Algemeen Studio/Strobist Topic

Pagina: 1 ... 4 ... 26 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Ik krijg nu ook en leuk idee voor een ringlight, maar die hou ik nog even voor me! Even testen en proberen.

Morgen miss part II van mijn video!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Egoist! Deel ja! haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Nik schreef op zondag 01 februari 2009 @ 23:28:
Ik krijg nu ook en leuk idee voor een ringlight, maar die hou ik nog even voor me! Even testen en proberen.

Morgen miss part II van mijn video!
Als het nog beter is dan deze heb ik intresse, maar ik ga zeker zoiets bouwen.
Ben nu nog even met een ander project bezig, dus heb er nog niet goed over na gedacht.
Maar dit gaat het volgende project worden.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparkOne
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-08 16:27
Ik heb gisteren een erg leuke shootdag gehouden met mijn vriendin, alles met gouden reflectiescherm, 430 EX & 540 EZ met shoottrue wit paraplu, snoot, gobo. buiten zonder reflectiescherm.
Resultaten:

# 1 Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3503/3244853779_85792825de.jpg

# 2 Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3115/3244859481_1a536f798b.jpg

# 3 Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3337/3244850683_da38af3556.jpg

# 4 Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3491/3244812915_1fa9c507d2.jpg

# 5 Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3363/3244804491_074767f79e.jpg

# 6 Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3120/3244915631_4b68763026.jpg

Meer op mijn flickr

Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nummer 2 en 6 spreken mij bijzonder aan vanwege de houding en belichting. Helaas is de achtergrond van 6 niet zo heel fraai.
Netjes!!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2009 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:34

vvo

@Sparkone: ziet er goed uit. Nummer 3 vind ik een toppertje. Mooi model trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:42

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik zag de foto's en dacht meteen "hey das Sparkone's vriendin" :*)
Mooi gedaan hoor !!

Ik ben ook bezig geweest met strobist dingetjes. Zaterdag kreeg ik de DX triggers binnen die ik van Nomad _/-\o_ overgekocht heb samen met een setje ' kleurfilters' .
Vandaag even gaan knutselen:

men neme een trigger
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haasb042/got/trigger-1.jpg

Lief en mooi nog
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haasb042/got/trigger-2.jpg

deze ontleed je professioneel
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haasb042/got/trigger-3.jpg

dan ga je even plastisch chirurg spelen met als resultaat
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haasb042/got/trigger-4.jpg

jackplug erin
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haasb042/got/trigger-5.jpg

onder de moterkap, zoek de verschillen
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haasb042/got/trigger-6.jpg

en in actie met een SB-24
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haasb042/got/trigger-7.jpg

tot zover de cursus budget strobisten voor beginners :+

nu nog een setje oplaadbare AAA's kopen bij DX en dit gedeelte is klaar :)

[ Voor 3% gewijzigd door sapphire op 02-02-2009 14:42 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozkilator
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@sparkOne; Op foto 2/6 na vind ik het een goede serie.

Nog wat kleine opmerkingen:
Foto 1/3: is erg mooi, belichting ziet er erg natuurlijk uit.
Foto 2: De schaduwen aan de rechterkant (vanuit de camera gezien) van het gezicht zijn niet zo mooi. Tevens lijkt het dat je witbalans verkeerd stond. De pose vind ik trouwens ook niet zo mooi hier.
Foto 4: jammer van de schaduw van de neus. Ik heb het idee dat je geprobeerd een invul flits van onderen te gebruiken en dat deze te hard stond vergeleken met je key flits (paraplu van boven af aan de reflectie in de ogen te zien)
foto 5: leuk (je zou de highlights in haar gezicht nog iets kunnen bijwerken)
foto 6: vind ik de bewerking absoluut niet mooi, het gezicht is bijna wit. Maar dat zal wel een kwestie van smaak zijn.

Yoda: Very dark the other side is.. hmm.. too dark... Obi-Wan: Yoda, shut up and eat your toast allready...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Laatst online: 26-09-2024
gister even wat lopen kutten, merk wel dat ik echt veel moet oefenen voordat ik doorheb wat flitslicht allemaal doet... afgelopen 2 jaar alleen maar bestaand licht gewerkt..

deze vond ik wel geinig;

Afbeeldingslocatie: http://www.willemspaan.nl/got/zelfportret-12.jpg

softbox van achter bijna op vol vermogen
softbox van voor op half vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Gaaf topic! * addictive heeft hem net he-le-maal doorgelezen :*)
Veel handige informatie, en ook zeker iets waarmee ik binnenkort aan de slag wil, ik heb al een 580 EX II, dus een eerste setje is al bijna compleet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Laatst online: 16-01-2013
Wilmoc, flitsen is altijd ff wennen..Ik ben begonnen met product fotografie en dat heeft me veel geleerd
Nette foto hoor, iets te overbelichte achtergrond.

