Spotify - Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 9 ... 41 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:07
brilsmurfffje schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 19:54:
Zijn er al mensen die spotify getest hebben op een Logitech Squeezebox?

Ik zit er hard over te denken om voor spotify een squeezebox aan te schaffen, maar ik zou graag eerst zien hoe het werkt. Ik heb op Youtube nog geen filmpjes gevonden..
Werkt met de Squeezebox Touch en Radio perfect, voor de Duet heb je de "3rd party plugin" nodig
Deze gebruik ik zelf en moet zeggen werkt gewoon goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ik weet dat het werkt, maar ik zou graag iets van een filmpje willen zien om het in actie te zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
brilsmurfffje schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 20:54:
ik weet dat het werkt, maar ik zou graag iets van een filmpje willen zien om het in actie te zien ;)
Zal morgen even kijken of ik een filmpje kan maken ;)

Maar wil je het dan van de Duet of de Radio zien ?

[ Voor 8% gewijzigd door Albert020 op 03-03-2011 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

dan de duet :)

Ik twijfel tussen de touch en de duet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Werking is dan toch niet helemaal hetzelfde. Gebruik he tzelf op de Radio sinds de App uit is, daarvoor met de 3rd party plugin. Als je zeker wilt zijn van (blijvende) ondersteuning zou ik dan toch een Touch nemen denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door troftnom op 04-03-2011 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
brilsmurfffje schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 22:08:
dan de duet :)

Ik twijfel tussen de touch en de duet
Heb een filmpje gemaakt van de werking op de Duet

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=9Vd0ZM_wO7s&feature=player_embedded]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tweetal beginnersvragen die ik na het grotendeels doorlezen van dit topic nog niet beantwoord heb:

- Ik heb geen mobiel met internet toegang. Nu lijkt het mij het beste om gelijk een betaalde account te nemen. Ik heb de premium account genomen, is dat in mijn situatie de beste keuze?

- Kan ik in spotify aangeven welke geluidskaart gebruikt wordt in mijn Windows 7 pc? Ik heb hier een portable versie (alleen een .exe) op de pc van het werk gezet, maar daar zie ik helemaal geen opties hiervoor?

Verder kan ik melden dat ik spijt heb dat ik hier niet eerder naar gekeken heb, wat is dit een ontzettend mooie dienst.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2011 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Albert020 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 11:17:
[...]

Heb een filmpje gemaakt van de werking op de Duet

[video]
Heel erg bedankt voor dit filmpje, ik vind het wel een nadeel dat de pc aanmoet staan, dus ik ga denk ik toch voor de Touch. Ik zal daar dan ook tzt een filmpje van maken.
Nu gebruik ik nog een ipod touch 3G met spotify, maar dit werkt toch niet helemaal ideaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:57

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

brilsmurfffje schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 15:51:
[...]

Heel erg bedankt voor dit filmpje, ik vind het wel een nadeel dat de pc aanmoet staan, dus ik ga denk ik toch voor de Touch. Ik zal daar dan ook tzt een filmpje van maken.
Nu gebruik ik nog een ipod touch 3G met spotify, maar dit werkt toch niet helemaal ideaal
Waarom werkt dat niet ideaal? Ik ben benieuwd naar je ervaring.

* Tukk mist carnavalsmuziek op spotify. :P

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 09:17

tomk94

Developer

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 11:24:
Een tweetal beginnersvragen die ik na het grotendeels doorlezen van dit topic nog niet beantwoord heb:

- Ik heb geen mobiel met internet toegang. Nu lijkt het mij het beste om gelijk een betaalde account te nemen. Ik heb de premium account genomen, is dat in mijn situatie de beste keuze?

- Kan ik in spotify aangeven welke geluidskaart gebruikt wordt in mijn Windows 7 pc? Ik heb hier een portable versie (alleen een .exe) op de pc van het werk gezet, maar daar zie ik helemaal geen opties hiervoor?

Verder kan ik melden dat ik spijt heb dat ik hier niet eerder naar gekeken heb, wat is dit een ontzettend mooie dienst.
-als je offline muziek op je mobiel wil luisteren heb je indedaad een Premium account nodig
-Ik denk het niet(correct me if i'm wrong). Dit zal je via de geluidsinstellingen van windows 7 zelf moeten doen, of misscien zijn er 3rd party pogrammatje's voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik houd het eerst maar op dit abonnement, volgens mij hoor ik het verschil niet echt tussen 160 en 320 kbit, maar heb ook niet echt high end boxen aan de pc hangen en luister op het werk met een goedkoop koptelefoontje.

Andere vraag:

Is het ook mogelijk een artiest in een bookmark te zetten? Of kan dit alleen op nummer niveau?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Dat kan helaas niet. Idem voor alle andere search results. :/

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voutloos schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 16:34:
Dat kan helaas niet. Idem voor alle andere search results. :/
Jammer, dan werk ik wel wat met dat star systeem, werkt op zich ook wel. Duurt alleen wel een kwartiertje ongeveer voordat hij het update tussen mijn werk en thuis, maar ze komen nu langzaam binnen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2011 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Ik maak momenteel gebruik van mijn week premium trail, maar twijfel nog wel enorm als ik er mee door ga hoor.
10 euro per maand voor desktop versie + mobiele versie is te doen, alleen vraag ik me af of de desktop versie wel écht op 320bit streamt... Ook het muziekaanbod valt mij enigszins tegen, kan veel nummers niet vinden. Of nummers verdwijnen gewoon van de een op de andere dag op Spotify of komen pas beschikbaar bij Nederlandse (dus vaak late) release. Dan kan ik toch niet zo goed 'nieuwe muziek' ontdekken? :(

Misschien dat ik Spotify Anywhere neem. 9 dollar per maand, 90 voor een heel jaar. Alleen dat is een stuk onoverzichtelijker, vooral de mobiele android app is nog niet helemaal vlekkeloos... Die streamen wél op 320bit de muziek, alleen krijgen artiesten (haast) niks.

