Spotify - Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 10 ... 41 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:40
Helaas loop ook ik steeds meer tegen 'verwijderde tracks' aan op Spotify.
Als je een playlist aanmaakt met wat recente nummers, en een week later kijkt als ze nog allemaal afspeelbaar zijn, verdwijnen er toch best wel veel nummers per week. En omdat ik Premium lid ben (10 euro per maand) wil ik natuurlijk wel wat muziek er voor terug... Hoe meer nummers er verdwijnen, des te sneller ik ook verdwijn van Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Dennis Lammers schreef op zondag 20 maart 2011 @ 12:03:
Als je een playlist aanmaakt met wat recente nummers, en een week later kijkt als ze nog allemaal afspeelbaar zijn, verdwijnen er toch best wel veel nummers per week. En omdat ik Premium lid ben (10 euro per maand) wil ik natuurlijk wel wat muziek er voor terug... Hoe meer nummers er verdwijnen, des te sneller ik ook verdwijn van Spotify.
En op die manier maken de platenmaatschappijen spotify stuk.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:31
Dennis Lammers schreef op zondag 20 maart 2011 @ 12:03:
Ik wilde net Premium member worden om te kijken of de 'uitgegrijsde' tracks (bijv. zowat het hele album "Almost Unplugged" van Europe) dan weer beschikbaar komen maar dat maakt dus geen verschil? Jammer.
Stomme platenmaatschappijen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
nobleone schreef op maandag 21 maart 2011 @ 08:27:
[...]

Ik wilde net Premium member worden om te kijken of de 'uitgegrijsde' tracks (bijv. zowat het hele album "Almost Unplugged" van Europe) dan weer beschikbaar komen maar dat maakt dus geen verschil? Jammer.
Stomme platenmaatschappijen!
Maakt inderdaad geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die hele cd van Europe er niet instaan?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2011 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 23:03
Sinds gisteren ook aan de gang met Spotify en meteen maar Premium erbij aangezien deze toch de eerste 7 dagen gratis is. Wat ik hierin toch wel mis zijn een paar eenvoudige dingen zoals het automatisch sorteren op alfabet van de playlists en de mogelijkheid tot andere weergaves (zoals bijvoorbeeld een overzicht met alle artiesten en/of covers van albums (lees: playlists)) in de library.

Als je er veel muziek in wilt zetten raak je zo snel het overzicht kwijt. Of heeft iemand een goede tips? ;)

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Laatst online: 22:31
Check: Almost Unplugged - Europe.
Staan mooie uitvoeringen (met violen en (elektrische) gitaren!) op van de bekende nummers van Europe met hier en daar een cover, van UFO bijvoorbeeld.
Kon er tot voor kort via Spotify naar luisteren maar nu is ie 'weg' :s

Spotify zegt zelf wel dat ze proberen om 'verdwenen' muziek terug te krijgen en dat het dus met een béétje mazzel slechts "for a while" is:
Why has a track or an artist disappeared?
As all content is licensed from a number of rights holders there are cases where a rights holder asks for content to be withdrawn. This can happen in some cases where the rights are sold to another rights holder, perhaps one we don’t have an agreement with yet, or if a rights holder has decided to not license music to ad-funded streaming services any longer. This can create a gap where Spotify doesn’t have the music for a while. We promise that we’ll try to get the music back!

[ Voor 54% gewijzigd door nobleone op 21-03-2011 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:52
nobleone schreef op maandag 21 maart 2011 @ 10:57:
Check: Almost Unplugged - Europe.
Staan mooie uitvoeringen (met violen en (elektrische) gitaren!) op van de bekende nummers van Europe met hier en daar een cover, van UFO bijvoorbeeld.
Kon er tot voor kort via Spotify naar luisteren maar nu is ie 'weg' :s
Kan alleen 2 nummers luisteren, 5 en nummer 13

Afbeeldingslocatie: http://oi51.tinypic.com/fxw2ed.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Jorco schreef op maandag 21 maart 2011 @ 10:54:
Sinds gisteren ook aan de gang met Spotify en meteen maar Premium erbij aangezien deze toch de eerste 7 dagen gratis is. Wat ik hierin toch wel mis zijn een paar eenvoudige dingen zoals het automatisch sorteren op alfabet van de playlists en de mogelijkheid tot andere weergaves (zoals bijvoorbeeld een overzicht met alle artiesten en/of covers van albums (lees: playlists)) in de library.

Als je er veel muziek in wilt zetten raak je zo snel het overzicht kwijt. Of heeft iemand een goede tips? ;)
Vind het ook wat onoverzichtelijk, maar je kan in een playlist met ctrl+g de lijst omtoveren met album art. Alleen na een herstart van de Spotify software staat dit weer uit 8)7

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het meen ik al eens gevraagd, maar weet iemand een overzicht met de genres die Spotify heeft?

Als je bijv. zoekt op dit:

genre:Trip-hop

Dan krijg je alle trip-hop dingen. Dat vind ik handig. Alhoewel ik het wel jammer vind dat ik in dat overzicht geen toevoegdatum zie, maar vooruit. Maar zonder lijst met genres kan ik er weinig mee (behalve gaan gokken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
http://spreadsheets.googl...y=psnjFY3R2itsqjinSs9hkZw

genres bestaande uit meerdere woorden tussen quotes zetten ("Progressive Trance").

