Heb je het al geprobeerd? Klinkt wel interessant namelijkDennis Lammers schreef op donderdag 14 april 2011 @ 11:47:
Heb ook al enkele maanden Spotify Preminum, maar steeds verdwijnen er albums die de vorige dag er nog opstonden....
Grooveshark Anywhere (incl. mobiele versie) is momenteel voor 20 dollar te koop, alle opbrengst gaat naar slachtoffers Japan ramp. Je krijgt voor die 20 dollar één jaar account. (meerdere codes kopen a 20 dollar krikt het aantal jaren op).... http://www.storenvy.com/products/72750-japan-relief-year-gsa
Alleen de artiesten die zichzelf melden, waardoor Grooveshark bij lange na niet zo fair is als Spotify. Bovendien is Grooveshark afhankelijk van user uploads, waardoor elke muziekant zelf moet nagaan of iets van hem aangeboden wordt en wat. Ik gebruik Grooveshark daarom dan ook zeker niet.RomeoJ schreef op donderdag 14 april 2011 @ 22:52:
[...]
Vroeger was Grooveshark VIP het inderdaad 30$ per jaar of 3$ per maand (2 maanden gratis bij een jaarabo dus).. Nu is de prijs echter verhoogd naar 90$ per jaar voor Grooveshark Anywhere.
Grooveshark is na de prijsverhoging opgedeeld in verschillende abonnementen, waarbij Grooveshark Anywhere het meest uitgebreide abo is (en ook het enige abo waar je toegang met je smartphone voor krijgt).
Ze zeggen zelf dat ze ook de artiesten (etc.) betalen voor de muziek die ze aanbieden voor streaming, waardoor het eigenlijk net zo legaal is als de concurrent Spotify.
Support van Grooveshark is trouwens erg goed, ze zijn erg behulpzaam. Dit verhaal is trouwens niet om dit topic met Grooveshark vol te spammen, maar ik wil ook een alternatief aandragen waar ik zeer tevreden over ben.
Zojuist dan toch maar de Grooveshark Anywhere $20 (14 euro) /jaar aanbieding genomen... waarom? Toen ik net als Spotify Premium lid alwéér een album niet kon vinden (die toch allang uit is) was de maat vol. Momenteel loopt mijn Premium abonnement nog tot begin mei, en er komen nog een paar albums aan die ik zeker wil horen, dus als Spotify die (op tijd) toevoegd, blijf ik ook gewoon bij Spotify, maar als die er niet opstaan, zeg ik mijn abonnement tijdelijk op.
Grooveshark bied ook een Desktop en Mobiele versie aan incl. offline opslaan.
Wel is Grooveshark qua zoeken een zooitje. Alles wat je wil hebben staat er op , alleen moet je goed zoeken hoor. Maar eenmaal gevonden, zet ik het gewoon in een playlist (die ook meteen op de mobiele versie synct net als bij Spotify).
Wil je overzichtelijk muziek kunnen luisteren? Neem Spotify.
Wil je muziek luisteren die niet op Spotify staat en neem je genoegen met een wat onoverzichtelijke website en zoekfunctie? Neem Grooveshark.
Ben dus zowel Grooveshark Member als Spotify.
Uiteindelijk draait het natuurlijk allemaal om de muziek...
Wat ik wel fijn zou vinden bij Spotify is dat ze aangeven wannéér ze een album gaan toevoegen.
Misschien hebben ze met sommige platenmaatschappijen een overeenkomst waarin staat dat een nieuw album pas 4 weken na release op Spotify mag verschijnen, prima. Maar meld dat dan ook aan je klanten... Da blijf ik wel lid, als ik weet dat die muziek er gewoon aankomt.
Grooveshark bied ook een Desktop en Mobiele versie aan incl. offline opslaan.
Wel is Grooveshark qua zoeken een zooitje. Alles wat je wil hebben staat er op , alleen moet je goed zoeken hoor. Maar eenmaal gevonden, zet ik het gewoon in een playlist (die ook meteen op de mobiele versie synct net als bij Spotify).
Wil je overzichtelijk muziek kunnen luisteren? Neem Spotify.
Wil je muziek luisteren die niet op Spotify staat en neem je genoegen met een wat onoverzichtelijke website en zoekfunctie? Neem Grooveshark.
Ben dus zowel Grooveshark Member als Spotify.
Uiteindelijk draait het natuurlijk allemaal om de muziek...
Wat ik wel fijn zou vinden bij Spotify is dat ze aangeven wannéér ze een album gaan toevoegen.
Misschien hebben ze met sommige platenmaatschappijen een overeenkomst waarin staat dat een nieuw album pas 4 weken na release op Spotify mag verschijnen, prima. Maar meld dat dan ook aan je klanten... Da blijf ik wel lid, als ik weet dat die muziek er gewoon aankomt.
Verwijderd
Reactie van Premium Users: Makes sense – we love Spotify!
Reactie van Free Users: Boo hoo we iz gonna go to Grooveshark n stuff

Alleraardigste samenvatting van de discussie van gisteren
Jammer dat je niet gewoon beide kan nemen en het via je eigen mediaplayertje kan afspelen, bijv. winamp. Dat zou toch wel mijn wens zijn. Zeg maar net als die tools waarmee je tegelijk op meerdere netwerken (bijv. gmail en msn en icq) kan chatten.
Ik geniet zelf van de albumart van spotify en kon dit in grooveshark niet vinden, ook vond ik het lastig zoeken, je kan dit eenvoudig zelf bekijken omdat je in grooveshark gratis mag zoeken zonder account. Kijk bijv. naar het verschil bij The Prodigy, daar is het heel duidelijk te zien.

Jammer dat je niet gewoon beide kan nemen en het via je eigen mediaplayertje kan afspelen, bijv. winamp. Dat zou toch wel mijn wens zijn. Zeg maar net als die tools waarmee je tegelijk op meerdere netwerken (bijv. gmail en msn en icq) kan chatten.
Ik geniet zelf van de albumart van spotify en kon dit in grooveshark niet vinden, ook vond ik het lastig zoeken, je kan dit eenvoudig zelf bekijken omdat je in grooveshark gratis mag zoeken zonder account. Kijk bijv. naar het verschil bij The Prodigy, daar is het heel duidelijk te zien.
[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2011 10:14 ]
Juist, een server-versie van Spotify, met DLNA o.i.d. Dat is waar ik op wacht.Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:10:
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
In de categorie: Open deuren intrappenVerwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:10:
Natuurlijk zijn de free users niet blij: ze gaan drastisch achteruit op wat ze hadden
Betalende klanten hebben dat probleem niet.
Je lijkt niet betalende gebruikers (ben ik er zelf overigens niet een van) af te willen schilderen als profiteur, maar in werkelijkheid zijn het gewoon klanten van Spotify die geld in het laatje brengen (door reclame-inkomsten.) Het maakt dus voor Spotify wel degelijk uit wat nietbetalende klanten vinden.
