DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dat is vreemd, dan kun je de lijst ook nooit toevoegen !Arfman schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:09:
[...]
Dat hele gebeuren staat er dus gewoon niet bij mij
Misschien het vermelden in de start-post waard?
Bijgewerkt, bedankt voor de tipAzzKickah schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:27:
Spotify is er ook voor Android.
Lekker kort.
Spotify for AndroidAzzKickah schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:27:
Spotify is er ook voor Android.
[ Voor 74% gewijzigd door Albert020 op 10-11-2010 17:06 ]
Heeft iemand hier ervaring mee?
Werkt op mijn iPod Touch echt ideaalBaldertt schreef op woensdag 10 november 2010 @ 21:59:
Ik ben inmiddels groot fan van Spotify, maar mijn telefoon ondersteunt helaas geen Spotify. Nu zit ik er aan te denken om een nieuwe telefoon te kopen, óf, om een iPod Touch te kopen, want die schijnt het ook te ondersteunen (synchroniseren van offline playlists via wifi).
Heeft iemand hier ervaring mee?
Let wel op, de Spotify app voor de iPod/iPhone is niet rete stabiel, crasht hier soms.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
maakt het nog uit welke ipod touch ik koop? (blijkbaar ligt de 4e generatie nu in de winkel?)
Zolang het maar op iOS draaitBaldertt schreef op woensdag 10 november 2010 @ 22:17:
tnx voor je antwoord!
maakt het nog uit welke ipod touch ik koop? (blijkbaar ligt de 4e generatie nu in de winkel?)
Ik heb zelf nu een ipod, maar ga toch over naar android voor een betere geluidskwaliteit en meer functionaliteiten.
edit: werkt al weer
[ Voor 14% gewijzigd door Mr Double B op 11-11-2010 00:38 ]
LG OLED77C16 | PIONEER PDP-LX6090 | Pansonic TX-P50ST50 | Marantz SR6008 | B&W 604 S2 | B&W LCR600 S3 | Acoustic Research Chronos W38
Correct, voor mij de meerwaarde van Spotify eigenlijk ook weg. MP3's heb ik zat, het is/was juist zo leuk om dit soort "variabele" lijsten van mensen te krijgen. Denk dat ik het er maar weer afgooi.Albert020 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:20:
[...]
Dat is vreemd, dan kun je de lijst ook nooit toevoegen !
EDIT: OMG

Link geopend in IE, gaat wel goed
[ Voor 6% gewijzigd door Arfman op 11-11-2010 14:35 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Waar opende je hem normaal mee dan ?Arfman schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:34:
[...]
Correct, voor mij de meerwaarde van Spotify eigenlijk ook weg. MP3's heb ik zat, het is/was juist zo leuk om dit soort "variabele" lijsten van mensen te krijgen. Denk dat ik het er maar weer afgooi.
EDIT: OMG
Link geopend in IE, gaat wel goed
Ik gebruik nu mijn SE Vivaz waarvan speaker en microfoon kapot zijn door de wasmachine. Koptelefoon werkt nog wel en wifi ook, dus dat is genoeg voor Spotify.brilsmurfffje schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:01:
je kan ook nog even wachten op een android pmp, zoals de galaxy player 50 of de Creative zen touch 2
Ik heb zelf nu een ipod, maar ga toch over naar android voor een betere geluidskwaliteit en meer functionaliteiten.
Ik ben onder de indruk van hoe goed het werkt. Thuis even syncen via wifi en dan onderweg lekker luisteren. Geweldig!
Mozilla Firefox.
Lekker kort.
They made me do it.
Het werkt wel hier maar enkele albums die ik in een playlist heb staan zijn opeens Unavailable en kan ik wel lokaal toevoegen als ik de MP3's heb.Coenen schreef op woensdag 17 november 2010 @ 15:36:
Het klopt dat spotify vandaag even niet zo lekker werkt? Nu voor de tweede keer dat het niet werkt.

Dat vroeg ik me dus ook al afGardocki schreef op woensdag 17 november 2010 @ 15:38:
Af en toe zie ik zo'n reclame langskomen op spotify van een Rock playlist door Sony ofzo. Als ik daar op klik ga ik naar die playlist. Maar hoe kan ik nu naar die playlist gaan zonder op die reclame te moeten wachten.. Volgens mij zie ik ergens een functionaliteit over het hoofd...
Maar ik begin me steeds meer te iriteren aan alles wat er niet inzit.