[ Voor 40% gewijzigd door Palomar op 21-03-2011 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
Joepv schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:11:
[...]

Vind het ook wat onoverzichtelijk, maar je kan in een playlist met ctrl+g de lijst omtoveren met album art. Alleen na een herstart van de Spotify software staat dit weer uit 8)7
Thanks voor de tip! Vreemd dat ik dit anders nooit had kunnen vinden.
Bestaat er ook een mogelijkheid om categoriën toe te voegen? Als ik in de library Genre of Jaar toe kan voegen ben ik een blij man :D

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op maandag 21 maart 2011 @ 18:45:

genres bestaande uit meerdere woorden tussen quotes zetten ("Progressive Trance").
zo, dat is een mooie lijst!
dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een paar coole truuks die ik niet eerder gezien had:

Je kan geselecteerde track vanuit spotify naar bijv. Word verslepen en dan krijg je automatisch links naar de betreffende tracks.

Als je in spotify je last.fm gegevens hebt ingevuld kan je vervolgens naar de website http://www.spofm.net/ gaan en daar je last.fm naam ingeven (laat de rest op ALL staan) en klik op submit en je ziet nieuwe cd's van spotify die aan jouw muzieksmaak voldoen. De NL sectie doet daar wat vreemd, albums die je volgens die site niet mag horen kan je wel beluisteren, dus klik gewoon ALL aan.

Dit is ook aardig:

Afbeeldingslocatie: http://pansentient.com/wp-content/uploads/2011/03/musicstreamers.jpg
Bron

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2011 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 13:51:
Nog een paar coole truuks die ik niet eerder gezien had:

Je kan geselecteerde track vanuit spotify naar bijv. Word verslepen en dan krijg je automatisch links naar de betreffende tracks.

Als je in spotify je last.fm gegevens hebt ingevuld kan je vervolgens naar de website http://www.spofm.net/ gaan en daar je last.fm naam ingeven (laat de rest op ALL staan) en klik op submit en je ziet nieuwe cd's van spotify die aan jouw muzieksmaak voldoen. De NL sectie doet daar wat vreemd, albums die je volgens die site niet mag horen kan je wel beluisteren, dus klik gewoon ALL aan.

Dit is ook aardig:

[afbeelding]
Bron
Leuke lijst, maar ik vrees dat de grootste concurrent van spotify grooveshark is, en die wint denk ik (zolang je het grijzige legale gebied niet meeneemt wat je wel zou moeten dan als je ook maar enigzins van muziek houdt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
Spotify is er soms ook snel bij!

Was wel benieuwd naar het nieuwe album van Within Temptation, deze komt pas 25 maart officieel uit. Gisteren slechts 1 nummer te beluisteren en vandaag al de helft.. toch netjes :)

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op maandag 21 maart 2011 @ 18:45:

Ik heb hier vandaag eens goed naar gekeken, maar dat is geen fijne optie. Volgens mij klopt er weinig van die genres die in spotify toegevoegd zijn aan de muziek. Ik vermoed ook dat het "if you like this, you will like this" systeem niet goed werkt.

Zo valt volgens spotify onder het kopje trance alles van moby en scooter en nog meer van die meuk die ik niet onder trance vind vallen. Hoe meer je erin duikt, hoe meer je je eraan gaat ergeren.

Dat doe ik dus niet meer, een veel leukere optie is om op verzamelalbums te gaan zoeken, dan kom je ook veel leuks tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
New tracks on GoT_Dance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Zitten een paar lekkere tussen. Thanks !!

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Jorco schreef op maandag 21 maart 2011 @ 20:35:
[...]

Thanks voor de tip! Vreemd dat ik dit anders nooit had kunnen vinden.
Bestaat er ook een mogelijkheid om categoriën toe te voegen? Als ik in de library Genre of Jaar toe kan voegen ben ik een blij man :D
Geen idee, vind die GUI en mogelijkheden ook niet echt handig, maar volgens mij moeten we van onze ouderwetse denkwijze afwijken, omdat je altijd "alle" cd's ter beschikking hebt. Dus als je Monique Smith wilt luisteren tik je dat in en kun je de cd aanzetten. En wil je een lijstje met muziek maken voor tijdens het verjaardagsfeest van je oma dan maak je hiervoor een playlist aan. Ik "misbruik" eigenlijk de playlists als shortcuts naar albums die ik vet vind.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook wat toevoegingen gedaan, zit ook wat techno achtig spul tussen, maar afijn, dance vind ik ook wat algemeen en misschien zit er wat leuks voor jullie tussen. Zijn de sterretjes die ik afgelopen 2 weken gezet heb bij dance nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:31

NvM

Ik heb een playlist published staan op mijn profiel die ik al niet meer bij mijn playlists heb staan. Deze wil ik dus ook van mijn profiel af hebben, is daar een handigheidje voor?

Als ik naar 'edit profile' ga en deze 'unpublish' dan publisht hij deze playlist automatisch weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Had ik ook, en een aantal dagen later was de playlist weg. Ik denk dat er maar om de x tijd gesynchroniseerd wordt, of dat je je cache ziet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, opeens een stel mooie nieuwe cd's in What's new op spotify (zie je als je spotify opstart).

Niet verkeerd, nu eens geen oude meuk zoals Elvis (daar zijn vast liefhebbers voor ,maar dat luister ik niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17

AzzKickah

06-CENSORED

Hoe kan het toch dat ik al een paar maanden een playlist heb, en dan plotseling van de een op de andere dag zijn sommige tracks niet meer beschikbaar op Spotify :?