Niet iedereen is bereid om voor deze dienst te betalen en dat is iedereens goed recht.
Je kunt je afvragen of het niet anders kan. Een normaal radiostation kan ook leven zonder dat mensen betalen voor het luisteren. Misschien met iets meer reclame o.i.d..
@Dikkiedikdik @ Tukk
Spotify is al beschikbaar op Sonos of Squeezebox. Voor muziekliefhebbers is die hardware ook zeker het aanschaffen waard.
Spotify is al beschikbaar op Sonos of Squeezebox. Voor muziekliefhebbers is die hardware ook zeker het aanschaffen waard.
[ Voor 9% gewijzigd door troftnom op 15-04-2011 10:27 ]
Blijkbaar leveren de reclameinkomsten voor Spotify niet voldoende op om de kosten ervan te dekken, de traditionelere bedrijven die we op een normaal radiostation tegenkomen maken de overstap waarschijnlijk niet in voldoende mate. Het is ook een stuk onduidelijker wat je publiek is bij Spotify voor een adverteerder dan bij een DJ radioshow.Hann1BaL schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:19:
[...]
maar in werkelijkheid zijn het gewoon klanten van Spotify die geld in het laatje brengen (door reclame-inkomsten.) Het maakt dus voor Spotify wel degelijk uit wat nietbetalende klanten vinden.
Je kunt je afvragen of het niet anders kan. Een normaal radiostation kan ook leven zonder dat mensen betalen voor het luisteren. Misschien met iets meer reclame o.i.d..
Verwijderd
Nee, heb er verder geen gedachten bij, vind het een grappig manier van dat stukje blog op die site om de discussie samen te vatten.Hann1BaL schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:19:
Je lijkt niet betalende gebruikers (ben ik er zelf overigens niet een van) af te willen schilderen als profiteur
Ik weet trouwens niet of het met meer reclame wel lukt, een dienst als www.di.fm gebruikte ik echt jaren lang gratis (heb je om de zoveel tijd wat meer reclames dan bij spotify), maar je hoort daar al jaren dezelfde reclame, ik denk niet dat dat veel opbrengt.
Ik vermoed trouwens dat je via een workaround wel meer dan 10 uur kan luisteren, als je meerdere accounts gaat afsluiten moet dat denk ik lukken. Het lijkt me vrij sterk dat spotify op ip niveau gaat controleren, ik meen dat ze dat alleen op inlognaam/wachtwoord gaan doen.
Nog wat interessante artikelen in deze waarvan sommigen dieper ingaan op de inkomsten:
http://paidcontent.co.uk/...eloaders-in-to-customers/
http://blogs.forrester.co...y_no_longer_too_unlimited
http://www.bitterwallet.c...potifys-new-service/43194
http://www.guardian.co.uk...-to-please-music-industry
http://www.bbc.co.uk/blog...ot_so_free_as_it_was.html
Het staat op de verlanglijst, maar wel wat onderaan. De prijs is nogal hoog. En de 2e hands markt bestaat wel , maar dan ben je ook nog best veel geld kwijt helaas. Ik heb thuis nu een kabeltje tussen de computer en de stereo en mijn geluidskaart switcht automatisch naar het juiste apparaat als ik hem inplug (onboard ding, maar dat is wel een heel fijne functie).troftnom schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:22:
@Dikkiedikdik @ Tukk
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2011 10:35 ]
Ik heb een squeezebox, maar niet 1 die wordt ondersteund om daar spotify op te spelen en mijn NAS (non Intell) kan de (niet ondersteunde) plug-in niet aan. Daarnaast is de keuze van speler ook wel prettig, ik zou graag foobar gebruiken als client.troftnom schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:22:
@Dikkiedikdik @ Tukk
[ Voor 10% gewijzigd door Tukk op 15-04-2011 11:07 ]
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Verwijderd
welke squeezebox werkt niet met spotify? Ik dacht allemaal, straks koop ik een verkeerdeTukk schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:05:
[...]
Ik heb een squeezebox, maar niet 1 die wordt ondersteund om daar spotify op te spelen en mijn NAS (non Intell) kan de (niet ondersteunde) plug-in niet aan. Daarnaast is de keuze van speler ook wel prettig, ik zou graag foobar gebruiken als client.

Er zijn 2 manieren om een squeezbox met spotify te laten werken, via de squeezeserver en het apparaat kan zelf ook als client rechtstreeks connecteren aan spotify.Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:09:
[...]
welke squeezebox werkt niet met spotify? Ik dacht allemaal, straks koop ik een verkeerde
Voor die laatste zijn volgens mij maar 2 apparaten geschikt, ik heb een classic en die kan dit niet.
Voor het serverdeel is er een onofficiele plugg-in, maar die werkt niet op non-intell-servers (de meeste NASsen zijn non-intell).
Welke van de 2 was je van plan?
De officiele plugin werkt alleen op de Squeezebox Touch en de Radio.
Verwijderd
Dat moet ik nog uitzoeken, ik kijk wel af en toe op marktplaats, maar alles is minimaal 150 euro 2e hands, maar ik houd het wel in de gaten tot ik iemand zie die er wat minder voor vraagt.Tukk schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:18:
Welke van de 2 was je van plan?
Nee, hoeft helemaal niet. Een artiest kan verschillende platen en nummers bij verschillende platenmaatschappijen hebben uitgebracht, zeker artiesten met een carrière van tientallen jaren, zoals Van Morisson bijvoorbeeldCrusader schreef op donderdag 14 april 2011 @ 16:52:
Bepaalde nummers van Van Morisson ook pleite. Waarom sommige nummers wel en sommige niet vind ik vreemd. Valt toch allemaal onder dezelfde platenmaatschappij?
Tom Waits heeft twee verschillende greatest hits-verzamelingen: The Island Years (liedjes uitgebracht door Island Records) en The Asylum Years (liedjes uitgebracht door Asylum Records).
Squeezebox Radio is minder dan dat nieuw, maar dat is meer een wekkerradio. Je zoekt waarschijnlijk de Touch dan.Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 20:14:
[...]
Dat moet ik nog uitzoeken, ik kijk wel af en toe op marktplaats, maar alles is minimaal 150 euro 2e hands, maar ik houd het wel in de gaten tot ik iemand zie die er wat minder voor vraagt.
Verwijderd
ik had mij oog laten vallen op de squeezebox duet, maar werkt die niet met spotify?
Die touch past niet boven mijn versterker + cd speler die in de kast staat en dat is wel op te lossen, maar ik dacht dat ik beter die duet kon nemen, dat zwarte ding wat erbij hoort past dan boven de apparatuur nog en dan kan ik vanaf de bank de cd cover bekijken en hem bedienen.
