Algemeen Studio/Strobist Topic

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Nomad

https://www.amazon.de/God...592&sr=8-1&keywords=ad200 Maar liefst € 80,- goedkoper dan onze NL winkels ;)

Of voor dezelfde prijs inclusief wat extra accesoires ( Wel langere levertijd)

https://www.amazon.de/God...708&sr=1-4&keywords=ad200

[ Voor 40% gewijzigd door Greatsword op 04-10-2017 19:48 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Zijn er hier meer gebruikers van de software Set.a.light 3D Studio?

Heb sinds gisteren de trial versie draaien (basic) en ik ben zeer onder de indruk van de mogelijkheden.

Op deze manier kan je van te voren je fotoshoots visualiseren of juist experimenteren met dingen die je in de praktijk zou willen doen.

Het programma is super veelzijdig met templates, modellen, poses, en zowat elke lichtvervormer.
De basis versie kost een kleine 40,- dus na de demo valt me dat nog reuze mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Greatsword op 16-12-2017 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-08 15:43

CasGas

.

Ik ben eigenlijk opzoek naar een octabox om eens mee te stoeien. Nu heb ik een mooie gezien op Ebay van Phot-r:

https://www.ebay.nl/itm/P...neycomb-Grid/252838522350

Kwaliteit (wat ik er over kan vinden) is niet heel gek en kost niet belachelijk veel. Deze is dan met Elinchrom adapter voor thuis en heb dan alleen nog een speedlite adapter erbij nodig zodat ik het ook mee kan nemen naar buiten. Grid zit er ook nog bij, dus het is wel compleet. Ik ga niet 10x per dag naar buiten met dat ding, eerst maar eens kijken of het bevalt voordat ik door ga voor iets beters (als dat überhaupt nodig is)

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 10:55
Binnenkort moet ik, samen met 2 anderen, op de fotoclub waar we lid van zijn een doe-avond verzorgen. De keuze is gevallen op portret fotografie m.b.v. een self-made studio. Nu was ik even door de OP aan het kijken maar het viel me op dat de links naar meerdere plaatjes dood zijn :(.

Nu is de OP al redelijk op leeftijd maar ik vermoed dat de inhoud nog redelijk actueel zal zijn.. Zijn deze dode links wellicht te fixen door de TS of een moderator? Plaatjes zeggen nl. vaak meer dan een lap tekst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-08 12:15

roelbb

knorretje

CasGas schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:59:
Ik ben eigenlijk opzoek naar een octabox om eens mee te stoeien. Nu heb ik een mooie gezien op Ebay van Phot-r:

Kwaliteit (wat ik er over kan vinden) is niet heel gek en kost niet belachelijk veel. Deze is dan met Elinchrom adapter voor thuis en heb dan alleen nog een speedlite adapter erbij nodig zodat ik het ook mee kan nemen naar buiten. Grid zit er ook nog bij, dus het is wel compleet. Ik ga niet 10x per dag naar buiten met dat ding, eerst maar eens kijken of het bevalt voordat ik door ga voor iets beters (als dat überhaupt nodig is)

Ik heb er geen ervaring mee, maar je zou ook eens naar deze kunnen kijken. wordt snel verstuurd. is het niks, stuur je die weer terug.

heb bij deze firma vorig jaar twee softboxen gekocht. is net spul. ( ben hobbyist)

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:13

Moofnor

King of my castle

CasGas schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:59:

Het hangt er net vanaf hoeveel kwaliteit je zoekt, maar ik heb deze:
https://www.banggood.com/...ight-Flash-p-1075711.html
Wordt gewoon als paraplu bevestigd. Ik heb wel een boom arm er bij gekocht om extra bewegingsvrijheid te hebben. Heel veel kwaliteit is het niet, maar het doet wat het moet doen.

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:17
Ik ben op zoek naar een studio flitssetje. Ik heb een nikon d7100 en een d750. En een Nikon SB600 flitser.

Wat wil ik?
Nou, ik wil graag een flitsset 2 stuks met een grote softbox. Traploos instelbaar.

Verder heb ik totaal geen ervaring met studio flitsers. Het is uitproberen en kijken of het wat voor mij is. Vandaar dat het ook niet te duur mag worden. Voor hetzelfde geld vind ik het helemaal niets.
Ik zal hwrs portretten nemen van mensen.

Ik zie van die (budget) Falcon Eyes setjes, is dat dan wat voor mij? Ik ben misschien ook van plan om kleuren filters erbij aan te schaffen.
Zit ik wel aan syn cords vast maar dat zal ik wel overleven denk ik.
Wil ook nog een achtergrond maken of kopen.

Vast een newbie standaard vraag maar ik stel hem toch. Ik lees me een ongeluk en weet eigenlijk nog steeds niet wat geschikt is.

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 02-02-2018 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Waarom werk je niet verder met reportageflitsers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
HyperTrophy schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 13:29:
Waarom werk je niet verder met reportageflitsers?
Hoe bedoel je? Met de nikon sb's flitsers?

Volgens mij zijn die niet krachtig genoeg?
Komt bij dat ik graag een grote hoekige softbox erop wil zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hangt helemaal af van het effect dat je wilt bereiken. Voor simpele portretten kun je prima klaar zijn met één SB600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Verwijderd schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 14:04:
Dat hangt helemaal af van het effect dat je wilt bereiken. Voor simpele portretten kun je prima klaar zijn met één SB600.
Nee ik wil sowieso 2 a 3 flitsers om alle kanten te kunnen belichten. Graag met filters.
En een grote hoekige softbox erbij. Ik denk dat de sb600 icm met zo'n softbox weinig nut heeft? Omdat de sb600 misschien niet genoeg vermogen levert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
zo te lezen heb je het eea niet geprobeerd. ;)

ik zou wanneer je met flitsers wilt werken, eerst met 1 flitser aan de gang te gaan. Daarmee kun je al de mooiste portretten mee maken, evt in combinatie met een extra reflector.

het wordt al vele malen ingewikkeld wanneer je er een twee of zelfs een derde flitser aan toevoegt.

je hebt dan meer instelmogelijkheden die je moet uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
HyperTrophy schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 14:33:
zo te lezen heb je het eea niet geprobeerd. ;)

ik zou wanneer je met flitsers wilt werken, eerst met 1 flitser aan de gang te gaan. Daarmee kun je al de mooiste portretten mee maken, evt in combinatie met een extra reflector.

het wordt al vele malen ingewikkeld wanneer je er een twee of zelfs een derde flitser aan toevoegt.

je hebt dan meer instelmogelijkheden die je moet uitvoeren.
Ik heb al genoeg ervaring met 1 flitser vind ik.
Ik heb ideeën om creatief te zijn met minimaal 2 flitsers.