Zoals bijv. http://open.spotify.com/track/2AXmhtQ9nLGGapHG2AeTZV
Klik maar eens op die link. Dan gaat ie naar die site, dan klik je op 'I have Spotify' en dan komt Spotify zelf met de melding 'ja hallo deze is niet beschikbaar'

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Soms staan er nummers in de queue waarvan ik zeker weet dat ik ze er niet heb in geplaats, ze lijken altijd wel op de bands die ik heb toegevoegd, alsof spotify zelf bedenk "Deze vind je dan ook wel leuk". Weet iemand of ik dat kan uitzetten?

Of anders, is iemand er al achter hoe je (meerdere) nummers uit de queue lijst krijgt?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, black hole recordings staat er voor de rest gewoon op en alles van tiesto ook behalve deze single...

Jammer dat je nergens kan zien waarom iets weg is gehaald. Bij mij verdwijnt er soms wel wat, maar het aantal nieuwe dingen wat ik leuk vind is vele malen hoger, ik heb het nu een maand getest en wil het nooit meer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:26
Wanneer krijg je invites als je een Spotify Premium user bent? Ik ben al in mijn tweede maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Safaci schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 13:44:
Wanneer krijg je invites als je een Spotify Premium user bent? Ik ben al in mijn tweede maand.
ik had ergens gelezen dat ze dit niet meer doen (voor nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Damn, begin nu ook zelf (na het van andere te hebben gelezen) te ondervinden dat nummers verdwijnen. Een van mn favoriete albums, Changing Lanes van First State is opeens weg, pleite, verdwenen :( Wordt wel een beetje een onbetrouwbare dienst zo, als nummers ineens weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 18:43

Hoite

Goed verhaal

Topicstarter
Palomar schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 23:36:
Damn, begin nu ook zelf (na het van andere te hebben gelezen) te ondervinden dat nummers verdwijnen. Een van mn favoriete albums, Changing Lanes van First State is opeens weg, pleite, verdwenen :( Wordt wel een beetje een onbetrouwbare dienst zo, als nummers ineens weg zijn.
Ik begin deze verontrustende dingen steeds meer te horen, en daar houd ik inderdaad ook niet zo van.
Als ik er zelf last van ga krijgen dan ga ik zeker overwegen om mijn abonnement op te zeggen, maar vooralsnog heb ik het zelf nog niet gemerkt.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 08:55
Even 8 tracks toegevoegd aan de GoT_Happy Hardcore playlist. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het nu aan mij of komt er erg leuk nieuw spul bij de laatste tijd? Ik ben nu een aantal weken klant, maar de laatste 2 weken zie ik zoveel leuke nieuwe cd's voorbijkomen, heb moeite alles te luisteren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Jorco schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 17:39:
Spotify is er soms ook snel bij!

Was wel benieuwd naar het nieuwe album van Within Temptation, deze komt pas 25 maart officieel uit. Gisteren slechts 1 nummer te beluisteren en vandaag al de helft.. toch netjes :)
Klopt, Rise Against was ook al erg snel te beluisteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:31

NvM

NvM schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 11:32:
Ik heb een playlist published staan op mijn profiel die ik al niet meer bij mijn playlists heb staan. Deze wil ik dus ook van mijn profiel af hebben, is daar een handigheidje voor?

Als ik naar 'edit profile' ga en deze 'unpublish' dan publisht hij deze playlist automatisch weer.
Ik heb inmiddels mijn probleem kunnen oplossen. Mocht je ook hebben wat ik had dan moet je het volgende doen:

* View the playlist by clicking on it in your profile
* Subscribe to it, so it is back in your main list again.
* Log out (File > Log out) and close Spotify.
* Open Spotify again, and delete the playlist from your main list again.

Opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Cyleo schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 21:22:
[...]

Klopt, Rise Against was ook al erg snel te beluisteren ;)
Nu nog 21 van Adele, alleen de single is nog te beluisteren. CD is al weer een tijdje uit.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat het betekend als er (clean) bij een albumtitel staat?

Zie bijv. lil jon, die heeft net een nieuwe cd uit (rap) en die staat er 2 keer in, normaal en (clean). Nu dacht ik dat er misschien geen scheldwoorden in zaten, maar beide nummers 1 hebben op ongeveer 0:47 seconden dezelfde vloekwoorden. Dat is het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 12:45

murphsy

Product Monkey

Ik gebruik nu al een tijdje Spotify Premium, beide op m'n HTC Desire en op mijn desktop/laptop. Op mijn Desire is 'force offline' de manier om hem in offline modus te krijgen. Ideaal.

Nu merk ik echter dat door het p2p verkeer van Spotify mijn Ziggo-internet-verbinding een flink stuk snelheid verliest (waarschijnlijk door de upload?). Niet handig onder het werken. Ik wil dus ook graag mijn desktop Spotify in Offline modus kunnen forceren. Ik heb mijn playlists offline beschikbaar gemaakt.

Via Google en de Spotify site lees ik dat ik dan rechtsonder in de cliënt op 'online' moet klikken om offline te gaan. Dit doet helaas niets. Iemand dit al gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie spotify playlists (house genres): http://electrefy.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

murphsy schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:42:
Ik gebruik nu al een tijdje Spotify Premium, beide op m'n HTC Desire en op mijn desktop/laptop. Op mijn Desire is 'force offline' de manier om hem in offline modus te krijgen. Ideaal.