Hmmm... Spotify (overzichtelijk, 'beperkt aanbod') vs. Grooveshark (onoverzichtelijk, veel aanbod, rommelige app) Ben vast niet de enige die er tussen twijfelt. ;-)

Ook vind ik het jammer dat je bij Spotify geen korting krijgt als je een jaarabonnement afsluit, maar gewoon steeds de volle mep per maand blijft betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er een groot verschil tussen de 160 en 320 kbit versie? Met andere woorden : is het 10 euro abonnement aan te raden als je geen gebruik maakt van de mobiele diensten of ben je dan beter af met het 5 euro abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:01:
Zit er een groot verschil tussen de 160 en 320 kbit versie? Met andere woorden : is het 10 euro abonnement aan te raden als je geen gebruik maakt van de mobiele diensten of ben je dan beter af met het 5 euro abonnement?
Hoor wel wat verschil, vooral in hoge tonen, maar denk als iemand stiekem dat vinkje voor high bitrate uitzet bij mij dat ik het niet eens direct merk ;) Het is dat ik de mobiele versie op mn iphone/ipad gebruik en die high bitrate een leuke bijkomstigheid is, maar anders zou ik denk ik ook voor het 5 euro abo gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah, dan laat ik het maar zo. Zit altijd wat te twijfelen en ik kan nergens even 5 minuten testen. Dat kon je op sites als www.di.fm wel (ik luisterde daar altijd voordat ik spotify had, maar die doet het sinds enige tijd niet meer lekker op mijn werk door een nieuwe firewall met nieuwe instellingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Weet iemand waar Spotify (Mac) zijn offline nummers opslaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado
  • Laatst online: 22-03 18:03

Tjado

Dé man

Er is wel een 7-day trial voor de premium versie..dan kan je zelf testen of je verschil hoort ;)

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Palomar schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:11:
[...]

Hoor wel wat verschil, vooral in hoge tonen, maar denk als iemand stiekem dat vinkje voor high bitrate uitzet bij mij dat ik het niet eens direct merk ;) Het is dat ik de mobiele versie op mn iphone/ipad gebruik en die high bitrate een leuke bijkomstigheid is, maar anders zou ik denk ik ook voor het 5 euro abo gaan.
high bitrate op een ipod/ipad is maar maximaal 160 kb/s zet je dat vinkje uit dan krijg je zelfs maar 96 kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjado schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:38:
Er is wel een 7-day trial voor de premium versie..dan kan je zelf testen of je verschil hoort ;)
die trial zag ik nadat ik net lid geworden was (incl. 5 euro abonnement) :X
Ik had nooit naar spotify gekeken en het leek me ook niks, maar las per toeval op mijn werk een artikel in de hp de tijd van vorige week en na het lezen van dat artikel ben ik naar spotify.com gegaan en heb een abonnement afgesloten en daarna pas voor het eerst de software geinstalleerd.

Maar ik ga er vanuit dat ik het toch niet hoor, met mp3's hoor ik ook al niet een verschil tussen 128 of 320 kbit bijvoorbeeld.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2011 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 20:48:
[...]

die trial zag ik nadat ik net lid geworden was (incl. 5 euro abonnement) :X
Ik had nooit naar spotify gekeken en het leek me ook niks, maar las per toeval op mijn werk een artikel in de hp de tijd van vorige week en na het lezen van dat artikel ben ik naar spotify.com gegaan en heb een abonnement afgesloten en daarna pas voor het eerst de software geinstalleerd.

Maar ik ga er vanuit dat ik het toch niet hoor, met mp3's hoor ik ook al niet een verschil tussen 128 of 320 kbit bijvoorbeeld.
Nou het is wel degelijk hoorbaar het verschil tussen 128 of 320 kbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Albert020 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 21:56:
[...]

Nou het is wel degelijk hoorbaar het verschil tussen 128 of 320 kbit
Wil niet zeggen dat hij dat ook hoort, daarom zegt hij ook 'ik'.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Voor de liefhebbers van Armin van Buuren, kwam net via Facebook een nieuwe (officiele) playlist van A State of Trance tegen: www.arminvanbuuren.com/spotify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
The Great HooD schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:30:
Weet iemand waar Spotify (Mac) zijn offline nummers opslaat?
Als je naar de opties gaat dan kan je zien welke directory als storage wordt gebruikt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Hahn schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 21:59:
[...]
Nee nee, hij zegt dat ie er van uit gaat dat hij het verschil niet hoort, dat is wat anders !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 21:59:
[...]
mijn gehoor is volgens mij inderdaad niet zo goed, mijn ene oor hoort wat beter dan mijn andere oor naar mijn idee, ik moet dat nog eens laten testen. Ik heb het idee dat ik iets te vaak met mijn hoofd bij de boxen heb gestaan op house party's (voordat er zo streng werd gecontroleerd op het aantal decibels). Ik ben op feesten geweest waarna ik 2 dagen een piep in mijn oren had, ik vermoed dat ik het daarom niet meer zo goed hoor.