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Frank|A schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 09:19:
Wilmoc, flitsen is altijd ff wennen..
Seconded... ik zit nu al een tijdje te spelen met het hele spul, maar je stort je in een klap in het diepe. Behalve off-shoe lichtbronnen (dat kan ik nog wel handlen :+ ) komen er ook ineens dingen als softboxen, reflectieschermen en weet ik wat allemaal meer om de hoek kijken, en dat maakt het totaal ineens dusdanig overdonderend dat het moeilijk is om echt ergens te starten, behalve gewoon veel doen :+

Uiteindelijk de softboxen, plu's en de hele rotbende de hoek in gegooid en enkel met flitser + reflector aan de slag gegaan, vooral ook omdat ik er gewoon niet over uit kwam dat ik het in een club (niet de meest optimale lichtomstandigheden :P ) met een enkele 580EXII wél voor elkaar kreeg, maar met een studioset met instellicht en de hele rotzooi níet. Dus direct licht, zoals ik het gewend was. Heb ik dat eenmaal onder de knie, dan gaan we weer eens kijken wat zo'n plu'tje ook alweer deed. Dat was een prima start, en ik snap dr nu al heel wat meer van :+

[ Voor 11% gewijzigd door Henk op 04-02-2009 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:22
Bestaand licht manipuleren met een eigen lichtbron is inderdaad zo veel makkelijk dan je volledige licht in een scene te maken. Dat heb ik ook geleerd en het eerste lukt me wel redelijk, het tweede nog niet.
In een echt donkere ruimte het volledige licht zo maken lukt me gewoon niet binnen afzienbare tijd dat mijn model er nog zin in heeft :P

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Nomad schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 10:48:
Bestaand licht manipuleren met een eigen lichtbron is inderdaad zo veel makkelijk dan je volledige licht in een scene te maken. Dat heb ik ook geleerd en het eerste lukt me wel redelijk, het tweede nog niet.
In een echt donkere ruimte het volledige licht zo maken lukt me gewoon niet binnen afzienbare tijd dat mijn model er nog zin in heeft :P
Ah, dus het wordt alleen maar makkelijker ook nog?O+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
Henk schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 10:51:
[...]

Ah, dus het wordt alleen maar makkelijker ook nog?O+ ;)
Zei ik het verkeerd?, ik dacht dat ik het correct opgeschreven heb zo, zie mijn error niet, of ik snap je post niet :P.

Anyway, situaties waar ik geen aanvulling op het licht ben, maar alles moet regelen is mij net vaak wat teveel, het lukt me dan niet soepel en ben dan gewoon te lang bezig (uiteindelijk komt het wel goed, maar niet binnen fijne tijd).
Kortom, meer oefenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-07 17:12
Het voordeel van studio flitsers is het kunnen gebruik maken van een model licht. Dan zie je hoe het licht en de schaduwen gaan vallen. Dan wordt het ineens veel duidelijker. Op de strobist manier moet je veel op ervaring werken en dat is in het begin moeilijk. :)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik heb een eerste testje gedaan met mijn paraplu, en ik vond het eerste resultaat net al beter als alles wat ik ooit met direkt licht of natuurlijk licht deed. Je kan de achtergrond wit of zwart maken door over of onderbelichten, en de schaduwen die van je paraplu komen zijn zoooo veel mooier dan die van een direkte flits! Het maakt alles veel zachter en natuurlijker. En zo moielijk is het toch allemaal niet? 1 paraplu schuin van lichtjes bovenaf op je model, en dan een flits bijvoegen aan de andere kant om te sterke schaduwen bij te lichten en dan nog eentje (of meerdere) om de achtergrond te krijgen zoals je hem wil (wit, bijna zwart, kleurtje, of vlekken door snoots/grills/gobo's etc).
Natuurlijk ga je in het begin nog vaak over/onder belichte foto's krijgen maar al snel leer je toch dat een paraplu als reflector met een 430EX valk bij het gezicht op 1/8 een goede basisverlichting geeft etc, en dat je achtergrondflits voor overbelichten op max of toch bijna op max moet staan, en dat de flits die dient om je schaduwen wat minder zwart te maken maar heeeeel zachtjes moet staan.
Natuurlijk levert dit steeds dezelfde saaie basisfoto's op, maar om nu te zeggen dat het bijna onmogelijk is om er meteen mee aan de slag te gaan?
Moeilijker wordt het als je niet zomaar een witte of bijna zwarte egale achtergrond wil, want dan verdient ook die een eigen lichtplan, wat je niet te hard wil beinvloeden met het licht op je model...

Bij mij is op dit moment het grootste probleem een goede locatie/achtergrond, waar dus geen rommel/schilderijtjes/kasten etc in de weg staan. En m'n gear naar buiten nemen in deze kou en dan een half uur staan klooien om het allemaal op te zetten in de sneeuw... nee dank je!

Tip voor mensen die zijn aan het bouwen/verbouwen: zorg dat je ergens in huis een muur volledig wit en leeg houdt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyzer
  • Niet online

Xyzer

Valid XHTML & CSS.

Joepv schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 11:34:
Het voordeel van studio flitsers is het kunnen gebruik maken van een model licht. Dan zie je hoe het licht en de schaduwen gaan vallen. Dan wordt het ineens veel duidelijker. Op de strobist manier moet je veel op ervaring werken en dat is in het begin moeilijk. :)
Met de SB-900 kan je of een test-flits doen of ook model licht 'test' (ik denk 2/3seconden), ik weet alleen niet of je de model licht 'test' ook kan triggeren.. Op deze manier kan je met deze flitser ook kijken hoe de schaduwen vallen.

