Spotify - Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 8 ... 41 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
troftnom schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 17:17:
[...]

Standaard kwaliteit of op hoog ingesteld voor streamen?
Standaard kwaliteit is meer dan voldoende voor je oordopjes :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 23:06
DennusB schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 17:18:
[...]

Standaard kwaliteit is meer dan voldoende voor je oordopjes :P
Zeg dat niet te snel. Ik gebruik 'n setje Ultimate Ears en dan hoor je echt wel verschil tussen say, 128kbit en 320kbit hoor. :+

Enhanced Quality is in ieder geval 320bkps bij Spotify, by default zit het op 160bkps dacht ik.

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Mobiel (Android) is dat even anders, standaard is daar 96 kbit/s, high is 160 kbit/s Ogg Vorbis.

@DennusB
Mijn hoofdtelefoon is een behoorlijk goede en gebruik er ook nog een hoofdtelefoonversterkertje bij, dus voor standaard ga ik zeker niet, high zit al op het randje van wat ik graag zou zien. Maar het gemak etc. van Spotify is ook van waarde. Mijn eigen collectie gaat er in ieder geval in hogere kwaliteit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 23:06
Ik zag 't inderdaad, wel jammer. Hoewel 160kbps Ogg ook weer niet hetzelfde is als 160kbps MP3. :)

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 22:18
Door dit forum ben ik nu totally hooked on Spotify en zonder proberen premium genomen dus vind ik persoonlijk dat ik ook wel wat vraagjes mag stellen :p

Ik zit de hele dag met mijn iphone via 3G dan wel Wifi te streamen en ik vind het werkelijk ongelofelijk hoe snel de muziek begint te spelen en vooral dat het niet gaat haperen. Ik gebruikte al Pandora Radio d.m.v. een Vpn server op de Iphone ,maar dit werkt echt veeeel sneller.

Weet iemand of er plannen zijn om voor de mobiele app ook een radiofunctie te maken ? Red me nu ook wel met de playlisten , maar ik mis een beetje het ontdekken zodra ik mobiel ben.
En is er misschien een manier om al je playlisten door elkaar te spelen ? Soms heb ik geen zin in 1 soort muziek en zo staan ze nu wel ingedeeld ;) Of is mijn enige optie een playlist te maken van alle playlisten ?

Als laatste en belangrijkste vraag. Zijn er al manieren om met een Nas (Synology Ds 209) of mediaspeler (Xtreamer) icm met bv. een plugin een stream door te zenden vanaf je Iphone ?
Kan nu lekker genieten achter de pc en als ik mobiel ben, maar ik merk dat ik het op de bank erg mis.
Heb gelezen dat je met airplay wel vanaf een Iphone/Ipad door kan streamen naar een Apple Tv en ik weet ook de optie Squeezebox , maar door verschillende uitgaven heb ik even niet de mogelijkheid om weer eens een nieuw apparaat aan te schaffen ;)

Als er verder niet veel mogelijk is dan ga ik maar weer eens mijn kruipkelder in om een audiokabel van mijn iphonedock naar de versterker te trekken , maar ik hoop dat jullie begrijpen dat ik daar niet zo'n zin in heb.
Een Dock met Wifi zou ook top zijn natuurlijk nu ik er nog wat verder over nadenk :d

Is het normaal dat je de eerste dagen verliefd bent op deze app ? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 06:53
Jorian29 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:30:
Zijn er meer mensen die onlangs een geel balkje bovenin hun Spotify kregen met de melding dat de betaling niet kon worden afgeschreven? Ik liet Spotify voorheen automatisch 9,99 afschrijven via mijn aan Paypal gekoppelde bankrekening. Kan dit nu niet meer? Ik kan nu alleen kiezen voor een koppeling met een CC, welke ik niet heb.
En nu kan het wel weer. Heb ik voor niks 30 euro overgemaakt. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:57

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik vermaak me nu al een 2 weken met Spotify als een klein kind in een snoepwinkel.

Ik zit alleen te kijken naar een lege facebooklijst, ik ken namelijk helemaal niemand irl die op facebook zit. Ik was zelf ook niet echt van plan een account daar aan te maken. Wat wik wel wil zijn 'vrienden' in spotify met ongeveer dezelfde muzieksmaak als ik. Hoe kom ik er achter wie die zijn, ik kan me z'n functie wel herinneren bij last.fm.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Tukk schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 21:12:
Ik vermaak me nu al een 2 weken met Spotify als een klein kind in een snoepwinkel.

Ik zit alleen te kijken naar een lege facebooklijst, ik ken namelijk helemaal niemand irl die op facebook zit. Ik was zelf ook niet echt van plan een account daar aan te maken. Wat wik wel wil zijn 'vrienden' in spotify met ongeveer dezelfde muzieksmaak als ik. Hoe kom ik er achter wie die zijn, ik kan me z'n functie wel herinneren bij last.fm.
Wanneer je een playlist luistert kun je op de naam klikken van diegene die de playlist heeft gemaakt. Spotify vraagt je dan of je deze persoon aan je "people list" wilt toevoegen. Zo kun je dus "vrienden" in je Spotify lijst zetten, waarvan je heel snel en makkelijk de playlisten kunt bekijken.
Ik denk dat je wel Spotify social moet activeren hiervoor maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Beakzz schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 01:01:
En is er misschien een manier om al je playlisten door elkaar te spelen ? Soms heb ik geen zin in 1 soort muziek en zo staan ze nu wel ingedeeld ;) Of is mijn enige optie een playlist te maken van alle playlisten ?
Ik gebruik daarvoor de star optie, en shuflle de starred music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 22:18
troftnom schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 11:22:
[...]