Ik heb vanmiddag wel even tijd en ga dan zo'n test account nemen en probeer het wel uit. Dan laat ik het hier nog wel weten of ik een verschil hoor.

Even een andere vraag: ik zou graag willen weten welke muziekstromen er in Spotify zitten, zeg maar de genre omrschrijvingen. Ik zie bijv. techno staan en andere omschrijvingen. Is daar een compleet overzicht van te vinden?
Palomar schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 23:26:
Voor de liefhebbers van Armin van Buuren, kwam net via Facebook een nieuwe (officiele) playlist van A State of Trance tegen: www.arminvanbuuren.com/spotify
Gelijk geabonneerd, steengoed! Gelijk Gaia met Tuvan aangezet, top! En de lijst is bizar lang, die Armin voegt ook gewoon bijna 700 nummers in 1 keer toe. Scheelt mij heel wat zoekwerk.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2011 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://mp3ornot.com/
Doe de test ;)

Ik hoor het verschil niet :/

[ Voor 132% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2011 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 20:05

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ah leuk, eens doen vanavond. Wel op de huiskamerset natuurlijk. Ik kan altijd goed het verschil horen tussen MP3 en FLAC, dus ben wel benieuwd of dit me gaat lukken. Moet ik wel even de laptop op de installatie zien te prikken...

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor ook geen verschil? Maar als je op www.di.fm het verschil beluisterd hoor ik het wel? Maar dat is .wma wat natuurlijk een ander formaat is (en daar is het verschil meen ik ook groter dan bij spotify).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Ik hoor verschil met apple-lossless en 320kb van Spotify. Maar niet bij elke cd. Ligt aan de productie. Bij een goed geproduceerde CD hoor je het echt. Maar als achtergrond muziek is dat niet erg, als ik echt ga "luisteren" doe ik toch de cd in de cd-speler. :)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Heb hier aan me PC een Creative Gigaworks T3 hangen en hoor eerlijk gezegd ook het verschil niet :$

[ Voor 15% gewijzigd door Albert020 op 09-03-2011 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 17:29
Tussen MP3 en MP3 zul je waarschijnlijk ook niet veel verschil horen omdat het allebei compressed is.

MP3 en FLAC, das een heel ander verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Joepv schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 11:37:
Ik hoor verschil met apple-lossless en 320kb van Spotify. Maar niet bij elke cd. Ligt aan de productie. Bij een goed geproduceerde CD hoor je het echt. Maar als achtergrond muziek is dat niet erg, als ik echt ga "luisteren" doe ik toch de cd in de cd-speler. :)
offtopic:
En dan heb je ook nog de stijl muziek.
Sigur Ros hoor ik graag zo helder mogelijk, Andre Hazes mag van mij ook in 128kb/s ;)

Ik heb steeds meer het idee dat ik dingen mis in Spotify. De lijst met nieuwe cd's bekijk ik regematig. Ik heb enkele mensen met leuke playlists in mijn lijst en ik zoek nog wel eens op onbekende gebieden via bands die ik ken naar gerelateerde artiesten. Maar.. Steeds minder, ik heb niet het idee dat het lekker browsen door muziek is, even lekker een uurtje verschillende dingen luisteren.

De sites die playlists van spotify geven vind ik vooral ondermaats, vaak te persoonlijke muziek en te simpel bij elkaar geharkt.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:36

nWn

In Geocentric Orbit

Ik hoor het verschil wel (KRK monitors), maar het is minimaal en voor mij zeker niet storend.

Wat wel een groot verschil maakte in kwaliteit was het uitzetten van Volume Normalization. Die nummers zijn nu eenmaal gemastered op een bepaald niveau en zodra Spotify daar weer een bewerking overheen gooit gaan er een hoop nuances verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nWn Music schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 11:49:
Wat wel een groot verschil maakte in kwaliteit was het uitzetten van Volume Normalization.
Dank, gelijk uitgezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Annihilism schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 11:42:
[...]

Tussen MP3 en MP3 zul je waarschijnlijk ook niet veel verschil horen omdat het allebei compressed is.

MP3 en FLAC, das een heel ander verhaal...
Ehm, maar Spotify doet geen FLAC toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom kan je niet alles kopen bij spotify?

Ik ben zeer te spreken over het album van de cowboy junkies, maar daar staat geen koop knopje bij. Doe ik dan wat verkeerd? Het doel is toch dat je iets gaat kopen als het bevalt?

Ik kan hem natuurlijk in de winkel halen, maar wilde de koop knop eens proberen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2011 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppie86
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
waarom zou je willen kopen als je kan streamen? Of gebruik je onbetaalde spotify?

Fujifilm X-Pro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 16:04:
Waarom kan je niet alles kopen bij spotify?

Ik ben zeer te spreken over het album van de cowboy junkies, maar daar staat geen koop knopje bij. Doe ik dan wat verkeerd? Het doel is toch dat je iets gaat kopen als het bevalt?

