Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Algemeen Studio/Strobist Topic

Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste
Acties:

• Unidentified
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

@Nomad

https://www.amazon.de/God...592&sr=8-1&keywords=ad200 Maar liefst ¤ 80,- goedkoper dan onze NL winkels ;)

Of voor dezelfde prijs inclusief wat extra accesoires ( Wel langere levertijd)

https://www.amazon.de/God...708&sr=1-4&keywords=ad200

Unidentified wijzigde deze reactie 04-10-2017 19:48 (40%)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Unidentified
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

Zijn er hier meer gebruikers van de software Set.a.light 3D Studio?

Heb sinds gisteren de trial versie draaien (basic) en ik ben zeer onder de indruk van de mogelijkheden.

Op deze manier kan je van te voren je fotoshoots visualiseren of juist experimenteren met dingen die je in de praktijk zou willen doen.

Het programma is super veelzijdig met templates, modellen, poses, en zowat elke lichtvervormer.
De basis versie kost een kleine 40,- dus na de demo valt me dat nog reuze mee.

Unidentified wijzigde deze reactie 16-12-2017 21:50 (4%)

• CasGas
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 17-08 23:15
Ik ben eigenlijk opzoek naar een octabox om eens mee te stoeien. Nu heb ik een mooie gezien op Ebay van Phot-r:

https://www.ebay.nl/itm/P...neycomb-Grid/252838522350

Kwaliteit (wat ik er over kan vinden) is niet heel gek en kost niet belachelijk veel. Deze is dan met Elinchrom adapter voor thuis en heb dan alleen nog een speedlite adapter erbij nodig zodat ik het ook mee kan nemen naar buiten. Grid zit er ook nog bij, dus het is wel compleet. Ik ga niet 10x per dag naar buiten met dat ding, eerst maar eens kijken of het bevalt voordat ik door ga voor iets beters (als dat überhaupt nodig is)

Iemand die hier ervaring mee heeft?

5D3 | 7D | 14 2.8 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 300 4 | 10-18 | 16-35 4 | 15-85 | 24-105 4 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

• The_Big_Easy
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 20:17
Binnenkort moet ik, samen met 2 anderen, op de fotoclub waar we lid van zijn een doe-avond verzorgen. De keuze is gevallen op portret fotografie m.b.v. een self-made studio. Nu was ik even door de OP aan het kijken maar het viel me op dat de links naar meerdere plaatjes dood zijn :(.

Nu is de OP al redelijk op leeftijd maar ik vermoed dat de inhoud nog redelijk actueel zal zijn.. Zijn deze dode links wellicht te fixen door de TS of een moderator? Plaatjes zeggen nl. vaak meer dan een lap tekst :)

• roelbb
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 16-08 13:48

roelbb

knorretje

quote:
CasGas schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:59:
Ik ben eigenlijk opzoek naar een octabox om eens mee te stoeien. Nu heb ik een mooie gezien op Ebay van Phot-r:

Kwaliteit (wat ik er over kan vinden) is niet heel gek en kost niet belachelijk veel. Deze is dan met Elinchrom adapter voor thuis en heb dan alleen nog een speedlite adapter erbij nodig zodat ik het ook mee kan nemen naar buiten. Grid zit er ook nog bij, dus het is wel compleet. Ik ga niet 10x per dag naar buiten met dat ding, eerst maar eens kijken of het bevalt voordat ik door ga voor iets beters (als dat überhaupt nodig is)

Ik heb er geen ervaring mee, maar je zou ook eens naar deze kunnen kijken. wordt snel verstuurd. is het niks, stuur je die weer terug.

heb bij deze firma vorig jaar twee softboxen gekocht. is net spul. ( ben hobbyist)

roelbb

• Moofnor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 12:36
quote:
CasGas schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:59:

Het hangt er net vanaf hoeveel kwaliteit je zoekt, maar ik heb deze:
https://www.banggood.com/...ight-Flash-p-1075711.html
Wordt gewoon als paraplu bevestigd. Ik heb wel een boom arm er bij gekocht om extra bewegingsvrijheid te hebben. Heel veel kwaliteit is het niet, maar het doet wat het moet doen.