Ik gebruik daarvoor de star optie, en shuflle de starred music.
Ja dat werkt ideaal :) Tnx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Wat is eigenlijk de kwaliteit van de songs als je deze offline gebruikt? Is het de zelfde kwaliteit als bij het streamen? Dus 160kbs op mobiel en 320kbs op computer?

En is 160kbs Ogg Vorbis een beetje vergelijkbaar met 192kbs mp3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Er worden dezelfde keuzes geboden als voor streamen, dus de kwaliteit zal wel hetzelfde zijn. Je kan dus ook nog een lagere kwaliteit kiezen, al wordt standaard al wel de hoogste keuze voorgeselecteerd gelukkkig (voor offline sync).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Nu online
Is het eigenlijk al bekend wanneer Spotify voor Windows Phone 7 verschijnt? Ik dacht dat het al paar maanden geleden aangekondigd is. Of wachten ze totdat alle diensten van WP7 verkrijgbaar zijn (zomer dus)? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 14:15
Safaci schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:19:
Is het eigenlijk al bekend wanneer Spotify voor Windows Phone 7 verschijnt? Ik dacht dat het al paar maanden geleden aangekondigd is. Of wachten ze totdat alle diensten van WP7 verkrijgbaar zijn (zomer dus)? :S
De makers van de app geven een bericht als het zover is jammer genoeg, er is namelijk nog geen datum geplanned. Ik vind het ook erg jammer dat er nog niets voor is, daarom zit ik nu nog met Spotify Unlimited i.p.v. Premium. Ik hoop dat ze een beetje opschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 13:10

Hoite

Goed verhaal

Topicstarter
Manuel schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:24:
[...]

De makers van de app geven een bericht als het zover is jammer genoeg, er is namelijk nog geen datum geplanned. Ik vind het ook erg jammer dat er nog niets voor is, daarom zit ik nu nog met Spotify Unlimited i.p.v. Premium. Ik hoop dat ze een beetje opschieten.
Kan je niet gewoon de WM6.nogwat versie erop installeren?

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Nee, WM5/6.x software kan je niet op WP7 installeren. Je bent zo ie zo afhankelijk van de Marketplace voor software installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Hoite schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 11:19:
[...]

Kan je niet gewoon de WM6.nogwat versie erop installeren?
WM6 maakt gebruik van cab bestanden terwijl WP7 gebruikt maakt van xap bestanden. We zien wel hoe lang het nog duurt met Spotify, anders neem ik tot die tijd een Zune pass. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-08-2024
Ok ik ben ook helemaal om. Sonos aangeschaft, via iPad een app erop, spotify erin en klaar!

Ik ben nog nieuw in dit topic, dus misschien een n00b vraag, maar kun je ook albums aanvragen bij spotify.com om te plaatsen?

fuzzy logic, niets is waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Nu online
Fuzzy schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 09:25:
Ok ik ben ook helemaal om. Sonos aangeschaft, via iPad een app erop, spotify erin en klaar!

Ik ben nog nieuw in dit topic, dus misschien een n00b vraag, maar kun je ook albums aanvragen bij spotify.com om te plaatsen?
Nee. Spotify moet natuurlijk wel een deal hebben de desbetreffende platenmaatschappij. Spotify streeft er naar om alle albums beschikbaar te stellen, maar ze worden belemmerd door artiesten of platenlabels die niet willen meedoen met dit concept. Maar je kan natuurlijk het album dat je wil luisteren zelf downloaden en importeren in je Spotify Library.

Moet je trouwens een creditcard hebben voor Premium etc? Met PayPal vragen ze ook om een koppeling met een CC..

[ Voor 7% gewijzigd door Safaci op 05-02-2011 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:27
Het lijkt erop dat het Open account geen 20 uur limiet meer heeft. Tenminste, ik krijg niet meer te zien hoeveel resterende tijd ik nog heb en op de Spotify account pagina staat het ook niet (was eerst wel zo dacht ik).
Niet dat ik er veel aan heb, want ik gebruik Spotify niet heel veel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 20:36

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb een premium account gekocht, maar eigenlijk best wel spijt van.
Het aantal nieuwe dubstep & drum and bass tracks is echt belabberd. Nieuwe tracks van op de radio (die ik nie goed vind :9 ) zijn er in overvloed. Ik blijf wel bij goede ouwe mp3's

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Mavamaarten schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 17:29:
Ik heb een premium account gekocht, maar eigenlijk best wel spijt van.
Het aantal nieuwe dubstep & drum and bass tracks is echt belabberd. Nieuwe tracks van op de radio (die ik nie goed vind :9 ) zijn er in overvloed. Ik blijf wel bij goede ouwe mp3's
Dan zeg je het toch weer op, de ene maand zal je ook niet failliet van gaan, je had het ook gratis kunnen testen. :+

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Safaci schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 14:07:
Moet je trouwens een creditcard hebben voor Premium etc? Met PayPal vragen ze ook om een koppeling met een CC..
Je hebt geen cc nodig, Paypal werkt prima, maar het kan even duren tot je bankrekening geverifieerd is.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:07
Er staat weer 10 verse dance tracks klaar in GoT_Dance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Nu online
Eigenlijk wil ik graag eerst een 7-day Premium trial proberen voordat ik Premium neem. Alleen kan dit alleen als je een creditcard hebt! :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nika
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ben helemaal hooked aan Spotify (week nu). Heb momenteel een open account, maar wil wel upgraden naar een Premium (streamen naar iPhone).

