Ik krijg nu ook en leuk idee voor een ringlight, maar die hou ik nog even voor me! Even testen en proberen.
Morgen miss part II van mijn video!
Als het nog beter is dan deze heb ik intresse, maar ik ga zeker zoiets bouwen.Nik schreef op zondag 01 februari 2009 @ 23:28:
Ik krijg nu ook en leuk idee voor een ringlight, maar die hou ik nog even voor me! Even testen en proberen.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2009 12:41 ]
[ Voor 3% gewijzigd door sapphire op 02-02-2009 14:42 ]
Yoda: Very dark the other side is.. hmm.. too dark... Obi-Wan: Yoda, shut up and eat your toast allready...
Seconded... ik zit nu al een tijdje te spelen met het hele spul, maar je stort je in een klap in het diepe. Behalve off-shoe lichtbronnen (dat kan ik nog wel handlenFrank|A schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 09:19:
Wilmoc, flitsen is altijd ff wennen..
[ Voor 11% gewijzigd door Henk op 04-02-2009 09:55 ]
Ah, dus het wordt alleen maar makkelijker ook nog?Nomad schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 10:48:
Bestaand licht manipuleren met een eigen lichtbron is inderdaad zo veel makkelijk dan je volledige licht in een scene te maken. Dat heb ik ook geleerd en het eerste lukt me wel redelijk, het tweede nog niet.
In een echt donkere ruimte het volledige licht zo maken lukt me gewoon niet binnen afzienbare tijd dat mijn model er nog zin in heeft
Zei ik het verkeerd?, ik dacht dat ik het correct opgeschreven heb zo, zie mijn error niet, of ik snap je post nietHenk schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 10:51:
[...]
Ah, dus het wordt alleen maar makkelijker ook nog?![]()
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Met de SB-900 kan je of een test-flits doen of ook model licht 'test' (ik denk 2/3seconden), ik weet alleen niet of je de model licht 'test' ook kan triggeren.. Op deze manier kan je met deze flitser ook kijken hoe de schaduwen vallen.Joepv schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 11:34:
Het voordeel van studio flitsers is het kunnen gebruik maken van een model licht. Dan zie je hoe het licht en de schaduwen gaan vallen. Dan wordt het ineens veel duidelijker. Op de strobist manier moet je veel op ervaring werken en dat is in het begin moeilijk.
Hier komt ooit nog wat te staan..
ziet er goed uit JeroenSparkOne schreef op maandag 02 februari 2009 @ 11:34:
Ik heb gisteren een erg leuke shootdag gehouden met mijn vriendin, alles met gouden reflectiescherm, 430 EX & 540 EZ met shoottrue wit paraplu, snoot, gobo. buiten zonder reflectiescherm.
Resultaten:
# 1 [afbeelding]
Meer op mijn flickr
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Kun je ook delen wat voor idee het is? Wellicht handig voor de mensen (zoals ik) die hem ook gaan maken.ReseTTim schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 15:54:
[...]
* ReseTTim is net door die homemade ringflash op ideeën gebracht. Vanavond met Oeloe is gaan brainstormen en kijken of het haalbaar is. Ik geef het een grote kans![]()
[ Voor 34% gewijzigd door J3roen op 04-02-2009 16:36 ]
Heb je er ook echt iets van 170dollar voor betaald?, want dat vind ik echt wel overdreven duur.J3roen schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 16:31:
Ik heb zojuist de Westcott Apollo softbox voor reportage flitsers binnengekregen via UPS (jammer van de douane kosten, maar dat risico loop je nu eenmaal)
Eerste indruk: Ziet er goed uit, redelijk stevig en eenvoudig te monteren. Werkt prima in combinatie met 1 flitser.
Er is genoeg ruimte voor meer flitsers; ik ga even iets maken zodat ik 2 flitsers op een enkele parapluhouder kan zetten voor meer power.
Later wellicht wat foto's maar nu druk druk druk druk...
[...]