Ik kan hem natuurlijk in de winkel halen, maar wilde de koop knop eens proberen.
Kwestie van rechten, is hier al eerder besproken. Als je de rechten niet hebt, mag je het ook niet verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:15
Ik hoor het verschil wel.
Afbeeldingslocatie: http://mp3ornot.com/badge/11370.png

Je hoort vooral dat de instrumenten voller klinken, maar je moet echt goed luisteren.
Maar als je mij dag één 320kb/s laat luisteren en de volgende dag 128kb/s zou ik het niet merken, omdat ik er dan niet op let.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

floppie86 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 16:21:
waarom zou je willen kopen als je kan streamen? Of gebruik je onbetaalde spotify?
nee, betaald. Maar die cd is erg goed. Dan schaf ik hem wel via bol.com aan. Ik stream hem al 2 keer per dag, maar ik wil hem graag in de auto luisteren omdat de kids hier continue er doorheen praten :/
Tukk schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 16:22:
[...]

Kwestie van rechten, is hier al eerder besproken. Als je de rechten niet hebt, mag je het ook niet verkopen.
Ik vind het alleen jammer dat je nu niet uit de statistieken kan halen dat ik iets koop omdat ik het op spotify heb gehoord.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2011 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door|A
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-10-2011
Weet iemand waarom je in Spotify niet kunt zoeken naar playlists?

AMD athlon 64 3000+, DFI Lanparty UT nF3, XFX 6600GT AGP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 13:10

Hoite

Goed verhaal

Topicstarter
Gaat niet door|A schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:41:
Weet iemand waarom je in Spotify niet kunt zoeken naar playlists?
nee, maar dit soort site's zijn er speciaal om dat gat in te vullen:
http://spotifylist.com/

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Er staan weer verse tracks in GoT_Dance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam erachter dat ik jaren terug op last.fm een account had aangemaakt (ik zat altijd bij pandora, maar dat is toen ooit weggegaan uit Nederland). Nu heb ik in mijn spotify mijn last.fm gegevens ingevuld en aangegeven dat ik scrobbling wil gebruiken.

Dat betekend toch dat spotify mijn geluisterde nummers naar last.fm stuurt en dat ik als ik inlog op last.fm kan zien wat artiesten zijn die ik misschien ook leuk vind?

Ik heb geen betaalde account op last.fm , is dat nodig? Ik wil alleen luisteren met spotify, maar wil heel graag soortgelijke artiesten aanbevelingen zien en meer dan spotify geeft.

Verder nog een truuk om hele albums te bookmarken: zet een star bij de titel van het album en als je dan door je starlijst bladert CTRL+G ingeven en je krijgt ze mooi per album te zien.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2011 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 08:57:
Ik kwam erachter dat ik jaren terug op last.fm een account had aangemaakt (ik zat altijd bij pandora, maar dat is toen ooit weggegaan uit Nederland). Nu heb ik in mijn spotify mijn last.fm gegevens ingevuld en aangegeven dat ik scrobbling wil gebruiken.

Dat betekend toch dat spotify mijn geluisterde nummers naar last.fm stuurt en dat ik als ik inlog op last.fm kan zien wat artiesten zijn die ik misschien ook leuk vind?

Ik heb geen betaalde account op last.fm , is dat nodig? Ik wil alleen luisteren met spotify, maar wil heel graag soortgelijke artiesten aanbevelingen zien en meer dan spotify geeft.

Verder nog een truuk om hele albums te bookmarken: zet een star bij de titel van het album en als je dan door je starlijst bladert CTRL+G ingeven en je krijgt ze mooi per album te zien.
Ahhh, das zeker een mooie truuk, maar kun je ze ook kleiner maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 09:53:
Ahhh, das zeker een mooie truuk, maar kun je ze ook kleiner maken ?
jazeker, gewoon dat balkje slepen van het tabelletje waar ze instaan, zeg maar die streep tussen de hoes en de ster (om hem een star te geven).

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2011 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54

Dit kan met Last.fm, maar je zult zelf in je account de aanbevelingen moeten bekijken. Ik heb nu op mijn Squeezebox de 3rd Party Spotify plugin geactiveerd en deze kan dit combineren, Spotify+Last.fm en maakt on the fly playlists aan op basis van je geluisterde muziek op Last.fm of door zelf een artiest in te geven en dezefde type muziek te willen horen. Deze playlist is ook nog dynamisch en vult zichzelf steeds aan. 8)

Als je een betaald Last.fm account hebt dan kun je Last.fm radio luisteren en dit is o.a. een stream op basis van je geluisterde muziek.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank, ik zie nu hoe het werkt, op last.fm komt gewoon in mijn library te staan wat ik luister en hoeveel. Dat is echt heel heel handig. Ik luister thuis en op het werk naar spotify, dan komt alles mooi in last.fm terecht.

Maar ik zie niet zoveel voordelen dan om een abonnement ook op last.fm te nemen, dan is het toch wat dubbelop aangezien ik al een abonnement op spotify heb? Ok, het is nu wat handmatig nakijken, maar dat vind ik ook een leuke bezigheid.

Zo'n squeezebox staat imiddels hoog op de verlanglijst.

Kan ik die dynamische playlist ook gebruiken zonder zo'n squeezebox? Of bestaat dat niet? Als ik het kan combineren zie ik wel een goede reden om ook een paar dollar elke maand aan last.fm uit te geven, 1+1=3 lijkt het mij dan.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2011 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 10:00:
[...]

jazeker, gewoon dat balkje slepen van het tabelletje waar ze instaan, zeg maar die streep tussen de hoes en de ster (om hem een star te geven).
Dat werkt op de een of andere manier niet bij mij, of ik doe iets fout,
kan het niet met een toets combinatie :?

edit

Heb het al, bedankt he :P

[ Voor 10% gewijzigd door Albert020 op 12-03-2011 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mocht het voor anderen niet duidelijk zijn, dan kan ik wel een screenshot plaatsen.

Vreemd trouwens dat CTRL+G niet in de shortcuts staan van de spotify website. Het is kennelijk wat experimenteel en ik las dat het soms niet wekt, maar hier heb ik daar nog nooit last van gehad. Ik vind het erg erg handig, alleen is mijn stars lijst nu wel erg lang.

Gelukkig komen nu ook al mijn afgespeelde nummers in last.fm , kan ik niks kwijtraken. Ik kwam in last.fm nog dingen tegen die ik in september 2009 had afgespeeld (toen had ik kennelijk daar een registratie gemaakt en het eens getest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Thx voor de tip. Werkt super. je hoeft trouwens geen star te gebruiken, control g is genoeg om per playlist de albums te zien.. (command g bij apple)

[ Voor 4% gewijzigd door Dark Matter op 13-03-2011 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Ik zie dat steeds meer nummers in Spotify uit mijn lijst verdwijnen. Als Spotify kapot wordt gemaakt door die klote platenmaatschappijen dan stop ik met betalen voor muziek.

Ik heb nu Spotify Premium en vind Spotify de beste uitvinding van de laatste jaren. Het mag niet kapot worden gemaakt. Het is ook eigenlijk de eerste keer dat ik echt betaal voor mijn muziek. Als Spotify van mij wordt ontnomen dan kan de hele industrie (inclusief de artiesten) van mij de piep krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

magnifor schreef op zondag 13 maart 2011 @ 13:51:
Ik zie dat steeds meer nummers in Spotify uit mijn lijst verdwijnen. Als Spotify kapot wordt gemaakt door die klote platenmaatschappijen dan stop ik met betalen voor muziek.

Ik heb nu Spotify Premium en vind Spotify de beste uitvinding van de laatste jaren. Het mag niet kapot worden gemaakt. Het is ook eigenlijk de eerste keer dat ik echt betaal voor mijn muziek. Als Spotify van mij wordt ontnomen dan kan de hele industrie (inclusief de artiesten) van mij de piep krijgen.
WTF.

Bedoel je dat er nummers op Spotify stonden en dat die er weer vanaf zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Tukk schreef op zondag 13 maart 2011 @ 14:10:
[...]

WTF.

Bedoel je dat er nummers op Spotify stonden en dat die er weer vanaf zijn?
Ja, er blijkbaar wat onenigheid over de afdrachten van Spotify en als reactie daarop worden nummers terug getrokken. Als dit waar is dan mag van mij Tim Kuik als zijn twitterberichten opeten. Die inhalige klotegasten maken een goede medium waarvoor in de EU al 1 miljoen mensen voor willen betalen kapot en maar klagen over illegale downloads omdat ze "te weinig" geld krijgen voor iets waar ze alleen hun portfolio beschikbaar moeten stellen, geen bandbreedte, geen moeite niets. Blijkbaar lopen ze liever een gegarandeerde 0.01 cent mis per nummer voor een kans dat iemand voor een euro een nummer koopt.

[ Voor 19% gewijzigd door MeNTaL_TO op 13-03-2011 14:27 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 vraagjes daarover:

1) als je nummer verdwijnt, wat gebeurd er dan? Is het nummer nog wel zichtbaar in je lijst of is hij daar ook weg?
2) kan je eens een voorbeeld geven van een maatschappij of artiest?

Als het mij zou overkomen is het snel de deur weer uit. Ik kan immers evensnel downloaden van usenet en het als mp3 beluisteren vanaf de harde schrijf. Nu wil ik best betalen als ik de prijs acceptabel vind , 5 euro per maand voor muziek vind ik goed, dat betaal ik dan ipv zelf te downloaden. Maar als het zo gaat...

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2011 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:10

Korakal

Up up up!

Mij valt het ook op dat er steeds weer zaken verdwijnen. Voorbeeld: cd's van BT, die ik veel luister(de) via Spotify. Uitgegeven bij het label Nettwerk.

