Algemeen Studio/Strobist Topic

Pagina: 1 ... 3 ... 26 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met welke twee plu´s kan ik het beste beginnen?
1 Wit-zwart
2 Wit-wit
3 Zwart-zwart

Of misschien heb je andere suggesties. Laat het maar weten hoe jullie erover denken.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2009 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Wit. Want daar kun je alle kanten mee op. Die kan je gebruiken als doorschietpluus, of als gewone plu.

De zilveren geven echter een veel betere lichtopbrengtst. Daarna kun je experimenteren en iets aanschaffen wat beter bij je manier van schieten past. Maar zeg nu zelf, zo'n paraplu kost geen drol.

[ Voor 8% gewijzigd door Nik op 21-01-2009 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor je tips Nik.
Ik zal die plaatjes dan gelijk de oTTo in gooien en de kaiser/hama of whatever hotshoe blokjes bestellen met een pc stekker.

Ik zoek inderdaad in eerste instantie allround plu´s zodat ik het eerst een beetje onder de knie kan krijgen. Dat wordt dan dus 2 witte.
Inderdaad, het kost geen drol. Maar iets aanschaffen dat ik beter niet had kunnen doen vind ik niet zo grappig.
Kan ik beter eerst advies in winnen zodat ik een weloverwogen keus maak.

Jammer dat de slave functie niet functioneerd. Is het niet een kwestie van instellen ergens?
Misschien zien ze elkaar niet voldoende?
Ik had bij Gadgetinfinity gelijk een tweede receiver mee besteld. 15 dollar geloof ik.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2009 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 20:31:
Thanks voor je tips Nik.
Ik zal die plaatjes dan gelijk de oTTo in gooien en de kaiser/hama of whatever hotshoe blokjes bestellen met een pc stekker.
Was jij dat nou die zei dat 'ie op beide flitsers al een pc aansluiting had? Want dan komt dat ene sync kabeltje te vervallen (die zitten volgens mij al bij de V2, van pc-sync naar minijack, die in je hotshoeblokje gaat.
Ik zoek inderdaad in eerste instantie allround plu´s zodat ik het eerst een beetje onder de knie kan krijgen. Dat wordt dan dus 2 witte.
Inderdaad, het kost geen drol. Maar iets aanschaffen dat ik beter niet had kunnen doen vind ik niet zo grappig.
Kan ik beter eerst advies in winnen zodat ik een weloverwogen keus maak.
Zo verkeerd kun je niet kopen. Wit is beter om te verkennen merk ik zelf, maar zilver en zwart valt ook wat voor te zeggen. het is maar net je manier van schieten, en wat voor resultaat je zoekt. Er zijn meerdere wegen naar Rome overigens ;)
Jammer dat de slave functie niet functioneerd. Is het niet een kwestie van instellen ergens?
Misschien zien ze elkaar niet voldoende?
Ik heb bij Gadgetinfinity gelijk een tweede receiver besteld. 15 dollar geloof ik.
Erg vervelend ja. Ik weet niet waar het in zit. Als ik hem via de hotshoe aansluit direct van de V2 naar de 580, dan werkt het dus wel. Beetje vreemd. (En daarom weet ik dus dat die V2 mounten via dat rare hoekprofieltje echt bagger is, aangezien ik het nu tijdelijk zo (mis/ge)bruik. Maar vrijdag moet de extra ontvanger binnen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nik schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 20:58:
[...]