Maar ik baal wat dat hij zo duur is. Eigenlijk is het ook absurd, 250 euro.
Die touch past niet boven mijn versterker + cd speler die in de kast staat en dat is wel op te lossen, maar ik dacht dat ik beter die duet kon nemen, dat zwarte ding wat erbij hoort past dan boven de apparatuur nog en dan kan ik vanaf de bank de cd cover bekijken en hem bedienen.
Maar ik baal wat dat hij zo duur is. Eigenlijk is het ook absurd, 250 euro.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2011 21:48 ]
Dat kan wel, maar niet met de officiele Squeezebox Spotify app, dan moet je het via de officieuze weg doen zoals eerder gezegd. Wel met een Intel CPU based server en geen NAS.
Als je een smartphone hebt dan zijn er tegenwoordig goede software clients die de server kunnen bedienen. Van de duet kan je dan alleen de receiver aanschaffen, met een trucje kan je die dan wel activeren zonder de bijbehorende remote en de bediening verder via je smartphone, maakt het een stuk goedkoper. Voor meer info kan je eens in het squeezebox draadje kijken.
Als je een smartphone hebt dan zijn er tegenwoordig goede software clients die de server kunnen bedienen. Van de duet kan je dan alleen de receiver aanschaffen, met een trucje kan je die dan wel activeren zonder de bijbehorende remote en de bediening verder via je smartphone, maakt het een stuk goedkoper. Voor meer info kan je eens in het squeezebox draadje kijken.
Jullie snappen er geen drap van.
Vergelijk met een radiostation? Een radiostation heeft VASTE afspraken hoe laat, hoe en liefst nog wanneer het gedraaid wordt.
Grooveshark is daarentegen onoverzichtelijk omdat het user uploaded content is en half illegaal. De reden waarom ik naar spotify ga is dat ik eerlijk bezig wil zijn.
Vergelijk met een radiostation? Een radiostation heeft VASTE afspraken hoe laat, hoe en liefst nog wanneer het gedraaid wordt.
Grooveshark is daarentegen onoverzichtelijk omdat het user uploaded content is en half illegaal. De reden waarom ik naar spotify ga is dat ik eerlijk bezig wil zijn.
Verwijderd
Ah, dat is wel een handige tip. Ik moet me echt even inlezen voordat ik dus wat koop.troftnom schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 22:04:
Voor meer info kan je eens in het squeezebox draadje kijken.
Ik wacht in iedergeval even op de extra functies. Ik vind persoonlijk dat er echt een optie in spotify moet komen welke geluidskaart je wilt aansturen, dat zou mijn hele probleem al oplossen omdat onze pc 5 cm van de stereotoren staat. En de pc staat toch bijna de hele dag aan..
Ze krijgen mijn wens voor die geluidskaart al niet voor elkaar, jouw idee zal denk ik helemaal een stap te ver zijn, maar als ik mocht kiezen ga ik voor de server versie. Dan ben je in 1 keer klaar. Maarja, volgens mij zal dit er met spotify wel niet komen... maar ik had ook niet gedacht dat ze voor de squeezebox zouden gaan, dus ik kan het mis hebben.Tukk schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:15:
Juist, een server-versie van Spotify, met DLNA o.i.d. Dat is waar ik op wacht.
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2011 22:56 ]
Hmm even rond gekeken op Grooveshark en een accountuh aangemaakt,RielN schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 22:25:
Jullie snappen er geen drap van.
eerste indruk, ziet er niet verkeerd uit
En na die prijsverhoging van Groovehark naar $9 voor een maand Groovehark Anywhere, in vergelijking met 9,99 EUR voor eenzelfde soort pakket bij Spotify, prijsverschil is nu helemaal niet meer zo groot (vroeger betaalde je $3 voor een GS VIP account), hoeft dat ook geen reden meer te zijn om Spotify links te laten liggen.RielN schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 22:25:
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Slecht nieuws voor de Belgen:
Zijn er hier Belgen die zich via een omweg op Spotify geabonneerd hebben? Heeft dat nog gevolgen?
bronquote: De StandaardSpotify ziet geen brood in België
Grootste streamerdienst van Europa komt voorlopig niet naar ons land
BRUSSEL - De auteursrechtenmaatschappij Sabam betreurt dat Belgen zich in het buitenland onder een valse identiteit abonneren op de streamingdienst Spotify.
Belgische muziekfans wachten niet langer tot Spotify, de Zweedse ‘cloud service' die muziek aanbiedt tegen een maandelijkse abonnementsprijs, in België te krijgen is. Ze nemen gewoon een valse identiteit en geven een fictief adres op om zich in Nederland, Groot-Brittannië of Frankrijk te abonneren op de dienst. De Belgische auteursrechtenmaatschappij Sabam betreurt dat abonnees op die manier betalen aan buitenlandse aanbieders en vraagt dat Spotify ook hier snel beschikbaar wordt gemaakt.
Het principe van Spotify, de marktleider in Europa, bestaat erin dat de klant maandelijks een bedrag van zowat 10 euro betaalt en in ruil onbeperkt toegang krijgt tot een oceaan aan muziek. Zonder reclame, zonder risico op spam en volstrekt legaal. Wie daarbij reclame toelaat, hoeft zelfs helemaal niets te betalen.
Zoals de wet dat voorschrijft, voorziet Spotify dat een deel van zijn inkomsten doorbetaald wordt aan de auteurs en de muzikanten – in 2009 was dat 45 miljoen euro. Daarover worden in elk land aparte afspraken gemaakt. De dienst gebruikt daarvoor Digital Rights Management (DRM). De verdeling gebeurt via een verdeelsleutel, die meestal berekend wordt op basis van de airplay op radiozenders. Daar zit een probleem. Wat Belgische abonnees elders betalen, komt niet ten goede aan de meeste Belgische artiesten waarnaar ze luisteren, omdat die in het buitenland minder op de radio te horen zijn dan in eigen land.
Passioneel
Of Spotify veel ten laste kan worden gelegd, valt te betwijfelen. Wie een contract aangaat met de dienst, verklaart zich akkoord om geen ‘valse informatie' te geven en geen territoriale afspraken te omzeilen. De zaak heeft een ironische kant, omdat het gaat om klanten die wél graag willen betalen voor het gebruik van muziek, maar dat dus niet kunnen, terwijl de gangbare norm is om helemaal niet te betalen waar dat wél kan.
Waarom Spotify nog niet op de Belgische markt is, is onduidelijk. Geen enkele betrokken partij kan of wil daar een verklaring voor geven. Een rondvraag leert dat niemand dwars zal liggen en dat een tariefvoorstel op tafel ligt. De Belgische platenfirma's zijn bereid om met Spotify in zee te gaan. Serviceproviders als Belgacom en Telenet willen graag praten, zoals ze dat ook met andere streamingdiensten als Last FM en Deezer doen. Sabam staat klaar om een akkoord te sluiten. Minister van Economische Zaken Van Quickenborne ziet geen probleem.