Wat kan ik het beste doen nu? Of kopen?
Falcon eyes set of een tweede flitser? Etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
een reportageflitser is nooit weg, stop je ook zo mee in je tas. ik persoonlijk ben voor een extra softbox ( geschikt voor reportageflitser ) gegaan, en nog wat andere gerelateerde accessoires zoals een Rogue Flashbender. Deze is ideaal als snoot te gebruiken, maar kan net zo goed als fill light.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harribo schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 14:48:
[...]

Ik heb al genoeg ervaring met 1 flitser vind ik.
Ik heb ideeën om creatief te zijn met minimaal 2 flitsers.

Wat kan ik het beste doen nu? Of kopen?
Falcon eyes set of een tweede flitser? Etc
Een tweede flitser klinkt voor mij logischer op dit moment. Hoe groot is de softbox die je in wilt zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Verwijderd schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 16:08:
[...]

Een tweede flitser klinkt voor mij logischer op dit moment. Hoe groot is de softbox die je in wilt zetten?
Nou dat is het hem, ik wil er wel 1 van ongeveer minimaal 60 x 60 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

60x60 moet nog wel goed gaan met een reportage flitser hoor, 40x40 was nooit een probleem voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 21:19
60x60 is wel 2,25x de oppervlakte van een 40x40 en dan laat ik nog maar achterwege dat er ook meer verlies is intern, aangezien niet al het licht in de softbox netjes reflecteert. Maar goed, dat gezegd hebbende is een reportage flitser vaak genoeg voor een wat grotere softbox als je wat minder afstopt, of niet het 2de doek gebruikt (wordt het licht wel minder egaal). Ik gebruik zowel reportageflitser (soms 2) en een studioflitser (met ingebouwde accu). Ook combineer ik soms een 90cm octabox met een paraplu (soms reflecterend, soms doorschijnend), of met een andere softbox. Een studioflitser is wat veelzijdiger en makkelijker om softboxen aan te hangen en de lichtkracht is vaak ook voldoende om een grotere softbox met grid te vullen met licht.

Als je met minder budget werkt, gebruik dan simpele yongnuo of godox reportageflitsers en multifunctionele paraplu's. Kost weinig, makkelijk mee te nemen en goede resultaten mee te behalen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Koop een sb700 of sb910 of gelijkwaardig erbij en je hebt licht zat. Gebruik je je sb600 als detail of achtergrondlicht. Er bestaan ook prima b merk flitsers zoals godox of yongnuo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Is de sb700 op papier qua richtgetal niet minder dan de sb600? Dat klinkt dan niet logisch toch?
Misschien dat de sb910 wel genoeg licht geeft?

@Universal Creations : Ik wil echt een softbox, geen paraplu. Dit ivm met een projectje. Lang verhaal.
Misschien dan eerst 1 studioflitser kopen?
Ik zie ze in setjes van 2 zoals die van Falcon Eyes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 21:19
De SB910 heeft problemen met koeling. Dus als je veel op (bijna) maximaal vermogen schiet, stopt ie soms even om af te koelen. En prijs ligt behoorlijk hoog. Ik zou eerder bijvoorbeeld de Yongnuo 568 aanraden.
Heb je al een beugel om een softbox aan te hangen (mocht je met reportageflitsers werken)? Welke set van Falcon Eyes is het? Moet de softbox vaak uit elkaar, of kan ie gewoon in elkaar blijven?

[ Voor 5% gewijzigd door Universal Creations op 02-02-2018 23:37 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Universal Creations schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 23:35:
De SB910 heeft problemen met koeling. Dus als je veel op (bijna) maximaal vermogen schiet, stopt ie soms even om af te koelen. En prijs ligt behoorlijk hoog. Ik zou eerder bijvoorbeeld de Yongnuo 568 aanraden.
Heb je al een beugel om een softbox aan te hangen? Welke set van Falcon Eyes is het? Moet de softbox vaak uit elkaar, of kan ie gewoon in elkaar blijven?
Ok dank weet ik dat ook weer.
Die Yongnuo 568 is inderdaad beter te betalen, met een richtgetal van 58 zelfs. Dat zal dan toch wel genoeg moeten zijn?

Ik ben echt een newbie, weet verder niet wat ik nodig heb. Ik heb een softbox nodig en dus ook een beugel dus?
Softbox hoeft niet steeds uit en in elkaar gezet te worden. Tis gewoon voor een studiootje thuis.

Als ik een set Falcon Eyes zou kopen zou het deze zijn: https://www.fotokonijnenb...n-eyes-flitsset-ssk-2200d
Weet niet of dat wat is?
Ik wil er niet meteen teveel geld aan uit geven, weet niet in hoeverre ik dit in de toekomst nog leuk blijf vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 02-02-2018 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Universal Creations schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 22:49:
...
Als je met minder budget werkt, gebruik dan simpele yongnuo of godox reportageflitsers en multifunctionele paraplu's. Kost weinig, makkelijk mee te nemen en goede resultaten mee te behalen.
Ik heb twee reportageflitsers (Metz M400 en Cactus R60X), en een reflector en wat zelfgeknutseld spul. Nu wil ik graag voor een niet al te hoog budget wat meer mogelijkheden hebben, met name omdat ik het licht ook alleen/zonder assistentie wat beter wil kunnen plaatsen.
Ik zit nu te denken aan twee lichtstatieven, klemmen voor flitser en evt reflector en twee paraplus (welke). Is dat een redelijke basis, of is het handig nog wat anders/extra's te overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
begintmeta schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:59:
[...]

Ik heb twee reportageflitsers (Metz M400 en Cactus R60X), en een reflector en wat zelfgeknutseld spul. Nu wil ik graag voor een niet al te hoog budget wat meer mogelijkheden hebben, met name omdat ik het licht ook alleen/zonder assistentie wat beter wil kunnen plaatsen.
Ik zit nu te denken aan twee lichtstatieven, klemmen voor flitser en evt reflector en twee paraplus (welke). Is dat een redelijke basis, of is het handig nog wat anders/extra's te overwegen?
Ik denk dat ik eerst maar eens begin met twee statieven en twee witte paraplus met reflectiehoezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
begintmeta schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:29:
[...]

Ik denk dat ik eerst maar eens begin met twee statieven en twee witte paraplus met reflectiehoezen.
Inmiddels even tijd gehad met het spul te spelen (twee statieven en twee witte paraplus (85cm&105cm) met zilver reflecterende zwarte hoezen)... heb duidelijk nog veel te leren... Met name het goed positioneren en vervolgens ook richten van de paraplus vind ik niet eenvoudig, zeker als de verticale ruimte beperkt is, en ook het balanceren van de hoeveelheid licht tussen flitsers en omgeving valt nog niet mee, ik heb ook nog niet goed in de smiezen hoe de paraplus het ongerichte licht precies knoeien... Allemaal eeen kwestie van oefenen ook natuurlijk (en misschien beter niet teveel tegelijk proberen, had maar weinig tijd maar wilde bijvoorbeeld toch direct door de paraplus en gereflecteerd door de paraplus flitsen, was op dat moment wat teveel van het goede voor mijn bevattingsvermogen...), maar het valt me toch wat tegen...