Net een playlist aan het namaken aan de hand van een paar verzamel cd's uit de auto, en dus de helft van de nummers die ik zoek staat er alleen via tribute bands
PS.
kan iemand Master of puppets uit de got-metal list gooien, Dit is practisch heiligschennis
Ugly kid joe moet het maar gewoon by cats in the cradle houden
[ Voor 10% gewijzigd door heuveltje op 20-11-2010 09:37 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Goed, het onderwerp geluidskwaliteit. Ten eerste: Welke oodopjes of koptelefoon gebruik je? Als je niet meteen met een serieus setje komt (En niet een setje Sennheiser CX300) is het verschil tussen een iPod en een betere muziekspeler volledig nul.brilsmurfffje schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:01:
je kan ook nog even wachten op een android pmp, zoals de galaxy player 50 of de Creative zen touch 2
Ten tweede: iPods en iPhones hebben een zeer goede geluidskwaliteit, die niet zomaar wordt geevenaard door de meeste telefoons en andere mediaspelers, zeker niet die van Creative (die al jaren niet meer bekend staan als spelers met een hoge geluidskwaliteit). Android is ook geen hulp: De audo-support erin is niet zeer goed geregeld, en hoewel er vast wel veel kan veranderen, is een equalizer niet hetzelfde als "hoge geluidskwaliteit". Sterker nog, de meeste "equalizers" op mobiele toestellen worden gebruikt op precies de verkeerde manier: men verhoogt er zaken vaak mee, wat niet de bedoeling van equalizers is.
Sandisk en Sony zijn de laatste tijd wel bekend om extreem goede geluidskwaliteit, en Cowon is dat al jaren -en met recht. Die merken hebben wellicht een kleine voorsprong vanwege een beter versterkingsgedeelte, maar zie hieronder hoe dat op te lossen valt.
Dit is niet een bash op Android, wat een goed platform is, maar wel een (hopelijke) verduidelijking dat iOS devices niet slecht klinken. Ik mag dit hopelijk claimen met Ultimate Ears UE-11 Pro's en Audio Technica W-5000's.
Tenslotte: Aangezien de versterkingsgedeeltes van mobiele apparaten vaak het grootste heikelpunt kunnen vormen, kun je op zoek naar mobiele koptelefoonversterkers (van bijvoorbeeld Meier Audio, HeadRoom, iBasso, en Ray Samuels Audio) waarmee je meer verbetering kan krijgen dan het veranderen van apparaat - een bijkomend feit zijnde dat Apple devices een goede lineout hebben om te versterken, in tegenstelling tot de meeste (hoewel niet alle) andere devices.
edit: Overigens is "goede geluidskwaliteit" vaak een subjectieve term. Ik probeer hem hier te benaderen als "het dichtst bij de referentie, dus +-0 dB afwijking van gewenste output".
[ Voor 9% gewijzigd door coptician op 20-11-2010 22:44 ]
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
http://www.swedroid.se/lj...gle-nexus-one/#more-17434
Overigens heb ik zelf een Sony Walkman MP3 speler en dat geluid is nog altijd onovertroffen (zelfs mijn Creative X-Fi platinum kan het niet zo mooi reproduceren als dit kleine apparaatje)
Geluidskwaliteit is ook een vrij ruim begrip, ik prefereer de spelers van Cowon boven de meeste andere, dit omdat ze een zo natuurlijk mogelijk geluid produceren zonder vervormingen. Ik ben om die reden al een aantal jaren gelukkig eigenaar van een Cowon D2. Hiervoor had een Iriver H340 Welke ik zelf nog iets beter vindt als de Cowon. Deze heeft namelijk een aparte line-out. Als oortjes gebruik ik verschillende soorten, maar momenteel: Ultimate Ears Super.Fi 5, Sennheiser E7 en een Sennheiser HD595 koptelefoon. Mijn Ipod touch levert naar mijn inziens niet genoeg vermogen om de Sennheisers aan te sturen, de Cowon levert dit wel en klinkt daardoor stukken beter. En nee ik ga niet met losse amps rondlopen. De Super.Fi's 5 hebben niet zoveel power nodig en klinken wel oke op de ipod, maar doordat deze een vrij vlakke bas hebben wil ik dat zelf graag iets versterken, iets wat ook niet kan op een ipod. Op mijn D2 heb ik voor elk audioapparaat een EQ gemaakt.coptician schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 22:42:
[...]
Goed, het onderwerp geluidskwaliteit. Ten eerste: Welke oodopjes of koptelefoon gebruik je? Als je niet meteen met een serieus setje komt (En niet een setje Sennheiser CX300) is het verschil tussen een iPod en een betere muziekspeler volledig nul.
Ten tweede: iPods en iPhones hebben een zeer goede geluidskwaliteit, die niet zomaar wordt geevenaard door de meeste telefoons en andere mediaspelers, zeker niet die van Creative (die al jaren niet meer bekend staan als spelers met een hoge geluidskwaliteit). Android is ook geen hulp: De audo-support erin is niet zeer goed geregeld, en hoewel er vast wel veel kan veranderen, is een equalizer niet hetzelfde als "hoge geluidskwaliteit". Sterker nog, de meeste "equalizers" op mobiele toestellen worden gebruikt op precies de verkeerde manier: men verhoogt er zaken vaak mee, wat niet de bedoeling van equalizers is.