Het probleem lijkt bij Spotify zelf te zitten. De Zweedse dienst heeft één miljoen betalende abonnees en is al aanwezig in Frankrijk, Engeland, Nederland en Spanje, plus zijn Scandinavische thuismarkt. Spotify investeert op dit moment alle energie in de VS, de grootste muziekmarkt ter wereld.
In België is er al maanden sprake van dat Spotify nog voor de zomer beschikbaar zou zijn, maar dat gaat voorlopig niet door. Dat zou te wijten zijn aan de te kleine markt. België staat qua totale omzet pas op de negende plaats in Europa. Nederland is ruim 30 procent groter en ook Zwitserland en Oostenrijk zijn groter.
Daar komt bij dat de marketing in België tweetalig zou moeten zijn. Volgens sommigen speelt ook mee dat het ons ontbreekt aan één dominante telecomspeler voor de hele Belgische markt.
Spotify gaf geen verder commentaar aan De Standaard. Tot gisteren luidde het antwoord van de woordvoerder eenduidig: ‘We weten hoe passioneel de Belgische muziekfans zijn, maar we hebben geen onmiddellijke plannen om daar van start te gaan.'
Zijn er hier Belgen die zich via een omweg op Spotify geabonneerd hebben? Heeft dat nog gevolgen?
Verwijderd
Aan het begin van dit topic staan wel veel nederlanders die een engelse account hebben. Volgens mij had het geen gevolgen.thommich schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:37:
Hmm.. de TS kan wel een update gebruiken.Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 13:30:
[...]
Aan het begin van dit topic staan wel veel nederlanders die een engelse account hebben. Volgens mij had het geen gevolgen.
Misschien is het tijd voor een deeltje 2
Heb het voor mijn feestje gebruikt vorig jaar. De laptop aan de audio-installatie, en de telefoon met re-spot op wifiVerwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 15:16:
Interessant om in de gaten te houden:
http://h3x.se/
Zo kon ik verzoeknummertjes draaien. Eigenlijk instant alles. Dat was best leuk, wat wil je horen? Ok. Klik. En spelen maar.
Verwijderd
Ik kom nog uit de tijd dat je op feestjes een berg cd's had liggen. En dan kon iedereen zelf wel die dingen in de cd speler stoppen. Na afloop van het feest was dan je halve cd verzameling verdwenen en de andere helft zat onder het bier. Maar dat had ook wel watRielN schreef op maandag 18 april 2011 @ 15:42:
Zo kon ik verzoeknummertjes draaien. Eigenlijk instant alles. Dat was best leuk, wat wil je horen? Ok. Klik. En spelen maar.
nieuwe android app versie! Hij kan nu ook eindelijk ook omgaan met mn externe sd kaartje (nog steeds met maar 1 tegelijk, dus je moet kiezen welke t wordt, intern of extern), maar nu kan ik er dus ff een 16gb in drukken. Hoef ik daar voorlopig ook niet meer over na te denken.
Fujifilm X-Pro1
Daar houd ik dus niet zo van..Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 16:01:
[...]
Ik kom nog uit de tijd dat je op feestjes een berg cd's had liggen. En dan kon iedereen zelf wel die dingen in de cd speler stoppen. Na afloop van het feest was dan je halve cd verzameling verdwenen en de andere helft zat onder het bier. Maar dat had ook wel wat
Ik wordt al panisch als er iemand aan mn CD's komt.
Lekker kort.
Festivals enzo sleep ik mooi CD-R meeHoite schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 11:42:
[...]
Daar houd ik dus niet zo van..
Sowieso is dat ook handiger met een MP3-cd-speler
Verwijderd
Ik heb al mijn cd's (iets van 800 stuks) laatst naar het grof vuil gebracht. Ik had er al 4 jaar niet meer naar geluisterd. Verkopen was teveel werk (alles op foto's zetten). Die mensen die daar werkten keken met grote ogen wat ik aan het doen was.Hoite schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 11:42:
Mijn boeken idem, heb al mijn fantasy en sf boeken (vrij grote collectie) aan een vriend gegeven toen ik ze allemaal digitaal had.
Eigenlijk wil ik ook mijn dvd verzameling kwijt, dan heb ik eindelijk kastruimte over voor mijn andere hobby's. Ik geef er helemaal niks om, mp3 heeft voor mij evenveel waarde als een cd uit de winkel. Mijn vrouw heeft dat trouwens niet, dus misschien ben ik wel een uitzondering.
je had ze ook op gratis af te halen kunnen mikken
zonde
dvd's wil ik ook wel hebben
zonde
dvd's wil ik ook wel hebben
Is er ook nog een manier om een stream te maken naar, in mijn geval, de xtreamer media center? Ik heb dit wel gevolgd, maar de xtreamer wil het niet afspelen jammer genoeg.
To dare is to do
Verwijderd
6 anderen ook inmiddels. Maar er is 1 probleem... mijn spotify thuis heeft hem niet, op het werk had ik hem gisteren wel.
Ik heb dezelfde username.
Dat is toch vreemd? Ik kan mijn eigen lijst niet luisteren.
Herkennen jullie dit probleem en hebben jullie een oplossing? Ik moet nog even op het werk kijken morgen, maar als hij daar ook weg is is het updaten wat lastig
Ik had op het werk ook veel lijsten gewist, maar die zijn er thuis weer ingekomen? Heel vaag allemaal.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2011 19:25 ]
Meer mensen problemen met de playlists? Kan op m'n PC en MacBook geen playlists toevoegen of verwijderen? "Can not sync" krijg ik bovenaan!
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Verwijderd
zie mijn probleem hierboven. Dat klinkt deels hetzelfde?DennusB schreef op woensdag 20 april 2011 @ 19:28:
Meer mensen problemen met de playlists? Kan op m'n PC en MacBook geen playlists toevoegen of verwijderen? "Can not sync" krijg ik bovenaan!
Ik krijg nu ook "Could not synchronize playlists. Retrying...".
Denk dat het daarmee te maken heeft. Kwestie van geduld waarschijnlijk.
Denk dat het daarmee te maken heeft. Kwestie van geduld waarschijnlijk.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Volgens mij komt er wel steeds meer muziek bij, opeens is "G-spott" beschikbaar
Eindelijk, haha.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Verwijderd
Ah, hij werkt weer zoals het hoort. Heb nu de playlists van mijn werk er weer in. Fijn, had al 6 9 subscribers op mijn playlist en als ik dan zelf niks meer kan aanpassen is mijn tipparade lijst niet echt bruikbaar.
ik heb er dus nu een 16gb extern sd'tje ingehangen. Spotify kan nu ook externe sd's pakken, dus leek mij handig. Maar hij loopt dus de hele tijd te blaten en moeilijk te doen (na 100mb beschrijven zeggen dat ie vol zit e.d. en foutmeldingen bij lezen). Bij de 8gb kaart die ik nog heb doet ie niet moeilijk.
stuk 16gb kaartje? (sandisk, class 4)
Fujifilm X-Pro1
Een deeltje 2 is best een goed idee.frankivo schreef op maandag 18 april 2011 @ 13:36:
[...]