[ Voor 13% gewijzigd door begintmeta op 07-03-2018 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:12
Er zijn hier vast genoeg mensen die ook regelmatig op locatie werken en wat degelijke soft/octaboxen meenemen naar buiten en ter plekke opbouwen.

Ik werk regelmatig buiten (meer dan binnen) met studioflitsers en dan loop je tegen het probleem dat eigenlijk elke soft/octabox kut is om op te zetten. En de collabsible/foldable versies zijn dan een grote verbetering, maar de relatief goedkope die ik had leggen nu na anderhalf jaar allemaal het loodje.
Mijn huidige collabsible softboxen zijn van linkstar/falcon-eyes en wat andere soortgelijke merken en zijn gewoon niet goed genoeg gebouwd om het overleven op locatie. In mijn studio vond ik ze altijd perfect, maar nu merk je toch wel hard dat de kwaliteit niet goed genoeg is...het scheurt, pennen schieten door of breken af, ritsjes stuk etc.

Google ik, dan vind ik wel wat betere systemen die nog redelijk betaalbaar zijn, zoals van CheetahStand, maar die leveren alleen in de USA. In Europa zie ik o.a. SMDV wel langskomen qua merk, zoals deze:
https://www.cameranu.nl/n...a110-softbox-bowens-mount
Maar goedkoop kan ik hem ook niet noemen voor een 1 meter octa....Aan de andere kant, als die nu 10 jaar mee gaat, dan is dat ook een hoop waard.

Wat hebben jullie en zijn jullie tevreden?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Nomad Ik heb er ook een gloed hekel aan om lang bezig te zijn met het opstellen van de apparatuur.

Ik heb naar veel premium merken gekeken als Profoto en Broncholor eventueel met adapters, maar het zijn vaak allemaal setjes met insteekpennen en ben toen uiteindelijk uitgekomen bij Westcott en dan met name de Rapid Box series. https://www.fjwestcott.com/shop/light-modifiers/rapid-box

Ik gebruik het nu denk 1,5 jaar en ik heb nog geen gebreken of slijtage mogen ontdekken.
Uiteraard ben ik ook zuinig op mijn spullen, dus na een shoot op locatie wordt alles ook netjes weer ingevouwen en opgeborgen.

Ze hebben opvouwbare beautydishes, octaboxen en stripboxen en dat werk vlekkeloos met mijn doorgaans 3 light setup van Godox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
heb zelf ook een rapid box met grid erbij, werkt prima, snel op te zetten. ik heb er wel een phottix opzetstuk bijgekocht voor op m'n statief. het vooroverkantelen van de box is tricky omdat het statief door de voering ( met ritsen ) aan de onderkant van de paraplu heen gaat. hierdoor kun je standaard niet veel kantelen.

met dit opzetstuk van phottix kan ik ook twee speedlights tegelijk monteren in mn rapidbox.

eea is wel eens omgewaaid, in gras dat wel, maar zonder schade.

Vind het makkelijk en snel op te zetten. heb wel eens gelezen dat de baleinen wel willen knappen, maar daar zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
De alweer geruime tijd terug door Cactus aangekondigde kleine 250W flitser is inmiddels voor crowdfunding op Kickstarter verschenen. Na de ankondiging leek het me een best interessant ding (vooral ook omdat ik al wat Cactus-transceivers heb), maar als ik de introductieprijs van €~555 zie, vind ik dat toch best een hoop geld als een Godox AD200 (toegegeven, wat lagere specificaties qua refresh en maximale output) ~400€ kost. Sowieso heb ik niet echt een dergelijke flitser nodig, ik besteed dat geld dan liever aan wat anders...

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:28
Nu ik na een hiaat van een paar jaar fotografie weer ben aan het oppakken, heb ik ook hernieuwde interesse in Strobistfotografie :) Ik heb nog de beschikking over twee van de YongNuoflitsers die indertijd hip waren, maar heb nooit triggers gekocht.
Strobist raadt de Phottix Ares aan, en die vind ik er wel fijn no-nonsense uitzien. Alleen vind ik die aan deze kant van de grote plas niet voor de bedragen die daar genoemd worden (55$ voor een transmitter + receiver), en voor de 95€ die dat setje hier moet kosten heb je ook bijna een set Pocketwizard PlusX'en.
Zijn er nog simpele, betrouwbare flitstriggers die ik over het hoofd zie? Fancy functies ben ik niet naar op zoek, als ze consistent triggeren op een manueel ingestelde flitser ben ik tevreden :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

• joostbosmans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-12-2022
Ik heb een Youngou 660- flitser, is deze sterk genoeg voor de Caruba Orb 80cm.
Ik zoek nl een softbox voor portretten.
Als stabiel statief dacht ik aan Falcon Eyes Lampstatief L2900GA/B Heavy Duty 284 cm. is die stabiel genoeg voor buiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik wil een beetje gaan experimenteren met gekleurd licht (met flitsers en ook met continulicht (LED)), heeft iemand tips voor geschikte kleurenfilters/gels//glas/stukken kunststof? De links uit de OP zijn verlopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
wat voor flitsers?

ik heb een LEE filterpack sample kit besteld ergens voor 5-6 euro, deze zet ik met de omnibounce kap vast op mn reportagefliters

werk prima, weinig geld, makkelijk experimenteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
begintmeta schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 13:15:
Ik wil een beetje gaan experimenteren met gekleurd licht (met flitsers en ook met continulicht (LED)), heeft iemand tips voor geschikte kleurenfilters/gels//glas/stukken kunststof? De links uit de OP zijn verlopen...
Heb je zeker gelijk in (persoonlijk vind ik het ook eerder een Hardware topic dan een Workflow topic). Op amazon zijn filtersets te koop voor 14 EUR (voorbeeld). Reportage-flitsers van Yongnuo zijn relatief goedkoop. @ehtweak heeft net z'n nieuwe video-led-lights gepost in ehtweak in "Show hier je nieuwe en oude apparatuur." en heeft er nog andere ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Flitsers en lampen heb ik voorlopig wel genoeg (tzt wil ik misschien nog een >200W studioflitser kopen), wat meer standaards en klemmen en dus vellen kleurig plastic zie ik me nog wel op kortere termijn kopen. Bij amazon inderdaad een overvloed aan kleurig plastig, ook in grotere formaten (ik zoek iets dat ook de LED-schijnwerpers kan afdekken, dat betekent >15x20cm), maar Amazon is een winkel die ik eigenlijk wat minder wil spekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
begintmeta schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 16:59:
maar Amazon is een winkel die ik eigenlijk wat minder wil spekken...
Waarom niet? Andere winkels wel dan? :?