Nu merk ik echter dat door het p2p verkeer van Spotify mijn Ziggo-internet-verbinding een flink stuk snelheid verliest (waarschijnlijk door de upload?). Niet handig onder het werken. Ik wil dus ook graag mijn desktop Spotify in Offline modus kunnen forceren. Ik heb mijn playlists offline beschikbaar gemaakt.

Via Google en de Spotify site lees ik dat ik dan rechtsonder in de cliënt op 'online' moet klikken om offline te gaan. Dit doet helaas niets. Iemand dit al gelukt?
Raar, ik merk dus amper p2p verkeer, mijn cache is ook maar 4 GB (van de 40GB beschikbaar gesteld). Kan hem gezien mijn abbo helaas niet offline zetten, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppie86
  • Laatst online: 22-05-2024
werkt spotify p2p? Wat zou ik moeten uploaden dan?

Is toch gewoon een centrale server ergens waar je dingen vanaf trekt..

Fujifilm X-Pro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
floppie86 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:34:

Nee.

In spotify forum over een vraag naar het netwerkverbruik in uploads, reactie van Spotify:

"Spotify uses a peer-to-peer network to relieve the pressure on our
streaming servers. We use a hybrid model where central servers and
peers work in unison to provide you the best, fastest experience in an
economically viable fashion.

Currently, the system is rather naïve, but the long-term goal is for
Spotify to recognize that the Internet connection is used by other
software and scale back it's own use quickly so as never to interfere
with whatever you want to use the connection for.

What sort of control would you like to have over Spotify's behaviour?
It's a trade-off between simplicity and configurability that we're
trying to navigate."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 11:10
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:57:
Weet iemand wat het betekend als er (clean) bij een albumtitel staat?\
Zijn vaak versies waar ze woorden als f*ck eruit hebben gehaald en hebben vervangen door iets anders. Je hebt vaak Clean en Dirty versions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

floppie86 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:34:

Net als bij een Skype proberen ze zo de load van de server te verminderen.

Wat ik me afvraag is of je dit alleen bij de full client hebt, of ook bij mobile versies.

[ Voor 12% gewijzigd door Tukk op 30-03-2011 13:48 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppie86
Tukk schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:44:
[...]

Net als bij een Skype proberen ze zo de load van de server te verminderen.

Wat ik me afvraag is of je dit alleen bij de full client hebt, of ook bij mobile versies.
ik mag hopen mij de mobiele versie niet..

Fujifilm X-Pro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exception schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:42:
[...]

Zijn vaak versies waar ze woorden als f*ck eruit hebben gehaald en hebben vervangen door iets anders. Je hebt vaak Clean en Dirty versions.
dat idee had ik al. Kennelijk is god damnit geen scheldwoord aangezien dat in beide versies zit. Vreemd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2011 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Xiqum schreef op zondag 27 maart 2011 @ 14:31:
Even 8 tracks toegevoegd aan de GoT_Happy Hardcore playlist. 8)
Ook een stuk of 40 nummers toegevoegd aan die playlist (had er zelf ook al een playlist van, dubbelen wel weggelaten) ;)

Stom eigenlijk aan Spotify dat ie dubbele nummers in een playlist ook 2 keer laat zien, ipv. dat ie al ziet dat het nummer er al in staat. Heb wel vaker dat ik een nummer aan een playlist wil toevoegen, welke ik in het verleden al eens toegevoegd bleek te hebben. Nummer komt er dan dubbel in te staan :z

[ Voor 32% gewijzigd door Palomar op 30-03-2011 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:57
Zijn dat geen erg kleine playlists?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Addiction schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 20:33:
Zijn dat geen erg kleine playlists?
Ze hebben ook wel grotere, die komen in die blogs te staan. Ik luister ze gewoon achter elkaar en zet sterren bij nummers die ik leuk vind. Daarna wis ik ze weer.

Het is een net wat ander idee om met playlisten te werken. Er komt gewoon elke week een nieuw online. Heeft ook wel wat, mits je er je eigen favorietenlijst van maakt. Ik vind er leuk onbekender materiaal in zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2011 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moest net een update uitvoeren van spotify, maar kan nergens vinden wat er nieuw is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
Er loopt momenteel er free Premium-account trail van 7 dagen. Enkel krijg ik te zien: "niet beschikbaar in jouw land" :/

Iemand workaround?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Topicstarter
Addiction schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:52:
Er loopt momenteel er free Premium-account trail van 7 dagen. Enkel krijg ik te zien: "niet beschikbaar in jouw land" :/

Iemand workaround?
Dat is muziek waarvan ze nog geen licenties hebben om het in nederland te mogen afspelen, er staat dan ook bij als het goed is dat je de muziek kan importeren als je het lokaal hebt, anders zul je moeten wachten.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
https://www.spotify.com/nl/unlimited-user/

Ik heb een unlimited account nu, maar zou graag eens premium proberen, maar dit gaat dus niet... (niet een bepaald liedje dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:18:
Ik moest net een update uitvoeren van spotify, maar kan nergens vinden wat er nieuw is?
Hier geen update, ik dacht ook dat spotify dat Chrome-style deed, dus dat je er niets van merkt? Gratis gebruiker overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Addiction schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:52:

Iemand workaround?
Dat is vreemd, ik heb dezelfde advertentie gehad maar kon het wel gewoon doen. Maar heb geen creditcard dus het was geen optie voor mij .Ik wacht op Ideal (en ik ga niet over op paypal of andere dingen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Rockvee2 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 15:05:
[...]