Hmm.. de TS kan wel een update gebruiken.
Misschien is het tijd voor een deeltje 2
Ik ga er morgen een maken.
Medeauteurs en andere welkome aanvullingen graag over DM.
[ Voor 9% gewijzigd door Hoite op 21-04-2011 12:58 ]
Lekker kort.
Kaartje komt zeker uit het buitenland?floppie86 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:10:
ik heb er dus nu een 16gb extern sd'tje ingehangen. Spotify kan nu ook externe sd's pakken, dus leek mij handig. Maar hij loopt dus de hele tijd te blaten en moeilijk te doen (na 100mb beschrijven zeggen dat ie vol zit e.d. en foutmeldingen bij lezen). Bij de 8gb kaart die ik nog heb doet ie niet moeilijk.
Nee, gewoon hier op de hoek bij de MyCom gekocht.
Fujifilm X-Pro1
Verwijderd
Heb net even mijn tipparade playlist bijgewerkt en zie toch wat vreemds.
De nieuwe cd van Chris Brown kon je altijd beluisteren, nu heeft hij met het nummer beautiful people een hit en hebben ze dat nummer (en de rest van de cd niet) niet meer beschikbaar staan.
Nu kan ik dat nummer prima van verzamelcd's halen, maar dat slaat nergens op. Dat nummer weghalen omdat het een hit is is triest, het nummer weghalen terwijl het er via andere cd's nog wel te beluisteren is is dubbeltriest.
De nieuwe cd van Chris Brown kon je altijd beluisteren, nu heeft hij met het nummer beautiful people een hit en hebben ze dat nummer (en de rest van de cd niet) niet meer beschikbaar staan.
Nu kan ik dat nummer prima van verzamelcd's halen, maar dat slaat nergens op. Dat nummer weghalen omdat het een hit is is triest, het nummer weghalen terwijl het er via andere cd's nog wel te beluisteren is is dubbeltriest.
@Dikkiedikdik: Daar erger ik mij dus ook de pleuris aan. Laat ze dan dat nummer niet op 'public zetten.'
Was het bijna vergeten om een voorbeeld erbij te vermelden, bij deze:
spotify:track:3fxhS28QcHQu44clyjYujM (werkt niet)
spotify:track:3C7I1oUNALEM5Ai1UOFbq2 (werkt wel)
Was het bijna vergeten om een voorbeeld erbij te vermelden, bij deze:
spotify:track:3fxhS28QcHQu44clyjYujM (werkt niet)
spotify:track:3C7I1oUNALEM5Ai1UOFbq2 (werkt wel)
[ Voor 59% gewijzigd door Manuel op 26-04-2011 18:34 ]
Verwijderd
dat is helemaal bizar 
het is dezelfde cd en die bovenste link werkt voor ongeveer de helft en die 2e link laat alles afspelen.
het is dezelfde cd en die bovenste link werkt voor ongeveer de helft en die 2e link laat alles afspelen.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2011 12:00 ]
Verwijderd
Erg leuk om te doen in spotify:
een bekende titel van een liedje zoeken en dan luisteren naar alle remakes, bijv. let it be
Echt bizar hoeveel versies daarvan zijn
een bekende titel van een liedje zoeken en dan luisteren naar alle remakes, bijv. let it be
Echt bizar hoeveel versies daarvan zijn
Heb nu even unlimited i.p.v. premium maar merk gelijk een geluid verschil
Wie kan mij vertellen hoeveel kbps nu de audio word afgespeeld ?
320 kbpsAlbert020 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 16:27:
Heb nu even unlimited i.p.v. premium maar merk gelijk een geluid verschil
160kbps... premium is alleen 320kbps, dus nu je unlimited hebt ga je terug naar de standaard 160.
[ Voor 15% gewijzigd door maarud op 29-04-2011 17:25 ]
Dat wou ik weten, je hoort het verschil wel maar voor € 4,99 meer weet ik nog niet of het de moeite waard ismaarud schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 17:25:
[...]
160kbps... premium is alleen 320kbps, dus nu je unlimited hebt ga je terug naar de standaard 160.
Je mag voor 5 euro meer ook:Albert020 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 18:41:
[...]
Dat wou ik weten, je hoort het verschil wel maar voor € 4,99 meer weet ik nog niet of het de moeite waard is
- nummers downloaden
- Andere clients dan de standaard gebruiken
Weet ik, heb 2 maanden premium gehad.....Tukk schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 08:33:
[...]
Je mag voor 5 euro meer ook:
- nummers downloaden
Wat is 5 euro nou nog tegenwoordig, helemaal als je het op maandbasis bekijkt...
4,99 euro of 9,99 euro dat is wel degelijk een verschil........... !Crusader schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 17:11:
Wat is 5 euro nou nog tegenwoordig, helemaal als je het op maandbasis bekijkt...
ja, 5 euro. Per maand. Drink je toch twee biertjes minderAlbert020 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 17:24:
[...]
4,99 euro of 9,99 euro dat is wel degelijk een verschil........... !
Verwijderd
Wat een onzin. Als jij je geld wil weggooien, prima. Maar zo heel goedkoop vind ik het niet, 10 euro per maand betalen voor muziek. 5 Euro is prima, maar meer ook niet. Je kan het immers ook gratis downloaden. En zeker met de verwijderingen van songs de laatste tijd is dat niet eens een slecht idee.Crusader schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 17:11:
Wat voor andere clients?Tukk schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 08:33:
[...]
Je mag voor 5 euro meer ook:
- nummers downloaden
bv voor op je telefoon of op een squeezebox.
Op mijn telefoon gebruik ik de standaard spotify client, die vind ik wat karig. Heb je een tip voor een alternatief?
Ik zie het als gerommel in de marge op maandbasis. En ik gooi het niet weg want ik gebruik de mobiele versie van Spotify.Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 09:58:
[...]
Wat een onzin. Als jij je geld wil weggooien, prima.
Je hebt geen reclames voor 5 euro per maand en voor die 10 euro per maand kan je het ook offline gebruiken en kan je het mobiel gebruiken. En het is natuurlijk ook een stukje gemak, of drink jij ook nooit een biertje in een café? Want dat is toch minstens 1,50 euro weggooien, want je kan het immers ook uit de supermarkt halen voor 50 centVerwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 09:58:
[...]