Paar vragen:
- premium abo, kan ik dat gewoon opzeggen per maand?
- wie betaald met CC en wat zijn de ervaringen. Betalen met CC is natuurlijk het gemakkelijkst, maar loopt het ook altijd goed bij Spotify?
- kan ik met 1 account meerdere malen tegelijk inloggen (verschillende devices)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

nika schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 15:43:
Ben helemaal hooked aan Spotify (week nu). Heb momenteel een open account, maar wil wel upgraden naar een Premium (streamen naar iPhone).

Paar vragen:
- premium abo, kan ik dat gewoon opzeggen per maand?
- wie betaald met CC en wat zijn de ervaringen. Betalen met CC is natuurlijk het gemakkelijkst, maar loopt het ook altijd goed bij Spotify?
- kan ik met 1 account meerdere malen tegelijk inloggen (verschillende devices)?
Volgens mij is alles al eens hier voorbij gekomen.
Uit mijn hoofd:
1. Ja
2. Ik, geen problemen tot nu toe
3. Ja en Nee. Je kan maar op 1 apparaat tegelijk afspelen. Je mag wel op meerdere apparaten ingelogd zijn.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Safaci schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 21:18:
Eigenlijk wil ik graag eerst een 7-day Premium trial proberen voordat ik Premium neem. Alleen kan dit alleen als je een creditcard hebt! :S
Er zijn wel pre-paid credit cards te krijgen, maar persoonlijk zou ik er gewoon 10 euro op wagen en het via paypal doen.

• Sylvesterb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-07 15:17
Ik heb een Spotify free abonnement. Dat wil zeggen dat ik geen limiet van 20 uur heb. Weet iemand toevallig wat er gebeurt wanneer ik een premium abonnement "koop"om te testen en hij is naar een maand afgelopen, zetten ze mij dan terug naar open of krijg ik gewoon free terug.

offtopic:
De reden dat ik een free account heb ipv een open is omdat ik bij Spotify was geregistreerd voordat het in Nederland was. ;)

PSN & R* Social: Sylvesterb001

• Manuel
Sylvester89 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 12:06:
Ik heb een Spotify free abonnement. Dat wil zeggen dat ik geen limiet van 20 uur heb. Weet iemand toevallig wat er gebeurt wanneer ik een premium abonnement "koop"om te testen en hij is naar een maand afgelopen, zetten ze mij dan terug naar opeen of krijg ik gewoon free terug.

offtopic:
De reden dat ik een free account heb ipv een open is omdat ik bij Spotify was geregistreerd voordat het in Nederland was. ;)
Je krijgt gewoon je oude subscription terug, zo was het ook bij mij. :)

• Sylvesterb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-07 15:17
Ok mooi. Dan is zo'n premium account toch het proberen waard :)

PSN & R* Social: Sylvesterb001

• juhet
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:15
Wie heeft hetzelfde probleem met cpu gebruik van spotify op een mac als ik? zie: [spotify] hoog cpu gebruik

3 leuke cadeautips voor een theeliefhebber!

• Safaci
  • Nu online
juhet schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 12:53:
Wie heeft hetzelfde probleem met cpu gebruik van spotify op een mac als ik? zie: [spotify] hoog cpu gebruik
Ik heb er even naar gekeken en inderdaad. Het CPU verbruik is inderdaad hoog. Constant rond de 10% als Spotify aanstaat (dus zonder muziek af te spelen).

• NvM
  • Laatst online: 11-09 22:31

NvM

Interessant artikel over wat Spotify nou werkelijk oplevert voor platenmaatschappijen of artiesten: http://www.nrcnext.nl/blo...-de-artiest-eigenlijk-op/

Waarom gebruiken jullie Spotify? Ik voornamelijk om op een legale manier kennis te maken met nieuwe artiesten en om minder illegaal te downloaden. Sinds ik Spotify gebruik koop ik een stuk meer albums van artiesten die ik ontdekt heb of makkelijk heb kunnen luisteren dankzij Spotify.

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik gebruik het vanwege het gemak.

Geen mp3tag, geen gedonder om plaatjes bij de albums te zoeken, snel de muziek spelen die je wil en leuk surfen om niet muziek te leren kennen. En dit alles voor een schappelijk prijs.

Het is gewoon beter dan illegaal downloaden, dus wil ik er geld voor uitgeven.

Over de inkomsten, wat verdient een muzikant er aan als hij op 3fm wordt uitgezonden en door 500.000 mensen wordt beluisterd? Je moet dit niet met cd's vergelijken, die constructie is dood. Geld verdienen doe je met wat anders en veel beluitsterd worden betekend beroemd worden en betekend potentieel geld. (IMHO)

Edit:
Ik lees het stuk nu pas, onderstaande zegt wat ik probeerde te melden.
Maar wellicht gaat het de artiest niet om de directe inkomsten, maar om PR. Zoals een artiest zei tegen Metronome: “Ik verdien er dan niet veel aan, maar mensen komen regelmatig naar me toe omdat ze mijn muziek hebben gehoord op Spotify.”
Btw, ik heb nu al een maand niets meer illegaal gedownload, net zolang ik een spotify-account heb.
Nu nog een goede videodientst. :P

[ Voor 62% gewijzigd door Tukk op 10-02-2011 21:19 ]

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 22:26

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

NvM schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 20:32:
Waarom gebruiken jullie Spotify? Ik voornamelijk om op een legale manier kennis te maken met nieuwe artiesten en om minder illegaal te downloaden. Sinds ik Spotify gebruik koop ik een stuk meer albums van artiesten die ik ontdekt heb of makkelijk heb kunnen luisteren dankzij Spotify.
Omdat het makkelijker is dan MP3s downloaden. Omdat de geluidskwaliteit erg goed is. Omdat de Android app briljant is. Omdat de prijs redelijk is. Omdat er behoorlijk veel muziek op staat (nog niet genoeg).