Hier komt ooit nog wat te staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

SparkOne schreef op maandag 02 februari 2009 @ 11:34:
Ik heb gisteren een erg leuke shootdag gehouden met mijn vriendin, alles met gouden reflectiescherm, 430 EX & 540 EZ met shoottrue wit paraplu, snoot, gobo. buiten zonder reflectiescherm.
Resultaten:

# 1 [afbeelding]
Meer op mijn flickr
ziet er goed uit Jeroen :)

* ReseTTim is net door die homemade ringflash op ideeën gebracht. Vanavond met Oeloe is gaan brainstormen en kijken of het haalbaar is. Ik geef het een grote kans :) :P

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Ik heb zojuist de Westcott Apollo softbox voor reportage flitsers binnengekregen via UPS (jammer van de douane kosten, maar dat risico loop je nu eenmaal :))

Eerste indruk: Ziet er goed uit, redelijk stevig en eenvoudig te monteren. Werkt prima in combinatie met 1 flitser.
Er is genoeg ruimte voor meer flitsers; ik ga even iets maken zodat ik 2 flitsers op een enkele parapluhouder kan zetten voor meer power.

Later wellicht wat foto's maar nu druk druk druk druk...
ReseTTim schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 15:54:
[...]

* ReseTTim is net door die homemade ringflash op ideeën gebracht. Vanavond met Oeloe is gaan brainstormen en kijken of het haalbaar is. Ik geef het een grote kans :) :P
Kun je ook delen wat voor idee het is? Wellicht handig voor de mensen (zoals ik) die hem ook gaan maken.

[ Voor 34% gewijzigd door J3roen op 04-02-2009 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
J3roen schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 16:31:
Ik heb zojuist de Westcott Apollo softbox voor reportage flitsers binnengekregen via UPS (jammer van de douane kosten, maar dat risico loop je nu eenmaal :))

Eerste indruk: Ziet er goed uit, redelijk stevig en eenvoudig te monteren. Werkt prima in combinatie met 1 flitser.
Er is genoeg ruimte voor meer flitsers; ik ga even iets maken zodat ik 2 flitsers op een enkele parapluhouder kan zetten voor meer power.

Later wellicht wat foto's maar nu druk druk druk druk...

[...]

Kun je ook delen wat voor idee het is? Wellicht handig voor de mensen (zoals ik) die hem ook gaan maken.
Heb je er ook echt iets van 170dollar voor betaald?, want dat vind ik echt wel overdreven duur.

Dan zijn er wel goedkopere alternatieven die ook prima werken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

J3roen schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 16:31:
ringflitser met ledjes erin, zou beter moeten werken dan dat rayflash (lijkt mij).
Heb al enige resultaten hiervan gezien @ youtube, maar volgensmij kan dit beter / mooier.

misschien heeft iemand hier nog wat aan :?

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

ReseTTim schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 16:51:
[...]

ringflitser met ledjes erin, zou beter moeten werken dan dat rayflash (lijkt mij).
Heb al enige resultaten hiervan gezien @ youtube, maar volgensmij kan dit beter / mooier.

[video]

misschien heeft iemand hier nog wat aan :?
[video]
Jullie kenende word dat een mooie DIY ringflash ;)
Ik ben erg benieuwd naar jullie plannen, want die cd-spindle ringflash is erg simpel, die kan ik zelfs maken :) Dus als jullie een praktischer/ beter idee hebben zie k eht graag tegemoet !

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Nomad schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 16:49:
[...]

Heb je er ook echt iets van 170dollar voor betaald?, want dat vind ik echt wel overdreven duur.

Dan zijn er wel goedkopere alternatieven die ook prima werken :).
Nee ik heb er zeker geen $ 170 voor betaald :) De totale order was wel wat meer. Gearslet begin ik te worden ondertussen :P (Anders wegen de verzendkosten ook niet echt op).

Maar wat voor alternatieven had jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
J3roen schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 18:21:
[...]

Nee ik heb er zeker geen $ 170 voor betaald :) De totale order was wel wat meer. Gearslet begin ik te worden ondertussen :P (Anders wegen de verzendkosten ook niet echt op).

Maar wat voor alternatieven had jij dan?
zoiets bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Mjah maar die is nogal klein :) Als ze ook groter formaat hebben zou dat een mooi alternatief zijn. Weliswaar zal de prijs van vrijwel hetzelfde zijn als wat ik heb betaald.

Voordeel van die Apollo is dat hij gemakkelijk meer dan 1 flitser kwijt kan. Ik denk dat je er 4 kwijt kunt (niet dat ik dat wil). Dan heb je voor buiten genoeg power om met ambient light te matchen.

[ Voor 16% gewijzigd door J3roen op 04-02-2009 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
In de topicstart staat dat voor goede compatibiliteit met een 430EX flitser je het best de PT04-TM trigger/receivers kan kopen, of de CTR-301.
Maar op Ebay vind ik de CTR-301 nergens (wel de receivers, niet de zenders.
De PT04 vind ik wel in overvloed, maar er is ook een platte versie, en deze wil ik, geen kabeltjes en optische triggers meer, gewoon simpele platte radio-triggers. Echter, de platte versie van de PT04 heet PT04 CN en niet PT04 TM. Zal deze ook probleemloos werken met een 430EX (en een 430EZ)?
Dan schaf ik me zo een setje aan met 1 zender en 3 of 4 ontvangers en ben ik gelijk klaar, simpel en efficient, en niet schandalig duur...
Of weet iemand waar je nog volledige sets van die CTR-301 kan krijgen?

Zoiets dus:
LINK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
Laat maar, ze hebben er net terug toegevoegd op Ebay, die winkel die ze verkocht was blijkbaar effe buiten gebruik, je kan ze dus HIER verkrijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Ik heb 2 weken geleden mijn eerste echte strobist shoot gehad met oa. onderstaande foto als resultaat.
Ik wilde al heel lang een high key shoot doen en vind het persoonlijk erg goed gelukt.