Wat een onzin. Als jij je geld wil weggooien, prima. Maar zo heel goedkoop vind ik het niet, 10 euro per maand betalen voor muziek. 5 Euro is prima, maar meer ook niet. Je kan het immers ook gratis downloaden. En zeker met de verwijderingen van songs de laatste tijd is dat niet eens een slecht idee.
The devil is in the details.
Hmmm kreeg net een melding, naast die 5 uur mag je een nummer nu ook nog maar 5 keer afspelen 
Gebruikte het al niet zo vaak, nu maar eens afwegen of het dat nog waard is.......
Waar ik trouwens gek van word.
Van mijn 2 favoriete lijsten is ongeveer 10% grijs.
Maar als ik dan alleen op arties en track zoek, is hij er wel weer alleen dan op een ander album.
Is er geen optie om dat automatisch te laten doen
Gebruikte het al niet zo vaak, nu maar eens afwegen of het dat nog waard is.......
Waar ik trouwens gek van word.
Maar als ik dan alleen op arties en track zoek, is hij er wel weer alleen dan op een ander album.
[ Voor 62% gewijzigd door heuveltje op 02-05-2011 23:35 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Of je betaalt er gewoon die vijf euro per maand voor? Want dat is natuurlijk het hele idee. Ofwel je besluit het niet te gebruiken en gebruikt het dan ook niet, ofwel je betaalt gewoon voor wat je verbruikt (wil verbruiken). En laten we eerlijk zijn, die 5 euro of een tientje per maand is niks.heuveltje schreef op maandag 02 mei 2011 @ 23:32:
Hmmm kreeg net een melding, naast die 5 uur mag je een nummer nu ook nog maar 5 keer afspelen
Ik denk niet dat de mensen achter Spotify je gaan helpen bij het automatiseren van het om hun inkomstenbeschermende barrières heenkomen.Waar ik trouwens gek van word.
Niet tegen jou alleen, maar tegen een groot deel van de reacties in dit topic: wat zijn we weer walgelijk Hollands bezig hier. Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten is één ding, maar blijkbaar moet het dus ook nog eens gratis en ongelimiteerd zijn. Voor niks komt de zon op. Wat dacht je dat Spotify aan kosten maakt...?
[ Voor 14% gewijzigd door NMe op 03-05-2011 00:17 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Sja dat zeg ik toch ookNMe schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 00:14:
[...]
Of je betaalt er gewoon die vijf euro per maand voor? Want dat is natuurlijk het hele idee. Ofwel je besluit het niet te gebruiken en gebruikt het dan ook niet.
En laten we eerlijk zijn, die 5 euro of een tientje per maand is niks.
Maar of me dat nu 5E waard is (en ja sommige mensen missen het als je een paar van die 5e dingen per maand hebt) of ik zet gewoon de radio weer aan.
[...]
Die moet je me eens uitleggen.Ik denk niet dat de mensen achter Spotify je gaan helpen bij het automatiseren van het om hun inkomstenbeschermende barrières heenkomen.
BV. IK had 4 nr's van snap in mijn lijst staan van het verzamel album "best partyhits of the 90's"
Die staan opeens op grijs, maar diezelfde nummers staan nog gewoon op spotify, alleen dan "via" snap's officiële "best of" album.
Hoe omzeil ik enige barriere als ik dat er weer inzet
Nu mag ik om de paar weken mijn lijst weer eens met de hand uitspitten wat er nu weer weg is en opnieuw erin zetten, niet echt gebruikersgemak, en dat zou nu juist "de kracht" van spotify moeten zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door heuveltje op 03-05-2011 00:34 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Op dit vlak geef ik je volkomen gelijk, valt geen argument tegen in te brengen!heuveltje schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 00:28:
[...]
Die moet je me eens uitleggen.
BV. IK had 4 nr's van snap in mijn lijst staan van het verzamel album "best partyhits of the 90's"
Die staan opeens op grijs, maar ze staan er nog gewoon op spotify onder snap's officiële "best of" album (en nog vele andere)
Waarom zou het niet heel klantvriendelijk/bindend zijn om die op eigen houtje om te zetten ?
Nu mag ik om de paar weken mijn lijst weer eens met de hand uitspitten wat er nu weer weg is en opnieuw erin zetten, niet echt gebruikersgemak, en dat zou nu juist "de kracht" van spotify moeten zijn.
Weet ook niet wat de achterliggende oorzaak van dit 'probleem' is, maar als exact hetzelfde nummer wel nog op een ander album te vinden is dan mag dit best automatisch vervangen worden in de playlist.
Wellicht dat sommigen een bezwaar hebben tegen het automatisch wijzigen, maar bouw dan een functie in dat ik per playlist kan aangeven wat wel en wat niet kan.
PSN ID = Jorco
Mijn vermoeden is dat de best-of albums door een andere platenboer gemaakt worden of anderzijds buiten de overeenkomsten die Spotify heeft vallen. Als Spotify hun client dan vervolgens toch nét doet alsof je de track van 'n ander album afhaalt zal dat - vermoed ik zomaar - niet genoeg zijn om de platenlabels tevreden te houden.heuveltje schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 00:28:
[..]
Die moet je me eens uitleggen.
Die staan opeens op grijs, maar diezelfde nummers staan nog gewoon op spotify, alleen dan "via" snap's officiële "best of" album.
Hier toevallig nog meer getroffenen van de bug in de laatste versie van de Android app? Een aardig aantal users lijkt hetzelfde probleem te hebben, helaas al bijna twee weken geen teken van de Spotify staff, wel een beetje jammer, ondanks de workaround van een oude app gebruiken

[ Voor 21% gewijzigd door Leftblank op 03-05-2011 00:40 ]
Het gaat hem er niet om dat die nummers verdwijnen, want dan worden ze namelijk niet grijs maar verdwijnen ze uit je playlist. Het gaat hem erom dat je na 5 keer spelen op een gratis account niet meer datzelfde nummer kan afspelen. Dat kun je omzeilen door hetzelfde nummer nog eens op te zoeken en vanaf een andere CD in je playlist te zetten; je kan het dan weer 5 keer beluisteren. En dát gaat Spotify écht niet voor je automatiseren. Ze zijn daar ook niet achterlijk.Jorco schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 00:34:
[...]
Op dit vlak geef ik je volkomen gelijk, valt geen argument tegen in te brengen!
Weet ook niet wat de achterliggende oorzaak van dit 'probleem' is, maar als exact hetzelfde nummer wel nog op een ander album te vinden is dan mag dit best automatisch vervangen worden in de playlist.
Wellicht dat sommigen een bezwaar hebben tegen het automatisch wijzigen, maar bouw dan een functie in dat ik per playlist kan aangeven wat wel en wat niet kan.

Dat zegt 'ie toch ook?zeef schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 00:47:
[...]