Kun je ook delen wat voor idee het is? Wellicht handig voor de mensen (zoals ik) die hem ook gaan maken.
ringflitser met ledjes erin, zou beter moeten werken dan dat rayflash (lijkt mij).J3roen schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 16:31:
Kun je ook delen wat voor idee het is? Wellicht handig voor de mensen (zoals ik) die hem ook gaan maken.
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Jullie kenende word dat een mooie DIY ringflashReseTTim schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 16:51:
[...]
ringflitser met ledjes erin, zou beter moeten werken dan dat rayflash (lijkt mij).
Heb al enige resultaten hiervan gezien @ youtube, maar volgensmij kan dit beter / mooier.
[video]
misschien heeft iemand hier nog wat aan
[video]
Nee ik heb er zeker geen $ 170 voor betaaldNomad schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 16:49:
[...]
Heb je er ook echt iets van 170dollar voor betaald?, want dat vind ik echt wel overdreven duur.
Dan zijn er wel goedkopere alternatieven die ook prima werken.
zoiets bijv.J3roen schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 18:21:
[...]
Nee ik heb er zeker geen $ 170 voor betaaldDe totale order was wel wat meer. Gearslet begin ik te worden ondertussen
(Anders wegen de verzendkosten ook niet echt op).
Maar wat voor alternatieven had jij dan?
Mjah maar die is nogal klein
[ Voor 16% gewijzigd door J3roen op 04-02-2009 18:33 ]
[ Voor 8% gewijzigd door J3roen op 05-02-2009 16:01 . Reden: Link naar grote versie toegevoegd ]
*kuch* Frank en ik vinden dat daar een setup bij moetJ3roen schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 15:44:
Ik heb 2 weken geleden mijn eerste echte strobist shoot gehad met oa. onderstaande foto als resultaat.
Ik wilde al heel lang een high key shoot doen en vind het persoonlijk erg goed gelukt.
Over 2 weken een lingerie/glamour shoot geplanned met een andere vriendin. Ik ben benieuwd
[afbeelding]
Model, Visagie & Styling: Merianne
[ Voor 57% gewijzigd door J3roen op 05-02-2009 22:18 ]
Verwijderd
J3roen schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 15:44:
Ik heb 2 weken geleden mijn eerste echte strobist shoot gehad met oa. onderstaande foto als resultaat.
Ik wilde al heel lang een high key shoot doen en vind het persoonlijk erg goed gelukt.
Over 2 weken een lingerie/glamour shoot geplanned met een andere vriendin. Ik ben benieuwd
[afbeelding]
Model, Visagie & Styling: Merianne
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
http://www.klaasje.com
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
haha eigenlijk meer alsof ik de nacht er voor maar 3 uur had geslapenJoepv schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 17:39:
@fotoklaasje: je kijkt of je net het meest deprimerende stuk muziek in je leven hebt gehoord
http://www.klaasje.com
[ Voor 33% gewijzigd door wilmocs op 06-02-2009 18:40 ]
netjes alleen lees je de topicwarning nietwilmocs schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 17:55:
@ j3roen; echt gaaf! mooi uitgelicht!
net een scout/ test shoot gedaan met een BXMer.. wat vinden de strobisten ervan;
[afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door Timo op 06-02-2009 18:36 ]
Die zie ik nu ook voor het eerstTimo schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 18:35:
[...]
netjes alleen lees je de topicwarning nietlinkerkant stoort me iets, mischien eraf croppen?
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Goede tip. Ik cancel gelijk mijn bestelling van triggers bij DX - die al twee maanden die triggers maar niet op voorraad krijgt - en ga die CTR-301 triggers bestellen. Kan ik ook gelijk twee receivers tegelijk bestellen.Tunboy schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 19:39:
Laat maar, ze hebben er net terug toegevoegd op Ebay, die winkel die ze verkocht was blijkbaar effe buiten gebruik, je kan ze dus HIER verkrijgen...