Over 2 weken een lingerie/glamour shoot geplanned met een andere vriendin. Ik ben benieuwd :)

Afbeeldingslocatie: http://www.jg-photography.nl/photo/view/92ee9b9e51/format:tweakers
Model, Visagie & Styling: Merianne

[ Voor 8% gewijzigd door J3roen op 05-02-2009 16:01 . Reden: Link naar grote versie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
Wow mooi..de resultaten die ik hier zie zijn echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 21:56
J3roen schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 15:44:
Ik heb 2 weken geleden mijn eerste echte strobist shoot gehad met oa. onderstaande foto als resultaat.
Ik wilde al heel lang een high key shoot doen en vind het persoonlijk erg goed gelukt.

Over 2 weken een lingerie/glamour shoot geplanned met een andere vriendin. Ik ben benieuwd :)

[afbeelding]
*kuch* Frank en ik vinden dat daar een setup bij moet :) (bij iedere "showcase" foto eigenlijk :P )

Maar zoals ik op MSN al zei : lekkere plaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Thanks, setup is niet heel ingewikkeld maar zal later even wat posten! :)

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://dump.intellit.nl/got/merianne_setup2.jpg

De softbox op de boom was geen echte softbox maar een paraplu-softbox.
Uiteraard stond ze niet maar lag ze op de grond :P

[ Voor 57% gewijzigd door J3roen op 05-02-2009 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J3roen schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 15:44:

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninety
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-10-2022
De paraplu van de linker lamp heb je de verkeerde kant opstaan, bewuste keuze? Of gewoon foutje in het maken van de overzichtje? Anders ben ik wel benieuwd wat de reden is om zo te flitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 21:28

Ethirty

Who...me?

Zo flits je door de paraplu. Dit geeft een grotere lichtbron en daarmee zachtere schaduwen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
Vanavond ook weer eens een product shot geprobeert.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/heiniken.jpg

Twee flitsers...een met een paraplu rechts op 1/4 en dan de andere met snoot gericht op de achtergrond met een groene gel op 1/2 power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:20
Dat lijkt wel een fles met tomatensap. kun jij ook niets aan doen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
Was mijn biertje van 9 euro in frankrijk....dus tja die moest natuurlijk een keer op de foto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
@J3roen: wat een prachtige plaat! Echt mooi! Profi-achtergrond-doek erachter, of zwaar overbelichte witte vloer en muur ofzo?

@Frank: dat flesje kijkt ook wel lekker weg, maar kan je effe zeggen hoe ver de achtergrond van het flesje weg was en welke kleur die origineel had?

Ik begin dat strobisten hier echt wel te begrijpen maar heb nog niet echt voorwerpen/achtergronden/mensen die de moeite zijn een shoot aan te wijden. Een badeentje heeft er ondertussen al wel moeten aan geloven;-p
Desalnietemin wordt m'n tas met gear voller en voller, het lijkt wel een verslaving! SB26 is onderweg om de 430EXII en 430EZ aan te vullen (samen met nog een paraplu, en kleurenfilters, en ... ).
Klinkt voor velen hier waarschijnlijk herkenbaar?
Quote van een vriend: "wat, nog een flits? Is die andere niet fel genoeg dan ofzo?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
Het is heel verslavend! Heb nu drie flitsers en dat is genoeg. Meestal gebruik ik er twee.

Ik heb voor deze shoot een groot stuk a0 kunstof folie gebruikt (kunstofshop.nl ofzo). Flesje stond zo'n 40 cm van de achtergrond, de rechter paraplu (60cm) op zo'n 30cm van het flesje. De snoot van iets verder ~1,5m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
Ja, maar was die kunststoffolie zwart, donkergroen, of andere onderbelichte kleur met een groene filter op je snoot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
Hij was zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 15:23
Ook maar eens eentje van mij dan, een zelfportretje:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3344/3256345878_df724391dd.jpg

slechts 1 flits met softbox recht boven de camera, en een donkere achter sjaal me gehangen om de achtergrond donker te houden (witte muur reflecteerde toch te veel ;) ) Ik wil nog eens gaan spelen met een 2e flits achter me, om wat contouren te geven. Iemand nog tips?

http://www.klaasje.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Super foto, J3roen, heel mooi gedaan!

http://www.avfoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
@fotoklaasje: je kijkt of je net het meest deprimerende stuk muziek in je leven hebt gehoord :+

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 15:23
Joepv schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 17:39:
@fotoklaasje: je kijkt of je net het meest deprimerende stuk muziek in je leven hebt gehoord :+
haha eigenlijk meer alsof ik de nacht er voor maar 3 uur had geslapen ;)

http://www.klaasje.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Laatst online: 26-09-2024
@ j3roen; echt gaaf! mooi uitgelicht!

net een scout/ test shoot gedaan met een BXMer.. wat vinden de strobisten ervan;

Afbeeldingslocatie: http://www.willemspaan.nl/got/bmx_wspaan-1.jpg

edit: de setup

tangens licht, linker iets hoger dan de rechter. Beide op vol vermogen (500watt)

[ Voor 33% gewijzigd door wilmocs op 06-02-2009 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
wilmocs schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 17:55:
@ j3roen; echt gaaf! mooi uitgelicht!

net een scout/ test shoot gedaan met een BXMer.. wat vinden de strobisten ervan;

[afbeelding]
netjes alleen lees je de topicwarning niet ;) linkerkant stoort me iets, mischien eraf croppen?