Volgens mij moet je voor de squeezebox de premium account hebben.
[ Voor 9% gewijzigd door NMe op 03-05-2011 01:02 ]
Mmm, bij mij wordt een nummer binnen een playlist toch ook grijs als deze "verdwijnt", het gaat dan om sommige nummers binnen een compleet album.NMe schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 01:01:
[...]
Het gaat hem er niet om dat die nummers verdwijnen, want dan worden ze namelijk niet grijs maar verdwijnen ze uit je playlist. Het gaat hem erom dat je na 5 keer spelen op een gratis account niet meer datzelfde nummer kan afspelen. Dat kun je omzeilen door hetzelfde nummer nog eens op te zoeken en vanaf een andere CD in je playlist te zetten; je kan het dan weer 5 keer beluisteren. En dát gaat Spotify écht niet voor je automatiseren. Ze zijn daar ook niet achterlijk.
Automatiseren van nummer vervanging voor premium gebruikers lijkt me trouwens toch wel prima?
Heb ik bij mij nog niet zien gebeuren. Heb wel gezien dat mijn playlist korter werd. Misschien is het recent veranderd, maar een paar maanden geleden was het in elk geval nog niet zo.troftnom schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 01:12:
[...]
Mmm, bij mij wordt een nummer binnen een playlist toch ook grijs als deze "verdwijnt", het gaat dan om sommige nummers binnen een compleet album.
Voor premiumgebruikers bij verdwijning van een nummer wel ja. Maar dus niet zoals hierboven gesuggereerd wordt voor mensen die niet betalen en dat ook niet van plan zijn te gaan doen.Automatiseren van nummer vervanging voor premium gebruikers lijkt me trouwens toch wel prima?
Bij mij doet ie ook voorstellen als ie op een andere manier wel verkrijgbaar is, alleen als het nummer niet anders beschikbaar is,blijft ie grijs (zoals bijna alle nummers van Kid Rock, Adele 21 is helaas ook nog steeds niet te beluisteren (op 1 single na). Krijg steeds meer mijn buik vol van die klote plaatmaatschappijen, verdwijnt ie, download ik hem wel en voeg ik hem toe, hopelijk zien ze dat ook en weten ze dat ze nu ook die 0,001 cent per nummer niet krijgen en maar klagen dat ze zo weinig geld krijgen.troftnom schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 01:12:
[...]
Mmm, bij mij wordt een nummer binnen een playlist toch ook grijs als deze "verdwijnt", het gaat dan om sommige nummers binnen een compleet album.
Automatiseren van nummer vervanging voor premium gebruikers lijkt me trouwens toch wel prima?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ik vindt gewoon als je nou 4,99 of 9,99 euro betaald je toegang moet hebben tot alle nummers !NMe schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 09:02:
[...]
Heb ik bij mij nog niet zien gebeuren. Heb wel gezien dat mijn playlist korter werd. Misschien is het recent veranderd, maar een paar maanden geleden was het in elk geval nog niet zo.
[...]
Voor premiumgebruikers bij verdwijning van een nummer wel ja. Maar dus niet zoals hierboven gesuggereerd wordt voor mensen die niet betalen en dat ook niet van plan zijn te gaan doen.
Anders kunnen de mensen maar beter gewoon weer gaan downloaden....
Je hebt toegang tot alle nummers waarvan de rechthebbenden toestemming hebben gegeven. Wat wil je nog?Albert020 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:14:
[...]
Ik vindt gewoon als je nou 4,99 of 9,99 euro betaald je toegang moet hebben tot alle nummers !
Anders kunnen de mensen maar beter gewoon weer gaan downloaden....
Waar wordt nou steeds over geklaagd ?NMe schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:42:
[...]
Je hebt toegang tot alle nummers waarvan de rechthebbenden toestemming hebben gegeven. Wat wil je nog?
Er worden steeds nummer grijs gemaakt en zijn niet meer speelbaar.
En het worden er maar meer en meer, daarom heb ik na 2 maanden premium gebruik,
mijn account weer terug gezet naar Unlimited gebruiker.......
Verwijderd
Ik vind het juist een probleem dat je eerst wel mag luisteren,maar dat dan opeens een nummer grijs wordt en het niet meer mag. Dan denk ik: ik betaal 5 euro per maand, vorige week mocht ik dit nummer nog luisteren, nu niet meer, ik vind het gewoon een vorm van diefstal.NMe schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:42:
[...]
Je hebt toegang tot alle nummers waarvan de rechthebbenden toestemming hebben gegeven. Wat wil je nog?
Ik moet me er persoonlijk niet teveel aan ergeren, anders is het opzeggen en dan ga ik wel weer downloaden. Want dat is geen enkel probleem, dan erger ik me minder en heb nog steeds dezelfde muziek. Het is niet eens veel extra werk, maar ik vind het persoonlijk beter dat ik zo'n initiatief ondersteun omdat ik van mening ben dat als het legaal voor een goede prijs kan ik die prijs betaal. Maar het moet geen ergernis worden.
Kan spotify ook niets aan doen, moet je bij de hebberige platenmaatschappijen zijn, die vinden dat ze te weinig geld krijgen, echter hard optreden mogen ze ook niet omdat er een legitiem alternatief moet zijn van de EU.Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:31:
[...]
Ik vind het juist een probleem dat je eerst wel mag luisteren,maar dat dan opeens een nummer grijs wordt en het niet meer mag. Dan denk ik: ik betaal 5 euro per maand, vorige week mocht ik dit nummer nog luisteren, nu niet meer, ik vind het gewoon een vorm van diefstal.
Ik moet me er persoonlijk niet teveel aan ergeren, anders is het opzeggen en dan ga ik wel weer downloaden. Want dat is geen enkel probleem, dan erger ik me minder en heb nog steeds dezelfde muziek. Het is niet eens veel extra werk, maar ik vind het persoonlijk beter dat ik zo'n initiatief ondersteun omdat ik van mening ben dat als het legaal voor een goede prijs kan ik die prijs betaal. Maar het moet geen ergernis worden.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Nee daar heb ik het specifiek niet over !.NMe schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 01:01:
[...]
Het gaat hem er niet om dat die nummers verdwijnen, want dan worden ze namelijk niet grijs maar verdwijnen ze uit je playlist. Het gaat hem erom dat je na 5 keer spelen op een gratis account niet meer datzelfde nummer kan afspelen.
Dat van die 5 keer is nieuw, geen flauw idee hoe ze dat gaan doen.
Bij mij springen continu nr's op grijs (Ze verdwijnen niet !)omdat ik ze blijkbaar van een album heb gekozen wat naderhand door spotify verwijderd is.
Terwijl het nr gewoon van de originele artiest, op het originele album nog wel staat.