Sandisk en Sony zijn de laatste tijd wel bekend om extreem goede geluidskwaliteit, en Cowon is dat al jaren -en met recht. Die merken hebben wellicht een kleine voorsprong vanwege een beter versterkingsgedeelte, maar zie hieronder hoe dat op te lossen valt.
Dit is niet een bash op Android, wat een goed platform is, maar wel een (hopelijke) verduidelijking dat iOS devices niet slecht klinken. Ik mag dit hopelijk claimen met Ultimate Ears UE-11 Pro's en Audio Technica W-5000's.
Tenslotte: Aangezien de versterkingsgedeeltes van mobiele apparaten vaak het grootste heikelpunt kunnen vormen, kun je op zoek naar mobiele koptelefoonversterkers (van bijvoorbeeld Meier Audio, HeadRoom, iBasso, en Ray Samuels Audio) waarmee je meer verbetering kan krijgen dan het veranderen van apparaat - een bijkomend feit zijnde dat Apple devices een goede lineout hebben om te versterken, in tegenstelling tot de meeste (hoewel niet alle) andere devices.
edit: Overigens is "goede geluidskwaliteit" vaak een subjectieve term. Ik probeer hem hier te benaderen als "het dichtst bij de referentie, dus +-0 dB afwijking van gewenste output".
Samsung heeft in het verleden ook een enkele goede mp3-spelers op de markt gebracht. En mede doordat ik spotify gebruik zit ik vast aan IOS of Android. Ik heb persoonlijk al een hekel aan Itunes, dus misschien ben ik niet geheel objectief over apple. Maar de geluidskwaliteit vindt ik gewoon minder en iets teveel gekleurd.
Ik ben het wel volledig met u mening eens over Sony apparaten, niet allemaal, maar sommige zijn echt goed. Net de juiste hoeveelheid kleur om een zeer aangenaam geluid te produceren. Dus als Sony met een Android speler komt bestel ik hem direct. Voorlopig hoop ik dat de samsung Galaxy player een goed alternatief vomt.
Het meest ideale is natuurlijk een opvolger van de D2 op Android, maar dat is voorlopig alleen maar een Utopie
Gelukkig weet je duidelijk wel waarover je praat - aangezien er een aantal nette weergevers worden genoemd. Er staat toevallig net voor je post een voorbeeld van de respons van een aantal spelers - waaruit het te zien is dat andere telefoons het niet geweldig doen. Aangezien je rept over een aantal spelers die ik ook heb/heb gehad, zou ik ten zeerste afraden een Android-telefoon of PMP te nemen voordat een goed merk komt dat Android gebruikt. Ik denk dat je teleurgesteld zult worden van de outputs van die spelers.brilsmurfffje schreef op zondag 21 november 2010 @ 12:38:
[...]
Geluidskwaliteit is ook een vrij ruim begrip, ik prefereer de spelers van Cowon boven de meeste andere, dit omdat ze een zo natuurlijk mogelijk geluid produceren zonder vervormingen. Ik ben om die reden al een aantal jaren gelukkig eigenaar van een Cowon D2. Hiervoor had een Iriver H340 Welke ik zelf nog iets beter vindt als de Cowon. Deze heeft namelijk een aparte line-out. Als oortjes gebruik ik verschillende soorten, maar momenteel: Ultimate Ears Super.Fi 5, Sennheiser E7 en een Sennheiser HD595 koptelefoon. Mijn Ipod touch levert naar mijn inziens niet genoeg vermogen om de Sennheisers aan te sturen, de Cowon levert dit wel en klinkt daardoor stukken beter. En nee ik ga niet met losse amps rondlopen. De Super.Fi's 5 hebben niet zoveel power nodig en klinken wel oke op de ipod, maar doordat deze een vrij vlakke bas hebben wil ik dat zelf graag iets versterken, iets wat ook niet kan op een ipod. Op mijn D2 heb ik voor elk audioapparaat een EQ gemaakt.
Samsung heeft in het verleden ook een enkele goede mp3-spelers op de markt gebracht. En mede doordat ik spotify gebruik zit ik vast aan IOS of Android. Ik heb persoonlijk al een hekel aan Itunes, dus misschien ben ik niet geheel objectief over apple. Maar de geluidskwaliteit vindt ik gewoon minder en iets teveel gekleurd.
Ik ben het wel volledig met u mening eens over Sony apparaten, niet allemaal, maar sommige zijn echt goed. Net de juiste hoeveelheid kleur om een zeer aangenaam geluid te produceren. Dus als Sony met een Android speler komt bestel ik hem direct. Voorlopig hoop ik dat de samsung Galaxy player een goed alternatief vomt.
Het meest ideale is natuurlijk een opvolger van de D2 op Android, maar dat is voorlopig alleen maar een Utopie
Nogmaals over het versterken van geluid: In niet enkel de audiofiele wereld, maar ook de professionele wereld is versterken via een equalizer taboe, en om goede reden; door het versterken van geluiden kun je snel artifacts in het geluid introduceren. Ik raad het je nogmaals af om dit soort zaken te gebruiken, zelfs op de (zeer goede) Cowon D2.
Apple heeft overigens in de historie niet altijd de beste kwaliteit gehad, maar de 3GS iPhone en iPod Touch G3 zijn zonder meer goed - tot het punt waar ik mijn D2 en Clip niet als beter meer kan beschouwen. Als je een iPod Touch G2 of G1 hebt kun je overwegen een G3 van iemand te proberen en te zien of die je beter bevalt - de audio chip is vervangen en naar mijn mening klinkt de Touch G3 veel beter.
iTunes is inderdaad een vreselijk programma dat naar mijn mening zou moeten worden verwijderd.
Tenslotte: Losse amps kunnen inderdaad nogal in de weg zitten, maar een HD595 is wel vreselijk groot voor mobiel gebruik. Een losse amp zoals de iBasso T4 is niet erg groot en goed betaalbaar, en een alternatief als The Shadow van Ray Samuels Audio is een high-end alternatief dat toch erg klein blijft. Dit zou mijn aanraden zijn voor het beste geluid uit een mobiel apparaat dat toch erg compact blijft.
Excuus voor de wat botte reactie van gisteren, ik had je verkeerd ingeschat.
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Ik ben wel van mening dat voor het luisteren an sich de equalizer wel oké is om een beetje attractief geluid te krijgen. Soms vindt ik muziek een beetje te vlak als het luistert, een beetje meer punch vanuit de equalizer kan dan helpen. Overigens heb ik dit nooit met de koptelefoon, Maar dit komt denk ik ook door de het relatief kleine formaat van inear oortjes.
Met de slechte kwaliteit van telefoons ben ik bekend, dat is echt treurig slecht gewoon, daar hoor je zelfs met goedkope oortjes duidelijk verschil.
Ik hou ook het bedrijft Telecast in de gaten, deze hebben onder andere deze speler geproduceerd:
http://mp4nation.net/cata...ath=36_58&products_id=379
Ik heb hem helaas zelf nooit beluistert maar de mensen op head-fi zijn lyrisch. Alleen jammer dat er geen android op zit..
Itunes is wel een schoolvoorbeeld vindt ik voor hoe apple graag ziet dat mensen hun producten gebruiken. De gebruiker zelf heeft namelijk weinig overzicht en inbrengen in hoe het programma dingen aanpakt. Dit heb ik ook steeds als ik de Ipod gebruik. Ook vindt ik het zeer irritant dat apple zo geheimzinnig doet over de gebruikte componenten en de specs.
En da's ook een cover.heuveltje schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 23:31:
PS.
kan iemand Master of puppets uit de got-metal list gooien, Dit is practisch heiligschennis
Ugly kid joe moet het maar gewoon by cats in the cradle houden
Streaming is voor the Fab Four helaas nog een brug te ver, net als voor Bob Dylan, AC/DC, Led Zeppelin en de erven Frank Zappa.Hoite schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:54:
N.a.v. The Beatles in iTunes wil ik ze nou ook wel in spotify zien..
Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!
metallicaFerdo schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:43:
[...]
En da's ook een cover.
[...]
Streaming is voor the Fab Four helaas nog een brug te ver, net als voor Bob Dylan, AC/DC, Led Zeppelin en de erven Frank Zappa.
ramstein
Green day
AC\DC
Pink floid.
En das alleen al wat ik gisteren miste
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Hoop dat hij snel voor blackberry uitkomt, want ben erg fan van allebei.
Ze zijn niet te vinden maar 3/5 zijn verkeerd gespeld;)heuveltje schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:16:
[...]
metallica
ramstein
Green day
AC\DC
Pink floid.
AC/DC, Rammstein en Pink Floyd... Sorry, moest even.
Ja, zolang de platenmaatschappij van hen dat niet toelaat zal het ook nog even niet gebeuren, maar het grootste gedeelte van de bands die ik luister staan er tussen (en daar zitten aardig wat "underground" bands tussen).
Probleem van zowel Metallica als Pink Floyd is dat ze beide weigeren mee te werken met streamingsdienstenheuveltje schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:16:
[...]
metallica
ramstein
Green day
AC\DC
Pink floid.
Ik heb al vaker gelezen dat het veranderen van het default output kanaal in windows zelf helpt, want als je dan Spotify opstart en het default kanaal weer terug zet, dan zou Spotify het geluid naar de HDMI moeten blijven sturen, dit is echter niet het geval.
Spotify:config2 heb ik ook al gevonden, maar dit lijkt niet te werken op Windows 7. Het gedeelte audio output is hier namelijk helemaal leeg.
Weet iemand toevallig 'n manier om het geluid van Spotify, en alleen dat, te sturen naar de TV? Misschien een of ander programma wat dit kan doen ofzo.
Ach...dan sterven ze vanzelf uit...pff..prehistorische bands. Zohw...heb Spotify ook maar eens weer aangeslingerd, wist niet eens dat er een GoT_Dance Playlist wasCyleo schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:19:
[...]