[ Voor 6% gewijzigd door Timo op 06-02-2009 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Timo schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 18:35:
[...]

netjes alleen lees je de topicwarning niet ;) linkerkant stoort me iets, mischien eraf croppen?
Die zie ik nu ook voor het eerst :S

Aan welke mod hebben we dat te danken, want ik ben helemaal voor! :)
(alhoewel Frank, het grote voorbeeld, zich er ook niet aan houdt... :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 15:21
Vandaag mijn gear aangevuld (ik had al 1 statief, 1 Westcott parapu),
en nu dan redelijk compleet met een 2e statief, swivel, paraplu & triggers (de welbekende Cactus V2s).

Nu maar slachtoffer(s) vinden voor oefenen met belichting, compositie en aansturen van model... :)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Tunboy schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 19:39:
Laat maar, ze hebben er net terug toegevoegd op Ebay, die winkel die ze verkocht was blijkbaar effe buiten gebruik, je kan ze dus HIER verkrijgen...
Goede tip. Ik cancel gelijk mijn bestelling van triggers bij DX - die al twee maanden die triggers maar niet op voorraad krijgt - en ga die CTR-301 triggers bestellen. Kan ik ook gelijk twee receivers tegelijk bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Tunboy schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 23:57:
@J3roen: wat een prachtige plaat! Echt mooi! Profi-achtergrond-doek erachter, of zwaar overbelichte witte vloer en muur ofzo?
Er was geen ruimte genoeg om deze shot te nemen met mijn background support @ 1.72 met acrtic white papier. Na wat zoeken in huis naar een plek en wat testshots vonden we een redelijk witte muur waar zij wel voor kon liggen. Probleem was dat er tapijt lag. Oplossing: stuk achtergrondpapier afgenipt en in de breedte tegen de muur gelegd.

De flitsers stonden +- 1.5 meter hoog en schuin naar beneden gericht. Hierdoor werd Merianne goed belicht (belichting aangepast aan lichtmetingen). Doordat de witte ondergrond reflecteert is de muur ook wat witter geworden. Om het contrast toch minder te maken heb ik een simpele photoshop mask gebruikt om de achtergrond een kleur te houden.Verder is er niet heel veel aan gephotoshopped. Het is een strak model met een mooie huid.

Voor de shoot zelf lag ik met mijn snuffert op de grond met een 17-40L omdat ik zo dichtbij het object was met het bekende resultaat. Er was weinig ruimte voor mij om te werken iig :)

[ Voor 6% gewijzigd door J3roen op 07-02-2009 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
GerardHenninger schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 19:26:
[...]

Hoezo! Mijn setup staat er onder hoor. In tekst.

De BMX'er is spannend belicht, nice job

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
vanardenne schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 00:40:
[...]

Goede tip. Ik cancel gelijk mijn bestelling van triggers bij DX - die al twee maanden die triggers maar niet op voorraad krijgt - en ga die CTR-301 triggers bestellen. Kan ik ook gelijk twee receivers tegelijk bestellen.
Heb uiteindelijk toch maar de PT04CN besteld ipv die CTR-301 of PT04TM.Die lijkt mij hetzelfde te doen en is ook plat MAAR die aanvaardt AAA'tjes ipv CR2's in de CTR-301.

Hoop dat ik er geen spijt van ga krijgen en dat die PT04CN evengoed gaat werken als die CTR-301 want heb er ook maar direkt een setje met 3 receivers van besteld.

@J3eroen:
Bedankt voor al deze nuttige info! Ben nog steeds weg van deze plaat! En dat komt niet alleen door de uitstraling van het model. (spijtig dat we er geen high-res versie van kunnen downloaden om als wallpaper/poster te gebruiken, maar dat vind ik wel van meer platen die ik hier op GoT zie passeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:54

ThunderNet

Flits!

GerardHenninger schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 19:26:
[...]

Showcase topics zijn er als je alleen iets wilt showen. We zitten hier in FGA en dus is het niet alleen showcase werk. Gewoon lekker je set-ups en werkwijze laten zien! Zo kan iedereen er van leren :) Denk er dus even aan als je een foto post dat het geen showcase is. Wil je niet je set-up laten zien? Maak dan een show/test-case topic aan in FGS (met de bijbehorende regels).

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
ThunderNet schreef op zondag 08 februari 2009 @ 00:28:
[...]

Showcase topics zijn er als je alleen iets wilt showen. We zitten hier in FGA en dus is het niet alleen showcase werk. Gewoon lekker je set-ups en werkwijze laten zien! Zo kan iedereen er van leren :) Denk er dus even aan als je een foto post dat het geen showcase is. Wil je niet je set-up laten zien? Maak dan een show/test-case topic aan in FGS (met de bijbehorende regels).
Zeg je dat nou tegen mij? Of is het een algemene opmerking ? :S

Zal ik dat maar in de OP zetten dan ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Waar halen jullie je Vivitar 285s vandaan? Ben de zoektocht naar tweedehandse (en nu nogal overprijsde) SB-26/28/etc wat zat en wil gewoon een goede extra flits hebben. Komt het bij jullie allemaal vanuit het buitenland of is er een betrouwbare Nederlandse leverancier?

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Overprijsd? Als je goed zoekt is de prijs die je betaald voor een SB-26 aanzienlijk lager. Ik heb ook een Vivitar maar ik zou nu echt geen vivitar meer kopen nu ik de Nikons heb gebruikt. Ik noem maar wat:

1/1, 1/2, 1/4, 1/16. Waar is de 1/8? Daarbij is hij nogal groot en lomp.