De enige lijst die ik echt gebruik is eentje van een paar 100 nummers voor onder het poetsen en afwassen, en die is grootendeels gevuld met verzamel albums. en dan krijg je dus dit soort geintjes,NMe schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:42:
[...]

De meeste / Al die nummers zijn er gewoon nog van de rechthebbende artiest, moet ze alleen weer opnieuw kiezen. Iets wat gewoon te automatiseren is.........
Snap ook wel dat spotify aan regels moet voldoen, maar dit is gewoon ram onhandig en onlogisch......
[ Voor 25% gewijzigd door heuveltje op 03-05-2011 17:57 ]
Misschien wel, maar hoe kun je nu fatsoenlijk gaan poetsen zonder "in bin wich du" op de speakers.Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 18:12:
Op zich vind ik het een goede zaak dat Jody Bernal verwijderd is van Spotify
* heuveltje die vermoed dat hij een van de weinige is die rock,pop,hardrock,rap,opera,metal,rock&roll,eurohouse,klassiek en de meest foute muziek ooit, in 1 lijst heeft staan
dat zal meevallenheuveltje schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 18:25:
[...]
Misschien wel, maar hoe kun je nu fatsoenlijk gaan poetsen zonder "in bin wich du" op de speakers.![]()
* heuveltje die vermoed dat hij een van de weinige is die rock,pop,hardrock,rap,opera,metal,rock&roll,eurohouse,klassiek en de meest foute muziek ooit, in 1 lijst heeft staan
mijn "collectie" beslaat nu 2006 nummers, uit de meest uiteenlopende genre's ook
Betaal je nu 5 tot 10 euro per maand voor halve albums ?

[ Voor 9% gewijzigd door Albert020 op 03-05-2011 19:58 ]
Ik hoop in ieder geval niet dat de platenmaatschappijen op deze manier langzaam Spotify de nek om willen draaien. Of dat we strak een Premium Plus gaan krijgen waarbij we voor 5 euro per maand meer wel weer complete albums gaan krijgen.
Ik heb Spotify bijna iedere dag bijna continu aanstaan van 8:00 tot 23:00, danwel thuis, dan wel op mijn telefoon. Dat is me echt wel 15 euro waard.troftnom schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 20:26:
Ik hoop in ieder geval niet dat de platenmaatschappijen op deze manier langzaam Spotify de nek om willen draaien. Of dat we strak een Premium Plus gaan krijgen waarbij we voor 5 euro per maand meer wel weer complete albums gaan krijgen.
Echter uit principe zou ik die 5 euro extra er niet voor betalen.
Nee, je betaalt 5 tot 10 euro per maand om alles dat zij beschikbaar stellen te streamen. Ze beloven je nergens bepaalde nummers of complete albums. En als je daar klachten over hebt mag je klagen bij de platenmaatschappijen en Buma/Stemra die vernieuwing op de markt direct de kop indrukken omdat ze daardoor inkomsten mislopen...over de rug van de artiesten en voornoemde initiatiefnemers.Albert020 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 19:47:
[afbeelding]

Overigens heb ik eens naar mijn hoofdplaylist gekeken; van de 768 nummers zijn er 5 niet (meer) beschikbaar. Lang niet zo erg als bij jullie dus.
Valt me nu pas op.
Weet iemand wat die dingetjes (kettingkjes ?) achter sommige nummers betekenen ?
Weet iemand wat die dingetjes (kettingkjes ?) achter sommige nummers betekenen ?
[ Voor 10% gewijzigd door heuveltje op 03-05-2011 21:39 ]
Link naar een ander album met hetzelfde nummer. Klik er maar eens op.
Ik heb dit wat verder nagezocht, maar het blijkt dus te gaan om tracks die in bepaalde landen wel aangeboden worden o.i.d. Of dit voor alle opeens grijs geworden nummers gaat weet ik niet, maar sommige hiervan wel. We mogen onze vrind Tim hiervoor dus gaan bedanken. Als de muziekindustrie nu eens met zijn tijd mee zou willen gaan...Albert020 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 19:47:
[afbeelding]
Nope linkt naar hetzelfde album.NMe schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 21:53:
Link naar een ander album met hetzelfde nummer. Klik er maar eens op.
Ow niet altijd, ook vaak naar een ander idd.
Maar dit werpt alleen maar meer vragen op
-waarom zou je dat willen ?
-Waarom alleen bij die nummers
-Waarom specifiek naar dat album (er kunnen er gerust 20 zijn met dat nr erop)
[ Voor 9% gewijzigd door heuveltje op 03-05-2011 22:40 ]
Verwijderd
Ik vind dat bijhouden van een playlist wel leuk. Vooral als je mensen krijgt die zich subscriben. Ik heb op mijn tipparade playlist al 30 subscribers en elke dag komen er wel 2 mensen bij.
Weet iemand hoe je een eigen plaatje aan je playlist kan geven? Dat zie ik soms, maar waar stel je dat in?
Ik bedoel het zoals in dit voorbeeld.
Weet iemand hoe je een eigen plaatje aan je playlist kan geven? Dat zie ik soms, maar waar stel je dat in?
Ik bedoel het zoals in dit voorbeeld.
Verwijderd
Info over nieuwe update:
nieuws: Spotify voegt muziekdownloads en iPod-synchronisatie toe
Update moet vandaag komen?
nieuws: Spotify voegt muziekdownloads en iPod-synchronisatie toe
Update moet vandaag komen?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2011 10:00 ]
Ik denk dat je geen eigen album thumbnail kan geven aan playlists, die worden aan de hand van de (verschillende) albums automatisch gemaakt.
Het voorbeeld die je geeft is van Spotify zelf, die zullen dat vast wel voor zichzelf kunnen regelen, maar volgens mij niet voor gebruikers.
Het voorbeeld die je geeft is van Spotify zelf, die zullen dat vast wel voor zichzelf kunnen regelen, maar volgens mij niet voor gebruikers.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Gokje: die koppeling blijft ook bestaan als het nummer weer verwijderd/grijs gemaakt wordt waardoor ze die nummers automatisch kunnen fixen. Of anders kun jij het misschien nog handmatig.heuveltje schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:37:
[...]
Maar dit werpt alleen maar meer vragen op
-waarom zou je dat willen ?
Ze gebruiken GraceNote. Zou me niks verbazen als die koppeling daarmee automatisch gemaakt wordt maar dat betekent wel dat het precies dezelfde audio moet zijn.-Waarom alleen bij die nummers
Zelfde reden als mijn vorige puntje.-Waarom specifiek naar dat album (er kunnen er gerust 20 zijn met dat nr erop)
Goed, dit zijn maar gokken van mijn kant, maar 't klinkt logisch.
Verwijderd
Mmm, dat valt me nu ook op. Jammer.Nakebod schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:04:
Hoe krijg jij trouwens in je signature hier je laatst gespeelde nummer?