Dat is vreemd, ik heb dezelfde advertentie gehad maar kon het wel gewoon doen. Maar heb geen creditcard dus het was geen optie voor mij .Ik wacht op Ideal (en ik ga niet over op paypal of andere dingen) :)
Paypal is gewoon direct afschrijving, maar dan digitaal, niet echt een reden om er niet op over te gaan, het is echt ideaal, maar dat mag iedereen natuurlijk voor zichzelf beslissen.

Ik denk dat ik dat spotify premium maar eens ga proberen. Alleen al vanwege de tijd die het mij gaat schelen met alles netjes bijhouden bij het taggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
En daar is hij dan: Dance Tracks Q1 - 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oei, The EP Vol. 2(Club Mix) van James Deron en Stacey King is wel erg erg lekker. Dat was vroeger mellow, maar welk genre is dat tegenwoordig? Mellow bestaat toch niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is juist fantastisch. Ik heb mijn creditcard hierdoor opgezegd, paypal is zo fijn, gewoon op internet betalen vanaf je giro, op bijna alles sites kan het. Echt fantastisch is dat. Het aanvraagproces duurt wel een paar dagen, maar als het werkt, heerlijk!

Van de week nog een donatie aan een forum gedaan waar ik vaak kom met paypal, ik bestel er boeken mee, koop er muziek mee etc.
Cyleo schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 14:08:
[...]

Hier geen update, ik dacht ook dat spotify dat Chrome-style deed, dus dat je er niets van merkt? Gratis gebruiker overigens.
Ik moest naar een downloadpagina? Maar vandaag ook weer wat, nu moest ik weer toestemming aan de firewall geven... vreemd, maar geen idee waar het aan ligt, misschien aan een update van windows 7 ofzo.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2011 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 18:36:
[...]
Dance Tracks Q1 - 2011

Oei, The EP Vol. 2(Club Mix) van James Deron en Stacey King is wel erg erg lekker. Dat was vroeger mellow, maar welk genre is dat tegenwoordig? Mellow bestaat toch niet meer?
Dat is nu genre House ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Albert020 op 01-04-2011 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stollie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 00:02
Lache die Happy Hardcore lijst. :)
Ik vind zelf de trackslist 'Best of FIFA 2001-10' ook wel lekker om te luisteren ter variatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:18:
Ja dat kan ik ook nooit vinden. Wie het wel weet mag het zeggen.

[ Voor 60% gewijzigd door Anthirian op 03-04-2011 12:43 ]

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:37
Zijn er mensen die ervaring hebben met het opzeggen van Spotify. Ik ben op dit moment thuis veel op mijn computer aan het werk/studeren en ik vind Spotify toch wel een erg fijne dienst. Alleen zal ik na mijn CFA examen begin juni weer niet zo veel meer achter de computer zitten denk ik dus dan heb ik ook geen Premium account meer nodig.

Aan de andere kant is 5 euro natuurlijk niets, maar ik wil in ieder het gevoel hebben dat ik er vanaf kom als ik er vanaf wil.

[ Voor 6% gewijzigd door HCMarX op 03-04-2011 14:41 . Reden: Zin aangepast ]

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Volgens mij kan dat hier gewoon: https://www.spotify.com/nl/account/subscription/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
  • Laatst online: 18-09 13:50
Hoe zit het met de kwaliteit van de streams met Spotify voor je mobiel? En hoeveel mb's slurpt het?

Ik zit er over na te denken om een Premium account aan te schaffen maar vraag me af of het zin heeft om een dure koptelefoon aan te schaffen als de kwaliteit bagger is. En of ik niet in de problemen kom met mijn FUP van 1,5gb per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:52
ThijsWTF schreef op maandag 04 april 2011 @ 11:55:
Hoe zit het met de kwaliteit van de streams met Spotify voor je mobiel? En hoeveel mb's slurpt het?

Ik zit er over na te denken om een Premium account aan te schaffen maar vraag me af of het zin heeft om een dure koptelefoon aan te schaffen als de kwaliteit bagger is. En of ik niet in de problemen kom met mijn FUP van 1,5gb per maand.
Die kwaliteit is zviw gewoon identiek aan de desktop-client inclusief toggle voor high quality. De nummers kun je gewoon op je mobiel laten cachen dus je FUP overtreffen zal wel meevallen, mocht je dusdanig veel nummers hebben en nooit achter elkaar hetzelfde number beluisteren zul je even zelf 'n rekensommetje moeten uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Leftblank schreef op maandag 04 april 2011 @ 11:59:
[...]