Maar zaken als dit soort accessoires zijn ook in talloze varianten via eBay/AE/BG te vinden/bestellen.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@begintmeta Ik bestel mijn Lee Filters altijd via Controllux ze hebben veel verschillende paketten, ook op groter formaat.

https://controllux.com/pr...enfilters?gid=662&cat=671

Ik heb o.a. het saturation pack van 25x30 cm, voordeel hiervan is dat het zowel op grotere als kleinere flitscombinaties past. Ook kan je er natuurlijk een stuk van af snijden (zit meestal een handig mesje bij).

[ Voor 11% gewijzigd door Greatsword op 14-12-2018 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Uiteindelijk kleurfolie uit de hobywinkel genomen, werkt, maar is natuurlijk maar beperkt hittebestendig en zo. Controllux is trouwens wel een interessante winkel, misschien wat voor als ik meer behoeften heb
begintmeta schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 16:59:
....(tzt wil ik misschien nog een >200W studioflitser kopen)...
Dit ben ik nu dus toch wat serieuzer aan het overwegen (maar dan liefst ≥400Ws). Er zijn nu natuurlijk allerlei afwegingen: ik ben amateur, dus 'terugverdienen' zal ik zeker een flits niet snel, de kosten moeten dus niet uit de hand lopen. Het lijkt me leuk om een mobiele flitsunit te hebben, maar modellen met accus zijn meteen een stuk prijziger. TTL en HSS lijken me op zich ook leuk om te hebben, maar echt nodig is dat niet, aangezien ik doorgaans de tijd heb de boel rustig in te stellen. Dan heb je ook nog de minimale flitsduur, een erg korte kan ook leuke mogelijkheden geven, maar ook hier geldt dat het ook weer wat kost, net als stabielere kleurtemperatuur (wat voor mij ook niet van heel groot belang is)... maar aan de andere kant koop ik ook niet graag twee keer 'hetzelfde' apparaat.... Het in de OP genoemde Elinchrom, is naast Godox of Jinbei momenteel het systeem dat me het geschiktst lijkt om mee in te stappen (gezien de ingebouwde Cactus-compatibele trigger (ik heb al wat spul van Cactus) leek me Hensel Certo, maar dat is allemaal toch best prijzig verder) Ach ja...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@begintmeta Ik heb nu al een tijdje 3x de Godox AD600 Pro naar alle tevredenheid, hiervoor had ik o.a. De normale AD600, als TTL niet belangrijk voor je is en de prijs wel, zou ik kijken naar een tweedehands AD600BM.

Die zie ik doorgaans op marktplaats voorbij komen voor 350-400

[ Voor 3% gewijzigd door Greatsword op 30-01-2019 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomad
Unidentified schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:50:
@begintmeta Ik heb nu al een tijdje 3x de Godox AD600 Pro naar alle tevredenheid, hiervoor had ik o.a. De normale AD600, als TTL niet belangrijk voor je is en de prijs wel, zou ik kijken naar een tweedehands AD600BM.

Die zie ik doorgaans op marktplaats voorbij komen voor 350-400
Sta ik geheel achter, goede tip :).
HSS gebruik ik veel, TTL nooit. Dus met deze tip heb je een mooie sweetspot te pakken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Afhankelijk van wat je wil doen kan de AD200 ook voldoende zijn. Voordeel daarvan is weer dat’ie klein en licht is, en je voor de prijs van één AD600Pro twee AD200s hebt, wat natuurlijk weer op andere manieren flexibiliteit biedt. En met de AD-B2 kun je die twee weer als één gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 22:29

sapphire

Die-hard pruts0r

Toch ook maar eens hier wat advies vragen...

Ik wil weer wat meer met off-shoe flits gaan doen. Nu heb ik twee paraplu's die ik al 100 jaar heb maar ik wil om het licht wat meer te richten toch naar een softbox kijken.

Wat is nou handig om mee te beginnen qua maat? 60/80/90 cm en een grid er bij?

Het is trouwens voor een speedlight :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@sapphire Wellicht dat je iets meer kan vertellen over wat je van plan bent zodat we beter advies kunnen geven.

In zijn algemeenheid zeg ik altijd hoe groter hoe beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 22:29

sapphire

Die-hard pruts0r

@Unidentified Ja dat was wel iets wat ik had moeten vermelden inderdaad :)

En groter is beter, ook mee eens :+

Nouja het is meer dat ik nu wel eens wat foto's/portretten maak van familie/zoontje/andere mensen. Vaak buiten, niet heel spannend en wil wat meer gaan doen met flits om het slachtof... de persoon op de foto wat meer van de achtergrond los te maken/nadruk leggen/spelen met licht.
Nou heb ik al paraplu's maar die vangen nogal wind buiten, de laatste keer waaide de hele handel om en koste me een flitsvoet :+

Dus dacht ik softbox. Vangt minder wind, goedkoop te vinden, opklapbaar dus minder ruimte dan de plu's en toch zacht licht.

Heb nu een oogje op een opklapbare Godox 60x60 of 80x80cm box.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@sapphire Buiten schieten is altijd extra uitdagend, in NL hebben we vaak veel wind dus dan is een assistent eigenlijk wel een must, als je mobiel wilt blijven dan is het met een monopod nog wel te doen.

De goedkopere statieven zijn vaak wankel, dus een zandzak gaat vaak ook niet helpen. Het beste is een C-stand, maar ook dan moet je het allemaal wel mee kunnen slepen.

Als je portretten schiet zou ik minimaal voor 90cm gaan en in plaats van een vierkante softbox een octabox, dat licht is mooier en veelzijdiger.

Let wel op dat als je buiten gaat schieten met een speedlite, je al heel snel tegen beperkingen aanloopt qua lichtsterkte. De Godox AD200 is nog net te doen (mits je niet bij volle zon schiet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
ik hing altijd m'n rugzak om het statief, werkte nagenoeg prima.

en laatst nog een portret gedaan, redelijk upclose, toen kon ik gewoon m'n voet op het statiefbeen zetten.

Afbeeldingslocatie: https://stranwei6.nl/wp-content/uploads/2019/01/RS54657__DSC9071-191801-1-scr-2-e1548685019349.jpg

op een ander moment had ik alleen een relector gebruikt, in combinatie met een glazen pui waar ik de twee personen voor heb gezet ( op een balkon ):
Dus het zonlicht werd door de pui en de reflector teruggekaatst:

Afbeeldingslocatie: https://stranwei6.nl/wp-content/uploads/2018/07/DSC6253-180811-edit.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomad
Op locatie is het altijd kutten met alle zooi die je bij je hebt, dus hoe makkelijk je op kan zetten, hoe fijner.