Dit gebeurt er; de tracknamen worden donkergrijs en er verschijnt een melding dat de track niet beschikbaar is:
Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/spotify_verdwijnen.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een quote van de wiki pagina van Nettwerk:
Nettwerk is one of the first major music companies to abolish DRM, releasing songs in the unrestricted MP3 format, as well as the lossless FLAC and Apple Lossless formats. Many songs are available on Nettwerk's own store as well as Puretracks, a Canadian music-download site. Nettwerk is also the first major music company to have its music listed on Amie Street.
Ik kan die beslissing dus helemaal niet begrijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 14:27:
2 vraagjes daarover:

1) als je nummer verdwijnt, wat gebeurd er dan? Is het nummer nog wel zichtbaar in je lijst of is hij daar ook weg?
2) kan je eens een voorbeeld geven van een maatschappij of artiest?
Nummer blijft gewoon in je lijst maar dan is hij "grayed" out. Je kan het niet meer afspelen en krijg je een melding dat het niet meer beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is op zich prima, dan raak ik in iedergeval niet opeens een artiest kwijt die ik daarna niet meer kan vinden (ben niet zo goed in namen onthouden namelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Ik heb een aantal album playlists in Spotify staan die nu niet meer compleet aangeleverd worden, sommige daarvan in het begin echter wel. Zou me niet verbazen als de labels deze strategie gebruiken om je over te halen een dergelijk album toch aan te schaffen als je een echte fan bent (geworden).
Bij emusic.com koop ik regelmatig Mp3's en daar zie je vaak dat sommige nummers (meestal de langere) niet los aan te schaffen zijn, maar alleen als je een heel album tegelijk aanschaft.
Het zal dus wel werken zo'n verkoop strategie, waarbij je een aantal nummers slechter verkrijgbaar maakt.

[ Voor 5% gewijzigd door troftnom op 13-03-2011 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
troftnom, heb jij een betaalde spotify account of de gratis versie? Ik hoop niet dat dit ook zo gaat zijn voor de unlimited en premium accounts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Baldertt schreef op zondag 13 maart 2011 @ 21:19:
troftnom, heb jij een betaalde spotify account of de gratis versie? Ik hoop niet dat dit ook zo gaat zijn voor de unlimited en premium accounts!
Aanbod van de gratis en betaalde versies zijn in principe zelfde. Wel is het zo dat Premium members een bepaalde tijd exclusief toegang kunnen krijgen tot bepaalde albums. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Valt mij ook op dat er soms nummers verdwijnen (unavailable worden) in mijn playlists. Of dat selectief bepaalde (vaak populaire) nummers van een album niet beschikbaar zijn. Jammer idd, want hoe vaker dit voorkomt hoe minder compleet Spotify wordt.
Gebruik Spotify eigenlijk als enige bron om muziek te luisteren en neem het nu nog voor lief dat ik bepaalde nummers simpelweg niet kan luisteren daarmee, maar dat moeten er niet teveel worden (of ik moet alles zelf importeren in Spotify, maar dat kan niet de bedoeling zijn van deze opzet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

magnifor schreef op zondag 13 maart 2011 @ 22:22:
[...]

Aanbod van de gratis en betaalde versies zijn in principe zelfde. Wel is het zo dat Premium members een bepaalde tijd exclusief toegang kunnen krijgen tot bepaalde albums. :)
nee sommige albums zijn premium only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
brilsmurfffje schreef op maandag 14 maart 2011 @ 09:41:
[...]

nee sommige albums zijn premium only
Dat zeg ik toch? Dat bepaalde albums voor bepaalde periode exclusief voor premium members zijn? Maar dat zijn meestal net uitgebrachte albums.

[ Voor 0% gewijzigd door magnifor op 14-03-2011 12:34 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magnifor schreef op maandag 14 maart 2011 @ 10:52:
[...]

Dat zeg ik toch? Dat bepaalde albumbs voor bepaalde periode exclusief voor premium members zijn? Maar dat zijn meestal net uitgebrachte albums.
langer dan een week duurt dit meestal niet, daarna zijn ze ook voor het unlimited abonnement beschikbaar. Bijvoorbeeld het nieuwe REM album.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Baldertt schreef op zondag 13 maart 2011 @ 21:19:
Heb een premium account. In mijn geval gaat het vaak om 1 of 2 ontbrekende nummer op een aantal albums in het metal genre. Maar het laatste Killing Joke album is bijvoorbeeld bijna compleet verdwenen terwijl dit vlak na de release en een tijd daarna gewoon beschikbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:04

Bob Popcorn

Plop!

Ik heb een groot probleem met Spotify :( elke keer als ik mn playlist wil syncen krijg ik de foutmelding dat mn SD kaart vol is. Op dat moment springt mn SD kaart op read only. Als ik mn telefoon reset doet ie het wel weer gewoon, totdat ik Spotify opstart.

Voor mij is Spotify nu onbruikbaar, terwijl het mobiele gebruik juist de reden was om te gaan betalen voor de dienst.

Ik vind op Google meerdere soortgelijke verhalen, maar helaas geen echte oplossing :( :(

Is trouwens een HTC Incredible S met Android 2.2

[ Voor 5% gewijzigd door Bob Popcorn op 14-03-2011 14:31 ]

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Palomar schreef op zondag 13 maart 2011 @ 23:49:
Valt mij ook op dat er soms nummers verdwijnen (unavailable worden) in mijn playlists. Of dat selectief bepaalde (vaak populaire) nummers van een album niet beschikbaar zijn. Jammer idd, want hoe vaker dit voorkomt hoe minder compleet Spotify wordt.
Gebruik Spotify eigenlijk als enige bron om muziek te luisteren en neem het nu nog voor lief dat ik bepaalde nummers simpelweg niet kan luisteren daarmee, maar dat moeten er niet teveel worden (of ik moet alles zelf importeren in Spotify, maar dat kan niet de bedoeling zijn van deze opzet).
Spotify is er tenminste wel op over: http://www.spotify.com/in...-spotify-music-catalogue/

Alhowel je wel ook hoort dat sommige platenlabels nu ook achteraf nog weer albums/liedjes terugtrekken.