Die kwaliteit is zviw gewoon identiek aan de desktop-client inclusief toggle voor high quality. De nummers kun je gewoon op je mobiel laten cachen dus je FUP overtreffen zal wel meevallen, mocht je dusdanig veel nummers hebben en nooit achter elkaar hetzelfde number beluisteren zul je even zelf 'n rekensommetje moeten uitvoeren.
In dit topic is al eens eerder gemeld dat er wel een kwaliteitsverschil is, die op de mobiel is lager. Ook wel logisch, ivm met zaken als FUP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
Ah, ik heb het gevonden.
Megamind schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 10:52:
Daarom heb ik ook geen spotify genomen op mijn telefoon, een streak van 160kbps is 20kbyte/s is 70MB per uur.
Binnenkort maar even proberen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die mobiele versie is toch 80kbit en geen 160?

er is net geld afgeschreven van mijn giro voor weer een maand spotify, dat werkt wel prima (via paypal). Zitten weer fantastisch nieuwe cd's in na het weekeinde, zelfs een nieuwe Cypress Hill _/-\o_

Ik luister nu wel 2 a 3 dagen per week alleen maar de nieuwe cd's die uitkomen (what's new knopje) en leer zo veel nieuwe dingen kennen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder house valt toch alles, van hardcore tot hardtechno en weet ik niet wat meer of heeft deze oude mellow nu opeens house in het buitenland?

Waarom kan ik trouwens wel van jouw account een abonnement nemen op die ene lijst die je hier post, maar als ik wil kijken wat je nog meer hebt heb je volgens spotify niks openbaars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 12:56:
die mobiele versie is toch 80kbit en geen 160?
Volgens mij 96kb/s maar de hogere kwaliteit is 160kb/s. Dus zelfs op hogere kwaliteit valt het aantal MB's wat je erdoor jaagt nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppie86
ik gebruik offline playlists op mn telefoon. Daardoor haal ik in de praktijk de limiet nooit. Dingen die ik meerdere keren luister, download ik maar 1x.

Fujifilm X-Pro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 12:58:
[...]

Onder house valt toch alles, van hardcore tot hardtechno en weet ik niet wat meer of heeft deze oude mellow nu opeens house in het buitenland?

Waarom kan ik trouwens wel van jouw account een abonnement nemen op die ene lijst die je hier post, maar als ik wil kijken wat je nog meer hebt heb je volgens spotify niks openbaars?
Als het goed is kun je nu meer zien, laat maar even weten wat je nu allemaal ziet ;)

playlists van albertams

[ Voor 27% gewijzigd door Albert020 op 04-04-2011 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Laatst online: 16-09 15:47
Ik vind het jammer dat staat meer labels muziek van artiesten uit Spotify halen. Zoals Placebo met het album Meds. Deze was eerst gewoon beschikbaar, nu opeens niet meer.
Dit is eigenlijk wel een nadeel aan Spotify, ook al kunnen ze hier zelf niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 15:31
Is er iets in de trant van Lastify, maar dan met nieuwe cd's die zijn uitgekomen die overeen komen met je muzieksmaak op Last.fm?

[ Voor 15% gewijzigd door Darkzell op 04-04-2011 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een leuke playlist gemaakt waar jullie natuurlijk gebruik van kunnen maken. Van alle reeds toegezegde artiesten voor alle bevrijdingsfestivals (2011) heb ik opgezocht of ze in spotify staan en zo ja, dan heb ik 3 nummers per artiest toegevoegd.

De playlijst heeft op dit moment 222 nummers (14 hours) en er komt meer (Groningen, Limburg en Brabant is nog niet helemaal bekend).

Ik ga hem ook aanmelden op wat sites vanavond

De link: http://open.spotify.com/u...st/3nv7t8kpRVfhXZnlg0VRhK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Dankzij FBTO heb ik een maand premium gekregen. Lekker onbeperkt muziek luisteren .Ook voor offline playlists is dit heel erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rockvee2 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 10:12:
Dankzij FBTO heb ik een maand premium gekregen. Lekker onbeperkt muziek luisteren .Ook voor offline playlists is dit heel erg handig.
Van je verzekeringsmaatschappij??? Ik snap de link niet echt, maar altijd meegenomen. Ik ben nu 2 maand lid en wil het eigenlijk nooit meer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 13:22:
[...]

Van je verzekeringsmaatschappij??? Ik snap de link niet echt, maar altijd meegenomen. Ik ben nu 2 maand lid en wil het eigenlijk nooit meer kwijt.
Nee, via een advertentie van Spotify Free. Die hadden een reclame dat je een onderzoekje moest invullen (je moest alleen je email invullen en wat vragen beantwoorden) en daarmee kon je een Premium Abonnement van Spotify winnen en ik ben de gelukkige 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
<3 of Housemusic

[ Voor 28% gewijzigd door Addiction op 08-04-2011 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Kan je playlisten maken/toevoegen in een playlist zelf, als je begrijpt wat ik bedoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis Lammers schreef op maandag 11 april 2011 @ 08:31:
Kan je playlisten maken/toevoegen in een playlist zelf, als je begrijpt wat ik bedoel ;)
Je kan wel alle nummers in een playlist selecteren en dan rechtermuis en kopiëren naar andere playlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spotify snijdt fors in gratis muziekdienst

Streaming muziekdienst Spotify gaat gratis luisteraars minder tijd geven. Van 20 uur per maand wordt de luistertijd verlaagd naar 10 uur. Daardoor moet de verkoop van abonnementen stijgen.