Zo heb ik enkele jaren geleden deze gekocht bij Benel:
https://www.benel.nl/webs...box-feob-10ex-100-cm.html
en
https://www.benel.nl/webs...x-qssx-6090-60x90-cm.html

Dat is echt ruk en moet je ver van weg blijven, maar dat waren toen de eerste boxjes die makkelijk op te zetten waren die ik kende.

Later deze gekocht (2018):
https://www.fotokonijnenb...iep-softbox-paraplu-120cm
en
https://www.fotokonijnenb...diep-softbox-paraplu-90cm

En bovenstaande zijn op zich wel fijn, maar de stangetjes zijn wat slap, het klikmechanisme schiet regelmatig spontaan weer in en dan klapt het geheel in. En het stof zit niet vast aan het metalen frame, dus als je pecht hebt schuif je letterlijk alles uit elkaar en moet je prutsen.

Maar nu heb ik deze gekocht, zelfde principe maar kwalitatief lijkt het allemaal een slagje fijner:
https://www.kamera-expres...k-folding-softbox-60x90cm
Eerste indruk is dat de Raja serie een aanrader is :)
Het materiaal voelt net degelijker, het mechanisme klinkt wat steviger en het zit aan elkaar vast zoals het hoort. Ik heb hem nog maar net binnen, dus ik kom er op terug, maar eerste indruk is dat deze Raja serie wel een blijver is. Heb alvast 2 softboxen ervan en er komen vanzelf een paar octa's bij zodra de oude af zijn.

Ik ken de smdv speedbox ook wel, maar voor het formaat dat ik fijn vind om mee te werken, ben je sowieso 300+ euro kwijt en wetende dat het vanzelf een paar keer omwaait en klappen krijgt....ik vind het zonde.

[ Voor 6% gewijzigd door Nomad op 19-03-2019 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22:49
Is er iemand die mij wegwijs kan maken in het Godox assortiment?

Ik heb de volgende spullen;
Godox XPro trigger
Godox TT350
Godox MS300

Ik heb een lichttafel en ik zoek eigenlijk een tweede studioflitser. Nog een MS300 zou logisch zijn. Het is zo'n beetje de kiloknaller onder studioflitser. Maar zou ik voor iets meer handige functies kunnen krijgen zoals ttl? Ik vind het aanbod van Godox super onoverzichtelijk. Iemand die me wegwijs kan maken?

Of toch een iets krachtige rapportage flitser (handig voor bijvoorbeeld paddestoelen) die ook goed dienst kan doen binnen in combinatie met de MS300. De TT350 is niet bepaald krachtig genoeg. En oplaadbare batterijen vind ik al helemaal niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

Retrospect schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:13:

Godox XPro trigger
Godox TT350
Godox MS300

Ik heb een lichttafel en ik zoek eigenlijk een tweede studioflitser. Big een MS300 zou logisch zijn. Het is zo'n beetje de kiloknaller onder studioflitser. Maar zou ik voor iets meer handige functies kunnen krijgen zoals ttl? Ik vind het aanbod van Godox super onoverzichtelijk. Iemand die me wegwijs kan maken?

Of toch een iets krachtige rapportage flitser (handig voor bijvoorbeeld paddestoelen) die ook goed dienst kan doen binnen in combinatie met de MS300. De TT350 is niet bepaald krachtig genoeg. En oplaadbare batterijen vind ik al helemaal niet handig.
als speedlight zou je deze kunnen overwegen
voor ttl moet je voor zo ver ik weet bij de AD serie zijn. maar dat zijn geen kilo knaller prijzen meer.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:02

amphora

Websites & Fotografie

Retrospect schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:13:

Godox XPro trigger
Godox TT350
Godox MS300

Ik heb een lichttafel en ik zoek eigenlijk een tweede studioflitser. Nog een MS300 zou logisch zijn. Het is zo'n beetje de kiloknaller onder studioflitser. Maar zou ik voor iets meer handige functies kunnen krijgen zoals ttl? Ik vind het aanbod van Godox super onoverzichtelijk. Iemand die me wegwijs kan maken?

Ik ben zelf fan van de godox ad 200 pro, draadloze flitser met accu en ttl

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
De TT685 of de Li-Ion versie daarvan zijn speedlights met TTL, die ook draadloos TTL doen.
Een AD200 (of AD200 Pro) is ook leuk. Krachtig genoeg voor de meeste situaties, maar nog draagbaar en betaalbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
Zo'n AD200 ziet er wel als ideaal compromis uit.
Kan je die ook gewoon in de studio op netstroom laten draaien?
En kan ik ook de flits handmatig laten afgaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Retrospect schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:18:
Helaas niet. Maar ik heb de accu nog nooit binnen een dag leeg gekregen dus voor mij geen probleem. Voordeel: geen kabels waar mensen over struikelen.

[ Voor 11% gewijzigd door amphora op 13-10-2020 09:21 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomad
Retrospect schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:18:
Zo'n AD200 ziet er wel als ideaal compromis uit.
En kan ik ook de flits handmatig laten afgaan?
Ik heb naast enkele AD600 pro's ook een setje Ad200's, voor op locatie waar ik relatief licht bepakt heen ga.
Net als jij had ik de zorg dat zo een accu leeg kon gaan en dus een reserve set accu's gekocht (nog vrij prijzig ook :P)...zelfs een hele dag in een studio met die flitsertjes krijgt ze niet leeg.
Dus mijn tip is, maak je geen zorgen, leeg gaan ze niet.
Tip 2, mocht je toch 2 extra accu's willen, stuur mij dan een DM :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
amphora schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:20:
[...]

Helaas niet. Maar ik heb de accu nog nooit binnen een dag leeg gekregen dus voor mij geen probleem. Voordeel: geen kabels waar mensen over struikelen.
Als de accu 2 a 3 uur meegaat zou dat voor mijn hobby gebruik al meer dan voldoende zijn. Ik ga hem in de gaten houden op Amazon (veruit het goedkoopst met Godox is mijn ervaring).

De V860II is wel een stuk goedkoper. Ik denk er nog rustig even over na. Bedankt voor de hulp.

[ Voor 9% gewijzigd door Retrospect op 13-10-2020 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Hou er bij de AD200 wel rekening mee dat er geen modeling light op de bare bulb-kop zit. Daar is prima mee te leven, maar als je al helemaal zin had om daar gebruik van te gaan maken bij het positioneren van je flitsers kom je van een koude kermis thuis. De fresnelkop heeft wel een modelleerlicht, maar die gebruik ik zelf nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Retrospect schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:25:
[...]

Als de accu 2 a 3 uur meegaat zou dat voor mijn hobby gebruik al meer dan voldoende zijn. Ik ga hem in de gaten houden op Amazon (veruit het goedkoopst met Godox is mijn ervaring).