Er was geen ruimte genoeg om deze shot te nemen met mijn background support @ 1.72 met acrtic white papier. Na wat zoeken in huis naar een plek en wat testshots vonden we een redelijk witte muur waar zij wel voor kon liggen. Probleem was dat er tapijt lag. Oplossing: stuk achtergrondpapier afgenipt en in de breedte tegen de muur gelegd.Tunboy schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 23:57:
@J3roen: wat een prachtige plaat! Echt mooi! Profi-achtergrond-doek erachter, of zwaar overbelichte witte vloer en muur ofzo?
[ Voor 6% gewijzigd door J3roen op 07-02-2009 17:43 ]
Hoezo! Mijn setup staat er onder hoor. In tekst.GerardHenninger schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 19:26:
[...]
Die zie ik nu ook voor het eerst
Aan welke mod hebben we dat te danken, want ik ben helemaal voor!
(alhoewel Frank, het grote voorbeeld, zich er ook niet aan houdt...)
Heb uiteindelijk toch maar de PT04CN besteld ipv die CTR-301 of PT04TM.Die lijkt mij hetzelfde te doen en is ook plat MAAR die aanvaardt AAA'tjes ipv CR2's in de CTR-301.vanardenne schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 00:40:
[...]
Goede tip. Ik cancel gelijk mijn bestelling van triggers bij DX - die al twee maanden die triggers maar niet op voorraad krijgt - en ga die CTR-301 triggers bestellen. Kan ik ook gelijk twee receivers tegelijk bestellen.
Showcase topics zijn er als je alleen iets wilt showen. We zitten hier in FGA en dus is het niet alleen showcase werk. Gewoon lekker je set-ups en werkwijze laten zien! Zo kan iedereen er van lerenGerardHenninger schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 19:26:
[...]
Die zie ik nu ook voor het eerst
Aan welke mod hebben we dat te danken, want ik ben helemaal voor!
(alhoewel Frank, het grote voorbeeld, zich er ook niet aan houdt...)
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Zeg je dat nou tegen mij? Of is het een algemene opmerking ?ThunderNet schreef op zondag 08 februari 2009 @ 00:28:
[...]
Showcase topics zijn er als je alleen iets wilt showen. We zitten hier in FGA en dus is het niet alleen showcase werk. Gewoon lekker je set-ups en werkwijze laten zien! Zo kan iedereen er van lerenDenk er dus even aan als je een foto post dat het geen showcase is. Wil je niet je set-up laten zien? Maak dan een show/test-case topic aan in FGS (met de bijbehorende regels).
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Als je tegenwoordig een 26 of 28 zoekt kom je niet meer onder de 80 euro, en regelmatig zie ik het nog wel eens hoger schieten.sapphire schreef op zondag 08 februari 2009 @ 23:27:
Je moet idd welg eluk hebben emt een nikon op marktplaats tegenwoordig, ik heb voor mijn SB-24 40 euro betaald. Dat vond ik nogwel te doen maar er waren zat ads waar 50+ werd geboden....belachelijk eigenlijk maargoed...wet van vraag&aanbod he
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Ik heb respectievelijk betaald: 1x 50 euro voor SB-26, 1x 75 euro voor SB-26 en 1x 60 euro voor SB-24. En dat allemaal in de laatste 2 maanden. (inc. Verzendkosten).Acolyte57 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 23:58:
[...]
Als je tegenwoordig een 26 of 28 zoekt kom je niet meer onder de 80 euro, en regelmatig zie ik het nog wel eens hoger schieten.
SB-26 voor 50€Acolyte57 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 23:58:
[...]
Als je tegenwoordig een 26 of 28 zoekt kom je niet meer onder de 80 euro, en regelmatig zie ik het nog wel eens hoger schieten.
1/128e is natuurlijk ook afhankelijk van het richtgetal... een 580EXII op 1/128e of een 430EXII op 1/64e geeft ongeveer dezelfde hoeveelheid lichtFrank|A schreef op maandag 09 februari 2009 @ 09:43:
Er zitten geloof ik wat flits fabrikanten te slapen. Als je nu met een volledig manuele flitser op de markt zou komen tot 1/128, ben je binnen volgens mij.