[ Voor 6% gewijzigd door Tukk op 14-03-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een playlist als deze zie je het goed:

http://sharemyplaylists.com/strictlybasspart141

10% ongeveer niet afspeelbaar in Nederland.
Persoonlijk loop ik er niet tegenaan verder, althans het stoort me niet. Er staat zoveel moois op.

Bovenstaande site is trouwens erg goed, ik heb naar mijn idee geen betere playlist site kunnen vinden. Ik hoor nu zoveel nieuwe muziek dat het mij opvalt hoe slecht de Nederlandse radio eigenlijk is, je hoort 30 keer per dag hetzelfde nummer terwijl er zoveel moois is.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe werkt die people list nu in spotify?

Ik heb facebook gekoppeld, maar mijn vrienden komen niet in de lijst te staan. Hebben ze dan geen spotify?
Ik kan wel mensen toevoegen die leuke playlists hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 12:17:
Hoe werkt die people list nu in spotify?

Ik heb facebook gekoppeld, maar mijn vrienden komen niet in de lijst te staan. Hebben ze dan geen spotify?
Ik kan wel mensen toevoegen die leuke playlists hebben.
Ze hebben dan geen spotify. Ik heb van de 30 mensen die ik heb op Facebook er maar 1tje die Spotify heeft. De andere mensen hebben het niet en /of kennen het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Of ze hebben wel spotify maar spotify social niet geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook maar 2 vrienden met een goede smaak (lees een smaak die ik kan waarderen). Ik zal die 2 eens overhalen spotify te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
idd, ik zie ook niemand behalve mezelf bij people :') Zijn natuurlijk ook niet heel veel mensen die Spotify gebruiken. Ken alleen mensen die het een keer geprobeerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jup hier hetzelfde, geen bug dus, gewoon niemand die het gebruikt of de functie heeft aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Topicstarter
Ik had meteen vanaf het begin al een stuk of 10 man erin staan, voor de rest heb ik handmatig nog wat Tweakers toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kPiNbkD8fwTsU8vFPBrKoKEZ/full.png?nohitcount=1

Ik heb zelf nog nooit gemerkt dat er muziek verdween, ik zie wel eens grayed out nummers, maar volgensmij zijn dat bij mij gewoon nummers die ik ooit lokaal heb toegevoegd en die nu niet meer beschikbaar zijn.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Tukk schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:35:
[...]
Alhowel je wel ook hoort dat sommige platenlabels nu ook achteraf nog weer albums/liedjes terugtrekken.
Dat zijn dus precieus mijn ervaringen, er verdwenen nummers uit mijn album playlists die eerder wel gewoon aanwezig waren. Omdat ik deze mobiel offline opsloeg viel het me ineens op dat er aangegeven werd dat de playlist niet volledig offline beschikbaar was.

Voorbeeldjes (ontbrekende nummers waren dus eerder wel beschikbaar)
http://open.spotify.com/u...st/009rIHAiXl4Cz4Bhx1sC65
http://open.spotify.com/u...st/1LqQbPuyaLuBplBPd2ExO5
http://open.spotify.com/u...st/4DUyj14A1oUMSYqNOmDYLR

Valt me nu op dat het telkens om de langste nummers (>11 minuten) van deze albums gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Tukk schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:35:
[...]

Spotify is er tenminste wel op over: http://www.spotify.com/in...-spotify-music-catalogue/

Alleen is dat wel 2 jaar geleden, en verdwijnen er nu nog steeds soms nummers helaas :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Kijk dit dan, geniaal :D

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/w1wfib.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Doe mij ook zo'n code ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker handig om die gebruikersnaam erin te laten staan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 20:37:
Lekker handig om die gebruikersnaam erin te laten staan :o
Wat is daar mis mee?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, legaal zal het wel niet zijn neem ik aan, die account sluiten ze dan zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Topicstarter
Er lezen vast Spotify admins mee hier.
Lijkt me eerder een bug.

[ Voor 25% gewijzigd door Hoite op 16-03-2011 00:29 ]

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 21:32:
[...]

Nou, legaal zal het wel niet zijn neem ik aan, die account sluiten ze dan zo
Waarom zou dat illegaal zijn? Als ik iemands playlist toevoeg zie ik zijn accountnaam toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Tukk schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 07:46:
[...]

Waarom zou dat illegaal zijn? Als ik iemands playlist toevoeg zie ik zijn accountnaam toch ook?
Hij denkt waarschijnlijk dat die dagen op een oneerlijke manier verkregen zijn. Waarschijnlijk is het gewoon een (tijdelijke? :p ) bug, niks illegaals aan.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 07:50:
[...]

Hij denkt waarschijnlijk dat die dagen op een oneerlijke manier verkregen zijn. Waarschijnlijk is het gewoon een (tijdelijke? :p ) bug, niks illegaals aan.
Wel een handige bug, 95 jaar gratis muziek 8)

------------------

Weet iemand wat dit icoontje (in het door mij gemaakte rode cirkeltje) doet?

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2qtlezk.jpg

Als ik erop klik kopieert het album zich over een album dat eronder staat en dan heb ik 2 keer hetzelfde album, maar het onderste album heeft 4 nummers minder???

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2011 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 10:20:
[...]