Was jij dat nou die zei dat 'ie op beide flitsers al een pc aansluiting had? Want dan komt dat ene sync kabeltje te vervallen (die zitten volgens mij al bij de V2, van pc-sync naar minijack, die in je hotshoeblokje gaat.
Klopt, ik heb een sb-24 en een sb-25 en beide zijn voorzien van een pc aansluiting.
Echter wordt er bij de tweede losse ontvanger geen kabeltje meegeleverd (zover ik dat uit de beschrijving van GI kan opmaken)
Dus dan moet ik zowieso een blokje met kabel hebben. En dan heb ik liever 2x hetzelfde.
Zo verkeerd kun je niet kopen. Wit is beter om te verkennen merk ik zelf, maar zilver en zwart valt ook wat voor te zeggen. het is maar net je manier van schieten, en wat voor resultaat je zoekt. Er zijn meerdere wegen naar Rome overigens ;)
Daar heb je gelijk in. Ik kom er long the way wel achter. In iedergeval begin ik met 2 witte om het strobisten te verkennen.
Erg vervelend ja. Ik weet niet waar het in zit. Als ik hem via de hotshoe aansluit direct van de V2 naar de 580, dan werkt het dus wel. Beetje vreemd. (En daarom weet ik dus dat die V2 mounten via dat rare hoekprofieltje echt bagger is, aangezien ik het nu tijdelijk zo (mis/ge)bruik. Maar vrijdag moet de extra ontvanger binnen zijn :)
Mmm.. Apart.
Ik kan je hier ook niet mee helpen. Maar een tweede ontvanger is denk ik sowieso fijner.
Ook al kan je hem wel triggen via de slave dan ben je beperkter met je opstelling dan met een tweede ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Nog wat meuk geschoten zojuist. Dit keer met echt iemand voor de lens (dank aan mijn zusje!).

01 | Beetje veel licht haha!
Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/IMG_3965.jpg

02 | 2 flitsers
Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/IMG_4014.jpg

03 | Klooien met een kappers-kop! Ideaal om beetje te rotzooien.
Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/IMG_4055.jpg

04 | Zusje kwam langs en wilde wel even 'model' staan.
Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/IMG_4105.jpg

Leuk speelgoed! Wel nog een hoop te leren, maar ik heb de basis al aardig door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 21:28

Ethirty

Who...me?

Leuk om te zien hoe mensen aan de gang met hun nieuwe spullen. Zie in je sig dat je ook een 430 heb, is de 1/64 binnenshuis niet te veel licht, of valt dat mee? Of gaat die van jou wel tot 1/128?

offtopic:
grappig, die kamer herken ik uit een ander topic hier op GoT

[ Voor 6% gewijzigd door Ethirty op 21-01-2009 23:01 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr-b
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-08 10:48
Welke flitsstatieven gebruiken jullie?

Ik gebruik op het moment een normaal statief maar dat is alles behalve ideaal. Ik zag ook wat goedkope falcon eyes standaarden op kamera-express.nl van 200 cm. Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Ethirty schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 23:00:
Leuk om te zien hoe mensen aan de gang met hun nieuwe spullen. Zie in je sig dat je ook een 430 heb, is de 1/64 binnenshuis niet te veel licht, of valt dat mee? Of gaat die van jou wel tot 1/128?

offtopic:
grappig, die kamer herken ik uit een ander topic hier op GoT
Ja, heerlijk om dit eens te doen, zonder dat het me veel kost. Ben nu 200 euro kwijt. Leuk geld voor wat ik er nu al mee gedaan heb!

1/64 is geen probleem. Gewoon knijpen met je diafragma als je minder licht nodig hebt. Of de flitser verder weg zetten. Of desnoods een omnibounce erop knallen. Mogelijkheden zat. Er zit denk ik wel een extra 580 aan te komen. Maar dat is pas als ik dit onder de knie heb en er daadwerkelijk wat mee doe.

Die kamer herken je vast uit het home cinema topic gebeuren ;)
Dr-b schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 23:05:
Welke flitsstatieven gebruiken jullie?

Ik gebruik op het moment een normaal statief maar dat is alles behalve ideaal. Ik zag ook wat goedkope falcon eyes standaarden op kamera-express.nl van 200 cm. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik heb de 14,95 no-name van FotoSG. Zie ook Gerard zijn filmpje over statieven. Even beter de topicstart lezen denk ik. Moet er wel bij zeggen dat het statief echt werkt als een statief van 14,95. je moet flink schroeven om de voet vast te zetten (wat me dan niet bevalt, omdat ik bang ben dat ik die schroef lam draai). Maargoed, gaat ie stuk, koop ik gewoon een nieuwe. Zo duur zijn ze niet.

[ Voor 29% gewijzigd door Nik op 21-01-2009 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-07 17:12
@Nik: cool man!