Maar om je vraag te beantwoorden, die van mij kwam inderdaad uit het buitenland. Gadgetfinity om precies te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Gadgetinfinity.com idd, daat zijn de vivitars een euro of 73~74

Je moet idd welg eluk hebben emt een nikon op marktplaats tegenwoordig, ik heb voor mijn SB-24 40 euro betaald. Dat vond ik nogwel te doen maar er waren zat ads waar 50+ werd geboden....belachelijk eigenlijk maargoed...wet van vraag&aanbod he ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

sapphire schreef op zondag 08 februari 2009 @ 23:27:
Je moet idd welg eluk hebben emt een nikon op marktplaats tegenwoordig, ik heb voor mijn SB-24 40 euro betaald. Dat vond ik nogwel te doen maar er waren zat ads waar 50+ werd geboden....belachelijk eigenlijk maargoed...wet van vraag&aanbod he ;)
Als je tegenwoordig een 26 of 28 zoekt kom je niet meer onder de 80 euro, en regelmatig zie ik het nog wel eens hoger schieten.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
Naast de Softbox die zachter en gerichter licht geeft dan de paraplu heb je ook nog de softbox paraplu...iemand ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Dat is een soort goedkope variant van een softbox.
Werkt bijna net zo goed als een softbox van dezelfde afmeting, maar een echte softbox blijft zachter licht geven.
Hangt er dus van af hoe ver je wilt gaan hiermee.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
Alleen al afgaande op de foto's van die dingen heb ik toch ook besloten liever voor oude canon/nikon flitsers te gaan dan voor die Viviitars. SB24's vind je nog wel voor een 55 tot 70 euro inclusief verzending. SB26 eerder wel 75 tot 90.
Die Vivitars zitten daar mooi tussen en zijn even fel op maximum-stand MAAR zijn volledig manueel (niets elektronisch met een schermpje) en kunnen daardoor wat ouderwets overkomen. Ze bieden geen 1/32 en 1/8 stand. Ze worden maar op 1 plaats verkocht dus toebehoren zoals omnibounces en opbergtasjes zullen vermoedelijk moeilijker ergens anders verkrijgbaar zijn dan die populaire Canon/Nikon modelletjes.
In de meeste gevallen voldoet die Vivitar wel voor zover ik overal gelezen heb dus als je niet graag meer dan 50euro betaalt voor een 2dehands maar wel voor een nieuw toestelletje... dan zal je enkel de vivitar kunnen kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Acolyte57 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 23:58:
[...]

Als je tegenwoordig een 26 of 28 zoekt kom je niet meer onder de 80 euro, en regelmatig zie ik het nog wel eens hoger schieten.
Ik heb respectievelijk betaald: 1x 50 euro voor SB-26, 1x 75 euro voor SB-26 en 1x 60 euro voor SB-24. En dat allemaal in de laatste 2 maanden. (inc. Verzendkosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
Acolyte57 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 23:58:
[...]

SB-26 voor 50€ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
Er zitten geloof ik wat flits fabrikanten te slapen. Als je nu met een volledig manuele flitser op de markt zou komen tot 1/128, ben je binnen volgens mij.

Al hoewel...mischien is er toch nog iemand wakker: http://www.strobee.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Frank|A schreef op maandag 09 februari 2009 @ 09:43:
Er zitten geloof ik wat flits fabrikanten te slapen. Als je nu met een volledig manuele flitser op de markt zou komen tot 1/128, ben je binnen volgens mij.
1/128e is natuurlijk ook afhankelijk van het richtgetal... een 580EXII op 1/128e of een 430EXII op 1/64e geeft ongeveer dezelfde hoeveelheid licht :)

Van mij mag een 580EXII handmatig nog wel wat lager gaan... het idiote is dat het apparaat wél op E-TTL lager lijkt te kunnen dan 1/128e, maar als je hem draadloos aanstuurt niet :/
Al hoewel...mischien is er toch nog iemand wakker: http://www.strobee.com/
Ziet er geinig uit :) Ben benieuwd wat dat precies moet gaan worden, maar ik denk dat dat flitsers worden met ingebouwde radio-units oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
Ik heb het gevoel dat camera/flits industrie de boel soms niet serieus neemt. Als je een strobist camera op de martk zou brengen met shutterspeeds hoger dan 1/250 en een ingebouwde radio trigger ben je klaar. Helemaal als je er voor zorgt dat je ook nog ff twee flitsers bij levert met ingebouwde ontvanger...maar goed wie ben ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Frank|A schreef op maandag 09 februari 2009 @ 09:56:
Ik heb het gevoel dat camera/flits industrie de boel soms niet serieus neemt. Als je een strobist camera op de martk zou brengen met shutterspeeds hoger dan 1/250 en een ingebouwde radio trigger ben je klaar. Helemaal als je er voor zorgt dat je ook nog ff twee flitsers bij levert met ingebouwde ontvanger...maar goed wie ben ik..
Mwah... ik denk dat dat tijdgebonden is... je ziet nu ook ineens die elinchrom-sets met ingebouwde skyports, dus het is een kwestie van tijd. Die flitssync is gewoon moeilijk te bereiken, dat zie je eigenlijk vooral alleen gebeuren met leaf-shutters.