• Harribo
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 10:14
Ik ben op zoek naar een studio flitssetje. Ik heb een nikon d7100 en een d750. En een Nikon SB600 flitser.

Wat wil ik?
Nou, ik wil graag een flitsset 2 stuks met een grote softbox. Traploos instelbaar.

Verder heb ik totaal geen ervaring met studio flitsers. Het is uitproberen en kijken of het wat voor mij is. Vandaar dat het ook niet te duur mag worden. Voor hetzelfde geld vind ik het helemaal niets.
Ik zal hwrs portretten nemen van mensen.

Ik zie van die (budget) Falcon Eyes setjes, is dat dan wat voor mij? Ik ben misschien ook van plan om kleuren filters erbij aan te schaffen.
Zit ik wel aan syn cords vast maar dat zal ik wel overleven denk ik.
Wil ook nog een achtergrond maken of kopen.

Vast een newbie standaard vraag maar ik stel hem toch. Ik lees me een ongeluk en weet eigenlijk nog steeds niet wat geschikt is.

Harribo wijzigde deze reactie 02-02-2018 11:49 (3%)

www.harrofotografie.nl

• HyperTrophy
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 00:40
Waarom werk je niet verder met reportageflitsers?

• Harribo
quote:
HyperTrophy schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 13:29:
Waarom werk je niet verder met reportageflitsers?
Hoe bedoel je? Met de nikon sb's flitsers?

Volgens mij zijn die niet krachtig genoeg?
Komt bij dat ik graag een grote hoekige softbox erop wil zetten

www.harrofotografie.nl

• Woutoud
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 16-08 23:43

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Dat hangt helemaal af van het effect dat je wilt bereiken. Voor simpele portretten kun je prima klaar zijn met één SB600.

Woutoud.com

• Harribo
quote:
Woutoud schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 14:04:
Dat hangt helemaal af van het effect dat je wilt bereiken. Voor simpele portretten kun je prima klaar zijn met één SB600.
Nee ik wil sowieso 2 a 3 flitsers om alle kanten te kunnen belichten. Graag met filters.
En een grote hoekige softbox erbij. Ik denk dat de sb600 icm met zo'n softbox weinig nut heeft? Omdat de sb600 misschien niet genoeg vermogen levert?

www.harrofotografie.nl

• HyperTrophy
zo te lezen heb je het eea niet geprobeerd. ;)

ik zou wanneer je met flitsers wilt werken, eerst met 1 flitser aan de gang te gaan. Daarmee kun je al de mooiste portretten mee maken, evt in combinatie met een extra reflector.

het wordt al vele malen ingewikkeld wanneer je er een twee of zelfs een derde flitser aan toevoegt.

je hebt dan meer instelmogelijkheden die je moet uitvoeren.

• Harribo
quote:
HyperTrophy schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 14:33:
zo te lezen heb je het eea niet geprobeerd. ;)

ik zou wanneer je met flitsers wilt werken, eerst met 1 flitser aan de gang te gaan. Daarmee kun je al de mooiste portretten mee maken, evt in combinatie met een extra reflector.

het wordt al vele malen ingewikkeld wanneer je er een twee of zelfs een derde flitser aan toevoegt.

je hebt dan meer instelmogelijkheden die je moet uitvoeren.
Ik heb al genoeg ervaring met 1 flitser vind ik.
Ik heb ideeën om creatief te zijn met minimaal 2 flitsers.

Wat kan ik het beste doen nu? Of kopen?
Falcon eyes set of een tweede flitser? Etc

www.harrofotografie.nl

• HyperTrophy
een reportageflitser is nooit weg, stop je ook zo mee in je tas. ik persoonlijk ben voor een extra softbox ( geschikt voor reportageflitser ) gegaan, en nog wat andere gerelateerde accessoires zoals een Rogue Flashbender. Deze is ideaal als snoot te gebruiken, maar kan net zo goed als fill light.

• Woutoud

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

quote:
Harribo schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 14:48:
[...]