Zelf gebruik ik samen met de plu geen omnibounce. Ik doe bij de 580ex het "groothoek" kapje omlaag en zet de "zoom" van de flits op handmatig en de kleinste stand (24mm dacht ik). Met die omnibounce heb ik toch het idee dat ik nog een hoop licht langs de paraplu laat vallen door de zijkanten van het kapje.

Als je snoots/grids gebruikt is het verstandig om de "zoom" op 50mm of 75mm te zetten, want anders heb je lichtafval en dat is zonde. Dan kun je beter de flitskop wat zoomen en minder kracht geven, zodat je betere laadtijden hebt. ;)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk dat je jouw ervaringen met ons deelt, Nik.
Ziet er erg goed uit allemaal. En ja, ook je zusje. :)

Edit: Als je vandaag jouw tweede receiver binnen krijgt wil je mij even laten weten of er een pc naar jackplug kabel bij zit?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2009 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozkilator
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Nik schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 22:39:
04 | Zusje kwam langs en wilde wel even 'model' staan.
[afbeelding]
tip: belicht je model niet van onder, over het algemeen komt dat niet zo goed over.

Yoda: Very dark the other side is.. hmm.. too dark... Obi-Wan: Yoda, shut up and eat your toast allready...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Deze is niet van onder belicht. Links recht voor haar gezicht, en rechts achter tegen het plafond. Al zie ik nu wel dat in haar ogen de plu erg laag lijkt te staan. Best vreemd. Aangezien deze echt recht voor haar gezicht was. Ik zal vanmiddag nog eens wat klooien met foto's :)

Edit: bij nader inzien heb ik wel het idee dat mijn paraplu wat naar beneden gericht stond. Wellicht heb ik dan toch iets te laag gemikt. Waarom zou je trouwens iemand niet net van onder kunnen belichten? Vanwege schaduwen lijkt me? Maar die zijn niet storend aanwezig (correct me if I'm wrong, ik leer graag!).

Bedankt voor je tip (en daarmee ook comment!).

[ Voor 101% gewijzigd door Nik op 22-01-2009 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nik schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 12:32:
Waarom zou je trouwens iemand niet net van onder kunnen belichten? Vanwege schaduwen lijkt me? Maar die zijn niet storend aanwezig (correct me if I'm wrong, ik leer graag!).

Bedankt voor je tip (en daarmee ook comment!).
Bij het belichten van onderaf krijg je een beetje maffe schaduwen van de neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozkilator
  • Niet online
De schaduw van de neus komt idd op een wat natuurlijkere plaats (natuurlijk in de zin van: de zon schijnt ook van boven af en dat is dus wat we als mens gewend zijn).

En als je belichten echt te laag staat geeft het vaak een creepy effect (net als een zaklamp van onder op je gezicht richten).

Yoda: Very dark the other side is.. hmm.. too dark... Obi-Wan: Yoda, shut up and eat your toast allready...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Bij Nik's (knappe) zusje vind ik dit zeer goed meevallen op bovenstaande foto, Geeft mij niet het gevoel echt van onderen belicht te zijn hoor. Het zou wel NOG beter geweest zijn de paraplu nog wat hoger te zetten, immers moet je de volledig paraplu als lichtbron zien, en deze moet dus ook volledig boven het onderwerp komen vooraleer je dit "van bovenaf belichten" kunt noemen.

Ik zou ook aan de slag willen maar mijn plu, swivel en lichtstatief laten op zich wachten, FotoSG doet volgens mij gouden zaken sinds de opening van dit topic;-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Zomaar een test... beetje klooien!

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=2UDMgQObQXI]

Misschien binnenkort meer van deze meuk, als ik er tijd voor heb / er behoefte aan is.

[ Voor 32% gewijzigd door Nik op 22-01-2009 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 15:57
Netjes Nik, ik wil er graag meer van zien, stukken prettiger dan die filmpjes van strobist.com!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:02

sapphire

Die-hard pruts0r

Voor mij niets nieuws maar wel erg leuk om te zien Nik !!

Grappig dat ik geuid dat de 50/1.8 maakt tijdens eht hunten meteen herkende nog voordat ik in je sig keek welke lens je erop had zitten :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ernstig leuk gedaan Nik.
Zulke filmpjes zijn voor iedereen toegankelijk.