Ik denk dat de strobists een vrij selecte, maar nu snel groeiende, groep zijn. En het duurt even voor de markt daar op inspeelt, zeker bij de stugge, logge grote camerafabrikanten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
Die "Strobee" zou nog wel eens kunnen worden waar we allemaal op zitten te wachten. Al ziet het er om een of andere reden wat kinderachtig uit en dus misschien ook niet degelijk of betrouwbaar? We zullen zien.
Dat er nu nog mensen hun SB26 wegdoen voor 50 euro is eigenlijk stom, aangezien er honderden mensen meer aan geven op dit moment (hou ebay maar in het oog).
Leuk dat je af en toe toch nog zo eentje vindt, het is echter meer uitzondering dan regel geworden, zeker op de site's waar geboden kan worden want hier is de vraagprijs wel 50 euro, maar als de verkoper een weekje wacht staat de prijs al meer richting 70...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Vergeet niet dat je hier met een groep fanatieke fotografen bij elkaar zit en dit geen beeld geeft van de gemiddelde hobby fotograaf. Het strobist gebeuren bestaat al een hele tijd en is nu door de Tweakers hier ook opgepakt. Wat ik probeer te zeggen is dat er nog hele volksstammen fotografen geen benul hebben van het strobist flitsen. Als je binnen wilt lopen als bedrijf in zulke spullen moet je de grote massa bereiken. En tot nu toe zie ik het nog als een kleine markt. ;)

Grappig hoe de strobee site wordt opgepakt hier. Hoe creëer ik een hype zonder dat er ook maar een product is. :+

[ Voor 29% gewijzigd door Joepv op 09-02-2009 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Laatst online: 18:35

-Sander-

///M Powerrrrrr

Dit is geen shopreview

[ Voor 100% gewijzigd door ThunderNet op 09-02-2009 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
Ik heb zo'n softbox paraplu maar besteld, ff kijken of het een beetje werkt. Spill kan namelijk best vervelend zijn.

Trouwens wel eens door de beste fotos van strobist.com op flickr gescrolled? Niet? Echt ff doen! Flickr is k*t om doorheen te scannen, maar met flickeriver gaat het een stuk makkelijker.

http://www.flickriver.com/groups/strobist/pool/interesting/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 21:28

Ethirty

Who...me?

Grappig hoe dat werkt, maar voor serieus scrollen kan je beter de Cooliris plugin installeren. Browsed een stuk sneller én ziet er gelikt uit.

Zitten trouwens serieus mooie platen tussen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:34

vvo

Idd een hele mooi stream op strobist flickr site. Daarom ben ik erg trots dat David Hobby, de strobist guru, een foto van mij als favoriet heeft gekenmerkt. http://www.flickr.com/photos/31454864@N00/favorites/ ..het is de 3e foto (momenteel). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Hoe kan ik het volgende oplossen (mogelijk hebben er meerdere mensen dit al ervaren of verholpen):
Ik heb twee swivels waar de plu & flitser op gaan. echter bij beiden schuift het slotje van de Cactus-trigger gewoon "door de voet' heen. Hij wordt dus niet gelocked/vergrendeld door het schroefje in de Lumipro swivel.

Iemand een oplossing hier voor gevonden? anders voorzie ik het scenario dat een tweetal flitsers een aardige smak tegen moeder Aarde gaan maken :(

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NielsTn schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:09:
Hoe kan ik het volgende oplossen (mogelijk hebben er meerdere mensen dit al ervaren of verholpen):
Ik heb twee swivels waar de plu & flitser op gaan. echter bij beiden schuift het slotje van de Cactus-trigger gewoon "door de voet' heen. Hij wordt dus niet gelocked/vergrendeld door het schroefje in de Lumipro swivel.

Iemand een oplossing hier voor gevonden? anders voorzie ik het scenario dat een tweetal flitsers een aardige smak tegen moeder Aarde gaan maken :(
Als je een blokje (hotshoe->pc) gebruikt i.p.v. de trigger, als mounting? Misschien schuift het dan minder. In het begin van 't topic staat dat blokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
uh..niet eerst je flitser op je cactus en daarna nog weer in het voetje..dan is de locatie van je flits zoiezo niet goed. Je moet de flitser direct op het voetje schuifen van de swivel en dan met een kabeltje je flitser verbinden met de cactus ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
@Frank & NL_Apex: Ik ga eens kijken hoe ik dan de Cactus V2s ga aansluiten op de SB600 strobes die ik heb...
de V2s ontvangers hebben een sync-aansluiting, de SB600 niet... zie hier: een nieuwe uitdaging! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Kijk even in de TS, daar staat een hotshoe+synckabel in. Daar druk je de SB600 op en de synckabel druk je in de Cactus. Problem solved! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
Heb je alleen de verkeerde swifel :P Of kan de hotshoe er ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Weet iemand of de Falcon Eyes RF-604 en RF-604D uitwisselbaar (zelfde frequenties) zijn?

Voor zover ik kan zien, is de ene met netvoeding voor de ontvangers en de andere met batterijen.

Gebruikt iemand een van bovenstaande dingen om een Nikon SB-800 aan te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Frank|A schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 14:20:
Heb je alleen de verkeerde swifel :P Of kan de hotshoe er ook af.
hotshoe adapter die je op de ' hotshoe' van zijn swifel schuift ? kan toch ook lijkt me :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
sb-28 op de kop getikt, 63 euro. Nu heb ik toch echt genoeg flitsers (5 flitsers :S, 2x 430, 2x sb24, 1x sb 28)....:P
laatste spulletjes voor 5e flitser bij fotosg bestellen en dan ben ik wel klaar :p

Alles bij elkaar is een studio setje goedkoper, maar ik zou niet willen ruilen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

nu nog triggers die met je ex430's werken O-)

Ik krijg net een mailtje dat mijn laatste spulletjes verzonden zij vandaag :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
die 430ex's gebruik ik er dus ook niet voor. Zonde, maar goed. 2 flitsers minder en duurdere triggers was ook een optie, maar goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Laatst online: 18:35

-Sander-

///M Powerrrrrr

Nomad jij hebt de smaak ook lekker te pakken niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
Ik werk tijdens flitsen zelden met meer dan 3 flitsers en ook niet de behoefte aan, dus nu ook wel klaar.

Maar 1 voor op de achtergrond en 2 flitsers op je model is gewoon wel fijn balans.

Heb ik 2 flitsers over voor eh...:P extra op de achtergrond (triggerbaar via optical slave blokje bijv.)

Moet alleen een fijne tas vinden waar 3x statief, 3 plu etc in past :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Ik ben op zoek naar een grijze achtergrond voor in mijn studio. Maar nu zie ik dat er meerdere soorten grijs zijn. Bij FotoSG zie ik van Falcon Eyes 3 kleuren grijs: Grey Storm (licht), Grey Smoke (midden) en Charcoal (donker). Kan iemand mij een tip geven welke het mooist is voor fashion? Of weet iemand een winkel in de buurt van Limburg waar je die rollen kunt gaan bekijken. Vind zo'n kleur erg moeilijk kiezen op Internet. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
mindfreaker, je kan het makkelijkst een beetje een lichte tint nemen. Je kan je achtergrond heel gemakkelijk donkerder grijs maken, simpel door hem wat te onderbelichten. Licht grijs is daardoor veilig en bruikbaarder vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleWan
  • Laatst online: 11-09 14:26
Nomad schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 20:47:
Moet alleen een fijne tas vinden waar 3x statief, 3 plu etc in past :P
Ik heb een MBAG70 van Manfrotto (http://www.fotokonijnenbe...otto_trpd_bag_mbag70.html) daar passen perfect 3 nanno's in met 3 plu's. Bestaat ook wel in grotere en kleinere formaten dacht ik.

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
LittleWan schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 21:45:
[...]

Ik heb een MBAG70 van Manfrotto (http://www.fotokonijnenbe...otto_trpd_bag_mbag70.html) daar passen perfect 3 nanno's in met 3 plu's. Bestaat ook wel in grotere en kleinere formaten dacht ik.
ik heb de MBAG80 en die gebruik ik nu ook, maar grote plu's en statieven maken het samen net wat krap, maar het is zeker goed bruikbaar idd :)...
maar goed, soms wil ik mijn statief die er in hoort ook mee enzo...en draagcomfort van die tas is niet alles.

[ Voor 74% gewijzigd door Nomad op 10-02-2009 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Padded versie halen:p maja die is een stuk duurder ook :(

Ik zat trouwens ook net te denken hoe ik al die meuk mee wil gaan nemen. Nouja voorlopig denk ik maar een sporttas die ik nooit gebruik aangezien ik niet sport :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met fotogear sleuren is ook sporten, niet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:29

ralpje

Deugpopje

Ik ben op zoek naar een mening :)
Ik wil een simpel studiosetje gaan aanschaffen. Vanwege mijn (gebrek aan) budget neig ik naar de Falcon Eyes SS110F set, in combinatie met de RF 604 Trigger

Is dit een enigszins fatsoenlijk setje om mee te beginnen? Ik weet dat het vermogen niet genoeg gaat zijn om bijvoorbeeld full-body shots te gaan doen, maar daar heb ik toch niet de ruimte voor op zolder. Het gaat me met name om portretten. Kan ik hier als beginner enigszins mee uit de voeten om het flitsen onder de knie te krijgen, of moet ik toch uitzien naar wat anders?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Nomad schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 21:09:
mindfreaker, je kan het makkelijkst een beetje een lichte tint nemen. Je kan je achtergrond heel gemakkelijk donkerder grijs maken, simpel door hem wat te onderbelichten. Licht grijs is daardoor veilig en bruikbaarder vaak.
Bedankt voor je antwoord. Als ik er een flitser op richt kan ik de achtergrond ook wit flitsen neem ik aan? Dan lijkt me de middelste grijze keur het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:51
Om de oplaadtijden te verbeteren en niet de hele tijd batterijen te wisselen:

Is het mogelijk om deze flitsers van een externe voeding te voorzien? De meeste flitsers vragen rond de 5v, zou een computervoeding hier een goede oplossing zijn? En wat zou het betekenen voor de refreshtijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor Canon flitsers kan je externe batterypack kopen. Ik neem aan dat er ook zoiets voor andere merken bestaan. Voor canon geld dat je laadtijd korter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:51
Maar dat is volgens mij een HV pack, waarmee je dus 200V moet creeren, dat is wat anders dan ik bedoel. Ik ben niet technisch genoeg om daar een hele schakeling voor te gaan ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
Joepv schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 11:51:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Als ik er een flitser op richt kan ik de achtergrond ook wit flitsen neem ik aan? Dan lijkt me de middelste grijze keur het beste.
Nope! Je kan wit zwart maken (onderbelichten), maar je overbelichten zodat iets wit word is niet echt makkelijk

Pagina: 1 ... 4 ... 26 Laatste

Let op:
Laat je set-up zien als je een foto plaatst!