Wel een handige bug, 95 jaar gratis muziek 8)

------------------

Weet iemand wat dit icoontje (in het door mij gemaakte rode cirkeltje) doet?

[afbeelding]

Als ik erop klik kopieert het album zich over een album dat eronder staat en dan heb ik 2 keer hetzelfde album, maar het onderste album heeft 4 nummers minder???
Ik heb dat icoontje niet, wat voor abbo heb jij? (ik die van 5 dollar/maand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tukk schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 10:23:
[...]

Ik heb dat icoontje niet, wat voor abbo heb jij? (ik die van 5 doller/maand).
Het is bij Massive Attack, als je al die albums daarvan ziet. Waarom heb ik dat icoontje wel? Ik betaal ook 5 euro per maand.

Ik zit nu op het werk en heb hier op de Windows XP machine de Sama client van Spotify gezet (omdat ik geen installatierechten heb). Maar die ziet er verder gelijk uit aan de normale client.

Nu ik het wat beter bekijk lijkt het of de cd in 2 uitgaves uitgekomen is, de extra remixen zitten niet op het album dat eronder komt als ik op dat icoontje klik. Zit hier wel op een Surfnet internetverbinding, misschien denkt Spotify dat ik nu in het buitenland zit?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2011 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 10:25:
[...]

Het is bij Massive Attack, als je al die albums daarvan ziet. Waarom heb ik dat icoontje wel? Ik betaal ook 5 euro per maand.

Nu ik het wat beter bekijk lijkt het of de cd in 2 uitgaves uitgekomen is, de extra remixen zitten niet op het album dat eronder komt als ik op dat icoontje klik. Zit hier wel op een Surfnet internetverbinding, misschien denkt Spotify dat ik nu in het buitenland zit?
Ik zie het nu ook nu ik Massive Attack opgezocht heb. Ik denk dat het inderdaad te maken heeft met verschillende versies van hetzelfde album. Hij laat maar één versie zien en door het uit te klappen kan je beide versies zien. Tenminste ik denk dat het zo bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:43
Dat tekentje betekent volgens mij dat er meerdere versies zijn van dat album. Als je er op klikt, krijg je er onder hetzelfde album maar net een andere versie (Special Edition of minder nummers).. Dat heb je ook met losse nummer. Dan krijg je meerdere malen hetzelfde nummer alleen uit verschillende albums etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

ElisabethM schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 10:38:
[...]

Ik zie het nu ook nu ik Massive Attack opgezocht heb. Ik denk dat het inderdaad te maken heeft met verschillende versies van hetzelfde album. Hij laat maar één versie zien en door het uit te klappen kan je beide versies zien. Tenminste ik denk dat het zo bedoeld is.
Check, hier heb ik dat icoontje ook bij Helgoland. Ik denk dat je gelijk hebt over de functionaliteit.

Volgens mij doe ik iets fout.

Ik selecteer regelmatig een album, gebruik de rechtermuisknop en selecteer Play. Dan begint hij inderdaad met het eerste liedje. Na een paar nummers merk ik dat ik niet meer naar dat album luister, maar naar muziek die lijkt uit de radiofunctie te komen. Het lijkt wel op de muziek die ik selecteerde, maar het is niet die band en dat album.

Ik zet nu Shuffle uit om te testen of dat invloed heeft, iemand die de reden hiervoor weet?

Met de shuffle uit gaat het goed, blijkbaar een bug dat shuffle buiten het album gaat zoeken.

[ Voor 36% gewijzigd door Tukk op 16-03-2011 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Topicstarter
^^ Dat had ik ook al eens geconstateerd, maar nooit echt iets achter gezocht, ik zet eigenlijk alleen playlists in de shuffle.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: ik heb een bril nodig :X

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2011 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Je playlists worden volgens mij automatisch geshared. En Nate Dogg is nu ineens een populaire zoekactie, dus komen ze ook bij jou uit.

Deze is het zeker: http://sharemyplaylists.com/atributetonatedogg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:14:
Ik krijg opeens allemaal subscribers op mijn playlists. Hoe kan dat ? Komt dat omdat ik facebook ofzo gekoppeld heb (heb daar ook maar 11 vrienden in en die kennen spotify niet)?

Ik snap niet hoe die mensen mij vinden. Ik heb natuurlijk een meesterlijk goede smaak 8) , maar heb de playlists nergens neergezet op bijv. een site (volgens mij)? Ik ken die mensen ook helemaal niet (denk ik)?

[afbeelding]

Een uur geleden had ik nog niemand als subscriber en nu al 6?
Volgens het screenshot is het een playlist van iemand anders, waar jij op bent geabonneerd, misschien heeft diegene zich wel opgegeven op zo'n site.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoite schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:47:
Volgens het screenshot is het een playlist van iemand anders, waar jij op bent geabonneerd, misschien heeft diegene zich wel opgegeven op zo'n site.
Ik zie het :o

8)7
Palomar schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:42:
Je playlists worden volgens mij automatisch geshared. En Nate Dogg is nu ineens een populaire zoekactie, dus komen ze ook bij jou uit.

Deze is het zeker: http://sharemyplaylists.com/atributetonatedogg ?
Ja, die is het.

Ik was net bezig met een playlist, raak soms wat in de war van spotify en zie niet wat nu van mij is of van iemand anders.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2011 16:52 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 41 Laatste