De V860II is wel een stuk goedkoper. Ik denk er nog rustig even over na. Bedankt voor de hulp.
Ik heb naast de ad200 een V1. Minder krachtig maar voor portretten binnen voldoende. Met een softbox eromheen erg fijn ook en je hebt de flexibiliteit om 'm ook op de camera te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Wormaap schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:32:
De fresnelkop heeft wel een modelleerlicht, maar die gebruik ik zelf nooit.
Die is ook zo zwak dat deze vrijwel onbruikbaar is. Wil je goed modeleer licht kijk dan eens naar de nieuwe ad300

[ Voor 11% gewijzigd door amphora op 13-10-2020 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
amphora schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:33:
[...]

Ik heb naast de ad200 een V1. Minder krachtig maar voor portretten binnen voldoende. Met een softbox eromheen erg fijn ook en je hebt de flexibiliteit om 'm ook op de camera te gebruiken
Die heb ik ook (2x V1, 2x Ad200, 2x Ad600pro, 5x studioflitsers op 230v)...en de V1 kan gebruikt worden voor dat doel, maar hij is wel langzamer qua afvuren en re-chargen, mist daardoor af en toe in een serie foto's af te gaan...ik vind het een compromis. Als je een reportageflitser wil is het mooi dat deze ook remote werkt, mooie bonus. Maar als je een studioflitsertje zoekt, dan is dit wat mij betreft net teveel compromis.
amphora schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:34:
[...]

Die is ook zo zwak dat deze vrijwel onbruikbaar is. Wil je goed modeleer licht kijk dan eens naar de nieuwe ad300
Al die flitsers op accu hebben een modelling light wat power "sfeerlichtje" is...in de praktijk wat mij betreft nutteloos bijna. Zelfs mijn AD600pro's vind ik daar niet sterk in. Daarnaast slurpt het je accu leeg...waar je met flitsen die accu's niet leeg kan krijgen wat mij betreft, wil dat met je modelling light heeeeel prima :P

[ Voor 28% gewijzigd door Nomad op 13-10-2020 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
Ben er nog steeds niet uit :)

Wel dit filmpje gevonden waarin de lijn van studioflitsers wordt uitgelegd: https://youtu.be/DbGxmUe4wW0

Komt er volgens mij op neer dat als ik wil naast mijn MS300 een andere studioflitser wil de DP4000III een logische keuze zou zijn. Wel vreemd veel vrijwel nauwelijks verschillende lijnen houdt Godox in stand. De AD200 vind ik ook leuk, maar dan moet ik wat meer applicates voor buiten mijn fotostudio bedenken om de meerprijs ten opzichte van een MS300 te rechtvaardigen.

Een modelling light in een studio flitser vind ik ook wel erg fijn. Dan zie ik al hoe het licht gaat vallen.
Deze Black Friday periode helemaal niets zien langskomen mbt Godox. Het valt me wel op dat Amazon met Godox vaak veel goedkoper is dan de bekende Nederlandse webshops voor camera apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:23
Even een beetje afstoffen hier! Na talloze filmpjes over flitsen wil ik ook eens gaan experimenteren hiermee. Zin om een Godox witstro aan te schaffen :).

Maar even een andere studio vraag... van die mooie blauwe achtergronden voor portretfoto's. Zoals hier... zijn die nou echt zo duur?

Ik zie ook wel op Amazon van die 15 dollar dingetjes maar in de reviews lees je eigenlijk al dat het waardeloze kwaliteit is. Nu vind ik 300 euro wel weer aan de hoge kant. Is er niet iets voor een euro of 60-80 wat redelijke kwaliteit is maar dus toch nog enigszins betaalbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

Dennis schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:50:
Even een beetje afstoffen hier! Na talloze filmpjes over flitsen wil ik ook eens gaan experimenteren hiermee. Zin om een Godox witstro aan te schaffen :).

Maar even een andere studio vraag... van die mooie blauwe achtergronden voor portretfoto's. Zoals hier... zijn die nou echt zo duur?

Ik zie ook wel op Amazon van die 15 dollar dingetjes maar in de reviews lees je eigenlijk al dat het waardeloze kwaliteit is. Nu vind ik 300 euro wel weer aan de hoge kant. Is er niet iets voor een euro of 60-80 wat redelijke kwaliteit is maar dus toch nog enigszins betaalbaar?
misschien is dit wat, zal geen savage kwaliteit zijn.
als het echt niets is, mag je het nog terug sturen.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Gebruik al een paar jaar Godox flitsers naar alle tevredenheid.
Heb er aardig wat gehad: V860II, AD200, AD600BM en uiteindelijk de AD600 Pro's.

Mocht je de (werk)ruimte hebben dan is het leuk om dit soort type backdrops zelf te maken.

Check op YouTube: DIY Photography Backdrops
Karl Taylor heeft ook wat tutorials gemaakt https://www.karltayloredu...rse/?ss360Query=backdrops
En als je echt gedetailleerd wilt https://www.themigostudio.com/store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Dank voor de tips! Ik had al eens eerder gezocht maar vond deze video wel interessant:

YouTube: DIY Backdrop Old Master

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Binnenkort maar eens even oefenen met studioportretten, voorlopig met één lamp. Ik heb zojuist een Neewer setje besteld met 2 statieven, een reflector en een grote 120cm softbox. Dan kan het in ieder geval niet aan de spullen liggen :P.

Nu nog een Godox setje ter vervanging van mijn Speedlite. Ik twijfel nog steeds tussen een AD200 om mee te beginnen, een AD600 zodat ik ook buiten bij zonlicht goed aan de slag kan én omdat de AD200 denk ik niet genoeg is om op termijn een optical snoot mee te gebruiken óf als compromis een AD300 of 400. Lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
Dennis schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:37:
Binnenkort maar eens even oefenen met studioportretten, voorlopig met één lamp. Ik heb zojuist een Neewer setje besteld met 2 statieven, een reflector en een grote 120cm softbox. Dan kan het in ieder geval niet aan de spullen liggen :P.

Nu nog een Godox setje ter vervanging van mijn Speedlite. Ik twijfel nog steeds tussen een AD200 om mee te beginnen, een AD600 zodat ik ook buiten bij zonlicht goed aan de slag kan én omdat de AD200 denk ik niet genoeg is om op termijn een optical snoot mee te gebruiken óf als compromis een AD300 of 400. Lastig...
Ik heb meerdere AD200's en AD600pro's......ik ben blij met ze allemaal. En eigenlijk, de AD200 zijn super veel bang for the buck die in 98% van alles wat ik doe voldoende zouden zijn...inclusief recycle times en accu prestaties (die dingen willen echt niet leeg :P..ik heb reserve accu's ervoor en nog nooit nodig gehad :P).