Spotify gaat de luistertijd beperken van gratis luisteraars, dat maakt de dienst bekend op zijn blog. Vanaf 1 mei wordt de luistertijd gehalveerd, naar 10 uur per maand, dat zou goed zijn voor het luisteren van 200 nummers of 20 albums. Daarnaast mag hetzelfde liedje in totaal maar vijf keer worden geluisterd, dit zou bij gemiddeld gebruik gebeuren met 70 procent van de geluisterde nummers in één jaar. Deze maatregelen moeten gratis luisteraars ervan overtuigen om te gaan betalen.
Druk van de industrie

Nieuwe Spotify-gebruikers kunnen wel nog een half jaar 20 uur ongelimiteerd muziek per maand luisteren, daarna worden ook de nieuwe gebruikers teruggeschroefd naar de aanstaande regeling. Dit nieuwe regime wordt naar verluidt ingevoerd na druk van de muziekindustrie. In mei krijgen gebruikers de kans om 30 dagen de premiumdienst gratis uit te proberen.

De nieuwe regels schelen behoorlijk in de overheadkosten voor Spotify. Iedere keer dat er een nummer wordt afgespeeld moet de dienst afrekenen met de platenmaatschappijen. In november vorig jaar bleek dat Spotify over 2009 19,5 miljoen euro verlies draaide op een omzet van 13 miljoen.
30 miljoen nummers

De dienst snijdt niet alleen aan de kant van de gratis luisteraars, betalende gebruikers krijgen er ook wat bij. De muziekbibliotheek groeide in de laatste paar maanden van 10 miljoen naar 30 miljoen nummers. Het is de bedoeling om in de komende paar weken nieuwe functionaliteiten te onthullen.

Spotify heeft onlangs contractonderhandelingen met muziekmaatschappijen afgerond. Die contracten lopen over het algemeen voor twee jaar. Dit suggereert dat de muziekmaatschappijen het afknijpen van de gratis muziekdienst hebben afgedwongen.

Bron: klik hier

_/-\o_

Ik ben benieuwd naar de nieuwe functionaliteiten, come to daddy :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Topicstarter
Ik ben ook zeer benieuwd, ben vanaf dag 1 al abonnee geweest en ben benieuwd wat er voor nieuws zal komen.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Laatst online: 02-06 13:53
Hopelijk krijgen we met die nieuwe deals ook wat muziek terug.
Ik mis wel wat albums die eerst wel gewoon beschikbaar waren.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Hoite schreef op donderdag 14 april 2011 @ 11:28:
Ik ben ook zeer benieuwd, ben vanaf dag 1 al abonnee geweest en ben benieuwd wat er voor nieuws zal komen.
+1 . Een paar nieuwe features mogen wel een keer. Een Radio functie zoals bij Last.FM bijvoorbeeld :)
Ik ben zeer benieuwd en ik wacht geduldig af :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0zz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 16:13

Sn0zz

Wait... what!?

Ik baal er wel een beetje van. Ik ben al tijden een Free user (en had nooit enige beperking, los van de reclames. ;)).
Word nu denk ik toch eindelijk eens betalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

IMHO is de actie niet meer dan logisch, gratis is leuk maar geld verdienen is ook belangrijk om een spotify te laten bestaan. 5 of 10 euro is dan ook geen bedrag waar je failliet aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Heb ook al enkele maanden Spotify Preminum, maar steeds verdwijnen er albums die de vorige dag er nog opstonden....

Grooveshark Anywhere (incl. mobiele versie) is momenteel voor 20 dollar te koop, alle opbrengst gaat naar slachtoffers Japan ramp. Je krijgt voor die 20 dollar één jaar account. (meerdere codes kopen a 20 dollar krikt het aantal jaren op).... http://www.storenvy.com/products/72750-japan-relief-year-gsa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 10:03
Nu ook op tweakers: nieuws: Spotify beperkt gratis luisteren

Jammer dit, 20 uur was een mooie tijd (hoewel ik die nog nooit heb gehaald), tot nu toe het enige was de reclame tussendoor, maar die neem ik maar voor lief bij zo'n goede gratis muziekdienst!

Maar straks een nummer nog maximaal 5 keer afspelen, dat is toch wel erg jammer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Laatst online: 02-06 13:53
yannickie111 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 11:49:

Jammer dit, 20 uur was een mooie tijd (hoewel ik die nog nooit heb gehaald), tot nu toe het enige was de reclame tussendoor, maar die neem ik maar voor lief bij zo'n goede gratis muziekdienst!

Maar straks een nummer nog maximaal 5 keer afspelen, dat is toch wel erg jammer....
die 20 uur haal ik wel en 2 a 3 dagen :P
hier ook Premium dus

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis Lammers schreef op donderdag 14 april 2011 @ 11:47:
Grooveshark Anywhere (incl. mobiele versie) is momenteel voor 20 dollar te koop,
was dat altijd zo goedkoop?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Alleen nog altijd over de rug van veel artiesten. japan of niet, eigenlijk een vuile omzeiling hiervan door het zo aan te bieden en op moreel te spelen.

Maar dat meer en meer albums bij Spotify verdwijnen vind ik erg zorgelijk. Lunatic Soul II is er niet meer bij ... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 18-09 11:06

Crusader

Arc Nature

Bepaalde nummers van Van Morisson ook pleite. Waarom sommige nummers wel en sommige niet vind ik vreemd. Valt toch allemaal onder dezelfde platenmaatschappij?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 11:20:
Spotify snijdt fors in gratis muziekdienst

Streaming muziekdienst Spotify gaat gratis luisteraars minder tijd geven. Van 20 uur per maand wordt de luistertijd verlaagd naar 10 uur. Daardoor moet de verkoop van abonnementen stijgen.

