dikke softboxen mee namen. Het voordeel van strobist is juist dat je met je plu+statief+580 zo het vliegtuig in stapt en niet nog een stoel extra moet betalen voor de sherpa :)

Zie ik het trouwens goed dat je op de 580ex mkII een flits-touwtje kunt pluggen? Of is dat een DIY constructie?

[ Voor 6% gewijzigd door Joepv op 24-02-2009 14:08 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 26 Laatste

Let op:
Laat je set-up zien als je een foto plaatst!