Dus mocht je geen 4 willen, dan zou ik denk ik 2x AD300 of AD400 kopen...niet vanwege power of nodig zijn, maar omdat ik die er wel mooi uit vind zien en ze nog net in een cameratas passen. Mijn ad600pro's hebben een eigen pelicase en dat maakt ze zwaar en lomp om op locatie te krijgen.
2x AD300 zouden in een grotere cameratas zo mee kunnen tussen de lenzen door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Dennis schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:37:

Hou ook even rekening met het Modeling Light, de AD200 hebben die eigenlijk niet en dat is ook de reden geweest dat ik mijn AD600BM heb geupgade naar de de AD600 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Nomad schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:02:
Dus mocht je geen 4 willen, dan zou ik denk ik 2x AD300 of AD400 kopen...niet vanwege power of nodig zijn, maar omdat ik die er wel mooi uit vind zien en ze nog net in een cameratas passen. Mijn ad600pro's hebben een eigen pelicase en dat maakt ze zwaar en lomp om op locatie te krijgen.
2x AD300 zouden in een grotere cameratas zo mee kunnen tussen de lenzen door :)
Ik vind die AD300 ook leuke modelletjes en ze zijn nog redelijk compact. Tegelijkertijd is de hoeveelheid misschien net te weinig voor buiten als je veel zonlicht hebt.

In een ander topic vond ik deze interessante link waar je de Godox producten voor een aantrekkelijke prijs aan kunt schaffen.

Het prijsverschil tussen de 300 en 400 is € 100,-, maar nadeel van de 300 is dat er geen Bowens mount bij zit dus ben je daar nog € 40,- aan kwijt. Dan is prijs dus niet meer zo'n dingetje en zou het enige argument dat overblijft om voor de 300 te kiezen de compactheid zijn. 400 is qua omvang beetje gelijk aan jouw 600 volgens mij.
Greatsword schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:59:
Hou ook even rekening met het Modeling Light, de AD200 hebben die eigenlijk niet en dat is ook de reden geweest dat ik mijn AD600BM heb geupgade naar de de AD600 Pro
Klopt, dat wil ik wel heel graag en is ook 'nodig' als je een optical snoot wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Dennis Daar heb ik zelf toevallig ook mijn AD600 Pro's vandaan.

Let wel op dat je beseft dat het om een webshop uit HongKong gaat, verwacht dus niks qua service en garantie maar enkel het product zelf tegen zeer aantrekkelijke prijzen.

Het enige waar je niet op moet besparen is de verzendoptie. Het is een MUST om te kiezen voor de duurdere variant zodat ze ook aansprakelijkheid nemen voor zoekraken en schade van het pakketje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
Beter nog, besef je dat het bedrijf actief belasting ontduikt en de overheid de Nederlandse site van dit bedrijf heeft dicht gegooid om die reden. Het werd ook uit de pricewatch gehouden in die tijd dat de Nederlandse site er nog was omdat het allemaal behoorlijk grijs gebied is (zo niet gewoon illegaal).

Om niet te lang off topic te gaan zal ik het hier bij laten, maar ik zou er niet kopen.

De mount van de AD300 is inderdaad geen bowens mount standaard (wel adapter te krijgen)...maar ik vind dat ook wel een voordeel, de godox mount is super compact en zodoende je softbox ingeklapt ook.....dat lonkt mij juist wel om mobiel te zijn

[ Voor 3% gewijzigd door Nomad op 08-02-2021 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Ik heb me er de afgelopen week nog een beetje in verdiept en ben tot de conclusie gekomen dat in ieder geval de merken 'Kate'/'KateHome' en 'WaW' een goede prijskwaliteitverhouding hebben. 1,5x2 meter komt bij die merken rond de € 35,- en wil je naar 2x3 meter dan ben je tussen de € 60,- en € 80,- kwijt. Dat is nog enigszins betaalbaar. Allebei goed verkrijgbaar bij amazon.de trouwens. Ik dacht ik deel het even voor anderen die dit topic misschien tegenkomen.

Mijn softbox is inmiddels binnen en deze week komen de statieven en wat andere spullen. Ik ga eerst maar eens een studioflitser op 230V aanschaffen. Dat scheelt in budget en dan kan ik eens oefenen hoeveel licht ik nodig heb voordat ik honderden euro's uitgeef aan de draadloze varianten. Ondertussen heb ik volgens mij alle filmpjes op YouTube over studiofotografie met één flitser bekeken dus voor straks voldoende inspiratie :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Inmiddels wat verder gekomen en heb een paar weken terug een eerste gezinsfoto gemaakt op de bank met de opstelling hieronder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wkz4aKnNmvBvZbzcd0U5VR_UjJ4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bRjy6q2yXW62S9xykYbbm6H3.jpg?f=fotoalbum_medium

Op zich goed gelukt, heb later de camera en bank nog iets naar achteren/voren geschoven om spill light op de muur zoveel mogelijk te beperken.

Wat je op de foto ziet is een Neewer parabolic 120cm softbox met daarin een Godox DP400iii.

Ik heb nog twee cheap ass Godox MS300 lampen in bestelling staan. Deze heb ik vooral aangeschaft om een witte achtergrond te kunnen verlichten (maar kan ik natuurlijk ook mooi voor een rim light/hair light gebruiken). Achtergrondsysteem is inmiddels binnen en ben voornemens nog wat wit, grijs en blauw achtergrondpapier aan te schaffen. Wil daarnaast nog een wat kleinere softbox (70cm) want dit ding is krankzinnig lomp voor alleen headshot. Heb daarvoor deze op het oog vanwege flexibele mogelijkheden (o.a. als een 'soort van' beauty dish te gebruiken).

Maar nog even een vraag over die achtergrond... in dit filmpje gebruikt Sean Tucker één lamp om de witte achtergrond te maken. Is dat wat jullie betreft genoeg voor headshots? Overal op internet vind je vooral een dubbele lamp vanuit beide kanten. Ben benieuwd naar jullie mening :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:52
Via mijn werk heb ik een eigen studio-ruimte in gebruik genomen om in te werken. Daarin werk ik ook met een achtergrondsysteem met papieren rollen. Misschien een vreemde vraag, maar hoe doen jullie dat met schoeisel?

Op het papier zie je alles wat je met je buitenschoenen mee naar binnen loopt en met sokken aan is het ook zo wat (en koud op de gietvloer).

Ik dacht aan crocs maar weet niet of er betere alternatieven zijn.

Dit topic is een mooie schat aan informatie waar ik lekker in aan het lezen ben trouwens. Nog niet zo lang bezig met fotografie, laat staan dat ik een studio mag gebruiken en inrichten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 23:51
Schuey schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:27:
Via mijn werk heb ik een eigen studio-ruimte in gebruik genomen om in te werken. Daarin werk ik ook met een achtergrondsysteem met papieren rollen. Misschien een vreemde vraag, maar hoe doen jullie dat met schoeisel?