Probleem van zowel Metallica als Pink Floyd is dat ze beide weigeren mee te werken met streamingsdiensten
http://www.spotify.com/nl...010/12/01/android-update/
Grootste verbeteringen zijn onder andere de betere ondersteuning voor meerdere resoluties, vooral nu de tablets zo in opkomst zijn.
Ze hebben tevens al het grafische werk opnieuw gemaakt, en ik vind het er zeer goed uitzien!.
Lekker kort.
Toch nog maar even afwachten aangezien er kennelijk in januari allerlei nieuwe abo's komen......
Ik bedoelde downloaden via het mobiele netwerk (3G). Ik weet alleen niet of dat voor VF hetzelfde is als streamen of niet.erverk schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 14:15:
Ga ik wel vanuit ja, want dan maak je geen gebruik van Vodafonenetwerk.
Synchroniseren via wifi kan natuurlijk altijd, ook zonder internet abo.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Het is nog onbegrijpelijker dat ze op Spotify adverteren met: "Spotify op je mobiel... Ons netwerk is er klaar voor" als ze net die voorwaarden terug de 20e eeuw in hebben geslingerd.erverk schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:20:
Ik was zojuist van plan om mijn Vodafoneabo te verlengen, maar zie tot mijn schrik dat ze niet alleen het verbruik gemaximaliseerd hebben, maar dat je tevens geen muziekstreaming mag gebruiken. Dus als ik het goed begrijp geen spotify dus.
Hoe weet je dat er in januari nieuwe abonnementen aankomen?
We had problems with them today but are fixing them.
Verwijderd
http://open.spotify.com/u...st/4wghJVWZC5QDBkDwVREV4R Quest Kippenvel-Top 10
Zijn er meer mensen die dit ervaren hebben ? Of weten mensen hoe dit kan komen ?
Ik heb trouwens een Premium abonnement
Ja heb ik ook last van. Ik had een nummer "gestard" (weet even de titel/artiest niet meer) dat een paar dagen later ineens niet meer beschikbaar was. Een week later was het nummer wel weer beschikbaar maar het was ineens een ander nummer geworden van een andere artiest!brilsmurfffje schreef op zondag 05 december 2010 @ 20:30:
Laats hadden ze Leigh Nash uit de spotify libary gehaald, maar nu hebben ze hem weer terug gezet
Zijn er meer mensen die dit ervaren hebben ? Of weten mensen hoe dit kan komen ?
Ik heb trouwens een Premium abonnement
Het is vooral lekker dat je makkelijk door What's New kunt bladeren en alles direct afspeelbaar is.
Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!
Volgens mij heeft dat te maken met de platenmaatschappij die gaan zeuren.Baldertt schreef op maandag 06 december 2010 @ 09:43:
[...]
Ja heb ik ook last van. Ik had een nummer "gestard" (weet even de titel/artiest niet meer) dat een paar dagen later ineens niet meer beschikbaar was. Een week later was het nummer wel weer beschikbaar maar het was ineens een ander nummer geworden van een andere artiest!
Soms laten ze een paar nummers op een album weg, maar wat daar de gedachte achter is weet ik ook niet.
Misschien dat je hem via iTunes koopt ofzo

Nu willen we ervoor betalen is het wéér niet goed..
Kansloos, die gasten! De Beatles zitten inmiddels wel op itunes toch? Daar heb ik dan nog maar goede hoop voor. Ik betaal braaf 10E per maand zodat ik die shit legaal kan luisteren, staan ze er niet bij. Wat is trouwens de filosofie achter het niet willen meewerken aan streaming? Want laten we het erop houden dat ik bij zulke jongens mijn laatste reserves laat varen w.b.t. downloaden.Cyleo schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:19:
[...]
Probleem van zowel Metallica als Pink Floyd is dat ze beide weigeren mee te werken met streamingsdiensten
Compromises are for the weak
Wantrouwen tegen het internet en alles dat nieuw is. Leuk dat je in de jaren 90 mp3 klotestom vond, maar als je nu nog niet meewerkt aan de grotere legale diensten (itunes, spotify & co) ben je gewoon een dinosaurus en geef je imo bovendien aan schijt te hebben aan al je fans die niet enkel een platenspeler in de woonkamer hebben.Tha_Butcha schreef op maandag 13 december 2010 @ 18:06:
Wat is trouwens de filosofie achter het niet willen meewerken aan streaming?
Ik zou het zelfs bijna willen omdraaien: Als je bij een serieus label/maatschappij/hoe-heet-zoiets wil zitten heb je deze vorm van distributie maar te pikken.
{signature}
Zijn deze apparaten er al? En heeft iemand een tip voor zo'n gaaf apparaat?
Dit is wel enkel voor premium members
Zulke apparaatjes werken prima maar sommigen zijn best lelijk.
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Voor als je nog niet genoeg Top 40 hebt gehoord
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Verwijderd
Ik wil spotify gebruiken in de woonkamer zonder dock om de iphone in te zetten. De situatie die ik nu heb gemaakt is de volgende;
Spotify op de iMac
Airfoil naar de AppleTV
bediening met "Spotify Remote" of "Remoteless".
Het werkt, maar echt lekker als de klassieke "remote" is het nog niet. Heeft iemand een briljant idee om spotify af te spelen in de woonkamer?
Kan je niet met airplay naar de apple tv spotify streamen?Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 18:35:
Ik heb een probleem/uitdaging.
Ik wil spotify gebruiken in de woonkamer zonder dock om de iphone in te zetten. De situatie die ik nu heb gemaakt is de volgende;
Spotify op de iMac
Airfoil naar de AppleTV
bediening met "Spotify Remote" of "Remoteless".
Het werkt, maar echt lekker als de klassieke "remote" is het nog niet. Heeft iemand een briljant idee om spotify af te spelen in de woonkamer?
Ben wel benieuwd, want ik wil dezelfde setup gebruiken.. (maar dan macbook en/of ipad)
Verwijderd
Nu speelt de iMac de muziek via de standaard software van Spotify
Deze muziek stuur ik via Airfoil naar de AppleTV
De bediening doe ik via Spotify Remote of Remoteless. Ik moet nog even kijken welke het beste werkt.
Maarja, de bediening is natuurlijk niet zo gelikt als de bediening die Apple zelf maakt, dat is dus de vraag, kan het niet op een andere manier?
Ik las al dat XBMC een Spotify plugin had, maar die is niet uitgebracht op de Mac Versie van XBMC..
Goh wat is dat Spotify leuk! Gisteren een premium account geregeld en diezelfde avond bij vrienden een paar uur muziek geluisterd
De 'custom' playlists zijn nieuw voor mij, leuk dat je je kan subscriben.
Er is ook een niet-officiele plugin voor de Squeebox musicplayers, werkt prima!DennusB schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:36:
Ik ben nog steeds opzoek naar een soort mediaplayer achtig ding die Spotify kan afspelen ! Ik heb al een AC Ryan voor m'n films, maar ik mis m'n Spotify gewoon op m'n Onkyo versterker.
Ik vind het alleen jammer dat er nog geen iPad app van spotify is. Weet iemand of deze er zal kopen?
http://getsatisfaction.co...pecial_version_of_spotifytomwebfreak schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:52:
Wij hebben beneden nu op onze iPad spotify geïnstalleerd en streamen de muziek nu via airplay naar de airport express die aangesloten staat op onze stereo set, wat een heerlijke oplossing is dat zeg. Vond aan het begin de 10 euro per maand erg veel, maar als je nagaat dat je dat normaal voor een album betaald is het eigenlijk wel erg goedkoop.
Ik vind het alleen jammer dat er nog geen iPad app van spotify is. Weet iemand of deze er zal kopen?
Zal er vast wel komen, maar hier wordt gezegd dat ze er pas wat over zeggen als het zover is
Dus vooralsnog kan je alleen maar hopen.
Er staan daar trouwens ook mooie Mock-ups van hoe het eruit kan zien, helaas alleen een mock-up.
Lekker kort.
http://www.mabishu.com/bl...ace-of-spotify-for-linux/
Tevens is er al een mooi initiatief om Spotify te integreren in de geluidsmodule van Ubuntu:
http://code.google.com/p/spotify-notify/
Het is mij gelukt om mijn eigen voorkeurstoetsen aan Spotify te koppelen en de geluidsmodule in Ubuntu te gebruiken. Dit werkt toch wel erg lekker moet ik zeggen!
Dit is een vervelende foutmelding, omdat ik wel degelijk internet heb.No internet connection detected Spotify will automatically try to reconnect when it detects an internet connection. (error code: 4)
Tijdens het zoeken ben ik al op deze en deze plaatsen uitgekomen, hier wordt onder andere aangeraden om de firewall uit te zetten, Spotify als uitzondering toe te voegen, als ik wifi gebruik om de drivers te updaten en om Spotify opnieuw te installeren (wat ik heb gedaan door Spotify te installeren op een pc waar nog nooit Spotify op heeft gestaan).
Al deze mogelijke oplossingen heb ik al geprobeerd, maar geen enkele werkt.
De overeenkomsten tussen de PCs hier zijn dat ze allemaal Windows 7 draaien, twee daarvan 32bit en de andere 64bit. Ook draaien alle drie F-Secure Client Security en ze zitten allemaal in hetzelfde netwerk (twee hiervan via een kabel en ééntje via wifi).
Dit probleem heb ik ook pas sinds vandaag, zoals eerder al vermeld. Eigenlijk is er niets veranderd. Aan F-Secure heb ik gister twee uitzonderingen toegevoegd, zodat ik Homegroup kan gebruiken en gister of eergister was er nog een update voor F-Secure. Dat was het al.
Iemand nog suggesties?
Zojuist Spotify even geprobeerd op mijn telefoon. Hiermee maakt hij via het netwerk nog perfect verbinding.