Heb je trouwens vandaag je tweede receiver ontvangen?
Zo ja, zat er een kabeltje bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 21:56
Nik schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 17:40:
Zomaar een test... beetje klooien!

[video]

Misschien binnenkort meer van deze meuk, als ik er tijd voor heb / er behoefte aan is.
Gast! Goed bezig! We (ik.. wil) willen meer zien!
Scheelt mij overigens weer mezelf voor lul zetten :P

Ik ga nu eten, maar zal straks weer wat proberen te lezen/updaten. Mag ik je filmpje gebruiken voor in de openingspost? Of past dat meer bij Frank?... Hmmmmz :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:17

-Sander-

///M Powerrrrrr

Echt goed gedaan en lekker duidelijk voor de personen die met de strobist techniek willen beginnen.
Laat de volgende onderdelen maar komen ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond 'm ook erg leuk, duidelijk gesproken en ik vind het oprecht jammer dat we nog nu nog niet verder kunnen kijken naar het gedoe met de plu'tjes. ;)

Dit ook ondanks het feit dat het niet echt nieuwe informatie brengt (ik lurk nu ruim een half jaar Strobist..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoblinGamer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-08 17:19
Na het doorlezen van dit topic vraag ik me toch iets af. Waarom gebruiken julllie losse zender/ontvanger?

Is hier een speciale reden voor? Wat is het voordel tov het draadloze flitssysteem van Nikon? of is er geen verschil en is het alleen een andere manier?

Het enige wat ik me zo even kan bedenken is dat Nikon met infrarood werkt en er dus niet om een hoekje geflitst kan worden.

#Mobilecreators : voorstander van het maken van media met smart devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoblinGamer schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 23:33:
Na het doorlezen van dit topic vraag ik me toch iets af. Waarom gebruiken julllie losse zender/ontvanger?

Is hier een speciale reden voor? Wat is het voordel tov het draadloze flitssysteem van Nikon? of is er geen verschil en is het alleen een andere manier?

Het enige wat ik me zo even kan bedenken is dat Nikon met infrarood werkt en er dus niet om een hoekje geflitst kan worden.
In fel zonlicht lijkt dit ook niet altijd te werken..
Daarbij heeft niet iedereen een master/slave setup met z'n flitsers. Ik heb bijv. alleen een sb-600 en misschien binnekort een sb-##...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Dat idd en het feit dat je een slave en een master moet hebben.
Met lossen transmitter ed. kun je gewoon twee willekeurige flitsers gebruike:)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoblinGamer schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 23:33:

Met losse zenders kun je ook werken met oudere (en dus goedkopere) flitsers.
Nikon CLS is ook makkelijk, ik gebruik het best vaak. SB-900 op de camera als master, SB-600 als slave op statief met plu. Dat werkt over het algemeen ook prima en lekker snel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Laatst online: 16-01-2013
GerardHenninger schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 18:38:
[...]

Gast! Goed bezig! We (ik.. wil) willen meer zien!
Scheelt mij overigens weer mezelf voor lul zetten :P

Ik ga nu eten, maar zal straks weer wat proberen te lezen/updaten. Mag ik je filmpje gebruiken voor in de openingspost? Of past dat meer bij Frank?... Hmmmmz :|
Top filmpje, dat zeg meer dan 100 woorden..Ik zet hem er in! Hoe bevestig jij hem op je statief dan? Dat lijkt me nog wel handig uitleggen.. Dan zal ik dat ook doen voor mijn spul..

Start-post bij deze aangepast (ook ff een adresje voor goedkope gelpacks toegevoegt)

[ Voor 4% gewijzigd door Frank|A op 23-01-2009 01:36 ]

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:34

vvo

Frank|A schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 01:36:
[...]Start-post bij deze aangepast (ook ff een adresje voor goedkope gelpacks toegevoegt)
Ik kon het adresje niet zo gauw vinden in het starttopic.
Maar nu de Engelse pond zo lekker laag staat ....hier heb ik mijn gels vandaan: http://www.flashgels.co.uk/shop/

Helemaal op maat geknipt en direct passend op de Vivitar 285HV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
Dankje, heb zelf maar ff een setje correctie filters besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik hou er soms nogal van om het internet af te struinen en toen kwam k nog twee opties voor swifels/swivels tegen:

Metalen die uit het assortiment zijn bij fotosg voor 17.26 bij cheapcam.nl

En die zelfde bij Calumet UK voor 15.99 pond. Das is bij twee stuks inc verzendkosten 52.88 euri :)

Goedkoepr dan Flashzebra omdat die 20 dollar verzendkosten hanteert :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Oeps

[ Voor 99% gewijzigd door Erasmo op 23-01-2009 20:16 ]

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

Ben lekker aan het oefenen geweest, en ik dacht, laat ik maar eens even en resultaat posten (maakt het topic ook leuk):

Een portret van mijn vriendin, puur om te oefenen/spelen!
Afbeeldingslocatie: http://www.vluggejapie.nl/images/20090125143412_elke_strobist-1.jpg

De bedoeling was om een mooi egale belichting te krijgen, met zachte schaduwen. Verder wou ik een mooie rimlight hebben. Die rimlight is echter niet geluk zoals ik zou willen. Ik heb hiervoor de 430EX gebruikt, achter de nek van mijn vriendin. Ik denk volgende keer iets minder sterk en hoger plaatsen. Mn vriendin had geen zin meer om als model versleten te worden, dus kon het niet meer verder testen ;) Meer tips om een mooie rimlight te krijgen? Zeer welkom hier!

Strobist info:
1x Nikon SB26 cam links met softbox plu (1/32)
1x Nikon SB26 cam rechts met shoot through plu (1/64)
1x Canon Speedlite 430EX achter Elke voor rimlight (1/16) (overigens te sterk achteraf gezien)

Photoshop info:
- Skin softening
- Clonetool
- Healing onder ogen
- +0,8 exposure op ogen
- Beetje sharpening op ogen en mond

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Je kunt voor je haarlicht een DIY grid maken. Heb ze zelf gemaakt en werkt boven verwachting goed. Zwarte rietjes kun je voor een paar cent bij de Xenos kopen ;)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Je had de catchlights wel mogen laten zitten imho :)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Japie.G schreef op zondag 25 januari 2009 @ 13:45:
Ben lekker aan het oefenen geweest, en ik dacht, laat ik maar eens even en resultaat posten (maakt het topic ook leuk):
(strobist verhaaltje).
Misschien ietsje meer fill voor de voorkant om de schaduwen rond haar neus en mond wat opener te krijgen..

Wat je ook zou kunnen proberen als 'rim' (maar eigenlijk noemt men het dan meer een 'separation-light') is gewoon de flitser recht achter haar te plaatsen, i.p.v. aan de zijkant. Zo komen haar schouders ook een beetje los van de achtergrond.(Een lichtere achtergrond geeft die 'separation' ook wel).

Verder vind ik t leuk gelukt. En mazzel ook dat je op je vriendin kan oefenen. :D !

p.s. Sorry voor het warrige taalgebruik, maar ik weet van een hoop dingen alleen in het engels de bewoording.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

Joepv schreef op zondag 25 januari 2009 @ 13:57:
Je kunt voor je haarlicht een DIY grid maken. Heb ze zelf gemaakt en werkt boven verwachting goed. Zwarte rietjes kun je voor een paar cent bij de Xenos kopen ;)
Tnx voor de tip! Ziet er goed uit!!

@ Erasmo, Catchlights zitten in het origineel ook niet, heb de plu schuin van boven opgesteld. Ook iets om de volgende keer beter te doen! Tnx!

@NL_Apex, ook dank voor de tips! Volgend weekend ga ik er weer mee aan de slag!

[ Voor 7% gewijzigd door Japie.G op 25-01-2009 14:37 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvo

vvo

Mooi gedaan Japie! Gaat lekker of niet? _/-\o_

Tip: sinds kort in het bezit van deze octabox: linkje. Gekocht bij www.cameranu.nl.
Momenteel ben ik erg gecharmeerd van het type licht wat hier uitkomt.

2 voorbeelden. In beide gevallen de octabox recht voor de modellen. Flitser is een Vivitar 285HV op 1/2 power.
PP met LR2 & CS3.