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Nakebod
  • Laatst online: 08:04

Nakebod

Nope.

Inderdaad een interessant stukje. Ik vraag mij dat ook wel eens af.
En ondanks dat downloaden van muziek nog steeds legaal is in Nederland ben ik wel van mening dat er gewoon een vergoeding naar de artiest mag/moet gaan. En dan is Spotify hopelijk nog steeds ideaal, misschien verdienen ze minder dan dat ze werkelijk willen, ik had het ook gratis kunnen downloaden.

Daarom vind ik die uitspraak van "een" platenmaatschappij ook zo belachelijk: "The income from Spotify is microscopic – laughable – pathetic."
Well... FU! Jammer dat er niet bij staat welke platenmaatschappij. En maar zeuren. Dan pleur je toch op, ga ik die muziek wel weer gratis downloaden, en nog legaal binnen de Nederlandse wet ook.

Editje: Over dat stukje PR, is ook een goede. Ik weet niet meer wie, maar er waren artiesten die zelf vinden dat het downloaden weinig uitmaakt, hun inkomsten verkrijgen ze door concerten en daaraan gerelateerde prullaria.
Nu geldt dat natuurlijk niet voor de kleine artiesten.

[ Voor 16% gewijzigd door Nakebod op 10-02-2011 21:43 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• BARO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-08 19:47
Zelf heb ik een Spotify-abonnement gehad, maar ben ik overgestapt op Grooveshark, waar ik nu een paar maanden een (betaald) account heb. Ik vind Spotify een erg fijn programma, maar Grooveshark wint het op het gebied van mogelijkheden en collectie.

Ik vind de grootste voordelen van Grooveshark t.o.v. Spotify:
  • Veel groter aanbod in artiesten en nummers. Erg veel groter.
  • Gratis. Mogelijkheid tot betalen (waardoor je bijv. toegang krijgt tot de mobiele variant: een app).
Ik blijf Spotify in de gaten houden, want beide applicaties zijn naar mijn idee veelbelovend :).

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Interessant artikel over wat Spotify nou werkelijk oplevert voor platenmaatschappijen of artiesten: http://www.nrcnext.nl/blo...-de-artiest-eigenlijk-op/

idd, eenvoudig kennis maken met nieuwe artiesten vind ik ook een belangrijk pluspunt aan Spotify. Voorheen deed ik dat wel eens dmv. youtube, maar dan moet je alsnog eerst de mp3's opzoeken via piratebay oid en wachten totdat de download klaar is (als het nummer al te vinden is). Met Spotify wordt de drempel veel lager om eens iets anders te luisteren.
Wat ik ook handig vind is dat ik op al mn pc's en iphone/ipad dezelfde muziek heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Spotify is zo simpel als maar kan, maar daardoor mis ik wel iets.

Welke versie draai ik en hoe komen updates op mijn pc terecht?
Weet iemand iets hoe je de lay-out kan aanpassen?

Zelfs in de technische FAQ wordt niet over versienummers gesproken.

[ Voor 16% gewijzigd door Tukk op 11-02-2011 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Voor welke versie je draait klik je op Help en dan Info. Over de andere vragen weet ik helaas niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Zelf gebruik ik als payserver: I-telligent voor de nieuwsgroepen. Echter staat deze niet in de lijst om deze toe te kunnen voegen in Spotnet.Wanneer ik anders kies en daarna de rest van mijn provider gegevens invul inclusief wachtwoord en gebuikersnaam gebeurt er helemaal niet als ik de download tab aanklik(download balk blijft leeg)Ondersteunt I-telligent Spotnet niet?

MvG cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Eh whut? Dit topic gaat over Spotify, niet over Spotnet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oei verkeerde topic sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Tukk schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 11:31:
Spotify is zo simpel als maar kan, maar daardoor mis ik wel iets.

Welke versie draai ik en hoe komen updates op mijn pc terecht?
Weet iemand iets hoe je de lay-out kan aanpassen?

Zelfs in de technische FAQ wordt niet over versienummers gesproken.
updates doet ie automatisch. Soms als je Spotify opstart dan sluit ie weer af en opnieuw op. Dan heeft ie volgens mij een update gedaan.
Versienummer bij mij is nu 0.4.9.295.gf1902819 (lekker lang nummer trouwens...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Over updates hoef je je inderdaad geen zorgen te maken, dat gaat geheel automatisch. Op dit moment draai ik 0.4.9.308.g83cef35c (preview versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Mensen ervaring met streamen over 3G en KPN? Heb vanmiddag Spotify Premium gekocht voor een maand en zojuist in de auto een uurtje over de 3G verbinding muziek geluisterd en ik sta er echt van te kijken. Geen enkele hickup en best goed geluid voor de normale kwaliteit instelling.

Maar hoeveel slurpt dit nu van mijn 3G verbinding? Kan dat niet goed zien op de iPhone. Ik vraag me af of ik niet zo aan mijn FUP zit bij KPN als ik dit elke dag een uur ga gebruiken in de auto. Offline playlists zijn leuk, maar nu ik gemerkt heb hoe goed het live streamen werkt is het echt ideaal. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Joepv op 13-02-2011 02:05 ]

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
320Kbps is 40KB/s, doe dat x 3600 en je hebt een uur. Wat neerkomt op ongeveer 140MB per uur :P

Nu zal je via 3G denk ik geen 320Kbps-liedjes streamen via Spotify, denk ik, dus zeg dat het 160Kbps, dan wordt het dus 70MB per uur.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Standaard is Spotify mobile op 96 kbit/s, en die kan je eventueel nog naar 160 kbit/s zetten.
Op de PC is het standaard 160 kbit/s, en dit kan je met abonnement op 320 kbit/s zetten.

Dus op 96 kbit/s is het weer wat minder dan 70 MB, Namelijk rond de ~43 MB. Wat geloof ik bij KPN neerkomt op 11 uur luisteren per maand, voordat je over de 500 MB limiet komt. Of is die hoger tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Geen idee, ik heb een Surf & Mail Extra snel. Volgens mij is daar de FUP hoger van, maar kan deze nergens officieel vinden. Kan het natuurlijk ook een maand proberen. Wordt je bij een waarschuwing meteen terug gezet in snelheid? Want dat is wel klote.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 11:20
Iemand een idee, ik heb momenteel mijn published playlistst bij mijn public profile uitgeschakeld en toch laat hij nog playlists zien die ooit gepublished waren, maar die nu niet meer weg te halen zijn. Ik kan ook nergens iets in de FAQ vinden hierover evenals contactinfo waar ik spotify kan inlichten hierover.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Muziek waar je je voor schaamt? :+
Heb je al gekeken of je voor die playlists die nog zichtbaar zijn, in Spotify deze nog moet uitzetten? Vinkje bij Published weghalen neem ik aan.
Ik kan mij enigszins voorstellen dat een playlist die al gedeeld is zichtbaar blijft, en dat nieuwe playlists niet meer gedeeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 11:20
nee niets waar ik me voor schaam, alleen had ik toen een andere indeling van mijn playlists en nu heb ik gewoon: artists, soundtracks, etc.

kiek!

dit is wat ik nu heb ingesteld: published playlists > none
spotify

en als ik dan kijk bij mijn public profile staan er toch nog een albumpje of 7
spotify

Dus dat is een beetje het probleem waar ik tegen aan loop. En ik wil gewoon die profiel info goed hebben staan.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Hmm, dus die hele playlist bestaat niet meer.. Misschien zijn er mensen geabonneerd op je playlist en blijven ze daarom zichtbaar? Even zoeken/vragen in de support forums?

http://www.spotify.com/nl/about/contact/

Wat ik zo snel even tegenkwam: http://getsatisfaction.co...e_a_playlist_from_spotify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Joepv schreef op zondag 13 februari 2011 @ 19:04:
Geen idee, ik heb een Surf & Mail Extra snel. Volgens mij is daar de FUP hoger van, maar kan deze nergens officieel vinden. Kan het natuurlijk ook een maand proberen. Wordt je bij een waarschuwing meteen terug gezet in snelheid? Want dat is wel klote.
250-500 mb en 750 mb is het lang geweest (gewoon en extra snel). Ga er vanuit dat het nog zo is. Maar is het goed te doen op je telefoon zo luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ik gebruik hier T-Mobile, standaard abonnement dus maar 384 kbps, en totaal geen problemen met de 160 kpbs kwaliteit. En een voordeel dat er geen datalimiet op zit, al luister ik niet zoveel mobiel en online, heb een offline playlist waar ik een tijd mee vooruit kan.

Tussen de nummers een korte pauze van 1 a 2 seconden om de buffer op te bouwen, daarna zonder onderbreking. Via WIFI niet, dus het is de ietswat beperktere verbindingssnelheid. Eigenlijk zou Spotify een paar seconde voor het einde van het nummer al moeten beginnen met het volgende nummer om zo zonder pauze door te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45
Nakebod schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 10:42:
Ik gebruik hier T-Mobile, standaard abonnement dus maar 384 kbps, en totaal geen problemen met de 160 kpbs kwaliteit. En een voordeel dat er geen datalimiet op zit, al luister ik niet zoveel mobiel en online, heb een offline playlist waar ik een tijd mee vooruit kan.
Welk abo heb jij dat je geen limiet hebt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Topicstarter
Had ik tot voor kort ook, het iPhone abonnement heeft geen limieten.
Geen idee hoe het nu bij T-Mobile zit, maar als ik de reclame's mag geloven dan hebben ze nog steeds "onbeperkte" verbindingen.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ze hebben voor het snelste abo 2GB limiet, daarna wordt je teruggezet nar 64/64, voor het normale abo heb je een limiet van 1GB. Kan zijn dat je nog een oud abo hebt waar je geen limiet op hebt, maar volgens mij geldt dit voor alle abonees.

Daarom heb ik ook geen spotify genomen op mijn telefoon, een streak van 160kbps is 20kbyte/s is 70MB per uur. Dat is dus maar 28 uur per maand luisteren, dat is voor mij niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Oud abonnement, dus als het goed is nog limietloos, en zo niet, dan ben ik schijnbaar nog nooit aan het limiet gekomen :P
Overdag zit ik vrijwel altijd en overal via WIFI, dus dan verbruik je niet zoveel mobiel verkeer. Het is voornamelijk onderweg op de fiets naar mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Megamind schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 10:52:
Ze hebben voor het snelste abo 2GB limiet, daarna wordt je teruggezet nar 64/64, voor het normale abo heb je een limiet van 1GB. Kan zijn dat je nog een oud abo hebt waar je geen limiet op hebt, maar volgens mij geldt dit voor alle abonees.

Daarom heb ik ook geen spotify genomen op mijn telefoon, een streak van 160kbps is 20kbyte/s is 70MB per uur. Dat is dus maar 28 uur per maand luisteren, dat is voor mij niet genoeg.
Het goedkope abo heeft een limiet van 8GB :) Volgens 3 medewerkers bij de helpdesk!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Offtopic:
DennusB schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:32:
[...]

Het goedkope abo heeft een limiet van 8GB :) Volgens 3 medewerkers bij de helpdesk!
Bij T-mobile? Betwijfel dat, wat voor abonnement/voorwaarden is dat dan geweest. Een huidig Relax abonnement heeft 1Gb voor de goedkoopste databundel, voordat dit het geval was (oude Relax/Flex) hanteerde men een FUP.

T-mobile heeft tegenwoordig al hun tarieven online staan, ook de oude, kan je zelf makkelijk nagaan wat je voorwaarden zijn. http://www.t-mobile.nl/service-en-contact/tarieven
Dat is zwart op wit waar ze jou en jij hun aan mag houden, daar heb je meer aan blijkbaar dan wat de helpdesk je verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Topicstarter
Spotify speelt niks af bij mij nu.
Can't play the current track (error 7).

Meer mensen met dit probleem?

edit: een restart van spotify werkte, alhoewel hij wel eerst vastliep bij het opnieuw aanzetten.

[ Voor 31% gewijzigd door Hoite op 16-02-2011 18:11 ]

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppie86
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
Megamind schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 10:52:

Ik sla altijd offline op, dus download effectief niet zo heel veel. Hark het binnen als ik even iets nieuws erop wil hebben. Je kan dus voor 28 uur per maand downloaden. Veel meer uur luisteren.

Of luister je alles maar 1x?

[ Voor 0% gewijzigd door floppie86 op 16-02-2011 22:09 . Reden: typo ]

Fujifilm X-Pro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Kan dat dan met Spotify?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Met Spotify Premium heb je Offline playlists ja, en dat werkt ook op je mobiel.
http://www.spotify.com/nl/about/features/offline-mode/
Zo heb ik altijd wat muziek bij, voor als ik eens internetloos ben :P

• Joepv
Cyleo schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 10:32:
[...]

250-500 mb en 750 mb is het lang geweest (gewoon en extra snel). Ga er vanuit dat het nog zo is. Maar is het goed te doen op je telefoon zo luisteren?
Ja werkt goed, heb de kwaliteit voor de zekerheid wel op low gezet. Het enige waar die soms over valt is als je thuis wegrijdt en nog op Wi-Fi zit en als dan de telefoon omschakelt naar 3G. Spotify buffert volgens mij goed, want als ik muziek aan heb staan in gebieden met slechte dekking speelt deze door. Heb 1x gehad dat ik slecht bereik had en toen lukte het ook niet een stream te starten (wat logisch is).

Ik vind dit top. Gisteren adviseerde iemand me een album en dat zat ik een uur later al te luisteren in de auto. :*) Muziek die ik gaaf vindt zet ik thuis dan offline, want meestal heb ik een hele week dezelfde cd opstaan in de auto en dat is dan zonde van de bandbreedte.

Het enige dat suf is dat soms cd's verdwijnen door geschillen met de artiesten en platenmaatschappijen. ;(

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:04
Nakebod schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 22:20:
Met Spotify Premium heb je Offline playlists ja, en dat werkt ook op je mobiel.
http://www.spotify.com/nl/about/features/offline-mode/
Zo heb ik altijd wat muziek bij, voor als ik eens internetloos ben :P
Vind het op zich erg leuk werken. Alleen jammer dat mijn gemaakte playlists niet direct meekomen en de shuffle niet 100% werkt.

"Better ask questions before you shoot"

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Topicstarter
De playlist GoT_Rock is leeg.. :o
Toch jammer dat zo'n playlist niet te beveiligen is, en een backupfunctie ontbreekt...

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Hoe gooi je liedjes uit de queue? Bij mij is 'delete' altijd greyed-out.

Zooo, dit brengt me terug in de tijd. :X
Burocrate Of Flacco Street -1991

[ Voor 115% gewijzigd door Tukk op 18-02-2011 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Hoite schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:28:
De playlist GoT_Rock is leeg.. :o
Toch jammer dat zo'n playlist niet te beveiligen is, en een backupfunctie ontbreekt...
Zag het ook ja :( Beetje jammer, stond wel echt heel veel in..

Edit: Heb ze allemaal terug gezet :) Had ze nog op me telefoon, even allemaal "starred" van gemaakt en via me pc toen terug gezet :P

Edit 2: En even een backup gemaakt. Zodra nu een playlist weer leeg is kopieer je de inhoud van GoT_Rock.txt (als voorbeeld) selecteer je de Rock playlist links en doe je "ctrl+v" dan zet die alles terug :)

Hier de link: http://brumpc.nl/Spotify/

[ Voor 40% gewijzigd door Brummetje op 19-02-2011 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Topicstarter
Brummetje schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 12:34:
[...]

Zag het ook ja :( Beetje jammer, stond wel echt heel veel in..

Edit: Heb ze allemaal terug gezet :) Had ze nog op me telefoon, even allemaal "starred" van gemaakt en via me pc toen terug gezet :P

Edit 2: En even een backup gemaakt. Zodra nu een playlist weer leeg is kopieer je de inhoud van GoT_Rock.txt (als voorbeeld) selecteer je de Rock playlist links en doe je "ctrl+v" dan zet die alles terug :)

Hier de link: http://brumpc.nl/Spotify/
_/-\o_ _/-\o_

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred-Erik
  • Laatst online: 18-04 18:51
Dag allen,

Aangezien ik geen Grooveshark topic kan vinden, post ik het maar hier. Ik heb een tooltje (NL en EN downloads) gemaakt waarmee je instelbare global hotkeys (en een tray menu) hebt als je naar Grooveshark luistert in Google Chrome.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aR97w.png

Mijn vraag aan jullie: hoe deel ik dit met mijn mede-Grooveshark luisteraars? Ik neem tenminste aan dat meer mensen dit handig vinden. 'k Heb al een post op het officiële forum gemaakt, maar ik heb niet het idee dat dat zo veel gelezen wordt (en dat forum werkt raar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

dit is het spotify topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred-Erik
  • Laatst online: 18-04 18:51
Fred-Erik schreef op maandag 21 februari 2011 @ 19:04:
Aangezien ik geen Grooveshark topic kan vinden, post ik het maar hier.
Nieuw topic openen voor deze vraag (incl. wat schaamteloze zelfpromotie) dan?