Ik heb al genoeg ervaring met 1 flitser vind ik.
Ik heb ideeën om creatief te zijn met minimaal 2 flitsers.

Wat kan ik het beste doen nu? Of kopen?
Falcon eyes set of een tweede flitser? Etc
Een tweede flitser klinkt voor mij logischer op dit moment. Hoe groot is de softbox die je in wilt zetten?

Woutoud.com

• Harribo
quote:
Woutoud schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 16:08:
[...]

Een tweede flitser klinkt voor mij logischer op dit moment. Hoe groot is de softbox die je in wilt zetten?
Nou dat is het hem, ik wil er wel 1 van ongeveer minimaal 60 x 60 cm

www.harrofotografie.nl

• Woutoud

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

60x60 moet nog wel goed gaan met een reportage flitser hoor, 40x40 was nooit een probleem voor mij.

Woutoud.com

60x60 is wel 2,25x de oppervlakte van een 40x40 en dan laat ik nog maar achterwege dat er ook meer verlies is intern, aangezien niet al het licht in de softbox netjes reflecteert. Maar goed, dat gezegd hebbende is een reportage flitser vaak genoeg voor een wat grotere softbox als je wat minder afstopt, of niet het 2de doek gebruikt (wordt het licht wel minder egaal). Ik gebruik zowel reportageflitser (soms 2) en een studioflitser (met ingebouwde accu). Ook combineer ik soms een 90cm octabox met een paraplu (soms reflecterend, soms doorschijnend), of met een andere softbox. Een studioflitser is wat veelzijdiger en makkelijker om softboxen aan te hangen en de lichtkracht is vaak ook voldoende om een grotere softbox met grid te vullen met licht.

Als je met minder budget werkt, gebruik dan simpele yongnuo of godox reportageflitsers en multifunctionele paraplu's. Kost weinig, makkelijk mee te nemen en goede resultaten mee te behalen.

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

• HyperTrophy
Koop een sb700 of sb910 of gelijkwaardig erbij en je hebt licht zat. Gebruik je je sb600 als detail of achtergrondlicht. Er bestaan ook prima b merk flitsers zoals godox of yongnuo

• Harribo
Is de sb700 op papier qua richtgetal niet minder dan de sb600? Dat klinkt dan niet logisch toch?
Misschien dat de sb910 wel genoeg licht geeft?

@Universal Creations : Ik wil echt een softbox, geen paraplu. Dit ivm met een projectje. Lang verhaal.
Misschien dan eerst 1 studioflitser kopen?
Ik zie ze in setjes van 2 zoals die van Falcon Eyes.

www.harrofotografie.nl

De SB910 heeft problemen met koeling. Dus als je veel op (bijna) maximaal vermogen schiet, stopt ie soms even om af te koelen. En prijs ligt behoorlijk hoog. Ik zou eerder bijvoorbeeld de Yongnuo 568 aanraden.
Heb je al een beugel om een softbox aan te hangen (mocht je met reportageflitsers werken)? Welke set van Falcon Eyes is het? Moet de softbox vaak uit elkaar, of kan ie gewoon in elkaar blijven?

Universal Creations wijzigde deze reactie 02-02-2018 23:37 (5%)

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

• Harribo
quote:
Universal Creations schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 23:35:
De SB910 heeft problemen met koeling. Dus als je veel op (bijna) maximaal vermogen schiet, stopt ie soms even om af te koelen. En prijs ligt behoorlijk hoog. Ik zou eerder bijvoorbeeld de Yongnuo 568 aanraden.
Heb je al een beugel om een softbox aan te hangen? Welke set van Falcon Eyes is het? Moet de softbox vaak uit elkaar, of kan ie gewoon in elkaar blijven?
Ok dank weet ik dat ook weer.
Die Yongnuo 568 is inderdaad beter te betalen, met een richtgetal van 58 zelfs. Dat zal dan toch wel genoeg moeten zijn?

Ik ben echt een newbie, weet verder niet wat ik nodig heb. Ik heb een softbox nodig en dus ook een beugel dus?
Softbox hoeft niet steeds uit en in elkaar gezet te worden. Tis gewoon voor een studiootje thuis.

Als ik een set Falcon Eyes zou kopen zou het deze zijn: https://www.fotokonijnenb...n-eyes-flitsset-ssk-2200d
Weet niet of dat wat is?
Ik wil er niet meteen teveel geld aan uit geven, weet niet in hoeverre ik dit in de toekomst nog leuk blijf vinden.

Harribo wijzigde deze reactie 02-02-2018 23:39 (5%)

www.harrofotografie.nl

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
quote:
Universal Creations schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 22:49:
...
Als je met minder budget werkt, gebruik dan simpele yongnuo of godox reportageflitsers en multifunctionele paraplu's. Kost weinig, makkelijk mee te nemen en goede resultaten mee te behalen.
Ik heb twee reportageflitsers (Metz M400 en Cactus R60X), en een reflector en wat zelfgeknutseld spul. Nu wil ik graag voor een niet al te hoog budget wat meer mogelijkheden hebben, met name omdat ik het licht ook alleen/zonder assistentie wat beter wil kunnen plaatsen.
Ik zit nu te denken aan twee lichtstatieven, klemmen voor flitser en evt reflector en twee paraplus (welke). Is dat een redelijke basis, of is het handig nog wat anders/extra's te overwegen?

• begintmeta
  • Niet online
quote:
begintmeta schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:59:
[...]

Ik heb twee reportageflitsers (Metz M400 en Cactus R60X), en een reflector en wat zelfgeknutseld spul. Nu wil ik graag voor een niet al te hoog budget wat meer mogelijkheden hebben, met name omdat ik het licht ook alleen/zonder assistentie wat beter wil kunnen plaatsen.
Ik zit nu te denken aan twee lichtstatieven, klemmen voor flitser en evt reflector en twee paraplus (welke). Is dat een redelijke basis, of is het handig nog wat anders/extra's te overwegen?
Ik denk dat ik eerst maar eens begin met twee statieven en twee witte paraplus met reflectiehoezen.

• begintmeta
  • Niet online
quote:
begintmeta schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:29:
[...]

Ik denk dat ik eerst maar eens begin met twee statieven en twee witte paraplus met reflectiehoezen.
Inmiddels even tijd gehad met het spul te spelen (twee statieven en twee witte paraplus (85cm&105cm) met zilver reflecterende zwarte hoezen)... heb duidelijk nog veel te leren... Met name het goed positioneren en vervolgens ook richten van de paraplus vind ik niet eenvoudig, zeker als de verticale ruimte beperkt is, en ook het balanceren van de hoeveelheid licht tussen flitsers en omgeving valt nog niet mee, ik heb ook nog niet goed in de smiezen hoe de paraplus het ongerichte licht precies knoeien... Allemaal eeen kwestie van oefenen ook natuurlijk (en misschien beter niet teveel tegelijk proberen, had maar weinig tijd maar wilde bijvoorbeeld toch direct door de paraplus en gereflecteerd door de paraplus flitsen, was op dat moment wat teveel van het goede voor mijn bevattingsvermogen...), maar het valt me toch wat tegen...

begintmeta wijzigde deze reactie 07-03-2018 16:25 (13%)

Er zijn hier vast genoeg mensen die ook regelmatig op locatie werken en wat degelijke soft/octaboxen meenemen naar buiten en ter plekke opbouwen.

Ik werk regelmatig buiten (meer dan binnen) met studioflitsers en dan loop je tegen het probleem dat eigenlijk elke soft/octabox kut is om op te zetten. En de collabsible/foldable versies zijn dan een grote verbetering, maar de relatief goedkope die ik had leggen nu na anderhalf jaar allemaal het loodje.
Mijn huidige collabsible softboxen zijn van linkstar/falcon-eyes en wat andere soortgelijke merken en zijn gewoon niet goed genoeg gebouwd om het overleven op locatie. In mijn studio vond ik ze altijd perfect, maar nu merk je toch wel hard dat de kwaliteit niet goed genoeg is...het scheurt, pennen schieten door of breken af, ritsjes stuk etc.

Google ik, dan vind ik wel wat betere systemen die nog redelijk betaalbaar zijn, zoals van CheetahStand, maar die leveren alleen in de USA. In Europa zie ik o.a. SMDV wel langskomen qua merk, zoals deze:
https://www.cameranu.nl/n...a110-softbox-bowens-mount
Maar goedkoop kan ik hem ook niet noemen voor een 1 meter octa....Aan de andere kant, als die nu 10 jaar mee gaat, dan is dat ook een hoop waard.

Wat hebben jullie en zijn jullie tevreden?

Nieuwe Hybrid Breath te koop, dubbele camera strap

• Unidentified
  • Niet online

Unidentified

"...Terra Incognita..."

@Nomad Ik heb er ook een gloed hekel aan om lang bezig te zijn met het opstellen van de apparatuur.

Ik heb naar veel premium merken gekeken als Profoto en Broncholor eventueel met adapters, maar het zijn vaak allemaal setjes met insteekpennen en ben toen uiteindelijk uitgekomen bij Westcott en dan met name de Rapid Box series. https://www.fjwestcott.com/shop/light-modifiers/rapid-box

Ik gebruik het nu denk 1,5 jaar en ik heb nog geen gebreken of slijtage mogen ontdekken.
Uiteraard ben ik ook zuinig op mijn spullen, dus na een shoot op locatie wordt alles ook netjes weer ingevouwen en opgeborgen.

Ze hebben opvouwbare beautydishes, octaboxen en stripboxen en dat werk vlekkeloos met mijn doorgaans 3 light setup van Godox.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HyperTrophy
heb zelf ook een rapid box met grid erbij, werkt prima, snel op te zetten. ik heb er wel een phottix opzetstuk bijgekocht voor op m'n statief. het vooroverkantelen van de box is tricky omdat het statief door de voering ( met ritsen ) aan de onderkant van de paraplu heen gaat. hierdoor kun je standaard niet veel kantelen.

met dit opzetstuk van phottix kan ik ook twee speedlights tegelijk monteren in mn rapidbox.

eea is wel eens omgewaaid, in gras dat wel, maar zonder schade.

Vind het makkelijk en snel op te zetten. heb wel eens gelezen dat de baleinen wel willen knappen, maar daar zelf geen ervaring mee.

• begintmeta
  • Niet online
De alweer geruime tijd terug door Cactus aangekondigde kleine 250W flitser is inmiddels voor crowdfunding op Kickstarter verschenen. Na de ankondiging leek het me een best interessant ding (vooral ook omdat ik al wat Cactus-transceivers heb), maar als ik de introductieprijs van ¤~555 zie, vind ik dat toch best een hoop geld als een Godox AD200 (toegegeven, wat lagere specificaties qua refresh en maximale output) ~400¤ kost. Sowieso heb ik niet echt een dergelijke flitser nodig, ik besteed dat geld dan liever aan wat anders...

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 10:33
Nu ik na een hiaat van een paar jaar fotografie weer ben aan het oppakken, heb ik ook hernieuwde interesse in Strobistfotografie :) Ik heb nog de beschikking over twee van de YongNuoflitsers die indertijd hip waren, maar heb nooit triggers gekocht.
Strobist raadt de Phottix Ares aan, en die vind ik er wel fijn no-nonsense uitzien. Alleen vind ik die aan deze kant van de grote plas niet voor de bedragen die daar genoemd worden (55$ voor een transmitter + receiver), en voor de 95¤ die dat setje hier moet kosten heb je ook bijna een set Pocketwizard PlusX'en.
Zijn er nog simpele, betrouwbare flitstriggers die ik over het hoofd zie? Fancy functies ben ik niet naar op zoek, als ze consistent triggeren op een manueel ingestelde flitser ben ik tevreden :)

Ticking away, the moments that make up a dull day.

• joostbosmans
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 10:44
Ik heb een Youngou 660- flitser, is deze sterk genoeg voor de Caruba Orb 80cm.
Ik zoek nl een softbox voor portretten.
Als stabiel statief dacht ik aan Falcon Eyes Lampstatief L2900GA/B Heavy Duty 284 cm. is die stabiel genoeg voor buiten ?
Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True