Afbeeldingslocatie: http://www.vorstermanvanoijen.nl/pentax/headshots/a_octabox_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vorstermanvanoijen.nl/pentax/headshots/j_zwaai_octabox_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

@japie: Leuke foto, ik mis alleen belichting op haar gezicht. Mijn inziens te donker/onderbelicht
@vvo: Leuke foto's, alleen de witbalans lijkt een beetje off te zijn of je hebt te hard ingeflitst. Verder mis
ik wat scherpte met name bij de eerste, hij lijkt wat soft.

Verder heeft een octabox naar mijn weten 8 (octa) hoeken, en is dit softbox paraplu met 6 hoeken :)

offtopic (meer voor de modjes):
Is het de bedoeling om hier ook je strobist/studio foto's te plaatsen, of is het de bedoeling om die in de bestaande "opsom/commentaar" topics te zetten?

[ Voor 30% gewijzigd door J3roen op 25-01-2009 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvo

vvo

J3roen schreef op zondag 25 januari 2009 @ 20:13:
@vvo: Leuke foto's, alleen de witbalans lijkt een beetje off te zijn of je hebt te hard ingeflitst. Verder mis
ik wat scherpte met name bij de eerste, hij lijkt wat soft.
De 1e foto was ook soft bedoeld .....witbalans. Heb ik al eerder gehoord. Een slippertje :?
Verder heeft een octabox naar mijn weten 8 (octa) hoeken, en is dit softbox paraplu met 6 hoeken :)
Heb net even voor je geteld en de softbox heeft echt 8 zijden. Dus bij mijn weten is dat een octa(box) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

vvo schreef op zondag 25 januari 2009 @ 20:21:
[...]

De 1e foto was ook soft bedoeld .....witbalans. Heb ik al eerder gehoord. Een slippertje :?
Als je alleen met flitsers schiet (dus geen gebruik maakt van ambient light) kom je redelijk in de buurt
met 5500 K.
Heb net even voor je geteld en de softbox heeft echt 8 zijden. Dus bij mijn weten is dat een octa(box) :P
Je hebt helemaal gelijk; ik heb verkeerd geteld :) Wel een nette prijs; ik heb meen ik 50-60 euro betaald voor mijn falcon eyes softbox/octabox/paraplu. Die van mij is alleen wit aan de voorkant en zwart aan de achterkant. Bedoelt als shoot-through.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Op die foto uit het linkje tel ik toch ook wel echt 8 hoeken hoor!

Ik vind het wel mooie foto's, je merkt dat er echt heel zachte/diffuse belichting werd gebruikt. Vind de blik van het model ook wel geslaagd, lekker dromerig.

Als je wel vaker commentaar krijgt over foute witbalans kan je misschien eens denken aan Lightroom en een calibratietool voor je scherm (Spyder2Express ofzo)... Heeft bij mij ontzettend geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
Leuk om de resultaten wat te zien..weet niet hoe lang iedereen al bezig is, maar het ziet er goed uit. Mischien een leuk id om nu eens een maand opdracht te doen met thema 'strobist' en dan natuurlijk ook de setup er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvo

vvo

Tunboy schreef op zondag 25 januari 2009 @ 20:41:
Als je wel vaker commentaar krijgt over foute witbalans kan je misschien eens denken aan Lightroom en een calibratietool voor je scherm (Spyder2Express ofzo)... Heeft bij mij ontzettend geholpen!
Ik gebruik de combo LR2 en CS3 ....plus de boeken van Scott Kelby. Een calibratietool staat op het verlanglijstje. Overigens wil ik nog wel eens spelen met de witbalans in LR2. Gewoon om iets anders dan 'normaal' te krijgen.

@Frank: leuk thema ....liever zie ik wat strobisten die een beetje in de buurt zitten (Apeldoorn/Arnhem) om sessies met elkaar te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een leuk idee, vvo. Dat is voor mij ook te doen (afstand).

Zojuist bij fotosg alles besteld wat ik nog nodig had.
Statieven, swifels, adapters, plu´s en een mooie tas ervoor.
Ik heb voor witte plu´s gekozen met tevens een zwart zilvere cover. Zo kan ik dezelfde plu als doorschieter gebruiken of als reflector.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2009 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist mijn zender gemodificeerd voor meer bereik.
Werkt perfect. Geen enkele misfire op een afstand van 100 meter.