[ Voor 6% gewijzigd door Fred-Erik op 21-02-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:23
Nog meer mensen met problemen bij het gebruik van Spotify op meerder cmputers?

Ik heb een desktop en een laptop. Op beide heb ik shared en collaborative playlists. Alleen de playlist wordt niet altijd geupdated. soms heb ik een liedje wel op de desktop, soms alleen op de laptop. Soms heeft de ander iets toegevoegd en zie ik het niet.

De enige work-around is spotify erafhalen en er opnieuw opzetten (duurt gelukkig maar 5 sec :+ ) en zelfs dan moet dat nog 3-4 keer achter elkaar gebeuren.

Dan werkt het weer voor even. Heb ook ontdekt dat het beter gaat als ik niet de remember me functie gebruik... dus handmatig inloggen. Dan is de periode tussen het verkeerd syncen van de playlist langer :P

Maar het is wel een beetje irritant nu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

groot nieuws voor de spotify fans, Logitech ondersteund nu ook Spotify op de Squeezebox.

Hopelijk is dit met hoge 320 streams, want dan is er eindelijk een goede oplossing om hoge kwaliteit muziek in de huiskamer te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer, ik wilde het even mobiel proberen, maar dat kan alleen met premium. Dan dus maar niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
brilsmurfffje schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 00:19:
groot nieuws voor de spotify fans, Logitech ondersteund nu ook Spotify op de Squeezebox.

Hopelijk is dit met hoge 320 streams, want dan is er eindelijk een goede oplossing om hoge kwaliteit muziek in de huiskamer te krijgen
Ook op de Squeezebox Duet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Alleen op de Duet met een 3rd Party Plugin en niet via mysb.com, maar via je eigen SqueezeServer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Joepv schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 08:22:
Alleen op de Duet met een 3rd Party Plugin en niet via mysb.com, maar via je eigen SqueezeServer ;)
Zie dat bedoel ik, maar dat was al een hele poos zo hoor, is niks nieuws aan......
Kijk als je nou via de Duet zonder 3rd Party Plugin kunt draaien, dan is het nieuw !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Jup, daar wacht ik ook op. Want die 3rd Party Plugin werkt soms voor geen meter en dan moet ik de computer weer aan hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Joepv schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 10:38:
Jup, daar wacht ik ook op. Want die 3rd Party Plugin werkt soms voor geen meter en dan moet ik de computer weer aan hebben staan.
Hier het zelfde als jou, maar alles werkt goed, nadeel, computer moet aanstaan......
Hoop dat er snel een update gaat uitkomen voor de Duet :P

[ Voor 12% gewijzigd door Albert020 op 23-02-2011 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 11:42
ik kan sinds vanavond niet meer inloggen. Niet via Spotify en niet via de site. Kan ook mijn wachtwoord niet meer opvragen via de site. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Hoop maar dat het een tijdelijke storing ofzo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

frankdewildt schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 20:06:
ik kan sinds vanavond niet meer inloggen. Niet via Spotify en niet via de site. Kan ook mijn wachtwoord niet meer opvragen via de site. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Hoop maar dat het een tijdelijke storing ofzo is.
Het enige dat ik kan melden is dat ik nergens last van heb.

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
maarud schreef op maandag 21 februari 2011 @ 22:23:
Nog meer mensen met problemen bij het gebruik van Spotify op meerder cmputers?

Ik heb een desktop en een laptop. Op beide heb ik shared en collaborative playlists. Alleen de playlist wordt niet altijd geupdated. soms heb ik een liedje wel op de desktop, soms alleen op de laptop. Soms heeft de ander iets toegevoegd en zie ik het niet.
Zelfde probleem hier met playlists op mobiel spotify en desktop spotify. Tracks die via mijn mobiel toevoeg aan een playlist zie ik niet als ik inlog via mijn desktop. Zwaar irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvad
  • Laatst online: 14-09 00:30
Ik heb even snel een Lowlands 2011 lijstje in elkaar gedraaid: http://open.spotify.com/u...st/0br0BdR3CL0JJKUykhs7tP

ah, er bestaat al een originele:
http://open.spotify.com/u...st/2zpXqQ6hHa0SsnpABlXA65

[ Voor 31% gewijzigd door Yvad op 25-02-2011 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

En dan nu een ander artikel: nieuws: Muziekindustrie: Spotify en YouTube brengen opbrengsten muziek omlaag
En wederom denk ik: Zonder Spotify gaf ik 0,00 uit aan muziek per jaar. Dus tja, is iedere cent aan extra inkomsten dan niet meegenomen?
Dus als alle mensen die nu nog CD's kopen aan de Spotify gaan verdienen ze "niets" meer. Ik denk juist dat diensten zoals Spotify de mensen (moeten) overhalen die normaal niets uitgeven. Mensen die nu CD's kopen blijven dat vast nog wel een tijd doen.
De platenmaatschappijen moeten juist de "illegale" downloaders binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

precies!
Veel mensen denken nu, ach voor een 10'tje per maand ga ik niet heel het web afzoeken naar muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Nakebod schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 19:59:
En wederom denk ik: Zonder Spotify gaf ik 0,00 uit aan muziek per jaar. Dus tja, is iedere cent aan extra inkomsten dan niet meegenomen?
Dus als alle mensen die nu nog CD's kopen aan de Spotify gaan verdienen ze "niets" meer. Ik denk juist dat diensten zoals Spotify de mensen (moeten) overhalen die normaal niets uitgeven. Mensen die nu CD's kopen blijven dat vast nog wel een tijd doen.
De platenmaatschappijen moeten juist de "illegale" downloaders binnenhalen.
Precies. Ik heb nu ongeveer een half jaar spotify premium en heb dus in een half jaar 60 euro voor muziek betaald. Dat is aanzienlijk meer dan ik de afgelopen 5 jaar aan CD's heb uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ja ik ook zoiets, sinds Spotify hier in Nederland begon vrijwel direct een abonnement afgesloten :)
Dus dat zijn al 3 mensen die meer inkomsten genereren dan de tijd ervoor. Maar zo zien de platenmaatschapijen het natuurlijk niet. Wij hadden gewoon moeten blijven downloaden, en de CD kopers moeten hard worden gestraft als die overstappen naar Spotify!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Nakebod schreef op zondag 27 februari 2011 @ 10:39:
Maar zo zien de platenmaatschapijen het natuurlijk niet. Wij hadden gewoon moeten blijven downloaden, en de CD kopers moeten hard worden gestraft als die overstappen naar Spotify!
Wat ik me eigenlijk afvraag is hoeveel cd-kopers er nu echt overgestapt zijn naar spotify?

Als ik in mijn omgeving kijk dan zie ik voornamelijk de downloaders overstappen naar spotify. De cd-kopers hechten aan het boekje / het fysieke waardoor die nog steeds cd's kopen.

Ikzelf ken (afaik) geen mensen die vroeger cd's kochten, maar nu niet meer vanwege spotify, wel redelijk die spotify ernaast hebben, maar die kopen alsnog gewoon als vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Gomez12 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 13:29:
[...]

Wat ik me eigenlijk afvraag is hoeveel cd-kopers er nu echt overgestapt zijn naar spotify?

Als ik in mijn omgeving kijk dan zie ik voornamelijk de downloaders overstappen naar spotify. De cd-kopers hechten aan het boekje / het fysieke waardoor die nog steeds cd's kopen.

Ikzelf ken (afaik) geen mensen die vroeger cd's kochten, maar nu niet meer vanwege spotify, wel redelijk die spotify ernaast hebben, maar die kopen alsnog gewoon als vanouds.
Mijn inziens alleen maar een gunstige ontwikkeling. Zelf koop ik nog altijd cd's en heb ik spotify free, al zit ik wel te kijken naar premium vanwege de mobiele ondersteuning ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Ik koop nog altijd CDs, maar nu voornamelijk van bands die anders slecht (voordelig) te krijgen zijn of waar ik een erg grote fan van ben. Ik ga in ieder geval geen euro per nummer betalen voor een niet-lossless bestand. Koop nu wel minder CD's maar besteed een vergelijkbaar bedrag per maand aan muziek.

Mijn huidig manier van muziek consumeren is nu dus als volgt.

Streamen via Spotify (premium voor mobiel en squeezebox)
MP3's aanschaffen bij emusic.com (heb nog een 50 nummers voor 17 euro per maand abo daar), voor 33 cent per nummer.
CDs kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
Ik koop ook nog originele cd's, maar vooral van artiesten in opkomst en altijd op het concert zelf. Meestal laat ik de cd meteen signeren (de alternative bandjes die ik luister komen 90% van de tijd signeren), zo heb ik een heel mooie cd collectie in de kast staan van gesigneerde cd's van Marike Jager tot Hooverphonic.

Ik laad die altijd lossless in iTunes en nu stream ik ook met mijn premium Spotify abonnement. Maar bij goede producties (niet van die plat gecomprimeerde shit) hoor ik echt wel verschil met mijn Squeezebox Duet en mid-end hifi systeem. Als achtergrond muziek is Spotify zeker geschikt, maar als cd vervanger vind ik nog niet.

Nu ben ik dus eigenlijk meer geld kwijt, maar ik gun de artiesten die ik live ga beluisteren het. Een geldwolf als Marco Borsato gun ik het dus niet, maar ik vind die muziek dan ook niks :+

[ Voor 12% gewijzigd door Joepv op 28-02-2011 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Weet iemand of er een storing is met de Spotify op de logitech Touch en Radio
Ben ingelogt met mijn account maar hij ziet mijn playlisten niet meer staan !
Via de computer ziet hij wel alles ?

*** edit ***

Het werkt alweer, was een server storing denk ik ?

[ Voor 21% gewijzigd door Albert020 op 01-03-2011 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Laatst online: 11:28
Er is toevallig geen kortingscode beschikbaar voor het Premium abonnement? :)
10 euro per maand tegenover 'gratis muziek downloaden' via usenet ofzo ziet er al weer wat anders uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Dennis Lammers schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 17:43:
10 euro per maand tegenover 'gratis muziek downloaden' via usenet ofzo ziet er al weer wat anders uit ;)
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Dennis Lammers schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 17:43:
Je vergeet dat jij meer moeite moet doen dan de reguliere Spotify gebruiker omdat wij het kunnen vinden met 1 klik (bij wijze van) :+

Ik moet wel zeggen dat Spotify echt heerlijk werkt, heb artiesten gevonden waar ik nog nooit van had gehoord.

Een maand geleden heb ik de knoop doorgehakt van Unlimited naar Premium en ik kan je zeggen, het is het meer dan waard geweest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Zijn er al mensen die spotify getest hebben op een Logitech Squeezebox?

Ik zit er hard over te denken om voor spotify een squeezebox aan te schaffen, maar ik zou graag eerst zien hoe het werkt. Ik heb op Youtube nog geen filmpjes gevonden..
Pagina: 1 ... 8 ... 41 Laatste