Op het papier zie je alles wat je met je buitenschoenen mee naar binnen loopt en met sokken aan is het ook zo wat (en koud op de gietvloer).

Ik dacht aan crocs maar weet niet of er betere alternatieven zijn.

Dit topic is een mooie schat aan informatie waar ik lekker in aan het lezen ben trouwens. Nog niet zo lang bezig met fotografie, laat staan dat ik een studio mag gebruiken en inrichten :)
Handig om te weten: zijn voeten in beeld? Zo niet, dan hoeven mensen niet per se op het papier te staan :P

Zo wel, dan wordt het wat lastiger, maar zou je eventueel iets op de grond kunnen leggen waar op gestaan kan worden. Maar dat zie je dan ook in beeld.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Schuey Ik laat iedereen op de set altijd schoenzakjes dragen.

https://nl.shein.com/100p...3pWwbtEAkYASABEgLiQfD_BwE

En in het ergste geval is het in Photoshop de PatchTool ;) (3 sec werk)

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/118958/files/339480446/romed-schoenbeschermers-blauw-pe-38cm-zakje-a-1000.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Greatsword op 28-04-2021 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Die laatste houd ik zeker in gedachten als laatste redmiddel idd :)

Het gaat gelukkig niet om mensen die op de foto maar wat grotere producten. Deze moeten vaak met 1 of 2 mensen opgetild/geplaatst worden. Dat kan wel even op een sokje.

Zelf loop ik wel regelmatig op het papier om te frotten aan spulletjes of licht te verzetten. Vooral omdat ik nog erg zoekende ben hoe alles te belichten ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Schuey schreef op woensdag 28 april 2021 @ 18:14:

Zelf loop ik wel regelmatig op het papier om te frotten aan spulletjes of licht te verzetten. Vooral omdat ik nog erg zoekende ben hoe alles te belichten ook.
Begin met 1 licht om te testen en oefenen, ik neem aan dat je Tethered schiet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Daar ga ik vrijdag mee oefenen inderdaad! Per licht kijken wat er gebeurd.

Ik schiet niet tethered maar heb al wel gekeken naar de mogelijkheden hiervan. Het grote voordeel zie ik vooral als ik ook ga focus stacken. Ik schiet nu op f16 om alles scherp genoeg te krijgen maar ik heb nog geen test gedaan wat er gebeurd als ik ga focus stacken op een voor mij meer gangbare f8 bijvoorbeed.

Keek toevallig vanmiddag naar zo'n kabeltje voor op mijn wenslijstje, 60 euro voor een opvallende kabel! Vond ik nogal veel... Dat moet goedkoper kunnen zou je zeggen.

[ Voor 17% gewijzigd door Schuey op 28-04-2021 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Schuey Gewoon lekker experimenteren en als je een tutorial of iets zoekt kan ik op het gebied van Product fotografie Karl Taylor aanbevelen, hij heeft echt een prachtig portfolio. https://karltayloreducation.com/product-photography-courses/

TetherTools kabels zijn inderdaad duur, maar ligt natuurlijk aan welke aansluiting je camera heeft.

Heb tegenwoordig USB-C maar had eerst gewoon een USB-A > Micro B van 5 meter gekocht voor een tientje.

https://www.allekabels.nl..._micro_kabel/5-meter.html

[ Voor 24% gewijzigd door Greatsword op 29-04-2021 21:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Alle kabels…? Really!? @Greatsword

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Fair enough, was altijd mijn vaste adresje voor dat soort dingen. We moeten dus maar op zoek naar een nieuw adresje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Het zou nu de veiligste winkel van alle kabelwinkels moeten zijn toch? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:21

bobcom

Dedicated dabbler

Eerst maar even hier proberen.
Ik wil mijn speedlites (SB80, SB800 en andere) handmatig off-camera ontsteken.
Deed ik tot nog toe met een Neewer 420S flitsertje in manual op mijn A7Rii. Speedlites in manual als optische slave, Neewer in manual als master en gaan.

Maar ik wil niet per se gebonden zijn aan line-of-sight, dus zoek een radio-oplossing. Een simpele, niet TTL, want anders loopt het al gauw in de papieren.
Neewer heeft een simpel setje van 4 receivers en een transmitter voor nog geen €50, maar de transmitter heeft een sync port op de camera nodig - heeft de A7Rii niet, dus die kan ik niet op de A7Rii gebruiken.

Kan ik simpele receivers zoals de Neewers combineren met een andere, Sony-compatibele TTL zender zoals de Godox 1TS? Alleen om de flisters in M-stand te ontsteken, instellen doe ik op de flitsers zelf. Scheelt me al gauw €80 op de receivers.

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

bobcom schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:30:
Eerst maar even hier proberen.
Ik wil mijn speedlites (SB80, SB800 en andere) handmatig off-camera ontsteken.
Deed ik tot nog toe met een Neewer 420S flitsertje in manual op mijn A7Rii. Speedlites in manual als optische slave, Neewer in manual als master en gaan.

Maar ik wil niet per se gebonden zijn aan line-of-sight, dus zoek een radio-oplossing. Een simpele, niet TTL, want anders loopt het al gauw in de papieren.
Neewer heeft een simpel setje van 4 receivers en een transmitter voor nog geen €50, maar de transmitter heeft een sync port op de camera nodig - heeft de A7Rii niet, dus die kan ik niet op de A7Rii gebruiken.

Kan ik simpele receivers zoals de Neewers combineren met een andere, Sony-compatibele TTL zender zoals de Godox 1TS? Alleen om de flisters in M-stand te ontsteken, instellen doe ik op de flitsers zelf. Scheelt me al gauw €80 op de receivers.
ik heb een setje van pixel, werkt op 2,4ghz band koste een paar tientjes en werkt ook off camera

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
ik heb nog een set liggen met Pocketwizard tt1 en 2 tt5's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:21

bobcom

Dedicated dabbler

Ik denk dat mijn vraag zichzelf heeft beantwoord. Ik heb net mijn SB80 op mijn Sony's gezet en hij gedraagt zich gewoon als een (handmatige) flitser. Het enige contact dat'ie heeft is het middencontact, maar daarmee flitst hij gewoon. Dus die Neewer transmitter met enkel een middencontact zal denk ik ook wel een flitscommando afgeven, en daarop moeten de ontvangers reageren. In elk geval neem ik de gok en bestel dit setje voor al mijn oude flitsers...
Of koers ik dan op een teleurstelling af?

Update: bestelling binnen. Alle oude en nieuwe flitsers doen het met triggermaster op Sony en Canon. En straks komen er ook nog twee statieven en vier pluutjes binnen!

[ Voor 15% gewijzigd door bobcom op 02-06-2021 00:32 ]

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste

Let op:
Laat je set-up zien als je een foto plaatst!