Spotify gaat de luistertijd beperken van gratis luisteraars, dat maakt de dienst bekend op zijn blog. Vanaf 1 mei wordt de luistertijd gehalveerd, naar 10 uur per maand, dat zou goed zijn voor het luisteren van 200 nummers of 20 albums. Daarnaast mag hetzelfde liedje in totaal maar vijf keer worden geluisterd, dit zou bij gemiddeld gebruik gebeuren met 70 procent van de geluisterde nummers in één jaar. Deze maatregelen moeten gratis luisteraars ervan overtuigen om te gaan betalen.
Druk van de industrie

Nieuwe Spotify-gebruikers kunnen wel nog een half jaar 20 uur ongelimiteerd muziek per maand luisteren, daarna worden ook de nieuwe gebruikers teruggeschroefd naar de aanstaande regeling. Dit nieuwe regime wordt naar verluidt ingevoerd na druk van de muziekindustrie. In mei krijgen gebruikers de kans om 30 dagen de premiumdienst gratis uit te proberen.

De nieuwe regels schelen behoorlijk in de overheadkosten voor Spotify. Iedere keer dat er een nummer wordt afgespeeld moet de dienst afrekenen met de platenmaatschappijen. In november vorig jaar bleek dat Spotify over 2009 19,5 miljoen euro verlies draaide op een omzet van 13 miljoen.
30 miljoen nummers

De dienst snijdt niet alleen aan de kant van de gratis luisteraars, betalende gebruikers krijgen er ook wat bij. De muziekbibliotheek groeide in de laatste paar maanden van 10 miljoen naar 30 miljoen nummers. Het is de bedoeling om in de komende paar weken nieuwe functionaliteiten te onthullen.

Spotify heeft onlangs contractonderhandelingen met muziekmaatschappijen afgerond. Die contracten lopen over het algemeen voor twee jaar. Dit suggereert dat de muziekmaatschappijen het afknijpen van de gratis muziekdienst hebben afgedwongen.

Bron: klik hier

_/-\o_

Ik ben benieuwd naar de nieuwe functionaliteiten, come to daddy :9~
30 miljoen is inmiddels aangepast naar 13 miljoen, het zou wel erg veel zijn :P

Ik merk trouwens niets van die 13 miljoen. Ik ben er alleen maar op achteruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Laatst online: 20:14
Heb hier al bijna een jaar Spotify Open draaien. Destijds een invite gehad via de twitter van hun. Vond het altijd een goede dienst. Reclame nam ik voor lief, want het programma werkte perfect en dan gun je ze wat inkomsten. Dat ik nu van onbeperkte luistertijd (Open) naar 10 uur per maand ga, zorgt ervoor dat ik er binnen 3 a 4 dagen al doorheen ga zitten. Verder het maximaal 5x luisteren van 1 liedje gaat hem al helemaal niet worden, want ik heb altijd een playlist van x aantal liedjes opstaan, dus die luister ik wel meer dan 5x.

Heb dus het gevoel dat ik het op een andere manier mijn muziek mag gaan beluisteren, want helaas heb ik nu niet het geld te besteden per maand om een premium of unlimited abbo te betalen.

Verder door het verdwijnen en niet aanwezig zijn van een berg nummers wordt het nog minder aantrekkelijk

[ Voor 6% gewijzigd door Hogader op 14-04-2011 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
yannickie111 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 11:49:

Het is wel logisch, hun marges op de spotify free zijn volgens mij erg laag, aangezien de licentiekosten stevig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil wel een lijst van die miljoenen nieuwe nummers zien, maar volgens mij is die er niet?

Ik ben er wel tevreden over , soms verdwijnt er inderdaad wat, maar voor elk liedje dat weggaat kom ik 5 nieuwe tegen. Feitelijk doen ze dus aan zelfbescherming, je wilt toch nog wel enig overzicht in je muziekcollectie hebben :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 11:51
Laten we hopen dat Spotify nu veel nieuwe zaken gaat aankondigen - ik heb 2 dagen na de introductie in Nederland een Premium-abo genomen en die ben ik niet van plan op te zeggen, maar UI's voor de iPad (en Windows Phone 7 omdat het kan), nog meer muziek, en wellicht wat meer leuke functionaliteiten toe voegt.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Vroeger was Grooveshark VIP het inderdaad 30$ per jaar of 3$ per maand (2 maanden gratis bij een jaarabo dus).. Nu is de prijs echter verhoogd naar 90$ per jaar voor Grooveshark Anywhere.

Grooveshark is na de prijsverhoging opgedeeld in verschillende abonnementen, waarbij Grooveshark Anywhere het meest uitgebreide abo is (en ook het enige abo waar je toegang met je smartphone voor krijgt).
Ze zeggen zelf dat ze ook de artiesten (etc.) betalen voor de muziek die ze aanbieden voor streaming, waardoor het eigenlijk net zo legaal is als de concurrent Spotify.

Support van Grooveshark is trouwens erg goed, ze zijn erg behulpzaam. Dit verhaal is trouwens niet om dit topic met Grooveshark vol te spammen, maar ik wil ook een alternatief aandragen waar ik zeer tevreden over ben.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Pagina: 1 ... 10 ... 41 Laatste