Ziet er geinig uitAl hoewel...mischien is er toch nog iemand wakker: http://www.strobee.com/
Mwah... ik denk dat dat tijdgebonden is... je ziet nu ook ineens die elinchrom-sets met ingebouwde skyports, dus het is een kwestie van tijd. Die flitssync is gewoon moeilijk te bereiken, dat zie je eigenlijk vooral alleen gebeuren met leaf-shutters.Frank|A schreef op maandag 09 februari 2009 @ 09:56:
Ik heb het gevoel dat camera/flits industrie de boel soms niet serieus neemt. Als je een strobist camera op de martk zou brengen met shutterspeeds hoger dan 1/250 en een ingebouwde radio trigger ben je klaar. Helemaal als je er voor zorgt dat je ook nog ff twee flitsers bij levert met ingebouwde ontvanger...maar goed wie ben ik..
[ Voor 29% gewijzigd door Joepv op 09-02-2009 13:14 ]
[ Voor 100% gewijzigd door ThunderNet op 09-02-2009 22:20 ]
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Verwijderd
Als je een blokje (hotshoe->pc) gebruikt i.p.v. de trigger, als mounting? Misschien schuift het dan minder. In het begin van 't topic staat dat blokje.NielsTn schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:09:
Hoe kan ik het volgende oplossen (mogelijk hebben er meerdere mensen dit al ervaren of verholpen):
Ik heb twee swivels waar de plu & flitser op gaan. echter bij beiden schuift het slotje van de Cactus-trigger gewoon "door de voet' heen. Hij wordt dus niet gelocked/vergrendeld door het schroefje in de Lumipro swivel.
Iemand een oplossing hier voor gevonden? anders voorzie ik het scenario dat een tweetal flitsers een aardige smak tegen moeder Aarde gaan maken
hotshoe adapter die je op de ' hotshoe' van zijn swifel schuift ? kan toch ook lijkt meFrank|A schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 14:20:
Heb je alleen de verkeerde swifelOf kan de hotshoe er ook af.
Ik heb een MBAG70 van Manfrotto (http://www.fotokonijnenbe...otto_trpd_bag_mbag70.html) daar passen perfect 3 nanno's in met 3 plu's. Bestaat ook wel in grotere en kleinere formaten dacht ik.Nomad schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 20:47:
Moet alleen een fijne tas vinden waar 3x statief, 3 plu etc in past
http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl
ik heb de MBAG80 en die gebruik ik nu ook, maar grote plu's en statieven maken het samen net wat krap, maar het is zeker goed bruikbaar iddLittleWan schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 21:45:
[...]
Ik heb een MBAG70 van Manfrotto (http://www.fotokonijnenbe...otto_trpd_bag_mbag70.html) daar passen perfect 3 nanno's in met 3 plu's. Bestaat ook wel in grotere en kleinere formaten dacht ik.
[ Voor 74% gewijzigd door Nomad op 10-02-2009 22:35 ]
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Bedankt voor je antwoord. Als ik er een flitser op richt kan ik de achtergrond ook wit flitsen neem ik aan? Dan lijkt me de middelste grijze keur het beste.Nomad schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 21:09:
mindfreaker, je kan het makkelijkst een beetje een lichte tint nemen. Je kan je achtergrond heel gemakkelijk donkerder grijs maken, simpel door hem wat te onderbelichten. Licht grijs is daardoor veilig en bruikbaarder vaak.
Verwijderd
Nope! Je kan wit zwart maken (onderbelichten), maar je overbelichten zodat iets wit word is niet echt makkelijkJoepv schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 11:51:
[...]
Bedankt voor je antwoord. Als ik er een flitser op richt kan ik de achtergrond ook wit flitsen neem ik aan? Dan lijkt me de middelste grijze keur het beste.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq