J3roen schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:44:
@oeloe: Feli! Ik ben benieuwd wat je van de stripes vindt. Wat is je doel? Verder als je een lichtmeter hebt, ben ik ook wel benieuwd naar de output. Ik wil nog een 3de Linkstar op termijn erbij hebben die wat minder zwaar is eventueel (voor nu voldoen reportage flitsers prima).
Tip: check voor het in elkaar zetten van de Octabox & de softbox even de handleiding op de fotosg site; is standaard niet meegeleverd en kan even puzzelen zijn.
In samenwerking met Skyports & 40D of 350D haal ik maar 1/160ste als syncspeed, ben ook wel benieuwd tot wat voor sync speed jij komt.
Dankje, kan niet wachten tot het spul binnen is....
Het "doel" van mijn thuis studio is het fotograferen van:
- de buurvrouw
- de vriendin van een vriendin
- dat leuke meisje van dansen
- het bandje van een collega
- al het andere dat er een beetje appetijtelijk uitziet....
Kortom, gewoon hobby werk....
Reden voor mij om de stripes aan te schaffen is dat ik in een beperkte ruimte zit en ik de stripes in meerdere situaties kan toepassen. Bijvoorbeeld als hair light voor groepen, als fill voor butterfly lighting. Full body shots met weinig spill naar de background. Gewoon erg breed inzetbaar en omdat ik graag van een setje wou en deze niet al te duur zijn meteen twee..
Er is ook een versie met grid, maar die kosten bijna het dubbele. Mocht ik het missen kan het altijd nog maar op deze manier heb ik in mijn ogen het meeste waar voor mijn geld en genoeg spul om naar hartelust te experimenteren.
Dank voor de handleiding tip. Hoop dat ik alle softboxen een beetje in elkaar kan krijgen zonder meteen de boel te slopen....
Als de boel binnen is dan zal ik eens meten wat de output en syncspeed is.
heb ook een setje elinchrom skyports.
De flash duration van deze set is 1/700e seconde, maar dit is waarschijnlijk bij full power dus ik vermoed dat ik ook rond de 1/160e uit kan komen bij normaal gebruik. Alleen zijn die van mij wat minder krachtig dus zal ze iets harder hebben staan dan jij waardoor de flitsduur bij mij misschien wat korter is. Dit is allemaal speculatie dus ga het gewoon testen als de boel er is...
Voor een kortere flash duration kom je al snel uit bij sets van meer dan 2x zoveel €€€€€ (o.a. Elinchrom)