De zender met een 1,5mm2 draadje gesoldeerd op het printje.
Afbeeldingslocatie: http://img144.imageshack.us/img144/8216/img1097pn5.jpg

Zeer netjes gesoldeerd uiteraard.
Afbeeldingslocatie: http://img145.imageshack.us/img145/2434/img1098by1.jpg

Gat in het afdekkapje geboord. 8mm en het antennehuis is afkomstig van een pen.
Vastgelijmd uiteraard.
Afbeeldingslocatie: http://img529.imageshack.us/img529/8920/img1102vd7.jpg

Zoals je kan zien. Zeer netjes en subtiele modificatie.
Afbeeldingslocatie: http://img144.imageshack.us/img144/311/img1104he9.jpg

Edit:
Afgezien dat ik op open gebied zo´n 100 meter haalde liep ik al snel tegen het probleem dat het triggeren om een hoekje heen niet vlekkeloos verliep. (zal wel niet vaak voorkomen, maar toch... ze moeten het ten alle tijden doen.)
Dus nu een tweede modificatie dat dit probleem heeft verholpen. Nieuw draadje er aan gesoldeerd en de uiteinden langer gelaten en deze rondom het isolatiemateriaal gebogen.
Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/1776/img1105cv2.jpg

De zender weer in elkaar gezet en zie hier het resultaat.
Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/7109/img1205qs9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/6637/img1206zl4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img98.imageshack.us/img98/7127/img1204pq7.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2009 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:17

-Sander-

///M Powerrrrrr

Over welke triggers praat je hier ?
Nette modificatie trouwens, 100meter triggeren is wel erg ver trouwens :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cactus v2s

Trouwens, zonder de modifcatie had ik behoorlijk wat misfires op nog geen tien meter afstand.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2009 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
Ik heb vernomen dat mijn FE RF-425 triggersetje gelijk is aan de Cactus. Nu wilde ik losse receivers bestellen, maar van FE gaan deze niet los weg.
Weet iemand welke cactus variant qua communicatie exact gelijk is aan de FE, of werken ze allemaal op elkaars signaal?

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
zelfde soort mod gedaan met mijn v2 van cactus en idd 100m geen probleem...50cm echter wel..niet handig als wat close wil....dus modden als het echt noodzakelijk is.

Parle...zou het niet weten eerlijk gezegt. Zal je met iemand bij je in de buurt moeten checken om het zeker te weten.

[ Voor 4% gewijzigd door Frank|A op 26-01-2009 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
Mijn zelf bedachte en gemaakte filter klem:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/easy.jpg

Start topic aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Handig die toevoeging van Snoot, Grid & Gels. Misschien een idee om de links erbij te zetten waar staat hoe je die dingen allemaal kan DIY'en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Frank|A schreef op maandag 26 januari 2009 @ 22:58:
Mijn zelf bedachte en gemaakte filter klem:

[afbeelding]
Is een stukje Velcro (dubbelzijdige klittenband) niet makkelijker? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als ik het plaatje zo bekijk heeft Frank volgens mij die proef gels, met zo'n gat erin en een stuk korter waardoor je ze niet helemaal om je flitser kunt vouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Parle85 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 19:36:
Ik heb vernomen dat mijn FE RF-425 triggersetje gelijk is aan de Cactus. Nu wilde ik losse receivers bestellen, maar van FE gaan deze niet los weg.
Weet iemand welke cactus variant qua communicatie exact gelijk is aan de FE, of werken ze allemaal op elkaars signaal?
Dan ben je verkeerd geinformeerd:

Zonder batterijen (met netstroom):

http://www.fotosg.nl/prod...h=24_155&products_id=1309

Met batterijen:

http://www.fotosg.nl/prod...h=24_155&products_id=4626

Of bedoel je een andere set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
Verkeerd geinformeerd?

Er staat dat het gaat om een FE RF425. En de vraag was of deze kan communiceren met een cactus variant, die schijnbaar dezelfde behuizing heeft (alleen een andere naam/sticker).

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Parle85 schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 11:42:
Verkeerd geinformeerd?

Er staat dat het gaat om een FE RF425. En de vraag was of deze kan communiceren met een cactus variant, die schijnbaar dezelfde behuizing heeft (alleen een andere naam/sticker).
Sorry, overheen gelezen.

Wat een geouwehoer met die triggers :( Kunnen ze niet overal bluetooth in stoppen en allemaal hetzelfde protocol gebruiken?

Ik zoek nog steeds naar een oplossing om zowel studio strobes als een extra SB-800 te triggeren (draadloos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PageFault schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:12:
[...]

Ik zoek nog steeds naar een oplossing om zowel studio strobes als een extra SB-800 te triggeren (draadloos).
Gewoon als Slave gebruiken? Een SB-800 kan in ieder geval op een slave stand gezet worden. Kan me niet voorstellen dat dat met studio-flitsers niet te regelen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Parle85 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 19:36:
Afgelopen zaterdag heb ik dezelfde FE triggerset gekocht met een extra cactus v2s receiver. Helaas werkt de cactus reveiver niet met de FE trigger. Ik denk dat de FE trigger en de cactus receiver op andere frequenties werken.
Ik ga zaterdag maar terug naar de winkel, of voor een andere triggerset of een andere receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom bestellen jullie niet gewoon een cactus v2s set plus extra receiver bij gadget infinity. Dan heb je een werkende set voor een paar dollar.
Beter dan de prijzen hier in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij verschillende redenen, waaronder het feit dat je geen dagen/weken hoeft te wachten op je spullen en als er iets niet werkt, dat je het snel kan omruilen.
In de winkel was me verteld dat de trigger set en de ontvanger samen konden werken, ik had geen reden om aan te nemen dat dat niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee oke, als ze zeggen dat het samen werkt dan ga je daar van uit.
Op zich valt het wachten mee hoor. Het zou 15 werkdagen duren maar ik had ze met ongeveer 5 werkdagen binnen.
Jammer voor je dat ze niet samen werken. Hopelijk kunnen ze het voor je oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop het ook :) anders is het de eerste en de laatste keer dat ik bij die winkel ben geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Een beetje laat op Gerard's feestje, maar mooi topic dit! Ik ben zelf ook Strobist-fanaat van het eerste uur, heb ooit zelfs de eerste foto van de week gehad op de site van David Hobby en 1 van mijn foto's komt binnenkort op de Trade Secret Cards. :)

Tegenwoordig schiet ik mijn Strobist-foto's voornamelijk met 2 Nikon SB-24's en een setje PocketWizards. :)

Een aantal voorbeelden...

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3125/2567152393_d2e53eebc0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3256/2573055408_d8153b8450.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2205/2473557730_73bd052ef9.jpg

De laatste tijd hou ik me met name bezig met autofotografie...

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2315/2628519953_bc7326f901.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3121/3111602474_27f13b94e0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3263/3205223993_d88e3cb9c7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Originele kleurstelling voor je watermerk joh! >:) >:) >:)
* dodge_911 mompelt iets over beter goed gejat enz...... :P

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozkilator
  • Niet online
Wat mij opvalt bij veel portretten die in "strobist" stijl geschoten zijn is dat de huid vaak bijna wit is ipv een normale huidskleur (ik zou het eigenlijk gewoon overbelicht kunnen noemen). Zoals ook bij martijngizmo, ik ben heel erg benieuwd of dit een bewuste keuze is en wat er nou mooi aan gevonden word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo inmiddels weer het een en ander binnen gekregen voor de strobist pruttel.

Begint al aardig compleet te worden.

Afbeeldingslocatie: http://img264.imageshack.us/img264/283/img1258ze7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img98.imageshack.us/img98/4867/img1259bo7.jpg

@emanresu
Hebben ze een oplossing voor je gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Laatst online: 26-09-2024
ik ga me bij de strobisten voegen O-)

zondag alles besteld, verwachte het eigelijk vandaag al maar volgens tracktrace word het pas morgen. Heb de nieuwe set van Elinchrom besteld, de BX-RI 500/500 met een Tronix accupack, hoop dat ie het een beetje trekt... daarnaast nog een achtergrond doek en een mobiel support systeem.

schrijf wel een review van de flitset als die binnen is, volgens mij is die echt goud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 16:39

Xtremelead