Edit: Probleem is opgelost, het lag aan een fout bij Spotify zelf, ze hadden alleen niks laten weten.
[ Voor 6% gewijzigd door Xylon op 01-01-2011 16:09 ]
Fujifilm X-Pro1
Jup, hier ook. Erg vervelend...floppie86 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:53:
Andere mensen waar ook spotify er plotseling uitgeklapt is?
Edit: Hier werkt ie ook weer
[ Voor 7% gewijzigd door Unneoetech op 11-01-2011 13:36 ]
lezend over de nieuwe spotify plugin voor de squeezebox, luisterend naar spotify op mijn eigen squeezebox via squeezeserver 3rd party plugin...
wordt het opeens heel stil....
hopelijk duurt t niet te lang, website ligt er zo te zien ook uit
edit: werkt weer!
[ Voor 8% gewijzigd door floppie86 op 11-01-2011 13:33 ]
Fujifilm X-Pro1
iemand enig idee?
logitech squeezeboxDennusB schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:36:
Ik ben nog steeds opzoek naar een soort mediaplayer achtig ding die Spotify kan afspelen ! Ik heb al een AC Ryan voor m'n films, maar ik mis m'n Spotify gewoon op m'n Onkyo versterker.
http://www.engadget.com/2...kes-non-europeans-mildly/

Op Android werkt het ook geweldig

[ Voor 11% gewijzigd door Mavamaarten op 13-01-2011 18:05 ]
Android developer & dürüm-liefhebber
Ik mis ook wel een redelijk lijstje van mijn muzieksmaak, maar ook wel genoeg semi-obscure muziek die ik dan weer mooi vind. Kan het niet meer afhankelijk zijn van de platenmaatschappij waar een band bij zit?Mavamaarten schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 18:05:
Leuke dienst (heb premium hier) alleen vind ik het aanbod aan nieuwe (dubstep & drum and bass) tracks nogal teleurstellend. Populaire shit (als ik het zo mag noemen, ik vind het zo) die je hoort op de radio vind je genoeg...
Op Android werkt het ook geweldig
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Kan er erg weinig details over vinden op Google !
Heb het hier werkend via mijn Squeezebox en je kunt gewoon alles doen, zoeken, playlist afspelen, albums en alleen nummer luisteren, net als op je PC en werkt allemaal zeer soepel hierDennusB schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:00:
Iemand hier al Spotify op de Squeezebox Radio? Hoe werkt dat? Werkt het vlot? Kan je zoeken enzovoort?
Kan er erg weinig details over vinden op Google !
Als je de volgende setup hebt:
- NAS, niet op basis van Intel-CPU
- Squeezeboxserver op deze NAS
- Squeezeboxplayer classic
Dan heb je pech gehad en gaat het je niet lukken om Spotify te gebruiken?
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Klopt had ik ook toen ik een premium account wilde nemen kon het ook niet af geschreven worden.Jorian29 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:30:
Zijn er meer mensen die onlangs een geel balkje bovenin hun Spotify kregen met de melding dat de betaling niet kon worden afgeschreven? Ik liet Spotify voorheen automatisch 9,99 afschrijven via mijn aan Paypal gekoppelde bankrekening. Kan dit nu niet meer? Ik kan nu alleen kiezen voor een koppeling met een CC, welke ik niet heb.
Het lukt wel als je zelf eerst geld op paypal zet en het dan af laat schrijven.
www.nolimitoss.nl
Hier werkt het nog prima via Paypal met automatische afschrijving.dropdeath schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:56:
[...]
Klopt had ik ook toen ik een premium account wilde nemen kon het ook niet af geschreven worden.
Het lukt wel als je zelf eerst geld op paypal zet en het dan af laat schrijven.
(en knetters, dat is super irritant)
Rhcp kun je als premium lid ook niet luisteren. Tenzij je ze zelf importeert.Cyleo schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 17:35:
Ik vroeg mij af of premium members ook meer muziek kunnen luisteren? Ik had namelijk ergens gelezen, maar dit is een oud bericht (begin vorig jaar), dat iemand wel alle nummers van de Red Hot Chilli Peppers konden luisteren, terwijl ik alleen de oude kan (free).
En waar heb je het over? Ik betaal 10 euro per maand en kan vrijwel al mijn muziek luisteren. Dat is mooi, maar de koppeling met mijn Android-telefoon maakt het nog veel handiger. Wat echter voor mij de ultieme kracht is, is hoe breed het platform is. Ik luisterde een uitvoering van een nummer van de Inception-soundtrack, gedaan door een filharmonisch orkest. Na een enkele klik kwam ik bij álle liedjes van datzelfde orkest. Weer een klik verder kwam ik bij een verzameling van film-soundtracks uitgevoerd door een breed scala aan filharmonische orkesten (London, Oslo, Prague e.a.). Een hele nieuwe wereld gaat voor me open, en het kost me nauwelijks moeite. The future is now.
Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]
Denk het wel, bij mijn weten werkt de onofficieuze plugin alleen op een Intel CPU. Er is inmiddels een officiele App for the Squeezebox Radio, heb deze in de keuken staan en door hem te synchroniseren met de Classic in de woonkamer speelt deze ook Spotify. Misschien ook een optie voor jou? Niet ideaal misschien, maar verwacht dat dit nog wel zou kunnen werken op je NAS, geen idee hoe de Spotify stream gebufferd wordt.Tukk schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:32:
Ik heb al heel wat sites afgezocht en gelezen. Klopt onderstaande aanname?
Als je de volgende setup hebt:
- NAS, niet op basis van Intel-CPU
- Squeezeboxserver op deze NAS
- Squeezeboxplayer classic
Dan heb je pech gehad en gaat het je niet lukken om Spotify te gebruiken?
Ik denk dat jij, net als ik, dan juist 1 van de klanten bent voor Spotify. IMHO was er nooit een alternatief voor harvesten. CDs/muziek kopen ook niet, daar zat je dan met 4000 euro aan muziek, maar dan had je nog maar 250 cds die je al door en door kende.Thijs_O schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 18:49:
Twee weken geleden voor het eerst Spotify geïnstalleerd. Sindsdien heb ik Winamp niet meer opgestart, en sinds vandaag heb ik een Premium account. Het is ironisch, want het ik ben een 'die hard'-muziekverzamelaar van de oude 'digitale' stempel. Ik heb meer dan 300GB muziek op m'n PC staan en ben al jaren bezig om alles netjes te voorzien van volledige ID3tags, ook met genres en hi-res albumart en overzichtelijke file-structuren. Maar inmiddels ben zelfs ik ook om. Spotify is echt de toekomst, en hoewel het nu nog niet perfect is, wil ik niet meer terug.
Stream je via Internet, of via je wlan?En waar heb je het over? Ik betaal 10 euro per maand en kan vrijwel al mijn muziek luisteren. Dat is mooi, maar de koppeling met mijn Android-telefoon maakt het nog veel handiger.
* Tukk is benieuws naar streamen via Internet. Of zorg je dat je muziek ook offline kan luisteren, voor als je onderweg bent.
Bedankt voor de tip, maar mijn gsm is een Nokia 2300 classictroftnom schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:11:
[...]
Denk het wel, bij mijn weten werkt de onofficieuze plugin alleen op een Intel CPU. Er is inmiddels een officiele App for the Squeezebox Radio, heb deze in de keuken staan en door hem te synchroniseren met de Classic in de woonkamer speelt deze ook Spotify. Misschien ook een optie voor jou? Niet ideaal misschien, maar verwacht dat dit nog wel zou kunnen werken op je NAS, geen idee hoe de Spotify stream gebufferd wordt.
[ Voor 18% gewijzigd door Tukk op 18-01-2011 21:18 ]
Ik stream het nonstop naar m'n Android via 3G! Ideaal, buffert bijna niet maar begint vaak direct te spelenTukk schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:18:
[...]
Stream je via Internet, of via je wlan?
* Tukk is benieuws naar streamen via Internet. Of zorg je dat je muziek ook offline kan luisteren, voor als je onderweg bent.
Zo kan je het ook bekijken inderdaad. Je wilt toch heel veel muziek hebben om maar 'alles bij de hand te hebben', ook op feestjes en dergelijke. Dus moet je wel veel binnenhalen. Nu heb je 't met Spotify binnen handbereik. Aan de andere kant is het wel een extreme tegenstelling om over te stappen van een systeem waarbij je alles in tot in de details zelf beheerd en beheerst naar een systeem waar de muziek niet eens meer op je eigen computer staat.Tukk schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:18:
[...]
Ik denk dat jij, net als ik, dan juist 1 van de klanten bent voor Spotify. IMHO was er nooit een alternatief voor harvesten. CDs/muziek kopen ook niet, daar zat je dan met 4000 euro aan muziek, maar dan had je nog maar 250 cds die je al door en door kende.
Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]
Gefeliciteerd, maar dat bedoelde ik niet.Tukk schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:18:
[...]
Bedankt voor de tip, maar mijn gsm is een Nokia 2300 classic
De nieuwe Squeezebox hardware, Radio en Touch, kunnen applicaties draaien. En daar is zojuist een Spotify app bijgekomen, ik gebruik deze dus op een Squeezebox Radio om ook naar mijn Classic te streamen. In jouw geval zou je kunnen overwegen om je Classic te vervangen door een Touch.
http://www.spotify.com/in...eezebox-touch-and-radios/
[ Voor 8% gewijzigd door troftnom op 19-01-2011 12:11 ]
Standaard kwaliteit of op hoog ingesteld voor streamen?DennusB schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:27:
[...]
Ik stream het nonstop naar m'n Android via 3G! Ideaal, buffert bijna niet maar begint vaak direct te spelenKwaliteit is echt top